Deze forum volg ik al sinds begin oktober en heb letterlijke elke pagina gelezen.
Er is iets wat ik niet snap en misschien kan iemand mij hier een antwoord op geven.
Zoals vele andere heb ik eind september direct mijn telefoon besteld bij 'Hi', dit heb ik gedaan via de website.
Om precies te zijn heb ik het besteld op
23 september, het gaat om
een verlenging.
Als ik het goed begrijp heeft Hi al ongeveer twee weken geleden, telefoons uitgeleverd aan mensen. (Ook al waren het maar een handvol toestellen gaat het mij om of het uberhaupt is gebeurd.)
Ten eerste klopt dit?
Daarna
mijn tweede vraag, wat voor een abbo's hebben die klanten afgesloten die al hun telefoons hebben ontvangen? Verlenging of een nieuwe abbonement? En hebben zij via de website, telefoon of winkel besteld?
Of maakt dit niet uit en zijn ze random zonder FIFO aan het uitdelen?
Ik wacht namelijk echt veel en veelste lang op mijn mobiele telefoon en als ik goed heb gelezen zijn er mensen die pas ik oktober hebben besteld en al hun telefoon hebben gekregen van Hi.
Kan het zijn dat het allemaal nieuwe abbonementen zijn? Dan verklaard het waarom ik nog steeds niet mijn mobiel heb. Dan heb ik in ieder geval een verklaring en wat rust

.
Maar nu is het echt alsof er chaos heerst bij Hi en er gewoon 'random' telefoons worden uitgedeeld.
Het probleem is ook dat ik kon leven met het feit dat er productie problemen waren bij HTC en dat er daarom steeds opnieuw werd uitgesteld, keer op keer. Maar als je op een gegeven moment hoort dat mensen de telefoon al binnen hebben terwijl zij 2 weken na jou hebben besteld dan snap ik er niks meer van.
Sowieso hebben zij al veel dingen fout gedaan, raar twitteren en skullcandy koptelefoons weggeven zodat een handvol, letterlijk een handvol mensen te vreden zullen zijn. Alsof de mensen dom zijn dat ze dit niet zullen opvallen en ze dan geen koptelefoon niet meer kunnen krijgen.
Wat krijgen wij als vergoeding? 2 bioscoop kaartjes...
Ik raak al helemaal gefrustreed als ik hier aan denk. Het allerleukste zal zijn als ik die niet eens krijg terwijl ik al 2 maanden wacht.
Ook ik heb ze iets van tig keer gebeld. Laatste keer dat ik ze had gebeld heb ik ze geconfronteerd met het feit dat ze twee lijsten hebben van mensen die telefoons bestellen, een verlengingsgroep en een nieuwe groep. Begon de vrouw aan de lijn bij Hi helemaal panisch te vragen hoe ik dat wist en waarom ik dat vroeg, alsof ik van de geheimedienst was. Het enige wat ik daarna vroeg was, 'wat is jullie beleid wat betreft het uitleveren van deze telefoons? Krijgt er een van deze groepen zijn telefoon eerder?' Maar kreeg maar geen antwoord en op een gegeven moment heeft de vrouw de telefoon opgehangen, in mijn gezicht... No Joke!
Echt ik kon het zelf niet geloven...
Nu kan ik niet eens mijn status checken op de site,
https://www.hi.nl/Kooporder-status.htm
Krijg je een of andere foutmelding met het probleem met https, dikke onzin.
En nu blijkt zelfs dat er Hi winkels zijn die de telefoons al hebben en de argument dat het twee systemen zijn kan mij niet schelen! Dit is echt schandalig.
Waarom ik nog niet heb geannuleerd? Het probleem is dat als ik bijv naar vodafone zou gaan ik ook niet zeker zou zijn dat ik hem direct zou krijgen. Ik zou dan ook op nummerbehoud moeten wachten en ik heb een goede deal via de hi.nl site geregeld voor het abbo omdat ik zulke gekke rekeningen heb gehad met mijn vorige abbo waardoor ik goede korting krijg.
Wat mij pissig maakt, is dat ze mij en iedereen ook echt steeds aan het lijntje houden, steeds net twee weken wachten omdat de volgende leugen van een deadline van uitlevering, dat zijn echte vieze marketing tools.
Als het in oktober duidelijk was dat ik de DHD nu nog steeds niet zou hebben dan was ik al lang bij een andere provider geweest, korting of geen korting. Dan zouden die twee weken wachten voor nummberbehoud geen probleem meer zijn.
Anyhow, ik heb het echt gehad met hi, volgende abbo maar ergens anders, al is het alleen omdat het nu een principieel issue geworden.
Maar goed...zouden jullie nog op mijn vragen van de eerste paar alinea's hierboven kunnen beantwoorden, thanks

.