Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Een groot probleem? Hoezo?SinergyX schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:29:
Zolang die intercept stacked met defiler, vind ik het wel best, iets wat nu bv met Void tanks een groot probleem geeft als je een shield-healer in je party hebt zitten (die overruled jouw shields).
Ik ben zelf een warrior tank, en dit is helemaal geen probleem. De Shields van puri zijn beter dan de shields die je zelf hebt, je moet je eigen shields dus gewoon niet gebruiken als er een puri in je party/raid zit. Dan kan je beter focusen op dps finishers/pact consumers.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In fights waar ik CD's nodig heb ga'k sowieso nooit kiezen voor VK, maar eerder voor Paladin gaan.
Anoniem: 421817
Ik was in het begin al helemaal de weg kwijt omdat ik gaan auto-attack kon doen (als warrior).
Maar dat eigenlijk elke attack bezien wordt als een soort skill. Hieraan moet ik wel even wennen ^^
Het ziet er wel mooi uit, de gameplay is smooth.
Maar gaat de snelheid van je attacks omhoog naarmate je leveled / betere gear krijgt? Want nu in het begin kan ik pas om de +/- 1 sec een attack doen. Dit lijkt me redelijk lang
Op welke server ben je begonnen met spelen?
Geen idee, 1 of andere Engelse server. Zal het deze avond eens nakijken. Tenzij ik het ergens online kan zien?
Ik denk dat hij global cooldown bedoeld, waar je verder niets aan kan doen. Slechts aantal spells lopen daarbuiten, verder zit je inderdaad aan ~1 sec.Nemm schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:02:
Het hangt af van de builds die je maakt/kiest. Soms heb je instant attacks maar wel met bijvoorbeeld een cooldown. Soms krijg je procs die instant zijn. Of soms heb je weer attacks die bijv 3 seconden in beslag nemen. Je kunt in princiepe alle kant opgaan afhankelijk van de souls die je kiestJe zult hoe dan ook genoeg keuzes krijgen naarmate je level hoger wordt!
Ja, die bedoel ik idd, de cooldown tussen elke attack. Wel een beetje jammer dat die niet omlaag kan, maar daar zal je wel aan wennen zeker?SinergyX schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat hij global cooldown bedoeld, waar je verder niets aan kan doen. Slechts aantal spells lopen daarbuiten, verder zit je inderdaad aan ~1 sec.
Dat is nu precies hetgeen ik ook mis aan Rift een armory like iets. Volgens mij word je al snel gedwongen iets als Raptr te gaan gebruiken volgens mij. Net als in het begin bij WoW. Iig ben ik op Gelidra al lekker een beetje aan het levelen geweest en nu net lvl 20 geworden in tweede zone Silverwood. Is het verstandig rustig door te questen daar of raden jullie aan naar een volgende zone te gaan. Weet in WoW wel dat je beter door kon ivm schalende XP.Anoniem: 421817 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:05:
[...]
Geen idee, 1 of andere Engelse server. Zal het deze avond eens nakijken. Tenzij ik het ergens online kan zien?
Inderdaad, uiteindelijk kan je er wel best aan wennen, zijn wat abilities 'off GCD' zodat je altijd wel iets kan fillen.Anoniem: 421817 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:56:
Ja, die bedoel ik idd, de cooldown tussen elke attack. Wel een beetje jammer dat die niet omlaag kan, maar daar zal je wel aan wennen zeker?
Class onderling is ook iets anders, warrior is bv trager dan rogue qua GCD (behalve champion dacht ik, die heeft 61 talent die GCD verlaagt).
Quest Exp gaat wel omhoog, maar zolang je niet met grijze quests bezig bent, is het best goed te doen.TiMMieJ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:57:
Dat is nu precies hetgeen ik ook mis aan Rift een armory like iets. Volgens mij word je al snel gedwongen iets als Raptr te gaan gebruiken volgens mij. Net als in het begin bij WoW. Iig ben ik op Gelidra al lekker een beetje aan het levelen geweest en nu net lvl 20 geworden in tweede zone Silverwood. Is het verstandig rustig door te questen daar of raden jullie aan naar een volgende zone te gaan. Weet in WoW wel dat je beter door kon ivm schalende XP.
Hogere mobs is mischien wel meer exp, maar ook langzamer killen ivm scaling tov de mob. Beste is alles beetje geel te houden, dan kan je het netjes volhouden.
[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 16-07-2013 16:09 ]
Ah ok mijn foutAnoniem: 421817 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:56:
[...]
Ja, die bedoel ik idd, de cooldown tussen elke attack. Wel een beetje jammer dat die niet omlaag kan, maar daar zal je wel aan wennen zeker?
Rond lvl 20 ben ik ongeveer wel naar de volgende zone gegaan. Echter als je de main quests line volgt wordt je automatisch naar de volgende zone gestuurd. Als je nu oongeveer bovenin silverwood aan het questen bent, zal je snel naar de volgende zone gaan.
Lijkt me wel een uitgebreid spel op het eerste gezicht
OhSinergyX schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:40:
Je hebt meerdere soorten, je hebt invasions (hele zone krijgt een aanval) en random 'rifts', maar je hebt ook nog 'instant adventure', gewoon continue open random quests.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Maar je gaat ze toch nooit allemaal gebruiken? Je gaat toch maar effectief 5-6 active skills (dus geen buffs) gebruiken?
Wat het echter een stuk overzichtelijker/makkelijker maakt in sommige gevallen is om abilities te combineren op 1 knop. Ook wel macro's genoemd. Hierdoor kan je het aantal knoppen dat je gebruikt wel snel verminderen.
[ Voor 5% gewijzigd door Nemm op 17-07-2013 12:25 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik ging ervan uit dat ik daarvoor ook loyalty zou krijgen aangezien ik geld spendeer, maar men loyalty staat gewoon op 0.
Je zou dacht ik 7k loyalty per maand moeten krijgen, maar er was week of 2 terug een fix dat ingame je teveel loyalty kreeg en dit is gelijk getrokken aan de account-page based patron sub.
* boe2 maakt een ticketje aan
In Rift beta + (reeds in mindere mate) 1.0-1.3 of zo waren er nog veel meer invasions en moest je soms echt met een aantal mensen de questhubs clearen.boe2 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:53:
Die invasions zijn best vervelend. Ben je rustig aan het questen, staat plots je hele map te blinken met quest objectives en krijg je aggro van een hoop extra mobs
Ik vind het net spijtig dat ze de invasions generfed hebben. Er gaat niet zoveel dreiging meer van uit dan oorspronkelijk het doel was
Men probleem met loyalty bleek te komen doordat Trion nog steeds men Paypal niet gecharged had, het mislukte steeds. Ben het paypal gedoe wat zat, maar ik wil wel spelen: Heb dan maar mijn kredietkaart aan mijn trion account gehangen: Ik kreeg mijn Loyalty zodra ik inlogde
Gebeurde regelmatig in Silver, lvl50-60 komt langs en mept boss in secondes neer, niemand kans om er op tijd te komen. Nu krijg je gewoon een 90-99% debuff op je.
Leukste event blijft toch die grote robot in die mid-50 zone, dat is als het tegenzit een continue corpsrun
Vanaf 50 krijg je ook nog extra events, je moet zo'n crystal-hub verdedigen tegen waves. Soort van mini-towerdefense, kan ik me nog steeds behoorlijk mee vermaken.
Ik ben nu level 34, heb Scarlet Gorge volledig afgewerkt en heb in Sanctum 2 nieuwe bestemmingen gekregen waaruit ik moet kiezen: Moonshade Highlands en Droughtlands. Ik ben beide eens gaan bekijken en op het eerste zicht lijken de Moonshade Highlands leuker (hobbit-achtige setting terwijl ik in de Droughtlands in een ondergronds complex uitkwam), maar ik weet niet wat de gebieden qua content te bieden hebben. Wat zouden jullie aanraden?
Droughtlands is echt een woestijn (die ondergrondse plaats is Lantern Hook, en dat is gewoon een grote questhub)
Ik zelf ben meer een fan van Moonshade
[ Voor 8% gewijzigd door TiMMieJ op 19-07-2013 14:43 ]
Vanaf de volgende patch (doderdag) kunnen we tevens zwemkleren kopen
Anoniem: 531201
Je moet je voorstellen, met de ervaringen uit Path of Exile en EVE Online, dat ik op de zaterdag uren naar de talent trees, forum, en alle nieuwe features, heb zitten staren.
Mijn Cleric was level 50 toen ik stopte, en had toen leveling gear aan. Dus toen ik zondag eindelijk wat mobs gekilled had was ik enigszins teleurgesteld in mijn dps. En het feit dat ik de xp-balk niet echt zag bewegen.
Ik weet niet of het gewoon is dat je een minuut op een 26,5k hp mob staat te hakken?
Enige troost bood het "instant action" knopje, en de "chronicles". Zoveel plezier mee gehad dat de uren voorbij vlogen! En, ow, 40%
Wat ik wel weer episch vond was het openen van een Rift en die te sluiten. Erg leuk, en zeker een activiteit waar ik voorheen ook veel plezier aan beleefde.
Eerst maar eens kijken of ik na een week nog steeds leuk vind. Zo ja, dan betaal ik gewoon iedere maand mijn fee. Ben benieuwd!
Mja per direct 30 achievements, en nog een server first gehaald x) HA
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Daarnaast is de stap van 50 naar 51 inderdaad erg groot vergeleken met wat je voorheen nodig had om een level verder te komen.
Op welke server speel je nu en wat is je ingame naam? Ik ben altijd bereid een mede tweaker even door wat dungeons heen te liften
Cleric blijft Druid nog steeds lekker doorstomen, voor invasions en die shard-defense gebruik ik justicar (bij de main shard staan en je kan in principe niet dood), en voor solo farmen heb ik de defiler spec.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 06-08-2013 11:39 ]
Anoniem: 531201
Gisteren heb ik in de avond gespeeld met de Steam Punk healing preset. Dit heb ik gedaan door als mentor in een low level dungeon mee te gaan. Ik voel mij er nog niet echt heel prettig bij. Mede doordat ik enorm veel HoT's heb, één instant, en een 3sec healing spell.
Vanavond meer Rift, meer fun
Nemm, SinergyX, spelen jullie nog geregeld Rift of is het een leuk spel voor ernaast?
[ Voor 6% gewijzigd door Nemm op 06-08-2013 14:05 ]
Anoniem: 316512
Het beste kan je lekker door questen in de twee nieuwe zones. Om gear hoef je je dan geen zorgen te maken want dat krijg je genoeg. Richting level 60 zal je nieuwe currencies krijgen zoals "Infinity Stone". Deze zal je veel gaan gebruiken op level 60 voor bepaalde items. Planarite zal je ook veel nodig hebben, maar dat krijg je meeeeer als genoeg, dus bezuinig daar niet opAnoniem: 316512 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:18:
Ik ben nu level 50 en zie door de bomen het bos niet meer. Mijn planar attunement ben ik mee bezig, en daarnaast levellen naar 60. Zijn er nog speciale dingen waar ik het beste op kan letten qua currency of zo?
Even een healer vraag: Hebben damage absorb shields/spells effect op de threat? Kan ik deze dus wel of niet op een tank gebruiken?
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Ik hoop dat 2.4 een beetje vroeg verschijnt in september. Kijk er wel naar uit
Wat is nou precies de bedoeling verder? Ik heb tot nu toe maar gewoon alle quests afgewerkt en ben in wat - volgens mij - Silverwood heet.
Al met al lijkt het me een leuke game.
Ik ben momenteel in Sanctum omdat ik een profession op wil pikken. Ik heb echter al fishing en survival. Zijn deze 2 skills ook professions? En dus al 2 van de 3 professions die men per character mag hebben?
Hoe maak ik platinum? Door spul te verkopen en quests te doen krijg ik alleen gold en silver (meen ik), maar geen platinum.
E:
Dat maakt dus niks uit, duidelijk. Hoe zit het dan met die andere professions? Welke kan ik het beste kiezen? Wat moet/doe je ermee verder?With the introduction of 1.8: Infernal Dawn, Rift added 2 new professions that you can level in addition to your 3 chosen professions.
[ Voor 29% gewijzigd door Paws op 01-09-2013 18:28 ]
Fishing en survival zijn professions die niet meetellen voor de max van 3. Je hebt een aantal "hoofd" professions als outfitter, armorsmith enzo. Kies hiervan degene die het beste bij je past, je kan een introductie krijgen over wat een beroep inhoudt bij de trainer voor de bewuste profession. Ook vertelt hij welke andere professions erbij passen. Bij een aantal professions hoort een gather profession. Ik ben een outfitter (maakt cloth en leather armor) en die heeft ook butchering nodig voor het leer. Daarnaast doe ik runecrafting wat volledig op zichzelf staat. Ik ben een mage, die draagt cloth maar een cleric heeft chain armor en een warrior plate, die hebben dus niks aan outfitter.
Er zijn ook professions die bruikbaar zijn voor alle classes, ben de namen even kwijt maar je hebt een prof. die ringen en kettingen maakt, eentje die drankjes maakt enz. Die dingen kan iedereen gebruiken.
Je vertelt niet welke class je gebruikt, daarom kan ik niet zeggen wat je eventueel zou kunnen doen.
Platinum is gewoon een hogere munteenheid dan gold en silver. 100 gold is 1 platinum.
Verder gewoon een geweldig spel, ik heb in het verleden veel wow gespeeld maar dat is zo langzamerhand een spel geworden dat je met je ogen dicht en achter je rug kan spelen, zo makkelijk is het nu. Ik houd van levellen en dat is gewoon veel leuker in rift.
Artificier en Apothecarylarose schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:55:
ben de namen even kwijt maar je hebt een prof. die ringen en kettingen maakt, eentje die drankjes maakt enz. Die dingen kan iedereen gebruiken.
Zelf vind ik het altijd leuk dat mijn main alle 3 de gathering professions heeft. De rest deed ik vroeger met alts, maar sinds 2.3 heb ik op mijn main alle professions in game, dit scheelt heel wat over en weer gemail van materials.
Ik had al een keer gezien dat je in de shop extra profs kan bijkopen maar was dit alweer vergeten. Heb ze nu allemaal behalve armorsmith (heb een alt die vrij hoog is daarmee) en ben nu druk bezig om alles te levellen. Gelukkig nu voorbij het iron gedeelte, dat is vrij lastig te farmen.
Waarschijnlijk zal ik de armorsmith er nog wel een keer bijnemen als weaponsmith en artificier gelevelled zijn. Deze hebben alle 3 mining nodig en 3 profs tegelijk op 1 gather prof zou wel erg langzaam gaan.
Ik zit trouwens op de argent rp server, nog iemand daar bezig?
Je kunt zelfs in elkaars steden rondlopen.
Ik was even bang dat het pay or grind was geworden maar met 2.4 is dat toch niet het geval. Ik kon op 60 direct experts doen (cleric healer heeft geen hit nodig) en 400 hit (voor de eerste 3 raids) had ik binnen een week.
De manier waarop je naar 500 hit komt valt wel een beetje tegen. Maar dat zit hem dan met name in de opties. "Vroeger" had je 2x 10 man en een 20 man als tier 1 raids. Nu is het een 10 man en 2x een 20 man. Het is lastiger om in een 20 man te komen.
[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2013 16:50 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
In RIFT is gewoon echt een zwaar tekort aan tanks, en dit merk je vooral in zone events.
Op Zaviel was volan up, en ik kwam daar aanlopen en iedereen schreeuwde : Eindelijk! een tank! ze stonden daar met zo'n 80 man, waarvan dus helemaal niemand een tank was.
Het is jammer om te zien dat de Role van Tank zo wordt ondergewaardeerd, want het is echt leuk om te doen. Ik gok zelf dat de voornaamelijkste reden is dat je veel haat krijgt als tank zijnde in Rift..
Mochten mensen nog mee willen doen met (snelle) expert runs dan moet je even een DM sturen. Heeft overigens een week geduurt om raid-ready gear te krijgen dus dat viel reuze mee! De 500 hit schiet echter niet op.
Ondertussen beetje aan tank bezig (400 toughness, 47k hp nu) als offspec
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 01-10-2013 18:32 ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Anoniem: 445825
Tanks zijn altijd relatief zeldzaam in MMO's in het algemeen.
Mogelijk dat dit komt omdat DPS en Healer/Support voor veel mensen aantrekkelijker is en je als tank alles in goede banen moet leiden. (extra inspanning dus)
Ik heb als Warrior altijd trouw tenminste 1 Tanking soul bij mij en een shield+1H ook al "main" ik 2H DPS in RIFT.
Als meer mensen dat zouden doen voor events en dergelijke heb je al een groot deel van het probleem opgelost denk ik
Probleem zit hem vooral in de houding van de spelers. Die was voor Storm Legion (of f2p?) altijd heel erg positief en vergevend. Dat is tegenwoordig wel verdwenen.Anoniem: 445825 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:16:
[...]
Tanks zijn altijd relatief zeldzaam in MMO's in het algemeen.
Mogelijk dat dit komt omdat DPS en Healer/Support voor veel mensen aantrekkelijker is en je als tank alles in goede banen moet leiden. (extra inspanning dus)
Ik heb als Warrior altijd trouw tenminste 1 Tanking soul bij mij en een shield+1H ook al "main" ik 2H DPS in RIFT.
Als meer mensen dat zouden doen voor events en dergelijke heb je al een groot deel van het probleem opgelost denk ik
Ik heb zelf geen problemen met tanken maar ik heb genoeg vrienden die tijdens het levelen wel tanken maar op level 60 mee op houden. Reden is simpel: Het gezeik dat je over je heen krijgt als het mis gaat. Zelfs in Iron Tombs kwam ik pas iemand tegen die het nodig vond een speler uit te schelden omdat hij de spectral bane quest niet snapte.
Verder is tanken ook wat lastiger omdat je altijd overzicht dient te hebben (adds/patrols) en dat heeft niet iedereen. Op level 60 moet je ook de gear hebben. Onder de 40.000 hp hoef je niet aan een expert te beginnen.
Tijdens het levelen is er eigenlijk altijd wel een tank (jezelf:D) aangezien zowel rogue, warrior als cleric een tank mogelijkheid hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2013 19:15 ]
Zijn er nog actieve NL guilds op Argent?
Eerst maar eens een marksman gemaakt en ik heb nu zo'n lelijke hond als pet. Welke pets zijn er nog meer? en kan je die temmen of kopen of zo?
Ik wilde ook extra bag slots unlocken, maar daar heb ik een currency voor nodig die ik nu nog niet heb. kan je die kopen met gold?
De Rogue ranger class heeft 3 pets. (De Dire wolf is niet van de marksman tree denk'k). Razorbeast (tank pet), wolf(eum, nooit gebruikt) en raptor (dps pet).
Alle pets zijn verbonden aan een skill in de skilltree, je kan dus niet je pets temmen of kopen.
Wat je tevens ook kunt doen als je geen geld wilt uitgeven, is eerst levelen naar level 60. Dan vervolgens strong holds doen en hopen op een rare drop. Die verkoop je weer voor 6000 plat of ergens rond die lijn. En met al die plats koop je ingame REX, de currency waarmee je alles kunt kopen waaronder de betaalde souls en patron status etc
p.s. voor de mensen die nog een guild zoeken. Last Dawn op Zaviel. Zitten genoeg nederlanders bij ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Nemm op 07-10-2013 14:24 ]
Ik ben net begonnen met Rift, maar heb ook een tank aangemaakt! Inderdaad erg vet om ook alle Rift bazen te tanken voor de random groups waar je mee komt! Heb nu een Paladin gemaakt, die veel leuker is dan in WoW.. Nu heb je power ipv mana en je kan jezelf ook healen enzo.joeriz9 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:53:
Ik ben zelf een Tank, Het zou fijn zijn wat meer mensen als tank te zien imo![]()
In RIFT is gewoon echt een zwaar tekort aan tanks, en dit merk je vooral in zone events.
Op Zaviel was volan up, en ik kwam daar aanlopen en iedereen schreeuwde : Eindelijk! een tank! ze stonden daar met zo'n 80 man, waarvan dus helemaal niemand een tank was.
Het is jammer om te zien dat de Role van Tank zo wordt ondergewaardeerd, want het is echt leuk om te doen. Ik gok zelf dat de voornaamelijkste reden is dat je veel haat krijgt als tank zijnde in Rift..
Erg vet nu
Elke tank heeft nu soort van self-healing gekregen, met name warrior is nu bizar sterk geworden in solo play, maar ook riftstalker heeft leuke healing abilities. Ik mis bij Paladin toch het stukje AoE agro, wat bij warrior en stalker wat beter werkt.Thaerel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:25:
Ik ben net begonnen met Rift, maar heb ook een tank aangemaakt! Inderdaad erg vet om ook alle Rift bazen te tanken voor de random groups waar je mee komt! Heb nu een Paladin gemaakt, die veel leuker is dan in WoW.. Nu heb je power ipv mana en je kan jezelf ook healen enzo.
Erg vet nu
Bij cleric? Sorry maar de AoE Aggro is daarvan juist heel goed, Goede spells ervoor en gewone Aoe Aanvallen hoorSinergyX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:33:
[...]
Elke tank heeft nu soort van self-healing gekregen, met name warrior is nu bizar sterk geworden in solo play, maar ook riftstalker heeft leuke healing abilities. Ik mis bij Paladin toch het stukje AoE agro, wat bij warrior en stalker wat beter werkt.
Aangezien je het echter over Paladin hebt, (warrior soul) - AOE aggro zou hier geen probleem mogen zijn, gewoon een hammer (Light's Decree denk'k) en de mobs plakken aan je alsof het niets is. Het wordt wel moeilijker als er ranged mobs zijn. Daarom dat ik trash/bossfights met adds bijna altijd tank in VK, die summons maken alles veel eenvoudiger.
Hij heeft het over de Paladin (= warrior) haha.joeriz9 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
[...]
Bij cleric? Sorry maar de AoE Aggro is daarvan juist heel goed, Goede spells ervoor en gewone Aoe Aanvallen hoor
Ik heb het over paladin, niet over justicarjoeriz9 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
Bij cleric? Sorry maar de AoE Aggro is daarvan juist heel goed, Goede spells ervoor en gewone Aoe Aanvallen hoor
(bedoelde met 'warrior' de andere tank specs, VK of ParaChamp - reaver vind ik zelf wat irritant)
Justicar is gewoon netjes allround
Anoniem: 363533
Nu is 'ie dus eindelijk F2P op Steam wat dus inhoud dat je eindelijk met iDeal kan betalen met de Steam Wallet. Echt een leuke MMO! Op zich was ik helemaal klaar met de WoW-clones maar het feit dat er ook een heleboel zaken in zitten zoals een grotere focus op exploration en crafting zorgen ervoor dat ik redelijk hooked ben. Inmiddels al weer level 25. Heel even op de EU servers gezeten maar al snel overgestapt naar de US servers, inmiddels zit ik op Faeblight (RP). Dat soort servers hebben toch een leukere community, waarvan ik inmiddels het community chat channel heb gevonden.
Voorlopig zie ik mijzelf nog wel in Telara terugkomen, misschien wel als mijn nieuwe 'main MMO'.
Mage krijgt in de volgende expension ook een tank-spec, je zou ook gewoon door kunnen gaan met je mage en die later oppikken
Zoiets had ik al gelezen inderdaad, enig idee wanneer de volgende uitbreiding komt?SinergyX schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:39:
Warrior heeft meerdere tankspecs, dat is wel lekker divers. Cleric (justicar) is meer paladinish, beetje holy light etc (en heeft ook gewoon 1h/shield).
Mage krijgt in de volgende expension ook een tank-spec, je zou ook gewoon door kunnen gaan met je mage en die later oppikken
Ik heb gezien dat er tal van mogelijkheden zijn om geld uit te geven en daar een ingame voordeel uit te halen. Is dit het echt waard? Ik zie zelf wel voordeel in van een mount met 110% speed op lvl1, of veel meer bagspace.
Ondertussen heb ik endgame ervaring en het valt niet tegen. Niet zo goed als "vanilla" Rift (Hammerknell), maar zeker beter dan bijvoorbeeld Wow Cataclysm.
Bij de "tier 1" raids kun je vrijwel direct instappen. Ik heb recentelijke mijn warrior geleveled en na het uitgeven van wat platinum (helm, 2x ring, wapen) zat ik direct op 400 hit en kon ik meedoen. Je bent dus in een dag raid ready als je weet hoe alles in elkaar zit.
Tier 2 raiding heeft wel een hoge instap drempel:
Notoriety:
Op de eerste plaats is er de verplichte reputatie farm (Torvan en Lyncini). Voor torvan ben je verplicht tot het herhalen van Stronghold zone events of (great) hunt rifts (soort defence mode van een kwartier). Totaal is er 218.000 reputatie nodig met +- 10.000 per uur indien er een Patron potion actief is.
Gelukkig is dit Rift en zijn de items bind to account. Het hoeft dus maar één keer.
Infinity stones:
Infintiy stones is de currency voor het kopen van diverse items op basis van zone events. Dit is eigenlijk wat "Rift" rift maakt, maar op endgame vertaalt dit naar farm.
De enige manier om de beste Essences te krijgen (apart item genaamd sigil waar er 6 in passen) en een goede Cape is via deze stones,
Dit is duur; om precies te zijn 9200 * 6 + 9200 *2 voor de relic upgrade + 12400 (?) voor de cape. Ongeveer 100.000 dus.
Infintiy stone repeatables: (+voor het uitvoeren van de quests):
-Weekly 4x zone events: 650 stones (+4x300)
-Weekly Kaaz Ra (zone boss, 60+ players): 650 + ?
-Weekly Senbora (zone boss, 20+ players): 650 + ?
-Weekly Arkhane (zone boss, 20+ players): 650 + ?
-Daily raid rift: 450 stones
-3x Great Hunt Rift: 450 stones (+3x90)
-3x Hunt rift: 450 stones (+3x90)
-3x Strong Hold: 300 (+3x120)
-Daily quests: 180 per quest (2x 5 in Ashora, 5 in Dendrome, 5x group in Dendrome, enz)
Opnieuw is dit Rift en zijn de infinity stones te mailboxen naar andere characters (en de items ook).
Met met Patron status is het mogelijk om voor 2 uur 40% meer stones te krijgen. Zo wordt 650 dan 910.
Stel je doet alleen de weeklies dan praat je over 3800 stones per week per character (5320 met patron). Om de 99.200 te halen ben je dan 18 weken bezig.
Een MMO als Rift kun je pas beoordelen op de endgame content. Het is geen "leveling" MMO zoals Guild Wars 2. Het levelen gaat erg snel. Met de 160% potions is het mogelijk in <30 uur een level 1>60 te levelen; een fractie van bijvoorbeeld World of Warcraft.quote: Harsh ciritcHeel even op de EU servers gezeten maar al snel overgestapt naar de US servers, inmiddels zit ik op Faeblight (RP).
Endgame is ook weer Rift extreem succesvol is door het flexibile soul system. Ik gebruik zelf ondertussen 8 roles op 1 character.
Indien je op USA zit met je max level character dan wordt het meedoen aan expert dungeons, zone events en raids toch lastig gezien het tijdverschil.
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 19-12-2013 16:57 ]
Elitism is bizar groot aanwezig op experts, zeker als je een raid2 tank krijgt die bij eerste boss alweer weg is als hij het te lage DPS vind (beetje queue voor DPS blijft 30+ minuten). Inhaken op guilds is je enige optie, mits ze je wel door expert/raid1 willen dragen.
Gooi dan nog eens de dubbel-set erbij die elke tank-to-be nodig heeft, kost of een berg geld (AH is trouwens erg matig voor betaalbare zut - raid1 crafted is niet te betalen) of behoorlijk wat farm-tijd voor stones/marks.
USA valt trouwens reuze mee met de timezone, er zitten best veel EU spelers en ons avond-tijd is hun middagtijd, waar er dan al aardig wat aanwezig zijn.
Ben het met een deel eens en met een ander deel niet. Ik zou je tips kunnen geven maar ik weet niet of je daar behoefte aan hebt.
Experts Tanken
Zoals in elke MMO kun je tanken inderdaad vergeten als "verse" 60. Experts zijn relatief moeilijk (voor nieuwe spelers) en 35K is het minimum. Met die 35K heb je echter een goede healer nodig want zodra er spike damage op de party komt zal deze moeten omschakelen en dan is de 35k buffer erg weinig. Daarnaast zul je echt AL je cooldowns nodig hebben. Het zijn niet voor niets experts!
Het is in Rift de bedoeling dat je eerst je toughness bij elkaar spaart met de level 60 normal dungeons. Via random normal dungeon zul je deze items krijgen + een Blue Lockbox + 3,82 platinum.
Dit kun je overslaan door platinum uit te geven, maar het hoeft niet. Voor nieuwe spelers is het beter de normals te doen om zo de mechanics te leren.
Tank gear
Als je weet hoe het werkt is het echt zo op te lossen. In mijn geval had ik gedurende het levelen 20 dungeon reward boxjes bewaard en deze op level 60 open gemaakt. Deze boxjes krijg je ook als je naar level 19 downmentored en in 10 minuten realm of the fae doet. Dit gaf mij ongeveer 5 nuttige items. Vervolgens had ik 1 shoulder met toughness en kwam ik dus nog 200 te kort (300 required).
Voor 1700 slayer marks heb je boots met +100 te pakken, voor 2800 een chest of een pants. Uitgaande van patron krijg je 3500 voor de 7 dungeons en 1500 voor de drie weekly bazen.
Vervolgens pak je auroral resolute runes 3x 32 endurance voor helm, chest en legs. Tot slot nog auroral adamat rune +32 endurance op mainhand en offhand. Dit is dus 160 endurance puur van runes, en het kost vrijwel niets.
De runes kosten ongeveer 9P per stuk.
Vervolgens heb ik de eerder genoemde items gekocht. De "mat cost" van de items bedraagt 50P per stuk. Zelf heb ik het wat luxer en heb ik voor elk item ook een (dure) Augment gekoppeld. Na dit alles had ik op mijn verse warrior 42.000hp.
Crafted Items
Crafted items hebben een basis item en een augment.
Voorbeeld (gearscore):
Impenetrable Hardened Chrysoprase Knuckle 3,628.94
Rugged Hardened Chrysoprase Knuckle 3,591.46
Hardened Chrysoprase Knuckle 3,074.65
Het basis item kost <50P, het augment varieert van 50 tot 250 platinum voor de beste.
Hardened Chrysoprase Knuckle :
Strength +53
Dexterity +35
Endurance +61
Block +63
Resist All +162
Hit Bonus +53
Impenetrable:
Strength +53
Dexterity +35
Endurance +75
Block +88
Resist All +162
Hit Bonus +53
Verschillen zijn marginaal.. Voor 50p heb je een prima item. Voor een T1/T2 speler maakt het niet uit om er een augment van 250P op te knallen maar opnieuw het hoeft niet...
Elitisme
Elitisme is zeker aanwezig. Dit komt eigenlijk door een fout van Trion. Voor de daily dungeon quests krijgt men frozen eclipse stones= tier 2 currency. Hierdoor blijven de "pro's" de dungeons grinden.
Het verschil is gear is echter dramatisch. Om een expert in te mogen heb je bijvoorbeeld 1200 wisdom nodig. Ondertussen zit ik ver boven de 2500. Ik doe dan zelf ook 18.000 single target dps (main spec healer). Als er dan iemand 3000 dps dan is dit snel ergerlijk.
Het leaven van een party resulteert overigens in een leaver debuff van 45 minuten.
Toch heb ik zelf positieve ervaringen gehad waarbij ik gewoon geholpen werd toen ik met mijn 1200 wisdom net begon te healen
DPS
Mijn warrior haalde vorige week na 1 uur level 60 te zijn 8400 dps in tempest op de expert boss dummie (single target). In ToTDQ resulteerde dit in 10K dps. Een week later met de ParaLord spec haal ik 11K op de dummie (17K in de raid).
Ondertussen heb ik een Seal gekocht (70P) en uit de 7 dungeons een epic ranged en belt gewonnen. Uit de 10man raid epic gloves gewonnen. Vervolgens 5 runes gekocht a 10p en ik heb 1987 strength en 3049 attack power. Nu deed ik 11.2K dps op de dummie en 15-17K in de raid. Dit was genoeg om mee te doen met de t1 20man en ik heb in het tweede weekend Rapid Assault Frozen Tempest (<1 uur) en 4/5 Endless Eclipse gehaald. Resultaat: 20.000 slayer marks in 10 uur speeltijd.
Met full blue/green en 50% begrip van de juiste spec en rotatie is het altijd mogelijk 5000 dps te doen. Alles daar onder is gebrek aan inzicht of inzet. Een zeer goeder speler zal 7500dps halen in full blue.
Ik raad dan ook aan gewoon even te vragen wat/hoe je veel dps doet. Ik was er met de warrior twee keer een uur mee bezig (tempest en paralord).
platinum
Platinum is niet echt een probleem in Rift. Het voordeel van een "dure" auction house is dat wat je verkoopt dus ook veel oplevert. In Wow vanilla had mijn level 10 warrior 100 goud omdat ik het copper op de auction zette. Dit is bij rift niet anders. Mining levert per node 2-3 platinum op. Zelf farm ik nooit. Van het questen van 50 naar 60 krijg je ongeveer 400 platinum.
Hulp
Voor de mensen die wel gewoon op EU spelen... Ik heb full epic/relic cleric met een tank, heal en dps specs. Helpen in experts is geen probleem. Met purifier is een nieuwe tank ook geen probleem (tank krijgt helemaal geen damage, alles geshield). Verder ben ik bekend met min of meer alle roles voor de Cleric, Warrior en de Rogue.
[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 19-12-2013 19:01 ]
sdk1985 in "[MMORPG] Rift Free to Play - Deel 3"