Reg. datum: 12 november 2003
Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt
Forum » Spielerij » Role-Playing Games » The Witcher II
Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt
Katsunami wijzigde dit bericht 03-10-2011 22:23 (4%)
Ricoh GXR-M / VF2 | Carl Zeiss: Biogon 21mm f/2.8 | Biogon 35mm f/2 | Planar 50mm f/2 | Voigtländer: Color Heliar 75mm f/2.5
Je zou wel wat probleempjes kunnen krijgen met de koeling naarmate de tijd verstrijkt. Had met mijn vorige Core2Duo ook dat probleem. Alles draaide nog fantastisch totdat ik eens een temperatuurmetertje aanzette. 80 Celsius 100% van de tijd.quote:Katsunami schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:16:
Op welke resolutie draai je?
In de toekomst vervang ik het scherm (Eizo S1931, 19 inch) waarschijnlijk door een Eizo ColorEdge 22 inch of 24 inch, wat dus een resolutie van 1680x1050 of 1920x1080 inhoudt. Dit spel draait slecht op non-Native resoluties, omdat de lettertypes zo klein zijn dat ze volledig wegblurren.
Het is niet de bedoeling dat ik na het overgaan op een ander scherm de graka weer moet upgraden.
Geforce.com geeft voor de 560 Ti heel goede resultaten, zelfs tot 2560x1600 toe. Dan moeten zelfs toekomstige spellen wel aardig lopen aangezien ik de eerste paar jaar toch niet aan die resolutie ga komen. 1920x1080 wordt echt de max bij het volgende scherm.
Wellicht moet ik maar gewoon doorbijten en in stappen upgraden: deze maand mijn voeding (Nexus 400 / 430 -> Nexus 700W) en grafische kaart (9600GT passive -> Gainward GTX 560 Ti Phantom), voor een totaalprijs van ongeveer 300 euro. Dan volgende maand: E8500 -> Q8400 voor 125 euro, en ergens begin volgend jaar de laatste stap: Raptor 74GB -> SSD (moet ik nog effe kijken welke).
Dan ben ik er voor 575-600 euro vanaf. Een complete vervanging van mijn bak zou uitkomen zo rond de 1200 euro, met als enige verschil een i7 in plaats van een Q8400, en dan heb ik een nieuwe OEM-windows nog niet meegerekend. En ik heb echt een pesthekel aan herinstalleren, want mijn installatie bevat zeer veel software. Een dergelijke upgrade zou mijn bak weer een jaar of 3 vooruit helpen, en dan zie ik wel wat er dan te krijgen is. Mijn huidige bak is de moeite van het verkopen niet waard.... 200 euro inclusief Windows, denk ik
Ricoh GXR-M / VF2 | Carl Zeiss: Biogon 21mm f/2.8 | Biogon 35mm f/2 | Planar 50mm f/2 | Voigtländer: Color Heliar 75mm f/2.5
Haha ja, die heb ik ook zien liggen toen m'n huidige sessie begon. Inclusief die melding over de Assasin ability. Had alleen de link met Assasins Creed niet gelegd, geweldigquote:Nyarlathotep schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:25:
Ben gisteren weer opnieuw begonnen in de Dark mode.
Nu was ik bezig in de proloog, met de aanval op het kasteel. Kwam op de binnenplaats weer langs die 'grap', dat ventje die zo uit Assassin's Creed lijkt te komen.
Zie ik een tekst in beeld verschijnen, "New ability: Assassin". Heb dit in mijn eerste playthrough niet gezien nadat ik dat ventje vond. Doet die ability nog iets, of is het echt een grap?
Zie hier een filmpje ter verduidelijking.
Edit: Volgens de uitleg bij dit filmpje verhoogt dit je backstab damage met 25%
PC | BMW Z3 Coupe | Olympus E-620 + 14-42 f/3.5-5.6 + 40-150 f/4.0-5.6
On a road of changes....
They see me trolling, they hatin' ;-) -- [Battlelog profile] -- [Steam profile]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Japser wijzigde dit bericht 07-02-2012 09:13 (17%)
"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007 & 2009-2010" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***
Spielerei...
http://wolfos.org
Gewoon wachten tot er Steam sales zijnquote:superbassie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:21:
Ik vind Steam vaak belachelijk duur. En dat voor een digitale versie...
Maar deze game kun je ook voor een tientje minder vinden. Krijg je er nog een mooi doosje bij ook!
Er is nog een andere reden om het spel hier te kopen: Toen het spel voor preorder vrij kwam zat er in de newsletter een oproep om het via gog.com te kopen omdat er dan het meeste geld bij de makers kwam en het minste bleef steken bij distributeurs.quote:Katsunami schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:29:
Houd gog.com ook in de gaten. The Witcher II is een van hun weinige nieuwe games. Bij de laatste grote update was TWII een week in de aanbieding voor $29. Ik heb toen 22.95 euro betaald.
