Ik heb LBP maandagmiddag aangevraagd en had woensdag een e-mailtje
.
Cubic X schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:26:
Ik heb LBP maandagmiddag aangevraagd en had woensdag een e-mailtje.
Cubic X schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:26:
Ik heb LBP maandagmiddag aangevraagd en had woensdag een e-mailtje.
offtopic:
weer een bedrijf wat de binnengekomen aanmeldingen in willekeurige volgorde verwerkt.

Ik wacht tot komende dinsdag, dan hebben ze genoeg tijd gehad om het voor elkaar te krijgen. Werkt het dan niet is mijn vertrouwen tot 0 gereduceerd. Ben van mening dat als het om geld gaat er toch vrij snel gehandeld moet kunnen worden. Hoewel sommige zeggen dat betalingen normaliter wel goed gaan geeft dit me toch wel een naar gevoel.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Gelukkig zijn banken van mening dat je niet zorgvuldig genoeg kunt zijn, wanneer het om geld gaat. En dat ze daarom niet zomaar klanten willen aannemen, maar eerst alles goed willen checken. Er worden namelijk nog wel eens fouten gemaakt door mensen die ergens wat getallen moeten invoeren, zeker als dat er 1000-en particulieren zijn.
Waarom? Omdat het kan!!
Banken en zorgvuldigLolhozer schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:21:
Gelukkig zijn banken van mening dat je niet zorgvuldig genoeg kunt zijn, wanneer het om geld gaat. En dat ze daarom niet zomaar klanten willen aannemen, maar eerst alles goed willen checken. Er worden namelijk nog wel eens fouten gemaakt door mensen die ergens wat getallen moeten invoeren, zeker als dat er 1000-en particulieren zijn.

Mij lijkt dat je dit prima kunt automatiseren hoor. Het deel wat uitvalt of lastig door een machine is te valideren kun je dan door mensen laten doen. Die kunnen allicht binnen een paar seconden per aanmelding iets al dan niet accepteren (zo gaan betalingen aan grote bedrijven ook hoor, wat niet direct gematched wordt wordt door een medewerker gedaan en die zijn meestal vlug hoor). Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld ten naam stellingen op rekeningen met tussenvoegsels (van, de, etc) misschien voor problemen zorgen, maar verder lijkt me dit een vrij simpel traject.
Daarbij, als je de load niet aan kunt vind ik dat vaak een slecht teken, zeker als je daar niet over communiceert. Geef gewoon aan dat het langer duurt, hebben mensen meer begrip dan wanneer ze in het ongewisse zitten. Nu check ik zo af en toe mijn mail en de inlog om te kijken of de aanmelding er al door is. Als ik weet dat het een week kan duren geeft dat toch wat meer "rust".
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Alsjeblieft. Het off-topic geneuzel mag best ophouden. Dit is tenslotte géén topic over ervaringen bij LPB.Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Als onze dienstverlening niet voldoet aan uw verwachtingen en u niet verwacht dat dit op korte termijn verandert, bijvoorbeeld door aanvullende informatie, dan kunt u uw klacht aan ons kenbaar maken door een e-mail te sturen via het contactformulier op de contactpagina. Voor uw zekerheid zijn wij ook aangesloten bij Kifid, het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, het onafhankelijke loket voor het oplossen van geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners.
ARME AOW’er
.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:34:
Mooie is dat de meeste ook niet vrijgeven waarop de rente is gebaseerd. Och ja, ze moeten toch op een manier winst weten te maken en hun bonussen veilig moeten stellen.
Vanwaar deze rants? Als je een probleem met banken hebt, bewaar je je geld toch lekker in een sok onder je matras?

Eens, alle rekeningen zullen heus wel worden aangemaakt. Wellicht dat het bij de één wat langer duurt dan bij de ander, maar dit is geen geval interessant leesmateriaal voor de rest van de posters.Guardian Angel schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:35:
Het off-topic geneuzel mag best ophouden. Dit is tenslotte géén topic over ervaringen bij LPB.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
RAILGUNNER schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:51:
Vanwaar deze rants? Als je een probleem met banken hebt, bewaar je je geld toch lekker in een sok onder je matras?
offtopic:
:W Tuurlijk ze zijn allemaal betrouwbaar
Er is toch wel inmiddels bewezen dat er behoorlijk wat graaiers zitten in de bankcultuur. Kijk ook maar eens naar de ontwikkeling van de spaarrentes tov de hypotheek rentes (er worden niet zonder rede onderzoeken naar gedaan hoor).
Het niet vrijgeven waarop je rentes zijn gebaseerd geeft niet echt een "open" beeld. Daarbij komt dat de media de boel toch ook wel een beetje in een bepaald perspectief duwt. En qua zorgvuldigheid, ik kan je wel wat gevallen noemen waarin blijkt dat de banken niet echt zorgvuldig omgaan met gegevens, overboekingen of verstrekken van informatie. :W
In een oude sok bewaren is ook niet verstandig, maar bij het uitzoeken van een bank mag je zeker wel je ogen open houden en niet direct geloven in de mooie praatjes van de mannen in mooie pakken, en dat heeft niets met ranten te maken.
Maar goed, jouw visie tegen mijn visie. Overigens netjes selectief gequote en "inhoudelijk" en "opbouwend" gereageerd.
:W Tuurlijk ze zijn allemaal betrouwbaar
Het niet vrijgeven waarop je rentes zijn gebaseerd geeft niet echt een "open" beeld. Daarbij komt dat de media de boel toch ook wel een beetje in een bepaald perspectief duwt. En qua zorgvuldigheid, ik kan je wel wat gevallen noemen waarin blijkt dat de banken niet echt zorgvuldig omgaan met gegevens, overboekingen of verstrekken van informatie. :W
In een oude sok bewaren is ook niet verstandig, maar bij het uitzoeken van een bank mag je zeker wel je ogen open houden en niet direct geloven in de mooie praatjes van de mannen in mooie pakken, en dat heeft niets met ranten te maken.
Maar goed, jouw visie tegen mijn visie. Overigens netjes selectief gequote en "inhoudelijk" en "opbouwend" gereageerd.
[ Voor 27% gewijzigd door .Gertjan. op 10-07-2011 14:40 ]
Heb tot op heden nog geen email ontvangen van de LPB. Ik vind het wel erg lang duren. Als je bij de introductie je klanten al zo lang laat wachten dan ben ik benieuwd hoe dat later zal gaan. Ben niet echt 'blij'.
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Ik zit nu zelfs al bijna een week te wachten op mijn vraag aan de klantenservice. Voor een bedrijf wat zich alleen op het internet presenteert vind ik dat wel aan de magere kant, ook al heb je het druk of niet.Arsenius schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:11:
Heb tot op heden nog geen email ontvangen van de LPB. Ik vind het wel erg lang duren. Als je bij de introductie je klanten al zo lang laat wachten dan ben ik benieuwd hoe dat later zal gaan. Ben niet echt 'blij'.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
En wat zeggen ze bij 0900 - 8303?Arsenius schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:48:
1,5 week voorbij en nog steeds niks gehoord van de LPB.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Wat is er onduidelijk aan?
ARME AOW’er
Ik heb bericht gehad dat ik een kopie van identiteitsbewijs en rekeningafschrift moest toesturen (via mail of adres). Wel raar, komen ze dan na een week mee aanzetten.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Was dat voor een en/of rekening of gewoon een individuele particuliere spaarrekening?LuPo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:07:
Ik heb bericht gehad dat ik een kopie van identiteitsbewijs en rekeningafschrift moest toesturen (via mail of adres). Wel raar, komen ze dan na een week mee aanzetten.
Individuele particuliere spaarrekening. Geen en/of rekening dus. Vreemd hè?mark de man schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:37:
[...]
Was dat voor een en/of rekening of gewoon een individuele particuliere spaarrekening?
Misschien dat ze extra zorgvuldigheid willen betrachten nu er zoveel nieuwe klanten zijn?
Daar zijn ze dus totaal niet duidelijk over. Tijdens de aanvraag wordt er wel gesproken over een extra check, maar in het proces word er niet gesproken over hoe je dat moet doen.LuPo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:07:
Ik heb na een aantal dagen gebeld en dat aangegeven, ze zeiden tegen mij dat ik een rekeningafschrift moet sturen waar de tenaamstelling op moet staan. Maar tegen mij is niets gezegd over een identiteitsbewijs.
Ik vind het maar vreemd: Bij een niet-gezamenlijke rekening hoef je niet door dit soort hoepels te springen. Dit valt me wel een beetje tegen allemaal.
Elect a clown, expect a circus.
Bizar, de tenaamstelling kunnen ze toch aan de overschrijving zien. Ik heb nog steeds niets gehoord (meer dan week geleden inmiddels) en heb ze gisteren een mail gestuurd. Aan de kant van de klantenservice blijft het net zo stil...Slasher schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:58:
[...]
Daar zijn ze dus totaal niet duidelijk over. Tijdens de aanvraag wordt er wel gesproken over een extra check, maar in het proces word er niet gesproken over hoe je dat moet doen.
Ik heb na een aantal dagen gebeld en dat aangegeven, ze zeiden tegen mij dat ik een rekeningafschrift moet sturen waar de tenaamstelling op moet staan. Maar tegen mij is niets gezegd over een identiteitsbewijs.
Ik vind het maar vreemd: Bij een niet-gezamenlijke rekening hoef je niet door dit soort hoepels te springen. Dit valt me wel een beetje tegen allemaal.
Als ze bij mij komen vragen om extra info, welke in de aanmelding niet is besproken verzoek ik ze die 0,01 euro terug te storten en zie ik af van verdere zaken met deze bank. Als ze op deze gebrekkige en trage manier communiceren wil ik niet weten hoe het gaat als er problemen zijn met een overboeking of iets anders aan de hand is.
Ik ben in ieder geval ZO blij dat ik niet al mijn geld erheen heb gezet. Wie weet hoelang dit nog gaat duren. Tegen die tijd wil ik een deel van dat geld misschien al weer hebben om bijvoorbeeld een dure vervanging te betalen of voor bijvoorbeeld gebruik op vakantie.
Dat geldt voor elke bank! Sterker nog, om helemaal veilig te zitten zou je ook verschillende tegenrekeningen moeten hebben. Ook al ligt ING aan het Staatsinfuus, als ze daar problemen hebben kan ik bij geen enkele spaarrekening!.Gertjan. schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:19:
[...]
Ik ben in ieder geval ZO blij dat ik niet al mijn geld erheen heb gezet.
Zeker ben je nergens tegenwoordig. Zelfs landen kunnen (bijna) over de kop gaan. Zie Griekenland, Portugal etc.
Ook de VS is nu in de problemen. Die lui hebben zo'n grote staatsschuld dat dat volgens mij nooit meer is af te lossen.
Ook de VS is nu in de problemen. Die lui hebben zo'n grote staatsschuld dat dat volgens mij nooit meer is af te lossen.
Bron.De staatsschuld als percentage van het bruto binnenlands product werd in 2007 geschat op 60,8%.
VS staat helemaal niet hoogm, zie je eigen bron. Wel is de schuld de sfgelopen jaren vrij sterk opgelopen, waardoor er veel discussie is over het schuldenplafond.
Yup, de Nederlandse staatsschuld als percentage van het BNP is hoger dan dat van de VS. Alleen zijn wij hier aardig bezig om het tekort terug te dringen terwijl dat in de VS niet echt lukt.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ahum, mijn vriendin had vorige week vrijdag een aanvraag gedaan bij LPB en is sinds vandaag wél goed geregistreerd.. 
Ik wacht sinds vorige week dinsdag.
Edit: Hehehe, die van mij doet het nu ook, nog geen email gehad maar ik kan wel inloggen.
Trouwens nog geen rente ontvangen over het ingelegde bedrag.
En ook een bevestigingsmail van LPB ontvangen.

Ik wacht sinds vorige week dinsdag.
Edit: Hehehe, die van mij doet het nu ook, nog geen email gehad maar ik kan wel inloggen.
Trouwens nog geen rente ontvangen over het ingelegde bedrag.
En ook een bevestigingsmail van LPB ontvangen.

[ Voor 61% gewijzigd door mark de man op 14-07-2011 13:53 ]
Heb nu vandaag een mail gehad dat de verificatie gelukt is, maar bij het inloggen krijg ik nog steeds dezelfde statuspagina. Dus nog even afwachten.
Voor zover ik weet is de staatsschuld hier alleen maar heel hard gestegen de laatste jaren. En zijn de bezuinigingen nog steeds niet genoeg om de tekorten ook maar weg te krijgen.RAILGUNNER schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:54:
Yup, de Nederlandse staatsschuld als percentage van het BNP is hoger dan dat van de VS. Alleen zijn wij hier aardig bezig om het tekort terug te dringen terwijl dat in de VS niet echt lukt.
Combineer dat met het feit dat Nederlanders nu al veel hogere belastingen betalen dan Amerikanen, en ik kan alleen concluderen dat we hier veel minder marge hebben.
Grappig, ik zag dit topic weer en moest meteen denken aan LeasePlanBank... ze nemen weer klanten aan, maar de rente is lager dan bij Bank of Scotland. Iemand hier dat wat meer info heeft over de rente van LeasePlanBank de afgelopen paar weken?
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Eventjes het topic doorlezen, de maandelijks wijzigingen komen keurig aan de orde.
Oh....
Oh....
Cubic X schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:32:
[...]
Dat klopt. LPB is effectief 2.75% op jaarbasis.
ARME AOW’er
Mja, 14 pagina's aan reacties doorlezen terwijl er misschien mensen zijn die het netjes in 1x kunnen vertellen....Guardian Angel schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:26:
Eventjes het topic doorlezen, de maandelijks wijzigingen komen keurig aan de orde.
Oh....
[...]
Maar goed, effectief 2,75%.... dan blijf ik nog wel even bij Bank of Scotland...
*knip flame*
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2011 11:34 ]
ARME AOW’er
*knip en de reactie op de flam*
[ Voor 82% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2011 11:35 ]
Ik heb nu naast een spaarrekening van Moneyou en BoS afgelopen week bij LPB een rekening aangevraagd. Kreeg gisteren eveneens de mail met daarin de vraag voor bewijs van tegenrekening/tenaamstelling/logo bank + ID. Vind BoS iig 't vervelendste werken. Maar dat ligt ook aan 't punt dat ik telkens in de clinch lig met de 1 v/d 3 beveiligingsvragen nadat je inlogt. De beveiligingsvragen met cijfers: geen punt. De beveiligingsvraag met daarin een woord als antwoord, dat vertikt ie keer op keer te pakken. Terwijl ik echt wel weet wat ik bij 't selecteren van mijn beveiligingsvragen als antwoord heb ingetoetst. Vind het wel zo praktisch om naast de Rabo drie andere rekeningen te hebben straks. Want eenmaal de rentestand weer omhoog gaat kan ik snel genoeg met mijn geld schipperen. En een beetje spreiding kan ook geen kwaad.
Zou het trouwens al prettiger vinden wanneer je met inloggen een sms krijgt met beveiligingscode die slechts x min geldig is. Veel eenvoudiger. Zeg maar wat je nu ook hebt met DUO/studielink enzo. DigiD alleen is niet genoeg, je moet dan ook iemands 06 in handen hebben wil je wat kunnen.
Zou het trouwens al prettiger vinden wanneer je met inloggen een sms krijgt met beveiligingscode die slechts x min geldig is. Veel eenvoudiger. Zeg maar wat je nu ook hebt met DUO/studielink enzo. DigiD alleen is niet genoeg, je moet dan ook iemands 06 in handen hebben wil je wat kunnen.
Mja, ik heb voor die beveiligingsvragen bij BoS daarom ook niet de moeilijkste antwoorden genomen. Mijn wachtwoord is al een horde, plus dan moeten mensen ook nog eens je inlognaam weten enzo.
Ik heb 4 spaarrekeningen, Moneyou, BoS, Centraal Beheer en natuurlijk bij mijn ING rekening heb ik er 1.
Centraal Beheer had heel even de hoogste rente, maar dat trok BoS toen gelijk weer recht, dus hoefde mijn geld niet over te zetten. Staat nu nog prima bij BoS.
Ik vraag wel een LPB rekening aan, just in case. Centraal Beheer gaat er weer uit.
Ik heb 4 spaarrekeningen, Moneyou, BoS, Centraal Beheer en natuurlijk bij mijn ING rekening heb ik er 1.
Centraal Beheer had heel even de hoogste rente, maar dat trok BoS toen gelijk weer recht, dus hoefde mijn geld niet over te zetten. Staat nu nog prima bij BoS.
Ik vraag wel een LPB rekening aan, just in case. Centraal Beheer gaat er weer uit.
Of gewoon drie keer hetzelfde 'antwoord' invullen dat helemaal niets met de vraag te maken heeftNaboo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:46:
Mja, ik heb voor die beveiligingsvragen bij BoS daarom ook niet de moeilijkste antwoorden genomen. Mijn wachtwoord is al een horde, plus dan moeten mensen ook nog eens je inlognaam weten enzo...

Ik heb nog niet meer ervaring dan het wachten op de aanmeldingNaboo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:59:
[...]
Mja, 14 pagina's aan reacties doorlezen terwijl er misschien mensen zijn die het netjes in 1x kunnen vertellen....
Maar goed, effectief 2,75%.... dan blijf ik nog wel even bij Bank of Scotland...
In de mail werd gevraagd of ik nog even geduld wilde hebben en dat er aan gewerkt werd. Wanneer de boel klaar zou zijn kreeg ik bericht. Ongeveer een uurtje na dat mailtje kon ik al inloggen, en een uurtje daarna volgde een aanmeldingsmail. Toeval? Zo zie je maar, als je even klaagt komt er soms extra schot in de zaak
Ga komende week even wat testboekingen maken om te kijken wat de gemiddelde doorlooptijd is tussen LPG en ING. Hoewel ik in eerste instantie wat huiverig was (zeker vanwege de traagheid) wil ik het toch nog een tweede kans geven.
Een oude sok gebruiken als spaarrekening is ook geen optie
Je kunt ook gewoon even de zoek-functie gebruiken. Als je LPB en rente intoetst heb je het zo gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2011 11:35 ]
Door dit topic getriggerd dat ik al mijn en onze betaalrekeningen slechts bij één bank heb, nl ING. Dus gisteren toch ook maar een extra betaalrekening geopend bij ASN.
Nu kun je je wel afvragen of ASN wel bestaat als ING tenonder gaat, maar als ze allemaal plat gaan, dan zien we dat dan wel. Ik heb nog wel de vraag bij LPB openstaan hoe eenvoudig het is om van tegenrekening te wisselen. Hun website zegt wel dat kan via het bij hun bekende e-mailadres, maar dat klinkt mij te makkelijk.
Nu kun je je wel afvragen of ASN wel bestaat als ING tenonder gaat, maar als ze allemaal plat gaan, dan zien we dat dan wel. Ik heb nog wel de vraag bij LPB openstaan hoe eenvoudig het is om van tegenrekening te wisselen. Hun website zegt wel dat kan via het bij hun bekende e-mailadres, maar dat klinkt mij te makkelijk.
Waarom? Omdat het kan!!
Ik speelde gisteren ook een beetje met die gedachte, wat nou als de boel in elkaar zakt? Het is leuk dat je geld uit het depositostelsel krijgt, maar als de economie totaal in elkaar zakt is dat geld natuurlijk ook niet veel meer waard.Lolhozer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:14:
Nu kun je je wel afvragen of ASN wel bestaat als ING tenonder gaat, maar als ze allemaal plat gaan, dan zien we dat dan wel.
Vooral het feit dat bij een flinke crash je geld geen klap meer waart is baart mij een beetje zorgen, dan heb je jaren gespaard en dan zie je ineens je geld verdampen. Nu zal het niet zo'n vaart lopen zoals bijvoorbeeld in Zimbabwe (hyperinflatie van enkele miljoenen procenten), maar toch. Hoe stel je eigenlijk je geld veilig voor dat soort dingen? Ik heb ooit gelezen dat goud vrij veilig is om te investeren, maar het lijkt me niet nuttig om een goudstaaf in huis te hebben (hoewel dat wel cool zou zijn
Weet niet of de vraag hier thuishoort, maar het is iets wat ik me in het kader van mijn spaargeld afvraag.
Van MY naar ING naar LPB was 2 dagen (doordeweeks). Zolang de rente dus niet omhoog gaat bij de LPB is het niet interessant om over te stappen.... 2,75 of 2,7 maakt het verschil niet, dan moet het circa 180 dgn bij LPB staan om hetzelfde rentebedrag te ontvangen als bij MY, gezien LPB elke maand de rente aanpast aan de Euribor is het niet slim om het over te boeken..Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 06:46:
[...]
Ga komende week even wat testboekingen maken om te kijken wat de gemiddelde doorlooptijd is tussen LPG en ING. Hoewel ik in eerste instantie wat huiverig was (zeker vanwege de traagheid) wil ik het toch nog een tweede kans geven.
Een oude sok gebruiken als spaarrekening is ook geen optie![]()
Pas bij een renteverschil van 0.2 kan het mogelijk interessant zijn gezien het dan "maar" 27 dagen hoeft te staan om de twee dagen te compenseren, waadoor er nog 3 dagen voordeel is.
Wat een moeite doen jullie allemaal om die paar tienden van % extra rente. Jullie lijken wel obsessief
.. Of jullie moeten echt een significant bedrag op je spaarrekening hebben staan.
ik ben een tijdje terug overgestapt van rabo naar regiobank dat scheelt echt wel maar voor 1/10 zou ik niet zo snel overstappen.mierenfokker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:13:
Wat een moeite doen jullie allemaal om die paar tienden van % extra rente. Jullie lijken wel obsessief.. Of jullie moeten echt een significant bedrag op je spaarrekening hebben staan.
Afhankelijk van het bedrag kan 1/10% wel veel geld zijn. maar bij een ton scheelt het maar 100 euro op jaarbasis niet altijd de moeite zou ik zeggen.
Eerder interesseerde het mij totaal niet. Ik had het geld op mijn betaalrekening staan en geen spaarrekening. Nu moet je het een beetje als hobby zien. Ik merk wel, dat sinds ik er bewust mee bezig ben, het sparen ook stukken sneller gaat. Dus niet alleen vanwege die mega-rente, maar dat ik ook gewoon beter spaar.
Waarom? Omdat het kan!!
Mwa het gaat niet om die paar tienden, maar meer om een beetje spreiden. Stel dat Moneyou ompleurt dan loop je het risico een tijdje te moeten wachten tot je je geld weer hebt.mierenfokker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:13:
Wat een moeite doen jullie allemaal om die paar tienden van % extra rente. Jullie lijken wel obsessief.. Of jullie moeten echt een significant bedrag op je spaarrekening hebben staan.
Daarnaast wil ik een beetje spreiden, een deel van mijn geld is verdiend via ZZP werkzaamheden, dat geld wil ik graag apart houden van mijn prive "vermogen".
Daarnaast scheelt de rente op het moment slechts een paar %, maar je weet niet wat de rentes in de toekomst doen, er bestaat een kans dat de verschillen groter worden.
De tijd dat ik braaf de bank geloofde dat hun spaar product het beste was (ik kijk naar jou ING) is voorbij sinds ING stilletjes de spaarrentes op hun producten ging aanpassen en ik op een gegeven moment constateerde dat je zo goed als geen rente meer kreeg op bepaalde spaarrekeningen (zoals de Plus-Rekening). Dat heeft me best wat geld "gekost". Nu pushen ze hun spaarproducten, maar vroeger (postbank) werd dat niet echt gedaan. Inmiddels houd ik het zelf goed in de gaten (misschien toch wel een obsessie geworden
Dat houdt de banken alert, zie het Postbank/ING verhaalmierenfokker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:13:
voor die paar actievelingen weet ik dat nog niet. Voor het verhaal voorwaarden bij ABN/Moneyou kan ik het wel snappen.Roenie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:02:
[...]
Dat houdt de banken alert, zie het Postbank/ING verhaal
Tussen die paar actievelingen zitten vaak ook wel de mensen die een significant bedrag hebben (tenminste zelf vinden dat het significant is). Een bank die loopt te vervelen met zijn spaarproducten merkt dat echt wel hoor.Wceend schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:06:
[...]
voor die paar actievelingen weet ik dat nog niet. Voor het verhaal voorwaarden bij ABN/Moneyou kan ik het wel snappen.
Ben zelf bij de postbank/ing uit het spaarproduct gestapt omdat ze geen fatsoenlijk antwoord konden geven over de berekening van de bonusrente rekening. Net voordat de rente betaald zou worden veranderden ze de rente en ik had ze gevraagd of ik dan alleen de nieuwe bonusrente kreeg of dat ik over de andere maanden nog het oude tarief kreeg. Kreeg een vaag antwoord wat neerkwam op: "kijk maar in de voorwaarden" (waar het al niet goed werd uitgelegd, vandaar mijn vraag) en "de bonus rente geldt alleen als je x% groei op je rekening hebt" (joh, echt waar?). Ze zullen het niet "gevoeld" hebben van dat beetje geld van mij, maar er zijn vast meer mensen die zo reageren
Er worden echt wel significante bedragen verplaatst van banken die matige spaarvoorwaarden hebben richting banken die iets aantrekkelijkers aanbieden. Las laatst dat LPB - voordat ze de registratie weer open hadden gezet - al 2 miljard euro aan kapitaal hadden.Wceend schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:06:
[...]
voor die paar actievelingen weet ik dat nog niet. Voor het verhaal voorwaarden bij ABN/Moneyou kan ik het wel snappen.
Elke euro is een euromierenfokker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:13:
Alle kleine beetjes helpen. Een klein beetje.
Dat is een voordeel van hypotheek aflossen. Je krijgt er iets voor terug (niet optimaal maar toch) en als alles omvalt, zit jouw geld nog in de bakstenen.Lolhozer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:14:
Nu kun je je wel afvragen of ASN wel bestaat als ING tenonder gaat, maar als ze allemaal plat gaan, dan zien we dat dan wel.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Die bakstenen die vervolgens door niemand betaald kunnen worden want niemand heeft geld. Je hebt dus geen waarde meer maar gewoon onderdak (ook zeer waardevol maar dan net iets anders)mekkieboek schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:11:
[...]
Dat is een voordeel van hypotheek aflossen. Je krijgt er iets voor terug (niet optimaal maar toch) en als alles omvalt, zit jouw geld nog in de bakstenen.
Maar wat is significant vanaf een ton is het 100 euro per tiende procent. Dus het gaat pas echt lonen vanaf een paar ton..Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:24:
[...]
Tussen die paar actievelingen zitten vaak ook wel de mensen die een significant bedrag hebben (tenminste zelf vinden dat het significant is). Een bank die loopt te vervelen met zijn spaarproducten merkt dat echt wel hoor.
En dat zonder de bank te hoeven betalenWceend schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:22:
[...]
Die bakstenen die vervolgens door niemand betaald kunnen worden want niemand heeft geld. Je hebt dus geen waarde meer maar gewoon onderdak (ook zeer waardevol maar dan net iets anders)
die toch al faliet is omdat niemand geld heeft
Wat vind jij een significant bedrag?mierenfokker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:13:
Of een andere vraag: stel dat je via het invullen van een online enquete (enkele vragen in ongeveer 10 minuten) een bioscoopbon van EUR 12.50 zou verdienen, zou je dat dan doen? Ik vermoed dat een heleboel mensen dat direct zouden doen... als het op tenminste deze manier voor hun voeten zou worden geworpen. Echter i.p.v. een online enquete is het nu online een rekening openen en geld overschrijven. Blijkbaar is dat psychologisch een dusdanige drempel dat het dan plots de "moeite" niet meer loont.
Overigens zal het voor de meesten onder ons niet gaan om alleen een bioscoopbon van 12.50, maar bijvoorbeeld elke maand een bioscoopbon van 12.50 of elk jaar een waardebon van bol.com van EUR 150 etc. etc. Ik denk dat op deze manier voorgeschoteld bijna niemand zal zeggen "mwah... veel te veel moeite, dat kwartiertje werk voor zo'n lage beloning"
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ik zou bijvoorbeeld niet voor een premie van 'slechts' 30 euro naar Bank of Scotland gaan, dat vind ik namelijk de moeite niet waard.
Neuh dat niet per se, maar ze hebben volgens mij nog wel steeds de hoogste rente.Gunner schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:48:
Ik zou bijvoorbeeld niet voor een premie van 'slechts' 30 euro naar Bank of Scotland gaan, dat vind ik namelijk de moeite niet waard.
Het verschil tussen LPB, Moneyou en BoS is op dit moment niet zo heel groot, het heeft denk ik dus ook weinig zin om nóg een rekening bij 1 van deze 3 te gaan openen als je al een bestaande rekening hebt bij 1 van die 3. Daarentegen is het natuurlijk wel interessant als je alleen nog bij een Rabobank of ING zit, dit verschil is toch al gauw een 0,5%. Ik heb mij vorige week ook ingeschreven bij LPB, maar ga eerst testen met wat minimale bedragen om te kijken hoelang de transacties duren, voordat ik mijn spaargeld over zou gaan zetten. Daarnaast ben ik ook benieuwd of en naar welke hoogte het rentetarief wordt aangepast.
Klopt, ik kreeg nu bij ABN AMRO 2,2% op een Direct Kwartaal-rekening. Rekening is inmiddels actief en ik ga van de week ook wat overboekingen uitproberen.
Ben wezen kijken om een deposito af te sluiten. Ik heb aardig wat geld op een spaarrekening bij de ASN bank (2,5%), maar als ik een gedeelte van mijn geld wegzet op een deposito voor 10 jaar, dan krijg ik 4,3%. Een goede voorwaarde bij de ASN is dat je het geld mag opnemen wanneer je een huis koopt!
Nu heb ik dit geld de komende jaren niet nodig, maar wel als ik een huis koop. Ik kan dan dus nog een paar jaar genieten van een hoge rente, en over een jaar of 5 het geld ophalen en gebruiken voor mijn huis.
Zitten hier nog addertjes onder het gras? (Ik heb met ASN Bank gemaild en zij geven aan dat mijn hypotheek niet per sé bij hun hoeft om het geld op te nemen, huis op naam is voldoende).
Nu heb ik dit geld de komende jaren niet nodig, maar wel als ik een huis koop. Ik kan dan dus nog een paar jaar genieten van een hoge rente, en over een jaar of 5 het geld ophalen en gebruiken voor mijn huis.
Zitten hier nog addertjes onder het gras? (Ik heb met ASN Bank gemaild en zij geven aan dat mijn hypotheek niet per sé bij hun hoeft om het geld op te nemen, huis op naam is voldoende).
Logischerwijs is het enige risico dat je loopt een forse renteverhoging (bijv. als gevolg van eveneens hoge inflatie) de komende 10 jaar. Het financiële klimaat op dit moment is te troebel om daar iets zinnigs over te zeggen.
Ik vind 10 jaar wel erg lang, zeker voor 4.3 procent. Dat is een rente die we een paar jaar geleden nog op variabel sparen hadden, en is dus helemaal niet zo ver weg.
En stel dat je ontslagen wordt, of een andere omstandigheid hebt waardoor je niet kan kopen, maar misschien moet huren; kun je 10 jaar niet aan het saldo komen.
En stel dat je ontslagen wordt, of een andere omstandigheid hebt waardoor je niet kan kopen, maar misschien moet huren; kun je 10 jaar niet aan het saldo komen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ook als de variabele rente over enkele jaren 4.3% haalt, is nu tegen 4.3% vastzetten nog steeds lucratief. Om quitte te spelen moet namelijk de variabele rente duidelijk door de 4.3% heen schieten, ter compendatie van de eeste jaren waarin de variabele rente veel lager stond (en de rente over rente van die eerste jaren).cheiron schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:12:
Ik vind 10 jaar wel erg lang, zeker voor 4.3 procent. Dat is een rente die we een paar jaar geleden nog op variabel sparen hadden, en is dus helemaal niet zo ver weg.
Overigens kun je bij onze grote groene staatsbank 4.6% krijgen voor 10 jaar:
http://www.abnamro.nl/nl/...os/productinformatie.html
In de meeste voorwaarden staan ontslag, echtscheiding, overlijden, etc, als ontbindende voorwaarde opgenomen. Kwestie van dit goed nazoeken voor je afsluit, er bestaat een kans dat die aanbieder die 0,1% meer biedt, net even ongunstigere voorwaarden op dit punt heeft.cheiron schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:12:
Overigens kan je zover ik weet in alle gevallen bij je spaargeld komen. Welliswaar moet je dan een boeterente betalen die zeker als je in het begin van het contract zit, hoger zal zijn dan de tot dan toe ontvangen rente.
Alleen biedt die niet de mogelijkheid om kosteloos op te nemen bij aankoop van een huis (wat zoals ik begreep wel belangrijk was voor Aristos).t_captain schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:59:
Overigens kun je bij onze grote groene staatsbank 4.6% krijgen voor 10 jaar:
Zijn er maar weinig die dat wel (kosteloos) toelaten. ABN, ING, Rabo, NIBC in ieder geval niet toen ik dit een tijdje terug voor mezelf ook al even had uitgezocht.
Goed punt. Ik vind het opnemen bij aankoop woning trouwens een wat vreemde voorwaarde. Ziet er sympathiek uit, maar het komt de eenvoud en vergelijkbaarheid niet ten goede.sverzijl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Alleen biedt die niet de mogelijkheid om kosteloos op te nemen bij aankoop van een huis (wat zoals ik begreep wel belangrijk was voor Aristos).
Banken streven vaak naar subtiele aanpassingen in productvoorwaarden om de vergelijkbaarheid te verminderen. Daarmee wordt de druk op rentemarges namelijk ook kleiner
Klopt. Zo geeft Rabo bijv. 4,7% rente op een 10-jaars deposito, maar wat zij doen is ieder jaar de uitgekeerde rente op de deposito vastzetten tegen het op dat moment geldende rentetarief (ipv tegen de rente bij afsluiten van de deposito). Kies je voor zekerheid door een deposito te nemen, is nog een deel variabel.t_captain schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:57:
[...]
Banken streven vaak naar subtiele aanpassingen in productvoorwaarden om de vergelijkbaarheid te verminderen. Daarmee wordt de druk op rentemarges namelijk ook kleiner
Als je het graag voor een langere termijn wilt vastzetten dan vind ik LeasePlanBank op dit moment met 4 procent voor vijf jaar vast de beste optie.
Ik heb gisteren een AEGON Eigen stijl Sparen-rekening geopend.
Als ik bereken hoeveel ik kan sparen, kom ik uit op 2,82%.
Stukke beter dan mijn Top rekening bij de ING voor 2.3%
Ik denk dat het niet echt meer onder lage spaarrentes valt, want met een beetje zoeken kun je al weer makkelijk boven de 2,5% komen.
Als ik bereken hoeveel ik kan sparen, kom ik uit op 2,82%.
Stukke beter dan mijn Top rekening bij de ING voor 2.3%
Ik denk dat het niet echt meer onder lage spaarrentes valt, want met een beetje zoeken kun je al weer makkelijk boven de 2,5% komen.
[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 18-07-2011 18:41 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Lastig product. Hiermee moet je elk jaar een beetje geld bijpassen vanwege de vermogensrendementsheffing die je niet uit de renteopbrengsten kunt betalen. Daarmee is het een product voor vermogensaangroei i.p.v. vermogensbehoud en periodiek inkomen. Dus niet helemaal vergelijkbaar met de andere termijndeposito's, dus minder concurrentie en dus meer rentemarge.sverzijl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:29:
[...]
Klopt. Zo geeft Rabo bijv. 4,7% rente op een 10-jaars deposito, maar wat zij doen is ieder jaar de uitgekeerde rente op de deposito vastzetten tegen het op dat moment geldende rentetarief (ipv tegen de rente bij afsluiten van de deposito). Kies je voor zekerheid door een deposito te nemen, is nog een deel variabel.
Het valt me trouwens op dat de grote banken nu vrij competitief zijn qua rente. Rabo betaalt 2.2 a 2.3% variabel op een internetspaarrekening en tot 4.7 op een deposito. ABM-Amro (Fortis 4.6). Dat ontloopt niet meer zo veel met de prijsvechters. Een heel ander beeld dan 2 a 3 jaar geleden.
Ik denk met weemoed terug aan het ATB termijndeposito, 24 maanden a 5.15% + maandelijkse renteuitkering = 5.27% effectief. Rabo bood rond die tijd ook 5%, maar als je maandelijkse rente wilde dan werd dat ineens 4.5%. Nu zit ATB bij de bodem van de rentes, aanzienlijk lager dan Rabo.
http://www.spaarinformati...t/deposito_op_looptijd#60mark de man schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:37:
Als je het graag voor een langere termijn wilt vastzetten dan vind ik LeasePlanBank op dit moment met 4 procent voor vijf jaar vast de beste optie.
Is dat gebasseerd op een vergelijking van voorwaarden oid? Er zijn namelijk 3 banken met een hogere rente die volledig gedekt zijn door het depositogarantiestelsel.
Deposito's van LPB gaan morgen wel omhoog:

Virussen? Scan ze hier!
Zou er ook een verhoging komen voor de normale spaarrekeningen?
Elect a clown, expect a circus.
Die worden bij LPB altijd op de laatste dag van de maand bekend gemaakt, op basis van de dan geldende stand van de Euribor.
Virussen? Scan ze hier!
Euribor op 1-7-2011: 1,332 % (rente bij LBP ging omlaag...)wildhagen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:41:
Die worden bij LPB altijd op de laatste dag van de maand bekend gemaakt, op basis van de dan geldende stand van de Euribor.
Euribor nu (20-7-2011): 1.452%
Ik verwacht eigenlijk geen hogere rente, zal wel gelijk blijven aan wat het nu is.
Vanuit de achtergrond van LPB snap ik veel beter dat ze deposito's verkopen dan variabele spaarproducten. Hun werkkapitaal (geleasede bedrijfsmiddelen, volgens mij zitten ze vooral in de auto's) behoeft een financiering met een looptijd van enkele jaren. Rechtstreeks ophalen bij de consument scheelt de rentemarge van de bank.wildhagen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:37:
Deposito's van LPB gaan morgen wel omhoog:
Als de yield op NL of DE staatsobligaties de laatste weken duidelijk daalt en het risicoprofiel van LeasePlan niet noemenswaardig verandert, maar ze toch hun deposito-rentes met +- 20 bp verhogen, dan geloof ik dat ze hun werkkapitaal gaan opschalen. Zou dan eindelijk de investeringscyclus echt van de grond gaan komen?
[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 20-07-2011 13:55 ]
Dan zal de rente dus wel degelijk omhoog gaan.Cubic X schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:50:
[...]
Euribor op 1-7-2011: 1,332 % (rente bij LBP ging omlaag...)
Euribor nu (20-7-2011): 1.452%
Ik verwacht eigenlijk geen hogere rente, zal wel gelijk blijven aan wat het nu is.
Dat hij de vorige keer omlaag ging kwam doordat de opslag van LPB zelf omlaag ging. Die word één keer per kwartaal aangepast, en dat is dus niet komende maand.
Dus nu is de rente 2.72 procent, als ze die nu opnieuw zouden bepalen, zou hij dus 2.84 procent worden (0.12 hoger in Euribor).
Virussen? Scan ze hier!
Ah, oke. Ben benieuwd dan, hoop natuurlijk dat het omhoog gaatwildhagen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:10:
[...]
Dan zal de rente dus wel degelijk omhoog gaan.
Dat hij de vorige keer omlaag ging kwam doordat de opslag van LPB zelf omlaag ging. Die word één keer per kwartaal aangepast, en dat is dus niet komende maand.
Dus nu is de rente 2.72 procent, als ze die nu opnieuw zouden bepalen, zou hij dus 2.84 procent worden (0.12 hoger in Euribor).
Zoals hierboven al aangegeven: je hoeft niet te hopen. Hij GAAT omhoog als euribor is gestegen. Dat is het principe van leaseplanbank. Alleen 1x per kwartaal stelt men de opslag vast. Dus niet benieuwd zijn maar gewoon de voorwaarden even lezen,Cubic X schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:16:
[...]
Ah, oke. Ben benieuwd dan, hoop natuurlijk dat het omhoog gaat.
Anoniem: 87302
Bij Leaseplanbank is niks zeker. Wat zeker is, is dat ze per 1 oktober de opslag gaan verhogen...xxxMaverick schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:28:
[...]
Zoals hierboven al aangegeven: je hoeft niet te hopen. Hij GAAT omhoog als euribor is gestegen. Dat is het principe van leaseplanbank. Alleen 1x per kwartaal stelt men de opslag vast. Dus niet benieuwd zijn maar gewoon de voorwaarden even lezen,
Maar dat maakt jou niets uit, want jij had alles verplaatst naar Moneyou toch?
Waarom? Omdat het kan!!
O ja, heb je een kristallen bol ofzo? Hoe weet jij nu al wat ze in oktober gaan doen?Anoniem: 87302 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:53:
[...]
Bij Leaseplanbank is niks zeker. Wat zeker is, is dat ze per 1 oktober de opslag gaan verlagen...
En jij was toch weg bij LPB, dus wat maakt het jou dan uit?
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat die andere bedoelde dat de rente nu nog wat omhoog gaat... dus nog hoger dan dat het nu iswildhagen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:10:
[...]
Dan zal de rente dus wel degelijk omhoog gaan.
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:53:
[...]
Bij Leaseplanbank is niks zeker. Wat zeker is, is dat ze per 1 oktober de opslag gaan verlagen...

Ik had vorige week een email gekregen dat mijn verificatieproces was afgerond en sindsdien was het nog steeds niet mogelijk om verder te komen in mijn account dan alleen de statuspagina die ik al sinds het begin kreeg.
De algemene aanvraag duurt nu dus al 3 weken, dit is echt te lang. Ik ga er ook niet achteraan waarom mijn account op internet nog niet actief is. Ik ga mijn geld niet wegzetten bij een partij die mij geen stabiel en zeker gevoel geeft.
Als zoiets in het begin al niet goed gaat dan vertrouw ik er niet op dat het in de toekomst wel goed zou gaan wanneer daar een kapitaaltje op hun rekening staat.
Dus helaas pindakaas, ik ga me wel verdiepen in andere aanbieders. Iemand advies, moneyou is dat qua service en gevoel van vertrouwen beter?
De algemene aanvraag duurt nu dus al 3 weken, dit is echt te lang. Ik ga er ook niet achteraan waarom mijn account op internet nog niet actief is. Ik ga mijn geld niet wegzetten bij een partij die mij geen stabiel en zeker gevoel geeft.
Als zoiets in het begin al niet goed gaat dan vertrouw ik er niet op dat het in de toekomst wel goed zou gaan wanneer daar een kapitaaltje op hun rekening staat.
Dus helaas pindakaas, ik ga me wel verdiepen in andere aanbieders. Iemand advies, moneyou is dat qua service en gevoel van vertrouwen beter?
Ik gok zo dat LBP de nieuwe toestroom aan nieuwe rekeningen moet verwerken. En dat dat langer op zich laat wachten dan normaal gesproken het geval is. Dus ik wacht rustig af. Vorige week heb ik mijn verificatiegegevens op de bus gedaan (ID+tegenrekening e.d.) Misschien dat ik volgende week eindelijk een mailtje krijg dat mijn rekening geactiveerd is. Maargoed ik heb dan ook geen haast. Het komt vanzelf wel allemaal in orde
Probleem hier is dat ik een mailtje kreeg dat het allemaal in orde was en bij mijn online account was er niks veranderd, kreeg de statuspagina tot op heden.Joosie200 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:21:
Ik gok zo dat LBP de nieuwe toestroom aan nieuwe rekeningen moet verwerken. En dat dat langer op zich laat wachten dan normaal gesproken het geval is. Dus ik wacht rustig af. Vorige week heb ik mijn verificatiegegevens op de bus gedaan (ID+tegenrekening e.d.) Misschien dat ik volgende week eindelijk een mailtje krijg dat mijn rekening geactiveerd is. Maargoed ik heb dan ook geen haast. Het komt vanzelf wel allemaal in orde
Dat is gewoon niet netjes, als je zo een mail stuurt dan verwacht ik ook dat mijn account actief is. Lijkt me niet zo moeilijk.
Als het zo slordig gaat dan daalt mijn vertrouwen tot een dieptepunt. Zeker als ik ze straks een kapitaaltje aan geld ga toevertrouwen.

We zien wel maar ik ga denk ik toch vandaag een account openen bij moneyou, het is immers gratis toch.
[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 21-07-2011 12:32 ]
Je zou ook gewoon een mailtje naar de klantenservice kunnen sturen, of even bellen. Dat jij kennelijk nooit een foutje maakt, wil niet zeggen dat anderen dat ook niet kunnen.
Dit klinkt namelijk gewoon alsof er ergens een vinkje is vergeten te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2011 12:32 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ja en straks maken ze een 'foutje' met je geld, kan je daar weer achteraan hollen. Wekt echt een hoop vertrouwen, banken en dat soort instituten kunnen zich geen fouten veroorloven. Misschien vind jij het niet erg als ze straks een nulletje vergeten op jouw rekening.wildhagen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:32:
Je zou ook gewoon een mailtje naar de klantenservice kunnen sturen, of even bellen. Dat jij kennelijk nooit een foutje maakt, wil niet zeggen dat anderen dat ook niet kunnen.

Ja, want bij MoneYou, of welke bank dan ook, kan dat natuurlijk niet gebeuren he en zijn ze volledig foutloos..... dit is gewoon inmiddels een beetje afgezakt naar zoeken naar iets om over te kunnen klagen imho.
Nogmaals, dat jij nooit een fout maakt, wil nog niet automatisch zeggen dat anderen dat ook niet kunnen....
MY kan je dan ook vergeten, gezien dat akkefietje met die voorwaarden laatst. Je vind LPB onbetrouwbaar, maar MY opeens wel, na dat akkefietje? Tikje selectief?
Nogmaals, dat jij nooit een fout maakt, wil nog niet automatisch zeggen dat anderen dat ook niet kunnen....
MY kan je dan ook vergeten, gezien dat akkefietje met die voorwaarden laatst. Je vind LPB onbetrouwbaar, maar MY opeens wel, na dat akkefietje? Tikje selectief?
[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2011 12:37 ]
Virussen? Scan ze hier!
Donderdag mailtje gestuurd waarom ik wel een mail had gekregen de week ervoor dat mijn account gereed was maar in werkelijkheid mijn account nog niet geactiveerd was. Tot op heden geen respons.
Nu loopt mijn aanvraag al 3 weken en ik mag het niet waardeloos vinden? Sorry maar ik vind het waardeloos.
Nu loopt mijn aanvraag al 3 weken en ik mag het niet waardeloos vinden? Sorry maar ik vind het waardeloos.
Yep, maandag is precies 3 weken. Dus zeer teleurstellend, misschien is het allemaal fantastisch bij andere mensen maar ik ben niet één van de gelukkigen.Roenie schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:56:
Bij mij duurde het precies twee weken. Drie is dan wel heel lang.
Misschien was je net na de hausse. Of ze doen het op achternaam en beginen bij de Z
Maar goed, ik had er al gelijk een redelijk bedrag opgezet, dus die rente heb ik al vast binnen
Maar goed, ik had er al gelijk een redelijk bedrag opgezet, dus die rente heb ik al vast binnen
ATB bank heeft hun rente verhoogd....
Van 1.5 -> 1.7% !!
Kan me nog de tijd herinneren dat ik daar een rekening opende omdat ze één van de hoogste rentepercentages hadden (5%). Vraag me af of er nog mensen zijn die daar een "spaarrekening" hebben lopen, zgn 'slapende' klanten ?
Van 1.5 -> 1.7% !!
Kan me nog de tijd herinneren dat ik daar een rekening opende omdat ze één van de hoogste rentepercentages hadden (5%). Vraag me af of er nog mensen zijn die daar een "spaarrekening" hebben lopen, zgn 'slapende' klanten ?
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Maar de termijndeposito's bij ATB zijn opeens wel weer concurrerend...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik wissel nog steeds regelmatig van bankThe_Sukkel schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:46:
[...]
Wat vind jij een significant bedrag?
Of een andere vraag: stel dat je via het invullen van een online enquete (enkele vragen in ongeveer 10 minuten) een bioscoopbon van EUR 12.50 zou verdienen, zou je dat dan doen? Ik vermoed dat een heleboel mensen dat direct zouden doen... als het op tenminste deze manier voor hun voeten zou worden geworpen. Echter i.p.v. een online enquete is het nu online een rekening openen en geld overschrijven. Blijkbaar is dat psychologisch een dusdanige drempel dat het dan plots de "moeite" niet meer loont.
Overigens zal het voor de meesten onder ons niet gaan om alleen een bioscoopbon van 12.50, maar bijvoorbeeld elke maand een bioscoopbon van 12.50 of elk jaar een waardebon van bol.com van EUR 150 etc. etc. Ik denk dat op deze manier voorgeschoteld bijna niemand zal zeggen "mwah... veel te veel moeite, dat kwartiertje werk voor zo'n lage beloning"
Extra reden om het te doen: het geeft banken motivatie om klanten iets meer rente te geven.
BoS heb ik opgeheven omdat ze een zeikerig inlogsysteem hebben: na je password moet je "geheime vragen" beantwoorden. En ik heb van erg veel mensen gelezen (op Fok!) dat ze daarmee de toegang tot hun account kwijtraakten.Gunner schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:48:
ATB heb ik inderdaad ook opgeheven. Beetje jammer, Russische bank die hetzelfde geintje uithaalt als grote Nederlandse banken...Wobcat schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:50:
ATB bank heeft hun rente verhoogd....
Van 1.5 -> 1.7% !!
Niet helemaal mee eens. 3 en 6 maanden is niet hoger dan wat je op een gewone internetspaarrekening van Rabobank krijgt. 9 maanden (2.5%) kun je ook overtreffen met verschillende vrij opneembare spaarrekeningen (SNS, LPB, BoS, ...).Rudedadude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:25:
Maar de termijndeposito's bij ATB zijn opeens wel weer concurrerend...
Met looptijden van 1 en 2 jaar zitten ze wel bij de top van de markt. Maar bijvoorbeeld 5 jaar ook weer niet.
En hoe is het met de aangevraagde LPB rekening bij jullie? Ik heb onderhand 2 mails verstuurd en geen respons gehad! We zitten als deze week afgelopen is op een maand aanvraag! Niet eens één miezerig mailtje terug.
Wat een ballentent zeg, ik ga mijn 10 cent verificatie fee terug eisen en ze kunnen de pot op. Ook al heb je het druk, het niet in orde maken van mijn account duurt nu al een maand. Ik zet mijn spaargeld wel ergens anders, niet bij dit zooitje. Zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat een ballentent zeg, ik ga mijn 10 cent verificatie fee terug eisen en ze kunnen de pot op. Ook al heb je het druk, het niet in orde maken van mijn account duurt nu al een maand. Ik zet mijn spaargeld wel ergens anders, niet bij dit zooitje. Zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Dit topic is gesloten.