Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:36

DancePlaza

ninja

David Regeling schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:35:
hmm het lijkt erop dat Tele 2 ons modem gepatched heeft. Normaal was het mogelijk om via 192.168.1.1/statsvdsl.cgi je intrain waardes te kunnen zien, helaas is dit nu niet meer mogelijk.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem ?
is er al een andere manier om je intrain waardes kan inzien?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

TerraGuy schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:58:
Ik zit erover te denken om het ook te nemen, maar ik zit te ver van de centrale om überhaupt veel meer dan 10Mbit/s te krijgen. Nu vind ik dit geen probleem, het gaat me eigenlijk meer om de upload. Wil je namelijk een hoge upload hebben, dan moet je bijna verplicht overstappen naar Ziggo met een tweemaal zo duur abonnement (als je geen tv hoeft).

Is het wel mogelijk om Fiberspeed te nemen om een beetje fatsoenlijke upload te krijgen? Of als je niet heel dicht bij de centrale zit, kun je dan een upload van 2mbit of meer wel vergeten? En is het überhaupt mogelijk om het aan te vragen, ook al zit je te ver van de centrale af voor 50mbit?
Heb zelf een download van 14 mbit en daarbij haal ik een upload snelheid van ongeveer 160 KB/s. Dus de upload schaalt waarschijnlijk redelijk goed mee met de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379075

DancePlaza schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:38:
[...]

Niet helemaal een antwoord op de vraag, maar als je vermoed dat ie slecht is ingetraind kun je het modem resetten en hopen dat ie goed intraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 09:57

Dr.Roelski

Walk on ....

DancePlaza schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:38:
[...]

Ja, daarvoor heb je het admin of service account nodig. Deze kun je alleen achterhalen voordat het modem een firmware update gekregen heeft. Het service account werkt overigens niet bij mij. Nadeel is dat je enorm veel kan verkloten als je aan instellingen gaat zitten waar je dan ineens rechten voor hebt. Dit zullen ze ook niet leuk vinden bij tele2 (hoewel je het alleen maar slechter kan maken). Geen idee of het ww voor alle modems gelijk is. Hmm.. hoe kan ik een persoonlijk bericht sturen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 21:03
Ik heb nu de Sitecom WL-350 gekocht om aan te sluiten op het Tele2 modem, maar krijg maar geen internetverbinding en heb geen idee hoe dit wel te kunnen krijgen. Ik wil de Comtend het liefst op bridged zetten maar die optie zie ik niet (zelfs niet in het admin menu).

Ik heb alle internet opties op standaard terug gezet maar ik krijg telkens deze melding in de sitecom router:
The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem.

wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 22:12
Niks

,maar de tele2 firmware voor het modem/router kan niet in bridge mode. De originele firmware wel, maar die is (voor zover ik weet) niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Dus ik heb niets aan de net gekochte router icm de comtrend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 22:12
Tja... ik heb hier ook een werkloze Netgear N300 staan

Op zich snap ik trouwens niet helemaal waarom je geen internet krijgt door de Sitecom. Meestal heb je wel internet als je een router achter een andere router hangt, maar krijg je double nat problemen bijv mbt portforwarding.

Ik weet niet echt genoeg van netwerken om je goed te kunnen helpen, maar misschien delen zowel de sitecom als de comtrend ip adressen uit in dezelfde range en levert dat problemen op. Weet niet of je dat in de instellingen van de Sitecom kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Nou ik heb even de instellingen naar factory default gezet op de WL-350 en hem opnieuw erop aangesloten en nu lijkt t allemaal prima te werken. Snelheid is aanzienlijk beter, nu kan ik zelfs draadloos soms op 5 mb/s downloaden en dat valt niet tegen. Nu nog ff een paar dual band kaartjes of adapters aanschaffen die dus ook op 5.0 ghz kunnen werken en dan denk ik dat ik een behoorlijk snel draadloos netwerk heb met een goede internetverbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:18:
[afbeelding]

hmm wordt pas officeel 14 feb opgeleverd, misschien wordt het beter, maar ik wacht even af.
advies van tele2 om een cat 5e kabel te gebruiken met rj11 telefoon stekker heeft ook niet geholpen. Iemand nog andere tips?

De modem traint in op 26mbit/5,5 mbit, dus het klopt wel wat ik haal, maar het kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102649

Gister overgestapt van Online 20Mb+Telefoon naar Tele2 50Mb+Telefoon.
Ik kan niets anders zeggen dan perfect verlopen.
Keurig netjes per sms op de hoogte gehouden wanneer wat geplanned en gedaan werd.
Bij thuiskomst oude livebox verwijderd, tele2 modem aangesloten, deze deed een aantal reboots en daarna lekker hard _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4975/Tele2_50Mb.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 21:50
Ik zit nu ongeveer op 22Mb. Vanmiddag heb ik even zitten bellen met tele2 hierover. De mijnheer van de helpdesk vertelde dat dit erg mager is. Als het goed is wordt ik hier nog naar gekeken. Of het sneller zal worden betwijfel ik.

Al met al ben ik tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/rank/1473481377.png

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Hoe bevalt het 50mbit abo voor de meesten gebruikers tot op heden? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Kan je nog zelf rommelen in de modem, of is het net als bij Ziggo compleet dichtgetimmerd?
Werkt VoIP naar behoren? Is de verbinding lekker stabiel of is deze heel wisselvallig?
Hoeveel Watt trekt het modem in gebruik?

Ik zit er aan te denken om over te stappen namelijk. Zijn er ook gebruikers die eerst ca. 13.5mbit hadden op hun 20Mbit ADSL2+ en nu wel volle bak trekken, daarmee bedoel ik >45-50mbit down op VDSL2+? :)

Aangezien ik nu 6.5mbit keihard verlies heb over een afstand van ca. 500mtr. vraag ik mij echt af, of ik uberhaupt permanent >35mbit uitkom, Tele2 zegt van wel, maar dit blijven altijd vermoedens natuurlijk.
VDSL2+ is uiteraard een andere, maar wellicht ook meer gevoelige techniek.
Geldt de <30Mbit gratis opzegging nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154922

Ik zat 6 weken op 40Mb met mijn 50Mb abo, nu sinds vandaag (18-2-2011) kom ik opeens niet hoger dan 33Mb.
Zijn er meer mensen waar de lijn vandaag minder is dan normaal???
Mijn postcode is 1033LV.
Vroeger deed je een moord voor zo'n snelheid, maar nu ben ik niet blij dat mijn verbinding opeens bijna 20% langzamer is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:40
Ik krijg geen WAN IP :( Het modem traint in rond de 37000 / 5900 maar blijft steken op het verkrijgen van een DHCP adres. Al meerdere malen gebeld met Tele2 maar dat lost niets op en ze willen me niet doorzetten naar iemand die wel weet hoe het zit. Ze wachten op bericht van KPN maar de lijn is gewoon in orde. Frustererend!

edit:
Fixed! Of je geeft gewoon een hard reset. 20 seconden paperclip in gaatje achterkant modem, 10 seconden stroom eraf. Werkt als een malle. Kon dat niet makkelijker Tele2?

[ Voor 22% gewijzigd door Sperenvanger op 25-02-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Handig om te weten denk ik:
Vanaf volgende week zal de VDSL2 klantenservice dezelfde openingstijden hanteren als de normale klantenservice.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387649

Beste Devian, kun jij misschien vertellen hoe de afstand van centrale tot isra bepaald wordt? Volgens tele2 zit ik op 1255m, volgens bbned op 1670m en volgens speedtest op ruim 2200m. Ik weet dat hemelsbreed ong 600m is en over de weg 700m. Berekenen ze op basis van signaal over de lijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij doen wij het volgende:

Er is een algemene database beschikbaar gesteld voor providers door KPN(?), met daarin afstanden en postcodes. Daaroverheen doen wij vervolgens een eigen correctie omdat deze afstanden vaak niet overeen komen.

Maar zoals ik al zei, durf ik dit niet met grote zekerheid te zeggen.

• frans444
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-04-2020
Met veel interesse de meeste posts doorgelezen. Ik ga komend weekend ook fiberspeed van Tele2 aanleggen. Mijn vraag is: welke kwaliteit kabels moet ik gaan gebruiken: CAT5, CAT6 of misschien wel CAT7?

Of maakt dit voor de uiteindelijke snelheid niet uit??

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weet iemand of je die Comtrent modem kan vervangen voor een Linksys? Onze verbinding klapt er elke avond een aantal keer uit en we halen ook maar de 2mb's.

[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 24-02-2011 17:00 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392798

Goedemorgen,

ik heb ook een abonnement genomen op 50mb internet+bellen. Nu is mijn vraag kan ik gewoon ook mijn voip-account van bijvoorbeeld budgetphone.nl gebruiken? Niet dat tele2 ineens allerlei poorten afsluit ofzo omdat ik bellen erbij heb genomen.

alvast bedankt voor the replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02
Anoniem: 392798 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:06:
Goedemorgen,

ik heb ook een abonnement genomen op 50mb internet+bellen. Nu is mijn vraag kan ik gewoon ook mijn voip-account van bijvoorbeeld budgetphone.nl gebruiken? Niet dat tele2 ineens allerlei poorten afsluit ofzo omdat ik bellen erbij heb genomen.

alvast bedankt voor the replies!
Ik heb zelf allen 50mb internet (dus geen telefoon van tele2). Ik heb een SIP telefoon met een budgetphone account en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

zit er nou wel of geen ere divisie voetbal erbij? want ik kon vanmiddag gewoon alles wedstrijden zien. Ik heb het specifiek er niet bijgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:30

KL643

beeldaandemuur

Volgens mij is dat een actie van Tele2....tot 1 maart gratis Eredivisie live.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 18:37

D33F

Tweelingtemmer

Anoniem: 132566 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:31:
Hoe bevalt het 50mbit abo voor de meesten gebruikers tot op heden? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Kan je nog zelf rommelen in de modem, of is het net als bij Ziggo compleet dichtgetimmerd?
Werkt VoIP naar behoren? Is de verbinding lekker stabiel of is deze heel wisselvallig?
Hoeveel Watt trekt het modem in gebruik?

Ik zit er aan te denken om over te stappen namelijk. Zijn er ook gebruikers die eerst ca. 13.5mbit hadden op hun 20Mbit ADSL2+ en nu wel volle bak trekken, daarmee bedoel ik >45-50mbit down op VDSL2+? :)

Aangezien ik nu 6.5mbit keihard verlies heb over een afstand van ca. 500mtr. vraag ik mij echt af, of ik uberhaupt permanent >35mbit uitkom, Tele2 zegt van wel, maar dit blijven altijd vermoedens natuurlijk.
VDSL2+ is uiteraard een andere, maar wellicht ook meer gevoelige techniek.
Geldt de <30Mbit gratis opzegging nog steeds?
Beste John,

Voorheen haalde ik met Online 20mbit rond de 13Mbit/s, na de overstap op fiberspeed haal ik nu 36Mbit (intrain wel te verstaan ;)) maar effectief toch goed om met 4MB/s usenet leeg te trekken, bij online mocht ik blij zijn als ik de 1,30MB/s haalde, dus voor mij is dit een hele goede deal want ik betaal nu maar 5 euro per maand meer bij Tele 2 ivm Online.

[ Voor 6% gewijzigd door D33F op 27-02-2011 21:25 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 22:55
kleine review tele2 fiberspeed tot nu toe:

bij mij is er laatst een monteur langs geweest: er was een tijd afgesproken en hij was er ook gewoon netjes in die periode. De monteur heeft vastgesteld dat het probleem idd niet bij ons lag maar dat tele2 gewoon niet kan leveren wat ze beloofden. Hij heeft het modem vervangen want dat was kapot maar dan nog blijft de snelheid hangen net onder de 30 Mb/s. Ook is de verbinding nog steeds instabiel: hij valt een aantal keer per dag weg (dat ik het merk dan want ik monitor het niet echt dus ik merk het puur als ik zit te internetten.)

De klantenservice waar ik de monteur had aangevraagd had al gezegd dat dit kwam omdat de afstand tot de wijkcentrale ongeveer 1000 meter was; ik had het op de bbned site opgezocht voor ik het abonnement nam en daar kwam ik op ongeveer de helft uit, ik weet niet helemaal waar dit verschil vandaan komt maar goed.
In ieder geval heeft de monteur toegezegd dat tele2 met een oplossing zou komen.
Dat is nu 2,5 week geleden en ik heb alleen een factuur gehad. Je zou verwachten dat hier iets sneller actie op ondernomen zou worden. Ervaring tot nu toe met Fiberspeed 50 Mbps is niet zo positief want het werkt hier dramatisch.
De algehele ervaring met Tele2 is positiever maar niet heel goed: ze signaleren dat er een probleem is en gaan het dan oplossen maar het oplossen doen ze maar half: je moet 4x bellen over een verkeerde factuur voordat het aangepast wordt, iedere keer krijg je een toezegging maar die wordt niet echt nagekomen en ze zetten de toezegging ook niet op papier. Maar uiteindelijk wordt het dan toch aangepast.
Hetzelfde verhaal met de internetverbinding: het werkt niet, je belt, tele2 stuurt een monteur. De monteur doet wat hij kan maar dat is niet voldoende, tele2 moet terugbellen voor een oplossing en dat gebeurd dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb je dat cirkeltje van een monteur laten komen en dat het niet opgelost wordt en dan dat je dan weer terug moet bellen bij zoveel providers. Als het echt niet opgelost wordt kun je beter naar een andere isp. Je weet niet zeker waar het probleem zit dus dat is misschien ook niet de juiste oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 379075 op 28-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:22
Ik heb recentelijk de Comtrend modem vervangen door een Cisco en de problemen die ik had met het af en toe stilvallen met de verbinding zijn bij mij verdwenen. Dankzij de Comtrend hack die hier eerder geplaatst was kon ik de config files en het bijbehorende pppoe wachtwoord uitlezen. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de config van de Cisco, die staat hier. Het is ongetwijfeld mogelijk om ook VDSL routers van andere fabrikanten aan te sluiten maar vergeet niet eerst je hostname en password uit je comtrend modem te halen voordat je een andere modem koopt want zonder die gegevens gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
@mukky - Ben je nog met je intrainwaarde op vooruit gegaan?

Vandaag aangesloten met als resultaat:

B0 Line Rate - Upstream (Kbps): 5987
B0 Line Rate - Downstream (Kbps): 52107

Line Status (in dB*10):
SNR margin: 59 146
Output power: 143 0
Electrical Length: 113 118
LATN (Loop Attenuation): 152 130

Ik had zelf wel nog meer verwacht gezien ik 350 - 500 meter van de centrale zit.
Nog wat andere kabels geprobeerd, maar helaas geen beter resultaat,

Ik heb zelf als ISRA een type 2 met RJ 11 aansluitingen.

Iemand hier nog een idee?
mukky schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:10:
Ik heb recentelijk de Comtrend modem vervangen door een Cisco en de problemen die ik had met het af en toe stilvallen met de verbinding zijn bij mij verdwenen. Dankzij de Comtrend hack die hier eerder geplaatst was kon ik de config files en het bijbehorende pppoe wachtwoord uitlezen. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de config van de Cisco, die staat hier. Het is ongetwijfeld mogelijk om ook VDSL routers van andere fabrikanten aan te sluiten maar vergeet niet eerst je hostname en password uit je comtrend modem te halen voordat je een andere modem koopt want zonder die gegevens gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Ben zojuist overgestapt van Tele2 60Mbit naar XS4ALL 40Mbit. Kost me 10 euro per maand meer, dan krijg ik tenminste een goed modem waar ik zelf instellingen kan aanpassen (zonder hack) en een goede helpdesk. De snelheid die ik met Tele2 behaal is max ~36Mbit, dus kwa download ga ik er hopelijk niet op achteruit. Upload van 5,5Mbit was prima bij Tele2, dus dat ga ik wel missen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zware Unit op 06-03-2011 21:58 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mukky schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:10:
Hebben ze dat niet op slot gezet? Dat je je gegevens uit de modem kan halen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Zware Unit schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:57:
Ben zojuist overgestapt van Tele2 60Mbit naar XS4ALL 40Mbit. Kost me 10 euro per maand meer, dan krijg ik tenminste een goed modem waar ik zelf instellingen kan aanpassen (zonder hack) en een goede helpdesk. De snelheid die ik met Tele2 behaal is max ~36Mbit, dus kwa download ga ik er hopelijk niet op achteruit. Upload van 5,5Mbit was prima bij Tele2, dus dat ga ik wel missen.
Ja die hebben met het FritzBox een leuk modem, kun je erg veel mee. Is helaas alleen erg duur :/ .
Prijsverschil is overigens geen 10euro meer maar 25euro per maand meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Devian schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:46:
[...]

Ja die hebben met het FritzBox een leuk modem, kun je erg veel mee. Is helaas alleen erg duur :/ .
Prijsverschil is overigens geen 10euro meer maar 25euro per maand meer ;).
Eens. Momenteel is het prijsverschil 25 euro echter krijg je ook geen 60Mbit, maar 50Mbit. Realiteit is echter dat ik de 50Mbit niet haal. 40Mbit met telefoon voor 60 euro per maand is prijzig, maar het moet gewoon werken. Tele2 is niet betrouwbaar genoeg voor iemand die veel thuis werkt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans444
heb ook het fiberspeed abbo van tele2. Snelheid is niet wat ik had verwacht. Net 20 Mb waar tele2 minimaal 30 Mb had beloofd. Al diverse malen gebeld met Tele2. Er wordt beweerd dat ze ruim 30 Mb aflezen bij het modem. Ze weigeren om een monteur langs te sturen omdat zij voldoen aan de minimale levering van 30 Mb bij het modem.

Ik heb dus tussen het modem en de computer (imac) een verlies van ruim 10 Mb!! :( Beetje veel lijkt me. De netwerkkabel is een CAT5e kabel (nieuw). Ik zit ruim 1000 mtr van de centrale af.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hoe test je je snelheid? Als je dit doet met zo'n online speedtest is dat niet heel betrouwbaar.
Download eens een grote binary file, bijv: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
Hoe snel gaat ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 00:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Is er voor een aansluiting bij Tele2 een aansluiting bij KPN een vereiste? Ik heb tegenwoordig ADSL van Alice, daar is een KPN aansluiting geen vereiste als je netwerk eigendom is van Bbned. Hierdoor was ik een tientje goedkoper uit omdat ik geen KPN Bel Basis had.

[ Voor 12% gewijzigd door Ram-G-maN op 16-03-2011 18:54 ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans444
Roeltjuh schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:13:
Hoe test je je snelheid? Als je dit doet met zo'n online speedtest is dat niet heel betrouwbaar.
Download eens een grote binary file, bijv: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
Hoe snel gaat ie dan?
Dan komt de downloadsnelheid op 1,1 mb/sec. Ik weet niet goed hoe ik dit omreken, maar volgens mij is dit veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:45
Omdat mijn vriendin op zichzelf is gaan wonen hebben we voor haar tele 2 fiberspeed aangevraagd. 2 weken geleden is het pakket netjes binnen gekomen en ik heb natuurlijk gelijk alles netjes aangesloten. Internet werkt naar behoren en haal zo'n 4 mb/s. Zitten 500m van de centrale af dus hierover hoor je mij niet klagen.

Wat niet werkt is de televisie decoder. Deze blijft hangen op loading. Na wat zoekwerk op internet kwam ik er al snel achter dat dit probleem 2 maandjes eerder heeft gespeeld bij tele2. Dit kwam door (foute) slechte firmware die op de decoder kastjes meegeleverd werd. Oplossing hiervoor: nieuwe decoder aanvragen bij tele2.

Dit heeft mij dus een volle week en tientallen telefoontjes gekost om voor elkaar te krijgen (en elke keer weer het verhaaltje stroom eraf stroom erop enzovoorts). Nu zit ze al bijna een week in haar huis zonder televisie. Vandaag is het me dan gelukt om een nieuwe decoder toegestuurd te krijgen maar degene die ik aan de telefoon had vertelde mij dus dat dit niet perse de oplossing hoeft te zijn. Er zijn meerdere gevallen bekend waar mensen dus geen televisie kunnen ontvangen van tele2? Beste een slechte zaak lijkt me zo?

Ik hoop maar dat een nieuwe decoder de oplossing is anders mogen we dus tv gaan afnemen bij een andere provider..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
frans444 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:54:
[...]

Dan komt de downloadsnelheid op 1,1 mb/sec. Ik weet niet goed hoe ik dit omreken, maar volgens mij is dit veel te laag.
1,1 x 8 = 8,8Mbit, dus dan kun je beter een 16/20Mb ADSL abbotje nemen.

Ik zelf zou vanaf vandaag 18.00 uur over VDSL beschikken, nu snap ik dat dat wel even kan duren voordat het werkt, maar ongeduldig dat ik ben vraag ik me toch af hoelang het hier bij de meeste mensen duurde voordat de verbinding werkte.

EDIT:
frans444 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:01:
heb ook het fiberspeed abbo van tele2. Snelheid is niet wat ik had verwacht. Net 20 Mb waar tele2 minimaal 30 Mb had beloofd. Al diverse malen gebeld met Tele2. Er wordt beweerd dat ze ruim 30 Mb aflezen bij het modem. Ze weigeren om een monteur langs te sturen omdat zij voldoen aan de minimale levering van 30 Mb bij het modem.

Ik heb dus tussen het modem en de computer (imac) een verlies van ruim 10 Mb!! :( Beetje veel lijkt me. De netwerkkabel is een CAT5e kabel (nieuw). Ik zit ruim 1000 mtr van de centrale af.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen?
Het is belangrijk dat de verbinding tussen waar de kabel je huis binnenkomt en waar de modum zit zo kort mogelijk is, ook vind je verbinding het fijn dat er zo min mogelijk koppelingen tussen de modum en de kabel zitten.

Verder kun je nog eens proberen om je wifi met wep te beveiligen en je firewall in de modum uit te zetten, zo kun je testen of de cpu in de modum de limiteerden factor is voor je verbinding.

[ Voor 50% gewijzigd door Toettoetdaan op 21-03-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

http://www.speedtest.net/wave/3955a3c3771b36de

het is niet best de snelheid van de afgelopen dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans444
Toettoetdaan schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:12:
Het is belangrijk dat de verbinding tussen waar de kabel je huis binnenkomt en waar de modum zit zo kort mogelijk is, ook vind je verbinding het fijn dat er zo min mogelijk koppelingen tussen de modum en de kabel zitten.
De afstand tussen het ISRA punt en het modem is nog geen meter. Wel heb ik het "koppeldoosje" moeten gebruiken, omdat uit het ISRA punt een ronde kabel komt, waar ik geen stekkertje aan kan krijgen.
Toettoetdaan schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:12:
Verder kun je nog eens proberen om je wifi met wep te beveiligen en je firewall in de modum uit te zetten, zo kun je testen of de cpu in de modum de limiteerden factor is voor je verbinding.
Dit moet je iets beter uitleggen, anders snap ik het niet :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:22
MrVegeta schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:02:
[...]

Hebben ze dat niet op slot gezet? Dat je je gegevens uit de modem kan halen?
Mij is het gewoon gelukt en het werkt prima. Ik weet niet wanneer en of ze dat gaan dichtzetten maar tot die tijd kun je gewoon je modem config saven en daar je PPPoE username en (Base64 encoded) password uit hengelen.

Intrainwaarden zijn niet genoeg verbeterd om dit als structureel aan te merken (als in minder dan 10%). De PPPoE verbinding daarentegen is rock solid, nog geen enkele onderbreking gehad sinds installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Overgestapt naar XS4ALL:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1226409304.png

Vergelijkbaar resultaat als met Tele2:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1030063030.png

Jammer van de langzamere upload en de paar tientjes per maand extra. Echter wel een prima modem en hopelijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 23:53
Ik heb een bizar verhaal. Twee weken terug had ik voor het eerst een slechte connectie. Ik heb gebeld met de helpdesk om te vragen of er een storing was, dat was niet het geval. Vervolgens testte de medewerker in kwestie mijn verbinding en gaf aan dat deze tegenvalt wat betreft snelheid en dat hij hiervoor een ticket zou opstarten. Mij was het eigenlijk niet opgevallen, maar goed sneller is altijd meegenomen.

Vervolgens wordt ik vandaag gebeld door een medewerker van Tele2 dat ze het hebben onderzocht maar helaas niet op korte termijn een snellere verbinding konden aanbieden, ik zou de 30mb die als minumum wordt gesteld niet halen. Ik kreeg te horen dat dit betekent dat ik wanneer ik het wil mijn contract kan beeindigen. Aangezien ik eigenlijk wel tevreden ben heb ik aangegeven niet over te willen stappen. Met de mededeling dat ik wanneer ik van gedachten verander altijd kan overstappen werd het gesprek beëindigd. Nu was ik wel benieuwd hoe snel mijn verbinding eigenlijk is, en heb ik een test gedaan. Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1231680235.png

Persoonlijk vind ik het nog wel meevallen met die te trage verbinding. Volgens mij is het tot 50mb en zit ik hier behoorlijk in de buurt. Wel prettig dat ik op elk moment kan overstappen, maar ik blijf denk ik nog wel even ;)

Edit:
Nog even een testje gedaan op een andere server om te kijken of het geen toeval was:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1231699990.png

[ Voor 11% gewijzigd door codex op 01-04-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Denk niet dat je mag klagen, heb weinig gebruikers gezien die meer dan 40 mbit halen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 23:53
Nee, dat mag ik zeker niet. Ik heb sinds ik Fiberspeed heb ook nog nooit een probleem gehad, en aangezien ik veel game vallen connectieproblemen mij tamelijk snel op. 2 weken terug viel mij verbinding weg, kwam weer terug, viel weer weg etc in een paar uur tijd. Toen heb ik contact opgenomen, niet geklaagd over de snelheid op zich en wordt dit onderzoek opgestart op initatief van hen zelf. Goed om te weten dat ik mijn contract kan behouden, maar ik weet geen alternatief waarmee ik voor dit geld deze snelheid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

t3q

Say yes to teq

Precies!

Ik haalde toen ik Tele2 Fiber net had 50Mbit + en nu de laatste tijd max 35Mbit download.
De upload is wel gelijk gebleven?

What is wrong? Intern heb ik niks veranderd...

[ Voor 7% gewijzigd door t3q op 12-04-2011 09:19 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

t3q

Say yes to teq

Pfff, heb een modem reset gedaan en de snelheid is weer 50 Mbit :P

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11-2020
Weg met spam

[ Voor 96% gewijzigd door Equator op 18-04-2011 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405867

heb een vraag heb nu telfort 20mbit haal 1900kb met news server zit 507 meter van de centrale zevenaar heb de gok genomen tele2 50mbit weet iemand ongeveer welke snelheid kan verwagten want lees veel mensen die onder de 30 mbit uitkomen plz reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 23:47
vraagje: Als ik tele2 Fiberspeed neem ben ik dus verplicht KPN lijnhuur erbij te nemen, dus dan kom je neer op €35 p.m. ? Want ik had begrepen dat VDSL niet werkt als je KPN lijn ernaast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
darksnake88 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:06:
vraagje: Als ik tele2 Fiberspeed neem ben ik dus verplicht KPN lijnhuur erbij te nemen, dus dan kom je neer op €35 p.m. ? Want ik had begrepen dat VDSL niet werkt als je KPN lijn ernaast hebt.
Nee er is geen lijnhuur bij Fiberspeed, het abonnement/prijs van Tele2 is inclusief alles wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darksnake88 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:06:
Bedoel je dat je geen tele2 VDSL kunt nemen als je via kpn belt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Laatst online: 04-06 23:47
Anoniem: 379075 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:51:
[...]

Bedoel je dat je geen tele2 VDSL kunt nemen als je via kpn belt ?
Ja, ik bel namelijk nog via KPN, maar ben van plan om het op te zeggen en over te stappen naar Voip bellen. Maar dan moet ik alsnog de KPN lijn huren(+5 euro) als ik gebruik wil maken van tele2 VDSL. Vandaar mijn vraag, maar ik heb bij veelgestelde vragen gelezen dat alleen bij All in one afname de KPN lijn niet meer betaald hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:07
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1298223696.png

net aangesloten, nogal underwhelming :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Weet iemand of en hoe de DHCP server in die comtrend ct-6373 uitgezet kan worden?
Ik heb eigenlijk niet zoveel behoefte om die DHCP server te gebrbuiken als ik dat via een echte server kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Neem aan dat je geen tv hebt van Tele2 want die werkt namelijk niet meer als je de dhcp uitzet van de Comtrend. Om de dhcp uit te zetten heb je admin toegang nodig....daar staat op blz 15 wel het 1 en ander over maar volgens mij heeft Tele2 dit inmiddels weer dicht getimmerd.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik heb geen tv van tele2 nee. Alleen internet 50Mb

Ik heb de modem ook al aan de a/vDSL lijn gehad dus de nieuwste firmware is er al automatisch opgezet door tele2.
Is er dan nog een mogelijkheid om bij die admin login te komen?
Ik zou eventueel de router naar standaard instellingen kunnen resetten, maar dat verandert niets aan de firmware.
Ook zou het wel prettig zijn als de router in bridge mode gezet kan worden zodat de server erachter een extern IP krijgt.
Iemand een idee?

[ Voor 16% gewijzigd door 26779 op 17-05-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 10-06 20:30
Nee, als de firmware update heeft plaatsgevonden heb je geen mogelijkheid nog aan het admin login te geraken. Alleen als je van te voren die gegevens hebt verkregen, werkt de admin login.
En nee, bridge kan je ook vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Zouden die inlog gegevens niet allemaal hetzelfde zijn? (ook de admin) Ik heb die firmware update ook gehad maar kan nog steeds in de Comtrend komen als admin.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Schwarz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-03 07:30
26779 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:54:
Weet iemand of en hoe de DHCP server in die comtrend ct-6373 uitgezet kan worden?
Ik heb eigenlijk niet zoveel behoefte om die DHCP server te gebrbuiken als ik dat via een echte server kan doen.
Dit was dus ook een van de eerste dingen die ik uit wilde hebben, maar dat lukt zelf niet, gezien mijn firmware ook al geupdate was. Helaas kwam ik hier pas te laat achter hoe dit moest..

Als je de klanten service opbelt, en je laat door verbinden naar de FiberSpeed technische dienst, kun je kun vragen of dat zij het voor je kunnen uitzetten. Niet iedereen is er even kundig, en niet iedereen weet of ze het mogen. Maar laat gewoon hun weten dat je weet dat je aan het doen bent en dat je ook weet dat het buiten hun support scope valt. Voor mij hebben ze het in ieder geval uitgezet, nu ben ik alleen nog bezig om ze zover te krijgen om het externe ip te forwarden naar een andere router, wat nog niet echt gelukt is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Is het dan noodzaak om het modem niet aan te sluiten voor de eerste keer. Alleen maar met de netwerkkabel zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 13:37
Volgens mijkan je de DHCP uitzetten door het interne modem ip op 192.168.1.254 te zetten, dan kan hij niets meer uitdelen en zie je ook ites van DHCP=off in de link staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:00
rijsbol schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:19:
Is het dan noodzaak om het modem niet aan te sluiten voor de eerste keer. Alleen maar met de netwerkkabel zeg maar?
Volgens mij is dat de enige manier die nog werkt om je admin ww te achterhalen. Dus uit de verpakking eerst met netwerkkabel aansluiten en admingegevens uitlezen middels de methode die hier op het forum staat beschreven en dan pas op de telefoonlijn aansluiten.
Wat ook nog een methode kan zijn is als de modem al wel geupdate is naar de versie zonder open pagina's: reset met harde reset, dan eerst aan de pc hangen om admingegevens uit te lezen en weer aansluiten. Overigens kan je na de update de modem gewoon in met je admin ww.

[ Voor 1% gewijzigd door henk26 op 21-05-2011 15:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Volgens mij is bij ieder exemplaar een ander admin login van toepassing.
Maar ik kan me vergissen.. ;)

Een fabrieksreset kan je niet meer helpen als de firmwareupdate al gebeurd is.
Geflashed bijft geflashed. Alleen worden alle parameters weer teruggezet naar de beginwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407552

http://www.speedtest.net/result/1307330611.png

weet niet hoe ik hem er in krijg, zodat jullie het kunnen zien.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 407552 op 22-05-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoop dat danielle iets kan beteken voor mij want dit is voor een 50 mb natuurlijk een lachertje!! mijn 20 mb bij tele2 was nog sneller. En kom ajb niet aan met kabels etc want die zitten exact hetzelfde als bij de 20 mb. het wisselt enorm max wat ik heb gehaald is 21 mb en 1 upload. maar sinds een paar dagen nog !!! slechter zie hierboven. Kom op met je reactie tele2?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1307348618.png

gelukt!

50 mb :'( :'( :'( echt een lachertje

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 407552 op 22-05-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

dat is niet best, je kan danielle vragen wat de intrain waardes zijn, die kan je helaas niet meer inlezen.

ik heb een intrain waarde van 26 mbit:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik merk ook dat de verbinding enorm instabiel is en van dag tot dag (zelfs van uur tot uur) enorm varieert. Het ene moment gaat alles heel snel (haal dan 40-45Mb/s down) en even later kom ik niet boven de 10Mb/s uit.

Ik begin toch wat te twijfelen aan Tele2 als ISP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zodra ik er van af kan ben ik weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:45
MrVegeta schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:48:
Zodra ik er van af kan ben ik weer weg.
Ik ook!
Tv kijken is vaak een drama en kom niet hoger als 20 mbit bedraad uit.
Vaak valt draadloze verbinding weg. Enige wat dan nog helpt is het modem resetten. Kan er wel een andere router achterhangen maar het zou gewoon zonder problemen moeten werken.

Zit er helaas nog 8 maanden aan vast maar zodra het de deur uit kan komt er toch echt iets anders voor terug.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

werkt uitstekend bij mij rondt de 40-42 mbit pay server 46 -48 mbit 507 meter van de centrale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1327926550.png

nog steeds waarde loos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Je upload is wel goed, dat zou in ieder geval inhouden dat je intrain snelheid ook redelijk moet zijn. Hoe test je en heb je al met een andere pc getest?

Las hiervoor dat je 26Mbit intraint? Dan zou je zeker boven de 15Mbit moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is het nog spitsuur maar zou iig niet uit hoeven maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

maakt helaas niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1329000806.png
heb nu de tele2 decoder ook nog nog uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:57:
maakt helaas niet uit.

[afbeelding]
heb nu de tele2 decoder ook nog nog uitgezet.
Ondanks de lage snelheid heeft tele2 mij gemeld dat de grondkabel (kpn) van zeer slechte kwaliteit is. Dit verklaart dan ook dat Tele 2 niet de snelheid kan leveren, wat minimaal 30 mbit moet zijn. Hierdoor heeft Tele2 een commercieel issue, en kan het huidge abbo kosteloos omgezet worden naar 20/1 ADSL2+ all in one abbo of kosteloos opzeggen.

Ik heb voor het laatste gekozen, en ben op zoek naar een nieuwe provider! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 18:46
DancePlaza schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:13:
[...]

Ondanks de lage snelheid heeft tele2 mij gemeld dat de grondkabel (kpn) van zeer slechte kwaliteit is. Dit verklaart dan ook dat Tele 2 niet de snelheid kan leveren, wat minimaal 30 mbit moet zijn. Hierdoor heeft Tele2 een commercieel issue, en kan het huidge abbo kosteloos omgezet worden naar 20/1 ADSL2+ all in one abbo of kosteloos opzeggen.

Ik heb voor het laatste gekozen, en ben op zoek naar een nieuwe provider! :)
Heb je er bij gevraagd of je geen nieuw jaarcontract krijgt? Vaak worden bij ISP's wijzigingen in contracten meteen "verlengd" voor een jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Terminus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:17:
[...]

Heb je er bij gevraagd of je geen nieuw jaarcontract krijgt? Vaak worden bij ISP's wijzigingen in contracten meteen "verlengd" voor een jaar..
nee ik ga het opzeggen en naar een andere provider toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
DancePlaza schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:59:
[...]

nee ik ga het opzeggen en naar een andere provider toe.
Neem dan niet weer een adsl-provider, anders ga je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem krijgen (het gaat immers dan weer over dezelfde kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Maar (hopelijk) niet door dezelfde router... onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:13:
Maar (hopelijk) niet door dezelfde router... onding.
De router bepaalt niet meteen de intrainsnelheid. Ik ben het met je eens dat de aanpasmogelijkheden voor de meeste tweakers tegenvallen, maar er zit gewoon een Broadcom VDSl/ADSL chipset in die ook in andere modems gebruikt worden. Deze chipset bepaalt wat voor snelheden je haalt, en dat zit met Broadcom wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik bedoel meer dat onze router er vaak uitdonderd wanneer er meer dan 2 torrent clients open staan. Dan moet de stekker er uit/in en een reboot in de router zelf. Dat ik qua snelheid nu 2.2mb's haal is prima, al had ik liever hoger gehad natuurlijk. Maar dat ding is zo onstabiel en geen mogelijkheid om er een andere router tussen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Devian schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:57:
[...]

Neem dan niet weer een adsl-provider, anders ga je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem krijgen (het gaat immers dan weer over dezelfde kabel)
nee denk dat ik lekker naar UPC ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Laatst online: 13:49
Ik heb sinds gisteren ook tele2 fiber en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de snelheid die ik haal. Ik zit zo'n 800 meter van de centrale vandaan en volgens speedtest.net haal ik 38/5 mbps. Mijn armoedige adsl2+ lijntje van tele2 kwam niet verder dan 12/0,8 mbps, dus het is zeker een mooie verbetering, voor €10 in de maand minder :9 .Het is nu alleen nog wachten op glasvezel in mijn dorpje, Lelystad, en dan ben ik helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
Is het met het Comtrend modem hetvolgende mogelijk?
  • Remote login
  • WOL pakket versturen naar mijn server
Ik wil namelijk mijn server zoveel mogelijk uit hebben staan, maar het van buitenaf aan kunnen zetten. Aangezien het modem dan het enige is dat aan staat, moet die het WOL pakket versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Op beide vragen is het antwoord: neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Zijn er nou eigenlijk nog mogelijkheden om in het Comtrend modem in te breken? Ik heb een avondje zitten lezen, maar ben er nog niet achter hoe ik nou als admin kan inloggen en/of mijn gegevens kan achterhalen, zodat ik zelf een fatsoenlijk modem kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Dat staat in deze thread toch vrij duidelijk beschreven:
Zodra je een nieuw modem, zo uit de doos eerst aansluit op je pc en niet op je telefoon aansluiting, kan je de admin inloggegevens achterhalen. Zodra het modem contact heeft gehad met tele2 netwerk wordt er een update uitgevoerd die het onmogelijk maakt om de admin gegevens te achterhalen.

Je kan verder alleen een ander modem gebruiken als je de inloggegevens voor jouw verbinding weet (en die zijn anders dan admin inloggegevens) Ook deze inloggegevens kan je niet zomaar bij. Kijk maar eens op dit tele2 forum

[ Voor 29% gewijzigd door 26779 op 18-06-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Zelfs na het doorbladeren van dit hele forum was ik er nog niet helemaal uit of er nog opties waren voor mensen die de modem al een hele tijd aangesloten hebben. Wellicht was ik vannacht ook niet zo scherp meer :O

Hier lees ik over een soortgelijk porbleem. Diegene heeft het opgelost door een eigen router achter die van tele2 te hangen, waarin wel de ARP tabel kan worden bewerkt. Ik zal eens contact opnemen met tele2 om te vragen of zij niet een ip-mac binding kunnen instellen voor me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
En jij denkt echt dat ze daar weten wat ip-mac binding is?
Volgens mij heb je nog nooit met de Tele2 helpdesk gebeld.. >:)
Het standaard antwoord wat je daar krijgt is: "randapparatuur worden niet ondersteunt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

De ellende met tele2 is dat je bijna gedwongen wordt om te 'dubbel natten' als je intern zelf netwerkservices wil verzorgen (zoals DHCP en DNS etc)
Dat komt al voor als je iets simpels als een small business server wil gebruiken.

Het zou een stuk aangenamer zijn als het modem als bridge gebruikt kan worden en zo een server daarachter een publiek IP adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
26779 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:35:
De ellende met tele2 is dat je bijna gedwongen wordt om te 'dubbel natten' als je intern zelf netwerkservices wil verzorgen (zoals DHCP en DNS etc)
Dat komt al voor als je iets simpels als een small business server wil gebruiken.

Het zou een stuk aangenamer zijn als het modem als bridge gebruikt kan worden en zo een server daarachter een publiek IP adres krijgt.
Bridge mode zou echt DE oplossing zijn voor die modem, en dan dat je via de helpdesk de benodigde verbindings gegeven zou kunnen krijgen.

Op die manier gaan minder technische mensen niet aan de gang met die shit, en mensen die snappen wat ze doen gewoon een fatsoenlijk netwerk op kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Over WoL via internet (met thuis een Tele2, Comtrend 6373 modem)

Zojuist even aan de helpdesk lijn gehangen met een vriendelijke medewerker van tele2 m.b.t. WoL over internet. Hij wist wat een MAC adres was, wat IP-mac binding was, wat een ARP tabel is & waarom ik dat wilde. 8)
Jammer genoeg kon hij dat, zelfs met admin login op mijn modem niet instellen. -O-
Wel suggereerde hij dat als ik een router achter het modem zou inrichten, hij alles kon laten forwarden naar het IP van mijn nieuwe router. (hebben we het dan over een bridge modus?)

Ik zit eraan te denken de TP Link TL-WR1034ND aan te schaffen omdat deze wel IP-MAC bindings kan maken. Echter vraag ik me af of WoL dan zeker gaat werken. Immers wordt het Magic Packet vanaf internet verstuurd en moet dus door het tele2 modem....

Ander optie is om de nieuwe TP-link router het magic packet te laten verzenden, maar hoe doe ik dat het makkelijkst op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Forwarden is (helaas) niet hetzelfde als bridge mode.

Een bridge wil zeggen dat de tele2 router volledig transparant wordt en het externe IP adres wordt doorgegeven naar het device achter de router.
Forwarden is nog steeds NAT. Echter worden bepaalde protocollen naar een IPadres/poort combi achter de router doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Purn0 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:37:
Zojuist even aan de helpdesk lijn gehangen met een vriendelijke medewerker van tele2 m.b.t. WoL over internet. Hij wist wat een MAC adres was, wat IP-mac binding was, wat een ARP tabel is & waarom ik dat wilde. 8)
Dit moet je geluksdag zijn! Net die ene gast getroffen die daadwerkelijk enige kennis heeft.

Maar zoals ik al aangaf, zo gaat dat niet werken.

Een extra router inzetten daarvoor zeker is mogelijk.
Omdat beide routers altijd aan blijven staan, is een port forward in de Comtrend/Davolink altijd actief.
En dan is een aanpassing in de ARP tabel niet nodig in de Comtrend/Davolink.
Het handigste is dan om die extra router in de DMZ Host te zetten van de Comtrend/Davolink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Weet iemand of WoL op het standaard Tele2 modem (Comtrend of Davolink) aan Broadcasting doet?

Mythe 1
Ik las in dit forum een trucje wat ik ook al eens op een netgear site was tegengekomen voor als je modem broadcasting op 192.168.x.255 weigert:
  • het subnet mask van het LAN in de router ingesteld op 255.255.255.128
  • Daarna een portforward ingesteld op poort 9 naar 192.168.2.127
  • Het resultaat is dan een broadcast op ip adres 192.168.2.255 !!!
Mythe 2
Ander alternatief wat ik nog niet geprobeerd heb is het broadcasting adres als DMZ instellen.

Mythe 3
Tot slot las ik ook ergens over het misbruiken van VoIP. Dat je dus met Wake on Ring een nas zou opstarten....

Wie kan deze mythes (toegepast op een Tele2 modem) busten of confirmen? B)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste