Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 00:14

Martinspire

Awesomeness

Oeh noes, je geheugen wordt ook daadwerkelijk gebruikt. OEH NOES!!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:19:
Oeh noes, je geheugen wordt ook daadwerkelijk gebruikt. OEH NOES!!
OEH NOES, is dat een nieuwe taal ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:04
De laatste tijd krijg ik bijna elke keer dat ik Chrome gebruik de volgende melding dat een extensie is verwijderd:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WKg4NxV.png

Probleem is dat deze melding elke keer terugkomt als mijn laptop opnieuw is opgestart en ik Chrome opstart. Niet meteen na het opstarten van Chrome, maar meestal wel vrij snel.

Als ik naar de lijst met extensies ga kan ik deze extensie ook niet terugvinden, ook niet voordat ik deze melding krijg. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, of wat dit mogelijk veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:12
Sinds kort weer opgestapt op Google Chrome, er is echter wel iets waar ik mij aan irriteer. De URL balk links onderin het scherm blijft soms zichtbaar, wanneer ik dan vervolgens rechtsklik in de site dan verdwijnt deze eerst weer.

Op zich geen groot probleem maar is er een manier om deze vervelende balk uit te schakelen in Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Al lange tijd heb ik "buffer" problemen met Chrome.
Op de site van dumpert heb ik hier het meeste last van.

Als ik bv deze link neem:
http://www.dumpert.nl/med...46f/te_vroeg_juichen.html

merk ik 2 dingen:

1 - aan het einde zie je de vrouw met rode trui de trap nog oplopen, dit zie ik wel in IE maar niet in Chrome.
Het geluid speelt nog wel maar het beeld bevriest op de man met blauwe trui. (het beeld blijft dus de laatste ~2 seconden hangen)

2. als ik voorbij (circa) de helft van een film ergens klik (wat reeds gebufferd is) dan moet hij erg lang laden. Soms is er geen andere optie dan de pagina gehele te refreshen.

Deze problemen heb ik ook in Incongnito mode met alle plugins uitgeschakeld.
Windows 8.1 is sinds een week opnieuw geinstalleerd, maar dit mocht helaas geen oplossing bieden.

Op mijn laptop doet hetzelfde probleem zich voor, wel werk ik hier met dezelfde chrome account waardoor instellingen en plugins identiek zijn.

Ervaren andere Chrome gebruikers ook dat je de vrouw niet meer de trap op ziet lopen aan het einde van het filmpje?

En/of heeft er iemand nog mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 07:04
Arrne schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:44:
De laatste tijd krijg ik bijna elke keer dat ik Chrome gebruik de volgende melding dat een extensie is verwijderd:

[afbeelding]

Probleem is dat deze melding elke keer terugkomt als mijn laptop opnieuw is opgestart en ik Chrome opstart. Niet meteen na het opstarten van Chrome, maar meestal wel vrij snel.

Als ik naar de lijst met extensies ga kan ik deze extensie ook niet terugvinden, ook niet voordat ik deze melding krijg. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, of wat dit mogelijk veroorzaakt?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-07 11:54
Ik heb exact hetzelfde onderstaande probleem als gemeld door Zeester bijna een jaar geleden:
Anoniem: 237999 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:49:
Pas een volledig schone install van Windows 7 op een netbookje gedaan en meteen Chrome erop gezet. Helaas werkt de combinatie YouTube + Chrome zeer beroerd: moeizaam laden van videos, schokkerig afspelen en nagenoeg 100% CPU load, zelfs bij videos met lage resolutie (bijv. 360p). Hetzelfde gaat op voor andere video sites. Ik heb al van alles geprobeerd (er zijn meer mensen met dit probleem): pepflash plugin disablen, hardware versnelling uitschakelen, alle extensies verwijderen, HTML5 speler gebruiken...het haalt niets ui.
In Internet Explorer gaat het wel goed en zit de load op zo'n 30%. Gaat om een N2830 CPU trouwens. Iemand nog een gouden idee? Lokale bestanden op 1080p en hoge bitrate worden in bijv. VLC wel soepel afgespeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Barns op 04-01-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Oh -- mijn -- god. Wat is de recente update voor de bookmark manager bagger. Sinds de update vreet Chrome resources, en is in z'n geheel trager geworden ook wanneer het weinig resources verbruikt. Ik bedoel ook letterlijk alles trager omtrent de browser. Chrome start langzamer op, het duurt langer om een pagina te laden -- en om maar te zwijgen als je een pagina wilt bookmarken via ctrl+d, of een bookmark wilt verwijderen in de manager. Vooral in deze laatste twee gevallen heb je bijna tijd genoeg om een kop koffie te zetten. Gek genoeg doet de browser er minder lang over om alle tabbladen te bookmarken via ctrl+shift+d, dan een individuele bookmark via ctrl+d -- maar nog steeds niet op het tempo wat het was.

Er is een makkelijke fix. Ga naar chrome://flags/#enhanced-bookmarks-experiment, en schakel 'verbeterde' bladwijzers uit.

Het voelt net alsof Google lui wordt. Althans de divisie verantwoordelijk voor ontwikkelingen omtrent de browser. Het is al langer bekent dat de browser aanzienlijk trager word na verloop van tijd dat het aantal bookmarks in de manager toeneemt -- en dat heeft door Google nooit aandacht gehad, en nu gaat het nog verder achteruit, want de kwaliteitscontrole van de updates is ver te zoeken.

Eerlijk gezegd kan ik niet wachten op Microsoft's consumenten-klaar versie van de nieuwe browser. Al is het maar in de hoop dat Spartan een moderne bookmark manager heeft, al is het maar dat Google weer motivatie krijgt om kwaliteit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
PostHEX schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:21:

Er is een makkelijke fix. Ga naar chrome://flags/#enhanced-bookmarks-experiment, en schakel 'verbeterde' bladwijzers uit.
Werkt niet.

Dit wel: https://chrome.google.com...-app-launcher-info-dialog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
Op welke manier werkt het niet? Bedoel je dat je geen verschil merkt wanneer je de optie uit zet, of dat je de optie niet uit kan zetten?

[ Voor 51% gewijzigd door PostHEX op 22-04-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Geen verschil als ik het uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
Dat is vreemd. Ik merkte op meerdere systemen direct een verschil in dat alles weer net zo snel was als voor de update.

Edit: moet je na het uitzetten wel even je browser herstarten. Misschien was je dat vergeten. :)

[ Voor 29% gewijzigd door PostHEX op 22-04-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb dat destijds (enkele maanden terug) allemaal geprobeerd, maar het werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

PostHEX schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:21:
Ik had geen problemen met traagheid, maar nieuwe bookmarks maken was echt een crime, bedankt hiervoor! Scheelt mij echt kopzorgen.

[ Voor 9% gewijzigd door True op 11-05-2015 17:34 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-07 09:14

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ligt het aan mij, of is Chrome zichzelf aan het saboteren als browser? Flash wordt binnenkort niet meer ondersteunt, Widevine ook niet meer, en daarnaast gebruikt het voor een browser ontzettend veel ram.
Of de bug dat hij "always on top" blijft, waardoor ik niet meer bij m'n taakbalk kan.

Daarnaast heb ik al maanden een probleem dat ik gifs nouwelijks to niet kan zien in Chrome, krijg alleen een groen scherm te zien. Nergens een oplossing te vinden. Heb voor nu FF maar weer is geinstalleerd, kijken wat die tegenwoordig doet.

[ Voor 8% gewijzigd door NoFearCreations op 29-06-2015 07:50 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 07:16

Tijntje

Hello?!

NoFearCreations schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:47:
Ligt het aan mij, of is Chrome zichzelf aan het saboteren als browser? Flash wordt binnenkort niet meer ondersteunt, Widevine ook niet meer, en daarnaast gebruikt het voor een browser ontzettend veel ram.
Of de bug dat hij "always on top" blijft, waardoor ik niet meer bij m'n taakbalk kan.

Daarnaast heb ik al maanden een probleem dat ik gifs nouwelijks to niet kan zien in Chrome, krijg alleen een groen scherm te zien. Nergens een oplossing te vinden. Heb voor nu FF maar weer is geinstalleerd, kijken wat die tegenwoordig doet.
Voor dat gif probleem moet je Hardware acceleration uit zetten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5a6NAMy.png
De rest heb ik geen oplossing voor.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 19:47

MiliaanR

Just for fans.

Zijn er ook mensen die weten hoe je de sneltoetsen van Chrome tijdelijk kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ligt het aan mij of is het menu en de volgorde daarin van het met je rechtermuisknop op een afbeelding klikken sinds versie 47.0.2526.73 aangepast. Bovenste optie was (weet niet bij welke versies allemaal) afbeelding opslaan, nu is dat 'openen in nieuw tabblad', dat is nogal moeilijk irritant, is dat aan te passen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:46:
Ligt het aan mij of is het menu en de volgorde daarin van het met je rechtermuisknop op een afbeelding klikken sinds versie 47.0.2526.73 aangepast. Bovenste optie was (weet niet bij welke versies allemaal) afbeelding opslaan, nu is dat 'openen in nieuw tabblad', dat is nogal moeilijk irritant, is dat aan te passen?
Dit kan ik bevestigen. Toen ik deze post las zat ik nog op 46.x.x.x en was de bovenste optie 'Save image as', na het updaten naar 47.x.x.x is de bovenste optie inderdaad 'Open image in new tab'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Laatst online: 14-07 02:48
CLB schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:46:
Ik heb ook al een paar keer verkeerd geklikt ja. :P

De PDF reader is ook veranderd, stuk uitgebreider lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-07 18:18

rg-mohwa

Phoe Hé

Sinds versie 47.xx kan in niet meer inloggen op een sharepoint 2007 omgeving. (Bij safari op ios is dit al een bekend dingetje omdat die gewoon geen ntlm meer ondersteund) maar bij chrome krijg ik wel een login scherm maar deze blijft constant terug komen.... Al kan in in de change logs niet zo snel iets vinden

[ Voor 9% gewijzigd door rg-mohwa op 07-12-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 18:09
Nieuwe versie v52 heeft de mogelijkheid van de DirectWrite flag verwijderd, waardoor het moeilijker wordt om te focusen op tekst.

Iemand nog bepaalde tips voor font rendering in windows 10 om dit misschien beter te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 17:19

jasjenl

Liab A Tymo

Amelandbor schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:40:
Nieuwe versie v52 heeft de mogelijkheid van de DirectWrite flag verwijderd, waardoor het moeilijker wordt om te focusen op tekst.

Iemand nog bepaalde tips voor font rendering in windows 10 om dit misschien beter te krijgen?
Hm, vandaar dat bepaalde sites er ineens zo anders uit zien :( Weer typisch een Google actie, om dit soort dingen zomaar weg te halen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

Ethirty

Who...me?

Net als de backspace om een pagina terug te gaan. Echte voortuigang, not. :-(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:16:
hmz, das wel minder idd. Ik gebruik dat heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ethirty schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:16:
wth... inderdaad, dat werkt ook niet meer, je krijgt nu een popup dat je alt + pijltje terug moet indrukken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:07
Ik mis die backspace zo erg dat ik gewoon overwoog om een andere browser te gaan gebruiken.

Echter heeft Google inmiddels zelf een extension gereleased die dit weer mogelijk maakt _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-08-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Moet wel eerlijk zeggen, die backspace-toets om terug te gaan heeft bij mij ook wel eens voor vervelende dingen gezorgd. Bijv. een lang formulier op een website invullen en per ongeluk met de focus buiten een tekstveld op backspace drukken, waardoor je een pagina terug gaat en alles wat je ingevuld hebt soms weg is (ook als je weer vooruit bladert)... Ik wil het wel een tijdje proberen zonder backspace=terug. Denk dat het wel went ;)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Kaap schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:56:
Ik mis die backspace zo erg dat ik gewoon overwoog om een andere browser te gaan gebruiken.

Echter heeft Google inmiddels zelf een extension gereleased die dit weer mogelijk maakt _/-\o_
Linkje: https://chrome.google.com...pagacbcdloonjhbiecobagjci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 23:29
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Google Chrome, echter sinds ik mijn desktop ingewisseld heb voor een laptop, merk ik toch dat het niet ideaal werkt met een touchpad. De browser voelt een stuk "zwaarder" aan dan bijvoorbeeld Edge en dat manifesteert zich in schokkerige bewegingen bij het scrollen en traag scrollen met de trackpad. In Edge (en de rest van de Windows programma's) werkt dit allemaal veel soepeler.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Ik heb al een wereld aan extensies geprobeerd om het te verbeteren, maar helaas zonder resultaat.

De laptop is overigens een Dell XPS 13 met zo'n Microsoft Precision trackpad.

[ Voor 11% gewijzigd door Belecthor op 04-09-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07 23:11
Belecthor schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:57:
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Google Chrome, echter sinds ik mijn desktop ingewisseld heb voor een laptop, merk ik toch dat het niet ideaal werkt met een touchpad. De browser voelt een stuk "zwaarder" aan dan bijvoorbeeld Edge en dat manifesteert zich in schokkerige bewegingen bij het scrollen en traag scrollen met de trackpad. In Edge (en de rest van de Windows programma's) werkt dit allemaal veel soepeler.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Ik heb al een wereld aan extensies geprobeerd om het te verbeteren, maar helaas zonder resultaat.

De laptop is overigens een Dell XPS 13 met zo'n Microsoft Precision trackpad.
Dit is meer een probleem van de XPS 13 met het Precision trackpad dan van Chrome. Als je in de instellingen van Windows "zoomen met 2 vingers" uitzet gaat het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Crim schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:58:
[...]

Dit is meer een probleem van de XPS 13 met het Precision trackpad dan van Chrome. Als je in de instellingen van Windows "zoomen met 2 vingers" uitzet gaat het al een stuk beter.
Waarom zou dat zo zijn? Het probleem komt, als ik de ervaringen op internet mag geloven, heel veel voor met trackpad i.c.m. Chrome.

Chrome is de enige app die problemen oplevert. Pinch to zoom uitzetten heeft verder geen werking op de soepelheid van het scrollen in Chrome. Edge werkt daarentegen fantastisch, bijna zo goed als het scrollen als op MacOS, maar ik gebruik liever Chrome, omdat deze veel meer handige extensies en continuïteit heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Belecthor op 05-09-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 11:51
Het valt me op dat ik de laatste tijd steeds vaker moet inloggen (Chrome op Linux). Ik zie in de console nog wel cookies staan, maar toch vragen Gmail, Facebook, HipChat, Podio, etc. Meer mensen daar last van sinds de update naar Chrome 53?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47

MsG

Forumzwerver

Hmm dus die font-rendering opties hebben ze weggehaald? Ik heb al m'n hele videokaart-drivers opnieuw geïnstalleerd, maar het ligt dus aan Chrome. Irritant, vind de letters nu niet fijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Klein bugje in chrome

Ik ben erg blij met Chrome als mijn main browser maar ik zit op de beta branch en soms komen er nog wel eens leuke bugjes tevoorschijn zoals dat.

Ik heb er echt een uur op zitten vloeken! Blijkt dus dat het plaatje zelf goed is (EXIF orientatie gecheckt enzo) en in FF ziet het er prima uit.

Alleen Chrome gooit em op zijn kant. :D

Dit is overigens Version 53.0.2785.89 beta (64-bit)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 07-09-2016 12:43 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb een raar probleem bij het gebruik van Chrome: sommige pagina's worden niet voorbij het eerste gemaximaliseerde scherm weergegeven. Als je dan naar beneden scrolt heb je alleen wit beeld, terwijl dezelfde pagina in bijvoorbeeld IE of Firefox wel goed weergegeven wordt. Dit heb ik op meerdere apparaten en al in meerdere Chrome versies gehad. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Als ik Chrome op Android gebruik dan krijg ik wel alles goed te zien.

Voorbeeld: http://www.bastionhotels.nl/nl/
Eerst zie je wel alles (max 5 sec), maar dan wordt het alsware opnieuw gerendered en hou je alleen 1 pagina over.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nitroglycerine schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:33:
Ik heb een raar probleem bij het gebruik van Chrome: sommige pagina's worden niet voorbij het eerste gemaximaliseerde scherm weergegeven. Als je dan naar beneden scrolt heb je alleen wit beeld, terwijl dezelfde pagina in bijvoorbeeld IE of Firefox wel goed weergegeven wordt. Dit heb ik op meerdere apparaten en al in meerdere Chrome versies gehad. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Als ik Chrome op Android gebruik dan krijg ik wel alles goed te zien.

Voorbeeld: http://www.bastionhotels.nl/nl/
Eerst zie je wel alles (max 5 sec), maar dan wordt het alsware opnieuw gerendered en hou je alleen 1 pagina over.
Zou wel eens te maken kunnen hebben met je videokaart(drivers). Je zou om te testen eens kunnen proberen om hardwareacceleratie uit te zetten. Dat staat onder de instellingen bij geavanceerd.

Als dat helpt heb je een richting waarin je de oorzaak van het probleem kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 00:59

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb de hardware acceleratie uitgezet maar het gedrag blijft hetzelfde.

Hier kon uw advertentie staan

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 23:19
Ik heb vanochtend de nieuwe versie van Chrome geinstalleerd en ik zie net dat in de Incognito modus de tabs nu donker zijn.

Weet iemand hoe ik die die weer gewoon licht (wit) van kleur krijg? Ik vind die donkere tabs erg onoverzichtelijk.

edit:
ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden:
Go to chrome://flags/#top-chrome-md under 'Material Design in the browser's top Chrome' choose the 'Non-material' option from the drop-down menu.

Hopelijk wordt dit material design niet de enige keuze. Ik vind het veel minder overzichtelijk dan de oude witte tabs ...

[ Voor 40% gewijzigd door nocalimero op 14-09-2016 11:52 ]

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-07 09:36
Sinds vandaag werkt mijn Chrome browser op de laptop niet meer; al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar de problemen blijven gelijk. Op de telefoon (android) werkt deze wel gewoon ingelogd op mijn profiel

Wanneer ik Chrome open krijg ik de pagina met de foutmelding; "Helaas, er is iets misgegaan met het weergeven van deze pagina" Wanneer ik dan naar instellingen wil gaan of naar de extensies gebeurt er ook niets, en blijft dezelfde pagina weergeven worden. Ik kan langs deze weg dus geen extensies uitschakelen of instellingen wijzigen.

Wanneer ik uit mijn profiel wil loggen lukt dit ook niet; ik krijg een pop-up scherm maar ook hier laad niets.

Ik heb de clean-up tool van Chrome al gedraaid maar deze zegt niets te kunnen vinden. For the time being werk ik nu met Edge maar mis Chrome, hoe kan ik dit oplossen?

Update; ik zie zojuist dat onder Software Chrome als 'niet beschikbaar' staat en dat Windows 10 daarom de standaardbrowser gewijzigd heeft? Heb al gegoogled maar kom hier niet veel verder..

[ Voor 10% gewijzigd door Isaja op 15-09-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-07 09:25

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Sinds kort ben ik overgestapt van Safari naar Chrome. Ben er tot nu toe erg blij mee. Het enige wat mij nog niet lukt is om tabbladen vast te zetten. Wanneer ik ze vast zet en de browser afsluit, zijn ze na het opnieuw opstarten verdwenen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wat doe ik fout?

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Richi E. schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:00:
Sinds kort ben ik overgestapt van Safari naar Chrome. Ben er tot nu toe erg blij mee. Het enige wat mij nog niet lukt is om tabbladen vast te zetten. Wanneer ik ze vast zet en de browser afsluit, zijn ze na het opnieuw opstarten verdwenen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wat doe ik fout?
Instellingen -> Bij opstarten.
Daar kun je instellen wat er moet gebeuren als je de browser opent: een nieuw tabblad openen, de pagina's openen die je open had toen je de browser afsloot, of een specifieke set pagina's openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416122

Is er een manier om bij rechtsklikken -> "zoeken op google naar deze afbeelding" bij een transparante PNG, de zwarte achtergrond te voorkomen?

Voorbeeld: http://squiby.net/view/136251.png geeft bij zoeken dit: http://prnt.sc/ck5c44. Ik wil transparant zoeken zonder eerst het plaatje op te slaan en in google te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Richi E. schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:00:
Instellingen -> Bij opstarten -> Doorgaan waar je gebleven was

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-07 09:36
Niemand enig idee? Zit te denken aan een verse install van windows, maar dat is ook wel weer heel rigoreus / tijdrovend...
Isaja schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:03:
Sinds vandaag werkt mijn Chrome browser op de laptop niet meer; al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar de problemen blijven gelijk. Op de telefoon (android) werkt deze wel gewoon ingelogd op mijn profiel

Wanneer ik Chrome open krijg ik de pagina met de foutmelding; "Helaas, er is iets misgegaan met het weergeven van deze pagina" Wanneer ik dan naar instellingen wil gaan of naar de extensies gebeurt er ook niets, en blijft dezelfde pagina weergeven worden. Ik kan langs deze weg dus geen extensies uitschakelen of instellingen wijzigen.

Wanneer ik uit mijn profiel wil loggen lukt dit ook niet; ik krijg een pop-up scherm maar ook hier laad niets.

Ik heb de clean-up tool van Chrome al gedraaid maar deze zegt niets te kunnen vinden. For the time being werk ik nu met Edge maar mis Chrome, hoe kan ik dit oplossen?

Update; ik zie zojuist dat onder Software Chrome als 'niet beschikbaar' staat en dat Windows 10 daarom de standaardbrowser gewijzigd heeft? Heb al gegoogled maar kom hier niet veel verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 13:11

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb nu op zowel mijn laptop als mijn gewone PC dat ik serieuze problemen heb met Google Chrome. Hij start niet meer op (in taakbeheer wel 2 Google Chrome processen die geen CPU vreten). Op mijn laptop heb ik uiteinelijk Chrome gedeinstalleerd, opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd. Maar nu mijn gewone PC ook. 1 dag later. Meer mensen hier last van?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Heeft iemand het volgende probleem ook?

https://productforums.goo...ntext-place=forum/youtube

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Belecthor
Nee, nog nooit gezien. Al eens een verse installatie gedaan?

Overigen heb ik nog steeds last van teleurstellende performance; scrollen gaat niet heel soepel, het stottert hier en daar, etc. Bij Microsoft Edge werkt dit allemaal véél beter, alleen gebruik ik liever Chrome ivm continuïteit. Ik gebruik een Dell XPS 13, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Ik heb al geprobeerd om verschillende settings te veranderen en scrolling extensies te installeren, maar de problemen blijven.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Belecthor schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:18:
Nee, nog nooit gezien. Al eens een verse installatie gedaan?

Overigen heb ik nog steeds last van teleurstellende performance; scrollen gaat niet heel soepel, het stottert hier en daar, etc. Bij Microsoft Edge werkt dit allemaal véél beter, alleen gebruik ik liever Chrome ivm continuïteit. Ik gebruik een Dell XPS 13, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Ik heb al geprobeerd om verschillende settings te veranderen en scrolling extensies te installeren, maar de problemen blijven.
Nog niet. Maar vreemd genoeg heb ik het sinds gister niet meer gehad. Ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:27
Als ik met Chrome versie 57 beta 64 bit American Football kijk, dan crasht het na een aantal minuten door te weinig geheugen met hardware acceleration uit. Zet ik dat aan, dan niet :? Heb ik express uitstaan, want anders is het beeld niet scherp. Voorheen nooit dit probleem. Firefox crasht dan overigens ook.

Als ik geheugen check met taakbeheer dan loopt het terug van 2,9 GB naar 1,2 GB en minder. Blokje loopt dan helemaal vol. Sluit ik de wedstrijd dan loop het weer op. En sluit ik Chrome, dan helemaal.

[ Voor 24% gewijzigd door desalniettemin op 04-02-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Kan iemand mij vertellen welke plugins dit allemaal zijn?

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/4mrjgrcmb/Untitled.png

Zelf kom ik niet verder dan:
1. Mail Checker
4. Google
6. Ghostery
8. AdBlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07 22:42
Makavelibrox2 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:08:

[afbeelding]

1. Mail Checker
4. Google
6. Ghostery
8. AdBlock
Alleen nummer 2 kan ik je geven en dat is Videostream (https://chrome.google.com...gdjbjpnocolokfelagl?hl=nl) . Erg handig om media naar je Chromecast te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 18:09

[afbeelding]

1. Mail Checker
4. Google
6. Ghostery
8. AdBlock
4 is denk ik Google Translate.

De laatste is lastpass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52

[afbeelding]

1. Mail Checker
4. Google
6. Ghostery
8. AdBlock
5. Awesome Screenshot
9. CookiesOK
10. LastPass

[ Voor 7% gewijzigd door MyUtd4Life op 08-02-2017 11:54 ]

FIFA Benelux Administrator

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021

[afbeelding]
1. Mail Checker
2. Videostream
4. Google Translate
5. Awesome Screenshot
6. Ghostery
8. AdBlock
9. CookiesOK
10. LastPass

Wie helpt ons verder aan #3 en #7?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 13:51
#7 is disconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bestaat er eigenlijk ook iets handigs om random video op een pagina fullscreen te maken op een ánder scherm zonder dat je op het hoofdscherm je browser niet meer verder kan gebruiken? Stel iemand post iets op Facebook wat je wilt zien, dan moet je de hele tab nu los maken als los venster en dan met WINDOWS + SHIFT + -> hem naar een ander scherm moven, om hem dan daar fullscreen te maken. Naderhand moet je de losse tab dan weer integreren in je Chrome-venster met de rest van de tabs, op het hoofdscherm.

Toegegeven het is een beetje een luxeprobleem, maar ik kan me voorstellen dat er iets handigs voor bestaat. Een plugin die ik probeerde werkte alleen op YouTube zelf. Maar ik heb het het liefst website-agnostisch.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:27

HaTe

haat niet

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:28
Dat klopt.

Iets anders. Als ik naar de Chrome startpagina ga dan heb ik onder de zoekbalk 8 thumbnails/snelkoppelingen van frequent bezochte pagina's. Is dit aantal uit te breiden?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Beste mede-tweakers,

Ik ben sinds kort overgestapt naar Chrome na jarenlange trouwe fan van Internet Explorer geweest te zijn. Internet Explorer voelt erg traag aan i.v.m. Chrome, naar mijn mening vandaar deze keuze.
Echter mis ik de keuze optie in Chrome om een bestand die je wilt downloaden, direct uit te voeren zonder dat deze opgeslagen wordt in je download map.

Dus met andere woorden:

Website> Download>Keuze: Uitvoeren of Opslaan.

Bestaan hiervoor extensies om deze functionaliteit in Chrome te integreren?
Zojuist op Google gekeken maar ik weet niet onder welke benamingen ik het kan vinden.

Alvast bedankt voor de eventuele genomen moeite.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aliberto schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:13:
Beste mede-tweakers,

Ik ben sinds kort overgestapt naar Chrome na jarenlange trouwe fan van Internet Explorer geweest te zijn. Internet Explorer voelt erg traag aan i.v.m. Chrome, naar mijn mening vandaar deze keuze.
Echter mis ik de keuze optie in Chrome om een bestand die je wilt downloaden, direct uit te voeren zonder dat deze opgeslagen wordt in je download map.

Dus met andere woorden:

Website> Download>Keuze: Uitvoeren of Opslaan.

Bestaan hiervoor extensies om deze functionaliteit in Chrome te integreren?
Zojuist op Google gekeken maar ik weet niet onder welke benamingen ik het kan vinden.

Alvast bedankt voor de eventuele genomen moeite.
Wat je kunt doen is het volgende: bestand downloaden > op bestand klikken. Dan wordt het bestand geopend zodra hij klaar is met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:52:
[...]

Wat je kunt doen is het volgende: bestand downloaden > op bestand klikken. Dan wordt het bestand geopend zodra hij klaar is met downloaden.
Maar dan wordt het downloadbestand op je pc opgeslagen en moet ik later weer de download map of welke map je ooit gekozen heb leeggooien. Vandaar mijn vraag

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is ook een van de weinige dingen die ik nog mis aan IE, heb daar vroeger ook wel een poosje naar gezocht, in zowel Firefox als Chrome. Nu levert het vaak een rommelige Downloads-map op waarvan je niet precies meer weet wat nou wèl en niet weg kan, in plaats van dat anders een aanzienlijk deel alleen in de Temp-map had gezeten en daarna weer weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

aliberto schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:24:
Maar dan wordt het downloadbestand op je pc opgeslagen en moet ik later weer de download map of welke map je ooit gekozen heb leeggooien. Vandaar mijn vraag
Dat klopt inderdaad. Je kunt wel in de instellingen aanzetten dat je kan kiezen voor een locatie: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Aja8hPr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 21:41
Al even gezocht in het topic maar geen heel duidelijke oplossing gezien voor het probleem:

Sinds een paar dagen een nieuwe ASUS UX410, echter merk ik dat soms het scrollen met 2 vingers op de trackpad helemaal wegvalt in Chrome. Andere programma's hebben er geen last van, dus het moet ergens mis gaan tussen Chrome/Windows/trackpad. Via de Google forums wordt het er allemaal niet duidelijker op, iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het aparte is dat dit vaak pas na een tijdje werken in Chrome gebeurt, en soms na het openen van een nieuw tabblad ook ineens weer verholpen lijkt te zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:17
Ik weet niet sinds wanneer, maar Chrome herkent tegenwoordig spellingsfouten, maar om suggesties te zien moet ik akkoord gaan dat ALLES wat ik typ in Chrome naar Google verzonden wordt.
Tijd voor een nieuwe browser dus. Helaas zijn mijn plugins niet beschikbaar voor edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik gebruik momenteel v60.0.3112.113 (Officiële build) (64-bits), sinds een aantal maanden heb ik een probleem dat me momenteel begint te irriteren.

Ik heb een aantal tabbladen vastgemaakt. Als ik een mail ontvang met een link naar "een website", het maakt niet uit welke, dan verliest Chrome alle vastgemaakte tabbladen, waardoor je deze opnieuw moet instellen.

Heeft iemand dit probleem nog gehad? Hoe heb je dit opgelost?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik ervaar nogal wat problemen met Chrome (al een aantal dagen, draait nu Versie 64.0.3282.186 (64-bits) op Windows 10.

- Webpagina's kunnen niet worden geopend
- Chrome Instellingen worden niet geopend

Dit gebeurt telkens als ik de computer opstart of uit slaapstand haal.
Na pakweg 1 minuut lost dat zich op en worden webpagina's weer geopend en is ook o.a. het Instellingen menu weer te openen. Iemand die dit ook ervaart? Het is specifiek iets met Chrome, aangezien Firefox wel direct in staat is pagina's te openen, etc.

Aangezien het hier nogal rustig is en het probleem nog speelt, een eigen topic aangemaakt: Chrome hapert nadat computer uit slaapstand komt

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 17-04-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:40
Hehe, na jaren klagen heeft Chrome eindelijk de mogelijkheid om sites standaard in desktop-modus te openen op Android tablets. Staat nu nog wel onder flags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 04-07 23:40
Gezocht, gezocht en gezocht en ik vond het niet. De proxy instellingen van Chrome in Windows.

Uiteindelijk hier het antwoord gevonden: https://www.chromium.org/...cuments/network-settings/

Ik denk deel het even, wie weet bespaar ik iemand in de toekomst (veel) tijd.

In mijn specifieke geval draait Cloudflare WARP in de Local Proxy stand en wilde ik alleen het verkeer van Chrome die kant op duwen.

-toevoeging-

Bewerk de snelkoppeling naar Chrome en wijzig het Doel: veld. Je voegt hier de parameter toe.

Bij mij is dat bijvoorbeeld:

code:
1
"C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --proxy-server=socks5://localhost:60000

[ Voor 22% gewijzigd door ericafterdark op 05-01-2024 12:50 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste