Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• marcel23456
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-06 13:24
quote:
jobvr schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:31:
[...]

???? deze opmerking snap ik niet iemand wil van een mango 4" naar een mango 3,6" overstappen, en geeft aan dat het een maatje kleiner mag.. en jij komt aan met een mega grote telefoon met een ander besturing systeem..... :?
Ik denk dat je mij verward met iemand anders. ik heb dat nml nooit gezegd. Ik ben juist blij met 4 inch omnia 7, en had van mij nog wel groter mogen zijn. Daarbij heb ik geen hekel aan android.

kortom, zoek mijn berichten maar na, je moet mij verwaren met iemand anders.

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-07 16:06

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
marcel23456 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:42:
[...]

Ik denk dat je mij verward met iemand anders. ik heb dat nml nooit gezegd. Ik ben juist blij met 4 inch omnia 7, en had van mij nog wel groter mogen zijn. Daarbij heb ik geen hekel aan android.

hij bedoelt dat jij tegen pat zei dat hij een galaxy note kon nemen, alleen pat wil een kleiner scherm en wp7...

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
jobvr schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:44:
[...]

Alleen unlocken is idd niet voldoende.. het unlocken geeft je de mogenlijkheid om tethering te enabelen.. (naat nog veel meer mogenlijkheden)
Voor tethering volg deze link
http://www.addictivetips....s-get-internet-tethering/
Zijn er ook ander noemenswaardige opties?

• jobvr
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:24
quote:
kristan schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:02:
[...]

Zijn er ook ander noemenswaardige opties?
Wat betreft je reactie op MARCEL23456.. spot on, snap jij hem wel??

wat btereft unlocken, Ja er zijn dan oneindig veel mogenlijkheden alleen ga ik ze niet gebruiken en jij waarschijnlijk ook niet.. je kan het hele SDK pakket downloaden bij MS en zelf apps gaan ontwerpen en testen op je Phone. Ook kan je apps installeren buiten de marketplace om. zoals een explorer en meer van dat soort dingen alleen ben ik een beetje bang voor malware dus......

Sony Vaio F13S0e/b i7-740 met 120GB intel SSD

• jobvr
quote:
marcel23456 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:42:
[...]

precies wat KRISTIAN zegt. Jouw post staat boven de post van mij waarop jij reageert..

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
jobvr schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:49:
[...]

Wat betreft je reactie op MARCEL23456.. spot on, snap jij hem wel??

wat btereft unlocken, Ja er zijn dan oneindig veel mogenlijkheden alleen ga ik ze niet gebruiken en jij waarschijnlijk ook niet.. je kan het hele SDK pakket downloaden bij MS en zelf apps gaan ontwerpen en testen op je Phone. Ook kan je apps installeren buiten de marketplace om. zoals een explorer en meer van dat soort dingen alleen ben ik een beetje bang voor malware dus......
ja dat was een beetje vreemde reactie van Marcel...de note kleiner en wp7 ;p
Maar ik lees ook wel eens dingen slecht :o ^
Het is kristan trouwens ;( ;(

Maar okee ik denk dat ik hem straks even ga binnenhalen voor 9$... Is het telefoon gebonden aangezien je 1 phone vaker kan unlocken?

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-05 15:16
Mis ik iets, of begrijp ik het verkeerd ?
Unlocken met Chevron hoeft toch niet om tetheren te activeren via USB?

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ja was het niet het DIAG ##whatever# menu oproepen en daar wat intikken?

specs

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
Yippie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:56:
Mis ik iets, of begrijp ik het verkeerd ?
Unlocken met Chevron hoeft toch niet om tetheren te activeren via USB?
Nee, het is zo'n beetje omgeslagen naar een q&a over chevron...
Ik vraag me 2 dingen af:

1. Ik reset/update m'n phone en de unlock ligt eraf, kan ik die opnieuw gebruiken? Ook als ik nieuwe live id instel? Aangezien je daar je tokens op koopt met die sign in op de chevron site.
2. Het rollbacken naar nodo is al lang niet meer nodig sinds het legaal is toch?

En tenslotte een mooie site voor custom apps langs de marketplace om"

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-05 15:16
quote:
maratropa schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:01:
Ja was het niet het DIAG ##whatever# menu oproepen en daar wat intikken?
Ja zo iets, nog 1x dan voor diegene die het nog niet wisten of gelukt was:

Diag menu activeren indien van toepassing is ##634# en dan op bellen drukken.
Nu staat diag menu tussen apps: open deze en bel #*7284*

Kies dan voor de 2de optie ( let op, je moet dus schakelen tussen tetheren en Zune als je beide gebruikt)
Telefoon geeft aan te willen herstarten, druk op OK en wacht even ( bevriest soms) maar gaat wel door.

Windows drivers installeren gaat soms niet goed heb ik gemerkt onder Win7, ik heb versie 1.4.2.2 gebruikt wat in ieder geval prima werkt, voor de bron zie hier. Wel eventueel eerdere driver deinstallen met de originele .exe waar je die mee had geinstalleerd.

Met de juist drivers wordt die dus herkend als Samsung mobile modem in device manager, en kan je via Netwerk & Sharing center een dialup verbinding opmaken.

Bij phonenr invullen #99* en bij username & wachtwoord dezelfde als van je APN.

• marcel23456
quote:
kristan schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:00:
[...]

hij bedoelt dat jij tegen pat zei dat hij een galaxy note kon nemen, alleen pat wil een kleiner scherm en wp7...
Mijn escuus, ik heb de posting dus verkeerd opgepakt, ik snap hem nu. Ja dan is een samsung note zéker niets voor PaT.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:33

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
marcel23456 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:09:
[...]

Mijn escuus, ik heb de posting dus verkeerd opgepakt, ik snap hem nu. Ja dan is een samsung note zéker niets voor PaT.
:Y Ik blijf nog wel even hangen bij WP7, bevalt me meer dan goed!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• NeoCracer
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08-01 15:05
Mijn batterij is plots praktisch onbruikbaar geworden... Ik weet niet waarmee het te maken heeft.
Ofwel de ChevronWP7 (officiële) unlock, ofwel spotify (dat NIET opstaat, maar wel geďnstalleerd is), ofwel één of andere app die instabiel draait, ofwel de laatste WP7 updates van samsung.

Kom er zelfs geen hele dag mee door... Kan echt niet verder zo.

NeoCracer wijzigde deze reactie 18-11-2011 18:08 (6%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
NeoCracer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:07:
Mijn batterij is plots praktisch onbruikbaar geworden... Ik weet niet waarmee het te maken heeft.
Ofwel de ChevronWP7 (officiële) unlock, ofwel spotify (dat NIET opstaat, maar wel geďnstalleerd is), ofwel één of andere app die instabiel draait, ofwel de laatste WP7 updates van samsung.

Welkom bij de club :(
Je hebt een battery monitor voor unlocked phones...
Ik haal nu doorgaans de 10 uur.

Ik heb net zo'n token gekocht alleen moet ik nu SDK1 installeren en daarvoor heb ik weer VB sp1 nodig...
Al met al veel gedoe ;(

• Donenzone
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 25-07 11:17

Donenzone

Allons-y!

quote:
NeoCracer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:07:

Ik heb direct na het installeren van Spotify hetzelfde gemerkt. Heb maar een topic geopend op Microsoft Answers. Zal ook es wat sturen naar Spotify-support.

Donenzone wijzigde deze reactie 20-11-2011 12:01 (6%)

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
quote:
Donenzone schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:00:
[...]

Ik heb direct na het installeren van Spotify hetzelfde gemerkt. Heb maar een topic geopend op Microsoft Answers. Zal ook es wat sturen naar Spotify-support.
je hebt Spotify dus al gedeinstalleerd en daarmee was het probleem weg ? Of gok je nu op Spotify als oorzaak ?

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

Battery monitor:

11:53 - 100%
13:11 - 79%

Dat is ongeveer 20% in 1 uur... Dit wordt m niet hoor ;(
Ik heb geen spotify overigens...

EDIT: Wel Whatsapp maar dat maakt vrij weinig uit

StrongArmLance wijzigde deze reactie 20-11-2011 14:06 (29%)

• NeoCracer
En iedereen heeft dus dit probleem sinds ongeveer een week?

• Donenzone
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 25-07 11:17

Donenzone

Allons-y!

quote:
mcetweaker schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:51:
[...]

je hebt Spotify dus al gedeinstalleerd en daarmee was het probleem weg ? Of gok je nu op Spotify als oorzaak ?
Nee, maar het gebeurde vrijwel direct na het installeren van Spotify (en in die tijd ook geen Zune-updates of andere apps geďnstalleerd) en het gebeurt nu altijd na het luisteren naar muziek in Spotify. Zal tijdens een drain de app wel eens verwijderen (doe ik liever niet want dan mag je weer 8 GB aan muziek binnen trekken) om te kijken.

Donenzone wijzigde deze reactie 20-11-2011 14:16 (6%)

• jobvr
quote:
NeoCracer schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:17:
En iedereen heeft dus dit probleem sinds ongeveer een week?
nee, bij mij is niets veranderd. gaat elek nacht in de lader en 's avonds heb ik dan nog 35 tot 40% over metgemiddeld gebruik.. Ik moet wel zeggen dat ik altijd netjes verbindingen aan en uit zet. bleu-tooth alleen aan als ik in de autot zit. Wifi gaat uit zodra ik van huis vertrek enz.

De laatste update van een week geleden heeft iets aan de radio-software veranderd. kan zijn dat daardoor de radio minder zuinig is geworden en als je dus niet de hele tijd iets uizet als je het niet nodig hebt, dat tie dan meer slurpt...

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:48

Matthijs Hoekstra

Windows Phone Development

quote:
jobvr schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:18:
[...]

nee, bij mij is niets veranderd. gaat elek nacht in de lader en 's avonds heb ik dan nog 35 tot 40% over metgemiddeld gebruik.. Ik moet wel zeggen dat ik altijd netjes verbindingen aan en uit zet. bleu-tooth alleen aan als ik in de autot zit. Wifi gaat uit zodra ik van huis vertrek enz.

De laatste update van een week geleden heeft iets aan de radio-software veranderd. kan zijn dat daardoor de radio minder zuinig is geworden en als je dus niet de hele tijd iets uizet als je het niet nodig hebt, dat tie dan meer slurpt...
Volgens mij ga jij niet merken als je dat soort dingen dus niet doet. Ik zet nooit BT en Wifi uit en haal met gemak de dag. De telefoon doet al heel veel op dat gebied voor je namelijk. Dus ben benieuwd als je een keer een dag dat soort dingen niet doet wat het verschil is.

• jobvr
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:16:
[...]

Volgens mij ga jij niet merken als je dat soort dingen dus niet doet. Ik zet nooit BT en Wifi uit en haal met gemak de dag. De telefoon doet al heel veel op dat gebied voor je namelijk. Dus ben benieuwd als je een keer een dag dat soort dingen niet doet wat het verschil is.
Nou, ga het morgen eens proberen,

probleem bij dat soort testen is dat ze nooit objectief zijn, omdat je telefoon gedrag elke dag anders is. Maar goed, als het verschil wegvalt tegen het verschillend telefoon gebruik, kan ik mezelf de moeite besparen van de hele tijd aan enuit zetten. Bij mij komt de gewoonte omdat ik grote delen van de dag ik een totaal afgeschermde ruimte werk zonder ontvangst (nee helemaal niets) Als ik dan mijn Tytn niet in vliegmodus zetten haalde ik bijna het eind van de dag niet omdat hij de heletijd probeert te connecten. Hierrdoor heb ik te tik opgelopen door verbindingen uit te zetten als ik weet dat ze geen (nuttige) verbinding kunnen maken.. maar misschien zitten er wel hele mmoie nieuwe features in WP7.5 die in dat soort situaties mijn batterij sparen.

jobvr wijzigde deze reactie 20-11-2011 16:32 (4%)

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:48

Matthijs Hoekstra

Windows Phone Development

quote:
jobvr schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:30:
[...]

Nou, ga het morgen eens proberen,

probleem bij dat soort testen is dat ze nooit objectief zijn, omdat je telefoon gedrag elke dag anders is. Maar goed, als het verschil wegvalt tegen het verschillend telefoon gebruik, kan ik mezelf de moeite besparen van de hele tijd aan enuit zetten. Bij mij komt de gewoonte omdat ik grote delen van de dag ik een totaal afgeschermde ruimte werk zonder ontvangst (nee helemaal niets) Als ik dan mijn Tytn niet in vliegmodus zetten haalde ik bijna het eind van de dag niet omdat hij de heletijd probeert te connecten. Hierrdoor heb ik te tik opgelopen door verbindingen uit te zetten als ik weet dat ze geen (nuttige) verbinding kunnen maken.. maar misschien zitten er wel hele mmoie nieuwe features in WP7.5 die in dat soort situaties mijn batterij sparen.
slecht radio ontvangst is altijd killing voor je batterij omdat ie dan vol vermogen probeert toch een verbinding te maken. ik had het over de zaken die je daarvoor noemde zoals BT en Wifi

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:19:
[...]

slecht radio ontvangst is altijd killing voor je batterij omdat ie dan vol vermogen probeert toch een verbinding te maken. ik had het over de zaken die je daarvoor noemde zoals BT en Wifi
En een slecht 3g ontvangst? Want mijn batterij is echt slecht!

• jobvr
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:19:
[...]

