Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416184

Erg leuk project.

Ben benieuwd naar de vorderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:28

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Vrijdagavond is de kast opgehaald van de poedercoater door SqUeD. Vrijdagavond vol verwachting de 'wrap' eraf gehaald en toen....... AARGHHHHH zeer slecht resultaat. Allereerst is het slecht gepoedercoat. Er zaten op meerdere plekjes stofjes onder, waardoor de kast 'overdreven gezegd' een sinasappelhuidje had. Daarnaast zat er ook nog een druppel op. Maar dat was nog niet alles. Op een aantal lassen zaten allemaal putjes. Waarschijnlijk is dat door het stralen gebeurd, dat de zilversoldeer wat zachter is dan het metaal zelf.

Oftewel, het was niet helemaal zoals gewenst. Natuurlijk van een afstandje van een halve meter is het zeer netjes. Dan zie je er niets van en het lijkt opeens een TOTAAL andere kast. Het metal-look idee en dat verschil is gigantisch. Ik verwacht dat veel mensen dit jammer gaan vinden..Ik zal later vandaag wel eens wat pics uploaden. Ik denk niet dat de oneffenheden op de foto te zien zijn.

Maar goed, vanochtend de kast terug gebracht naar de coater en ze waren het met me eens. De stofjes onder de coating laag had niet mogen gebeuren en dus gaan ze dat aanpakken (= het belangrijkste). Voor de putjes in sommige lasnaden zouden ze ook nog gaan kijken of ze ons daarmee konden helpen. Er kwam toevallig een of andere expert langs deze week en die zou ze de kast laten beoordelen om te kijken of er oplossingen zijn.

Al met al was het een redelijke des-illusie... Maar geloof ons, het komt goed! Eerder stoppen we niet namelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 08-08-2011 09:30 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hierbij de foto's. Het witte wat je ziet is stof, de problemen zijn op de foto's niet echt te zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6017/6021608374_5593cf3e16_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6124/6021608736_16a4db9e3a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6131/6021055979_7548b43702_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6144/6021056433_3742c247f8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6133/6021057727_2fd0d21fca_z.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je kan op de foto's inderdaad niet zo veel zien van de problemen die je noemt, maar tis toch jammer. Het spuiten zou min of meer "de kroon op je werk" moeten zijn, en het is jammer als het dan niet lekker gaat. Wel fijn dat ze gaan proberen de belangrijkste problemen op te lossen. Succes en, kutgw!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:07

thijsco19

KTM 990 SMT

misschien kan je een paar detail-shots maken met de macro stand?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:01

superwashandje

grofheid alom

zo op de fotos ziet het er wel vet(figuurlijk :P) uit hoor! erg zonde dat de details dan minder zijn maar als ze het gaan proberen op te lossen komt het vast wel goed! succes!

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 08-08-2011 13:46 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
thijsco19 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:42:
misschien kan je een paar detail-shots maken met de macro stand?
Dat heb ik geprobeerd, maar kreeg het niet echt goed naar boven. Daar is de afwijking denk ik te minimaal voor, zeker omdat het ook nog eens zwart is. Aan de camera lag het in ieder geval niet: Nikon D5000 18-105mm.

Het waren ook eigenlijk maar wat 'quick-shots', dus vandaar dat het wellicht allemaal wat rommelig oogt. Voor de definitieve foto's hebben we nog wel wat wilde plannen, maar dat komst strrraaakkkkkkssss pas. :)

Deze week zou de kast weer klaar moeten zijn en dan kijken we wel hoe het eruit is gekomen. Mocht de coater het niet opgelost krijgen, hebben we zelf ook nog wel wat ideetjes...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Slecht gecoat of niet, hij ziet er op foto in elk geval super nice uit :Y

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 12:20

TimvH

Kletsmajoor

Het wordt steeds maar mooier tot je ogen worden verblind door de prachtige afwerking :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Het "sinaasappel effect" waar je het over had is volgens mij op de PSU cover best goed te zien, op het deel links onder, dat ziet er net niet strak uit. Erg jammer, poedercoating hoort een super strak resultaat te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Mystikal schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, maar kreeg het niet echt goed naar boven. Daar is de afwijking denk ik te minimaal voor, zeker omdat het ook nog eens zwart is. Aan de camera lag het in ieder geval niet: Nikon D5000 18-105mm.
Misschien met strijklicht?

Edit: pas op dat je geen krassen maakt op dat laminaat hè? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MicScott op 08-08-2011 16:47 ]

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Pech gehad met het coaten dus, duidelijk. Het is jammer, maar dat ze het aan willen pakken vind ik sowieso al heel tof! Daarbij, het gaat zeker de goede kant op, dus no worries :) KUTGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 17:28
Op de een na laatste foto kan je het wel zien. Het is klein, maar niet bepaald mooi. Hoop dat die een beetje goed terug komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Bokmaaa schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:22:
Het "sinaasappel effect" waar je het over had is volgens mij op de PSU cover best goed te zien, op het deel links onder, dat ziet er net niet strak uit. Erg jammer, poedercoating hoort een super strak resultaat te geven.
jip_86 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:50:
Op de een na laatste foto kan je het wel zien. Het is klein, maar niet bepaald mooi. Hoop dat die een beetje goed terug komt :)
Nope, ik weet waar het zit, en zie het niet eens op de foto B). Het zit meer in het midden-bovenop de psu cover (o.a.).
MicScott schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:29:
[...]

Misschien met strijklicht?

Edit: pas op dat je geen krassen maakt op dat laminaat hè? ;)
Is parket en daar staan meer krassen op dan je wilt weten. Boeit ook niet meer. Dat is het enige wat we niet vervangen hebben destijds in het huis met het oog op een kleine :). En die is nu lekker bezig om er nog meer krassen op te zetten 8)7
Blue-Tiger schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:45:
Pech gehad met het coaten dus, duidelijk. Het is jammer, maar dat ze het aan willen pakken vind ik sowieso al heel tof! Daarbij, het gaat zeker de goede kant op, dus no worries :) KUTGM
Yep, zoals je al zei, er komen altijd weer nieuwe tegenslagen. Nou ja tegenslagen.. ik zie het meer als uitdagingen :).

Bedankt in ieder geval voor alle reacties!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Was het inderdaad poedercoating, of gespoten? Omdat je spreekt over een druppel, terwijl je van druipers eigenlijk geen last kunt hebben bij poedercoaten. Tenzij ze natuurlijk erg veel op 1 plek aanbrengen en het gaat vloeien in de oven. Stof daarentegen is inderdaad altijd een issue, maar hopelijk kunnen ze het netjes herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
_ferry_ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:52:
Was het inderdaad poedercoating, of gespoten? Omdat je spreekt over een druppel, terwijl je van druipers eigenlijk geen last kunt hebben bij poedercoaten. Tenzij ze natuurlijk erg veel op 1 plek aanbrengen en het gaat vloeien in de oven. Stof daarentegen is inderdaad altijd een issue, maar hopelijk kunnen ze het netjes herstellen :)
Nee, het is poedercoating en je bent goed op de hoogte. Normaal gesproken kun je ook met poedercoaten geen druppel krijgen, maar het leek er toch wel erg veel op... Ze vonden het bij de coater ook erg vreemd. Kan natuurlijk ook een grote druppel met stof/rotzooi geweest zijn wat er onder lag.

Ik hoop inderdaad dat ze het netjes kunnen herstellen, zodat we weer door kunnen gaan. Hopelijk horen we volgende week ook iets over de CCFL's. Ze zijn nog op vakantie daar, maar als we die binnen hebben kunnen we gaan zien wat het effect van het licht binnen in de psu cover icm het zwart.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jammer dat het zo tegenvalt die lak, hoop werk om dat weer netjes te krijgen, succes!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

Erg jammer man!
Soms kan je niet anders dan een risico nemen en je werk "uit handen geven"
Keep it up, weet zeker dat het goed gaat komen!

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Tis even afwachten hoe het nu terug gaat komen van de coater. Als dat tegenvalt, verzinnen we wel een andere oplossing. We hebben al wel wat ideetjes, maar eerst maar even rustig afwachten.

Woensdag gaan we verder met het sleeven van de psu en gpu kabels. SqUeD had 100mtr besteld.... dus we kunnen even vooruit :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2022

Rinzler

You. Just. Did.

Ik kan op de 4e foto wel wat van dat 'sinaasappel effect' zien. Op de PSU-cover waar een beetje daglicht op schijnt. Jammer dat ze hun job niet goed hebben gedaan |:(

Ik vind het in ieder geval wel al een vette build :) kast ziet er echt mooi uit!

Denkt aleer ge doende zijt en doende denkt dan nog! - PSN: Peunbrechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Zie de reactie van poedercoater. Heeft iemand ervaring met natlakken en wat het precies inhoudt?
Goedemiddag,

Ik heb aan onze natlakker gevraagd hoe en wat met de gaatjes in de las.
Advies : plamuren ( strakzetten)
Schuren
Natlakken RAL 9005 mat

Het schuren en natlakken komt voor mijn rekening daar de poedercoatlaag niet optimaal is/was.
Voor het plamuren graag wel een bijdrage in de kosten.
ER staan enkele uren voor.
Het exacte bedrag weet ik niet, dat weet ik pas na afloop.
Graag uw reactie.
Ik heb toch maar een globale prijsopgave gevraagd, want als ze 65 euro rekenen per uur en ze zijn er 3 uur mee bezig dan wordt het een dure hobby.

Let op dat dit niet gaat over de bobbeltjes in de lak, dit wordt sowieso goed gedaan.

Google is your friend:
NATLAKKEN

Natlakken is het aanbrengen van een of meerdere verflagen. Deze methode kan op bijna alle materialen worden toegepast. Uiteraard komt hier in de praktijk wel wat meer bij kijken. Om te kunnen natlakken moet een product namelijk goed voorbehandeld worden. Welke voorbehandeling een product krijgt, hangt af van het materiaal en van uw wensen. Zo zal bijvoorbeeld een stalen constructie vaak gestraald, geprimered (aanbrengen van grondlaag) moeten worden voordat er een afdeklaag aangebracht kan worden (en moeten er soms meerdere lagen worden aangebracht), terwijl bij sommige soorten kunststof kan worden volstaan met het te ontvetten alvorens over te gaan tot het aanbrengen van een laklaag.
bron

[ Voor 32% gewijzigd door Mystikal op 09-08-2011 16:32 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Oftewel ze spuiten em gewoon over met verf op oplosbasis... Beetje jammer maar ik denk dat dit ook te maken heeft met het plamuren... Poedercoat moet gebakken worden en dat vind plamuur denk ik niet leuk. Iig, ik zou voor het plamuren een concrete prijs afspreken, en als dat akkoord is, doorgaan. De huidige coating is niet naar wens maar ik zou zeker een concrete afspraak maken over de kosten voor het plamuren. (op papier of email)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Gaat goed komen!
Hoi,
Natuurlijk worden de bubbels onder de lak gelijk meegenomen,
Morgen is mijn natlakker weer aanwezig en dan zal ik hem vragen een schatting voor mij te maken.
Laat ik je dan weten.

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
En we hebben ons artikel in de Custom PC. Erg leuk natuurlijk! Alleen jammer dat ze links en rechts de plank mis slaan qua ontwerp. Maar goed, dat mag de pret niet drukken!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6195/6031851450_7a572ddd7a_z.jpg

Verder gisteren een flink eind opgeschoten met het sleeven van de kabels van de PSU. We moeten er nu alleen nog een stuk of 12 doen van de GPU en wat andere kabels (powerbutton etc..).
Nog geen nieuws van de coater, nog steeds geduld hebben dus... :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
en de kast is terug... en ziet er goed uit!

Nog een aantal foto's van de persoon die hem vervolgens helemaal heeft bijgewerkt! Uiteindelijk is de man er 6 uur mee bezig geweest! De lak is op de foto's nog nat, vandaar dat het erg glanst!

Op foto 4 is ook duidelijk te zien dat we de binnenkant van het mobo-frame hebben opengemaakt (en weer hebben dichtgezet aan de zijkanten) om daar onze kabels in te verwerken. Zo weten we zeker dat ze open blijven. Enig nadeel op dit moment is dat er een mATX bord in komt, wellicht dat we dit nog gaan veranderen. Maar op dit moment raakt het budget een beetje op... :(

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6197/6048739167_dc9cb8c9c8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6208/6049292390_53240e1c44_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6203/6049292252_427ae1d8a1_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6061/6049292650_db80178317_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6075/6048739403_4fb5727e42_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6066/6048739809_bf5a5f70ea_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6065/6049292756_c0a82c95a9_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6202/6048739855_54bec38445_z.jpg

Op naar de volgende fase!

[ Voor 16% gewijzigd door Mystikal op 16-08-2011 14:41 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urza-
  • Laatst online: 05-04 16:03
Ziet er strak uit :) Hopelijk waren die 6 uren niet al te duur.
Succes met de volgende stappen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceSam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ziet er nice uit echt mooi gedaan. Proficiat met het artikel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Woest! Tof idee trouwens om je kabels te verstoppen in de kast zelf.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cashew
  • Laatst online: 30-04 07:45
Gezien de belangstelling: is het een idee om je bouwwerk (zodra het klaar is) nogmaals te op te bouwen en per opbod te verkopen?

De mate van perfectionisme zal er imho voor zorgen dat dit een fabuleus en memorabel bouwwerk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 09:54
Erg netjes dat ze het zo oplossen en dat die spuiter zo achter zijn product staat. Dat mag zeker gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Urza- schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:55:
Ziet er strak uit :) Hopelijk waren die 6 uren niet al te duur.
Succes met de volgende stappen iig.
Dank je! Voor dit is 'niets' te duur. We stoppen het in ieder geval niet in de hardware! Het is de case die telt bij casemodding!
IceSam schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:21:
Ziet er nice uit echt mooi gedaan. Proficiat met het artikel ook!
Dank je!
Pixeltje schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:35:
Woest! Tof idee trouwens om je kabels te verstoppen in de kast zelf.
Dank je. Volgens mij is dit de beste oplossing, zeker door de minimale ruimte tussen de mobo en tray.
Cashew schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:23:
Gezien de belangstelling: is het een idee om je bouwwerk (zodra het klaar is) nogmaals te op te bouwen en per opbod te verkopen?

De mate van perfectionisme zal er imho voor zorgen dat dit een fabuleus en memorabel bouwwerk wordt.
Ik zal er eens over nadenken... :P Nee, dat is echt onmogelijk. Het kost ons te veel tijd en we hebben het gewoon ontzettend druk met onze banen en familie. Het stresst aan alle kanten zeg maar, maar dat zullen we nooit laten merken aan het resultaat!
jantje112 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:29:
Erg netjes dat ze het zo oplossen en dat die spuiter zo achter zijn product staat. Dat mag zeker gezegd worden.
Yep, hebben ze mooi opgelost bij Eurobis in Oudenbosch! _/-\o_

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:07

thijsco19

KTM 990 SMT

......

ik had te snel doorgeklikt.

maare hij is nu niet gepoedercoat?

[ Voor 93% gewijzigd door thijsco19 op 17-08-2011 12:25 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 12:41
Misschien is het mogelijk om sponsoring te vinden? Ik zie bij je post geen reclame staan, en bij veel anderen wel highflow en dergelijke (al is dit eerder voor de koeling).
Maar met al de aandacht die het project krijgt moet het nog niet ZO moeilijk zijn een goede sponser te vinden.

Ziet er goed uit! Veel succes ;)

PS: Wat betekent KUTGW ofzo, dat ik soms bij casemods zie staan? :p

🤞🏻

Anoniem: 263922

Keep Up The Good Work ;)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
thijsco19 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:26:
......

ik had te snel doorgeklikt.

maare hij is nu niet gepoedercoat?
Het is een combinatie van poedercoaten en natlakken.
bn326160 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:23:
Misschien is het mogelijk om sponsoring te vinden? Ik zie bij je post geen reclame staan, en bij veel anderen wel highflow en dergelijke (al is dit eerder voor de koeling).
Maar met al de aandacht die het project krijgt moet het nog niet ZO moeilijk zijn een goede sponser te vinden.

Ziet er goed uit! Veel succes ;)

PS: Wat betekent KUTGW ofzo, dat ik soms bij casemods zie staan? :p
We hebben ons best gedaan, maar het is niet echt gelukt. Highflow is meer voor de waterkoeling in zijn algemeenheid. Ik heb wat fabrikanten aangeschreven, maar geen succes. Ik had nog even hoop op Asus Benelux, maar die laten helaas niets weten.

[ Voor 60% gewijzigd door Mystikal op 18-08-2011 23:47 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 12:01

Shunt

Boe

Mystikal schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:45:
[...]

Het is een combinatie van poedercoaten en natlakken.

[...]

We hebben ons best gedaan, maar het is niet echt gelukt. Highflow is meer voor de waterkoeling in zijn algemeenheid. Ik heb wat fabrikanten aangeschreven, maar geen succes. Ik had nog even hoop op Asus Benelux, maar die laten helaas niets weten.
Heb je hier ook een uitgebreid foto rapportage bij gedaan daar zijn ze vaak nogal gevoelig voor. Plus het is nu de vakantie periode grote kans dat de meeste dingen niet aan komen bij de juiste mensen. Of in ieders geval op de grote grote stapel terecht komen. Ik zou zeggen gewoon blijven proberen of opnieuw proberen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
[b]Mystikal schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:45:
En dan toch opeens.... Een berichtje van Asus Benelux. Er was wat mis gegaan in de communicatie. Nogmaals mijn ideeën duidelijk gemaakt via de mail en links naar de build-logs. En toen was het zover.
Asus Benelux gaat ons helpen met de hardware! Een moederbord wordt onze kan op gestuurd! We zijn er natuurlijk hardstikke blij mee! Rogier, bedankt voor je steun namens Asus Benelux.

Verder heeft het wat stil gelegen vanwege de vakantie van SqUeD en aansluitend mijn huwelijk met bijbehorende vakantie. We zijn vorige week weer begonnen met sleeven. Daar zijn we grotendeels mee klaar. Het grote wachten is op de custom CCFL's. Die hebben we nodig om alles in de PSU cover in te gaan bouwen.

Maar het einde komt langzaam in zicht!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

*O* KUTGM heren! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
nick-change Blue?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:46
Ontzettend gave mod, kan niet wachten om het eindresultaat te zien ^^

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Ziet er erg mooi uit, en puur origineel! Wauwie!

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 29-04 13:57

l3p

www.^.nl

Asus is geweldig bezig in het Nederlandse modding wereldje _/-\o_

Volg deze mod op meerdere fora en kan niet wachten hoe het staat met de hardware erin :)

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
l3p schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:25:
Asus is geweldig bezig in het Nederlandse modding wereldje _/-\o_
Heb je ook wel mooi werk, hoor :P
Bij een grote naam aan de gang en dan lekker mods kijken en koffie doen en mensen hardware geven :D

Maar gefeliciteerd, je verdient het :D

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Vandaag is het gesponsorde bord van Asus opgestuurd.
Het is de P8Z68-V PRO geworden! Helemaal super.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7157/6398474331_cf93f82fab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cdromland.nl/prodimg/0-161572-MOEDERBORD-INTEL-ASUS-P8Z68-V-PRO-S1155_2.JPG

Asus Benelux en Rogier in het bijzonder bedankt hiervoor! We doen binnenkort wel eens een biertje in de Burgemeester!

[ Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 25-11-2011 07:42 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Anoniem: 330656

Ja Asus is echt goed bezig. Mooi bordje! zelf heb ik een P67 Sabertooth van Asus. Heerlijk bordje. Ook om te modden. De plastic kap lijkt ervoor gemaakt :)

Mooie mod en heel veel succes ermee, ik volg hem! :D

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

[b]
We doen binnenkort wel eens een biertje in de Burgemeester!
De burgemeester? Hebben jullie die nou ook al :p Leuk bordje btw en een prachtige build, succes nog verder.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Anoniem: 330656 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:16:
Ja Asus is echt goed bezig. Mooi bordje! zelf heb ik een P67 Sabertooth van Asus. Heerlijk bordje. Ook om te modden. De plastic kap lijkt ervoor gemaakt :)

Mooie mod en heel veel succes ermee, ik volg hem! :D
Het is inderdaad een mooi bordje! Kan niet wachten totdat ik hem ook daadwerkelijk vast heb!
Ianovski schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:35:
[...]

De burgemeester? Hebben jullie die nou ook al :p Leuk bordje btw en een prachtige build, succes nog verder.
Jaja, De Burgemeester op de Markt (de enige echte :P).

Bedankt voor het compliment!

[ Voor 39% gewijzigd door Mystikal op 25-11-2011 07:44 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

Blijf me verbazen over deze super sexy mod !
Geweldig nieuws van ASUS!
Congratz!

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
En de unboxing pics mogen natuurlijk niet ontbreken!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7004/6399116155_574f5e863a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7174/6399116447_89fc75628a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7005/6399116629_53e73db545_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7005/6399116797_b7881cd305_z.jpg

[Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6218/6399117299_0bf6882065_z.jpg

En zo ziet het er dan uit als het mobo is ingebouwd! 8)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7151/6399117433_d4dd8a5f97_z.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428818

Dat is een heel mooi bordje dat je daar hebt! Had deze CiP niet eerder gezien maar ik moet zeggen dat het er heel gaaf uit ziet!
Jammer van de slechte poedercoating joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-04 19:34
Nooit een mobo of een ander component op een tapijt vloerleggen ivm lading ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
visblegamer schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:56:
Nooit een mobo of een ander component op een tapijt vloerleggen ivm lading ;)
Er lag plastic onder, (niet te zien op de foto overigens).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-04 19:34
Oow oke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ontzettend slecht nieuws hier vanuit het Exo-S kamp.....

Het moederbord I/O backpanel past niet in de kast :? :? :? . Wij wisten niet beter dan dat het standaard was, maar toch niet helemaal lijkt het... Te krap afgemeten, met als resultaat dat het moederbord niet boven de spacers te krijgen is.

Zie bijgaande foto's.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6236/6403755353_bac8afc115_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6235/6403755465_058f1067bc_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7156/6403755693_db644ae39f_z.jpg

Erg ruk natuurlijk. We zijn ons even aan het beraden hoe we dit op moeten gaan lossen. Het lijkt erop dat we terug moeten naar de coater, nadat we een en ander hebben aangepast.

Zo op het eerste gezicht zijn er 3 opties (wellicht nog meer...)

Optie 1
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6403780013_86c4656eb0_z.jpg

Optie 2
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7015/6403780107_8e28a0f4de_z.jpg

Optie 3
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7153/6403805537_a279a354f1_z.jpg

Wat we ook doen, we moeten weer terug naar de lakker en we hopen dat het mogelijk is om slechts een deel te plamuren en lakken... Nu is het niet 100% zichtwerk, maar toch willen we het natuurlijk wel netjes hebben.

Tot zover de update... :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Aj, das niet zo mooi.... De standoffs voor het moederbord zien er vrij hoog uit... Misschien kan je daar iets afhalen zodat het net wel past? Of red je het daar ook niet mee?

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
FiXeL schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:42:
Aj, das niet zo mooi.... De standoffs voor het moederbord zien er vrij hoog uit... Misschien kan je daar iets afhalen zodat het net wel past? Of red je het daar ook niet mee?
Als je met standoff's raisers bedoeld, dan zal dat niet gaan lukken. Het moederbord moet 0.5cm dichter bij de I/O bracket frame (dat wat ik rood gekleurd heb). Het zit hem dus niet alleen in de hoogte, maar het moet in zijn geheel, meer naar achteren (richting i/o bracket) geschoven worden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hmm optie drie werkt dan toch ook niet? Het PCB van je mobo komt dan nog steeds tegen de achterkant aan. Ik zou gaan voor optie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

:-( da's natuurlijk wel errug jammer :-(
Is het niet mogelijk om wat aan je mobo te modden en de connectors ergens anders aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 10:19
Mavamaarten schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:35:
Is het niet mogelijk om wat aan je mobo te modden en de connectors ergens anders aan te maken?
nou veel succes daarmee xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lossolderen en een flatcable ofzoiets gebruiken, moet in principe lukken.
Natuurlijk is het niet leuk om direct in een nieuw moederbord te gaan hakken, maar in een pas gepoedercoate kast gaan hakken is ook niet leuk. Het is trouwens maar een voorstel hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-01 00:13

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Je zou de audio-connectors er natuurlijk vanaf kunnen halen en een losse geluidskaart gaan gebruiken...

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Die audio-connectors gebruik ik in principe eigenlijk al niet. Is wellicht ook nog een optie...

Ik moet er eens over nadenken...

Probleem is als ik weer een nieuw mobo neem, ik weer met hetzelfde probleem zit.... :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365841

Mystikal schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:41:
Die audio-connectors gebruik ik in principe eigenlijk al niet. Is wellicht ook nog een optie...

Ik moet er eens over nadenken...

Probleem is als ik weer een nieuw mobo neem, ik weer met hetzelfde probleem zit.... :(
Anders gebruik je toch gewoon een geluids kaart. Over het algemeen zijn die ook nog beter als onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 07-02 01:21
de hele ---\ loshalen, verlengen , en terugplaatsen? zit je alleen denk ik misschien met je sloten

[ Voor 31% gewijzigd door [Remmes] op 26-11-2011 23:55 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-02 09:59
als je mobo richting het IO plaatje moeten dan heb je dus een gat?

maak een dikke costum IO plaat die de ruimte opvult. dan hoef je alleen de costum IO plaat te spuiten.

sorry als ik hem verkeerd oppak :P maar bij mij is hij nu niet meer duidelijk :P
Mystikal schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 07:39:
...
Te krap afgemeten, met als resultaat dat het moederbord niet boven de spacers te krijgen is.
...
Mystikal schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:06:
...
Als je met standoff's raisers bedoeld, dan zal dat niet gaan lukken. Het moederbord moet 0.5cm dichter bij de I/O bracket frame (dat wat ik rood gekleurd heb). Het zit hem dus niet alleen in de hoogte, maar het moet in zijn geheel, meer naar achteren (richting i/o bracket) geschoven worden.
...
EDIT2:

Misschien een idee om de standoff's opnieuw te plaatsen?

[ Voor 85% gewijzigd door Sandertje03 op 27-11-2011 00:06 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Standoffs opnieuw plaatsen gaat het probleem niet oplossen.
Even uitgaande van het feit dat de kast gewoon rechtstaat (in tegenstelling op de foto's). De geluidsunit op het moederbord valt achter de schuine rand van het io frame. Daardoor kan het frame niet verder naar achteren toe.
Maar het moet wel naar achteren toe, aangezien aan de voorkant de fan moet komen van de waterkoeling. Daar hebben we de ruimte ook niet.

Dus ik denk dat we toch gewoon gaan voor het verlengen van het io frame, maar de schuine zijde maken we dan wat schuiner, aangezien het anders in de knoop komt met de grafische kaart.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mystikal schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:35:
Standoffs opnieuw plaatsen gaat het probleem niet oplossen.
Even uitgaande van het feit dat de kast gewoon rechtstaat (in tegenstelling op de foto's). De geluidsunit op het moederbord valt achter de schuine rand van het io frame. Daardoor kan het frame niet verder naar achteren toe.
Maar het moet wel naar achteren toe, aangezien aan de voorkant de fan moet komen van de waterkoeling. Daar hebben we de ruimte ook niet.

Dus ik denk dat we toch gewoon gaan voor het verlengen van het io frame, maar de schuine zijde maken we dan wat schuiner, aangezien het anders in de knoop komt met de grafische kaart.
Is denk ik wel de meest future-proof manier.. je kunt waarschijnlijk makkelijker de poorten van je moederbord slopen, maar als je upgrade in de toekomst zit je weer in de knoop met je kast, en als er iets misgaat kun je het mobo frituren en wegdonderen.

Wel balen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
  • Laatst online: 14-06-2021
echt super mooi gemaakt!!! ik kijk een paar dagen niet op het forum en er staat opeens een super mooie mod van jullie er op van 11 pagina's. ps: vind ik niet erg had net niks te doen op school :)!

Ga zo door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paslis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-03-2024
Dat is echt balen en ook ik sluit me aan bij je besluit en dan maar hopen dat de lakker het netjes kan bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Aii, dat is wel balen! Wat betreft het aanpassen zullen jullie zelf moeten kiezen. Ik gebruik geen analoge audio. Dus ik zou of wat metaal weghalen, of de audio er af slopen. Gezien de kosten van het opnieuw laten spuiten. Maarjah, persoonlijke keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbrainwash
  • Laatst online: 11-02 21:20
Ai erg jammer maar jullie vinden er vast een mooie oplossing voor, success!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Laatst online: 01-05 15:55
Kan je geen gat boren en een verlengplug in de audiosocket prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Audio zit waarschijnlijk ook nog op een header van het mobo om door te voeren naar het frontpaneel. Die jack pluggen zijn er dus prima van af te solderen zonder functionaliteit te verliezen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
We gaan het 'i/o-frame' gewoon verlengen. Ik heb inmiddels contact gehad met het bedrijf en hij moet ook helemaal opnieuw gelakt worden. Plaatselijke reparatie is niet mogelijk.

Het is niet anders. Volgende week zullen we beginnen met het slijpen...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Vanochtend de lampen binnen gekregen waar we al zo lang op wachten...
Maar het wachten is beloond. Ze zijn wonderschoon :Y

Met een dikte van slechts 2.4mm zijn dit een van de dunste CCFL's ter wereld

De foto hieronder geeft een aardige impressie.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7158/6464928623_f8c4c7e874_z.jpg

Maar first things first. Morgen gaan de slijptol weer in de Exo-S en gaan de we de I/O bracket verlengen. Voorlopig dus nog geen CCFL in de EXO-S. We moeten nog even geduld hebben...

NDF Special Light Products en in het bijzonder Coen en Frank bedankt voor de sponsoring en alle hulp.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Zow die zijn idd erg dun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 01-05 10:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dun? Meeste ccfl's zijn zo dun. Alleen zitten de meeste in een buisje van acryl. Wat bescherming bied .

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
mrc4nl schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:21:
Dun? Meeste ccfl's zijn zo dun. Alleen zitten de meeste in een buisje van acryl. Wat bescherming bied .
Als ik me niet vergis zijn die toch echt wat dikker. Daarnaast begreep ik (disclaimer: ben zeker geen expert!) dat de kwaliteit ook wat anders is.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Mavamaarten schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:35:
of je moet een PCIE x1 geluidskaart willen.(wat overigens helemaal niet slecht is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Mystikal schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:16:
Vanochtend de lampen binnen gekregen waar we al zo lang op wachten...
Maar het wachten is beloond. Ze zijn wonderschoon :Y

Met een dikte van slechts 2.4mm zijn dit een van de dunste CCFL's ter wereld

De foto hieronder geeft een aardige impressie.

[afbeelding]

Maar first things first. Morgen gaan de slijptol weer in de Exo-S en gaan de we de I/O bracket verlengen. Voorlopig dus nog geen CCFL in de EXO-S. We moeten nog even geduld hebben...

NDF Special Light Products en in het bijzonder Coen en Frank bedankt voor de sponsoring en alle hulp.
SWEET :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 01-05 10:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mystikal schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:27:
[...]

Als ik me niet vergis zijn die toch echt wat dikker. Daarnaast begreep ik (disclaimer: ben zeker geen expert!) dat de kwaliteit ook wat anders is.
Kwaliteit zal idd lager zijn. En mischien iets dikker maar dat valt mee.
Ben benieuwd hoe je ze gaat toepassen, Wees voorzichtig ze zijn breekbaar, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Ik zie het resultaat vanzelf!

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
mrc4nl schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:56:
[...]

Kwaliteit zal idd lager zijn. En mischien iets dikker maar dat valt mee.
Ben benieuwd hoe je ze gaat toepassen, Wees voorzichtig ze zijn breekbaar, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Ik zie het resultaat vanzelf!
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6023/5981468474_8136c2db9a_z.jpg

Ze komen eigenlijk bijna allemaal hieronder te zitten. Aan de linker, rechter en bovenzijde worden ze tussen de 2 'lagen' met shields gestoken, simpelweg omdat we door de voeding niet meer ruimte hebben. Daarom was het van essentieel belang dat ze zo dun mogelijk waren. Anders paste het simpelweg niet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
En de Exo-S staat weer bij de spuiter. Ingreep was mininale in een maximale context. Het valt niet mee om weer de slijptol te zetten in een case die net helemaal af is...

Maar goed, we zijn gegaan voor deze oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7153/6403805537_a279a354f1_z.jpg

Het kortere pootje hebben we wat om kunnen buigen en vervolgens een extra 1,5cm er tussen gezet. Dit keer maar WEL gemeten met de I/O backplate. Nu moet het passen, anders eet ik mijn schoen op!

Hij wordt volledig opnieuw gespoten (geen poedercoating, aangezien er geplamuurd is en dat werkt niet met poedercoating). Dus het zou weer helemaal strak moeten worden.

Waarschijnlijk heb ik de case begin volgende week alweer terug. Dus dan kunnen we eindelijk beginnen met het assembleren van de CCFL lampen, de led verlichting, en de bulgin switches.

Slowly but steady....

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 09-12-2011 13:37 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Hmmm nu kun je dus je bovenste pci-16x slot niet meer gebruiken? Da's toch een beetje treurig, aangezien dat het 'main'-slot is... De rest is waarschijnlijk gewired voor 8x of lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Nee, dat is geen probleem hoor. Pci kan gewoon gebruikt worden. De schuine korte zijde is nu wat minder schuin gezet. Dus geen probleem.

Wat wel een probleem is dat ze 200 euro berekenen voor het herstellen (schuren, plamuren, natlakken) van de Exo-S. Dat gaat hem dus niet worden.... We gaan nu kijken naar andere oplossingen.

Basement Bios ---- Exo-S

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 16:22

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mystikal schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:00:
Nee, dat is geen probleem hoor. Pci kan gewoon gebruikt worden. De schuine korte zijde is nu wat minder schuin gezet. Dus geen probleem.

Wat wel een probleem is dat ze 200 euro berekenen voor het herstellen (schuren, plamuren, natlakken) van de Exo-S. Dat gaat hem dus niet worden.... We gaan nu kijken naar andere oplossingen.
Je zou kunnen checken of laten chemisch ontlakken een goedkoper resultaat oplevert, zie bv

http://www.enso-ontlakking.eu/

(geen ervaring met dit bedrijf, wel met chemisch laten verwijderen van lak en poedercoating).

Dus eerst de flex in je case, kaalschuren/vijlen waar je wil lassen, modificaties maken, dan het geheel laten ontlakken, tenslotte plamuren en geheel weer laten spuiten.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Na een week lang schuren en plamuren (met dank aan mijn buddy SqUeD) is gisteren de eerste toplaag erover gegaan. Resultaat is nog niet 100%, maar de kleur en strakheid is zoveel malen mooier dan toen we het hadden uitbesteedt...

We zijn uiteindelijk gegaan voor een matzwarte finish. De kast is nu een stuk stoerder en zo hadden we het in eerste instantie ook voor ogen. Bijkomend voordeel, het bedrijf rekende voor de nieuwe laag 200 euro. Nu hebben we een bus gekocht van 10 euro.... :P.

Dezer dagen schuurt SqUed het nog wat lichtjes op en brengt nog een 2e laag aan. We hadden een klein beetje stof-ontwikkeling, maar dat gaat de 2e keer beter lukken.

Geen pics helaas.

Planning is om a.s. maandag de CCFL's te gaan monteren.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Er zit natuurlijk wel verschil tussen de lak kwaliteit, maar €200,- is niet misselijk zeg!
Je hebt bij de betere lak handel ook een tweedcomponenten matte blanke lak, kan het ook nog tegen een stootje. Ben nieuwsgierig naar het eind resultaat van je frame/kast, komen daar nog wel foto´s van :) ?

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Oww man....die lampen zijn echt helemaal top.
Met deze zou ik heel veel leuke dingen kunnen doen. Can't wait to see the result

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
UgotHeinzzd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:22:
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de lak kwaliteit, maar €200,- is niet misselijk zeg!
Je hebt bij de betere lak handel ook een tweedcomponenten matte blanke lak, kan het ook nog tegen een stootje. Ben nieuwsgierig naar het eind resultaat van je frame/kast, komen daar nog wel foto´s van :) ?
Uiteraard komen er nog foto's van. Als het meezit met de lampen (en dat is nog niet veel gebeurd de afgelopen 15 maanden) wellicht dinsdag wat eerste sfeer impressies...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Hey, wat een gave mod. Ik heb hem nu al een paar keer zitten bekijken. Erg gaaf gedaan.

Begrijp ik trouwens, uit je keuze voor een biertje in de Burgemeester op de markt, dat je uit etten - leur komt ? ik woon daar zelf ook. Als je mod klaar is kom ik hem graag eens bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Zo daar zijn we weer...

Afgelopen weken wat actief verder gegaan met de lampen. We hebben ze voor het eerst even geprobeerd in de Exo-S om te kijken wat het effect is.

Praatjes vullen geen gaatjes, dus hierbij wat plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7166/6821534261_36a473115d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7141/6821533233_8ebd9c6a3d_z.jpg

8 stuks, we hebben er totaal 14, maar die gaan we niet allemaal gebruiken. Er komen er waarschijnlijk 8 of 10 in.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7019/6821533761_c1751815e5_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7009/6821534695_176ce4b620_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7006/6821531583_083d651b81_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7142/6821531209_a58aaafab3_z.jpg

Uiteindelijk waren we niet heel tevreden met het effect. Dus we hebben nu reflecterende folie gekocht (wat ook bij verkeerswaterstaat wordt gebruikt) om het licht binnen in de PSU cover meer te laten kaatsen en dus dat er hopelijk wat meer licht naar buiten straalt. Sommige plekken waren prima, sommige plekken vonden we het te magertjes qua licht. We gaan nu dus de hele binnenkant beplakken met dit folie.
Dit gaat een stuk beter resultaat leveren.

Morgenavond weer verder. Dan is het folie plakken en kijken wat het resultaat is.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Ik vind het toch wel erg mooi worden, vooral het effect bij de psu cover. Is het licht niet egaal genoeg waardoor je met folie moet gaan werken, of is de lichtsterkte onvoldoende? Volgens mij komt er al aardig wat licht doorheen.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
GNOOM172 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:06:
Ik vind het toch wel erg mooi worden, vooral het effect bij de psu cover. Is het licht niet egaal genoeg waardoor je met folie moet gaan werken, of is de lichtsterkte onvoldoende? Volgens mij komt er al aardig wat licht doorheen.
Bedankt voor je compliment. Echter de foto geeft niet helemaal een goed beeld. Met name bovenop aan de achterkant is het schijnsel minder. Maar zoals gezegd, neemt het zwart natuurlijk alle licht op, ipv dat het kaatst. Dus dat wordt echt een stuk beter. We willen een effect proberen te bereiken dat het licht er echt uit 'barst'.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 29-04 13:57

l3p

www.^.nl

Vind het idee geweldig om het licht "er uit te laten barsten"!
Maar zou dit niet veel beter lukken met een paar simpele stukjes ledstrip of zelfs losse leds?

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rffnsqued
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06-2023
@ L3p

We zouden inderdaad meer verlichting kunnen plaatsen echter moet het met de 8 stuks ccfl's ook lukken, het verschil met de ongelakte en gelakte versie is gewoon de reflectie van het licht. Mat zwart is de meest slechte kleur qua licht reflectie!! zwart absorbeert het licht, de mensen die destijds de lampen hebben gesponsord zeiden al tegen ons dat wanneer we de binnenkant mat wit zouden maken je een 200% 8) beter licht zou krijgen vandaar dat we dat eerst gaan proberen alvorens er nog meer lampen in te zetten!!

Als dit allemaal goed uitpakt hopen we de build binnen nu en 2 weken af te hebben, de to do list word gelukkig korter en korter. Usb bracket kabel sleeven , diveren leds aansluiten en vervolgens inbouwen van de HW!!!!

keep u posted!

No Inspiration to Inspire myself........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik denk dat L3P het niet heeft over meer licht, maar over het gebruik van de CCFL, waar we wellicht ook voor led(strips) hadden kunnen kiezen.

We zijn ooit begonnen met ledstrips, maar we bleken (achteraf) niet de goede te hebben gehad. Deze schenen slechts omhoog en niet naar de zijkant. Toen zijn we overgestapt naar CCFL en daar blijven we nu maar bij.

Behalve voor de 'waterkoelingskop' en het Exo-S logo. Daar komen wel leds in.

@Squed
2 weken, je bent positief... Ik verwacht dat we pas echt HELEMAAL klaar zijn eind maart.... Maar we zullen zien!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Okay, gisteren de binnenkant beplakt met de folie. Vanwege alle hoekjes en lijntjes erg lastig en niet 'netjes' te doen. Maar het ging erom dat de binnenkant 'wit' werd en dat is gelukt.

De foto voor de folie:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7006/6821531583_083d651b81_z.jpg

De foto's nadat de folie is aangebracht.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6834596669_3c382aab7f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7015/6834596387_fa1a3a85b4_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7146/6834596903_a3e4996a70_z.jpg

Een wereld van verschil (in ieder geval real-life) maar op de foto is het ook wel te zien. Voorheen was bij licht aan het licht magertjes te zien. Nu is in een verlichte ruimte het ook nog steeds prima te zien. Echter het mooiste is natuurlijk als de kast in een gedimde ruimte staat.

Het plastic plakken was een hels karwei waar we met 2 man toch een uurtje of 2,5 mee bezig zijn geweest. Dus de lampen zijn er nog niet in vastgelijmd. Dat doen we donderdag, inclusief het inkorten van alle draden naar de lampen toe.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik weet niet of het kan (de sleuven waren ook voor ventilatie?) maar kun je geen mat acryl (opaal of opgeschuurd) achter de kieren monteren? Dan is het "Tron" effect nog beter zichtbaar doordat het plexi het licht verder difuus maakt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste