• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:07
Mede-auteurs:
  • gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 09:49

discy

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

ZTE Blade

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2iqya2f.png

Inleiding
De Orange San Francisco (ZTE Blade) is een Android budget prepay telefoon, die in September 2010 in het Verenigd Koninkrijk is uitgebracht door de mobiele netwerkprovider Orange UK en heeft in de paar maanden dat de telefoon beschikbaar is daar al heel veel fans gekregen. Omdat de telefoon nu in meerdere landen verkrijgbaar is onder andere namen, zullen we hem vanaf nu de ZTE Blade noemen.

Specificaties
# Android 2.1 Eclair (nieuw: of 2.2.2)
# Qualcomm MSM7227 600MHz processor
# 512MB RAM
# UMTS 900/2100 MHz
# GSM 900/1800/1900 MHz
# HSDPA (3G+)
# 3.2 megapixel (nieuw: of 5) camera with autofocus
# 3.5" WVGA (800x480) OLED (nieuw: of TFT) capacative touchscreen
# WiFi 802.11 b/g
# Bluetooth
# FM radio
# GPS
# Accelerometer
# Digital compass
# Light sensor
# Proximity sensor
# 116mm / 56.5 mm / 11.8mm
# 130g

Waarom is deze telefoon zo populair?
Dat is door de prijs/prestatie/features verhouding! Daar waar bij andere budgettelefoons er vaak is gesneden in de specificaties, is dat op de ZTE Blade niet zo. ls voorbeeld, de HTC Wildfire is anderhalf keer zo duur, en heeft een laag-resolutie scherm (240x320). De ZTE Blade heeft een 800x480 capacitief scherm, 512 MB RAM en mist verder eigenlijk niets, behalve misschien een navigatie trackball of buttons. De ZTE Blade is ook licht en, heel belangrijk, is makkelijk te rooten en te voorzien van een custom ROM, waardoor de functionaliteit met sprongen verder omhoog gaat. Voeg daarbij een zeer actieve community op MoDaCo waarmee er allerlei custom ROMs worden gefabriceerd, en de ZTE Blade kan als een winnaar worden gezien!

Hoe kom ik aan een ZTE Blade?
De ZTE Blade is te koop bij de Belcompany of Bol.com in Nederland voor 100 euro en in België bij Mobistar voor 140 euro.

Een custom ROM flashen
Dit mag eng lijken, en kan inderdaad een effect hebben op de garantie, al is die kans klein. Maar het is relatief simpel, en absoluut de moeite waard :) !

Uitgebreide instructies in het Engels staan op het MoDaCo forum.

Aangeraden roms
Moldovan [Gingerbread]
Swedish Spring [Froyo]

De batterij van mijn Blade gaat niet lang mee!
Veel smartphones vandaag de dag gaan bij normaal gebruik slechts 1 tot 2 dagen mee. De Blade is hier geen uitzondering op. Toch lijken mensen meer te klagen over de batterijlevensduur van de Blade dan bij andere smartphones.

Er zijn enkele manieren om de batterijlevensduur te verlengen, beginnend bij de kalibratie van de batterijmeter. Dit proces gaat als volgt in z’n werk:

1. Sluit de telefoon aan op de lader met de telefoon aan en laad de telefoon helemaal voor 100% op.
2. Koppel de telefoon los van de lader en zet hem uit.
3. Sluit de telefoon weer aan op de lader met de telefoon uit en laad de telefoon geheel op. Dat wil zeggen tot het LED groen is gekleurd + 15-30 minuten: De LED in de Blade kleurt namelijk al groen als hij voor 90% geladen is.
4. Koppel de telefoon los van de lader en zet hem aan
5. Zodra de telefoon volledig is opgestart, zet hem weer uit en sluit de lader weer aan en laad de telefoon geheel op.
6. Koppel de telefoon los van de lader, zet hem aan en start clockwork recovery op (‘volume down’ knop’ inhouden bij het opstarten).
7. Ga naar ‘Advanced’ en druk dan op ‘Wipe Battery Stats’.
8. Reboot je telefoon en klaar

Tutorial: Blade als OpenVPN client naar een OpenVPN server
(bijdrage van sloth)[/b]

Wat heb je nodig?

-Root toegang op je blade
-Terminal of adb
-Een werkende OpenVPN server configuratie, hier ga ik verder niet op in

1) Maak een folder openvpn in de root van je SD

2) Kopieer hiernaar je ca.crt, iets.key, iets.crt en configuratiebestand als iets.conf

3) Maak, als root, een link van waar je Busybox installatie zich bevindt (/system/xbin in mijn geval) naar /system/xbin/bb:

code:
1
2
3
4
su
sysrw
ln -s /system/xbin /system/xbin/bb
sysro

4) Download "OpenVPN Installer" van de market, en installeer als volgt:
- OpenVPN directory "/system/bin"
- ifconfig/route directory "/system/xbin/bb"

5) Download "OpenVPN Settings"van de market, en stel als volgt in:
- Hou je vinger op je config en selecteer dan "Preferences"
- "Script Security Level" -> "Build-in + scripts"

6) Ga vervolgens terug naar de "main" settings van OpenVPN Settings, en open menu.
- Selecteer "Advanced"
- Check "Load tun kernel module"
- Klik on "TUN module settings"
- "Load module using" -> insmod
- "Path to tun module" -> /system/lib/modules/tun.ko

7) Probeer te verbinden, je zou nu een werkende OpenVPN tunnel moeten hebben. Enjoy! :)

Bijlagen:

client.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
remote 1.2.3.4 443
client
proto tcp
tls-client
ca ca.crt
cert iets.crt
key iets.key
dev tun
dev-node /dev/tun
resolv-retry infinite
persist-key
persist-tun
script-security 2
verb 3
log status.log
comp-lzo

openvpn.conf (op de server dus)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
port 443
proto tcp
dev tun
ca ca.crt
cert ietsserver.crt
key ietsserver.key
dh dh1024.pem
server 10.137.20.0 255.255.255.0
ifconfig-pool-persist ipp.txt
keepalive 10 120
comp-lzo
user nobody
group users
persist-key
persist-tun
status openvpn-status.log
verb 3

Disclaimer: veel informatie is van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755556 gehaald, credits naar Crusoe86 hiervoor.
Verder, YMMV. Dit zijn mijn ervaringen om het werkend te krijgen.

Hoe partitioneer ik mijn SDcard voor het gebruik van A2SD?
Sommige ROMs hebben de mogelijkheid om A2SD te gebruiken ingebakken. A2SD is het broertje van de ‘Apps 2 SD card’ mogelijkheid die standaard in Froyo zit. Echter, A2SD verplaatst ALLE apps automatisch naar je SDcard, ook al ondersteund desbetreffende app dat niet. A2SD is namelijk niet meer dan een ‘symlink’ tussen je internal storage en je SDcard.

Een voorwaarde om A2SD te gebruiken is dat je SDcard 2 partities bevat: 1 FAT32 partitie voor je ‘gewone’ data zoals foto’s en muziek en 1 EXT2 partitie voor A2SD.

Je kunt je SDcard partitioneren met behulp van gParted (voor de Linux gebruikers onder ons) of met Minitool Partition Wizard Home Edition (Voor Windows, freeware).

Zorg ervoor dat de eerste partitie die je creërt een Primary FAT32 partitie is en de tweede je Primary EXT2 partitie. Beide partities moeten dus PRIMARY zijn (en niet Logical !). Bijvoorbeeld: 7GB voor de FAT32 partitie en 1GB voor de EXT2 partitie.

Conclusies
Hiermee is de belangrijkste informatie over de ZTE Blade/Orange San Francisco wel gegeven. Niet alles mag hier besproken worden vanwege het beleid van GoT. Het Engelstalige Modaco forum is een goed startpunt voor verdere benodigde informatie. Het topic bevat verder nog meer up-to-date informatie. Veel plezier met deze mooie smartphone :)

Linkjes
Wiki
Review
Video Review
MoDaCo
XDA

[ Voor 255% gewijzigd door JHdD op 23-11-2011 22:52 ]

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 22:15
Dit is toch met abbonement? Dus hoe zou je het beginnen importen? Anders lijkt 99 pond me echt een koopje :P

• JHdD
Pay as you go dus prepaid. ;) Alleen een manier zien te vinden om goedkoop te importeren en hopen dat je de sim lock en Orange troep eraf kan krijgen.

[ Voor 67% gewijzigd door JHdD op 22-09-2010 19:32 ]

• JHdD
Hij is nu ook toegevoegd aan de Orange UK webshop:
http://shop.orange.co.uk/...cisco-from-Orange-in-grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ideaal budget toestel als de simlock er straks af is. Rooten is al gelukt lees ik op Modaco.

Ik ben ook erg geïnteresseerd in een import-actie. Via borderlinx gaat het me 40 euro extra kosten, dat moet goedkoper kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:42

kronolith

[EDIT]

Mmm interesante telefoon! Deze ga ik zeker even in de gaten houden, zeker voor die 99 pond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Wie gaat er even heen en weer? :P

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mooie telefoon, Android gaat denk ik veel veranderen in de telecommarkt want dure abo's voor een leuke telefoon ga je zo niet meer nodig hebben. Jammer dat Orange niet meer in Nederland zit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 12:53
Ziet er inderdaad erg leuk uit, zeker voor die prijs! Capacitief scherm met vrij hoge resolutie, 600 MHz processor, erg nice!
Hoe zit het met de support als je er één uit engeland haalt, kan je dan hier ergens terecht als hij kapot gaat?

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
Dat ziet er erg goed uit voor die prijs!, ik heb ook wel interesse in een importactie :) .

Nadeel als je er een hoop tegelijk zou laten versturen dat je een dikke aanslag betaalt bij de Douane (of geld dat niet voor EU landen). Ideaal zou zijn als iemand naar de UK ging om er een paar mee te nemen kost het ook nauwelijks extra geld.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 13:13

ralfbosz

xm create bosz -c

Binnen de EU heb je geen douane kosten, alleen als je een grote partij koopt ben je denk ik een importeur en dan zullen er wel andere heffingen gelden...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Zie deze review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Dit is inderdaad een mooie vervanger voor mijn pulse.
ik weet niet of het met een borderlinx-achtige dienst gaat werken, orange verstuurd alleen naar het adres waar de creditcard ook op staat geregistreerd

* voor de mensen die het interresant vinden, op het modaco forum zijn er een aantal betrouwbare leden die ze vanuit de uk sturen,

[ Voor 24% gewijzigd door rcarter op 04-10-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 14:43
Een vriendin van mij komt vandaag terug uit de UK en heeft daar voor mij natuurlijk een San Francisco gekocht :-)
Ik moet alleen nog even tot woensdag wachten voordat ik haar zie en de telefoon krijg :-( Dat worden twee hele lange dagen.
De custom roms staan al klaar op m'n pc'tje om geflashed te worden. Via Modaco ook al een (betrouwbare) site gevonden die goedkoop unlockcodes aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 14:43
Ondertussen de telefoon binnen gekregen.
Eerst indruk: Zeer positief!
Toestel ziet er degelijk uit. Reactie is prima, snel genoeg. Scherm is prachtig.

Inmiddels geflashed met een Modaco-rom en ge-unlocked. Nu nog een data-abonnementje regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39
Ook telefoon binnen gekregen (besteld via eBay).
Was alles bij elkaar 175 euro kwijt en voor dat geld kan je hier in Nederland niets vinden dat in de buurt komt van dit toestel.
Ik denk dat dit topic lekker stil zal blijven, omdat het toestel hier niet verkrijgbaar is :) .
Maar gelukkig is er een grote community voor dit toestel op Modaco:
http://android.modaco.com...e-blade-blade-modaco-com/

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mr_Blobby schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:55:
Ook telefoon binnen gekregen (besteld via eBay).
Was alles bij elkaar 175 euro kwijt en voor dat geld kan je hier in Nederland niets vinden dat in de buurt komt van dit toestel.
Ik denk dat dit topic lekker stil zal blijven, omdat het toestel hier niet verkrijgbaar is :) .
Maar gelukkig is er een grote community voor dit toestel op Modaco:
http://android.modaco.com...e-blade-blade-modaco-com/
Dan heb je nog wel redelijk wat extra betaald of niet? 100 pond is 113 euro. Nog wel een leuke prijs maar op dit bedrag betaal je dan toch de helft extra :)

Jammer dat Orange weg is uit NL.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Marzman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:42:
[...]

Dan heb je nog wel redelijk wat extra betaald of niet? 100 pond is 113 euro. Nog wel een leuke prijs maar op dit bedrag betaal je dan toch de helft extra :)

Jammer dat Orange weg is uit NL.
100 pond plus verplichte 10 pond prepaid tegoed plus 5 pond voor unlocken (was unlocked) plus 10 pond verzendkosten is 125 pond = 145 euro (wisselkoers Paypal)
Dus "slechts" 30 euro extra.
Maar als ik een vergelijkbare telefoon in Nederland wil kopen, ben ik tegen de 300 euro kwijt.
Ik heb het eerst nog geprobeerd in het "smeek" topic van Modaco ("please send me a phone"), maar daar werd niet op gereageerd en ik werd ongeduldig.
Dus dan maar via eBay bij iemand met veel en 100% positieve feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Mr_Blobby schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:44:
[...]

100 pond plus verplichte 10 pond prepaid tegoed plus 5 pond voor unlocken (was unlocked) plus 10 pond verzendkosten is 125 pond = 145 euro (wisselkoers Paypal)
Dus "slechts" 30 euro extra.
Maar als ik een vergelijkbare telefoon in Nederland wil kopen, ben ik tegen de 300 euro kwijt.
Ik heb het eerst nog geprobeerd in het "smeek" topic van Modaco ("please send me a phone"), maar daar werd niet op gereageerd en ik werd ongeduldig.
Dus dan maar via eBay bij iemand met veel en 100% positieve feedback.
Waarom geen samsung galaxy i5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Imak schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:19:
[...]

Waarom geen samsung galaxy i5500?
veeeel lagere resolutie
veel kleiner scherm
geen multitouch
geen oled
camera minder megapixels
etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Blobby op 14-10-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Ik zit te overwegen een doe-eens-gek actie te doen en op en neer te vliegen naar Engeland om een paar te kopen. Wie zou er geinteresseerd zijn dat ik er eentje voor je meeneem?

Het plan is om met Ryanair vanaf Eindhoven op en neer te vliegen naar Stansted, en daarvandaan te liften naar Bishop's Stortford, wat 10 km verderop ligt.

Omdat ik donderdagmorgen moet werken, zat ik te denken om di 2 nov 9.25 het vliegtuig heen te nemen, en dan woe 3 nov 6.55 weer terug (stappen/slapen op het vliegveld) of 17.05 (couchsurfing).
De middagvlucht is iets duurder op dit moment.

Mijn reiskosten kunnen we dan verdelen. (ongeveer 50 euris)

Als iemand mee wil kunnen we er zelfs meer meenemen en een toffe trip van maken!
Dat zou nog veel leuker zijn met z'n 2-en of 3-en.

Wie zou er geinteresseerd zijn?
:)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stappen in Engeland? alles is daar om 22.00 dicht :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meegaan zie ik niet zo zitten, maar interesse in 1 of 2 telefoons heb ik op zich wel, ervan uitgaande dat er dan zo'n 10 max 15 euro per toestel boven de 109 pond komt.

Ik vraag me wel af of je zomaar 5+ van die dingen kunt kopen in zo'n winkel?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn, dit ziet er goed uit, zeker als het verwijderen van de SIM-lock zo simpel is. Ik heb net vorige week een HTC Desire gekocht, maar ik zie dit wel als een interessant toestel als backup en voor mijn reizen naar Nederland om te voorkomen dat ik continue SIMs moet wisselen. Aangezien ik een UK inwoner ben, is het maar hopen dat de lokale Orange shop hem op voorraad heeft. Voor die prijs is het een mooi toestel! :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
brama schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:31:
Ik vraag me wel af of je zomaar 5+ van die dingen kunt kopen in zo'n winkel?
Goeie vraag, ik neem aan dat dat wel kan. Je moet toch voor familie, vrienden, bedrijf meerdere kunnen kopen?

@gambieter: kan je dat vragen in de Orange shop, of je er meerdere mag kopen, en zo ja hoeveel?
En zou jij er eventueel eentje voor mij willen kopen? dat scheelt mij reizen als er niet veel interesse is ;)

[ Voor 26% gewijzigd door birdibird op 18-10-2010 14:05 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij kan betalen kan je ze kopen, wie gaat jou onderweg aanhouden en welke winkelier gaat nou vragen stellen als hij even een flink aantal van die dingen kan verkopen? Heb nu wel interesse in deze telefoon gekregen, even de Desire HD uitstellen en tijdelijk zo'n phone kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 18-10-2010 14:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-03 11:21
birdibird schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:15:
Ik zit te overwegen een doe-eens-gek actie te doen en op en neer te vliegen naar Engeland om een paar te kopen. Wie zou er geinteresseerd zijn dat ik er eentje voor je meeneem?

Het plan is om met Ryanair vanaf Eindhoven op en neer te vliegen naar Stansted, en daarvandaan te liften naar Bishop's Stortford, wat 10 km verderop ligt.

Omdat ik donderdagmorgen moet werken, zat ik te denken om di 2 nov 9.25 het vliegtuig heen te nemen, en dan woe 3 nov 6.55 weer terug (stappen/slapen op het vliegveld) of 17.05 (couchsurfing).
De middagvlucht is iets duurder op dit moment.

Mijn reiskosten kunnen we dan verdelen. (ongeveer 50 euris)

Als iemand mee wil kunnen we er zelfs meer meenemen en een toffe trip van maken!
Dat zou nog veel leuker zijn met z'n 2-en of 3-en.

Wie zou er geinteresseerd zijn?
:)
Ik ben hier ook wel geïnteresseerd in, het gaat dan om vermoedelijk twee stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Volgens het topic where-to-buy-a-blade-outside-uk hebben een aantal mensen al meerdere toestellen verkocht aan mensen buiten de UK.
Ik heb ook een toestel gekocht via eBay bij iemand die er meerdere te koop had staan.

@gambieter: ik denk dat je een handeltje kan beginnen, maar kijk goed naar de kleine lettertjes als je het gaat verzenden, want mobiele telefoons kan je niet voor het complete bedrag verzekeren, slechts tot £41 :
"Therefore, the maximum compensation payable for loss or damage to a mobile telephone is 100 times the price of a First class Stamp (currently £41)." (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
ok,

Brama 1 of 2
Chocola 2
Ikzelf 1 of 2

Dus al 6 toestellen. Hoe groot is het doosje, weet iemand dat? Dan kan ik bekijken hoeveel ik in een handbagage tas kan meenemen.

Als jullie me een mailtje sturen, kunnen we even met elkaar bellen.
Ik zou graag willen dat je het geld van te voren overmaakt want ik kan niet alles voorschieten, dus komt het op de vraag of jullie mij vertrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Volgens http://android.modaco.com...ade-outside-uk/page/188/:
17,5x13,5x6 cm
Vanavond thuis kan ik het controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Blobby schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:30:
@gambieter: ik denk dat je een handeltje kan beginnen, maar kijk goed naar de kleine lettertjes als je het gaat verzenden, want mobiele telefoons kan je niet voor het complete bedrag verzekeren, slechts tot £41 :
"Therefore, the maximum compensation payable for loss or damage to a mobile telephone is 100 times the price of a First class Stamp (currently £41)." (bron)
Eh nee, ik wil een handeltje beginnen, ik wil er gewoon zelf eentje ;) . Het forum is ook niet voor handel bedoeld, maar dat terzijde :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:02:
@gambieter: kan je dat vragen in de Orange shop, of je er meerdere mag kopen, en zo ja hoeveel?
En zou jij er eventueel eentje voor mij willen kopen? dat scheelt mij reizen als er niet veel interesse is ;)
Ik ga kijken of het lukt deze week om even langs te gaan, anders wordt het volgende week. Zet svp je DM-functionaliteit aan op het forum, want het topic lijkt me niet de plek om iets te coordineren :) .

oeps, dubbelpost. Maar weer een koffie nemen...

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 18-10-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
gambieter schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:30:
[...]Zet svp je DM-functionaliteit aan op het forum, want het topic lijkt me niet de plek om iets te coordineren :) .
Geen idee hoe dat moet, ik zie bij jou ook geen DirectMessage gegevens. Als het goed is zie je mijn mailadres, dus stuur maar een mailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:19:
Geen idee hoe dat moet, ik zie bij jou ook geen DirectMessage gegevens. Als het goed is zie je mijn mailadres, dus stuur maar een mailtje :)
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan aanvinken dat mensen je Direct Messages kunnen sturen :) . Als je geen DMs kan ontvangen zal je ze ook niet kunnen sturen en daarom het icoontje niet zien? Zie verder je gmail.

Ik heb intussen een paar keer geprobeerd de lokale Orange sjop te bellen, maar ze nemen de telefoon niet op. Online kan ik hem wel bestellen als UK inwoner, maar kreeg niet de mogelijkheid er meer dan 1 te nemen (slechte shopsoftware).

Heb ze uiteindelijk te pakken gekregen. Voorlopig 1 per klant per keer, dus je reisje gaat alleen werken als je naar een stad gaat met veel Orange winkels (wij hebben er hier maar 1 ;) ).

[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 18-10-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
ah, bedankt! heb de DM aangezet.

Dus theoretisch kan je 1 online bestellen en 1 bij de winkel halen?
En dan misschien een paar uur later weer langs gaan, als er andere medewerkers staan...

Hmm, dan wordt mijn plannetje om heen en weer te vliegen en 6 op te halen wat lastig.
Of ik moet even de bus / trein naar Londen pakken. Dat kan wel, maar is weer wat extra reiskosten.

[ Voor 58% gewijzigd door birdibird op 18-10-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:47:
ah, bedankt! heb de DM aangezet.

Dus theoretisch kan je 1 online bestellen en 1 bij de winkel halen?
En dan misschien een paar uur later weer langs gaan, als er andere medewerkers staan...

Hmm, dan wordt mijn plannetje om heen en weer te vliegen en 6 op te halen wat lastig.
Of ik moet even de bus / trein naar Londen pakken. Dat kan wel, maar is weer wat extra reiskosten.
In London zijn er zat stores ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32

Q-bone

Dusss...

Leuke telefoon, mijn gf wil er graag 1, wij hebben een uk postadres, echter las ik hier boven dat je alleen cc op dat adres moet hebben, iemand daar ervaring mee?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
ik zou zeggen, bel het 0044 800 079 2000 nummer even en vraag het de KS. Zou wel makkelijk zijn idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, ik heb er dus twee gekocht, dat was het maximum in de winkel, birdibird is de gelukkige die opgevoerd is als de vriendin die er ook een moest hebben :+ .

Eerste indruk: erg oranje, en vreselijk lelijke achtergrond (vies oranje). Ook irritant veel SMSjes van Orange bij het opstarten. De knopjes aan de onderkant zijn erg klein. Zal dus stevig werk nodig hebben voor de herinrichting, maar ziet er verder interessant uit. Nu eerst unlocken en nieuwe ROM erop, om al die Orange zooi kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
gambieter schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:51:
Goed, ik heb er dus twee gekocht, dat was het maximum in de winkel, birdibird is de gelukkige die opgevoerd is als de vriendin die er ook een moest hebben :+ .

Eerste indruk: erg oranje, en vreselijk lelijke achtergrond (vies oranje). Ook irritant veel SMSjes van Orange bij het opstarten. De knopjes aan de onderkant zijn erg klein. Zal dus stevig werk nodig hebben voor de herinrichting, maar ziet er verder interessant uit. Nu eerst unlocken en nieuwe ROM erop, om al die Orange zooi kwijt te raken.
Met de 'Homescreen selector" kan je snel het Orange homescreen wijzigen naar de standaard Android launcher.
Als je dan je eigen icoontje op de launcher schermen plaats zie je niets meer van Orange.
Ik zit zelf te twijfelen of ik er een nieuwe rom op zal zetten. Ik zie de Orange applicaties tussen de andere applicaties, maar er is genoeg ruimte voor je eigen apps. En er is toch altijd een risico dat het mis gaat bij het wijzigen van de rom.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Blobby op 19-10-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laten jullie weten hoe hij verder bevalt? Het blijft een erg interessante telefoon, vooral voor die prijs. Die telefoon met een zeer goedkope sim only en voila, weer een jaar onder de pannen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
ik heb nog steeds tijd over om begin november eventueel naar de UK te gaan. Iemand nog geinteresseerd?

ps, opgevoerd worden als vriendin.. hmm vreemde uitdrukking eigenlijk, LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wellicht, twijfel echt gigantisch tussen dit en een Desire HD waar ik dan twee jaar aan vast zit. Als het een 4" scherm was met 1Ghz processor dan was ik er al heen gevlogen bij wijze van, prijs zou dan echter ook wel hoger zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Snap ik.
Maar ik ben gezwicht voor deze en ga dan voor de vodafone simonly 400 bel+sms+web voor 14,95 via http://directsales.vodafone.nl/smm
Geen beter deal denkbaar op het moment volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:01:
ps, opgevoerd worden als vriendin.. hmm vreemde uitdrukking eigenlijk, LOL :)
In het Engels: "I need two of them, one for me and one to keep the girlfriend happy. She does not like me having a new phone and her having to use the old one" :+ .

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.arnoudvanvliet.nl/orange_sf1.jpg

Niet helemaal duidelijk waar dat creditcard-achtige ding voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
dat creditcard ding is een top-up pasje. Ik heb er hier nog eentje voor me liggen van een oude sim uit 2008 :)
Ziet er verder goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Soort wannabe garantie kaart? Zoiets kreeg ik ook bij m'n game muis, garantie kaart en clubkaart. Wel aardig compleet pakket als ik het zo zie, daar is dus niet op bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
je gebruikt het pasje in een automaat om je tegoed op te waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* brama houdt de boot nog even af wat betreft de telefoons. Eerst toch maar proberen mijn HD2 weer tot leven te wekken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, unlockcode via Ebay voor £1.50, binnen 5 minuten binnen (zelfs 's avonds laat _/-\o_ ), en telefoon is SIMlock vrij. Ook geen Orange scherm meer, nu alleen nog de specifieke Orange apps eraf gooien. Dan dit weekend de NL prepay kaart kopen voor mijn sporadische bezoekjes.

Ben erg blij met dit topic, had het anders compleet gemist :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Een linkje naar de nieuwste modaco custom rom:

http://www.villainrom.co....-Baked-ROM-Fresh-from-MDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu inderdaad een ander homescreen. Mijn HTC Desire heeft Android 2.2 Froyo en dat is wel een stuk beter dan 2.1 Eclair, maar ja ;) .

Een van de dingen die minder goed is dan de Desire is de landscape mode: daar waar bij de Desire het beide kanten op kan, werkt het bij de SF alleen maar als je linksom (tegen de klok in) gaat, niet als je een kwart slag met de klok mee draait.

Ik denk dat er wel een nieuwe ROM op moet, want sommige dingen werken niet onder 2.1 en ik wil van de Orange applicaties af (de review geeft al aan dat er wat vervelende dingetjes aan die apps zitten). Na de unlock wil de Orange mail applicatie niet.

uiteindelijk is de HTC een stuk beter, maar ja, die was ook 4x zo duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:34

IEF

Why so serious?

gambieter schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 01:39:
Heb nu inderdaad een ander homescreen. Mijn HTC Desire heeft Android 2.2 Froyo en dat is wel een stuk beter dan 2.1 Eclair, maar ja ;) .

Een van de dingen die minder goed is dan de Desire is de landscape mode: daar waar bij de Desire het beide kanten op kan, werkt het bij de SF alleen maar als je linksom (tegen de klok in) gaat, niet als je een kwart slag met de klok mee draait.

Ik denk dat er wel een nieuwe ROM op moet, want sommige dingen werken niet onder 2.1 en ik wil van de Orange applicaties af (de review geeft al aan dat er wat vervelende dingetjes aan die apps zitten). Na de unlock wil de Orange mail applicatie niet.

uiteindelijk is de HTC een stuk beter, maar ja, die was ook 4x zo duur!
Dat is inherent aan eclair (2.1). Er wordt wel druk gewerkt aan een Froyo port voor de SF, dus daar nog even geduld :)

Ik heb overigens ook wel interesse in een SF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IEF schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 01:43:
Dat is inherent aan eclair (2.1). Er wordt wel druk gewerkt aan een Froyo port voor de SF, dus daar nog even geduld :)
Geduld is een schone zaak, en als je mijn huis en kantoor ziet, dan weet je dat geduld geen optie is :+ .

Ik ben zeker benieuwd, en ga mogelijk deze telefoon als klooi- en leerfoon gebruiken :p
Ik heb overigens ook wel interesse in een SF!
offtopic:
Ik ben bang dat ik voorlopig niet meer kan helpen, ik heb al een extra persoon die ik mogelijk ga helpen en dan is mijn bron wel opgedroogd. Maar er zijn andere tweakers in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Hoe is de camera op het ding, kwalitatief gezien?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-10-2010 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:24:
Hoe is de camera op het ding, kwalitatief gezien?
Zoals in de review staat: niet veel soeps. Geen flits, langzaam. Maar daar koop je hem ook niet voor. Voor een snel fotootje bij daglicht zal het OK zijn, maar het gaat geen cameravervanger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:32:
Zoals in de review staat: niet veel soeps. Geen flits, langzaam. Maar daar koop je hem ook niet voor. Voor een snel fotootje bij daglicht zal het OK zijn, maar het gaat geen cameravervanger worden.
*Kuch* review? O-)

Maargoed, nee, dat mag je ook niet verwachten, maar je weet het maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:34:
*Kuch* review? O-)

Maargoed, nee, dat mag je ook niet verwachten, maar je weet het maar nooit :)
*Kuch*. Eerst topic beter lezen? ;)
Daar staat al in dat de camera een minpunt is:
Cons:
• Poor camera
...

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 20-10-2010 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:F

Ik doelde op mijzelf en dat ik die review in mijn haast gemist had, hence de: O-) Alles ontkennen is dan het beste :Y

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-10-2010 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:56:
:F

Ik doelde op mijzelf en dat ik die review gemist had, hence de: O-) Alles ontkennen is dan het beste :Y
Ah. Ik dacht dat je bedoelde dat ik geen echt review heb geschreven met de paar opmerkingen die ik heb gemaakt ;)

(wat klopt, maar ook nooit de pretentie gehad dit een review te noemen ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 20-10-2010 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen die review maar eens grondiger lezen. Ik vind dat OLED schermpje best indrukwekkend op zo'n ding, zeker als je bedenkt dat die schaars schijnen te zijn.
gambieter schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:58:
Ah. Ik dacht dat je bedoelde dat ik geen echt review heb geschreven met de paar opmerkingen die ik heb gemaakt ;)
Niet iedereen zeurt hier altijd over de andere users, zelfs ik niet :p

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-10-2010 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 03:00:
Morgen die review maar eens grondiger lezen. Ik vind dat OLED schermpje best indrukwekkend op zo'n ding, zeker als je bedenkt dat die schaars schijnen te zijn.
Het scherm is echter bij lange na niet zo mooi als dat van mijn HTC Desire, ik zie echt het kwaliteitsverschil. Maar goed, je hebt ook het prijsverschil.

Oh, en je kunt het meegeleverde koptelefoontje wel weggooien. Het werkt alleen goed als je de microfoon inknijpt, dus niet geschikt voor muziek.

Hier is nog een ander review.

verder een nuttige link naar de MoDaCo wiki over de ZTE Blade/San Francisco phone. Voor drivers etc.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 20-10-2010 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
gambieter schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 03:07:
[...]
Oh, en je kunt het meegeleverde koptelefoontje wel weggooien. Het werkt alleen goed als je de microfoon inknijpt, dus niet geschikt voor muziek.
inknijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gambieter schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 03:07:
[...]

Het scherm is echter bij lange na niet zo mooi als dat van mijn HTC Desire, ik zie echt het kwaliteitsverschil. Maar goed, je hebt ook het prijsverschil.
Grappig, in die review lees je weer dat het scherm juist erg goed is. Kan je een side by side comparison maken met de Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, er zit zo'n microfoontje aan de kabel, die je kunt indrukken? Probere het zelf straks maar uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Tsurany schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:37:
[...]

Grappig, in die review lees je weer dat het scherm juist erg goed is. Kan je een side by side comparison maken met de Desire?
Ik heb ze naast elkaar gezien en zie weinig verschil tussen het scherm van de Desire en de SF.
Helderheid, inkijkhoek, kleuren ... allemaal vergelijkbaar.
In de reviews is iedereen ook lovend over het scherm, dus ik ben heel benieuwd waarom gambieter het scherm van de SF "bij lange na niet zo mooi vind" vergeleken met de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Blobby schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:53:
Ik heb ze naast elkaar gezien en zie weinig verschil tussen het scherm van de Desire en de SF.
Helderheid, inkijkhoek, kleuren ... allemaal vergelijkbaar.
In de reviews is iedereen ook lovend over het scherm, dus ik ben heel benieuwd waarom gambieter het scherm van de SF "bij lange na niet zo mooi vind" vergeleken met de Desire.
Scherpte van het beeld, kleurechtheid. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een sLCD scherm heb in mijn Desire. Verder is het natuurlijk ook een stuk persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou je er een foto van kunnen maken of zou het daarop niet te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:07:
Zou je er een foto van kunnen maken of zou het daarop niet te zien zijn?
Omdat ik ga reizen de volgende dagen kan dat wel even duren voor ik het goed kan opzetten. Maar ik zal kijken wat ik kan doen :)

Ik denk trouwens dat jullie het zwaarder opnemen dan ik het bedoel. Het is een mooi scherm, maar ik vind het Desire scherm nog mooier ;)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 20-10-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke, foto's zouden alsnog op prijs gesteld worden maar hebben bij mij in ieder geval geen haast. Het blijft toch een hele overweging, deze telefoon met een jaar sim only of een Desire HD voor twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:53:
Oke, foto's zouden alsnog op prijs gesteld worden maar hebben bij mij in ieder geval geen haast. Het blijft toch een hele overweging, deze telefoon met een jaar sim only of een Desire HD voor twee jaar.
Ik snap het. Heeft Nederland niet wat ik hier in UK bij T-mobile heb, een 30-dagen opzegtermijn doorlopend contract? Ik kan elk moment opzeggen, 30 dagen termijn, en heb voor £10 (zeg €11.50) per maand 100 minuten, 100 SMS en 1 Gb (FUP) internettoegang.

Dat is ook waarom ik de HTC Desire heb gekocht, ik had of een £30/maand contract voor 24 maanden moeten nemen (=£720, maar SIMlocked en niet na een jaar verwijderbaar, geldt niet in UK) of voor £380 unlocked kopen (Ebay) + £10 SIM only (=£620). Heb ik alleen minder minuten, maar ik krijg mijn minuten nooit op... ;)

Als ik dit topic had gezien voor ik de Desire kocht, dan had ik gewoon de SF gekocht en was ik klaar geweest voor £350... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet dat ik weet, en als ze dat wel hebben krijg je geen telefoon erbij en betaal je meer dan wanneer je een jaar afneemt voor Sim Only.

Abonnement met Desire HD gaat 27,70 per maand kosten, met de SF zou ik 14,75 per maand betalen maar dan voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Heb er ook 1 besteld, met nederlandse cc, maar op engels adres. Kreeg echter direct een mailtje dat ik contact moest opnemen met de klantenservice... Ik wacht dus even af. Hou jullie op de hoogte, want anders kan ik er dus voor 109pond aan komen (shipping naar nl kunnen we verdelen, paar euro/pond).

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:32:
Niet dat ik weet, en als ze dat wel hebben krijg je geen telefoon erbij en betaal je meer dan wanneer je een jaar afneemt voor Sim Only.

Abonnement met Desire HD gaat 27,70 per maand kosten, met de SF zou ik 14,75 per maand betalen maar dan voor 1 jaar.
Ik zit een beetje met dezelfde overweging, maar dan met de Desire Z. Als ik alle gunstigste omstandigheden naast elkaar leg betaal ik zo'n 350 euro meer voor een Z/HD dan voor sim-only. Daar kan je op zich best een tof telefoontje van kopen en het verschil wordt nog groter als je geen databundel neemt.

Daarom zou zo'n SF misschien nog best een alternatief kunnen zijn, want op mijn budget is dat best een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb intussen de telefoon zoals beschreven op Modaco ge"root", en een custom ROM erop gezet (de Modaco R4). Ging soepel, alleen hebben ze er een antoi-diefstal programma (registreren foon) opgezet dat niet 1-2-3 weg te krijgen is.

Kan de microSD kaart nog niet aanpassen voor de Villainrom versie, eerst even een cardreader regelen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:15:
[...]

Ik zit een beetje met dezelfde overweging, maar dan met de Desire Z. Als ik alle gunstigste omstandigheden naast elkaar leg betaal ik zo'n 350 euro meer voor een Z/HD dan voor sim-only. Daar kan je op zich best een tof telefoontje van kopen en het verschil wordt nog groter als je geen databundel neemt.

Daarom zou zo'n SF misschien nog best een alternatief kunnen zijn, want op mijn budget is dat best een groot verschil.
Verschil wordt groter met een databundel? Zijn er al "sim only" databundels dan? Ik dacht dat de prijs overal ongeveer hetzelfde was (behalve bij KPN die loopt (liep?) te stunten)
gambieter schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:06:
[...]

Ik snap het. Heeft Nederland niet wat ik hier in UK bij T-mobile heb, een 30-dagen opzegtermijn doorlopend contract? Ik kan elk moment opzeggen, 30 dagen termijn, en heb voor £10 (zeg €11.50) per maand 100 minuten, 100 SMS en 1 Gb (FUP) internettoegang.

Dat is ook waarom ik de HTC Desire heb gekocht, ik had of een £30/maand contract voor 24 maanden moeten nemen (=£720, maar SIMlocked en niet na een jaar verwijderbaar, geldt niet in UK) of voor £380 unlocked kopen (Ebay) + £10 SIM only (=£620). Heb ik alleen minder minuten, maar ik krijg mijn minuten nooit op... ;)

Als ik dit topic had gezien voor ik de Desire kocht, dan had ik gewoon de SF gekocht en was ik klaar geweest voor £350... :D
Met Ben heeft T-Mobile dat hier, maar het netwerk is erg slecht. Al ligt dat volgens mij ook aan de locatie waar ik woon (vlakbij een druk station). Ik heb het na een maand om die reden ook weer opgezegd.

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 21-10-2010 05:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen UMTS zie ik?

Toch wel :)
Marzman schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 05:23:
Verschil wordt groter met een databundel? Zijn er al "sim only" databundels dan? Ik dacht dat de prijs overal ongeveer hetzelfde was (behalve bij KPN die loopt (liep?) te stunten)
Ja, tuurlijk zijn die er. Ik betaal sim-only voor 2 jaar 300 minuten + 100 sms bij Telfort bijvoorbeeld 214,80 (8,95 p/m) en met databundel 298,80 (11,45 p/m). Als ik kijk wat ik betaal om te verlengen met toestel is dat 661,20 (dat is 1 jaar abonnement + 1 jaar sim-only, gezien dat om onduidelijke redenen goedkoper is dan 2 jaar abonnement).

In eerste instantie scheelt dat bijna 100 euro (met of zonder databundel), in tweede instantie scheelt een hip telefoontje met internet dus 446,40. Dat is verdomd veel geld, vind ik. Als ik er van uit ga dat ik zelf een telefoontje koop om mee te kunnen internetten scheelt dat 362,40. Kan je een kek toestelletje van kopen.

Ik zit nog steeds te twijfelen of nou gewoon een ouderwetse bel + sms telefoon verstandig is (heb net een nieuwe Nokia 1800, voor dat geld ook een puik telefoontje trouwens), zoiets als een SF met databundel of gewoon all-out een nieuwe smartphone à la Desire Z. Ik was redelijk overtuigd van dat laatste, maar vind het nu toch wel erg veel geld.

Op zich zijn de mogelijkheden er, ik ken iemand die regelmatig naar Engeland gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 21-10-2010 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga dan voor de San Francisco, als eerste smartphone is het echt een prima apparaat en eenmaal een smartphone en je wilt nooit meer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 05:39:
Ja, tuurlijk zijn die er. Ik betaal sim-only voor 2 jaar 300 minuten + 100 sms bij Telfort bijvoorbeeld 214,80 (8,95 p/m) en met databundel 298,80 (11,45 p/m). Als ik kijk wat ik betaal om te verlengen met toestel is dat 661,20 (dat is 1 jaar abonnement + 1 jaar sim-only, gezien dat om onduidelijke redenen goedkoper is dan 2 jaar abonnement).
Dat heb ik ook bij Telfort, maar dat was maar voor 3 maanden nu betaal ik 18,95 ofzo (10 euro voor databundel).

Maar misschien dat dit veranderd is, KPN (Telfort is ook KPN toch, of ziet KPN/Telfort dit zelf niet zo?) adverteerde wel met databundels van 2,50 voor de volledige looptijd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:24:
Ga dan voor de San Francisco, als eerste smartphone is het echt een prima apparaat en eenmaal een smartphone en je wilt nooit meer terug ;)
Dat het een eerste smartphone is maakt op zich niet uit, één van mijn motto's is 'Als je iets doet, dan doe je het goed'. De 1800 is gekomen als no-nonsense telefoontje na de Motorola L7, ook geen slecht ding in z'n tijd (maar wel goedkoop geregeld). Ik maak er een sport van mijn telefoons op te gebruiken, de L7 is in de zomer overleden, dus ik wil een goede keuze maken waar ik lang mee kan doen (de 1800 kan dan als festivalbackup dienst doen, die accu is fenomenaal).

De Desire Z heeft wel een degelijke camera en een toetsenbord. Het idee was op dit moment een beetje te zoeken naar een smartphone die ook mijn point-and-shoot camera kan vervangen (DSLR voor het echte werk staat in de planning). Maarja, 250 euro is wel een beste bak geld.
Marzman schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:33:
Dat heb ik ook bij Telfort, maar dat was maar voor 3 maanden nu betaal ik 18,95 ofzo (10 euro voor databundel).
Ik heb gewoon de bedragen die je over 2 jaar betaalt genomen, gedeeld door 24. Alle funky trucjes die providers gebruiken sluit je zo uit, het gaat mij alleen om het bedrag dat ik uiteindelijk in totaal kwijt ben. In dit geval ging het inderdaad over data die bij sim-only na 6 maanden van 2,50 naar 10 euro gaat, bij 2 jaar.

Waar heb jij het specifiek over, want ik noem meerdere abonnementen en bundels?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 21-10-2010 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:43:

Ik heb gewoon de bedragen die je over 2 jaar betaalt genomen, gedeeld door 24. Alle funky trucjes die providers gebruiken sluit je zo uit, het gaat mij alleen om het bedrag dat ik uiteindelijk in totaal kwijt ben. In dit geval ging het inderdaad over data die bij sim-only na 6 maanden van 2,50 naar 10 euro gaat, bij 2 jaar.

Waar heb jij het specifiek over, want ik noem meerdere abonnementen en bundels?
Ik heb het zo niet bij de hand maar ik denk dat het dezelfde bundel is voor 1 jaar. Dan betaal je 1 euro meer ofzo en krijg je maar 3 maanden internet voor 2,50, maar dan kun je wel weer na een jaar een andere aanbieding zoeken.

Ik zat eigenlijk bij Ben, maar vond dat te slecht. Vooral thuis miste ik gewoon veel telefoontjes (je moest me 8 keer bellen ofzo om me te pakken te krijgen) Misschien dat ik het nog eens probeer als mijn Telfort afgelopen is. Het was wel goedkoop en per maand opzegbaar. Het zal wel een rotte of overbelaste mast zijn want het is niet dezelfde klacht als anderen hebben over het t-mobile netwerk.

Maar het is al wel een half jaar zo (of langer), want vorige week probeerde ik toevallig iemand te bellen die onderweg naar mij was (en Ben heeft) en er al bijna was en die kreeg ik gewoon niet te pakken op zaterdagmiddag.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:43:
[...]

Dat het een eerste smartphone is maakt op zich niet uit, één van mijn motto's is 'Als je iets doet, dan doe je het goed'. De 1800 is gekomen als no-nonsense telefoontje na de Motorola L7, ook geen slecht ding in z'n tijd (maar wel goedkoop geregeld). Ik maak er een sport van mijn telefoons op te gebruiken, de L7 is in de zomer overleden, dus ik wil een goede keuze maken waar ik lang mee kan doen (de 1800 kan dan als festivalbackup dienst doen, die accu is fenomenaal).
Maar je gaat wel in een keer gigantisch vooruit qua mogelijkheden, dan zal je in het begin nog niet snel het grote scherm, snellere processor of betere GPU missen.
De Desire Z heeft wel een degelijke camera en een toetsenbord. Het idee was op dit moment een beetje te zoeken naar een smartphone die ook mijn point-and-shoot camera kan vervangen (DSLR voor het echte werk staat in de planning). Maarja, 250 euro is wel een beste bak geld.
Tja voor die 250 euro kan je ook nog een point and shoot camera kopen die wel kwaliteit is en nog lang mee gaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:44:
Maar je gaat wel in een keer gigantisch vooruit qua mogelijkheden, dan zal je in het begin nog niet snel het grote scherm, snellere processor of betere GPU missen.
Ik ben redelijk op de hoogte van de mogelijkheden dus zal ik die mogelijkheden ook missen. Dat is op zich geen argument. Vooral de camera en het toetsenbord zijn voor mij belangrijke dingen.
Tja voor die 250 euro kan je ook nog een point and shoot camera kopen die wel kwaliteit is en nog lang mee gaat ook.
Erg waar, ware het niet dat ik die point-and-shoot niet 24/7 bij me heb. Op zich geen doorslaggevend argument, maar wel iets wat ik zeker meeneem in mijn beslissing. Je hebt niets aan een kwalitatieve camera als je die niet bij je hebt. Liever een redelijke camera die je bij je hebt dan een perfecte camera die thuis ligt.

Damn Orange, zulke interessante telefoontjes uitbrengen :p

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 21-10-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem dan gewoon de Desire Z, dat lijkt me als ik dit zo hoor het beste toestel voor jou. Anders ga je je enkel ergeren aan je telefoon en geloof me, dat wil je niet. En ja, daar heb ik ervaring mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik ga zelf ws een sim-only van vodafone nemen, omdat dat de goedkoopste is die ik heb kunnen vinden:

vodafone bel + sms + web ( 1 gb)

135 9,95 (250 mb ipv 1 gb)
190 10,95
300 12,95
400 14,95
620 19,95

directsales.vodafone.nl/smm
of hebben jullie betere deals gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 20:55
Even een vraagje.
Heb je een mogelijkheid gevonden om de taal op NL te zetten?
Ik kan mijn moeder namelijk niet echt blij maken met een telefoon in het engels...

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Wat een te gekke telefoon zeg, ik heb 'm nu een paar uurtjes, en heb Paul's modaco r4 rom erop gezet.
Dit is mijn eerst android telefoon, en lekker zitten rond-neuzen en -installeren vanuit de market.

Ik heb het HTC-ime toetsenbord geinstalleerd, die werkt erg fijn.
Deze heeft ook Nederlands als taal.

Het toestel zelf is helaas niet in het Nederlands, of kan je dat ook installeren? (voor Sneezzer's moeder)
Nadat ik een factory reset heb gedaan, is ie volledig in het Nederlands!!!!

Swype heb ik nog niet een werkende versie van gevonden, jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door birdibird op 22-10-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
birdibird schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 03:07:
Het toestel zelf is helaas niet in het Nederlands, of kan je dat ook installeren? (voor Sneezzer's moeder)
Na die factory reset behoud je gewoon de custom rom, of zit er dan de standaard orange-rom weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
de custom rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
birdibird schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 03:07:
Wat een te gekke telefoon zeg, ik heb 'm nu een paar uurtjes, en heb Paul's modaco r4 rom erop gezet.
Dit is mijn eerst android telefoon, en lekker zitten rond-neuzen en -installeren vanuit de market.

Ik heb het HTC-ime toetsenbord geinstalleerd, die werkt erg fijn.
Deze heeft ook Nederlands als taal.

Swype heb ik nog niet een werkende versie van gevonden, jullie?
Ik gebruik SlideIT.
Werkt erg goed en heeft ook een Nederlandse language pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Mr_Blobby schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:55:
[...]

Ik gebruik SlideIT.
Werkt erg goed en heeft ook een Nederlandse language pack.
idd, bedankt!
wel erg wennen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Bestellen met nederlandse cc werkt niet, kreeg mijn bestelling weer lekker terug ;)

Iemand die een engelse cc heeft? :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb intussen de custom R4 ROM van Modaco geinstalleerd zonder hun speciale applicaties, dan kwam dat WaveSecure niet voorbij want die zit daar niet in. Die is veel meer naar de zin!

Paar opmerkingen/suggesties:
- installeer WiFi fixer uit de store
- Installeer Mobile Data Controller (MDC) (zit wel in Froyo) voor aan/uitschakelen mobiel datatoegang
- installeer Wifi ON/OFF (zit wel in Froyo)
- de standaard instelling van de Wifi is uitschakelen als scherm uitgaat, die heb ik op Always ON of op Balanced staan in Wifi Fixer

Gaat goed zo, er zit nu een Hi Prepay kaartje in :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

birdibird schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:27:
Ik ga zelf ws een sim-only van vodafone nemen, omdat dat de goedkoopste is die ik heb kunnen vinden:

vodafone bel + sms + web ( 1 gb)

135 9,95 (250 mb ipv 1 gb)
190 10,95
300 12,95
400 14,95
620 19,95

directsales.vodafone.nl/smm
of hebben jullie betere deals gezien?
Telfort is volgens mij goedkoper. Let je ook op de datasnelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:32:
Neem dan gewoon de Desire Z, dat lijkt me als ik dit zo hoor het beste toestel voor jou. Anders ga je je enkel ergeren aan je telefoon en geloof me, dat wil je niet. En ja, daar heb ik ervaring mee ;)
Ik weet het niet, het blijft lastig :p Ik weet dat de Desire Z een idealere telefoon voor mijn eisen is, maar ik weet ook dat 250 euro best een klap geld is. Als ik alle positieve reacties hier zo hoor wordt het toch wel lastig.

Edit: ah crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:05:
[...]

Telfort is volgens mij goedkoper. Let je ook op de datasnelheden?
Hmm, hoe bereken je dat dan? Volgens mij is het duurder:

bij Telfort komt er nog sms en data abo bij.
data is gemiddeld 8,12 per maand, sms 2 euro voor 100 sms
zit je dus al op 10,12 euro

plus 300 min 6,95 is dan 17,07 ipv 14,95 bij vodafone

ook is telfort max 768 Kb/s tegenover 3600 Kb/s van vodafone

wel een voordeel is dat telfort fup heeft, en vodafone is 1 gb databundel
hoeveel is die fup trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

birdibird schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:11:

bij Telfort komt er nog sms en data abo bij.
data is gemiddeld 8,12 per maand, sms 2 euro voor 100 sms
zit je dus al op 10,12 euro

plus 300 min 6,95 is dan 17,07 ipv 14,95 bij vodafone

ook is telfort max 768 Kb/s tegenover 3600 Kb/s van vodafone
Ik had inderdaad even over het hoofd gezien dat internet na 6 maanden 10 euro wordt. Maar waar haal je die 14,95 voor Vodafone vandaan dan? Ik kan voor 300 min/internet alleen voor 20 euro vinden, plus dat je voor zover ik kan zien dus belminuten óf sms hebt, niet én zoals bij Telfort.
wel een voordeel is dat telfort fup heeft, en vodafone is 1 gb databundel
hoeveel is die fup trouwens?
Je mag een bepaald percentage boven het gemiddelde zitten, maar je moet geloof ik best je best doen om er problemen mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:46
birdibird schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:11:
[...]

Bij vodafone moet je opletten:

We berekenen kosten buiten je tegoed als je tegoed van de maand op is én voor de diensten die niet binnen je maandelijkse tegoed vallen. Zoals bellen/sms'en naar en vanuit het buitenland en bellen naar 0900-nummers.

Afhankelijk van hoeveel buitenland je doet, dan is KPN al snel voordeliger dan vodafone.

(Ook leuk, ze geven me een enquete: op grond van je ervaringen met vodafone, hoe waarschijnlijk zal het zijn dat je vodafone aanraadt aan familie/vrienden ... 0-10 ik heb ze een 0 gegeven... )

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
direcsales.vodafone.nl/smm

50% korting abo's :)

Ik heb nu froyo (2.2) erop.
Wat een fantastische rom!

[ Voor 36% gewijzigd door birdibird op 23-10-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329271

waar kan je deze telefoon halen?
Pagina: 1 2 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.