Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
Voor de 2e keer in 4 weken krijg ik geen WAN-ip toegekend en staan de DNS-servers op 192.168.1.1. Dit maal werkte een harde reset en zelfs een nieuwe firmware-upgrade niet. Het VDSL-lampje brandt gewoon, maar tsja...geen Internet dus.

Volgens de technische helpdeskmedewerker is het probleem doorgespeeld naar het hoofdkantoor, maar kan het nog wel 5 werkdagen duren voordat het probleem is opgelost.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
Van de afgelopen 10 weken heb ik al 6 weken geen gebruik kunnen maken van Tele2 VDSL....daar komt nu dus (zo te horen) WEER een week bij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:04

DancePlaza

ninja

Neut72 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:16:
Voor de 2e keer in 4 weken krijg ik geen WAN-ip toegekend en staan de DNS-servers op 192.168.1.1. Dit maal werkte een harde reset en zelfs een nieuwe firmware-upgrade niet. Het VDSL-lampje brandt gewoon, maar tsja...geen Internet dus.

Volgens de technische helpdeskmedewerker is het probleem doorgespeeld naar het hoofdkantoor, maar kan het nog wel 5 werkdagen duren voordat het probleem is opgelost.

probeer ff danielle te benaderen via twitter, http://twitter.com/#!/tele2webcare

zij zal je binnen korte tijd contact opgenomen om het probleem op te lossen voorje. het is beter dan via de help desk.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
DancePlaza schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:34:
[...]

probeer ff danielle te benaderen via twitter, http://twitter.com/#!/tele2webcare

zij zal je binnen korte tijd contact opgenomen om het probleem op te lossen voorje. het is beter dan via de help desk.
Hoe benader je iemand via Twitter? :P

You can't send a message to a user who is not following you.

En als je @tele2webcare gebruikt kun je in zo weinig tekens natuurlijk ook niet uitleggen wat er aan de hand is.

En hoe zie je het antwoord? :P

[ Voor 22% gewijzigd door Neut72 op 28-06-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
Neut72 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:16:

Hou je ons op de hoogte van het eventuele antwoord van Tele2? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn modem/router. Dit gebeurt minstens 1 keer per week, maar gelukkig lost een harde reset het tot nog toe op (al duurt het 5 tot 10 minuten eer ik weer een WAN-ip toegekend krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Neut72 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:58:
[...]

Hoe benader je iemand via Twitter? :P

You can't send a message to a user who is not following you.

En als je @tele2webcare gebruikt kun je in zo weinig tekens natuurlijk ook niet uitleggen wat er aan de hand is.

En hoe zie je het antwoord? :P

zie je dm :)
ai geen dm :(

dan maar zo:

gewoon een bericht sturen naar @tele2webcare, geen persoonlijke details meesturen iedereen op twitter ziet dat :) gewoon zeggen dat je veel problemen hebt met vsdl en dan krijg je een antwoord terug dat je een dm moet terug sturen (als het goed is zal @tele2webcare je gaan followen) Dan kan je alle info toesturen per DM.

wees kort en bondig of verwijs naar een http://pastebin.com/ site waar je probleem hebt beschreven, nadat het verhaal is gedaan wordt je vaak binnen een aantal dagen contact opgenomen telefonisch en dan wordt er contreet afgesproken hoe je probleem opgelost gaat worden.

[ Voor 45% gewijzigd door DancePlaza op 28-06-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
schelling schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:57:
[...]

Hou je ons op de hoogte van het eventuele antwoord van Tele2? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn modem/router. Dit gebeurt minstens 1 keer per week, maar gelukkig lost een harde reset het tot nog toe op (al duurt het 5 tot 10 minuten eer ik weer een WAN-ip toegekend krijg)
Hier lukte het een aantal weken geleden ook gewoon met een reset naar fabrieksinstellingen en een harde reset. Nu dus niet meer.

Sterker nog; zelfs een reserve VDSL-modem gaf precies hetzelfde probleem.

Het is duidelijk dat het probleem dus niet aan mijn kant ligt, maar aan de kant van de centrale (van KPN), de apparatuur (die Tele2 daar gezet heeft) of het systeem dat Tele2 bij zichzelf heeft staan.

Buiten dat ik ontiegelijk geïrriteerd ben dat het zo lang moet duren ben ik ook zeer boos over de manier waarop de helpdesk me de 1e en 3e keer (van de 4x) heeft benaderd. Beide keren was er geen enkele interesse in de feiten en werd er gewoon een script afgehandeld of deed de eikel aan de andere kant alsof ik achterlijk was en het DUS wel aan mij zou liggen. Er werd totaal niet geluisterd naar mijn verhaal en aan het eind van het 3e telefoontje heb ik er gewoon de hoorn opgegooid. Verder praten had geen enkele zin.

Volgens mij was het beide keren dezelfde idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379075

Je kunt proberen in de router het ip te releasen en vervolgens vanaf een andere interne pc een nieuw wan-adres te krijgen. Of als het mogelijk is het wan-mac adres van het modem veranderen en dan resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drommel
  • Laatst online: 12-08-2023
Nou, hier komt weer een nieuwe gebruikerservaring bij:

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik fiberspeed aangevraagd, met daarbij de machtiging voor tele2 om mijn oude abbo op te zeggen. Dit uiteraard met het idee dat ik dan zo kort mogelijk zonder internet zou zitten omdat dat oversluiten tegenwoordig zou zorgen dat je verbindingen vrij netjes kunnen aansluiten.
Afgelopen maandag was de opgegeven datum dat mijn abonnement van start zou gaan. Jammer dat mijn telfortaansluiting toen al een week was afgesloten...
Goed, daarbij geef ik tele2 het voordeel van de twijfel, dit zou ook bij Telfort, mijn oude provider, kunnen liggen. Maar afgelopen maandag had ik ook nog steeds geen tele2. En zoals ik nu zie heb ik hetzelfde bekende probleem; geen wan IP vanaf tele2.

Enkele telefoontjes en 5 dagen verder heb ik nog steeds geen internet, zo krijg ik een goede indruk Tele2!
Ook aan de telefoon konden er natuurlijk geen enkele uitspraken gedaan worden over wanneer de storing verholpen zou zijn. Toen heb ik wel aangegeven dat ik als nieuwe klant natuurlijk niet zoveel geduld heb, en dat ik volgende week toch heel hard ga kijken naar een andere provider als het probleem dan nog niet verholpen is, maar als ik dit topic zie geeft me dat niet veel goede hoop :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:38
mijn ouders hebben ziggo alles in een basis
nu willen ze misschien overstappen naar tele2 alles in een.

Komt mijn vraag: moet hier ook nog een kpn lijn gehuurt worden, aangezien alles nu via de kabel gaat.
zo ja wat kost dat extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
m4ni4k-4live schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:44:
mijn ouders hebben ziggo alles in een basis
nu willen ze misschien overstappen naar tele2 alles in een.

Komt mijn vraag: moet hier ook nog een kpn lijn gehuurt worden, aangezien alles nu via de kabel gaat.
zo ja wat kost dat extra.
vDSL2 gaat bij tele2 zonder extra lijn of lijn huur. Volgens mij is dat zelfs een vereiste. Althans ik heb er geen andere lijn naast en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drommel
  • Laatst online: 12-08-2023
Nou, na 5 dagen storing is het dan eindelijk zover, mijn vdsl verbinding loopt.
Na het resetten van het modem zag ik ineens een IP.
En de resultaten maken gelukkig een hoop goed, nu maar hopen dat de verbinding een beetje stabiel blijkt..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1387329191.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:38
StraightOn.NL schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:18:
[...]

vDSL2 gaat bij tele2 zonder extra lijn of lijn huur. Volgens mij is dat zelfs een vereiste. Althans ik heb er geen andere lijn naast en het werkt perfect!
Oke bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
drommel schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:25:
Nou, na 5 dagen storing is het dan eindelijk zover, mijn vdsl verbinding loopt.
Na het resetten van het modem zag ik ineens een IP.
En de resultaten maken gelukkig een hoop goed, nu maar hopen dat de verbinding een beetje stabiel blijkt..

[afbeelding]
dat ziet er dan toch goed uit zeg, mijn verbinding wordt begin augustus opgeleverd, ben benieuwd. wat het gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:47
Ik heb nu inmiddels ruim een half jaar Fiberspeed en hij is nog nooit uitgevallen.

Downloaden met sabnzb (via Eweka) gaat bijna altijd continue boven de 5.5 mb/s en vaak zelfs continue 5.7 mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1421755968.png

niet slecht maar goed 5mb/s was leuker geweest.
ik vroeg me alleen af hoe ik nu forwarding op die modem kan instellen?
er komt sowieso een popup voor dsl router, ik dacht dat je toch nog wel iets van een uitgekleed menu zou moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
IRCfreAk schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:28:
[afbeelding]

niet slecht maar goed 5mb/s was leuker geweest.
ik vroeg me alleen af hoe ik nu forwarding op die modem kan instellen?
er komt sowieso een popup voor dsl router, ik dacht dat je toch nog wel iets van een uitgekleed menu zou moeten krijgen?
http://tele2.gebruikers.eu/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 08:55
Ik heb de laatste tijd dat de verbinding continue wegvalt. Ik gebruik het bijgeleverde Comtrend modem. Ik las dit probleem toevallig een keer eerder. Dit zijn de symptonen:

- Internet valt spontaan weg op de meest onvoorspelbare momenten. Soms 3x per dag, soms 2x per week.
- Modem deelt geen DHCP meer uit en reageert niet op pings als ik zelf een IP invoer.
- Zowel bekabeld op het modem als wireless (het netwerk is wel gewoon te vinden in Windows maar hij connect gewoon niet)
- Op het modem branden alle lampjes gewoon nog groen! Zowel de LAN, WLAN als VDSL. Sterker nog ze knipperen zelfs, dus het lijkt niet eens op een vastgelopen modem.

Nou heb ik een tijd een tijdsklok erop gezet zodat hij elke ochtend even reboot, in de hoop dat het modem het vervolgens een hele dag weer aan kan. Helaas maakt dit niets uit. Ik gebruik nog twee routers (zonder de WAN poort te gebruiken, dus puur als accespoint) achter het modem.

Ik vermoed dat het modem niet helemaal lekker is, iemand suggesties?

De helpdesk weet het ook niet. Ze sturen wel een monteur langs volgende week, maar als die erachter komen dat het 'mijn schuld' is dan kost het me 80 euro. Het liefst probeer ik dus zo snel mogelijk nog een aantal dingen.

Helaas kan ik niet in een log kijken van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

@justin_ti: zo te zien lijkt het op een probleem met je modem. Ik heb soortgelijke problemen alleen als ik grote bestanden upload dan loopt het fiberspeed modem ongeveer 2 minuten vast en daarna gaat het weer verder.

Aangezien je zelf al een goede diagnose hebt gesteld weet je nu al dat de niet zo snuggere tele2 monteurs nooit iets nuttigs zullen vinden. Kun je het modem niet gewoon omruilen voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
Ik heb exact hetzelfde probleem en heb dezelfde symptomen ook bij andere gebruikers gelezen (hier op GoT en ook op het gebruikersforum van Tele2)
De monteur zal niets vinden is mijn vermoeden en het probleem zal blijven bestaan ben ik bang.
Je kunt eventueel deze thread lezen en zelf concluderen of jij hetzelfde probleem hebt.
Ik heb dezelfde ervaring gehad en ben door dezelfde procedure gegaan. Eindresultaat was een nieuw modem, maar het probleem is niet helemaal weg. Enige verschil is dat het "wegvallen van internet" minder vaak voorkomt. Met minder bedoel ik dat het nu gemiddeld 2x per week voorkomt.

[ Voor 44% gewijzigd door schelling op 17-08-2011 15:40 ]

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 08:55
Hmm ik ben blij om te horen dat er meer mensen zijn die het hebben. Of eigenlijk niet, ik weet het nog niet haha. Ik heb inmiddels de FTP server offline gehaald. Een zo goed als niet gebruikte private server hoor, maar ik had het idee dat het modem het niet aan kan als hij zo nu en dan een verbindingsrequest krijgt. Wat op zich natuurlijk niet zou moeten.

Mijn snelheid was eerst maar 11 mbit. Het israpunt zag er een beetje viezig uit dus ik heb gewoon de aansluiting van de muur weggegooid en er zelf een draad (30 cm cat5e met een RJ11 stekker) aan gesoldeerd en netjes afgetaped. De snelheid en stabiliteit zijn wel iets beter geworden sinds dien, maar ik kom niet boven de 15mbit :(

Ik zal eens testen of bij mij het probleem ook ontstaat als ik switch tussen Wireless en LAN. De monteur kan wellicht niets doen, maar ze hebben mij wel gezegd dat als de snelheid niet hoger komt er wel een compensatie plaats zal vinden (er zijn dus eigenlijk 2 problemen, snelheid en stabiliteit van het modem)

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:47
Ik heb het pakket net geïnstalleerd. Het is merkbaar sneller dan Telfort hopelijk ook minder storingen dan bij Telfort, Mijn stats voor de liefhebber:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1438473762.png

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Die problemen met die Comtrend had ik ook...maar sinds ik er een Linksys E4200 er achter heb hangen die het verkeer regeld heb ik nog geen uitval gehad...Nog een voordeel...heb nu eindelijk een fatsoenlijk wireless netwerk!

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:47
Ik vreesde het ergste na alle negatieve reviews hier maar ik ben zeer tevreden tot nu toe, uitstekende en vriendelijke klantenservice, zonder problemen krijg ik een nieuwe kabel opgestuurd, geen wachttijd en de snelheid is zeer constant en zeer snel. Enige minpuntje is bij de klantenservice dat ze gelijk vragen wat is uw postcode, komt een beetje onpersoonlijk over, dacht eerst dat ik met een computer sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Schoonmaken van de draadjes in de muur heeft bij mij ook niet geholpen. Dit lijkt erg op een probleem met een Draytek router die ik vroeger had: uitval bij veel upload of veel connecties. Probeer eens wat torrents aan te zetten en je verbinding 100% te belasten voor een tijde kijken of ie vastloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:14:
Schoonmaken van de draadjes in de muur heeft bij mij ook niet geholpen. Dit lijkt erg op een probleem met een Draytek router die ik vroeger had: uitval bij veel upload of veel connecties. Probeer eens wat torrents aan te zetten en je verbinding 100% te belasten voor een tijde kijken of ie vastloopt
Met andere adsl modems heb ik ook meerdere vastlopers gehad, bij vnc connecties bijv. liep mijn modem ook regelmatig vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 20:40
Ik ga vanavond over naar tele2, zal mijn bevindingen hier posten. Zat op Internl (via BBNed) en ik had van die copperjet 816 en later 1616 modems. Die stopten er bij mij ook regelmatig mee. Dat was oververhittig, maar als je de rubber pootjes verving met 8mm pluggen dan staat je modem hoger en kan de hitte onder beter weg. Maar werd pas beter toen ik een linksys ADSL2+ modem had neergezet.

Dus modem perikelen heb je niet alleen bij Tele2. Sterker nog mijn squashmaat is aan zijn 5e UPC kabelmodem bezig wegens compleet wegvallen internet.

Maar goed vanavond installatie na 18-en moet ik signaal hebben. Iedere fase is overigens door tele2 via mail en sms keurig gecommuniceerd.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1491019792.png
Ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vandaag lag onze verbinding er uit, paar keer gereset etc maar niets hielp. Dus helpdesk gebeld, ging wat mis werd ik netjes teruggebeld. Probleem opgelost maar het viel die jongen op dat wij maar een 15mb binnen kregen dus woensdag komt er een monteur langs om te kijken, denk niet dat het veel gaat helpen maar ach.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 24-04 23:59
justin_ti schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:23:
Ik heb de laatste tijd dat de verbinding continue wegvalt. Ik gebruik het bijgeleverde Comtrend modem. Ik las dit probleem toevallig een keer eerder. Dit zijn de symptonen:

- Internet valt spontaan weg op de meest onvoorspelbare momenten. Soms 3x per dag, soms 2x per week.
- Modem deelt geen DHCP meer uit en reageert niet op pings als ik zelf een IP invoer.
- Zowel bekabeld op het modem als wireless (het netwerk is wel gewoon te vinden in Windows maar hij connect gewoon niet)
- Op het modem branden alle lampjes gewoon nog groen! Zowel de LAN, WLAN als VDSL. Sterker nog ze knipperen zelfs, dus het lijkt niet eens op een vastgelopen modem.

Nou heb ik een tijd een tijdsklok erop gezet zodat hij elke ochtend even reboot, in de hoop dat het modem het vervolgens een hele dag weer aan kan. Helaas maakt dit niets uit. Ik gebruik nog twee routers (zonder de WAN poort te gebruiken, dus puur als accespoint) achter het modem.

Ik vermoed dat het modem niet helemaal lekker is, iemand suggesties?

De helpdesk weet het ook niet. Ze sturen wel een monteur langs volgende week, maar als die erachter komen dat het 'mijn schuld' is dan kost het me 80 euro. Het liefst probeer ik dus zo snel mogelijk nog een aantal dingen.

Helaas kan ik niet in een log kijken van het modem.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige provider, volgens mij Telfort. Ik zet het modem dus ook maar elke avond uit om 's ochtends weer mooi te laten rebooten. (btw het is al bijna 2 jaar terug dus ik weet de feiten niet meer precies), maar internet viel dan ook weg, werden geen nieuwe IP's verstrekt, het modem liep dan ook voornamelijk vast als ik bijvoorbeeld mijn PC aanzette of een laptop ernaast aanzette. Ik kon de router dan wel nog bereiken via de webinterface maar ik merkte op dat als ik instellingen probeerde te wijzigen of probeerde te rebooten hij dit niet deed!

Ik heb toen Telfort (na lang smeken) gevraagd om mij nieuwe firmware te sturen die ik zelf erop zette of mij een nieuw modem te sturen. Ze stuurden mij netjes de firmware per zip toe. Update gedaan en alles werkte weer perfect. Ik had echter wel nog steeds de neiging om hem uit te zetten 's avonds en na verloop van tijd probleem weer terug. Wederom zelfde firmware geflashed, probleem weer opgelost. Toen ik hem niet meer uitzette bleek het probleem ook verholpen.

Wat bleek nou, door het veelvuldig resetten of aan-uitschakelen kan er toch schade in de firmware ontstaan waardoor hij uiteindelijk dus steeds vastliep en het probleem eigenlijk erger werd. PS. dit is niet mijn eigen conclusie maar heb ik ook hier ergens van GoT of vergelijkbaar geplukt, maar ik kan er gezien het feit dat de condensatortjes nogal eens vage piekstroomjes kunnen geven wel iets bij bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:50

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het is zowiezo niet slim om dat soort appartuur constant aan en uit te zetten, die apparaten worden gemaakt om 24/7 te draaien. Vergelijk het met een server, de kans dat er iets stuk gaat is erg groot als je hem een keer uitzet.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1503174491.png

Sinds vrijdag is m'n 20mbit adsl lijn omgezet naar 50mbit.
Kom niet hoger dan 30.

Kan ik er op deze gronde nog kostenloos van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Geloof dat 30 Mb de ondergrens is..

beeldaandemuur

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Beetje spijtig, kreeg te horen dat Tele2 ook niets aan mijn snelheid kon doen. Het ligt aan de KPN lijn en de medewerker van Tele2 zei dat KNP die lijnen niet meer "repareert" omdat zij er geen winst op maken. Dus dan is het hopen op glasvezel in Groningen. Ooit.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Overgestapt van online 20/1 Mbit.
De snelheid is zoals ik verwacht had op 1,1 km van de centrale, het ging me dan ook voornamelijk om de upload snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1506523420.png
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1508860627.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik had tele2 20mbit en haalde een +/-12 mbit eruit.

Al een hele tijd geleden overgestapt naar tele2 60mbit.
Nu haal ik +/-18 mbit down :')

Monteur was bij mij heeft alles binnen en buiten gechecked.
Er is iets mis tussen de kast die buiten staat en de centrale.
Want een meting geeft aan dat de centrale 5x verder weg is van die kast dan de werkelijke afstand.

Er kon niks aan gedaan worden zeiden ze :').
Ik ben maar bij 60mbit gebleven ivm de kleine 6mbit winst :')

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een Tele2 Internet+Bellen+Televisie abonnement van 50 mbit. Ik haal volgens de speedtest van Tele2 zelf maximaal 16 mbit (als de tv-decoder uit staat). Dit komt ook overeen met mijn ervaringen (met usenet bijvoorbeeld). Dit is uiteraard veel te traag dus wil ik in contact komen met Tele2.

Het probleem is alleen dat de telefonische dienst alleen stilte is als ik bel (wel welkomstbericht) en vervolgens wordt na 1:56 min de verbinding van hun kant verbroken. Dit is al de hele week het geval. De enige andere manier om contact te krijgen met Tele2 is via de live chat op de site van Tele2. Daar vertellen ze me alleen al de hele week dat ze daar mijn type abonnement niet ondersteunen en dat ik moet bellen. Als ik vervolgens uitleg dat dat niet werkt wordt ik als vervelende klant ervaren en sluiten ze de live chat. Om te huilen die service!

Mijn punt is dus: Neem geen Tele2. Ik zelf zal in het vervolg nooit meer voor Tele2 kiezen en zal ook iedereen aanraden om even verder te kijken en liever wat meer te betalen voor de service dan de goedkope Tele2 te kiezen.

Heeft iemand trouwens een tip hoe ik wel een Tele2 persoon kan contacten die me kan helpen? Op de live chat zeggen ze dat bellen echt mijn enige optie is. Ik bel overigens mobiel via T-Mobile. Hebben jullie ook deze ervaringen met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Via de virtuele assistent een klacht indienen en dan wordt er meestal na 24 uur contact met je opgenomen...

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
KL643 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:28:
Via de virtuele assistent een klacht indienen en dan wordt er meestal na 24 uur contact met je opgenomen...
Gedaan! Dankje voor de tip. Nu hopen dat ze inderdaad gaan bellen. Ik had overigens al 4 keer aan de live chat mensen gevraagd of ze niet konden zorgen dat iemand mij belde, maar dat was volgens hen onmogelijk. Blijkbaar kan het dus wel, maar moet je eerst een klacht hebben... Logisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
martynvs schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:17:
Ik heb een Tele2 Internet+Bellen+Televisie abonnement van 50 mbit. Ik haal volgens de speedtest van Tele2 zelf maximaal 16 mbit (als de tv-decoder uit staat). Dit komt ook overeen met mijn ervaringen (met usenet bijvoorbeeld). Dit is uiteraard veel te traag dus wil ik in contact komen met Tele2.

Het probleem is alleen dat de telefonische dienst alleen stilte is als ik bel (wel welkomstbericht) en vervolgens wordt na 1:56 min de verbinding van hun kant verbroken. Dit is al de hele week het geval. De enige andere manier om contact te krijgen met Tele2 is via de live chat op de site van Tele2. Daar vertellen ze me alleen al de hele week dat ze daar mijn type abonnement niet ondersteunen en dat ik moet bellen. Als ik vervolgens uitleg dat dat niet werkt wordt ik als vervelende klant ervaren en sluiten ze de live chat. Om te huilen die service!

Mijn punt is dus: Neem geen Tele2. Ik zelf zal in het vervolg nooit meer voor Tele2 kiezen en zal ook iedereen aanraden om even verder te kijken en liever wat meer te betalen voor de service dan de goedkope Tele2 te kiezen.

Heeft iemand trouwens een tip hoe ik wel een Tele2 persoon kan contacten die me kan helpen? Op de live chat zeggen ze dat bellen echt mijn enige optie is. Ik bel overigens mobiel via T-Mobile. Hebben jullie ook deze ervaringen met de klantenservice?
Misschien wat contact gegevens invullen in je tweakers/got profiel zodat een eventuele medewerker die meekijkt op dit topic je vinden kan in hun systemen om even te kijken >:) ?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
KL643 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:28:
Binnen 24 uur een mail! Met... de mededeling dat ik moet gaan bellen.. 8)7
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 14843082, stuur ik u hierbij dit bericht.

Naar aanleiding van uw vraag hebben wij begrepen dat uw internetverbinding te traag werkt.

Uit onze gegevens blijkt dat de geleverde ADSL snelheid boven de norm ligt.
Hierbij sturen we u een verklaring en enkele tips betreffende de snelheid van uw internetverbinding:
Let op: deze verklaring geldt alleen voor een PC die voldoet aan de minimum systeemeisen en met een UTP-kabel is verbonden aan uw modem.

Voordat u de onderstaande opties doorneemt dient u eerst de volgende stappen te ondernemen:

[Vervolgens volgt een lijst met tips voor de niet-tweakers onder ons]

Wanneer u nog steeds constateert dat uw verbinding traag werkt, dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze telefonische klantenservice.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Inger
Tele2 Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Devian schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:06:
[...]

Misschien wat contact gegevens invullen in je tweakers/got profiel zodat een eventuele medewerker die meekijkt op dit topic je vinden kan in hun systemen om even te kijken >:) ?
Is mijn referentienummer ook goed? Dat is 14843082 namelijk lees ik net. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Even kijken of ik er dit weekend aan toe kom, anders maandag. Denk dat ik wel iets met dat nummer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 02:53:
Even kijken of ik er dit weekend aan toe kom, anders maandag. Denk dat ik wel iets met dat nummer kan.
Dat zou top zijn. Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Ik bel nu maar met mijn vaste lijn ik wordt na 30 seconden opgehangen bij Tele2 als ik met TMobile bel, mijn vrouw belt ook met TMobile maar die heeft het probleem niet.

Als je na de welkomstboodschap niet meteen een keuze optie krijgt ben je kansloos. Dit lijkt mij dus meer een TMobile probleem dan Tele2.

Ik heb zelf nog steeds goed internet, ben wel aan mijn 2e modem al bezig in 2 weken tijd, maar dat is omdat ik mijn 2e TV decoder niet wil werken. De nieuwe die ze gestuurd hadden blijft hangen in loading schijnt een bekend probleem te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1512378880.png
Met het nieuwe modem ben ik wel iets langzamer, maar met downloaden is die veel stabieler. Kan nu TV kijken en nog steeds met 4 megabyte (niet bit byte :) ) per seconde downloaden.

De klantenservice is me nog steeds erg behulpzaam. En als mijn 2e decoder werkt dan moest ik alleen nog even contact zoeken voor een lichte schadevergoeding. 6 keer bellen ala 10 cent per minuut is niet goedkoop en 5 euro betalen voor een extra decoder die het niet doet is ook niet de bedoeling.

Maar vooralsnog ben ik blij dat ik overgestapt ben op tele2, superverbinding voor een hele scherpe prijs.

Mocht iemand twijfelen of extra routers in bridge een probleem opleveren. Heb een sitecom en een dlink doorgelust aan elkaar en gekoppeld aan Tele2 en dat werkt super. Heb de Wifi van Tele2 wel uitgezet overigens. Die is nu standaard wel beveiligd, want ergens in mijn straat zit iemand met een oude Tele2 modem zonder pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
martynvs schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:11:
[...]

Dat zou top zijn. Alvast bedankt voor de moeite!
Ik heb je gevonden... ja je bent wel in een lekker loopje terecht gekomen zie ik al ;) daar gaan we je even uithalen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Devian schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:56:
[...]

Ik heb je gevonden... ja je bent wel in een lekker loopje terecht gekomen zie ik al ;) daar gaan we je even uithalen :+.
Ik weet niet wat dat inhoudt, maar het klinkt goed om te horen dat je er aan werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
martynvs schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:15:
[...]

Ik weet niet wat dat inhoudt, maar het klinkt goed om te horen dat je er aan werkt! _/-\o_
Ja.. hebben er ook naar gekeken en er word contact met je opgenomen deze week, maar het zal niet goed nieuws zijn.

Het lijkt erop dat de KPN grondkabels er niet goed aan toe zijn bij je in de buurt, gezien jij maar ook je buren allemaal de snelheid niet halen die je zou verwachten op deze afstanden tot de centrale.

Als jij de enige in je buurt zou zijn met een slechte lijn dan zouden we KPN aansturen en zouden ze onderzoek doen en het probleem wellicht kunnen oplossen, echter in dit geval word er niets mee gedaan omdat de hele buurt een slechtere lijn heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

martynvs schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:17:

via twitter werkt het prima,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Devian schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:48:
[...]

Ja.. hebben er ook naar gekeken en er word contact met je opgenomen deze week, maar het zal niet goed nieuws zijn.

Het lijkt erop dat de KPN grondkabels er niet goed aan toe zijn bij je in de buurt, gezien jij maar ook je buren allemaal de snelheid niet halen die je zou verwachten op deze afstanden tot de centrale.

Als jij de enige in je buurt zou zijn met een slechte lijn dan zouden we KPN aansturen en zouden ze onderzoek doen en het probleem wellicht kunnen oplossen, echter in dit geval word er niets mee gedaan omdat de hele buurt een slechtere lijn heeft.
Bedankt voor de moeite Devian!

Ik snap de redenatie alleen niet helemaal. Als slechts 1 huishouden last heeft, dan komt KPN wel in actie, maar als het om een hele buurt gaat, dan wordt er geen actie ondernomen? Of komt het doordat de aard van de oorzaak wat lastiger is als het de hele buurt betreft? Diepere kabels ofzo?

In elk geval wil ik dan wel op zijn minst mijn abonnement terugschroeven naar 20 mbit als blijkt dat er niets aan gedaan kan worden. Zonde om 10 euro per maand extra te betalen dan. Ik neem aan dat ik dit kan afspreken als contact met me wordt opgenomen?

Nogmaals bedankt voor het stoppen van energie in dit probleem! Fijn dat ik alsnog antwoorden kan krijgen op mijn vragen (ook al gaat het via GoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
De downgrade ga je aangeboden krijgen, je mag eventueel denk ik ook kostenloos opzeggen als je dat wilt.

Inderdaad, doordat het de hele buurt betreft is het dus een ingewikkelder probleem. Als 1 klant in de buurt een probleem heeft dan wil het wel eens zijn dat een kruisdraad ergens niet goed gemonteerd zit en je daardoor signaalverlies hebt. Het kan ook zijn dat net het kabeltje waar jij op zit niet lekker is, en dan kunnen ze je vaak op een ander kabeltje aansluiten. Als de hele buurt een slechte verbinding heeft laat dat gewoon zien dat er geen klein probleem is maar dat alle koperkabels in de grond slecht zijn. Deze kabels worden niet meer vervangen. En jou op een andere kabel zetten heeft dus ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Weer bedankt voor de info Devian!

Ik vraag me af of het zin heeft om het abonnement op te zeggen. Zover ik weet zijn de andere aanbieders ook alleen beschikbaar via de KPN koperkabels in de grond, dus zal overstappen geen effect hebben op mijn internetsnelheid. Toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Klopt. De kabels blijven hetzelfde verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn vader heeft een 20 mbps abonnement maar haalt draadloos 600 k/sec met de modem vlakbij.
Volgens tele2 is dit normaal draadloos, hij zit 1500 meter van de centrale. Dit is niet heel dichtbij maar volgens mij moet er meer in zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Maakt hij gebruik van Windows XP? Dan is dit normaal, en zit de limitatie in windows zelf. TCP/IP Optimizer kan dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Dames en Heren,

Mijn 2e decoder doet het nu ook eindelijk. Had wel weer een aanmeld probleem, maar het MAC adres stond niet goed geregisteerd bij Tele2 (moest dus wel weer bellen a 10 cent per minuut). Mijn oude nietwerkende decoder stond er nog in en je mag blijkbaar max 2 decoders op je naam hebben. Dus mochten mensen een vervangende decoder krijgen die lang doet over aanmelden, dan is dat waarschijnlijk de oorzaak.

Dan netwerktechniosch, in het nieuwe Tele2 modem maakt het qua poorten niet uit in welke poort internet/tv zit. En nu werkt het in mijn slaapkamer ook via mijn gebridgde Router voor internet. Mijn netwerkstroom pluggen kunnen weer in de kast :)

Dus voorlopig weer helemaal blij met Tele2. Dit om een positieve reactie nog maar eens te benadrukken.

P.S. Nee ik werk niet bij Tele2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 17:19
Nou, wij zijn sinds vandaag ook over. van een denderende 1.6MB/sec down, 100kB/sec up, naar een niet-zo-denderende 1.8MB/sec down, maar wel 500kB/sec up... Jammer, had eigenlijk heel wat meer verwacht gezien mijn korte afstand tot de centrale (ik kan het gebouw zelfs zien vanuit deze kamer) :( Zie dat veel van jullie dit ook hebben, is er hoop op verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:11
elnaeth schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:14:
Nou, wij zijn sinds vandaag ook over. van een denderende 1.6MB/sec down, 100kB/sec up, naar een niet-zo-denderende 1.8MB/sec down, maar wel 500kB/sec up... Jammer, had eigenlijk heel wat meer verwacht gezien mijn korte afstand tot de centrale (ik kan het gebouw zelfs zien vanuit deze kamer) :( Zie dat veel van jullie dit ook hebben, is er hoop op verbetering?
Dat ziet er niet heel goed uit, misschien verstandig om even je ISRA open te schroeven en te kijken of daar geen corrosie/stof zit. dus dat de anders mooi schoon op het isra zijn.
Eventueel even opnieuw stukje strippen dit kan veel verschil maken op deze techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
Zal het vandaag nog eens allemaal opnieuw aanleggen dan. Heb toendertijd voor de adsl2+ verbinding het hele huis al overhoop gehaald om van 30 meter naar 3 meter telefoonkabel te gaan (voorheen stond de router op mijn kamer omdat daar ook de switches en server stonden). Misschien onderhand wel eens tijd om inderdaad op roest en stof na te gaan kijken op het ISRA punt.

Kan overigens ook zijn dat Tele2 nog niet helemaal klaar was, of de router, want ik heb nu opeens keihard 3.3MB/sec op sabnzbd, en behoorlijk stabiel. Blijkbaar is er iets veranderd terwijl ik sliep, want daarvoor was het een heel instabiele schommelende lijn van maximaal 1.8MB/sec. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Devian schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:48:
[...]

Helaas is het Tele2 niet gelukt om tijdig contact met me op te nemen. Wat een service is dit toch... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
elnaeth schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:34:
Zal het vandaag nog eens allemaal opnieuw aanleggen dan. Heb toendertijd voor de adsl2+ verbinding het hele huis al overhoop gehaald om van 30 meter naar 3 meter telefoonkabel te gaan (voorheen stond de router op mijn kamer omdat daar ook de switches en server stonden). Misschien onderhand wel eens tijd om inderdaad op roest en stof na te gaan kijken op het ISRA punt.

Kan overigens ook zijn dat Tele2 nog niet helemaal klaar was, of de router, want ik heb nu opeens keihard 3.3MB/sec op sabnzbd, en behoorlijk stabiel. Blijkbaar is er iets veranderd terwijl ik sliep, want daarvoor was het een heel instabiele schommelende lijn van maximaal 1.8MB/sec. Apart.
Dat is wel heel erg vreemd zo in een keer. probeer het modem gewoon direct op je ISRA aan te sluiten.
Vanaf daar kan je gerust verder met UTP zonder verlies van snelheid. Fiberspeed (VDSL) is nogal gevoelig voor storingen mbt verlengen van isra elke vertakking/verlenging is met een lijnmeting heel goed te zien. Zo eens een klant gehad die van 6mbit naar strak 20Mbit (abbo) ging doordat het isra gewoon geoxideerd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
Modem staat in de kelder direct bij het ISRA punt, met ongeveer een meter of 5-6 kabel er aan. Morgen zal ik eens naar de winkel gaan en nieuwe 4 aderige ronde kabel halen om vanaf het israpunt alles opnieuw aan te leggen, misschien kan ik er nog een paar mbit uit persen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
elnaeth schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:54:
Modem staat in de kelder direct bij het ISRA punt, met ongeveer een meter of 5-6 kabel er aan. Morgen zal ik eens naar de winkel gaan en nieuwe 4 aderige ronde kabel halen om vanaf het israpunt alles opnieuw aan te leggen, misschien kan ik er nog een paar mbit uit persen :)
Ben benieuwd, houd ons maar even op de hoogte. probeer isra->modem zo kort mogelijk te maken als het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286132

Ik dump hem maar ff hier omdat ik er niet helemaal uitkom en twijfel 8)7 en ook de tegenstrijdige berichtgeving vanuit Tele2 zelf, de webcare zegt dat VPN mogelijk is en de helpdesk zegt dat het niet kan....het wordt niet ondersteund dat weet ik... maar is het technisch wel mogelijk? Als ik het modem standaard aanzet kan ik niet thuiswerken en een VPN verbinding opbouwen met kantoor gaat fout zodra er data overeen moet, het inloggen lukt dus.

ik wil het Tele2 (Comtrend modem) vervangen voor een Draytek 2750 die PTM aankan. Waar kan ik de juiste settings vinden voor het opbouwen van de VDSL verbinding voor Tele2?

Info/hulp is zeer welkom!

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Deze settigns zijn niet te vinden.

Zodra je op de Comtrend DMZ instelt naar het IP van je PC "zou" VPN moeten werken, echter zoals de klantenservice ook aangeeft word dit verder niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-04 20:05
Na een folder in de bus gehad te hebben van Tele2 voor een fiberspeed abonnoment zijn wij overgestapt op Tele2.

Echter vertoont het een aantal problemen, zo lijkt, met name 's avonds, het internet er constant heel kort uit te vallen wat resulteert in gemiste berichten in bijvoorbeeld gtalk, of het uitvallen van internet radio.

Verder schokt het TV beeld ook af en toe.

Ook heb ik poorten opengezet om een Teamspeak server te hosten, Als ik check of de poorten open staan met het PFPortCheck Program, van portforward.com, zegt hij dat ze open zijn, alleen je kan niet connecten naar de server. Static IP instellen in de modem is mij niet gelukt, dus dat is nu in windows gedaan.
Echter als ik dit doe, dan gaat de DNS server naar 192.168.1.1, en heb ik geen webverkeer meer.

Na contact gehad te hebben met de klantenservice (die mij niet via email te woord kunnen staan, en ook nog eens het verkeerde telefoonnummer van de klantenservice doorgegeven hadden) blijkt dat we op ons adres dit abonnoment nooit hadden mogen krijgen (toch gek als we een flyer in de bus hebben gehad), en kunnen we kosteloos opzeggen, of naar een 20mbit lijntje toe.

Echter lost dit nog niet het probleem van de port forward op.

Kortom; mijn ervaring met de Fiberspeed van Tele2, is niet positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Je lijn haalt wel een redelijke snelheid(30Mbit+), dus dat "nooit" van de klantenservice is een beetje overdreven.
Je upstream valt wel tegen, dat is op zich vreemd en zal ik verder naar kijken zodra ik wat meer tijd heb.

Poorten open zetten moet gewoon lukken. Werkt het wel als je DMZ instelt naar je pc toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Dan zal ik even testen als ik vanavond thuis ben.

Maar de "nooit" redenatie was omdat ik te ver van de centrale zit (1,7 km ofzo) en dus het internet constant even uitvalt. Hierdoor mis je, bijvoorbeeld in gtalk, constant chat berichten.

Hier kon niks aan gedaan worden, behalve naar een langzamer abonnoment gaan, volgens de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Dat klopt niet, de lijnstabiliteit zelf is in orde. Heeft ook niks met de afstand te maken.
Het kan wel zijn dat door veel openstaande verbindingen het modem het af en toe wat zwaar heeft en daardoor wat hikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Wat zijn veel openstaande verbindingen?
We hebben het probleem namelijk met 3 computers aan het modem, en verder geen overdreven gebruik van het internet. Eventueel staat er een aantal torrents aan. Maar dan komen nog steeds de helft van de berichten niet aan, en zie je gtalk constant even offline gaan, en opnieuw connecten.

Is er een makkelijke manier om te testen of het probleem aan de openstaande verbindingen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Dat van een haperende tv heb ik al bijna 1 jaar en daar kon destijds niets aan gedaan worden. Daar heb ik compensatie voor gekregen dus prima opgelost. Sinds ik een Linksys E4200 achter de Comtrend heb hangen valt het internet ook bijna niet meer uit (geen Wan IP). Bijkomend voordeel : Wireless is nu top! Nu loopt mijn contract tegen het einde en moet ik eens gaan kijken wat te doen....De deal bij Tele2 is goed maar ik heb geen zin in weer een jaar met haperingen...Ik had gehoopt dat er in 1 jaar tijd het probleem wel verholpen zou zijn maar helaas...alleen na bijna 1 jaar tijd 1 update van de Animo die wel verbeteringen heeft in het menu maar daarnaast na 1 week de kanaal volgorde weer vergeet....

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
TV word op dit moment hard aan gewerkt (de combinatie met VDSL2 en dan beeldhaperingen hebben) en verwacht ik binnen paar weken meer nieuws op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Bijkomstigheid...mijn intrainwaarde is gestegen van 32000 naar 36000 :) Dit was hij een jaar geleden ook maar de laatste 7 maanden kwam hij niet hoger dan 32000. Hoop echt dat ze een oplossing vinden voor de haperingen want dan is het gewoon een top deal! Naar mate het later wordt op de avond, hoe meer haperingen met als hoogtepunt tussen 23.00-00.00

[ Voor 15% gewijzigd door KL643 op 18-10-2011 14:17 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:51
@KL643
Mijn intrainwaardes zijn juist gezakt....in een jaar tijd van dik 49000 naar krap 43000. Heb niks veranderd aan de bekabeling o.i.d. Hoe dit nu weer kan?
Ik ervaar hetzelfde met TV, de haperingen worden frequenter naarmate het later op de avond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Devian schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:47:
Je lijn haalt wel een redelijke snelheid(30Mbit+), dus dat "nooit" van de klantenservice is een beetje overdreven.
Je upstream valt wel tegen, dat is op zich vreemd en zal ik verder naar kijken zodra ik wat meer tijd heb.

Poorten open zetten moet gewoon lukken. Werkt het wel als je DMZ instelt naar je pc toe?
Ik heb dat nu gedaan. Ik heb van portforward.com de tool gedownload om te testen of mijn poorten open staan.
Met DMZ aan zegt hij dat ze open staan, en dat hij mijn router kan pingen

Als ik het alleen met een virtual server doe, zegt hij dat hij niet mijn router kan pingen, maar mijn poorten wel open staan.

Wanneer ik vervolgens, bijvoorbeeld een teamspeak 2 server host, dan kan ik er niet naar connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Snap ook niet hoe dat kan, het is pas sinds een week dat het weer omhoog is gegaan.

Edit: Mmm.....heb nu al 2 X gehad (gisteren en vandaag) dat het modem eruit klapte (beide keren was NZBget actief aan het downloaden). Dit heb ik tijden niet meer gehad....kan dat met de hogere intrainwaarde te maken hebben..?

[ Voor 58% gewijzigd door KL643 op 19-10-2011 11:10 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43
Bij het aanzetten van mijn modem gaan alle lampjes even aan behalve het VDSL en Wireless lampje, hoort dit? Het is trouwens de recente Comtrend modem.

[ Voor 48% gewijzigd door bredend op 19-10-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:51
KL643 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:36:
Snap ook niet hoe dat kan, het is pas sinds een week dat het weer omhoog is gegaan.

Edit: Mmm.....heb nu al 2 X gehad (gisteren en vandaag) dat het modem eruit klapte (beide keren was NZBget actief aan het downloaden). Dit heb ik tijden niet meer gehad....kan dat met de hogere intrainwaarde te maken hebben..?
Zou zo maar kunnen, ik heb ergens een keer gelezen dat als je lijn instabiel is de netwerkapparatuur in de centrale je automatisch naar een lagere intrainwaarde zet. Het valt me wel op dat de intrainwaarde is gedaald sinds ik TV erbij heb gekregen. Misschien heeft het daar mee te maken in relatie tot de vereiste lijnstabiliteit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:19

D33F

Tweelingtemmer

gaat weer lekker vandaag hier met Tele 2 VDSL. Normaal zit ik rond de 3,20MB/s met usenet, op het moment mag ik blij zijn dat ik de 1,5MB/s haal. Ben ooit begonnen met een mooie 4MB/s maar na mate de tijd vordert werd het steeds minder (binnen 1 jaar tijd) tot het dieptepunt van vandaag o_O

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentomas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ik heb sinds een maand ook het tele2 viberspeed abonnement maar niet zonder problemen.
Regelmatig viel mijn verbinding weg en daarom heb ik een aantal keer gesproken met de klantenservice.
Zij hebben toen een monteur van KPN langs gestuurd om te kijken naar de kwaliteit van het aansluitpunt en de stabiliteit van het signaal. Zelf had ik daar geen problemen mee verwacht omdat ik soms een uren lang met volle snelheid (4.1MB/s) kon downloaden. De monteur bevestigde mijn vermoeden en moest melden dat alles er gewoon goed uitzag. Tele2 heeft ook een nieuw modem opgestuurd om te kijken of dat de problemen zou verhelpen. Helaas mocht ook dat niet baten.

Toen heb ik een scriptje geschreven wat elke minuut vanaf een server van buiten kijkt of hij contact kan krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbentomas.nl/other/internettest/offline.png
Uit de grafiek bleek al snel dat de verbinding alleen weg viel wanneer ik er gebruik van probeerde te maken.
In de meterkast was te zien dat de modem vanzelf rebootte, daarna kwam het LAN-netwerk tot stand en pas na enkele minuten kreeg de modem weer een WAN-IP zodat ik weer kon internetten.

Met deze bevindingen belde ik Tele2 om te vragen wat het zou kunnen zijn. De minder behulpzame Jacob Remery bood mij aan om een Tele2 monteur te laten kijken naar het probleem. Daarbij zouden de kosten á €80,- voor mij zijn als het lag aan een extra router of verkeerde kabels. Ik stemde in en kreeg later in de mail pas te zien dat ook software fouten voor mijn rekening vielen! Dus opnieuw 45min in de wacht om de monteur op te zeggen.

Vandaag heb ik de bron van het probleem gevonden en opgelost :) In de afgelopen dagen begon het vermoeden te groeien dat de verbinding weg viel bij het ophalen van de email. Na een paar keer testen bleek de modem te rebooten bij het opnieuw opstarten van mijn laptop en outlook. Toen heb ik met WireShark twee keer een reboot waargenomen op het moment dat hotmail gesynchroniseerd werd. In outlook stond altijd al de melding dat synchroniseren niet goed ging, dat negeerde ik omdat hij ondanks de melding wel email ophaalde. De exacte melding was:Task 'Hotmail' reported error (0x80004005) : 'There is an error synchronizing your mail account. Please verify your account is configured correctly by first accessing your mail on the web. Error: 4401. '
Na een korte google-poging en forums doorlezen bleek het legen van mijn safe-senders en unsafe-senders lijsten bij hotmail voldoende om de error te voorkomen.
Sindsdien heeft het comtrend modem niet meer gereboot! :*)

Conclusie is dat ik zeer tevreden ben met de VDSL-lijn, de comtrend-modem kan precies wat ik nodig heb voor mijn setup thuis en de klantenservice is waardeloos.

[ Voor 1% gewijzigd door ikbentomas op 22-10-2011 22:51 . Reden: brakke zinnen herschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Na een maandje nog steeds tevreden, de verbinding viel in het begin 2x heel kort weg, bij uTorrent het aantal verbindingen aangepast en hierna geen problemen meer.
De modem voelt ook veel minder heet als hij rechtop staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1568865508.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Is het normaal dat bij overstap 20mb+bellen naar 50mb+bellen+tv (dus nieuw modem en decoder) € 30,- 'eenmalige kosten' in rekening worden gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 13:45
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1581936768.png

De snelheid is vaak echt om te huilen bij mij. 'sochtends om 10:00 gemeten. Nog niet de helft.

Daarbij lijkt het er op bij mij dat ze torrents lopen te knijpen sinds ongeveer een week. Ligt dit alleen aan mij, of hebben jullie ook deze ervaring?

Ik wou dat ik weer kabel had wat ze hier niet kunnen leveren helaas. Daar had je in ieder geval een onwijs lage ping en extreem stabiele verbinding. Ook hier valt internet en tv soms heel kort even weg...

Valt mij ook op dat de ping bij ADSL hoger is dan bij kabel. Variaties hangen wel af van het betreffende DSL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

Eelke Spaak

- Vlad -

Vandaag zou mijn Tele2 VDSL-internetverbinding geactiveerd worden, maar helaas is hij dat nog niet. Eigenlijk zou het om 18:00 uur geregeld moeten zijn, ik kreeg namelijk een smsje "als de verbinding om 18:00 nog niet actief is, neem dan contact met ons op". Contact heb ik opgenomen, en de persoon die ik daar aan de lijn kreeg zei dat het nog wel 24 uur kon duren :(

Desalniettemin maak ik me toch een beetje zorgen, je hoort wel eens dat aansluitingen bij Tele2 mis kunnen gaan. Vandaar te vraag: heeft iemand hier ook meegemaakt dat de aansluiting iets later dan gepland actief was? En zo ja, was dat dan inderdaad binnen 24 uur wél geregeld?

(Overigens kreeg ik bij de helpdesk direct iemand aan de telefoon en was deze persoon ook erg vriendelijk. Wat dat betreft dus positieve ervaring.)

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 18:21
Zojuist mijn Abo beeindigd! Afgelopen zondag een verbindings issue aangegeven (Verliezen WAN IP etc. dus de standaard problemen) via die irritante virtuele assistent. Binnen 24 uur antwoord was het streven, inmiddels woensdag en geen antwoord. Weer die draak van een virtuele assistent in de hoop onnodig bellen te vermijden. Blijkbaar kan de virtuele assistent je ook doorverbinden met een echt persoon. Die kon helaas geen oplossing bieden, en stuurde mij het riet in met het wel bekende "Bel maar met de helpdesk" kluitje. Op mijn vraag of ik niet gebeld kon worden door de helpdesk werd geen antwoord gegeven en de verbinding werd zeer abrupt afgekapt.

Mijn angst werd tijdens het bellen bevestigd, dikke 40 minuten aan de lijn....... Uiteindelijk geen oplossing, inmiddels was ik het zat geworden en de beste meneer gevraagd of ik per direct kon beeindigen. Ik ben doorverbonden naar een zeer aardige vrouw die mij keurig te woord heeft gestaan, had zelfs het idee dat ze nog een poging wilde doen om mij als klant te behouden. Petje af voor deze dame, rest van de Tele2 service niet zo.

Having said that, per direct een nieuw abo geregeld bij KPN. Natuurlijk duurder maar mijn ervaring met Tele2 heeft mij wel geleerd dat er soms voor kwaliteit en service wat dieper in de buidel getast moet worden. Jaren bij KPN klant geweest en eigenlijk nooit geen enkel probleem gehad.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Laatst online: 09-04 01:11
Weet iemand of dat modem van tele 2 in bridge kan ? heb een mooie dd-wrt routertje op mijn huidige lijn zitten die ik er graag achter wil prikken.

En zoniet is tele 2 zo kinderachtig dat ze VOIP verkeer blokkeren ? neem aan van niet omdat dat tegenwoordig vanwege de netneutraliteits wet verboden is maar ik geloof dat KPN dat nog steeds doet.

Deze vragen heb ik omdat ik vanaf 28 december een fiber 50 abbonement hebt van tele2 verder valt me ook op dat ze niet echt de gangbare zenders in HD uitzenden ( alleen NL 1/2/3) waar is de rest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Heeft iemand hier toevallig ook problemen met de mail bij Tele2? Mijn vader heeft Tele2 en die kan al dagen z'n mail niet lezen, maar webmail werkt wel dus de server ontvangt iig z'n mail.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Exirion schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:47:
Heeft iemand hier toevallig ook problemen met de mail bij Tele2? Mijn vader heeft Tele2 en die kan al dagen z'n mail niet lezen, maar webmail werkt wel dus de server ontvangt iig z'n mail.
mijn tele2 mail werkt prima ( vandaag nog een brief + CV verstuurd ermee voor een stageplaats + binnen 2 uur een reactie dat ik op gesprek mag komen :P )

gebruikt je vader toevallig outlook express of een andere client om zn mail op te halen ?

[ Voor 9% gewijzigd door timbosie op 21-12-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

timbosie schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:29:
gebruikt je vader toevallig outlook express of een andere client om zn mail op te halen ?
Voor zover ik weet Outlook Express ja. Why?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Exirion schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:52:
[...]

Voor zover ik weet Outlook Express ja. Why?
Controleer de pop3/imap instellingen daarvan eens ? ik heb wel eens vaker gehoord dat die veranderen zonder dat je er weet van hebt. en je kun je ook zien wat er mis gaat in outlook.
welke code zie je ?

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Dinsdag 27 december is de overgang van Tele2 naar Ziggo voor mij een feit.
Sinds mijn vriendin en ik in februari samen zijn gaan wonen hebben we Tele2 (duurde overigens LANG voordat we een keer een aansluiting kregen, maar gelukkig is het draadloze netwerk van La Place bij ons in het appartement te ontvange ^^).

Lange tijd eigenlijk geen problemen gekend (alles-in-een pakket met de 50Mbps verbinding). Intern was zoals je mocht verwachten: snel en weinig problemen wat betreft up-time (modem 1 of 2 keer moeten resetten).

TV hadden we aangesloten via zo'n contactdoos-verbinding. We merkten echter af en toe 'lag' in de verbinding. Dat leek me te liggen aan die doosjes. Toen gaf 1 van de 2 doosjes de geest en moesten we een UTP kabel door de gang naar de TV leggen (puinhoop zo'n kabel door je gang). Helaas bleek toen dat de haperingen aan Tele2 te wijten waren. Ze zijn ook frequenter geworden en soms tot meer dan 10seconden lang. Dan staat je beeld dus gewoon stil en ben je ineens tig seconden verder. HEEL irritant, zeker als er bijvoorbeeld in die tijd gescoord wordt. Toen ik ging rondneuzen bleek dit vaker voor te komen bij Tele2.

Contact opgenomen met Tele2 en vaker brieven in de bus gehad dat ze mij niet konden bereiken (bellen ook niet gewoon 's avonds of rond lunchtijden :s) en of ik dan even terug wilde bellen -_- Hoe dan ook, na 'n paar keer bellen en een maand 'onderzoeken' bleek dat ik vervroegd mijn contract kon ontbinden. Dat kreeg ik te horen bij navraag... slechte zaak, ik had op zijn minst een brief verwacht.

Al met al had ik voor de prijs niet al teveel verwacht. Het internet was naar behoren (telefoon overigens ook, maar dat gebruik ik amper), maar televisie is ronduit slecht. De mensen aan de telefoon waren over het algemeen vriendelijk en behulpzaam (ook al konden zij niet altijd iets bewerkstelligen) en ook de laatste dame die ik sprak was uiterst begripvol. Na een klein jaartje een ADSL avontuur te hebben gemaakt stap ik nu weer over op de vertrouwde kabel (altijd UPC gehad voor het samenwonen). Met een nieuwe TV in huis is ook een ruimer aanbod in HD welkom.

Laten we lekker link gaan doen!!!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

timbosie schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:54:
Controleer de pop3/imap instellingen daarvan eens ? ik heb wel eens vaker gehoord dat die veranderen zonder dat je er weet van hebt. en je kun je ook zien wat er mis gaat in outlook.
welke code zie je ?
Als ik de beschikking over die computer had dan zou ik dat al lang gecheckt hebben. Moet allemaal via de telefoon. Ik kijk wel ff :)

• timbosie
Exirion schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:14:
[...]

Als ik de beschikking over die computer had dan zou ik dat al lang gecheckt hebben. Moet allemaal via de telefoon. Ik kijk wel ff :)
teamviewer gebruiken dan kan je alsof je terplekke zit de pc beheren en heeft je vader er geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
nou mn tele2 lijn lijkt te werken. downspeed is 17,45mbit en upload is 4,12 mbit. Hoop dat de download nog wat omhooggaat. Allen dat IP tv das echt helemaal niks. Kom niet eens door het inlogsysteem heen ( code D2 ) zegt dat mijn inlogggegevens niet kloppen wat gewoon bull is want ik log er ook mee in op de tele2 site. misschien komt dat nog.

Update : zit tever van de centrale snelheid is max 19,6mbit down en 4,3mbit up dus op gezegt helaas. op naar UPC.

[ Voor 14% gewijzigd door timbosie op 31-12-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limp_1983
  • Laatst online: 10-11-2024
Anoniem: 62011 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:35:
Na een maandje nog steeds tevreden, de verbinding viel in het begin 2x heel kort weg, bij uTorrent het aantal verbindingen aangepast en hierna geen problemen meer.
De modem voelt ook veel minder heet als hij rechtop staat.

[afbeelding]
Hallo,

Wat heb je voor instellingen veranderd bij Utorrent, Heb namelijk hetzelfde probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1686653579.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11
Sinds gisteren klant van Tele2, na het gekloot van de installatie we komen van ADSL over ISDN naar VDSL betekende dat het geleverd werd op het tweede aderpaar. Nu bleek alleen het eerste aderpaar aangesloten was, na het omzetten hiervan is het allemaal gelukt.

Echter is de downloadsnelheid maar rond de 15 mbit. Mijn ergste indicatie hiervoor is het probleem dat in het huis ongeveer 30 meter telefoonssnoer ligt vanaf het ISRA-punt naar het de plek van de modem (de gang). Zou het effect hebben om dit deels in te korten?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1686666380.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Termi schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:17:
Sinds gisteren klant van Tele2, na het gekloot van de installatie we komen van ADSL over ISDN naar VDSL betekende dat het geleverd werd op het tweede aderpaar. Nu bleek alleen het eerste aderpaar aangesloten was, na het omzetten hiervan is het allemaal gelukt.

Echter is de downloadsnelheid maar rond de 15 mbit. Mijn ergste indicatie hiervoor is het probleem dat in het huis ongeveer 30 meter telefoonssnoer ligt vanaf het ISRA-punt naar het de plek van de modem (de gang). Zou het effect hebben om dit deels in te korten?

[afbeelding]
Dat moet zeker effect hebben, als je een oud ISRA punt in de muur hebt is het ook handig om deze even schoon te krabben/maken. VDSL is nogal redelijk gevoelig hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 23:37
Je hebt een installatiehandleiding gekregen.
Daar staat in hoe je het modem moet aansluiten.
Daar moet je je ook aan houden.

[ Voor 61% gewijzigd door cornfed99111 op 05-01-2012 00:40 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste