PSN-ID: Thunder8nl
Onderwerpen
|
|
Onkyo TX-SR608 Zwart |
|
|
Onkyo TX-SR508 Zwart vanaf € 299,- |
|
|
Onkyo TX-SR508 Zilver |
| Alle 28 producten | |
|
|
Onkyo TX-SR309 Zilver |
|
|
Onkyo TX-SR309 Zwart vanaf € 289,- |
|
|
Onkyo TX-NR509 Zilver |
| 1 2 3 4 5 |
|
| Minder producten | |
Reg. datum: 08-11-2003
Toch maar even een andere richting ingeslagen, het is de 818 gewordenquote:Rataplan1979 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:08:
[...]
Yep, in vergelijking tot de andere modellen die je aangeeft lijkt dit in ieder geval prijstechnisch ''een koopje'' en kun je er weinig bulten mee vallen.
Blueone wijzigde deze reactie 25-04-2013 18:59 (4%)
De 818 lijkt hoe dan ook een prima apparaat. Veel plezier ermee.quote:Blueone schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:55:
[...]
Toch maar even een andere richting ingeslagen, het is de 818 geworden. Met name omdat ik mijn totale speakerset ook flink weer gaan opwaarderen en de features zijn ook erg goed (oa multiEQ XT32). De reviews zagen er erg goed uit voor de 818 en ook de prijs is op dit moment nog wel te doen omdat die flink is gezakt kwam ik achter.
Het sprookje is over. Assepoester moet gewoon haar muil houden!
Reg. datum: 18-05-2007
(Net zoals ik bijv. de verschillende NAS'en van Synology naast elkaar kan zetten? zie voorbeeld: http://www.synology.com/p...ct_id_list=110%2C111%2C98)
Zie FeaR in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
FeaR wijzigde deze reactie 25-04-2013 21:28 (15%)
Reg. datum: 05-11-2009
Ja op de site van Onkyo zelf!quote:Jorgen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:48:
Kan ik de verschillende Onkyo AV receivers ergenlijks gemakkelijk vergelijken?
(Net zoals ik bijv. de verschillende NAS'en van Synology naast elkaar kan zetten? zie voorbeeld: http://www.synology.com/p...ct_id_list=110%2C111%2C98)
[MBR]Zie FeaR in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"[/]
Het eerstequote:Jorgen schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:13:
Of is dat meer een "aanduiding" dan dat het wat over de mogelijkheden voor je home cinema beeld en geluid zegt?
Nickname does not reflect reality
Reg. datum: 15-02-2012
Heb een 3 maanden oude Onkyo SR313 met 2 maanden oude S426 set (zonder subwoofer). Deze deed het perfect tot plus minus 1 week geleden. Nu wil de linker frontspeaker niet direct actief zijn, er komt na langer dan 1 minute geluid uit. Daarna blijft hij het doen, als je daarna de Onkyo uitschakelt en snel weer aan doet dan doet de linker speaker het wel direct. Om uit te sluiten dat het de speaker is, heb ik die omgewisseld en het probleem blijft bij de linker speaker. Wisselen van bron, luister mode helpt hierbij niet.
Voor de zekerheid heb ik de kabels opnieuw aangesloten maar geen resultaat. Kan zo iets eventueel nog aan de kabels liggen? Deze zijn goed weggewerkt dus nalopen/omwisselen is een hele klus. Of kan het enkel aan de Onkyo liggen en wat is het dan?
Reg. datum: 15-02-2012
Gedaan even overbodig speaker kabel uit de kast getrokken en het probleem blijft.quote:thunder8 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:11:
Als je het wil uitsluiten dat het de kabel is, leg je tijdelijk even een nieuwe kabel door de woonkamer. Dan weet je zeker of het de kabel of de receiver is. Ik denk sowieso dat het je receiver is, maar het test mag geen probleem zijn lijkt me. Anders als je geen andere kabel hebt, achter op je receiver even linker en rechter kabel verwisselen en testen.
*EDIT*
Factor reset helpt ook niets trouwens.
Freakie1NL wijzigde deze reactie 27-04-2013 18:41 (4%)
Reg. datum: 09-11-2005
- Onkyo TX-8050 stereoreceiver
- Onkyo BD-SP809 Blue rayspeler
- Klipsch RB61MK2B
Stereo is voor mij meer dan genoeg. In combinatie met Spotify de enige keuze in zijn soort, denk ik.
De sp809 is misschien een verrassende keuze icm met een stereoreceiver, maar ik denk hem ook goed te kunnen gebruiken als mediaspeler. Hij zal meer voor cd' s echter gebruikt gaan worden. Wat vinden jullie? Ik ben wel iemand die graag de componenten van een merk heeft.
De luidsprekers zijn nog niet definitief, eerst luisteren. Nog ideeën?
Reg. datum: 27-12-2006
Ik ben zelf in het bezit van van de TX-8050 en ben er zelf erg tevreden over.quote:RuigBloem schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:17:
Ik ben er uit volgens mij. Wat denken jullie?
- Onkyo TX-8050 stereoreceiver
- Onkyo BD-SP809 Blue rayspeler
- Klipsch RB61MK2B
Stereo is voor mij meer dan genoeg. In combinatie met Spotify de enige keuze in zijn soort, denk ik.
De sp809 is misschien een verrassende keuze icm met een stereoreceiver, maar ik denk hem ook goed te kunnen gebruiken als mediaspeler. Hij zal meer voor cd' s echter gebruikt gaan worden. Wat vinden jullie? Ik ben wel iemand die graag de componenten van een merk heeft.
De luidsprekers zijn nog niet definitief, eerst luisteren. Nog ideeën?
Het feit dat ik weer knoppen zie en vooral voel als Treble en Bass, is heerlijk ''nostalgisch'' ; ) .
Ik heb echter wel gekozen om hier een ''echte'' cd-speler aan te hangen, de DX-7555 van Onkyo
Na HK en o.a. Denon gehad te hebben, kan ik met zekerheid zeggen ''veel waar voor mijn geld'' te hebben gekregen met deze Onkyo-combo.
Heb hier verder nog een ''goedkopere'' pioneer blu-ray (BDP-150) aan gehangen en ben een tevreden mens.
Met Klipsch heb ik geen ervaring en ook nooit gehad.
Reg. datum: 09-11-2005
Dank voor je reactie. Welke luidsprekers heb je er thans aan hangen? (Ik wil in ieder geval boekenkastluidsprekers.)quote:Rataplan1979 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:51:
[...]
Ik ben zelf in het bezit van van de TX-8050 en ben er zelf erg tevreden over.
Het feit dat ik weer knoppen zie en vooral voel als Treble en Bass, is heerlijk ''nostalgisch'' ; ) .
Ik heb echter wel gekozen om hier een ''echte'' cd-speler aan te hangen, de DX-7555 van Onkyo
Na HK en o.a. Denon gehad te hebben, kan ik met zekerheid zeggen ''veel waar voor mijn geld'' te hebben gekregen met deze Onkyo-combo.
Heb hier verder nog een ''goedkopere'' pioneer blu-ray (BDP-150) aan gehangen en ben een tevreden mens.![]()
Met Klipsch heb ik geen ervaring en ook nooit gehad.
Ik heb ook gedacht om hetzelfde te doen, goede CD-speler en nog een extra dvd-speler. Dit geeft echter weer een extra apparaat en daarnaast biedt de SP809 nog extra netwerkmogelijkheden. Vandaar mijn keuze voor de SP809.
Ik heb er ''ter overbrugging'' een setje Wharfedale Diamond 10.1 (boekenkast) aan hangen.quote:RuigBloem schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:28:
[...]
Dank voor je reactie. Welke luidsprekers heb je er thans aan hangen? (Ik wil in ieder geval boekenkastluidsprekers.)
Ik heb ook gedacht om hetzelfde te doen, goede CD-speler en nog een extra dvd-speler. Dit geeft echter weer een extra apparaat en daarnaast biedt de SP809 nog extra netwerkmogelijkheden. Vandaar mijn keuze voor de SP809.
De combinatie is mijn inziens zeker voor het geld echt de moeite van het beluisteren waard.
Desalniettemin zijn de Wharfedales inmiddels door andere merken ''ingehaald'' voor wat betreft ''veel voor weinig'', maar ik houd ze er hoe dan ook bij.
Want deze week (als alles goed gaat) worden mijn Q Acoustics 2050i zuilen geleverd.
Deze ben ik een aantal weken geleden een aantal malen gaan beluisteren (ook in combinatie met de TX-8050).
Ik zet er bij ''als alles goed gaat'' aangezien ik deze vanuit Ierland laat komen en ik nooit dit ''soort spul'' in het buitenland heb durven bestellen. Echter online een interessante deal gevonden, die het proberen (en de gok) waard lijkt. Wel Paypall betaald, dus zal wel loslopen....Ben dus benieuwd ; )
Reg. datum: 02-05-2013
Als ik alleen de tv aanzet komt uit geluid uit de tv. Als ik de reciever hierbij aanzet komt het geluid alleen via de vloerluidsprekers en niet meer uit de tv en als de reciever alleen aanzet komt dit ook via de vloerluidsprekers.
Maar hoe krijg ik geluid uit zowel de tv als de vloerluidsprekers, ik heb al div. keren de handleiding en het menu doorgespit maar ???
Wie weet welke of hoe een bepaalde instelling hiervoor moet staan.
b.v.d.
Volgens mij kan dit niet, het is of-of. Geen idee ook eigenlijk waarom je het zou willen, tv-speakers klinken over het algemeen toch mega brak. Als je geluid wilt uit het midden kan je beter een center-speaker nemenquote:audioleek schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:13:
Wie weet welke of hoe een bepaalde instelling hiervoor moet staan.
b.v.d.
Ik had hiervoor een simpel homecinema setje waar ik gelukkig nu eindelijk na lang sparen vanaf ben, maar dan kon je gewoon tegelijkertijd via de tv als de set geluid produceren dus mag ik hopelijk verwachten dat het bij een veel duurder hifiset toch ook gewoon kan.
Dan zet je HDMI-CEC* uit. Neem aan dat het dan wél kan.quote:audioleek schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:27:
Waarom zou dit niet kunnen?
Ik had hiervoor een simpel homecinema setje waar ik gelukkig nu eindelijk na lang sparen vanaf ben, maar dan kon je gewoon tegelijkertijd via de tv als de set geluid produceren dus mag ik hopelijk verwachten dat het bij een veel duurder hifiset toch ook gewoon kan.
* kan verschillende namen hebben. Viera link, Kuro link, Smart link, HDMI control, etc. Verschilt per merk.
Brad Pitt wijzigde deze reactie 02-05-2013 11:31 (10%)
Maar kan je iets concreter zijn, zit namelijk op m,n werk zit dit in de de instelling van de tv of de reciever? en zo ja waar precies.
Op beide apparaten moet het "aan" staan om te werken (als in: indien tv aan dan ook meteen receiver aan, en beiden tegelijk uit). Als het op één apparaat uit staat zal eigenlijk vaak ook het hele systeem uit staan en jouw wens moeten lukken. Je kan dan uiteraard niet meer bijv. met je tv-remote je receiver instellen of andersom.quote:audioleek schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:33:
Maar kan je iets concreter zijn, zit namelijk op m,n werk zit dit in de de instelling van de tv of de reciever? en zo ja waar precies.
Als (op beide apparaten) HDMI-CEC uit staat zal er als het goed is uit zowel de tv én receiver geluid komen
Hey pssst! ......Fiets kopen?!
Met CEC áán?quote:renzo4000 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:49:
Het is inderdaad wel degelijk mogelijk om zowel geluid via de tv en je receiver te laten lopen
Ik ben in zowel de handleiding als het menu geen CEC tegengekomen, dus begrijp helaas niet wat jullie hiermee bedoelen.
Wel de thermen Throug o.i.d. en ARC
P.s. wil het geluid van de tv als aanvulling erbij hebben.
Oef, dat zou ik dan weer eens moeten uitproberen aangezien ik toen juist op zoek was om het uit te krijgen ipv aanquote:
@audioleek: Uiteraard is het persoonlijk natuurlijk, maar wat voor een luidsprekers heb je aangesloten op je 616? Alleen stereo? 2.1/5.1/etc? Als je alleen stereo hebt kan ik me nog wel voorstellen dat je het wil in andere situaties niet.
Ja, ik heb aan de reciever alleen 2 vloerluidsprekers (Infinity Alpha 40) hangen en deze staan biamp aangesloten in stereo, vandaar dat ik graag het geluid van de tv erbij zou willen hebben, alleen is me nog steeds niet duidelijk hoe de diverse instellingen nu moeten staan in het onkyo menu.
Hoop toch dat iemand een passend antwoordt heeft.
Vandaar, vanwege? Geluid uit het midden? Dan is een center enorm aan te raden. Voor muziek gaat het niets toevoegen, integendeel eigenlijk. Maar uiteraard: ieder zijn ding.quote:audioleek schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:28:
vandaar dat ik graag het geluid van de tv erbij zou willen hebben
Wat voor tv heb je dan? Daarop CEC uitschakelen (hoe het ook mag heten) moet eigenlijk ook genoeg zijn.
De 414 had wel een goede prijs prestatie verhouding, maar nu ik nieuwe speakers besteld heb wilde ik toch een versterker van een klasse hoger.
Dan zou ik hem persoonlijk hier halen: http://www.saturn.nl/mcs/...43,385389.html?langId=-11quote:timofp schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:50:
Bij iBood twee weken geleden de TX-NR414 gekocht, maar ondertussen toch maar terug verkocht om nu voor de TX-NR616 te gaan. Deze staat aan 350 euro bij Amazon.de momenteel.
De 414 had wel een goede prijs prestatie verhouding, maar nu ik nieuwe speakers besteld heb wilde ik toch een versterker van een klasse hoger.
Is alleen deze week nog, m.i. erg scherpe prijs!
Betreft een Panasonic tx-p42s20 , met viera control.
Als ik het begrepen heb zou ik deze moeten off zetten
Dat is correctquote:audioleek schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:08:
Betreft een Panasonic tx-p42s20 , met viera control.
Als ik het begrepen heb zou ik deze moeten off zetten
Ik had ook 349 betaald, maar voor het gemak even afgerond. Daar ik in België woon is het niet mogelijk om online bij Saturn NL te bestellen (en MM of Saturn BE heeft geen online winkel).quote:renzo4000 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:53:
[...]
Dan zou ik hem persoonlijk hier halen: http://www.saturn.nl/mcs/...43,385389.html?langId=-11
Is alleen deze week nog, m.i. erg scherpe prijs!
En ben eigenlijk heel tevreden over de klanten service van Amazon moest ik ooit problemen hebben
Maar leuke tip voor anderen welke niet graag bij Amazon zouden bestellen
Ben een echte audioleek.
Heb een Onkyo receiver tx nr 616 gekocht om al mijn randapparatuur vlot aan mijn tv aan te sluiten. Alsook vr de streamingfunctionaliteiten.
Als overgangsfase had ik gedacht om daar mijn oude boxen van mijn oude surround van Samsung op aan te sluiten. Nu hebben die een eigen connector, kan ik die gewoon afknippen en de kabels rechtstreeks op mijn receiver aansluiten? Op termijn zou ik mij 2 b&w m1 boxen kopen met nog een subwoofer bij. 5.1 is geen optie.
Thx voor jullie advies.
Grtzz
Met de speakers gaat dat gewoon werken als de kabel achter de connector standaard 2-aderig is. Let wel dat subwoofers op dergelijke setjes vaak passief zijn en die sluit je niet zomaar aan op een receiver.quote:kananga schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:57:
Nu hebben die een eigen connector, kan ik die gewoon afknippen en de kabels rechtstreeks op mijn receiver aansluiten?
PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik lees hier en daar wel iets over positief en negatief correct aansluiten, mr op die kabels zie ik daar niets van?quote:FeaR schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 07:22:
[...]
Met de speakers gaat dat gewoon werken als de kabel achter de connector standaard 2-aderig is. Let wel dat subwoofers op dergelijke setjes vaak passief zijn en die sluit je niet zomaar aan op een receiver.
Subwoofer zal ik dan niet aansluiten.
Reg. datum: 24-08-2012
Omdat dat niet nodig is om aan te geven als er maar een connector is. Je merkt het snel genoeg als je ze verkeerd om aansluit (zacht of geen geluid als je voor jouw speakers zit). Volgens mij compenseert het calibratieprogramma op jouw Onkyo er zelfs voor als je ze verkeerd om (uit fase) aansluit.quote:kananga schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:14:
[...]
Ik lees hier en daar wel iets over positief en negatief correct aansluiten, mr op die kabels zie ik daar niets van?
Subwoofer zal ik dan niet aansluiten.
Daarna helemaal geen geluid meer via welke aansluiting dan ook.
Bij HDMI (UPC Horizon) geluidsinput geeft hij ineens "unknown" aan.
Normale jack geeft geen geluid en als ik de audyssey microfoon er in steek gaat hij niet verder....
Echt zo leuk altijd neuwe firmware upgrades uitvoeren als net alles goed werkt!
Net en USB bljven hangen op "Now Initializing". Helaas, ik dacht dat dit gefixt was in eerdere firmware's....
Soft reset en 10 minuten zonder power halen niets meer uit.
Zijn blijkbaar meer mensen die hier last van hebben. Iemand nog een geweldige oplossing die ik gemist heb?
PWA wijzigde deze reactie 04-05-2013 07:22 (28%)
Reg. datum: 19-05-2012
TX-NR616
Version 1161-0108-0400
Reg. datum: 12-04-2006
Na veel reviews gelezen te hebben weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik sta namelijk op het punt om een nieuw receiver te kopen. Mijn huidige Onkyo DS484 heeft af en toe wat kuren.
Graag hoor ik reacties van TX-NR616 bezitters
Reg. datum: 19-05-2012
Ik ben een gelukkige eigenaar sinds januari 2013. gebruik dit enkel als huisbioscoop. 5.1...quote:ljvd1969 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:52:
Vraagje: Is er nu iemand wel helemaal tevreden met zijn TX-NR616???
Na veel reviews gelezen te hebben weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik sta namelijk op het punt om een nieuw receiver te kopen. Mijn huidige Onkyo DS484 heeft af en toe wat kuren.
Kan er tot nu toe niets negatief over zeggen. heb natuurlijk wel geen ervaring met andere merken
Zie je een spelfout? Wijs me er dan even op, waardeer ik altijd!
Reg. datum: 16-06-2009
Is hier heel veel verschil in qua geluid kwaliteit? of zit het meer in de feautures en meer aansluitingen etc??
( gebruik zelf de SR508 samen met Jamo 608 ac3)
Reg. datum: 11-12-2010
1e TX-NR616:quote:ljvd1969 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:52:
Vraagje: Is er nu iemand wel helemaal tevreden met zijn TX-NR616???
HoCr schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:00:
Ter lering ende vermaeck:
Kreeg steeds Check SP wire, om dat op te lossen banaanstekkers gekocht, alles aangesloten, nog steeds zelfde probleem. Alle stekkers los, nogmaals geprobeerd, nog steeds check SP wire. Reset gedaan, aanzetten zonder bedrading: 2 harde knallen en rook. Case aangemaakt bij Onkyo, maar uiteindelijk via Amazon geld terug gekregen, uitstekende service!
2e TX-NR616:
Zeer tevreden!
Ook hier zéér tevreden over mijn TX-NR616! Nieuwste firmware update heeft de laatste onhebbelijkheden met passieve HDMI throughput gefixt. Ik gebruik 'm zowel voor (multichannel) muziek als films. Werkt ook prima met de Motorola VIP1963 van KPN glasvezel. Via netwerk draait DLNA en SAMBA share. Het is ook een echte 'set and forget' machine: even puzzelen om juiste instellingen voor je speakers en verschillende bronnen te krijgen en daarna raak je eigenlijk alleen nog de volumeknop aan
@martijn24
Twee keer zo veel vermogen per kanaal (qua Onkyo specs dan), meer features/ingangen en netwerkondersteuning. Geluidskwaliteit is echter veel meer afhankelijk van je speakers dan van je versterker. Dus ja, mocht je echt een killer feature missen die wel op de 616 zit dan kan het de moeite waard zijn. Mis je iets qua geluidskwaliteit dan kun je je veel beter richten op andere speakers.
Reg. datum: 28-05-2012
Reg. datum: 01-09-2012
Mijn probleem is dat als ik hem gewoon als radio aanzet (fm), hij geen verbinding heeft. Dan moet ik hem weer opnieuw aanzetten voor hij het signaal op kan vangen en begint te spelen. Weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt kan zijn en hoe dit op te lossen is?
Zou degene die mij hierbij kan helpen erg dankbaar zijn!
Niel6s wijzigde deze reactie 04-05-2013 17:58 (6%)
Reg. datum: 28-05-2012
Maar als ik de fronts zowel voor 5.1 als stereo wil gebruiken maar niet via de Onkyo wil versterken, gaat dat dan nog?quote:Radiodurans schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:09:
Op mijn 616 zijn die volgens mij alleen geschikt voor een actieve subwoofer. Je zou wel de unpowered zone 2 en 3 line out kunnen gebruiken voor stereo geluid naar een andere versterker.
Reg. datum: 01-07-2011
Alleen als er een 5.1 pre-out op de versterker zit, Norinco. Dat zit er op vanaf de tx-nr 717, en de nieuwe versie de 727 heeft het niet eens, dan moet je nog een model hoger nemen als je een model van dit jaar wil hebben.quote:Norinco schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:00:
[...]
Maar als ik de fronts zowel voor 5.1 als stereo wil gebruiken maar niet via de Onkyo wil versterken, gaat dat dan nog?
Het lijkt er inderdaad op dat er veel functies en versterkerkracht gesneuveld is in de nieuwe modellen met hetzelfde eerste getal, ten faveure van ingebouwde WiFi en bluetooth, Audyssey MultEQ en 4K throughput.
Reg. datum: 05-05-2013
Enorme lekenvraag, maar ik zit met het volgende. Ik ben van plan een receiver te kopen, en mijn oog is gevallen op de Onkyo TX-NR626. Ik ben er echter nog niet uit welke speakers ik er bij wil gaan kopen, en aangezien ik hier niet heel vel verstand van heb gaat dat waarschijnlijk ook nog wel even duren.
Maar de receiver zou ik graag nu al willen bestellen omdat het een aantal acute problemen oplost - te weinig inputs op mijn tv en versterker waardoor ik nu voortdurend kabels om loop te pluggen. Mijn vraag is nu, kan ik mijn oude spakers tijdelijk aansluiten? Ze komen van een oud JVC setje, op de achterkant staat dat ze 4ohm zijn, max load 30W. Mijn gut feeling is dat dit waarschijnlijk een probleem gaat worden
Verder was ik ook wel benieuwd in welke richting ik moet denken qua speakers, maar daarvoor ga ik zelf ook nog wel even door dit topic graven
je ken je Jvc speakers voorlopig gebruiken, gewoon de volume knop niet te ver open draaien anders blaas je ze op.quote:tm7 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:02:
Hi,
Enorme lekenvraag, maar ik zit met het volgende. Ik ben van plan een receiver te kopen, en mijn oog is gevallen op de Onkyo TX-NR626. Ik ben er echter nog niet uit welke speakers ik er bij wil gaan kopen, en aangezien ik hier niet heel vel verstand van heb gaat dat waarschijnlijk ook nog wel even duren.
Maar de receiver zou ik graag nu al willen bestellen omdat het een aantal acute problemen oplost - te weinig inputs op mijn tv en versterker waardoor ik nu voortdurend kabels om loop te pluggen. Mijn vraag is nu, kan ik mijn oude spakers tijdelijk aansluiten? Ze komen van een oud JVC setje, op de achterkant staat dat ze 4ohm zijn, max load 30W. Mijn gut feeling is dat dit waarschijnlijk een probleem gaat worden
Verder was ik ook wel benieuwd in welke richting ik moet denken qua speakers, maar daarvoor ga ik zelf ook nog wel even door dit topic graven
mijn Tx-nr wordt 616 wordt vandaag geleverd, je zou eens kunnen kijken naar de boston acoustics a25 (front en surrounds) en a225c (Center). Dewe heb ik ook in bestelling staan.
Maakt allemaal niet uit en over opblazen zou ik me ook geen zorgen maken eigenlijk.quote:tm7 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:02:
Ze komen van een oud JVC setje, op de achterkant staat dat ze 4ohm zijn, max load 30W. Mijn gut feeling is dat dit waarschijnlijk een probleem gaat worden
FeaR zal het natuurlijk beter weten, maar ik dacht altijd dat als je versterker veel meer vermogen kon leveren dan je speakers en je de versterker helemaal open draaide dit voor je speakers en dan voornamelijk de tweaters schadelijk kon zijn. Dit werd mij toch verteld toen ik enkele jaren geleden mijn eerste speakers (tweeters) heb verknoeidquote:FeaR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:04:
[...]
Maakt allemaal niet uit en over opblazen zou ik me ook geen zorgen maken eigenlijk.
Andersom is vele malen slechter. Met een weinig vermogen leverende versterker "zware" speakers aansturen is juist vragen om moeilijkheden. De versterker zal enorm zijn best moeten doen en bij een iets te zware belasting zal deze gaan vervormen (clippen) en da's killing voor je speakers. Een zwaardere versterker doet alles kalmpjes aan, heeft er geen moeite mee, en zal een goed en puur signaal naar de luidsprekers sturen.quote:timofp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:14:
FeaR zal het natuurlijk beter weten, maar ik dacht altijd dat als je versterker veel meer vermogen kon leveren dan je speakers en je de versterker helemaal open draaide dit voor je speakers en dan voornamelijk de tweaters schadelijk kon zijn.
Je moet uiteraard deze zware versterker niet zodanig hard gaan zetten dat de speakers het niet trekken
Reg. datum: 05-05-2013
Leek 2quote:Brad Pitt schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:18:
[...]
Andersom is vele malen slechter. Met een weinig vermogen leverende versterker "zware" speakers aansturen is juist vragen om moeilijkheden. De versterker zal enorm zijn best moeten doen en bij een iets te zware belasting zal deze gaan vervormen (clippen) en da's killing voor je speakers. Een zwaardere versterker doet alles kalmpjes aan, heeft er geen moeite mee, en zal een goed en puur signaal naar de luidsprekers sturen.
Je moet uiteraard deze zware versterker niet zodanig hard gaan zetten dat de speakers het niet trekken
Maar wat zijn zware speakers?
Ik ben aan het kijken naar 5.1 speakerset met:
Speakers:
Uitgeblanceerd frequentieverloop en goed afstraalvermogen, bij hoge gevoeligheid van 89 dB (2,83 V / 1m).
max. belastbaarheid (IEC - Long Term) 100 Watt
max. belastbaarheid (IEC - Short Term) 140 Watt
Impedantie 4-8 Ohm
Frequentiebereik van/tot 200-22000 Hz
Scheidingsfrequentie tot woofer (aanbevolen) 150-200 Hz
Subwoofer:
Laagste grensfrequentie (-3 dB) 33 Hz
Volumeregelaar ja
Versterker - technologie Class-D
Versterker-configuratie 1.0
Versterkerkanalen 1
Versterkervermogen subwooferkanaal 150 W
Deze wil ik aan een Onkyo 626 7.2 hangen, is deze versterker dan sterk genoeg?
En is het zo dat je meer watt over hebt omdat je aan deze versterker maar een 5.1 set hangt en de versterker zijn vermogen dus niet hoeft te verdelen over 7.2 kanalen?
Theregiment wijzigde deze reactie 07-05-2013 20:36 (3%)
Klopt. En als je maar twee kanalen aanstuurt dan heb je nog meer vermogen over. Echter is het met opgegeven vermogen altijd gissen over wat het in het echt doet. Neem een Yamaha V573 als voorbeeld: opgegeven vermogen is over de 100 Watt, in het echt levert het ding bij vijf kanalen iets meer dan 20 Watt en met zeven kanalen springt hij in de beveiliging. Dus minder kanalen aansturen is meer vermogen, maar het hangt weer van de receiver af of het merkbaar is of niet. Ik vind het altijd wel een punt om mee te nemen. Zie je ook als mensen gaan "Bi-ampen" met zo'n receiver, kans bestaat dat je daarom juist minder vermogen overhoudtquote:Theregiment schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:35:
[...]
En is het zo dat je meer watt over hebt omdat je aan deze versterker maar een 5.1 set hangt en de versterker zijn vermogen dus niet hoeft te verdelen over 7.2 kanalen?
Verder gaat die receiver die speakers met gemak aansturen. Overigens is het op de specificaties alleen al een set die ik nooit had genomen. Ik gok dat het relatief kleine speakers zijn aangezien ze pas wat doen vanaf een 200 Hz. Dit betekent dat de subwoofer ook mee gaat doen als middentoner waardoor de subwoofer erg aanwezig gaat zijn. Plus dat je met de plaatsing zit, want vanaf 100 Hz zijn tonen qua positie waarneembaar voor het menselijk oor.
FeaR wijzigde deze reactie 07-05-2013 21:07 (19%)
Ja, dat heb ik al gelezen inderdaad dat de opgegeven wattages worden gemeten op 1 kanaal en dat dit dus niet representatief is voor het echte wattage per kanaal.quote:FeaR schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:05:
[...]
Klopt. En als je maar twee kanalen aanstuurt dan heb je nog meer vermogen over. Echter is het met opgegeven vermogen altijd gissen over wat het in het echt doet. Neem een Yamaha V573 als voorbeeld: opgegeven vermogen is over de 100 Watt, in het echt levert het ding bij vijf kanalen iets meer dan 20 Watt en met zeven kanalen springt hij in de beveiliging. Dus minder kanalen aansturen is meer vermogen, maar het hangt weer van de receiver af of het merkbaar is of niet. Ik vind het altijd wel een punt om mee te nemen. Zie je ook als mensen gaan "Bi-ampen" met zo'n receiver, kans bestaat dat je daarom juist minder vermogen overhoudt
Verder gaat die receiver die speakers met gemak aansturen. Overigens is het op de specificaties alleen al een set die ik nooit had genomen. Ik gok dat het relatief kleine speakers zijn aangezien ze pas wat doen vanaf een 200 Hz. Dit betekent dat de subwoofer ook mee gaat doen als middentoner waardoor de subwoofer erg aanwezig gaat zijn. Plus dat je met de plaatsing zit, want vanaf 100 Hz zijn tonen qua positie waarneembaar voor het menselijk oor.
Verder zijn het kleine speakers inderdaad. Deze worden geplaats in een woon kamer van +- 25m2 met de rearspeakers of direct achter de bank of +- 1,5m achter de bank op een dressoir/2 steunen.
Probleem is dat de vrouw geen grote speakers in de kamer wil en dat kleine speakers dus de enige mogelijkheid voor mij zijn. Geven en nemen helaas
Met tonen van 100hz waarneembaar qua positie doel je op de uiteindelijke plaatsing van de speakers en dat dit gevolgen kan hebben voor het geluid?
Theregiment wijzigde deze reactie 07-05-2013 21:14 (4%)
Ga met je vrouw eens een paar shops af waar je speakers kan luisteren. Neem haar favoriete muziek mee en laat het verschil horen tussen een paar melkpakjes met bovenstaande specs en laat haar een paar monitoren horen. Ze zal dan snel genoeg merken dat die melkpakjes niet voldoen en er veel beter geluid uit een set monitoren komt. Deze zijn natuurlijk wel een stuk groter dan die melkpakjes, maar je zal merken dat ze vaak een goede weergave hebben tot 80Hz of lager. Hierdoor kan je subwoofer ook doen waarvoor die gemaakt is, namelijk de tonen onder de 80Hz weergeven, waardoor je algehele geluidskwaliteit omhoog gaat. Kijk bijvoorbeeld naar een Boston Acoustics A25, Dali Zensor 1 en/of een Monitor Audio BX2 (zo even uit me hoofd). Vooral in kamer van jouw formaat komen een paar monitoren veel meer tot hun recht. Je moet het geheel ook gewoon verkopen aan je vrouw en niet meteen met grote staanders aankomen.
V&A | 2GB Gratis Opslag | Synology DS211 | Mac Mini 2011 | iPhone 5 | iPad 3 | Raspberry Pi | Harmony One
Que? Wat bedoel je precies? Heb je het nou over de receiver die dat ondersteund of zoek je "draaloze luidsprekers van Onkyo"?quote:kraades schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:02:
Heeft Onkyo nog iets met een draadloze achterspeaker set dat iemand weet? Kan er zelf niets over vinden.
Ik neem aan dat hij met een "set" bedoelt: een receiver plus wat speakers. Waarvan de achterste draadloos.quote:renzo4000 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:17:
Que? Wat bedoel je precies? Heb je het nou over de receiver die dat ondersteund of zoek je "draaloze luidsprekers van Onkyo"?
Die trend is (gelukkig) weer aan het verdwijnen. Wat je dan krijgt zijn actieve speakers aan de achterkant, waardoor je alsnog een stroomstekker krijgt. Daarnaast bestaat de kans dat de draadloze communicatie niet geheel lekker loopt, waardoor verstoring of vertraging ontstaat. Gewoon speakerkabel trekken.quote:kraades schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:02:
Heeft Onkyo nog iets met een draadloze achterspeaker set dat iemand weet? Kan er zelf niets over vinden.
Stroomstekker is geen probleem maar qua kabel moet ik 20+ meter trekken over een bijna onmogelijk traject.
Maar die zijn er dus niet? Dan moet ik dus iets los kopen.
V&A | 2GB Gratis Opslag | Synology DS211 | Mac Mini 2011 | iPhone 5 | iPad 3 | Raspberry Pi | Harmony One
Aangesloten apparatuur:
- Philips 40PFL9704H op de HDMI Out
- Sony blu-ray speler
- Popcorn C-200 media player
Als ik de A/V Sync aan zet in het HDMI menu, loopt het geluid toch niet synchroon (zowel via blu-ray als media player).
Als ik dan naar de audio delay setting van de betreffende bron ga kan ik kiezen voor een delay van -200 tot +800 ms. Als ik hier kies voor -200 ms loopt het geluid wel synchroon. Helaas wordt deze instelling niet onthouden als de receiver wordt uitgezet.
Nu het vreemde: zet ik A/V Sync uit in het HDMI-menu dan is de range voor de delay nog maar van 0 tot 800 ms. De -200 die ik eigenlijk nodig heb kan ik dan niet meer instellen.
Volgens mij komt de optie om tot -200 te gaan van m'n TV af. Ik zou echter verwachten dat de delay dan ook meteen op -200 wordt ingesteld en ik dat niet nog met de hand moet doen. Of dat het tenminste onthouden wordt als ik het eenmaal heb ingesteld.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Reg. datum: 05-05-2009
Als je deze speakerset (boston acoustic) icm een Onkyo TX-NR616 zou bestellen is een losse sub dan nog eigenlijk nodig? Ik ben me aan het orienteren om mijn huidige surround set te gaan vervangen en die heeft wel een losse sub en dat is bij film kijken (bij dit setje) een toegevoegde waarde maar dan heb ik ook een simpel HK receiver icm JBL 5.1 (sat speakertjes) dus zal ik er al snel op vooruit gaan qua geluid.quote:timofp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:54:
[...]
je ken je Jvc speakers voorlopig gebruiken, gewoon de volume knop niet te ver open draaien anders blaas je ze op.
mijn Tx-nr wordt 616 wordt vandaag geleverd, je zou eens kunnen kijken naar de boston acoustics a25 (front en surrounds) en a225c (Center). Dewe heb ik ook in bestelling staan.
Waar ik momenteel erg ontevreden bij mijn huidige set is de kwaliteit ervan bij het afspelen van muziek, wat eerlijk gezegd niet om aan te horen is, en aangezien ik toch best veel/vaak muziek luister ik me toch maar eens ga orienteren op iets beters.
Als je geen Sub wilt dan zou ik minstens voor de A26's gaan, ze hebben grotere woofers en kunnen dus lager. Maar eigenlijk zou ik zeker voor films gewoon een Sub nemen, is toch echt wel een meerwaarde welke boekenplank speakers niet kunnen vervangen.quote:Afrojan schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:47:
[...]
Als je deze speakerset (boston acoustic) icm een Onkyo TX-NR616 zou bestellen is een losse sub dan nog eigenlijk nodig? Ik ben me aan het orienteren om mijn huidige surround set te gaan vervangen en die heeft wel een losse sub en dat is bij film kijken (bij dit setje) een toegevoegde waarde maar dan heb ik ook een simpel HK receiver icm JBL 5.1 (sat speakertjes) dus zal ik er al snel op vooruit gaan qua geluid.
Waar ik momenteel erg ontevreden bij mijn huidige set is de kwaliteit ervan bij het afspelen van muziek, wat eerlijk gezegd niet om aan te horen is, en aangezien ik toch best veel/vaak muziek luister ik me toch maar eens ga orienteren op iets beters.
Misschien HD Natural Motion uitzetten?quote:Mr Magic schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:23:
Helaas, die optie heeft mijn Philips TV niet.
Reg. datum: 05-05-2009
Maar die A25's (met een A225C center) icm een goede sub zou wel een goede combi kunnen zijn?quote:timofp schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:32:
[...]
Als je geen Sub wilt dan zou ik minstens voor de A26's gaan, ze hebben grotere woofers en kunnen dus lager. Maar eigenlijk zou ik zeker voor films gewoon een Sub nemen, is toch echt wel een meerwaarde welke boekenplank speakers niet kunnen vervangen.
Zoals je al aangeeft vind ik een losse sub zeker wel een meerwaarde bij film kijken (wat ik ook veel doe). Ik zal ook eens naar een winkel gaan waar ik deze kan gaan beluisteren voordat ik keuze's ga maken want wat de een goed/mooi vindt is voor de ander misschien wel juist het tegenovergestelde.
Afrojan wijzigde deze reactie 11-05-2013 20:10 (0%)
Reden: typo
Reg. datum: 04-03-2001
bvd
TX-50VT60 I TX-50VT50 I Onkyo TX-NR616 I Klipsch RF52II RC52II RS42II RW-10D I Panasonic DMP-BDT320 I Dune HD Smart D1 I Ps3 I Xbox360
Reg. datum: 27-12-2006
TX-50VT60 I TX-50VT50 I Onkyo TX-NR616 I Klipsch RF52II RC52II RS42II RW-10D I Panasonic DMP-BDT320 I Dune HD Smart D1 I Ps3 I Xbox360
HDMI6 en HDMI7 zijn Extra1 en Extra2 genoemd in het instel menu waarin je ook de andere sources kan toewijzenquote:kimone66 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:04:
Onlangs een TX-NR616 gekocht.Nu is het zo dat ik alle inputs (5) toegewezen heb.Hoe kan ik nu bv. HDMI6 of HDMI7 toewijzen aan welke input dan ook.
bvd
Dit is uiteraard een goede combinatie, ik heb dezelfde in bestelling staan, maar hou voorlopig nog mijn Onkyo Subwoofer en surround speakers. Dus heb 2 A25's en 1 A225C in bestelling staan voor in het totaal 320 euro.quote:Afrojan schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:09:
[...]
Maar die A25's (met een A225C center) icm een goede sub zou wel een goede combi kunnen zijn?
Zoals je al aangeeft vind ik een losse sub zeker wel een meerwaarde bij film kijken (wat ik ook veel doe). Ik zal ook eens naar een winkel gaan waar ik deze kan gaan beluisteren voordat ik keuze's ga maken want wat de een goed/mooi vindt is voor de ander misschien wel juist het tegenovergestelde.
timofp wijzigde deze reactie 12-05-2013 13:57 (49%)
Reg. datum: 12-09-2003
De main output staat op 1080p en toch als ik display neem zie ik dat output 576p is.
Moet er ergens iets ingesteld worden hiervoor?
http://hificorner.nl/esse.html
189mm ruimte volgens afmettingen, waar zorgen om maak is dat straks mijn av receiver oververhit raakt, andere optie is receiver op mijn svs sound pb12nsd zetten.
wat volgens svs geen probleem is maar zelf denk daar nog anders over.
Bij film kijken is een subwoofer eigenlijk altijd nodig, tenzij je een set speakers hebt die <30Hz kunnen weergeven. Voor muziek is dat een stuk minder noodzakelijk, echter met monitorspeakers mis je dan nog steeds het gedeelte tussen de 30-60hz ongeveer. Afhankelijk van je hoofdgebruik, moet je gaan kijken welke speakers het beste voor je geschikt zijn. Luister je veel muziek, dan is het handiger om te gaan kiezen voor fullrange speakers, eventueel aangevuld met een "muzikale" subwoofer. Kijk je meer films, dan kan je misschien beter kiezen voor een aantal monitorspeakers, aangevuld met een goede subwoofer die zo laag mogelijk kan. Dit laatste is bij de juiste films de moeite waard om het sub-laag te kunnen weergeven, waarbij het meer om gevoel dan geluid gaat. Hierdoor kunnen explosies e.d. veel levensechter overkomen.quote:Afrojan schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:47:
[...]
Als je deze speakerset (boston acoustic) icm een Onkyo TX-NR616 zou bestellen is een losse sub dan nog eigenlijk nodig? Ik ben me aan het orienteren om mijn huidige surround set te gaan vervangen en die heeft wel een losse sub en dat is bij film kijken (bij dit setje) een toegevoegde waarde maar dan heb ik ook een simpel HK receiver icm JBL 5.1 (sat speakertjes) dus zal ik er al snel op vooruit gaan qua geluid.
Ik heb 2 jaar geleden mijn complete set vervangen door een 609 met 6 Boston Acoustics A25 speakers, een BA 225C center en een Epik Legend subwoofer. De laatste is helaas niet meer verkrijgbaar in Europa, maar gaat tot 20Hz en dat merk je echt bij bepaalde scenes. U571/Unstoppable wordt een feest om naar te kijken en luisteren, hoewel me buren dat af en toe misschien wat minder vinden.
Reg. datum: 14-05-2013
Ik heb een onkyo txnr509, in combinatie met uwf 1. Ik heb dit setje al een jaar. Sinds ik verhuisd ben doet mijn uwf 1 het niet meer. Hij blijft steeds hangen bij usb no storage. Ik heb de receiver geupdate naar de laatste versie. Als ik de receiver via lan verbind werkt hij wel.
Wie heeft ervaring met dit probleem? En kan mij helpen?
Bij voorbaat dank!
http://hificorner.nl/tx-nr609-zilver.html
Goed getest bij whatshifi o.a.:
http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr609
Mwoah, zou ik lekker laten staan en voor de opvolger de 616 gaan. Die is nu ¤399 pricewatch: Onkyo TX-NR616quote:Videopac schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:46:
TX-NR609 in de aanbieding voor 419 euro:
http://hificorner.nl/tx-nr609-zilver.html
Goed getest bij whatshifi o.a.:
http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr609
Paar weken terug zelfs in de aanbieding voor ¤349
Reg. datum: 08-05-2013
Whathifi is een van de slechtste sites qua "reviews". Deze hebben over het algemeen geen enkele waardequote:
Daarom hebben we altijd nog onze eigen vetrouwde tweakers die ook reviewen: pricewatch: Onkyo TX-NR609 Zwartquote:Peppernoot schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:19:
[...]
Whathifi is een van de slechtste sites qua "reviews". Deze hebben over het algemeen geen enkele waarde
Maakt het nog steeds een prima receiver voor het geld.
Dat zijn gebruikerservaringen en geen reviews imho. Een gedegen review bevat meetwaarden. Wat doet de receiver bij stereo-gebruik. Hoeveel vermogen is er over bij meerkanaals-gebruik etc.quote:renzo4000 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:21:
Daarom hebben we altijd nog onze eigen vetrouwde tweakers die ook reviewen.
Dat zal uiteraard best wel waar zijn jaquote:Maakt het nog steeds een prima receiver voor het geld.
Reg. datum: 18-01-2007
er zit een 5.1 config aan. (front speakers ge bi-amped )
Heb alleen 2 vraagjes.
1. Hiervoor had ik een sr309, en deze had zone A en B. Als ik deze beide aan deed, dan kreeg ik keurig stereo wat ik af en toe wel eens gebruikte, maar ik heb dit kunnen doen op de 616. Weet iemand hoe ik dat wel kan instellen ?
2. Er zit een fan in de reciever, echter deze draait niet. Hij wordt wel redelijk warm moet ik zeggen. Is deze fan temp geregeld, of moet je hem zelf aanzetten?
PS: laatste firmware is geinstalleerd.
Reg. datum: 18-08-2011
Het gaat om een TX-NR3008 die ik in augustus 2011 aangeschaft heb.
Het is een geweldig apparaat, klinkt massief en gedetailleerd.
Heeft talloze mogelijkheden, en ik was er nog lang niet op uitgekeken.
Mits hij zou werken zoals het hoort.
November 2011 zijn de problemen begonnen.
Het apparaat is gerepareerd, heeft 3 dagen goed gefunctioneerd, en toen begonnen de problemen weer.
Even uit mijn berichtje aan de reparatie afdeling gekopieerd
Storingen die soms voorkomen sinds 3 maanden in gebruik:
-Versterker wijzigt vanzelf de soundmode, en blijft door alle soundmodes schakelen.
-Versterker kan niet op een andere ingang gezet worden. (bijv van CD naar DVD…)
-Versterker gaat zomaar uit.
-Geen enkel knopje op het frontpaneel reageert.
Storing die vaak voorkomen:
-Volumeknop werkt niet.
-Afstandsbediening werkt niet.
-Geen beeld op TV via HDMI
-Front HDMI aansluiting werkt slecht, geen beeld naar TV.
-Geen geluid, er brandt dan ook geen enkele speaker indicatie op de display.
Soms helpt het om de versterker uit en weer aan te zetten.
Of om de stekker eruit te trekken.
Audessey werkt niet meer.
De versterker geeft aan dat er in een volledig stille kamer teveel achtergrondgeluid is.
Hij hoort ook de subwoofer niet, geeft 24dB aan terwijl het servies in de kast staat te
Trillen.
Andere microfoon werkt niet, de huidige mic doet het wel goed.
Sinds deze week schakelen de speakers niet meer in, en komt er helemaal geen geluid meer uit.
Het schijnt een bekend verhaal te zijn bij Onkyo, geldt voor vele ’08 modellen.
Problemen in IDE kabel/connectors, logic controller, en HDMI board.
Kortsluiting in printbanen.
http://onkyousacustomersupportblog.wordpress.com/tag/remote/
Na reparatie deed audessey het nog steeds niet.
Na 3 dagen weer geen beeld, en haperende volumeknop.
Ik was er klaar mee.
Ingeruild op een Pioneer SC-LX86
De klachten die ik omschrijf komen vooral voor bij --08 modellen, en niet meer bij de nieuwere van 2012-2013.
Dus laat ik je niet ongerust maken als je een recent model hebt aangeschaft.
Maar ik had geen vertrouwen meer in mijn Onkyo en heb 'm dus ingeruild.
Reg. datum: 21-09-2012
oei lijkt er op dat je op de locatie van je receiver geen goed WIFI signaal ontvangt (of er zit een stoorzender). Vreemd genoeg geeft de receiver dan de foutmelding "usb no storage" heb zelf een tijdje de wifiadapter te leen gehad en vooral in kasten en hoeken was het slecht. Ik heb mijn receiver (TX-nr609) nu via UTP kabeltje ontsloten.quote:Michellwd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:52:
Beste Tweakers,
Ik heb een onkyo txnr509, in combinatie met uwf 1. Ik heb dit setje al een jaar. Sinds ik verhuisd ben doet mijn uwf 1 het niet meer. Hij blijft steeds hangen bij usb no storage. Ik heb de receiver geupdate naar de laatste versie. Als ik de receiver via lan verbind werkt hij wel.
Wie heeft ervaring met dit probleem? En kan mij helpen?
Bij voorbaat dank!
Daarvoor was de oplossing een wifizender van behoorlijk kaliber te gebruiken of een locatie voor de receiver vinden met goed bereik. USB verlengkabel werkte bij mij niet..
Reg. datum: 21-09-2012
kast is aan de zijkanten mooi ruim en open maar er is weinig ruimte bovenop. Heb zelf ook de tx-nr609 en het valt me op dat hij wel heel veel warmte aan de bovenkant kwijt wil. Tricky.. Mijne staat in een kast met een half centimeter ruimte aan de zijkanten 5 cm vrij aan de bovenkant en achter half open. Flink paar uurtjes muziek en film op hoog vermogen levert geen problemen op (ja met de burenquote:Zerokewl schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:21:
Is het een probleem als ik een tx-nr609 hier in plaats ?
http://hificorner.nl/esse.html
189mm ruimte volgens afmettingen, waar zorgen om maak is dat straks mijn av receiver oververhit raakt, andere optie is receiver op mijn svs sound pb12nsd zetten.
wat volgens svs geen probleem is maar zelf denk daar nog anders over.
hiervoor stond het op een plek met veel ruimte aan de zij en achterkant, maar amper boven, dit ging goed, maar ik zag dat de temperatuur (onkyo app van een derde leest dit allemaal uit voor je) omhoog schieten.
lastige keuze. (maar wel een erg mooie kast trouwens zerokewl)
Echter vooral explosies en "schieten" tijdens gamen en film klinkt heel erg soft.Ook komt er overdreven veel geluid uit de surroundspeakers.Gisteren zonder Dynamic EQ en volume geluisterd wel met audyssey aan.Moet zeggen dat dit toch beter bevalt.Volume moet wel omhoog,maar een shotgun klinkt dan ook weer zoals een shotgun hoort te klinken.Ook explosies en de punch van knokgevechten klinken weer als vanouds.Ben ik nu een van de weinigen die deze instelling prefereerd aangezien veel mensen toch wel enthousiast zijn over dat dynamic EQ en volume.
Dynamic EQ is helemaal niks mis mee, Dynamic Volume sucks inderdaad donkey balls, "moet" uitquote:kimone66 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 07:21:
Ben ik nu een van de weinigen die deze instelling prefereerd aangezien veel mensen toch wel enthousiast zijn over dat dynamic EQ en volume.
Reg. datum: 01-07-2011

Helaas niet perfect gecentreerd, iets met WAF :8 ... Maar dat is het mooie van audyssey, die corrigeert de boel erg netjes moet ik zeggen.

Met stofkappen ... hoewel dat eigenlijk zonde is van die mooie Jamo's maar moet dit wel ivm twee honden.

renzo4000 wijzigde deze reactie 17-05-2013 10:43 (41%)
Reg. datum: 14-05-2013
quote:TripleNL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:27:
[...]
Hij staat maar een meter of 4 van de router. Dus dat kan het niet zijn. Ook heb ik prima ontvangst met mijn telefoon of ipad. Maar ik las dat Onkyo standaard 2 jaar garantie geeft op producten? Dat zou mooi zijn.
oei lijkt er op dat je op de locatie van je receiver geen goed WIFI signaal ontvangt (of er zit een stoorzender). Vreemd genoeg geeft de receiver dan de foutmelding "usb no storage" heb zelf een tijdje de wifiadapter te leen gehad en vooral in kasten en hoeken was het slecht. Ik heb mijn receiver (TX-nr609) nu via UTP kabeltje ontsloten.
Daarvoor was de oplossing een wifizender van behoorlijk kaliber te gebruiken of een locatie voor de receiver vinden met goed bereik. USB verlengkabel werkte bij mij niet..
Heb intussen al gehaalt dat receiver oververhit raakt maak niet druk om.quote:TripleNL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:42:
[...]
kast is aan de zijkanten mooi ruim en open maar er is weinig ruimte bovenop. Heb zelf ook de tx-nr609 en het valt me op dat hij wel heel veel warmte aan de bovenkant kwijt wil. Tricky.. Mijne staat in een kast met een half centimeter ruimte aan de zijkanten 5 cm vrij aan de bovenkant en achter half open. Flink paar uurtjes muziek en film op hoog vermogen levert geen problemen op (ja met de buren)
hiervoor stond het op een plek met veel ruimte aan de zij en achterkant, maar amper boven, dit ging goed, maar ik zag dat de temperatuur (onkyo app van een derde leest dit allemaal uit voor je) omhoog schieten.
lastige keuze. (maar wel een erg mooie kast trouwens zerokewl)
wel dat glass spontaan explodeert, maar dat is heel zeldzaam.
Reg. datum: 15-09-2006
Einzel in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
Kijk voor de beste sat links naar http://satelliet.start-plaats.nl
Pagina: 1 ... 41 42 43 44 laatste