OK, ja moet zeggen dat mijn kennis op dat gebied wat roestig is. Van je radio weet ik dat hij probeert met maximaal vermogen verbinding te krijgen, maar voor je 3g/hspa wifi en blu-tooth maakt het dus niet uit als ze geen bereik/verbinding hebben. Kan me idd goed voorstellen dat blu-tooth en Wifi alleen "luisteren" wat er in de omgeving zit en zolang je er geen verbinding mee maakt kost het niet veel extra. (Wordt geloof ik wel veel moeite gedaan om te zorgen dat wifi minder energie gebruikt als je telefoon in de standby staat)

Maar hoe zit tie met de 3G/hspa ?? Als je geen service provider verbinding hebt dan heb je die natuurlijk ook niet, maar als je op een plek zit met goed bereik, maak een mattig 3G/hspa bereik en je ziet bijvoorbeeld je telefoon de heletijd switchen tussen 3g en hspa, kost dat ook extra energie??

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:34
Slecht 3G bereik is, denk ik, wat Matthijs Hoekstra hierboven bedoelde met "slechte radio ontvangst" en ja, dit trekt idd je batterij leeg. Switchen tussen 3G en HSPA is daarentegen normaal, de 3G verbinding is actief tijdens stand-by en bij bellen, data gaan over HSPA.

• jobvr
quote:
Marly schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:11:
Slecht 3G bereik is, denk ik, wat Matthijs Hoekstra hierboven bedoelde met "slechte radio ontvangst" en ja, dit trekt idd je batterij leeg. Switchen tussen 3G en HSPA is daarentegen normaal, de 3G verbinding is actief tijdens stand-by en bij bellen, data gaan over HSPA.
Volegsn mij worden er nu een aantal zaken door elkaar gehaald, want 3G is een data verbinding, net als GPRS, alleen weet ik niet meer of GPRS nou via de normale radio ging of dat dat de voorloper er van was, maar ik wacht graag het antwoord van Guru Hoekstra af :)

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:34
Nee hoor, maak je geen zorgen, na bijna 20 jaar mobiele telefoons gebruikt te hebben haal ik niets meer door elkaar ;).
Het 3G (UMTS) netwerk is ook om te bellen, data-verbinding op de moderne toestellen gaat inmiddels via 3,5G en in de toekomst (en in enkele landen, w.o. USA nu al) ook over 4G.
GPRS daarentegen is 2,5G, de (langzame) dataverbinding, die je kunt gebruiken, wanneer in je omgeving alleen GSM (2G) dekking is, of wanneer je nog een oud toestel hebt, zonder UMTS.

• NeoCracer
Batterij probleem opgelost. Ik heb gewoon eens alles geformatteerd en telefoon opnieuw ingesteld. Werkt weer naar behoren !

• thuhoan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-10-2013
Hier hebben we V&A voor

Ik ga voor de omnia W of lumia

PaT wijzigde deze reactie 22-11-2011 14:48 (43%)

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

Hier hebben we V&A voor

PaT wijzigde deze reactie 22-11-2011 14:49 (86%)

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:08
Gisteren MS update gehad.

Van: OS:7.10.7720.68
Naar: OS:7.10.7740.16

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:48

Qurius

sup bro

quote:
Speedster schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:55:
Gisteren MS update gehad.

Van: OS:7.10.7720.68
Naar: OS:7.10.7740.16
Dan heb je internetsharing op een branded toestel gekregen.

Toch?

• Speedster
quote:
Qurius schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:11:
[...]

Dan heb je internetsharing op een branded toestel gekregen.

Toch?
Nee dat had ik al.

Deze update behelst:

Update 7.10.7740.16
Email threads. Fixes an email issue related to Microsoft Exchange Server 2003. With this fix, when you reply to or forward a message, the original message is now included in your response.

Voicemail. Fixes a voicemail notification display issue that occurs on some European and Asian networks under certain conditions.

This update is available only in certain markets.

• Soldaaatthijs
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:00
Hallo iedereen ik heb een omnia 7 en zou graag de nederlandse taal op me telefoon krijgen. Nu heb ik er al een tijdje naar lopen zoeken. Nu zag ik dat als je iets van NoDo heb dat je dan in je registry de taal kan aanpassen en zo de nederlandse taal kan krijgen. Nu heb ik gewoon die laatste versie van windows phone 7 er op staan. Maar kan niet vinden als het mogelijk is om terug te gaan naar de NoDo update.

Ik zou jullie helpt zeer waarderen.

• marcel23456
quote:
PaT schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:03:
[...]

:Y Ik blijf nog wel even hangen bij WP7, bevalt me meer dan goed!
En uiteindelijk kon ik toch niet wennen aan wp7 :| de beeld kwaliteit en degelijkheid van deze samsung is superged, maar omdat het nog zo kakelvers is valt er niet echt mee te tweaken zoals bv tegenover android. Daarom ben ik overgestapt op toch weer een samsung maar nu de note.

Ik weet zeker dat wp7 een goeie toekomst heeft en ik zal over een jaar, als wp8 hopelijk is uitgerold, zeker nog een poging wagen ;w

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
marcel23456 schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:53:
[...]

En uiteindelijk kon ik toch niet wennen aan wp7 :| de beeld kwaliteit en degelijkheid van deze samsung is superged, maar omdat het nog zo kakelvers is valt er niet echt mee te tweaken zoals bv tegenover android. Daarom ben ik overgestapt op toch weer een samsung maar nu de note.

Ik weet zeker dat wp7 een goeie toekomst heeft en ik zal over een jaar, als wp8 hopelijk is uitgerold, zeker nog een poging wagen ;w
Too bad ;w
Maar neemt niet weg dat de note echt stoer is, alleen voor die telefoon geef ik m'n omnia op (en voor de W)

Hierboven, op Google staat heel wat

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:53

Martinspire

GoTLive.nl Xbox community

quote:
marcel23456 schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:53:
[...]

Je wilt dus blijkbaar tweaken om het tweaken maar niet om de bruikbaarheid echt te verbeteren? Ik snap niet wat je nou precies wilt kunnen aanpassen. Bovendien kun je een telefoon al unlocken en eigen native code draaien. Dus wat je nu precies als nadeel ziet snap ik niet helemaal.

Martinspire ; GoTLive Xbox Community ; Tweakers Blog

• marcel23456
quote:
Martinspire schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:28:
[...]

Je wilt dus blijkbaar tweaken om het tweaken maar niet om de bruikbaarheid echt te verbeteren? Ik snap niet wat je nou precies wilt kunnen aanpassen. Bovendien kun je een telefoon al unlocken en eigen native code draaien. Dus wat je nu precies als nadeel ziet snap ik niet helemaal.
Ik denk dat we beide het wel eens kunnen zijn dat er bij android talloze custum rom's zijn te verkrijgen, en soon zelfs android 4.0. Daarbij vind ik persoonelijk android wat speelser en wp7 meer wat strakker en zakelijker.

Het is dus een kwestie van smaak denk ik, ik voel me bij android wat meer thuis. wp7 gaat dat ook nog zeker krijgen, maar dat duurt simpelweg nog iets langer.

• Martinspire

Martinspire

quote:
marcel23456 schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat we beide het wel eens kunnen zijn dat er bij android talloze custum rom's zijn te verkrijgen, en soon zelfs android 4.0. Daarbij vind ik persoonelijk android wat speelser en wp7 meer wat strakker en zakelijker.

Het is dus een kwestie van smaak denk ik, ik voel me bij android wat meer thuis. wp7 gaat dat ook nog zeker krijgen, maar dat duurt simpelweg nog iets langer.
Tuurlijk, er zijn veel custom roms, maar dat is omdat er voor Android ook veel in te stellen is. Elke hardware-bouwer heeft zijn eigen implementatie toegevoegd. HTC met Sense, Samsung, LG, etc. Daarbij laten ze veel mogelijkheden om dingen aan te passen, maar dat is voor die dingen ook vaak wel nodig, anders is Android niet vooruit te branden of functioneel genoeg.

Mijns inziens is dat bij WP7 gewoon niet nodig. Er zitten voldoende dingen in die je aan kunt passen en het OS is betrouwbaar,snel en uitgebreid genoeg. De rest wordt opgevuld door applicaties en dat zijn er nu steeds meer (al moet ik zeggen dat de meeste applicaties eigenlijk al wel beschikbaar waren toen Mango net uit was, heb maar weinig pareltjes meer gedownload sinds toen).

Daarom mijn vraag opnieuw: wat zou je dan willen aanpassen/tweaken? Want ik heb het idee dat het nu is dat het niet kán, maar dat het er nu alleen om draait dát het niet kan, ipv dat je dingen mist of anders zou willen hebben.

Martinspire wijzigde deze reactie 28-11-2011 21:39 (8%)

• marcel23456
quote:
Martinspire schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:38:
[...]

Daarom mijn vraag opnieuw: wat zou je dan willen aanpassen/tweaken? Want ik heb het idee dat het nu is dat het niet kán, maar dat het er nu alleen om draait dát het niet kan, ipv dat je dingen mist of anders zou willen hebben.
Wat kan is bv een betere weer app voor op het homescreen. Ik vond dat je dit in wp7 niet kon vinden. Alleen samsung now panorama app was er, maar was niet echt bijzonder. daarbij kan ik wel gaan neerzetten wat ik precies bedoel met "tweaken" maar dan kan ik mijn account gelijk aan de wilgen hangen op dit forum, als je snapt wat ik bedoel ;)

Dan navigatie. Zéér beperkt in wp7 market, de enigste is navigon, maar de huidige prijs van 84 Euro is way over the top. Nu nokia komt mijn zijn drive versie zie ik wel wel licht gloren aan de horizon, maar voor mensen buiten nokia is het aanmodderen, gezien navigon de enigte is met een goede navigatie applicatie.

marcel23456 wijzigde deze reactie 28-11-2011 22:19 (18%)

• Martinspire

Martinspire

quote:
marcel23456 schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:17:
[...]

Wat kan is bv een betere weer app voor op het homescreen. Ik vond dat je dit in wp7 niet kon vinden. Alleen samsung now panorama app was er, maar was niet echt bijzonder. daarbij kan ik wel gaan neerzetten wat ik precies bedoel met "tweaken" maar dan kan ik mijn account gelijk aan de wilgen hangen op dit forum, als je snapt wat ik bedoel ;)

Dan navigatie. Zéér beperkt in wp7 market, de enigste is navigon, maar de huidige prijs van 84 Euro is way over the top. Nu nokia komt mijn zijn drive versie zie ik wel wel licht gloren aan de horizon, maar voor mensen buiten nokia is het aanmodderen, gezien navigon de enigte is met een goede navigatie applicatie.
Je hebt het over apps. Dat noem ik niet tweaken, dat is gewoon andere applicaties gebruiken.

Verder geef ik je gelijk over de weer-apps al is er sinds kort een grote verbetering. Zowel Buienradar, Accuweather als Het Weer zijn verbeterd en laten nu ook het weer op de live-tile zien. Zowel de radar als huidige weer in de regio zijn beschikbaar. Ik zelf gebruik Het Weer en kan daar dus het locale weer zien. Daarnaast gebruik ik Het Verkeer om files en flitsers te zien op mijn geselecteerde snelwegen, waarbij ik de applicatie vaak ook open om op de kaart wat meer te zien (tussenwegen bijvoorbeeld). Ik heb soortgelijke applicaties ook gezocht op een iPad (had effe niets te doen), maar daar is het wat minder. Bovendien kun je daar niet makkelijk het weer of files zien, zonder dat je een applicatie moet openen.

Over navigatie kan ik kort zijn: daar is de keuze inderdaad beperkt, al is er naast Navigon nog wel het 1 en ander te krijgen. Echter is het nog niet lang uit gebracht dus ook daar komt wel verbetering in. Helaas heeft Tom Tom aangegeven voorlopig nog geen systeem te maken, maar er zijn altijd nog andere bedrijven die iets kunnen gaan doen. Nokia is de eerste (helaas niet officieel voor andere toestellen te krijgen), maar er komt vast nog meer. Zelf ben ik erg tevreden over Navigon en snap ik dat de prijs wat hoog is, maar daar krijg je ook wel wat voor terug. Aanmodderen is dus een ander woord voor krent imho.

Ik heb zelf mijn telefoon unlocked om multi-tasking te verbeteren en nog wat extra dingen toe te kunnen passen. Dan blijkt dat er toch best nog wat mogelijk is, maar ik heb op dit moment voldoende. Het is hierdoor ook mogelijk om mapjes aan te maken en meer speciale dingen die normaal gesproken niet kunnen.

Dus ik denk dat het toch wel wat positiever staat dan wat jij hebt ervaren, maar er zit mogelijk alweer een tijdje tussen. Sinds Mango uit is en mijn telefoon unlocked is, bevalt hij heel goed. Ik heb met wat mooie applicaties nu een erg uitgebreide telefoon die qua gebruiksgemak echt subliem is.

• roboreaper
  • Laatst online: 25-07 09:50

roboreaper

Collecting your robots

quote:
Soldaaatthijs schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:15:
Hallo iedereen ik heb een omnia 7 en zou graag de nederlandse taal op me telefoon krijgen. Nu heb ik er al een tijdje naar lopen zoeken. Nu zag ik dat als je iets van NoDo heb dat je dan in je registry de taal kan aanpassen en zo de nederlandse taal kan krijgen. Nu heb ik gewoon die laatste versie van windows phone 7 er op staan. Maar kan niet vinden als het mogelijk is om terug te gaan naar de NoDo update.

Ik zou jullie helpt zeer waarderen.
als het goed is moet je dar voor Mango installeren voor NL (7.5)

• Hoshimaru
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-07 23:22
Het energieverbruik van de Omnia 7 is precies wel sterk afhankelijk van het netwerk waar je op zit.
In België, bij Proximus, kon ik 2 dagen zonder opladen, met af en toe bellen en op internet te zitten. Wifi en BT weliswaar niet ingeschakeld. Nu zit ik al 2 weken in Japan op NTT DoCoMo en ik kan er amper een dag mee overweg. Soms is het na 12u al op (°_ °;

Need altcoins? Join Cryptsy

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:41
quote:
roboreaper schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:04:
[...]
als het goed is moet je dar voor Mango installeren voor NL (7.5)
Updaten naar WP7.5 geeft je geen extra talen. Daarvoor zal je een registry aanpassing moeten doen op prenodo en dan updaten.
Andere mogelijkheid is om een NL versie erop te flashen. De weg daartoe staat vast wel beschreven op xda oid.

• Martinspire

Martinspire

quote:
Hoshimaru schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:12:
Het energieverbruik van de Omnia 7 is precies wel sterk afhankelijk van het netwerk waar je op zit.
In België, bij Proximus, kon ik 2 dagen zonder opladen, met af en toe bellen en op internet te zitten. Wifi en BT weliswaar niet ingeschakeld. Nu zit ik al 2 weken in Japan op NTT DoCoMo en ik kan er amper een dag mee overweg. Soms is het na 12u al op (°_ °;
Misschien dat je in belgië vaker op een 3g/gprs netwerk zit en hij dan ook minder stroom verbruikt? Kan me voorstellen dat ie in Japan bijna constant op Hsdpa zit.

Als je vervolgens programma's regelmatig laat updaten, je locatie laat bijhouden met behulp van gsm ondersteuning (AGPS) en naar updates laat zoeken kan het zijn dat ie dus meer netwerk gebruikt en dus sneller leeg is. Al is het redelijk veel. Misschien dat je ook wat vaker kijkt naar weer/verkeer of vertalingen?

Martinspire wijzigde deze reactie 30-11-2011 17:34 (19%)

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 23-07 20:50
Mijn unbranded Omnia 7 heeft zojuist ook de 7740.16 update gekregen.

Tweakers 7 userstyle

• Broodbeleg
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-09-2013
Die van mij is nu ook aan het updaten. :)

EDIT: Ik had beter moeten kijken. Slechts een minor update en nog steeds geen internet sharing voor mijn unbranded omnia. :(

Broodbeleg wijzigde deze reactie 30-11-2011 21:10 (60%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

Net notification gekregen voor de update, wat houdt hij in? Qua Batterij etc? *.*

Edit:

It's to address a bug in Windows Phone 7.5 which caused the omission of the original message when reply to/forward a mail related to Microsoft Exchange Server 2003.

Microsoft is delivering an update with build number 7.10.7740.16 that solves this issue. Along with that, Microsoft has also fixed the voicemail notification issue.

//

http://usingwindowshomese...ate-version-7-10-7740-16/

The first fix is how Windows phone works with Exchange Server. Microsoft say the fix includes the original message in a forward or response when you send or reply. The second minor fix addresses a “voicemail notification issue”.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 30-11-2011 21:32 (97%)

• Devster
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-07 12:53

Devster

thuisbarista

Nog geen internet sharing dus voor unbranded Omnia7's....

Devster wijzigde deze reactie 30-11-2011 23:02 (75%)

Life is too short to drink bad coffee...

• Martinspire

Martinspire

quote:
kristan schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:28:
Net notification gekregen voor de update, wat houdt hij in? Qua Batterij etc? *.*

Edit:

It's to address a bug in Windows Phone 7.5 which caused the omission of the original message when reply to/forward a mail related to Microsoft Exchange Server 2003.

Microsoft is delivering an update with build number 7.10.7740.16 that solves this issue. Along with that, Microsoft has also fixed the voicemail notification issue.

//

http://usingwindowshomese...ate-version-7-10-7740-16/

The first fix is how Windows phone works with Exchange Server. Microsoft say the fix includes the original message in a forward or response when you send or reply. The second minor fix addresses a “voicemail notification issue”.
Volgens mij is die update er al een tijdje, maar vond het wel opvallend om hier een patch voor uit te brengen, maar dat andere dingen wel weer in een grote release (zoals mango) worden gedaan. Ziet er mij niet echt als critical uit

• Hoshimaru
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-07 23:22
quote:
Martinspire schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:33:
[...]

Misschien dat je in belgië vaker op een 3g/gprs netwerk zit en hij dan ook minder stroom verbruikt? Kan me voorstellen dat ie in Japan bijna constant op Hsdpa zit.

Als je vervolgens programma's regelmatig laat updaten, je locatie laat bijhouden met behulp van gsm ondersteuning (AGPS) en naar updates laat zoeken kan het zijn dat ie dus meer netwerk gebruikt en dus sneller leeg is. Al is het redelijk veel. Misschien dat je ook wat vaker kijkt naar weer/verkeer of vertalingen?
Ik gebruik gMaps wel regelmatig wanneer ik op zoek ben naar een bepaalde tempel of gebouw, maar dat is het ook. Ik Facebook minder en check regelmatig wel de uurregeling van de treinen, om niet in een boerengat zoals Gotemba vast te zitten :p

Maar dat van HSDPA zou heel goed mogelijk zijn, maar ik dacht dat dat net minder energie zou slurpen ^^"

Need altcoins? Join Cryptsy

• grol4
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 12:44
Even een korte vraag: hebben jullie ook last van een compas die uit staat?
Sinds mango doet hij het van mij niet meer, is dat een kwestie van rtm of is het een bekend probleem?

• Soundless
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 25-07 14:40
Ik merk dat ik elke keer mijn kompas opnieuw moet kalibreren. Kan dit niet anders ofzo >_>

Rock the Block for Windows Phone 7+ by Super Software Studio

• NeoCracer
quote:
Devster schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:02:
Nog geen internet sharing dus voor unbranded Omnia7's....
Als je het echt wil, kan je altijd een ChevronWP7 unlock uitvoeren (officieel, kost geld (10 euro)) en dan kan je een XAP installeren naar je Omnia7 zodat internet sharing wel wordt geactiveerd.
Zo heb ik dat toch gedaan om internet sharing te hebben op mijn Omnia.

Naast die XAP, kan je natuurlijk allerlei andere apps sideloaden die bv. homebrew zijn.

• jobvr
quote:
NeoCracer schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:32:
[...]

Als je het echt wil, kan je altijd een ChevronWP7 unlock uitvoeren (officieel, kost geld (10 euro)) en dan kan je een XAP installeren naar je Omnia7 zodat internet sharing wel wordt geactiveerd.
Zo heb ik dat toch gedaan om internet sharing te hebben op mijn Omnia.

Naast die XAP, kan je natuurlijk allerlei andere apps sideloaden die bv. homebrew zijn.
¤10,- ??? hebben ze de prijs verhoogt, was toen ik het deed nog $9,- en zag op mijn paypal afschrijving dat dat ¤6,- was....

• NeoCracer
quote:
jobvr schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:50:
[...]

¤10,- ??? hebben ze de prijs verhoogt, was toen ik het deed nog $9,- en zag op mijn paypal afschrijving dat dat ¤6,- was....
Ik was even te snel geweest, inderdaad 9$, wat ongveer 6EUR zal zijn;

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 23-07 20:50
quote:
grol4 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:44:
Sinds mango doet hij het van mij niet meer, is dat een kwestie van rtm of is het een bekend probleem?
Niet meer? Voor Mango heeft ie het sowieso niet gedaan ivm ontbrekende drivers. Misschien moet je een andere app installeren die de officiele api gebruikt ipv samsung hacks?

Tweakers 7 userstyle

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
NeoCracer schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:16:
[...]

Ik was even te snel geweest, inderdaad 9$, wat ongveer 6EUR zal zijn;
Welke xaps heb jij erop gezet tot nu toe?
Ik heb m ge-unlocked, maar ik zie nooit programmaatjes die de moeite waard zijn.
Afgezien van nokia drive en internet sharing

• salival
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05-11-2013
quote:
grol4 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:44:
Je moet je kompas ook zo nu en dan hercalibreren. Dit doe je door je telefoon voor je te houden en door een 8 beweging laat gaan (zo als een kind met een vliegtuigje speelt). De meeste programma's die gebruikmaken van het kompas vragen hier ook om.

Je kunt ook altijd de app Winphone info raadplegen om te kijken of apps het kompas zien.

Ik weet niet of dit je probleem op zal lossen, maar het kost niks om het te proberen :)

salival wijzigde deze reactie 03-12-2011 20:49 (5%)

• NeoCracer
quote:
kristan schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:45:
[...]

Welke xaps heb jij erop gezet tot nu toe?
Ik heb m ge-unlocked, maar ik zie nooit programmaatjes die de moeite waard zijn.
Afgezien van nokia drive en internet sharing
Ook enkel internet sharing en nokia drive.
Ik heb ook wel eens die battery logger geďnstalleerd, maar die verbruikte ook vrij veel batterij had ik de indruk.

Je moet wel oppassen met sommige homebrew apps, want sommige zijn niet echt geoptimaliseerd qua batterijgebruik.

Maar het is leuk om weten dat mijn Windows Phone 'unlocked' is en dat ik dingen kan sideloaden.

• grol4
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 12:44
quote:
salival schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:47:
[...]

Je moet je kompas ook zo nu en dan hercalibreren. Dit doe je door je telefoon voor je te houden en door een 8 beweging laat gaan (zo als een kind met een vliegtuigje speelt). De meeste programma's die gebruikmaken van het kompas vragen hier ook om.

Je kunt ook altijd de app Winphone info raadplegen om te kijken of apps het kompas zien.

Ik weet niet of dit je probleem op zal lossen, maar het kost niks om het te proberen :)
Punt is: hij doet helemaal niets, nergens. Ook niet in bing maps, gmaps, of andere dingen. Ook als je in telefoon iets met cijfers en hekjes doet staat hij uit.

Hij geeft bij Apps aan dat het kompas mist en geeft mij geen optie om te 'hercalibreren'.
Op sommige plekken zeggen ze dat het komt doordat mango is geforceerd, maar nu heb ik dus nog steeds een compas en accelerometer die uit staan.

(aldus de app die je aanwees)
Compass: no, Gyroscope: no, Motion: no

• hAl
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-07 09:16
Overigens is de app om te hebben met een compass de Skymap free app.
http://www.windowsphone.c...9e-e011-986b-78e7d1fa76f8

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:28
quote:
hAl schreef op maandag 05 december 2011 @ 07:19:
Overigens is de app om te hebben met een compass de Skymap free app.
http://www.windowsphone.c...9e-e011-986b-78e7d1fa76f8
Deze app geeft (ook) aan dat er geen compass aanwezig is in de Omnia net als de Outdoor Navigation app. Heeft de Omnia 7 eigenlijk wel deze mogelijkheid, ik heb deze functie nooit kunnen gebruiken (voor of na Mango)?

• hAl
quote:
gauchov6 schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:11:
[...]

Deze app geeft (ook) aan dat er geen compass aanwezig is in de Omnia net als de Outdoor Navigation app. Heeft de Omnia 7 eigenlijk wel deze mogelijkheid, ik heb deze functie nooit kunnen gebruiken (voor of na Mango)?
Ik kan de Skymap app met kompas op mijn Omnia 7 (16GB) dus wel gebruiken.
Het is echter niet ondenkbaar dat er partijen zijn met een afwijkende chipset die geen werkend kompas bevat omdat het geen item in de specs was bij de verkoop van de Omnia 7.
Ik ben dus bang dat als je geen kompas hebt in je Omnia 7 dat je dan pech hebt.

• gauchov6
quote:
hAl schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:34:
[...]

Ik kan de Skymap app met kompas op mijn Omnia 7 (16GB) dus wel gebruiken.
Ik heb een 8GB uitvoering (net na introductie gekocht) misschien dat er inderdaad verschillende chipsets in omloop zijn.

• ImpaileR
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

quote:
gauchov6 schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:43:
[...]

Ik heb een 8GB uitvoering (net na introductie gekocht) misschien dat er inderdaad verschillende chipsets in omloop zijn.
Ik heb ook de 8GB versie, ook net na introductie gekocht. Bij mij werkt het kompas wel.
Bijzonder dat men zo kort in het begin en zo kort na elkaar al zulke verschillen heeft.
quote:
grol4 schreef op maandag 05 december 2011 @ 03:05:
Compass: no, Gyroscope: no, Motion: no
Compass: Yes, Gyroscope: No, Motion: Yes

ImpaileR wijzigde deze reactie 05-12-2011 11:57 (18%)

• gauchov6
quote:
ImpaileR schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:55:
[...]
Ik heb ook de 8GB versie, ook net na introductie gekocht. Bij mij werkt het kompas wel.
Bijzonder dat men zo kort in het begin en zo kort na elkaar al zulke verschillen heeft.
[...]
Compass: Yes, Gyroscope: No, Motion: Yes
Apart inderdaad, wellicht heb ik een firmware update nodig?

Ik zit nu op:
OS 7.10.7740.16
Firmware 2424.10.11.1
Hardware 3.15.0.4
Radio Software 2424.11.2.2
Radio Hardware 0.0.0.800
Bootloader 4.11.0.3
Chip SOC 0.36.2.0

gauchov6 wijzigde deze reactie 05-12-2011 15:52 (1%)
Reden: hardware version toegevoegd

• ozzynator
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:10
quote:
gauchov6 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:26:
[...]

Apart inderdaad, wellicht heb ik een firmware update nodig?

Ik zit nu op:
OS 7.10.7740.16
Firmware 2424.10.11.1
Radio Software 2424.11.2.2
Radio Hardware 0.0.0.800
Bootloader 4.11.0.3
Chip SOC 0.36.2.0
heb zelf een unbranded 16gb, die geeft ook altijd meldingen dat een kompas ontbreekt bij sommige apps. Heb dezelfde firmware, alleen een andere bootloader. Die staat op 5.2.1.4. (afgelopen zaterdag update er op gezet.)

Nokia Lumia 920, grijs.

• hAl
Ik zit nu met werkend kompas op:
OS 7.10.7740.16
Firmware 2424.11.9.2
Hardware revision 3.15.0.4
Radio Software 2424.11.9.1
Radio Hardware 0.0.0.800
Bootloader 5.9.0.6
Chip SOC 0.36.2.0

dat zijn best veel verschillen.

• salival
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05-11-2013
Ik heb de zelfde waarden als hAl, ook met werkend kompas.

Ik heb mijn Omnia enige maanden geleden gekocht als Duitse T-mobile versie en er later unbranded firmware op gezet. Misschien dat dat kan uitmaken.

• ozzynator
ik had gisteren iets raars: was de batterij aan het opladen, une momento dato wastie vol, maar zat nog aan de oplader. Ik een berichtje typen, was het net alsof het toetsenbord helemaal niet meer reageerde (zeg maar net alsof je vingers heel koud zijn). Ik de lader los en alles weer als vanouds.

Meer mensen hier last van?

Nokia Lumia 920, grijs.

• jaspa
  • Laatst online: 25-07 14:33
quote:
ozzynator schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:07:
ik had gisteren iets raars: was de batterij aan het opladen, une momento dato wastie vol, maar zat nog aan de oplader. Ik een berichtje typen, was het net alsof het toetsenbord helemaal niet meer reageerde (zeg maar net alsof je vingers heel koud zijn). Ik de lader los en alles weer als vanouds.

Meer mensen hier last van?
Ik heb ongeveer hetzelfde en denk dat het te maken heeft met draadloos synchroniseren via Zune.
Het draadloos synchroniseren gebeurd (willekeurig) als de telefoon op netvoeding is aangeloten en tijdens dat dat bezig is heeft het toestel het nogal zwaar en loopt het niet soepel meer. Als ik WiFi uitschakel of het toestel van de netvoeding haal is het over.

• ozzynator
quote:
jaspa schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:37:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde en denk dat het te maken heeft met draadloos synchroniseren via Zune.
Het draadloos synchroniseren gebeurd (willekeurig) als de telefoon op netvoeding is aangeloten en tijdens dat dat bezig is heeft het toestel het nogal zwaar en loopt het niet soepel meer. Als ik WiFi uitschakel of het toestel van de netvoeding haal is het over.
had idd ook de wifi aanstaan, maar is en blijft een beetje vreemd, heb namelijk draadloos synchen (volgens mij) uitstaan en had ook de laptop of pc niet aan staan.

Nokia Lumia 920, grijs.

• FrogNL
  • Laatst online: 12-10-2013
Ik heb gisteren mijn Omnia 7 geüpdatet naar de nieuwe versie (een kleine stap, hij was daarvoor up-to-date) en vanaf dat moment wil mijn telefoon niet meer opladen. Hij heeft vandaag de hele dag aan de oplader gelegen en hij ligt nu ook al enige tijd aan mijn computer, maar de batterij gaat maar niet vol. Hij geeft wel aan bezig te zijn met opladen. Waar kan dit aan liggen? Hoe kan ik dit oplossen? ;(

De huidige versienummers:
OS version: 7.10.7740.16
Firmware revision number: 2424.11.9.2
Hardware revision number: 3.15.0.4
Radio software version: 2424.11.9.1
Radio Hardware version: 0.0.0.800
Bootloader version: 5.9.0.6
Chiop SOC version: 0.36.2.0

Mijn telefoon is trouwens unbranded. Heeft iemand hetzelfde probleem?

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
quote:
FrogNL schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:07:
Ik heb gisteren mijn Omnia 7 geüpdatet naar de nieuwe versie (een kleine stap, hij was daarvoor up-to-date) en vanaf dat moment wil mijn telefoon niet meer opladen. Hij heeft vandaag de hele dag aan de oplader gelegen en hij ligt nu ook al enige tijd aan mijn computer, maar de batterij gaat maar niet vol. Hij geeft wel aan bezig te zijn met opladen. Waar kan dit aan liggen? Hoe kan ik dit oplossen? ;(

De huidige versienummers:
OS version: 7.10.7740.16
Firmware revision number: 2424.11.9.2
Hardware revision number: 3.15.0.4
Radio software version: 2424.11.9.1
Radio Hardware version: 0.0.0.800
Bootloader version: 5.9.0.6
Chiop SOC version: 0.36.2.0

Mijn telefoon is trouwens unbranded. Heeft iemand hetzelfde probleem?
al een keer batterij eruit gehad en opnieuw gestart ?

• stedj
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09-05-2012
Ik kan sinds dit weekend de marketplace en Xbox-live niet meer openen. Als ik ze probeer te openen kom ik gelijk terug op het homescreen. Ik heb als hoofd-account een account geregistreerd in de UK. Misschien dat het daaraan ligt, maar dat moet ik nog gaan uitzoeken. Zijn er hier meer mensen die hiermee problemen hebben?

• Martinspire

Martinspire

quote:
stedj schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:59:
Ik kan sinds dit weekend de marketplace en Xbox-live niet meer openen. Als ik ze probeer te openen kom ik gelijk terug op het homescreen. Ik heb als hoofd-account een account geregistreerd in de UK. Misschien dat het daaraan ligt, maar dat moet ik nog gaan uitzoeken. Zijn er hier meer mensen die hiermee problemen hebben?
Al een keer opnieuw opgestart?
En doet ie het via Zune wel?

• stedj
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09-05-2012
OMG, nu voel ik me echt stom 8)7 . Gewoon even opnieuw opstarten en het probleem was opgelost. Denk dat mijn hersens gisteren nog moeite hadden om te werken, omdat het weekend was. In ieder geval bedankt voor de tip :)

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:01

Bolk

Change the equation.

Hehe, dat geintje met die Marketplace heb ik ook 1 keer gehad.. Reboot did the trick..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• thuhoan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-10-2013
Heeft iemand enig idee waarom ik geen verbinding met het internet kan maken met Ben? TMobile en Vodafone geen problemen.

gevonden: http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php

thuhoan wijzigde deze reactie 14-12-2011 10:42 (24%)

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

• ozzynator
quote:
thuhoan schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:53:
Heeft iemand enig idee waarom ik geen verbinding met het internet kan maken met Ben? TMobile en Vodafone geen problemen.
nee, ondanks al die info die je geeft kan ik me niks bedenken! ;)

Nokia Lumia 920, grijs.

• Speedster
Heb ik weer.

Na het opladen blijft het batterij icoon aangeven dat de telefoon aan het opladen is.

Telefoon gaat daarna razendsnel leeg en op een gegeven moment krijg ik dit:

YouTube: Samsung Omnia 7

Wat heb ik al geprobeerd:

Batterij eruit halen en opnieuw opstarten.
Batterij helemaal leeg laten lopen om te "resetten".
Batterij aansluitingen schoonmaken.

• Martinspire

Martinspire

quote:
Speedster schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:25:
Heb ik weer.

Na het opladen blijft het batterij icoon aangeven dat de telefoon aan het opladen is.

Telefoon gaat daarna razendsnel leeg en op een gegeven moment krijg ik dit:

YouTube: Samsung Omnia 7

Wat heb ik al geprobeerd:

Batterij eruit halen en opnieuw opstarten.
Batterij helemaal leeg laten lopen om te "resetten".
Batterij aansluitingen schoonmaken.
Telefoonbackup terugzetten? Ziet eruit als een bug/software probleem

• Speedster
quote:
Martinspire schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:47:
[...]

Telefoonbackup terugzetten? Ziet eruit als een bug/software probleem
Waarom denk jij dat het een bug/software probleem is?

Mij lijkt het een hardware probleem.

Maar inderdaad voor dat ik de Omnia wederom voor garantie terugstuur moet ik nog even een backup terug zetten en ook default settings proberen.

Inmiddels weer terug naar MDA compact met wm 6.5 en ik weet dat de phone 7 aanhangers het niet willen horen maar WAT EEN VERADEMING!

- Caller announce
- Email announce
- Typen met pennetje gaat veel beter dan typen met (mijn kennelijk te grote) vingers
- MDA compact is gewoon te gebruiken als USB stick

Kortom: moet nog ff 31 keer nadenken of ik nog meer tijd ga investeren in Phone 7 en Samsung Omnia 7.

• Speedster
quote:
Speedster schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:57:
[...]

Inmiddels weer terug naar MDA compact met wm 6.5 en ik weet dat de phone 7 aanhangers het niet willen horen maar WAT EEN VERADEMING!

- Caller announce
- Email announce
- Typen met pennetje gaat veel beter dan typen met (mijn kennelijk te grote) vingers
- MDA compact is gewoon te gebruiken als USB stick

Kortom: moet nog ff 31 keer nadenken of ik nog meer tijd ga investeren in Phone 7 en Samsung Omnia 7.
Dag 2 met de MDA:

Bellen gaat nog steeds veel beter maar de rest....

- Mini schermpje wat amper leesbaar is.
- Typen gaat wel beter met het pennetje maar zie hierboven.
- Alle acties gaan TRAAG.

Kortom nieuwe accu besteld voor de Omnia, hopelijk lost dat mijn probleem op.

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20:14
Iemand een idee hoe je ervoor kan zorgen dat je camera (foto&video) instellingen bewaard blijven, iedere keer moet je alles weer opnieuw instellen, zoals bv. het filmen in 720P, zeer irritant.

EATS Place

• Novermars
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-07 15:51
Helemaal bovenaan staat: 'Instellingen opslaan' oid.

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20:14
^bedankt; omg, ik wist dat het anders was geworden na de update, maar dat het zo simpel was,
* The_Scarabial mompelt iets met beter lezen :)

EATS Place

• hAl
quote:
Zit er wel in.
Kun je activeren volgens Micrsoft via Settings => "Ease of use"
http://www.microsoft.com/...e-speech-on-my-phone.aspx

Vreemd genoeg ontbreekt die optie in mijn settings terwijl ik wel voice commando's heb.

• Speedster
Back-up terug gezet geen verschil.

Start wel op met nieuwe accu maar gaat meteen weer uit...

MAAR kan geen verbinding meer maken met Zune behalve als ik met het stekkertje van de kabel wiebel.

Volgens mij is de micro USB poort stuk en ik ga de Omnia wederom naar Duitsland sturen ter reparatie.

• jobvr
Vraagje,

Zover ik weet heeft de Omnia7 een frondfacing camera, maar is er alleen nog geep app die er gebruik van maakt (er zijn denk ik meer mensen die wachten op Skype voor WP, net als ik)

Nu heb ik alleen de WINPHONE INFO app en die geeft aan onder MISC dat de omnia7 niet over een front-facing camera beschikt :? Nu is mijn vraag, zit er een FFCamera op en zo ja, is de app verkeerd of moet deze in een nieuwe firmware nog enabled worden??

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:32

Domino

8F32

Nee, de omnia heeft geen ffc

Seikoholic by nature!.

• StrongArmLance

StrongArmLance

StrongArmLance

Nope, het lijkt wel zo met die 2 sensors rechtsbovenin

• Fusion_XT
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-05-2013

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

quote:
kristan schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:27:
Nope, het lijkt wel zo met die 2 sensors rechtsbovenin
Mijn Omnia W heeft er ''3''. 2 kleintjes en 1 grote.

i7 980x @ 4Ghz H˛O || 3x2Gb Corsair Dominator 1600C7 || GigaByte X58 UD7 || GTX480 SLI H˛O || Crucial M4 128GB SSD&Intel Postville X25 160GB || Corsair HX1000 || AuzenTech Forte || Logitech Z5400 || 3x Asus VG236H 3D Nvidia Surround@120Hz || Corsair 800D

• Domino

Domino

8F32

De Omnia W heeft dan weer wel een ffc. Maar jobvr heeft een 'oudere' Omnia 7.

Seikoholic by nature!.

• jobvr
quote:
Domino schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:15:
De Omnia W heeft dan weer wel een ffc. Maar jobvr heeft een 'oudere' Omnia 7.
Helemaal correct.. de laatste x dat ik keek zat ik hier in het "Omnia 7" topic en niet het "Omnina W" topic... Denk dat ze wel van plan waren er een FFC in te doen, maar dat die optie om een of andere reden is vervalen. Misschien ondersteunde WP7 het niet en gaf de aansluiting problemen... en zit je nu met WP7.5 met de gebakken peren...

• hAl
Heeft iemand dit al geprobeerd ?
Browser-based “untethered” jailbreak for Samsung Windows Phones now available

hAl wijzigde deze reactie 23-12-2011 21:12 (27%)

• ozzynator

Nokia Lumia 920, grijs.

• Domino

Domino

8F32

quote:
Ik heb er met de kerst even mee gespeeld.

Aan de ene kant werkt het feilloos, iig tot MS het lek patched denk ik.
De andere kant, er is erg weinig homebrew waar je wat aan hebt. Ik blijf iig steken bij ICS en de screen capture tool.

Had ook nog een 'accent color changer' gevonden maar die heeft dan weer een developer unlock nodig :(.

Seikoholic by nature!.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Sony Apple Games Besturingssystemen Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013