Zo, ook maar een rekening bij Leaseplanbank geopend. Gaat best makkelijk, maar nu vraag ik me eigenlijk 2 dingen af. In de veel gestelde vragen staat een vraag over minimum inleg, daar wordt gezegd dat die er niet is, maar dat je wel moet beginnen met een "validatie" betaling van 1 euro. Nu heb ik dat pas gelezen nadat ik een testbetaling heb gedaan van 0,01 euro. In de mail die ik kreeg stond namelijk "een klein bedrag", ik vind 0,01 klein genoeg

Zou de rekening met 0,01 ook gewoon goedgekeurd worden?
Daarnaast viel mijn oog op de vraag of je vanaf een andere rekening dan je tegenrekening geld kunt ontvangen. Dat schijnt
niet te kunnen. Hoe zit dat nu eigenlijk? Lijkt me dat je gewoon een "legaal" rekening nummer krijgt waar iedereen naartoe zou mogen schrijven, right? Bij moneyou kan ik ook vanaf verschillende betaalrekeningen naar mijn moneyou rekening storten, dit zou volgens leaseplanbank bij hen niet werken

Wat gebeurt er dan met het geld

Dat zou voor mij wel een afknapper zijn omdat ik werk met 2 rekeningen en vanaf beide rekeningen wordt soms geld naar de spaarrekening gezet, daarbij komt dat ik soms nog wel eens een foutje maak en een bedrag vanaf de verkeerde rekening naar de spaarrekening zet.
Daarnaast viel het me op dat het rekening nummer langer is dan mijn nummers van Moneyou. Dacht dat bankrekening nummers (op de oude Giro nummers na) altijd een vaste lengte hadden.