Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten

Pagina: 1 ... 16 17 18 19 laatste

Acties:
Reacties: 3.955
Reg. datum: 06-05-2006

@FreshMaker
3G kan ook weer aantrekkelijker worden na de veiling he, het ligt er helemaal aan hoe VF zijn frequentie blokken verdeeld.

Aangezien 3g nu op 1900/2100mhz zit is het ontvangst in de meeste gevallen bar slecht...

Als VF 800,900 en 1800mhz heeft gekregen dan KUNNEN ze de frequenties als volgt indelen:
800mhz 3g
900mhz gsm
1800mhz 4g

OF

800mhz 4g
900mhz gsm
1800mhz 3g

Het ligt eraan wat de strategie is. Daarnaast ondersteunen de huidige zendmodules quad 4g, quad 3g etc... Ze kunnen er ook voor kiezen om 4g "tijdelijk" op de 1800 band te zetten en 3g op de 800 band en als 4g populairder wordt, de 2 omdraaien.
GSM blijft voorlopig nog wel op de 900 band aangezien alle mobiele telefoons in europa de 900 band ondersteunen.
In Japan zat ik op de 800mhz band met 3g en dat gaat echt rap :o
Mayke O+
Reacties: 508
Reg. datum: 20-03-2003

Om het nog even te bevestigen. Het hangt, wat ik begrijp, af van de actie. Welke actie dat precies is kan ik er niet uit ophalen, maar hieronder in ieder geval de conversatie met de Vodafone helpdesk.
quote:
Goedemorgen,

Van de week heb ik een abonnement Bel+SMS+Web Altijd ¤ 30 Sim Only (+ Extreem veel data) voor twee jaar afgesloten voor een actieprijs van ¤16,20 per maand. Tot wanneer is de actieprijs van ¤16,20 geldig? Is dat de looptijd van mijn abonnement of blijft de prijs gewoon geldig? En blijf ik die 10GB data houden?

Alvast bedankt!

Hallo Laurens,

Welkom bij Vodafone. Dit kan per actie verschillen maar ik heb goed nieuws voor je :-) Je Sim Only abonnement gaat in op 15-02-2013 en loopt dan 2 jaar. De korting die je hebt blijft in jouw geval doorlopen en zolang je het abonnement zelf niet aanpast blijft de 10GB bundel actief Deze vervalt dus ook niet automatisch na 2 jaar. Mocht je er echter voor kiezen om te verlengen, dan komt de bundel wel te vervallen. Veel plezier ermee en als je nog vragen hebt hoor ik het graag!
Wat ik wel raar vond is dat ze voor mij de gratis dienst ‘Bel+Sms naar Buitenland’ aan hebben gezet. Want volgens mij mag het in Europa sinds 01-07-2012 niet meer dan ¤0,09 per SMS en ¤0,29 per minuten koste. Hieronder staan de 'voordelen' van de bundel. Weliswaar vallen er ook een aantal landen in die niet in Europa zitten binnen de bundel dus daar zal het misschien voordeliger voor zijn.

Voordelig bellen en sms'en naar buitenlandse nummers zonder vaste maandelijkse kosten. Bellen voor ¤ 0,79 per gesprek plus ¤ 0,30 per minuut. Een sms'je kost ¤ 0,30 per bericht.

Er wordt niets gezegd over een einddatum in 2031. Voorlopig zit ik dus wel gebakken bij Vodafone! :)

..:: Het 1e van Hoogland 9 ::..

Reacties: 1.574
Reg. datum: 26-11-2004

Sterker nog, op de Vodafone F&F pagina staat nu ook *Aanbieding blijft geldig na afloop van abonnement :)

Over dat 4G verhaal, Vodafone zei indertijd hetzelfde tegen mij (bleef m'n telefoon angstvallig op 2G houden omdat ik geen 3G kosten wilde maken) maar later bleek dat ik gewoon van 3G gebruik kon maken. Verwacht nu hetzelfde alleen zal je geen gebruik kunnen maken van de LTE snelheden maar gewoon de max van je abbo (7,2Mbps dus). Nu haal je die nu al bijna nergens maar straks is dat dus wellicht een stuk beter :)
Reacties: 1.323
Reg. datum: 09-07-2003

quote:
tha_bulldog schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:14:
Sterker nog, op de Vodafone F&F pagina staat nu ook *Aanbieding blijft geldig na afloop van abonnement :)

Over dat 4G verhaal, Vodafone zei indertijd hetzelfde tegen mij (bleef m'n telefoon angstvallig op 2G houden omdat ik geen 3G kosten wilde maken) maar later bleek dat ik gewoon van 3G gebruik kon maken. Verwacht nu hetzelfde alleen zal je geen gebruik kunnen maken van de LTE snelheden maar gewoon de max van je abbo (7,2Mbps dus). Nu haal je die nu al bijna nergens maar straks is dat dus wellicht een stuk beter :)
Dat zou inderdaad kunnen. Mijn abo is 14,4 Mb, als ik dat haal met 4G ben ik tevreden.
Reacties: 2.562
Reg. datum: 23-04-2004

Even een vraagje over het overstappen:
Ik ga overmorgen van Telfort naar Vodafone, maar gaat de verbinding dan direct over naar de nieuwe provider, of zit je een tijdje zonder verbinding?

quote:
Marco schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:15:
Even een vraagje over het overstappen:
Ik ga overmorgen van Telfort naar Vodafone, maar gaat de verbinding dan direct over naar de nieuwe provider, of zit je een tijdje zonder verbinding?
Je verbinding valt plotseling weg ja... dit moet je wel zelf opmerken ;) daarna nieuwe sim erin doen en dan kan het een paar minuten duren voordat je volledig gemigreert bent, bij mij duurde het 10 min in het totaal.
Ja, dat mod
Reacties: 8.548
Reg. datum: 29-04-2003

Even een korte vraag. Ik had al een VF abonnement, maar heb een nieuwe sim gekregen bij het afsluiten met F&F korting. Ik heb de oude sim (1jaar oud) er gewoon in laten zitten. Het is toch niet noodzakelijk om die nieuwe sim te gebruiken?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Reacties: 777
Reg. datum: 17-05-2003

Heb je een nieuw abo afgesloten of een bestaand abo met hetzelfde nummer verlengd?

Ik zou gewoon de oude SIM erin laten zitten en kijken wat er gebeurd op de dag van omschakelen.

Gegroet!

quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:24:
[...]

Je verbinding valt plotseling weg ja... dit moet je wel zelf opmerken ;) daarna nieuwe sim erin doen en dan kan het een paar minuten duren voordat je volledig gemigreert bent, bij mij duurde het 10 min in het totaal.
Ok, thanks. :)

quote:
PaT schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:40:
Even een korte vraag. Ik had al een VF abonnement, maar heb een nieuwe sim gekregen bij het afsluiten met F&F korting. Ik heb de oude sim (1jaar oud) er gewoon in laten zitten. Het is toch niet noodzakelijk om die nieuwe sim te gebruiken?
Heb ik ook gehad, zit nog steeds in de verpakking, al een maand of 1,5 ;)
Reacties: 412
Reg. datum: 04-05-2004

Hier idem. Volgens een antwoord op een door mij verzonden mailtje moest ik bellen naar de klantenservice om die nieuwe simkaart te activeren. Op de vraag waarom ik een nieuwe simkaart kreeg, had ik geen antwoord gekregen.

Ik heb niet gebeld en mijn oude simkaart werkt een paar maanden later nog steeds.
Ja, dat mod
Reacties: 8.548
Reg. datum: 29-04-2003

Ok, dat dacht ik wel. Het betrof een verlenging en ik vermoedde al dat er niet iets magisch ging gebeuren met een nieuwe som. Oude simmetje doet het nog prima :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

lolwut?
Reacties: 994
Reg. datum: 20-10-2005

Het omschakelen naar de nieuwe sim duurt 'n half uurtje nadat je dat aangevraagd hebt bij de klantenservice, onlangs gedaan na de swap van normale naar micro sim. Maar als je daar geen behoefte aan hebt blijft je oude sim gewoon actief idd.
Reacties: 1.559
Reg. datum: 01-12-2003

quote:
MistaDevine schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:42:
Hier idem. Volgens een antwoord op een door mij verzonden mailtje moest ik bellen naar de klantenservice om die nieuwe simkaart te activeren. Op de vraag waarom ik een nieuwe simkaart kreeg, had ik geen antwoord gekregen.

Ik heb niet gebeld en mijn oude simkaart werkt een paar maanden later nog steeds.
Je krijgt een nieuwe simkaart omdat er nog steeds 'oudere' sims in omloop zijn
Mijn schooonma heeft er een, die werkte perfect in haar nokia 3310.

Nu ze overgestapt is op een andere telefoon met 3G en mogelijkheid om te internetten, was het 'even' omzetten toch wel tegengevallen.

( ze heeft via de servicedesk netjes een nieuwe gekregen btw )
Dus als de oude werkt, is er niets aan de hand, ik vermoed gewoon 'service' van VF ;)
Reacties: 38
Reg. datum: 17-10-2010

Ik heb sinds dit weekend ook mijn FF BSW 75 abonnement, maar ook bij mij staat de Internet Maximaal Blox niet aan. Ik heb dus maar 1GB data in plaats van 10GB. Morgen komt mijn Galaxy Note 2 hopelijk binnen en dan moet ik toch de klantenservice bellen om mijn micro-sim te activeren.

Zal ik morgen dan meteen maar even naar die 10GB vragen?
Reacties: 1.355
Reg. datum: 24-08-2005

Tuurlijk direct om vragen, als je niets doet gebeurt er niets.
Reacties: 38
Reg. datum: 17-10-2010

Het is geregeld! Nieuwe sim in gebruik, ik heb nu Internet Maximaal aanstaan en in My Vodafone nu een meter voor 10GB en daaronder nog een voor 1GB. De Galaxy Note 2 is tot nu toe ook al geweldig. Tijd om apps te installeren!
Reacties: 3
Reg. datum: 26-06-2012

Dreigbrieven? Ik gebruik maandelijks tussen de 9 en de 12 gb. Dus beetje raar als je bij 3gb een dreigbrief krijgt
Reacties: 95
Reg. datum: 26-11-2007

Afgelopen 30 dec ging mijn 1 jarige sim only Bel+Sms+Web Altijd ¤ 32
1 jaar abonnemet in. Via my vodafone online en via app helaas geen melding staan van 10gb data.
Contact opgenomen met een vriendelijke dame van de VF helpdesk, deze zag dat er idd een "vinkje" vergeten was. Dit werd direct door haar aangepast. Na ong een klein uurtje zag ik het resultaat in my vodafone....nl een extra blox met ruim 9gb data.
Oftewel: bellen als je die extra blox niet ziet, want ze kunnen het nogal eens vergeten !

quote:
patjuhhh schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 03:51:
...deze zag dat er idd een "vinkje" vergeten was.
'Vergeten vinkjes', zoals bijvoorbeeld het verkeerde snelheidsprofiel toegewezen krijgen, is iets wat ik ze bij Telfort nooit aan hun verstand heb kunnen brengen.
Dat is voor mij de reden geweest om daar weg te gaan, en het stemt me hoopvol om te zien dat ze bij Vodafone een iets slimmere helpdesk hebben.

Desondanks is het wel heel apart dat er heel vaak naar Vodafone moet worden gebeld omdat de 10GB bundel niet aan staat.. Dit heb ik opvallend vaak gelezen in dit topic.

Ik ben benieuwd of het bij mij goed gaat, mijn abo gaat pas in op 1 april van dit jaar.

Gegroet!

Hier is per 1jan netjes een meter bijgekomen in de MyVF app, 1200MB en 3072MB
Eerst gaat het van de 'grote' lijn af, daarna van de "originele" 1200MB

( ik vermoed dat ook het roamingdeel van de kleine balk afgeschreven gaat worden straks )
Reacties: 456
Reg. datum: 28-08-2009

quote:
FreshMaker schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:50:
Hier is per 1jan netjes een meter bijgekomen in de MyVF app, 1200MB en 3072MB
Eerst gaat het van de 'grote' lijn af, daarna van de "originele" 1200MB

( ik vermoed dat ook het roamingdeel van de kleine balk afgeschreven gaat worden straks )
Nee, het roaming gedeelte gaat apart en wordt niet weergegeven in de My Vodafone App/website 35MB binnen de Vodafone Voordeellanden (zie: http://www.vodafone.nl/mo...en/opreis/voordeellanden/).

De Alles-in-1 op Reis BloX geeft je voor ¤ 2 per dag het volgende binnen de Vodafone Voordeellanden:
- Vanuit de Voordeellanden kun je 20 minuten bellen naar Nederlandse nummers
- 20 minuten gebeld worden
- 20 sms'jes verzenden
- 35 MB databundel voor internet, e-mail enz.
- Je ontvangt een gratis sms'je als je 80% en 100% van je databundel hebt verbruikt
- Je betaalt alleen voor de dagen dat je de bundel gebruikt

Mijn BSW-smart is voorzien van roaming IN de bundel, voor 60dagen.
Voorheen ging het uit mijn standaard tegoed, al zit er schijnbaar een max aan, van 500MB p/m buitenland

http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_VWBSW_zpsfb4fcf9e.png - http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_roamingbsw_zpsc1ec6c33.png

Op de rekening uiteindelijk staan ze al 0,00 omschreven

http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_inetbuiten_zpsd2af9ab3.png http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_dataraoming_zps146a62b2.png

Over de (Vodafone)grens krijg ik deze sms'jes, en na een dag 'roaming' krijg ik <af en toe> een status met nog beschikbare dagen via sms

http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_VFsmart_zps37cf2997.png

Dat is volgens mij tegenwoordig niet meer, die feature hebben ze heel snel geschrapt naar mijn weten.

Gelukkig werkt dat zo niet in de contracten, de nieuwe klanten krijgen idd geen roaming internet meer 'erbij'
Maar de voorwaarden mogen niet zomaar aangepast worden.
na aug. 2012 was het ook niet meer terug te vinden in die nieuwe opzet
jan. tot jul 2012 klanten hebben dat wel gekregen, en nog steeds gewoon actief )

quote:
FreshMaker schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:51:
Mijn BSW-smart is voorzien van roaming IN de bundel, voor 60dagen.
Voorheen ging het uit mijn standaard tegoed, al zit er schijnbaar een max aan, van 500MB p/m buitenland

[afbeelding] - [afbeelding]

Op de rekening uiteindelijk staan ze al 0,00 omschreven

[afbeelding] [afbeelding]

Over de (Vodafone)grens krijg ik deze sms'jes, en na een dag 'roaming' krijg ik <af en toe> een status met nog beschikbare dagen via sms

[afbeelding]
Aha, kijk ik begreep niet dat je het over het Smart abonnement had. Maar de 500MB geldt dan niet, maar de 1000MB wel. Want de Smart abonnementen hebben een gratis data verdubbelaar waardoor je 1000MB krijg ipv 500MB. Dus de 1000MB databundel mag je dan in de 42 Vodafone Paspoort landen verbruiken. ;)

quote:
FreshMaker schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:19:
Gelukkig werkt dat zo niet in de contracten, de nieuwe klanten krijgen idd geen roaming internet meer 'erbij'
Maar de voorwaarden mogen niet zomaar aangepast worden.
na aug. 2012 was het ook niet meer terug te vinden in die nieuwe opzet
jan. tot jul 2012 klanten hebben dat wel gekregen, en nog steeds gewoon actief )
Klopt inderdaad. Vodafone (en wat voor provider dan ook) mag de voorwaarden wel aanpassen maar dan is het contractbreuk en mag de klant per direct zijn/haar abonnement opzeggen. Dit zal dus geen enkel bedrijf zomaar doen omdat de klanten dan weg mogen gaan.

Goudvis12 wijzigde deze reactie 06-01-2013 19:56 (6%)

quote:
Goudvis12 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:54:
[...]

Aha, kijk ik begreep niet dat je het over het Smart abonnement had. Maar de 500MB geldt dan niet, maar de 1000MB wel. Want de Smart abonnementen hebben een gratis data verdubbelaar waardoor je 1000MB krijg ipv 500MB. Dus de 1000MB databundel mag je dan in de 42 Vodafone Paspoort landen verbruiken. ;)
Ik heb dat ooit nagevraagd, maar de limiet was dus 500MB p/m

Is voldoende, aangezien ik in heel veel plekken ook profiteer van mijn fon-accespoint, waardoor ik ( in België zeker ) bijna 80% dekking in de steden heb, dankzij Belgacom ....
In Frankrijk waren er ook vele te vinden, al wat minder helaas, maar ruim voldoende iig naast mijn 3G

quote:
FreshMaker schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:15:
[...]

Ik heb dat ooit nagevraagd, maar de limiet was dus 500MB p/m

Is voldoende, aangezien ik in heel veel plekken ook profiteer van mijn fon-accespoint, waardoor ik ( in België zeker ) bijna 80% dekking in de steden heb, dankzij Belgacom ....
In Frankrijk waren er ook vele te vinden, al wat minder helaas, maar ruim voldoende iig naast mijn 3G
Nee het Bel-SMS-Web-Smart / iPhone Smart abonnement wat tot mei 2012 aangeboden werd door Vodafone had minimaal 1000MB in de bundel (500MB, en een gratis verdubbelaar zat standaard in elke aansluiting) dus totaal 1000MB.
Reacties: 44

Vanaf vandaag bij een BSW Altijd geen 10GB data meer, maar 4GB totaal.

MTT wijzigde deze reactie 07-01-2013 09:46 (15%)

quote:
MTT schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:45:
Klopt, de 10gb actie liep tot 6 jan 2013.
Volgens de actievoorwaarden loopt de 4gb aanbieding tot 1 apr 2013, ben benieuwd wat daarna komt.

Wanneer het 4G netwerk er ligt en de capaciteit is beschikbaar verwacht ik dat alle mobiele providers, na een tijdje uitmelken, zullen gaan concurreren met de vaste internet aansluitingen. Dan krijg je aanbiedingen als: Onbeperkt internet met 4G snelheden voor ongeveer 17 euro p/m + wat bel en sms euro's.
'k Denk niet dat we zulke stuntaabiedingen 2013 al gaan meemaken...

Chris.nl wijzigde deze reactie 07-01-2013 14:59 (0%)
Reden: typo

Reacties: 4.007
Reg. datum: 27-04-2006

quote:
MTT schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:45:
ook netjes!
Reacties: 204
Reg. datum: 19-07-2006

quote:
Chris.nl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Klopt, de 10gb actie liep tot 6 feb 2013.
Volgens de actievoorwaarden loopt de 4gb aanbieding tot 1 apr 2013, ben benieuwd wat daarna komt.

Wanneer het 4G netwerk er ligt en de capaciteit is beschikbaar verwacht ik dat alle mobiele providers, na een tijdje uitmelken, zullen gaan concurreren met de vaste internet aansluitingen. Dan krijg je aanbiedingen als: Onbeperkt internet met 4G snelheden voor ongeveer 17 euro p/m + wat bel en sms euro's.
Kan ik daar nu alvast voor tekenen AUB? Onbeperkt LTE voor dat bedrag, nou dan gaat de vaste internet verbinding eruit!

Ik denk dat je iets te positief bent ingesteld over onze providers, je maakt mij niet wijs dat we dat gaan meemaken. Op mijn minst duurder als wat we nu betalen voor een redelijk dataplan.

Het zou wel mooi zijn, ik hoop met je mee!

XBL: GodShieldRevs Origin/SimCity: GodShieldRevs

Het gedonder begint weer.
Reacties: 1.044
Reg. datum: 02-08-2001

quote:
Chris.nl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Klopt, de 10gb actie liep tot 6 feb 2013.

6 januari mag ik aannemen? ;)

PSN-ID: Thunder8nl

Vanaf vandaag krijgen alle nieuwe klanten/verlengingen 4GB data tegoed bij de Bel-SMS-Web Altijd / iPhone altijd abonnementen.

Let op: na de 4GB betaal je ¤0,10 per MB, de snelheid wordt dus niet na 10GB verlaagd naar 32kbps zoals bij de 10GB bundel de actie was!

quote:
Jup, was idd typo van me.
quote:
Bunta schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:39:
Ik denk dat je iets te positief bent ingesteld over onze providers, je maakt mij niet wijs dat we dat gaan meemaken. Op mijn minst duurder als wat we nu betalen voor een redelijk dataplan.

Het zou wel mooi zijn, ik hoop met je mee!
Ik ben idd redelijk positief, draadloos internet wordt volgens mij qua capaciteit/kwaliteit straks gelijkwaardig aan de vaste aansluitingen. Het lijkt me realistisch om aan te nemen dat er geconcurreerd zal worden. De prijs heb ik een beetje uit de lucht gegrepen, maar is vergelijkbaar met de prijs van mijn huidige Ziggo Z1 abbo.

De Sim Only variant lijkt echter nog wel onbeperkt met in totaal 4GB data, daarna 32kbps:

http://plaatjesdump.nl/upload/ca00dba386dfbd963fa8e88044bf1fcb.jpg

1GB in de bundel, 3GB extra

Ook in combinatie met de Note 2 heb ik 4GB en daarna 32kbps:
http://plaatjesdump.nl/upload/0cb1785efaf88d981c9ed7f9f813028e.jpg

De Abo's van Friends & Family hebben dit ook, waarbij ik geen concrete aanwijzing vind dat je na 4GB moet gaan betalen..

Gegroet!

quote:
Jassy schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:24:
De Sim Only variant lijkt echter nog wel onbeperkt met in totaal 4GB data, daarna 32kbps:

[afbeelding]

1GB in de bundel, 3GB extra

Ook in combinatie met de Note 2 heb ik 4GB en daarna 32kbps:
[afbeelding]

De Abo's van Friends & Family hebben dit ook, waarbij ik geen concrete aanwijzing vind dat je na 4GB moet gaan betalen..
Heel apart, dit zou niet moeten horen, want er staat duidelijk in de voorwaarden dat je na 4GB moet betalen van 0,10 per MB. Anders had er bij de Friends&Family alsnog gestaan: "Na 4GB, onbeperkt met 32kbps" zoals met de 10GB ook het geval was. Raar inderdaad want bij Phonehouse.nl / BelCompany.nl staat inderdaad dat je na de 4GB alleen maar in snelheid naar beneden gaat, heel raar!

BelCompany site:
http://www.plaatjesdump.nl/upload/f751238dc7fc3b060a2f8b481c39fb83.png

Belsimpel site:
http://plaatjesdump.nl/upload/26cc9815a491890b00b89fce88b40c53.png

Laten we het Vodafone eens navragen morgenochtend!
Reacties: 66
Reg. datum: 08-01-2012

Ik ben benieuwd wat eruit komt, met name die bij belsimpel is heel goedkoop in combinatie met een smsrtphone!
ಠ_ಠ
Reacties: 3.393
Reg. datum: 29-06-2003

quote:
Chris.nl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:58:
[...]

Jup, was idd typo van me.
[...]

Ik ben idd redelijk positief, draadloos internet wordt volgens mij qua capaciteit/kwaliteit straks gelijkwaardig aan de vaste aansluitingen. Het lijkt me realistisch om aan te nemen dat er geconcurreerd zal worden. De prijs heb ik een beetje uit de lucht gegrepen, maar is vergelijkbaar met de prijs van mijn huidige Ziggo Z1 abbo.
Als het net zo gelijkwaardig wordt als de huidige 3G/3.5G netwerk blijf ik mijn vaste aansluiting even houden. Ik heb een 10GB abo maar de genoemde snelheden haal ik zelden. Bij mijn ouders kom ik binnenshuis niet verder dan edge wat gewoon retetraag is. :X

{ --Female Dwarf Hunter - Emerald Dream - 25M-- }

quote:
vhal schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:54:
[...]

Als het net zo gelijkwaardig wordt als de huidige 3G/3.5G netwerk blijf ik mijn vaste aansluiting even houden. Ik heb een 10GB abo maar de genoemde snelheden haal ik zelden. Bij mijn ouders kom ik binnenshuis niet verder dan edge wat gewoon retetraag is. :X
ik haal hier 5~6mbit single threaded 8)7 in Vianen (waar ik werk) is het wel drama ook al heb ik daar een H'tje.
Reacties: 17
Reg. datum: 30-05-2006

https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/3434

ik zit er aan te denken de goedkoopste 4GB te nemen voor 1 jaar.. (volgens mij vind je ze haast niet goedkoper?)

Klopt mijn gedachtegang nu, dat ik het beter 1 jaar kan nemen en dat ik na dit ene jaar het per maand op kan zeggen en de zelfde prijs per maand houd en er dus niet 2 jaar aan vast zit.

Hoewel op zich 2 jaar ook geen straf is, lijkt me.

filthy rich wijzigde deze reactie 09-01-2013 18:23 (7%)

Of zou het zo zijn dat je na je contract (dus na 1 jaar) maandelijks het volle tarief betaalt ipv. het aftietarief?
Het actietarief is volgens mij wel gedurende de hele contractperiode.
Reacties: 17
Reg. datum: 30-05-2006

quote:
nino_070 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:18:
Of zou het zo zijn dat je na je contract (dus na 1 jaar) maandelijks het volle tarief betaalt ipv. het aftietarief?
Het actietarief is volgens mij wel gedurende de hele contractperiode.
* Aanbieding blijft geldig na afloop van abonnement.

Staat er, dus ik neem aan dat het actietarief ook geldt na het aflopen?

Klopt :)
Ich bin der champion
Reacties: 2.131
Reg. datum: 02-10-2001

Zelf heb ik gewoon gekozen voor een 2 jarig simonly. Want als het bevalt, is de kans dat ik een ander pakket neem héél klein. En met 2 jaar scheelt het weer een klein bedrag.

Ter land, ter zee en in de kroeg

En is dat Vodafone Friends&Family gewoon voor iedereen te bestellen? Want je ziet het niet vanaf de homepage van vodafone en je krijgt ipv 50% van de termijn heel de termijn lang korting.

Meh, je hebt er een actiecode voor nodig. Het is een relatief kleine club mensen die dus gebruik kan maken van die aanbiedingen, zoals je zei: "Het is niet vanaf de homepage te vinden"...

quote:
vhal schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:54:
[...]

Waarom zou je denken dat je het gelijkwaardig is ?
Mobiel netwerk is een stukje anders ingericht dan de adsl of kabelnetwerken 'thuis'

Op deze manier is de handreiking snel voorbij, als iedereen "massaal" overstapt naar mobiel ipv thuis aansluitingen
( sowieso is het niet handig, aangezien het een per device verbinding is, mobiele routers daargelaten )
Reacties: 85
Reg. datum: 13-10-2008

quote:
Chris.nl schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:47:
Meh, je hebt er een actiecode voor nodig. Het is een relatief kleine club mensen die dus gebruik kan maken van die aanbiedingen, zoals je zei: "Het is niet vanaf de homepage te vinden"...
Iemand bij vodafone leren kennen. Zij mogen jaarlijks 10 mensen een code opsturen. Een post op fb helpt al vaak. Heb zo veel codes gekregen voor mijn familie.

quote:
serdadu schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:41:
[...]

Iemand bij vodafone leren kennen. Zij mogen jaarlijks 10 mensen een code opsturen. Een post op fb helpt al vaak. Heb zo veel codes gekregen voor mijn familie.
Als zakelijk klant kan je ze ook uit je mouw schudden.

quote:
Chris.nl schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:16:
[...]

Als zakelijk klant kan je ze ook uit je mouw schudden.
Iemand die een beetje kan Googlen schudt ze ook zo uit zijn mouw.
Reacties: 502
Reg. datum: 16-09-2002

Kan iemand mij vertellen wat er na 12 maaden gebeurd als je nu een 1 jarig Friends and Family abonnement afsluit met 4GB?

Krijg je vanaf dat moment nog maar 1GB of blijf je 4GB houden?

Misschien dat iemand die de afgelopen dagen een abonnement heeft afgesloten op zijn MyVodafone kan kijken? Ik ben bang dat het als een Blox vermeld staat die dan maar 1jr geldig is.
Mayke O+

quote:
-PartyBoy- schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:06:
Kan iemand mij vertellen wat er na 12 maaden gebeurd als je nu een 1 jarig Friends and Family abonnement afsluit met 4GB?

Krijg je vanaf dat moment nog maar 1GB of blijf je 4GB houden?

Misschien dat iemand die de afgelopen dagen een abonnement heeft afgesloten op zijn MyVodafone kan kijken? Ik ben bang dat het als een Blox vermeld staat die dan maar 1jr geldig is.
Het is per abonnement verschillend. Heb de vraag gesteld aan Vodafone op Facebook en ze gingen het voor mij uitzoeken. Uiteindelijk blijft mijn aanbieding actief na aflopen van mijn abonnement.

Reacties: 1.312
Reg. datum: 06-11-2001

Vandaag is mijn nieuwe contract ingegaan. F&F 75min, 10 GB, en onbeperkt sms voor ¤14,85
Echter staat mijn data op 1 Gb. Direct maar ff gebeld. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het op 10 GB staat of dat ik er weer achteraan moet bellen.

EDIT:
Binnen halve week opgelost. klasse!

Thombias wijzigde deze reactie 07-02-2013 15:21 (8%)

Ik heb zoveel geleerd van mijn fouten dat ik serieus overweeg er nog een paar te maken.

Reacties: 1.312
Reg. datum: 06-11-2001

Ik heb zoveel geleerd van mijn fouten dat ik serieus overweeg er nog een paar te maken.

Reacties: 4.396
Reg. datum: 15-01-2001

quote:
Gaat vast niet gelden voor oude-FUP gebruikers als ik, heb nog nooit hoger dan 3,5Mbps gehaald. Maar eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat ik er mee moet. Zolang er maar goede dekking is (en die is er helaas lang niet altijd) ben ik al meer dan tevreden met 1Mbps. Downloaden doe ik wel als ik op Wifi zit.
Reacties: 230
Reg. datum: 23-11-2010

quote:
Thombias schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:45:
Vandaag is mijn nieuwe contract ingegaan. F&F 75min, 10 GB, en onbeperkt sms voor ¤14,85
Echter staat mijn data op 1 Gb. Direct maar ff gebeld. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het op 10 GB staat of dat ik er weer achteraan moet bellen.

EDIT:
Binnen halve week opgelost. klasse!
Een halve week? Bij mij was dat binnen 1 uur verholpen na een belletje. Stond er ook van te kijken hoe snel.
Reacties: 1.323

quote:
Bij mij thuis is het 3x zo snel! Ik haalde eerste ca. 500 KB/s en nu 1500 KB/s. Buiten haal ik zelfs 1900 KB/s. Hulde! :)

Ik heb het hier dus over bytes hè, geen bits. :P

TMC wijzigde deze reactie 09-02-2013 10:25 (7%)

De cel hier is nog begrensd op 7.2mbit. eens zien wanneer dit 14.4 wordt conform abonnement (iPhone en nog een sim only).

Gegroet!

mijn telefoon ondersteund geen HSPA+, er zijn trouwens maar weinig telefoons die dat ondersteunen :/
Reacties: 43
Reg. datum: 06-05-2007

Meestal is er rond spitstijd alleen maar edge op station Haarlem. Vandaag trok ik om 18:00 mooi 14Mbit over 3G. Fijne ontwikkeling, dat dc-hsdpa+ :)
lolwut?

Ongelofelijk ja, waar ik eerst op ~2/3 Mbps zat, nu 14+ Mbps :9~ Eigenlijk wel sneu dat we hier zo blij mee moeten zijn, dit is waar we al jaren voor betaald hebben en het nu eindelijk ook echt hebben..
Reacties: 43
Reg. datum: 06-05-2007

Weet iemand trouwens meer over de frequentiewisseling die op 26 februari plaats gaat vinden? Vooralsnog heeft alleen Telecompaper erover geschreven en ik heb geen zin in een abonnement om dat stuk te kunnen lezen :P
Merken klanten (van Vodafone) een ander/beter bereik? Ik geloof dat GSM nu op 800 zit en UMTS op 1800. Welke frequenties krijgen zij in de toekomst?

quote:
Timn schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:55:
Weet iemand trouwens meer over de frequentiewisseling die op 26 februari plaats gaat vinden? Vooralsnog heeft alleen Telecompaper erover geschreven en ik heb geen zin in een abonnement om dat stuk te kunnen lezen :P
Merken klanten (van Vodafone) een ander/beter bereik? Ik geloof dat GSM nu op 800 zit en UMTS op 1800. Welke frequenties krijgen zij in de toekomst?
Dat zou flink prut zijn voor alle tweakers met een phone uit china.. Meesten trekken alleen UMTS op 2100.
Reacties: 97
Reg. datum: 18-12-2007

quote:
Chris.nl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:08:
[...]

Dat zou flink prut zijn voor alle tweakers met een phone uit china.. Meesten trekken alleen UMTS op 2100.
Dat valt nog wel mee gelukkig
Als het goed is ondersteunt VF 2100 MHz.
Moet het nog even goed uitzoeken hoor, want ben ook aan het kijken voor een china phone...dus moet het wel zeker weten :)

http://forum.vodafone.nl/...-uitgelegd/m-p/11117#M996

GSM zit op 900mhz, umts op 1900/2100mhz (up/down).
Het kan best zijn dat VF umts naar de 800mhz freq brengt en LTE naar de 1800mhz frequentie... al is het nog niet duidelijk wat er gaat gebeuren ;)

Je kan toch ook gewoon simultaan 2/3/4G op 1 frequentie band hebben? Wat mij betreft de 2G capaciteit verlagen ten gunste van 3G op 900 en LTE op whatever suits best :)

quote:
tha_bulldog schreef op zondag 17 februari 2013 @ 08:53:
Je kan toch ook gewoon simultaan 2/3/4G op 1 frequentie band hebben? Wat mij betreft de 2G capaciteit verlagen ten gunste van 3G op 900 en LTE op whatever suits best :)
Volgens mij kan dat niet met de huidige verdeling van de frequenties.
Reacties: 3.227
Reg. datum: 27-07-2001

Denk ik een goede aanbieding te krijgen van VF met 225 minuten voor 15 euro per maand, blijkt er maar 500mb bij te zitten. Bij alle 1 gig abonnementen hebben ze nu de actie dat je er 3 gig bij krijgt, maar zoiets dergelijks was hierbij niet te regelen.

Jammer, want nu zou 125 minuten met 1 gig mij 27,50 in de maand gaan kosten..

Flickr PSN ID= cheironnl

quote:
cheiron schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:42:
Denk ik een goede aanbieding te krijgen van VF met 225 minuten voor 15 euro per maand, blijkt er maar 500mb bij te zitten. Bij alle 1 gig abonnementen hebben ze nu de actie dat je er 3 gig bij krijgt, maar zoiets dergelijks was hierbij niet te regelen.

Jammer, want nu zou 125 minuten met 1 gig mij 27,50 in de maand gaan kosten..
Dan probeer je toch aan zo'n Friends & Family abbo te geraken?
Optimaliseren!
Reacties: 4.847
Reg. datum: 04-06-2004

quote:
Chris.nl schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:54:
[...]

Dan probeer je toch aan zo'n Friends & Family abbo te geraken?
Dan moet je alleen zo'n code zien te krijgen, wat niet zo makkelijk meer voor elkaar te krijgen is heb ik het idee ;)

Gratis 2GB storage zonder reclame! - Quad-core specs - Image upload! - Vieze seks!

Reacties: 298
Reg. datum: 02-10-2001

Nog steedsverg makkelijk hoor.... ;-)
Reacties: 50
Reg. datum: 16-08-2007

Misschien een klein beetje offtopic maar toch een vraag waar ik even snel geen antwoord op kan vinden.
Ik heb van een kennis een code gekregen voor F&F. Mijn huidige Bel+SMS+Web 200 1GB abbo icm met een S2 loopt eind mei af. Nu wil ik graag een sim only abbo afsluiten via F&F. Echter kan ik nergens aangeven wanneer het sim only contract dan moet ingaan.

Heeft iemand een idee?
Gaat het in na 31 mei of gaat het in nadat ik de nieuwe sim kaart heb ontvangen?
Mayke O+

quote:
michel3vb schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:11:
Misschien een klein beetje offtopic maar toch een vraag waar ik even snel geen antwoord op kan vinden.
Ik heb van een kennis een code gekregen voor F&F. Mijn huidige Bel+SMS+Web 200 1GB abbo icm met een S2 loopt eind mei af. Nu wil ik graag een sim only abbo afsluiten via F&F. Echter kan ik nergens aangeven wanneer het sim only contract dan moet ingaan.

Heeft iemand een idee?
Gaat het in na 31 mei of gaat het in nadat ik de nieuwe sim kaart heb ontvangen?
Ligt eraan of je overstapt van een andere provider of dat je al reeds bij Vodafone zit. Zelf ben ik van Telfort overgegaan naar Vodafone en op de dag dat mijn contract afliep bij Telfort ben ik overgegaan naar Vodafone.

Bij een eerdere overstap ga, toen T-Mobile, mijn nummer pas een maand later vrij. Toen moest ik dus nog een maand betalen bij T-Mobile. Maar in principe kan je dus overgezet worden op de dag dat je oude contract afloopt.

Ik ben momenteel al klant bij vodafone met een Bel+SMS+Web 200 1GB abbo.
Dat zou dus betekenen dat mijn nieuwe sim only contract in gaat op 31 mei of 1 juni?
Mayke O+

quote:
michel3vb schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:23:
Ik ben momenteel al klant bij vodafone met een Bel+SMS+Web 200 1GB abbo.
Dat zou dus betekenen dat mijn nieuwe sim only contract in gaat op 31 mei of 1 juni?
Als je al bij Vodafone dan hoef je volgens mij niet eens te wisselen van simkaart, dan word je nieuwe abonnement gewoon overgezet. Bij mij was mijn laatste dag bij Telfort en eerste dag bij Vodafone 15 februari. Dan gaat bij jou je abonnement naar alle waarschijnlijkheid in op 31 mei. Maar één dag maakt hier niet het verschil toch? :)

Zojuist ook even gechat met een medewerker van Vodafone.
Je krijgt inderdaad geen nieuwe simkaart en je nieuwe abbo gaat in op het moment dat de oude af loopt.
Bedankt voor het meedenken Arie
Reacties: 4.396
Reg. datum: 15-01-2001

Meer mensen problemen met 3G momenteel ? Sinds gisterenmiddag geen internet via 3G meer mogelijk ("Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk" op iPhone5). Resets uitgevoerd, APN settings opnieuw geconfigureerd, maar geen resultaat. Ook geen storingen bekend in mijn omgeving volgens de VF site.

[edit] Na belletje met 1200 erachter gekomen dat er problemen zijn met 3G in Amersfoort sinds vrijdag. Fijn dat er weer eens geen melding van gemaakt wordt op hun website :(
[edit2] En na 2 dagen inmiddels weer 3G, zij het vooralsnog erg traag (1Mbps max)

sverzijl wijzigde deze reactie 10-03-2013 15:59 (31%)

lolwut?

quote:
michel3vb schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:44:
Zojuist ook even gechat met een medewerker van Vodafone.
Je krijgt inderdaad geen nieuwe simkaart en je nieuwe abbo gaat in op het moment dat de oude af loopt.
Bedankt voor het meedenken Arie
Als je een bestelling plaatst met simkaart, krijg je die wel hoor. Dat was bij mij in ieder geval wel het geval. Al ging ik van gewone Vodafone sim naar een bestelling met microsim.
Reacties: 2
Reg. datum: 13-02-2013

Hmmmm ik zit nog steed met mijn 4Mbit downloadsnelheid en 0.3Mbit up,
maar goed mag niet klagen tis FUP.
Verbruik Data maand Feb. 2013: 13 GB
Reacties: 416
Reg. datum: 23-08-2011

Meer mensen een sterke verhoging gehad van het Vodafone 3G netwerk?

Hier in enschede zit ik tegenwoordig sinds de afgelopen maand continu op deze snelheid, met een iPhone 5 :D, daar hoor je mij niet over klagen in combinatie met een 10GB Bundel!

http://www.speedtest.net/iphone/496973222.png

Die snelheden heb ik op een rustig tijdstip op NS station Zwolle ook eens aangetikt. Ook i.c.m. zo'n F&F abonnement.

Ik haal nu tussen de 4 en 7mbit en ping ook tussen de 60 en 80! wel lekker hoor en mijn toestel ondersteund geeneens HSPA+ (dan kan het dus nog sneller)

Ze zijn inderdaad over al aan het upgraden. Ik ben benieuwd wat ik kan halen straks met mijn F&F Abo!! Heb nog tijdens de 10GB actie verlengd en het abo gaat per 1 april in.

Gegroet!

ik vraag me af of de 10GB F&F abonnementen op het 4G netwerk mogen straks... :+ (ik ben bang van niet....) heb er zelf ook 1 namelijk...

ArcticWolf wijzigde deze reactie 22-03-2013 13:13 (12%)

Reacties: 518
Reg. datum: 28-06-2010

http://www.speedtest.net/iphone/499128547.png

dit haal ik regelmatig. Jammer dat 4G bijna wordt uitgesloten voor iPhone 5 gebruikers. Anderzijds met zo'n snelheid zal ik het niet snel missen.

quote:
ArcticWolf schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:12:
ik vraag me af of de 10GB F&F abonnementen op het 4G netwerk mogen straks... :+ (ik ben bang van niet....) heb er zelf ook 1 namelijk...
Op dit moment biedt vodafone abonnementen aan van 3.6, 14.4, 28.8 en 42Mbps max.
Wij zitten met ons F&F 11GB abbo op 14.4Mbps max. Het is hopen dat Vodafone een systeem zal hanteren waarbij iedereen wel het 4G netwerk kan, maar wordt afgeknepen tot de max. van het abonnement wat ie heeft afgesloten.

Wanneer vodafone straks wel losse 4G abonnementen gaat aanbieden, snap ik niet waarom ze momenteel 28.8 en 42Mbps max. abonnementen hebben afsluiten op het 3G netwerk. Of denken ze die snelheden met over 3G met HSPA+ te kunnen waarmaken?

- edit -

'k Heb er net een vraag over gesteld op de Facebook van VodafoneNL, eens kijken of/hoe ze reageren...

http://1chris.nl/VodaFace.jpg

- edit -

En het antwoord was:

Vodafone Nederland: Hoi Chris, ik kan me voorstellen dat je dat graag wilt weten. Kijk hier http://voda.fo/ne/9tp2q even voor meer informatie betreffende 4G. Op dit moment is het Red Super abonnement geschikt om 4G te gaan gebruiken in de toekomst. Alle andere abonnementen zijn dat helaas niet. Groetjes, Kyra // http://voda.fo/ne/webcrew

Ach ja.. Ik ben met HSPA+ ook dik tevreden. Hopelijk komen er over anderhalf jaar weer mooie F&F aanbiedingen voorbij.

Chris.nl wijzigde deze reactie 23-03-2013 13:10 (32%)

thanks voor het vragen!

Maar we zitten/blijven wel op 14,4mbit max? naja ik moet zeggen dat ik zonder HSPA+ (toestel ondersteunt het niet) ook tevreden ben. Ping van <80 en snelheid tot 7mbit in de praktijk.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 24-03-2013 14:01 (6%)

Reacties: 53
Reg. datum: 01-12-2007

Dat Vodafone F&F is best interessant... :)
Maar.... wie kunnen er nu precies F&F codes uitgeven? In ieder geval medewerkers van Vodafone (begreep ik) en "grootzakelijke klant". Maar wanneer ben je een grootzakelijke klant? Kunnen alle medwerkers van een "grootzakelijke klant" zelf zo'n code genereren, of alleen de contactpersoon?

Is er nog iemand die mij een F&F code kan leveren? O-) Ik mag er niet om vragen. Sorry... ;)

kvandt wijzigde deze reactie 28-03-2013 08:26 (6%)

Vragen om f&f codes is niet toegestaan :)
Reacties: 1.348
Reg. datum: 04-11-2006

quote:
tha_bulldog schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:22:
Vragen om f&f codes is niet toegestaan :)
Dat hoeft ook niet, je belt Vodafone F&F hoe je aan zo'n code kunt komen en vriendelijk als zij zijn, maken ze er dan 1 voor je aan. ;)
Ingewikkeld gedoe, dat wel. :F

Met een beetje creatief googelen is er op internet ook genoeg te vinden hoe je aan zo'n code kan komen :)

Ik ben als misschien een van de laatsten nu ook overgegaan op een Vodafone F&F Sim Only met 10GB Data. Ging natuurlijk zonder problemen omdat ik al (tevreden) klant ben en het dus een gewone verlening was. Ik heb nu ook een tweede meter die mij de 10GB aan geeft, en ook mijn snelheidsprofiel is aangepast. Ik haal nu de beloofde 14Mbit in plaats van de beloofde 3,6Mbit van mijn oude abonnement.

Ik ben benieuwd of de prijs na 1 jaar ook gewoon de actieprijs blijft. Zo ja, dan is dit denk ik een blijvertje voor een hele lange tijd... :)

Gegroet!

I'll be back! =)
Reacties: 223
Reg. datum: 15-11-2007

quote:
Jassy schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:38:
Ik ben als misschien een van de laatsten nu ook overgegaan op een Vodafone F&F Sim Only met 10GB Data. Ging natuurlijk zonder problemen omdat ik al (tevreden) klant ben en het dus een gewone verlening was. Ik heb nu ook een tweede meter die mij de 10GB aan geeft, en ook mijn snelheidsprofiel is aangepast. Ik haal nu de beloofde 14Mbit in plaats van de beloofde 3,6Mbit van mijn oude abonnement.

Ik ben benieuwd of de prijs na 1 jaar ook gewoon de actieprijs blijft. Zo ja, dan is dit denk ik een blijvertje voor een hele lange tijd... :)
waar kun je die 10gb optie vinden?

Dit was een actie van eind vorig jaar, waar je bij een BSW Altijd abo 10GB internet kreeg. Nu is dat 4GB. Ik heb tijdens de actieperiode verlengd dus heb ik nu de 10GB optie.

Gegroet!

Je hebt zelfs 11GB ;) dit omdat je een 1GB abonnement had afgesloten waarbij je 10GB extra krijgt.

Zo is het ook nog eens!

Verder ben ik er achter gekomen dat die dekkingskaart van Vodafone niet bepaald klopt. Ik zit hier in een 3,6Mbit regio, maar mijn werkelijke snelheid is 14Mbit. Ik zal eens kijken of dit in andere regio's ook zo is... Krijg wel vaker de indruk dat die kaart niet bepaald actueel is.

Gegroet!

Bij mij verschilt het per antenne :P
Ik zit hier (thuis) in een overlap gebied van 2 antennes... en hij wisselt soms random van antenne. De ene doet 2mbit, de 2e doet 7mbit.

Pagina: 1 ... 16 17 18 19 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012