Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Zo erg heb ik het gelukkig niet.

Ik tik inderdaad wel een enkele keer een L ipv backspace, maar dat komt omdat ik dan iets te hoog type.
Gingerbread toetsenbord heb ik ook geprobeerd, maar daar vind ik de toetsen al veel kleiner worden, met nog meer kans op fouten.

Wel merk ik bij mijn kinderen dat ze wat langer de toetsen willen indrukken (je voelt ook niet dat je iets indrukt) en dan gaat hij in herhaalmode en krijg je meerdere letters. Ik type zelf door de toetsen kort aan te tikken en vlot door te typen, en dan gaat het echt zonder problemen.

Ik weet niet of Android een mogelijkheid heeft om de vertraging in te stellen, waarop een toets gaat herhalen. (zoals bv in Windows)

Dat probleem met die Home toets heb ik ook. Die werkt inderdaad niet lekker. Ik heb ergens gelezen dat de Modaco ROM hier een fix voor had, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Die Home knop heeft in ieder geval niets met het touchscreen te maken, ik heb een mutlitouch testapp gedraaid en dat gaat over het hele scherm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029

Topicstarter
Dat klopt, die testapp heb ik ook geprobeerd en draaide idd goed om de assen heen. Noem alleen mogelijke problemen die ik, en zo te lezen ook anderen, ervaar. Omdat die het doet is het ook zo vreemd, hoop dat het dan de software is want wil hem niet wegdoen. Ook kan ik er niet tegen dat 'ie zo beroerd werkt met de lader eraan. Morgen even contact opnemen om te vragen of ze hier eerder klachten over hebben gehad. (zal wel nee zijn...) Gelijk ook ff vragen naar 2.3. Anders ga ik hem terugbrengen voor garantie want heb nogmaals nog nooit meegemaakt dat een apparaat zo reageert als de lader eraan zit.
Zodra dit opgelost is is hij goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 03-01-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-07 11:31
Nav opmerking van Passie43 een gestabiliseerde adapter gekocht. Probleem met hyperactief touchscreen lijkt verdwenen. Dit tik ik tenminste foutloos met de lader erin. Alleen gestoord dat pov die niet meelevert. Helaas gaat adapter denk toch weer terug, aangezien de plug net iets te ruim zit. Als ik 'm draai, dan is het contact er soms wel en soms niet. Ik zal pov ook mailen/telefoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365588

Helaas heb ik weer problemen met de sd kaart. Nu blijft ie aanggeven tijdens het opstarten "contoleren op fouten". Is dit dan weer een fout van de sdkaart, want dit gaf die nooit op mn sony xperia x10 aan.

Edit: Ik heb de skaart in de PC gestoken. Bleken alle files die erop stonden corrupt. Toch maar weer geformatteerd.

Wordt er wel een beetje gek van dat er zoveel mis gaat met sd kaartjes.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 365588 op 03-01-2011 22:39 . Reden: Solution ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-03 21:26
Hallo allemaal,
Eerst ff het toetsenbordprobleem; lol heeft die van mij ook.
Ding is gewoon te snel :P
Even serieus ik denk dat het ook te maken heeft met het vuil wat het scherm aantrekt.
Het is namelijk wel een scherm dat je vaak schoon moet vegen, misschien dat het daar wat mee te maken heeft.
Laten we hopen dat het straks met gingerbread beter gaat.
Ik heb ook van xda het gingerbread keyboard geprobeerd maar dat vond ik niets.
Mkv bestanden heb ik nog niet geprobeerd maar ik kan divx streamen naar mijn ps3 zonder haperen.
Heb namelijk nog een conventionele beeldbuis. (met echte kleuren).
Hetzelfde met fotos en muziek.
Ga binnenkort een harddisk aansluiten als ik tijd heb om te testen of dat werkt.
Al verschillende sticks geprobeerd maar soms moet je rebooten anders ziet ie hem niet.
Ik heb een sandisk kaartje van 16 GB erbij gekocht en die doet het perfect.
Die stond ook in de folder van It's.
Btw ik heb ook adw launcher EX geinstalleerd maar ik had toch het idee dat het mijn batterij leeg begon te trekken.
Software geuninstalled en nu doet hij weer normaal met z'n batterij.
Kan met een beetje surfen filmpje kijken etc +- 7:50 uur met een lading.
Afgezien dat calendar nog steeds niet werkt heb ik er nog geen spijt van deze te hebben aangeschaft.
Heb nu even een andere calender.
Volgens mij heeft Sefan Oudmaijer het wel werkend en gaat hij nog een tut laten zien.
Googlemaps werkt perfect met bluetooth muis ; kan overal internetten met thetering via Iphone; draadloos bestanden overzetten van pc naar mobii en visa versa; streamen naar ps3. Bluetooth connect met meerdere telefoons geen probleem.
Ook mijn bleutooth headphone van Sony werkt perfect.
Al met al dingen die ik belangrijk vind en wat maakt dat ik nog steeds tevreden ben met mijn Tegra 2 tablet.
Maar zoals al vaker voorbij is gekomen het is er wel eentje met soms een eigen wil en je moet niet bang zijn om een beetje te tweaken.
Angrybirds doet het in ieder geval fullscreen en is gratis.
Er zullen steeds meer spellen beschikbaar komen in de toekomst voor deze schermresolutie.
Maar voor de prijs, prestatie en dat hij verkrijgbaar is vind ik het nog steeds de nr1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Anoniem: 345029 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:48:
Morgen even contact opnemen om te vragen of ze hier eerder klachten over hebben gehad. (zal wel nee zijn...) Gelijk ook ff vragen naar 2.3.
Moet je ook even vragen naar de nieuwe firmware zoals genoemd in de FAQ:
note: het is niet mogelijk om de tablet direct aan te sluiten op de PC (USB Slave mode).
...heel verhaal...
De enige manier is een volledige firmware update.
Wij zijn momenteel bezig met het afronden van deze update.
MisterT2006 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:32:
...
Het is namelijk wel een scherm dat je vaak schoon moet vegen, misschien dat het daar wat mee te maken heeft.
...
Zou best mee kunnen spelen. Ik maak het scherm regelmatig schoon met TFT Safe Clean. Vind ik wel zo veilig. Met name scrollen gaat dan weer soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is wel een goede tablet, waarschijnlijk is de adapter gaar, of de voeding. Ga morgen bellen. M'n scherm is schoon en al zou die smerig zijn, zo hyper als die reageert als hij aan de lader zit is niet goed. Probeer 't maar eens aan de lader. Kan natuurlijk zijn dat dit niet jou ervaring is maar van anderen en van mij wel. Waarschijnlijk dat het met een andere gestabiliseerde lader wel goed gaat werken aangezien tr201dit heeft geprobeerd na een tip. We zullen zien, wil iig dat het opgelost wordt door PoV.

@Javka, gaat goedkomen, ga een aantal vragen opschrijven zodat ik er niet een vergeet. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 04-01-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

MisterT2006 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:32:
Afgezien dat calendar nog steeds niet werkt heb ik er nog geen spijt van deze te hebben aangeschaft.
Heb nu even een andere calender.
Als je de agenda van google wilt synchroniseren, kun je het volgende doen:

Ik heb uit de zip van de Modaco Vega rom de volgende apk's gehaald en geïnstalleerd:
  • Calendar.apk (staat standaard al op de PoV geloof ik, weet ik niet meer zeker 8)7)
  • GoogleCalendarSyncAdapter.apk
  • Contacts.apk
  • GoogleContactsSyncAdapter.apk
Bij instellingen-synchronisatie-accounts beheren: klik op je google-account: kijk in het lijstje of je agenda en contacten er bij staan (misschien moet je na installatie mogelijk nog een herstart doen?)

Hopelijk lukt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, calendar staat er op. ;)Contacten ook volgens mij Toch niet. Mooi, ga ik morgen naar kijken.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 04-01-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Zal deze van de week proberen en kijken of ik calendar erop krijg volgens jouw methode javka.
@passkes de pov mobii tegra 2 heeft geen wifi n alleen b/g.
Zou wel eens een probleem kunnen worden als je wilt streamen met hd content.
Ik wacht nog even op POV of de standaard voor de mobii beschikbaar komt.
Wil ik er nog een toetsenbordje met muis aansluiten en heb ik mooi een micro pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de Flash 10.1.apk en Phone GPS to Bluetooth.apk geupdate in de startpost. Deze kunnen nu weer gedownload worden. Als het niet lukt graag wel even melden. ;) Veel plezier ermee!

Ga nu even met PoV bellen.

Goed, ik heb gebeld en heb 3 vragen gesteld, Zeer vlot en goed geholpen!

1. U geeft aan dat de PoV Tegra2 geupdatet gaat worden naar 2.3. Weet u ongeveer wanneer?

Weten we nog niet precies, het kan zijn dat 2.3 eind Januari komt ongeveer, maar misschien, gaan we 2.3 overslaan en 3.0 als update aanbieden omdat daar niet heel veel tijd tussen zit. Dat zal dan wel later dit jaar worden.
We zijn in gesprek met google.

2. Goed nieuws! Kunt u me vertellen of USB slave met die update ook ondersteund gaat worden?

Ja. USB slave zal een extra optie worden, dus je kunt ook randapparatuur aan blijven sluiten .

De derde vraag ging dus over de lader als die aan het scherm zit, maar de technische dienst was in gesprek.
Ik wordt teruggebeld. Wordt vervolgd dus...

Voor nu wat betreft de update helemaal toppie, en hoop dat we 2.3 én 3.0 op onze tablets krijgen. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 04-01-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Goed nieuws over die updates! :9~

Hopelijk komt het goed met je scherm. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Voor degene die graag usb willen switchen kan ik wel de usb switch apk uit de venga addon halen.
En deze mailen zodat ie in de TS gezet kan worden.

Elke switch heeft wel een reboot nodig om de juiste driver te kunnen laden.

[ Voor 21% gewijzigd door MindRuler op 04-01-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoop het ook, ben nog niet gebeld. Wil vragen of ze de lader kunnen vervangen voor een gestabiliseerde lader. Die er nu bij zit is imo erg goedkoop en niet goed. Ook nooit eerder gezien. Gelukkig doet m'n 2e Tegra het wel goed als de lader er niet aanzit. Wacht wel af, anders bel ik morgen gewoon nog een keer.

@MindRuler; dus met die app kun je hem op slave zetten en weer terug? Dan wil ik hem er wel tot de update er is erin zetten ja. :) Stuur je een DM.

Edit2: Dit gerucht spreekt de update naar 3.0 dan weer tegen. Hopelijk is het niet moeilijk om de resolutie aan te passen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 04-01-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388212

Om de kalender goed werkend te krijgen, hier de goede uitleg.
Let op volgorde van installeren is belangrijk.
Bij de rom van de Avent Vega die je bij Modaco kunt downloaden zitten de applicaties.
Deze rom is een zip bestand waarbij in de volgende directory "/files/system/app" de verschillende Apps zitten zoals Agenda en de Contacten Apps.
Om dit werkend te krijgen moet je de volgende Apps eruit halen en in de volgende volgorde op je tablet installeren:
1] Calendar.apk
2] GoogleCalendarSyncAdapter.apk
3] Contacts.apk
4] GoogleContactsSyncAdapter.apk

Als je deze hebt geïnstalleerd ga je op je tablet naar settings en dan Account & Synchronisatie,
hier kies je gmail account en ziet nu dat contacten en agenda er bij staan. Vink deze opties aan en de synchronisatie werkt.
Let op dat je wel eerst Gmail App hebt geïnstalleerd, deze kun je wel gewoon in de Market van je tablet vinden.
Voor het probleem met het toetsenbord heb ik nu Smart Keyboard erop gezet.
Deze werkt perfect ook op het lichtnet.
In de app kun je zelf de druk gevoeligheid aanpassen en ijken.
Misschien dat deze ook bij jullie het probleem oplost.

Vraag al eerder gesteld, iemand al een harddisk werkend gekregen????
Graag dan hoe wat en welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen idee heb niet een externe HDD dus kan het niet voor je proberen. Anders had ik al antwoord gegeven.

Voor de rest had Javka de apk's ook op de goede volgorde staan, alleen de directory niet erbij.
Dank voor de informatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oeps, backspace en post bericht, wilde dus editten maar was de eerste post. ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 04-01-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383205

[Vraag al eerder gesteld, iemand al een harddisk werkend gekregen????
[/quote]

Hier gisteren even een usb-stick geprobeerd en die werkt, maar mijn HDD (merk MSI, 2 Gb) doet helemaal niks (heeft wel voeding) via de PoV maar is nergens te detecteren. Heel jammer en vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Vandaag contact gehad met pov over de gevoeligheid vh scherm aan de lader. Men zoekt het probleem uit (azië) en mocht het aan de adapter liggen, dan komt er de mogelijkheid deze om te ruilen. Ik hoor binnenkort meer.
Ook gevraagd naar 3.0 Hier durfde men geen uitspraak over te doen. Bovenstaand gerucht verklaart dit wellicht.
Men kijkt wel of het mogelijk is om wifi aan te laten staan tijdens standby dmv een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi, goed om te horen. Ze hebben mij nog niet teruggebeld, dus doe ik het zelf morgen wel.

Hij deed wel een beetje vaag idd, ik vroeg alleen naar 2.3 en toen begon hij zelf over 3.0 dat er niet zoveel tijd tussen zat en dat ze nog in gesprek waren erover. Hopelijk passen ze de resolutie eisen nog aan van 3.0 of dat het alleen een gerucht blijft en er niks aan de hand is. Vertelde me ook dat 2.3 eind Januari of iets later beschikbaar is. Zal morgen ook nog vragen naar 3G dongle support, of misschien iemand dit al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39

Det

Anoniem: 388212 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:39:
Let op volgorde van installeren is belangrijk.
knip
Wow eindelijk m'n calender aan de gang! Top :) Voor wie de bewuste bestanden zoekt, ik heb hier het al genoemde zip bestand gevonden, onder het kopje downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Niet gevraagd naar 3g dongle support. Ik gebruik zelf de wifi hotspot op m'n android telefoon.

Ik kreeg van pov nog wel te horen dat in de 1.07 rom de kalender aangepast was om goed te werken. Bij mij was dat niet het geval. Maar de kalender nu ook aan de praat gekregen met bovenstaande uitleg. Herstart was nodig om oa de dagnummers in weekview te zien.

@gjb29: ik ben vergeten te vragen wanneer het dockingstation beschikbaar komt en waar. Dus als je ze toch aan de lijn hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 383205 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:59:
[Vraag al eerder gesteld, iemand al een harddisk werkend gekregen????
[/quote]

Hier gisteren even een usb-stick geprobeerd en die werkt, maar mijn HDD (merk MSI, 2 Gb) doet helemaal niks (heeft wel voeding) via de PoV maar is nergens te detecteren. Heel jammer en vervelend.
Ik heb helaas geen externe hdd dus kan het niet proberen maar misschien werkt de USB host/slave apk in de TS.
Je kunt het proberen...

Edit, deze apk

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 04-01-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb de samsung S2 120GB externe HDD. Deze kan ik via de file manager benaderen ne kan hier bestanden naartoe kopieren en afdraaien. Het is een portable 2,5" inch HDD zonder extra accu.

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Smika schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:40:
Ik heb de samsung S2 120GB externe HDD. Deze kan ik via de file manager benaderen ne kan hier bestanden naartoe kopieren en afdraaien. Het is een portable 2,5" inch HDD zonder extra accu.

Smika
Ntfs of fat32? Mijn WD my passport 320GB is ntfs en wordt niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:18
tr201 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:05:
[...]

Ntfs of fat32? Mijn WD my passport 320GB is ntfs en wordt niet herkend.
Neem aan fat32, voor zover ik weet wordt NTFS standaard niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
m0ridin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:45:
[...]

Neem aan fat32, voor zover ik weet wordt NTFS standaard niet ondersteund.
Idd fat32. NTFS wordt idd niet ondersteund. Helaas werkt EXT3 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@emdee50,
Vandaag een 80 gig 2.5 inch sata van mijn ps3 aangesloten maar werkt niet.
Hij is ntfs dus dat lijkt me het probleem.
Ga dat keyboard ook uitproberen en ook de slave/host apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 23:34
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:03:
Edit2: Dit gerucht spreekt de update naar 3.0 dan weer tegen. Hopelijk is het niet moeilijk om de resolutie aan te passen.
Komen meer geruchten. Hier http://www.tabletsmagazin...l-core-cpus-nodig-hebben/ ook.

Weten ook niet of het 2.4 of 3.0 word of 2.4 voor telefoons en 3.0 voor tablet. 720p scherm en dualcore lijken nodig te zijn. Kan zijn omdat in de eerste video van Google over honeycomb de nieuwe Motorola tablet met 1280x800 scherm gebruikt word door de ontwikkelaars van Google zelf.

Jammer, maar Google heeft al meerdere malen aangegeven dat de huidige versies niet goed zijn en wachten aangeraden word. Maar fabrikanten en consumenten kunnen niet wachten. Morgen of overmorgen zullen we meer weten vermoed ik (CES).

EDIT (offtopic, maar wel informatief)
Bij Asus word het Android 3.0
abusimbal in "Het Grote Android Tablet topic deel 3"

[ Voor 7% gewijzigd door abusimbal op 05-01-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, vrees er ook een beetje voor. Hopelijk zorgt 2.3 dan voor genoeg verbeteringen.
En er zullen wel rom's komen denk ik die aangepast zijn voor een lagere resolutie. Kan nog mooi worden dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@javka en medetweakers,
thx voor de info nu ook google agenda werkende.
Inderdaad werkt de sensor verkeerd om want met doodlejump doe ik hem naar links gaat ie naar rechts??!!
Of was het andersom :o
Lijkt mij een softwarematig probleem of moeten we nu de POV openschroeven?
Ik dacht dat je zowel met gingerbread als honeycomb alles schaalbaar kon maken.
Dus dat ook die telefoonspelletjes fullscreen zouden worden.
Zal er dan wel niet uitzien maar toch.
En lijkt me toch ook niet onmogelijk voor de ontwikkelaars om ook nog die paar pixels minder te ondersteunen.
Zal nog wat worden dan met CES voor de deur waarbij er nog vele 1024*600 schermen bijkomen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
MisterT2006 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:19:
@javka en medetweakers,
thx voor de info nu ook google agenda werkende.
Inderdaad werkt de sensor verkeerd om want met doodlejump doe ik hem naar links gaat ie naar rechts??!!
Of was het andersom :o
Lijkt mij een softwarematig probleem of moeten we nu de POV openschroeven?
Ik dacht dat je zowel met gingerbread als honeycomb alles schaalbaar kon maken.
Dus dat ook die telefoonspelletjes fullscreen zouden worden.
Zal er dan wel niet uitzien maar toch.
En lijkt me toch ook niet onmogelijk voor de ontwikkelaars om ook nog die paar pixels minder te ondersteunen.
Zal nog wat worden dan met CES voor de deur waarbij er nog vele 1024*600 schermen bijkomen. |:(
Als je voor het spelen van games naar instellingen gaat en daar de gsensor instellingen aanvinkt (voor games) dan werken de games wel goed.
Na het spelen moet je de vink wel weer weghalen.

Gr. Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Omg what stupid i am. 8)7
Doodlejump werkt perfect nu.
Iemand al java erop gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:28
Helaas werkt die Gsensor-gamemodes niet voor mij. Probleem blijft exact hetzelfde. Maar moet toch met m'n geliefde PoV terug. De rechter onderhoek van het scherm flipt. Alles wat ik daar aanraak wordt ergens random op het scherm geregistreerd :s Dus de L of de 'Enter' toets op het toetsenbord bijvoorbeeld zorgen ervoor dat de notificatiebalk naar beneden komt, een link wordt aangeklikt of een hele andere letter wordt aangeklikt.

Dat is wat vermoeiend werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Herken je probleem, m'n eerste "flipte" hem ook, ook zonder lader. Heb toen een showmodel gekregen zoals je al weet. Heb nog niet gebeld en ben ook nog niet gebeld door de technische dienst. Die zullen het nog druk krijgen. Ik bel morgen en anders gaat die van mij ook voor reparatie. Aan de lader kan ik alleen met een draadloze muis werken en dat is niet de bedoeling. Al 3 e-mails gestuurd maar geen antwoord.
Of toch eerst maar wachten op 2.3...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
Ik ben nu het smart keyboard aan het testen en deze doet het inderdaad beter.
Alleen heb ik geen trilling bij de toets aanslagen ???
Terwijl ik dit wel aangevinkt.
Ik heb bij de andere softkeyboards ook geen trilling.
G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
MindRuler schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:21:
Ik ben nu het smart keyboard aan het testen en deze doet het inderdaad beter.
Alleen heb ik geen trilling bij de toets aanslagen ???
Terwijl ik dit wel aangevinkt.
Ik heb bij de andere softkeyboards ook geen trilling.
G
Volgens mij zit er simpelweg geen trilsensor ding in dit tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Da's vreemd dat ie dat doet, zo in een keer?
Heeft het misschien met flashen oid te maken?
Die van mij heb ik alleen geupdated naar v1.07 en het ding doet nu wat hij moet doen (nou ja meestal dan :) ).
Ook doet hij niet raar als ik hem oplaad want ik heb er gister 2 uren mee gewerkt zonder problemen.
Ik heb wel in de gaten dat als je met veel programmatjes werkt er een vertraging in het geluid komt en als dat gebeurt boot ik hem opnieuw want anders gaat hij hangen. (lijkt wel windhoos).
Ikzelf denk dat een en ander nog niet goed werkt op de tegra 2 cpu en dat dat de oorzaak is maar ja wie ben ik.
Kan alleen hopen dat het straks onder gingerbread beter gaat en er schijnen volgens tweakers 2 versies te bestaan n.l versie 2.3 en 2.4.
Al 2 reperaties lijkt me nu toch al een beetje veel dus houd ik die van mij ook in de gaten.
Wat bedoel je met trilling?
Net mijn fotocamera aangesloten en de fotos naar mijn pov gekopieerd.
Kan ik mooi de pov meenemen op vakantie en daar de fotos opladen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door MisterT2006 op 06-01-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
hebben jullie er ook last van dat je idle al 30% CPU gebruik heb ?
Ik heb Elixir geinstalleerd die zo'n mooie widget voor CPU gebruik heeft, en ik zie em eigenlijk nooit onder de 30% komen...

als ik dan naar instellingen > over de "telefoon" > accugebruik ga, dan zie ik dat mobiel standby 60% van de accu opgevreten heeft, terwijl de tablet alleen maar een tijdje angry birds in vliegtuigmodus heeft gedraaid sinds ie van de lader is geweest.. ik kan me herinneren dat ik ergens iets gelezen heb over een andere tablet die hier ook last van heeft

[edit]ik had beter moeten googlen... "android cell standby bug" geeft dat dit een best bekend probleem is bij tablets... oplossingen is vaak om te rooten en APKs voor mobiel gebruik ( zoals phone.apk ) te verwijderen
http://www.chinadigitalco...e-battery-life-t1385.html

ik ga het zo maar eens proberen... iemand intussen andere tips ?

[ Voor 26% gewijzigd door Rdegoede op 06-01-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi zo, had al zo'n vermoeden dat dat niet klopte.
Moet ik voor Windows deze hebben? (denk het wel) ; android-sdk_r08-windows.zip ?? Of die andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Anoniem: 388212 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:39:
[...]
Det schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:21:
[...]
Voor wie de bewuste bestanden zoekt, ik heb hier het al genoemde zip bestand gevonden, onder het kopje downloads.
@harmony895 en @Det: Bedankt voor het uitwerken van de instructie en de downloadlink.

Weer eentje voor de Howto's...? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, zal ik doen. Zal er een overzichtje boven zetten.

Ben nu de android SDK aan het installeren dus duurt ff. Ben bezig met de uitleg van Rdegoede.

Snap er alleen nog niet zoveel van...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-01-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Anoniem: 345029 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:32:
Ben nu de android SDK aan het installeren dus duurt ff. Ben bezig met de uitleg van Rdegoede.

Snap er alleen nog niet zoveel van...
Ik heb m'n PoV tablet niet in de buurt, dus kan het nu niet zelf proberen. Volgens mij kun je dit veel makkelijker doen op je tablet zelf met z4root en Mount/system (rw/ro).
Hierna kun je met een file manager (bv Astro) de genoemde apk's verwijderen.

Let op: camera.apk niet verwijderen :9 (staat in de genoemde instructie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik snap er dus helemaal geen .... van. Heb dit gedaan:
If you see battery usage, mine was something like 75% cell standby! Not acceptable! So I had to disable it. For some reason all the airplane mode etc tricks suggested for normal Android phones didn't work! So I went all the way and remove the whole phone capabilities from the device (anw I don't need them).

In ubuntu:
1) go to http://developer.android.com/sdk/index.html download the linux gz
2) extract and go to the tools directory
3) open terminal there
4) "sudo ./adb shell" and give your root pass
5) "cd /system/app/"
6) "ls" you will now see some of the apps installed. you can remove any and as many of them by writing "rm package_name.apk"
7) I removed:
# rm Phone.apk
# rm Mms.apk
# rm TelephonyProvider.apk
# rm Camera.apk
# rm VoiceDialer.apk
8) "reboot" this will turn off the device

Now when I boot again and go to settings->about phone->battery usage there is NO Cell Standby :D

Cheers :)
Punt 1 en 2 is gelukt, alleen kan ik niet terminal vinden in de tools map. Kan iemand me helpen alsjeblieft?
Ik zie wel dat het voor een andere tablet is en kan ook niet mms.o.a. Mms.apk niet vinden als ik kijk in ifilemanager bij System -> app. en volgens mij hoeft Camera.apk helemaal niet verwijderd te worden, dat is de webcam... heb het zo geprobeerd om te deleten na een backup gemaakt te hebben maar dan geeft ifilemanager een FC.

Hopelijk kan iemand me helpen die dit snapt.

Edit Ja, dat van die camera.apk dacht ik al! :+
Edit2 Heb al root dus ff Astro halen uit de market. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-01-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Anoniem: 345029 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:33:
[...]

Punt 1 en 2 is gelukt, alleen kan ik niet terminal vinden in de tools map. Kan iemand me helpen alsjeblieft?
[...]

Terminal: Dat is gewoon een commandline shell.

(Vergeet de app "Mount/system (rw/ro)" niet. Die heb je nodig om system partitie te kunnen editen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
Anoniem: 345029 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:33:
Nou, ik snap er dus helemaal geen .... van. Heb dit gedaan:

[...]

Ik zie wel dat het voor een andere tablet is en kan ook niet mms.o.a. Mms.apk niet vinden als ik kijk in ifilemanager bij System -> app. en volgens mij hoeft Camera.apk helemaal niet verwijderd te worden, dat is de webcam... heb het zo geprobeerd om te deleten na een backup gemaakt te hebben maar dan geeft ifilemanager een FC.

Hopelijk kan iemand me helpen die dit snapt.

Edit Ja, dat van die camera.apk dacht ik al! :+
Makkelijker is:

Root je device met z4root
Download root explorer van de market.
Start rootexplorer en geef superuser permissies.
browse naar /system/app
klik op de mount r/w button.
browse naar de app's die je wilt verwijderen zoals phone.apk.
Delete phone.apk als laatste van na het deleten van deze apk blijft er een melding op het scherm komen.
Reboot je device.
Klaar.

Gr. Richard

EDIT: Ik zie nu wel het signaal sterkte icoontje bovenin de balk en had deze voor het verwijderen niet..?

[ Voor 4% gewijzigd door MindRuler op 06-01-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, bedankt daarvoor, dat werkt. Maar ik kan die zo dus idd niet verwijderen. Error deleting files. Zal dus toch met SDK moeten.

Dacht dat terminal ertussen moest staan als bestand, maar dat is dus een regeltje die je in moet voeren? En waar?
Is de eerste keer dat ik daarmee werk en kom er zelf niet uit. Alle begin is (lijkt) moeilijk.

@ MindRuler, Ga die ff proberen. Bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-01-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MindRuler schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:46:
[...]

Makkelijker is:

Root je device met z4root
Download root explorer van de market.
Start rootexplorer en geef superuser permissies.
browse naar /system/app
klik op de mount r/w button.
browse naar de app's die je wilt verwijderen zoals phone.apk.
Delete phone.apk als laatste van na het deleten van deze apk blijft er een melding op het scherm komen.
Reboot je device.
Klaar.

Gr. Richard

EDIT: Ik zie nu wel het signaal sterkte icoontje bovenin de balk en had deze voor het verwijderen niet..?
Sorry voor dubbelpost, maar vond het wel waard.

Bedankt MindRuler, Dat is een mooie file manager, en werkt. :) Is wel een 'betaalde' app. ;)
Javka ook bedankt, maar ik wist niet dat ik alleen r/w moest doen en wanneer. ;)

Over die signaal sterke, het je telephony provider.apk verwijderd? Dus die eerst en dan Phone.apk?
Je blijft dan idd de melding houden.
Ik heb die Signaal sterkte niet.

Nogmaals bedankt voor je tip! Ga in de loop van de dag deze 2 how-to's toevoegen.

[Edit2 Na eerste keer rebooten stond er telefoon inactief met een redelijk hoog percentage.
Na een 2e keer rebooten is die verdwenen bij Accugebruik, het werkt dus wel! :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-01-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
ik heb de oplader niet bij me, dus ik moet er nog effe mee wachten... maar wel dit linkje gevonden op XDA :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855812

@GJB29 : hij meet vanaf de vorige keer dat ie aan de lader heeft gehangen, zou het niet kunnen dat je hoge percentage van voor de "fix" is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rdegoede schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:38:
ik heb de oplader niet bij me, dus ik moet er nog effe mee wachten... maar wel dit linkje gevonden op XDA :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855812

@GJB29 : hij meet vanaf de vorige keer dat ie aan de lader heeft gehangen, zou het niet kunnen dat je hoge percentage van voor de "fix" is ?
Na 2e x rebooten doet hij het goed. :) Ben nog een beetje nieuw hiermee maar leer snel en wil het wel proberen. ;)
Ik zal het nog even in de gaten houden of het echt wat scheeld en dan update ik de startpost wel.
Ook de Calendar fix, zal ik vanavond doen.
Ook bedankt daarvoor Javka, Harmony en Det!

Edit En ja hoor, post bericht en hoppa, telefoon inactief. :| Het vreemde? Hij verbruikt toch accu, maar kan niet alle apk's vinden die gewist moeten worden volgens het lijstje in die link van Rdegoede omdat die gewoonweg er niet op/in staan. Nouja, alles op eigen risico, Ik wacht nog ff af en flash anders wel 1.07 terug...
Rde goede, ik probeer je tip nog even. Is niet erg hoor, anders was ik er niet aan begonnen.

Edit2, Het percentage wordt nu minder, terwijl de rest omhoog gaat. Hij zit nu aan de lader en probeer het vandaag uit of het scheelt of dat het niet helpt.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-01-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foutje kan weg.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 388212 op 06-01-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 23:34
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:17:
Mooi, goed om te horen. Ze hebben mij nog niet teruggebeld, dus doe ik het zelf morgen wel.
Nog eens gebelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, ben bezig geweest met m'n tablet, ga nu wel doen..

Edit, je raad het al, ik wordt vandaag nog teruggebeld...

Edit3, Heb contact gehad maar nog niet veel nieuws, USB slave/host krijg ik een e-mail of dat mogelijk wordt.
Maar dat hebben we al voor elkaar met de app.
3G adapter wordt mogelijk in een volgende update in Februari, kon me niet vertellen of daarmee gelijk wordt ge-upgrade naar 2.3. Volgens een andere medewerker, toen ik 2 dagen eerder belde, was dit wel het geval.
Dan de adapter, daar hebben veel mensen over geklaagd en hebben ze in Asië doorgegeven, daar zouden ze "kijken" naar wat/hoe/waarom en hebben ze nog geen antwoord op. Dat wisten we al. Zodra dit bekend is zal PoV me een e-mail sturen. Wordt vervolgd dus...

Edit2, om ook nog even terug te komen op de phone/batterij fix, Hij lijkt nu niet meer terug te komen nadat ik los heb gekoppeld van de lader en even 10 min. heb geprobeerd. Eerst stond telefoon inactief erbij, maar nu niet meer. Kwam eerst na max. 3 min. terug maar tot nu toe niet.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, vanavond nog eens proberen, daarna laat ik mijn mening wel weten of het wat scheelt.

18:14: Het staat voor hoelang de telefoon uit is geweest (logisch). Het heeft niks met telephonyProvider.apk en Phone.apk te maken denk ik. Want die stond er voor de fix ook. Correct me if i'm wrong. Dan vreet hij stroom in standby, want Telefoon inactief staat op 13% in 6m 10s. WiFi 30% 14m 21s. en weergave 58% in 14m 33 waarbij de batterij nog 93% vol zit. Kan in die korte tijd geen verbetering of verslechtering waarnemen.

Edit4
Hebben jullie ook een Force Close als je in instellingen -> draadloze verbindingen -> apn instellen kiest?

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-01-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378684

Is iemand al in staat om applets te draaien op de pov?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisterT2006 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:29:
Net mijn fotocamera aangesloten en de fotos naar mijn pov gekopieerd.
Kan ik mooi de pov meenemen op vakantie en daar de fotos opladen 8)
Vraagje, hoe heb je deze aangesloten via USB Host of Slave.
Ik krijg mijn camera niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 378684 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:57:
Is iemand al in staat om applets te draaien op de pov?
Dat is toch met java? Volgens mij kan dat niet. Op Android wel maar PoV heeft geen licentie meende ik.
Waar zou je het voor willen gebruiken dan?

De phone.apk en telephony Provider.apk verwijderen werkt naar mijn mening niet. hij gaat net zo lang mee als eerst. Is niet erg omdat hij 't zo'n 5 uurtjes volhoudt in gebruik (zelf getest, oneindig), maar was mooi geweest als dit langer kan. Kijk het deze avond nog wel ff aan, morgen 1.07 flashen. Ik heb een backup met de software tool gemaakt,

Soms moet ik dingen proberen om overtuigt te zijn voor ik geloof dat het werkt. Ik heb toch tijd en heb geflashed naar 1.07, en dan zie ik dat Mobiel standby de grootste slurper is. Dus ga ik de backup terugzetten, rooten en phone.apk en telephony Provider.apk weer verwijderen. Het werkt dus zeker wel. :)
How-to's over de Calendar sync en deze komen morgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-01-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Ik heb mijn camera gewoon met de pov firmware v1.07 aangesloten en toen de camera aangezet.
Met file expert (Echt een goede filemanager) kun je naar usb gaan en dan volgens mij system usb kiezen en dan kon ik mijn bestanden benaderen.
Kom je er niet uit stuur me dan een dm.
Wat betreft de processor consumptie die komt bij mij wel onder de 30.
Volgens het programma systempanel is het android system die het meeste verbruikt.
Verder verdenk ik verscheidene programma's dat ze toch contact houden via wifi en dan vooral die programma's die gratis zijn.
Je moet denk ik altijd even in de configuratie van het programma kijken of je iets kunt instellen dat hij geen verbinding gaat maken met internet.

[ Voor 43% gewijzigd door MisterT2006 op 06-01-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Soon: Cyanogenmod voor de advent vega (en dus pov)!

http://android.modaco.com.../cyanogenmod-on-the-vega/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yes!! :) Dat is een mooie rom, en de camera heb ik ook nog niet gebruikt en zal niet heel moeilijk zijn om te fixen. Hopelijk is het 2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat met de telefoon apk snap ik niet helemaal.
Ik zie dit namelijk niet bij accu gebruik staan.
Heb alleen maar:
Weergave - Wi-Fi en Telefoon inactief(laatste is volgens mij gewoon voor stand-by).

Waar ik mij meer aan erger is de lag, als je een uurtje speelt of het ding in stand-by laat staan.
Ben dan verplicht een reset te doen, om weer een beetje te kunnen werken.
Heb al diverse taskkilles geprobeerd, maar weinig effect.
Op mijn Desire met ook 2.2 erop helemaal geen probleem.(ook geen killer nodig).
Dacht altijd dat vanaf 2.2 de memory automatisch/beter beheerd werd.

Laten we hopen dat Gingerbread voor tablet dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zit geen telefoon op dus heb je niet nodig. Dan haal ik die eraf. Daar had ik eerst mobiel standby staan met het hoogste percentage maar nu staat er telefoon inactief met het laagste percentage.

Die van mij had ook last van lag maar met ADW.launcher EX heeft die van mij er minder last van plus veel meer opties. Zowat alles is aan te passen. Met de gewone launcher had ik dus veel meer problemen. Tot nu ben ik tevreden maar hoop ook wel dat ze opschieten met 2.3. Maar er zit een kans in dat die het niet wordt maar overgeslagen wordt en later naar 3.0. Helaas moeten we dan langer wachten. Maa liever dat dan een brakke rom waarop niet alles werkt. PoV deed daar erg vaag over imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:11:
Er zit geen telefoon op dus heb je niet nodig. Dan haal ik die eraf. Daar had ik eerst mobiel standby staan met het hoogste percentage maar nu staat er telefoon inactief met het laagste percentage.

Die van mij had ook last van lag maar met ADW.launcher EX heeft die van mij er minder last van plus veel meer opties. Zowat alles is aan te passen. Met de gewone launcher had ik dus veel meer problemen. Tot nu ben ik tevreden maar hoop ook wel dat ze opschieten met 2.3. Maar er zit een kans in dat die het niet wordt maar overgeslagen wordt en later naar 3.0. Helaas moeten we dan langer wachten. Maa liever dat dan een brakke rom waarop niet alles werkt. PoV deed daar erg vaag over imho.
Dat is het vreemde ik heb daar helemaal geen Mobiel stand-by staan.
Dus waar dat bij jullie wegkomt??

En gebruik zelf al vanaf het begin Launcher Pro Plus.
Lees her en der wel dat de originele launchers nog mee draaien op de achtergrond.
Sommige verwijderen deze launchers dan ook.
Heb bij deze wel alle programma's verwijderd van het bureau blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raar ja, misschien heb je een nieuwere versie, die van mij had 1.06 erop toen ik hem kocht.
Maar dan zou het weer bij 1.07 hetzelfde moeten zijn en dat is het niet, want de één heeft het wel en de ander niet.
Zover ik weet is er voor de PoV Tegra al 4 firmware versies beschikbaar gesteld namelijk 1.03, 1.04, 1.06 en 1.07.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 07-01-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 1.07 erop staan en z4root gedaan.
Krijg wel een foutmelding als ik Mobiele Netwerken kies.
Of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
Ik heb even een andere vraag. Ik lees nogal veel op de POV (epub en PDF). Weet iemand een applicatie (als deze uberhaupt bestaat), waamee ik een PDF kan lezen via acrobat en daarnaast ook een tekst-editor kan draaien en dat ik tijdens het lezen kan switchen tussen deze twee programma's?
Of loop ik nu met mijn gedachten in de verre toekomst?

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Het update van een firmware lukt mij niet. Ik kom niet in de recovery mode.

Ik heb volgens de Howto van Silvin de PoV aangesloten via een USB kabel en met de 1-1-1 methode opgestart maar krijg geen AXP device in mijn Device manager te zien.

Is er iets wat ik anders moet doen?

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smika schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:57:
Ik heb even een andere vraag. Ik lees nogal veel op de POV (epub en PDF). Weet iemand een applicatie (als deze uberhaupt bestaat), waamee ik een PDF kan lezen via acrobat en daarnaast ook een tekst-editor kan draaien en dat ik tijdens het lezen kan switchen tussen deze twee programma's?
Of loop ik nu met mijn gedachten in de verre toekomst?

Smika
Voor het switchen tussen schermen gebruik ik: Smart Taskbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
ruthger schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:04:
Het update van een firmware lukt mij niet. Ik kom niet in de recovery mode.

Ik heb volgens de Howto van Silvin de PoV aangesloten via een USB kabel en met de 1-1-1 methode opgestart maar krijg geen AXP device in mijn Device manager te zien.

Is er iets wat ik anders moet doen?
hoor je wel de pling dat er een usb apparaat aangesloten wordt als je op de knoppen drukt ? krijg je wel een popupje dat er drivers nodig zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Nee, ik hoor geen pling, geen pop-up. Ik heb nu met 3 machines getest. 2x Win7 x64 en een WinXP machine. Geen reactie. Ook een andere USB kabel (A-male/A-male) helpt niet.

Ik zie op de PoV bij de 1-1-1 methode een paar seconden het scherm activeren (backlight) en daarna weer uit.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Anoniem: 345029 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:11:

Heb jij dat geen-signaal icoontje in je taskbar staan? Die staat er bij mij nu wel (ook na diverse reboots). Stoort me niet enorm, maar toch.

[ Voor 50% gewijzigd door m0ridin op 07-01-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 388212 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:57:
Ik heb de 1.07 erop staan en z4root gedaan.
Krijg wel een foutmelding als ik Mobiele Netwerken kies.
Of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet.
Heb ik ook alle 3. Toen ik nog 1.06 had deed apn het wel, maar kan ik ook nog niet instellen want het wordt nog niet ondersteund door de firmware. Komt dus wel een update voor, en een nieuw model mét 3G.
RaymondG wacht op die versie.
m0ridin schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:50:
[...]

Heb jij dat geen-signaal icoontje in je taskbar staan? Die staat er bij mij nu wel (ook na diverse reboots). Stoort me niet enorm, maar toch.
Nee heb ik niet. Heb z4root, en daarna van MindRuler de tip gekregen om root explorer te downloaden. Daarmee ga je naar de map system - app.
Dan zie je alle apps staan die met je systeem te maken hebben, (zoals je weet ;)
en zoek je éérst TelephonyProvider.apk op en dan lang erop drukken. Dan delete kiezen.
Nu zoek je Phone.apk op. Lang drukken en delete kiezen, nu zal de pop-up de hele tijd terugkomen.
Herstart je PoV.

En zie niks in het balkje staan, alleen batterij, tijd, WiFi en de benodigde toetsen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 07-01-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Anoniem: 345029 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:51:
[...]

Nee heb ik niet. Heb z4root, en daarna van MindRuler de tip gekregen om root explorer te downloaden. Daarmee ga je naar de map system - app.
Dan zie je alle apps staan die met je systeem te maken hebben, (zoals je weet ;)
en zoek je éérst TelephonyProvider.apk op en dan lang erop drukken. Dan delete kiezen.
Nu zoek je Phone.apk op. Lang drukken en delete kiezen, nu zal de pop-up de hele tijd terugkomen.
Herstart je PoV.

En zie niks in het balkje staan, alleen batterij, tijd, WiFi en de benodigde toetsen.
Hmmm, heb het op precies dezelfde manier (en volgorde) gedaan maar kriig dus wel dat icoontje. Nah ja, so be it... Thanks voor de reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ja, ik moest hem nog in de map met apps op r/w zetten, heb je dat ook gedaan?
(volgens mij kan je hem anders niet verwijderen, maar goed, heb het niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Anoniem: 345029 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:00:
Oh ja, ik moest hem nog in de map met apps op r/w zetten, heb je dat ook gedaan?
(volgens mij kan je hem anders niet verwijderen, maar goed, heb het niet geprobeerd)
Klopt, anders kun je ze idd niet eens verwijderen dus dat was het ook niet... nah ja, ik kijk het wel even aan nog allemaal :) Voor nu vind ik het wel goed genoeg zo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Damn, met dat nieuws over die Cyanogenmod firmware wordt het helemaal zwaar om m'n Mobii Tegra terug te brengen :/

Heb op meerdere devices vaker Cyanogenmod firmware gebruikt en ben er altijd zeer tevreden over geweest :) Ik kan niet wachten. Hopelijk kom PoV dan zelf met Honeycomb, dan kan het echt niet meer stuk (een Cyanogenmod gebasseerd op Honeycomb :9~ :9~ )
ruthger schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:33:
Nee, ik hoor geen pling, geen pop-up. Ik heb nu met 3 machines getest. 2x Win7 x64 en een WinXP machine. Geen reactie. Ook een andere USB kabel (A-male/A-male) helpt niet.

Ik zie op de PoV bij de 1-1-1 methode een paar seconden het scherm activeren (backlight) en daarna weer uit.
Ik weet uit m'n hoofd niet meer of het scherm even activeert of niet. Vanavond ga ik opnieuw flashen (terug naar 1.07 voor de garantie) en dan zal ik het je even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, scherm gaat niet aan. Je hoort alleen het geluid dat ie verbonden wordt op je pc.
Je moet de terugknop vast blijven houden, dus terug 1s. dan menu en terug 1s. en dan terug nog 1s. vasthouden om hem in download mode te zetten. Dat zou goed moeten gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 07-01-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
De Nederlandse POV FAQ zegt nog steeds:

Kan de tablet worden geupdate naar een Android versie hoger dan 2.2 ?
Voorlopig niet. Wij zijn momenteel bezig met een update naar Android 2.3. Deze update staat gepland voor 2011.

Terwijl de Engelse FAQ zegt..

Can I update my tablet to android higher than 2.2 ?
No current version will only support 2.2 there will be a new model coming next year which will support 3.0

Dat zou jammer zijn als ze een nieuw model uitbrengen voor de 3.0 ipv een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dopeh schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:57:
De Nederlandse POV FAQ zegt nog steeds:

Kan de tablet worden geupdate naar een Android versie hoger dan 2.2 ?
Voorlopig niet. Wij zijn momenteel bezig met een update naar Android 2.3. Deze update staat gepland voor 2011.

Terwijl de Engelse FAQ zegt..

Can I update my tablet to android higher than 2.2 ?
No current version will only support 2.2 there will be a new model coming next year which will support 3.0

Dat zou jammer zijn als ze een nieuw model uitbrengen voor de 3.0 ipv een update..
Is inderdaad lullig, de POV10 is volgens mij gewoon geschikt voor de 3.0 versie(Nvida)

Iets anders, ik krijg geen melding via mail dat er ergens op gereageerd is binnen.
Heb alle instelling in mijn profiel nagezocht maar kan niks geks vinden.
Heb ook al een ander mail adres geprobeerd.
Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:39

winnie

de poes...

Anoniem: 388212 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Is inderdaad lullig, de POV10 is volgens mij gewoon geschikt voor de 3.0 versie(Nvida)
Niet helemaal. Er gaan geruchten (die redelijk betrouwbaar lijken) dat Honeycomb (android 3.0) 1280*720 vereist. Zie bijvoorbeeld hier
Zeg ik meteen bij dat honeycomb ook in één adem met dual-core werd genoemd, en dat die eis later door een google-bobo werd ontkend. Niettemin: alle honeycomb tablets op de CES zijn volgens mij 720p

En een vraagje: zijn er mensen die een screenprotector op hun tablet gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door winnie op 08-01-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yep, dat klopt helaas. Dan krijgt de Adam hem ook niet want die is ook 1028*600
Maar, Rohan had al gezegd dat 'ie daar wel opkomt. Dus weet niet of dat echt wel zo betrouwbaar is.
Er is iig niet een dualcore proc. voor nodig. Werkt ook op 1Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Niet zo flippen mensen :P
Als het goed is komt ook voor de POV honeycomb beschikbaar.
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2642577
Je moet het zien als zoiets als windhoos ook daar kun je op hogere en lagere resolutie.
En ik denk dat NI dat ook wel weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
MisterT2006 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:31:
Niet zo flippen mensen :P
Als het goed is komt ook voor de POV honeycomb beschikbaar.
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2642577
Je moet het zien als zoiets als windhoos ook daar kun je op hogere en lagere resolutie.
En ik denk dat NI dat ook wel weet :)
Fijn, goed nieuws :)

Toch zou ik n tablet met net wat hogere resolutie ook wel fijn vinden maar tot nu toe bevalt de pov nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Zojuist een POV Mobii Gen II 4gb Tablet aangeschaft, puur om even te testen.
De hardware knoppen werken slecht, en genereren af en toe een crash als ik een programma zit?

Maar wat me het meeste stoort is dat simpele AJAX pagina's (blanco pagina die elke 5 sec de tijd ophaalt), een volledige crash (vervormd scherm en vervolgens een zwart scherm en dan reboot) kunnen veroorzaken.

Is dit normaal voor dit tablet? (met 600mhz/256mb kun je toch wel simpele AJAX dingen laten zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
Vandaag weer de POV firmware geinstaleerd na een positive test met de venga om.
Mijn bevindingen zijn.
Venga is sneller.
Bleutooth gps provider werkt wel op venga en op POV krijg ik hem niet aan de praat.
Market (na de uitleg om alles te krijgen ) nog steeds niet alles en met de venga rom wel.
toetsenbord gevoeligheid onder venga beter dan POV.

Ik vind dit erg jammer want het liefst draai ik met de POV rom maar ik ga toch weer terug naar de venga.
Hopelijk is de volgende POV firmware beter en kan ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Gisteren een Point of view 7 inch mobii genll aangeschaft. Helaas zit er natuurlijk geen orginele android market op. Ben uren wezen zoeken op allerlei sites hoe je dit erop kan zetten.
Weet iemand of dit kan en ook hoe dit precies moet? want het valt mij nu wel erg tegen het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 16:04
fransf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 07:56:
Gisteren een Point of view 7 inch mobii genll aangeschaft. Helaas zit er natuurlijk geen orginele android market op. Ben uren wezen zoeken op allerlei sites hoe je dit erop kan zetten.
Weet iemand of dit kan en ook hoe dit precies moet? want het valt mij nu wel erg tegen het apparaat.
Ik heb sinds gisteren ook het 7"model (met trackball), de methode van de marketfix update voor de vega werkt niet. Maar je kunt wel losse APK files via de explorer installeren. Opera Mini, QuickOffice, DocumenttoGo etc werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
Anoniem: 388212 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:20:
[...]

Voor het switchen tussen schermen gebruik ik: Smart Taskbar
Bedankt voor je reactie, dit is precies wat ik zocht. Nu heb ik gelijk nog een andere vraag. Als ik mijn tablet opstart, worden er automatisch een heleboel applicaties opgestart, zoals google reader en gmail etc. Dit vertraagt behoorlijk de tablet. Is er een manier om aan te geven welke apps er wel of niet automatisch opgestart mogen worden tijdens een boot van de tablet?

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
MindRuler schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:19:
Vandaag weer de POV firmware geinstaleerd na een positive test met de venga om.
Mijn bevindingen zijn.
Venga is sneller.
Bleutooth gps provider werkt wel op venga en op POV krijg ik hem niet aan de praat.
Market (na de uitleg om alles te krijgen ) nog steeds niet alles en met de venga rom wel.
toetsenbord gevoeligheid onder venga beter dan POV.

Ik vind dit erg jammer want het liefst draai ik met de POV rom maar ik ga toch weer terug naar de venga.
Hopelijk is de volgende POV firmware beter en kan ik weer terug.
Duidelijk! Ik heb zelf nog de pov 1.07 draaien en heb de vega nog niet geprobeerd maar dat ga iknu toch maar eens doen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-07 10:40
Ik heb sinds eergister ook de POV 7 inch. Heb nu het probleem dat hij in een loop blijft hangen met de error:

The process android.process.acore has stopped unexpectedly. Please try again.

En natuurlijk, je klikt op try again en vervolgens geeft ie de error opnieuw omdat het zelfde corrupte proces blijft crashen. Ik kan het apparaat nu niet meer gebruiken. Weet iemand hoe ik een hard-reset doe? Of is dit niet mogelijk

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391063

is er iemand die mi kan uitleggen hoe ik Flash 10.1 apk op mijn pov 10 kan installeren ik heb van alles geprobeerd maar het luk niet ik kan hem installeren maar dan doe hij het niet wie kan er helpen

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268640

Weet iemand hier toevallig wat de maximale transfer snelheid van de micro-sd is dit in verband met de aanschaf van een kaartje kan wel klasse 4, 6 of 10 kopen maar als hij toch niet sneller is dan klasse 2 dan heeft het geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Smika schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:54:
[...]

Bedankt voor je reactie, dit is precies wat ik zocht. Nu heb ik gelijk nog een andere vraag. Als ik mijn tablet opstart, worden er automatisch een heleboel applicaties opgestart, zoals google reader en gmail etc. Dit vertraagt behoorlijk de tablet. Is er een manier om aan te geven welke apps er wel of niet automatisch opgestart mogen worden tijdens een boot van de tablet?

Smika
Zoek eens wat op over het memory management van Android. Het 'probleem' dat je aangeeft zorgt ervoor dat je tablet sneller werkt in plaats van langzamer. Vrij geheugen is verspild geheugen :)

Pfff, ik moest al met m'n Mobii Tegra terug maar nu zeker. Een hele strook van het touchscreen is dood, Alleen de onderste helft en de bovenste centimeter doen het nog :/ Ik ga dat ding missen, gebruik het echt zeer veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387818

heb mijn pov 10.1 nu ong 3 weken en opzicht best tevreden over. Toen ik de market erop wilde zetten faalde hij echter... starten niet meer op dus weer de laatste update erop gezet en prima hij doet het weer.

echter heb ik een vraag of jullie ook hebben als hij wat langer aanstaat dat hij heel langzaam gaat reageren of dat dat echt weer iets op mijn tablet is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 14:45
Ik heb mijn POV mobii tegra nu 3 dagen en hij bevalt tot nu toe prima! Ik heb echter een probleem, mijn G- sensor lijkt niet of nauwelijks te reageren! ik moet mijn tablet ongeveer 360 graden draaien voor er wat gebeurd! Niet echt handig.... hebben meerdere mensen dit probleem? zoja zijn er al oplossingen. Ik heb tot nu toe veel gehad aan dit topic maar dit kon ik nog niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander!
Anoniem: 391063 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:43:
is er iemand die mi kan uitleggen hoe ik Flash 10.1 apk op mijn pov 10 kan installeren ik heb van alles geprobeerd maar het luk niet ik kan hem installeren maar dan doe hij het niet wie kan er helpen

Hans
Beste Hans in het eerste bericht in dit topic staat uitgelegd hoe je flash moet installeren.... je moet hem niet vanuit de market installeren maar met het losse .apk bestand die ook in dit topic staat.... verdere uitleg in start van TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sander! schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:05:
mijn G- sensor lijkt niet of nauwelijks te reageren! ik moet mijn tablet ongeveer 360 graden draaien voor er wat gebeurd! Niet echt handig.... hebben meerdere mensen dit probleem? zoja zijn er al oplossingen. Ik heb tot nu toe veel gehad aan dit topic maar dit kon ik nog niet terug vinden.
Dit heb ik iig helemaal niet bij mij werkt die echt geweldig dus zou het zo niet echt weten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
Sander! schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:05:
Ik heb mijn POV mobii tegra nu 3 dagen en hij bevalt tot nu toe prima! Ik heb echter een probleem, mijn G- sensor lijkt niet of nauwelijks te reageren! ik moet mijn tablet ongeveer 360 graden draaien voor er wat gebeurd! Niet echt handig.... hebben meerdere mensen dit probleem? zoja zijn er al oplossingen. Ik heb tot nu toe veel gehad aan dit topic maar dit kon ik nog niet terug vinden.
ik heb meerdere keren dit soort meldingen langs zien komen op Modaco, bijvoorbeeld in dit topic : http://android.modaco.com...-vega-with-modaco-r6-rom/
ik denk dat de search op dat forum je een hoop tips kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander!
Beide bedankt!
Zal het Modaco forum er even op na lezen en anders eventueel contact opnemen met POV zelf..... bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@rnotenboom,
Als je mobii gaat laggen moet je hem rebooten.
Dat doet hij als het geluid later komt dan dat je een toets hebt aangeraakt.
Verder doe ik de mobii ook altijd helemaal uitschakelen want dan gaat de accu zeer lang mee.
Met die g sensor moet je op game zetten in instellingen en kijk dan of die dan werkt.
Staat hier ook op het forum.
Verder is het wachten op honeycomb of gingerbread en dan hoop ik dat de meeste irritaties zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisterT2006 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:10:
@rnotenboom,
Als je mobii gaat laggen moet je hem rebooten.
Dat doet hij als het geluid later komt dan dat je een toets hebt aangeraakt.
Verder doe ik de mobii ook altijd helemaal uitschakelen want dan gaat de accu zeer lang mee.
Met die g sensor moet je op game zetten in instellingen en kijk dan of die dan werkt.
Staat hier ook op het forum.
Verder is het wachten op honeycomb of gingerbread en dan hoop ik dat de meeste irritaties zijn verholpen.
bedankt voor de reactie!
En ja dit heb ik ook ondervonden echter vraag ik me af waardoor dit komt :? aan de specs ligt het iig niet.
Met een andere launcher komt dit echter al een heel stuk minder voor gebruik op moment awd ex waar ik met dit tablet zeer tevreden over ben :)
Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste