Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:
  • 189.444 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Tnx! Ik ga morgen ff kijken :)
Het opelforum had ik overigens al gevonden, maar was benieuwd of er hier nog meer ervaringen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 632581 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:34:
Kwam van de opel dealer vandaan. Monteur heeft in me auto flink lopen gassen en veel toeren lopen draaien om te kijken of de ketting echt klote is. Uiteindelijk was er geen geratel ook niet bij de genoemde snelheid. Vreemd. Motor kap open. Monteur probeert de olie te pijlen maar helemaal droog nadat hij een soort apparaat erin heeft gestoken kon hij de olie normaal pijlen en was er olie te vinden (gelukkig). Conclusie volgens de monteur verbruikt de blok veel olie waardoor ik de keuze toch hebt gemaakt ook op aanraden van de monteur om hem weg te doen :(.

Moet de aankomend weekend om de twee dagen toch de olie gaan pijlen kijken dat ik genoeg olie bij me hebt.

Hoefde trouwens niks te betalen was een service van de Opel dealer. Heel erg goed geholpen !
Hoe weet je dat hij veel olie verbruikt? Wanneer heeft hij z'n laatst beurt gehad?

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 632581

ArcticWolf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:56:
[...]

Hoe weet je dat hij veel olie verbruikt? Wanneer heeft hij z'n laatst beurt gehad?
1,5 maand geleden. Olie filter - Opel Olie 3.5l / NGK bougies / remolie / lucht filter / interieur filter/ remblokken achter vervangen.

Daarnaast zag hij nog een aantal lekkingen bij de carter maar niet iets zorgwekkend volgens de monteur. Hij gaf aan dat je de ketting hoorde of iets hoorde uit de blok omdat de olie niet goed was. Want op dit moment en toen op de autoweg met de monteur hoorde we hem niet meer.

Moet de aankomende week de olie gaan pijlen om uitzoeken hoe snel hij de olie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 632581 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:31:
[...]

1,5 maand geleden. Olie filter - Opel Olie 3.5l / NGK bougies / remolie / lucht filter / interieur filter/ remblokken achter vervangen.

Daarnaast zag hij nog een aantal lekkingen bij de carter maar niet iets zorgwekkend volgens de monteur. Hij gaf aan dat je de ketting hoorde of iets hoorde uit de blok omdat de olie niet goed was. Want op dit moment en toen op de autoweg met de monteur hoorde we hem niet meer.

Moet de aankomende week de olie gaan pijlen om uitzoeken hoe snel hij de olie verbruikt.
Dat is wel ernstig dan... dan hoorde je dus de ketting omdat er te weinig olie in het systeem zat :o

Wat heb je er mee gedaan dat hij opeens zoveel verbruikt? :P de uitlaat rook is niet blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

ArcticWolf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:34:
[...]

Dat is wel ernstig dan... dan hoorde je dus de ketting omdat er te weinig olie in het systeem zat :o

Wat heb je er mee gedaan dat hij opeens zoveel verbruikt? :P de uitlaat rook is niet blauw?
Niks speciaals ik reed 130 waar je 130 kon rijden. Maar ik reed over een vervelend hobbel dat op mij rijstrook zat en toen begon het allemaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:10
Even iets anders - ik had het kunnen verwachten -, het instrumentenpaneel valt af en toe uit als ik op hobbelige wegens rij en als ik de auto 's ochtens wil starten. Met een tik tegen de dashboard is het opgelost.

Ik heb inmiddels een knipperlichtschakelaar gekocht en komt volgende week binnen. Aangezien ik toch een paar kappen moet loshalen, kan ik net zo goed kijken naar de instrumentenpaneel. Volgens het wijze internet is het een veel voorkomende probleem hij de Corsa C, en is een kwestie van stekkertje aandrukken of anders monteren.

Nu komt mijn vraag: hoe makkelijk kun je het zelf repareren? En hoe moet je de instrumentenpaneel loshalen? Ik heb veel plaatjes bekeken, maar wordt er eerlijk gezegd niet echt wijzer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:19
Als je de kappen van de stuurkolom al los hebt is het instumentenpaneel verwijderen een kwestie van de drie schroeven van de kap losdraaien en de kap verwijderen. Daarna kun je door het loshalen van 2 schroeven en de clip bovenaan omhoog te duwen het instrumentenpaneel eruit halen.

De stekker ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.flippingcars.co.uk/wp-content/uploads/2014/09/connector-1024x764.jpg

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 632581 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:38:
[...]

Niks speciaals ik reed 130 waar je 130 kon rijden. Maar ik reed over een vervelend hobbel dat op mij rijstrook zat en toen begon het allemaal :p
Das een flinke hobbel geweest dan :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

Leuke update mbt de winterwielen (gelijk even @MK1998NL wakker schudden ;)).

Dealer belde zojuist, Opel erkent zijn fout en stelt voor dat ik 150 euro betaal en dan 15 inch LM Premium wielen krijg (zelfde velgen als ik voor de zomer heb). Reden van bijbetaling is dat ik dan de upgrade van 14 naar 15 inch betaal, en zij betalen de upgrade naar LM. Mijn inziens schappelijk, aangezien de prijslijst spreekt van 14 inch en die bestaan niet maar heb ik wel besteld. 15 is dan meer dan ik besteld heb.

Hoewel dit misschien niet het onderste uit de kan is, is het voor mij voldoende en ben ik akkoord gegaan. Vind het een prima oplossing, en als je bedenkt dat ik dus 200 goedkoper uitben en nu wel mooie velgen in de winter heb, dan ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Mooi opgelost :Y

Nu nog foto's van die Karl posten :9

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ultimate editie van de Grandland staat in de configurator, toch wel prijzig zeg.
En het zwarte dak is niet meer te selecteren.

[ Voor 22% gewijzigd door Mad-Matt op 03-01-2018 21:10 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Er zijn verschillende wijzigen door gevoerd. Corsa OPC is zo ook niet meer te bestellen, zal vast te maken hebben met het feit dat er dit jaar 18k (!) BPM op kwam...

Grandland X Ultimate is nog altijd goedkoper dan Innovation met die opties :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

klopt, baal wel goed van het niet meer beschikbaar zijn van het zwarte dak.
Prijs is volgens mij ook best een stukje omhoog gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

37,8k was sowieso de prijs voor de Ultimate uitvoering :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ja, maar zat net de inovation te configureren en ik kon met dezelfde opties vorig jaar december niet meer onder de 40k blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:58
Ik heb een corsa D, en soms gaat het lampje branden van adaptive forward lighting (oranje). Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of wat het probleem kan zijn? Lampje gaat soms willekeurig weer uit of aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:23:
Er zijn verschillende wijzigen door gevoerd. Corsa OPC is zo ook niet meer te bestellen, zal vast te maken hebben met het feit dat er dit jaar 18k (!) BPM op kwam...

Grandland X Ultimate is nog altijd goedkoper dan Innovation met die opties :p
Jah hoorde laatst ook dat de BPM weer flink omhoog was gegaan :X 18k BPM op een Corsa OPC |:(

Maar goed ben sowieso wel benieuwd wat de PSA groep met OPC gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:03:
ja, maar zat net de inovation te configureren en ik kon met dezelfde opties vorig jaar december niet meer onder de 40k blijven.
Ah dat weet ik niet :p
acidd91 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:43:
Ik heb een corsa D, en soms gaat het lampje branden van adaptive forward lighting (oranje). Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of wat het probleem kan zijn? Lampje gaat soms willekeurig weer uit of aan.
Volgens mij is er dan een defect in je AFL-lampen. Kan je laten uitlezen, al kan dat niet met een standaard OBD2 reader meen ik. Even contact opnemen met een dealer.
ArcticWolf schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:57:
[...]

Jah hoorde laatst ook dat de BPM weer flink omhoog was gegaan :X 18k BPM op een Corsa OPC |:(

Maar goed ben sowieso wel benieuwd wat de PSA groep met OPC gaat doen.
Ja zo kost de Corsa OPC minstens 43k.. niet meer rendabel dus. Zo duur was een Astra J OPC toen die uit kwam :X

Peugeot heeft zelf GTI dus het lijkt me dat zeker niet onwaarschijnlijk dat er een nieuwe Corsa F OPC/GSi komt. Over de Insignia gaan ook geruchten dat er, naast de GSi, ook nog een OPC komt.

Die waren in NL overigens ook onbetaalbaar, op een 2017 Insignia OPC zat 51k BPM, terwijl de auto in het buitenland al vanaf 29k te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

BPM is echt bizar, hebben jullie al eens gekeken naar een Camaro?

Netto:
€ 23.248

BTW:
€ 4.882

BPM:
€ 77.629

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:23:
BPM is echt bizar, hebben jullie al eens gekeken naar een Camaro?

Netto:
€ 23.248

BTW:
€ 4.882

BPM:
€ 77.629
Kan erger :P Land Rover Discovery 110 (2016):
Netto €17.543, BTW € 3.684, BPM € 90.673 8)7

De oudere Opel motoren (oude 1.4T bijvoorbeeld) zijn hier ook totaal niet meer aantrekkelijk door de hoge BPM die er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:46
Dat is jammer want de opel maar ook PSA drie-cylinders zijn in praktijk een drama mbt het trekken van aanhangers.

[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 04-01-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

3-cilinders zijn überhaupt een ramp om aanhangwagens te trekken :p PSA's 1.6 eTHP is anders een prima blok daar voor, en stoot ook niet overdreven veel uit waardoor de BPM beperkt blijft (129g/km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vraagje voor de Opel veteranen hier, van een Opel newbie.

Ik heb nu ongeveer een half jaar mijn eerste auto, een Opel Corsa D uit 2011.
De APK keuring staat weer op de planning, en ik ben aan de beurt voor een grote beurt.

Ik ben geen auto expert, en als meneer de dealert mij zegt dat de vloeistoffiltermotorophangingcarborateur vervangen moet worden à 500 euro, geloof ik de beste man op z'n woord.
De vraag is dan ook, wat mag ik verwachten van een grote beurt, wat is verstandig om af te spreken of op te letten?

Aanvullende info: auto is gekocht bij een km stand van 93K, accu is voor aankoop vervangen want die was kaduuk.
Huidige KM stand is 135K.
Motorbroodrooster is de 1.2 Benzine 16V versie.

Overigens heb ik ook het bekende 'kraak' probleem bij drempels en dergelijke, is het de moeite/kosten waard om dat mee te pakken tijdens een beurt?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

RutgervdZ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:09:
Vraagje voor de Opel veteranen hier, van een Opel newbie.

Ik heb nu ongeveer een half jaar mijn eerste auto, een Opel Corsa D uit 2011.
De APK keuring staat weer op de planning, en ik ben aan de beurt voor een grote beurt.

Ik ben geen auto expert, en als meneer de dealert mij zegt dat de vloeistoffiltermotorophangingcarborateur vervangen moet worden à 500 euro, geloof ik de beste man op z'n woord.
De vraag is dan ook, wat mag ik verwachten van een grote beurt, wat is verstandig om af te spreken of op te letten?

Aanvullende info: auto is gekocht bij een km stand van 93K, accu is voor aankoop vervangen want die was kaduuk.
Huidige KM stand is 135K.
Motorbroodrooster is de 1.2 Benzine 16V versie.

Overigens heb ik ook het bekende 'kraak' probleem bij drempels en dergelijke, is het de moeite/kosten waard om dat mee te pakken tijdens een beurt?

Thanks alvast!
In een half jaar van 93k naar 135k gereden, had je dan niet beter een diesel/LPG kunnen kopen? :o

Standaard onderhoudsbeurt lijkt me voldoende, kost bij de dealer zo'n 440€ meen ik. Ik weet niet wanneer de bobines zijn vervangen, of ze uberhaupt al vervangen zijn, als ze corroderend zijn komen ze waarschijnlijk met het voorstel deze te vervangen. Dat is dan preventief, maar kost wel veel (€400 +, terwijl het onderdeel zelf €120 kost o.i.d en vervangen net 5 minuutjes duurt). Eventueel nog een aircobeurt, ik weet niet wanneer dat het laatst ververst is maar ze adviseren om de 2 jaar, tenzij je de airco elke dag gebruikt elk jaar.

Bij de dealer vervangen ze sowieso niks zonder dat ze jou hebben gevraagd/gebeld (tenzij het gaat om iets als lampjes voor de APK).

Kraakgeluid zijn waarschijnlijk rubbers van je ophanging, vervangen kan het oplossen maar niet per se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:36:
[...]

In een half jaar van 93k naar 135k gereden, had je dan niet beter een diesel/LPG kunnen kopen? :o

Standaard onderhoudsbeurt lijkt me voldoende, kost bij de dealer zo'n 440€ meen ik. Ik weet niet wanneer de bobines zijn vervangen, of ze uberhaupt al vervangen zijn, als ze corroderend zijn komen ze waarschijnlijk met het voorstel deze te vervangen. Dat is dan preventief, maar kost wel veel (€400 +, terwijl het onderdeel zelf €120 kost o.i.d en vervangen net 5 minuutjes duurt). Eventueel nog een aircobeurt, ik weet niet wanneer dat het laatst ververst is maar ze adviseren om de 2 jaar, tenzij je de airco elke dag gebruikt elk jaar.

Bij de dealer vervangen ze sowieso niks zonder dat ze jou hebben gevraagd/gebeld (tenzij het gaat om iets als lampjes voor de APK).

Kraakgeluid zijn waarschijnlijk rubbers van je ophanging, vervangen kan het oplossen maar niet per se.
Bedankt voor de info! Airco heeft recentelijk een 'beurt' gehad want een onderdeel was kapot.

Ja achteraf had ik sowieso andere keuzes gemaakt en beter opgelet, diesel links laten liggen want "milieu" en LPG want "vooroordelen". Behoorlijk naïef, maar weer wat geleerd voor de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

RutgervdZ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:47:
[...]
Bedankt voor de info! Airco heeft recentelijk een 'beurt' gehad want een onderdeel was kapot.

Ja achteraf had ik sowieso andere keuzes gemaakt en beter opgelet, diesel links laten liggen want "milieu" en LPG want "vooroordelen". Behoorlijk naïef, maar weer wat geleerd voor de volgende keer!
Als je de facelift hebt is de LPG-versie exact hetzelfde als de Corsa die je nu hebt (A12XER), enkel dan met een ronde gastank op de plek waar je eventueel een reservewiel hebt liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

https://autorai.nl/niet-m...d-astra-opc-en-corsa-opc/

Astra OPC is dus ook niet meer verkrijgbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dat wordt dus importeren :( Lekker geregeld :(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Touchdomex schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Dat wordt dus importeren :( Lekker geregeld :(
Weet nog dat ik in 2016 bij m'n dealer kwam en daar stond een Duitse auto trailer, dus ik vroeg zo wat die kwam doen... een Duitse dealer had ff 6 OPC gekocht 8)7 dus ik zo huh? Blijkbaar vanwege de BPM regels was het voor Duitse dealers voordeliger om in NL Corsa/Astra OPC te kopen :D helaas heeft de overheid dat dit jaar helemaal omzeep geholpen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Yup ik zag had het al gezien dat die ook ontbrak -O-

Op Opel.be zit ik hem trouwens ook niet meer, de Astra OPC. Dit linkt naar de Astra K.

Paar jaartjes wachten en een mooie Astra J OPC op de kop tikken oOo O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

klote, maar totaal begrijpelijk. Als het zo door gaat, vraag ik mij af hoe lang we nog kunnen genieten (in het straatbeeld, kan ze zelf niet betalen), van de GTI's, R32's, AMG, M-modellen etc. voordat de regering met de BPM-toeslag alles met vermogen de strot omgedraaid heeft.

@MK1998NL net nog even gechecked, de Grandland modellen zijn ca. 500 euro duurder geworden met de nieuwe BPM-toeslagen. (Dat verklaard het pakket wat hem net over de 40 heen tilde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Mad-Matt schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:18:
[...]

klote, maar totaal begrijpelijk. Als het zo door gaat, vraag ik mij af hoe lang we nog kunnen genieten (in het straatbeeld, kan ze zelf niet betalen), van de GTI's, R32's, AMG, M-modellen etc. voordat de regering met de BPM-toeslag alles met vermogen de strot omgedraaid heeft.

@MK1998NL net nog even gechecked, de Grandland modellen zijn ca. 500 euro duurder geworden met de nieuwe BPM-toeslagen. (Dat verklaard het pakket wat hem net over de 40 heen tilde.)
Ik heb idd afgelopen jaar een OPC (Astra H 2007) gekocht want het wordt alleen maar strenger.

Denk dat AMG en BMW nog wel een tijdje door kunnen gaan (die kosten sowieso al een vermogen om aan te schaffen).
Maar denk dat de "budget" sport/hot hatches over een paar jaar wel uitgestorven zullen zijn (als in nieuw verkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:18:
[...]

Ah dat kan, vandaar dat de prijs van de Ultimate zo "hoog" leek: dat waren 2018 prijzen met verhoogde BPM ;)
ArcticWolf schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:51:
[...]

Ik heb idd afgelopen jaar een OPC (Astra H 2007) gekocht want het wordt alleen maar strenger.

Denk dat AMG en BMW nog wel een tijdje door kunnen gaan (die kosten sowieso al een vermogen om aan te schaffen).
Maar denk dat de "budget" sport/hot hatches over een paar jaar wel uitgestorven zullen zijn (als in nieuw verkoop).
"Oudere" auto's krijgen BPM korting, dus als ze al wat ouder zijn worden ze prima betaalbaar. Origineel Nederlands iets duurder als import, maar kan geen groot verschil tussen zitten :p Jammer voor de eerste eigenaar want de BPM schrijft erg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:52:
[...]

Ah dat kan, vandaar dat de prijs van de Ultimate zo "hoog" leek: dat waren 2018 prijzen met verhoogde BPM ;)

[...]

"Oudere" auto's krijgen BPM korting, dus als ze al wat ouder zijn worden ze prima betaalbaar. Origineel Nederlands iets duurder als import, maar kan geen groot verschil tussen zitten :p Jammer voor de eerste eigenaar want de BPM schrijft erg af.
Ja je mag de auto invoeren met de meest gunstige BPM regels binnen de leeftijd van de auto, dus je zou nu nog een gloednieuwe OPC uit 2017 kunnen kopen en invoeren voor de regels van 2017 ;) alleen het wordt vanaf nu alleen nog strenger dus over een paar jaar krijg je dus te maken met de BPM regels van 2018/19 etc... er zullen steeds minder nieuwere OPC's in Nederland rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Ja je mag de auto invoeren met de meest gunstige BPM regels binnen de leeftijd van de auto, dus je zou nu nog een gloednieuwe OPC uit 2017 kunnen kopen en invoeren voor de regels van 2017 ;) alleen het wordt vanaf nu alleen nog strenger dus over een paar jaar krijg je dus te maken met de BPM regels van 2018/19 etc... er zullen steeds minder nieuwere OPC's in Nederland rijden.
OPC's die hier komen zullen hoogstwaarschijnlijk grotendeels import zijn van een aantal jaar oud.

Naast het kiezen van de gunstigste BPM (die dus van het bouwjaar :P ) krijg je "leeftijdskorting":
1 jaar 66,214%
2 jaar 52,285%
3 jaar 42,169%
4 jaar 32,754%
5 jaar 26,092%
6 jaar 21,100%
7 jaar 16,689%
8 jaar 12,693%
9 jaar 9,278%
10 jaar 7,447%

Astra J OPC is wel nog een droom van me... Ooit O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:09:
[...]

OPC's die hier komen zullen hoogstwaarschijnlijk grotendeels import zijn van een aantal jaar oud.

Naast het kiezen van de gunstigste BPM (die dus van het bouwjaar :P ) krijg je "leeftijdskorting":
1 jaar 66,214%
2 jaar 52,285%
3 jaar 42,169%
4 jaar 32,754%
5 jaar 26,092%
6 jaar 21,100%
7 jaar 16,689%
8 jaar 12,693%
9 jaar 9,278%
10 jaar 7,447%

Astra J OPC is wel nog een droom van me... Ooit O+
Ja ben er een beetje bang voor dat ze daar straks weer iets anders op verzinnen, ze willen al die benzine monsters van de straat hebben :'(
Over 12 jaar mogen er sowieso helemaal geen nieuwe diesel/benzine meer verkocht worden :F

https://www.ad.nl/auto/ol...p-benzine-rijdt~a854a9e0/

Deze H blijft nog even bij mij (net 69.000 op de teller :9 ) maar de J is ook wel erg vet 8)

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 05-01-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Ja ben er een beetje bang voor dat ze daar straks weer iets anders op verzinnen, ze willen al die benzine monsters van de straat hebben :'(
Over 12 jaar mogen er sowieso helemaal geen nieuwe diesel/benzine meer verkocht worden :F

https://www.ad.nl/auto/ol...p-benzine-rijdt~a854a9e0/

Deze H blijft nog even bij mij (net 69.000 op de teller :9 ) maar de J is ook wel erg vet 8)
Dan moeten ze toch opschieten, met de voorzieningen in NL zoals het nu is zijn we totaal niet bestand tegen de elektrificatie van ons wagenpark :X

In Noorwegen is het vrij voor de hand liggend, gezien de voordelen die je krijgt. Tevens is Noorwegen ook een "rijker" land dan Nederland. En de subsidie e.d wordt gefinancierd door... de export van olie :F

Corsa blijft ook wel even, met 105dkm op de teller kan hij nog wel even mee :P OPC is momenteel (zeker als student) totaal onbetaalbaar -O-

Valt me trouwens op dat dit topic vrij rustig is, terwijl Opel toch #3 in de verkooplijsten staat (34.808) in 2017, met de Karl op #4 (9.907) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Hoe kom ik achter de kleurcode van m'n Opel Corsa? Als ik bijvoorbeeld een plekje wil spuiten in dezelfde kleur, dan vind ik het fijner als het dezelfde kleur is als m'n auto ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Pilovali schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:28:
Hoe kom ik achter de kleurcode van m'n Opel Corsa? Als ik bijvoorbeeld een plekje wil spuiten in dezelfde kleur, dan vind ik het fijner als het dezelfde kleur is als m'n auto ^_^
Beter kun je bij zoiets.niet beter laten bijwerken aan de hand van de kleur die nu op de auto zit om kleurverschil te voorkomen? Ik zou nooit eentje willen op kleurcode. Zeker niet op een 10 tot 15 jaar oude auto met metallic lak die altijd in de buitenlucht heeft gestaan :+

Wat voor kleur gaat het om en wat voor krassen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Pilovali schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:28:
Jij had een Corsa C zeker? Nu weet ik even niet meer waar bij de C het kaartje met chassisnummer zit, maar dit moet je zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://www.opel-infos.de/modellinfo/corsa_d/typ_corsa_d_01.jpg
Dit is van een Corsa D, op de B-stijl. Z30E is de kleurcode.

Of hier je kleur opzoeken :P
http://www.opel-infos.de/modelle/corsa_c3t.html

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://workshop-manuals.com/vauxhall/corsa-c/images/corsa-c-17.jpg
Daar dus, en dan waar Y474 staat op deze foto

[ Voor 9% gewijzigd door MK_ op 05-01-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Dan moeten ze toch opschieten, met de voorzieningen in NL zoals het nu is zijn we totaal niet bestand tegen de elektrificatie van ons wagenpark :X

In Noorwegen is het vrij voor de hand liggend, gezien de voordelen die je krijgt. Tevens is Noorwegen ook een "rijker" land dan Nederland. En de subsidie e.d wordt gefinancierd door... de export van olie :F

Corsa blijft ook wel even, met 105dkm op de teller kan hij nog wel even mee :P OPC is momenteel (zeker als student) totaal onbetaalbaar -O-

Valt me trouwens op dat dit topic vrij rustig is, terwijl Opel toch #3 in de verkooplijsten staat (34.808) in 2017, met de Karl op #4 (9.907) :P
Nieuwe auto's he :P maar denk dat na 2040 fossiele brandstof auto's snel gaan afnemen op de zeldzamere auto's na.
Maar het bouwen van smartgrids kost nog wel wat tijd ja, vooral om zoveel energie te distribueren.

Vraag me af of we überhaupt zoveel elektra kunnen opwekken met de huidige centrales ander moeten we ook nog wachten op ITER >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Touchdomex schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Beter kun je bij zoiets.niet beter laten bijwerken aan de hand van de kleur die nu op de auto zit om kleurverschil te voorkomen? Ik zou nooit eentje willen op kleurcode. Zeker niet op een 10 tot 15 jaar oude auto met metallic lak die altijd in de buitenlucht heeft gestaan :+

Wat voor kleur gaat het om en wat voor krassen :+
Gaat niet echt om krassen. M'n buitenspiegel is niet helemaal 100% en wil ik graag vervangen. Ik kan een buitenspiegel met primer bestellen, maar moet 'm dus zelf overspuiten. Vandaar dat ik wil weten welke kleur ik heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:25:
[...]

Nieuwe auto's he :P maar denk dat na 2040 fossiele brandstof auto's snel gaan afnemen op de zeldzamere auto's na.
Maar het bouwen van smartgrids kost nog wel wat tijd ja, vooral om zoveel energie te distribueren.

Vraag me af of we überhaupt zoveel elektra kunnen opwekken met de huidige centrales ander moeten we ook nog wachten op ITER >:)
I know, maar doelde inderdaad op de laadpalen en de stroom. Zoals het er nu voor staat hebben we lang niet genoeg stroom om alle auto's op te laden ;)
Pilovali schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:43:
[...]

Gaat niet echt om krassen. M'n buitenspiegel is niet helemaal 100% en wil ik graag vervangen. Ik kan een buitenspiegel met primer bestellen, maar moet 'm dus zelf overspuiten. Vandaar dat ik wil weten welke kleur ik heb :P
Kan je niet beter een een spiegel in jouw kleur van de sloop halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
MK1998NL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:03:
[...]

I know, maar doelde inderdaad op de laadpalen en de stroom. Zoals het er nu voor staat hebben we lang niet genoeg stroom om alle auto's op te laden ;)

[...]

Kan je niet beter een een spiegel in jouw kleur van de sloop halen?
Ja, dat zou ook kunnen. Ik heb alleen moeite om de juiste kleur te zien. Ik ben kleurenblind ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Op de sloop checken of het dezelfde kleurcode is (zie mijn post) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro3lm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 20:38
Ik heb een Opel Astra van 2012 gekocht. Hierin zit een Navi900.

Is het mogelijk hiervoor de firmware te upgraden zodat ik android auto kan gebruiken of is dat enkel mogelijk voor Navi900 systemen van na 2016?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

Opel dealer is mijn lifehammer vergeten :(

Zit ik ook even te zoeken, vorig jaar waren de afleverkosten 700 (bij mijn dealer tikten ze hem naar 600). Nu ineens 800 en krijg je 40 euro brandstof en geen volle tank meer. Wat een treurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nieuwe silicone slang besteld voor de (voorste) carter ontluchting... is zo te zien wel nodig :+

Zit alleen te twijfelen over welke slang klemmen ik moet gebruiken... nieuwe van het type die er nu op zitten

of https://www.biesheuvel.nl...n/slangen-klem/breed.html

of https://www.biesheuvel.nl...angen-klem/standaard.html

of maakt het geen zak uit? :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WcYh0gy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ro3lm schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:01:
Ik heb een Opel Astra van 2012 gekocht. Hierin zit een Navi900.

Is het mogelijk hiervoor de firmware te upgraden zodat ik android auto kan gebruiken of is dat enkel mogelijk voor Navi900 systemen van na 2016?
Voor zover ik weet zijn dat compleet andere system, en dat werkt dat niet.
5183 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:06:
Opel dealer is mijn lifehammer vergeten :(

Zit ik ook even te zoeken, vorig jaar waren de afleverkosten 700 (bij mijn dealer tikten ze hem naar 600). Nu ineens 800 en krijg je 40 euro brandstof en geen volle tank meer. Wat een treurigheid.
Vervelend maar kan gebeuren :)

En tsja, alles wordt steeds duurder, dus dat het stijgt is begrijpelijk. Zit anders wel bij de prijs inbegrepen normaal tegenwoordig, mogen ze niet meer los vragen.
ArcticWolf schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:54:
Nieuwe silicone slang besteld voor de (voorste) carter ontluchting... is zo te zien wel nodig :+

Zit alleen te twijfelen over welke slang klemmen ik moet gebruiken... nieuwe van het type die er nu op zitten

[afbeelding]
Volgens mij worden vaak standaard slang klemmen gebruikt. Komt niet zo nauw denk ik :p Als het maar goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:15:
[...]

Voor zover ik weet zijn dat compleet andere system, en dat werkt dat niet.

[...]

Vervelend maar kan gebeuren :)

En tsja, alles wordt steeds duurder, dus dat het stijgt is begrijpelijk. Zit anders wel bij de prijs inbegrepen normaal tegenwoordig, mogen ze niet meer los vragen.

[...]

Volgens mij worden vaak standaard slang klemmen gebruikt. Komt niet zo nauw denk ik :p Als het maar goed zit.
Ja volgens mij maakt het ook niet zo heel veel uit, er zitten nu alleen "zelf" klemmende klemmen op die dus altijd klemmen ongeacht de temperatuur...
Maar goed, op de ontluchting zit niet zoveel druk dat ie er zomaar afknalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Ja volgens mij maakt het ook niet zo heel veel uit, er zitten nu alleen "zelf" klemmende klemmen op die dus altijd klemmen ongeacht de temperatuur...
Maar goed, op de ontluchting zit niet zoveel druk dat ie er zomaar afknalt :P
Kan je die klemmen niet opnieuw gebruiken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Kan je die klemmen niet opnieuw gebruiken? :P
}:O ja kan prima :P kan ook gewoon een nieuw setje halen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-04 16:17
ArcticWolf schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:54:

[afbeelding]
Bekend motortje :)

Heb zelf een siliconen slangen setje besteld bij eBay en gewoon de originele klemmen gebruikt. Maakt idd niks uit.

Setje was ook zo gek duur nog niet. Originele spul is stukken duurder

https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F152310514045

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IsWIpGh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Bas. schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Bekend motortje :)

Heb zelf een siliconen slangen setje besteld bij eBay en gewoon de originele klemmen gebruikt. Maakt idd niks uit.

Setje was ook zo gek duur nog niet. Originele spul is stukken duurder

https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F152310514045

[afbeelding]
Idd de Z20LEH ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BTRbEcj.jpg

Ik dacht dat die set was voor de crossover delete :X daarom heb ik die niet besteld.
The breather for the standard cross over pipe is also available if needed.
It's not included with this kit as most people remove the standard cross over pipework.
Please message for further info.
Maar goed zit er sowieso over te denken om die crossover delete te doen:
https://www.ebay.ie/itm/V...955b25:g:Q9kAAOSwridaBGOU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Idd de Z20LEH ;)
[afbeelding]

Ik dacht dat die set was voor de crossover delete :X daarom heb ik die niet besteld.

[...]

Maar goed zit er sowieso over te denken om die crossover delete te doen:
https://www.ebay.ie/itm/V...955b25:g:Q9kAAOSwridaBGOU
Z20LET met LEH turbo en bougiekapje. Geen echte LEH haha :P

Crossover delete is leuk, maar moet je pas doen wanneer je hem ook daarop laat afstellen.
Die Z20LEx blokjes lopen nou niet bepaald rijk van zichzelf.
Ga je zaken aanpassen zoals een grotere uitlaat, andere inlaat (crossover delete etc), downpipe etc dan zul je idd wat meer vermogen krijgen maar resultaat is dat de boel armer gaat lopen.
Je zult niet de eerste zijn met gesmolten zuigers als je dat doet zonder erop te laten mappen :#

Zelf heb ik de extra carterventilatie slang voor naar m'n luchtfilter bij besteld, gezien mijn crossover momenteel gewoon blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Bas. schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:07:
[...]

Z20LET met LEH turbo en bougiekapje. Geen echte LEH haha :P

Crossover delete is leuk, maar moet je pas doen wanneer je hem ook daarop laat afstellen.
Die Z20LEx blokjes lopen nou niet bepaald rijk van zichzelf.
Ga je zaken aanpassen zoals een grotere uitlaat, andere inlaat (crossover delete etc), downpipe etc dan zul je idd wat meer vermogen krijgen maar resultaat is dat de boel armer gaat lopen.
Je zult niet de eerste zijn met gesmolten zuigers als je dat doet zonder erop te laten mappen :#

Zelf heb ik de extra carterventilatie slang voor naar m'n luchtfilter bij besteld, gezien mijn crossover momenteel gewoon blijft zitten.
oh hmm, ik dacht dat de vermogens winst minimaal was :o vind het zonder crossover mooier.

Zag laatst dat iemand van het Opel-forum.nl ook gesmolten zuigers had in z'n Z20LET en nu met de nieuwe LET motor ook weer lean issues had/heeft }:O (meen dat een vacuüm slang de boosdoener was) maar er wordt geen melding gegeven op dat moment :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:43:
[...]

oh hmm, ik dacht dat de vermogens winst minimaal was :o vind het zonder crossover mooier.

Zag laatst dat iemand van het Opel-forum.nl ook gesmolten zuigers had in z'n Z20LET en nu met de nieuwe LET motor ook weer lean issues had/heeft }:O (meen dat een vacuüm slang de boosdoener was) maar er wordt geen melding gegeven op dat moment :'(
Flink getuned die Z20LET dan? Want stock zijn me eigenlijk geen gesmolten zuiger problemen bekend...

Of het is een pech geval, dat kan ook natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:10:
[...]

Flink getuned die Z20LET dan? Want stock zijn me eigenlijk geen gesmolten zuiger problemen bekend...

Of het is een pech geval, dat kan ook natuurlijk :p
237pk >:)

Meen ook met LEH turbo. En de nieuwe heeft ook de LEH injectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:18:
[...]

237pk >:)

Meen ook met LEH turbo. En de nieuwe heeft ook de LEH injectors.
+45/37pk afhankelijk van het bouwjaar, dus niet stock :p Ik weet niet hoe de Z20LET intern verschilt van de Z20LEH maar zal me niet verbazen dat er andere zuigers in zitten :p

Ik zou je geen zorgen maken over je Z20LEH ;)

LEH turbo is toch dezelfde als de LET turbo? Alle 3 een KKK K04 Turbolader oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:33:
[...]

+45/37pk afhankelijk van het bouwjaar, dus niet stock :p Ik weet niet hoe de Z20LET intern verschilt van de Z20LEH maar zal me niet verbazen dat er andere zuigers in zitten :p

Ik zou je geen zorgen maken over je Z20LEH ;)

LEH turbo is toch dezelfde als de LET turbo? Alle 3 een KKK K04 Turbolader oOo
De LEH heeft idd andere zuigers en extra olie koeling voor de zuigers.

Een dual mass vliegwiel ipv balance assen, grotere injectoren en de LEH turbo is meen ik wel anders, de laatste generatie van Courtenay's zijn iig een heel stuk beter als de originele LET turbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:43:
[...]

Klopt! Da's Mitchel.

Tijd terug nog samen met hem mijn LET staan vergelijken naast zijn LET.
Fueltrim was bij hem continu flink rijk aan het bijregelen, wat aan geeft dat ie eigenlijk te arm loopt.
Mijn LET draaide ook veel mooier stationair als zijn voormalige LET. (Was net fris gereviseerd, zuigerbodemkoeling erin laten bouwen enzo.

Hij heeft echt gigantisch veel research gedaan, maar niemand kon echt aangeven waar het aan zou kunnen liggen. Uiteindelijk blijkt de vacuum naar de rembekrachtiger lek te zijn geweest.....

Het is nu de vraag of zijn nieuwe (tijdelijke) motor schade heeft opgelopen. Hij gaat vanavond de boel opnieuw bekijken. Zaten al metaalschilfers in z'n olie... De bedoeling was dat ie met deze motor tijdelijk gaat rijden en zodoende zijn originele blok opnieuw kan laten reviseren en opbouwen.

Gesmolten zuigers komen regelmatig bij de 1.6 turbo (Corsa OPC etc.) blokjes voor. Heb me er eens op ingelezen en het lijkt erop dat de injectoren amper marge hebben om bij te regelen. Ze lopen al aardig op hun max. met een standaard motor.
Heb je een keer een wat lager octaan benzine en moet de ECU de boel wat rijker laten lopen, dan zit het gegeven moment gewoon aan z'n max doorlaat van de standaard injectoren. Loopt het nog te arm en dan smelt de zuiger van cilinder 4 als eerste.
Ga je zo'n motor tunen dan weet je zeker dat ie een keer ploft.
Oplossing is betere injectoren erin zetten en erop laten mappen, maar vele geven daar niks om en denken dat het niet echt kwaad kan...

Maargoed. Crossover delete is leuk en ziet er idd beter uit, maar tot een 300pk ongeveer kun je prima met crossover af.
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Een dual mass vliegwiel ipv balance assen, grotere injectoren en de LEH turbo is meen ik wel anders, de laatste generatie van Courtenay's zijn iig een heel stuk beter als de originele LET turbo's.
Laatste generatie GM K04 Z20LEH turbos zijn idd stukken beter.
Deze hebben ook standaard een olierestrictie erin zitten welke voorkomt dat de te hoge oliedruk de seals eruit drukt.

Heb je nog een oudere generatie Z20LEx, dan is het verstandig een restrictiebout op de olieaanvoer te plaatsen, zo spaar je de turbo en gaat ie langer mee.

Edit: trouwens m'n vermoeden is dat je daar volgensmij al alles vanaf weet. Volgensmij heb ik jou weleens gesproken daarover via Swen E. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bas. op 12-01-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Bas. schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Klopt! Da's Mitchel.

Tijd terug nog samen met hem mijn LET staan vergelijken naast zijn LET.
Fueltrim was bij hem continu flink rijk aan het bijregelen, wat aan geeft dat ie eigenlijk te arm loopt.
Mijn LET draaide ook veel mooier stationair als zijn voormalige LET. (Was net fris gereviseerd, zuigerbodemkoeling erin laten bouwen enzo.

Hij heeft echt gigantisch veel research gedaan, maar niemand kon echt aangeven waar het aan zou kunnen liggen. Uiteindelijk blijkt de vacuum naar de rembekrachtiger lek te zijn geweest.....

Het is nu de vraag of zijn nieuwe (tijdelijke) motor schade heeft opgelopen. Hij gaat vanavond de boel opnieuw bekijken. Zaten al metaalschilfers in z'n olie... De bedoeling was dat ie met deze motor tijdelijk gaat rijden en zodoende zijn originele blok opnieuw kan laten reviseren en opbouwen.

Gesmolten zuigers komen regelmatig bij de 1.6 turbo (Corsa OPC etc.) blokjes voor. Heb me er eens op ingelezen en het lijkt erop dat de injectoren amper marge hebben om bij te regelen. Ze lopen al aardig op hun max. met een standaard motor.
Heb je een keer een wat lager octaan benzine en moet de ECU de boel wat rijker laten lopen, dan zit het gegeven moment gewoon aan z'n max doorlaat van de standaard injectoren. Loopt het nog te arm en dan smelt de zuiger van cilinder 4 als eerste.
Oplossing is betere injectoren erin zetten en erop laten mappen, maar vele geven daar niks om en denken dat het niet echt kwaad kan...

Maargoed. Crossover delete is leuk en ziet er idd beter uit, maar tot een 300pk ongeveer kun je prima met crossover af.
Dan laat ik de crossover er lekker op zitten ;)

Mitchel idd, snap nog steeds niet hoe het vacuüm van de rembekrachtiger de fuel trim heeft beïnvloed... maar zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van :P
[...]

Laatste generatie GM K04 Z20LEH turbos zijn idd stukken beter.
Deze hebben ook standaard een olierestrictie erin zitten welke voorkomt dat de te hoge oliedruk de seals eruit drukt.

Heb je nog een oudere generatie Z20LEx, dan is het verstandig een restrictiebout op de olieaanvoer te plaatsen, zo spaar je de turbo en gaat ie langer mee.
Ik heb de bout gekocht bij Imperial Performance (zit er nog niet op), maar ook hij zegt dat het meestal niet nodig is en dat je bij een oudere turbo eerst de flow rate moet testen of de olie druk goed of slecht is... staat overigens wel op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Klopt ik had me vergis zie ik, de LEL, LER en LEL hadden dezelfde turbo.
Bas. schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:13:
[...]
Piston failure 4 O+ Wat ook kan helpen is forged pistons installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zoals al eerder gezegt, komt er een Grandland X erbij, de Vectra gaat gebruikt worden voor mijn mini hondje, en eventueel aanhangers en ander grof werk enzo, dus luxeprobleem 2.0 :p. (Alhoewel het kwa vergelijking een Flintstone wagen vs Jetsons Spacedingus wordt.)

Hier is de Vectra op ~1600 meter in Zwitserland, en op de Autobahn nog iets van 203 Kmph (GPS) gehaald _/-\o_

Weet alleen niet hoeveel paarden er in die 21 jaar en 251000 + kilometers zijn overleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J2awZuqCJzp6mIbN9Yr589NA/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OHZYjnb8NnflNx2E8oKUKIS0/medium.jpg

En zo word mijn Grandland X: (Met reservewiel ipv " plaksetje"):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/noptlO8NFPyMjWvxVntZ7OjS/full.jpg

Hoeza.

[ Voor 26% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-01-2018 00:09 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vandaag een paar uur bezig geweest om roze "zooi" van m'n lak te halen. Kwam er laatst achter dat er een "waas" over m'n auto lak lag... maar met een beetje polish ging het er wel van af. Dus vandaag het meeste gedaan en er kwam iets roze-achtig af :? nog nooit gezien maar het resultaat is dus nog meer *bling* terwijl die dat al deed 8)

In de lente/zomer ga ik hem een keer helemaal detailen maar daar ben ik wel een hele dag mee bezig B)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DjcZWGH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JnJ2soB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bcgHtcF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lfbIenz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d9xtQKR.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 13-01-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Illegal_Alien schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:00:
Zoals al eerder gezegt, komt er een Grandland X erbij, de Vectra gaat gebruikt worden voor mijn mini hondje, en eventueel aanhangers en ander grof werk enzo, dus luxeprobleem 2.0 :p. (Alhoewel het kwa vergelijking een Flintstone wagen vs Jetsons Spacedingus wordt.)

Hier is de Vectra op ~1600 meter in Zwitserland, en op de Autobahn nog iets van 203 Kmph (GPS) gehaald _/-\o_

Weet alleen niet hoeveel paarden er in die 21 jaar en 251000 + kilometers zijn overleden.

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]

Hoeza.
Mooi hoor, zal een wereld van verschil zijn na zo'n Vectra :p
ArcticWolf schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:48:
Vandaag een paar uur bezig geweest om roze "zooi" van m'n lak te halen. Kwam er laatst achter dat er een "waas" over m'n auto lak lag... maar met een beetje polish ging het er wel van af. Dus vandaag het meeste gedaan en er kwam iets roze-achtig af :? nog nooit gezien maar het resultaat is dus nog meer *bling* terwijl die dat al deed 8)

In de lente/zomer ga ik hem een keer helemaal detailen maar daar ben ik wel een hele dag mee bezig B)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Geen idee wat dat roze spul is :o

Mijne deze zomer ook maar weer eens waxen en dergelijke, heeft 'ie weer nodig. In de wintermaanden doe ik hem enkel wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Bloed zweet en tranen... "dat doe ik wel even in 10 min..."

...
...

2 uur later en m'n handen kapot :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jISLzyc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BvZY9QJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NSSnAZx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QwZ9COB.jpg

Na een stukje rijden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xk9kOWa.jpg

Geen lekkage meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Illegal_Alien schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:00:

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]

Hoeza.
Nice, vandaag voor het eerst echt goed gezien in het echte leven. (Een Moonstone Grey versie)
Mooie bak, niet de beste kleur, maar zag er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 16:11

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:53:
Bloed zweet en tranen... "dat doe ik wel even in 10 min..."

...
...

2 uur later en m'n handen kapot :/

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Na een stukje rijden:
[afbeelding]

Geen lekkage meer :9
Zaten er scheuren in die slang? :? Anders had je 'm met vloeibarepakking kunnen monteren was 't ook opgelost :P Maar leuk zulke stugge slangetjes he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Aapje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 00:00:
[...]

Zaten er scheuren in die slang? :? Anders had je 'm met vloeibarepakking kunnen monteren was 't ook opgelost :P Maar leuk zulke stugge slangetjes he :P
Voor zover ik kon zien niet, alleen de slang was onderin bij de klepdeksel aansluiting wel veel dunner geworden 8)7
Hopelijk was dit de oorzaak van de lekkage... anders moet ik waarschijnlijk de klepdekselpakking vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:03

superwashandje

grofheid alom

ArcticWolf schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:48:
was het geen (verbrand?) kruit van oud en nieuw? bij ons op de tegels in de achtertuin was dit goed te zien en het had eenzelfde soort kleur.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

superwashandje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:25:
[...]

was het geen (verbrand?) kruit van oud en nieuw? bij ons op de tegels in de achtertuin was dit goed te zien en het had eenzelfde soort kleur.
Hmm, maar hoe raakt het dan zo vastgekoekt? Lukte alleen machinaal met een hele licht polijst middel om het eraf te krijgen, met de spons en microvezel kreeg ik het er echt niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Wij hadden dat kruit ook wel op beide auto's, en dat aardig vast wel. Heb het echter direct er af gehaald met een spons, dus zo vast zat het niet.

Was ook meer rood/oranje en niet echt roze, en meer in hoopjes gegroepeerd en niet verspreid over de gehele auto.

Edit: misschien leuk: deze VIN-decoder werkt hier goed voor mijn Corsa D en Meriva B. Je ziet de uitrusting/opties, en bij import kan je ook zien waar de auto origineel vandaan komt.
http://astra-3.pl/vin.php?lang=en

[ Voor 29% gewijzigd door MK_ op 15-01-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik gebruik altijd deze: https://nemiga.com/cat_spares/epc/vin/opel (alleen SSL cert is verlopen :') )

@MK1998NL
Het zat voornamelijk op het dak en vanaf de deuren t/m de achterkant... enige waar het niet zat was de achterbumper :? en het loopvlak van de kleine ruitenwisser 8)7 (zit ook op de achterlichten).

Paint skills:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r2NePMLh.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 15-01-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Geeft dezelfde output blijkbaar :D Vind het zelf wel interessant, ook dat ik een "Heavy duty chassis" heb i.v.m LPG :p
En ik weet nu eindelijk waar de Meriva origineel vandaan komt... Import maar we wisten niet van waar. Blijkbaar Spanje :D Origineel is de uitvoering blijkbaar een Enjoy, wat hier al jaren niet meer leverbaar was. Vergelijkbaar met een Edition.

Ennuh, toevallig onder een boom met rozenbloesem gestaan? Zou verder niks kunnen indenken wat daar roze kan afgeven. Ook toevallig dat het net waar de ruitenwisser gaat niet is, dus waarschijnlijk weg gespoeld/gewist met de regen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:06:
Geeft dezelfde output blijkbaar :D Vind het zelf wel interessant, ook dat ik een "Heavy duty chassis" heb i.v.m LPG :p
En ik weet nu eindelijk waar de Meriva origineel vandaan komt... Import maar we wisten niet van waar. Blijkbaar Spanje :D Origineel is de uitvoering blijkbaar een Enjoy, wat hier al jaren niet meer leverbaar was. Vergelijkbaar met een Edition.

Ennuh, toevallig onder een boom met rozenbloesem gestaan? Zou verder niks kunnen indenken wat daar roze kan afgeven. Ook toevallig dat het net waar de ruitenwisser gaat niet is, dus waarschijnlijk weg gespoeld/gewist met de regen...
Nope }:O naja misschien de vorige eigenaar, denk idd dat het bij de ruitenwisser er in de loop van de tijd is afgesleten...

Krijg 2 verschillende bouwdata bij m'n auto :P

Astra-3
Made: 2006-12-04
Model for year: 2007
Nemiga:
Model year 2007
Made 06.12.2006
}:O

Handige aan Nemiga vind ik dat je meteen de gehele EPC kan door bladeren van je auto. (onder knop: search for auto parts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Grote kans ja :)

Corsa:
Nemiga: Made 24.11.2011
Astra-3: Made 2011-11-24
Meriva:
Nemiga: Made 19.10.2011
Astra-3: Made 2011-10-19
Dus dat klopt wel hier :p

Catalogus is inderdaad een handige toevoeging, thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Even een vraag hier voor de mensen die naar de Grandland X hebben gekeken, in de configurator had de Innovation toch LED-koplampen? Als ik dit nu bekijk zit er halogeen op...

Ben ik nou scheel of hebben ze dit veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:03

superwashandje

grofheid alom

ArcticWolf schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:41:
[...]

Hmm, maar hoe raakt het dan zo vastgekoekt? Lukte alleen machinaal met een hele licht polijst middel om het eraf te krijgen, met de spons en microvezel kreeg ik het er echt niet af.
hmm ja goed punt geen idee :P ik had mijn astra onder de carport staan op dat moment dus geen ervaring mee maar qua kleur kwam het wel overeen :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:04:
Even een vraag hier voor de mensen die naar de Grandland X hebben gekeken, in de configurator had de Innovation toch LED-koplampen? Als ik dit nu bekijk zit er halogeen op...

Dat zat/zit toch in het Innovation+ pakket? Meen te herinneren dat het nooit standaard was op de Innovation.

In de Duitse brochure van 06/2017 staat het in ieder geval ook niet bij de standaard uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MK1998NL schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Dat zat/zit toch in het Innovation+ pakket? Meen te herinneren dat het nooit standaard was op de Innovation.

In de Duitse brochure van 06/2017 staat het in ieder geval ook niet bij de standaard uitrusting.
Je hebt gelijk idd, zit verkeerd te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

Mad-Matt schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:04:

Ik kan alleen over de Karl praten, omdat ik die recent gekocht heb.
Het is mij ook opgevallen dat sinds 2018 er van alles vooral niet meer opzit. Zo is het aantal opties ineens heel beperkt en LED dagrijverlichting vervallen (ik heb dit nog wel).

Dus dat zou goed kunnen.

Ik zit nog steeds te wachten op mijn winterwielen... Zo lastig moet het toch niet zijn om die dingen te leveren in januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Opel is flink aan het strepen geweest idd, er zijn een aantal leuke opties verdwenen. (o.a. zwart dak)

En die wielen, nee, dat zou toch wel eens mogen. Ik zou eens flink lelijk gaan doen.
Als ze nog lang wachten hebben ze een extra half jaar om het te regelen, want dan heb je ze voorlopig niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Mad-Matt schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:36:
En die wielen, nee, dat zou toch wel eens mogen. Ik zou eens flink lelijk gaan doen.
Als ze nog lang wachten hebben ze een extra half jaar om het te regelen, want dan heb je ze voorlopig niet meer nodig.
Voordeel is dat ze niet slijten en ik ze niet hoef op te slaan ;)

Maar morgen gaan we lelijk doen, duurt mij allemaal veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Je hebt gelijk idd, zit verkeerd te kijken.
Kan gebeuren :p
5183 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Ik kan alleen over de Karl praten, omdat ik die recent gekocht heb.
Het is mij ook opgevallen dat sinds 2018 er van alles vooral niet meer opzit. Zo is het aantal opties ineens heel beperkt en LED dagrijverlichting vervallen (ik heb dit nog wel).

Dus dat zou goed kunnen.
Dat is volgens mij gedaan uit het oog om Opel weer winstgevend te maken voor PSA... die Karl wordt namelijk gebouwd in een GM plant (naast o.a de Chevrolet Spark). Net als de Ampera-E die ook 5k is gestegen voor dezelfde auto.

De Grandland X wordt gebouwd in PSA's fabriek in Sochaux.

Ik zit nog steeds te wachten op mijn winterwielen... Zo lastig moet het toch niet zijn om die dingen te leveren in januari?
Moeilijk blijkbaar :p Bij de lokale dealergroep waren ze al winterbanden/sets aan het uitwisselen tussen filialen omdat ze er niet genoeg hadden :p

Misschien een idee, maar net zoals het Renault topic (en waarschijnlijk het Volkswagen topic) een nieuw topic maken? De topicstart is namelijk erg verouderd, + de Opel's van Tweakers kloppen van geen kant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Mijn maat winterbanden is gelukkig wel altijd op voorraad :P ;(

215x50x17....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Gewoon het hele jaar door op zomerbanden rollen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:21:
Dat deed ik vorig jaar februari met m'n oude Astra H (enige dag dat het flink sneeuwde)... ik kwam van de A10 af met 35km/u en trapte op de rem, lag wat sludge... gleed 50 meter door en ABS bleef maar grip zoeken, gelost en toen nog een keer... 150 meter later kwam ik tot stilstand :/ heb zelden zoveel zweet onder m'n oksels gehad. Want er reden ook wat auto's voor mij en de afrit kruiste een nogal druk kruispunt :/

Rij nu met Goodyear Ultragrip Performance G1 :Y) ben afgelopen december voor de lol de weg op geweest en moet zeggen dat ik gewoon normaal kon optrekken en remmen in de volle sneeuw, zonder dat de ABS en ESP in hoefde te grijpen.

Dus voor mij geen zomerbanden meer in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:24:
[...]

Dat deed ik vorig jaar februari met m'n oude Astra H (enige dag dat het flink sneeuwde)... ik kwam van de A10 af met 35km/u en trapte op de rem, lag wat sludge... gleed 50 meter door en ABS bleef maar grip zoeken, gelost en toen nog een keer... 150 meter later kwam ik tot stilstand :/ heb zelden zoveel zweet onder m'n oksels gehad. Want er reden ook wat auto's voor mij en de afrit kruiste een nogal druk kruispunt :/

Rij nu met Goodyear Ultragrip Performance G1 :Y) ben afgelopen december voor de lol de weg op geweest en moet zeggen dat ik gewoon normaal kon optrekken en remmen in de volle sneeuw, zonder dat de ABS en ESP in hoefde te grijpen.

Dus voor mij geen zomerbanden meer in de winter.
Als er echt sneeuw ligt ga ik gewoon niet naar buiten :p Voorkomen is beter dan genezen ;)

offtopic:
Ik weet dat dat i.v.m werk niet kan, maar ik moet niet naar school :p

Ik heb Hankook Kinergy Eco er onder liggen... pas nieuw toen ik de auto kocht (+-5000km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MK1998NL schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:21:
Hoewel ik wel overtuigd ben van winterbanden, zou ik ze ook niet nemen als het niet nodig was. Ik bezoek zeer regelmatig onze buren in Duitsland, en mag dan ook nog eens de heuvels in. Daar gelden nu eenmaal regels, dus moet ik ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Heb 235x35x19 Continental ContiSportContact 2 als zomerbanden en die hebben bijna geen grip bij nat/koud weer... plus al dat zout op m'n 19" velgen, nee dankje :P

Maar goed, onze auto's zijn ook niet echt te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

ArcticWolf schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:10:
Heb 235x35x19 Continental ContiSportContact 2 als zomerbanden en die hebben bijna geen grip bij nat/koud weer... plus al dat zout op m'n 19" velgen, nee dankje :P

Ik heb dat meer met mijn oldtimer :P

Heb 2 auto's voor dagelijks gebruik, een luxe (Karl) en een oude (Saxo uit 2000). En dan nog een oldtimer (2CV uit 82) voor de zomer *O* En op die oldtimer wil ik ook geen zout en gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

5183 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:21:
[...]
Hoewel ik wel overtuigd ben van winterbanden, zou ik ze ook niet nemen als het niet nodig was. Ik bezoek zeer regelmatig onze buren in Duitsland, en mag dan ook nog eens de heuvels in. Daar gelden nu eenmaal regels, dus moet ik ze hebben.
Ik kom toch niet in Duitsland :P Maar als ik niet de weg op moet, ga ik ook niet als het sneeuwt :)
ArcticWolf schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:10:

Jawel joh, ik trek je er gewoon uit met mijn 83pk :+
5183 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:22:
[...]
Ik heb dat meer met mijn oldtimer :P

Heb 2 auto's voor dagelijks gebruik, een luxe (Karl) en een oude (Saxo uit 2000). En dan nog een oldtimer (2CV uit 82) voor de zomer *O* En op die oldtimer wil ik ook geen zout en gezeik.
Ja moet nog altijd foto's posten van die Karl >:)

Ik zal kijken om een nieuw topic te maken met de nieuwe modellen, want de huidige is broken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net van Nicole gehoord dat het zwarte dak weer een optie is, configurator wordt nog bijgewerkt.
(Nicole werkt denk ik bij Opel in het facebook team)

[ Voor 13% gewijzigd door Mad-Matt op 17-01-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:32:
Net van Nicole gehoord dat het zwarte dak weer een optie is, configurator wordt nog bijgewerkt.
(Nicole werkt denk ik bij Opel in het facebook team)
Prijslijsten dienen dan ook aangepast te worden: daar staat het zwarte dak ook niet in :)

Nieuw topic i.v.m verouderde OP!
Het grote Opel topic - Deel 3
Gelieve niet meer hier te posten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01
Mag niet meer posten :P

[ Voor 96% gewijzigd door Ophidian op 18-01-2018 21:11 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

@deepbass909 Zou je hier - net als op het Renault en Volkswagen topic :p - een slotje op willen doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

TR indienen dan ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Omdat @MK1998NL netjes een TR heeft ingediend en er een nieuw deeltje klaar staat, gaat deze op slot. Jullie mogen hier weer verder:
Het grote Opel topic - Deel 3

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Dit topic is gesloten.