Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 129.178 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgende keer toch beter dergelijke emails lezen...

Waarom begrijpt geen enkel bedrijf dat overstappen naar elektronische mail niet hetzelfde is als de klant maar laten inloggen om informatie te pullen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:59

RayNbow

Kirika <3

The_Sukkel schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:53:
Vraagje: Hoe is LPB in de communcatie van dit soort zaken? Hebben ze de bestaande klanten een mailtje gestuurd met de aanpassingen?
Ze sturen netjes elke maand een e-mail met de renteontwikkelingen. Verder stellen ze elk kwartaal de opslag vast. Dit kwartaal is de opslag dus verlaagd.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:06
meermarco schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:31:
Moneyou gaat haar voorwaarden aanpassen. O.a. dit komt erin:

Betekend dit dat als je niet elke 10 dagen inlogt je account opgeheven kan worden??? Ik heb toch echt geen zin om elke 10 dagen in te gaan loggen!?
Ik las de mail ook zojuist, denk echter niet dat ze accounts gaan blokken. Zou lekker zijn zeg, moet je op vakantie een internetcafe opzoeken om je spaarrekening online te houden.

Ik gok dat het iets is van de juridische afdeling. Mails rondsturen met gewijzigde voorwaarden is niet voldoende omdat je de ontvangst (spamfilters etc.) niet kan vaststellen en al helemaal niet of de mail gelezen is. Straks publiceren ze dergelijke info op de site en ben je als klant 'verplicht' om iedere 10 dagen die site te bezoeken en die berichten te lezen, oftewel als na 10 dagen geen bezwaar is gemaakt ben je als klant akkoord met de voorwaarden.

Op zich een dikke min qua klantvriendelijkheid, voorlopig echter geen zin om de centen er weg te halen. Wel blijf ik nu zeker uit de buurt van de deposito's, zal je net zien dat ze met een dergelijke truc opeens de voorwaarden voor tussentijds boetevrij opnemen gaan beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49
LOL. Zojuist in het nieuwsoverzicht op BNR wordt melding gedaan dat je op Moneyou elke 10 dagen moet inloggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zojuist een bericht aan Moneyou gestuurd:
Ik las in de nieuwe voorwaarden dat ik als klant iedere 10 dagen moet inloggen op mijn Moneyou account. Ik ben bang dat ik dat niet ga doen. Mijn vraag is welke sanctie Moneyou gaat toepassen wanneer de klant zich niet aan deze voorwaarde houdt. Uw antwoord zal ik in overweging nemen bij de beslissing een andere bank voor mijn spaargeld te zoeken, die wel realistische voorwaarden hanteert.
Met vriendelijke groet,
[me]
Kijken wat ze gaan zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Lol, die klantenservice gaat het druk krijgen. Heb zojuist een mail van vergelijkbare strekking gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Belachelijk natuurlijk, dit kunnen ze toch niet verplichten?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

Rannasha

Does not compute.

Je zult maar 2 weken op vakantie gaan... De enige manier waarmee ze deze regel praktisch haalbaar kunnen maken is als er geen negatieve gevolgen aanhangen, wat het meteen een nutteloze regel maakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Natuurlijk is het belachelijk: ik stal mijn geld bij een bank zodat ik er zelf niet op hoef te passen :+

Al die banken (en overige bedrijven) kopieren van elkaar de meest zinloze 'best-practices' zogenaamd om risico's af te schuiven (onbewezen) en als een vorm van security theater. Ondertussen stoten ze klanten tegen het hoofd en wordt het er per saldo voor geen van de partijen beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Las op spaarinformatie dat er geen sancties zijn verbonden aan niet inloggen (bevestigd door telefoniste klantenservice). Het is dus idd een actie om de informatieplicht van de bank om te zetten in een nazoekplicht in je persoonlijke berichtenbox bij de bank. Missen van een bericht voor eigen risico (missen=zwijgen=toestemmen met inhoud bericht).

Ga in ieder geval het saldo van de kwartaalrekening afhalen. Mogelijk dat ze binnenkort de kwartaalrekening weer onder oude voorwaarden instellen (geen bonusrente bij opnemen halverwege kwartaal) en dat bericht mis je dus als je niet iedere 10 dagen inlogt.

[ Voor 33% gewijzigd door Sempy op 05-07-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Aan bevestiging door telefonistes heb ik niets. Het staat zwart op wit in de voorwaarden, dus bij een eventueel conflict kunnen ze het tegen je gaan gebruiken.
In mijn informatiebehoefte voorzie ik wel door regelmatig dit topic te checken :P

Ik had vanmorgen ook deze email van Moneyou gekregen, wel vluchtig gelezen, maar niet op de link naar de nieuwe algemene voorwaarden geklikt..

[ Voor 42% gewijzigd door Henk007 op 05-07-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ook even een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Mijn geld direct bij MoneYou weggehaald. Stelletje kneuzen daar. Gelukkig gisteren een rekening bij LBP kunnen openen.

Hopelijk veroorzaakt het een bank-run en gaan ze de afgrond in :D .

[ Voor 23% gewijzigd door Cubic X op 05-07-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
En dan durven ze de slogan: "MoneYou, geen gedoe" te hanteren. Pffff.. 8)7

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

ralpje

Deugpopje

Cubic X schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:09:

Ja, want daar is heel Nederland echt bij gebaad, momenteel.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sempy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:39:
Lol, die klantenservice gaat het druk krijgen. Heb zojuist een mail van vergelijkbare strekking gestuurd.
Damn right krijgen die het druk :P Kost ze een hoop poen.

Even kijken hoe dit gaat verlopen. Als je me info wilt sturen, stuur je me een e-mail. Je gaat me niet zitten verplichten om in te loggen en hun berichtjes braaf af te gaan zitten vinken.Zullen we gokken hoe lang het duurt voordat ze met een reactie komen op alle berichten die ze nu binnenkrijgen via hun klantenservice? :+

Hier is echt totaal niet logisch over nagedacht..bizar.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 05-07-2011 12:31 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ralpje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:26:
[...]

als veel mensen bij money-you weggaan heeft dat niet echt gigantische gevolgen hoor, ook al is het een onderdeel van ABN-Amro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
ralpje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:26:
[...]

Je hebt nu kans om je geld er weg te halen...als ik de berichten op internet zo lees, zijn er veel meer die hun geld er hebben weggehaald. Laat ze het maar voelen.

Heb ook een mail naar de klantenservice gestuurd:
Beste,

Vanochtend heb ik de e-mail ontvangen waarin de nieuwe voorwaarden duidelijk worden gemaakt. Vooral het punt dat er elke 10 dagen ingelogd moet worden trok mijn (en velen met mij op internet) aandacht. Wat is hier de gedachte achter? Er wordt geadverteerd met onbeperkte voorwaarden, ik vind een verplichting van een keer inloggen per 10 dagen toch echt een beperkende voorwaarde....Wat nu als je op vakantie bent?

Het is een spaarrekening, dit houdt in dat velen niet elke week even kijken naar hun saldo. Eventuele nieuwsberichten of wijzigingen kunnen prima medegedeeld worden via een e-mail, op dezelfde manier als de nieuwe voorwaarden zijn gecommuniceerd.

Ik vind het jammer en vreemd dat zo'n beperkende maatregel wordt ingesteld. Ik wil hierbij dan ook aangeven dat ik niet akkoord ga met de nieuwe voorwaarden en per direct mijn rekening heb opgezegd.

Vriendelijke groeten,
*naam*

[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 05-07-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Cubic X schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:09:

Be careful what you wish for... :/

Ondanks je smiley een zeer ongepaste opmerking imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Roamor schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:35:
[...]

Be careful what you wish for... :/

Ondanks je smiley een zeer ongepaste opmerking imho.
Sorry hoor, maar een bank die niet inziet wat zo'n mooie voorwaarde voor effect kan hebben, zal sowieso niet lang door gaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Inmiddels wordt het op verschillende nieuwssites al gemeld en is het ook trending op Twitter...ik zou je geld er maar weghalen nu het nog kan. Dit gaat ze pijn doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
.ik zou je geld er maar weghalen nu het nog kan.
Oproepen tot bankrun vind ik flauw en kan onder voorwaarden strafbaar zijn. Ik laat mijn geld voorlopig gewoon staan, omdat het minder dan 100k is en ik voldoende andere rekeningen heb om een DGS procedure te overbruggen.
Overigens is dat helemaal niet aan de orde, omdat MY een dochter van ABN AMRO is, ergo staatsbank.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 05-07-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Waarom zou je in om deze reden acuut je geld weghalen? Ok de voorwaarden veranderen niemand weet op dit moment wat de gevolgen zijn van die voorwaarden maar we gaan gewoon als een kip zonder kop met geld lopen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 22:02
Opvallend vind ik dat in de voorwaarden staat dat je 13 _maanden_ de tijd hebt om onjuistheden en klachten door te geven.

Na deze 13 maanden tellen transacties als goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Henk007 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:59:
[...]Overigens is dat helemaal niet aan de orde, omdat MY een dochter van ABN AMRO is, ergo staatsbank.
Inderdaad, MoneYou KAN helemaal niet omvallen. MY is 100% dochter van ABN Amro, en ABN Amro is 100% staat. Kortom: als ABN Amro liquiditeitstekort heeft mag de belastingbetaler, dus ook jij, bijpassen.
Moneyou kan dus alleen omvallen als de NL staat als geheel omvalt (wat overigens, zie Griekenland, tegenwoordig ook al geen ondenkbaar scenario meer is).

Doet overigens niet af aan het feit dat dit een absurde maatregel van Moneyou is en ik nu ook de alternatieven aan het bekijken ben.

[ Voor 12% gewijzigd door xahmol op 05-07-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Henk007 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:59:
[...]

Oproepen tot bankrun vind ik flauw en kan onder voorwaarden strafbaar zijn. Ik laat mijn geld voorlopig gewoon staan, omdat het minder dan 100k is en ik voldoende andere rekeningen heb om een DGS procedure te overbruggen.
Overigens is dat helemaal niet aan de orde, omdat MY een dochter van ABN AMRO is, ergo staatsbank.
Ik roep niet op tot een bank-run, ik voorzie alleen wel dat het gaat gebeuren. Verschillende (financiële) nieuwssites melden het en ook op Twitter klimt #moneyou steeds hoger in de trendinglijst....Ik zou het (persoonlijk) niet erg vinden als er problemen optreden, natuurlijk sneu voor de gedupeerden, maar die zien hun geld wel terug. Het moet een signaal worden dat ze niet debiele voorwaarden gaan stellen, anders gaan de SNS en de ING en dergelijke straks ook achterlijke voorwaarden opstellen.
TrailBlazer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:03:
Waarom zou je in om deze reden acuut je geld weghalen? Ok de voorwaarden veranderen niemand weet op dit moment wat de gevolgen zijn van die voorwaarden maar we gaan gewoon als een kip zonder kop met geld lopen schuiven.
Een signaal, anders gaan andere banken ook vreemde voorwaarden opstellen. Als dit gewoon miscommunicatie is, dan leren ze maar dat ze dat beter moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
TrailBlazer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:03:
Omdat:
- er alternatieven zijn (LeasePlan Bank accepteerd weer klanten, WestlandUtrecht Bank) die onder het NL depositogarantiestelsel dezelfde rente bieden;
- dit een onredelijke en onhandige maatregel is;
- dit dus ook betekend dat als je een conflict met MY hebt omdat zij een fout hebben gemaakt, je dus nu altijd verliest als je niet minstens elke 10 dagen ingelogt hebt.

Geef ze nog even de tijd tot 5 september als de nieuwe voorwaarden ingaan, maar als dit ongewijzigd blijft ga ik inderdaad weer schuiven. Is ook erg makkelijk, want heb al een WestlandUtrecht Bank rekening. Hoef er dus niet eens een te openen.

Wel jammer, want de mogelijkheid om tot 5 rekeningnummers met een tegenrekening te hebben is uniek. Zou dat graag houden.

Wel inmiddels een mailtje met bezwaar aan klantenservice gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
XanaduNL schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:05:
Opvallend vind ik dat in de voorwaarden staat dat je 13 _maanden_ de tijd hebt om onjuistheden en klachten door te geven.

Na deze 13 maanden tellen transacties als goedgekeurd.
Ik vermoed dat dat gewoon een standaardtermijn is waar iedere bank zich aan te houden heeft. Het zou natuurlijk onzin zijn dat je je geld kwijt bent als je een onjuiste boeking niet binnen 10 dagen meldt.
xahmol schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:13:
[...]

Omdat:
- er alternatieven zijn (LeasePlan Bank accepteerd weer klanten, WestlandUtrecht Bank) die onder het NL depositogarantiestelsel dezelfde rente bieden;
- dit een onredelijke en onhandige maatregel is;
- dit dus ook betekend dat als je een conflict met MY hebt omdat zij een fout hebben gemaakt, je dus nu altijd verliest als je niet minstens elke 10 dagen ingelogt hebt.
Heb je de nieuwe voorwaarden wel gelezen, bij foute transacties heb je 13 maanden om te reclameren. OK, dat het onredelijke en klantonvriendelijke voorwaarden zijn, maar het betekent echt niet dat de bank nu alles kan flikken wat hij/zij wilt omdat je een keertje niet ingelogd hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Sempy op 05-07-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Sempy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:15:
[...]
Heb je de nieuwe voorwaarden wel gelezen, bij foute transacties heb je 13 maanden om te reclameren. OK, dat het onredelijke en klantonvriendelijke voorwaarden zijn, maar het betekent echt niet dat de bank nu alles kan flikken wat hij/zij wilt omdat je een keertje niet ingelogd hebt.
Heb ik gelezen. Maar een conflict hoeft niet altijd om foute transacties te draaien.
Los daarvan: wat garandeert jou dat ze niet gaan zeuren over gebrek aan zorgplicht van jou als rekeninghouder omdat je niet elke 10 dagen bent ingelogd? Ja, die 13 maanden staat in de voorwaarden, maar die zorgplicht ook.

Ga het er maar niet op wagen als dit zo blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
xahmol schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:28:
[...]
Heb ik gelezen. Maar een conflict hoeft niet altijd om foute transacties te draaien.
Los daarvan: wat garandeert jou dat ze niet gaan zeuren over gebrek aan zorgplicht van jou als rekeninghouder omdat je niet elke 10 dagen bent ingelogd? Ja, die 13 maanden staat in de voorwaarden, maar die zorgplicht ook.

Ga het er maar niet op wagen als dit zo blijft staan.
En wat gaan ze dan doen? Boetes opleggen en op mijn rekening inhouden, mijn saldo verbeurt verklaren? Ik wens ze veel succes, want zoiets houd nooit stand bij een rechter. Nog los van het feit dat ze bij de eerste spaarder die ze vervolgen de hier al bij grap genoemde bankrun veroorzaken.

Die hele regel is gewoon het gevolg van een gesjeesde bedrijfsjurist die dit een handigere constructie lijkt dan e-mails. Niet meer bij iedere rentewijziging een update zodat de spaarder gaat vergelijken of het elders tegen een betere rente kan. Eventueel de kwartaalrekening met beperkte voorwaarden dadelijk weer in ere herstellen en dan heb je denk wel alle acties te pakken die ze binnen de wettelijke bepalingen kunnen doorvoeren via een simpel berichtje in je account.

Best kans dat als je formeel bezwaar maakt, je gewoon je rekening mag houden en er voor jou als oude klant een uitzondering op deze regel wordt gemaakt. Ze hebben je centen immers maar wat graag in beheer en in de mail staat dat je bezwaar kan maken en niet dat je naar een andere bank moet als het je niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb echt zoiets van Chill en de soep wordt vast niet zo heet gegeten als die wordt opgediend. Niks mis met kritisch zijn maar opeens lijkt elke consument een financieel/juridisch expert die meteen allerhande doemscenario's weet te schetsen.
Mocht het inderdaad verregaande gevolgen hebben dan is er nog alle tijd om actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Sempy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:42:
[...]
Best kans dat als je formeel bezwaar maakt, je gewoon je rekening mag houden en er voor jou als oude klant een uitzondering op deze regel wordt gemaakt. Ze hebben je centen immers maar wat graag in beheer en in de mail staat dat je bezwaar kan maken en niet dat je naar een andere bank moet als het je niet zint.
We zullen het zien. Net een bevestigingsmail van Moneyou op mijn bezwaar ontvangen dat ze binnen 2 dagen antwoord beloven. Benieuwd of ze dat lukt na de golf van reacties die ze nu krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:42:
[...]

In de FAQ op de website van moneyou staat:
Wanneer je niet akkoord bent, neem dan vóór 5 september 2011 contact met ons op via een e-mail aan klantenservice@moneyou.nl. In dat geval blijven voor jou de oude voorwaarden gelden, maar worden je producten volgens de daarvoor geldende regels zo snel mogelijk beëindigd.

Niet accepteren = einde spaarrekening na 5 september

[ Voor 4% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 05-07-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Heb voor de grap de oude voorwaarden er eens bijgepakt, artikel 21:
De Rekeninghouder is verplicht minimaal éénmaal per
maand
op de Personal Site in te loggen om te zien of er
berichten voor hem zijn en om zijn rekeningoverzicht op
juistheid te controleren.
http://www.moneyou.nl/med...paren%20spaardeposito.pdf

Ben dus nu al zwaar in overtreding. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kortom er wordt een regel veranderd die mensen nu ook al in de voorwaarden hebben staan maar waar ze ook nog nooit naar hebben gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
TrailBlazer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:12:
kortom er wordt een regel veranderd die mensen nu ook al in de voorwaarden hebben staan maar waar ze ook nog nooit naar hebben gekeken.
10 dagen is een iets ander verhaal dan 30 dagen. 30 dagen zou ik nog mee kunnen leven, dat haal ik gemiddeld nu ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

maar wist je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Zou liegen als ik zou zeggen, ja. Toont ook aan dat het een buitengewoon onhandige manier van communiceren van MY is door hier zoveel de nadruk op te leggen in hun eigen communicatie.

(<noteert wel even de reminder voor zichzelf om die voorwaarden toch eens door te lezen voortaan ;) >)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Zie via Twitter dat kennelijk Moneyou deze voorwaarde gaat terugdraaien, kennelijk werkt massaal klagen via Twitter. Kijken waar ze nu mee gaan komen als alternatief.

https://twitter.com/#!/Pi.../status/88243201244270593

Goed nieuws want ben verder erg tevreden over Moneyou.

[ Voor 11% gewijzigd door xahmol op 05-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
xahmol schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:02:
Zie via Twitter dat kennelijk Moneyou deze voorwaarde gaat terugdraaien, kennelijk werkt massaal klagen via Twitter. Kijken waar ze nu mee gaan komen als alternatief.

https://twitter.com/#!/Pi.../status/88243201244270593

Goed nieuws want ben verder erg tevreden over Moneyou.
Zie je, veel schoppen en klagen helpt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klagen is iets anders dan oproepen tot een bankrun. Zoals ik al eerder zei waarom zo overdreven reageren je geld weghalen bij een bank is echt een laatste middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 16:16

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Is zo'n rekening van LeasePlanBank eigenlijk gratis?

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 11:18

Cis

Het is bizar hoeveel er over getweet is. En hoeveel het uiteindelijk teweeg heeft gebracht. ANP artikelen, BNR newsradio, trending topic, wtf 8)7
Als de bankrun maar niet zo groot is, dat moenyou direct omvalt (gelukkig nog ABN als achterban)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
TrailBlazer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:26:
klagen is iets anders dan oproepen tot een bankrun. Zoals ik al eerder zei waarom zo overdreven reageren je geld weghalen bij een bank is echt een laatste middel.
Bankrun heb ik nooit genoemd (reageerde alleen dat me dat zo goed als onmogelijk leek), verder zie je dus dat klagen (en wellicht overdreven reageren) via Social Media wel helpt. Binnen een dag tot inkeer kennelijk, zie daar de kracht van Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ze hebben het door hoor, de negatieve aandacht heeft toch voor een reactie gezorgd:
,Volstrekt onhandig en onduidelijk
gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de
mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht
moeten inloggen op de persoonlijke pagina. Na alle ophef die
dinsdag door de oproep ontstond, heeft de ABN Amro-dochter besloten
de beslissing terug te draaien.

Klanten van MoneYou krijgen dinsdag opnieuw een e-mail van de
onlinebank. Daarin staat dat de oude regel dat klanten de eigen
rekening eens per maand dienen te checken, blijft gelden. Volgens
een woordvoerder van MoneYou hebben de meeste onlinebanken die
regel opgenomen in hun algemene voorwaarden. ,,Voor alle
duidelijkheid: niet inloggen eens per maand betekent niet dat je
geen klant meer bent bij MoneYou'', aldus de e-mail.
Waarschijnlijk zagen ze toch wel heel veel geld ineens verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
"Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd." |:(

Hier kan ik me dan weer aan irriteren. Het is helemaal geen onduidelijke communicatie geweest, maar gewoon een beslissing die teruggedraaid wordt door de publieke opinie en onder het mom van 'communicatiefoutje' wordt dit 'weggebagatelliseerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb mijn MoneYou rekening maar meteen opgeheven. Stond toch al vrijwel niks meer op (1000 euro ofzo, de rest was allang over naar LPB), maar dit soort praktijken vind ik nogal klantonvriendelijk.

Leuk dat ze dan zo'n "excuus" sturen, maar dat is voor mij mosterd na de maaltijd. Komt ook wat goedkoop en doorzichtig over allemaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
En alweer teruggedraaid:
Beste heer xx,

Vanochtend heb je een e-mailbericht van ons gekregen over onze nieuwe voorwaarden. Wij betreuren het dat de daarin genoemde verplichting om voortaan iedere tien dagen op de Persoonlijke pagina van MoneYou in te loggen (in plaats van eens per maand), tot verwarring heeft geleid. Wij hebben daarom besloten dat de oude termijn van eens per maand blijft gelden. Onze excuses voor de ontstane onduidelijkheid.

Waarom wel deze termijn?
MoneYou is een online dienstverlener. De communicatie verloopt hoofdzakelijk via e-mail en de Persoonlijke pagina. Ook de dienstverlening zoals adreswijzigingen, saldo checken, telefoonnummer aanpassen en tegenrekening wijzigen, gebeuren online. Daarom vinden we het belangrijk dat klanten geregeld inloggen om op de hoogte te blijven van berichten die via de Persoonlijke pagina gecommuniceerd worden. MoneYou onderschrijft de regels van veiligbankieren.nl en wil met deze termijn benadrukken dat je als klant hierin ook een eigen verantwoordelijkheid hebt.

Voor alle duidelijkheid: ook als je niet eens per maand inlogt, blijf je klant bij MoneYou.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 20:41

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

De Nederlandsche Bank (DNB) vergoedt een deel van de tegoeden van de houders van zogenoemde achtergestelde deposito's bij de failliete DSB Bank. Dat maakte DNB vandaag bekend.

De spaarders krijgen hun tegoeden tot 100.000 euro vergoed via het depositogarantiestelsel. Aanvankelijk weigerde DNB de garantieregeling in werking te stellen voor achtergestelde deposito's.

Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) oordeelde vorige week echter dat de deposito's wel onder de regeling vallen. De Vereniging DSBdepositos, die volgens haar website 45 procent van de gedupeerden en 53 procent van het verloren achtergestelde spaargeld vertegenwoordigt, is tevreden dat DNB alle tegoeden tot 100.000 euro vergoedt. De vereniging zet er volgens penningmeester Jack Ruijters echter op in dat ook de tegoeden boven de 100.000 euro worden vergoed.

'De uitspraak van de rechter bevestigt dat DNB de solvabiliteit van DSB verkeerd heeft ingeschat en dat het jaarverslag van DSB niet klopte. DNB, DSB, de accountant en ook Gerrit Zalm zijn hiervoor verantwoordelijk. Ik verwacht dat er een totaaloplossing komt waarbij DNB uiteindelijk alles zal vergoeden.' Indien dit niet gebeurt, sluit DSBdeposito's een nieuwe rechtszaak niet uit, aldus Ruijters.
Gaat dit nu voor alle achtergestelde deposito's gelden? Is bij de Garantibank nu 6,5% voor 7 jaar. Toch misschien interessant dan.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Het had te maken met een specifieke bepaling in de voorwaarden die van toepassing waren op de achtergestelde deposito's. Vervolgens kwam het CBb via een bizarre redenatie uit het ongerijmde tot de conclusie dat het DGS van toepassing zou moeten zijn.

Ik zou er bij andere banken dus maar niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zit even te kijken naar de Leaseplanbank, omdat deze weer mensen 'toelaat'. Ik ben in gemeenschap van goederen getrouwd en mijn vrouw is uiteraard ook mijn fiscaal partner, maar moet ik dan een gezamenlijke rekening openen bij LPB? Of kan individueel ook gewoon?

Of zie ik dit helemaal verkeerd?
TrailBlazer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:29:
als je vrouw in de sloot springt moet jij dan ook in de sloot springen?
Ja natuurlijk. Om haar te redden natuurlijk. Dat doe jij niet?

wat minder denigrerend mag ook best wel hoor

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 05-07-2011 19:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je vrouw in de sloot springt moet jij dan ook in de sloot springen?
Nee dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Lolhozer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:12:
[...]

Gaat dit nu voor alle achtergestelde deposito's gelden? Is bij de Garantibank nu 6,5% voor 7 jaar. Toch misschien interessant dan.
Er is geen principiele keuze gemaakt om achtergestelde deposito's onder DGS te brengen, slechts een keuze voor de DSB gevallen. Je zou er op kunnen gokken, maar je hebt geen zekerheid dat DNB in de toekomst hetzelfde besluit.

Waarschijnlijk heeft deze keuze iets te maken met de vrij goede opbrengsten die de curatoren uit de boedel weten te halen. Als die min of meer voldoende zijn om de uitstaande saldi te vergoeden, is er niet zo'n groot gat en dat zou een meevaller kunnen zijn voor DNB (weet niet op welk scenario die precies hebben gerekend).

Overigens ben ik niet zo blij met de keuze van DNB. Het stuurt een verkeerd signaal uit, namelijk dat je waarschuwingen en risico's gewoon kunt negeren, "de staat betaalt wel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
DNB heeft geen keuze, maar is gebonden aan een bindende uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Gunner schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:25:
Ik zit even te kijken naar de Leaseplanbank, omdat deze weer mensen 'toelaat'. Ik ben in gemeenschap van goederen getrouwd en mijn vrouw is uiteraard ook mijn fiscaal partner, maar moet ik dan een gezamenlijke rekening openen bij LPB? Of kan individueel ook gewoon?
Het hoeft niet, maar met een en/of-rekening heb je wel het dubbele garantiebedrag bij een eventueel failissement. Bovendien is het geld direct voor je partner beschikbaar bij overlijden ipv via allerlei papierwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Je moet dus wel een gezamenlijke aanvraag doen als je tegenrekening ook een gezamenlijke rekening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Zo, ook maar een rekening bij Leaseplanbank geopend. Gaat best makkelijk, maar nu vraag ik me eigenlijk 2 dingen af. In de veel gestelde vragen staat een vraag over minimum inleg, daar wordt gezegd dat die er niet is, maar dat je wel moet beginnen met een "validatie" betaling van 1 euro. Nu heb ik dat pas gelezen nadat ik een testbetaling heb gedaan van 0,01 euro. In de mail die ik kreeg stond namelijk "een klein bedrag", ik vind 0,01 klein genoeg :P Zou de rekening met 0,01 ook gewoon goedgekeurd worden?

Daarnaast viel mijn oog op de vraag of je vanaf een andere rekening dan je tegenrekening geld kunt ontvangen. Dat schijnt niet te kunnen. Hoe zit dat nu eigenlijk? Lijkt me dat je gewoon een "legaal" rekening nummer krijgt waar iedereen naartoe zou mogen schrijven, right? Bij moneyou kan ik ook vanaf verschillende betaalrekeningen naar mijn moneyou rekening storten, dit zou volgens leaseplanbank bij hen niet werken :? Wat gebeurt er dan met het geld :? Dat zou voor mij wel een afknapper zijn omdat ik werk met 2 rekeningen en vanaf beide rekeningen wordt soms geld naar de spaarrekening gezet, daarbij komt dat ik soms nog wel eens een foutje maak en een bedrag vanaf de verkeerde rekening naar de spaarrekening zet.

Daarnaast viel het me op dat het rekening nummer langer is dan mijn nummers van Moneyou. Dacht dat bankrekening nummers (op de oude Giro nummers na) altijd een vaste lengte hadden.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

.Gertjan. schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:35:
Daarnaast viel mijn oog op de vraag of je vanaf een andere rekening dan je tegenrekening geld kunt ontvangen. Dat schijnt niet te kunnen. Hoe zit dat nu eigenlijk? Lijkt me dat je gewoon een "legaal" rekening nummer krijgt waar iedereen naartoe zou mogen schrijven, right?
Dat lijkt me puur een veiligheidsding :)

Zodat mocht iemand je rekening hacken o.i.d, ze niet naar een andere rekening dan de ingestelde tegenrekening kunnen overboeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 05-07-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gunner schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:36:
[...]

Dat lijkt me puur een veiligheidsding :)

Zodat mocht iemand je rekening hacken o.i.d, ze niet naar een andere rekening dan de ingestelde tegenrekening kunnen overboeken.
Mmm, voor het ontvangen van geld? Lijkt me dat de nummers ook gewoon aan de 11-proef voldoen, dus vind het een beetje een vervelende beperking.

Overigens hoe ziet men zakelijk? Ik wil die rekening gebruiken om geld van mijn ZZP werkzaamheden apart te zetten. In principe is dat geld wat ik prive-onttrokken heb uit het bedrijf en wat ik apart wil zetten tot het moment dat er belasting over betaald moet worden. Zou dat nog voor "problemen" kunnen zorgen, er staat dat ze alleen particuliere rekeningen toestaan? De rekening heb ik ook gewoon op mijn eigen naam geopend, dus hoef mensen ook niet wijzer te maken dan nodig, maar vroeg het me even af.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 20:41

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik had van onze gezamelijke rekening een bedrag overgemaakt, terwijl mijn LPB aan mijn eigen rekening gekoppeld was. Dat geld werd per direct teruggestort en ik kreeg dag erna een email met:
Onderwerp: tegenrekeningnummer onbekend

Geachte heer Lolhozer,

Wij hebben geconstateerd dat het rekeningnummer waarvan geld op uw spaarrekening is gestort, niet bekend is bij ons. Uit veiligheidsoverwegingen – en in lijn met onze voorwaarden - hebben wij dan ook dit bedrag weer teruggestort.

Heeft u hierover vragen? Bel dan met de Klantenservice van LeasePlan Bank, 0900-8303 (10 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Onze medewerkers helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

LeasePlan Bank

Rob Keulemans
Directeur
Dus ze handelen in ieder geval zoals in de voorwaarden staat.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Lolhozer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:58:
Ik had van onze gezamelijke rekening een bedrag overgemaakt, terwijl mijn LPB aan mijn eigen rekening gekoppeld was. Dat geld werd per direct teruggestort en ik kreeg dag erna een email met:

[...]

Dus ze handelen in ieder geval zoals in de voorwaarden staat.
Ah oke, het komt gewoon terug :) Ik las op internet (ik dacht het Kassa forum) dat iemand behoorlijk lang moest wachten op het geld. Daar in het forum werd overigens doodleuk beweerd: "Je gebruikt het verkeerde rekeningnummer om mee te boeken, dus eigen fout en dikke pech". Toen begon ik me toch wel zorgen te maken. Sparen doe ik niet voor 10 euro, dus is wel sneu als er iets mis zou gaan waardoor je achter je geld aan moet bellen. Jouw reactie brengt me in ieder geval een stukje rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:35:
... maar dat je wel moet beginnen met een "validatie" betaling van 1 euro. Nu heb ik dat pas gelezen nadat ik een testbetaling heb gedaan van 0,01 euro. (...) Zou de rekening met 0,01 ook gewoon goedgekeurd worden?...
.Gertjan. schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:59:
...Sparen doe ik niet voor 10 euro...
Je spaart niet voor 10 euro, maar een euro overmaken vind je teveel :?

Je kunt ook gelijk het hele bedrag op zetten wat je van plan was te sparen op die rekening trouwens. Dan hoef je maar één keer geld over te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Roenie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:25:
Je spaart niet voor 10 euro, maar een euro overmaken vind je teveel :?
:W Als testboeking! 0,01 euro is een klein bedrag, en wat vragen ze in de mail (en op het scherm na openen) om je over te maken? Precies "een klein bedrag". Ik heb nergens gezegd dat ik 1 euro teveel vind, misschien beter mijn post lezen. Die euro kwam ik pas achter in de veel gestelde vragen. Als zij minimaal een euro willen moeten ze dat in de mail zetten en niet verbergen onder het kopje minimum inzet.
Je kunt ook gelijk het hele bedrag op zetten wat je van plan was te sparen op die rekening trouwens. Dan hoef je maar één keer geld over te boeken.
Aangezien ik graag eerst gevalideerd krijg of de rekening inderdaad aangemaakt wordt ga ik niet meteen het hele bedrag over de schutting gooien. Ik wil eerst zeker weten of het nummer wat ik heb toegestuurd gekregen ook inderdaad bestaat en gekoppeld is aan mijn account. Als de validatie betaling een tijdje blijft hangen heb ik dat liever met 0,01 euro dan met een bedrag met een behoorlijk aantal cijfers voor de komma.

En aangezien ik naast het huidige spaargeld nog verwacht extra op te bouwen zal ik sowieso in de toekomst nog een paar keer moeten boeken, dus jouw advies is niet echt van toepassing op mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:12:
[...]

:W Als testboeking! 0,01 euro is een klein bedrag, en wat vragen ze in de mail (en op het scherm na openen) om je over te maken? Precies "een klein bedrag". Ik heb nergens gezegd dat ik 1 euro teveel vind, misschien beter mijn post lezen. Die euro kwam ik pas achter in de veel gestelde vragen. Als zij minimaal een euro willen moeten ze dat in de mail zetten en niet verbergen onder het kopje minimum inzet.

[...]

Aangezien ik graag eerst gevalideerd krijg of de rekening inderdaad aangemaakt wordt ga ik niet meteen het hele bedrag over de schutting gooien. Ik wil eerst zeker weten of het nummer wat ik heb toegestuurd gekregen ook inderdaad bestaat en gekoppeld is aan mijn account. Als de validatie betaling een tijdje blijft hangen heb ik dat liever met 0,01 euro dan met een bedrag met een behoorlijk aantal cijfers voor de komma.

En aangezien ik naast het huidige spaargeld nog verwacht extra op te bouwen zal ik sowieso in de toekomst nog een paar keer moeten boeken, dus jouw advies is niet echt van toepassing op mijn situatie.
:w Sorry hoor.... Je hebt wel een punt natuurlijk :>

Zelf maak ik dan gewoon het hele bedrag over wat ik van een andere rekening haal die me te weinig oplevert. Ik vertrouw er op dat het nummer wat ik krijg klop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-06 13:24
Roenie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:29:
[...]
:w Sorry hoor.... Je hebt wel een punt natuurlijk :>

Zelf maak ik dan gewoon het hele bedrag over wat ik van een andere rekening haal die me te weinig oplevert. Ik vertrouw er op dat het nummer wat ik krijg klop.
Mensen vertrouwden er ook op dat Icesave voor flink wat centjes in de pocket zou zorgen...

Sorry hoor, maar blind vertrouwen (of wellicht naïviteit) in combinatie met geldzaken gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
geekeep schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:31:
Mensen vertrouwden er ook op dat Icesave voor flink wat centjes in de pocket zou zorgen...

Sorry hoor, maar blind vertrouwen (of wellicht naïviteit) in combinatie met geldzaken gaat er bij mij niet in.
Mijn vertrouwen ging erom of je eerst een euro overmaakt of gelijk een flink deel van je spaargeld naar een nieuwe rekening. Ik vertrouw er op dat het rekeningnummer dat ik van de bank krijg correct is. Dat heeft niets met een faillissement van een bank te maken.

Anders zou je nooit geld op een spaarrekening zetten. Dat wordt lekker sparen met 1 euro op je rekening ;) Het risico wordt niet opeens kleiner wanneer je een week later pas die overboeking doet.

Dat ik mijn geld niet naar vage spaarbanken overmaak in het buitenland scheelt natuurlijk ook :)

Daarbij komt dat ons financiële systeem gebaseerd voor een groot deel gebaseerd is op vertrouwen. Dat begint al met munten en bankbiljetten. Daar staat niets anders dan vertrouwen tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Roenie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:46:
[...]
Mijn vertrouwen ging erom of je eerst een euro overmaakt of gelijk een flink deel van je spaargeld naar een nieuwe rekening. Ik vertrouw er op dat het rekeningnummer dat ik van de bank krijg correct is. Dat heeft niets met een faillissement van een bank te maken.
Je weet in ieder geval dus nu dat als je het verkeerde rekeningnummer zou hebben gekregen van LPB, elk bedrag dat jij daar naar toe zou overmaken meteen weer wordt teruggestort omdat het niet van de tegenrekening komt van dat 'verkeerde' rekeningnummer.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nu heb ik dus gister een gezamelijke rekening aangevraagd bij LPB. Alleen willen ze dus nu dat ik blijkbaar een PDF-formulier 'Overzicht ingevoerde gegevens' naar ze opstuur.
Wij verzoeken u dan vriendelijk na de online aanvraag het pdf-formulier 'Overzicht ingevoerde gegevens' digitaal of uitgeprint samen met een kopie van het bankafschrift van de tegenrekening (waar beide namen op vermeld staan) per email of post naar ons toe te sturen.
Alleen, waar verkrijg je die? Inloggen kan ik ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
FunkyTrip schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:51:
Je weet in ieder geval dus nu dat als je het verkeerde rekeningnummer zou hebben gekregen van LPB, elk bedrag dat jij daar naar toe zou overmaken meteen weer wordt teruggestort omdat het niet van de tegenrekening komt van dat 'verkeerde' rekeningnummer.
Net een rekening bij LPB geopend en wat geld gestort. Het nummer gekopieerd uit de email, dus dat zal wel goed zijn :)

Ik ben bezig de meeste van mijn oudere (2-4 jaar) spaarrekeningen opheffen en het geld naar LPB overboeken.

LPB heeft ook zakelijke spaarrekeningen, maar die geven een tiende procentpunt minder dan de particuliere rekening. Dat verschilt te weinig met mijn huidige rekening bij Reaal (2,5%) om over te boeken. Maar goed, bij een stijgende rente zie ik Reaal nog niet iedere maand de rente verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik had een rekening geopend bij LPB maandag, heb gelijk ook een bedrag overgemaakt van 0,1 €. Mijn account werkt nu nog steeds niet, duurt wel erg lang. Ik kan wel inloggen maar dan krijg je dat scherm dat het geld nog niet ontvangen is of iets dergelijks.

Ik las hier boven dat het 1 euro moest zijn? Dus die 10 cent werkt dus niet, ik moet een euro gaan overmaken? :|

Ik had ook mijn eigen naam ingevuld bij het overboeken van mijn rekening naar LPB, dus het rekeningnummer dat ik had gekregen via de mail en dan mijn naam, of moet dat niet?

Want er staat 2 werkdagen maximaal voor de overboeking, 3 werkdagen zijn nu al voorbij.. :/

[ Voor 26% gewijzigd door Arsenius op 08-07-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Arsenius schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:58:
Ik had een rekening geopend bij LPB maandag, heb gelijk ook een bedrag overgemaakt van 0,1 €. Mijn account werkt nu nog steeds niet, duurt wel erg lang. Ik kan wel inloggen maar dan krijg je dat scherm dat het geld nog niet ontvangen is of iets dergelijks.

Ik las hier boven dat het 1 euro moest zijn? Dus die 10 cent werkt dus niet, ik moet een euro gaan overmaken? :|

Ik had ook mijn eigen naam ingevuld bij het overboeken van mijn rekening naar LPB, dus het rekeningnummer dat ik had gekregen via de mail en dan mijn naam, of moet dat niet?

Want er staat 2 werkdagen maximaal voor de overboeking, 3 werkdagen zijn nu al voorbij.. :/
Ik had maandag 1 euro overgemaakt, maar heb ook nog geen toegang vanwege:
U heeft een rekening aangevraagd en bent succesvol ingelogd

Er kunnen drie redenen zijn waarom u nu op deze statuspagina uitkomt en nog niet op uw persoonlijke pagina.

U heeft nog geen geld overgemaakt
U heeft geld overgemaakt, maar het is nog niet bijgeschreven
U heeft geld overgemaakt, het is bijgeschreven, maar de verificatie van uw gegevens is nog niet voltooid
Vraag aan LPB klanten: hoe lang duurt de verwerking van een overschrijving normaal gesproken bij jullie?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

The_Sukkel schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 02:25:
[...]

Ik had maandag 1 euro overgemaakt, maar heb ook nog geen toegang vanwege:

[...]

Vraag aan LPB klanten: hoe lang duurt de verwerking van een overschrijving normaal gesproken bij jullie?
Ah, ik ben dus niet de enige die nog zit te wachten tot de boel gereed is. Ik zit ook nog steeds te wachten. Schijnbaar is mijn terughoudendheid enigszins terecht :/

Ben blij dat ik niet heel mijn spaarbedrag wat ik bij LPB wilde plaatsen heb overgeschreven. Bedrag is fors genoeg om je druk te maken als het een week "zwevende" is (zou ik al bij 100 euro hebben hoor, het is tenslotte mijn geld). Ik zou in dat geval al peentjes gezweet hebben.

Als deze snelheid een voorteken is voor de rest van de dienstverlening denk ik dat ik de rekening niet ga gebruiken. Als terugboeken straks ook een week of langer duurt... :N

Overigens heb ik bij moneyou ook 1x gehad dat er iets mis ging met een boeking. Bleek dat het bestand niet goed verzondenen was ofzo, duurde een paar dagen voordat het geld terecht was (weet alleen niet meer welke kant de transactie op ging). Maar het openen bij Moneyou ging sowieso sneller, dat was een gezamenlijke rekening (dus met extra papieren) terwijl dit een rekening is die enkel op mijn naam staat (de tegenrekening is ook een rekening enkel op mijn naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dinsdagavond alles aangevraagd en ook een euro overgeboekt, maar nog steeds niets. Ook op mailtjes wordt nog niet gereageerd, ook al geven ze in de bevestiging aan dat ze het druk hebben. Ja, dat geloof ik wel maar je kan natuurlijk van mijlen aan zien komen dat gezien de interesse in LPB het druk gaat worden als je weer mensen toe gaat laten.

We wachten rustig af, ik heb er geen haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het overboeken naar een LPB-rekening neemt normaliter een uur of 2 in beslag. Dat het wat langer duurt als men een nieuwe rekening opent is begrijpelijk, er waren zo'n 15.000 mensen op de wachtlijst.

Van een LPB-rekening naar je normale rekening duurt iets langer maar dat heb ik bij elke andere overschrijving ook.

Ik vind het erg vreemd dat hierboven wantrouwend naar het e.e.a. wordt gekeken en dat men niet de moeite heeft genomen eerst eens goed te lezen wat de procedure is voor het openen van een rekening.

Tot slot, dit heeft helemaal niets te maken met de topictitel dus graag on topic. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian Angel schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:13:
Ik vind het erg vreemd dat hierboven wantrouwend naar het e.e.a. wordt gekeken en dat men niet de moeite heeft genomen eerst eens goed te lezen wat de procedure is voor het openen van een rekening.
Dan heb jij vast wel een antwoord op de vraag die ik hier gesteld heb woensdagmiddag. Want op de site staat het in ieder geval niet.

inmiddels al diezelfde avond de vraag ook per mail gesteld aan de klantenservice, maar nog geen antwoord vanwege de drukte

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 08-07-2011 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Guardian Angel schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:13:

Tot slot, dit heeft helemaal niets te maken met de topictitel dus graag on topic. :)
Op de site staat enkele dagen. Bij een en/of kan het langer duren, maar voor een rekening van 1 persoon zou het binnen een paar dagen gepiept moeten zijn. Daarbij vind ik het ze niet sieren dat ze dus niet op mails reageren (zoals boven aangegeven). Dat het een te groot succes is is niet het probleem van de spaarders ;)

Meld dan op zijn minst op de inlog pagina (of per mail) dat door overweldigend succes de verwerking wat langer duurt. Laat mensen niet in het ongewisse, dat is niet netjes. Die ene cent zal me niet zo boeien, maar als ik heel mijn saldo had overgeboekt had ik het toch wat minder tof gevonden. Je loopt daarnaast ook rente mis.

Erg netjes vind ik het niet en ik zal dat zeker in mijn achterhoofd houden bij het daadwerkelijke verdelen van het spaargeld (net als dat mensen bij Moneyou vertrekken vanwege die voorwaarden die waren aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 06:24:
[...]

Als deze snelheid een voorteken is voor de rest van de dienstverlening denk ik dat ik de rekening niet ga gebruiken. Als terugboeken straks ook een week of langer duurt... :N
Terugboeken van LPB (in mijn geval naar Rabo) gebeurt dezelfde dag, of de dag erna (als de overboeking 's avonds word gedaan, dan worden immers geen banktransacties meer uitgevoerd).

Als je het in het weekend doet, is dat op de maandag (of dinsdag, als maandag een feestdag is). In het weekend geen banktransacties immers.

Initiele validatie duurde bij mij (nog bij de vorige inschrijfronde) een dag of 4 iirc. Met deze drukte zal het ongetwijfeld iets langer duren, zeker omdat de bezetting bij LPB nu wellicht iets minder is ivm vakanties enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:30:
zeker omdat de bezetting bij LPB nu wellicht iets minder is ivm vakanties enzo.
Ik mag toch hopen dat dit niet waar is, ik zou dat weinig professioneel vinden. Waarom ga je aan het begin van een vakantieperiode dan nieuwe spaarders toestaan? :? Je kan toch op je vingers natellen dat je het dan druk krijgt? Zeker gezien het succes van de LPB.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 08-07-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Helaas, ik heb geen antwoord op de vragen, ik ben niet LPB. :)

Wat ik uit ervaring weet dat het indertijd zo gepiept was om een gezamenlijke rekening te openen, sowieso veel sneller dan bijv. bij een bank waar alles schriftelijk moet gebeuren.

Nogmaals, heb net even gekeken en er waren 13.000 mensen die op de wachtlijst stonden. Als de helft daarvan daadwerklijk een rekening opent vind ik het begrijpelijk dat het ditmaal wat langer duurt en dat de communicatie niet optimaal is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Guardian Angel schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:44:
Helaas, ik heb geen antwoord op de vragen, ik ben niet LPB. :)

Wat ik uit ervaring weet dat het indertijd zo gepiept was om een gezamenlijke rekening te openen, sowieso veel sneller dan bijv. bij een bank waar alles schriftelijk moet gebeuren.

Nogmaals, heb net even gekeken en er waren 13.000 mensen die op de wachtlijst stonden. Als de helft daarvan daadwerklijk een rekening opent vind ik het begrijpelijk dat het ditmaal wat langer duurt en dat de communicatie niet optimaal is.
Maar dan ben je daar toch op voorbereid als er zoveel op de wachtlijst staan, en dan ga je toch niet vlak voor de zomervakantie nieuwe spaarders toelaten als het waar is wat wildhagen zegt over een mogelijke lagere bezetting.

Ik ben nu heel blij dat ik niet mijn hele spaarsaldo heb overgeboekt en maar 1 euro want dan had ik me toch flink gebaald als dat geld dagen lang in een zwart gat zit, om maar niet te spreken van het renteverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Sorry hoor, maar om tijdelijk personeel aan te te stellen voor het geval dat.... Misschien heb ik wat meer ervaring hoe het in het bedrijfsleven er aan toe gaat. :)

Als er wordt gevraagd € 1 over te maken dan doe ik dat. De beweegredenen om een fors bedrag over te maken snap ik dan ook niet. Er staat immers dat het enkele dagen kan duren eer alles rond is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Guardian Angel schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:03:
Sorry hoor, maar om tijdelijk personeel aan te te stellen voor het geval dat.... Misschien heb ik wat meer ervaring hoe het in het bedrijfsleven er aan toe gaat. :)
Dan weet je waarschijnlijk ook dat dit soort "blunders" een bedrijf ook behoorlijk wat negatieve feedback kan opleveren. Een slechte indruk is moeilijk weg te krijgen bij klanten. Als het om geld gaat zijn mensen behoorlijk gevoelig, dit soort taferelen worden dan ook niet altijd even goed ontvangen.

Mooi dat het in het bedrijfsleven wel vaker zo gaat, maar daar heb ik als consument natuurlijk geen boodschap aan. Als je als dienstverlener slordig omgaat met bepaalde zaken krijg je gewoon minpunten, en geloof me die gaan (bij mij, maar ook bij andere mensen) niet zo makkelijk meer weg.
Naar dat effect zijn overigens al tal van onderzoeken gedaan.

Ik kan mijn duit ook in het zakje doen wat ervaring betreft hoor ;) Heb bij grote jongens ook projecten aan gepakt zien worden op een wat minder goede manier en de klanten stapten spontaan op.
Als er wordt gevraagd € 1 over te maken dan doe ik dat. De beweegredenen om een fors bedrag over te maken snap ik dan ook niet. Er staat immers dat het enkele dagen kan duren eer alles rond is.
Er stond een klein bedrag ;) de euro stond enkel in de FAQ bij de vraag of er een minimum inleg was. Verder werd er over die euro geen melding gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat vind ik wat naïef. De bank met de hoogste spaarrente van Nederland laat weer klanten toe. Dan is 1+1 toch zo gedaan?
Guardian Angel schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:03:
Misschien heb ik wat meer ervaring hoe het in het bedrijfsleven er aan toe gaat. :)
Dat heeft niets met ervaring te maken maar meer met logica. Je hoeft geen tientallen jaren ervaring te hebben om te kunnen zeggen dat het niet handig is om mensen met vakantie te laten gaan als je een nieuw project start waarvan je zeker weet dat het druk gaat worden.

Maar goed, dit is allemaal speculatie op basis van een speculatie van wildhagen, dus eigenlijk niet op feiten gebaseerd ;)
.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:12:
Als het om geld gaat zijn mensen behoorlijk gevoelig, dit soort taferelen worden dan ook niet altijd even goed ontvangen.
Dat zag je wel aan MoneYou en al die mensen die ineens vertrokken omtrent die voorwaarden wat een storm in een glas water bleek.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 08-07-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Vandaag goed bezig geweest. Moest nog steeds een keer mijn rekening bij BoS opzeggen (alleen geopend vanwege de gratis €30). Daarnaast gelijk even een rekening geopend bij LPB. Ging lekker vlot daar. :)

edit: Ik lees net trouwens iets opvallends. MoneYou hanteert een effectieve rente van 2,7%. Echter hanteert LPB een nominale rente van 2,72%. Het verschil tussen MoneYou en LPB is dus niet 0,02% maar groter als je de maandelijkse rente van LPB op je rekening laat staan. Of klopt deze redenering niet?
Wat is nominale rente?
De rentepercentages op deze website zijn nominaal op jaarbasis. Nominaal betekent het volgende. Stel dat u iedere maand de rente die u van ons hebt ontvangen van uw spaarrekening haalt. De nominale rente is dan de vergoeding die u aan het einde van het jaar hebt ontvangen.

Wat is effectieve rente?
Laat u de rente die u elke maand ontvangt echter op uw rekening staan? Dan ontvangt u hierover ook rente. Door het rente-op-rente-effect is uw effectieve rente op jaarbasis hoger dan de nominale rente.

[ Voor 67% gewijzigd door LuPo op 08-07-2011 10:15 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
LuPo schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:54:
Vandaag goed bezig geweest. Moest nog steeds een keer mijn rekening bij BoS opzeggen (alleen geopend vanwege de gratis €30). Daarnaast gelijk even een rekening geopend bij LPB. Ging lekker vlot daar. :)

edit: Ik lees net trouwens iets opvallends. MoneYou hanteert een effectieve rente van 2,7%. Echter hanteert LPB een nominale rente van 2,72%. Het verschil tussen MoneYou en LPB is dus niet 0,02% maar groter als je de maandelijkse rente van LPB op je rekening laat staan. Of klopt deze redenering niet?

[...]
Dat klopt. LPB is effectief 2.75% op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Moet ik nou alsnog die euro overmaken of zou die 10 cent volstaan? Het gaat toch alleen om de verificatie van de tegenrekening en de informatie die ze dan bemachtigen om te kijken of alles klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:13:
...Dat zag je wel aan MoneYou en al die mensen die ineens vertrokken omtrent die voorwaarden wat een storm in een glas water bleek.
Dat leek een storm in een glas water omdat MoneYou hun beslissing teruggedraaid heeft. Niet omdat de spaarders het verkeerd begrepen hebben of dat MoneuYou zich onhandig heeft geuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Klopt, maar waar ik meer op doel is dat mensen zonder het even te laten bezinken en MY de kans geven om er op te reageren rucksichtlos de rekening op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 16-06 11:18

Cis

Cubic X schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:32:
[...]

Dat klopt. LPB is effectief 2.75% op jaarbasis.
Dus dat betekent dat alle spaarrente-lijstjes (die ik ken) een verkeerd beeld geven. Er wordt op bijv. spaarrente.nl gesproken over "basis%" en "max%" , maar niks over effectieve of nominale rente.
BoS adverteert nu met de hoogste rente van Nederland, maar dit is in feite incorrect: LPB geeft effectief 2,7541668.... wat dus hoger is dan 2,75%.

Daarnaast heeft LPB nog een voordeel: omdat de rente direct wordt uitgekeerd, kun je er ook over beschikken.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Gunner schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:42:
Klopt, maar waar ik meer op doel is dat mensen zonder het even te laten bezinken en MY de kans geven om er op te reageren rucksichtlos de rekening op te heffen.
Je moet altijd gebruik maken van het momentum. Als iedereen zo afwachtend reageert dan zou er juist niets veranderen. Stemmen met de voeten (actie) in combinatie met een hoop kabaal is de enige wijze om iets gedaan te krijgen in de corporate wereld of politiek.

Deze vocale kleine groep van mensen die concreet iets doen zijn uiteindelijk degenen die producten en diensten scherp houden voor iedereen. Dat geldt overigens ook voor rentepercentages. Wanneer deze groep geruisloos tewerk gaat en eventueel zelf overstapt dan heb je precies de situatie die ten grondslag lag aan deze topicreeks: INGPostbank die oude spaarklanten benadeelde met extreem lage rente.

[ Voor 26% gewijzigd door Rukapul op 08-07-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 18:59
En Aegon ook weer naar 2.4% basisrente. Had daar nog een spaarpotje met spaarafspraken staan. Die gaat nu dus van 2.7% naar 3%. Niet dat ik nu massaal ineens alles weer bij een andere bank weg ga trekken overigens, er zit nml opnamekosten op die spaarpot. Staat ook niet veel geld op, maar voor je die opnamekosten eruit haalt moet je het 2 jaar laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Europese rente is gisteren omhoog gegaan. Wanneer volgen de banken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daarnaast heeft LPB nog een voordeel: omdat de rente direct wordt uitgekeerd, kun je er ook over beschikken.
De LPB keert de rente niet direct uit, dat gebeurt één keer per maand.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

En ik had net een tweede rekening bij ASN geopend.. maar nu ga ik daar met de Aegon weer overheen... toch het geld maar even laten staan. (We hebben een aparte spaarrekening voor onze dochter...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Die van mij is geactiveerd inmiddels, emailtje van Rob himself gehad:
Onderwerp: Welkom als klant van LeasePlan Bank

Geachte Reiben,

Met deze e-mail heten wij u van harte welkom als klant van LeasePlan Bank. Wij hebben met succes het verificatieproces afgerond en accepteren u graag als klant. U heeft vanaf nu dan ook toegang tot uw persoonlijke pagina waarmee u uw spaarrekening kunt beheren en kunt profiteren van onze aantrekkelijke rente.

Met vriendelijke groet,

LeasePlan Bank

Rob Keulemans
Directeur
Nu lekker rente trekken van die ene euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dr snuggles schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:34:
De Europese rente is gisteren omhoog gegaan. Wanneer volgen de banken :?
Die zullen snel volgen, tenminste als het om de hypotheekrente gaat. Die gaat altijd snel mee met de stijgingen, als de rente daalt gaan ze echter wat minder snel mee (of ze verhogen de toeslagen bovenop die rente). Bij sparen gaat het net andersom. Bij daling van de Europese rente zakt de spaarrente direct in, bij het opklimmen van de rente volgen ze maar mondjesmaat.

Mooie is dat de meeste ook niet vrijgeven waarop de rente is gebaseerd. Och ja, ze moeten toch op een manier winst weten te maken en hun bonussen veilig moeten stellen. :X
Reiben schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:41:
Die van mij is geactiveerd inmiddels, emailtje van Rob himself gehad:
[...]
Nu lekker rente trekken van die ene euro :9
Wanneer heb jij jouw rekening geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:34:

[...]

Wanneer heb jij jouw rekening geopend?
Maandagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb ook maandagavond een rekening aangevraagd en 0,01 euro overgemaakt. Vandaag krijg ik ook het bericht dat alles in orde was en de rekening geopend is. Dus ze hebben voor een rekening op een naam dus een week nodig om alles in orde te maken. Ik had wel dezelfde avond de overschrijving gedaan.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb dus een gezamenlijke rekening aangevraagd, en dat duurt een stuk langer, en ook moet je een verificatie opsturen. En als ze dat binnen hebben duurt het dus een week voordat het geactiveerd word.

Ik vind het erg vreemd waarom het met een gezamenlijke rekening zoveel langer moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik had ook maandag een rekening geopend en dezelfde avond nog 0,10€ overgemaakt. Ik heb nog geen mailtje gehad. Hopelijk maandag, anders duurt het wel heel erg lang.
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.