Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG Aanschaf] multimedianotebook april 2011

De NBBG staat weer online. Hier kunnen we dus over de aanschaf van de modellen hebben.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Best buy multimedianotebook

reviews: Notebook Best Buy Guide: april 2011

Alternatieven
pricewatch: Asus N73SV-TZ138V

pricewatch: Asus N73SV-TZ094V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400778

ik heb de asus N73SV-TZ094V. waarom? snel+scherm(moooiii:D)+videokaart doet t goed op bijv crysis 2 demo (high -> ongeveer 30 FPS) en geluid ook nog goed voor een notebook en dat alles voor +- 950... 1 minpuntje het toestenbord. en ik zat al te twijfelen ook tussen de Dell en de asus.. maar resolutie verschil heeft me toch voor de asus laten kiezen..

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 400778 op 02-04-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402072

Anoniem: 400778 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:02:
ik heb de asus N73SV-TZ094V. waarom? snel+scherm(moooiii:D)+videokaart doet t goed op bijv crysis 2 demo (high -> ongeveer 30 FPS) en geluid ook nog goed voor een notebook en dat alles voor +- 950... 1 minpuntje het toestenbord. en ik zat al te twijfelen ook tussen de Dell en de asus.. maar resolutie verschil heeft me toch voor de asus laten kiezen..
agree,wat een geweldige laptop,ik heb 'm niet voor games maar met een usb tv kaart heb je wel wat vermogen nodig om de andere progs goed te laten draaien.
105 services draaien ook mee en kan dat niet wat minder vraag ik me af... |:( 8)7 :?
bij xp was dat veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403680

Hallo

Ik hoop dat ik in het juiste topic zit, zo niet alvast mijn excuses.

Ik ben opzoek naar een krachtpatser voor 1000-1200 euro.
Mijn vereisten zijn dat het een i7 quadcore, 17,3 inch scherm en de resolutie van 1920x1080 moet hebben
Ook moet hij het liefst 8192 MB hebben. Harde schijf hoeft niet groot te zijn. Zal meer als genoeg hebben aan 120 GB. Ik weet dat het nogal een vereisten zijn maar er valt nog wel een beetje te schuiven hier en daar. Ik zal hem behoorlijk intensief gebruiken, omdat ik werk met de computer en wil met dit weer toch niet altijd binnen zitten dus wil ik hem voor in de tuin ( misschien weten jullie wat voor soort display ik hiervoor moeten hebben ) Ik heb wel wat gezocht en kwam vaak bij de ASUS uit. Ook zie ik dat de systemen van Alternate behoorlijk goed aan mijn vereisten voldoen maar ik heb geen idee of ik daar wel goed aan doe.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen hiermee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 403680 op 17-04-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Makkelijk:
http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/fs
Duurste model. Zelf http://tweakers.net/price...0tYeyVQWt_2rszPlnL72RQq1v toevoegen (=12GB RAM) Met de kortingsbonnen erbij zul je dan nog onder de 1100 uitkomen.

Veel andere kandiaten zijn er niet, je hebt de N73, maar die heeft geen 4 DIMM slots meen ik, en is bijna net zo duur...
Het nadeel van bovenstaande is dat je een 3D scherm hebt waar je relatief veel voor betaalt (maar alsnog goedkoper dan de concurrentie), en het feit dat je de accu vrij rap leegtrekt omdat je geen optimus hebt in combinatie met een vrij forse grafische kaart, ik geloof dat de 4 uur niet mogelijk is.
Het scherm is daartegen wel extreem fel, wat handig is als je buiten wilt zitten. Het scherm in de asus is -zoals meestal- vrij ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie, dit helpt me enorm!
Ik begreep enkelt niet wat je bedoelt met de kortingsbonnen en is het makkelijk om de extra mb er bij te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dell Waardebonnen Topic

Je kan makkelijk extra reepjes RAM erin stoppen, je haalt de accu eruit, haalt 1 (!) schroefje los, en je stopt het RAM erbij. Makkelijker dan dat kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even alles doorgelopen op de Dell site en zie dat ik eigenlijk een hoop grafische dingen van deze laptop niet zal gebruiken. Ik koop hem om een hoop dingen aan te kunnen tegelijkertijd. Ik wilde toch even zeker weten of dit dan nog steeds de beste optie is of dat ik misschien toch voor een ander moet gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad nogal een.. gamebak, maar de concurrentie is ver te zoeken op dit moment, Kijk maar hoeveel laptops er zijn met een full-hd scherm op dit formaat:
http://tweakers.net/price...VGLv6KspeJIWdYNi1Qqz5znFw

Je hebt de envy, maar die heeft eenzelfde grafische kaart... is duurder, en heeft ook een 3d scherm (hetzelfde scherm zelfs). De toshiba is niet leverbaar, en de G73 is een nog meer op gamers gerichte bak.

De enige die in de buurt komt is pricewatch: Asus N73SV-TZ094V, Maar die is "slechts" €100€80 goedkoper, maar dat zou ik wel over hebben voor 4GB extra RAM (12 vs 8GB, als je er los een setje bij koopt) en een veel beter scherm. Het enige waar de asus in uitblinkt is een jaar extra garantie en geluidsproductie. Maar ik weet niet hoeveel waarde je daaraan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan het geluid hecht ik totaal geen waarde, vind het alleen zonde om gelijk me schoevendraaier te pakken als ik een nieuwe laptop bestel. Ik weet ook niet wat dat zal doen aan de garantie. Dat weerhoud mij een beetje van de koop. Ik zie dat als ik er bij dell meer ram wil bij kopen dat ik daar nog zeker een extra aantal euros voor moet neertellen. Het enige wat voorderest nog zeer belangrijk is in vergelijking met de asus, is de helderheid van het beeldscherm, zal dit ding puur voor buiten gebruiken dus een goede display is zeker ook noodzakelijk.

Geef me nog een goede reden en je trekt me over de streep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403680 schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:34:
Aan het geluid hecht ik totaal geen waarde, vind het alleen zonde om gelijk me schoevendraaier te pakken als ik een nieuwe laptop bestel. Ik weet ook niet wat dat zal doen aan de garantie.
no problemo, dell, en de meeste andere fabrikante, zijn daar erg soepel in.

Het scherm van de dell heeft 376cd/m (zelfde scherm, candela per vierkante meter), de asus haalt 152cd/m, het op 1-na laagste wat ik tot nu toe ben tegengekomen in een beetje laptop (
http://www.notebookcheck....3JQ-Notebook.40939.0.html

ofwel: als je buiten wilt zitten neem je niet de asus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickeh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 18:44
Hey Tweakers, nieuweling hier. Als ik goed heb begrepen is dit het juiste topic om mijn vraag aan jullie te stellen. Ik ben al een paar weekjes bezig met het zoeken naar een nieuwe laptop en sta op het punt mijn keuze te maken, al vraag ik graag het advies van de tweakers hier, aangenomen dat jullie over het algemeen een heel stuk meer van de hardware weten dan ik. Mijn hoofddoelen waar de laptop geschikt voor moet zijn, zijn gamen en audiobewerking.

Mijn budget zit op 1000 euro, en ik heb deze twee specifieke laptops op het oog: de pricewatch: Asus G53SW-SX105V of de pricewatch: Asus N73SV-TZ094V. Het grootste verschil is dat de G53 een 15" scherm heeft, weliswaar van betere kwaliteit, maar slechts een max res van 1366 x 768. een GTX 460m en een i5 SB. De N73 heeft een 17" full HD scherm, slechter keyboard, GeForce 540m en een quadcore i7 SB.

15" of 17" maakt me niet zoveel uit aangezien de portability van een 15" natuurlijk wel een stuk hoger is, al vraag ik me wel af of ik tevreden zal zijn met een max res van 1366 x 768. Ik heb sowieso een voorkeur voor Asus aangezien ze hoog aangeschreven staan in laptop kwaliteit en customer care. Omdat ik totaal geen indruk van Dell heb, heb ik weinig interesse in de XPS 15/17. Desalnietemin sta ik open voor suggesties en alternatieven, ook al lijkt mij zoals Darkstone hierboven al zegt de concurrentie ver te zoeken!

