Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
ps3 mediaserver???

Die naam had ik wel voorbij zien komen ergens, maar niet bij stilgestaan dat ik dit kan gebruiken om media te streamen vanaf mijn win7 HTPC naar mijn Archos...

Ik kan dit gewoon installeren op mijn pc.
Ik heb gelezen dat dit dan herkent kan worden door mijn ps3. (prog standaard aanwezig op ps3)
Maar hoe ga ik dit benaderen via de Archos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Heren,

Vraagje:

Ik heb op me Archos 70 nog 6,84gb over (SD card ruim 15 Gb). Dit geeft hij aan onder de instellingen.
Echter bij het installeren van een willekeurige app geeft hij elke keer aan dat er geen genoeg ruimte meer is.

Hoe komt dit?? Defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat het interne geheugen maar 150MB is ofzo en je niet alles op je SD-kaart kan zetten

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
erikven1978 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:13:
ps3 mediaserver???

Die naam had ik wel voorbij zien komen ergens, maar niet bij stilgestaan dat ik dit kan gebruiken om media te streamen vanaf mijn win7 HTPC naar mijn Archos...

Ik kan dit gewoon installeren op mijn pc.
Ik heb gelezen dat dit dan herkent kan worden door mijn ps3. (prog standaard aanwezig op ps3)
Maar hoe ga ik dit benaderen via de Archos?
Als ik het mij goed herinner hoef je niets te doen naast dit installeren: http://www.ps3mediaserver.org
opzetten, juiste folder toevoegen en dan op je archos de stock browser gebruiken naar de media server

edit: fixed, mja ik blijf die quote knop raar geplaatst vinden tov andere forums ^^

[ Voor 42% gewijzigd door Greenie op 12-07-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Greenie schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:05:
[...]

Als ik het mij goed herinner hoef je niets te doen naast dit installeren: http://www.ps3mediaserver.org
opzetten, juiste folder toevoegen en dan op je archos de stock browser gebruiken naar de media server
Even wat recht zetten ;)

Greenie heeft een reply gedaan voor Diamond3d. Deze is bestemd voor Erikven1978.

[ Voor 7% gewijzigd door ronaldinho op 12-07-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Hallo,
dit was wel duidelijk haha.

Gisteren weer tot midden in de nacht zitten te rommelen met t ding, maar ik krijg t niet voor elkaar om iets goed te kunnen streamen.
De PS3 mediaserver zitten vele vele instellingen in waar ik geen kaas van gegeten heb.
Ik heb hem zo ingesteld dat hij data wegstuurt welke over t 54g netwerk kan.
Tevens ingesteld dat hij hem doet downscalen (ook zonder geprobeerd)

Het beste resultaat is een stotterend beeld met out of sync audio en geen ondertitel.

Lijkt echt weer een Archos probleem te zijn want:
Zoals reeds eerder gepost blijft de Archos bestandsbrowser vragen om een wachtwoord van de gedeelde map.
via ES Explorer 1x Wachtwoord invoeren, en ik kan er gewoon in.

Als ik nu via de ES explorer de bestanden benader, dan is dit niet via de ps3mediaserver.
m.a.w. ik krijg de melding dat hij dit niet kan streamen.

Ik moet nu perse via de netwerkmappen van de archos software werken.
Hier staat netjes de ps3mediaserver benoemd (evenals xbmc mediaserver).
Maar.... zodra ik dan mijn D:\Media map aanklik, spring ik terug naar homescreen van de bestandsbrowser...

Dus al met al nog 2 problemen, waarvan er nu dus 1 mij ook aan t beletten is om op een goede manier iets te kunnen streamen.

Iemand ideeen?

Tevens nog niets gehoord op t youtube probleem.
Ben ik de enige die t niet via de terminal of es explorer of applicatiebeheer verwijderd krijgt?

Thanx

PS
Vandaag de originele Archos pouch aangeschaft.
Was 30 euro, maar dan heb je ook wat! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:03
Ik heb inmiddels Swype 3.x aan de praat gekregen, alleen zit er ruimte tussen het toetsenbord en het vaste menu aan de rechter zijkant. Is dit op te lossen, want ik kan nergens het formaat aanpassen.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55
Diamond3d schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:55:
Heren,

Vraagje:

Ik heb op me Archos 70 nog 6,84gb over (SD card ruim 15 Gb). Dit geeft hij aan onder de instellingen.
Echter bij het installeren van een willekeurige app geeft hij elke keer aan dat er geen genoeg ruimte meer is.

Hoe komt dit?? Defect?
Dat heb ik dus ook met mijn Archos 101 16GB.
Ik heb alles al overgezet naar SD en nog krijg ik linksbovenin de melding dat de schijf bijna vol is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-05 19:02
Hoi, Ik heb net urukdroid geinstaleerd (1.0) nu krijg ik steeds de melding dat er een firmware upgrade beschikbaar is. Nu had ik hem voordien geroot via archangel, maar na na een firmware update was ik mijn root kwijt. Nu ben ik bang dat als ik de firmware upgrade hetzelfde weer gaat gebeuren. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
Zobat schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:38:
Hoi, Ik heb net urukdroid geinstaleerd (1.0) nu krijg ik steeds de melding dat er een firmware upgrade beschikbaar is. Nu had ik hem voordien geroot via archangel, maar na na een firmware update was ik mijn root kwijt. Nu ben ik bang dat als ik de firmware upgrade hetzelfde weer gaat gebeuren. Iemand ervaring?
Wat nu?

Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft zijn Archos geroot voor zo ver ik het begrijp en vraagt zich af of hij die rootacces weer kwijt is als hij de FW weer updatet.. Wat wel zo is ja, dus het is of nu FW updaten en rootacces kwijtraken en daarna weer zorgen dat je rootacces hebt. Of dat zo is met Archangel weet ik niet? Ik weet niet of hij alleen 2.0.71 kan rooten? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Zo hierbij weer een update over t streamen van films...

Met de PS3 media server ben ik gestopt. Op de een of andere manier kreeg ik dit niet goed aan het werk, en zodra ik een setting wilde opslaan werkte dit niet...?

Heb nu PLEX geinstalleerd.
Vooralsnog werkt dit redelijk. MAAR... Ik loop tegen een Archos(?) probleem op.
Ik krijg het beeld niet vloeiend gestreamed. Of ik moet op een lage resolutie gaan zitten.

Getest op een iPad1 en mijn HTC Desire: hier geen probleem. Lekker vloeiend en synchroon audio op 720p.

Als ik de systeemmonitor open op de Archos (Reboot -> Meteen plex starten, en tijd film laten streamen) dan zie ik dat de processor maar 11% op 1000Mhz heeft gedraaid, en 56% op 800Mhz.

Dit lijkt me het stotter probleem! Speedcheck van archos over mijn draadloos netwerk is exact gelijk aan die op de Desire.

Ding staat al op overdrive.
Hoe kan ik nu zorgen dat de processor op 1000Mhz draait?
Gaat nergens over toch? Begrijpelijk en fijn voor de accuduur dat deze automatisch op lagere snelheid kan draaien als er niets gevraagd wordt, maar helaas presteert hij ook niet best als er maximale prestatie gewenst wordt.

@Zobat
Op XDA dev kan ik vinden dat rooten via archangel niet meer werkt met een recente firmware versie.
Dus je zal je root acces ook kwijt zijn nu.
Hier loop ik ook tegenaan. Ik moet het systeem permanent rooten wil ik de processorsettings kunnen aanpassen.
Deze al gezien?? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=930197

Overigens lijkt t hier wel uitgestorven.......

[ Voor 18% gewijzigd door erikven1978 op 15-07-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Gisteren de Buienradar HD app geïnstalleerd na het opstarten bleef de applicatie hangen, maar de tablet reageerde ook nergens meer op ook de reset knop deed niets, het scherm bleef wel constant branden. De tablet maar weggelegd en zag na zes uur dat het niet veranderd was, daarna maar afwachten tot de accu leeg was. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en hoe kan je dit oplossen?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47
@erikven1978

Thuis een NAS draaien met alle films en muziek erop. TwonkeyMedia draait als UPNP en streams met PS3, Desiree en 101. Geen problemen. Zelfs 1080 speelt hij af op tv(via 101) en tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:52
Ik heb vorige week mijn Archos 101 16GB gereset om helemaal opnieuw te beginnen. Ik had namelijk een aantal problemen:
- Ik heb in het verleden de gApps4Archos gebruikt, daardoor zat ik met een hele oude versie van de Market die ook niet te updaten was. Nu heb ik de nieuwste Market kunnen installeren en alle apps staan er ook gewoon netjes in :) Dat was ook niet het geval bij de oude Market.
- Ik kreeg continue de melding dat ik geen schrijfruimte meer had, terwijl ik er nog maar een paar apps op had staan. Standaard heeft de Archos 101 16GB geen SD-card, de verschillende Move 2 SD apps werken dus ook niet. De app wordt wel verplaatst, maar als je kijkt naar de ruimte komt er niks vrij. Ik heb er nu een SD-kaart ingestoken, een app of 30 geïnstalleerd waarvan ik de meeste heb kunnen verplaatsen, ik heb nu dus ook nog mooi 160 MB vrij om apps te installeren :)
- Ik ergerde me aan het feit dat de oude browser niet lekker met tabs werkte (ik heb nu een aantal keer met een Android 3.x tablet mogen spelen, wat een verademing). Als vervanger heb ik daar nu Skyfire HD voor geïnstalleerd, dit werkt al een stuk fijner dan de standaard browser.
- Ik ergerde me nog weleens aan het toetsenbord, deze typte niet lekker weg naar mijn gevoel. Hier heb ik nu Hacker's Keyboard voor uit de Market gehaald, die typt al een stuk fijner.

Al met al ben ik nu weer helemaal tevreden met mijn Archos 101 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon-144
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02 10:54
Na 4 maanden een zeer tevreden eigenaar te zijn van een Archos 70 250G vandaag een bijna lege battery aangetroffen. De lader inpluggen resulteerd niet in opladen, sterker nog de battery app geeft na ongeveer 30 minuten aan de lader gehangen te hebben 0% aan. De voeding eruit trekken resulteerd in een reset van de tabled waarna deze niets meer doet. Zonder voeding start hij niet op en met voeding knippert de led alleen nog maar, ook nu wordt er niet gestart.
Valt hier nog iets aan te doen (langer aan de lader laten hangen oid) of kan ik hem beter terug brengen voor reparatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Hang hem eens aan je netstroom én USB.
Dat zou hem moeten "kickstarten" om weer tot leven te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikven1978 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:15:
Overigens lijkt t hier wel uitgestorven.......
Vind ik nog wel meevallen eerlijk gezegd =)
Topic is 7 maanden geleden gestart, bevat meer dan 2100 posts en heeft zo'n 200.000 views gegenereerd :)
Is een van de best lopende topics in TGA en nu nog steeds, terwijl de nieuwe lijn ook al gepresenteerd is d:)b

@ racoon-144: Heel de nacht aan de netstroom laten liggen en morgen kijken zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon-144
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02 10:54
Jammer, het snelle knipperen is na ongeveer 2 uur aan de prik en aan usb overgegaan in constand branden. Vanmorgen geprobeerd het beestje aan te zetten maar helaas. vandaag het bonnetje maar eens gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Iemand al eens wat naar archos gestuurd i.v.m. een rma?
vraag me af wat de volgende status betekent:
Request Status:Ongoing exchange. weet wel dat het letterlijk vertaalt betekent: permanente uitwisseling, maar wat bedoelen ze daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 22:48
Ik denk dat het betekend: Aanhoudende uitwisseling. Dus dat de uitwisseling (versturen via de post?) nog steeds bezig is. Dus misschien hebben ze hem nog niet ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
bredend schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:41:
Ik denk dat het betekend: Aanhoudende uitwisseling. Dus dat de uitwisseling (versturen via de post?) nog steeds bezig is. Dus misschien hebben ze hem nog niet ontvangen?
Nope. Heb hem inderdaad via de post verstuurd. Via tracktrace.nl zag ik dat hij inmiddels bezorgd was. Ook daarna van archos een mailtje gekregen dat ze em ontvangen hadden en hoe ik via hun site kon kijken hoe het er mee voor stond, wat betreft de status. En die status is dus: ongoing exchange (om precies te zijn: ze hebben 'm vanmiddag om 15.24 binnen gekregen, waarschijnlijk gescant en zo is ie in het systeem van archos gekomen).
Morgen tegen het einde van de middag nog maar eens kijken hoe het met de status is gesteld :)

Update:
Ben net weer wezen kijken op de Archos repair center en daar staat nu als status:
Request Status: Swap
Dat zou moeten inhouden dat hij dus geruild wordt, oftewel, krijg een ander.

[ Voor 30% gewijzigd door ronaldinho op 20-07-2011 18:32 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
Iemand al een oplossing voor het "te weinig schrijfruitme" probleem? Ik heb er hooguit 20 apps op staan.

Kan ik maar een max aan apps gesintalleerd hebben of hoe zit dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
er zit iets van een 300mb aan plaats op je hdd voor je apps
je kan mss apps2sd proberen, die plaatst hen dan op het overige deel van je hdd (ziet ie als sdcard)

andere oplossing is urukdroid installeren ~1gig aan plaats voor apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is bij de flashversies van dit apparaat, bij mijn 250GB versie heb ik 1,5GB ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
jah ik had het over de 101, mijn schuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-04 09:37
Ik heb zojuist de archos 101 aangeschaft en vroeg mij af of iemand weet hoe ik in de browser bij simpele internet games kan slepen? Het gaat dan om simpele spellen als travian of myfreefarm waar slepen de meest geavanceerde implementatie is.

En kan de vraag bij elk plaatje dat ik te lang aanklik of ik die als achtergond wil gebruiken of wil opslaan uitgeschakeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:32
Is het niet zo dat je er twee keer op moet klikken en bij de tweede keer vasthouden en slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Ik heb het geprobeerd maar helaas werkt dat niet. In de OS kun je een icoon vasthouden tot het groter word en dan kun je slepen maar in de browser werkt dat niet, dan vraagt de browser of ik het plaatje wil opslaan (zowiezo een irritante functie). 2x klikken en slepen lukt niet, 2de keer, als ik dus ga slepen scroll ik mijn scherm ipv dat ik het item sleep.

Ik vraag me dus af hoe de java ondersteuning is en of er daarvoor een update is dat dat zou kunnen verbeteren. Maar het zou ook gewoon een browser instelling kunnen zijn omdat het om de bediening daarvan gaat. Geen idee waar ik het zoeken moet. In de browser opties kan ik er niets van terug vinden, ook niet hoe ik irritante functies uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
Misschien een andere browser proberen?(zoals Dolphin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Mijn vriendin heeft toevallig Dolphin ontdekt, schijnt sneller te werken (ik heb sindsdien nog niet getest meer). Maar ook daarmee lukt het slepen niet. Zijn er toevallig mensen met een Archos 101 die wel kunnen slepen in hun browser in een niet-flash game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Woensdag zou dan eindelijk mijn stylus binnenkomen, is zien wat dat geeft.
Maar echt veel/goede apps voor tekst te schrijven zijn er precies ni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-02 13:28
Iemand die herstellingen kan doen aan een Archos 70? Touch screen werkt nog visueel maar reageert niet meer op aanrakingen en de on/off knop is kapot. Valt spijtig genoeg niet onder garantie (wat te begrijpen is).

Heb hem zelf al opengedaan maar raak er niet wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Greenie schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:24:
Woensdag zou dan eindelijk mijn stylus (kensington virtuoso) binnenkomen, is zien wat dat geeft.
Maar echt veel/goede apps voor tekst te schrijven zijn er precies ni.
Nu dus met de stylus:
Of het licht aan de apps of het licht aan het scherm, want echt soepel loopt het niet. Je moet al goed drukken (zodat het opp groot genoeg wordt) voor het werkt. Schrijven gaat opzich vlugger maar af en toe mist hij wel een "stroke" dus ...
Moest iemand eraan twijfelen voor zijn archos 101 = niet de moeite.

Misschien dat het beter gaat op de ipad of de duurdere tablets.

Ik denk dat de DIY pen die ik hier al gelinkt heb misschien zelf beter werkt, omdat die een groter opp maakt (zoals de o-style stylus).

[ Voor 11% gewijzigd door Greenie op 27-07-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Weet iemand raad voor het volgende:

Ik heb mijn Archos 101 tweedehands gekocht en wil nu de cinema plugin bestellen.
Een account aangemaakt op de site van Archos, ging probleemloos maar nu komt het.

Het product is al door de vorige eigenaar geregistreerd en daardoor kan ik niet verder door de bestel procedure.
Ik kan nergens een email adres of telefoonummer vinden om contact op te nemen zodat de registratie door de vorige eigenaar ongedaan gemaakt kan worden danwel overgeschreven wordt naar mij.

Ik heb ook geen gegevens meer van de vorige eigenaar.

Of is er een andere manier behalve converteren naar ander formaat om bijv. AC3 en VOB op de Archos af te spelen?
Ik dacht dat ik met de voorlaatste firmware dit nog wel af kon spelen maar weet het niet zeker meer.

Ook heb ik al 2 andere mediaplayers geprobeerd (Rockplayer en Moboplayer) maar die vond ik onvoldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-02 13:28
realplayer gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134011

Even een vraagje van een newbee.
Heb de 101 nu een paar dagen in huis en vermaak me er prima mee. Wou graag een tablet maar heb er geen Samsung of Apple geld voor over.
Ik heb dit forum grotendeels gelezen maar heb toch een vraag.
Ik heb thuis een thuisnetwerk met windows 7.
Ik krijg het niet voor elkaar om in de gedeelde mappen te komen met de Archos.
De pc kan hem zien, heb hem geautoriseerd maar als ik voor SMB kies vraagt hij naar gebruikersnaam en wachtwoord. Ik kan me niet heugen dat ik wachtwoorden en gebruikersnamen op de pc heb ingevoerd.
Met UpNP geeft de Archos "lege map" aan.
Heb ook PS3mediaserver draaien, zowel xbox als Ps3 streamen als een zonnetje, de Archos vertikt het.
Wat doe ik fout?
Als iemand me een van een 'stap-voor-stap' kan voorzien, heel graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:18
Bartske in "Archos Gen8 tablets: Archos 70 / 101"

Zo heb ik het opgelost, weet niet of het bij jou ook zo gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Zijn er trouwens mensen die een custom firmware gebruiken met android 2.3 of 3.0? Ikzelf zit te twijfelen om dit ook de gaan doen, maar de XDA ontwikkeling gaat niet erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Als ik het zo wat gevolgd heb zijn die nogal bugged, dus lijkt me niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bartske,

Tnx voor de link, altijd fijn als er mensen zijn die "no-no's" als ik willen ondersteunen.
Heb alles gedaan wat je hebt omschreven maar hij blijft vragen om gebr.naam en wachtwoord.
Ik kan me niet heugen dat ik dit heb ingesteld.
Kan wel het wachtwoord van de "thuisgroep" zien (die ik bijv. ook op laptop van m'n dochter heb gezet) waarmee blijkbaar het netwerk is beveiligd maar die gooit "de poorten" open. Al zou dit wel het juiste wachtwoord zijn, gebruikersnaam zou ik niet weten.

Mocht je nog ideëen hebben hoor ik het graag en anders iig geval bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu snap ik het echt niet meer....
Nog steeds problemen met m'n thuisnetwerk. (zie mijn eerdere post)
Heb nu de FE File Explorer erop gezet en daarmee kan ik via 't tabje LAN alles benaderen wat ik heb opengezet in de computer.
Met de stdrd apps als "bestanden" Video en Muziek blijf ik het gezeur houden over gebr. naam en wachtwoord.
Moet ik nu andere apps downen om het streamen makkelijker te maken of is er toch nog een betere oplossing?
HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Anoniem: 134011 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:35:
@Bartske,

Tnx voor de link, altijd fijn als er mensen zijn die "no-no's" als ik willen ondersteunen.
Heb alles gedaan wat je hebt omschreven maar hij blijft vragen om gebr.naam en wachtwoord.
Ik kan me niet heugen dat ik dit heb ingesteld.
Kan wel het wachtwoord van de "thuisgroep" zien (die ik bijv. ook op laptop van m'n dochter heb gezet) waarmee blijkbaar het netwerk is beveiligd maar die gooit "de poorten" open. Al zou dit wel het juiste wachtwoord zijn, gebruikersnaam zou ik niet weten.

Mocht je nog ideëen hebben hoor ik het graag en anders iig geval bedankt voor de moeite.
Kijk ook even bij configuratiescherm --> Netwerkcentrum --> Geavanceerde instellingen voor delen

Kijk daar even naar de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoakz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 22:52
Hoe lang duurt het opladen van een Archos 101?
En brand het lampje wel bij het opladen?

[ Voor 88% gewijzigd door hoakz op 10-08-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411656

wie moet mijn archos 101 kopen vor prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Anoniem: 411656 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 07:46:
wie moet mijn archos 101 kopen vor prijsje
Daar is V&A geschikt voor http://tweakers.net/aanbod/ :)

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 18:34

ride277

Cooled by Noctua

Ik zoek voor mijn vader een tablet die dienst moet doen als XBMC remote via de app in android market, en daarnaast wil hij er ook wel op internetten, voornamelijk marktplaatsen naar koopjes in bouwmaterialen. Nu lijkt me de 10,1" versie van de genoemde Archos me wel wat voor hem, maar ik twijfel of ik niet gewoon voor zijn goedkopere broertje moet gaan, de Archos Arnova 10.

Ook vind ik het moeilijk om me voorstellingen te maken van het uiterlijk en de algehele gebruikerservaring. Weet iemand toevallig waar je zo een ding kan bekijken (winkel oid), en eventueel wat op kan klikken zodat ik een goed beeld krijg van het product?

BvD :)

| system specs |

• Bartske
ride277 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:03:
Ik zoek voor mijn vader een tablet die dienst moet doen als XBMC remote via de app in android market, en daarnaast wil hij er ook wel op internetten, voornamelijk marktplaatsen naar koopjes in bouwmaterialen. Nu lijkt me de 10,1" versie van de genoemde Archos me wel wat voor hem, maar ik twijfel of ik niet gewoon voor zijn goedkopere broertje moet gaan, de Archos Arnova 10.

Ook vind ik het moeilijk om me voorstellingen te maken van het uiterlijk en de algehele gebruikerservaring. Weet iemand toevallig waar je zo een ding kan bekijken (winkel oid), en eventueel wat op kan klikken zodat ik een goed beeld krijg van het product?

BvD :)
Bij de mediamarkt in utrecht zag ik er 1tje liggen vorige week samen met 10 andere tablets. kan je goed vergelijken :)

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 18:34

ride277

Cooled by Noctua

Bartske schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:09:
Bij de mediamarkt in utrecht zag ik er 1tje liggen vorige week samen met 10 andere tablets. kan je goed vergelijken :)
Dank u, hier in Groningen hadden ze beide modellen als demo. Moest wel dat ding even rebooten, stond op een irritant demo filmpje >:)

Heerlijk trouwens, kijken bij de mediamarkt en dan voor 75 euro minder online bestellen. 8)

| system specs |

@Bartske

Inmiddels lukt het media streamen enigszins. Ineens kon ik mappen scrollen via UpNP.
Geen idee hoe maar ach, als het maar werkt.
Nogmaals tnx voor de moeite. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373923

Wat is het verschil tussen de Archos 101 internettablet en de arnova 101 van Archos?
Gaat het hier om dezelfde tablets of is er een verschil?

Edit; Ik heb het via Youtube al gevonden, dacht eerst dat ze hetzelfde waren.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 373923 op 15-08-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn verschillen ja, die Google en de site van Archos piekkfijn kunnen toelichten =)

• mad_mavrick
  • Laatst online: 07-04 16:28

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Anoniem: 373923 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:20:
Wat is het verschil tussen de Archos 101 internettablet en de arnova 101 van Archos?
Gaat het hier om dezelfde tablets of is er een verschil?

Edit; Ik heb het via Youtube al gevonden, dacht eerst dat ze hetzelfde waren.
Om te beginnen heeft de Archos een capacitief scherm en de Arnova een resistieve variant. Je wilt echt een capacitief scherm,, ;)

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

• exelletor
mad_mavrick schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:50:
[...]

Om te beginnen heeft de Archos een capacitief scherm en de Arnova een resistieve variant. Je wilt echt een capacitief scherm,, ;)
Je hebt ook nog Arenova 10b die een capacitief scherm heeft en Arnova 10G2 die nog meer op de Archos 101 lijkt...

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het broertje van m'n vriendin is op zoek naar een apparaat om een beetje te kunnen internetten en films kijken.

Is de Archos 70 250Gb overkill daarvoor of is een andere, goedkopere tablet een betere keuze? Reden dat ik op het moment naar de Archos kijk is omdat het divx ondersteunt, wat wel een belangrijke voorwaarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Walkman schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:43:
Het broertje van m'n vriendin is op zoek naar een apparaat om een beetje te kunnen internetten en films kijken.

Is de Archos 70 250Gb overkill daarvoor of is een andere, goedkopere tablet een betere keuze? Reden dat ik op het moment naar de Archos kijk is omdat het divx ondersteunt, wat wel een belangrijke voorwaarde is.
Films kijken op de archos is heerlijk, divx totaal geen probleem. Voor sommige formaten moet je nog wel de media plug in kopen (kost 15 euro kan je ook bijvoorbeeld .vob). Let wel op de kwaliteit van het scherm (kijkhoek). Deze is bij de archos beduidend minder. Films kijken met z'n 2en wordt al lastig als je allebei het op z'n best wilt zien. Gewoon even proefkijken zou ik zeggen. Verder is het een prima keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Goed om te weten. Wil hem waarschijnlijk kado gaan doen, vandaar dat ik het me afvroeg omdat deze toch wel iets duurder is dan de andere tablets en ik niet altijd even goede verhalen las over divx ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Laatst online: 09-09-2018
Zo te zien nieuwe firmware: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=63&t=55783

Ze zeggen dat de GPU nu op een hogere kloksnelheid draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Zojuist een Archos 70 250 Gb aangeschaft en moet zeggen dat het allemaal lekker werkt. Is een nieuwe firmware makkelijk te installeren (en in hoeverre scheelt zo'n nieuwe firmware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FW 2.4.19 is er inderdaad, vanavond even updaten dan..
Soms probleempjes mee gehad OTA, maar via de pc altijd gelukt.
Alles wordt weer geoptimaliseerd dus het is zeker aan te raden ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:47
Skype videobellen werkt nu ook, met de laatste firmware update! Nu maar eens kijken hoe soepel dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En geupdatet, ging warempel een keertje goed via OTA, wat bij de vorige drie keren nooit in 1x lukte, fijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Updaten was erg makkelijk en alles werkt redelijk intuïtief. Enige wat wel heel erg vreemd is, is dat ik er ongeveer 20 Gb aan films op had gezet en dat een groot gedeelte na ed herstart ineens weg was. De folder van de film was er nog wel, maar er stond niets meer in. Iemand anders tegen dit probleem aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Internationalization: improve Spanish, Italian, Dutch translations

Is zeker nodig, heb die NL vertaling uitgezet omdat ik er zo verdrietig van werd, misschien is het nu beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nederlands is op zulke devices altijd slecht, hop alles in het Deens en Engels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik vind Nederlands wel op vooruit gegaan. De irritante spelfout in de Muziek app straat er nog steeds(< Alles Albums >, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55
Toen ik mijn Archos net had speelde die bepaalde media wel af. Na het updaten van de firmware vraagt ie nu opeens de cinema plug-in.... wazig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Laatst online: 09-09-2018
jpg97 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:41:
Toen ik mijn Archos net had speelde die bepaalde media wel af. Na het updaten van de firmware vraagt ie nu opeens de cinema plug-in.... wazig...
De eerste firmware kon dit onbedoeld wel. Waarschijnlijk heeft Archos niet standaard betaald voor bepaalde codecs en kan de gebruiker dus zelf een licentie nemen. Of je neemt een andere videospeler. Kost alleen wel wat meer batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
Mensen kunnen jullie wat over de batterijduur zeggen van de Archos Internet Tab 70?
Net is mijn tablet volledig opgeladen (lampje knippert). En na 10 min 'spelen' is de batterij al 8% gezakt naar 92%. Dat vind ik erg snel en zoveel applicaties draaien er niet. Ik zit alleen een beetje te surfen (Lees: Market).

Als ik een film kijk van 1,5 uur heb ik nog maar 30% tot 40% over van de 100% batterij...

Hoe zit dit bij jullie ik heb het idee dat me accu zwak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
Diamond3d schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:01:
Mensen kunnen jullie wat over de batterijduur zeggen van de Archos Internet Tab 70?
Net is mijn tablet volledig opgeladen (lampje knippert). En na 10 min 'spelen' is de batterij al 8% gezakt naar 92%. Dat vind ik erg snel en zoveel applicaties draaien er niet. Ik zit alleen een beetje te surfen (Lees: Market).

Als ik een film kijk van 1,5 uur heb ik nog maar 30% tot 40% over van de 100% batterij...

Hoe zit dit bij jullie ik heb het idee dat me accu zwak is.
hoe heb je de helderheid ingesteld? Wat ik je wel aanraad is om een task killer/manager te gebruiken, ik merk veel verschil in snelheid, en ongemerkt zal ie ook wel langzamer leeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Zat gisteren even te lezen over hoe je de Google Market moet installeren en was me nu niet helemaal duidelijk hoe makkelijk/moeilijk dit is. Is het gewoon een kwestie van dat bestandje draaien (welke van de twee moet je overigens hebben?) en dan zou het moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 17-05 22:48
Die batterijmeter is natuurlijk niet heel nauwkeurig. De eerste 8 procent gaan een stuk sneller dan de tweede.

Een widget om de brightness mee in te stellen is erg handig. Net als deep sleep als je de powerknop indrukt. Je kan ook de animaties uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Walkman schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:22:
Zat gisteren even te lezen over hoe je de Google Market moet installeren en was me nu niet helemaal duidelijk hoe makkelijk/moeilijk dit is. Is het gewoon een kwestie van dat bestandje draaien (welke van de twee moet je overigens hebben?) en dan zou het moeten werken?
gApps4Archos.apk downloaden en installeren: V5 voor FroYo..
Die heb jij ook nodig, omdat je de laatste FW al draait en dat is Android FroYo 2.2!

gApps4Archos V5 FroYo
V4 voor Eclair installeerde gewoon de Market en de Google Apps and that's it, hier moest ik dus kiezen...
Eerst gekozen voor 'install core and 'apps.zip' , maar toen kreeg ik een error dat de 'apps.zip' niet gevonden
kon worden.. Kan best, want al die .apk'tjes die Archos standaard meelevert heb ik er in het begin al afgegooid.
Toen voor de optie 'install only core apps' gekozen en toen moest ik rebooten, done en hop ik had de Market. Maar geen YouTube of Google Maps die ik wel gelijk had bij Eclair...

• Maar ik kon in de Google Market dus geen YouTube vinden of Google Maps, en daarom heb ik dit gedaan:
code:
1
2
3
1. Setting-->Manage Applications-->All-->Market (Clear Cache then 'Force Stop' -- DO NOT clear data)
2. Setting-->Manage Applications-->All-->Google Services Framework (Clear data then 'Force Stop')
3. REBOOT again

• Toen dus gereboot en de Google Market weer opgegaan om te zoeken naar onder andere YouTube
& Google Maps en dergelijke en die stonden er nu dus wel allemaal in, helemaal toppie natuurlijk! Klaar =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:38:
[...]

Thanks, maar heb uiteindelijk gewoon in de store van Archos een applicatie gevonden (waarschijnlijk dezelfde, maar weet de naam niet meer) die het deed en de market doet het. Ziet er echt een stuk gelikter uit dan die van Archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owh als dat ook kan geen probleem =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
Een task killer gebruik ik al. Continu. Me helderheid (contrast) staat op 80 tot 100%. Dit is simpelweg het beste/mooiste.

Maar 3 uur intensief gebruiken is het max bij mij. 8 uur haal ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:16
Ik sta op het punt een archos 101 te bestellen. De reden waarom? Ik wil al een tijdje een tablet en had deze op het oog. Nu is het zo dat ik dit blok 250 euro moet betalen aan boeken voor school en dat ik van deze allemaal de pdf's heb. Dus voor dat geld kan ik beter dit kopen lijkt me? Of is dit echt niet te doen hierop? Mijn alternatief is dat ik de pdf's op de laptop of pc moet lezen dus het lijkt me niet dat dit slechter kan ofwel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
CLB schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:38:
[...]

Die heb jij ook nodig, omdat je de laatste FW al draait en dat is Android FroYo 2.2!

[afbeelding]
V4 voor Eclair installeerde gewoon de Market en de Google Apps and that's it, hier moest ik dus kiezen...
Eerst gekozen voor 'install core and 'apps.zip' , maar toen kreeg ik een error dat de 'apps.zip' niet gevonden
kon worden.. Kan best, want al die .apk'tjes die Archos standaard meelevert heb ik er in het begin al afgegooid.
Toen voor de optie 'install only core apps' gekozen en toen moest ik rebooten, done en hop ik had de Market. Maar geen YouTube of Google Maps die ik wel gelijk had bij Eclair...

• Maar ik kon in de Google Market dus geen YouTube vinden of Google Maps, en daarom heb ik dit gedaan:
code:
1
2
3
1. Setting-->Manage Applications-->All-->Market (Clear Cache then 'Force Stop' -- DO NOT clear data)
2. Setting-->Manage Applications-->All-->Google Services Framework (Clear data then 'Force Stop')
3. REBOOT again

• Toen dus gereboot en de Google Market weer opgegaan om te zoeken naar onder andere YouTube
& Google Maps en dergelijke en die stonden er nu dus wel allemaal in, helemaal toppie natuurlijk! Klaar =)
Ik gebruik Arctools, kan je gewoon uit Appslib halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
VulcanRaven schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:32:
Ik sta op het punt een archos 101 te bestellen. De reden waarom? Ik wil al een tijdje een tablet en had deze op het oog. Nu is het zo dat ik dit blok 250 euro moet betalen aan boeken voor school en dat ik van deze allemaal de pdf's heb. Dus voor dat geld kan ik beter dit kopen lijkt me? Of is dit echt niet te doen hierop? Mijn alternatief is dat ik de pdf's op de laptop of pc moet lezen dus het lijkt me niet dat dit slechter kan ofwel? :P
200 EUR voor 101 vind ik hele goede prijs. Je moet alleen niet vergeten dat bij deze tablet de kijkhoeken niet de beste zijn en dat het scherm in zonlicht niet te lezen is. Verder denk ik dat hierop boeken lezen wel moet lukken, beter dan op een pc of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382

VulcanRaven schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:32:
Op dit moment biedt de Hannspad mischien de beste prijs/kwaliteit verhouding dus dat zou je ook nog kunnen overwegen?

Voordelen zijn :
  • Dual Core Cortex A9 vs Single Core A8
  • Snellere GPU
  • Honeycomb poort beschikbaar
  • 16 GB vs 8 GB bij de Archos
  • 15 euro goedkoper
  • Geen/minder problemen met kijkhoeken als je het 53 model hebt
Maar hij is ook ietsje dikker als de Archos 10.1, heeft geen front camera en de video support bij de Hannspad is beperkt onder Honeycomb. Al met al is het een persoonlijke voorkeur en de Archos 10 is zeker geen slecht apparaat!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 04-09-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:16
exelletor schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:54:
[...]
200 EUR voor 101 vind ik hele goede prijs. Je moet alleen niet vergeten dat bij deze tablet de kijkhoeken niet de beste zijn en dat het scherm in zonlicht niet te lezen is. Verder denk ik dat hierop boeken lezen wel moet lukken, beter dan op een pc of laptop.
Ik neem aan dat als je gewoon op de bank zit met de tablet recht voor je dat de kijkhoek niet zoveel uitmaakt? Ik ben iig niet vanplan hem op de standaard neer te zetten dus dan zal je er niet veel last van hebben lijkt me.
Anoniem: 237382 schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:10:
[...]

Op dit moment biedt de Hannspad mischien de beste prijs/kwaliteit verhouding dus dat zou je ook nog kunnen overwegen?

Voordelen zijn :
  • Dual Core Cortex A9 vs Single Core A8
  • Snellere GPU
  • Honeycomb poort beschikbaar
  • 16 GB vs 8 GB bij de Archos
  • 15 euro goedkoper
  • Geen/minder problemen met kijkhoeken als je het 53 model hebt
Maar hij is ook ietsje dikker als de Archos 10.1, heeft geen front camera en de video support bij de Hannspad is beperkt onder Honeycomb. Al met al is het een persoonlijke voorkeur en de Archos 10 is zeker geen slecht apparaat!
Naar de Hannspad heb ik ook gekeken, maar wat me het meeste tegenhoud is de beschikbaarheid. In de pricewatch is die nog maar op een adres in NL verkrijgbaar en daar is die niet voorradig. En ik wil toch wel graag een tablet in NL kopen gezien het toch niet producten zijn van enorme kwaliteit. Mocht me er iets aan kapot gaan dan wil ik niet het gezeur hebben van producten weer naar engeland of china terug te moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:17
Ik heb net de Archos 70 250gb in huis en ik vind 't een leuk ding. Nu vind ik het standaard android keyboard een rotding. Liefst heb ik Swype erop, maar een versie op XDA die ik had gevonden gaf aan dat hij 'expired' was. Einde swype... SlideIt is wel erg groot.

Heeft iemand tips voor een toetsenboard à la swype met Nederlandse library?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede versie van Swype zoeken en klaar =) Inschrijven voor de beta zou stap 1 al kunnen zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:17
Ik heb mij ingeschreven voor de beta. Ik krijg dan als reactie dat ik geen android phone heb. Klopt ook wel, maar hij zou een WVGA versie gewoon moeten kunnen draaien. Ik zoek me nu suf naar een goede versie, maar ik kan 'm niet vinden.

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Tijdens het prijzencircus van V&D is de Archos 101 200 Euro, da's toch weer 18 euro minder dan de goedkoopste in pricewatch.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:36

GerkeP

Vragen mag altijd........

enigmafan schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:35:
Tijdens het prijzencircus van V&D is de Archos 101 200 Euro, da's toch weer 18 euro minder dan de goedkoopste in pricewatch.
De 101 met 8 GB is al bijna een maand voor 199 euro tekoop bij Mycom en sinds een week voor die prijs bij Dixons.

[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 15-09-2011 20:45 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Iemand enig idee (ik heb er echt geen verstand van, en op XDA is niets te vinden vziw) of Windows 8 ooit op dit device zal kunnen draaien?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Anoniem: 419865

Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, en is niet bedoeld als 'zoek-even-voor-me-uit-wat-ik-moet-kopen'-topic.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 22-09-2011 13:28 ]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:36

GerkeP

Vragen mag altijd........

St@m schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:24:
Iemand enig idee (ik heb er echt geen verstand van, en op XDA is niets te vinden vziw) of Windows 8 ooit op dit device zal kunnen draaien?
Ik weet niet, maar na ruim 6000 posts weet je toch hoe een zoekmechanisme hier op GOT werkt?
En je geeft het zelf al aan, op XDA niets over te vinden.
Als je een manier kunt vinden om de W8 developer edition op dat ding te installeren weet je of het werkt ;)

GerkeP

Anoniem: 423973

Ik heb een vraag. Ik had de wens om een tablet aan te schaffen en kom eigenlijk uit op de Archos 70 IT, simpelweg omdat ik de designs van Archos gewoon heel mooi vind en hoe de besturingssystemen eruit zien. Echter heb ik de ballen verstand van software en al de bijkomende termen. Ik heb er nu echter wel al wat tijd ingestoken en ben erachter dat het handig is om de video plug-in te kopen voor de Archos 70 IT (die ik overigens nog niet heb gekocht). Ik vroeg me af of hij de video bestanden .MKV en .AVI zonder die plugin kan afspelen of dat je daar die plug-in voor nodig hebt.
Via die archos site heb ik al gekeken hoe je die plug-in kan kopen. Echter elke keer als ik op de site naar plug-in ga vraagt hij eerst voor welk model ik zoek, als ik dat zeg Archos 70 IT, dan gaat de site naar de openingspagina (waarin je moet aanklikken in welk land je woont), ik komt dus maar niet bij de plug-ins. Hebben andere mensen hetzelfde probleem?

Samenvatting:
- Speelt de Archos 70 IT .MKV en .AVI bestanden af zonder die video plug-in (MPEG-2 als ik me niet vergis)
- Ik kom niet bij de plug-in pagina van Archos, heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Hier de link voor de plug-in:

http://www.archos.com/store/plugsearch.html?prod=archos70it

Deze plug-in geeft je de mogelijkheid om .vob, .mpg en .ps af te spelen. Ook kun je ermee AC3 codec afspelen. Deze codec(naast aac en DTS) zit soms in o.a. .MKV en .Avi bestanden. Je zal het grote deel van .avi's en mkv's dus wel kunnen afspelen.

P.S. Heb je al naar de Archos 80 G9 en Arnova 7 G2 gekeken? De eerste is gewoon stukken beter en de tweede is op sommige stukken beter, maar ook gewoon veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was ik al bang voor, als ik op de link klik kom ik gek genoeg gewoon op de openingspagina waarin ik moet aangeven in welk land ik me bevind.
Overigens vind ik het design van de Archos 70 IT stukken mooier dan die van de Archos 80 G9 (wellicht dat de Archos 80 G9 wel kwalitatief een stuk beter in elkaar zit, hoop ik tenminste).

En ik wilde natuurlijk de Archos 70 IT met 250gb hd. Wanneer ik de Archos 80 G9 wil hebben met die specificaties, dan zal ik kennelijk nog moeten wachten tot 2012, en eerlijk gezegd heb ik daar geen zin in :P
Is het echt zo dat de Archos 80 stukken beter is? Of komt de Archos 70 met de android updates etc wel in de buurt? Want ik wil die 250gb, en voor de 80 duurt dat gewoon nog een paar maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Archos 80 met 250GB HDD is volgende maand te koop hoor en de 80 is gewoon veel krachtiger

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11
De Archos 70IT/250Gb is komende zaterdag bij Paradigit te koop voor 199 euro.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Alleen zaterdag? Welke winkels / vestigingen? Dat is wel een hele mooie prijs, misschien koop ik 'm wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11
CLB schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:09:
Alleen zaterdag? Welke winkels / vestigingen? Dat is wel een hele mooie prijs, misschien koop ik 'm wel weer
Ik denk in alle vestigingen, kreeg dit te horen via een nieuwsbrief van hun:
http://ntd42.tripolis.com...Pg85pnZ9yflg*rl0LwA46*dOd

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de 80 G9 hoef je niet veel meer te betalen toch? zolang je de HDD versie niet neemt, waarom daar niet op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 80 G9 8GB is al te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:57
Ik zit eraan om deze tablet, de 10" voor mijn moeder te kopen als vervanger voor haar slome computer.
Het grootste probleem waar ik mee zit is de Wifi verbinding, we hadden hiervoor een hele mooie tablet qua beeldscherm en snelheid, maar daar was de wificonnector zo slecht van dat we hem terug hebben moeten brengen.
Hoe zit het met de wificonnector van deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Wifi gaat prima hier, ik heb wel het idee dat hij al snel signaalsterkte verliest, op mijn kamer (2 verdiepingen boven de router) haal ik 2/4 streepjes. Als ik speedtest doe haalt hij echter nog wel gewoon de volledige internetsnelheid (8Mb/s, sneller kan ik niet testen) en dat is ruim voldoende om te internetten/youtuben :)

En dan zit de tablet ook nog in z'n hoes, http://www.newmp3technology.com/a101case.htm . Dat heeft voor zover ik weet ook geen invloed op de signaalsterkte.
Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste