Dat je met trunk opgegeven moment niet meer zomaar packages uit de repo kunt installeren klopt. Die repository updaten ze inderdaad en als je lang genoeg op een trunk blijft zitten kan het zijn dat er incompatibiliteit ontstaat.
Dat "probleem" heb ik met het kastje bij mijn ouders, daar staat een trunk van 6 maanden oud op. Inmiddels zit er volgens mij een nieuwere library en kernel in trunk, dus makkelijk via opkg meuk installeren gaat meestal niet meer.
Daarom ben ik dus de backfire branch gaan compilen. Als je dat eenmaal hebt opgezet kun je makkelijk zelf een package compilen en zolang je je omgeving qua compile opties en kernel niet aanpast tov de defaults kun je volgens mij ook gewoon met opkg pakketen van het web halen.
Je zorgen daar zijn dus gegrond, maar wel op te lossen.
Trouwens, upgraden van de backfire branch is een eitje. Ik heb een maand terug de rc5 geïnstalleerd. 2 weken terug een branch gecompiled en het sysupgrade image daarvan over die rc5 heen geflashed. Je configuratie blijft gewoon bestaan op de jffs2 overlay. Downtime? 3 minuutjes tops volgens mij.
Gisteren svn update gedaan om mijn lokale backfire branch te updaten. En weer een nieuwe gemaakt. Omdat ik de configuratie heb laten staan was dat hele proces tien a vijftien minuutjes incl compilen, toen had ik weer een nieuwe image.
Met LuCi een backup gemaakt van mijn configuratie voor de zekerheid, image er naartoe gegooid middels LuCi, md5 gecompileerd en flashen maar. 2 minuutjes later was de boel weer up en het enige wat ik even goed moest zetten was mijn LED configuratie, ik gebruik SYS LED als heartbeat
LuCi gebruik ik overigens voor configuratie niet, maar wel voor monitoring en dus flashen van een nieuwe image omdat het makkelijker is dan sysupgrade via de command line.
Als je binnen een klein bedrijf of thuiskantoor wilt toepassen zou ik gewoon nog een tweede WR1043ND erbij halen. Die gelijk maken aan de andere.
Als je dan ooit wilt upgraden doe je dat op de degene die niet in gebruik is. Vervolgens testen en dan kun je ze gewoon ompluggen. Waarna je de operatie herhaalt voor de oude primary om de boel weer gelijk te trekken.
Is dat een idee voor je thuiskantoor om kans op downtime te verminderen terwijl je toch kunt blijven experimenteren met upgrades?
[
Voor 6% gewijzigd door
Ultraman op 15-09-2011 10:14
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.