quote:
Om aan de provider aan te geven dat jij digitale Tv wilt ontvangen. Dat het door de vereniging wordt doorgegeven naar jouw woning wil niet zeggen dat jij dan ook iets hebt.
Ik heb ook een waterleiding naar mijn woning en ja, als ik de rekening betaal, dan krijg ik water. Betaal ik niet, dan sluiten ze mij af. Maar dan komen ze echt niet de leidingen weghalen. Ik blijf gewoon aangesloten ... ik krijg alleen niks.
Ik heb nu een beeld dat jij in een flat woont. In die flat heeft de provider, noem er eens 2, Ziggo of UPC, 1 aansluitpunt gemaakt. Daar komt het signaal binnen. Dan staat er een verdeelkast, die het signaal doorgeeft naar alle flatwoningen. In jouw woning is dus een coaxaansluiting. Doe je daar een coaxkabel in, dan ontvang je analoge Tv. Zal wel in de servicekosten zitten.
Maar wil je digitale TV, dan zul je een HUMAX nodig hebben als je geen CI+ slot hebt in je Tv. Heb je wel een CI+ slot, en dat heeft de D8000, dan koop je een CI+ module en een smartcard en die doe je in het CI+ slot, en DAN kun jij digitale TV kijken.
Dus, stap even naar de buren die wel digitale Tv hebben met een HUMAX of wat dan ook en vraag of daar een smartcard in zit.
- Ouwe meuk TV plus HUMAX plus smartcard is digitale TV kijken of ...
- Samsung D8000 plus HUMAX plus smartcard is digitale TV kijken of ...
- Samsung D8000 plus een CI+ en een smartcard is digitale TV kijken.
Hebben ze dat niet, dan snap ik er in ieder geval helemaal niks meer van.
GerCor wijzigde deze reactie 27-11-2011 15:15 (6%)