(\__/) (\(\ (\__/) /)/)
(='.'=) (='.') ( ) ('.'=)
(")_(") o(_")") (_O_) ("("_)o
Hoezo "Er zijn geen domme vragen?" Heb je al in mijn Inbox gekeken?
Spielerei...
Wat is het verschil tussen enhanced en 2.0 die nu al op de site staat?quote:Docho schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:23:
@ hierboven
De enhanced editie kan je, wanneer die er is, gratis als update downloaden voor elke versie van The Witcher 2.
Spielerei...
2.0 zijn de normale updates, de enhanced is met een stuk verhaal erbij,quote:el-jorge schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:31:
[...]
Wat is het verschil tussen enhanced en 2.0 die nu al op de site staat?
Zijn er eigenlijk Xbox360 gebruiker die hier naar uitkijken?quote:CD Projekt RED studio is proud to announce that The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition has gone gold on the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft. Both the Enhanced Edition and Dark Edition of the game are now available for pre-sale and scheduled to arrive at retail stores on April 17, 2012.
''We are very excited to have The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition for Xbox 360 in our spring line-up this year,'' said Kevin Kebodeaux, Senior Vice President, Sales Americas, Warner Bros. Interactive Entertainment., The Witcher’s 2 North American distributor ''This game contains all of the elements that make The Witcher a truly immersive experience that will undoubtedly captivate console gamers just as it has and continues to engage PC gamers.''
''The game is truly a masterpiece and we are excited to bring the complex and non-linear story of Geralt of Rivia to console players'' added Olivier Comte, senior vice president, NAMCO BANDAI Partners S.A.S., the game’s distributor for Europe, Asia and Australia.The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition for Xbox 360 is an adaptation of the hit RPG fantasy game on PC. The game offers more than 40 hours of non-linear gameplay, set in a beautiful dark fantasy setting. At its core, the game gives players complete freedom to develop the game’s storyline through a series of choices.
''The game will be released in over two weeks, but I think we will surprise players in the following weeks. On the 5th of April we will host a conference and announce something truly extraordinary – so be sure to watch our live stream at 5 p.m. GMT that day.'' Said Marcin Iwiński, joint-CEO of CD Projekt RED.
The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition features never-before-seen content, making it the richest version of The Witcher 2. If you haven’t yet, visit buy.thewitcher.com to place your pre-order.
De 'Dark Edition' voor de Xbox360 is anders al een tijdje uitverkocht in europaquote:Docho schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:27:
The Witcher 2 voor de Xbox360 is 'gold' gegaan op 29 maart.
Zijn er eigenlijk Xbox360 gebruiker die hier naar uitkijken?
Vind dat er nogal weinig over gepraat wordt, dit terwijl het op de PC één van de RPG's is van de laatste jaren.
Tinus
Daar vergelijk je ook wel twee uitersten natuurlijk: The Witcher verteelt, over meerdere delen, één verhaal wat gebaseerd is op literaire werken van een man die wel omschreven wordt als de beste Poolse fantasy schrijver, terwijl TES games losstaande dingen zijn die je zoveel mogelijk ruimte om te ontdekken bieden, met veel kleine verhaaltjes. Het één focust dus heel sterk op de details (en dus heb je een kleine omgeving die vrijwel perfect vormgegeven is en een verhaal wat tot in de puntjes is uitgewerkt) en het ander focust juist expres niet op de details (waardoor je een enorme open wereld krijgt waar je je eigen invulling aan kunt geven) met de bijbehorende vrschillen in graphics (veel en dus noodzakelijk eenvoudig versus weinig en dus gedetailleerder).quote:TinusDeMan schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:43:
Ik heb Skyrim main quest uitgespeeld, maar moet je zeggen dat de Witcher 2 een veel dieper (en volwassener) verhaal heeft en de graphics en de sfeer zijn geweldig!
(\__/) (\(\ (\__/) /)/)
TES en Fallout 3 zijn voor mij een beetje vergelijkbare spellen. Heel veel vrijheid en met slechts een beperkt centraal verhaal. Is leuk voor een tijdje, maar het gaat mij vrij snel vervelen.quote:KnetterGek schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:55:
[...]
Beide geweldige games overigens, maar geen spellen die je echt kunt vergelijken. Afgezien van sprookjesbeestjes, magie en grote schilmesjes waarmee voorgenoemde beestjes bestreden worden hebben de spellen niet zoveel gemeen. Ik zou the Witcher eerder vergelijken met Mass Effect, waar je een on-rails verhaal voorgeschoteld krijgt met hier en daar wat stukjes waar je in zelfbepaalde volgorde bepaalde side quests op je eigen manier kunt afmaken. En het einde van TW1 en TW2 zijn wel beter dan dat van ME3
F_demon wijzigde dit bericht 02-04-2012 13:36 (6%)
Z-machine OriginID: JaccoW
Absoluut geen must, je mist wat verhaal. Maar dat kun je ook bij lezen op het internet.quote:GoTCoast schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:06:
Ik heb eindelijk een nieuwe videokaart waardoor ik dit spel kan spelen.
Even de tutorial doorgespeeld, maar ga waarschijnlijk wachten tot 17/18 april tot de EE.
Is het handig dat ik eerst Witcher 1 uitspeel (ook al valt de besturing mij daar tegen) ...?
^^
Tinus
pissing yourself in black pants.... warm feeling but nobody notices
Ik zit er ook aan te denken die aan te schaffen en dan mijn pc-versie weg.quote:degged schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:12:
vor de liefhebbers. heb de xbox360 versie net gehaald bij de frs. hij is dus al te koop!!!
____________________________geen_sig___________________
4bit wijzigde dit bericht 17-04-2012 14:41 (18%)
I'll do what I can, but expect very little.
Als je die 10Gb al hebt gedownload, kun je nu gewoon die 'start the witcher 2' shortcut op je bureaublad aanklikken.quote:gwystyl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:27:
Hele lijst met toevoegingen/bug fixes, ben benieuwd hoe het ingame overkomt...
Ik heb de patch vandeweek al gedownload, weet iemand toevallig hoe ik hem kan toepassen?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
AMD Phenom II X4 965 - 4GB DDR3 1333Mhz - Asus M4A87TD-Evo - Sapphire HD 6870 1GB - WD Caviar Green 1TB - WD Caviar Black 750GB - XFX PRO650W - Antec Two Hundred
Hoe krijg ik dat voor elkaar?quote:DarthDavy schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:10:
Ook geweldig dat je nu met de EE patch een free copy op gog.com kan krijgen met je winkelexemplaar.
Cloud wijzigde dit bericht 18-04-2012 11:11 (34%)
Wat denk je, zelfs al ingelogd op mijn eigen account.quote:Nnoitra schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:10:
Begin es met het intikken van www.gog.com in de adres balk van je browser..
maartend wijzigde dit bericht 18-04-2012 10:16 (15%)
Valt tegen. Is niet echt zo op de site te vinden.quote:
De EE versie scoren op gog.com als je TW2 al hebt van gog.com:quote:maartend schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:25:
[...]
Valt tegen. Is niet echt zo op de site te vinden.
Ik was al bij witcher 2 gaan kijken en uiteindelijk de goede zoekfunctie gegoogled.
Dat werkt (alleen als je TW2 nog geïnstalleerd hebt staan natuurlijk) ook.quote:DarthDavy schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:36:
Ik heb het gevonden door The Witcher 2 op te starten en op het launch scherm stond: get your free extra copy at gog.com
Cloud wijzigde dit bericht 18-04-2012 11:11 (27%)
(\__/) (\(\ (\__/) /)/)
AMD Phenom II X4 965 - 4GB DDR3 1333Mhz - Asus M4A87TD-Evo - Sapphire HD 6870 1GB - WD Caviar Green 1TB - WD Caviar Black 750GB - XFX PRO650W - Antec Two Hundred
Of via hier dusquote:KnetterGek schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:36:
[...]
Wellicht handig voor de volgende die het niet direct vindt of moet zoeken... *knip*
Cloud wijzigde dit bericht 18-04-2012 11:21 (11%)
*zucht*quote:KnetterGek schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:36:
[...]
De EE versie scoren op gog.com als je TW2 al hebt van gog.com:
Open de GOG.com downloader, gooi TW2 uit de lijst (kruisje klikken, OK klikken) en dan op gog.com in je game list TW2 aanklikken, zorgen dat je GOG.com downloader mode aan hebt staan, en de button "Game Installer (15.6 GB) aanklikken. Het hele spul wordt opnieuw binnengehengeld en kun je dan installeren. De gog.com servers lijken daar geen pobleem mee te hebben, het komt nu binnen met wat volgens de door mijn provider opgegeven snelheid van m'n verbinding 110% van mijn maximale snelheid.![]()
Wellicht handig voor de volgende die het niet direct vindt of moet zoeken... *knip*
[...]
Dat werkt (alleen als je TW2 nog geïnstalleerd hebt staan natuurlijk) ook.
Cloud wijzigde dit bericht 18-04-2012 11:22 (8%)
Acties:
Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes. – Edsger Dijkstra (1930 – 2002)
Thx, hij is nu inderdaad 579 mb extra aan het downloaden, net of de eerste twee bestanden eerst niet goed waren binnen gehaald?quote:Nnoitra schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:30:
[...]
Als je die 10Gb al hebt gedownload, kun je nu gewoon die 'start the witcher 2' shortcut op je bureaublad aanklikken.
Deze launcher zegt dan dat de patch beschikbaar is, zal wat downloaden en starten. Vervolgens download ie nog es 500MB en dan heb je 'm helemaal binnen & kan het patchen beginnen.
Het was aangekondigd dat die laatste bestanden pas op de 17e beschikbaar zouden komen.quote:gwystyl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:53:
[...]
Thx, hij is nu inderdaad 579 mb extra aan het downloaden, net of de eerste twee bestanden eerst niet goed waren binnen gehaald?
Ik heb ook mijn GOG copy maar geclaimd. Ik heb nogal eens ruzie met mijn DVD-speler, dus ik vind het wel makkelijk als een eventuele herinstall rechtstreeks gedownload kan worden.
Dan snap ik alleen niet dat hij al wel 2 bestanden van 250 mb had gedownload. Boeit voor mij niet zo, maar mensen met langzame verbinding en/of datalimiet kunnen er wel last van hebben.quote:Nnoitra schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:31:
[...]
Het was aangekondigd dat die laatste bestanden pas op de 17e beschikbaar zouden komen.
Als de gehele patch al te downloaden zou zijn, dan zou men (met wat geknutsel) 'm al vanaf de 11e kunnen installeren
Geen idee of ie die 2 bestanden al eerder had gedownload of niet.. Kan ik ook niet meer controlerenquote:gwystyl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:47:
Dan snap ik alleen niet dat hij al wel 2 bestanden van 250 mb had gedownload. Boeit voor mij niet zo, maar mensen met langzame verbinding en/of datalimiet kunnen er wel last van hebben.
Xbox Live GT: exactor it
Inderdaad, wanneer je het spel op de HDD installeert (wat de developer ook aanraadt) dan zijn de laadtijden razendsnel. Verder moet je er inderdaad een beetje inkomen, het eerste gedeelte is best duf en is het nog niet echt een uitdaging maar al snel wordt het een stuk beterquote:exactor it schreef op zondag 22 april 2012 @ 02:55:
Tip: als je dit spel net voor de Xbox hebt gekocht en ook een prima game-PC hebt, DL dit spel niet om even te checken hoe het er uit ziet. Je doet er ongeveer een chapter over om over je verlies te stappen.Voor een Xbox spel is het briljant maar oh wat is het gaaf ogend op de PC in vergelijking. (discussie over console en PC blah blah niet de bedoeling. Ik bedoelde dit als een wauw wat ziet dit spel er verdomd goed uit opmerking en ik weet wat de verschillen zijn enz enz.)
Cool spel. Enige minpunt tot nu toe is de map. Ik loop voortdurend te zoeken, in het tweede dorp, waar ik moet wezen dat haalt de immersie volkomen onderuit. Als ik eenmaal in een quest zit, zit ik echter heerlijk te genieten. Dit is veel meer mijn 'soort' RPG dan Skyrim. Lekker direct, lekker grof en vooral lekker afwisselend. Linear ftw!(Als Engelsman word ik wel gek dat elke boer uit Wales komt en elke adelijke uit Oxford maar ja, misschien wel realistisch.
)
De maker van de Xbox review op T.net moet 1 ding doen:
Spel op HDD installeren (Geklaag over laadtijden is volkomen onterecht. Dit spel blinkt juist uit in korte laadtijden.)
"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007 & 2009-2010" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***
Dat schijnt een known issue te zijn, kan je checken op het witcher forum.quote:Japser schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:24:
Mijn hele Witcher 2 installatie is corrupt nu door die EE patch...Tijdens het patchen blijft ie continue vastlopen op een bepaalde zipfile.
Asrock P67 Extreme4 | Core i5 2500K@4.7GHz | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 (2x4GB@1866MHz) | Club3d HD6950(@6970flash) + MSI HD6950(@6970flash)=CFX@900/1450 | Dell 2709w 27" 1920x1200 | Intel Postville SSD80GB | 2x Samsung F3 1TB | X-Fi Music Edition
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik haatquote:Willybubba schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:55:
Probleempje (ik vermoed bug)...
In de nieuwe quest The Messenger...spoiler:moet ik op een bepaald moment een mage omleggen om zijn documenten te pakken te krijgen. Die mage is redelijk irritant. Maar. Op dezelfde plek dat ik hem moet omleggen spawnen ook (ik vermoed onterecht want ik kan er nergens wat over terugvinden!) 4 gargoyles die mij tijdens de cutscene met die wizard al van 3/4 van mijn leven afhelpen... Dat gaat zo dus nooit lukken...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: