Maar er is een verschil tussen 'geen verschil proeven' en 'het juiste biertje weten te identificeren'.
Komt er bij jou koolzuurhoudend water uit de kraan dan?Anoniem: 328247 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:46:
Het verschil tussen gewoo kraanwater en Spa rood proef je ook niet.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 328247
Bij mij niet, maar bij de kroegbazen wel.Exirion schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:49:
[...]
Komt er bij jou koolzuurhoudend water uit de kraan dan?
Fucking connectors. Als je echt een 99.99%-storingsvrije connectie wil moet je je kabels gewoon vastsolderen aan de apparatuur met 99,99%-zuiver soldeertin

Je moet gewoon geen kabels willen; integreer je bron maar gewoon in de speaker! Moet kunnen tegenwoordig, met een (draadloze) netwerkaansluiting. Laat je alle bronnen simultaan dezelfde FLAC's afspelen, te bedienen (+synchronisatie) via een appje. Problem solved. Lithium accu erin om het grote boze stroomnet te ontzien voor extra stijlpunten.
[ Voor 7% gewijzigd door brama op 29-09-2011 00:12 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Heel wat gelezen hier. Leuke benadering en ik merk terloops op dat wetenschap gelukkig iets anders is dan alleen datgene wat gemeten kan worden, kwantificeren met waardes. Maar dat terzijde.
Ik vroeg me af of er iemand was die enige ervaring had met de omstreden NORDOST -Vidar behandeling.
Ik ken de weerlegging over de techniek die je overal moeiteloos kunt vinden.Maar is er ook iemand die er ervaring mee heeft?
Ik vroeg me af of er iemand was die enige ervaring had met de omstreden NORDOST -Vidar behandeling.
Ik ken de weerlegging over de techniek die je overal moeiteloos kunt vinden.Maar is er ook iemand die er ervaring mee heeft?
Copyright and left by SED...
Anoniem: 439211
jongens ik heb de monitor audio apex set op het oog met de marantz SR-7005 omdat ik het zo lekker warm vond klinken bij elkaar. Nu ben ik alleen nog op zoek naar kabels.
De prijzen hoeven niet de pan uit te reizen, aangezien ik ook niet echt een heel bruut setje heb voor de echte audiofiel ;p en dikke kabels (denk ik) niet echt een vereiste is.
Ik zat te kijken naar de Van Den Hul Snowline als speakerkabel en de Van Den Hul The Sub (3m) als subwooferkabel, iemand ervaring met deze kabels, en/of tips?
De prijzen hoeven niet de pan uit te reizen, aangezien ik ook niet echt een heel bruut setje heb voor de echte audiofiel ;p en dikke kabels (denk ik) niet echt een vereiste is.
Ik zat te kijken naar de Van Den Hul Snowline als speakerkabel en de Van Den Hul The Sub (3m) als subwooferkabel, iemand ervaring met deze kabels, en/of tips?
Ik heb onlangs mijn dure MIT Terminator 2 luidspreker kabels vervangen door zelfgemaakte luidspreker kabels.
Ik heb verzilverd koper met teflon gebruikt (getwist en met banaanstekkers afgemonteerd)
In een woord Geweldig!
Ik heb verzilverd koper met teflon gebruikt (getwist en met banaanstekkers afgemonteerd)
In een woord Geweldig!
Niet dat ik weetAnoniem: 223060 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:11:
Toch niet die militaire spec cable zoals bijvoorbeeld de M27500 16W ?
Heb de kabels via marktplaats gehaald.
Veeel goedkoper als de MIT kabels en ze klinken echt veel beter
Anoniem: 50461
Verzilverde kabels met tefloncoating heb ik laatst ook genomen. Waanzinnig wat dat een verschil maakt, echt veel beter dan de merkkabels dien ik had. Eigenlijk raar dat een kabel mijn muziek zoveel beter laat klinken, zeker als je het vergelijkt met de investering in de rest van de keten. En ze waren nog super-goedkoop ook (via Marktplaats).
Duurde even tot het doordrong...Anoniem: 223060 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:11:
Toch niet die militaire spec cable zoals bijvoorbeeld de M27500 16W ?
Er staat "Mil-spec kabel" bij, lijkt me een afkorting voor Militiare spec
Anoniem: 439211
Ik heb onlangs de marantz SR7005 gekocht in combinatie met de monitor audio apex set, die aangestuurd word door van den hul snowline kabel en de subwoofer door van den hul the sub kabel. Nu zit ik nog te twijfelen of ik een goed stekkerblok aan wil gaan schaffen (zat te denken aan van den hul mainsstream power block om in de sfeer te blijven) mede omdat ik ze vrij duur vind voor een stekkerblok, en zit er echt zoveel verschil in met een degelijk stekkerblok van de gamma? Moet ik dan ook niet de netspanningsnoeren van mijn subwoofer en versterker upgraden wil zo'n kwaliteitsstekkerblok zin hebben? Heeft iemand ervaring met een kwaliteits stekkerblok en/of de van den hul mainsstream?.......
Ik heb een Monster HTS 1000 PowerCenter
Eerlijk gezegd heb ik het verschil niet kunnen horen, maar het is wel een prettig idee dat er een beveiliging tussen zit :-)
Eerlijk gezegd heb ik het verschil niet kunnen horen, maar het is wel een prettig idee dat er een beveiliging tussen zit :-)
Ooit kocht ik een snoertje dat ik bij de kassa afrekende met muntgeld. En geloof me of niet, als ik nu lekker zit te luisteren met een flinke borrel erbij, hoor ik altijd het sprankelende heldere geluid van vallende muntjes. Inderdaad, het zit in de beleving!
Dan drink je een dure borrelTechneut schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:30:
Ooit kocht ik een snoertje dat ik bij de kassa afrekende met muntgeld. En geloof me of niet, als ik nu lekker zit te luisteren met een flinke borrel erbij, hoor ik altijd het sprankelende heldere geluid van vallende muntjes. Inderdaad, het zit in de beleving!
Moet haast wel, ik hoor die welluidende bijklanken ook precies op de juiste passages van de muziek!
Uit interesse: wat is er geworden van je luistertest? En zo die nog niet georganiseerd is, ik ben wel benieuwd of een FrankP hierboven die zo laaiend enthousiast is over teflon/verzilverde kabels daar ook aan mee wil werken? Als de verschillen ZO duidelijk zijn als beschreven moet een DB testje een fluitje van een cent zijn toch? De fysica mag best in het elfjestopic blijven maar wat statistiek moet mogen toch.Anoniem: 399266 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:44:
Jeetje, ik dacht het wel op sterven na dood zou zijn....kennelijk wordt er toch nog wel's wat gepost. Ik kan ook Vandamme kabel aanbevelen. Schappelijke prijs, etc. etc. Gebruik deze nu als LS kabel.
[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 30-03-2012 15:40 ]
Zoef
Lees de TW en TS eens door. Een topic kicken voor een dergelijke post is absoluut niet nodig.
[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 01-10-2012 07:52 ]
Verdere discussie is mogelijk op topic: Zilveren HiFi Kabels gemaakt door elfen bij maanlicht deel 5
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 19-03-2013 14:21 ]
Let op:
Voordat je post lees dan de topicstart goed door. Dit topic is namelijk anders dan Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht. Dat laatste topic gaat over de wetenschappelijke benadering van kabels, dit topic gaat over de opinie/de beleving. Als je dure kabels maar weggegooid geld vind mag je hier dus je ei kwijt.
Voordat je post lees dan de topicstart goed door. Dit topic is namelijk anders dan Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht. Dat laatste topic gaat over de wetenschappelijke benadering van kabels, dit topic gaat over de opinie/de beleving. Als je dure kabels maar weggegooid geld vind mag je hier dus je ei kwijt.