Voor zover ik van benchmarks heb gezien presteert de i7 over het algemeen zo'n 10% beter dan de i5 en de 460m zo'n 40% beter dan de 540m (gebaseerd op notebookcheck.net). Ik neig persoonlijk naar de G53 gezien de betere bouwkwaliteit en design. Daarnaast heb ik de indruk dat de voordelen van de GTX opwegen tegen de mindere prestatie van de i5, ook bij audiobewerking. Is mijn impressie correct? Hebben jullie advies of een andere kijk hierop? Ik zou het graag willen weten aangezien ik ook maar een arme sloeber van een student ben ;). Dank je voor je tijd als je zover bent gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wickeh schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:49:
15" of 17" maakt me niet zoveel uit aangezien de portability van een 15" natuurlijk wel een stuk hoger is, al vraag ik me wel af of ik tevreden zal zijn met een max res van 1366 x 768.
Ga daar maar niet van uit.. foto/video/devven is een hel met een lage resolutie.
Ik heb sowieso een voorkeur voor Asus aangezien ze hoog aangeschreven staan in laptop kwaliteit en customer care. Omdat ik totaal geen indruk van Dell heb, heb ik weinig interesse in de XPS 15/17. Desalnietemin sta ik open voor suggesties en alternatieven, ook al lijkt mij zoals Darkstone hierboven al zegt de concurrentie ver te zoeken!

Voor zover ik van benchmarks heb gezien presteert de i7 over het algemeen zo'n 10% beter dan de i5 en de 460m zo'n 40% beter dan de 540m
Dat kan nooit kloppen:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4262/36586.png
Nee dat is geen overdrijving. Zie hier: http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/3. De i7 is gewoon belachelijk veel sneller. Sterker nog, hij is sneller dan de desktop i7-920m welke 2 jaar geleden echt onverslaanbaar leek. T.Net gebruikt die processor nu nog steeds om te benchen.
(gebaseerd op notebookcheck.net). Ik neig persoonlijk naar de G53 gezien de betere bouwkwaliteit en design. Daarnaast heb ik de indruk dat de voordelen van de GTX opwegen tegen de mindere prestatie van de i5, ook bij audiobewerking. Is mijn impressie correct? Hebben jullie advies of een andere kijk hierop? Ik zou het graag willen weten aangezien ik ook maar een arme sloeber van een student ben ;). Dank je voor je tijd als je zover bent gekomen!
Student? Dan doe je aan beiden een slechte koop. De G53 is topzwaar en de resolutie is ronduit -piep-, en een 17" is naar mijn bescheiden mening te log/zwaar om mee te nemen.

Het beste van beide werelden is, jawel 8)7 De xps 15. €900 uit het hoofd voor een i7, 6GB RAM, en een 1080p scherm. De grafische kaart is de GT525m welke, anders dan de naamgeving doet vermoeden, hetzelfde is als de GT540m, als je hem zelf even wat tandjes hoger klokt. Het voordeel van deze bak is ook nog eens dat je meteen de beste speakers beschikbaar in huis haalt.

...Dell heeft het goed voor elkaar, ik vraag me af hoe groot het percentage XPS is wat ik hier allemaal aan raad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickeh
Dank voor het snelle antwoord Darkstone. Die benchmarks liegen er niet om, lijkt dat de CPU benchmarks van notebookcheck dan niet heel betrouwbaar zijn. Daar zette ik mijn vraagtekens ook al enigszins bij. Het is wel jammer dat ze alleen een top model i7 SB benchmarken en niet de meer gangbare i7 2630qm; ik zou wel willen weten hoe die verhoudingen staan. Nu maakt foto/devven/video mij geen ruk uit, alleen gaming en muziek productie. Het is mij duidelijk dat de i7 een stuk beter is, al is voor mij het punt de afweging te maken van het processor-debakel tegen het verschil van de 540m en de gtx 460m. 15" versies van de Asus N-serie hebben wel zo'n i7 2630qm en 540m, al heb ik gelezen dat de brightness van die schermen absoluut ruk is op zo'n 150.

Wellicht dat ik helaas enige tijd moet wachten op wat meer concurrentie in dit segment, ook al heb ik er binnenkort eentje nodig. Dell zint mij totaal niet, van twee vrienden die Dell hebben aangeschaft hoor ik vrij veel gemopper, en ik ben sowieso al niet erg impressed door de 540m, die nieuwe games maar matig aanpakt op hoge instellingen. Een Full HD scherm brengt je helaas minimaal op 1080 euro, anders zit je met de XPS 15 ook vast aan dezelfde 1366 x 768 resolutie. Daarnaast krijg ik geen goede resultaten als ik een beetje zoek op reliability rates van hardware en customer service; ook is de garantie termijn van 1 jaar gewoon evil. Ik sta dus niet bepaalde te popelen om een Dell aan te schaffen, ondanks dat de hardware configuratie vrij OK is.

[ Voor 20% gewijzigd door wickeh op 18-04-2011 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wickeh schreef op maandag 18 april 2011 @ 02:10:
Dank voor het snelle antwoord Darkstone. Die benchmarks liegen er niet om, lijkt dat de CPU benchmarks van notebookcheck dan niet heel betrouwbaar zijn. Daar zette ik mijn vraagtekens ook al enigszins bij. Het is wel jammer dat ze alleen een top model i7 SB benchmarken en niet de meer gangbare i7 2630qm; ik zou wel willen weten hoe die verhoudingen staan.
De i7-2630qm is maximaal 10% a 15% trager dan de i7-28xxQM, dat is overigens nog niet het topmodel. Dat is de i7-2920XM, die kost $1096 in oplages van 1000 :X

Maar je moet het wel in zijn perspectief zien:de snellere processoren zijn alleen sneller op het moment dat de temperatuur laag genoeg blijft, als de turbo eenmaal stabiel is na ongeveer een minuut full load zijn ze allemaal even snel.
Nu maakt foto/devven/video mij geen ruk uit, alleen gaming en muziek productie. Het is mij duidelijk dat de i7 een stuk beter is, al is voor mij het punt de afweging te maken van het processor-debakel tegen het verschil van de 540m en de gtx 460m. 15" versies van de Asus N-serie hebben wel zo'n i7 2630qm en 540m, al heb ik gelezen dat de brightness van die schermen absoluut ruk is op zo'n 150.
De N53 heeft een ander scherm, maar dat staat ook niet bekend om zijn kwaliteiten..
Wellicht dat ik helaas enige tijd moet wachten op wat meer concurrentie in dit segment, ook al heb ik er binnenkort eentje nodig. Dell zint mij totaal niet, van twee vrienden die Dell hebben aangeschaft hoor ik vrij veel gemopper, en ik ben sowieso al niet erg impressed door de 540m, die nieuwe games maar matig aanpakt op hoge instellingen. Een Full HD scherm brengt je helaas minimaal op 1080 euro, anders zit je met de XPS 15 ook vast aan dezelfde 1366 x 768 resolutie.
€888,11 met 1080p, i7 en 6GB RAM.

Het heeft overigens niet veel zin om af te gaan op ervaringen met dell en een andere laptop, de inspiron is inderdaad redelijk budget.

Ik zie overigens dat ik ik totaal het verkeerde topic aan het praten ben.. 8)7 een kickje naar [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-04-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je toevallig ook hoeveel MB er maximaal in de Dell XPS 17 kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zitten 2 slots in, of 4 als je de versie met 3D besteld.
Per slot past er 4GB in, met uitzondering van het 4e slot: die accepteert maximaal 2GB. Dus maximaal 14GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke,

Ik ga voor de XPS 17 en dan de laatste in het rijtje. Volgens mij is dat degene met het 3D scherm. Ik wil er dan 6 GB MB in doen en dan er 8 bij kopen zoals je zij.
Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet geheugen niet bij dell upgraden, daar betaal je je blauw aan.

Als je perse 14GB wilt in plaats van 12 kun je het beste 3x 4GB uit de pricewatch halen en een reepje er zelf uithalen.
pricewatch Ik zou wel pc-10600 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, alles ingevuld en op weg naar het afronden van me bestelling

Krijg ik te zien dat iDeal het niet doet. Is dit normaal?
Kan ook nog een overschrijving per bank maken maar wil het toch eigenlijk gewoon met iDeal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickeh
Nogmaals erg bedankt voor je hulp Darkstone. Ik ga niet aan een Dell voor een groot aantal redenen (voornamelijk 1 jaar garantie en twijfelachtige customer service), maar ik neem je advies over de N/G series van Asus serieus en kijk daar ook vanaf, de G53SW is voor mij prima behalve de rukke resolutie. Het lijkt erop dat ik simpelweg langer moet sparen, want rond de 1000 euro een 15" met een kwalitatief goed full HD scherm, een SB i5/i7 en een krachtige videokaart is niet te vinden behalve de XPS 15 (al vind ik het discutabel om de 525/540m krachtig te noemen). Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ga de studie Grafisch vormgever volgen (mediacollege A'dam). Hiervoor heb je uiteraard een laptop nodig. Op dit soort scholen werken ze voornamelijk met macbooks en macintosh als besturingssysteem. Nu ben ik zelf niet zo van de apple besturingssysteem en werk ik liever met windows (7). Nu zoek ik dus eigenlijk een laptop die aan de eisen voldoet, of zelfs beter, om te gebruiken op deze opleiding. Ik zou eventueel windows 7 als bootcamp kunnen gebruiken op een macbook. Het nadeel is dat ik geen macbook wil met een scherm van 13 inch, en dus kom je al gauw bij de 15 inch terecht van 1700 euro. Nu kwam ik dus de Alienware M15x tegen. Deze is goedkoper en voldoet volgens mij op alle vlakken aan de eisen: genoeg geheugen, snelle processor, goeie videokaart. Daarnaast heeft het een strak uiterlijk en ken je er ook nog games op spelen. Alhoewel dat natuurlijk geen noodzaak is he :P Heeft iemand ervaring op dit gebied, of kan iemand wat tips geven wat ik moet kiezen, of juist niet moet kiezen?

Ik weet dat de laptops van apple een mooi strak design hebben en kwalitatief heel goed zijn. Deze hebben ook een lange levensduur (toch?) en zijn licht gewicht en plat. De prijs is wat minder aantrekkelijk en is ook iets wat me tegenhoudt. Mocht ik wel voor een mac gaan uiteindelijk: is het dan mogelijk om met de windows 7 cd-rom die ook op mijn deskop geïnstalleerd is, te installeren op de mac?

[ Voor 5% gewijzigd door Pablo11392 op 18-04-2011 21:50 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alienware.. Ik vind het hele leuke dingen, maar daarmee sla je het hoofdargument voor de macbook finaal mis: lange accuduur, en een laag gewicht. Alienware is een niche markt die zich meer richt op status dan prijs/specs. Al doet de kwaliteit niet onder van dat van de macs.
(al moet ik zeggen dat de M15x niet eens zo duur meer is als enige maanden geleden, sterker nog, de lage prijs verrast mij enigszins)

Moving on, de M15x is verouderd op het moment. Hij bevat nog de oude generatie processoren (neu: http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape) en die lopen helaas erg achter. Bovendien kan je geen full-hd scherm configureren... schande :X Net als de meeste mensen in dit topic vind ik een resolutie van minimaal 1000 pixels in de hoogte een harde eis.

Maar het lijkt dat je je eisen nog niet helemaal op orde hebt, wat wil je nu precies? Blijkbaar vind je gamen geen harde eis, want daar blinkt de macbook niet bepaald in uit. Maar dan kom je wel met een alienware met een beest van een grafische kaart en ruk accuduur 8)7 . Een laptop is een compromis, zorg dat je de juiste eisen stelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-04-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Ha, ja ik zit ook een beetje gek te doen eh. Kijk het lijkt mij aan de ene kant "stoer" om meteen een laptop te hebben waarmee je in de avond uurtjes ook nog eens op zou kunnen gamen (bfbc2) en die tegelijkertijd dus goed is voor grafische vormgeving. Die M15x vergeten we even.... Het belangrijkste is dat programma's als photoshop illustrator indesign etc goed erop draaien (dat is ook een eis). Het gewicht van die M15x is ook eigenlijk belachelijk zwaar (had net even mijn halters erbij gepakt ter vergelijking :P ). Macbook is dan kwalitatief heel goed. Het probleem is nu eigenlijk gewoon de prijs en het besturingssysteem van apple. Ik wil gewoon windows kunnen draaien. En ik weet niet zeker of dat dan gaat lukken op een mac.

Ik ben heel google al afgegaan, maar ik vind alleen oude topics met links naar laptops die allang uitverkocht zijn of uit het jaar kruik ( die toen goed waren voor grafische vormgeving). Ik zoek dus eigenlijk een goed alternatief voor de macbookpro van 15inch : 2.2ghz (http://store.apple.com/nl...ily/macbook_pro?afid=p219) Iedereen zegt altijd wel dat je standaard een mac moet nemen als het op dit soort gebieden aankomt, maar volgens mij zijn er genoeg laptops die ook aan de eisen voldoen. Ik kom er alleen niet zo uit. Meer ook omdat ik gek wordt van al die rare getalletjes van processors en videokaarten... Zo heb je de i7 4538mx, maar ook de i7 3192gx ( zeg maar ff wat ) ik bedoel...the f*ck eeh.

[ Voor 15% gewijzigd door Pablo11392 op 18-04-2011 22:24 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is op dit moment heel simpel, met een redelijk budget en lange accuduur zijn er 2 kandidaten:

In de rechterhoek: de macbook (pro), ik raad wel sterk het high-res scherm aan, met studentenkorting betaal je dan.. €1700 of iets dergelijks.
In de linkergoek: de xps 15: met 1080p scherm en 6GB RAM en een i7 (2Ghz, maar de prijsbump t.o.v. de 2.2Ghz zou ik er nooit voor over hebben) voor €888,11. Voor de rest is deze min of meer identiek aan de macbook. In a nutshell:

macbook:
+ langere accuduur
+ iets lager gewicht
+ iets snellere processor, maar dat ga je echt niet merken. Als je langer dan tientallen seconden bezig bent trekt de turbo gelijk omdat de koeling het niet bij kan houden. (dit is normaal)
+ os x heeft meerwaarde voor jouw opleiding

xps 15:
+ beter scherm, het is wel aan te raden eens kalibiratieaparatuur te lenen, dat hebben ze vast wel op school.
+ simpelweg veel goedkoper
+ iets meer ram, niet echt een issue.

Er zijn nog wat andere kandidaten, maar die leggen het stuk voor stuk af tegen de xps 15, zoals de N53.

Ik zou zeggen, pas een stapel reviews erbij:
http://www.anandtech.com/...-2011-brings-sandy-bridge
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative

Round 2... fight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
kan ik beter deze nemen ?
http://www.dell.com/nl/p/...9596&acd=1242276316205614

:D !

Bedankt voor je hulp trouwens. Het gewicht en accuduur zijn wel dingen om rekening mee te houden. Die XPS 17 ziet er ook bruut uit hoor. En 3D nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...Maar topzwaar, en het grotere scherm is geen voordeel omdat de resolutie hetzelfde is.
De accuduur is ook niet al te best, ik geloof dat je de 3 uur net haalt met de 9-cel batterij.

Dat het er "bruut" uitzien is trouwens een bar slecht argument om een laptop op te kiezen, je koopt een werkpaard, geen schilderij ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-04-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Met darkstone. Als student wil je gewoon max 15,6" en 3kg. Period.

Een laptop moet ook een beetje praktisch zijn. Mooiste voorbeeld vind ik de oue Dell XPS M2010 20". Dat is geen laptop meer en dan krijg je dit soort dingen:
http://crave.cnet.co.uk/l...don-underground-49284379/

Er is namelijk een reden waarom ik mijn 15,4" 2,8kg met 2 uur accu heb ingewisseld voor een 13,3" 2,2kg laptop met 7 uur. Die laatste is een laptop. Gister had ik op de UT geen stroom, heb toch de hele dag lekker zitten werken.

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 19-04-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisa1994
  • Laatst online: 15-04 17:38
Hallo Allemaal,
Ik ben sinds een tijdje af en toe aan het rondkijken voor een nieuwe laptop die niet te duur is ivm niet het wereldloon ( max 550 euro)

Ik heb nu nog een Belinea laptop met windows XP maar windows XP word steeds beperkter met alle software.

Nu ben ik op zoek naar een laptop waar ik snel en gemakkelijk mee kan werken (word,internet,msn)
Die niet sloom mag worden als je bijv aan tekstverwerking doet en nog zit te internetten.
Ook wil ik er af en toe de sims 2 op spelen en dit mag dan ook niet te sloom draaien.
Een mooi uiterlijk is meegenomen maar hoeft niet persee.

Ook moet de laptop vanaf september dagelijks mee naar mijn opleiding en dus niet te groot en te zwaar zijn.
Ik open dit topic omdat ik alvast goed georienteerd wil zijn, en door de vele laptop's de bomen niet meer zie.

Om nog even aan te vullen:
Maximaal een 15,6 inch en het liefst niet te zwaar. Accuduur: het liefst rond de 3/4 uur (deze valt na 3 minuten uit zonder stroom niet mee te werken dus)
Sims 2 zal het enige spelletje zijn maar misschien dat er nog een bij kan komen,maar niet zo veel
Er hoeven voor mijn opleiding geen specialischtische progamma's op.
Wel zou ik graag af en toe een DVD willen kijken, en een filmpje op youtube kunnen kijken op HD niveau.
Groetjes.

Edit:
Ik had zelf al de Dell inspiron 15R gezien, verder ben ik een echte leek in technische dingen dus heb er helemaal geen verstand van :)

[ Voor 5% gewijzigd door lisa1994 op 19-04-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Dell 15R (550 euro model) is een leuk apparaat, een Intel i3 processor (die zijn lekker vlot) en een goede grafische kaart voor het incidenteel spelen van spelletjes. De goedkopere versies hebben een mindere videokaart die op zich de Sims 2 nog wel moet kunnen draaien maar die iets zwaardere/nieuwere spelletjes niet meer zal kunnen bijbenen.
In principe zal deze aan al je eisen voldoen, accu gaat zo'n 4 uur mee onder ideale omstandigheden, dat zal op zo'n 3 uur uitkomen bij normaal werken en hij is snel zat voor al jou eisen. Kan alleen niet zo snel zien hoe zwaar hij is.

En hij komt met enorm veel verschillende kleurtjes, das altijd leuk toch? :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion538
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 18:23
Ik ga binnenkort een Informatica (Windesheim te Zwolle) opleiding doen en heb hiervoor een laptop nodig.
Hierbij ben ik op zoek naar een laptop met een lange accuduur en waarop (grote) Java/C#/C++/PHP applicaties uitgevoerd kunnen worden.
Waarbij ik een split screen kan openzetten van code en de applicatie, een hoge resolutie dus.
En waarmee een keer een film bekeken en/of een spel gespeeld kan worden.
Het budget is maximaal 1000 euro.

Hebben jullie zo een in gedachten laptop die ik eventueel zou kunnen aanschaffen?

Of kunnen jullie mij via andere sites op weg helpen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn überhaubt maar 2 laptops die aan je eisen voldoen: de N53 voor €950 en de xps 15 voor €888,11.
Overigens is de xps op elk front superieur behalve de garantie, dus ik zou die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Om nog even terug te komen op mijn vorige vraag. Ik ga waarschijnlijk toch wel voor de macbookpro van 15 inch met 2.2 ghz. (dat is dus de duurdere 15 inch versie). Nu alleen paar vragen hierover:

- ga je veel verschil merken tussen de goedkopere 15 inch en de duurdere. Dus de snellere processor en videokaart.? Dit zijn de specs:

15-inch: 2,0 GHz

2,0-GHz quad-core
Intel Core i7
4 GB, 1333 MHz
500 GB, 5400 rpm1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6490M met 256 MB GDDR5
Ingebouwde batterij (7 uur)2

€ 1.749,00

15-inch: 2,2 GHz

2,2-GHz quad-core
Intel Core i7
4 GB, 1333 MHz
750 GB, 5400-rpm1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6750M met 1 GB GDDR5
Ingebouwde batterij (7 uur)2

€ 2.149,00

- als je je eigen mac samenstelt kan je ook nog kiezen voor dit:

De 15-inch MacBook Pro wordt geleverd met een glanzend beeldscherm met een resolutie van 1440 x 900 pixels en led-schermverlichting. Een andere optie is een 1680 x1050 glanzend of ontspiegeld scherm dat meer dan 36 procent pixels meer biedt.

-MacBook Pro 15-inch breedbeeldscherm met glanzende toplaag [- € 91,63]
-MacBook Pro 15-inch breedbeeldscherm met hoge resolutie en glanzende toplaag
-MacBook Pro 15-inch breedbeeldscherm met hoge resolutie en ontspiegeld glas [+ € 46,41]

Is een hogere resolutie denk je handiger? Aangezien een programma als photoshop al gauw je scherm vult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat denk je zelf? Een 6490M of een 6750M? Zou daar verschil tussen zitten?
En of je een grotere resolutie wilt kan je zelf toch wel kiezen? Zo'n lastige vraag lijkt me dat niet echt eigenlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het high res scherm moet je gewoon hebben imo, ik raad niet voor niets altijd de weinige laptops aan het een fatsoenlijk scherm.Veel pixels is imo gewoon een must.

En zoals ik hierboven al zei is het verschil tussen 2 en 2.2Ghz niet zo heel erg groot. Ik zou bijna zeggen dat dat niet merkbaar is.

Let ook op studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398353

Ja ja, de nieuwe HP's zijn te koop en wel bij de Wehkamp

De nieuwe DV6-6050ED voor € 899,00 incl. BTW

Wat vinden jullie van deze laptop ? .... ik hoor graag jullie reactie's

Specificaties:
- Windows 7 Home Premium 64 besturingssysteem
- Intel Core i5-2410M processor
- 2.3 GHz + Turbo tot 2,9 GHz
- 3 Mb L3 cache
- Intel HM65 chipset
- 4 Gb DDR3 intern geheugen
- geheugenlayout: 1x 4 Gb
- uitbreidbaar tot 8 Gb DDR3
- 1 Tb SATA harddisk (5400 rpm)
- optische drive: LightScribe SuperMulti DVD±r(w) met dual layer ondersteuning
- schermformaat (diagonaal): 39,6 cm (15,6") High Definition HP BrightView LED scherm
- weergaveresolutie: 1366x768
- videokaart: AMD Radeon HD 6770M (1 Gb DDR5)
- Beats sound system
- geïntegreerd 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN netwerkinterface
- draadloze technologie: 802.11 b/g/n
- Bluetooth draadloos netwerk
- type voedingsmodule: 120 watt netadapter
- 6-cels lithium-ion (Li-Ion) accu
- zuinig energieverbruik: Energy Star gekwalificeerd, EPEAT Silver
- touchpad met ondersteuning voor multitouch bewegingen met aan/uitknop
- standaard toetsenbord met geïntegreerde numerieke toetsenset
- 2 jaar garantie

http://www.wehkamp.nl/bee...391465&F=1,2,3,17,22&SM=5

Intel Core i5-2410M processor
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk als je van plan bent veel te gamen, anders.. nee.
Heeft hij overigens switchable graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398353

Heeft hij overigens switchable graphics?

geen idee, waarschijnlijk heb jij er meer kennis van dan ik, zie onderstaande linken

wel heb ik gelezen dat de grafische kaart maximaal 5 beeldschermen kan aansturen, maar dit wordt natuurlijk beperkt door de aansluitingen hiervoor in de notebook.

http://www.amd.com/us/pro...radeon-6700m-6600m.aspx#2

http://www.notebookcheck....eon-HD-6770M.43955.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja kan er wel degelijk 5 aansturen, als er minimaal 1 displayport op zit.

Met ATI kan je meerdere schermen aansturen dmv een displayport hub. Hoe dat werkt in de praktijk is mij nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locknoerd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02-2023
De HP lijkt me toch een leuke prijs te hebben, vraag me alleen af of het scherm een beetje fatsoenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Ik vermoed dat er een voor fabrikantsmaatstaven fatsoenlijk scherm inzit: iig brakke resolutie, brakke kijkhoeken, brak contrast en een gemiddelde gamut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je vergeet brakke helderheid.

Maar ik vind het niet zo'n beste deal als dat inderdaad de winkelprijzen zijn, de xps 15 is €200 goedkoper met als enige grote verschil de grafische kaart.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-04-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locknoerd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02-2023
prijs is ongeveer gelijk als je het verschil in gfx kaart en hdd hebt (1tb tov 500gb).
maar waarschijnlijk is er wel weer een of andere kortingsbon die je erover kan gooien zodat ie inderdaad goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickeh
Na veel zoek en zucht werk denk ik dan toch eindelijk een Asus'je van de de N53 serie aan te schaffen. Ik heb besloten me toch iets minder te richten op games en gewoon op een goede kwaliteit laptop. Nu zie ik op PriceWatch pricewatch: Asus N53SV-SZ016V staan. Deze had ik al eerder op het oog maar ik vind het toch jammer dat er een 5400 RPM schijfje in zit, want dat gaat wel een flinke bottleneck zijn. Nu zag ik echter ook dat de goedkopere pricewatch: Asus N53SV-SZ404V ipv een 640 gb 5400 rpm een 750 gb 7200 rpm schijf heeft, met voor de rest dezelfde specs, en dat voor een paar tientjes minder! Weten een van jullie of hier een addertje onder het gras zit, of dat er een andere reden is waarom de 404 lager wordt geprijst dan de 016? Ik kan er zo niet een vinden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 404 heeft voor zover ik weet geen 1080p. En dat zou voor mij een dealbreaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De 016v staat al twee maanden langer in de prijslijst en is dus gewoon een wat oudere aanbieding. Zonder meer de 404v kiezen. 1080p heeft hij toch wel? http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Edit: okee ik ging er vanuit dat hij 1080p heeft, zo niet dan is hij niet interessant.

[ Voor 45% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-04-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of wacht, dat klopt niet. Het is nog onbekend of de 404 1080p heeft.

Ik verwarde hem met een ander model een maand terug, namelijk de sx003v:
KAdrifter in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie ..."
Volgens de shops & de pricewatch bevatte die 1080p, dat bleek niet het geval. Asus is altijd erg slordig met dit soort dingen. (bij de N53JQ was het omgekeerde het geval 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 20:45
Ik wil misschien een nieuwe laptop aanschaffen t.b.v. audio productie.
Belangrijkste wensen:
-scherm 1920x1200 (eventueel 1920x1080)
-1x4GB geheugen
-FireWire aansluiting
-4x USB aansluiting
-mogelijkheid voor SSD drive (dual drive niet nodig, wel handig)
-moderne, relatief high-end (maar niet de Extreme lijn) i5 of i7 dual of quad core processor (b.v. i7 2620m)

Mijn meest gebruikte applicatie is helaas nog niet multi- core dus ik heb waarschijnlijk meer aan een dual-core met relatief hoge clock snelheid maar ik weet niet exact hoe het tegenwoordig zit met de "Turbo Boost" functie.

Naar welke modellen kan ik het best kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb je bericht even verplaatst, het is niet slim om in een merk-topic een "welke moet ik kopen?" vraag neer te zetten, dan krijg je gegarandeerd $merk aangeraden ;)

Je eisen zijn wel problematisch, met name firewire vind je tegenwoordig bijna negens meer terug. Het standaardantwoord 'xps 15' voldoet daarom niet, en voor zover ik weet heeft de N53 ook geen firefire... idem voor de N73.

Welk formaat notebook verdient je voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 20:45
Gezien de gewenste scherm resolutie toch wel 16"+

FireWire is i.v.m. de externe audio interface (M-Audio Audophile). Eventueel een FireWire via een cardbus kaartje toevoegen zou nog kunnen of een nieuwe USB audio interface aanschaffen maar dan ben ik waarschijnlijk ook weer €300 verder + misschien een hoop gedoe met drivers.

[ Voor 74% gewijzigd door PeterPan op 21-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Cardbus bestaat inmiddels ook niet meer, je moet Expresscard hebben.
Edit @Darkstone: je hebt gelijk, expresscard gaat er ook uit(!)
http://www.expresscard.org/web/site/
Goed idee maar hopelijk krijgen we er wel een extra usb poort voor terug.

[ Voor 56% gewijzigd door Gianni Rombios op 22-04-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarbij vermeld dient te worden dat expresscard tegenwoordig door vrijwel alle fabrikanten word uitgefaseerd, dell heeft ze alleen nog op zakelijke modellen zitten. Volgens mij heeft dell nog wel zakelijke modellen met firefire, ik controleer het even.

Deze heeft firewire:
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-e5520/pd
Helaas wel 15.6, maar 1080p is wel mogelijk. Let op prijzen ex. btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 22:32
Hallo,

Ik zat erover te denken om een nieuwe laptop aan te schaffen, dus nam ik even de NBBG door, maar dat zijn allemaal vrij grote notebooks.
Op het moment heb ik een Toshiba Satellite P300D-110. De belangrijkste redenen waarom ik een andere laptop wil zijn:
- Ik wil een lichtere en iets kleinere laptop voor makkelijk vervoer
- Mijn huidige laptop kan zijn hitte niet kwijt, dus bij het gamen valt hij uit
- Mijn huidige laptop wordt nogal traag, dus wilde ik gelijk maar een snelle aanschaffen
- Ik maak veel gebruik van mijn USB 3.0 exHDD, dus als ik een nieuwe laptop neem, zou dit ook wel makkelijk zijn.

Ik heb onlangs mijn desktop ook vernieuwd naar een supercomputer met een i7 2600K, dus daarmee worden de verwachtingen voor een nieuwe laptop ook wat hoger ;). De computer heeft me wel een aardige rib gekost, dus zou ik liever niet meer dan 1000 euro uitgeven aan de laptop.

Ik gebruik de laptop om games op te ontwerpen, programmeren en te draaien. Verder zit ik er mee in de trein, dus een beetje accu zou ook wel leuk zijn.

Dit is hoe ik te werk ben gegaan: ik ben gaan zoeken naar laptops met sandy bridge processors, kleiner dan 17", met USB 3.0 en na wat vergelijken leken deze twee mij het beste:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/275436;281902

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N53SV-SZ016V€ 891,-€ 891,-
1MSI GE620-023NL€ 970,-€ 970,-

Zouden jullie ook 1 van deze twee aanraden, of weten jullie een betere? De Asus lijkt in de vergelijking iets minder te zijn in geheugen, HDD en USB3 poorten, maar het beeld is wel weer beter, en houdt multitouch in dat er een touchscreen functie op zit?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[NBBG Aanschaf] netbook april 2011 :?

Anyway, ik zou eens kijken naar de xps 15, een full-hd ofwel 1080p scherm is imo een must. Hij is iets goedkoper dan de asus terwijl hij imo een stuk beter is met uitzondering van de garantie. Met name het scherm steekt er met kop en schouders bovenuit.

Ik verplaats hem even voor je.

Kijk ook eens de rest van dit topic door. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-04-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 12:44
Wil komende meivakantie graag een laptop aanschaffen.

Ik heb op de pricewatch gekeken en daar kwam ik op de volgende laptops uit:
http://tweakers.net/price...TnIs3lPmRXC4Zz-QzZ1wo55zc

Ik had graag een hogere resolutie gehad en USB 3.0, maar dat gaat niet lukken in mijn budget.

Graag zou ik willen weten welke van deze laptops het beste is. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor internet, photoshop, indesign, autocad en soortgelijke programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou waarschijnlijk de MSI nemen als je niet wilt gamen, anders zou mijn voorkeur bij de asus liggen: pricewatch: Asus K73SV-TY080V vanwege de betere grafische kaart.

Je zou ook nog de packard bell kunnen overwegen, maar dat ding lijkt verdacht goedkoop, de behuizing is vast shit. (en de service van PB is ook ruk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Ik ben een laptop tegengekomen die iets duurder is, maar me wel aanspreekt.
http://www.laptopshop.nl/.../samsung-rf711-s02nl.html

Hoe bevalt Samsung over het algemeen? En is het verder een geschikte laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor €750 heb je ook een xps 15 met 1080p scherm en i5...

De samsung is niet echt een knaller, ik zou sterk naar:
pricewatch: Asus K53SV-SX174V
pricewatch: Asus K73SV-TY081V
neigen als je perse een quadcore wilt. De samsung bied imo geen voordeel boven de rest van de merken met 2 jaar garantie. (maar ik heb geen idee hoe goed de service van samsung is, in nederland zijn ze nog niet zo groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
De Asus K73 was ik ook tegen gekomen, maar het schijnt dat het toetsenbord daar niet zo goed van is?
17,3 inch vind ik toch wel wat fijner dan 15,6".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet dat ik weet.

Met andere woorden: zoek een review :) Alle K73'tjes hebben dezelfde body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

DigitalGerard schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:27:
Hallo,
...

Zouden jullie ook 1 van deze twee aanraden, of weten jullie een betere? De Asus lijkt in de vergelijking iets minder te zijn in geheugen, HDD en USB3 poorten, maar het beeld is wel weer beter, en houdt multitouch in dat er een touchscreen functie op zit?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.
ik denk dat hiermee de touchpad word bedoeld.
als dit zo is vind ik dat niet echt noemenswaardig, aangezien mijn compaq van €600 (en al bijna 1,5 jaar oud) dit ook al heeft.

als het wel het scherm betreft zou het erg leuk zijn (maar dit geloof ik niet, is niet makelijk een laptop met touchscreen duw je steeds omver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat multitouch is overigens vrijwel een wassen neus, je kan 2-finger scrollen, en daarmee houd het op met de nuttuge functies.

Als je, bijvoorbeeld, met je vinger de hoek van het touchpad aanraakt stopt je cursor. Ondanks het feit dat je dat met multitouch niet zou verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
Ik zat nog even verder te kijken, en ik denk toch dat een Asus N53 het geschiktste is voor mij (zit trouwens ook 1080p op zover ik kan zien), aangezien een XPS met dezelfde inhoud duurder uitkomt.

Ik zag later dat er ook nog wat nieuwere modellen zijn, waarvan tweakers de details nog niet toegevoegd heeft:
http://tweakers.net/price.../496/275436;280113;280114

Toen ik verder ging zoeken naar info over de N53SV-SZ404V en de N53SN-SZ129V kwam ik hier op:
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Zover ik kan zien (en de gegevens op deze website betrouwbaar zijn?), heeft de sz404v een betere harde schijf (750gb, 7200 rpm), terwijl de sz129v een betere videokaart heeft: NVIDIA GeForce GT 550M, 2048 mb.

Waar zal ik meer van merken? Welke van deze twee raden jullie me aan?

[edit]: op hardware.info staat weer dat de sz404v geen 1080p heeft.... wat is het nu?

[ Voor 4% gewijzigd door DigitalGerard op 22-04-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De xps komt goedkoper uit, je moet alleen de juiste kortingsbonnen weten.

De xps 15 kost met i7, 6GB, 500GB hdd, en 1080p scherm €888,11. In a nutshell:

Veel beter scherm (en dan bedoel ik ook echt, veel beter)
betere accuduur
betere speakers
1 jaar minder garantie.
iets goedkoper.
DigitalGerard schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:02:
Zover ik kan zien (en de gegevens op deze website betrouwbaar zijn?), heeft de sz404v een betere harde schijf (750gb, 7200 rpm), terwijl de sz129v een betere videokaart heeft: NVIDIA GeForce GT 550M, 2048 mb.
Dat is nieuw voor mij. Hij is overigens alleen bij complett leverbaar
Die GT550m is overigens ook een rare kaart, de specs staan zelfs op de site van nvidia verkeerd...
[edit]: op hardware.info staat weer dat de sz404v geen 1080p heeft.... wat is het nu?
zie wickeh in "[NBBG aanschaf] Multimedianotebook april..." + de daaropvolgende discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-04-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
Ik neem aan dat je voor die prijs er 70 euro en 10% vanaf haalt?
Zit er op een XPS 15 ook een numeriek toetsenbord aan de rechterkant? Zover ik kan zien niet namelijk, en met programmeren vind ik dat toch wel erg handig...

[ Voor 24% gewijzigd door DigitalGerard op 22-04-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen numeriek toetsenbord. Dat is ook de reden dat het geluid zo goed is. Persoonlijk gebruik ik het numeriek toetsenbord ook nooit.

Ik zie overigens nu pas dat er 4 DIMM sloten in de N53 zitten, mocht dat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ13
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik sta voor ongeveer dezelfde keuze als DigitalGerard.

Helaas liggen de prijzen van Dell voor zakelijke klanten in België momenteel een stuk hoger vermits ik niet over de juiste kortingsbons beschik. Ook is er van de Nederlandse promo i.v.m. gratis 2GB extra RAM geen sprake. Bovendien heb je nog de kleine meerkost van een apart numpad (ik gebruik dat heel vaak) en displayport-> VGA tussenstuk.

Wat me echter het meest stoort, is de onzekerheid over levertijden.

Nog even over de resolutie van de 404V: ik heb een webshop gecontacteerd waar eerst letterlijk de informatie van Asus stond (15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080) LED backlit Asus Splendid Video Intelligent Technology) en die de 404V in voorraad hebben. Zij beweren dat het scherm een resolutie van 1920x1080 heeft en hebben ondertussen hun site aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou als zakelijke klant overigens de latitude lijn prefereren vanwege de betere bouwkwaliteit. Geld is ook minder een issue omdat je een groot deel kunt terugvragen van de belasting. (ik meen dat je zeker de helft kunt terugvorderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland is het gewoon 19%, en alleen als je de laptop 100% zakelijk gebruikt. Anders moet je over het percentage wat je voor persoonlijke doeleinden gebruikt wel 19% belasting betalen... :|

[edit]: even opgezocht, in België betaal je max 21% belasting. Maar belasting krijg je terug bij elk type laptop, dus dat is sowieso in het voordeel van beide modellen.

Ik ga uiteindelijk toch voor de N53SN-SZ129V. Het verschil met de N53SV-SZ016V zit voornamelijk in de blu-ray speler en nog wat kleine bij zaakjes. Het numeriek toetsenbord gaf voor mij echter de doorslag. Ik ga nog wel iets verder vergelijken, maar ik ben bijna zeker dat deze het wordt :)

[update]: mmmh... ik heb even zitten zoeken, en alle shops geven idd aan dat de 404 1080p is... Toch is het vreemd dat de prijs dan zoveel lager ligt. Het enige verschil wat ik verder kon vinden is dat de 404 geen bluetooth en blu-ray heeft volgens hardware.info, maar dit is ook de site die als enige nog beweerd dat de 404 geen 1080p heeft... nog maar even verder zoeken

[ Voor 21% gewijzigd door DigitalGerard op 23-04-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hardware.info heeft zelfs geen specs, net als tweakers worden de specs gecrawld van een van de shops.
Specs op tweakers en HWI zijn nooit te vertrouwen, controleer altijd de shop, die heeft het meestal goed.

Het zal overigens niet de eerste keer zijn dat asus een model introduceert dat niet, dan weer wel, en uiteindelijk toch geen 1080p scherm bleek te bevatten... Asus nederland weet vaak zelf niet eens wat er in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ13
  • Laatst online: 01-05-2024
In België betaal je inderdaad 21% BTW op computermaterieel. Voordeel bij aankopen als Belg in Nederland is dat je direct zonder BTW kan aankopen, terwijl je bij aankopen in België moet wachten tot een maand na de driemaandelijkse aangifte eer je de betaalde BTW kan recupereren.

De Latitude serie ziet er inderdaad degelijker uit, maar de prijs is er ook naar. Liever koop ik na enkele jaren een nieuw exemplaar dan dat ik binnen 5 jaar met een nog werkend, maar hopeloos verouderd geval zit.

Ik denk er nog even over na, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Asus N53SV-SZ404V: t.o.v. de SZ129V heeft die een 7200rpm HD. Bovendien betaal je bij de laatste ook ongeveer 80 euro excl. BTW meer voor Bluray en een iets betere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:29:
Niet dat ik weet.

Met andere woorden: zoek een review :) Alle K73'tjes hebben dezelfde body.
Heb wat rondgekeken op internet, maar ik kan bar weinig reviews vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu je het zegt, notebookcheck heeft niet eens een K73 pagina...

De kwaliteit zal wel vergelijkbaar zijn met de K53, ofwel: http://www.anandtech.com/...ing-dualcore-sandy-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:30:
Ik zou waarschijnlijk de MSI nemen als je niet wilt gamen, anders zou mijn voorkeur bij de asus liggen: pricewatch: Asus K73SV-TY080V vanwege de betere grafische kaart.

Je zou ook nog de packard bell kunnen overwegen, maar dat ding lijkt verdacht goedkoop, de behuizing is vast shit. (en de service van PB is ook ruk)
Nog even terugkomen op wat je hier zei. Packard Bell heb ik niet zulke goede ervaringen mee.
Ik hoef niet per sé quad core, wist niet eens dat die laptop het had :p

Hierboven niks te lezen over een slecht toetsenbord trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanPG op 23-04-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik ben misschien scheel, maar waar staat de besproken versie van de Dell XPS 17 in de PW? Ik kan er geen een vinden met een GT555M kaart alleen deze 2:
pricewatch: Dell XPS 17 (701-5695)
pricewatch: Dell XPS 17 (N00X7M05)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dell staat niet fatsoenlijk in de pricewatch, zie dell.nl
http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/fs
En Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337036

Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen. Een goede allrounder: kan games aardig draaien, films afspelen: degelijk scherm, liefst 1080p en heeft een BR speler. Dit leidde mij naar de asus n73. Maar ik zie dat men hier nogal enthousiast is over de XPS 17 (of 15).
Als ik op de dell site de specs van de n73 zo dicht mogelijk volg (4 ipv 6 GB ram, 500 GB HD ipv 1.28 TB), iets betere videokaart, is de dell 100 euro duurder (~1330 euro). Is deze dat waard? Is het scherm (en de videokaart) zoveel beter? (Btw de XPS 15 is 40 euro duurder dan de XPS 17 met min of meer zelfde specs).
Zelf 4GB ram in de dell bijsteken is niet moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja. Je wilt een degelijk scherm. Dan doet de N73 het minder:
http://www.notebookcheck....3JQ-Notebook.40939.0.html
helderheid ronduit kut, en contrast prima.

Ik zie overigens geen eisen voor mobiliteit in je eisenlijst. Is het niet slimmer om dan een desktop te kopen?

En overigens, volgens mij is de xps 17 met 3D en BR echt stukken goedkoper dan pricewatch: Asus N73SV-TZ138V, maar ik weet niet over welke N73 je het hebt: er staan er aardig wat in de PW:
http://tweakers.net/price...4YM0fIbuyRk404g-UjawZPM8v (17"+ met 1080p en een i7 ....QM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sleur hem niet elke dag op en af maar zo +- 2x per week. Ik denk dat dat nu wel nog mogelijk is met een 17".
Als ik op de dell site de XPS 17 configureer met BR, full HD (3d), 4GB ram kom ik uit op 1329, 05 euro (België incl BTW). Het lijkt ook niet mogelijk om minder dan die 4GB (2x2GB) te pakken (zodat ik zelf (goedkoper) kan bijsteken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh belgie... Op de een of andere manier is het altijd gezeik om in belgie fatsoenlijke prijzen te krijgen bij dell.

Het grootste nadeel van de xps 17 3D is dat je geen optimus hebt. De accuduur is met de 9 cel batterij dus maximaal 2.5 uur. met het 900p scherm is het met de standaardbatterij al meer (zo'n 3.5 tot 4.5 uur). Hoe dat bij de n73 zit weet ik niet. Maar volgens notebookcheck nog brakker dan 2 uur..

Slepen met een 17" kan, ik raad het meestal af omdat de meesten hier studenten betreft en dan is een 17" echt killing om van klaslokaal naar klaslokaal te slepen :X
Anoniem: 337036 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:42:
Het lijkt ook niet mogelijk om minder dan die 4GB (2x2GB) te pakken (zodat ik zelf (goedkoper) kan bijsteken).
Er kunnen 4 DIMM's in, dus een 2x4GB setje erbij steken (a €80?) en je hebt 12GB.
Let er wel op dat het chipset een bug bevat: het 4e slot accepteert geen 4GB, dus maximaal 4+4+4+2GB. Voordat je moord en brand schreeuwt omdat je laptop na een upgrade niet boot :P

Volgens mij heeft de N73 ook 4 slots, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330951

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:11:
De xps komt goedkoper uit, je moet alleen de juiste kortingsbonnen weten.

De xps 15 kost met i7, 6GB, 500GB hdd, en 1080p scherm €888,11. In a nutshell:

Veel beter scherm (en dan bedoel ik ook echt, veel beter)
betere accuduur
betere speakers
1 jaar minder garantie.
iets goedkoper.

[...]
Dat is nieuw voor mij. Hij is overigens alleen bij complett leverbaar
Die GT550m is overigens ook een rare kaart, de specs staan zelfs op de site van nvidia verkeerd...

[...]

zie wickeh in "[NBBG aanschaf] Multimedianotebook april..." + de daaropvolgende discussie.
Is zo een apparaat beter dan die Vostro modellen van hetzelfde merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:14:
Ahh belgie... Op de een of andere manier is het altijd gezeik om in belgie fatsoenlijke prijzen te krijgen bij dell.

Het grootste nadeel van de xps 17 3D is dat je geen optimus hebt. De accuduur is met de 9 cel batterij dus maximaal 2.5 uur. met het 900p scherm is het met de standaardbatterij al meer (zo'n 3.5 tot 4.5 uur). Hoe dat bij de n73 zit weet ik niet. Maar volgens notebookcheck nog brakker dan 2 uur..

Slepen met een 17" kan, ik raad het meestal af omdat de meesten hier studenten betreft en dan is een 17" echt killing om van klaslokaal naar klaslokaal te slepen :X

[...]

Er kunnen 4 DIMM's in, dus een 2x4GB setje erbij steken (a €80?) en je hebt 12GB.
Let er wel op dat het chipset een bug bevat: het 4e slot accepteert geen 4GB, dus maximaal 4+4+4+2GB. Voordat je moord en brand schreeuwt omdat je laptop na een upgrade niet boot :P

Volgens mij heeft de N73 ook 4 slots, maar dat weet ik niet zeker.
Voor 100 euro meer dus een beter scherm, betere videokaart en die 3D lijkt me ook wel interessant. Ik denk dat ik voor de dell ga. Btw zo'n 3d brilletje, best bij dell zelf bestellen of elders?
Edit: Net gekeken op http://www.nvidia.com/object/3d-vision-requirements.html en daar staat niets ingevuld voor de XPS 17. Waarschijnlijk omdat je kan kiezen tussen schermen.
Bedankt trouwens voor je (snelle) antwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 337036 op 01-05-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330951 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:57:
[...]
Is zo een apparaat beter dan die Vostro modellen van hetzelfde merk?
Nu volg ik je niet meer :P
Anoniem: 337036 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 00:14:
[...]

Voor 100 euro meer dus een beter scherm, betere videokaart en die 3D lijkt me ook wel interessant. Ik denk dat ik voor de dell ga. Btw zo'n 3d brilletje, best bij dell zelf bestellen of elders?
Bedankt trouwens voor je (snelle) antwoorden.
Ergens anders bestellen, let wel op, die 3D brillen zijn aardig duur. Volgens mij is de goedkoopste ongeveer 79 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330951

Anoniem: 303530 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 00:19:
[...]

Nu volg ik je niet meer :P

[...]

Ergens anders bestellen, let wel op, die 3D brillen zijn aardig duur. Volgens mij is de goedkoopste ongeveer 79 pond.
Of de XPS 15 Beter is in vergelijking met de Vostro modellen van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De huidige vostro is volgens mij steviger, maar dat hangt ervanaf over welke vostro je het hebt, dell heeft een tijd lang (in het C2D tijdperk) extreem slechte vostro's uitgebracht die nog slechter in elkaar zaten dat het brakke consumentenspul destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubstar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 18:54
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen, dit is de eerste keer dus het is even wennen aan alle beschikbare opties/merken.

Ik heb een budget van ~€ 575,- niet echt werelds maar goed. Het punt waar ik mee zit is het volgende; ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor programma's zoals Photoshop en Dreamweaver, is het nu beter om een aparte videokaart te hebben, of is een geïntegreerde ook voldoende? Ik werk met redelijk grote Photoshop bestanden (150MB+, A4 formaat brochures/flyers etc.) dus ik twijfel of een geïntegreerde 'kaart' dat aan kan.

Mijn voorkeur gaat uit naar 17"+ en als ik rond kijk op pricewatch kom ik bijv. de Packard Bell Easynote LM86-GO-237 tegen, deze heeft geen aparte videokaart maar de rest van de specificaties spreken mij wel aan, enige is dan weer dat het een Packerd Bell betreft, en wat ik mij herinner van "vroeger" is dat dit geen wereld merk is? Een andere optie is bijv. de Acer Aspire 7741G-374G50MN welke een Radeon Mobility HD5470 aan boord heeft.

Ik begrijp dat ik met mijn budget niet een wereld laptop kan kopen maar als ik een beetje normaal kan werken vind ik het al ok, ik hoop dat jullie me een beetje de goede richting op kunnen sturen mbt de aanschaf van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik weet maakt PS4 (of zijn ze al bij 5?) alleen gebruik van de GPU bij het renderen van het viewpoint, dat betekent dat je hem met een IGP scherp krijgt op 100% zoom, 50% zoom, 25% zoom... Met een wat krachtigere kaart krijg je hem ook inde tussenliggende zoomniveua's scherp. I heard. Misschien weet google er meer over

Ik denk niet dat je met dit budget ruimte hebt voor een aparte igp zonder in te boeten op belangrijkere onderdelen (in het bijzonder RAM).

Een snelle blik in de pricewatch:
pricewatch: Samsung R730-JB05NL Goedkoopste met een i3, 2 jaar garantie, en 4GB
pricewatch: Packard Bell Easynote LM85-GO-237 i5, 1 jaar garantie.
pricewatch: Asus K72JU-TY001V de goedkoopste met een degelijke CPU plus matige GPU.

Ik zou waarschijnlijk de samsung nemen, PB is een vrij slecht merk qua garantie (de laptops zelf zijn prima, maar de garantie is ngo altijd huilen met de pet op) en €60 betalen voor een GPU die je nauwelijks gaat gebruiken is ook wat.
Ik zou dan liever nog €40 meer betalen voor een xps 15 met nog een 3x zo snelle videokaart. (wat met kortingsbonnen nog verder te reduceren valt, ik kan er alleen geen vinden op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubstar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 18:54
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik op het moment al CS5, het inzoomen en dergelijke is voor mij niet echt belangrijk, zolang ik CS5 maar kan gebruiken en PSD's kan editten. Het basiswerk doe ik op me desktop en ik wil me laptop dan gebruiken voor kleine aanpassingen. Zoom levels van 50 25 etc zijn dan prima.

Ik hoorde inderdaad al veel klachten over Packard Bell, en dan met name over de garantie. Ik denk dat PB daarom al af valt want na 1 jaar met een laptop zitten die niet werkt is ook niet echt fijn.

De XPS15 is inderdaad ook nog wel een optie maar ik wilde het liefst 17", maar uiteindelijk is de prijs/kwaliteit verhouding van de xps wel beter denk ik,ookal is het een 15".

Ik ga google nog even doorspitten, in ieder geval bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben voor me broer op zoek naar een laptop met de volgende eisen:
- minimaal 17" scherm
- moet af en toe makkelijk een spelletje kunnen draaien (a la Sims)
- budget = ~ €700,-
- 7200rpm hd

Vooral door die laatste eis wordt het al meteen heel schaars om een geschikte laptop te vinden. Zelf ben ik uiteindelijk op de HP 4720s uitgekomen. pricewatch: HP ProBook 4720S (XX819EA) (17", Core i3 380M 2,53GHz, 320GB 7200rpm hd, Radeon Mobility HD5470)

Heb voorgesteld om nu gewoon een laptop met een 5400rpm schijfje en later evt een 7200rpm hd erin, maar dat wil ie niet.
Dus.. iemand nog tips/advies? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Scipionyx op 02-05-2011 19:14 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Advies: http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/fs

Iets beters dan dat vind je niet denk ik. Volgens mij past het €779 model ook nog in het budget als je wat rondrommelt met de diverse kortingsbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
DigitalGerard schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:09:
[...] Ik ga uiteindelijk toch voor de N53SN-SZ129V.[...]
Na lang zoeken blijkt deze laptop nog nergens te krijgen te is. Hij staat al wel in een hoop webshops, maar is simpelweg nog niet leverbaar tot half juni.
Ik ben dus gaan kijken naar vervangers, en het belangrijkste verschil (naast de blu-ray speler) is dat de SZ129V een GeForce GT550M heeft ipv een GeForce GT540M, en 2GB grafisch geheugen ipv 1GB.

Mijn vraag is nu: in hoeverre ga ik dit merken? Gebruiken spellen echt wel 2GB, of is het op het moment nog meer voor de sier? Is het het waard om nog anderhalve maand te wachten op deze laptop, of kan ik net zo goed een goedkopere vorige versie nemen, aangezien ik het verschil toch niet zal gaan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De specs op notebookcheck kloppen niet. De gt540m heeft 96 shaders, de GT550m heeft er 144. Hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:09:
De specs op notebookcheck kloppen niet. De gt540m heeft 96 shaders, de GT550m heeft er 144. Hou daar rekening mee.
uhm... dus dat ga ik wel merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja. De GT550m is waarschijnlijk 20-30% sneller. dan de GT540m. De hoeveelheid geheugen maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wapenvelder
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 09:55
Wegens het verkeerd plaatsen hier nog een keer.

Mijn vader wil een eigen bedrijf beginnen en heeft daar een laptop voor nodig.
Deze moest ik maar eens gaan uitzoeken.

De hoofdtaken zullen Office en Autocad 2010 en Civil 3D(Uitbreiding Autocad) zijn.
Eisen zijn:
  • 15 inch, omdat hij ook in de auto gebruikt word bijvoorbeeld op het stuur.
  • Numpad, voor het snel invoeren van getallen
  • Budget 700-800 euro
  • Degelijk design (word vaak opgepakt en weer weggelegd).
  • Het liefst een i5 of i7 processor, dit zal wel een i5 worden door het budget
Dit leek mij een goede keuze:http://azerty.nl/0-1237-3...3-043nl-core-i5-480m.html
Iemand goede alternatieven?

[ Voor 1% gewijzigd door wapenvelder op 18-05-2011 20:11 . Reden: link fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je link doet het niet. Ik zou geen oude i5 maar een nieuwe i5 of i7 nemen.
Een nieuwe i7 lukt wel
http://tweakers.net/price...MovBY8lEWq-O9L5WH79RM75Aw
Full HD wordt wel duurder
http://tweakers.net/price...ua4kPu-oq8UbO_IK95RcF1fQM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wapenvelder
Als ik nou de msi vergelijk met de onderstaande ASUS, welke is dan beter?

http://azerty.nl/0-1237-399240/asus-k53sv-sx174v-core.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
"de msi" link deed het niet.
Deze? http://azerty.nl/0-1237-3...3-043nl-core-i5-480m.html

Wat mij betreft hands down de Asus, merk, processor, videokaart.
De nieuwe i7 is erg snel http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Schijf is wel een slag kleiner.

[ Voor 19% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-05-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wapenvelder
De Harde schijf is geen probleem, er komt een externe schijf van 2TB bij.

Zijn er nog andere (betere) alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Edit: bedenk even goed of een mat scherm niet een vereiste is, lijkt me wel veel beter in de auto. Dan wordt de keus lastiger (moeilijker te vinden). Een Vostro 3550 met kortingsbon is dan misschien een idee (krijg je geen i7 voor dat geld).
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste