Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
cornfed99111 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:39:
Je hebt een installatiehandleiding gekregen.
Daar staat in hoe je het modem moet aansluiten.
Daar moet je je ook aan houden.
Haha, heb je nog meer grappen en grollen :'). Het huis is uit 1910, de telefonie-aansluiting zal wel iets daarna zijn maar veel later niet. Het is een bekende lodenomhulsel met vier oliepapierdraden zonder echte kleurcodering. Daarna volgt een kleine 30 meter verlengkabels, kroonstenen en tussenaansluitingen voordat het nu bij de modem aankomt. De aansluiting bij het ISRA-punt bestaat nu uit twee kabels die in elkaar getwist zijn, ik had niks beters en weet niet of een kroonsteen of zo veel betere prestaties levert.

[ Voor 12% gewijzigd door Termi op 07-01-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 23:08
"Grappen en grollen"?
Nee, het is alleen hinderlijk dat er steeds hulpvragen zijn van users die menen alleen die informatie
te geven die zij nodig vinden.
Pas als je ze terecht wijst op bestaande procedures, komt de rest van het verhaal te voorschijn.
Wat daarvan de logica is, is mij altijd onduidelijk gebleven.
Jij bent toch al een tijdje actief hier. Ik dacht dat je beter wist.

On-topic:
Maar op zich maakt het niets uit dat je een oeroud aansluiting hebt.
Je modem hoort rechtstreeks aangesloten te zitten op je ISRA punt.
Elke aftakking of verlenging is een afzwakking van het VDSL signaal en een potentiële storingsbron.
Juist VDSL is gevoelig voor dat zulk constructies.

Tips:
Advies van SmoothTweaker is correct. Het was toentertijd gebruikelijk om de bedrading van een soort coating te voorzien. Je moet die draden goed schoonmaken en ontvetten.

Test eerst of je snelheid verbeterd met het modem direct aan de telefoondraden aangesloten.
Je hebt een oude aansluiting met dito telefoonkabel onder de grond.
Dat alleen al, kan je snelheid negatief beïnvloeden.
Het is zaak om dat uit te sluiten.

En test uitsluitend via een netwerkkabel. WIFI kan nadelig je snelheid beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
cornfed99111 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:31:
"Grappen en grollen"?
Nee, het is alleen hinderlijk dat er steeds hulpvragen zijn van users die menen alleen die informatie
te geven die zij nodig vinden.
Pas als je ze terecht wijst op bestaande procedures, komt de rest van het verhaal te voorschijn.
Wat daarvan de logica is, is mij altijd onduidelijk gebleven.
Jij bent toch al een tijdje actief hier. Ik dacht dat je beter wist.

On-topic:
Maar op zich maakt het niets uit dat je een oeroud aansluiting hebt.
Je modem hoort rechtstreeks aangesloten te zitten op je ISRA punt.
Elke aftakking of verlenging is een afzwakking van het VDSL signaal en een potentiële storingsbron.
Juist VDSL is gevoelig voor dat zulk constructies.

Tips:
Advies van SmoothTweaker is correct. Het was toentertijd gebruikelijk om de bedrading van een soort coating te voorzien. Je moet die draden goed schoonmaken en ontvetten.

Test eerst of je snelheid verbeterd met het modem direct aan de telefoondraden aangesloten.
Je hebt een oude aansluiting met dito telefoonkabel onder de grond.
Dat alleen al, kan je snelheid negatief beïnvloeden.
Het is zaak om dat uit te sluiten.

En test uitsluitend via een netwerkkabel. WIFI kan nadelig je snelheid beïnvloeden.
Nou ja misschien was ik wat voorbarig ;). Ik mag wel stellen dat de handleiding is gemaakt voor ideale situaties en bijvoorbeeld hier in de kelder is geen stroompunt aanwezig, dat betekent een grote verbouwing. Zo stond de tip om de koperdraden niet in de handleiding, dit heb ik gedaan en nu is het internet 42 mbit down, dus dat is helemaal top. Ik ga voor de overige 8 mbit geen grote moeite doen ook omdat wifi te weinig capaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je hebt een zeer oude aansluiting.
De installatiehandleiding gaat over de meest gebruikelijke ISRA punten die in Nederlandse huizen voorkomen.
Maar er zijn altijd uitzonderingen daarop.

Er is een methode om je ISRA te verlengen naar een punt waar wel elektriciteit aanwezig is.
Je moet dan een netwerkkabel (UTP/FTP) gebruiken om je modem te verbinden met de telefoondraadjes die uit de dikke telefoonhoofdkabel komen. Op de andere kant knijp je een RJ11 connector aan vast.
Je moet erop letten dat je twee draadjes pak die samen in een twist lopen. Blauw en blauw/wit bijvoorbeeld.

Je kan een beetje verlies verwachten met de verlenging, maar als je alles zorgvuldig verbindt, moet dat
binnen redelijke grenzen zijn.
Ook moet je rekening houden dat de helpdesk eist dat het modem direct aangesloten is aan de telefoonlijn.
Dus als je belt met een klacht, moet je ervoor zorgen dat het modem er weer zo bijhangt.
Anders weigeren ze je te helpen.

Als laatste moet je rekening houden met hoe ver je van de centrale af zit.
Als boven de 1000 meter zit, hoef je echt geen rekening te houden met 60 Mbit download.
Dat is puur en alleen voor de 'happy few' die bijna in de telefooncentrale wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 14:03
Vandaag overgestapt op Tele2 VDSL tot 50 mb. Bedrade verbinding werkt, maar ik krijg de draadloze verbinding met mijn Linksys E2000 draadloze router niet tot stand. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Wil je beide routers via WIFI met elkaar verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Laatst online: 01-05 14:03
cornfed99111 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:37:
Wil je beide routers via WIFI met elkaar verbinden?
Ik wil het draadloze gedeelte van mijn Linksys gebruiken omdat de verbinding dan veel stabieler is. Bij de instellingen heb ik daarom het draadloze gedeelte van de Tele2 modem uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Staat het SSID wel in het overzicht van de beschikbare WIFI netwerken?
Misschien het beste dat je het oude Tele2 profiel wist in het Netwerkcentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltiVec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 10:33
teh_twisted schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:07:
wat ik nergens kan vinden (ook niet in dit topic, keywords: data, fair use) is wat hun "Fair Use" inhoudt. Ook m.b.t. vriendjes met Tim Kuijk en je aangeven als mafiose organisaties eromvragen. Dit laatste is optelossen voor een VPN tunnel dus da's niet het ergste probleem.

Wat zijn jullie gemiddelde (en hoogste) data verbruiken (beetje Tweaker zijnde weet dat toch wel van zichzelf? The more you download the bigger your...) bij Tele2 Fiberspeed en wanneer gaan ze 'klagen'? Knijpen ze af?
Vorige week was ik een online backup aan het maken. Na slechts één nachtje uploaden (ca. 25 GB) lijkt het er op dat de upload snelheid geknepen is! In plaats van ruim 5Mb haal ik nu al dagenlang nog maar 1.1 Mb/s upload maximaal! :o Het internetten is zelfs bij surfen merkbaar trager.

Het backuppen van 100GB valt bij veel backup services in een standaard consumenten abonnement voor 1 PC dus beschouw ik dat als redelijk normaal gebruik.

Zijn er meer mensen bij wie de verbinding geknepen wordt? Hoeveel upload hebben jullie? Kan iemand dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08
Verbindingen worden niet geknepen bij Tele2.

Wat voor snelheid haal je bij een speedtest? Ben je bekabeld of via wifi aangesloten?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltiVec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 10:33
Devian schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:12:
Verbindingen worden niet geknepen bij Tele2.

Wat voor snelheid haal je bij een speedtest? Ben je bekabeld of via wifi aangesloten?
Ik heb voor de zekerheid getest via een kabel.
Upload: Speedtest.net geeft 1.29 Mbit/s upload; vorige week was dat nog consistent 5.5 Mb/s
Upload: Tele2 speedtest geeft 1.2 tot 1.3 Mbit/s
Download: Bij downloaden van een 100MB testfile: 17.300 kbps
Via wifi geeft speedtest.net nu 15-20Mbps down en 1.1 Mbps up. Hierbij zie je de upload snelheid eerst oplopen naar 1.8Mbps en dan ineens inklappen naar 1.0 en vervolgens stabiliseren op 1.1 of 1.2.

Vandaag heb ik de helpdesk gebeld en ze hebben wat 'aanpassingen' gedaan aan het wifi gedeelte. Het lijkt alsof de download op het wifi ietsje langzamer is geworden. Verder konden ze vertellen dat het modem intraint op 35000/6000. Hoe het kan dat het modem op 6000 intraint en de werkelijke snelheid maar rond de 1300 ligt interesseerde ze niet. Volgens de medewerker zou alles boven 500Kbps up al binnen hun normen liggen. Ik kon wel 80 euro betalen om een monteur langs te laten komen die dan vervolgens ook met z'n laptop meet of het binnen de normen is. |:(

speedtest.tele2.nl:
Download Speed: 34125 kbps (4265.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1226 kbps (153.3 KB/sec transfer rate)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1705528142.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Modems zijn niet al te best bij de Fiberspeed abos. Ik heb zelf regelmatig vastlopers met het Tele2 modem of uitval van de verbinding. Een reset kan nog wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92286

Heb zelf het idee dat Wireless niet helemaal optimaal werkt van het bijgeleverde Comtrend modem. Wired gaat het prima, zo'n 37 mbit.

Iemand al getest om aan de Comtrend een ander wireless modem te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Anoniem: 92286 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:28:
Heb zelf het idee dat Wireless niet helemaal optimaal werkt van het bijgeleverde Comtrend modem. Wired gaat het prima, zo'n 37 mbit.

Iemand al getest om aan de Comtrend een ander wireless modem te hangen?
Staat heb vakje 'Hide Access Point' aangevinkt? Dit kan soms voor problemen zorgen, m'n tabletje verslikt zich daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
Zit bij een vriend te k*tten met een VPN tunnel.. We hebben een aantal subnetten, zeg bijvoorbeeld:

192.168.1.0/24 (lokaal subnet)
192.168.2.0/24 (remote via VPN)
192.168.3.0/24 (remote via VPN)

In 192.168.1.0/24 staat een Linux OpenVPN client die alle routes kent, zowel een default route naar het Comtrend modem om op internet te komen als een route de VPN tunnel in om bij remote subnets te komen.

Ding is, alle clients krijgen van de Comtrend een IP en als default gateway en Comtrend zelf.. Ideaal zou zijn als je op de Comtrend gewoon 2 static route's kan toevoegen voor 192.168.2.0/24 en 192.168.3.0/24 en die de VPN in jagen.. Echter heeft Tele2 het weer lekker dichtgetimmerd.

Dan denk je goh, laat ik DHCP op die linux server draaien en dan het IP van die Linux doos uitgeven als default gateway.. Die kent alle routes, laat hem dat maar uitzoeken dan als die Comcast dicht getimmerd is.

Fail again.. Je kunt zelfs niet eens de DHCP server op dat ding uitzetten.

Dan maar de default gateway veranderen die het modem uitgeeft.. Fail again und again.

:F :F :F :F :F

*lichte frustratie borrelt hier op bij een PfSense en RouterOS gebruiker.. Wist niet eens dat er modems waren waar dit soort basic functionaliteit is dichtgezet. Heb even gebelt met de klantenservice maar die kunnen er ook niet zo heel veel mee..

Nou las ik dat je vroeger nog wel eens in de config pagina's kon komen door de directe URL's in te kloppen maar ook dat is nu dichtgezet schijnbaar.

Suggesties?

edit:

Had zelf 3 oplossingen in mijn hoofd, alle 3 niet mooi maar iig iets:

- 2 NIC's in de VPN doos, eentje naar het modem in een eigen subnet en eentje het lan in. De server kent dan alle route's en ik kan DHCP draaien op de VPN doos zonder dat het modem zich er mee bemoeid.

- 2 NIC's in de VPN doos, eentje naar het modem en eentje naar het LAN.. Dan een transparante layer2 bridge maken en DHCP pakketten van en naar de bridge uitfilteren.

- Handmatig alle gateways instellen op de VPN doos.

Alle 3 niet bepaald wenselijk maar iig iets.

:/ :/
Wat denken jullie?

[ Voor 16% gewijzigd door Pakjebakmeel op 23-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Even een vraagje over het 3-in-1. Gaat televisie kijken ten koste van je internetbandbreedte of niet? En is een 20Mbit dan wel voldoende om te kunnen internetten/downloaden en tv te kijken? Zit er namelijk over te denken om over te stappen naar een 3-in-1 pakket met 20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
Voor wat ik me kan herrinneren van de oude tijd voordat ik over ging naar ziggo kostte het ongeveen 4mbit downstream als je TV keek. Kan zijn dat dat tegenwoordig anders is maar dit kan ik me er van herrinneren.

[ Voor 23% gewijzigd door Pakjebakmeel op 24-01-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Ben eigenlijk benieuwd naar de kwaliteit van het tv kijken. Het moet niet zo zijn dat het vaak storing is of hapert oid. Kan ook zijn dat dit iets was van het begin, toen het net verkrijgbaar was. Natuurlijk worden negatieve reacties eerder geplaatst dan positieve, maar ik kan er nog geen goed beeld van krijgen of het televisie kijken via Tele2 nu een goed product is of niet. En om er anders een of twee jaar aan vast te zitten aan iets dat niet prettig werkt of voldoet aan de verwachtingen lijkt mij geen strak plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
anthonycd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:15:
Ben eigenlijk benieuwd naar de kwaliteit van het tv kijken. Het moet niet zo zijn dat het vaak storing is of hapert oid. Kan ook zijn dat dit iets was van het begin, toen het net verkrijgbaar was. Natuurlijk worden negatieve reacties eerder geplaatst dan positieve, maar ik kan er nog geen goed beeld van krijgen of het televisie kijken via Tele2 nu een goed product is of niet. En om er anders een of twee jaar aan vast te zitten aan iets dat niet prettig werkt of voldoet aan de verwachtingen lijkt mij geen strak plan.
Als je tv kwaliteit problemen hebt mag je altijd opzeggen (na een redelijke oplostermijn, is dacht ik na 30 dagen), dus je zult niet vast zitten 2 jaar lang met slecht tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net een mailtje gehad.
Vanaf 1 maart 2012 gelden er nieuwe tarieven voor een aantal Tele2-diensten. Dit betekent voor u dat uw Tele2-abonnement wordt gewijzigd van € 35,00 per maand naar € 37,50 per maand.

en:

Op 1 maart 2012 gaan ook onze nieuwe Algemene Voorwaarden in. Voortaan worden de door ons gemaakte kosten voor een mislukte incasso in rekening gebracht, namelijk € 2,50. Gelukkig komt dit weinig voor, dus lukt de incasso wel dan merkt u hier natuurlijk helemaal niets van.
Ik ben lid vanaf september en heb nog een jaarcontract, kunnen ze zomaar de prijs verhogen (ruim 7%) en de algemene voorwaarden wijzigen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 62011 op 27-01-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Maar natuurlijk.
In de algemene voorwaarden van je contract staat dat Tele2 naar believen de voorwaarden en prijs mag veranderen. Dat heeft elke provider erin staan.

Maar daar staat ook in dat je kosteloos je contract of abonnement mag ontbinden als de veranderingen negatief voor je uitvallen.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 27-01-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok duidelijk, maar kan ik dus opzeggen zonder de resterende maanden te betalen aangezien ik nog in een jaarcontract zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Yup, je moet wel bellen dat je niet eens bent met de veranderingen en daarom je contract wilt annuleren.
Als het goed is, zou dat ook moeten staan in die brief.
Je hebt een termijn van vier weken voor de veranderingen ingaan om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92286

Zelfde mailtje gehad. Ik ben vanaf 2 januari abonnee en krijg nog geen maand later gewoon even een verhoging van 2,50 pleuro. En wat krijg je er voor terug? "Deze wijziging is nodig omdat wij willen blijven investeren in productverbeteringen en kwaliteit." Hoe gaan we dat in godsnaam terugzien dan?\\

Daarnaast had ik bij Telfort altijd constante snelheden. Sinds ik bij Tele2 zit heb ik nog geen constante snelheid gehad. Ene keer draait wireless op 3.6 mb/s en dan weer op 600 kb/s, of 1.7 mb/s. Heb al van alles getest maar word er niet goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Ik heb een Comtrend DSL-router en vroeg mij af of je met deze router draadloos verbonden met de computer de volledige snelheid van Fiberspeed 50 mbit download kan halen? Want momenteel blijft de snelheid op 10 mbit steken, maar dit komt ook deels door de overbelaste wifikanalen hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Wifi snelheid en DSL snelheid zijn twee verschillende dingen.
Check via een netwerkkabel naar de werkelijke download.
Dan weet je of er een verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Termi schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:12:
Ik heb een Comtrend DSL-router en vroeg mij af of je met deze router draadloos verbonden met de computer de volledige snelheid van Fiberspeed 50 mbit download kan halen? Want momenteel blijft de snelheid op 10 mbit steken, maar dit komt ook deels door de overbelaste wifikanalen hier in de buurt.
Helaas is het wifisignaal van de comtrend ronduit waardeloos. Een betere oplossing is om een 2e ap op de comtrend aan te sluiten en die als ap gebruiken.

Sluit daarvoor de AP met een switchpoort (dus niet de WAN poort) aan op poort 3 of 4 van de comtrend. Zet DHCP server op de AP uit. Geef de AP een IP adres in dezelfde range van je netwerk (liefst buiten de DHCP range van de comtrend)

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-04 15:54
Hallo allemaal. Wij hebben sinds een week of 2 ook dit internet abonnement en onze wireless doet bijna niks!
Wired halen we ongeveer 40mb met speedtest en wireless zal je download snelheid niet boven de 30kbps komen. Ook als je naast je router gaat ligge, geen verschil. We hebben al verschillende kanalen geprobeerd, zowel onbezette kanalen als bezette met goede ontvangst. We worden hier nu een beetje gek van.
we gebruiken gewoon de modem die bij het pakket zat.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Heb een vreemd probleem met het modem. Zodra ik transmission opstart crasht het modem. Ik heb er alleen een torrent instaan van arch linux. Zodra de magnet link wordt geladen crasht het modem binnen enkele secondes. Nog meer mensen met dit probleem?

@questarey: een ander kanaal werkt dus niet. Heb je nog wat gespeeld met andere parameters? Het kan ook een probleem met het modem zijn. Mijn modem crasht ook regelmatig, je kunt het modem alleen niet omruilen bij Tele2. Vandaar dat ik ook naar een andere 20mbit provider ga en mijn oude vertrouwde Linksys weer ga gebruiken. De modems van Tele2 zijn erg slecht (lees het topic maar eens door) maar Tele2 denkt dat ze niet kapot te krijgen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ questarey

Als je laptop of pc wel prima werkt op andere WIFI netwerken, is volgens mij de router defect.

@ lfs

Heb je connecties gelimiteerd in je torrent programma?
Probeer anders eens een ander torrent programma.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 24-02-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379075

questarey schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:31:
Hallo allemaal. Wij hebben sinds een week of 2 ook dit internet abonnement en onze wireless doet bijna niks!
Wired halen we ongeveer 40mb met speedtest en wireless zal je download snelheid niet boven de 30kbps komen. Ook als je naast je router gaat ligge, geen verschil. We hebben al verschillende kanalen geprobeerd, zowel onbezette kanalen als bezette met goede ontvangst. We worden hier nu een beetje gek van.
we gebruiken gewoon de modem die bij het pakket zat.

Help!
Mijn vader heeft 20 mbps en haalt 300 k/sec.
Ik zou dan even een monteur laten komen van tele2, echter als het aan een gebruikersfout ligt dan moet je wel voorrijkosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Laatst online: 30-04 08:32
Weet iemand hoe die uitrol in Amsterdam verloopt?

Welke buurten zijn eerst en welke komen later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zit je niet in het verkeerde topic?

Sinds wanneer rolt Tele2 iets uit?
En dan zelfs nog in Amsterdam...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Laatst online: 30-04 08:32
Dit topic gaat toch over fiberspeed 50mbs?

Dat is in sommige straten in Amsterdam wel en andere niet beschikbaar. Het lijkt vrij willekeurig waar het wel en niet te krijgen is. En ik vroeg me of er een soort van logica inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tja, je vraagt naar iets wat al uitvoerig hier behandeld is.

Tele2 levert zijn VDSL2 vanuit de nummercentrale van KPN.
Je bent dan afhankelijk van de afstand tot die centrale om in aanmerking te komen voor VDSL2.
Daarom moet je een postcodecheck doorlopen om te kijken of je in aanmerking komt.
Die situatie is al zolang van toepassing sinds Tele2 Fiber of 50 MBit internet aanbied.

Dus als je termen gebruikt als uitrol en wanneer wel of niet, denk ik dat je verkeerd zit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 16:45
Ik ben al lang klant van Tele2 en zojuist toch maar de 50Mbit optie gekozen.
Als ik heb goed begrijp krijg je hierbij de Comtrend CT-6373 modem/router.

Hier zit ook een usb poort op. Kun je deze gebruiken om er een externe USB harddisk op aan te sluiten en te benaderen vanuit het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Er zitten twee USB poorten op de Comtrend.
En nee, daar kan je geen harddisk op aansluiten. En ook geen printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Zit er over te denken om ook naar Tele2 over te stappen, maar twijfel nog even over wel of geen 50mbit te nemen. Scheelt 30 euro per jaar. Via de PCDB (http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck/) kom ik uit op 473meter. PCDB geeft een snelheid aan van 35Mb/8Mb op VDSL2.

Op dit moment heb ik ADSL bij Online en train in op (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 17.455.

Lijkt me dat ik die 35mbit dan wel moet kunnen halen of niet?

En is het aan te raden om een eigen router achter het modem te zetten qua stabiliteit van WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Garanties heb je niet qua snelheid.
Het ziet er wel goed uit. Met die afstand heb je echt een meerwaarde bij VDSL2.
Van groter belang is of die lijn zelf vrij is van storingen. Daar is VDSL2 veel gevoeliger dan ADSL2+.

Bij Tele2 krijg je een Comtrend modem/router. Dat is een vrij basic model en het is geen weggegooid geld
om zelf een behoorlijke router daarachter te zetten. Wifi is op zijn best niet meer dan redelijk.
Maar dat hangt natuurlijk af of je bijzondere eisen hebt en waar je woont (muren en plafonds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
cornfed99111 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:43:
Garanties heb je niet qua snelheid.
Het ziet er wel goed uit. Met die afstand heb je echt een meerwaarde bij VDSL2.
Van groter belang is of die lijn zelf vrij is van storingen. Daar is VDSL2 veel gevoeliger dan ADSL2+.

Bij Tele2 krijg je een Comtrend modem/router. Dat is een vrij basic model en het is geen weggegooid geld
om zelf een behoorlijke router daarachter te zetten. Wifi is op zijn best niet meer dan redelijk.
Maar dat hangt natuurlijk af of je bijzondere eisen hebt en waar je woont (muren en plafonds).
Oke, thanks. Dit zijn op dit moment de waarden van het modem. Weet niet of er veel of weinig ruis/verstoring in zit. Gebruik nu Thomsom TG712 modem:
code:
1
2
3
4
DSL-type:   G.992.5 annex A
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,5 / 8,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    11,0 / 8,5

Het is wel een oud pand en dito bedrading, maar tot op heden altijd goed signaal gehad. Duiden de waardes op een kwalitatief goed signaal of zit er ergens een kink in de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Daarvoor kan je beter kijken bij de FEC en CRC fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
cornfed99111 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:18:
Daarvoor kan je beter kijken bij de FEC en CRC fouten.
Hmm, dat is toch iets minder goed vrees ik dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / 0
Verbindingsverlies (extern):    0
Foutseconden (lokaal/extern):   0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 328.364
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   49 / 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Niks ergs hoor. De FEC fouten zijn niet echt fouten, maar is een counter die aangeeft hoevaak FEC heeft moeten ingrijpen en de data succesvol heeft kunnen repareren.

CRC en HEC fouten doen wel kwaad, echter gaat dit over de uptime van het modem waarschijnlijk (die vast wel langer dan een dag aanstaat? dus valt het ook wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Devian schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:51:
Niks ergs hoor. De FEC fouten zijn niet echt fouten, maar is een counter die aangeeft hoevaak FEC heeft moeten ingrijpen en de data succesvol heeft kunnen repareren.

CRC en HEC fouten doen wel kwaad, echter gaat dit over de uptime van het modem waarschijnlijk (die vast wel langer dan een dag aanstaat? dus valt het ook wel mee)
Een dag of 21 draait ie nu / uplink actief ...thanks iig allemaal voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 08:03
Is er een probleem bekend met de mailservers bij Tele2?

Ik ben zelf geen Tele2 klant meer maar mijn Versatel adres nog altijd in gebruik.
Sinds een paar dagen kan ik niet aanmelden. Webmail blijft minuten lang verbinden en geeft dan niets.
Soms komt er een scherm met aanmelding mislukt.

Outlook geeft -ERR Fail, cannot connect to server.

Iemand een truukje hoe ik toch bij mijn email kan komen?

Edit: slechte research gedaan, schijnbaar meer problemen: https://forum.tele2.nl/in...rsatel-mailservers-11119/

[ Voor 21% gewijzigd door thefox154 op 23-07-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Toevallig hier mensen uit Amsterdam met een 50Mbit abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnooL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-04 00:00
Even wat doorgespint op onder andere Google. Tele2 heeft een aanbieding van 50Mbit 12,50 voor 9 maanden (an offer one does not refuse). Super aanbieding natuurlijk, tot het moment dat alles is aangeschaft en ingeschakeld.
Sinds gister 18u ging mijn abonnement in en zou alles tot behoren moeten werken. Schijn bedriegt;
Ik haal nu maximaal 24Mbit/s in plaats van de minimale 30Mbit/s en maximale 40Mbit/s wat men zou moeten behalen m.b.t. de afstand tot de wijkcentrale. In mijn geval is dit: ± 1013 meter volgens BBned.nl. Tijdens het doorspinnen iets gelezen over het 'intrainen' van de modem, hoe werkt dit? Voor dit abonnement heb ik kabel van Ziggo gehad (30Mbit), en maximaal 32 Mbit down behaald. Daarvoor had ik Tele2 en de fiberspeed 60Mbit/s en behaalde ik 26Mbit/s, hoger dan wat ik nu behaal (24Mbit).

Tele2 60Mbit/s fiberspeed:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1255314032.png
Ziggo 30Mbit/s:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2075454837.png
Tele2 50Mbit/s:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2112884453.png

Ik vind toch echt dat ik minimaal rond de 30Mbit moet zitten.

Heeft iemand enig idee of mijn verbinding nog verbeterd kan worden? Zo niet, onder de algemene voorwaarden heb ik niks kunnen vinden of het opzeggen van het abonnement mogelijk is wanneer de snelheid onder een bepaalde grens ligt. Is het mogelijk om het nieuwe 12 maanden contract op te zeggen na 9 maanden omdat ik de beloofde snelheid niet behaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je hebt helaas gewoon pech. Soms is er nog wel wat aan te doen maar vaak niet. Vaak ligt het aan bekabeling etc.

Ik moet het al ruim een jaar met dit doen,
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2113026008.png

Ik heb wel iemand van Tele2 langs gehad maar die was vrij snel tot de conclusie gekomen dat het door de verbinding van KPN lag en KPN wil daar niets aan doen ofzo.

Ik vind het nog altijd onbegrijpelijk dat Groningen geen Glasvezel heeft :/

[ Voor 64% gewijzigd door MrVegeta op 11-08-2012 02:26 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnooL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-04 00:00
MrVegeta schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 02:23:
Je hebt helaas gewoon pech. Soms is er nog wel wat aan te doen maar vaak niet. Vaak ligt het aan bekabeling etc.

Ik moet het al ruim een jaar met dit doen,
[afbeelding]
Nadat ik een half uurtje een spelletje heb gespeeld en een download liet runnen krijg ik ineens dit:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg689/scaled.php?server=689&filename=43mb.png&res=landing
omgerekend 34.4 Mbps.

Ik hoop dat deze snelheid zich vaker zal tonen - maar verwacht dat het gewoon een simpele calculatie fout is van de origin download manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-02 15:24
Ik heb een vraag over de router. Hiermee heb ik sinds gisteravond wat problemen. Opeens viel de internetverbinding weg en kon er niet meer verbonden worden met de router. Het leek alsof de DHCP het liet afweten want steeds als mijn ipad of mobiel probeerde te verbinden ging het mis op het moment dat ie een ip probeerde te verkrijgen. Ook bleek de router niet meer te pingen vanaf mijn pc, maar in de tussentijd bleven de lampjes (vdsla, wireless en lan) wel gewoon branden. Daarop heb ik hem even van het lichtnet gehaald en weer opnieuw verbonden. Na een minuut of twee werkte alles weer naar behoren.

Een half uur later begon het probleem echter weer opnieuw en zo ben ik al de hele ochtend bezig. Het betreft de Comtrend CT-6373 router van Tele2. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Mijn dank is groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Resetten naar fabrieksinstellingen kan nog proberen.
Als dat je ook niet verder brengt, is het zaak om te bellen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Dat kan ik idd ook nog wel even proberen. De helpdesk zei eerst dat het waarschijnlijk aan de wireless kanalen lag, maar nadat ik duidelijk had gemaakt dat dat het echt niet was zei ie dat ie niks kon doen omdat ik een switch ertussen had zitten }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dan test je toch zonder switch?

Tele2 gaat pas over tot actie als ze geen andere keuze meer over hebben.
Daarop moet je anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Oke, het probleem heeft zich ruim een week niet voorgedaan, maar is sinds gisteravond weer terug. Ik heb nu even getest met zo min mogelijk andere apparatuur voor zover mogelijk. Er zat nog steeds een switch tussen, maar dat was onvermijdelijk gezien de afstand die overbrugd moet worden. Verder heb ik wel de rest van het netwerk losgekoppeld en de verbinding lijkt goed te blijven.

