Wat kost een LPB rekeningnummer in de onderhandse markt?wildhagen schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:36:
[...]
Dan had je er één moeten openen toen dat nog kon
instappen in vastgoed? erg dapper. Als je ziet dat de correctie op de gewone huizenmarkt nu goed bezig is, maar deze bij bedrijfsvastgoed nog moet komen. Goede analyse maar hierover verschillen we van meningt_captain schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:38:
Inflatie Eurozone opgelopen naar 2.8% in april. 0.8 boven target en snel oplopend (30 a 40 basispunten per maand). Euribor stijgt 30 basispunten in een maand.
.
Mijn positie:
- geen deposito's maar alles op een spaarrekening. de huidige deposito-rentes zijn niet interessant in verhouding et de oplopende variabele rente.
- wel instappen in vastgoed (winkelpanden levensmiddelen Duitsland). vastgoedobligaties bieden de combinatie van een vrij redelijke rentevergoeding met daarbij een zekere bescherming tegen inflatie.
- aan de uitgavenkant alles proberen vast te zetten (denk aan gas en stroomprijs).
Vanaf 50.000 zet ik het bij mijn rekening erbij, voor 2,5%, haha.t_captain schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:39:
[...]
Wat kost een LPB rekeningnummer in de onderhandse markt?
No production networks were harmed during this posting
Duitsland is een heel andere markt dan Nederland, de koopsommen liggen er een stuk lager (kapitalisatiefactor rond de 13), terwijl de onderliggende economie het nog een tikje beter doet. Je zou kunnen stellen dat de lucht die momenteel uit de NL OG markt aan het lopen is, bij de buren al eerder is weggelopen (of er misschien nooit zoveel heeft ingezeten).xxxMaverick schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:47:
[...]
instappen in vastgoed? erg dapper. Als je ziet dat de correctie op de gewone huizenmarkt nu goed bezig is, maar deze bij bedrijfsvastgoed nog moet komen. Goede analyse maar hierover verschillen we van mening
Wat betreft NL: de correctie op de woningmarkt zitten we middenin. Op de kantorenmarkt komt er een flinke klap aan vanwege de leegstand. Winkelvastgoed is mijn favoriete sector, al zou ik in NL niet gauw instappen.
Voor vastgoed is inflatie een positieve factor. Huren zijn deels geindexeerd en ook de verkoopopbregst loopt in het algemeen op met oplopend prijsniveau. Rente is daartegen een negatieve factor. Zowel in het exploitatieresultaat (dat wordt gedrukt door de hypotheekrente) als de verkoopopbrengst aan het eind worden gedrukt.
Ik speculeer dus op een forse inflatie, gecombineerd met een rente die een tikje achterblijft bij de inflatie (vanwege de ECB-spagaat).
Edit (na twee weken krijg ik ondersteuning van het IMF voor mijn speculatie op oplopende inflatie met achterblijvende rente):
http://www.telegraaf.nl/d..._niet_sterk_omhoog__.html
[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 12-05-2011 15:50 ]
Zojuist in m'n mailbox:
Met ingang van 10 mei 2011 verhoogt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,6% effectief per jaar.
En hetzelfde geldt voor MoneYou, rente op Spaarrekening en Kwartaal Spaarrekening gaan naar effectief 2,6% per jaar.
Divide and conquer.
Bij MoneYou is er feitelijk geen verschil meer tussen de gewone spaarrekening en de kwartaalrekening (totdat de rente weer uit elkaar gaat lopen):
Beste xxx,
We willen je graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per 16 mei 2011.
De volgende spaarrentes worden per 16 mei verhoogd:
De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verhoogd van 2,45% naar 2,60%.
De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verhoogd van 2,50% naar 2,60%.
De basisrente wordt 2,10% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.
Bovengenoemde percentages zijn variabel* en effectief op jaarbasis. We passen deze rentepercentages op
16 mei op onze website aan.
Wat betekent dit voor mij?
Normaal gesproken ontvang je op de MoneYou Kwartaal Spaarrekening bij tussentijdse opnames alleen de basisrente en niet de bonusrente. Nu de rente op beide spaarrekeningen gelijk is, ontvang je ook bij een tussentijdse opname van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening de basis- en bonusrente.
Zodra er weer een verschil in rente is, ontvang je de bonusrente alleen wanneer je je geld tot en met de laatste dag van het kwartaal op de MoneYou Kwartaal Spaarrekening laat staan. We zullen je tijdig informeren over wijzigingen.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Moet zeggen: wel heel vaag! maakt het er niet veel duidelijker op......:) heb zelf geen moneyou rekening en is natuurlijk positief maar snap de motivatie vanuit het bedrijf niet erg.....The_Sukkel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:24:
Bij MoneYou is er feitelijk geen verschil meer tussen de gewone spaarrekening en de kwartaalrekening (totdat de rente weer uit elkaar gaat lopen):
[...]
Blijkbaar zien ze voorlopig even geen bestaansrecht voor een rekening met een iets hogere rente + kleine restrictie. Het zou weer lullig zijn om de klanten van een kwartaalrekening weer te laten switchen en besparen ze die klanten de moeite door de voorwaarden maar voorlopig gelijk te stellen aan de gewone spaarrekening.
Ik hoop wel dat ze binnenkort weer met 10bp verschil komen, want het is nu toch wel een schimmige situatie...
Ik hoop wel dat ze binnenkort weer met 10bp verschil komen, want het is nu toch wel een schimmige situatie...
[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 13-05-2011 21:18 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Heb nu meeste van mijn geld op een MoneYou kwartaalrekening staan, zit erover te denken om het bij kwartaal wisseling (1-7) weer op normale spaarrekening te zetten. Dan heb ik tenminste niet dat renteverlies als ik er iets van opneem.
Als je bovenstaande mail leest zie je dus dat dit nu niet het geval isMcVirusS schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:12:
Heb nu meeste van mijn geld op een MoneYou kwartaalrekening staan, zit erover te denken om het bij kwartaal wisseling (1-7) weer op normale spaarrekening te zetten. Dan heb ik tenminste niet dat renteverlies als ik er iets van opneem.
Ok dan, niet goed gelezen dus, *schaamt zich*.
Ben benieuwd wanneer de LeasePlan bank weer nieuwe mensen toelaat. Ik lag onder een steen toen er nog rekeningen beschikbaar waren. Bijna 3 procent rente is toch niet zuunigg ook
Heb maar even mijn gegevens achtergelaten, hopelijk krijg ik een mail als er weer rekeningen beschikbaar zijn.
Iemand enige indicatie wanneer ze weer mensen toelaten?
Heb maar even mijn gegevens achtergelaten, hopelijk krijg ik een mail als er weer rekeningen beschikbaar zijn.
Iemand enige indicatie wanneer ze weer mensen toelaten?
Gezien de inflatie, maak je netto verlies.. zelfs met LeasePlan. De werkelijke inflatie ligt hoger dan wat er in het nieuws gebracht wordt

Dan nog, LPB geeft de hoogste rente in NL. Ik heb ook een LPB rekening
Anoniem: 87302
In een ECHTE open economie zouden de rekeningen op Marktplaats worden verhandeld. Maar i.t.t. wat in de economieboekjes wordt geschreven is nederland geen vrije open economie.Cabo schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:48:
Dan nog, LPB geeft de hoogste rente in NL. Ik heb ook een LPB rekening
Dank je... Alternatieven voor lage spaarrentes, LPB
Die discussie is offtopic hier.Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:58:
[...]
In een ECHTE open economie zouden de rekeningen op Marktplaats worden verhandeld. Maar i.t.t. wat in de economieboekjes wordt geschreven is nederland geen vrije open economie.
Wij zitten er nu aan te denken om een deel in een langlopend deposito te stoppen (8 jaar/4% of zo)
Ik probeer de afgelopen jaren steeds een gunstige periode te vinden (meestal 3 jaar) en dan niet te grote bedragen. Zo valt er her en der steeds iets vrij zodat je niet zonder vrij spaargeld zit, en heb je toch een gunstiger rente. Maar omdat we het toch steeds opnieuw vastzetten is het niet de slimste optie denk ik. Ik verwacht toch het meeste nodig te hebben als we een ander huis kopen. En dat is volgens mij meestal een geldige reden om kostenloos een deposito open te breken.
Ik probeer de afgelopen jaren steeds een gunstige periode te vinden (meestal 3 jaar) en dan niet te grote bedragen. Zo valt er her en der steeds iets vrij zodat je niet zonder vrij spaargeld zit, en heb je toch een gunstiger rente. Maar omdat we het toch steeds opnieuw vastzetten is het niet de slimste optie denk ik. Ik verwacht toch het meeste nodig te hebben als we een ander huis kopen. En dat is volgens mij meestal een geldige reden om kostenloos een deposito open te breken.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik zou dat iig even goed checken in de voorwaarden, maar het geld alleen gebruikt gaat worden om ergens in de toekomst een huis te kopen kan je het idd prima langer vast zetten voor een hogere rente.
Ik vind de aangeboden depositorentes niet interessant met de oplopende inflatie. Je kunt 10 jaar vast 4.6% krijgen (Fortis geloof ik). Maarja, inflatie eurozone in een maand opgelopen 2.4 --> 2.8% en het einde is nog niet in zicht. Stukje vermogensrendementsheffing erbij a 1.2% en er blijft weinig over van je rente.Mistraller schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:13:
Wij zitten er nu aan te denken om een deel in een langlopend deposito te stoppen (8 jaar/4% of zo)
Nee maar wat zou je dan kiezen als je niet wilt beleggen, en toch niet achteruit wilt gaan...je huis aflossen is momenteel ook nog niet interessant zolang de HRA blijft bestaan in de huidige vorm.t_captain schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:16:
[...]
Ik vind de aangeboden depositorentes niet interessant met de oplopende inflatie. Je kunt 10 jaar vast 4.6% krijgen (Fortis geloof ik). Maarja, inflatie eurozone in een maand opgelopen 2.4 --> 2.8% en het einde is nog niet in zicht. Stukje vermogensrendementsheffing erbij a 1.2% en er blijft weinig over van je rente.
---------------
Helemaal mee eens, je kunt hooguit voor een kortere looptijd gaan. NIBC heeft een 5-jarig deposito tegen 4.1%. Ik denk op dit moment het hoogst haalbare als je tenminste risicoloos wilt sparen. De voorwaarden zijn ook nog eens goed:Mistraller schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:31:
[...]
Nee maar wat zou je dan kiezen als je niet wilt beleggen, en toch niet achteruit wilt gaan...je huis aflossen is momenteel ook nog niet interessant zolang de HRA blijft bestaan in de huidige vorm.
Vroegtijdige beëindiging is niet mogelijk tenzij er sprake is van:
Overlijden/echtscheiding/ werkloosheid (WW) en/of arbeidsongeschiktheid (WIA) van één van de depositohouders. Deze situaties dienen altijd ter beoordeling door NIBC Direct te worden voorgelegd.
Ik heb hier ook een buffertje weggezet en tot nu toe geen spijt van.
Arriving Somewhere but not here....
Inflatiebescherming heb je het meest met een variabele rente, die oploopt met oplopende inflatie. Vastrentend beschermt niet tegen inflatie.
maar die variabrle rente vind ik momenteel nauwelijks de moeite waard, zeker als je de vermogensrendementsheffing meetelt.
Bovendien zie ik momenteel de ECB in een spagaat zitten tussen inflatiebestrijding en het handhaven van een kunstmatig lage rente om te redden wat er te redden valt van de zuidelijke landen. Het gevolg van dit tweeslachtige beleid is dat de rente wat achterblijft bij de inflatie.
ik denk dat deze puzzel niet zonder beleggen valt op te lossen.
maar die variabrle rente vind ik momenteel nauwelijks de moeite waard, zeker als je de vermogensrendementsheffing meetelt.
Bovendien zie ik momenteel de ECB in een spagaat zitten tussen inflatiebestrijding en het handhaven van een kunstmatig lage rente om te redden wat er te redden valt van de zuidelijke landen. Het gevolg van dit tweeslachtige beleid is dat de rente wat achterblijft bij de inflatie.
ik denk dat deze puzzel niet zonder beleggen valt op te lossen.
Gunstige rente...al wil ik liever niet nog meer banken erbij. We hebben nu alles bij ASN/SNS/Rabo, ik wil ook nog een beetje overzicht behouden...Unne Offerse schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:51:
[...]
Helemaal mee eens, je kunt hooguit voor een kortere looptijd gaan. NIBC heeft een 5-jarig deposito tegen 4.1%. Ik denk op dit moment het hoogst haalbare als je tenminste risicoloos wilt sparen. De voorwaarden zijn ook nog eens goed:
Vroegtijdige beëindiging is niet mogelijk tenzij er sprake is van:
Overlijden/echtscheiding/ werkloosheid (WW) en/of arbeidsongeschiktheid (WIA) van één van de depositohouders. Deze situaties dienen altijd ter beoordeling door NIBC Direct te worden voorgelegd.
Ik heb hier ook een buffertje weggezet en tot nu toe geen spijt van.
---------------
Bij veel "nieuwe" banken (de hoge rente banken dus) is mijn ervaring dat tussentijds opzeggen veel meer beperkt is dan bij de ouderwetse grote banken.Mistraller schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:13:
Maak een spreadsheet?Mistraller schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:12:
[...]
Gunstige rente...al wil ik liever niet nog meer banken erbij. We hebben nu alles bij ASN/SNS/Rabo, ik wil ook nog een beetje overzicht behouden...
Geachte heer, mevrouw,
In verband met een mutatie in de toplijst van de rentetarieven sparen, ontvangt u een "Rente Alarm".
Gewijzigde spaarrentes per 21 mei 2011:
Bank of Scotland Internetspaarrekening: 2,75% (was 2,60%)
Met vriendelijke groet,
E-rente.nl
Geachte
De rente op de RentePlús Rekening is een variabele rente. Dit betekent dat de rente zowel kan stijgen als dalen. Met ingang van 25 mei 2011 verhoogt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,65% effectief per jaar. De rente op uw RentePlús Rekening behoort daarmee op dit moment tot één van de hoogste rentes voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.
Centraal beheer verhoogt dus ook. Vind het wel een minimale aanpassing en beetje zot om die door te voeren. Of hebben ze opeens ook een soort euribor beleid ofzo?
De rente op de RentePlús Rekening is een variabele rente. Dit betekent dat de rente zowel kan stijgen als dalen. Met ingang van 25 mei 2011 verhoogt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,65% effectief per jaar. De rente op uw RentePlús Rekening behoort daarmee op dit moment tot één van de hoogste rentes voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.
Centraal beheer verhoogt dus ook. Vind het wel een minimale aanpassing en beetje zot om die door te voeren. Of hebben ze opeens ook een soort euribor beleid ofzo?
"behoort tot één van de". Ik wil niet zeikerig doen, maar het is makkelijk behoren als je in je ééntje bent...
No production networks were harmed during this posting
De rente bij leaseplan blijft in juni gelijk. De trend van de euribor was omhoog maar sinds 3 weken weer omlaag. Vreemd, want volgende maand zal de europese bank de rente verhogen n.a.v. de alsmaar stijgende inflatie.
http://www.behr.nl/Beurs/Fondsh/euribor.01.html
Kreeg vandaag een mail dat de rente van de Westland Utrecht Bank ook wordt verhoogd naar 2.7% (komt van 2.6%).xxxMaverick schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:38:
Geachte
is minieme daling als je lange termijn trend bekijktAnoniem: 87302 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:48:
Vreemd, want volgende maand zal de europese bank de rente verhogen n.a.v. de alsmaar stijgende inflatie.
MoneYou is naar 2,7% rente (zowel normale spaarrekening als kwartaalspaarrekening).
Dan zitten ze gelijk weer bij de top van spaarrentes op rekeningen zonder voorwaarden. LPB en Bank of Scotland uitgezonderd, LPB kan je niet meer openen en Bank of Scotland heeft geen Nederlands garantiestelsel (dus die valt voor mij iig af
).
Dan zitten ze gelijk weer bij de top van spaarrentes op rekeningen zonder voorwaarden. LPB en Bank of Scotland uitgezonderd, LPB kan je niet meer openen en Bank of Scotland heeft geen Nederlands garantiestelsel (dus die valt voor mij iig af
[ Voor 61% gewijzigd door McVirusS op 03-06-2011 09:33 ]
Actuele marktrentes (03-Jun-2011 09:45):
sw 1,0260
6m 1,7140
Ik snap niet waarom banken dit verschil van bijna 70bp niet doorgeven in hun geldmarktdeposito's.
sw 1,0260
6m 1,7140
Ik snap niet waarom banken dit verschil van bijna 70bp niet doorgeven in hun geldmarktdeposito's.
Vanaf volgende maand kunnen de rentes weer flink omhoog. Na de woOrden van Trichet staat de euibor op het hoogste punt sinds jaren. De daling van vorige maand is in een keer weg.
De rente stijgingen, verwachten jullie dat die nog het gehele jaar zullen doorlopen ?
Ik heb nu een spaarrekening bij MoneYou (2.70%) met variabele rente, maar kan het geld best voor een langere periode missen en zou het graag voor een X aantal jaar vast willen zetten. Wil echter niet het risico lopen dat ik nu voor een veel te lage rente vastzet als die binnen het komende half jaar waarschijnlijk aanzienlijk zal stijgen.
Ik heb nu een spaarrekening bij MoneYou (2.70%) met variabele rente, maar kan het geld best voor een langere periode missen en zou het graag voor een X aantal jaar vast willen zetten. Wil echter niet het risico lopen dat ik nu voor een veel te lage rente vastzet als die binnen het komende half jaar waarschijnlijk aanzienlijk zal stijgen.
Tja, dat risico loop je nu juist altijd met vastzetten, en daarom krijg je ook iets hogere rente dan de variabele rente van het moment.Jeffrey88 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:20:
De rente stijgingen, verwachten jullie dat die nog het gehele jaar zullen doorlopen ?
Maar ik bekijk het zo: de bank weet beter te voorspellen waar de rente heen gaat dan jij, dus ze zullen je nu bijvoorbeeld 2,8% vast geven voor 2 jaar met de variabele rente op 2,7% nu, waarbij je waarschijnlijk over 2 jaar gemiddeld op 2,9% ofzo zou komen met de variabele rente. Doe mij dan maar variabel.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
De bank geeft ook iets meer rente bij vastzetten vanwege de zekerheid die het ze geeft. Dus "vaste rente" is niet per definitie hoger dan "gemiddelde variabele rente".Exar schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:24:
[...]
Maar ik bekijk het zo: de bank weet beter te voorspellen waar de rente heen gaat dan jij, dus ze zullen je nu bijvoorbeeld 2,8% vast geven voor 2 jaar met de variabele rente op 2,7% nu, waarbij je waarschijnlijk over 2 jaar gemiddeld op 2,9% ofzo zou komen met de variabele rente. Doe mij dan maar variabel.
Nee, de gemiddelde variable rente is absoluut lager. Je krijgt meer bij een deposito meer omdat de bank meer zekerheden heeft over hoeveel geld ze hebben, en hoeveel rente ze daarop moeten betalen. Het is ook logisch dat je minder krijgt bij een variabele rente, anders zou niemand enige reden hebben om geld vast te zetten. Als je geld leent (hypotheek bijv.) is het juist andersom. Dan betaal je over het algemeen minder als je een variabele rente hebt, maar je hebt minder zekerheden wat betreft je toekomstige maandlasten.Exar schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:24:
[...]
Tja, dat risico loop je nu juist altijd met vastzetten, en daarom krijg je ook iets hogere rente dan de variabele rente van het moment.
Het blijft natuurlijk lastig inschatten, maar ik ben er van overtuigd dat de rente de komende 'paar jaar' niet extreem zal stijgen. Vooral omdat overheden die diep in de schulden zitten daarover niet meer rente willen gaan betalen.
Als ik op dit moment deposito's van 3 à 4 jaar bekijk, dan kun je toch 1% meer rente pakken dan direct opvraagbaar. Als je boven de grens voor vermogensrendementsheffing zit, is de winst relatief nog een stuk groter natuurlijk.
Als ik op dit moment deposito's van 3 à 4 jaar bekijk, dan kun je toch 1% meer rente pakken dan direct opvraagbaar. Als je boven de grens voor vermogensrendementsheffing zit, is de winst relatief nog een stuk groter natuurlijk.
Het is in de regel verstandig om geld vast te zetten in tijden van dalende rente. Nu is het voorspellen van renteontwikkelingen tamelijk lastig en in het bijzonder als het om de toekomst gaat, maar de verwachting is dat de rente de komende tijd eerder zal stijgen dan dalen (we komen van een zeer lage euribor en die staat historisch gezien nog erg laag). Als je dus denkt dat ie gaat stijgen niet vastzetten.
Moet je weleen bank hebben die mee gaat in de stijgingen, zit nu bij ING met 2,3% en begint toch wel te verschillen met de andere banken... Tijd om de alternatieven uit te zoeken.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
ING schijnt niet mee te mogen stijgen vanwege staatssteun.
bron: spaarinformatie.nlWestland Utrecht mag weer concurreren op de spaarrente
Vanwege de staatssteun voor ING, heeft de Europese Commissie besloten dat ING niet op rente mag concurreren. Deze regel gold ook voor ING dochter Westland Utrecht Bank. De Europese commissie heeft voor Westland Utrecht Bank deze beperking opgeheven omdat deze bank steeds losser komt te staan van ING
En Moneyou mag dat wel?Henk007 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:46:
Concurrentie is een relatief begrip in kartelland Nederland. Kijk eens naar de hypotheekrentes in Denemarken om te zien wat voor tarieven er zouden gelden bij echte marktwerking.Henk007 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:46:
[...]
bron: spaarinformatie.nl
Henk007 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:46:
Daar heb ik niet eens bij stil gestaan.RemcoDelft schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:53:
En Moneyou mag dat wel?
Gezien Moneyou een zelfstandige 100% dochteronderneming van de ABN AMRO Bank is, wat zou dit betekenen als de ABN bijvoorbeeld zou omvallen, of als ABN verlies maakt, heeft dit effect op Moneyou ?
[ Voor 18% gewijzigd door Jeffrey88 op 12-06-2011 23:16 ]
De Nederlandse staat bezit momenteel alle aandelen, dus ABN-AMRO valt pas om, op het moment dat onze overheid niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Op dat moment heb je wel andere dingen aan je hoofd dan je druk maken over je spaargeld
Het was gewoon nieuwsgierigheid. Ik weet dat de bank niet zomaar kan omvallen gezien het in de handen van de staat is, maar is het kopje verlies wel te beantwoorden ?
[ Voor 17% gewijzigd door Jeffrey88 op 12-06-2011 23:24 ]
Tegen die tijd kunnen we altijd nog bij de Grieken en Ijslanders aankloppen.Henk007 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:21:
De Nederlandse staat bezit momenteel alle aandelen, dus ABN-AMRO valt pas om, op het moment dat onze overheid niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Op dat moment heb je wel andere dingen aan je hoofd dan je druk maken over je spaargeld
NIBC naar 2,7% en ook de korte deposito's omhoog (3% voor 1 jaar bijvoorbeeld.).
[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 16-06-2011 12:51 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Anoniem: 111703
Op naar de 5,10% die het ooit was (lees: iets meer dan 2 jaar geleden). Zelfs als je je geld 10 jaar vast zet, zit je nog maar op 4,70%.Gizz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:50:
NIBC naar 2,7% en ook de korte deposito's omhoog (3% voor 1 jaar bijvoorbeeld.).
Je beseft wel dat de inflatie op zo'n moment ook hoog is? Dus of het zo goed is voor de economie en daarmee jouzelf valt te betwijfelen.Anoniem: 111703 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:34:
[...]
Op naar de 5,10% die het ooit was (lees: iets meer dan 2 jaar geleden). Zelfs als je je geld 10 jaar vast zet, zit je nog maar op 4,70%.
Anoniem: 111703
Gecombineerd met de vermogensbelasting levert het je eigenlijk geen reet op, nee. Je geld parkeren in het buitenland is ook geen goed idee gebleken, dus dan blijft er niet veel meer over.Roamor schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:38:
[...]
Je beseft wel dat de inflatie op zo'n moment ook hoog is? Dus of het zo goed is voor de economie en daarmee jouzelf valt te betwijfelen.
Jawel, uitgeven.Anoniem: 111703 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:12:
[...]
Gecombineerd met de vermogensbelasting levert het je eigenlijk geen reet op, nee. Je geld parkeren in het buitenland is ook geen goed idee gebleken, dus dan blijft er niet veel meer over.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dan blijft er dus niet veel over.
Waarom? Omdat het kan!!
Dat ligt eraan wat je kooptLolhozer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:40:
Dan blijft er dus niet veel over.
Valt me altijd op dat het renteverschil tussen SW en langere periodes op de geldmarkt maar heel beperkt wordt doorgegeven. Op de geldmarkt scheelt SW en 1 jaar ongeveer 0.9%, bij NIBC slechts 0.3%.Gizz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:50:
Als ik het woord 'uitgeven' lees denk ik niet aan effecten. Volgens Lolhozer blijft er dan niets van over. Dat bestrijdt ik. Je krijgt natuurlijk wel iets voor je geld terug
Hoewel enigszins offtopic, is je geld uitgeven aan leuke spulletjes gewoon een optie natuurlijk. En daar krijg je dus plezier voor terug
Als ik het woord 'uitgeven' lees denk ik niet aan effecten.
Volgens Lolhozer blijft er bij geld uitgeven (niet aan effecten) niets van over. Dat bestrijdt ik. Je krijgt natuurlijk wel iets voor je geld terug
Hoewel enigszins offtopic, is je geld uitgeven aan leuke spulletjes gewoon een optie natuurlijk. En daar krijg je dus plezier voor terug
[ Voor 28% gewijzigd door Roenie op 17-06-2011 11:18 ]
offtopic:
A propos olijfolie-obligaties de volgende tegeltjeswijsheid:
"Wie tijdig kort ging op Grieks papier, heeft deze zomer veel plezier"
A propos olijfolie-obligaties de volgende tegeltjeswijsheid:
"Wie tijdig kort ging op Grieks papier, heeft deze zomer veel plezier"
Hoho, ik reageerde op de opmerking dat je dan maar je geld moest uitgeven, over aandelen en obligaties heb ik het niet gehad.Roenie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:27:
[...]
Als ik het woord 'uitgeven' lees denk ik niet aan effecten. Volgens Lolhozer blijft er dan niets van over. Dat bestrijdt ik. Je krijgt natuurlijk wel iets voor je geld terug
Waarom? Omdat het kan!!
Hoho, dat is precies wat ik bedoeldeLolhozer schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:19:
Hoho, ik reageerde op de opmerking dat je dan maar je geld moest uitgeven, over aandelen en obligaties heb ik het niet gehad.
Jij hebt het erover dat je niets overhoudt als je geld uitgeeft. In mijn reactie aan davidgilmour bedoelde ik juist dat het niet om effecten ging.
Geld uitgeven geeft je namelijk wel degelijk iets: plezier, herinneringen, et cetera.
Ik zal mijn eerdere posting aanpassen
[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 17-06-2011 11:18 ]
Een verhoging van 0,1%, maar blijft duidelijk achter bij de concurrentie.De rente op uw ASN spaarrekening(en) wijzigt per 24 juni 2011.
ASN Ideaalsparen
Nieuw rentepercentage 2,50%
Oud rentepercentage 2,40%
Ook ING heeft zijn rentes aangepast zie ik net:
http://www.ing.nl/particu...iging-rentewijziging.aspx
ASN heeft weer als voordeel dat ze niet in 'vieze dingen' investeren.Henk007 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:12:
Een verhoging van 0,1%, maar blijft duidelijk achter bij de concurrentie.
Wat is vies? Winst is per definitie vies.Roenie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:28:
[...]
ASN heeft weer als voordeel dat ze niet in 'vieze dingen' investeren.
Het is wel een probleem dat sparen eigenlijk netto niets oplevert en zelfs belast wordt, terwijl aan de andere kant schulden gesubsidieerd worden met aftrekposten.
Nog afgezien van het feit dat sparen je recht op toeslagen/bijstand/vrijstellingen wegneemt. Eigenlijk zou sparen fiscaal BELOOND moeten worden: I.p.v. een vermogensrendementsheffing een vermogensrendementtoeslag: van 20.000 tot 200.000 euro jaarlijks 1.2% cadeau van de fiscus! En dat kan dan gefinancieerd worden door het wegstrepen van subsidies op leningen
De argumenten dat er dan geld wordt gegeven aan mensen die genoeg hebben gaan nu net zo hard op voor de hypotheekrenteaftrek. Zie het als een beloning voor het feit dat deze mensen niet bij het minste of geringste aanspraak maken op bijstand en alle andere sloebertoeslagen. Op lange termijn lijkt het me als land aanzienlijk gunstiger om te sparen, dan schulden op te bouwen. Tenzij je dusdanig veel schulden maakt zoals die beroepsstakers in het zuiden van de EU, dat de rest van de EU met geld gaat strooien.
[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 25-06-2011 10:47 ]
Hier heb je een punt. Als je netjes spaart en je eigen broek op houdt kun je ter zijner tijd betalen voor de mensen die er op los lenen.RemcoDelft schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:45:
Het is wel een probleem dat sparen eigenlijk netto niets oplevert en zelfs belast wordt, terwijl aan de andere kant schulden gesubsidieerd worden met aftrekposten....
Bovenstaande discussie hoort hier niet thuis.
Dit topic is bestemd voor het bespreken van spaarproducten.
Dit topic is bestemd voor het bespreken van spaarproducten.
Zal ook tijd worden. De grootbanken lopen wel erg achter met rente nu hoor. Rabo, abn en ing bieden allemaal wel rekeningen met 2,5% maar allemaal met beperkende voorwaarden.mark de man schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:16:
Ook ING heeft zijn rentes aangepast zie ik net:
abn amro verhoogt rente naar 2,2 voor direct kwartaal, tja, wat moet je daar nu weer mee........kwartaal trouw rekening en dan nog lage rente ook...
Die rente houden ze lekker laag voor alle klanten die niet bij de eigen bank wegwillen, daar verdienen de grote banken gewoon goud geld mee. Voor degene die liever meer rente willen, hebben ze dochterbank Moneyou opgericht. Bewuste strategie dus.xxxMaverick schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:14:
abn amro verhoogt rente naar 2,2 voor direct kwartaal, tja, wat moet je daar nu weer mee........kwartaal trouw rekening en dan nog lage rente ook...
Nu worden de verschillen tussen LPB en de rest wel heel erg klein.De renteopslag in het derde kwartaal van 2011
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het derde kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 1,75% naar 1,40%.
Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 1,23% naar 1,32%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 juni 2011 komt de spaarrente voor juli 2011 hiermee uit op 2,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,40%.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Moneyou is 2,70%. Uit principe alles naar Moneyou overgeboekt, zal ze leren daar bij die snelle leasejongens. Een beetje de rente gaan verlagen in tijden dat de euriobor stijgt!wildhagen schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:31:
Gaat idd de verkeerde kant op bij LPB ja.... als er elk kwartaal 0,35 procent van de opslag afgaat... hopen dat dit iets incidenteels is, anders misschien maar eens tijd om naar alternatieven te gaan zoeken.

Als we dit nu met zijn allen doen, dan flikken ze zoiets niet meer.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 30-06-2011 11:55 ]
Het is toch logisch dat LPB dit doet? Ze nemen geen nieuwe klanten aan, dus hebben zat geld. Dan hoeven ze ook niet meer zowat een halve % meer te bieden dan alle andere banken. Met hun huidige percentage zitten ze nog steeds aan de top. Zolang ze dat blijven hou ik mijn geld wel daar hoor.
Toch gewoon marktwerking? Niets principieels aan. Ze hadden in feite juist een te hoge rente. Alsof er een supermarkt is die alles 3 kwartjes goedkoper verkoopt dan welke andere supermarkt ook, terwijl ze met 1 kwartje goedkoper net zoveel klanten hadden gehad.
Het is uiteraard wel jammer. Voelde wel lekker... Mijn spaargeld bij een exclusieve bank waar anderen dat niet meer kunnen doen en ook nog eens een veel hogere rente dan concurrenten. Nu is ie weer gewoon zoals de andere banken.
Toch gewoon marktwerking? Niets principieels aan. Ze hadden in feite juist een te hoge rente. Alsof er een supermarkt is die alles 3 kwartjes goedkoper verkoopt dan welke andere supermarkt ook, terwijl ze met 1 kwartje goedkoper net zoveel klanten hadden gehad.
Het is uiteraard wel jammer. Voelde wel lekker... Mijn spaargeld bij een exclusieve bank waar anderen dat niet meer kunnen doen en ook nog eens een veel hogere rente dan concurrenten. Nu is ie weer gewoon zoals de andere banken.
[ Voor 17% gewijzigd door FunkyTrip op 30-06-2011 17:29 ]
Dit dus.
Nederlanders schijnen de laatste tijd flink te sparen, waardoor het aanbod van geld in NL relatief ruim is. Intussen is de investeringscyclus nog niet echt op gang gekomen (economisch herstel komt tot op heden voor rekening van export en voorraadcyclus). Daarmee blijft de behoefte aan werkkapitaal voor LeasePlan beperkt. De verhouding tussen de behoefte aan kapitaal en de beschikbaarheid van spaargeld is bepalend voor de renteopslag die LPB hanteert.FunkyTrip schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:27:
Ik vind het een lekker helder beleid om je rente te koppelen aan Euribor met een bedrijfs-specifieke opslag die je periodiek vaststelt.
Dan moet je het misschien naar MeesPierson of Theodoor Gilissen overboekenHet is uiteraard wel jammer. Voelde wel lekker... Mijn spaargeld bij een exclusieve bank waar anderen dat niet meer kunnen doen [...]
Ze kunnen het ook koppelen aan het aantal scheten dat ik per dag laat en dan delen door 12.t_captain schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:41:
[...]
Ik vind het een lekker helder beleid om je rente te koppelen aan Euribor met een bedrijfs-specifieke opslag die je periodiek vaststelt.
Er is zo dus totaal geen koppeling met die euribor. Ze doen gewoon maar wat.
Ik voorspel de euribor gaat stijgen en over drie maanden staan Moneyou, Centraal Beheer, Westland en BOS rond de drie procent. Dan zullen zij weer volgen en erover heen gaan.
Ik denk dat er 'druk' vanuit het bankwezen is om niet zo een hoge rente te geven, want andere banken moeten volgen. Je wil niet weten hoeveel miljoenen euros dit scheelt aan rente als ze gewoon netjes dezelfde opslag hadden gehouden en op 3,12% rente zaten. De concurrentie MOEST dan volgen.
Waarom moet de concurrentie volgen? LPB heeft een klantenstop, dus klanten kwijtraken aan LPB is niet aan de orde. De enige reden waarom die opslag gewijzigd is, is dat LPB meer spaargeld heeft uit staan dan ze aan werkkapitaal nodig hebben (vandaar ook de klantenstop). Die hele bank is opgezet voor voldoende en goedkoop werkkapitaal voor de lease-tak. Nu er meer dan voldoende is, is het tijd om de opslag te verlagen om nog goedkoper uit te zijn.Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat er 'druk' vanuit het bankwezen is om niet zo een hoge rente te geven, want andere banken moeten volgen. Je wil niet weten hoeveel miljoenen euros dit scheelt aan rente als ze gewoon netjes dezelfde opslag hadden gehouden en op 3,12% rente zaten. De concurrentie MOEST dan volgen.
En om te voorkomen dat mensen massaal geld gaan overmaken naar een andere rekening, hoeven ze alleen maar ervoor te zorgen dat ze bij de top blijven. Als Moneyou en Scotland naar 2,8% zou gaan, kan LPB naar 2,78% of 2,82% gaan.Sempy schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:15:
[...]
Waarom moet de concurrentie volgen? LPB heeft een klantenstop, dus klanten kwijtraken aan LPB is niet aan de orde. De enige reden waarom die opslag gewijzigd is, is dat LPB meer spaargeld heeft uit staan dan ze aan werkkapitaal nodig hebben (vandaar ook de klantenstop). Die hele bank is opgezet voor voldoende en goedkoop werkkapitaal voor de lease-tak. Nu er meer dan voldoende is, is het tijd om de opslag te verlagen om nog goedkoper uit te zijn.
Ikzelf ga iig niet overboeken als het 0,02% scheelt. Het staat prima bij LPB
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
sorry, maar begrijp je zelf wel waar je het over hebtAnoniem: 87302 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:24:
[...]
Ze kunnen het ook koppelen aan het aantal scheten dat ik per dag laat en dan delen door 12.
Er is zo dus totaal geen koppeling met die euribor. Ze doen gewoon maar wat.

Ik vind dat hij wel gelijk heeft. Ze koppelen het zogenaamd aan de Euribor maar bepalen zelf de renteopslag daarnaast. Dus als de Euribor hard stijgt dan gooi je gewoon die renteopslag omlaag. Wat is hier helder en transparant aan?xxxMaverick schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:33:
[...]
sorry, maar begrijp je zelf wel waar je het over hebt
En weg is het exclusieve gevoel, om één van de weinige mensen te zijn die een spaarrekening hadden bij Leaseplanbank.
Waarom? Omdat het kan!!
En nu weer openSempy schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:15:
[...]
Waarom moet de concurrentie volgen? LPB heeft een klantenstop, dus klanten kwijtraken aan LPB is niet aan de orde. De enige reden waarom die opslag gewijzigd is, is dat LPB meer spaargeld heeft uit staan dan ze aan werkkapitaal nodig hebben (vandaar ook de klantenstop). Die hele bank is opgezet voor voldoende en goedkoop werkkapitaal voor de lease-tak. Nu er meer dan voldoende is, is het tijd om de opslag te verlagen om nog goedkoper uit te zijn.
Geachte heer Gilmour,
Zoals we u eerder hebben bericht, hebben wij in augustus 2010 tijdelijk een pauze ingelast bij het aannemen van nieuwe klanten. Naast onze 50.000 bestaande klanten hebben zich in de tussentijd zo'n 13.000 belangstellenden bij ons gemeld die ook een Internetspaarrekening willen aanvragen.
Na een periode van tien maanden kunnen nieuwe particuliere spaarders vanaf vandaag weer een rekening bij ons openen. Voor u als bestaande klant verandert er verder niets. We vinden het echter wel belangrijk om onze klanten net als alle belangstellenden hier persoonlijk van op de hoogte te stellen.
-----
Vertaling
Geachte heer Gilmour.
Wij gaan u als trouwe vaste klant naaien door u een lagere vergoeding te geven. Met het geld da we besparen zoeken we nieuwe klanten die we later ook kunnen naaien middels onze 'transparante' (lolz) koppeling aan de Euribor
Zoals we u eerder hebben bericht, hebben wij in augustus 2010 tijdelijk een pauze ingelast bij het aannemen van nieuwe klanten. Naast onze 50.000 bestaande klanten hebben zich in de tussentijd zo'n 13.000 belangstellenden bij ons gemeld die ook een Internetspaarrekening willen aanvragen.
Na een periode van tien maanden kunnen nieuwe particuliere spaarders vanaf vandaag weer een rekening bij ons openen. Voor u als bestaande klant verandert er verder niets. We vinden het echter wel belangrijk om onze klanten net als alle belangstellenden hier persoonlijk van op de hoogte te stellen.
-----
Vertaling
Geachte heer Gilmour.
Wij gaan u als trouwe vaste klant naaien door u een lagere vergoeding te geven. Met het geld da we besparen zoeken we nieuwe klanten die we later ook kunnen naaien middels onze 'transparante' (lolz) koppeling aan de Euribor
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 04-07-2011 09:01 ]
tijdje geleden ook een rekening geopend bij Moneyyou meteen een deposito van 6 maanden geopend. Uiteraard ging 2 weken na openen de rente omhoog van 2,7 naar 2,8 maar over 6 maanden maakte dat niet heel veel uit.
Mooi dat ik een mail kreeg van de LPB, nu heb ik me direct aangemeld. Hopelijk kan ik nu ook gaan profiteren van de hoge rentes daar, alhoewel het verschil marginaal is met sommige concurrenten. Hopelijk gaan we binnenkort richting de 3%.
Hmm, de LPB is nieuw voor mij. Zo te lezen gebruiken ze wel een wat andere constructie dan de gemiddelde bank om de rente te bepalen.
Zelf ben ik sinds vorige week naar WestlandUtrecht bank gegaan. Het is in elk geval een grote speler, en met een rente van 2.7% zitten ze goed (ze willen ook altijd in de top 3 van rente staan, dus ik hoop dan ook dat ze dit gaan waarmaken
). Heb ook een tijd bij NIBC gezeten maar het geld overmaken duurde altijd even (ongeveer 3 werkdagen) en het vertrouwen was er bij mij op een of andere manier ook niet meer.
Zelf ben ik sinds vorige week naar WestlandUtrecht bank gegaan. Het is in elk geval een grote speler, en met een rente van 2.7% zitten ze goed (ze willen ook altijd in de top 3 van rente staan, dus ik hoop dan ook dat ze dit gaan waarmaken
[ Voor 22% gewijzigd door Tonkey op 04-07-2011 15:22 ]
Zit zelfs nog even te twijfelen of ik hem wel zal openen omdat ik me afvraag of ze in de toekomst nog hogere rentes gaan bieden dan de rest nu ze teruggezakt zijn naar 2.72%. Maarja, het is gratis dus niet geschoten is altijd mis.
0.02% hogere rente dan bij MoneYou, dikke winst!
0.02% hogere rente dan bij MoneYou, dikke winst!
Heb wel geopend, ook al heb ik Moneyou. Zodra LBP weer ver boven Moneyou zit, hevel ik mijn geld over
.
Heb ook een rekening geopend bij LPB, maar 2.72% is wel een beetje teleurstellend.
Was de opslag boven op de euribor voorheen ook +1.4% of hebben ze het verlaagd en hopen ze nu allemaal mensen binnen te krijgen die vanwege de mond-op-mond reclame denken dat LPB veel hoger zit dan de rest?
edit:
Laat maar zitten, heb het antwoord al gevonden...
Cis in "Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2"
Hmmm... tegenvaller dus... euribor met 9 basispunten gestegen, maar de zogenaamde "vaste" opslag is met 35 basispunten gedaald... klinkt als wat de Postbank vroeger deed met hoog beginnen en daarna stiekem steeds verder verlagen in de hoop dat de brave Postbankklant het toch niet doorhad...
Vraagje: Hoe is LPB in de communcatie van dit soort zaken? Hebben ze de bestaande klanten een mailtje gestuurd met de aanpassingen?
Was de opslag boven op de euribor voorheen ook +1.4% of hebben ze het verlaagd en hopen ze nu allemaal mensen binnen te krijgen die vanwege de mond-op-mond reclame denken dat LPB veel hoger zit dan de rest?
edit:
Laat maar zitten, heb het antwoord al gevonden...
Cis in "Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2"
Hmmm... tegenvaller dus... euribor met 9 basispunten gestegen, maar de zogenaamde "vaste" opslag is met 35 basispunten gedaald... klinkt als wat de Postbank vroeger deed met hoog beginnen en daarna stiekem steeds verder verlagen in de hoop dat de brave Postbankklant het toch niet doorhad...
Vraagje: Hoe is LPB in de communcatie van dit soort zaken? Hebben ze de bestaande klanten een mailtje gestuurd met de aanpassingen?
[ Voor 52% gewijzigd door The_Sukkel op 04-07-2011 20:11 ]
Elke laatste dag van de maand wordt je op de hoogte gehouden van de rente ontwikkelingen. Dan wordt ook de rente van de volgende maand (volgende dag) bekend gemaakt.
Moneyou gaat haar voorwaarden aanpassen. O.a. dit komt erin:
Betekend dit dat als je niet elke 10 dagen inlogt je account opgeheven kan worden??? Ik heb toch echt geen zin om elke 10 dagen in te gaan loggen!?Inloggen Persoonlijke pagina
MoneYou vindt het belangrijk dat je als klant regelmatig, met een tussentijd van maximaal 10 dagen, inlogt op je Persoonlijke pagina om de eventueel aanwezige berichten te lezen en de boekingen te controleren. Daarom heeft MoneYou dit als verplichting in de voorwaarden opgenomen. Hiermee draag je ook zelf bij aan de bescherming van je Persoonlijke gegevens.
Werkelijk? O-M-G. Ik heb daar voor ASN wel eens wat over geschreven.
* Rukapul gaat een briefje dichten naar Moneyou.
Overigens heeft Moneyou ook al het meest kansloze wachtwoordbeleid: men stelt er zoveel eisen aan dat ik bij een wachtwoordaanpassing typisch niet in 1x een goed wachtwoord intyp. Ook zijn de eisen zodanig dat m'n wachtwoordtool geen wachtwoorden kan genereren die aan de eisen voldoen. Wederom een voorbeeld van beveiliging die niet effectief is omdat het de gebruiker niet meeneemt in het ontwerp.
* Rukapul gaat een briefje dichten naar Moneyou.
Overigens heeft Moneyou ook al het meest kansloze wachtwoordbeleid: men stelt er zoveel eisen aan dat ik bij een wachtwoordaanpassing typisch niet in 1x een goed wachtwoord intyp. Ook zijn de eisen zodanig dat m'n wachtwoordtool geen wachtwoorden kan genereren die aan de eisen voldoen. Wederom een voorbeeld van beveiliging die niet effectief is omdat het de gebruiker niet meeneemt in het ontwerp.
[ Voor 45% gewijzigd door Rukapul op 05-07-2011 09:36 ]
Dit topic is gesloten.