Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Nu nog vlammenwerpers achteraan en hij is helemaal af
Android developer & dürüm-liefhebber
HAHAHA, Nee man ik doe heel iets anders, zit in de sales, ontwerp VoIP en UC netwerken. Dus het is heel lekker om af en toe niet alleen met je kop te werken maar ook eesn iets uit je handen te laten komen!Stef602 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:08:
Studie werktuigbouwkunde of iets in die richting?
Dit is echt zoooooooooooo super facinerend! ik vind het echt super super super mooi!
Misschien profielwerkstuk van mij? mwuahahahahahahaha
Bedankt voor het leuke idee, ennemmm wel snel afmaken he!ik kan niet wachten om hem helemaal klaar te zien
Ik hoop nog steeds op een finish op 21 April ( alhoewel hij waarschijnlijk nooit helemaal af zal zijn, ons tweakers kennende, lol)
Damic schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:21:
Damn dat is echt niiiiice
Brakkie41 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:27:
Ik heb niks met Star Trek ( Sorry![]()
) maar deze build is geniaal!
Keep up the good work! Ik blijf je volgen want deze build kan zomaar de tijdschriften gaan halen!
Bedankt mensen !Mavamaarten schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:32:
Ik heb ook ooit star trek gekeken (ja misschien 1x) maar dit is echt... Prachtwerk !
Nu nog vlammenwerpers achteraan en hij is helemaal af
Quote komt uit 2010 van Arthur C Clark, een van de beste SF films aller tijden, de boeken zijn nog beter en gaan nog een paar stappen verder. Die kerel was echt briljant, ik bedoel gewoon even de geostationaire satelliet voor telecom bedenken en prachtboeken schrijven, dat zie je niet vaak.naarden 4ever schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:41:
@Asphiax' Avatar text: Well, I am!
ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Na het afvuren van een tachyonpuls in het transwarp conduit was hij weer verdwenen!
LOL
Scharniert dat nou een beetje met die slangen er doorheen dan? Je wilt geen vernaggelde slang hebben omdat je ze een paar keer op en neer bewogen hebt.
Ik heb eerst een "proef opstelling' gebouwd (gewoon een paar plankjes opelkaar gemept met wat slang ertussen) en die een hele avond naast me op de bank gehad. Die heb ik zoveel heen en weer bewogen dat ik de volgende dag gewoon spierpijn had ! Ik heb hier wel dikke tubing gebruikt van feser. Inner 13mm en outer 19 mm dat zijn dus 2 muren van 3 mm. Na een paar uur (regelmatig, werd er echt gek van) de opstelling te hebben gebogen alles weer losgehaald. Resultaat: hele licht schuring van een fractie van een mm aan beide kanten. Niet slecht voor gauw een 1000 keer gebogen te zijn (je moet wat over hebben voor je build toch)
Wat ik nu in de echte opstelling heb gemerkt is dat toen de tubing er net in zat, er redelijk wat kracht nodig was om de pylon omhoog te buigen. Na een keer of 20 gebogen te zijn heeft de tubing zijn eigen weg gevonden en gaat het VEEL makkelijker.
Thanks man !
Thansk voor het meedenken !
Ik heb een reflecterende tape gebruikt waarmee je normaal de ondervloer van je laminaat mee vast taped.
- Deze tape is superlicht vergeleken met de dikke laag muurvuller die ik van plan was.
- Ging veel sneller dan 10 lagen met de airbrush
- Het is super dekkend en laat geen licht meer door met een enkele laag
- Het reflecteerd de warmte van de hardware zodat de foam niet al een insolator kan gaan werken
- het reflecteerd het licht van de leds waardoor de mesh nog feller naar buiten komt!~
Puike oplossing dus volgens mij ...

Weet alleen niet of ik helemaal happy ben met hoe het er uit ziet. Wat jullie ?
*EDIT: En bedenk ik me nu net, de IR ontvangers die ik wilde gaan gebruiken voor de microcontrollers moeten anders geplaatst gaan worden.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

if (!coffee) {
Work = false; }
Anoniem: 354516
Had het IR licht dan wel door de verf/hars/glasvezel/plamuur gekomen dan?[b]Asphiax schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:27:
*EDIT: En bedenk ik me nu net, de IR ontvangers die ik wilde gaan gebruiken voor de microcontrollers moeten anders geplaatst gaan worden.
Vraag me af hoe een Borg een Cylon zou assimileren ...wontcachme schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:57:
Vind het wel mooi dat glanzende folie. Beetje futuristische Star Trek meets Cylon uiterlijk.
Gracias !ToCuS schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:07:
cool man.. het wordt maar mooier en mooier..
Zat te zappen op me nas en altijd als ik de folder signs voorbij ga dan moet ik aan dit beeld denken. Toen ging er een lichtje branden. Had nog gezocht naar een pic van signs maar kon zo snel niks vinden!
Thansk man !!!!
Hmmm good point, met deze tape weet ik iig zeker dat het niet zal gaanAnoniem: 354516 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:30:
[...]
Had het IR licht dan wel door de verf/hars/glasvezel/plamuur gekomen dan?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
michel2506 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:40:
wauw wat een prachtige case zeg! ik ga deze met veel interesse volgen.
Thanks !
Vandaag de Epoxy Klei halen voor alle detailleringen aan de buitenkant. Nog een avond schuren en dan is het zo ver. Ik hoop jullie een serieus kick-ass update te kunnen sturen van het weekend!
Laters!
Nice, ik wacht met spanning af tot de grote update, ik wil hem wel eens zien met de hardware.Asphiax schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:05:
[...]
[...]
Thanks !
Vandaag de Epoxy Klei halen voor alle detailleringen aan de buitenkant. Nog een avond schuren en dan is het zo ver. Ik hoop jullie een serieus kick-ass update te kunnen sturen van het weekend!
Laters!
↓ volgende bericht hieronder ↓
Waarschijnlijk een hoop plexiglas met glasvezel transport van licht van leds.
Krijg (als het mee zit) binnen anderhalve week de microcontrollers voor de lasers, leds en servo's dan kan ik een hele test run maken en daarna de warp nacelles en pylond helemaal dicht maken.
Ik heb nog precies 20 dagen voor de deadline, hoop dat ik het ga halen !
Heb nog steeds heel veel respect voor deze build. Als ie klaar is zou ik star trek es mailen :-p krijg je misschien wereldwijde erkenning :-)))
Nou vooruit dan, een heel klein updateje!Alpha89 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:43:
Updateje? Please pretty please :-o
Heb nog steeds heel veel respect voor deze build. Als ie klaar is zou ik star trek es mailen :-p krijg je misschien wereldwijde erkenning :-)))
De Epoxy klei is binnen en ik voel me net een klein jochie ...
(wou dat ik toch iets beter opgelet had tijdens handarbeid, lol)

Was eerst van plan om met een oventje de depron te verwarmen tot ~90 graden en dan deze te buigen. Wist allen na 1 maal de depron uit de oven gehaald te hebben tijdens een testje vorige week dat mijn handen dat niet fijn gingen vinden.

Hier is een overzicht van het gehele lijnenspel over de kap. best een tijdje mee bezig geweeste en alles wordt nu met de depron/apoxy combi "ingevuld"

De engelse buildlog op best case scenario is naar Daniel Stahl gestuurd door een van de gasten daar. Hij is de creative director van Star Trek Online. Wie weet ....
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Dit is echt zo vreselijk leuk werk om te doen !!!
Je ziet gewoon het hele model opknappen voor je ogen !
FINALLY !!!!!
EDIT: Ik ga wel iets afwijken van het originele Ablative Voyager model qua detaillering.
[ Voor 8% gewijzigd door Asphiax op 03-04-2011 11:56 ]
Wat is hij chique, zelfs in deze staat vind ik hem über. Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat :D!
Ik ben benieuwd of die creative director van star trek reageerd :-D.
Misschien wel inspiratie voor een nieuwe star trek voyager euh Eurisko serie of wellicht nog cooler: film :-D.
Ik hoop ook dat ie reageerd, zou wel erg koel zijn!Alpha89 schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:04:
Thanks man!!
Wat is hij chique, zelfs in deze staat vind ik hem über. Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat :D!
Ik ben benieuwd of die creative director van star trek reageerd :-D.
Misschien wel inspiratie voor een nieuwe star trek voyager euh Eurisko serie of wellicht nog cooler: film :-D.
Een serie, film of feature op star trek online, maakt niet uit, denk dat ik de eer niet zou overleven

Moet momentum houden voor die coolermaster contest, deadline mei!
Wilde hem af hebben voor the party maar dat gaat ik niet halen.
Nog een berg werk!

FF een spongetje vooruit, was zo lekker bezig dat ik vergat foto's te maken.

Langzaam maar zeker begint het ergens op te lijken !

Kuddo's hiervoor hoor!
Mop mop, gas derop!
Mooi werk hoor!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Niet alleen is dit concept epic, de afronding lijkt ook nog eens erg goed te worden!
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Thanks man !DjThase schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:33:
ziet er eeerrrrgggg vet uit!
Kuddo's hiervoor hoor!
Het is Depron , soort van hardfoam achtig spul. Ze maken er ook veel AB vliegtuigjes van. Je kan dit spul erg goed met spuitplamuur en acrylverf bewerken voor een supergladde finish.Mar2zz schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:33:
Master! Is dat witte spul niet heel zacht? lijkt beetje piepschuimachtig. of ga je dat nog lamineren ofzo (of hoe dat ook heet...)
Dan moet ik eerst een spacedock bouwen voor de calibrering van de Warp Coils. LOL!
elsympatico schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:55:
Damn,heel mooi.
Thanks! Het knapt snel op met die plaatjes. Hoop einde van de week het klaar te hebben, dan komen de microcontrollers binnen !Herman87 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:57:
Normaal gesproken volg ik geen CIP's maar hier een uitzondering!![]()
Niet alleen is dit concept epic, de afronding lijkt ook nog eens erg goed te worden!
Gracias !ToCuS schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:58:
SWEET, begint steeds gaver te worden..
Ik zou zeggen, ga lekker door!
Top man, altijd leuk om van mensen te horen die volgen!Diversity schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:43:
Heel erg mooi, ik volg al stilletjes sinds je was begonnen maar ik kan het niet laten om toch even te reageren.
Ik zou zeggen, ga lekker door!
Grt
ASPHIAX
if (!coffee) {
Work = false; }
Als je een timelapse wilt maken, en je hebt nog een webcam kan ik je dit super-simpele programma aanraden:
http://www.volunteerlabra....html?goto=timelapse.html
Lijkt mij overigens leuk om te zien hoe je bezig bent daar.
Succes!
Anoniem: 172410
Het viel me niet tegen in ieder geval!

Nieuwe Enermax voor de Tail-fan

Een erg makkelijk blokje/plaatje voor het testen van me leds. Ik zit altijd met weerstandjes te klooten. Nu niet meer!

De CPU Waterblock van Koolance. Mooi ding!

En me nieuwe Gigabyte P67A-UD7 mobo blocks van EK Waterblocks

Bijna compleet !
Er zal een fotoshoot gedaan worden (maatje van me is fotograaf) met de lasers en rookmachines, wordt echt dik !PilatuS schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:01:
Het begint nu wel heel erg mooi te worden. Succes met alles in ieder geval. Ik ben erg benieuwd naar de final pics
Scherp! ik heb om de snelheid er in te houden de diepte van de depron plaatjes bij de mesh niet op maat gemaakt. Als de DCIM"s dadelijk helemaal klaar zijn ga ik de binnenkant infresen om op de juiste diepte te komen. Dit heb ik al gedaan voor de foto's een paar dagen geleden maar had ik nu geen zin in !naaitsab schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:08:
Ziet er weer flex uit, alleen die stukken gaas/mesh vind ik persoonlijk veels te diep in de schotel liggen of is dat juist de bedoeling?
Ik ga deze eens proberen, heb nog een cammetje liggen ! En dan gewoon via Youtube uploaden en in een post plakken ?NMNN schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:09:
Absoluut respect! Heerlijk om te volgen.
Als je een timelapse wilt maken, en je hebt nog een webcam kan ik je dit super-simpele programma aanraden:
http://www.volunteerlabra....html?goto=timelapse.html
Lijkt mij overigens leuk om te zien hoe je bezig bent daar.![]()
Succes!
Hey kerel! Ja hij ziet er al een heel stuk beter uit denk ik dan toen je hem gezien hebt!Anoniem: 172410 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:16:
Het is alweer even geleden, maar ik heb het monster ook in het echt gezien. Het ding is minstens zo groot als het op de foto's lijkt of misschien nog wel groter. Het is ook veel steviger dan ik had verwacht: dat glasvezel is toch wel sterk.
Het viel me niet tegen in ieder geval!Nu ik die volgende stappen zie ziet het er gelijk nog weer een heel stuk beter uit.
Thanks man ! Zou wel zo wreed zijn om de EURISKO ergens in een tijdschrift te zien staan. Drop maar een PM als je contacten wil delen of als je hem in je tijdschrift of op je site wil featuren!Brakkie41 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:20:
Hoor nog zo'n stille volger maar toch maar een berichtje! Begint er heel strak uit te zien! Keep up the good work! Deze Casebuild moet echt gewoon de tijdschriften gaan halen als deze klaar is! Zou mij verbazen als een vermelding in diverse computertijdschriften geweigerd wordt!
Allemaal bedankt voor de berichten ! Leuk om te zien dat er zo veel mensen mee kijken!
Laterz
ASPHIAX
HAHAHA ! Ik heb dit meer gehoord ! Forum bezoekers wiens ouders ook heel enthousiast waren omdat ze al star trek keken 30 jaar geleden! Kan je zien wat een generatie overspannend idee die Roddenberry heeft gehad. Thansk for je reply !Ianovski schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:39:
Haha, mijn moeder keek altijd naar Star Trek en ze stond echt versteld toen ik deze liet zien. Respect van mij en mijn moeder xD
Hulde!
Ik heb persoonlijk geen website of tijdschrift en ook geen relevante contacten (zit niet in de informatica-business maar in een heel ander studiegebied). Maar als de fotograag bij je is langsgeweest, zou je misschien eens een belletje kunnen plegen naar een aantal tijdschriften? Lijkt mij dat er best wel interesse voor is! Denk dat een dergelijke build wel een pagina of 2-3-4 in een tijdschrift kan verdienen, toch?Asphiax schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:42:
[...]
Thanks man ! Zou wel zo wreed zijn om de EURISKO ergens in een tijdschrift te zien staan. Drop maar een PM als je contacten wil delen of als je hem in je tijdschrift of op je site wil featuren!
Hier is de epoxy klei voor bedoeld !

Weer een nieuwe techniek die ik me eigen moet maken.
Op de mm nauwkeurig klei-en is niet eenvoudig !
Hahaha, met een foldout van 1 meter 54 !!Brakkie41 schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:07:
[...]
Ik heb persoonlijk geen website of tijdschrift en ook geen relevante contacten (zit niet in de informatica-business maar in een heel ander studiegebied). Maar als de fotograag bij je is langsgeweest, zou je misschien eens een belletje kunnen plegen naar een aantal tijdschriften? Lijkt mij dat er best wel interesse voor is! Denk dat een dergelijke build wel een pagina of 2-3-4 in een tijdschrift kan verdienen, toch?
Riep net echt 'Holy shit'Asphiax schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:29:
Hier weer even een update van het werk!
Moet momentum houden voor die coolermaster contest, deadline mei!
Wilde hem af hebben voor the party maar dat gaat ik niet halen.
Nog een berg werk!
[afbeelding]
FF een spongetje vooruit, was zo lekker bezig dat ik vergat foto's te maken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Langzaam maar zeker begint het ergens op te lijken !
[afbeelding]
Eenvoudig spul, maar het knapt er zo van op. Super vet
Mijn moeder houdt niet van Star Trek, altijd als ik vroeger samen aan de thee DS9 wilde kijken kreeg ik commentaar over 'die poppetjes'. Dan zette ik maar weer een of andere crimi op of OprahAsphiax schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:54:
HAHAHA ! Ik heb dit meer gehoord ! Forum bezoekers wiens ouders ook heel enthousiast waren omdat ze al star trek keken 30 jaar geleden! Kan je zien wat een generatie overspannend idee die Roddenberry heeft gehad. Thansk for je reply !
Maar verder is samen thee drinken altijd heel gezellig hoor

Thanks man ! Begint nu ergens op te lijken.CreativeMind schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:06:
Eigelijk maar 1 woord: Prachtig!
Ik heb ook helaas nog steeds niemand in de familie kunnen besmetten met de star trek bug.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 01:48:
[...]
Mijn moeder houdt niet van Star Trek, altijd als ik vroeger samen aan de thee DS9 wilde kijken kreeg ik commentaar over 'die poppetjes'. Dan zette ik maar weer een of andere crimi op of Oprah
Maar verder is samen thee drinken altijd heel gezellig hoor
(of de BSG, Caprica, Firefly, Stargate, Eureka, bugz)
Ja ben tot nu toe ook erg happy met het resultaat. nu wordt het wel steeds moeilijker, zou zo verkaast zijn om hem nu nog te verzieken!jip_86 schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:19:
[...]
Riep net echt 'Holy shit'![]()
Eenvoudig spul, maar het knapt er zo van op. Super vet
LOL!
De manier waarop je deze build beleeft is geweldig, je reflecteert je passie vr Start Trek in een visueel en bruikbaar iets...
Wat een staaltje passie zeg, uuh vakwerk bedoel ik
I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
Ziet er goed uit!!Asphiax schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:10:
Nou nog ff een plaatje dan ..
Hier is de epoxy klei voor bedoeld !
[afbeelding]
Weer een nieuwe techniek die ik me eigen moet maken.
Op de mm nauwkeurig klei-en is niet eenvoudig !
Kun je zo te zien inderdaad flink wat details in aanbrengen!
Keep it up!!
Doe zo voort en je hebt echt de graafste kast van heel het land (en verder !)
Mooie woorden, bedankt! Scifi zit in mijn bloed, kan dr niks aan doen (noch wil ik)Dj.Restyle schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:48:
Stille genieter hier, maar moet zegge, petje af!
De manier waarop je deze build beleeft is geweldig, je reflecteert je passie vr Start Trek in een visueel en bruikbaar iets...
Wat een staaltje passie zeg, uuh vakwerk bedoel ik
Hey K-D, zal je wat highrez pics mailen voor wat mooie prints als ie klaar isAnoniem: 292340 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:02:
[...]
Al zou die fold-out meer dan 3 meter worden, dan plak ik hem nog op de muur!!
Ja is goed spul dat Apoxie. gekocht in een special fx zaak in amsterdam. Man wat een gave spullen hebben ze daar! Van siliconen spul voor een masker te maken van je hoofd tot alles voor prototypes en kunstwerken.Alpha89 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:11:
[...]
Ziet er goed uit!!
Kun je zo te zien inderdaad flink wat details in aanbrengen!
Keep it up!!
De klei moet in even grote delen door elkaar gekneed worden waarna het ongeveer 2 uur goed te verwerken is. Daarna (24 uur later) is ie waterdicht, krimpt niet en kan tegen chemicalien (dus alle soorten verf bruikbaar)
Hahaha, dank je!Mavamaarten schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:15:
Ö Man... Dit is gewoon AWESOME !
Doe zo voort en je hebt echt de graafste kast van heel het land (en verder !)
DE gaafste weet ik niet maar denk dat ik iig een originele kast zal hebben!
FormX!Asphiax schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:33:
Ja is goed spul dat Apoxie. gekocht in een special fx zaak in amsterdam. Man wat een gave spullen hebben ze daar! Van siliconen spul voor een masker te maken van je hoofd tot alles voor prototypes en kunstwerken.
De klei moet in even grote delen door elkaar gekneed worden waarna het ongeveer 2 uur goed te verwerken is. Daarna (24 uur later) is ie waterdicht, krimpt niet en kan tegen chemicalien (dus alle soorten verf bruikbaar)

Anoniem: 292340
Hiya Sander, het project gaat er steeds beter uitzien! Ben niet snel jaloers, maar begin het nu toch wel enigzins te worden...Asphiax schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:33:
[...]
Hey K-D, zal je wat highrez pics mailen voor wat mooie prints als ie klaar is
Thnx alvast voor de pics, mijn mailaddy staat in mijn profiel, dus ik zie ze met de tijd wel verschijnen. Heb hier een flinke muur tot mijn beschikking, dus kan er wel wat kwijt!
Heb jij je nog recentelijk laten testen op braindamage???
Deze CIP/CCIP of hoe je dit ook wilt noemen is werkelijk waar gruwelijk vet. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf niets heb met Star Trek, maar ik ben nog even langer blijven zitten om deze buildlog te lezen. Crisis wat een werk zit hier al in. Om maar te zwijgen van de troep die het gemaakt heeft. Mijn vriendin had me al 6x het huis uit gegooid als ik er zo'n tyfusbende van maakte.
Ben erg benieuwd naar hoe je jouw knelpunten nog op gaat lossen, maar dat gaat helemaal goedkomen!!
Succes.
PSN-ID Dograver
Yep that's the one! Komt die gast nog uit boxtel ook! Heeft bij mijn vrouw op school gezeten. Erg klein wereldje ineens!Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:45:
[...]
FormX!Iedereen die bij ons en zo'n beetje de rest van het land met (giet)kunststoffen werkt is daar kind aan huis. Briljante zaak, alleen niet goedkoop. Wel erg goed spul.
Hahaha, Bedankt ! Ze komen er aan als het zover is !Anoniem: 292340 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:20:
[...]
Hiya Sander, het project gaat er steeds beter uitzien! Ben niet snel jaloers, maar begin het nu toch wel enigzins te worden...![]()
Thnx alvast voor de pics, mijn mailaddy staat in mijn profiel, dus ik zie ze met de tijd wel verschijnen. Heb hier een flinke muur tot mijn beschikking, dus kan er wel wat kwijt!
Ik heb gewoon de meestDograver schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:35:
Asphiax... Gast serieus. Hoe is het met jouw hoofd?
Heb jij je nog recentelijk laten testen op braindamage???
Deze CIP/CCIP of hoe je dit ook wilt noemen is werkelijk waar gruwelijk vet. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf niets heb met Star Trek, maar ik ben nog even langer blijven zitten om deze buildlog te lezen. Crisis wat een werk zit hier al in. Om maar te zwijgen van de troep die het gemaakt heeft. Mijn vriendin had me al 6x het huis uit gegooid als ik er zo'n tyfusbende van maakte.
Ben erg benieuwd naar hoe je jouw knelpunten nog op gaat lossen, maar dat gaat helemaal goedkomen!!
Succes.

(ze leest af en toe mee, dus moest wel ff , LOL!!!)
De truc is gelijk opruimen en goed ook, ze heeft de kamer in de staat zoals ie was eigenlijk nooit gezien.
(Sorry moppie !)
Ik denk dat er nu een 180 uur werk in zit, dat is incluus de dagen (letterlijk dagen) die ik bezig ben geweest om me te verdiepen in kunststoffen, hun relaties met verf en lijmsoorten en de fora uitpluizen voor ervaringen.
Ik denk dat als ik een 3 weken de tijd had en alle spullen (zoals de microcontrollers en LED/Laser printplanken) binnen zou hebben hij wel redelijk af zou zijn. Dus ik denk dat ik op een 240 tot 300 uur er aan kwijt zal zijn.
Ik post ook mijn fuckups en problemen waar ik tegenaan loop zoals je misschien wel gelezen hebt. Vind het dan ook erg leuk om opmerkingen en vragen te krijgen omdat ze me scherp houden (en checken of ik wel mijn shit op orde heb) en omdat het me een echt community gevoel geeft dat er zo veel mensen zijn die het waard vinden om te reageren! Het is af en toe moeilijk uit te leggen dat je een starship aan het bouwen bent op zolder. Hier is dat vanzelfsprekend, LOL!
Thanks man!
Erg jammer : moet een oplossingsbeschrijving maken voor een hele dikke offerte. Pagina of 45 sales gelul met flink wat technische details. Dat gaat dus overwerk worden! Weer een weekend naar de kloote!

Het lijnenspel uitzetten is erg belangrijk! Anders kan je ineens links een cm hoger dan rechts eindigen zoals je ziet op deze foto. Erg me best moeten doen om dit recht te breien, maar toch gelukt!

Hier nog wat detail foto's van de Apoxy klei

Ok, nu moet ik echt aan het werk, even geen foto's meer dus

goed doorwerken dan kun je ons verblijden met je epic build
ik weet niet waar je huis woont.
Komt in orde!steareth schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:35:
Neeeeeee, ik leef voor deze build!
goed doorwerken dan kun je ons verblijden met je epic build
Ja, dat gaat weer een nieuwe uitdaging zijn! Een maatje van me gaat me helpen met het airbrushen, ben zelf nog zeer groen in dat gebied. Iemand een tip waar ik een redelijke starters kit met compressor kan scoren?Alpha89 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:45:
Ik vind hem in het wit trouwens ook al uber cool. Ben benieuwd hoe het uit gaat zien als hij zijn definitieve kleur krijgt :-D
(Ik heb van revell de master class, niet goedkoop, maar wel super te bedienen. Er zullen ook ongetwijfeld goedkopere sets te vinden zijn)
[ Voor 26% gewijzigd door Evoluzione op 06-04-2011 12:02 ]
Heb je het dan over de spraygun set (vario?) of de compressor of beide? Kan je de spraygun met een andere comp combineren? Vind bijna 400 euro net ff wat te veel van het goede, aangezien ik nog niet weet of het me echt gaat liggen.
Iemand nog suggesties?
Hoor het graag !
En revell mag dan misschien niet het beste zijn, maar het is nog wel relatief betaalbaar voor de kwaliteit die je krijgt.
TOPPIE!!
Zal nog wat worden als hij voltooid is.
kijk nu ook vaker in het Casemodding forum vanwege deze mod
let the past be the past.
Het zou verboden moeten worden ;-))).SPee schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:52:
Blijkbaar is deze mod zeer verslavend, ze we lopen al te bietsen voordat een week voorbij is.
Ik check dit topic inderdaad 3-maal dags ofzo :-)) sick he :-)) toch maar eens naar de dokter gaan ;-))
Ik en vele anderen gaan wel mee, dit topic is erg in trek, maar vindt je het ook gek met zo`n bak.Alpha89 schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:23:
[...]
Het zou verboden moeten worden ;-))).
Ik check dit topic inderdaad 3-maal dags ofzo :-)) sick he :-)) toch maar eens naar de dokter gaan ;-))
goede woordkeus
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Idd.
Thansk man, zit te kijken of ik er ergens een kan huren voordat ik ga kopen. Ben aan het sparen voor een cnc router en die 400 eurie zou een paar maanden eerder kunnen bestellen betekenen.Evoluzione schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:00:
Je moet op de koppelingen letten, maar in principe kan je van dit merk de onderdelen combineren. Kijk anders even rond op google. er zijn wel complete setjes te koop voor zon 200-250 euro inc compressor.
En revell mag dan misschien niet het beste zijn, maar het is nog wel relatief betaalbaar voor de kwaliteit die je krijgt.
Thansk man !harmen[L]romy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:01:
Echt heel erg vet ik ben benieuwd hoe die er uit komt te zien uiteindelijk.
Ja, ik wil nu eerste het klei werk af gaan maken. ik had nooit verwacht te gaan kleien om een pc te bouwen!ToCuS schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:34:
Jeetje, heel knutselproject met klei en alles er op en der aan..
TOPPIE!!
HAHAHA, Dit keer niet kerel! Er komt zo een korte post aan van het werk van vanacht!Alpha89 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:22:
Heb je dat verslag nou nog niet af?!?!?! :-p . Het is een nieuw weekend! Nieuwe ronde nieuwe kansen?!? Haha grapje)) heeeeel klein updateje? Pleaaaase
)
Dat hoor ik graag ! Laat ons het modden weer even groot maken als het eerst was (paar jaar geleden)SPee schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:52:
Blijkbaar is deze mod zeer verslavend, ze we lopen al te bietsen voordat een week voorbij is.
Nee hoor, is doodnormaal ! Ik check elke paar uur ! LOLAlpha89 schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:23:
[...]
Het zou verboden moeten worden ;-))).
Thansk man ! Erg leuk om te zien dat er maanden later nog steeds zoveel animo is !Mexel schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:00:
[...]
Ik en vele anderen gaan wel mee, dit topic is erg in trek, maar vindt je het ook gek met zo`n bak.
+Rep voor scherpte!
Gister avond om 1 uur in de nacht begonnen met kleien. (Ik weet het, te veel mogelijkheden voor grapjes LOL) En vanochtend even wat pics genomen, zometeen weer verder! Ondanks dat ik sinds de kleuterschool niet meer iets met klei gedaan heb, gaat het best redelijk. Truck is om de apoxy klei wat te laten stollen voordat je het erop doet, hierdoor kan je wat druk uitoefenen zonder gelijk hele stukken te verzieken. Als alles dadelijk mooi gschuurd is en wat bijgewerkt met plamuur zal je waarschijnlijk niet meer het verschil zien tussen de klei en de depron. (ehhh, hopelijk ....)

Supermod trouwens, beste ever on tweakers, en dan ben ik alleen maar NG fan, de modernere schepen kunnen me gestolen worden, maar deze ziet er gruwelijk boosaardig uit.
Nice btw, als je een Google image search doet op USS Eurisko is de helft van de eerste pagina afkomstig van deze CCiP
Dat klei ziet er super gaaf uit!
Goed om te lezen dat je opdracht goed is ontvangen!
Kinky level: 100%
De Apoxy klein kwam in een 1300 grams verpakking. Ik weet niet hoeveel hij zal wegen als hij volledig gestold is. Ik verwacht wat minder, ik zal FormX eens bellen. Wil het nu ook weten! Thansk!Mar2zz schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:28:
Hoeveel weegt de eurisko nu ongeveer? Maakt de klei het niet topzwaar straks?
Supermod trouwens, beste ever on tweakers, en dan ben ik alleen maar NG fan, de modernere schepen kunnen me gestolen worden, maar deze ziet er gruwelijk boosaardig uit.
Thansk for asking! Heb wat foto's gemaakt, plaatje zegt meer dan 1000 woorden!Ghost Dog schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:17:
Wat is eigenlijk het nut van die klei boven dat van het schuim dat je hebt gebruikt? (vast al eens voorbij gekomen, maar ik heb geen zin om 10 pagina's te doorzoeken)
offtopic:
Nice btw, als je een Google image search doet op USS Eurisko is de helft van de eerste pagina afkomstig van deze CCiP
Dit is een plaatje depron en een wit A4tje. Ga het even met de A4 doen aangezien ik zuunig ben op me depron! (depron is 3 mm dik btw)

Het buigen om een bocht gaat redelijk eenvoudig. Ik heb dit gedaan met mijn vrouw dr fohn en met een heatgun of verfstripper (alhoewel de verfstripper de depron erg snel deed verwarmen en het licht vervormde)

Maar het is niet de enige bocht die ik moet maken. Vooral de neus is een complexe verzameling van bochten en hellingen. Als je de depron op deze manier zou buigendan zullen er vouwen ontstaan. deze kan je wel wegsnijden en de overlappende stukken op maat maken maar dan zitten er toch "hoeken" in de voorkant van de neus (wat een perfecte curve moet zijn)

Ik heb diverse technieken geprobeerd van heatguns tot fohns tot camping oventjes en het koken van de depron maar het lukte gewoon niet. Met de klei lukt het wel!

Bedankt man !Alpha89 schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:52:
Aaah geweldig, mijn behoeftes zijn weer vervuld!
Dat klei ziet er super gaaf uit!
Goed om te lezen dat je opdracht goed is ontvangen!
Kinky level: 100%
Thanks! Is dit op basis van de LCARSx32?Anoniem: 318575 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:00:
Gaat er steeds beter uitzien,
misschien ook wel leuk voor als hij af is:
Een VLC skin:
[afbeelding]
Laterz
ASPHIAX
[ Voor 11% gewijzigd door Knupple op 12-04-2011 11:54 ]
Anoniem: 318575
Jep,Asphiax schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:10:
Thanks! Is dit op basis van de LCARSx32?
Hier staat nog wel een screenshot.
Er is trouwens ook nog een LCARS skin,

Kan je zelf een skin ontwerpen of kleuren aanpassen?
Beetje zoals ik met de Sentry fan controller van plan ben?
Hoor het graag !
grt
ASPHIAX
Goed Bezig!!!
Moet een beetje snelheid houden toch !?!? LOLToCuS schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:34:
Jeetje, je kijkt 1/2 dagen ff niet en het schip heeft gelijk een ander uiterlijk..
Goed Bezig!!!
Respect voor deze vette build man !
Yep dat gaat een grote uitdaging worden! Ik zit met smart te wachten op de led looplichten en servo opstelling zodat ik deze dicht kan gaan maken. Denk dat het een combi van XPS voor de grove vormen, Apoxy voor de fijne vormen en Apoxy en Depron voor de detailleringen. Enige grote nadeel is dat ik waarschijnlijk nooit meer bij de koppelingen van de reservoirs kan komen omdat de nacelles helemaal dicht gaan. Toch maar eens een brainstorm sessie aan een deurtje of iets wijden.PilatuS schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:06:
Dat de voorkant prachtig wordt ben ik van overtuigd. Ik ben wel benieuwd hoe de warp nacelles eruit komen te zien. Niet dat ik er geen vertouwen in heb, in tegendeel zelfs, het lijkt mij alleen een moeilijk deel om netjes te krijgen.
Ideeen zijn welkom !!!
En waw, echt WAW! Je gebruikt veel technieken en materialen die menig modelmaker niet onmiddellijk bekend zijn en het geheel ziet er echt heel mooi uit. Ik heb dit topic dan ook direct gebookmarked.
B.t.w. ben ook een Star Trek-fan en dat haalde me ook wel over de streep om dit te gaan volgen
Ik ben ook nieuwsgierig naar de nacelles. Ik heb niet heel het topic doorgenomen maar ga je ook iets met de shuttle bay doen?
Succes nog Asphiax!!
Je zou de nacelles in drie stukken kunnen zagen. De buitenkanten kun je vastzetten met bv zeer sterke magneten aan de binnenkant van de centrale gedeelte en de tegenpool aan de andere kant (geen idee hoe zwaar een punt is).Asphiax schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:31:
Enige grote nadeel is dat ik waarschijnlijk nooit meer bij de koppelingen van de reservoirs kan komen omdat de nacelles helemaal dicht gaan. Toch maar eens een brainstorm sessie aan een deurtje of iets wijden.
Ideeen zijn welkom !!!

Je kan ook nog een set koppelingen nemen (zoals ze gekoppeld worden aan het reservoir) en die buitenpunten vullen met schuim/pur/.... Daar plaats je de koppelingen in totdat de schuim hard is. Dan haal je de koppelingen eruit en je hebt een precies op maat gevulde buitenpunt die je er zo opschuift.
[ Voor 17% gewijzigd door wontcachme op 13-04-2011 22:09 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Kijk anders hier eventjes http://samenkopen.net/action/658584 t/m zondag om te bestellen, wellicht heb je er wat aan. Andere alternatief is om op de bovenkant kleine scharniertjes weg te werken zodat je de nacelle "tips" open kan doen op deze manier
edit: (sterke) magneten en gevoelige elektronica(hdd's en kabels) is niet zon hele goeie combo dus persoonlijk zou ik voor de optie met de scharnieren gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door naaitsab op 13-04-2011 22:25 ]
if (!coffee) {
Work = false; }