Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Je had gelijk!
Toen ik het mac adres van mijn Wireless had gecloned deed werkte het nog steeds niet maar met de mac van de bedrade netwerk adapter (zoals ik hem ook op de modem aansloot) deed hij het wel.

Super bedankt!
en ja ook namens mijn vrouw :)

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 19:23
Na heel veel twijfel toch een WR1043 gekocht voor mijn vriendin, die had iets van sitecom staan met een verschrikkelijke bereik / probleem met torrents.

Router heeft standaard de 100820 firmware en werkt goed hier mee.

na upgraden naar 110429 brand de WAN led niet meer en de firmware zegt ook dat de kabel unplugged is.

Als ik een laptop in de WAN poort aansluit gaat deze wel branden, ook als ik tussen de internet kabel en de router een switch plaats.

Internet bij haar (studenten woning) komt gewoon binnen als een UTP opbouwdoos aan de muur.

Ik zag al een post voorbij komen met de zelfde klacht maar geen oplossing er voor gezien.

Iemand anders zelfde ervaring en / of oplossing hier voor.

vergeten te melden: na downgrade naar de oude firmware werkt alles prima.

[ Voor 5% gewijzigd door mono-oXide op 01-09-2011 13:48 . Reden: wat vergeten ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 15:08
Is het mogelijk om deze router te laten bridgen op een bestaand Wi-Fi netwerk, eventueel met DD-WRT?

En kan ik dan alleen met ethernet op de router verbinden, of is het ook mogelijk dat hij het ook als een repeater functioneert?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 08:03
418O2 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:50:
Is het mogelijk om deze router te laten bridgen op een bestaand Wi-Fi netwerk, eventueel met DD-WRT?

En kan ik dan alleen met ethernet op de router verbinden, of is het ook mogelijk dat hij het ook als een repeater functioneert?
Dat kan
http://www.dd-wrt.com/php...f28c72b66c451daf310c85f64
http://pigtail.net/nicholas/tp-link/index.html

Op de tweede link staat wel info dat de bridge mode icm draadloos. Hij zou dan alleen WEP aankunnen. Maar hoe actueel het is weet ik niet.

Anders even in Google zoeken op: wr1043nd setup bridge

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
mono-oXide schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:47:
Na heel veel twijfel toch een WR1043 gekocht voor mijn vriendin, die had iets van sitecom staan met een verschrikkelijke bereik / probleem met torrents.

Router heeft standaard de 100820 firmware en werkt goed hier mee.

na upgraden naar 110429 brand de WAN led niet meer en de firmware zegt ook dat de kabel unplugged is.

Als ik een laptop in de WAN poort aansluit gaat deze wel branden, ook als ik tussen de internet kabel en de router een switch plaats.

Internet bij haar (studenten woning) komt gewoon binnen als een UTP opbouwdoos aan de muur.

Ik zag al een post voorbij komen met de zelfde klacht maar geen oplossing er voor gezien.

Iemand anders zelfde ervaring en / of oplossing hier voor.

vergeten te melden: na downgrade naar de oude firmware werkt alles prima.
Heb het zelfde probleem gehad. Na de upgrade naar 110429 verschillende gekke problemen waaronder het verkrijgen van een ipadres op de WAN interface en het vastlopen van de router zelf.

Ik ben overgestapt naar DD-wrt. Goede webinterface, alles werkt hier al een paar weken stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 07:28
Ik heb sinds de aanschaf van mijn TP-Link WR1043ND veel last van instabiliteit.. om de week knalt mijn verbinding er wel uit, de router zelf is dan ook niet meer benaderbaar. Stroom er even af en hij kan weer.. De uitval is onafhankelijk van torrents, op het moment heb ik geen uTorrent of downloads lopen.
Vorige LinkSys WRT54G had daar ook last van.

Zowel met bedraad als draadloos doet het zich voor. In beide gevallen wel gewoon een IP toegewezen gekregen maar ik kan de router niet benaderen en evenmin op internet/netwerk.

OpenWRT erop of is het een maandagochtendproduct??

Firmware Version:
3.13.4 Build 110429 Rel.36959n
Hardware Version:
WR1043ND v1 00000000

[ Voor 30% gewijzigd door AvWijk op 05-09-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:48
Je kunt proberen een eerdere versie van de fw erop te zetten -link-. Wat wel raar is dat je er met de Linksys WRT54G ook al last van had, dan ligt het wellicht toch ergens anders aan?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390615

heb zojuist dd-wrt geinstalleerd op de router maar nu is mijn snelheid zwaar gedaald. vroeger haalde ik 85mbit/s en nu haal ik maar 20 mbit/s. Weet er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

Beste routertweakerts,

Raden jullie mij aan om OpenWRT trunk of backfire 10.03.1-rc5 te draaien? Heb het liefst de laatste fixes van de ath9k wireless drivers, maar als het meeste al in rc5 zit heeft het uiteraard niet erg veel zin om trunk te gaan draaien.

Thanks

• AvWijk
chocopasta schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:58:
[...]

Heb het zelfde probleem gehad. Na de upgrade naar 110429 verschillende gekke problemen waaronder het verkrijgen van een ipadres op de WAN interface en het vastlopen van de router zelf.

Ik ben overgestapt naar DD-wrt. Goede webinterface, alles werkt hier al een paar weken stabiel.
Ik heb ook het idee dat fw 110429 niet echt stabiel is. Nu gedowngrade naar de vorige versie en wachten tot de eerste downtime van het ding, dan gaat er DD-WRT op.
Anoniem: 206724 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:01:
Beste routertweakerts,

Raden jullie mij aan om OpenWRT trunk of backfire 10.03.1-rc5 te draaien? Heb het liefst de laatste fixes van de ath9k wireless drivers, maar als het meeste al in rc5 zit heeft het uiteraard niet erg veel zin om trunk te gaan draaien.

Thanks
backfire RC5 werkt, maar bevat niet alle fixes.
Dus als ik tussen trunk of rc5 moet kiezen voor je dan raad ik je trunk aan.

Als ik je echter mag adviseren dan stel ik voor om de backfire branch zelf te builden. Dat is de stable backfire met backported fixes vanuit trunk, en die bevat wel de laatste ath9k en mac80211 fixes. Ik heb daarvan een recent image staan (r28152 zo uit mijn hoofd) en ga morgen waarschijnlijk een nieuwe compileren omdat er weer wat kleine fixes zijn. r28152 werkt al heel erg goed, WiFi is een stuk stabieler.

Op zich kan die images wel online gooien voor wie geen zin heeft om te compilen of geen idee heeft hoe dat te doen. Ik wijk namelijk maar weinig af van de stock images qua configuratie. Wat ik mij zo bedenk wat ik heb aangepast:
  • IPv6 Essentials en paar tools ingebouwd
  • ath9k ATH_USER_REGD=y , hierdoor respecteert de ath9k module de crda country setting. Dan kun je als je "NL" als country instelt ook channel 12 en 13 gebruiken, dat kan stock niet omdat ath9k dan die setting uit zijn EEPROM haalt en daarin staat "00" wat neerkomt op "US" (1-11).
  • NTPclient, zodat je de tijd kunt syncen met NTP servers
  • Een paar extra LuCi pakketjes, waaronder voor NTP en volgens mij ook luci-radvs
Als daar interesse in is, dan laat maar weten. Kijk ik wel of ik dat in mijn t.net storage kan mikken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Bedankt voor het advies. Ik draai inmiddels trunk en alles lijkt vooralsnog erg goed te werken. Weet niet of je het kent, maar ik gebruik een extroot-configuratie. Mijn rootfs is via een overlay gemount op een USB stickje van 8 GiB. Lekker veel packages installeren (heb ook nu swap) :Y)

LuCI gebruik ik niet, IPv6 wel. Ik zou inderdaad de laatste backfire kunnen compilen, maar dan moet ik eerst even een build environment opzetten voor OpenWRT. Wil overigens best wel is jouw build uitproberen, dus als je hem ergens online kan zetten :)

Heeft het draaien van trunk zoals ik het nu doe nog op de lange termijn nadelen? Het voelt op sich allemaal behoorlijk stabiel aan nu.

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ir16ag.png

(ben een nieuwe OpenWRT gebruiker, hiervoor altijd een WRT320n in combinatie met Tomato gebruikt)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 08-09-2011 19:28 ]

• AvWijk
OpenWRT / DD-WRT gaat erop.. met de orginele firmware dus niet stabiel te krijgen :-(

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 11:45
Wat halen jullie trouwens voor WiFi-snelheden met OpenWRT en/of DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:47

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

AvWijk schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:58:
OpenWRT / DD-WRT gaat erop.. met de orginele firmware dus niet stabiel te krijgen :-(
Toch apart, ik heb laatst bij iemand de router uitgepakt, aangezet, ingesteld en draait sindsdien als een zonnetje. Geen bijzondere firmwares nodig. Het moet kunnen, hopelijk is het geen hardwarematig probleem voor je.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Ik wil DD-WRT ook eens proberen op deze router (had het ook op mijn vorige WRT54GL), maar hoe zit het met flashen? Kan ik gewoon r17201 downloaden en flashen via de webinterface? Kan je ook eenvoudig terug naar de orginele TP-link firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2024
Als je DD-WRT wil gebruiken kan je ook de laatste versie via hun FTP server downloaden.
ftp://ftp.dd-wrt.com/others/eko/BrainSlayer-V24-preSP2/2011/06-14-11-r17201/tplink_tl-wr1043nd/
Gebruik voor de eerste keer het bestand factory-to-ddwrt.bin.

tip.
Noteer je huidige mac adres van je router want na het flashen heeft hij een nieuw mac adres. Handig als je niet meteen toegang krijgt tot je provider. (mac adres klonen)

Ik ben nu een paar maanden over op DD-WRT en ben er zeer te spreken over.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MAC-adres zit hardcoded in de chip. Zou me ten zeerste verbazen als je apparaat dat 'kwijtspeelt'. Firmware wijzigen verandert daar niks aan, een MAC-adres is uniek en wordt voorzien door de leverancier.

Wikipedia: MAC address

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409648

Cubic X schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:47:
Ik wil DD-WRT ook eens proberen op deze router (had het ook op mijn vorige WRT54GL), maar hoe zit het met flashen? Kan ik gewoon r17201 downloaden en flashen via de webinterface? Kan je ook eenvoudig terug naar de orginele TP-link firmware?
Ik zelf heb ook DD-WRT op deze router draaien en werkt naar mijn idee wel aardig stabiel.
Je kan inderdaad gewoon via de webinterface (de eerste keer) r17201 er op zetten. Daarvoor moet je wel de factory-to-ddwrt.bin hebben.

Hoe je terug gaat naar factory firmware is wel een goeie vraag, want daar heb ik ook nog geen weet van :P Kan iemand dat ons uitleggen hoe dat in zijn werk gaat?

Trouwens kan iemand bevestigen dat de "Wireless GUI Access" knop in r17201 er uit is gehaald?
Anoniem: 409648 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:53:
1. Ik heb alle opties en menu’s in DD-WRT af gezocht maar kan de “Wireless GUI Access” nergens enablen of disablen. Dit zelfde geld ook voor de telnet access. (Of hebben ze deze optie nog niet verwerkt in r17201? Zou wel raar zijn iig)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 409648 op 09-09-2011 23:33 ]

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:08
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:17:
[...]

Toch apart, ik heb laatst bij iemand de router uitgepakt, aangezet, ingesteld en draait sindsdien als een zonnetje. Geen bijzondere firmwares nodig. Het moet kunnen, hopelijk is het geen hardwarematig probleem voor je.
Same here...

Kleine 2 maanden geleden router uitgepakt en geconfigureerd. Werkt sindsdien volledig storingsvrij en stabiel, ook met veel Torrent verkeer. Router tweemaal gereboot vanwege een probleem dat (uiteindelijk) bij UPC bleek te liggen.

• Puch-Maxi
Ik heb er een tijd geleden ook eentje neergezet bij familie, ze zijn er erg over te spreken.
Ze hebben hem nog maar eens hoeven resetten omdat het wireless het niet meer deed, hierna is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 17:09
Deze router na alle positieve reviews gekocht. Redelijk tevreden tot nu toe. Router doet het prima, tot dat ik bestanden ga downloaden met hoge snelheid. Als ik bijv. wat download uit een nieuwsgroep, dan slaat de verbinding vast. Het netwerk blijft wel zichtbaar, ik kan alleen geen verbinding meer maken. Ik heb dit met meerdere machines getest (desktop + laptop), ze hebben er allemaal last van.

Router zit achter een UPC verbinding, modem is een Cisco EPC3212. Firmware op router is 3.13.4 Build 110429 Rel.36959n (was meegeleverd). Hardware Version is WR1043ND v1 00000000

Wireless settings:

Wireless Radio: Enable
Name (SSID): **********
Channel: 10
Mode: 11bgn mixed
Channel Width: 20MHz
Max Tx Rate: 130Mbps
MAC Address: **********
WDS Status: Disable

Kanaal is gekozen omdat dit kanaal niet door andere routers in de buurt wordt gebruikt. Channel Width is gekozen omdat dit volgens Small Net Builder verstandig is bij 802.11n netwerken.
(http://www.smallnetbuilde...-to-fix-slow-80211n-speed)

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Laatst online: 30-04 22:52
Op mijn TP-Link router staat de laatste DD-WRT firmware.

Echter, het is me al een aantal keer opgevallen dat de router hangt als er grote hoeveelheden data via wifi wordt verstuurd (e.g. bij het maken van een backup). Soms na het versturen van 0,5Gb, soms na 1,5Gb... Daarna start hij wel opnieuw op.

Iemand een gelijkaardige ervaring?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 26-04 11:29
Dries_Aendekerk schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:24:

Echter, het is me al een aantal keer opgevallen dat de router hangt als er grote hoeveelheden data via wifi wordt verstuurd (e.g. bij het maken van een backup). Soms na het versturen van 0,5Gb, soms na 1,5Gb... Daarna start hij wel opnieuw op.

Hardwareprobleem, zoals je zelf ook wel zult begrijpen is dat niet normaal gedrag. Gebruikmaken van je garantie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien hij DD-WRT gebruikt kan het ook aan de firmware liggen. Bijvoorbeeld een combinatie van wifi radio in de router en wifi kaart in de gebruikte PC.
DD-WRT is gewoon een Linux based firmware en als je een "stable" pakt dan heb je ook niet de meest recente code in gebruikt, wat zeker voor de ath9k driver nogal uitmaakt.
Een huidige OpenWRT daily snapshot uit trunk heeft een veel stabieler wifi als een snapshot van een maand geleden, om maar even een voorbeeld te geven. Dat is ook de reden dat ik zelf de backfire branch compile omdat daar recente fixes uit trunk naar worden gebackport.

Ook hier wilde het WiFi nog wel eens onderuit gaan bij veel verkeer. Hier in het studentenhuis willen er nog wel eens downloaders zijn met een uTorrent die gewoon op default config staat, oftewel massive connections stampen... |:(
Dan bleven er soms dermate veel pakketten in de buffer staan dat deze overliep en de verbinding wegviel. Als de ath9k driver dan op zijn gaatje valt dan kan dat best eens een kernel panic veroorzaken en zit de boel vast.

Heb je er ook last van met de stock firmware of een recente DD-WRT dev build (of OpenWRT trunk)?
Wat je ook kunt doen voordat je gaat flashen: gebruik je Wifi-N modus? Zo ja, zet die eens op G only en kijk dan wat het doet. Vaak is dat een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 17:09
Dries_Aendekerk schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:24:

Zie mijn post. Ik denk dat we hetzelfde probleem hebben. Ik draai stock-firmware. Ik heb nog geen oplossing voorbij zien komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Muncher op 12-09-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil niet opdringerig zijn, maar:
Anoniem: 206724 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:26:
Heeft het draaien van trunk zoals ik het nu doe nog op de lange termijn nadelen? Het voelt op sich allemaal behoorlijk stabiel aan nu.
Toch wel even benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND" verwoordt het goed, de trunk bevat de laatste updates wat wireless betreft en andere fixes. De stable versies hebben verouderde drivers en kunnen hierdoor minder presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puch-Maxi schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 01:50:
Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND" verwoordt het goed, de trunk bevat de laatste updates wat wireless betreft en andere fixes. De stable versies hebben verouderde drivers en kunnen hierdoor minder presteren.
I know, maar ik doelde meer erop dat ik bij bijvoorbeeld (package) upgrades op de lange termijn met trunk geen problemen kan krijgen? Weet namelijk wel dat OpenWRT trunk voor alle SVN revisies dezelfde package repo gebruikt, waardoor ik bang ben dat op de lange termijn ik geforceerd word mijn base image te herflashen om nog packages te kunnen installeren uit de trunk repo (vanwege bijv. uClibc versieconflicten).

Verder, als mijn huidige setup nu stabiel draait, ook al is het met trunk, is het dan toch niet verstandiger over te stappen naar Backfire nightlies (aangezien het geheel uiteindelijk productie gaat draaien hier)? [thuiskantoor, dus moet er wel op kunnen vertrouwen]

(en nee, duurdere apparatuur aanschaffen is geen excuus omdat het een thuiskantoor betreft :p )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 13-09-2011 19:56 ]

Dat je met trunk opgegeven moment niet meer zomaar packages uit de repo kunt installeren klopt. Die repository updaten ze inderdaad en als je lang genoeg op een trunk blijft zitten kan het zijn dat er incompatibiliteit ontstaat.
Dat "probleem" heb ik met het kastje bij mijn ouders, daar staat een trunk van 6 maanden oud op. Inmiddels zit er volgens mij een nieuwere library en kernel in trunk, dus makkelijk via opkg meuk installeren gaat meestal niet meer.
Daarom ben ik dus de backfire branch gaan compilen. Als je dat eenmaal hebt opgezet kun je makkelijk zelf een package compilen en zolang je je omgeving qua compile opties en kernel niet aanpast tov de defaults kun je volgens mij ook gewoon met opkg pakketen van het web halen.

Je zorgen daar zijn dus gegrond, maar wel op te lossen.
Trouwens, upgraden van de backfire branch is een eitje. Ik heb een maand terug de rc5 geïnstalleerd. 2 weken terug een branch gecompiled en het sysupgrade image daarvan over die rc5 heen geflashed. Je configuratie blijft gewoon bestaan op de jffs2 overlay. Downtime? 3 minuutjes tops volgens mij.
Gisteren svn update gedaan om mijn lokale backfire branch te updaten. En weer een nieuwe gemaakt. Omdat ik de configuratie heb laten staan was dat hele proces tien a vijftien minuutjes incl compilen, toen had ik weer een nieuwe image.
Met LuCi een backup gemaakt van mijn configuratie voor de zekerheid, image er naartoe gegooid middels LuCi, md5 gecompileerd en flashen maar. 2 minuutjes later was de boel weer up en het enige wat ik even goed moest zetten was mijn LED configuratie, ik gebruik SYS LED als heartbeat :)

LuCi gebruik ik overigens voor configuratie niet, maar wel voor monitoring en dus flashen van een nieuwe image omdat het makkelijker is dan sysupgrade via de command line.

Als je binnen een klein bedrijf of thuiskantoor wilt toepassen zou ik gewoon nog een tweede WR1043ND erbij halen. Die gelijk maken aan de andere.
Als je dan ooit wilt upgraden doe je dat op de degene die niet in gebruik is. Vervolgens testen en dan kun je ze gewoon ompluggen. Waarna je de operatie herhaalt voor de oude primary om de boel weer gelijk te trekken.
Is dat een idee voor je thuiskantoor om kans op downtime te verminderen terwijl je toch kunt blijven experimenteren met upgrades?

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 15-09-2011 10:14 ]

Anoniem: 416291

Ik heb deze router nu een tijdje en mijn ervaring is in 1 zin: een waardeloos ding!
Zeer onstabiel. Ik dacht het even gevonden te hebben door de bgn mixed mode op n only te zetten maar hij valt nog steeds elke dag minimaal 1x met zijn wifi verbinding uit. Enige remedie is dan stekker er in en eruit. Gevolg, vrouw zwaar geirriteerd en zelf heb je ook de neiging om het ding door het raam te donderen.

Nieuwste firmware staat erop. Ik doe niets bijzonders, d.w.z alleen een beetje surfen enzo en heel af en toe een filmpje downloaden.

Voor diegene die nog twijfelen, suc6 maar voor mij NOOIT geen TP-link meer.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan nergens in het topic terugvinden of je al aanspraak hebt gemaakt op je garantie, dus mocht je dat nog niet gedaan hebben dan wil je aanraden dat zeker te doen. Dit hoort niet namelijk en staat bijna haaks op alle ervaringen die ik heb met dit doosje. Zelfs met de originele firmware deed hij het best goed.

Mocht je toch nog even op onderzoek uit willen gaan: [list]
• Op welk kanaal is je TP-Link afgesteld en hoe zit het met de andere routers daar in de buurt? Kun je handig scannen met InSSIDer voor Windows, of op een Android telefoon met Wifi Analyser.
• Welke WiFi adapters worden er gebruikt in de computers?
• Zijn deze voorzien van de laatste drivers?
Om even te benadrukken hoe belangrijk drivers kunnen zijn voor met name B/G (dus pre-N) kaartjes. Gisteren werd ik gebeld door iemand die zijn laptop niet aan het babbelen kreeg met zijn nieuwe UPC moden-router. Daar heb ik de origineel geleverde drivers geupdate naar drivers uit 2010, de meest recent voor zijn kaartje. Toen wilde het ineens wel lukken!
Voor good measure ook het modem-router een reset gegeven, werkte nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 11:52
Als je dat films downloaden doet dmv torrents kan je ook eens kijken naar de instelling voor max aantal toegestane simultane (half) open verbindingen. Staat dit te hoog ingesteld dan kan je menig consumentenrouter/modem overbelasten. Hier een hulpje bij instellingen uTorrent (ook toepasbaar op andere clients). Daarbij hebben routers vaak ook instellingen die het aantal verbindingen dat per minuut aangemaakt mag worden beperkt (tegen DDos achtige aanvallen), deze kun je mogelijk ruimer kiezen (weet niet of deze optie ook in originele firmware zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propheticus schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:44:
Als je dat films downloaden doet dmv torrents kan je ook eens kijken naar de instelling voor max aantal toegestane simultane (half) open verbindingen. Staat dit te hoog ingesteld dan kan je menig consumentenrouter/modem overbelasten. Hier een hulpje bij instellingen uTorrent (ook toepasbaar op andere clients). Daarbij hebben routers vaak ook instellingen die het aantal verbindingen dat per minuut aangemaakt mag worden beperkt (tegen DDos achtige aanvallen), deze kun je mogelijk ruimer kiezen (weet niet of deze optie ook in originele firmware zit).
Dit lijkt niet op jpeet van toepassing: Anoniem: 416291 in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"

Omdat ik zie dat het steeds misgaat met Wifi-N ben ik erg benieuwd welke adapters en drivers er worden gebruikt. Want mijn vriendin had hier tot voor kort ook last van, maar sinds een driver update is het een heel stuk minder. En nu OpenWRT een aantal patches heeft gekregen voor de ath9k driver en mac80211 is het helemaal opgelost lijkt het. Dat loopt pas 3 dagen hier, daarom zeg ik nog "lijkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kan de standaard firmware www (sites) loggen? Lijkt er niet op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Nee, tenminste niet dat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 09:25
Ik heb deze router nu een aantal maanden en ik was er helemaal tevreden over maar sinds twee weken valt de draadloze verbinding continu weg, zelfs als ik er twee meter naast zit. De laatste firmware staat erop en ik heb nog een keer een hard reset gedaan maar niks hielp.

Dus dan stuur ik hem maar voor garantie terug.

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik heb deze router ook en bij mij is hij erg stabiel. Het lijkt erop dat de mensen die problemen met deze router hebben allemaal gebruik maken van de laatste firmware van tp-link:

http://twk.rs/m6hY

De mensen die geen problemen of weinig problemen hebben lijken allemaal de vorige tp-link firmware te gebruiken:

http://twk.rs/m5Rp

Zowiezo voegt de laatste firmware eigenlijk alleen maar nieuwe features toe en geen bugfixes, dat maakt de laatste firmware niet echt interessant. Mijn advies zou dus zijn downgraden als je de laatste firmware gebruikt.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• Puch-Maxi
Daar sluit ik mij geheel bij aan. Maar ik wil ook nog wat toevoegen, indien de router met de voorlaatste firmware is voorzien en de problemen zich nog voordoen bestaat de kans dat de router gewoon stuk is. In dat geval de router omruilen in de winkel of aanspraak maken op de 3-jarige fabrieksgarantie.

• sh4dow
  • Laatst online: 23:22
Ik ben op zoek naar een router met WiFi om gratis WiFi aan te bieden in een sportschool en zit te kijken naar deze TP-Link router. Ik heb al goede ervaringen met DD-WRT op een WRT54GL.

Kan iemand me vertellen of het met DD-WRT firmware op deze TP-Link mogelijk is om bijvoorbeeld alleen poort 80/443 open te zetten? Het gratis WiFi moet wel beperkt kunnen worden om misbruik tegen te gaan.

Iemand tips? Mocht ik nog er een accesspoint naast willen zetten voor meer bereik, welk TP-Link accesspoint kan ik dan het beste koppelen aan de WR1043?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416291

Ultraman schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 06:50:

Mocht je toch nog even op onderzoek uit willen gaan: [list]
• Op welk kanaal is je TP-Link afgesteld en hoe zit het met de andere routers daar in de buurt? Kun je handig scannen met InSSIDer voor Windows, of op een Android telefoon met Wifi Analyser.
• Welke WiFi adapters worden er gebruikt in de computers?
• Zijn deze voorzien van de laatste drivers?
Om even te benadrukken hoe belangrijk drivers kunnen zijn voor met name B/G (dus pre-N) kaartjes. Gisteren werd ik gebeld door iemand die zijn laptop niet aan het babbelen kreeg met zijn nieuwe UPC moden-router. Daar heb ik de origineel geleverde drivers geupdate naar drivers uit 2010, de meest recent voor zijn kaartje. Toen wilde het ineens wel lukken!
Voor good measure ook het modem-router een reset gegeven, werkte nog steeds.
- Kanaal is vrij en zit niet in de weg met andere routers,
- Ik gebruik meerdere laptops. Als het wifi down gaat dan is voor geen enkele pc de router meer te benaderen
- Ik heb bijv hier een dell laptop inspiron 9400 met laatste Broadcom driver (ondersteunt N)
- Firmware 1 stap downgraden had ik al geprobeerd, maar zelfde problematiek

Wat ik nu nog geprobeerd heb is een paar dagen op G-only draaien. Dat draait tot dusver wel stabiel. Maar goed daar schaf je natuurlijk geen N-router voor aan.

Al met al lijkt me toch een firmware probleem, gezien ik hier op het forum toch meer mensen met dezelfde problemen terugvind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, inderdaad, daar koop je geen N-router voor.
Maakt 20/40MHz nog iets uit? 20MHz is de meest compatible en neighbor-friendly instelling.
Drivers ook allemaal up-to-date van je wifi kaartjes?

Als de problemen blijven aanhouden zou ik er zeker mee terug gaan, want dergelijk gedrag hoort niet.

Ik draai nu vier daagjes een OpenWRT Backfire branch self-compile en ik zie dat de rest van het huis ook verbinding heeft gemaakt met de router. Alle "Could not stop TX DMA" lijken als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen, dus ik lijk een prima stabiele WiFi-N te hebben. Ook mijn Android telefoon pakt nu iedere keer prima het WiFi op, waar hij voorheen bij een reconnect binnen 5 minuten nog wel eens geen verbinding tot stand kon krijgen. Happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:44
Beste Mensen,
ik ben in het bezit van Ziggo, en een cisco modem.
ik ben ook een leek op het gebied van netwerken.
en in mijn grote teleurstelling valt deze router continu uit. (oude en nieuwe firmware)

wat heb ik gedaan?
firmware update gedraaid(nieuwste firmware momenteel)
instellingen opgezocht en uitgeprobeerd om problemen op te lossen (mocht niet baten)

Nou lees ik dat ik mijn firmware beter kan downgraden.
zou dit werken? of moet ik dan toch maar een andere firmware zoals openWRT downloaden. en hoe installeer ik dat? ik zou heel graag uitleg willen krijgen hoe ik dat kan installeren.

DD-WRT bijvoorbeeld.
ik heb het geprobeerd te snappen maar het lukt mij niet.

zijn er mensen die mij dit wijs kunnen maken! en misschien voor de TS leuk om die uitleg toe te voegen! zullen mensen baad bij hebben

Bedankt alvast mensen!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 09:21

The CarNagE Man

SüperG33K

@gekke-gerrit:

Ik gebruik hier de stock firmware v10082 nu 2 weken en nog geen enkele crash gehad. Met v110429 had ik ook last van crashes en vastlopers maar sinds ik hem gedowngrade had ging alles weer goed. Geen enkele crash en nog lekker stabiel. Heb hier nog geen alternatieve firmwares gebruikt zoals DD-WRT of openWRT maar zie daar het nut nog niet van in omdat hij stabiel draait.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 14:26
D.I.N.G schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:33:
Ik heb deze router nu een aantal maanden en ik was er helemaal tevreden over maar sinds twee weken valt de draadloze verbinding continu weg, zelfs als ik er twee meter naast zit. De laatste firmware staat erop en ik heb nog een keer een hard reset gedaan maar niks hielp.

Dus dan stuur ik hem maar voor garantie terug.
Hier ook de laatste week ontzettend instabiele draadloze verbinding met snelheden van maximaal 256kB/s (ook precies overigens). Alle kanalen al geprobeerd, 20/40MHz, ook verschillende firmwares maar tot nog toe mocht nog niets helpen. Graag zou ik OpenWRT nog proberen, maar ik weet niet goed hoe ik het kan compilen :$. Dus als Ultraman misschien de laatste versie beschikbaar zou willen stellen zou ik dat uitermate op prijs stellen :).

Moet ik overigens ook zeggen dat ik hier een ontzettend drukke wifi-space heb. Gemiddeld pik ik zo'n 20 ap's op met inssider.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 23:02
Ik krijg het niet (meer) voor elkaar om deze router als switch op te stellen. Het is me 1x gelukt, maar na een stroomstoring waren de instellingen weg!

Situatie

Internet -> ModemRouter 192.168.1.254 : Met DHCP: Range 192.168.1.100/175 -> Daaraan zitten 2 bedrade PC`s (die werken prima) en 1 verbinding naar de TP link router.
TP link is verbonden met het modem router via de LAN aansluiting en niet via WAN.

Wat heb ik ingesteld op de TP Router:
DHCP -> Uit
Ip adres-> 192.168.1.175
Firewalls uit
WiFI bridge naar het modem

----------
Opgelost. Probleem zat hem in het signaal van het modem. Ik heb interactieve tv en dat gaat alleen door poort 4. Ik had TP aangesloten op poort 4, daarom werkte het niet!
Maar ik krijg geen internet. Sterker nog, ik krijg ook geen IP adres op de systemen die ik aansluit op de TP.

Wat doe ik verkeerd? Tips? Ben al twee dagen bezig...

[ Voor 11% gewijzigd door vanputten80 op 21-09-2011 21:09 ]

alex3305 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 01:00:
[...]

Hier ook de laatste week ontzettend instabiele draadloze verbinding met snelheden van maximaal 256kB/s (ook precies overigens). Alle kanalen al geprobeerd, 20/40MHz, ook verschillende firmwares maar tot nog toe mocht nog niets helpen. Graag zou ik OpenWRT nog proberen, maar ik weet niet goed hoe ik het kan compilen :$. Dus als Ultraman misschien de laatste versie beschikbaar zou willen stellen zou ik dat uitermate op prijs stellen :).

Moet ik overigens ook zeggen dat ik hier een ontzettend drukke wifi-space heb. Gemiddeld pik ik zo'n 20 ap's op met inssider.
Ga ik voor je regelen wanneer ik thuis ben. Dan compile ik wel een verse voor je met de features die ik een aantals posts eerder heb genoemd :)
Puur om het te proberen kun je ook de huidige 10.03.1-rc5 pakken, die werkt ook en is als image beschikbaar. Zitten alleen niet alle WiFi fixes is, maar om even kennis te maken kan het prima. Alles werkt namelijk wel, alleen is draadloos nog niet zo stabiel als in de laatste builds.

Als je een drukke wifi omgeving hebt ga dan voor 20MHz en probeer een zo vrij mogelijk kanaal te kiezen. En txpower kun je ook nog een beetje boosten mocht dat nodig zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 21-09-2011 08:06 ]

• alex3305
Ultraman schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:03:
[...]

Ga ik voor je regelen wanneer ik thuis ben. Dan compile ik wel een verse voor je met de features die ik een aantals posts eerder heb genoemd :)
Puur om het te proberen kun je ook de huidige 10.03.1-rc5 pakken, die werkt ook en is als image beschikbaar. Zitten alleen niet alle WiFi fixes is, maar om even kennis te maken kan het prima. Alles werkt namelijk wel, alleen is draadloos nog niet zo stabiel als in de laatste builds.

Als je een drukke wifi omgeving hebt ga dan voor 20MHz en probeer een zo vrij mogelijk kanaal te kiezen. En txpower kun je ook nog een beetje boosten mocht dat nodig zijn ;)
Heel erg bedankt, ik heb het even geprobeerd maar ben van een koude kermis thuis gekomen :(.

Het initiële flashen ging goed en het installeren leek me dan ook gemakkelijk. Tevens ben ik al eerder dd-wrt gewend geweest, dus de firmware zag er (in de verte) ook bekend uit :). Alleen toen ik mijn switch setup wilde instellen (LAN 1 - 4 switched zonder DHCP), kwam ik in moeilijkheden. Dit had ik geprobeerd door verschillende interfaces te bridgen om het geheel te switchen, echter heb ik daardoor twee keer een factory reset moeten uitvoeren :-(.

Nu ben ik weer even terug naar de stock firmware, en mocht je mij kunnen helpen hoe ik het geheel als switch kan instellen, graag! Want OpenWRT is toch lastiger dan ik dacht :$.

Anoniem: 411905

Fixes voor Ziggo problemen:
- Firmware upgraden naar TL-WR1043ND_V1_110 429 van 6 mei 2011
http://www.tp-link.com/uk...wnload/?model=TL-WR1043ND
- Network -> WAN -> "Get IP with Unicast DHCP" aanvinken en Host Name weghalen

Sinds ik dit heb toegepast, ruime een maand geleden, geen enkele disconnect meer gehad!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 411905 op 21-09-2011 13:33 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik gebruik inderdaad de voorlaatste firmware en heb nu 77 dagen uptime. Als World of Tanks speler heb ik geen lagspike gezien, laat staan onderbrekingen. En de laptop heeft geen problemen met wireless.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 21-09-2011 14:31 ]

• gekke-gerrit
Anoniem: 411905 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:30:
Fixes voor Ziggo problemen:
- Firmware upgraden naar TL-WR1043ND_V1_110 429 van 6 mei 2011
http://www.tp-link.com/uk...wnload/?model=TL-WR1043ND
- Network -> WAN -> "Get IP with Unicast DHCP" aanvinken en Host Name weghalen

Sinds ik dit heb toegepast, ruime een maand geleden, geen enkele disconnect meer gehad!!!
Bedankt, ik heb het toegepast en draai op de 1 na laatste firmware. (net gedowngrade.) ik hoop dat het probleem nu verdwijnt bedankt mensen! (alvast :9 )

alex3305 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:16:
[...]

Heel erg bedankt, ik heb het even geprobeerd maar ben van een koude kermis thuis gekomen :(.

Het initiële flashen ging goed en het installeren leek me dan ook gemakkelijk. Tevens ben ik al eerder dd-wrt gewend geweest, dus de firmware zag er (in de verte) ook bekend uit :). Alleen toen ik mijn switch setup wilde instellen (LAN 1 - 4 switched zonder DHCP), kwam ik in moeilijkheden. Dit had ik geprobeerd door verschillende interfaces te bridgen om het geheel te switchen, echter heb ik daardoor twee keer een factory reset moeten uitvoeren :-(.

Nu ben ik weer even terug naar de stock firmware, en mocht je mij kunnen helpen hoe ik het geheel als switch kan instellen, graag! Want OpenWRT is toch lastiger dan ik dacht :$.
Huh? Het staat standaard ingesteld als een "normale" switch. Poort 1,2,3,4 zitten standaard in dezelfde VLAN en die lan interface is gebridged.
Als je er geen DHCP mee wilt doen, dat kan, maar dan moet je niet bij de interface zijn. Echter bij de configuratie van DHCP/DNS. Het pakket genaamd "dnsmasq" regelt DHCP en DNS voor je, dus die zul je moeten aanpassen als je geen DHCP wilt.
Ik doe 95% van alles configuratie op de command line. Als je eenmaal weet waar je moet kijken vind ik dat overzichtelijker en helderder dan in LuCi allemaal dingen aan te vinken, etc. Maar ieder zijn ding ;)

Laat even iets duidelijker weten wat je bedoeld mocht ik je verkeerd begrijpen.

Ik zie dat de compile job zojuist klaar is, dus ik zal eens twee vers gebakken .bin's uploaden. Heb nog geen tijd gehad om ze te testen, maar if it compiles it works ;)

[Edit]
Let op: dit is een oudere versie. Er is een nieuwere: zie Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"

Ok... de twee plekken waar ik wel eens naar upload zijn beide dicht of stuk. Een ander plekje heb ik op dit moment niet en om het nou hier direct te gaan hosten over ADSL gaat me iets te ver. (note to self: ga eens verder met je server achter glas geschikt te maken voor dit soort dingen)

Dus dan maar wat publieks en lelijks, maar met md5sums erbij zodat je kunt checken of de file in orde is.
Versie: OpenWRT Backfire branch @ r28280
De factory image, ter vervanging van stock firmware: openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin
md5sum: 358dc1b63de185702b2131e896da69ae

De sysupgrade image, voor OpenWRT upgrades (bv vanaf rc5): openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-sysupgrade.bin
md5sum: 39bcb8534cb79b0e528fbbbad0703579

Disclaimer: Provided as-is. Op eigen risico dus. Ik heb deze nog niet getest, maar zodra ik dat wel heb vermeld ik dat hier. Zal wel het weekend ofzo worden. Maar ze zouden gewoon moeten werken :)

Mochten er problemen mee zijn, of moeten er bepaalde packages toch echt in compiled worden, dan mag je verzoekje doen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2011 11:59 . Reden: link naar nieuwere build ]

• alex3305
Bedankt voor het posten. Misschien dat ik het morgen toch nog eens ga proberen. Maar het geheel was inderdaad wel geswitched, maar ik kon via de switch geen verbinding naar het internet krijgen. De SSH client zei constant dat de hostname not resolved, dus dat ik geen DNS/geen internet heb. Maar goed, met de laatste firmware van TP-Link nog steeds extreem lage doorvoer op Wifi. :(

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 21-09-2011 22:50 ]

Welke host probeerde je te bereiken?
Want als je de router zelf op wilde middels SSH dan kun je beter het IP van de router gebruiken ;)

• alex3305
Ultraman schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:19:
Welke host probeerde je te bereiken?
Want als je de router zelf op wilde middels SSH dan kun je beter het IP van de router gebruiken ;)
Even een duidelijkere reactie. In PuTTy probeer ik opkg update te doen om de lijst met pakketten te updaten, echter kreeg wget een DNS - Name not resolved error, waaruit dus bleek dat in ieder geval de DNS server niet goed ingesteld stond. Vreemd genoeg kon ik wel op internet via de router 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:14:
[...]

Even een duidelijkere reactie. In PuTTy probeer ik opkg update te doen om de lijst met pakketten te updaten, echter kreeg wget een DNS - Name not resolved error, waaruit dus bleek dat in ieder geval de DNS server niet goed ingesteld stond. Vreemd genoeg kon ik wel op internet via de router 8)7.
Met welke firmware probeerde je dat te doen? Met de mijne?
Die zoekt namelijk naar "http://downloads.openwrt.org/backfire/10.03.1-rc6/ar71xx/packages/Packages.gz" en die bestaat dus niet van rc6 is nog geen officiële release ;)
In princiepe zou ik losse packages kunnen compilen, dat is geen grote moeite.
Mogelijk kun je ook andere packages proberen, bijv van rc5 of trunk.
Ik weet eigenlijk niet wat daar het handigst voor je zou zijn, doe even wat research of het mogelijk is om gewoon uit de repo er op te knallen? Of what the heck: probeer het? In het ergste geval reflash je even de sysupgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben een groentje met DD-WRT maar ik begrijp dat ik icm met deze router hem dus zo kan instellen dat hij als draadloze ontvangen gaat functioneren? Kun je hem dan tegelijk ook weer laten zenden (range extenden eigenlijk) terwijl je hem ook met een kabel aan je pc hang zodat je pc kan internetten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 08:57
maratropa schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:37:
Ik ben een groentje met DD-WRT maar ik begrijp dat ik icm met deze router hem dus zo kan instellen dat hij als draadloze ontvangen gaat functioneren? Kun je hem dan tegelijk ook weer laten zenden (range extenden eigenlijk) terwijl je hem ook met een kabel aan je pc hang zodat je pc kan internetten?
Soort van... De chipset die erin zit kan volgens mij alleen het signaal opvangen en dan onder een andere naam doorsturen, de repeat functie wordt niet ondersteunt...
Dus als je netwerk 'pietje' heet, kan je de router 'pietje' laten opvangen en dan iets als 'pietje2' weer uitzenden... En als je router internet ontvangt, kan je natuurlijk met een kabel ook op internet.

-edit-
Dus: Router in Client modus zetten en het signaal op laten vangen. Daarna een Virtual Interface aanmaken met het netwerk wat hij weer uit moet gaan zenden.

[ Voor 9% gewijzigd door job_h op 25-09-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Inmiddels draai ik nu ook DD WRT, alleen kan ik mijn nas niet meer benaderen via het ip adres doormiddel van ftp of windows mappen structuur(map network drive ect).

maar als ik het ip adres in type in de browser zonder fratsen dan verschijnt het menu van mijn nas (Seagate blackarmor 110) wel.

mijn vermoeden zegt dat ik ftp moet toepassen oid. maar dit lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
job_h schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:09:
[...]

Soort van... De chipset die erin zit kan volgens mij alleen het signaal opvangen en dan onder een andere naam doorsturen, de repeat functie wordt niet ondersteunt...
Dus als je netwerk 'pietje' heet, kan je de router 'pietje' laten opvangen en dan iets als 'pietje2' weer uitzenden... En als je router internet ontvangt, kan je natuurlijk met een kabel ook op internet.

-edit-
Dus: Router in Client modus zetten en het signaal op laten vangen. Daarna een Virtual Interface aanmaken met het netwerk wat hij weer uit moet gaan zenden.
Als ik de dd-wrt wiki mag geloven en gezien mijn ervaringen met een Cisco WAP4410n-G5 die ook Atheros chipset heeft, is client mode zo instabiel als maar kan. WDS bridge is zowaar het enige wat betrouwbaar werkt met deze dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 08:57
_JGC_ schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:45:
Als ik de dd-wrt wiki mag geloven en gezien mijn ervaringen met een Cisco WAP4410n-G5 die ook Atheros chipset heeft, is client mode zo instabiel als maar kan. WDS bridge is zowaar het enige wat betrouwbaar werkt met deze dingen.
Dat zou ik niet weten... Ik heb dit enkel gebruikt als ik achter in de tuin op de tampoline ging liggen... Dan zette ik hem ergens halvewege de tuin aan en stuurde hij altijd netjes het signaal door...
Ik moet toegeven dat dit nooit langer dan 5 uur gedraaid heeft, want daarna trok ik hem altijd weer uit het stopcontact :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik krijg het niet voor elkaar om met deze router aan de 300Mbps te komen met mijn laptop. Ik draai de nieuwste firmware (stock), alleen WPA2-PSK met AES beveiliging en heb hem ingesteld op 11bgn mixed en 40Mhz.

Ik heb verschillende (combinaties van) kanalen en 20/40Mhz etc geprobeerd, maar nooit kom ik boven de +- 58mbps uit zoals in Windows aangegeven. Ook heb ik de beveiliging uitgezet, dit had geen invloed.

Het probleem zit in het draadloze deel van mijn netwerk. Ik heb er ook nog een PC met draad aanhangen en die heeft geen problemen. Het kopiëren van een bestand van de laptop naar die PC gaat ook langzaam, hooguit 5mb/s, maar meestal veel langzamer (500 kb/s).

Kan dit puur komen door storing van andere netwerken (ik zit in een appartement in Rotterdam, 's avonds zie ik met inSSIDer een stuk of 30 netwerken) of zie ik een mogelijk probleem over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan inderdaad aardig invloed hebben.
In zo'n omgeving is het halen van 300 Mbps link niet echt haalbaar. Sowieso ga je over een 300 Mbps WiFi geen 30MB/s halen trouwens, maar beter dan je huidige 58Mbps zou toch moeten lukken?

Zoek een zo vrij mogelijk kanaal op, zet hem op 20MHz in zo'n drukke omgeving en test test test.
Beveiliging uit zetten is trouwens niet de bedoeling. WiFi-N heeft volgens mij in de standaard opgenomen dat er ten minste WPA gebruikt moet worden, hoewel er kaartjes/drivers zijn die middels een optie WEP en Open wel toestaan. Daarnaast zijn er een aantal QoS begrippen die ook in WiFi-N zitten.
Hier haal ik vaak 65Mbps links en zodra ik ga kopiëren schaalt het op naar 130Mbps. Dat is op 20MHz in een ook redelijk drukke 2.4GHz band, maar nog niet zo erg dat ik 30 netwerken zie.

Heb je verder je WiFi kaart voorzien van de meest recente drivers? Welk kaartje praten we eigenlijk over?
Bereik is wel uitstekend of zitten er nog een stel muren tussen?

In zo'n situatie ben je misschien beter af met een 5GHz WiFi AP. ;)
Of natuurlijk bekabeld, dat is altijd beter dan WiFi als het op snelheid en betrouwbaarheid aankomt. Dus ik probeer alles te bekabelen, maar soms kun je niet anders he?

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 27-09-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O wat ben ik blij met deze routerdoos, draait nu perfect OpenWRT met zelfs FreeRADIUS voor WiFi clientjes. VLANS werken perfect en de IPv6-geschikte firewallscripts zijn een godsent. Hulde! :D

Heb wel wat moeten hacken in /lib/wifi/mac80211.sh om multiple SSID's zonder warnings werkend te krijgen, maar ook dat draait nu puik :p

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 27-09-2011 22:52 ]

Zo voel ik me nou ook. Heerlijk speelgoed en het werkt ook gewoon prima :D

Volgens mij zag ik laatst een fix voor mac80211 langskomen in de dev timeline trouwens, kan wel eens met die multiple SSID's te maken hebben.
Op de Backfire branch heb ik trouwens nog geen warning gezien er over.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
Binnenkort ook maar met OpenWRT aan de slag, de 1.8 router van mijn ouders is alles behalve stabiel met dd-wrt.

• Puch-Maxi
Daar sluit ik mij ook bij aan, werkelijk een prachtige router (voor weinig geld). @Ultraman, bedankt voor de builds ik zal ze binnenkort even testen op mijn router. Misschien dat ik ze ook kan opnemen in de TS?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Ik heb gisteren een TP-LINK WR740N V2.1 binnen gekregen, die dienst mag gaan doen als extra Access Point.

Wat een prachtig apparaat voor die twee tientjes, stabiele, goed uitgedachte firmware en een groot wifi-bereik met hoge doorvoersnelheden.

Voor de grap heb ik de stabiliteit van het routergedeelte is getest, de LAN <-> WAN doorvoersnelheid is 70Mbit/s in beide richtingen, ook bij de zwaardere torrentdownloads blijft hij lekker doorgaan. Ik raad deze router aan aan iedereen met een internetverbinding tot 50Mbit/s. Hij verslaat veel routers van "de grote merken" die vaak 2 a 3 keer zo duur zijn.

Nu komt het mooie, hij is DD-WRT compatible, als Tweaker kun je hem bijna niet laten liggen! Eigenlijk verdient hij zijn eigen ervaringentopic ;)

TP-LINK is nu mijn favoriete merk voor goedkope maar zeer goede netwerkapparatuur (had eerder nog nooit een TP-LINK gezien, in de winkels kom je vaak alleen Sitecom, Linksys/Cisco en Netgear tegen).

[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 28-09-2011 21:40 ]

/dev/null

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:02
Zodra ik er op DD-WRT opzet, is het apparaat dan nog wel terug te brengen naar de originele firmware?

• styx007
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11-2024
Zelf heb ik (nog) geen ervaring met OpenWRT (wel met DD-WRT). Is er ergens een tutorial waarin helder staat uitgelegd hoe OpenWRT op deze router te installeren is? Via de site van OpenWRT kom ik er helaas niet uit.

http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd

En voor de directe configuratie na het flashen kan je terecht op de hoofdpagina van 'documentation'. Daar staan een aantal howto's met veelgebruikte instellingen, verder heeft elk (UCI) configuratiebestand ook zijn eigen wiki-pagina mocht je op zoek zijn naar wat alles doet en de mogelijkheden.

Ziet dit alles er akelig uit voor je dan is OpenWRT misschien niet zo'n goed idee. Alhoewel, tegenwoordig hebben ze ook een hele aardige webinterface (die ik overigens niet gebruik). Je kan ook wel DD-wrt is uitproberen, maar dat draait allemaal nog niet zo mooi als met OpenWRT.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 02-10-2011 17:32 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De webinterface zit in de standaardfirmwares die OpenWrt aanbiedt btw (al schijnt hij niet in de nightly builds te zitten).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Dope3112
  • Laatst online: 13-01 18:21
goedenavond, een vraagje als jullie je router bekijken met inssider hoe gedraagt jullie router zich dan?

de mijne schiet om de 2 seconden van 50.. naar 60.. naar 70.. naar 80 en weer naar 50, zo onstabiel als de pest, ook moet ik bijna elke dag de router resetten omdat de blackberries en de androidtelefoons wel connecten met de router maar geen data doorkrijgen.

(stock firmware, laatste update, rustiger kanaal en op 20 MHz (40 is helemaal drama).

ohw en hoe zit het met de kanalen, als ik voorbij kanaal 8 ga dan kan winXP geen certificaat vinden,.. weird.

Klinkt als een lekkende magnetron die de 2,4 GHz zit te bevuilen of de videozender van de buren :p

Treed het ook op dichter bij de router (max 5-6 meter zonder muren)? Hoe gedragen andere netwerken met minimaal -75dB sterkte zich qua fluctuaties? Netwerken zwakker dan dat zijn overigens lastig te vergelijken met jouw eigen netwerk.

Ook hier fluctueert de boel overigens een beetje zoals jij beschrijft, dat is ook wat natuurlijk gedrag van dat soort frequenties met korte golflengten. Schommelt hier wat in de woonkamer tussen -42 en -50dB met TP-Link in het serverhok de meterkast.
Borromini schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:39:
De webinterface zit in de standaardfirmwares die OpenWrt aanbiedt btw (al schijnt hij niet in de nightly builds te zitten).
Très correctement, trunk snapshots zijn wat uitgekleder dan de andere branches.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 29-09-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-04 23:11
hoi ik heb deze router maar ik moet hem minimal 1 per week rebooten kan ik hem ergens instellen dat die dat automatische reboot om bepaalde tijd

hopelijk kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2022
kropie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 02:25:
hoi ik heb deze router maar ik moet hem minimal 1 per week rebooten kan ik hem ergens instellen dat die dat automatische reboot om bepaalde tijd

hopelijk kan iemand mij helpen
Wat denk je van een klok-schakelaar aangesloten op de voeding?
Ik sluit elke avond de stroom naar mijn modem, router, switches en nas af. Dat scheelt 20 Watt en waarschijnlijk verlengt het de levensduur van deze apparaten.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Alle apparaten die je daar opnoemt zijn gemaakt om 24/7 aan te staan. Ik denk eerder dat het dagelijks aan en uitzetten een (erg) negatief effect op de levensduur heeft, waar slechts een marginale besparing van enkele euro's per maand tegenover staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Inderdaad. De stroomstoot die je door die apparaten jaagt elke keer als je ze aanzet is niet bevorderlijk voor de levensduur, integendeel.

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 02-10-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:47
Dat dus. Los van het feit dat ik het ook fijn/leuk vind als m'n NAS en router van buitenaf bereikbaar zijn wanneer ik niet thuis ben, heb ik ook mindere ervaring met het om de haverklap aan en uit zetten van sommige apparaten.

De adapter van een Siemens gigaset DECT telefoon is er bv. ook niet op gebouwd. Die ontplofte laatst bij mij zowat toen ik het stekkerblok, waar die altijd op zit en wat iedere dag wordt uitgeschakeld, aan zette. Schakelende voedingen zijn echt kwetsbaar.

Het schijnt nog wel een pak te helpen als je een stekkerblok hebt waarvan de aan-uit knop op de NUL schakelt ipv de fase.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:17
Ik heb hier echt het raarste probleem wat ik ooit heb meegemaakt.
Ik stel wel eens bij mensen UPC internet in en installeer dan deze router als ze er nog een nodig hebben ipv die crappy sitecom die UPC probeert aan te smeren.

Nooit problemen mee, tot nu.

Hier heb ik ook email ingesteld zoals altijd (...@upcmail.nl) en alle instellingen zijn juist, als ik de instellingen test dan klopt het ook gewoon (Outlook 2003, 2007, 2011, Express allemaal geprobeerd en op meerdere pc's en een MacBook) iedere keer hetzelfde probleem. Verzenden lukt, geen enkel probleem maar er komt niets binnen, wel als ik een gmail.com email instel dan komt het wel gewoon binnen.
Als ik op de UPC webmail kijk dan staat het nu vol met testberichten maar ze komen gewoon niet in Outlook binnen, (kopie op de server achterlaten, etc alles nagelopen, NIETS aparts).
Mijn vermoeden is dat het misschien met de poort te maken kan hebben die UPC gebruikt voor inkomende mail (gewoon 110). Ik heb tot nog toe geen ervaring met portforwarding instellingen maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat zo'n standaard poort als 110 niet doorgelaten wordt?

Alle overige instellingen in alle PC's zijn standaard wat betreft firewalls e.d.

Edit:
Nou het ligt niet aan de poortinstellingen want op het hoofdacount (wat UPC zelf opgeeft) werkt het wel gewoon met dezelfde poort. Vervelende is dat dat zo'n standaard aangemaakt account is met paar cijfers er doorheen (bla.vanbla71@upcmail) en niet een nette email (5 accounts op een gebruikersnaam max) zoals ik nu heb aangemaakt en wat hier ook een tijdje gewoon gewerkt heeft (3 weken). Ik snap er werkelijk NIETS meer van, kak UPC. Sorry van het lastig vallen hier.

Edit 2:
Even toch voor compleetheid: ik denk dat ik hardop moet nadenken voortaan want nu werkt het weer wel. Wat ik dus heb gewijzigd: de standaard gebruikersnaam (dus dat rare standaard aangemaakte account van UPC) voor de nieuw aangemaakte mail verandert naar de gebruikersnaam die ik nu dus zelf heb aangemaakt van die mail. Prettig dat UPC beide accepteert (laat denken dat de instellingen juist zijn) maar dat het niet meer binnenkomt wanneer je je hoofdaccount gebruikt als inlog en wachtwoord...

[ Voor 29% gewijzigd door bokkow op 03-10-2011 21:47 ]

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borromini schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:39:
Inderdaad. De stroomstoot die je door die apparaten jaagt elke keer als je ze aanzet is niet bevorderlijk voor de levensduur, integendeel.
Ik heb de schakelende voeding van mijn router vervangen door een good old'e bloktrafo. Die gaan nét even wat minder snel stuk bij veel aan- en uitzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 11:45
dorus43 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:04:
[...]

Wat denk je van een klok-schakelaar aangesloten op de voeding?
Ik sluit elke avond de stroom naar mijn modem, router, switches en nas af. Dat scheelt 20 Watt en waarschijnlijk verlengt het de levensduur van deze apparaten.

groetjes
20 watt, 8 uur per dag... dat scheelt je ongeveer 13 euro per jaar.
Anoniem: 206724 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:43:
[...]

Ik heb de schakelende voeding van mijn router vervangen door een good old'e bloktrafo. Die gaan nét even wat minder snel stuk bij veel aan- en uitzetten. :)
Dan mag je hem wel vaak uitzetten, wil je dat terugverdienen tegen het efficientieverlies van zo'n bloktrafo.

[ Voor 31% gewijzigd door mcDavid op 04-10-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx007
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11-2024
Bedankt voor jullie reactie(s).

Toch maar besloten bij de laatste versie van de stock-firmware te blijven. Alle fora doorspittend zag ik dat met name DD-WRT toch nog de nodige problemen geeft. Met de stock-firmware loopt het prima, mis wel wat extra mogelijkheden maar dat neem ik op de koop toe.

Heb nu twee WR1043ND's achter elkaar gehangen (1e in meterkast en de 2e op de tweede verdieping) en heb nu overal vol bereik. Wireless nu constant op 60-70Mbit/s en wired tussen de 90 en 120Mbit/s.
Hang er binnenkort m'n 'good old' WRT54GL (mét DD-WRT en op apart subnet) nog aan tbv internettoegang voor gasten.
Nu nog de zelfdiscipline opbrengen om er niet toch weer aan te gaan sleutelen als het allemaal stabiel loopt...."don't fix it if it isn't broken" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 10:33
Luitjes,

Ik krijg morgen me tp link binnen maar wat te doen..

stock of ddr-wrt?

Ik lees toch nog wat issues met ddr-wrt op het moment.. of toch gaan voor open-wrt? :o

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook OpenWRT is nog niet geheel en al stabiel hoor. Ik heb afgelopen voorjaar nog zelf een Backfire build gemaakt en die op een router gezet voor bij m'n ouders in de meterkast (zij hebben UPC).

En ze moeten toch nog wel met enige regelmaat het ding resetten. Het enige jammere is dat niet echt te achterhalen is of dit aan UPC ligt of aan de router zelf....

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Even voor het testen ...

Als ik dus open wrt installeer hoef ik alleen meer die pre compiled build the loaded via het standard gui van tplink?

Dan krijg ik daarna ook gewoon weer een gui om mee te werken?

al mensen die dit lang stabiel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 22:29

painkill

Pain(k)(ill)

Kan ik hier 2 extenders bij gebruiken, die dus het signaal opvangen en vervolgens zelf uitzenden, maar wel onder hetzelfde ssid? WDS heet dat volgensmij.

Repeater ja..

[ Voor 5% gewijzigd door painkill op 04-10-2011 22:04 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Repeater toch gewoon?

Wikipedia: Wireless repeater

[ Voor 68% gewijzigd door Njay op 04-10-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Multiquoteantwoordtijd! (4x woordwaarde)
mcDavid schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:57:
[...]
Dan mag je hem wel vaak uitzetten, wil je dat terugverdienen tegen het efficientieverlies van zo'n bloktrafo.
Oke oké, je hebt me al bijna verslagen qua argumenten om het ding uit te zetten met schakelaar :p
Blijft over als argument dat ik hem (ze eigenlijk, heb er meerdere) uitzet om de neonverlichting op mijn slaapkamer te verminderen 's nachts :>
Njay schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:46:
Ik lees toch nog wat issues met ddr-wrt op het moment.. of toch gaan voor open-wrt? :o
Als je niet huivert van een paar configuratiebestandjes aanpassen (allemaal perfect gedocumenteerd op openwrt.org), dan zou ik gewoon voor de allerlaatste OpenWRT release gaan. Krijg je tegenwoordig ook nog is standaard een webinterface bij, gratis en voor niets! }:O
eymey schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:19:
Ook OpenWRT is nog niet geheel en al stabiel hoor. Ik heb afgelopen voorjaar nog zelf een Backfire build gemaakt en die op een router gezet voor bij m'n ouders in de meterkast (zij hebben UPC).
Backfire is pas sinds rc5 erg stabiel op de TP-Link, zeker op hardwarerevisie 1.8. De allerlaatste trunk van dit moment is (thans, voor mijn gevoel) nog meer solide, maar dat kan ook een schijnwaarneming zijn. Feit is wel dat de WiFi-drivers in die twee recente builds een flinke schop hebben gekregen.
Njay schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:44:
Even voor het testen ...

Als ik dus open wrt installeer hoef ik alleen meer die pre compiled build the loaded via het standard gui van tplink?

Dan krijg ik daarna ook gewoon weer een gui om mee te werken?

al mensen die dit lang stabiel hebben?
Ja, ja en ja. :9
Hooguit kom je hier en daar in aanraking met een configuratiebestandje of twee, je moet in ieder geval meen ik de eerste keer het wachtwoord via telnet instellen. Daarna kan je direct via de webinterface inloggen meen ik (die interface heet LuCI). Eventueel dat je nog wat pakketjes wilt/moet installeren, maar dat is ook een fluitje van een cent. Goede documentatie hebben ze sowieso.
painkill schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:46:
Kan ik hier 2 extenders bij gebruiken, die dus het signaal opvangen en vervolgens zelf uitzenden, maar wel onder hetzelfde ssid? WDS heet dat volgensmij.
Ja, maar twee accesspoints bedraad aansluiten met zelfde SSID en versleuteling maar beide op een ander kanaal werkt stabieler. ;)

Iemand anders nog iets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Thanks voor al je antwoorden :)

Ik ga er morgen lekker mee aan de slag..
Dan kan mijn linksys met ddr wrt beneden als repeater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Magnetra: Thanks. Dat is dan misschien nog wel het proberen waard (voor bij m'n ouders thuis, hoewel ze daar een 1.4 versie hebben hangen).

Zie ook http://svralmere.versteegt.com/WR1043ND/ voor mijn builds :). De laatste van maart heeft al Luci-based VLAN configuratie (voorheen hier voor glasvezel gebruikt) en zo, maar wellicht is de huidige pre-compiled RC5 nu dus ook mooi.

Misschien anders toch eens nog eentje bestellen (zo duur zijn ze niet). Dan kan ik die bij m'n ouders ophangen en heb ik m'n klooi-router (die nu dus bij hun hangt maar voorzien is van een serial connector) weer hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik begrijp dus ook dat ik hiermee kan printen via usb..
Ik moet dus ook een pakket installeren via de router zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor iedereen die graag met OpenWRT op de TP-Link TL-WR1043ND wil beginnen:Kom je er nog niet uit, dan zijn er nog altijd de behulpzame Tweakers op dit forum :)
Njay schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:34:
Ik begrijp dus ook dat ik hiermee kan printen via usb..
Ik moet dus ook een pakket installeren via de router zelf?
http://wiki.openwrt.org/doc/howto/cups.server
Klopt, dat is het leuke van OpenWRT :)

Lekker flexibel qua mogelijkheden. Zie bovenstaande howto om een CUPS printserver te installeren op OpenWRT. Ik weet niet wat jouw kennisniveau is, maar het is toch nog relatief lastig om te configureren. Ook zou ik een hub aansluiten met daarop zowel de printer als een USB-stick. CUPS heeft namelijk nogal wat opslagruimte nodig, en dat past niet binnen de ruimte die er op jouw router beschikbaar is. Heb het zelf nog nooit/niet geprobeerd overigens, maar het ziet er wel spannend uit :p
eymey schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:26:
@Magnetra: Thanks. Dat is dan misschien nog wel het proberen waard (voor bij m'n ouders thuis, hoewel ze daar een 1.4 versie hebben hangen).

Zie ook http://svralmere.versteegt.com/WR1043ND/ voor mijn builds :). De laatste van maart heeft al Luci-based VLAN configuratie (voorheen hier voor glasvezel gebruikt) en zo, maar wellicht is de huidige pre-compiled RC5 nu dus ook mooi.

Misschien anders toch eens nog eentje bestellen (zo duur zijn ze niet). Dan kan ik die bij m'n ouders ophangen en heb ik m'n klooi-router (die nu dus bij hun hangt maar voorzien is van een serial connector) weer hier :)
De laatste bugfixes van de Wireless ath9k driver maken ook verschil voor versie 1.4, dus je zou het is kunnen proberen. Je gaat er sowieso niet op achteruit, maar denk dat er goed verschil merkbaar is. Bij mij in ieder geval wel. Ze hebben veel gesleuteld aan onder andere power management en de achterliggende code is wat robuuster herschreven. Ook de algemene WiFi-library (mac80211) heeft een aantal upgrades gekregen.

offtopic:
Eymey :w
De eerste die het voor elkaar kreeg om KPN ITV over ADSL met eigen router te laten werken! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 04-10-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
offtopic:
LOL Thanx :$

Eerste weet ik niet maar wel eerste die het hier meldde. Overigens met alle credits voor degene die me toen aan een config dump van de Thomson 780wl Experiabox config dump gehelpen heeft... persoon zit niet op dit forum geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
edit by self: offtopic geneuzel

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 05-10-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Open wrt geprobeerd maar niet echt bevallen..
Hier ben ik toch echt te weinig linux expert voor :)

Ik heb de originele firmware terug geflased via Luci ...
dit ging prima en draai nu weer op stock fw..

was dit wel de juiste proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Njay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:16:
Open wrt geprobeerd maar niet echt bevallen..
Hier ben ik toch echt te weinig linux expert voor :)

Ik heb de originele firmware terug geflased via Luci ...
dit ging prima en draai nu weer op stock fw..

was dit wel de juiste proc?
Waar ging het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nee het ging niet mis maar ik vroeg me gewoon af of dit de juiste procedure was gewoon via de luci gui flashen instead of the cli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Njay schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:07:
Nee het ging niet mis maar ik vroeg me gewoon af of dit de juiste procedure was gewoon via de luci gui flashen instead of the cli
Geen probleem hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 10:28
Ik overweeg deze router te kopen maar ik heb toch een vraagje. Is het met ingebouwde QoS mogelijk om de bschikbare bandbreedte eerlijk over meerdere gebruikers te verdelen of zou ik daarvoor toch DD-WRT moeten installeren? Ik vind het wel wat vreemd dat QoS genoemd wordt op pagina van het product op de TP-link site maar dat er in de handleiding met geen woord over gerept wordt. Wat kan de meegeleverde QoS eigenlijk?
Pagina: 1 ... 5 ... 56 Laatste