Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:09
Mede-auteurs:
  • Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33

Mar2zz

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 14:59

sl1000

Het grote QNAP topic - Deel 2

Logo QNAP

Inleiding
QNAP is een bedrijf dat al enkele jaren NAS-systemen verkoopt. In hun segment bieden ze NAS'en aan voor thuis, MKB of enterprisegebruik aan. De NAS'en van QNAP zijn er in alle maten met uiteraard ook een bijhorend prijskaartje.

Dit topic dient om Tweakers met een QNAP, of die met het idee spelen om een QNAP te kopen een hoekje te geven waar specifieke QNAP problemen of functies besproken kunnen worden.

Producten
QNAP heeft zoals al verteld een uitgebreide range van producten. Instapmodellen beginnen met 1 HDD bay maar je kan makkelijk tot 8 bays gaan als je nood hebt aan uitgebreidere storage.
De bekendste serie is de Turbo Station (TS) serie. Dit zijn non-rackmountable NAS'en die je op je desktop of in een kast kan zetten. Een voorbeeld hiervan is de QNAP TS-439 Pro II.
Het eerste getal (in dit geval een 4) duidt op het maximum aantal HDD's dat je in de trays kan steken van een QNAP. De cijfers daaropvolgend (39 in dit geval) duiden op de serie, en de "Pro II" duidt op de versie.

Functies, specialiteiten en firmware
De QNAP firmware is van grond af heel uitgebreid. Op dit moment zitten we aan versie 3.3.0 en deze biedt onder andere standaard volgende functies aan:
  • SAMBA/CIFS
  • AD-integration
  • iTunes-media server
  • Twonky Media server (UPnP)
  • Virtual hosting van websites
  • HFS+ support voor externe devices
  • ISO's mounten vanuit de NAS
  • Apple Time Machine backupserver
  • FTP server
  • rsync
  • NFS
  • Afhankelijk van model: iSCSI
  • MySQL-server
en nog veel meer, want de QNAP NAS'en zijn uitbreidbaar met QPKG's, waarmee je bv van je QNAP een Wordpress, SabNZBD+, Asterisk enz.. server kan maken

Op de QNAP-site vind je meer informatie over wat een QNAP allemaal kan doen met de laatste firmware en afhankelijk van jouw gewenste model welke functies er nog bovenop komen.

QNAP's blinken imho uit in hun performance ten opzichte van andere NAS'en van andere vendors. In reviews komen de QNAP's ook altijd heel sterk naar buiten. Bewijs hiervan vind je onder andere op SmallNetBuilder en dan met name de NAS-sectie

Support
Naast je standaard handleidingen die je online vindt heeft QNAP ook nog ruime support via het QNAP-forum
QPKG's
QPKG's zijn bestaande linux applicaties welke door enkele enthousiaste QNAP gebruikers worden aangepast en ingepakt in een speciaal formaat, waardoor deze zeer simpel point-and-click op een QNAP zijn te installeren. Voor meer achtergrond informatie over QPKG's, installatie instructies, etc zie het QNAP-forum. Je dient je dan wel even te registreren, daar alle informatie over qpkg's alleen is te vinden nadat je bent ingelogged. Onderstaande lijst is een overzicht met QPKG's die SL1000 onderhoud voor de QNAP.

Spotweb
Omschrijving:
Spotweb is een nederlandstalige nzb zoekwebsite welke je op je eigen QNAP kunt draaien.
zie voor meer informatie over spotweb: SpotWeb - Webbased Spotnet
Installatie instructies:
zie het volgende bericht voor afhankelijkheden, installatie instructies, etc: sl1000 in "Het grote QNAP topic - Deel 2"
Download links
ALLE QNAP series [TS-X09, TS-X10/12/19, TS-X39/59/79, etc]

SABnzbdplus
Omschrijving:
SABnzbdplus is een usenet downloadtool voor het downloaden vanaf nieuwsgroepen.
Installatie instructies:
zie het uitgebreide topic op het QNAP forum voor afhankelijkheden, etc: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=133&t=36763
Download links:
ARM (x09 series) [TS-x09 series]
ARM (x19 series) [TS-x10 series / TS-x12 series / TS-x19 series ]
Intel x86 based [TS-x39 series/ TS-x59 Series / SS-x39 series / TS-509 / TS-809/ TS - 809U-RP]

Sickbeard
Omschrijving:
SickBeard is een add-on op SABnzbdplus, welke automatisch je favoriete series download vanaf usenet.
Installatie instructies:
zie het uitgebreide topic op het QNAP forum voor afhankelijkheden, etc: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=133&t=41670
Download links:
x86 (Intel based) [TS-x39 series/ TS-x59 Series / SS-x39 series / TS-509 / TS-809/ TS - 809U-RP]

Couchpotato
Omschrijving:
Couchpotato is een add-on op SABnzbdplus welke een lijst met favoriete films in de gaten houdt. Zodra Couchpotato een film spot welke aan je voorwaarden voldoet, wordt deze automatisch gedownload.
Installatie instructies:
zie het uitgebreide topic op het QNAP forum voor afhankelijkheden, etc: http://forum.qnap.com/vie...php?f=121&t=40596&start=0
Download links:
x86 (Intel based) [TS-x39 series/ TS-x59 Series / SS-x39 series / TS-509 / TS-809/ TS - 809U-RP]

Headphones
Omschrijving:
Headphones is SickBeard, maar dan voor je CD verzameling, je kunt je favorite artiesten volgen en automatisch de laatste cd's downloaden.
Installatie instructies:
Nog geen, Als iemand het leuk vindt om een compacte instructie te schrijven, dan is hij/zij meer dan welkom.
Download links:
x86 (Intel based) [TS-x39 series/ TS-x59 Series / TS-x79 Series / SS-x39 series / TS-509 / TS-809/ TS - 809U-RP]

Dropbox
Omschrijving:
Dropbox is een web-based file hosting service, welke via cloud computing gebruikers via internet in staat stelt hun bestanden en mappen op te slaan en delen met anderen. Er zijn zowel gratis en betaalde diensten, elk met verschillende opties.
Installatie instructies:
Dropbox is X86 only, er is geen code beschikbaar die op een arm-platform werkt.
Voor meer informatie zie het topic op het QNAP forum: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=226&t=38205
Download links:

Logitech Media Server
Omschrijving:
Logitech Media server (aka SqueezeboxServer) is de server software van de Squeezebox (voorheen Slim Device) welke audio (.mp3, .flac, .OGG, enz.) kan streamen naar de Logitoch spelers. Dit LMS QPKG is een combinatie van [url = http://oinkzwurgl.org/ssods_downloads]SSOTS[/ url] (gemaakt door flipflip) en [url=http://www.mysqueezebox.com/download]LMS[/ url ]. Het geeft je een one-click installatie oplossing, zonder de noodzaak om zelf LMS te downloaden en te installeren.
Installatie instructies:
zie het uitgebreide topic op het QNAP forum voor afhankelijkheden, etc: http://forum.qnap.com/vie...php?f=123&t=35740#p155722
Download links:
OLD ARM (x09 series) [TS-x09 series waarbij x=1,2,4]
x86 (Intel based) [TS-x39 series/ TS-x59 Series / TS-X79/ SS-x39 series / TS-509 / TS-809/ TS - 809U-RP]

[ Voor 68% gewijzigd door sl1000 op 22-03-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 19:34
sl1000 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:10:
daarom: sl1000 in "Het grote QNAP topic"

als je donottouch op true zet, kun je sabnzbd ook weer verwijderen daarna.
thnx .. Maar waar is de NZB knop gebleven in jouw release. Of is deze eruit gesloopt inmiddels.

Nee mijn grootste frustratie is/was dat ik het nzb download probleem nooit heb kunnen oplossen met mijn manual install volgens de instructies uit het Spotweb topic. En die van jou werkt wel... dus ik vraag me sterk af waar het verschil in zit ..

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Misschien ook handig/leuk om in de TS aan te geven op welk OS/platform/filesystem QNAP zich richt? Wat voor RAID engine, etc. Zijn toch wel de cruciale factoren voor een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik heb nog steeds op mijn todo lijst staan om daar eens wat bij te typen. maar vergeet het telkens, of realiseer het me op momenten dat ik er geen tijd voor heb. ik ga 'm nog steeds een keer uitbreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Tranzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:54:
[...]

thnx .. Maar waar is de NZB knop gebleven in jouw release. Of is deze eruit gesloopt inmiddels.

Nee mijn grootste frustratie is/was dat ik het nzb download probleem nooit heb kunnen oplossen met mijn manual install volgens de instructies uit het Spotweb topic. En die van jou werkt wel... dus ik vraag me sterk af waar het verschil in zit ..
Reboot van de Qnap doet wonderen ... heb mijn nzb button weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400826

Hallo

Mede door dit topic ben ik overstag gegaan on een NAS te kopen en heb een TS219p+. Moet nog veel leren maar basisheden zijn wel te begrijpen. Ben al wat bezig met wat applicaties en zodoende leert men. Een ding waaar ik niet uit kom en waar ik ook niet veel info van vindt is hoe je je mapppen kan sharen aan windows 7 zodat de mappen op de Qnap ook zichtbaar en benaderbaar worden in je Windows verkenner. Ik heb het idee zelf dat het niet veel werk is. maar mij lukt het niet. Ik heb zelf al op het Qnap forum gekeken in het vorige topic en de handleiding van Qnap, 'Hoe verbind je met een Mircosoft AD'. Is deze handleiding wel de juiste want ik zie dat het grotendeels gebaseerd is op windows 2008. Heeft iemand goede raad voor mij ? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 400826 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 06:30:
Hallo

Mede door dit topic ben ik overstag gegaan on een NAS te kopen en heb een TS219p+.
Daar ben je snel uit in 4 posts ;)

Maar bedoel je niet gewoon dat je een drive mapping wilt doen? Dus de L: drive naar een map op je nas? Dat is inderdaad heel simpel. Ga in verkenner naar \\nas (of hoe je hem hebt genoemd). En klik op de bewuste map die je wilt mappen, rechtermuisknop, en kies de optie Map Network Drive.
Vergeet het vinkje 'Reconnect at logon' niet, anders ben je hem weer kwijt. Met het vinkje COnnect using different credentials je NAS credentials opgeven, zodat je die niet iedere keer moet ingeven.

[ Voor 15% gewijzigd door IJsbeer op 24-03-2011 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37
heb een QNAP 809 binnengekregen met 8x 2TB schijven. aangezet met schijven erin en een RAID5 laten maken.

Hoe lang duurt zo iets? Staats al 5 minuten op 1% en alle schijven knipperen (precies synchroon). Ook een keer horen piepen?

Hmmm hoor net van iemand dat dat wel 10 uur duurt... Dagje tuinhuis opknappen dan maar _/-\o_

EDIT
staat nu al op 22% dus lijkt me sterk..

[ Voor 6% gewijzigd door trekker22 op 24-03-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-04 10:47
trekker22 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:44:
heb een QNAP 809 binnengekregen met 8x 2TB schijven
Welke 809 heb je eigenlijk binnengekregen? :?
Heb zelf namelijk de TS-809U-RP met dezelfde hoeveelheid schijven in bestelling staan en kom er helaas maar bijzonder weinig informatie over tegen ;(

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Product : QNAP TS-809 Pro Turbo NAS - NAS - 0 GB - Serial ATA-300 - RAID 0, 1, 5, 6, JBOD, 5 hot spare - Gigabit Ethernet - iSCSI

levertijd was een week

niet de rack versie dus...

[ Voor 8% gewijzigd door trekker22 op 24-03-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
@sl1000

Mijn spotweburl reset zich na elke reboot ondanks dat ik DonotTouch op TRUE heb staan. Andere settings blijven wel in tact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Heeft er iemand ervaring met verschillende maten harde schijven in raid 5?
Ik weet dat de kleinste schijf de maat van het array bepaald.
Mijn DNS-323 met 2 Samsung F1 1TB schijven wil ik vervangen door een TS-412.
Hierbij denk ik eraan om een 2TB green schijf erbij te kopen en dan als er een schijf defect raakt deze ook te vervangen door een 2TB. Om uiteindelijk een keer uit te komen op 3 x 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04 06:32
In het vorige topic werd er gesproken over nieuwe series van QNAP die aangekondigd zou gaan worden. Heeft iemand daar toevallig meer info over? Ik zat nu te denken aan de 459 pro serie, maar aangezien deze al een tijdje uit is, zou het toch wel zonde zijn om deze te kopen als er dan net een nieuwe zou verschijnen. Ik weet dat er met hardware altijd achter de feiten aan gelopen wordt (vandaag kopen is morgen alweer oud), maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Klopt, de x59 pro-II. QNAP heeft een filmpje gemaakt met de nieuwe dingetjes die de x59 PRO-II kunnen: YouTube: QNAP TS-X59 Pro II Turbo NAS
specs pagina: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=165
de x59 pro-II is vanaf begin april leverbaar in de winkels, al staat hij hier al een tijdje tevreden te snorren (A)

Inmiddels QNAP even gevraagt wanneer alle modellen overgaan op USB-3 en sata 600, maar ze zitten nog te wachten tot de prijs wat gaat zakken.

[ Voor 15% gewijzigd door sl1000 op 24-03-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Tranzy schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:33:
@sl1000

Mijn spotweburl reset zich na elke reboot ondanks dat ik DonotTouch op TRUE heb staan. Andere settings blijven wel in tact.
puntkomma achter TRUE, TRUE met hoofdletters, zonder quotes (')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJsbeer schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:24:
[...]

Daar ben je snel uit in 4 posts ;)

Maar bedoel je niet gewoon dat je een drive mapping wilt doen? Dus de L: drive naar een map op je nas? Dat is inderdaad heel simpel. Ga in verkenner naar \\nas (of hoe je hem hebt genoemd). En klik op de bewuste map die je wilt mappen, rechtermuisknop, en kies de optie Map Network Drive.
Vergeet het vinkje 'Reconnect at logon' niet, anders ben je hem weer kwijt. Met het vinkje COnnect using different credentials je NAS credentials opgeven, zodat je die niet iedere keer moet ingeven.
Thanks, dit was inderdaad wat ik bedoelde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 10:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik heb zeer goede ervaringen met de QNAP TS119, alleen niet met de QNAP software ... maar met Debian!

Killemov in "Nieuwe Zuinige Server (discussie)"

[ Voor 4% gewijzigd door Killemov op 24-03-2011 22:59 ]

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@Killemov: Ik heb hier nog een cancelled model staan op basis van een powerpc chip. zijn er maar 6 van op de wereld ofzo. Performance is ruwweg gelijk aan de 119, verdere specs ook. Hoe zou ik daar nu eens linux op kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 10:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

sl1000 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:05:
@Killemov: Ik heb hier nog een cancelled model staan op basis van een powerpc chip. zijn er maar 6 van op de wereld ofzo. Performance is ruwweg gelijk aan de 119, verdere specs ook. Hoe zou ik daar nu eens linux op kunnen krijgen?
Dat klinkt als een experimentele doorontwikkeling van de TS101/TS201. Debian zou wel moeten draaien op de powerpc: http://www.debian.org/ports/ Het zal nog wel een behoorlijk uitzoek/trial/error-werk zijn.

http://scratchpad.wikia.com/wiki/Open_Turbostation:TS101

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Niet echt. Er zit een redelijk nieuwe 44x ppc chip in. Het model was van origine bedoelt als een opvolger voor de x19 serie. welke manual heb jij gevolgd voor de installatie op jouw x19? dezelfde als voor de x09?

[ Voor 26% gewijzigd door sl1000 op 25-03-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400649

sl1000,

Kan jij een reden verzinnen waarom na installatie van het Qnap Package de database zich alleen vult met post vanaf het moment van installatie, en geen oudere post laat zien? Ook niet na een aantal dagen. Ik zie ook niet het proces retreive in de processen staan na een aantal dagen zoals verwacht was na een verse installatie. Ik heb ook al het package verwijderd, sql database via qnap menu ge-reinitialized (leeggemaakt) en het packagae opnieuw geinstalleerd. Spotweb zelf werkt verder prima, alleen zinder history dus.

Ik gebruik zelf eweka, zal die heb probleem kunnen veroorzaken? Als ik eweka gebruik in spotnet gaat het wel goed, en vult mijn database zich met heel veel oudere posts (tot 1 jaar terug).

Thanks,

DeNnuZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Vraag even in het Spotweb topic, klinkt als een nieuwe (instelbare) feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht iemand anders ook nog dit probleem hebben:
textnews.eweka.nl met user en pass invullen in de settings.php als aparte headerserver deed het voor mij, hij is nu aan het opbouwen.

DeNnuZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
settings.php moet je nooit aanpassen, dan gaan daarna de gitpull's fout. je kunt beter ownsettings.php vullen met de extra variablen, of gewoon het serveradres in ownsettings.php vervangen door testnews.ewaka.nl.

om spotweb weer te kunnen laten updaten zul je settnigs.php moeten verwijderen en daarna handmatig een git pull moeten uitvoeren.
(zucht, nu zit ik hier nog spotweb vragen te beantwoorden)

[ Voor 8% gewijzigd door sl1000 op 25-03-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oops :)

Dan zal ik die extra variabelen in de ownsettings zetten, de headerserver is een andere dan de normale newsserver. Of maakt dat niet uit?

Kan je mij het commando vertellen om handmatig een git pull te doen?

thx

Sorry dat ik je hier mee lastig val. Zie het als een compliment! Ik ben heel blij dat je het qnap package hebt gemaakt!

EDIT: Ik heb het commando al gevonden, thanks anyway!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 400649 op 25-03-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
vind het nu al een heerlijk snel apparaat met mooi webadmin. verademing tov ch3nas van conceptronic!

wat zijn nou musts om te doen / installen? Spotnet/sabnzb wil ik zeker gaan draaien!

En een share naar Windows 7, is dan SMB of NFS aan te raden?

Wil ook storage voor esxi gaan aanbieden, moet ik me nog even in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Storage voor esx(i): Gebruik NFS dat is het meest betrouwbare en ook qua performance het beste i.c.m. met een QNAP

Share naar Windows 7: Maakt volgens mij weinig uit, ik dacht dat smb nog net iets sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
bij de 809 pro, heeft het nut de beiden ethernet poorten aan te sluiten? wordt bandwidth dan beter verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
alleen als je switch trunking understeund en heeft ingeschakeld. aan wat voor switch hangt 'ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

ziekloon schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:18:
Ik moest meteen een firmware update doen. Dat werkte niet, bleek dat ik de onderste LAN poort moest aansluiten (terwijl in de quick start manual de bovenste poort was aangesloten).
Uiteindelijk geupdate naar de nieuwste versie, 3.4.1 build 315.
Dank! Dit was wel weer de tip van de dag!
Mijn firmware update lukte steeds niet, en toen zag ik je post. Onderste LAN poort aangesloten, en tata...
Het werkt!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Als ik mijn TS-110 opstart vraagt hij ook om een 3.4.1 build 315 update, zal ik dat doen of niet?
Zelf heb ik altijd zo iets van als het draait dan niks aan sleutellen, maar misschien is een update aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65841

Na de installatie van Spotweb (0.95) kwam er de volgende melding.

"Unable to connect to MySQL server: Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)"

Nu is het me wel gelukt door de Db zelf aan te maken met de gegevens uit SpotWeb.sh, maar volgens mij moet hij dit toch zelf aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
alleen als de db nog niet bestond. Misschien bestond de database al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:41
Zo inmiddels werkt mijn qnap ts-412 naar behoren. Hij streamt nu ook perfect video's naar mn htpc met xbmc (via smb). Ben er nu erg tevreden over. Wel ga ik nog wel even een andere locatie voor dat ding zoeken, want ik heb de afgelopen dagen niet goed geslapen door al dat kabaal en geratel van hdd's tijdens downloaden 's nachts. Ook even binnenkort een cat6 kabel trekken vanuit de woonkamer naar mn kamer zodat ik een stabielere verbinding heb, nu gaat het nog via powerline adapters die snel oververhit raken tijdens downloaden. Maar voor de rest werkt de nas perfect samen met mn ps3, laptop en htpc binnen het mini-gigabit netwerkje op mn kamer.

@ sl1000:

Ik heb btw nog steeds geen mail van Qnap terug ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
sl1000 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:20:
Klopt, de x59 pro-II. QNAP heeft een filmpje gemaakt met de nieuwe dingetjes die de x59 PRO-II kunnen: YouTube: QNAP TS-X59 Pro II Turbo NAS
specs pagina: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=165
de x59 pro-II is vanaf begin april leverbaar in de winkels, al staat hij hier al een tijdje tevreden te snorren (A)

Inmiddels QNAP even gevraagt wanneer alle modellen overgaan op USB-3 en sata 600, maar ze zitten nog te wachten tot de prijs wat gaat zakken.
Oh sweet! :*) Hoe ben jij dan aan dat model gekomen als hij nog niet uit is? En wat is de prijs (zo ongeveer dan) wat deze moet gaan kosten? Deze ziet er wel erg :9 uit *op verlanglijst zet*

Er leuk spul voor thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

golfgti5 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:53:
Als ik mijn TS-110 opstart vraagt hij ook om een 3.4.1 build 315 update, zal ik dat doen of niet?
Zelf heb ik altijd zo iets van als het draait dan niks aan sleutellen, maar misschien is een update aan te raden?
Check de QNAP site om te kijken of er bij de verbeteringen of bug fixes zaken bijstaan die voor jou van belang zijn.

Zelf doe ik het altijd, de kwaliteit van QNAP upgrades is over het algemeen hoog, nog nooit een probleem gehad door updaten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
sl1000 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:23:
alleen als je switch trunking understeund en heeft ingeschakeld. aan wat voor switch hangt 'ie?
simpele 5 poorts gigabit switch van zyxel... dus heeft weinig nut lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
als het geen managebare switch is, met support voor trunking, dan blijven er 2 opties over.

1. je gebruikt bonding in active-passive failover mode. dan is je 2e lijn backup voor de 1e in het geval van storing.
2. je sluit ze beide aan met een ander ip-adres en verdeelt je clients over de ip-adressen.

de 809 is sterk zat om beide gigabit lijnen vol te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
@sl1000:

Top job, werkt super spotweb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
sl1000 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:35:
als het geen managebare switch is, met support voor trunking, dan blijven er 2 opties over.

1. je gebruikt bonding in active-passive failover mode. dan is je 2e lijn backup voor de 1e in het geval van storing.
2. je sluit ze beide aan met een ander ip-adres en verdeelt je clients over de ip-adressen.

de 809 is sterk zat om beide gigabit lijnen vol te trekken.
ik wil geen clients gaan verdelen en switch is opzich toe aan vervanging want 5 poorts is te weinig. Wat zijn goeie opties icm Qnap 809 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ligt eraan, Hoeveel poorten, Wat mag het kosten, etc. Over hoeveel clients spreken we eigenlijk?

Als je iets zoekt wat ongeveer dezelfde grootte heeft, en niet te veel kost, zou ik iets overwegen zoals dit:
http://www.netgear.com/bu...-switches/GS108T-200.aspx
8 poorten, 802.3ad support en kost grofweg 115 euro.

Voor een echte business situaite zou ik niet moeilijk doen en gewoon een CISCO kopen, maar in dat geval had je ook niet dit kleine switchje gehad denk ik

[ Voor 18% gewijzigd door sl1000 op 25-03-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@sl1000

Sorry dat ik je weer lastig moet vallen mbt spotweb Qnap Package.
Ik krijg na ongeveer 1 dag posts ophalen de volgende melding bij het proberen te benaderen van de spotweb pagina: Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_1760_0.MYI'; try to repair it
Ik durf niet de Qnap te herstarten of het Package, want dat raadde je af in een eerdere post.
Heb je nog een tip voor me hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb het idee dat het binnenhalen van de headers nog niet klaar is/was.. de laatste keer dat ik keek moest er nog 6 maanden aan headers binnen gehaald worden.

Thanks alvast.

DeNnuZz

EDIT2:
Opgelost door via de phpmyadmin de tabellen te repareren.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 400649 op 25-03-2011 22:27 . Reden: google is your friend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
sl1000 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:24:
Ligt eraan, Hoeveel poorten, Wat mag het kosten, etc. Over hoeveel clients spreken we eigenlijk?

Als je iets zoekt wat ongeveer dezelfde grootte heeft, en niet te veel kost, zou ik iets overwegen zoals dit:
http://www.netgear.com/bu...-switches/GS108T-200.aspx
8 poorten, 802.3ad support en kost grofweg 115 euro.

Voor een echte business situaite zou ik niet moeilijk doen en gewoon een CISCO kopen, maar in dat geval had je ook niet dit kleine switchje gehad denk ik
die lijkt me een prima optie. En trunking is daar makkelijk in te regelen dus? (vanzelf zeg maar als ik 2 utp in qnap prik..)

EDIT

maar wat een apparaat, kost wel 2100 euro maar dan 12TB hebben in RAID5 en eens echt een gbit lijn voltrekken, met 100 MB per seconden data kopieeren.. Vorige gbit nas haalde amper 15MB per seconde!

[ Voor 12% gewijzigd door trekker22 op 26-03-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-03 22:34
@SL1000: Bedankt voor het Spotweb qpkg met MySQL. _/-\o_ Hij draait hier voorbeeldig op een TS-119!

Loop alleen tegen een gek verschijnsel aan: Mijn qweb map zie ik niet terug in de web-filemanager. Ook kan ik er geen netwerkverbinding vanuit (windows 7) naar maken. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen. Als ik bij de shares kijk heeft de map gewoon dezelfde rechten als bijvoorbeeld public...... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
trekker22 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 08:33:
[...]

die lijkt me een prima optie. En trunking is daar makkelijk in te regelen dus? (vanzelf zeg maar als ik 2 utp in qnap prik..)

EDIT

maar wat een apparaat, kost wel 2100 euro maar dan 12TB hebben in RAID5 en eens echt een gbit lijn voltrekken, met 100 MB per seconden data kopieeren.. Vorige gbit nas haalde amper 15MB per seconde!
geen idee, en anders zullen het een paar vinkjes zijn in de webinterface vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Jab65 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:59:
@SL1000: Bedankt voor het Spotweb qpkg met MySQL. _/-\o_ Hij draait hier voorbeeldig op een TS-119!

Loop alleen tegen een gek verschijnsel aan: Mijn qweb map zie ik niet terug in de web-filemanager. Ook kan ik er geen netwerkverbinding vanuit (windows 7) naar maken. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen. Als ik bij de shares kijk heeft de map gewoon dezelfde rechten als bijvoorbeeld public...... Iemand een idee?
log je wel in met het admin account? webservice ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
sl1000 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:06:
[...]
log je wel in met het admin account? webservice ingeschakeld?
Ja ik log in met de admin account. Heb ook eerst alle andere netwerkverbindingen verbroken voordat ik er een met Qweb wilde maken, maar ook dat wil niet helpen...Ik krijg dus de melding: "De gespecificeerde netwerkmap is momenteel aan een andere gebruiker met een ander wachtwoord toegewezen. etc..." Ik snap niet waar dat vandaan komt, want hij is nergens toegewezen.

En ik kan spotweb benaderen op de NAS, dus de webservice draait, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Laatst online: 04-04 10:23
Vorigeweek heb ik mijn Qnap SS-839 Pro Turbo NAS binnen gekregen.

Inmiddels zitten er 7 harddisks in.
Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezelstraat.nl/QnapDisks.JPG

Ik ben heel tevreden over de snelheid, stabiliteit en functionaliteit van dit mooie apparaatje. Hij heeft dan misschien wel een flink paar centen gekost maar uiteindelijk wordt je hier heel gelukkig van.

Ik gebruik de Qnap voor mijn ESXi omgeving. De Qnap wordt door VMware aangesproken via NFS. Dat werkt het snelst en is eenvoudig te configureren.

Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezelstraat.nl/VmwareSorage.JPG

Een file transfrer via het netwerk;
Lezen vanaf de Qnap ~ 50 MB/sec
Schrijven vanaf de Qnap ~ 30 MB/sec

Verder gebruik ik de IP camera station ook voor het opnemen van de camera beelden. Dit gaat prima. De beelden zijn via de Windows share's als avi bestand op te vragen of via de web interface van Qnap op te vragen.

Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezelstraat.nl/CameraStation.JPG

Het stroomverbruik valt ook wel mee. Rond de 30 watt. Die 2,5 inch diskjes zijn dus opzich wel energie zuinig!

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337532

Beste Qnap gebruikers,

Ik heb m'n TS 219P terug gezet naar de fabrieksinstellingen omdat hij na een firmware update niet meer te benaderen was via mijn pc. Ik heb voor de veiligheid de 2 schijven eruit gehaald omdat ik bang was voor data verlies. Nu heb ik de schijven er weer in gezet, maar nu zegt de Finder dat ik de schijven eerst moet initialiseren. Mijn vraag is: Als ik dat doe, verlies ik dan ook mijn data. Ik gebruik de schijven als single disks.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@2e hands: Met wat voor cams gebruik je je qnap? performance voor zoveel disken valt me wel een tikje tegen eigenlijk. ik had iets tussen de 80-100 verwacht. misschien dat je client de bottleneck is in dit geval?

@flowpoint: ja grote kans dat je dan ook je data kwijt bent. ik zou je eventueel even kunnen helpen om je nas in de huidige status zo op te brengen dat je de data kan backuppen. helaas weet ik (nog) niet helemaal hoe ik hem op commandline kan fixen vanuit deze status. QNAP wel, maar dan moet je een supportcall inschieten en dan zullen ze je (uiteindelijk) remote helpen met het fixen van het beestje.

[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 27-03-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Laatst online: 04-04 10:23
sl1000 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:51:
@2e hands: Met wat voor cams gebruik je je qnap? performance voor zoveel disken valt me wel een tikje tegen eigenlijk. ik had iets tussen de 80-100 verwacht. misschien dat je client de bottleneck is in dit geval?
Ik heb een Axis 209MFD en een Linksys camera. Staan beide niet de standaard list maar ik heb ze werkend gekregen door een ander model wat er op lijkt te selecteren.

Ik heb mijn HDD's niet in een RAID config staan. Dit is een bewuste keuze. Ik denk dat daardoor de snelheden wat minder zijn dan dat je bij een RAID config verwacht.

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@flowpoint: ja grote kans dat je dan ook je data kwijt bent. ik zou je eventueel even kunnen helpen om je nas in de huidige status zo op te brengen dat je de data kan backuppen. helaas weet ik (nog) niet helemaal hoe ik hem op commandline kan fixen vanuit deze status. QNAP wel, maar dan moet je een supportcall inschieten en dan zullen ze je (uiteindelijk) remote helpen met het fixen van het beestje.
[/quote]

@sl1000. Hartelijk dank voor je aanbod! Ik heb een supportcall ingeschoten bij Qnap.Mocht dat niets worden, dan kom ik graag bij je terug. Ik vraag me af of je de schijven ook aan je computer kunt hangen om te backuppen, ook al zijn ze anders geformatteerd. Er zou toch een manier moeten zijn om nog bij je data te komen.
Zit in dat initialisatieproces trouwens ook meteen een formatteeropdracht opgenomen?

Het quoten gaat me ook al niet goed af zie ik. Zal hier ook wel wat fout doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 337532 op 27-03-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Jab65 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:59:
Mijn qweb map zie ik niet terug in de web-filemanager. Ook kan ik er geen netwerkverbinding vanuit (windows 7) naar maken. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen. Als ik bij de shares kijk heeft de map gewoon dezelfde rechten als bijvoorbeeld public...... Iemand een idee?
Ik begin te vermoeden dat het ligt aan de toegangsrechten. Helaas is het niet mogelijk de share te verwijderen en opnieuw aan te maken. Ik had de volgende rechten staan:
- Everyone: Deny Access,
- Admin: Read/Write.
Als ik de rechten van Everyone weghaal, dan kan ik de folder weer benaderen, maar ik ben bang dat ik hiermee de boel helemaal (of te veel) open heb gezet.....
Zou iemand kunnen aangeven wat de standaard rechten voor de map Qweb moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

ik heb geprobeerd de spotweb 0.95 te installeren op mijn qnap, maar hij geeft een fout in de log dat hij de textutils niet kan vinden.

Als ik echter dat handmatig probeer te installeren mbv een telnet, dan kom thij met de kreet dat textutils niet geinstalleerd kan/hoeft te worden, omdat coreutils er al opstaat.

Blijkbaar zit dat daarin verwerkt of zo, echter kan de packgage die sl1000 heeft gemaakt niet verder gaan, doordat deze check erin zit.

iemand misschien een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 22:21
Jab65 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 08:06:
[...]

Ik begin te vermoeden dat het ligt aan de toegangsrechten. Helaas is het niet mogelijk de share te verwijderen en opnieuw aan te maken. Ik had de volgende rechten staan:
- Everyone: Deny Access,
- Admin: Read/Write.
Als ik de rechten van Everyone weghaal, dan kan ik de folder weer benaderen, maar ik ben bang dat ik hiermee de boel helemaal (of te veel) open heb gezet.....
Zou iemand kunnen aangeven wat de standaard rechten voor de map Qweb moeten zijn?
Deny moet je eigenlijk nooit gebruiken. Een deny gaat (bijna) altijd boven een allow. Als je niet specifiek toegangs rechten geeft, wordt geen toegang gegeven.
Dus in jouw voorbeeld vinkjes weg bij everyone en dan users of bij voorkeur groepen toegang geven tot de share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Anoniem: 193799 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:53:
ik heb geprobeerd de spotweb 0.95 te installeren op mijn qnap, maar hij geeft een fout in de log dat hij de textutils niet kan vinden.

Als ik echter dat handmatig probeer te installeren mbv een telnet, dan kom thij met de kreet dat textutils niet geinstalleerd kan/hoeft te worden, omdat coreutils er al opstaat.

Blijkbaar zit dat daarin verwerkt of zo, echter kan de packgage die sl1000 heeft gemaakt niet verder gaan, doordat deze check erin zit.

iemand misschien een ideetje?
ik kan die check er wel even uitslopen. ik heb sowieso wel het gevoel dat textutils geen harde vereiste is voor een git pull

edit:
versie zonder textutil installatie/check
x86: http://dl.dropbox.com/u/8...tweb/SpotWeb_0.96_x86.zip
x19: http://dl.dropbox.com/u/8.../SpotWeb_0.96_arm-x19.zip
x09: http://dl.dropbox.com/u/8.../SpotWeb_0.96_arm-x09.zip

[ Voor 15% gewijzigd door sl1000 op 28-03-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65841

sl1000 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:14:
alleen als de db nog niet bestond. Misschien bestond de database al?
Dit was direct na een nieuwe installatie, had alvorens de schijven uit de qnap gehaald en de partities verwijderd. Vervolgens de Qnap aan de hand van de wizard geconfigureerd. Specifiek voor Spotweb de mysql server aangezet.

Firmware 3.4.1 build 0315T
Qnap: TS-239 PRO II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
dan heb ik ff geen idee. 't script werkt verder goed bij andere gebruikers. Ik moet wat vuile trucen uithalen om toegang te krijgen tot de mysqldb zonder dat ik het root-account ken. blijkbaar werken die bij jou niet, maar waarom niet is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
wortelsoft schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:50:
[...]Deny moet je eigenlijk nooit gebruiken. Een deny gaat (bijna) altijd boven een allow. Als je niet specifiek toegangs rechten geeft, wordt geen toegang gegeven.
Dus in jouw voorbeeld vinkjes weg bij everyone en dan users of bij voorkeur groepen toegang geven tot de share.
OK, dan wilde ik dus veiliger zijn dan goed voor me was! :+ Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:51
is er een manier om het systeem automatisch te herstarten wanneer de schijf niet wordt herkend?
Heb nog steeds af en toe het probleem dat mijn Samsung F4EG HD204UI niet herkend wordt. Meestal na een restart wel.

Ticket aangemaakt maar bij QNAP maar daar komen ze tot de conclusie dat de schijf wel fout zal zijn, ondanks dat een uitgebreide check niets aan het licht brengt. Ook zijn er op het QNAP forum gebruikers die ook problemen hebben met deze schijf, weliswaar icm RAID, maar geeft toch aan dat er issues zijn.
Bij Synology hadden ze er ook problemen mee..Leuk zo´n schijf die compatibele zou zijn.

Kan ik het weer gaan oplossen met de winkel en hopen dat ze hem om willen ruilen (naar dezelfde schijf die waarschijnlijk dezelfde problemen geeft). Daarbij ook weer gaan zorgen dat al mijn data fatsoenlijk erased is (Eraser en een 2TB schijf gaat weer lekker lang duren..) Beetje jammer....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
tsja, sorry kerel, heb erover met QNAP gesproken, maar ze krijgen het niet in het lab geverifieerd. Verder hebben een aantal vrienden van me dezelfde schijven en die hebben ook geen problemen :S. Dat is het irritante met dit soort inconsequente problemen. je zou de schijf aan je pc kunnen hangen, en kijken of hij daar ook spin-up problemen heeft?

ik baal er ook wel van, maar zou verder niet weten hoe ik je er mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
klopt , wordt ook zeker gewaardeerd!
Maar baal er wel van....zeker als wanneer je wat verder gaat zoeken en er meer gebruikers met problemen zijn. Maar goed, het is idd lastig te herhalen, dit probleem wat het troubleshooten lastig maakt.
Zal binnenkort maar eens een rondje naar de Mycom maken en hopen dat ze daar niet te moeilijk doen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:03

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een QNAP TS-459 Pro en heb deze aan mijn AD gekoppeld.
Het gebeurt echter regelmatig dat deze koppeling verloren gaat.

Dan moet ik inloggen op mijn QNAP en weer de gegevens invullen waarna het weer een tijd goed gaat.
Het gebeurt eigenlijk altijd na een reboot, maar niet na iedere reboot.

Zijn er meer mensen die een dergelijke setup hebben en zulke problemen ervaren?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@Hopjesvla79: apparaat meenemen en kijken of hij het met een willekeurige andere hd204 ook doet? evt. jouw hdd in een nas daar drukken en kijken of die dezelfde symptomen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Is een optie, maar aangezien het zo willekeurig optreed zie ik de bui al hangen....Maar bedankt voor het meedenken. Maar is idd wel een optie.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar waar kan ik een RMA aanmelden van een QNAP die defect is. Ik ben net aardig lang aan het Googelen geweest maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 01-04 10:10
Ik zit er nog steeds over te denken om een NAS behuizing te kopen. Waar ik op dit moment over twijfel is de Synology DS110J en de QNAP TS-110. In het synology topic word geroepen dat je met de J series niet kan downloaden ( en vervolgens automatisch parren en rarren ) terwijl je een film streamt.

Kan dit met de TS-110 wel. Hardware technisch heeft de QNAP 2x meer geheugen. Ik zou dit gaan streamen over een 10/100mbit netwerk ( bekabeld ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
PilatuS schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:49:
Misschien een domme vraag maar waar kan ik een RMA aanmelden van een QNAP die defect is. Ik ben net aardig lang aan het Googelen geweest maar ik kan het niet vinden.
RMA gaat normaal gesproken via de leverancier. als de leverancier failliet is, regelt QNAP wat anders.
Peekster schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:10:
Ik zit er nog steeds over te denken om een NAS behuizing te kopen. Waar ik op dit moment over twijfel is de Synology DS110J en de QNAP TS-110. In het synology topic word geroepen dat je met de J series niet kan downloaden ( en vervolgens automatisch parren en rarren ) terwijl je een film streamt.

Kan dit met de TS-110 wel. Hardware technisch heeft de QNAP 2x meer geheugen. Ik zou dit gaan streamen over een 10/100mbit netwerk ( bekabeld ).
Ik zou sowieso een TS-112 nemen en geen 110, de 112 is de opvolger van de 110, en heeft een snellere processor. Omdat het de opvolger is zou hij ongeveer hetzelfde moeten kosten. Multitasken met een single threaded cpu (en al helemaal zo'n lichte cpu) is inderdaad niet aan te raden. maar enfin, je zult naar de Intel Atom versies moeten kijken voordat je zeker weet dat processen elkaar niet verstoren (de atoms zijn multithreaded en soms multicore).

Wel kun je in sabnzbd downloadtijden opgeven, dus dan zou je kunnen instellen dat je tussen 19:00 en 01:00 niet download bv. Het mooie aan de nas is dat hij altijd aan kan staan, dus je gooit de downloads in de queue en de volgende dag staan ze wel ergens klaar.

[ Voor 62% gewijzigd door sl1000 op 29-03-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 01-04 10:10
De 112 Turbo is toch in pricewatch 3 tientjes duurder dan de 110. En 2 tientjes duurder dan de 110 Turbo. Wat is eigenlijk het verschil tussen de 110 en 110 Turbo? Doorvoer over het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 16:48
Bij mij gaat de installatie perfect, alleen als ik een update wil doen gebeurt er (zelfs na uren) helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:32:
is er een manier om het systeem automatisch te herstarten wanneer de schijf niet wordt herkend?
Heb nog steeds af en toe het probleem dat mijn Samsung F4EG HD204UI niet herkend wordt. Meestal na een restart wel.

Ticket aangemaakt maar bij QNAP maar daar komen ze tot de conclusie dat de schijf wel fout zal zijn, ondanks dat een uitgebreide check niets aan het licht brengt. Ook zijn er op het QNAP forum gebruikers die ook problemen hebben met deze schijf, weliswaar icm RAID, maar geeft toch aan dat er issues zijn.
Bij Synology hadden ze er ook problemen mee..Leuk zo´n schijf die compatibele zou zijn.

Kan ik het weer gaan oplossen met de winkel en hopen dat ze hem om willen ruilen (naar dezelfde schijf die waarschijnlijk dezelfde problemen geeft). Daarbij ook weer gaan zorgen dat al mijn data fatsoenlijk erased is (Eraser en een 2TB schijf gaat weer lekker lang duren..) Beetje jammer....
Aha, dit verklaart een hoop. Ik heb dus ook deze schijven in m'n TS219P en kon ze dus ook niet meer benaderen. Ook niet naar een herstart. Ben de data via een Linuxreader aan het overzetten om de beol daarna weer opnieuw in te richten. Als dit geen incident is, maar het probleem bij de comptabiliteit van de schijven ligt, dan kan ik dit feest dus nog een keer verwachten. Lekker zeg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook hetzelfde probleem. Heb ook twee schijven van Samsung, heb ze in JBOD en soms is een van de schijven niet benaderbaar. Na een herstart ziet hij ze wel. Ben eerst aan het klagen geweest bij de winkel ( die zich dan een officiele Qnap dealer noemt ) maar die wimpelt het af als niet bekend probleem, en een ticket bij Qnap biedt ook niet veel relaas. Vindt het een beetje preutserig overkomen. of je vermeld dat de schijven compatible zijn of laat ze er dan uit. ( of kom dan met een fix ) Dit valt me dan weer tegen van Qnap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

sl1000 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:16:
[...]

ik kan die check er wel even uitslopen. ik heb sowieso wel het gevoel dat textutils geen harde vereiste is voor een git pull

edit:
versie zonder textutil installatie/check
x86: http://dl.dropbox.com/u/8...tweb/SpotWeb_0.96_x86.zip
x19: http://dl.dropbox.com/u/8.../SpotWeb_0.96_arm-x19.zip
x09: http://dl.dropbox.com/u/8.../SpotWeb_0.96_arm-x09.zip
ik wilde nog laten weten, dat de installatie nu goed gaat, zonder deze check.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 193799 op 30-03-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Voor de mensen met de foutmelding "Error executing query: Can't find FULLTEXT index matching the column list" in Spotweb

/mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Op de QNAP site wordt dus nu ook de TS-459 Pro II Turbo NAS al nieuw product weergegeven :)
Nu de prijzen nog (weet sl1000 daar iets meer over te zeggen misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
geen idee over prijzen, ben geen importeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvnoort
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-02-2020
Anoniem: 337532 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:37:
[...]

Aha, dit verklaart een hoop. Ik heb dus ook deze schijven in m'n TS219P en kon ze dus ook niet meer benaderen. Ook niet naar een herstart. Ben de data via een Linuxreader aan het overzetten om de beol daarna weer opnieuw in te richten. Als dit geen incident is, maar het probleem bij de comptabiliteit van de schijven ligt, dan kan ik dit feest dus nog een keer verwachten. Lekker zeg! :(
Welke productiedatum hebben je schijven ?

De schijven hebben in de HCL op de QNAP site een Note, die verwijst naar een firmware update.
http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386

Deze update was benodigd om samen te werken met de Synology NASsen indien de HD204UI een productiedatum had van voor december 2010. Vanaf serienummer xxxxZCxxxx of hoger (de C) is dit geen probleem op de Synology NASsen.
(bron serienummer: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35783206 )

Zelf heb ik een Syno met deze schijf, die tot nu toe 2 maanden probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
01.2011, deze zou dus de nieuwe firmware al moeten hebben.

Van de andere kant, het lijkt meer op een spin-up issue en daar zou deze firmware toch niets mee te maken hebben?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tranzy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:56:
Voor de mensen met de foutmelding "Error executing query: Can't find FULLTEXT index matching the column list" in Spotweb

/mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php
En als ik dan krijg: Could not open input file: upgrade-db.php ?
Doe ik dan iets verkeerd?

thx

DeNnuZz

EDIT: ik wist niet dat het vanuit des potweb folder uitgevoerd moest worden :(
Nu kreeg ik de melding Schema update done :)
thx anyway

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 400649 op 31-03-2011 14:45 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
sl1000 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:09:
geen idee over prijzen, ben geen importeur...
Oh m`n excuses :) Je had geschreven dat je het ding zelf al had draaien bij jou thuis, dus ik dacht; daar weet jij meer vanaf! Mag ik vragen wat je dan wel bent? Aangezien je nu een apparaat hebt staan dat via de nederlandse kanalen (zover ik weet) niet te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Wat ik ben? ehm mens? ;)
Ben niets meer of minder dan een enthousiaste gebruiker van het spul. Deze heb ik gebruikt om mijn qpkgs op te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 19:43
@SL1000, ik kan in ieder geval bevestigen dat de spotweb QPKG versie voor de ARM-X09 op de TS-109 goed werkt. Hij heeft wel veel moeite om de database op te bouwen, maar wanneer je full spots uitzet dan wil het allemaal net!

Daarom mijn volgende vraag: Ik merk dat ik nu toch tegen de limieten aanloop van de TS-109. Ik gebruik hem namelijk ook om nzb's te downloaden en te unparren/unrarren. Nu gaat dit allemaal wel redelijk met behulp van nzbgetweb maar het houdt niet echt over. Daarom zit ik toch sterk te denken om mijn QNAP eens te upgraden. Nu viel mijn oog op de TS-212. Deze heeft 256mb intern geheugen en een processor van 1,2 ghz. Waar ik hem vooral voor ga gebruiken is dus het binnenhalen van nzb's, het draaien van spotweb (uiteraard) en squeezebox server. Is dit apparaat snel genoeg (ook gezien het intern geheugen) om dit allemaal uit te voeren, of kan ik beter voor een hogere versie gaan met bijvoorbeeld meer intern geheugen. Een optie zal bijvoorbeeld de Synology DS211+ zijn maar ik blijf toch liever bij de Qnap gezien de software en omdat ik daarmee al bekend ben. Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ik merk dat al die applicaties voor het (automatisch) downloaden van films en series ontzettend veel geheugen vragen. spotweb draait opzich goed op een 212 (heb ik hier ook staan), maar je moet niet sportweb, sabnzbd, sickbeard, en couchpotato op dezelfde box willen draaien, dan komt hij toch echt een berg geheugen tekort.

ik zou je daarom eerder aanraden even door te sparen en naar een 219p+ te kijken. Op de lange termijn heb je daar meer plezier van. wat je ook zou kunnen doen is een 119p+ nemen en de 109 ernaast houden als backup device. Al vermoed ik dat je die 109 misschien nog wel van de hand kan doen voor het prijsverschil tussen die twee. een andere optie is een overjarige 219p op de kop proberen te tikken. Zelfde cpu als een 212, maar wel meer geheugen.

Overstappen op een Synology zou ook kunnen, maar zijn die paar tientjes zo belangrijk voor je?

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 01-04-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
sl1000 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:07:
Ik merk dat al die applicaties voor het (automatisch) downloaden van films en series ontzettend veel geheugen vragen. spotweb draait opzich goed op een 212 (heb ik hier ook staan), maar je moet niet sportweb, sabnzbd, sickbeard, en couchpotato op dezelfde box willen draaien, dan komt hij toch echt een berg geheugen tekort.

ik zou je daarom eerder aanraden even door te sparen en naar een 219p+ te kijken. Op de lange termijn heb je daar meer plezier van. wat je ook zou kunnen doen is een 119p+ nemen en de 109 ernaast houden als backup device. Al vermoed ik dat je die 109 misschien nog wel van de hand kan doen voor het prijsverschil tussen die twee. een andere optie is een overjarige 219p op de kop proberen te tikken. Zelfde cpu als een 212, maar wel meer geheugen.

Overstappen op een Synology zou ook kunnen, maar zijn die paar tientjes zo belangrijk voor je?
Ik denk dat je gelijk hebt dat het beter is om even door te sparen en dan te gaan voor de 219p+. Wat betreft de keuze tussen Synology of Qnap ontlopen beide elkaar wat prijs volgens mij niet echt. De 219p+ doet in de pricewach 302 euro en de Synology ds211+ (heeft ook een 1,6 ghz cpu + 512 mb) doet 304 euro. Des te meer reden om te gaan voor een Qnap 8)

Overigens valt het mij tegen wat er aan 2ehands Qnap's wordt aangeboden op marktplaats/tweakers. Blijkbaar wil niemand van zijn apparaatje af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
goed teken toch ;) ik was mijn 239 toen ook in 2 dagen kwijt op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
sl1000 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:50:
goed teken toch ;) ik was mijn 239 toen ook in 2 dagen kwijt op tweakers.
Zeker weten. Dus wanneer iemand nog een 219p+ in de aanbieding heeft mag mij pm'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
QNAP is gewoon een goed merk :-)
Mijn oude gebruik ik nu gewoon als backup device. Elke nacht een rsync.
Ik zie trouwens dat tweakers een aantal grapjassen hebben. Ik zie de reincarnatie van clippy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
iemand een idee waarom in de QNAP finder bij het kopje "firmware status" er "unknown"staat?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ofwel een ouder finder, ofwel ze hebben de auto update link weer eens offline gegooid omdat ze een serieuze bug ontdekt hebben in de huidige firmware, ik vermoed het laatste omdat 3.4.1 brak is als je er php websites op draait. (eaccelator issues)

@hopjesvla: nu ik je toch zie. downgrade je box eens naar 3.3.9. als ik het allemaal goed lees op het engelse forum zouden je samsung herkenningsproblemen dan wel eens opgelost kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
sl1000 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:06:
ofwel een ouder finder, ofwel ze hebben de auto update link weer eens offline gegooid omdat ze een serieuze bug ontdekt hebben in de huidige firmware, ik vermoed het laatste omdat 3.4.1 brak is als je er php websites op draait. (eaccelator issues)

@hopjesvla: nu ik je toch zie. downgrade je box eens naar 3.3.9. als ik het allemaal goed lees op het engelse forum zouden je samsung herkenningsproblemen dan wel eens opgelost kunnen zijn.
Klopt, ik had het topic ook al gelezen! (vlgs mij in hetzelfde topic waar een andere poster dezelfde problemen had met een nieuwe schijf, weer een aanwijzing dat er iets niet geheel aan deze combo klopt).
Zal even als ik meer tijd heb eens even kijken naar de downgrade (nog gevolgen voor instellingen e.d.?)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
geen gevolgen voor instellingen, je raakt alleen wat features van de 3.4 release kwijt, zoals raid 10 maar daar heb je toch niets aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje mensen...

Ik zag dat een van me schijven bij de "HDD S.M.A.R.T." noteerde dat hij 'normaal' opereerde i.p.v. 'goed'. Ik heb toen bij 'volume management' alle schijven gescanned. Ik kreeg toen als resultaat dat schijf 2 307 badblocks heeft.

code:
1
2
3
4
5
6
Current Disk Volume Configuration : Physical Disks
Disk    Model   Capacity    Status  Bad Blocks Scan SMART Information
Drive 1 Hitachi HDS722020ALA330 JKAO    1863.02 GB  Ready   SCAN NOW GOOD
Drive 2 Hitachi HDS722020ALA330 JKAO    1863.02 GB  Disk status abnormal :Bad block(s) found:307 SCAN NOW NORMAL
Drive 3 Hitachi HDS722020ALA330 JKAO    1863.02 GB  Ready   SCAN NOW GOOD
Drive 4 Hitachi HDS722020ALA330 JKAO    1863.02 GB  Ready   SCAN NOW GOOD

Nu heb ik de volgende vragen:
- Wat wordt bedoeld met 'bad blocks'?
- Kan ik dit repareren? En indien ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Oei, ik zou zeggen, die ene schijf is niet meer 100% te vertrouwen.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
nap uitzetten, 2e disk van links aan een pc hangen en een drive fitness test draaien (zie http://www.hitachigst.com/support/downloads/)
als hij daar niet door heen komt, contact opnemen met leverancier en omruilen voor een verse.
(het kan ook rechtstreeks via hitachi: http://www.hitachigst.com/portal/site/en/support/warranty/)

[ Voor 17% gewijzigd door sl1000 op 03-04-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
meer mensen die een qnap gebruiken icm XBMC?

ik heb me vorige nas er uitgekiept. Maar browsen op de QNAP is tergend langzaam iemand een idee of dit vaker voorkomt met een QNAP?? nieuwe share aanmaken doet die zelfs gewoon niet. Het IP adres is wel van de ene op de andere overgegaan (en wil ik graag ook zou houden), misschien dat dat iets doet?

EDIT lijkt mee een algemeen SMB probleem te zijn op me XBMC, alle shares zijn traag. ff puzzelen!

[ Voor 12% gewijzigd door trekker22 op 04-04-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
werk hier prima en supersnel. wel met een xmbc live cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
sl1000 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:53:
werk hier prima en supersnel. wel met een xmbc live cd.
me xbmclive is beetje gammel heb ik het idee... ook me xbmc wachtwoord is uit niks veranderd (ooit wel eens meer mensen last van volgens google).
Pagina: 1 2 ... 67 Laatste