Je kunt idd hetzelfde bestellen via de Tele2 site, maar dan wel voor 34,95 euro. Daarom vond ik het nuttig om te vermelden, het was dus niet als spam bedoeld.cornfed99111 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:47:
[...]
Je hoeft je winkel niet te promoten.
Via de Tele2 site kan precies hetzelfde bestellen.
Ook via de Tele2 site kan je het voor € 29.95 bestellen: http://se.tele2.nl/intern...roduct=60MB&bannerstate=3®Otto schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:42:
[...]
Je kunt idd hetzelfde bestellen via de Tele2 site, maar dan wel voor 34,95 euro. Daarom vond ik het nuttig om te vermelden, het was dus niet als spam bedoeld.
Voor € 34.95 zit er bellen bij.
Ok, ik had niet gezien dat het abbo bij Adsl winkel zonder bellen was, excuses.sjakie334 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:58:
[...]
Ook via de Tele2 site kan je het voor € 29.95 bestellen: http://se.tele2.nl/intern...roduct=60MB&bannerstate=3
Voor € 34.95 zit er bellen bij.
In ieder geval ga ik het morgen bestellen. Ik ben benieuwd naar de snelheid die ik krijg, zit zo'n 900 meter van de centrale.
1099 meter van de centrale volgens tele2, de BBNed website zegt ongeveer de helft?
Vrijdag aangesloten, diep triest......
Voorheen, tot 20mbit:

Nu...

De laatste test was trouwens 's nachts gedaan, beter krijg je het dus niet!
Dit is getest met een draadloze N verbinding.
Antivirus/firewall al uitgezet. De afstand van het ISRA punt tot het modem is ongeveer 1,2m (kortere kabel heb ik niet kunnen vinden). Bedraad wou ik testen, totdat mijn laptop plotseling geen beeld meer gaf!!
Voorheen, tot 20mbit:

Nu...

Antivirus/firewall al uitgezet. De afstand van het ISRA punt tot het modem is ongeveer 1,2m (kortere kabel heb ik niet kunnen vinden). Bedraad wou ik testen, totdat mijn laptop plotseling geen beeld meer gaf!!
[ Voor 33% gewijzigd door roelientjeL op 10-10-2010 22:04 ]
Nu met de kortst mogelijke kabels:

Daar moet iets aan gebeuren...
@ Danielle van Tele2: Ik heb u een email gestuurd met mijn gegevens. Ik ben benieuwd wat jullie in mijn geval kunnen betekenen.

Daar moet iets aan gebeuren...
@ Danielle van Tele2: Ik heb u een email gestuurd met mijn gegevens. Ik ben benieuwd wat jullie in mijn geval kunnen betekenen.
[ Voor 27% gewijzigd door Purn0 op 11-10-2010 11:46 ]
Anoniem: 284697
Ik denk dat het beter is om mijn modem toch te verplaatsen naar de meterkast. Even kijken of dat een beter effect heeft.David Regeling schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:53:
[...]
hmm jouw upload is idd zwaar aan de lage kant, ikzelf zit 816meter van de centrale verwijderd en haal 33,5 mbit down en 5,0x upload. Ik zou toch eens even goed je bekabeling nakijken (vooral in en rondom het isra punt). gezien de lage upload. Mocht dit in orde zijn dan krijg ik toch sterke twijfels aan de lijn zelf want deze snelheid kan nooit kloppen gezien de afstand.
Weet iemand trouwens of je per se dat aansluitdoosje moet gebruiken tussen je ISRA en het modem? Dat aansluitdoosje doet vrij weinig volgens mij.
Anoniem: 235904
Ik ben overgestapt van 20 mb naar 60 mb fiberspeed van Tele2.
Met mijn 20 mb haalde ik 16 down en 0.9 up.
Dit was wel aardig maar over de fiberspeed ben ik nog niet te spreken.
Mijn down is 23 mb en up 3 mb.
Volgens een medewerker van tele2 (waar ik eerst 45 minuten in de wacht heb gestaan) moet ik toch minimaal
30 down en 5 up kunnen halen.
Ze hebben een afspraak gemaakt bij KPN om alles door te meten welke bij mij thuis zijn geweest.
Deze monteur heeft 24 down gemeten en heeft voor de zekerheid een stekkertje vervangen.
Nu komen ze over 2 dagen nog een keer meten als ze in de centrale een andere aarde aansluiten.
Het kan ook een slechte kabel in de grond zijn zegt hij.
Wordt dit van het kastje naar het muurtje?
Ik ben benieuwd.
Met mijn 20 mb haalde ik 16 down en 0.9 up.
Dit was wel aardig maar over de fiberspeed ben ik nog niet te spreken.
Mijn down is 23 mb en up 3 mb.
Volgens een medewerker van tele2 (waar ik eerst 45 minuten in de wacht heb gestaan) moet ik toch minimaal
30 down en 5 up kunnen halen.
Ze hebben een afspraak gemaakt bij KPN om alles door te meten welke bij mij thuis zijn geweest.
Deze monteur heeft 24 down gemeten en heeft voor de zekerheid een stekkertje vervangen.
Nu komen ze over 2 dagen nog een keer meten als ze in de centrale een andere aarde aansluiten.
Het kan ook een slechte kabel in de grond zijn zegt hij.
Wordt dit van het kastje naar het muurtje?
Ik ben benieuwd.
Anoniem: 379075
Fiberspeed van tele2 gaat toch gewoon over een ADSL lijn ? dus dat fiber is gewoon een leuke term die ze gebruiken ?
Tot nu toe alles soepel verlopen. Vandaag de technische oplevering en dit is het resultaat.Brainsnack schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:25:
[...]
Ik heb vandaag ook de knoop doorgehakt en de klantenservice gebeld om over te stappen van mijn internet+bellen 20Mb naar Fiberspeed 60. Na het lezen van jouw ervaringen was ik er wat huiverig over, maar vooralsnog ging het goed. Natuurlijk is het nog maar afwachten of het ook allemaal correct gaat verlopen
...
Toen

Nu

Toegegeven, het is sneller. De keuze voor Amsterdam is in het voordeel van Tele2, want die resultaten liggen net wat hoger dan Arnhem. Had toch gehoopt op een iets beter resultaat. Ik stuur Danielle wel even een mailtje

[ Voor 8% gewijzigd door Brainsnack op 11-10-2010 16:27 ]
[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]
moet zeggen dat het mij opvalt dat jullie eerst met 20mbit nog hoger haalde als ik met online;
Situatie Online 20mbit
Huidige situatie Tele 2 Fiberspeed
Dus de enigste conclusie wat ik hieruit kan trekken is, dat er bij jullie zeker wel meer uit de lijn te halen moet zijn.
Situatie Online 20mbit

Huidige situatie Tele 2 Fiberspeed

Dus de enigste conclusie wat ik hieruit kan trekken is, dat er bij jullie zeker wel meer uit de lijn te halen moet zijn.
Lies are obvious to read because the truth is already written
Leuk speelgoed
voorheen 15mb op een 20mb lijn, had dus 3/4 van 60mb verwacht, het is een onsje meer geworden:

D3 armory: DeGrand-2382
Vandaag gebeld, morgen belt de KPN monteur en gaat kijken of er wat aan die 15mbit te doen valt!
Ik wil toch even waarschuwen voor deze actie van TELE2.
Gisteren ook 60mbit abo. geleverd maar de snelheid is met geen bitje omhoog gegaan terwijl vantevoren toch keurig de postcode check gedaan was en nog een lijncontrole door een medewerker van TELE2.
Vandaag kwam meteen de monteur langs (grote klasse van KPN (mag ook weleens gezegd worden)) en die heeft alles geprobeerd wat ie kan maar de lijn komt in de straatkast aan met 21 mbit (vertrekt van centrale wel met 59 mbit). Het heeft dus verder niets te maken met verkeerd aansluiten in de woning of ISRApunten e.d.
Ben benieuwd hoe TELE2 dit verder gaat afhandelen maar ik vind dit toch erg ruiken naar:
"Eerst verkopen, dan kijken we wel verder." Oftewel, experimenteren met je klanten. Zeg dan gewoon vooraf heel duidelijk dat het een totale gok is welke snelheid je gaat krijgen en dat er niets van te zeggen valt.
Gisteren ook 60mbit abo. geleverd maar de snelheid is met geen bitje omhoog gegaan terwijl vantevoren toch keurig de postcode check gedaan was en nog een lijncontrole door een medewerker van TELE2.
Vandaag kwam meteen de monteur langs (grote klasse van KPN (mag ook weleens gezegd worden)) en die heeft alles geprobeerd wat ie kan maar de lijn komt in de straatkast aan met 21 mbit (vertrekt van centrale wel met 59 mbit). Het heeft dus verder niets te maken met verkeerd aansluiten in de woning of ISRApunten e.d.
Ben benieuwd hoe TELE2 dit verder gaat afhandelen maar ik vind dit toch erg ruiken naar:
"Eerst verkopen, dan kijken we wel verder." Oftewel, experimenteren met je klanten. Zeg dan gewoon vooraf heel duidelijk dat het een totale gok is welke snelheid je gaat krijgen en dat er niets van te zeggen valt.

Er zijn toch ook tweakers hier die wel succes hebben met dit abbo?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Bonaparty moet gewoon even zijn frustraties delen met ons.
Hij verpakt het in een 'waarschuwing' voor Tele2..
Nooit kan iemand van te voren garanderen of beloven welke snelheid je uiteindelijk krijgt.
Dat was al zo bij ADSL en dit is ook het geval bij VDSL.
ADSL en VDSL gebruiken dezelfde infrastructuur om het signaal bij je thuis te krijgen.
Tele2 doet standaard je downgraden naar een ADSL2+ abonnement als VDSL niet goed werkt bij je.
Hij verpakt het in een 'waarschuwing' voor Tele2..
Nooit kan iemand van te voren garanderen of beloven welke snelheid je uiteindelijk krijgt.
Dat was al zo bij ADSL en dit is ook het geval bij VDSL.
ADSL en VDSL gebruiken dezelfde infrastructuur om het signaal bij je thuis te krijgen.
Tele2 doet standaard je downgraden naar een ADSL2+ abonnement als VDSL niet goed werkt bij je.
Het is wel degelijk een 'waarschuwing'. En uiteraard ben ik gefrustreerd.
Als je als bestaande klant (20 mbit) bij Tele2, vantevoren speciaal informeert of de dienst wel leverbaar is bij jou en je vervolgens door al het gedoe van het aanvragen, het aansluiten. het thuis blijven wachten op de monteur tot de conclusie komt dat je snelheid volkomen hetzelfde is gebleven dan vind ik een waarschuwing wel op zijn plaats.
Ik beschouw dit als misleidende reclame. Als de verbinding op 50 of 40 of zelfs 30 mbit was uitgekomen dan is het een ander verhaal. Ik vind dat je eerlijk moet communiceren en dus dit vantevoren goed duidelijk moet maken aan je klanten zodat ze 'die waarschuwing' niet zelf op een forum hoeven te lezen.
Als je als bestaande klant (20 mbit) bij Tele2, vantevoren speciaal informeert of de dienst wel leverbaar is bij jou en je vervolgens door al het gedoe van het aanvragen, het aansluiten. het thuis blijven wachten op de monteur tot de conclusie komt dat je snelheid volkomen hetzelfde is gebleven dan vind ik een waarschuwing wel op zijn plaats.
Ik beschouw dit als misleidende reclame. Als de verbinding op 50 of 40 of zelfs 30 mbit was uitgekomen dan is het een ander verhaal. Ik vind dat je eerlijk moet communiceren en dus dit vantevoren goed duidelijk moet maken aan je klanten zodat ze 'die waarschuwing' niet zelf op een forum hoeven te lezen.
volkomen hetzelfde kan niet, want je upload is sowieso hoger 
Vermoedelijk is voor Tele2 de snelheid moeilijk te voorspellen (als je kijkt naar de voor en after speeds zit er ook echt geen logica in
)
En zover ik begreep deden ze niet zo moeilijk over het omzetten van het abonnement
Vermoedelijk is voor Tele2 de snelheid moeilijk te voorspellen (als je kijkt naar de voor en after speeds zit er ook echt geen logica in
En zover ik begreep deden ze niet zo moeilijk over het omzetten van het abonnement
[ Voor 64% gewijzigd door nooberke op 12-10-2010 17:39 ]
Er wordt alleen maar gereageerd op klachten.
Waarom neemt niemand de moeite om een gewone vraag te beantwoorden?
Of is dit niet relevant voor het topic?
Waarom neemt niemand de moeite om een gewone vraag te beantwoorden?
Of is dit niet relevant voor het topic?
charleychui schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 08:19:
Goedemorgen
Ik heb een 20mb abonnement en dus een aanvraag lopen voor 60 mb fiber
Dit is mijn huidige snelheid:
[afbeelding]
Op mijn overzicht staat het volgende:
1. De bestelling is ontvangen door Tele2.
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2.
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 20 oktober 2010
6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per e-mail -
1. Deze zijn allen aangevinkt, behalve bij 6 staat nog een -, houdt dit in, dat de oplevering dus 20 oktober moet zijn?
2. Merk ik iets van deze opleverin?
3. Wat kan mijn te verwachten snelheidswinst zijn?
bvd
charleyr
1. ja
2. das wel te hopen
3. tussen de 0 en 361%
2. das wel te hopen
3. tussen de 0 en 361%
D3 armory: DeGrand-2382
Anoniem: 235904
Nou mensen het verhaal zit zo.
Bij mij is nu voor de 2e keer een monteur van Kpn langs geweest.
Hoger als 24 down en 3 up kom ik niet. Ze hebben in de centrale een andere aardedraad gepakt en nog eens gemeten. Volgens KPN is alles goed en zij doen er verder niets aan.
Heb Tele2 gebeld en het enige wat zij mij aan kunnen bieden is of downgraden naar mijn oude 20 abo, zo laten zoals het nu is of zelfs Tele2 opzeggen.
Zoiets als: Meneer uw been is gebroken, we kunnen het zo laten of zullen we maar amputeren, kies maar!
Een reductie op de prijs is absoluut niet mogelijk en wij kunnen er verder ook niets aan doen, krijg je te horen.
Nu is de prijs wel redelijk, voor 5 euri meer als een 20 mb verbinding, Maar het is wel triest dat ze nog geen eens de helft waar kunnen maken en verder geen tegemoetkomingen aan kunnen bieden.
Bij mij is nu voor de 2e keer een monteur van Kpn langs geweest.
Hoger als 24 down en 3 up kom ik niet. Ze hebben in de centrale een andere aardedraad gepakt en nog eens gemeten. Volgens KPN is alles goed en zij doen er verder niets aan.
Heb Tele2 gebeld en het enige wat zij mij aan kunnen bieden is of downgraden naar mijn oude 20 abo, zo laten zoals het nu is of zelfs Tele2 opzeggen.
Zoiets als: Meneer uw been is gebroken, we kunnen het zo laten of zullen we maar amputeren, kies maar!
Een reductie op de prijs is absoluut niet mogelijk en wij kunnen er verder ook niets aan doen, krijg je te horen.
Nu is de prijs wel redelijk, voor 5 euri meer als een 20 mb verbinding, Maar het is wel triest dat ze nog geen eens de helft waar kunnen maken en verder geen tegemoetkomingen aan kunnen bieden.
@ charleychui
Als je echte vragen hebt, worden ze ook beantwoord.
@ bonaparty
Overal staat tot 60 Mbit aangegeven op de Tele2 site. Ik zie nergens dat er iets gegarandeerd wordt.
Is dat dan misleidende reclame? Denk het niet.
Als je echte vragen hebt, worden ze ook beantwoord.
@ bonaparty
Overal staat tot 60 Mbit aangegeven op de Tele2 site. Ik zie nergens dat er iets gegarandeerd wordt.
Het is praktisch onmogelijk om van te voren te zeggen welke snelheid er gehaald kan worden. De VDSL2 techniek maakt gebruik van een veel hoger frequentie spectrum dan de ADSL2+ techniek.
En hoe hoger de frequentie is, hoe meer impact de kabelkwaliteit heeft.
Daarom dat men zich vrij coulant opstelt, mocht het product tegenvallen(onder de 30Mbit) dan mag men meestal terug naar het 20Mbit abonnement of word het abonnement opgezegd.
Verder komt het ook vaak voor dat KPN meld dat de kabel in orde is, de kabel is echter niet in orde als de klant op 600-800meter afstand al 40Mbit verlies heeft, om dit toch hersteld te krijgen is bijna niet te doen.
Prijsreductie is niet mogelijk omdat er aan een bepaald product geen ander prijsplan gehangen kan worden, er staat in het systeem vastgelegd dat Product X, Y EURO kost.
En hoe hoger de frequentie is, hoe meer impact de kabelkwaliteit heeft.
Daarom dat men zich vrij coulant opstelt, mocht het product tegenvallen(onder de 30Mbit) dan mag men meestal terug naar het 20Mbit abonnement of word het abonnement opgezegd.
Verder komt het ook vaak voor dat KPN meld dat de kabel in orde is, de kabel is echter niet in orde als de klant op 600-800meter afstand al 40Mbit verlies heeft, om dit toch hersteld te krijgen is bijna niet te doen.
Prijsreductie is niet mogelijk omdat er aan een bepaald product geen ander prijsplan gehangen kan worden, er staat in het systeem vastgelegd dat Product X, Y EURO kost.
https://wren.co/join/Devian
Het is wel degelijk misleidende reclame. Want tot 60Mbit zou betekenen dat er ergens in Nederland het wel mogelijk is dat die 60Mbit gehaald wordt. Ik heb snel het topic doorgelezen, en heb het nog niet voorbij zien komen dat het gehaald wordt.cornfed99111 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 02:37:
@ bonaparty
Natuurlijk het is een 'nieuwe' techniek, dus kan problemen geven en het ligt aan de omgeving. Maar het is en blijft misleiding.
Is het niet misleiding: dan zou je dus reclame kunnen maken met tot 100 Mbit down, en dan abo's aanbieden die maximaal 2 Mbit halen (erg extreem ik weet het).
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Er zijn wel degelijk klanten die 60Mbit halen. Echter niet alle klanten die Tele2 heeft zitten hier op got
.
Ik zal kijken of ik eens een reach/rate curve hier kan posten met live Tele2 klanten erin.
Ik zal kijken of ik eens een reach/rate curve hier kan posten met live Tele2 klanten erin.
@ itsalwaysme
Dus alle Fiber klanten zijn lid van GoT en posten hier hun snelheden? Dit topic is representatief voor alle klanten?
Of is het zo dat alleen klagers zich melden met problemen en daarmee een vertekend beeld wordt gegeven?
Ik geloof best dat er niet zoveel klanten van Tele2 de 60 Mbit halen, want dat vereist een optimale lijn.
VDSL2 is nog veel gevoeliger voor storingen over de telefoonlijn dan ADSL.
Maar dat wil nog niet zeggen dat alle klanten automatisch gecapt worden door Tele2.
Dus alle Fiber klanten zijn lid van GoT en posten hier hun snelheden? Dit topic is representatief voor alle klanten?
Of is het zo dat alleen klagers zich melden met problemen en daarmee een vertekend beeld wordt gegeven?
Ik geloof best dat er niet zoveel klanten van Tele2 de 60 Mbit halen, want dat vereist een optimale lijn.
VDSL2 is nog veel gevoeliger voor storingen over de telefoonlijn dan ADSL.
Maar dat wil nog niet zeggen dat alle klanten automatisch gecapt worden door Tele2.
Het is algemeen bekend dat je met xDSL bijna nooit de snelheid haalt, vandaar ook 'tot 20mbit' of 'tot 60mbit'. Daar moet de discussie ook niet over gaan.
Het gaat erom dat Tele2 tegen klanten zegt dat Fiberspeed geleverd kan worden en vervolgens niet eens de ondergrens halen. Dat is in sommige gevallen misleidend!
Ik zal mijn verhaal maar even posten:
Een tijd geleden had ik gebeld met de Tele2 klantenservice omdat er wat problemen waren met de stabiliteit van de draadloze verbinding. Toen had ik nog het 20mbit abonnement en met Wireless G haalde ik nog geen 11mbit (down). De mevrouw vertelde mij dat ze 24000kbit/s verstuurde naar mijn router, dus ze vond de snelheid opmerkelijk. Ze raadde me af om Fiberspeed internet te nemen voordat dit 'probleem' was opgelost. Ik moest bekabelde tests uitvoeren en ze vervolgens terug bellen.
Ik had de bekabelde tests uitgevoerd en natuurlijk lagen de snelheden niet hoger dan de draadloze verbinding (nauwelijks 11mbit/s). Het kabeltje van het ISRA punt tot het modem is ongeveer 1,2meter (speciaal gezocht en gekocht, lastig te vinden zo kort trouwens...), daar lag 'het probleem' ook niet.
Teruggebeld met 'het probleem', want ook al wist ik dat dit gewoon aan de kwaliteit van de KPN kabels lag, was ik benieuwd wat Tele2 hieraan wilde doen! Ik vertelde het verhaal weer opnieuw en de meneer vertelde mij dat er niks mis was met de snelheid.......... Het gesprek had de vrouw niet (of nauwelijks) omschreven dus kon de telefonist ook niet teruglezen wat er loos was. Ik heb het er maar bij gelaten en gevraagd of ik dan toch over kon stappen op Fiberspeed. En inderdaad, voor 35 euro/maand kon ik Fiberspeed krijgen.
Mooi, dacht ik, lekker snel internet voor maar 5 euro meer.
Dus een aantal dagen later gebeld met de verkoopafdeling en ik wenste een deskundige medewerker te spreken over het Fiberspeed internet (de zogenaamde Fiberspeed afdeling). Maar helaas wou de, waarschijnlijk van Surinaamse afkomstige, lieftallige dame het woord proberen te doen. Ik zag de bui al hangen met praktische vragen over Wireless N draft 2.0, de router en de veranderingen in de wijkcentrale waardoor Fiberspeed nu plotseling wel mogelijk werd. Slecht van mij; vooroordelen, maar helaas kreeg ik gelijk. Om de haverklap moest de (nogmaals) aardige mevrouw aan een van haar collega's de vragen doorgeven en begon ze met een mooi standaard verkooppraatje: "Fiberspeed internet is echt heel erg snel internet, tot 60mbit/s, echt ongelofelijk snel!" maar het mooiste van alles: "We garanderen een minimale downloadsnelheid van 55mbit/s omdat er altijd wel storing is hier en daar, kan 60mbit/s bijna niet gehaald worden"... Ik stond perplex... Ik kon voor 5 euro in de maand meer, 55mbit/s halen (meer dan 90% van wat er wordt beloofd) i.p.v. de net geen 60% van de 20mbit die ik toen behaalde.
Doen dus!
Nog een keer teruggebeld (want ik was zeer sceptisch) en toen kreeg ik iets realistischere waardes te horen en werd mij ook de 30mbit/s ondergrens regel bekend gemaakt.
Een aantal dagen daarna overgegaan op het plaatsen van de bestelling (telefonisch). Plotseling kreeg ik de prijs van 49,95 te horen... Toen moest ik de medewerker corrigeren...
Hetzelfde gesteggel over het feit of de router wireless N of alleen b/g is... De ene medewerker zei van wel; de ander niet; het stond niet duidelijk genoteerd; ik meende van wel en uiteindelijk blijkt het inderdaad N te zijn. Maargoed, ik dwaal af... De prijs was inderdaad verkeerd (49,95 --> 34,95) en als de administratiekosten in rekening werden gebracht kon ik deze gewoon weer terug vorderen (ook hier twijfelde de medewerker over, omdat voor hem de regels niet geheel duidelijk waren).
Uiteindelijk is het geleverd en blijkt het veel te langzaam te zijn.
Ik denk dat er wel degelijk sprake is van misleiding, omdat Tele2 producten verkoopt waarvan ze zelf weten dat het niet mogelijk is (MEDEWERKSTER #1 zei immers dat ik niet moest overstappen toen de ADSL verbinding al zo langzaam was). Ook de mevrouw op de verkoopafdeling had mooie praatjes die voor een niet-GOTer zeer misleidend zijn...
Maar goed, binnen nu en 2 uur kan ik de KPN monteur hier thuis verwachten en ik denk dat deze zal zeggen dat het niet sneller kan worden.
Jammer maar helaas... Kijken wat Tele2 hierover te zeggen heeft!
Het gaat erom dat Tele2 tegen klanten zegt dat Fiberspeed geleverd kan worden en vervolgens niet eens de ondergrens halen. Dat is in sommige gevallen misleidend!
Ik zal mijn verhaal maar even posten:
Een tijd geleden had ik gebeld met de Tele2 klantenservice omdat er wat problemen waren met de stabiliteit van de draadloze verbinding. Toen had ik nog het 20mbit abonnement en met Wireless G haalde ik nog geen 11mbit (down). De mevrouw vertelde mij dat ze 24000kbit/s verstuurde naar mijn router, dus ze vond de snelheid opmerkelijk. Ze raadde me af om Fiberspeed internet te nemen voordat dit 'probleem' was opgelost. Ik moest bekabelde tests uitvoeren en ze vervolgens terug bellen.
Ik had de bekabelde tests uitgevoerd en natuurlijk lagen de snelheden niet hoger dan de draadloze verbinding (nauwelijks 11mbit/s). Het kabeltje van het ISRA punt tot het modem is ongeveer 1,2meter (speciaal gezocht en gekocht, lastig te vinden zo kort trouwens...), daar lag 'het probleem' ook niet.
Teruggebeld met 'het probleem', want ook al wist ik dat dit gewoon aan de kwaliteit van de KPN kabels lag, was ik benieuwd wat Tele2 hieraan wilde doen! Ik vertelde het verhaal weer opnieuw en de meneer vertelde mij dat er niks mis was met de snelheid.......... Het gesprek had de vrouw niet (of nauwelijks) omschreven dus kon de telefonist ook niet teruglezen wat er loos was. Ik heb het er maar bij gelaten en gevraagd of ik dan toch over kon stappen op Fiberspeed. En inderdaad, voor 35 euro/maand kon ik Fiberspeed krijgen.
Mooi, dacht ik, lekker snel internet voor maar 5 euro meer.
Dus een aantal dagen later gebeld met de verkoopafdeling en ik wenste een deskundige medewerker te spreken over het Fiberspeed internet (de zogenaamde Fiberspeed afdeling). Maar helaas wou de, waarschijnlijk van Surinaamse afkomstige, lieftallige dame het woord proberen te doen. Ik zag de bui al hangen met praktische vragen over Wireless N draft 2.0, de router en de veranderingen in de wijkcentrale waardoor Fiberspeed nu plotseling wel mogelijk werd. Slecht van mij; vooroordelen, maar helaas kreeg ik gelijk. Om de haverklap moest de (nogmaals) aardige mevrouw aan een van haar collega's de vragen doorgeven en begon ze met een mooi standaard verkooppraatje: "Fiberspeed internet is echt heel erg snel internet, tot 60mbit/s, echt ongelofelijk snel!" maar het mooiste van alles: "We garanderen een minimale downloadsnelheid van 55mbit/s omdat er altijd wel storing is hier en daar, kan 60mbit/s bijna niet gehaald worden"... Ik stond perplex... Ik kon voor 5 euro in de maand meer, 55mbit/s halen (meer dan 90% van wat er wordt beloofd) i.p.v. de net geen 60% van de 20mbit die ik toen behaalde.
Doen dus!
Nog een keer teruggebeld (want ik was zeer sceptisch) en toen kreeg ik iets realistischere waardes te horen en werd mij ook de 30mbit/s ondergrens regel bekend gemaakt.
Een aantal dagen daarna overgegaan op het plaatsen van de bestelling (telefonisch). Plotseling kreeg ik de prijs van 49,95 te horen... Toen moest ik de medewerker corrigeren...
Uiteindelijk is het geleverd en blijkt het veel te langzaam te zijn.
Ik denk dat er wel degelijk sprake is van misleiding, omdat Tele2 producten verkoopt waarvan ze zelf weten dat het niet mogelijk is (MEDEWERKSTER #1 zei immers dat ik niet moest overstappen toen de ADSL verbinding al zo langzaam was). Ook de mevrouw op de verkoopafdeling had mooie praatjes die voor een niet-GOTer zeer misleidend zijn...
Maar goed, binnen nu en 2 uur kan ik de KPN monteur hier thuis verwachten en ik denk dat deze zal zeggen dat het niet sneller kan worden.
Jammer maar helaas... Kijken wat Tele2 hierover te zeggen heeft!
roelientjeL schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:00:
1099 meter van de centrale volgens tele2, de BBNed website zegt ongeveer de helft?
Voorheen, tot 20mbit:
[afbeelding]
Nu...
[afbeelding]
roelientjeL schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:11:
Vandaag gebeld, morgen belt de KPN monteur en gaat kijken of er wat aan die 15mbit te doen valt!
[ Voor 10% gewijzigd door roelientjeL op 13-10-2010 16:24 ]
Het criteria van Tele2 om te beslissen of je voor Fiber in aanmerking komt, is de afstand van huis tot telefooncentrale. Dat is het enige waar Tele2 naar kijkt.
Als je lijn toch niet geschikt is voor VDSL, kan je altijd weer van Fiber af.
Er is een ondergrens bij VDSL, omdat je anders te dicht bij de ADSL snelheden zou komen met Fiber.
Dan betaal je extra voor VDSL, maar je bent dan net zo snel als bij het goedkopere ADSL.
Tele2 is daartoe niet verplicht, maar kiest zelf voor deze regeling.
Het downgraden naar ADSL is dan ook geen probleem als je eerder ADSL afnam van Tele2.
Als je nieuw bent bij Tele2, mag je zonder problemen het contract beëindigen.
Hoezo misleidend?
Verder vind ik het nogal vreemd van bovenstaande poster, dat men zelf problemen ervaart met
de ADSL lijn, maar er wel Fiber besteld wordt.
Dus ADSL werkt niet goed, maar alle problemen verdwijnen direct als je VDSL pakt????
Er is een ondergrens bij VDSL, omdat je anders te dicht bij de ADSL snelheden zou komen met Fiber.
Dan betaal je extra voor VDSL, maar je bent dan net zo snel als bij het goedkopere ADSL.
Het downgraden naar ADSL is dan ook geen probleem als je eerder ADSL afnam van Tele2.
Hoezo misleidend?
Verder vind ik het nogal vreemd van bovenstaande poster, dat men zelf problemen ervaart met
Dus ADSL werkt niet goed, maar alle problemen verdwijnen direct als je VDSL pakt????
Als je upload ergens rond de 5 ligt, maar je download rond de 20 blijft check dan ook even met een andere computer. Mijn netbook komt bijvoorbeeld niet boven de 20 down uit. Ligt mogelijk aan de processor of netwerkkaart. Met een normale desktop en goede netwerkkaart haal ik makkelijk 40 down.
Weet iemand eigenlijk wat de DNS servers van tele2 zijn. Ik kan het nergens vinden. Ik gebruik nu google dns en dat werkt natuurlijk erg ok, maar ja google weet eigenlijk wel genoeg van me...
Weet iemand eigenlijk wat de DNS servers van tele2 zijn. Ik kan het nergens vinden. Ik gebruik nu google dns en dat werkt natuurlijk erg ok, maar ja google weet eigenlijk wel genoeg van me...
Ik weet niet hoe de interface van de fiberspeed-router in elkaar steekt, maar bij de normale ADSL lijnen staat het direct als je inlogt op de eerste pagina.jrs77 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:23:
Als je upload ergens rond de 5 ligt, maar je download rond de 20 blijft check dan ook even met een andere computer. Mijn netbook komt bijvoorbeeld niet boven de 20 down uit. Ligt mogelijk aan de processor of netwerkkaart. Met een normale desktop en goede netwerkkaart haal ik makkelijk 40 down.
De interface van de fiberspeed router is nogal minimaal en er staat dus niets op de inlog pagina...EDIT schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:28:
[...]
Ik weet niet hoe de interface van de fiberspeed-router in elkaar steekt, maar bij de normale ADSL lijnen staat het direct als je inlogt op de eerste pagina.
Toch jammer want de normale firmware van deze router ziet er in de manual best ok uit. De custom versie van tele2 mist helaas zelfs de meest basale functies. (zie ook eerdere postings)
Voor de rest ben ik overigens zeer tevreden over fiberspeed van tele2
Fiberspeed werd pas beschikbaar gesteld toen er 'nieuwe glasvezel kabels waren aangelegd', waar dat dan ook gebeurd zou mogen zijn.cornfed99111 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:59:
Het criteria van Tele2 om te beslissen of je voor Fiber in aanmerking komt, is de afstand van huis tot telefooncentrale. Dat is het enige waar Tele2 naar kijkt.
De ondergrens en dat je er direct vanaf kunt stappen zijn inderdaad prima geregelde voorwaarden, maar dat neemt niet weg dat je eerst warm gemaakt wordt voor een product, er tijd in steekt en uiteindelijk blijkt dat Tele2 het product gewoon niet kan leveren.cornfed99111 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:59:
Hoezo misleidend?
Ikzelf noemde problemen bij de draadloze verbinding. Die ene medewerkster noemde de snelheid als probleem, terwijl ik dit zelf nooit echt als probleem had ervaren. De medewerker daarna zag hierin ook geen probleem. Ik heb nooit problemen met mijn ADSL verbinding genoemd.cornfed99111 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:59:
Bij het Fiberspeed wordt een nieuwe router geleverd (wireless N, dus betere draadloze verbinding), eveneens een goede reden om over te stappen.
Maar dat terzijde... Hier het vervolg:
Iets na kwart over 5 vanmiddag viel het internet uit voor een aantal minuten. Een seintje dat de KPN monteur eindelijk bezig was. Een kwartiertje later belde de monteur op (met carkit --> ongelofelijk slecht te verstaan) dat er VOCHT PROBLEMEN waren in de wijkcentrale (kan best, maar die centrale is gewoon van slechte kwaliteit...). Het zou over een aantal dagen opgelost moeten zijn volgens de monteur.
En toen kwam het (van Tele2 uit) misleidende gedeelte: "ik kan je maar maximaal 30 over 6 geven"... Kortom: ik kan maar 30 down en 6 up halen en dat als theoretische maximale snelheid! Dat betekend dat ik altijd onder de ondergrens van Tele2 zit en dat ze het nooit als 60 mbit hadden mogen aanbieden omdat te achterhalen was dat het gewoon niet mogelijk is.
Morgen maar weer bellen met dit verhaal...

Bovenstaand kan niet waar zijn, er word altijd 60Mbit uitgestuurd vanuit de wijkcentrale. Als de KPN monteur op zijn SIP-stift in de centrale meet en hij haalt daar maar 30Mbit, dan zit er een probleem in de interne bekabeling bij de wijkcentrale, ook dat is iets wat opgelost moet kunnen worden.roelientjeL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:14:
[...]
En toen kwam het (van Tele2 uit) misleidende gedeelte: "ik kan je maar maximaal 30 over 6 geven"... Kortom: ik kan maar 30 down en 6 up halen en dat als theoretische maximale snelheid! Dat betekend dat ik altijd onder de ondergrens van Tele2 zit en dat ze het nooit als 60 mbit hadden mogen aanbieden omdat te achterhalen was dat het gewoon niet mogelijk is.
[afbeelding]
Het kan echter ook zijn dat de KPN monteur deze 30Mbit gemeten heeft op de straatkast, dan kan, afhankelijk van de afstand van de straatkast tot aan de wijkcentrale, ook hier teveel verlies optreden en had het opgelost kunnen worden door de KPN monteur.
De snelheid die vanaf het Tele2 apparatuur weggestuurd word is altijd 60Mbit, al het verlies word veroorzaakt door slecht koperkabel of door afstand.
Anoniem: 348387
Beste VIC_TOR,
Ik heb je gegevens ontvangen en ga dit voor je uitzoeken.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik heb je gegevens ontvangen en ga dit voor je uitzoeken.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Anoniem: 379439
Mijn ervaring zover:
In september Fiberspeed aangevraagd, deze was beschikbaar werd mij verteld en was maar 5,- euro duurder dan mijn huidige abonnement.
Afgelopen zaterdag kreeg ik het modem binnen, gelijk even gekeken uiteraard en volgens de brief zou deze per de 13e oktober werken.
In de brief werd ook melding gemaakt dat je een bestand van tele2 moet downloaden, deze link bestaat niet meer.
Gisteren het modem aangesloten en de upload is 25Kbs hoger naar 125Kbs en de download is geslonken van 1200kbs naar 750kbs. Dat is dus niet goed, gelijk naar de website waar je door een irritant programma'tje wordt geholpen, deze adviseerde mij om 21:30 dat ik de klantenservice/helpdesk moet bellen want die is volgens hun open tot 22:00, maar toen ik belde waren ze dus allang dicht. Vandaag gebelt met tele2 en die vertellen mij nu dat de dienst de 19e wordt opgeleverd hoewel ik per brief en per sms ben geinformeerd dat het moet werken de 13e.
Ik wacht het af tot de 19e maar tot nu toe vind ik de informatie verstrekking vanuit tele2 ver beneden de maat.
Overigens was ik wel snel aan de beurt bij de klantenservice (+- 5 min wachttijd)
In september Fiberspeed aangevraagd, deze was beschikbaar werd mij verteld en was maar 5,- euro duurder dan mijn huidige abonnement.
Afgelopen zaterdag kreeg ik het modem binnen, gelijk even gekeken uiteraard en volgens de brief zou deze per de 13e oktober werken.
In de brief werd ook melding gemaakt dat je een bestand van tele2 moet downloaden, deze link bestaat niet meer.
Gisteren het modem aangesloten en de upload is 25Kbs hoger naar 125Kbs en de download is geslonken van 1200kbs naar 750kbs. Dat is dus niet goed, gelijk naar de website waar je door een irritant programma'tje wordt geholpen, deze adviseerde mij om 21:30 dat ik de klantenservice/helpdesk moet bellen want die is volgens hun open tot 22:00, maar toen ik belde waren ze dus allang dicht. Vandaag gebelt met tele2 en die vertellen mij nu dat de dienst de 19e wordt opgeleverd hoewel ik per brief en per sms ben geinformeerd dat het moet werken de 13e.
Ik wacht het af tot de 19e maar tot nu toe vind ik de informatie verstrekking vanuit tele2 ver beneden de maat.
Overigens was ik wel snel aan de beurt bij de klantenservice (+- 5 min wachttijd)
@ RoelientjeL
Je moet toch eens wat beter informeren hoe feitelijk ADSL en VDSL in elkaar steken.
Beide varianten maken van dezelfde telefoonlijn gebruik.
Tussen telefooncentrale en je huis komt geen glasvezel aan te pas.
Als je ADSL lijn daadwerkelijk 11 Mbit levert, is dat zeker geen optimale lijn.
De eerste medewerker lag juist met de aanname dat de snelheid een probleem was.
Als je bij een optimale lijn 11 Mbit zou halen, dan woonde je ongeveer 2,5 kilometer van de centrale.
Maar dan was je niet in aanmerking gekomen voor Fiber met die afstand.
Zoals ik al eerder aangaf, kijkt Tele2 alleen naar de afstand tussen centrale en je huis.
Tele2 moet niet alleen kijken naar afstanden, maar ook naar intrainwaardes van de modems.
Daar kan je direct zien of er problemen zitten op de lijn en desnoods eerst een onderzoek starten
voor je begint met het omzetten naar VDSL.
Helaas gebeurt dat niet. Dat is het enige wat je Tele2 gerust kan verwijten.
Je moet toch eens wat beter informeren hoe feitelijk ADSL en VDSL in elkaar steken.
Beide varianten maken van dezelfde telefoonlijn gebruik.
Tussen telefooncentrale en je huis komt geen glasvezel aan te pas.
Als je ADSL lijn daadwerkelijk 11 Mbit levert, is dat zeker geen optimale lijn.
De eerste medewerker lag juist met de aanname dat de snelheid een probleem was.
Als je bij een optimale lijn 11 Mbit zou halen, dan woonde je ongeveer 2,5 kilometer van de centrale.
Maar dan was je niet in aanmerking gekomen voor Fiber met die afstand.
Zoals ik al eerder aangaf, kijkt Tele2 alleen naar de afstand tussen centrale en je huis.
Tele2 moet niet alleen kijken naar afstanden, maar ook naar intrainwaardes van de modems.
Daar kan je direct zien of er problemen zitten op de lijn en desnoods eerst een onderzoek starten
voor je begint met het omzetten naar VDSL.
Helaas gebeurt dat niet. Dat is het enige wat je Tele2 gerust kan verwijten.
Beste purn0,
Ik heb je gegevens ontvangen en neem je probleem in behandeling.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik heb je gegevens ontvangen en neem je probleem in behandeling.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Anoniem: 379459
Is anyone interested in admin pages from the comtrend modem, so you can view/change ANYTHING in the modem?
This is the VDSL modem from tele2 fiberspeed.
Let me know
Let me know
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 379459 op 14-10-2010 15:04 ]
Dag iedereen,
Ongeveer 2 maand geleden Fiberspeed van Tele2 besteld en na veel gedoe met het afleveren van een modem kan ik nu toch eindelijk internetten. Ben zeer tevreden over de snelheid die ik behaal(~5/6mb/s)

Ik heb alleen 1 vraag: Merken andere gebruikers dat bepaald netwerkverkeer(bijvoorbeeld torrent) niet boven een bepaalde snelheid uitkomt?
Alvast bedankt!
Ongeveer 2 maand geleden Fiberspeed van Tele2 besteld en na veel gedoe met het afleveren van een modem kan ik nu toch eindelijk internetten. Ben zeer tevreden over de snelheid die ik behaal(~5/6mb/s)

Ik heb alleen 1 vraag: Merken andere gebruikers dat bepaald netwerkverkeer(bijvoorbeeld torrent) niet boven een bepaalde snelheid uitkomt?
Alvast bedankt!
Je gebruikt een server uit Lissabon. Dat is niet naast de deur.
Wat worden de waardes als je eentje pakt in de buurt?
Klopt, maar de resultaten zijn het zelfde als er eentje in de buurt wordt gekozen.cornfed99111 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:12:
Je gebruikt een server uit Lissabon. Dat is niet naast de deur.
Yes, very interested. Just being able to do bridge mode would be very cool.Anoniem: 379459 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:55:
Is anyone interested in admin pages from the comtrend modem, so you can view/change ANYTHING in the modem?
Let me know
Yes, please!Anoniem: 379459 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:55:
Let me know
Anoniem: 146875
Komt me heel bekend voor. Mijn snelheden zijn ongeveer hetzelfde. Er zijn al 5(!) monteurs ingeschakeld waarvan er twee helemaal niet op kwamen dagen (voor niks vrij genomenroelientjeL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:14:
Maar dat terzijde... Hier het vervolg:
Iets na kwart over 5 vanmiddag viel het internet uit voor een aantal minuten. Een seintje dat de KPN monteur eindelijk bezig was. Een kwartiertje later belde de monteur op (met carkit --> ongelofelijk slecht te verstaan) dat er VOCHT PROBLEMEN waren in de wijkcentrale (kan best, maar die centrale is gewoon van slechte kwaliteit...). Het zou over een aantal dagen opgelost moeten zijn volgens de monteur.
[afbeelding]
Het KPN personeel is ook niet helemaal goed bezig: 2 personen kwam niet opdagen en belden niet, 1 persoon vergat iets aan te sluiten in de centrale waardoor ik een week op 6 Mbit zat en 1 monteur vergat uberhaupt weer de verbinding aan te sluiten waardoor ik een aantal dagen geen internet had.
Nu is een externe partij als het goed is bezig in wijkcentrale. Bij Tele2 weet echter niemand welke partij dit is en wat ze gaan doen/hebben gedaan. We wachten dus nog maar even af...
Nogmaals graag!Anoniem: 379459 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:55:
Let me know
Ze hebben mij afgelopen dagen gebeld maar heb de oproep gemist. Ik ga ze echt niet bellen. Ik heb vorige maand 20 euro aan 0900 kosten gemaakt.MrJames schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:32:
[afbeelding]
Heel slecht
Tweede poging
[afbeelding]
Als het goed is krijg je dit terug van Tele2 op het moment dat je dit kenbaar maakt aan de telefoon.MrJames schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:11:
[...]
Ze hebben mij afgelopen dagen gebeld maar heb de oproep gemist. Ik ga ze echt niet bellen. Ik heb vorige maand 20 euro aan 0900 kosten gemaakt.
Dus je belt met de klantenservice, doet je klacht/storingsmelding, daarna geef je aan dat je mobiel belt en dat je dit gecrediteerd wilt hebben. Ik dacht (weet het 90% zeker), dat je dan gewoon de gemaakte belkosten terugkrijgt.
Echter mocht het zo zijn dat je belt/je storing meld... ze melden dat het 2 werkdagen gaat duren, en je belt binnen die 2 werkdagen 10 keer, dan krijg je die 10 keer niet vergoed
Mja ben hierin ook zeer geinteresseerd
Even een update: Ik ben door Tele2 technische dienst gebeld (door een aardige en vakkundige medewerker). Omdat ik te ver van de wijkcentrale afzit (circa 1500 mtr) wordt bij mij geen hogere snelheid dan 16 a 17 mbit gehaald. De salesmensen van Tele2 zien deze afstand niet als je de aanvraag doet. Het enige dat zij zien via de pccheck is een simpel 'ja' of 'nee'. Dit is dus een fout van Tele2 en slecht. Het kan wel werken op deze afstand maar dat is puur een kwestie van geluk hebben (kwaliteit van het koper). Tot 1000 mtr van de centrale is de kans op hoge snelheiden groter. Ik heb ooit zelf de afstand tot de wijkcentrale opgezocht op een website en toen kwam daar 980 mtr uit. Die website blijkt dus nu niet betrouwbaar, werkt misschien met een schatting.
Wat wel goed is (maar ook niet meer dan logisch en juridisch volgens mij verplicht), is dat Tele2 mij nu het 20Mbit abo. aanbiedt. Ik ga hier wel op in want tot nu toe was ik tevreden over Tele2.
Hoop dat toekomstige Fiberspeed aanvragers hier wat aan hebben.
PS>"Cornfed, je zou mij een groot plezier doen als je niet op deze post reageert met je troll-achtige gedoe hier. Thanks! :)"
Wat wel goed is (maar ook niet meer dan logisch en juridisch volgens mij verplicht), is dat Tele2 mij nu het 20Mbit abo. aanbiedt. Ik ga hier wel op in want tot nu toe was ik tevreden over Tele2.
Hoop dat toekomstige Fiberspeed aanvragers hier wat aan hebben.
PS>"Cornfed, je zou mij een groot plezier doen als je niet op deze post reageert met je troll-achtige gedoe hier. Thanks! :)"
Anoniem: 379075
Mooie snelheid jo.Betelgeuse schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:36:
Dag iedereen,
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Dat is wel heel hoog, probeer nu eens zonder virusscannerBetelgeuse schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:36:
Dag iedereen,
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Je verhaal bevestigd bijna letterlijk mijn verhaal in diverse postings van mij hier.bonaparty schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:53:
Mijn hartelijke dank voor alle lof die je aan mij daarvoor geeft.
Hier wordt erg veel meningen gepost zonder een technische onderbouwing.
Het is altijd Tele2 dit en Tele2 dat. Dat mag gerust ook, daar is een forum voor.
Maar dan is er ook plaats voor een technische uitleg en een wat meer objectievere mening.
Dat wordt al snel uitgelegd als trollen. Zeker als mijn feiten niet in je straatje passen.
Want Tele2 is altijd de boosdoener, toch?
Ik werk niet voor Tele2, zoals sommige die hier wel reageren.
Tele2 is zeker geen super provider. Er zijn teveel dingen die niet goed gaan.
Waaronder een beperkte technische helpdesk, bereikbaarheid helpdesk en vooral een communicatie
probleem naar klanten en naar elkaar toe op afdelingsniveau.
Here they are: in Menu style with according pages, assuming the ip address is default.
( Best thing is, you don't have to be logged in!)
Menu:
Device Info http://192.168.1.1/info.cgi
-Summary http://192.168.1.1/info.cgi
-WAN http://192.168.1.1/wancfg.cgi?action=view
-Statistics http://192.168.1.1/statsifc.cgi
--LAN http://192.168.1.1/statsifc.cgi
--WAN http://192.168.1.1/statswan.cgi
--ATM http://192.168.1.1/statsatm.cgi
--ADSL http://192.168.1.1/statsadsl.cgi
--VDSL http://192.168.1.1/statsvdsl.cgi
-Route http://192.168.1.1/rtroutecfg.cgi?action=view
-ARP http://192.168.1.1/arpview.cgi
-DHCP http://192.168.1.1/dhcpinfo.cgi
Advanced Setup http://192.168.1.1/wancfg.cgi
-WAN http://192.168.1.1/wancfg.cgi
-LAN http://192.168.1.1/lancfg2.cgi
-NAT http://192.168.1.1/scvrtsrv.cgi?action=view
--Virtual Servers http://192.168.1.1/scvrtsrv.cgi?action=view
--Port Triggering http://192.168.1.1/scprttrg.cgi?action=view
--DMZ Host http://192.168.1.1/scdmz.cgi
-Parental Control http://192.168.1.1/todmngr.tod?action=view
--Parental Control http://192.168.1.1/todmngr.tod?action=view
-Quality Of Service http://192.168.1.1/qosqmgmt.cgi
--Queue Config http://192.168.1.1/qosqueue.cgi?action=view =NOT Working
--QoS Classification http://192.168.1.1/qoscls.cgi?action=view
-Routing http://192.168.1.1/rtdefaultcfg.cgi
--Default Gateway http://192.168.1.1/rtdefaultcfg.cgi
--Static Route http://192.168.1.1/rtroutecfg.cgi?action=viewcfg
--RIP http://192.168.1.1/ripcfg.cgi?action=view
-DNS http://192.168.1.1/dnscfg.cgi
--DNS Sever http://192.168.1.1/dnscfg.cgi
--Dynamic DNS http://192.168.1.1/ddnsmngr.cgi
-DSL http://192.168.1.1/adslcfg.cgi
-Port Mapping http://192.168.1.1/portmap.cgi
-Certificate http://192.168.1.1/certlocal.cgi?action=view
--Local http://192.168.1.1/certlocal.cgi?action=view
--Trusted CA http://192.168.1.1/certca.cgi?action=view
Wireless http://192.168.1.1/wlcfgrefresh.wl?wlRefresh=0
-Basic http://192.168.1.1/wlcfg.cgi
-Security http://192.168.1.1/wlsecurity.cgi
-MAC Filter http://192.168.1.1/wlmacflt.cmd?action=view OR http://192.168.1.1/wlmacflt.cgi?action=view
-Wireless Bridge http://192.168.1.1/wlwds.cgi?action=view
-Advanced http://192.168.1.1/wlcfgadv.cgi
-Station Info http://192.168.1.1/wlstationlist.cmd OR
Voice http://192.168.1.1/voicemgcpview.cgi
-MGCP http://192.168.1.1/voicemgcpview.cgi
Diagnostics http://192.168.1.1/diag.cgi OR http://192.168.1.1/diagme...2/1&diagNext=MER/0/0/32/2
(Contains 4 tests)
Management http://192.168.1.1/backupsettings.cgi
-Settings http://192.168.1.1/backupsettings.cgi
--Backup
--Update http://192.168.1.1/updatesettings.cgi
--Restore http://192.168.1.1/defaultsettings.html OR http://192.168.1.1/defaultsettings.cgi
-System Log http://192.168.1.1/logintro.cgi (View) http://192.168.1.1/logconfig.cgi Config system
-TR-069 Client http://192.168.1.1/tr69cfg.cgi
-Internet Time http://192.168.1.1/sntpcfg.cgi
-Access Control http://192.168.1.1/scsrvcntr.cgi?action=view
--Services http://192.168.1.1/scsrvcntr.cgi?action=view
--IP Adresses http://192.168.1.1/scacccntr.cgi?action=view
--Passwords http://192.168.1.1/password.cgi (WOW)
-Port Mirroring http://192.168.1.1/engdebug.cgi
-Update Software http://192.168.1.1/upload.cgi
-Save/Reboot http://192.168.1.1/resetrouter.html OR http://192.168.1.1/resetrouter.cgi
Also Exists:
http://192.168.1.1/rebootinfo.cgi
http://192.168.1.1/vpivci.cgi
If i assume correctly there is a translation between logged in admin user (.cgi extension) and standard user (.html extension)
( Best thing is, you don't have to be logged in!)
Menu:
Device Info http://192.168.1.1/info.cgi
-Summary http://192.168.1.1/info.cgi
-WAN http://192.168.1.1/wancfg.cgi?action=view
-Statistics http://192.168.1.1/statsifc.cgi
--LAN http://192.168.1.1/statsifc.cgi
--WAN http://192.168.1.1/statswan.cgi
--ATM http://192.168.1.1/statsatm.cgi
--ADSL http://192.168.1.1/statsadsl.cgi
--VDSL http://192.168.1.1/statsvdsl.cgi
-Route http://192.168.1.1/rtroutecfg.cgi?action=view
-ARP http://192.168.1.1/arpview.cgi
-DHCP http://192.168.1.1/dhcpinfo.cgi
Advanced Setup http://192.168.1.1/wancfg.cgi
-WAN http://192.168.1.1/wancfg.cgi
-LAN http://192.168.1.1/lancfg2.cgi
-NAT http://192.168.1.1/scvrtsrv.cgi?action=view
--Virtual Servers http://192.168.1.1/scvrtsrv.cgi?action=view
--Port Triggering http://192.168.1.1/scprttrg.cgi?action=view
--DMZ Host http://192.168.1.1/scdmz.cgi
-Parental Control http://192.168.1.1/todmngr.tod?action=view
--Parental Control http://192.168.1.1/todmngr.tod?action=view
-Quality Of Service http://192.168.1.1/qosqmgmt.cgi
--Queue Config http://192.168.1.1/qosqueue.cgi?action=view =NOT Working
--QoS Classification http://192.168.1.1/qoscls.cgi?action=view
-Routing http://192.168.1.1/rtdefaultcfg.cgi
--Default Gateway http://192.168.1.1/rtdefaultcfg.cgi
--Static Route http://192.168.1.1/rtroutecfg.cgi?action=viewcfg
--RIP http://192.168.1.1/ripcfg.cgi?action=view
-DNS http://192.168.1.1/dnscfg.cgi
--DNS Sever http://192.168.1.1/dnscfg.cgi
--Dynamic DNS http://192.168.1.1/ddnsmngr.cgi
-DSL http://192.168.1.1/adslcfg.cgi
-Port Mapping http://192.168.1.1/portmap.cgi
-Certificate http://192.168.1.1/certlocal.cgi?action=view
--Local http://192.168.1.1/certlocal.cgi?action=view
--Trusted CA http://192.168.1.1/certca.cgi?action=view
Wireless http://192.168.1.1/wlcfgrefresh.wl?wlRefresh=0
-Basic http://192.168.1.1/wlcfg.cgi
-Security http://192.168.1.1/wlsecurity.cgi
-MAC Filter http://192.168.1.1/wlmacflt.cmd?action=view OR http://192.168.1.1/wlmacflt.cgi?action=view
-Wireless Bridge http://192.168.1.1/wlwds.cgi?action=view
-Advanced http://192.168.1.1/wlcfgadv.cgi
-Station Info http://192.168.1.1/wlstationlist.cmd OR
Voice http://192.168.1.1/voicemgcpview.cgi
-MGCP http://192.168.1.1/voicemgcpview.cgi
Diagnostics http://192.168.1.1/diag.cgi OR http://192.168.1.1/diagme...2/1&diagNext=MER/0/0/32/2
(Contains 4 tests)
Management http://192.168.1.1/backupsettings.cgi
-Settings http://192.168.1.1/backupsettings.cgi
--Backup
--Update http://192.168.1.1/updatesettings.cgi
--Restore http://192.168.1.1/defaultsettings.html OR http://192.168.1.1/defaultsettings.cgi
-System Log http://192.168.1.1/logintro.cgi (View) http://192.168.1.1/logconfig.cgi Config system
-TR-069 Client http://192.168.1.1/tr69cfg.cgi
-Internet Time http://192.168.1.1/sntpcfg.cgi
-Access Control http://192.168.1.1/scsrvcntr.cgi?action=view
--Services http://192.168.1.1/scsrvcntr.cgi?action=view
--IP Adresses http://192.168.1.1/scacccntr.cgi?action=view
--Passwords http://192.168.1.1/password.cgi (WOW)
-Port Mirroring http://192.168.1.1/engdebug.cgi
-Update Software http://192.168.1.1/upload.cgi
-Save/Reboot http://192.168.1.1/resetrouter.html OR http://192.168.1.1/resetrouter.cgi
Also Exists:
http://192.168.1.1/rebootinfo.cgi
http://192.168.1.1/vpivci.cgi
If i assume correctly there is a translation between logged in admin user (.cgi extension) and standard user (.html extension)
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 379459 op 16-10-2010 00:31 . Reden: typo ]
WOOW, that is really nice!
How can I change the admin or root access passwords so I have an easy interface?
In the 'Passwords' page, I need to fill in the old password, which is unknown. I have a way to retrieve the password, but it took me a while... I'll post it here (I figured it out myself, wahoo!
):
goto the http://192.168.1.1/password.cgi page, look for the first (of three) username (weird characters, so not 'admin' or 'user'). This will be the username to login with. Then go to the SOURCE of the page (ctrl+u for FireFox) and look at the top, it says: pwdAdmin = 'xxxxxxxxx' where the xxx's are encoded characters. Copy the encoded part and go to this website: http://www.opinionatedgee...Base64Decode/Default.aspx then paste the encoded characters and you get an output. This output is your password to use in combination with the earlier retrieved username!
Thanks a lot man, I can finally configure my router
Hopelijk hebben jullie hier iets aan? Ik neem overigens aan dat dit niet illegaal is om te posten, right (anders even attenderen
) ?
Morgen post ik een update over hoe het verder is gegaan met mijn internet...
How can I change the admin or root access passwords so I have an easy interface?
In the 'Passwords' page, I need to fill in the old password, which is unknown. I have a way to retrieve the password, but it took me a while... I'll post it here (I figured it out myself, wahoo!
goto the http://192.168.1.1/password.cgi page, look for the first (of three) username (weird characters, so not 'admin' or 'user'). This will be the username to login with. Then go to the SOURCE of the page (ctrl+u for FireFox) and look at the top, it says: pwdAdmin = 'xxxxxxxxx' where the xxx's are encoded characters. Copy the encoded part and go to this website: http://www.opinionatedgee...Base64Decode/Default.aspx then paste the encoded characters and you get an output. This output is your password to use in combination with the earlier retrieved username!
Thanks a lot man, I can finally configure my router
Hopelijk hebben jullie hier iets aan? Ik neem overigens aan dat dit niet illegaal is om te posten, right (anders even attenderen
Morgen post ik een update over hoe het verder is gegaan met mijn internet...
De deeplink methode werkte jaren geleden ook op de Davolink.
Qua userinterface lijken beide apparaten sterk op elkaar. Dus blijkbaar werkt het ook bij de Comtrend.
Ik verbaas me erover dat die 'oude truc' werkt bij de Comtrend.
Daar heeft Tele2 gelukkig een paar steken laten vallen.
Het is wel raadzaam om de remote access uit te zetten (TR-69).
Anders kan Tele2 met een simpele firmware upgrade het deeplinken onmogelijk maken.
Dat hebben ze ook gedaan met de Davolink.
Qua userinterface lijken beide apparaten sterk op elkaar. Dus blijkbaar werkt het ook bij de Comtrend.
Anders kan Tele2 met een simpele firmware upgrade het deeplinken onmogelijk maken.
[ Voor 28% gewijzigd door cornfed99111 op 16-10-2010 01:26 ]
Krijg het alleen niet voor elkaar met het password 
Edit: Gelukt
Edit: Gelukt
[ Voor 15% gewijzigd door KL643 op 16-10-2010 16:35 ]
My dutch sucks but if i understand correctly you suggest to disable TR-069 That should work, when i contact Tele2 support 80% of the time, they can't reach my router anyway.cornfed99111 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:22:
De deeplink methode werkte jaren geleden ook op de Davolink.
-edit
What i saw in the source of the TR-069 page: (line 36)
// << TingChun : enable/disable TR69 via web, for Tele2, 20090520
maybe they built in a web-back-door to enable the TR-069.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 379459 op 16-10-2010 01:45 . Reden: -edit ]
Yes, you understood me correctly.Anoniem: 379459 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:33:
[...]
My dutch sucks but if i understand correctly you suggest to disable TR-069 That should work, when i contact Tele2 support 80% of the time, they can't reach my router anyway.
-edit
What i saw in the source of the TR-069 page: (line 36)
// << TingChun : enable/disable TR69 via web, for Tele2, 20090520
maybe they built in a web-back-door to enable the TR-069.
But there are two ways for Tele2 to upgrade the router.
Via TR-69 and via a remote access account.
TR-69 is an automated process for updating the firmware after a start or reboot of the router.
But Tele2 uses also an remote access account for checking en managing the router from the helpdesk.
They can update the firmware by this way to.
But thank you anyway for this method to regain admin access.
You are going to make a lot off people happy..
Sorry for my rusty English..
Tele2 zal hier niet zo heel snel wat aan doen, ik wil echter wel adviseren om tr69 aan te laten staan. fw upgrades worden gedaan om bugs/fouten in het modem op te lossen, en gezien dit een nieuw modem is zitten er nog wel een paar bugs in.
Na hier en elders geruime tijd meegelezen te hebben over Fiberspeed ervaringen heb ik besloten over te stappen. Sinds vier jaar heb ik KPN Internet+bellen, daarvoor dialup via ISDN.
De huidige KPN ADSL is technisch prima behalve de NAT tabel van de router die ik iedere week moet resetten. Het echte bezwaar is de 1Mb/s upload dat is een echte bottleneck. Ik onderhoud een eigen site en upload regelmatig media en dat is met deze snelheid geen doen.
Ik zit een kleine 800m van de centrale en daar mijn huidige ADSL2+ het maximum haalt heb ik er alle vertrouwen in dat ik met Fiberspeed in ieder geval er flink op vooruit ga qua upload.
Ik dacht via de Tele2 site de overstap te bestellen maar dat kon niet: Bel Sales.
Ik bel Sales en die zegt: U heeft ISDN, wij kunnen niet leveren!
Nu breekt mijn klomp. Is het nu zo dat als je ooit in het verleden ISDN hebt gehad je niet meer kan overstappen? Iemand enig idee?
De huidige KPN ADSL is technisch prima behalve de NAT tabel van de router die ik iedere week moet resetten. Het echte bezwaar is de 1Mb/s upload dat is een echte bottleneck. Ik onderhoud een eigen site en upload regelmatig media en dat is met deze snelheid geen doen.
Ik zit een kleine 800m van de centrale en daar mijn huidige ADSL2+ het maximum haalt heb ik er alle vertrouwen in dat ik met Fiberspeed in ieder geval er flink op vooruit ga qua upload.
Ik dacht via de Tele2 site de overstap te bestellen maar dat kon niet: Bel Sales.
Ik bel Sales en die zegt: U heeft ISDN, wij kunnen niet leveren!
Nu breekt mijn klomp. Is het nu zo dat als je ooit in het verleden ISDN hebt gehad je niet meer kan overstappen? Iemand enig idee?
thx anyone
i appreciate that you shared this information with us
it will spare me some calls to the tele 2 helpdesk 
It's always nicer to see the stats for yourself when needed instead of being hidden away
It's always nicer to see the stats for yourself when needed instead of being hidden away
@ dirks
De hamvraag is of je ADSL over ISDN hebt of ADSL over PSTN (analoog).
Is je lijn overgezet naar analoog toen je Internet+bellen kreeg?
De hamvraag is of je ADSL over ISDN hebt of ADSL over PSTN (analoog).
[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 16-10-2010 13:00 ]
Dat denk ik niet, er waren twee modems, een voor PSTN en een voor ISDN gebruikers. Dat had in ieder geval te maken met het tijdelijk parallel werken met de bestaande telefonie tot de migratie compleet was.De hamvraag is of je ADSL over ISDN hebt of ADSL over PSTN (analoog).
Sindsdien loopt er van het ISRA punt een kort kabeltje naar het modem waar dan weer Internet en analoge telefonie uit komt. Er is geen ISDN apparatuur, allemaal toedeledokie gedaan, jaren geleden.
Ik kan mij een probleem voorstellen bij iemand die een actieve ISDN aansluiting heeft.
De email helpdesk is ook een lachertje. Je moet zoveel mogelijk informatie op twee regeltjes zien te proppen ivm een limiet op de lengte van het bericht. Dit bericht stuurde ik:
Antwoord Tele2:Ik heb een fiberspeed 60 mbit abonnement. Ik haal echter maar 14 Mbit. Dat is dus ver onder de 60 Mbit die je theoretisch zou kunnen halen. Mijn vorige 20 Mbit ADSL verbinding haalde 12 Mbit. Het verschil met fiberspeed is dus veel te klein.
Een aantal weken later na een hoop monteurs nog maar eens geprobeerd:Naar aanleiding van uw e-mailbericht moet ik u helaas mededelen dat ik niet over voldoende informatie beschik om uw vraag met betrekking tot uw trage verbinding goed te kunnen beantwoorden.
Antwoord Tele2:Traag internet, 5 verschillende KPN monteurs geweest, 20 keer gebeld met 0900 nummer. Heb fiberspeed 60 Mbit, haal maar 14. Is bekend bij klantenservice, ben het zat om steeds te bellen en opnieuw uit te leggen. Bel aub op ...
Helaas moet ik u mededelen dat ik niet over voldoende informatie beschik om uw vraag goed te kunnen beantwoorden.

@ dirks
Staat er niets specifieks op je KPN factuur?
Voor zover ik weet hoef je geen ISDN apparatuur (NT1 kastje) te hebben voor ADSL over ISDN.
Staat er iets op je modem over ISDN of zo?
Je zal wel een Thomson hebben. Welk type staat aan de onderkant?
Staat er niets specifieks op je KPN factuur?
Voor zover ik weet hoef je geen ISDN apparatuur (NT1 kastje) te hebben voor ADSL over ISDN.
Staat er iets op je modem over ISDN of zo?
Je zal wel een Thomson hebben. Welk type staat aan de onderkant?
No problem mate, i agree that we, as VDSL and router USERS, should always be able to see all the information that is available. Especially because we PAY for it!David Regeling schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:56:
thx anyonei appreciate that you shared this information with us
it will spare me some calls to the tele 2 helpdesk
Please share the info as much as possible.
Enjoy your weekend.
Het is een Siemens SX552, dat is het modem dat mensen met oorspronkelijk ISDN indertijd kregen.Je zal wel een Thomson hebben. Welk type staat aan de onderkant?
Maar zoals ik al zei, er is geen ISDN meer. Ik heb een modem en koper naar de centrale.
Vandaag heb ik mijn modem verplaatst naar de meterkast. Er loopt nu een kabel vanaf het ISRA punt direct naar mijn modem. Deze kabel is 1.5 meter en ik maak dus geen gebruik van een aansluitdoos. Zie mijn resultaat (649m vanaf centrale):David Regeling schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:53:
[...]
hmm jouw upload is idd zwaar aan de lage kant, ikzelf zit 816meter van de centrale verwijderd en haal 33,5 mbit down en 5,0x upload. Ik zou toch eens even goed je bekabeling nakijken (vooral in en rondom het isra punt). gezien de lage upload. Mocht dit in orde zijn dan krijg ik toch sterke twijfels aan de lijn zelf want deze snelheid kan nooit kloppen gezien de afstand.

Drama
Ik moet je helaas teleurstellen. De Siemens SX552 is speciaal voor ISDN.dirks schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:38:
[...]
Het is een Siemens SX552, dat is het modem dat mensen met oorspronkelijk ISDN indertijd kregen.
Maar zoals ik al zei, er is geen ISDN meer. Ik heb een modem en koper naar de centrale.
Als je een SX551 had gehad, dan had je wel een analoge aansluiting.
Je maakt de vergissing dat als je niet meer normaal belt via ISDN (dus niet meer over het NT1 kastje), dat je dan ook op analoog zit. Dat is niet zo. In de telefooncentale zit je nog steeds op een ISDN lijnkaart.
KPN levert je ADSL over ISDN en daarom weigert Tele2 je aan te sluiten.
Hoe heb je de aanvraag gedaan?
Wilde je de huidige aansluiting laten overgaan naar Tele2? Dat gaat dus niet.
Maar als je een tweede aderpaar naar je woning hebt lopen, kan je een nieuwe lijn aanvragen
op het tweede aderpaar. Dan kan Tele2 wel leveren, want het betreft een compleet nieuwe lijn dan.
Als Tele2 klaar is met opleveren en je hebt internet, dan kan je het KPN abonnement opzeggen .
En dan heb je toch wat je wilt.
Je zou eventueel ook je ISDN kunnen omzetten naar analoog, en daarna fiberspeed aanvragen.
Maar je kan pas ADSL/VDSL aanvragen nadat de ISDN lijn gesloopt is.
Dan zit je wel enkele weken zonder internet en telefoon.
Dan zit je wel enkele weken zonder internet en telefoon.
Het is mij wat duidelijker geworden, ondertussen de kreet 'remigratie' leren kennen. Toch wel vreemd, de overstap van PSTN naar ISDN in 1996 was een fluitje van een cent. Dat de weg terug dan zo moeilijk is. Een 2e aderpaar is beschikbaar, ik ga verder zoeken en mijn opties eens op een rij zetten. Nummerbehoud is wel belangrijk.
Anoniem: 99022
Hoe kom ik er achter hoe ver ik van de centrale zit? Volgens de postcode check is het beschikbaar, maar mijn postcode is nieuw, dus weet niet hoe goed ik die kan vertrouwen.
Huis en hele wijk is ook nieuw, de straat word er deze week ingelegt
Heb zelf via google de postcode van de centrale opgezocht, en als ik deze op Google Maps op zoek, en vanuit daar de afstand hemelsbreed bereken zit ik op 1400 meter.
Huis en hele wijk is ook nieuw, de straat word er deze week ingelegt
Heb zelf via google de postcode van de centrale opgezocht, en als ik deze op Google Maps op zoek, en vanuit daar de afstand hemelsbreed bereken zit ik op 1400 meter.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 99022 op 18-10-2010 10:06 ]
Ook met de virusscanner uitgeschakeld haal ik dezelfde resultaten. Ik merk trouwen nu wel dat ik per download(http/ftp/torrent/etc) niet hoger dan 2mb/s kom. Terwijl ik volgens mij toch echt minstens de 5 kan halen.Anoniem: 146875 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:57:
[...]
Dat is wel heel hoog, probeer nu eens zonder virusscanner
wat haal je als je de 100mb bin van Tele2 download?
www2.versatel.nl/100mb.bin
Die zal ik gelijk even testen als ik thuis ben en m'n bevindingen hier plaatsen.nooberke schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:13:
Beste lfs,
Ik vind het vervelend om te horen dat je Fiberspeed de 60 Mbit niet haalt.
Om je goed van dienst te kunnen zijn wil ik je vragen je postcode/huisnummer en je telefoonnummer te mailen naar danielle@tele2.com o.v.v. je gebruikersnaam.
We zullen dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Om je goed van dienst te kunnen zijn wil ik je vragen je postcode/huisnummer en je telefoonnummer te mailen naar danielle@tele2.com o.v.v. je gebruikersnaam.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Beste Rolex,
Zou je je postcode/huisnummer en je telefoonnummer willen mailen naar danielle@tele2.com o.v.v. je gebruikersnaam? Vermeld daarnaast even in je mailtje op welk tijdstip je het beste te bereiken bent, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Zou je je postcode/huisnummer en je telefoonnummer willen mailen naar danielle@tele2.com o.v.v. je gebruikersnaam? Vermeld daarnaast even in je mailtje op welk tijdstip je het beste te bereiken bent, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Nu haal ik de snelheid tussen de 4 en 5 mb/s kennelijk. Merk dat het wel veel schommelt.nooberke schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:13:
Bedankt voor je bericht.Anoniem: 348387 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:14:
Beste Rolex,
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Is al opgelost. Ben vandaag gebeld en ik mag mijn contract ontbinden. Heb wel afgeproken dat ik zeker een maand gebruik maak zodat ik niet zonder internet zit.
Beste Rolex,
Fijn om te lezen dat je probleem al opgelost is.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Fijn om te lezen dat je probleem al opgelost is.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Beste Danielle,Anoniem: 348387 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:58:
Beste lfs,
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Bedankt voor het aanbod maar het is al netjes opgelost door de klantenservice afgelopen weekend. De juiste snelheid ga ik nooit halen op mijn adres maar ik kon een korting of een lager abonnement afnemen. Dus helaas, geen 60 mbit voor mij maar wel een gepast oplossing gevonden
Net aan de lijn gehangen met een medewerker van Tele2 over mijn trage Fiberspeed verbinding. Ik download momenteel met 2.8mb/s en upload met 1.4 mb/s. Mijn afstand tot de centrale is 649 m.
De medewerker zegt dat er geen problemen zijn in de verbinding. Dat hij geen 'errors' kan vinden. Jammer, want hier had ik wel op gehoopt.
Ik heb nu dus 3 opties. Het pakket behouden, gaan downgraden of het contract ontbinden. Ik denk zelf dat ik voor het laatste ga. Nog even kijken naar andere aanbieders.
Zucht... Het zal een keer meezitten...
De medewerker zegt dat er geen problemen zijn in de verbinding. Dat hij geen 'errors' kan vinden. Jammer, want hier had ik wel op gehoopt.
Ik heb nu dus 3 opties. Het pakket behouden, gaan downgraden of het contract ontbinden. Ik denk zelf dat ik voor het laatste ga. Nog even kijken naar andere aanbieders.
Zucht... Het zal een keer meezitten...
We gaan volgende week even kijken of hier iets aan gedaan kan worden (lees: er word gekeken of het invoerveld vergroot kan worden)Anoniem: 146875 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:55:
De email helpdesk is ook een lachertje. Je moet zoveel mogelijk informatie op twee regeltjes zien te proppen ivm een limiet op de lengte van het bericht. Dit bericht stuurde ik:
[...]
Antwoord Tele2:
[...]
Een aantal weken later na een hoop monteurs nog maar eens geprobeerd:
[...]
Antwoord Tele2:
[...]
He Anyone en RoelientjeL
You are heroes! Where do I sent the beer?
Real great. How did you figure it out?
I didn't have time to check it very long, but it seemed that the quick start option for bridge mode was missing. A bit strange because it is in the manual.
Since it became possible to open up ssh access from the lan, it is probably possible to set up bridge mode from the command line. My knowledge of linux is limited, but I am going to look into this when I have more time...
You are heroes! Where do I sent the beer?
Real great. How did you figure it out?
I didn't have time to check it very long, but it seemed that the quick start option for bridge mode was missing. A bit strange because it is in the manual.
Since it became possible to open up ssh access from the lan, it is probably possible to set up bridge mode from the command line. My knowledge of linux is limited, but I am going to look into this when I have more time...
Anoniem: 32925
Zojuist werd de lijn actief, heb ik effectief 15904 Kbps down & 1810 Kbps up (uitgelezen uit het modem). Ik ga maar eens bellen denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 20-10-2010 19:36 ]
Fiberspeed is opgeleverd.
Dit is het resultaat

Ik heb wel problemen met de telefonie,want de nummerweergave is niet meer actief.
Ik heb gebeld naar de helpdesk, maar daar zegt men dat dit niet meer in het modem kan worden ingesteld.
In het davolink modem kon je kiezen tussen fsk of dmtf, nu kan ik niets kiezen en niemand van Tele2 kan mij aangeven welk type protocol er nu "standaard" wordt gebruikt?
Verder is mij opgevallen dat bij mijn gegevens nu staat:
Internet tot 50Mb, klopt dit?
bvd voor een reactie!
Dit is het resultaat

Ik heb wel problemen met de telefonie,want de nummerweergave is niet meer actief.
Ik heb gebeld naar de helpdesk, maar daar zegt men dat dit niet meer in het modem kan worden ingesteld.
In het davolink modem kon je kiezen tussen fsk of dmtf, nu kan ik niets kiezen en niemand van Tele2 kan mij aangeven welk type protocol er nu "standaard" wordt gebruikt?
Verder is mij opgevallen dat bij mijn gegevens nu staat:
Internet tot 50Mb, klopt dit?
bvd voor een reactie!
charleyr
Internet tot 50Mb klopt, de communicatie over de snelheid word aangepast. Technisch word er nog steeds 60Mbit uitgestuurd, maar omdat er met VDSL2 snel verlies optreed is er besloten om een lagere snelheid naar buiten toe te communiceren, om zo eerlijker te zijn richting de klanten.
Niet verkeerd! Je zit zeker dicht bij de centrale?charleychui schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:22:
Fiberspeed is opgeleverd.
Dit is het resultaat
[afbeelding]
Wat mis ik hier?
Van de website:
Klantenservice Consumenten:
0900-2411602 (€ 0,10 p/m)
Openingstijden:
Maandag-Zaterdag: 08:00 - 22:00 uur
Zondag (alleen Televisie, Internet & Bellen): 08:00 - 22:00 uur
Bel ik zojuist (vrijdag, 19:28), hoor ik "Op dit moment zijn wij gesloten". Ik had het eerder deze week ook al rond 20:00.
Van de website:
Klantenservice Consumenten:
0900-2411602 (€ 0,10 p/m)
Openingstijden:
Maandag-Zaterdag: 08:00 - 22:00 uur
Zondag (alleen Televisie, Internet & Bellen): 08:00 - 22:00 uur
Bel ik zojuist (vrijdag, 19:28), hoor ik "Op dit moment zijn wij gesloten". Ik had het eerder deze week ook al rond 20:00.
Oeps, dat weet ik niet, kan ik dit ergens opzoeken?Anoniem: 146875 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:41:
[...]
Niet verkeerd! Je zit zeker dicht bij de centrale?
charleyr
Jij mist hier het feit over de onkunde van Tele2.Anoniem: 32925 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:33:
Wat mis ik hier?
Ik heb exact hetzelfde. Wat er aan de hand is, is waarschijnlijk het volgende. Omdat je een fiberspeed abonnement hebt, wordt je doorverbonden met de fiberspeed afdeling en die is altijd gesloten na half 6 (door de week). Je komt ook helemaal niet meer op de helpdesk terecht.
Wil je daar toch komen (kan tot 22.00 's avonds) moet je via een nummer als 1888 of 1850 bellen!!! Dit had ik gedaan, ik kwam bij de klantenservice terecht en direct gezegd dat ik voor 80 cent per minuut aan het bellen was en of ze ermee akkoord gingen dat volledige bedrag terug te geven. En de medewerker moest akkoord gaan, want ze mochten (door de drukte) niet terug bellen. Dus eventjes ruim 10 minuten aan de telefoon gehangen a 80 cent (om te horen te krijgen dat de fiberspeed afdeling gesloten is na half 6), was een dikke 8 euro... Schuld van Tele2...
Op kantooruren werkt hun normale 0900 nummer wel prima. Ook de verkoop afdeling is buiten kantoor uren bereikbaar, maar ze kunnen je helaas niet doorverbinden. Als je vraagt of ze kunnen doorgeven dat de klantenservice je even terug belt, wordt er 'ja' gezegd en vervolgens hoor je nooit meer iets van ze. Bij een volgende poging wordt gezegd dat het altijd eventjes kan duren (een uurtje of 2)... Bij een derde poging meldt de meneer dat het helemaal niet mogelijk is om het door te geven dat de klantenservice je belt.
Ik heb overigens een brief gekregen dat ze me een aantal keer hebben proberen te bereiken en dat er niet werd opgenomen. Er kan hier 98% van de keren worden opgenomen en net in die 2% is er 1 gemist telefoontje geweest van een onbekend nummer. En maar mooi in die brief zetten dat ze je de afgelopen dagen zo vaak hebben proberen te bereiken...
Maargoed. Ik zou mijn verhaal nog doen. In een notendop:
Er is een monteur gaan kijken in de verdeelkast, daar was water aangetroffen. De kast is toen gedroogd en binnen een aantal dagen zou er verbetering moeten optreden (de eerste dag was er geen enkele verbetering).
De volgende dag staat er (niet gemeld!!) een monteur voor de deur. Tevens van KPN, dus hij kon niks doen, behalve de draadjes testen. Samen met een collega die in de verdeelkast stond, had hij de kabels getest en deze waren dik in orde. Probleem lag dus elders. Nog even de snelheid gecheckt toen alles weer was aangesloten en tot mijn verbazing:
VAN:

NAAR:

Een behoorlijke verbetering!
Na het weekend kwam er een Tele2 monteur, ze heeft een nieuwe router getest en een nieuwe kabel aangesloten, maar het mocht niet baten.
Nu kan ik 1 maand gratis fiberspeed krijgen en de overige 11 maanden de extra 5 euro betalen, of nu mijn abonnement opzeggen en kosteloos terug naar ADSL...
Ik ben nog aan het twijfelen, maar de upload snelheid bevalt me wel en ook de download is nog altijd hoger dan een 20mbit ADSL abonnement kan leveren. Tele2 zegt niks meer te kunnen doen omdat de afstand naar de centrale (hemelsbreed) 1099m is. Ik geloof dat niet en ik denk dat ik exact ga nazoeken hoever ik van de centrale afzit. Blijkt de afstand veel kleiner te zijn, ga ik Tele2 pushen om KPN de boel nog een keer te laten checken. De verdeelkast is overigens erg oud en eigenlijk aan vervanging toe (aldus een monteur).
Ik mag het dus (op dit moment) hiermee doen:

EDIT: aldus de router:
B0 Line Rate - Upstream (Kbps): 4947
B0 Line Rate - Downstream (Kbps): 23776
Ik had nog niemand aan de lijn gehad en werd dus ook niet doorverbonden.roelientjeL schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:27:
[...]
Jij mist hier het feit over de onkunde van Tele2.
Ik heb exact hetzelfde. Wat er aan de hand is, is waarschijnlijk het volgende. Omdat je een fiberspeed abonnement hebt, wordt je doorverbonden met de fiberspeed afdeling en die is altijd gesloten na half 6 (door de week). Je komt ook helemaal niet meer op de helpdesk terecht.
Ik probeerde het vandaag opnieuw, zelfde resultaat. Ik pak het mobieltje van mijn vrouw -> Contact.
N97 met Hi abbo, helpdesk altijd gesloten.
N95 met Vodafone, meteen contact.
Tenzij ze het nummer van mijn N97 herkennen als zijnde Fiberspeed klant natuurlijk.
Als ik dit topic zo lees wacht ik nog maar even met aanschaffen van Fiberspeed. Met KPN haal ik wel precies de snelheid in de advertenties omdat ik 300 meter van de centrale af zit. Kan dat dan ook bij Fiberspeed van Tele2, of werkt VDSL anders?
[ Voor 51% gewijzigd door Turdie op 23-10-2010 14:30 ]
ik ga binnenkort verhuizen en moet dus weer een nieuw internet-abonnement aanschaffen. nu lijkt dit pakket in beginsel aantrekkelijk maar volgens mij gaat er links en rechts nog wel eens iets mis, ik ben dus even aan het uitpluizen gegaan.
volgens de bbned-site kom ik op 480 meter van een dsl-centrale te wonen en heb ik theoretisch de onderstaande maximale snelheden
Beschikbare Dienst Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL 9.2Mb/9.2Mb
FTTx 100Mb/100Mb
kan ik hieruit afleiden of dit abonnement voor mij gaat werken of niet? en zo nee, welke informatie heb ik verder nog nodig en waar vind ik die?
ik las op de vorige pagina ook nog iets over een analoge lijn, daar moet ik nog even naar kijken, ik heb geen idee wat er nu ligt.
volgens de bbned-site kom ik op 480 meter van een dsl-centrale te wonen en heb ik theoretisch de onderstaande maximale snelheden
Beschikbare Dienst Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL 9.2Mb/9.2Mb
FTTx 100Mb/100Mb
kan ik hieruit afleiden of dit abonnement voor mij gaat werken of niet? en zo nee, welke informatie heb ik verder nog nodig en waar vind ik die?
ik las op de vorige pagina ook nog iets over een analoge lijn, daar moet ik nog even naar kijken, ik heb geen idee wat er nu ligt.