Na enige tijd heb ik de rest van het netwerk weer aangesloten en ook nu lijkt alles het te blijven doen. Zou het kunnen dat iemand anders in het netwerk een router aan heeft staan met een dhcp-server en dat daardoor een conflict optreedt met het Tele2 modem die fungeert als dhcp in het netwerk? Met mijn vorige Alice modem heb ik dit probleem echter nooit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dus je deelt je interne netwerk met iemand anders?
En je weet niet wat daar allemaal gebeurd?
Dan snel uitvinden wat daar aan de hand is.

Na een klein jaartje met weinig problemen (eens in de paar maanden resetten) is het gedaan met de pret. Voorheen constant 30 Mbit down en 5,5 Mbit upload gehaald maar nu valt de verbinding constant weg en haal ik nog maar een snelheid van 9 Mbit. Volgens de 'helpdesk' woon ik te ver van de centrale vandaan (± 1153 meter) om serieus genomen te worden door KPN en moet ik maar naar alternatieven uitkijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2194544568.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Test je dat via WIFI?
En heb je de router al eens gereset naar fabrieksinstellingen?

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 23-09-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, via UTP kabel, de router is ook meerdere keren gereset.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2198303845.png
Momenteel valt de verbinding niet meer constant weg maar is de snelheid nog net zo laag.
Ik heb UPC aangevraagd, hopelijk is dat op dit adres beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 62011 op 24-09-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zelf kan je weinig doen.
Je bent volledig afhankelijk van Tele2 als er problemen zijn met je verbinding.
Alleen zij kunnen een technisch onderzoek (monteur op pad sturen) inleiden.
Daarbij beheren zij je router en alleen zij kunnen in het log kijken.

Als de helpdesk je niet wil helpen, kan je een klacht indienen.
Maar dat gaat wel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost, heb nu UPC.
Toch te gek voor woorden dat je gewoon afgewimpeld wordt met de mededeling dat KPN niets doet.
Wel een interessante strategie: Geen service verlenen en hopen dat er genoeg klanten overblijven om winst te maken.
Gelukkig had ik een alternatief op dit adres.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2207872110.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Jou als klant verliezen is goedkoper voor Tele2 dan KPN inschakelen.
Als Tele2 het wil en betaalt, graaft KPN je complete lijn op. Geen probleem voor KPN.
Alleen zal Tele2 dan nooit meer winst maken op je contract.

It's just economics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:29
Vandaag een speedtest gedaan (heb 3-in-1 pakket met 50Mbps internetverbinding, digitale tv staat aan tijdens de test) en hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2208688685.png

Is Tele2 misschien bezig met het testen van een hogere uploadsnelheid? Zo'n hoge uploadsnelheid heb ik namelijk nog nooit gehaald.

Edit: Nog een keer een speedtest gedaan en hieronder het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2208934697.png

[ Voor 16% gewijzigd door Gsus86 op 28-09-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Gsus86 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:10:
Vandaag een speedtest gedaan (heb 3-in-1 pakket met 50Mbps internetverbinding, digitale tv staat aan tijdens de test) en hieronder het resultaat:

[afbeelding]

Is Tele2 misschien bezig met het testen van een hogere uploadsnelheid? Zo'n hoge uploadsnelheid heb ik namelijk nog nooit gehaald.
Dat is erg hoog, maar heb je al vaker getest :). Wat mij wel erg tegenvalt is de gratis wifimodem erg slecht is qua signaal, zijn daar nog oplossingen voor ?

Ik woon op een steenworpafstand van de centrale :D :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2208724163.png

Krijg bij meerdere sites dezelfde resultaten, waaronder deze: Testuitslag niet geldig
De gemeten snelheid is te hoog voor het geselecteerde abonnement. Start de test opnieuw en kies het juiste abonnement.

[ Voor 23% gewijzigd door Termi op 28-09-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian

[afbeelding]

Nee hoor, dat zijn ze niet O-)

• bbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:32
ik probeer uit een net nieuw ontvangen modem het admin password te halen zodat ik mijn username/password kan achterhalen om een ander modem te gebruiken.Ik begrijp dat via password.cgi dit niet meer mogelijk is. Is er een andere oplossing bekend?

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even een vraag tussendoor van een tweaker naar een tweaker :)

Is het nou zo dat a/vdsl gebruikers van tele2 ook een amino (132) hebben om iptv te ontvangen ??

Ik ben bezig met een projectje met de a132 en ben onwijs op zoek naar een Wireshark capture van het bootproces van deze Amino.. Het kastje gebruikt dhcp authentication en ik ben heel benieuwd hoe dat verkeer eruit ziet.... Dus als iemand het leuk vind wireshark te starten en het kastje aan te zetten dan heel graag!!

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• cornfed99111
ADSL en VDSL klanten krijgen dezelfde decoders als ze TV afnemen van Tele2.

Maar je moet wel het netwerk ook sniffen met een hub of zoiets dergelijks.
Alleen Wireshark starten op een pc is niet genoeg.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
cornfed99111 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:58:
ADSL en VDSL klanten krijgen dezelfde decoders als ze TV afnemen van Tele2.

Maar je moet wel het netwerk ook sniffen met een hub of zoiets dergelijks.
Alleen Wireshark starten op een pc is niet genoeg.
Klopt! Even een hub ertussen met een pc en dan wireshark starten... Een andere mogelijkheid is om een pc/laptop met twee nic's te bridgen(eenvoudig in windows) en dan te sniffen..

Doel van mn projectje is om de 132 geschikt te maken voor alle netwerken(oa xms) en als volgende stap een linux variant op te flashen... Ik heb reden genoeg vooralsnog om te proberen dit voor elkaar te krijgen!

[ Voor 7% gewijzigd door Wilde op 29-09-2012 17:48 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• cornfed99111
Toevallig al dit eens gelezen?

Root toegang tele2/versatel samsung decoder

Het is wel geen Amino decoder, maar misschien kan je er iets uit afleiden wat je verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:12

slaay

Natuurbeleven.com

Vanwege de aanbieding van Tele2 een overstap gemaakt van Online naar Tele2 toe.
Momenteel haal ik bij Online de volle 30 mbit download en 3 mbit upload.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9uyuzk.jpg
http://i48.tinypic.com/2822l49.jpg

Aanstaande maandag word ik overgezet naar Tele2 toe.

Na dit topic doorgelezen te hebben kwam ik er achter dat met de nieuwe firmware versie het niet meer mogelijk is om root/admin toegang te krijgen. Aangezien de 'hack' niet meer werkt.

Erg jammer, maar waar ik meer van baal is dat de link naar de snelheidspagina van het modem niet meer (lijkt) te werken.
Klopt dit? En is er een andere mogelijkheid om te zien op welke snelheid mijn modem intraint? Want ben daar wel erg benieuwd naar, aangezien een snelheidstest op internet toch minder betrouwbaar is om te zien welke snelheid je (theoretisch) zou moeten kunnen halen.

[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 04-10-2012 20:34 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Stuur mij een pm zodra je opgeleverd bent, dan kijk ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

[afbeelding]

Edit: Nog een keer een speedtest gedaan en hieronder het resultaat:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2229335533.png
Ik haal dus ook een up die veel hoger ligt dan wat ze zeggen. Even afwachten wat Devian zegt over mijn intrainwaarden. Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar!

/edit: De intrainwaarden van mijn modem:
Line Rate - Upstream (Kbps) 15350
Line Rate - Downstream (Kbps) 59256

[ Voor 6% gewijzigd door slaay op 09-10-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Meet je die waardes over WIFI?
Want je traint zowat maximaal in!
Woon je in de telefooncentrale, of zo? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

cornfed99111 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:46:
Die waardes (intrainwaarden) zijn de waarden op mijn modem. Dus niet gemeten via WiFi.
Mijn verbinding ligt rechtstreeks naar de centrale toe, ipv 'normaal' bij VDSL2 naar de wijkkast toe waar glasvezel ligt.
Mogelijk dat die factor positief uitpakt voor mij in dit geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Fijn voor je, maar je hebt het niet begrepen.
Was misschien te onduidelijk...

Er is een Speedtest.net plaatje te zien en die komt niet in de buurt van de intrainwaardes van je modem.

Dus, heb je die gemeten via WIFI?
Want vaak is dat een bottleneck bij internetverbindingen.
En steeds vaker zie je dat bij hoge kabel en VDSL snelheden.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 10-10-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

cornfed99111 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:14:
Fijn voor je, maar je hebt het niet begrepen.
Was misschien te onduidelijk...

Er is een Speedtest.net plaatje te zien en die komt niet in de buurt van de intrainwaardes van je modem.

Dus, heb je die gemeten via WIFI?
Want vaak is dat een bottleneck bij internetverbindingen.
En steeds vaker zie je dat bij hoge kabel en VDSL snelheden.
Dat was idd via wifi gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dan moet je die testen herhalen met een kabel verbinding.
Je zal zeer waarschijnlijk zien dat je WIFI snelheid achter blijft met wat je werkelijk kan halen op je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
cornfed99111 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:46:
Ik haal geregeld 50/16 :'). Het zou nog wel iets hoger kunnen worden als de telefoonleiding in huis wat korter wordt, dit is nu bijna 20 m :(. Wifi via extra router (150 MBps) beperkt de snelheid tot 15 mbit.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2255532702.png

Dit is via draad getest :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Termi op 21-10-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Het kan nog sneller dan 16Mbit upload >:) :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Devian op 21-10-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-04 20:52
Kan je in de modem van Tele2 een eigen SIP account toevoegen zodat de uitgaande gesprekken via dat gaat?

Heb nu Online en in de huawei modem is het wel mogelijk. Overweeg nu over te stappen naar Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Nee, is niet mogelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Termi schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:47:
[...]
Ik haal geregeld 50/16 :'). Het zou nog wel iets hoger kunnen worden als de telefoonleiding in huis wat korter wordt, dit is nu bijna 20 m :(. Wifi via extra router (150 MBps) beperkt de snelheid tot 15 mbit.
[afbeelding]

Dit is via draad getest :P.
Ziet er goed uit!
Verbazingwekkend wat men door een ouderwetse telefoondraad weet te persen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:55
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2348583781.png

ik ook tevreden :)
ook de upload valt op >:)
zat bij online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2140101076.png

[ Voor 55% gewijzigd door saharoen op 03-12-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Nijdam
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-04 19:10
Ik wou ook nog even een positive melding achterlaten van Tele2..

Mijn upload is onlangs aardig omhoog gekropen.. en mijn download ietswat gedaald.. nou ben ik niet zo'n heftige downloader.. maar beetje RDP, FTP, VPN en GameHosting doe ik weer wat meer aan.. dus voor mij een prima verhouding..

Dank u tele2.. voor uw nette VDSL aansluiting!.. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2362063234.png

(Ik heb trouwens 60/6 VDSL. en zit ook iets van hooguit 500 meter van de centrale.)

[ Voor 9% gewijzigd door E.Nijdam op 09-12-2012 22:58 . Reden: VDSL Abbo info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 487401

Nou, vet goed, 37mbit terwijl je een pakket van 60/6 hebt 8)7 (Ofwel: 50mbit, toch?)

Ik wilde net kijken hoe het erbij stond bij Tele2, want ik zoek een andere provider- maar dit maakt mij niet echt blij. Modem potdicht, verouderde VDSL-techniek en tengevolge alleen een goede snelheid (47mbit vd 50mbit bijv.) als je bedje in de centrale staat...hmmm. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:42

Speedmaster

Make my day...

E.Nijdam schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:57:
Ik wou ook nog even een positive melding achterlaten van Tele2..

Mijn upload is onlangs aardig omhoog gekropen.. en mijn download ietswat gedaald.. nou ben ik niet zo'n heftige downloader.. maar beetje RDP, FTP, VPN en GameHosting doe ik weer wat meer aan.. dus voor mij een prima verhouding..

Dank u tele2.. voor uw nette VDSL aansluiting!.. _/-\o_

[afbeelding]

(Ik heb trouwens 60/6 VDSL. en zit ook iets van hooguit 500 meter van de centrale.)
Sorry maar ik zit op 600 meter van de centrale met een VDSL verbinding van Telfort, Strak 50/5, tis maar wat je dus gewend bent.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Speedmaster schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:15:
[...]

Sorry maar ik zit op 600 meter van de centrale met een VDSL verbinding van Telfort, Strak 50/5, tis maar wat je dus gewend bent.... :o
Hm, als je bij Tele2 zou zitten zou je dan bijna 60/20 halen ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:42

Speedmaster

Make my day...

Fiberspeed is op mijn adres niet leverbaar en het 50/5 pakket is bij Tele2 duurder, daarnaast leveren ze een modem wat compleet dicht getimmerd is en kan ik geen eigen voip nummer configureren.
Kortom Tele2 is niet mijn keus... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 487401

Duurder? Ik dacht juist goedkoper?! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Dacht ik ook....Telfort = 30,- per maand. Tele2 = 12,50 per maand, daarna 27,50 met een jaar abbo.

Maar inderdaad, het modem zit redelijk dicht getimmerd.... straks word er wat afgebroken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik heb sinds gisteren geen vdsl signaal. Zijn er andere mensen met storing postode 3023 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:48
Is Tele2 VDSL nou alleen maar leverbaar uit de centrale of is het maar een gerucht?
Als ik binnenkort aan de wijkkast aangesloten kan worden en Tele2 levert daar ook 10+ upload dan ga ik zeker over op Tele2. Switch erachter, Sip-adapter erachter en gaan!

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tele2 levert VDSL2 uitsluitend vanuit de telefooncentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Tele2 levert een VDSL2 verbinding tot 50Mb/5mb. Indien mogelijk is kan er een hogere snelheid gehaald worden? Een hogere upload verbinding is wel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Update was geen storing modem kaduk ;). Heb donderdag nieuwe binnen gekregen en werkt weer _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:32
Zijn er inmiddels al mogelijkheden om je eigen modem te gebruiken bij Tele2?
Ik was dus te laat als het gaat om root/admin toegang in het modem te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ga komende week overstappen naar Ziggo Z2 kabel, 60/6mbit. Ik zit bij Tele2 op 18/1 terwijl ik hun Fiberspeed pakket had genomen. Nooit behaald, een erg vervelende modem die draadloos niet meer goed werkt, maar Tele2 wil het niet vervangen want volgens hun werkt het wel. Ze willen wel een monteur sturen maar dat kost vrij veel. Tot nu toe via Ziggo beter contact gehad, ik hoop dat ik daar wel een fatsoenlijke stabiele verbinding krijg.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaYsoms
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 10:40
Mijn ervaring met Tele2:

Ik heb problemen met wifi en connectie problemen met mijn ps3/ps4/xbox360 & pc (bedraad aangesloten).

Hoe het verlopen is, ik heb een forum topic geopend op de website van Tele2, hier is nooit een antwoord op gekomen, heel gek want de website geeft aan dat hier spoedig e.d. gereageerd zou worden. Hierna een chat medewerker gesproken, maar deze kon me niet verder helpen.

Toen dacht ik een goed idee om een klacht in te sturen want het probleem staat al gemeld op het forum zonder oplossing. Probleem met de consoles staan letterlijk 100en klachten op het forum van vermeld, dus je zou denken dat het probleem wel bekend zou zijn bij Tele2. Nooit een reactie gehoord op mijn klacht, ben nooit teruggebeld, geen sms & nooit een e-mail als reactie gehad.

Hierna zelf gebeld. Door de medewerker werd er een troubleshoot uitgevoerd maar na een gesprek van ongeveer 30 minuten werd mij verteld het probleem kan niet verholpen worden. Je probleem zal geescaleerd worden naar de afdeling opzeggingen en deze zullen je terugbellen. De afspraak was dat ik dinsdag of woensdag gebeld zou worden.

Woensdag avond en ik ben nog steeds niet teruggebeld. Hierna zelf gebeld, weer dezelfde verhaal toegelicht. Opnieuw werd met mij dezelfde afspraak gemaakt, nu zou ik donderdag gebeld worden.

Zaterdag bel ik zelf wederom. Tot op heden nog niet teruggebeld. Weer werd mij hetzelfde beloofd.

Maandag avond, ik bel wederom zelf opnieuw omdat ik wederom niet ben teruggebeld. Nu kom ik bij de afdeling opzeggingen uit. Hier werd mij verteld dat ik niet kan opzeggen omdat de voorgaande medewerkers geen troubleshoot met mij hebben uitgevoerd... Werd doorverbonden met iemand anders en deze heeft een troubleshoot met mij uitgevoerd en weer werd mij beloofd je zal teruggebeld worden. Hier eindigt het verhaal, want dit laatste staat nog open bij Tele2.

Ik heb van de gang van zaken 3 klachten ingedient, deze worden gewoonweg niet beantwoord omdat er al een klacht openstaat... Mijn problemen word dus gewoon dood gezwegen. Afspraken worden allemaal niet nagekomen en alle problemen die ik ervaar zijn tot op heden nog steeds niet verholpen.

Gekke is Tele2 doet net alsof het probleem heel nieuw is en niet bij hun bekend is, als je het forum naleest en/of op internet zoekt zie je dat talloze klanten exact hetzelfde probleem hebben maar Tele2 doet hier dus niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:48
Het beste is en blijft om een eigen modem / router te gebruiken.
Heb het een tijdje geleden ook bij iemand gedaan, de davolink vervangen door een FritzBox. Internetten ging weer als een trein en consoles hadden geen enkel probleem meer. Snelheid ging zelfs omhoog(van 40Mbit naar 44Mbit).

Meestal doen providers inderdaad niks aan zulke problemen, ze hebben zoiets van "Verbinding werkt, er is internetconnectie dus wij hebben ons deel uitgevoerd". Vandaar dat ik ook zoveel mogelijk eigen spul gebruik. Ze leveren dan meestal wel verminderde support maar dat kan me niet zoveel schelen :9

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste