[CCIP] USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024
Idd beiden goede ideeen. Mal maken van de voor "punt" en de achterkant en daar de koppelingen (omwikkeld met dun plastic om hem te beschermen) in plaatsen voor perfect fit!
Magneten is heel creatief , +REP !! De nacelles zitten vast/tegen aan de body dmv de scharnieren en stootplaatjes (tegen doorbuigen). Daar wordt. Meeste kracht gegenereerd. De magneten hoeven dus alleen een schuimblokje met wat apoxy klei en depron plaatjes hoeven te houden.
Enige vraag, me hdd's en ssd zitten nog geen 20 cm van de magneten af. Zou dat problemen geven?
Ik zou ook de drive cage met de alu folie tape kunnen bekleden...
Toppie jongens !!!!

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

20cm zal krap worden denk ik. Zeker als je er meerdere gebruikt om de boel goed vast te houden. Probeer maar eens twee neodynogwat magneten op een gladde tafel te leggen en dan 20cm uit elkaar. Kans is groot dat ze langzaam naar elkaar toe glijden. Dat zal niet goed zijn voor HD's

Dan kan je beter voor de mal maken optie gaan. Dan zou je nog magneten kunnen gebruiken voor het vasthouden (als zekerheid), maar die kunnen veel minder sterk zijn. Die hoeven de punt niet meer omhoog te houden, maar alleen zorgen dat die er niet af glijdt.

[ Voor 24% gewijzigd door wontcachme op 13-04-2011 22:46 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Lorefice schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:54:
Ik was bezig met zoekopdracht via Google die hier niks mee te maken had op't eerste zicht maar ik ben toch op dit topic gestoten!

En waw, echt WAW! Je gebruikt veel technieken en materialen die menig modelmaker niet onmiddellijk bekend zijn en het geheel ziet er echt heel mooi uit. Ik heb dit topic dan ook direct gebookmarked.

B.t.w. ben ook een Star Trek-fan en dat haalde me ook wel over de streep om dit te gaan volgen >:).

Ik ben ook nieuwsgierig naar de nacelles. Ik heb niet heel het topic doorgenomen maar ga je ook iets met de shuttle bay doen?

Succes nog Asphiax!!
Dank je! Begrijp ik uit je woorden dat je zelf in de modelmakerij zit?
Ik heb ondertussen HEEL veel research gedaan over de verschillende materialen en technieken. Er is zo veel informatie te vinden op het internet maar de juiste combinatie ervan voor je project is meestal nergens te bekennen. Die kan je alleen vinden door het gewoon te doen (en ruimte te laten om screwups te herstellen, LOL)
Hoop binnenkort de nacelles te kunnen finaliseren, maar waarschijnlijk gaan er na de kap eerst wat hardware en verlichting sessies komen. Kan niet wachten om het nieuwe gigabyte mobo en 2600k uit te proberen !
Bedankt voor je reply man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:29
Op school is nu iedereen diep onder de indruk. Ik liet je mod even zien en iedereen had zoiets van what the hell is dat. Ze hadden natuurlijk niet direct door wat het was maar een closer look liet ze van hun stoel vallen!

Je krijgt heel veel respect van de NID opleiding uit Heerlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het toch wel erg belangrijk kan zijn om later nog een keer bij de reservoirs te komen. Als je bijvoorbeeld last krijg van algen en er zit vieze smurrie in je reservoir, is het toch wel erg fijn daar iets aan te kunnen doen zonder dingen kapot te moeten maken om erbij te komen.

Ga je de nacelles ook nog laten bewegen zodat ze in de 2 standen kunnen staan ? Dat lijkt mij vooral een moeilijk iets om mooi te krijgen. Aangezien je werk met vaste materialen is het denk ik lastig om het mooi te krijgen als het kan bewegen. Dat ze in 2 standen kunnen staan is natuurlijk wel erg mooi maar als het te lastig is zou ik er voor kiezen om ze naar boven te zetten en ze daar vast te maken. (Dus in de stand als het schip in warp is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Het is zo te zien niet perfect rond. Anders zou je nog wel iets met een schroefdop kunnen doen.
Een onopvallende manier van koppelen is vast wel te bedenken door met het lijnenspel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Asphiax schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:35:
Idd beiden goede ideeen. Mal maken van de voor "punt" en de achterkant en daar de koppelingen (omwikkeld met dun plastic om hem te beschermen) in plaatsen voor perfect fit!
Magneten is heel creatief , +REP !! De nacelles zitten vast/tegen aan de body dmv de scharnieren en stootplaatjes (tegen doorbuigen). Daar wordt. Meeste kracht gegenereerd. De magneten hoeven dus alleen een schuimblokje met wat apoxy klei en depron plaatjes hoeven te houden.
Enige vraag, me hdd's en ssd zitten nog geen 20 cm van de magneten af. Zou dat problemen geven?
Ik zou ook de drive cage met de alu folie tape kunnen bekleden...
Toppie jongens !!!!
bij modelmaken in warhammer 40K wordt er veel gebruik gemaakt van kleine magneetjes. deze zijn klein en rond, zijn vrij krachtig maar stralen vrijwel nergens doorheen. kijk ff dit filmpje vana 1.50 minuten voor wat ik bedoel.

PS. die magneetjes hoeven niets zwaars te dragen, dus hoeven ze ook amper sterk te zijn. denk zelf dat het voor jou de mooiste onzichtbare oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylistar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-09 00:05
*edit* nvm losse post sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Sylistar op 13-04-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

[totaal offtopic]die kerel legt het leuk uit, maar ziet er niet uit alsof 'ie in dit leven nog een vriendin gaat scoren :F[/]

Magneten zijn wel baas. Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Singular1ty schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:09:
[totaal offtopic]die kerel legt het leuk uit, maar ziet er niet uit alsof 'ie in dit leven nog een vriendin gaat scoren :F[/]

Magneten zijn wel baas. Dus.
hahaha, je hebt gelijk, maar het ging om het toepassen van de magneten :)

PS. Asphiax, sorry voor het lurken, maar het is echt een gave build, alle seizoenen gedownload en de afleveringen allemaal opnieuw bekeken na aanleiding van deze build, erg gaaf! ik zag wel de armored voyager versie alleen in de allerlaatste aflevering voorkomen, of ik moet wat gemist hebben...

[ Voor 29% gewijzigd door batsma op 14-04-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Alpha89 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:55:
Op school is nu iedereen diep onder de indruk. Ik liet je mod even zien en iedereen had zoiets van what the hell is dat. Ze hadden natuurlijk niet direct door wat het was maar een closer look liet ze van hun stoel vallen!

Je krijgt heel veel respect van de NID opleiding uit Heerlen!
Hahaha, leuk man! Groeten aan de NID te Heerlen!
PilatuS schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:04:
Ik denk dat het toch wel erg belangrijk kan zijn om later nog een keer bij de reservoirs te komen. Als je bijvoorbeeld last krijg van algen en er zit vieze smurrie in je reservoir, is het toch wel erg fijn daar iets aan te kunnen doen zonder dingen kapot te moeten maken om erbij te komen.

Ga je de nacelles ook nog laten bewegen zodat ze in de 2 standen kunnen staan ? Dat lijkt mij vooral een moeilijk iets om mooi te krijgen. Aangezien je werk met vaste materialen is het denk ik lastig om het mooi te krijgen als het kan bewegen. Dat ze in 2 standen kunnen staan is natuurlijk wel erg mooi maar als het te lastig is zou ik er voor kiezen om ze naar boven te zetten en ze daar vast te maken. (Dus in de stand als het schip in warp is)
Precies mijn gedachten! Ik moet eigenlijk bij de reservoirs kunnen komen. Vind het afneembare voor en achterkant wel een heel goed idee. Ga eens kijken of ik iets met klittenband kan doen ipv magneten. Ben toch een beetje weerhoudend voor de electronica. Schroefdop was ook een goede. Ik denk dat ik een schuifdop ga proberen. Met aan de rand een paar uitstekende stukken depron die in uitsparingen in de main body van de nacelle vallen. Dit is idd goed in het lijnenspel te integreren!

Ja, het is de bedoeling dat de nacelles met servo's bewogen moeten kunnen worden. Sterker nog het programma om de nacelles synchroon te laten bewegen is al geschreven en getest. Op het scharnier punt zat ik te denken om een ronde buis door midden te zagen en deze aan 2 kanten (op de body kant en de nacelle kant) te monteren. Als d nacelle omhoog gaat schuiven de 2 helften over elkaar en in rust zie je de scharnieren niet. Tenminstedat is het idee, en zoals je waarschijnlijk wel gemerkt hebt in de post gaat niet alles zoals bedacht ! LOL
batsma schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:15:
[...]

bij modelmaken in warhammer 40K wordt er veel gebruik gemaakt van kleine magneetjes. deze zijn klein en rond, zijn vrij krachtig maar stralen vrijwel nergens doorheen. kijk ff dit filmpje vana 1.50 minuten voor wat ik bedoel.

[video]

PS. die magneetjes hoeven niets zwaars te dragen, dus hoeven ze ook amper sterk te zijn. denk zelf dat het voor jou de mooiste onzichtbare oplossing is.
Thansk man! Gaat mee genomen worden in de brainstorm!
batsma schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:40:
[...]

hahaha, je hebt gelijk, maar het ging om het toepassen van de magneten :)

PS. Asphiax, sorry voor het lurken, maar het is echt een gave build, alle seizoenen gedownload en de afleveringen allemaal opnieuw bekeken na aanleiding van deze build, erg gaaf! ik zag wel de armored voyager versie alleen in de allerlaatste aflevering voorkomen, of ik moet wat gemist hebben...
Hahaha, ik ben ook weer aan het kijken, blijft leuk!
De ablative voyager komt idd alleen in de laatste aflevering voor. Andere vessels hebben ook deze techniek zoals bijvoorbeeld de defiant uit DS9. Zelf vind ik dit de vetste uitvoering, heb er alleen nog een paar schepjes Bad-ass op gegooid! (excuus aan de puristen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Asphiax schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:48:
[...]
Zelf vind ik dit de vetste uitvoering, heb er alleen nog een paar schepjes evil op gegooid! (excuus aan de puristen!)
Warship Voyager met dat armor uit de laatste aflevering dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hier is de Endgame Sequence. Van mij mogen ze een hele nieuwe serie maken met deze voyager versie!

Afbeeldingslocatie: http://drexfiles.files.wordpress.com/2009/05/uss-voyager-with-ablative-hull-armor-endgame-5.jpg?w=655&h=491

Afbeeldingslocatie: http://drexfiles.files.wordpress.com/2009/05/uss-voyager-with-ablative-hull-armor-endgame-6.jpg?w=655&h=491

Afbeeldingslocatie: http://drexfiles.files.wordpress.com/2009/05/uss-voyager-with-ablative-hull-armor-endgame-7.jpg?w=655&h=491

Afbeeldingslocatie: http://drexfiles.files.wordpress.com/2009/05/uss-voyager-with-ablative-hull-armor-endgame-8.jpg?w=655&h=491

Afbeeldingslocatie: http://drexfiles.files.wordpress.com/2009/05/uss-voyager-with-ablative-hull-armor-endgame-9.jpg?w=655&h=491

Afbeeldingslocatie: http://drexfiles.files.wordpress.com/2009/05/uss-voyager-with-ablative-hull-armor-endgame-11.jpg?w=655&h=491

Afbeeldingslocatie: http://drexfiles.files.wordpress.com/2009/05/uss-voyager-with-ablative-hull-armor-endgame-12.jpg?w=655&h=491

Afbeeldingslocatie: http://drexfiles.files.wordpress.com/2009/05/uss-voyager-with-ablative-hull-armor-endgame-13.jpg?w=655&h=491
Credz to DREX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardwaregek
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Ziet er vet uit :)

Heb je momenteel geen update van hou hij eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hier zit veel werk in, maar moet wat langzamer gaan als ik het goed wil doen.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/11ig2g1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Asphiax op 15-04-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Wow. Heb net de hele post doorgelezen. Respect!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Asphiax schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:35:
Hier is de Endgame Sequence. Van mij mogen ze een hele nieuwe serie maken met deze voyager versie!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Credz to DREX
Ah, geilheid... Ik krijg niet genoeg van die scene :D . ZO F^CK1NG AWESOME _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Je vraagt je af waarom ze dat niet eerder hebben gedaan. Wellicht was er veel budget over voor de laatste aflevering ofzo :9~
Asphiax schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:05:
Hier zit veel werk in, maar moet wat langzamer gaan als ik het goed wil doen.
[afbeelding]
Die "Schubben" zien er echt fantastisch uit!

[ Voor 8% gewijzigd door Alpha89 op 14-04-2011 18:42 . Reden: Tweede quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Begint er al erg goed op te lijken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/14/1302783095-760.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Heb een interview gelezen waarin de maximale tijd die de 3D ontwerper er voor kreeg maar een week was dus echt veel budget was er niet om een nieuw ontwerp door te voeren.
( qou dat ik de skills had om in 40 uur zo iets vets maken, petje af !!!!)

Ga met de airbrush de "onderbrekingen" tussen de "schubben" maken. Uit 1 plaatje depron was veruit de beste oplossing om een uniform geheel te krijgen. (losse stukjes zouden onbedoeld te veel gaan afwijken)

Probeer zo veel mogelijk het ontwerp aan te houden en dit was een element dat er iig in moest!
(Mooie sequence pic trouwens PilatuS ! Zie ik graag !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb het hele topic doorgelezen, en moet zeggen, SUPER werk!
Op dit moment alle aflevering van ST Voyager binnen, en begonnen met het kijken van seizoen 1!

Waar zijn de bovenstaande screen van, een game?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Asphiax schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:52:
[...]

Dank je! Begrijp ik uit je woorden dat je zelf in de modelmakerij zit?
Ik heb ondertussen HEEL veel research gedaan over de verschillende materialen en technieken. Er is zo veel informatie te vinden op het internet maar de juiste combinatie ervan voor je project is meestal nergens te bekennen. Die kan je alleen vinden door het gewoon te doen (en ruimte te laten om screwups te herstellen, LOL)
Hoop binnenkort de nacelles te kunnen finaliseren, maar waarschijnlijk gaan er na de kap eerst wat hardware en verlichting sessies komen. Kan niet wachten om het nieuwe gigabyte mobo en 2600k uit te proberen !
Bedankt voor je reply man!
Ik ben Productdesigner, maar voor mijn studie moet ik er om de X-aantal weken weer een ontwerp klaarstomen en dat vraagt dan ook weer om een model. Dus dan moet ik dat maar zien klaar te stomen he :D. Maar ik heb dus redelijk wat ervaring met het maken van modelletjes. Ik kan je eventueel een linkje naar mijn portfolio DM'en.

Maar inderdaad: Correcte info over hoe en wat 'maken' of zelfs 'namaken' is moeilijk te vinden op het net. Op school hebben we gelukkig nog docenten, atelierbegeleiders en medestudenten om dat te doen. Daarom des te cooler dat je het allemaal alleen uitzoekt en doet. Want ik denk dat er bij ons velen zouden zijn die het in hun broek zouden doen als ze deze casemod bijvoorbeeld moesten maken. Uiteindelijk komt er bij het maken van modellen ook veel doorzettingsvermogen, inzicht, oog voor detail en "fingerspitsegeful" bij kijken. En niet iedereen heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NoFearCreations schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:40:
Op dit moment alle aflevering van ST Voyager binnen, en begonnen met het kijken van seizoen 1!

Zijn screenshots van de laatste aflevering van Voyager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Laatst online: 12-09 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

Nice Round..
goed bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

As we speak wordt je front panel gefreest :P

Afbeeldingslocatie: http://download.diecyde.com/intrepid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:12:
As we speak wordt je front panel gefreest :P

[afbeelding]
Gast, briljant!
De NZXT / LCARS fancontroller gaat er dus aan komen!
SWEET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
NoFearCreations schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:40:

Thanks man! Ik vind dat als je ze achter elkaar kijkt de onderliggende story lijnen veel beter naar voren komen. Dvdtje per avond ofzo is perfect. Moet alleen vrouw/vriendin wel meewerken, lol!
Lorefice schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:02:
[...]
Ik ben Productdesigner, maar voor mijn studie moet ik er om de X-aantal weken weer een ontwerp klaarstomen en dat vraagt dan ook weer om een model. Dus dan moet ik dat maar zien klaar te stomen he :D. Maar ik heb dus redelijk wat ervaring met het maken van modelletjes. Ik kan je eventueel een linkje naar mijn portfolio DM'en.

Maar inderdaad: Correcte info over hoe en wat 'maken' of zelfs 'namaken' is moeilijk te vinden op het net. Op school hebben we gelukkig nog docenten, atelierbegeleiders en medestudenten om dat te doen. Daarom des te cooler dat je het allemaal alleen uitzoekt en doet. Want ik denk dat er bij ons velen zouden zijn die het in hun broek zouden doen als ze deze casemod bijvoorbeeld moesten maken. Uiteindelijk komt er bij het maken van modellen ook veel doorzettingsvermogen, inzicht, oog voor detail en "fingerspitsegeful" bij kijken. En niet iedereen heeft dat.
Mooi man! Stuur maar die dm, ben benieuwd. Misschien wat tips opdoen voor me volgende project!
Doorzettingsvermogen is idd een vereiste! Dat depron werk is soms echt fracties van milimeter werk, volgens mij zijn mijn ogen achteruit gegaan gedurende deze mod! Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste helft zit er op (kleine 1mm frees)

Edit:
eind resultaat:

Ik heb deze iets minder diep gedaan om te voorkomen dat ik ieder stukje er met de hand uit moest halen, dit is simpel met een scalpeltje te verwijderenAfbeeldingslocatie: http://download.diecyde.com/intrepid11.JPG

De rest van de plaatjes zijn hier te downloaden.
ik heb ook 3 filmpjes ... als je die nog wil verwerken in je log vraag je t maar :P

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Lekker !

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/9vk4n9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zeg, straks moet ik weer langskomen om iets te kopen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:19:
Ja zeg, straks moet ik weer langskomen om iets te kopen! :p
Heb nog een speedblack race stuur standaard staan ... LOL!
Geef maar een bel als je weer eens wil kome kieke , kan ook zonder wat te kopen hoor!
(vraag gewoon entree geld , hahaha, geintje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hierbij even een kleine update van het werk van gister
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2cx9rhx.jpg

Hier is een mooi voorbeeld warom het depron werk af en toe zo lang kan duren en je redelijk vaak iets over moet doen.
Mooie rechte lijn toch? Ik heb er even een zwart lijntje met paint bij gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/eh0hmh.jpg

DUS NIET !!!! Door alle verschillende glooiingen en curves moet je zowat in 3D gaan denken.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2wnpjsh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2qitl00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/25u4lmv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2gxfk3a.jpg

Laterz
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardwaregek
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
VETTT!!!!!

Het begint echt nu ergens op te lijken!
Ga zo door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
Wow respect ziet er slik uit johh, Ik ga wat proberen te maken van de antec 600 (six hunderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

dat ziet er steeds realistischer uit man..

KEEP UP THE GOOD WORK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Here is todays line up !
In the left corner we have the Dragon Lord K62 Miditower, weighing at 9,9 Kg's (K62 is heavily modded with 2 windows and a 280 radiator - 1.5Kg - in the top)
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/9jdi0n.jpg

And in the right corner we have the newcomer USS EURISKO, surprisingly weighing in at 9,6 Kg's with only the reservoirs fitted in the warp nacelles
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/f3htvp.jpg

Both contestants have been kindly asked to remove the PSU to have the best Aluminum to Glass-Fiber/MDF comparison!

Thansk for watching!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Waanzinnig :9~
Je knalt lekker door man _/-\o_ Ik kon de endgame versie versie van de Voyager niet maar het ziet er echt ontzettend echt uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ziet er weer strak uit
Stiekum even volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Woooooow. Zo awesome. Ik kan et blijven zeggen. Ga zo door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Nice je laatste update, en een hele mooie fancontroller zie ik weer, ga je die ook gebruiken nog in je build.
Vast wel maar ik heb geen zin om vele pagina`s door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 08:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

_o_ ik dacht dat ik al je updates gezien had... Niet dus, een weekje voorbij en je hebt echt al zoveel bijgewerkt... Doe zo voort en... en... T is gewoon prachtig man !! _o_

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
hardwaregek schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:19:
VETTT!!!!!

Het begint echt nu ergens op te lijken!
Ga zo door!!
Dat gaan we doen!
timted3 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:52:
Wow respect ziet er slik uit johh, Ik ga wat proberen te maken van de antec 600 (six hunderd)
Vette kast man ! lekker industrial uiterlijk! Veel Suc6 en drop ff een lijntje wanneer je begint!
ToCuS schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:00:
dat ziet er steeds realistischer uit man..

KEEP UP THE GOOD WORK!
Probeer het wel realistisch te houden en niet te veel speelgoed achtig
Xorsist schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:02:
Waanzinnig :9~
Je knalt lekker door man _/-\o_ Ik kon de endgame versie versie van de Voyager niet maar het ziet er echt ontzettend echt uit _/-\o_
Thanks!
moet modden, MOET modden, MOET MODDEN !!!!
ExploitSolo schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:04:
Ziet er weer strak uit
Stiekum even volgen.
Hoeft niet stiekum hoor !
Alpha89 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:07:
Woooooow. Zo awesome. Ik kan et blijven zeggen. Ga zo door!!
Ik kan het blijven horen! LOL
Mexel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:33:
Nice je laatste update, en een hele mooie fancontroller zie ik weer, ga je die ook gebruiken nog in je build.
Vast wel maar ik heb geen zin om vele pagina`s door te spitten.
Yep zie de laatste post van vandaag, alvast een voorproefje voor de fan controller.
Mavamaarten schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:41:
_o_ ik dacht dat ik al je updates gezien had... Niet dus, een weekje voorbij en je hebt echt al zoveel bijgewerkt... Doe zo voort en... en... T is gewoon prachtig man !! _o_
Vaker checken dus ! Het gaat erg hard nu, 2 hele dagen voor de boeg (eindellijk een keer een heel weekend) Me vrouw ziet nu ook in wat het gaat worden en smapt dat de coolermaster deadline heel dicht bij is. En heeft me totale modding freedom gegeven dit weekend. Wat een schatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hier de laatste update van vandaag! Het begin van de fancontroller.
Even langs geweest bij Cyclonite (nou ja even, 160 km heen en weer) Wat een kicke spullen heeft die staan zeg (dik jaloers) Top gozer ook nog! Heeft voor mij de front van de fancontroller door de CNC gehaald. Die Advanced Flame Tank is echt een van de vetste mods die ik ooit heb gezien!

Na een paar uur met een scalpel de restanten plexi uit de front gehaald te hebben ziet het er nu zo uit. FF de LXE ernaast gezet om een idee te krijgen van de layout
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2vnev03.jpg

Morgen weer verder met de hardware en fancontroller.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2hwpixf.jpg

LATERZ
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Echt super vet dit.
Kan niet wachten op het eindresultaat.

Ik kwam dit topic een paar dagen geleden tegen maar kijk nu iedere dag even :)
Ondertussen weer begonnen met voyager kijken, blijft toch wel mijn favoriete Star trek serie.

Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Asphiax schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:47:
Hier de laatste update van vandaag! Het begin van de fancontroller.
Even langs geweest bij Cyclonite (nou ja even, 160 km heen en weer) Wat een kicke spullen heeft die staan zeg (dik jaloers) Top gozer ook nog! Heeft voor mij de front van de fancontroller door de CNC gehaald. Die Advanced Flame Tank is echt een van de vetste mods die ik ooit heb gezien!

Na een paar uur met een scalpel de restanten plexi uit de front gehaald te hebben ziet het er nu zo uit. FF de LXE ernaast gezet om een idee te krijgen van de layout
[afbeelding]

Morgen weer verder met de hardware en fancontroller.
[afbeelding]

LATERZ
ASPHIAX
Heel mooi hoor, ik ga binnenkort ook maar eens kijken bij hem, moet binnenkort toch naar het dorpje aan de plassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog even nagedacht over je airbrush probleem.

Je kan ook een panty gebruiken, dit voor je mod houden en dan brushen.

Dit zorgt voor een "verweerd" effect.
Je kan er vast wel een "lenen" van je vrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hey kerel,
Goed idee man! Ik ga er eentje snaaien van dr!
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
OK, hier komt weer een weekend update. Was het depron werk even zat en ben verder gegaan met de fancontroller en hardware setup.
Helaas draaide ik de spankop van mijn proxxon dol en kon ik geen zaagjes meer verwisselen en dus niet verder met de controller.

Dit is de eerste keer van mijn leven dat ik een hele top-of-the-line setup heb kunnen bouwen. Kijk dus dan ook erg uit naar de overclock sessies als hij klaar is.
Hier een mooi overzichtje van de meeste hardware.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2ylpo91.jpg

Laten we beginnen met het Gigabyte moederboard. Tis echt een beauty met die gouden accenten en goede eye-candy factor!
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/vq2qep.jpg

Helaas moet ik er aan gaan sleutelen. Ik wil de gehele EURISKO gaan waterkoelen en zal dus de koelelementen moeten gaan vervangen.
Deze gaat in de vitrine op kantoor. Geweldig mooi stukje techniek!
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/11t6blj.jpg

En deze moeten er op! vab links naar rechts, EK mosfet Waterblock, Koolance 370 CPU waterblock en als laatste EK NF200/SB Waterblock
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/e7m2yw.jpg

Installeren duurde ongeveer een uurtje. Altijd leuk priegelwerk met die standoffs
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/wweybo.jpg

Bij het installeren van de 2600K CPU valt meteen de tweedeling op in de processor voet.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/jhzsqt.jpg

Ik ben niet van plan om echt de allerlaatste Mhz uit het systeem te gaan persen (alhoewel ik hem wel flink op zijn staart ga trappen!!). Ik heb dan ook gekozen voor 8Gb Corsair 1600 CL8 RAM. Goede looks en dito reviews, we zullen zien.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2cdg3f7.jpg

Ook alle Bitspower fittingen erop gezet. Welke fittingen ? Nou deze :
Afbeeldingslocatie: http://www.highflow.nl/images/detailed_images/BP-BSWP-C14_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/14m3ynk.jpg
Credz to Vincent!

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/35kjwaw.jpg

Alle hardware zoals hij dadelijk (na het plaatsen van de plexiglas plaat over de MDF)gemonteerd gaat worden.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/dooq6v.jpg

FF de tubing er op gezet om te kijken of ik genoeg had. Moet dus nog een paar meter bij !
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/149xphv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1trloy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/k4ijwl.jpg

Dat was hem weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ubervet ... al zou ik toch nog een backplate monteren op je gpu en ik had liever een plexiblok gezien op je cpu ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:36:
gewoon ubervet ... al zou ik toch nog een backplate monteren op je gpu en ik had liever een plexiblok gezien op je cpu ^^
Thanks man,
Ja ik zal die misschien nog wel omzetten naar een plexi om geheel in lijn te blijven. Had die acetal al voordat ik aan de EURISKO begon namelijk.
De achterkant van de gpu ziet er idd niet uit zo maar heb een eigen plexi backplate op de tekentafel staan!

*edit: dacht dat je het over de gpu had ipv de cpu.

[ Voor 5% gewijzigd door Asphiax op 16-04-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Kijk je uit met die scherpe bochten? Misschien kan een metertje antiknikveer geen kwaad, zeker als het straks ingebouwd wordt in een kleine ruimte.

Voorderest: *is sprakeloos*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Heb witte primochill knikveer klaar liggen ! Thanks man!
Ook werd ik er net op gewezen dat op deze manier de loop vullen erg moeilijk wordt ivm aanzuigen van alleen lucht.
Er moet dus nog een Q block op met een bits fillport die ik heb liggen.
Dit is nou het mooie van de forums vind ik, shit die je als je wil gaan draaien tegen zou komen kunnen oplossen omdat anderen ze al eens mee hebben gemaakt of opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart111
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
ja dat zegt (no pun) wel ongeveer :9~
ik wou dat ik ook zulke hardware had om in me pc te stoppen maar helaas.... dat gaat het niet worden als vakkenvuller bij meneer appie heijn (mag ik dat zo zeggen of moet ik die blauwe winkel zeggen?) :'(
veel succes met inbouwen en yey voor star trek *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Mooie Hardware! Ziet er goed uit. Ben benieuwd welke warp speed je er uit kan persen dadelijk!! 9,975 moet toch wel makelijk te verbreken zijn :-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
lennart111 schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:34:
[...]

ik wou dat ik ook zulke hardware had om in me pc te stoppen maar helaas.... dat gaat het niet worden als vakkenvuller bij meneer appie heijn (mag ik dat zo zeggen of moet ik die blauwe winkel zeggen?) :'(
veel succes met inbouwen en yey voor star trek *O*
Voor mij ook een eerste keer!
Zolang je de plus en de jumbo ook vermeld maakt het niet uit volgens mij! (bij deze dus)
Thanks man !
Alpha89 schreef op zondag 17 april 2011 @ 01:24:
Mooie Hardware! Ziet er goed uit. Ben benieuwd welke warp speed je er uit kan persen dadelijk!! 9,975 moet toch wel makelijk te verbreken zijn :-PP
We gaan het zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Wat staat er op het menu vandaag ...
Plexiglas coverplate maken voor de baseplate en wat belichtings effecten voor bedenken, optimalisatie van de tubing en toevoegen van de fill en drain ports, binnen gekomen servo schakeling uitdokteren, fans op rads monteren, montage plaat maken voor de 6 x 92mm lifesupport fans, etc, etc ...
Genoeg te doen dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Asphiax schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:42:
Wat staat er op het menu vandaag ...
Plexiglas coverplate maken voor de baseplate en wat belichtings effecten voor bedenken, optimalisatie van de tubing en toevoegen van de fill en drain ports, binnen gekomen servo schakeling uitdokteren, fans op rads monteren, montage plaat maken voor de 6 x 92mm lifesupport fans, etc, etc ...
Genoeg te doen dus !
We zijn benieuwd :) Zal vast weer wat mooi worden :Y)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lennart111 schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:34:
Jij hebt volgens je profiel anders ook geen slechte hardware. Geen übermegaturboover9000-spul, maar zeer zeker wel bovenmodaal. Tweakers geeft je soms rare ideeën wat normaal is :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die CNC gefreesde plexi plaat, had die niet beter met de lasersnijder bewerkt kunnen worden? Geeft over het algemeen vloeiender lijnen (is mijn ervaring met CNC bewerkingscentra dan). Want de plaat lijkt op de foto vrij korrelig (klopt dat?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Nou gaat lekker, me plexiplaten zijn 1 cm te kort, de schroeven van de fans passen niet op me rads (en heb geen andere die lang genoeg zijn) en ik ga waarschijnlijk een grote uitdaging hebben met de servo's.
Ben dus maar aan de bekleding van de nacelles begonnen.

Hier een plaatje van de LCARS fornt. Ik heb wel veel last van kleine "krulletjes" in de hoeken erg irritant en ik krijg ze maar niet weg! Zou dat ook zo zijn met laser gesneden plexi/plastic?
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/11julnc.jpg

Hoor het graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik denk dat je toch aan metaal moet, want laser(hitte) en kunstof dat is geen prettige combinatie.
Met een flowjet is het een fluitje van een cent om dat patroon uit een dun plaatje aluminium te "slijpen"

En anders gewoon een stuk helder plexi en dan een sticker uitsnijden met een scalpel en dat erop plakken?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Dat kan ook , het ontwerp met een sticker cutter uit laten snijden.
heb ik ergens voorbij zien komen.
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
Asphiax schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:24:
Nou gaat lekker, me plexiplaten zijn 1 cm te kort, de schroeven van de fans passen niet op me rads (en heb geen andere die lang genoeg zijn) en ik ga waarschijnlijk een grote uitdaging hebben met de servo's.

Hier een plaatje van de LCARS fornt. Ik heb wel veel last van kleine "krulletjes" in de hoeken erg irritant en ik krijg ze maar niet weg! Zou dat ook zo zijn met laser gesneden plexi/plastic?
[afbeelding]

Hoor het graag !
Wat voor een schroeven heb je nodig voor je rads? Ik heb extra schroeven voor mijn H50 uit Amerika laten komen, 2 weken wachten op die dingen.

En ziet er van een afstand wel cool uit, maar je ziet idd dat er wat dingen niet helemaal lekker glad zijn,

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Hoe loopt de luchtstroom (bij de koelers) ?
Lijkt nu net alsof ze direct op de board gezet zijn en de lucht dus niet weg kan.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:58
SPee schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:47:
Lijkt nu net alsof ze direct op de board gezet zijn en de lucht dus niet weg kan.
Volgens mij liggen die op zen rad's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
SPee schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:47:
Dit zit er onder de rads
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ijhger.jpg
En deze op me rads
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/dooq6v.jpg

De plexi coverplaat gaat de rads en de fans eronder hermetisch afsluiten zodat ik een goede push-pull config krijg. Alleen de dunne fans hebben geen ruimte om normale schroeven te plaatsen (geen ruimte om ze in de uitsparing te krijgen) dus moeten schroeven vanaf de bovenkant door de fan en in de rad. maandag even naar de gamma, is gewoon M4 volgens mij maar heb geen lange liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Sandertje03 schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:40:
[...]

Wat voor een schroeven heb je nodig voor je rads? Ik heb extra schroeven voor mijn H50 uit Amerika laten komen, 2 weken wachten op die dingen.

En ziet er van een afstand wel cool uit, maar je ziet idd dat er wat dingen niet helemaal lekker glad zijn,
ja is hem net niet, erg jammer. maar nog 1 laatste poging met een soldeerbout doen. kijken of ik ze weg kan smelten !

Thansk voor the offer, denk dat het gewoon M4 is, dus geen hele vreemde maat!

[ Voor 7% gewijzigd door Asphiax op 17-04-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39

[afbeelding]

Hoor het graag !
Met de lasersnijder is dat totaal geen probleem. Je zou eventueel nog kunnen graveren in het plexiglas mocht je dat willen tot een bepaalde diepte. Plexiglas, vinyl, hout, karton kan allemaal gesneden worden zonder 'krulletjes'.

KUTGW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Inderdaad, frezen is wel de laatste bewerking die ik zou kiezen voor dat plaatje. Laseren in plexi of alu zal prima gaan, met het liefst een aangepast font voor die letters zodat het midden er niet uit valt.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

[afbeelding]

Hoor het graag !
Als je een lichtdoorlatend LCARS-paneel wil maken, zou ik het gewoon afdrukken op overhead-sheet. Dan maak je twee lagen, waarvan één met zwart en de kleur van alle elementen die je wil hebben, en daaronder nog ééntje met alleen zwart. Zo blokkeer je het licht op de zwarte delen.

Sandwichen tussen een laag helder PVC of plexiglas aan de voorkant en een laag opaal (~50%) plexiglas aan de achterkant, en klaar is Kees. :)

Het font dat je ervoor wil hebben is trouwens Swiss721 Condensed of Ultra-Condensed, in plaats van Eurostile/Federation wat je nu hebt gebruikt. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 17-04-2011 16:27 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Bedankt mannen! Ga hier mee aan de slag!
Erg bedankt voor het identificeren van de juiste font!
Eens kijken of die bak op de zaak overheads kan printen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
De soldeerbout is ook geen suc6!
Maak het eigenlijk alleen maar erger.
Helaas Cyclo, gaat hem niet worden!
(Maar heb wel lekker een van de vetste mods op dit halfrond gezien, LOL!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:56
Build wordt steeds mooier ik zou zeggen blijf zo doorgaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Erg, erg mooi, ik volg deze build met grote bewondering!

Mocht je het leukvinden, ik ben mn oude games aan het opruimen, en heb nog star trek voyager: elite force liggen, mocht je deze willen hebben (gratis) moet je maar even DM'en, klein kado'tje voor het harde werk :P

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Raider101 schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:17:
Build wordt steeds mooier ik zou zeggen blijf zo doorgaan!!!
Dank je ! Paar kleine tegenslagen gehad afgelopen weekend maar we gaan gewoon lekker door !
Chef_v_leeuwen schreef op maandag 18 april 2011 @ 06:51:
Erg, erg mooi, ik volg deze build met grote bewondering!

Mocht je het leukvinden, ik ben mn oude games aan het opruimen, en heb nog star trek voyager: elite force liggen, mocht je deze willen hebben (gratis) moet je maar even DM'en, klein kado'tje voor het harde werk :P
Hahaha, graag! Weer een bron voor research en nog een mooi spel ook!
Bedankt man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Asphiax schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:35:
Dat kan ook , het ontwerp met een sticker cutter uit laten snijden.
heb ik ergens voorbij zien komen.
thanks!
Allereerst volg ik deze mod al "from scratch" en ik kan dan ook niets anders zeggen dan _/-\o_ geweldig project met ontzettend veel oog, maar ook vooral geduld, voor detail.

Ik zag je post dat je ergens plexi met een geplot vinyl ontwerp voor bij had zien komen en kon het niet laten even te reageren aangezien ik dit indertijd bij XIXIV ook in mijn front panels toegepast heb en zeer te spreken ben over het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodding/images/xixiv/fotos/590photoshoot.jpg

edit: bovenstaande folie bestaat uit 2 lagen -> een laag blocking folie welke al het licht tegenhoud -> en een laag met de uiteindelijke kleur grijs.

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 19-04-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Wrede kast man!
Staat ie nog steeds naast je bureau?

Dit is de kwaliteit die ik zoek! strak, clean, toppie!
Heb je dit zelf gedaan?
grt
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hier ben ik dan toch wel weer trots op !

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/182hat.jpg

Alleen kan ik me bijna niet meer herinneren dat ie er zo uit heeft gezien, LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCBJ
  • Laatst online: 04-11-2021
Volg dit ook al een tijd stilletjes. Over het frontpanel, ik kan wel het ontwerp voor je snijden uit vinyl en je dat opsturen, dan kun je kijken of dat een beetje naar wens is als je het op een stukje plexi plakt.

Kan ik gewoon sponsoren (dus gratis), hoeft geen banner ofzo bij hoor, zo'n stukje vinyl en 2 postzegels zijn de kosten niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelleeddie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 15:16
Grats man zeker een beokje dat je zult bij houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
DCBJ schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:40:
Volg dit ook al een tijd stilletjes. Over het frontpanel, ik kan wel het ontwerp voor je snijden uit vinyl en je dat opsturen, dan kun je kijken of dat een beetje naar wens is als je het op een stukje plexi plakt.

Kan ik gewoon sponsoren (dus gratis), hoeft geen banner ofzo bij hoor, zo'n stukje vinyl en 2 postzegels zijn de kosten niet :).
Ge heeft een DM!
Bedankt alvast!
snelleeddie schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:41:
Grats man zeker een beokje dat je zult bij houden :p
Dank je! Deze gaat in een mooi framepje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 01:58
Asphiax, ik volg je mod al vanaf het eerste moment, en ik kan niet anders zeggen dan WAUW! Ook dat je toch steeds weer dingen wil verbeteren, en desnoods helemaal overhoop gooit omdat het niet bevalt, Je bent echt naar perfectie aan het streven (Je bent geen Borg hoop ik ;) ). Ik hoop ook echt dat je er een keer mee op een beurs of zo komt te staan, dat ik hem ook in het echt kan aanschouwen. Ik vraag me trouwens wel af wat er met je Delta Flyer muis gaat gebeuren :D.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Asphiax schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:30:
Hier ben ik dan toch wel weer trots op !

[afbeelding]

Alleen kan ik me bijna niet meer herinneren dat ie er zo uit heeft gezien, LOL!
One magazine down, many more to go!

Awesome!

Gefeliciteerd :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Erg mooie mod.

Lijkt wel op de Voyager uit de episode 'Endgame' met die futurische anti-Borg armor van Starfleet. :P

[ Voor 4% gewijzigd door R2-D2 op 19-04-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Ziet er goed uit en gefeliciteerd met MotM. Volg deze mod al een tijdje echt bijzonder gewoon ;)

succes blijf je volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Biersteker schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:33:
Asphiax, ik volg je mod al vanaf het eerste moment, en ik kan niet anders zeggen dan WAUW! Ook dat je toch steeds weer dingen wil verbeteren, en desnoods helemaal overhoop gooit omdat het niet bevalt, Je bent echt naar perfectie aan het streven (Je bent geen Borg hoop ik ;) ). Ik hoop ook echt dat je er een keer mee op een beurs of zo komt te staan, dat ik hem ook in het echt kan aanschouwen. Ik vraag me trouwens wel af wat er met je Delta Flyer muis gaat gebeuren :D.
Dank je ! Ik ben idd iemand die als het niet werkt of er goed uitziet, blijft zoeken totdat ik iets gevonden heb dat wel werkt. En als dat betekend dat er een stuk werk overnieuw moet, so be it! Mooie quote die me bij is blijven hangen: When you strive for perfection, you discover its a moving target !

Ik ben zeker van plan een aantal beurzen, lanparties te gaan bezoeken met de EURISKO. Ik zal wel posten in dit topic waar hij eventueel te zien zal zijn. Het grootste probleem zal de ruimte zijn. de foto's doen hem niet echt eer aan, hij is groter dat hij lijkt! LOL

De delta flyer staat even in het space dock. Workload problemen van de starfleet engineer hebben de deployment doen uitstellen. Maar wat in het vat zit ...
Alpha89 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:59:
[...]
One magazine down, many more to go!

Awesome!

Gefeliciteerd :-D
Thanks man!
Ronneuh schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:49:
Erg mooie mod.

Lijkt wel op de Voyager uit de episode 'Endgame' met die futurische anti-Borg armor van Starfleet. :P
Hmm, dan is mijn opzet geslaagd denk ik !
Take schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:19:
Ziet er goed uit en gefeliciteerd met MotM. Volg deze mod al een tijdje echt bijzonder gewoon ;)

succes blijf je volgen ;)
Gracias! Er is nog veel te doen maar het gaat best ok denk ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Asphiax schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:28:
Wrede kast man!
Staat ie nog steeds naast je bureau?

Dit is de kwaliteit die ik zoek! strak, clean, toppie!
Heb je dit zelf gedaan?
grt
Sander
We zijn inmiddels verhuisd van een appartement naar een huis. Daar staat de kast niet meer in de woonkamer maar op de "computerkamer" op de 1e verdieping. Hij is niet meer in gebruik en inmiddels zo goed als leeggeplukt wat hardware betreft (meest up to date hardware samengevoegd tot 1 systeem in een big ass chieftec kast), maar pronken doet hij nog steeds ;)

Ik heb het beletteren niet zelf gedaan maar laten doen bij de Letterspecialist, je kan ook alleen het plotwerk uitbesteden en het aanbrengen zelf doen (had ik indertijd geen tijd voor omdat ik vlug moest zijn ivm tbcl)

Gefeliciteerd met je magazine artikel!! Verdient!

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 21-04-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

floriske.nl schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:18:
[...]

Absoluut. Een masterlijke casemod waarbij ik zeer benieuwd ben naar het eindresultaat.

Als StarTrek fan denk ik dat de mod de serie eer aan doet. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

Gefelimet je magazine plaats..
En tja het blijft ook een interressant project..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
floriske.nl schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:18:
[...]
Ik heb het beletteren niet zelf gedaan maar laten doen bij de Letterspecialist, je kan ook alleen het plotwerk uitbesteden en het aanbrengen zelf doen (had ik indertijd geen tijd voor omdat ik vlug moest zijn ivm tbcl)

Mooi werk van die gasten! Gaat zeker eens een keer terug komen in een build!
Bedankt man, vind het wel een eer!
Help!!!! schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:13:
[...]

Absoluut. Een masterlijke casemod waarbij ik zeer benieuwd ben naar het eindresultaat.

Als StarTrek fan denk ik dat de mod de serie eer aan doet. :)
Groter compliment kan je niet krijgen denk ik ! _/-\o_
ToCuS schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:58:
Gefelimet je magazine plaats..
En tja het blijft ook een interressant project..
Dank je !

Hopelijk druk weekendje weer! als het even mee zit krijg ik vandaag de sticker voor de LCARS paneel, de grote plexiplaat voor over het MDF, de servo's voor de warp nacelles, de 100, 200, 400, en 1200 schuurvellen voor het plexi en de Apoxy klei, de juiste schroeven voor de rads en morgen op TP9 de printplaten voor de nacelles en de main deflector. misschien dit weekend wel weer eens meter maken!

[ Voor 16% gewijzigd door Asphiax op 22-04-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCBJ
  • Laatst online: 04-11-2021
Asphiax schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:04:

[...]

(...) als het even mee zit krijg ik vandaag de sticker voor de LCARS paneel, (...)
Had er eigenlijk gisteren al moeten zijn, als ie er morgen nog niet is zal ik dit weekend even nieuwe maken en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Heb ze binnen! Ziet er goed uit man!
Ga nu ff kijken op the party in eindhoven, hoop ergens aankomende dagen ze te gaan gebruiken!
Grt
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hier weer even een korte weekend update. Ben ook nog even op the party in eindhoven geweest. Volgend jaar staat in de agenda !

Wederom een slecht weekend gehad qua modding.
Me plexi plaat is toch niet op tijd geleverd. Had geregeld dat ie zeker op vrijdag zou komen maar helaas ...
Ik loop nu al 4 dagen achter en begin te vrezen voor de coolermaster compo. Ik denk dat ik hem niet ga halen.
Anyway ..

Hier wat info over de bekleding en constructie van de nacelles. Was een beste klus om dit uit te denken en ben vandaag dik 4 uur aan bezig geweest met uitdenken en dingen proberen.

Ik heb een uitsparing gemaakt in het schuim ipv het maken van een mal. Ging een stukje sneller!
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ogzb13.jpg

Hier staat ie nog met sateh prikkers maar ik heb de voor en achter kop met klittenband vastgemaakt. Helaas kon ik alleen hele dunne streepjes klittenband op randen van het mdf plakken en ik had de super sterke variant genomen. Nu trek ik het klittenband geheel van het mdf. Dus een te sterke hechting kan ook slecht zijn, LOL!
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2pu0cbr.jpg

Ook naar de binnenkant van de nacelles moet het strak maar ik zat met de ronding van de reservoir.
Dus even een paar randjes depron gemaakt. Kon nog niks vast maken omdat de led looplichten en servo array nog ingebouwd moet worden, dus alles zit met plakband vast.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/33dz5td.jpg

Alles moet dadelijk netjes in de muurvuller gezet worden op daarna mooi opgeschuurd worden.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2cfxwr5.jpg

Er zit me iets dwars maar kan er nog niet mijn vinger op leggen. Zie deze foto, hoor het graag!
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2my4wmf.jpg

Naast de voorkant en achterkant die los kan moet ik ook bij de aansluitingen kunnen komen die in de vleugel zitten om eventueel een slang te vervangen of een lek te dichten.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/jf8f1k.jpg

Oplossing was een mdf plaatje welke met schroeven vast zit. De detaillering moet zo in elkaar gezet worden dat ik deze los kan halen. Uitdagingen, uitdagingen, uitdagingen ....
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2m3qwbr.jpg

Laterz
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Er zit me iets dwars maar kan er nog niet mijn vinger op leggen. Zie deze foto, hoor het graag!
Van wat ik zo zie zou het kunnen zijn dan de verhouding formaat schip/formaat warp nacal niet geheel klopt. Verder is de nacel ook niet zo vloeiend als de rest van de schip. Het is meer een blok. Op de tekening in de TS is de buitenkant van de nacel schuin. Op de tekening is hij ook wat lager dan die je nu hebt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Asphiax schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:51:

[afbeelding]
Hij is een beetje dik en lomp ipv slank en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
het zou makkelijker zijn geweest als de aansluitingen anders geplaatst waren

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
wontcachme schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:04:
[...]

Van wat ik zo zie zou het kunnen zijn dan de verhouding formaat schip/formaat warp nacal niet geheel klopt. Verder is de nacel ook niet zo vloeiend als de rest van de schip. Het is meer een blok. Op de tekening in de TS is de buitenkant van de nacel schuin. Op de tekening is hij ook wat lager dan die je nu hebt.
Thanks man voor je uitgebreide reply!
De lengte is 1,7 cm langer dan de eerste foam versies, dus dat is niet echt een grote afwijking.
Vloeiend is idd een ander verhaal. Hij loopt niet echt lekker. Hij moet nog wel opgeschuurd worden maar snap wat je bedoeld.
Het probleem zit hem vooral in de warp config positie (dus met de nacelle naar boven) volgens mij buigt hij iets naar binnen. Ik kan in de res kijken vanaf de voorkant als hij in warp config staat. Volgens mij heb ik dat nog nooit gezien in de serie. Maar weer eens wat afleveringen checken.
PilatuS schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:26:
[...]

Hij is een beetje dik en lomp ipv slank en snel.
Hier een plaatje van wat ik morgen wil gaan doen. FF de res uit de huidige casing halen en een nieuw stukje mdf maken in een hexagon patroon. dat zal de hoeken verminderen en hem wat afdunnen denk ik. (zwart is wat ik morgen ga maken, rood is wat hij nu is)
Onderste plaatje was wat ik initieel van plan was maar een ellipsvormige res is bijna niet te doen.
(alhoewel, een plexibuis verhitten en wat plat duwen en daar een cap voor maken, toch maar eens een belletje plegen)
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/29pu8o3.png
Remmes_NT schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:59:
het zou makkelijker zijn geweest als de aansluitingen anders geplaatst waren
Hoe zou je ze dan plaatsen? Hoor het graag!

Je weet me, als het beter kan trek ik het er gewoon uit en bouw ik het opnieuw!

[ Voor 8% gewijzigd door Asphiax op 24-04-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
als de aansluitingen voor in en out nou aan zijkant zaten(niet grondvlak en bovenvlak) (is volgens mij best te doen) heb je denk ik meer speelruimte, maarja het is maar een gedachte

nu ik naar je laaste tekening kijk, kan je niet een rechthoekig res maken?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Remmes_NT schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:00:
als de aansluitingen voor in en out nou aan zijkant zaten(niet grondvlak en bovenvlak) (is volgens mij best te doen) heb je denk ik meer speelruimte, maarja het is maar een gedachte

nu ik naar je laaste tekening kijk, kan je niet een rechthoekig res maken?
Je bedoeld op de bolle kant de schroefdraad tappen?
Helaas kon een rechthoekig res niet op die lengte. Max lengte die mogelijk was was maar 20 cm , dat is 6 cm te kort om mooi in het geheel te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
Hierbij even een visio van wat ik wil gaan maken. Ik mis nu wel me proxxon !
Overal een bijna 10 tot 15 mm eraf kunnen halen. Dit kan ik later met depron of xps opvullen waar nodig.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/25hmhy9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Asphiax schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:26:
Hierbij even een visio van wat ik wil gaan maken. Ik mis nu wel me proxxon !
Overal een bijna 10 tot 15 mm eraf kunnen halen. Dit kan ik later met depron of xps opvullen waar nodig.
[afbeelding]
Kun je de onder en bovenkant ook niet verlagen tot je net een randje buis ziet? Dan lijkt die nog het meest op de plaatje in de TS. Zoals je hem nu hebt getekend heb je alleen een grijs vlak in Warp stand.

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/2863/25hmhy9.jpg

Zwart is buis, rood is behuizing. Je kan spelen met de hoeken, maar op deze manier heb je in alle standen de buis zichtbaar. Precies zoals op de tekening

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste