Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:16
Poll: Ga jij Tringg opzeggen voor 20 mei?
Ja!
Nee, ik blijf nog even klant
Ik twijfel om op te zeggen
Eerst wachten op Tringg All (ik kan dan niet opzeggen tot einde contract)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=356193&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Na aanleiding van het bericht op de frontpage bedacht ik me om hier een topic over te starten.
Ik ben niet zo'n ster om hier even een fancy topicstart van te maken. Mocht iemand dit kunnen of willen doen, dan geef ik hiervoor akkoord.
Bericht op de frontpage: nieuws: Provider biedt 'onbeperkt' sim-only bellen en internetten aan

Tringg is een virtuele provider op het KPN netwerk. Dit netwerk is van hoogwaardige kwaliteit. Tringg biedt 2 soorten abonnementen aan:

Tringg
- Onbeperkt bellen
- Onbeperkt SMS'en
- 12 maanden SIM-Only
- Prijs: €24,95 per maand

Tringg 3G
- Onbeperkt bellen
- Onbeperkt SMS'en
- Onbeperkt data (3G)
- 12 maanden SIM-Only
- Prijs: €29,95

Voordelen
- Onbeperkt bellen/SMS'en naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland* voor één vaste prijs
- Mogelijkheid tot nummerbehoud
- SIM-Only zonder 'verrassingen' achteraf
- Aansluitkosten slechts €34,95, pinnen bij afleveringen
- Voor 14.00 uur besteld, de volgende werkdag al in huis
- Vanaf medio oktober 2009, bellen in het buitenland*

* Opmerkingen:
• Op de services van Tringg is een Fair Use policy van toepassing.
• Het bellen naar 090X nummers en het gebruik van premium SMS diensten is niet mogelijk. Bellen naar het buitenland, bellen in het buitenland en gebeld worden in het buitenland is niet mogelijk met de huidige abonnementen.
• Vanaf medio oktober 2009 zal bellen in het buitenland ook mogelijk zijn. Hiervoor heb je een andere simkaart nodig die vanaf medio oktober verkrijgbaar is. Deze simkaart moet apart besteld worden. Abonnees worden automatisch op de hoogte gebracht zodra de simkaart beschikbaar is. Meer informatie vind je op onze buitenland pagina.

Voor de afrekening wordt gebruik gemaakt van units, zo kost 1 belminuut 1 unit, 1 smsje kost 1 unit en 1 MB data kost ook 1 unit.
Bij het duurdere abonnement krijg je 2250 units, hiervan mogen maximaal 1000 units gebruikt worden voor data en 1250 units voor bellen en smsen.

FUP:
Tringg maakt gebruik van een FUP, mocht je structureel over je units heen gaan (dus teveel bellen/smen of teveel dataverkeer genereren dan zal er contact met je worden opgenomen over hoe nu verder.
De kosten bij structureel misbruik van de FUP zijn:

Bellen naar mobiel €0,10/minuut
Bellen naar vast €0,07/minuut
SMS €0,08/SMS
Mobiel Data €0,30/Mb

Dit lijkt nu te zijn:
Bellen buiten de bundel: €0,16 ct/min
Smsen buiten de bundel: €0,16 per sms
Dataverkeer buiten de bunden: €0,30 per MB

Je ontvangt bij het bereiken van de 1250 unit de volgende SMS:
+31658817391:
Beste Tringger, je SIM is tijdelijk uitgezet omdat je de limiet (1250 units) voor deze periode bereikt hebt. Je kunt nog wel gebeld worden en SMS ontvangen. Als je toch wilt kunnen bellen en SMSen stuur dan svp een e-mail naar administratie@tringg.nl met de tekst 'Ik ga akkoord met automatische incasso voor de kosten van extra gebruik van Tringg met nummer 06... (svp uw nummer)', dan zetten wij de service zo snel mogelijk weer aan. De kosten bedragen €0,16 per Unit. Met vriendelijke groet, Tringg

[ Voor 23% gewijzigd door Binnetie op 07-05-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:32
Dus het is helemaal niet onbeperkt, je kan maximaal 2250 units verbruiken?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57

Sick Nick

Drop the top!

Nou is 1250 minuten en 1000MB data voor 30 euro niet echt duur moet ik zeggen. Vooral de minuten zullen voor de meeste wel onbeperkt genoeg zijn, data vrees ik van niet. Zeker niet als je je telefoon gebruikt als modem voor je laptop (of een duo sim voor in je laptop 3G modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ hierboven: in de voorwaarden staat dat ze tethering niet toestaan.

Ik heb contact met ze gehad over die units.

Q: Stel dat ik een gesprek van 10 seconden voer, wordt er dan 1 unit (als in: 1 minuut) afgeschreven?
A: Tringg rekent per seconde, na 60 seconden wordt er 1 unit afgeschreven.

Q: Stel dat ik in een sessie 10KB verstook, hoe wordt dat afgerond?
A: Ook hiervoor geldt dezelfde rekenregel, optellen van Kbs tot aan het maximale totaal van 1.000 units = 1.000 Mb.

Ik vind ze zeker interessant. Momenteel heb ik T-mobile relax 250 met 1000 SMSjes en WnW+, hier betaal ik ruim 50 euro voor. Als ik naar mijn gebruik kijk, dan heb ik bij Trring hetzelfde voor ongeveer 25 euro minder.

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 05-08-2009 12:14 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sick Nick schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:10:
Nou is 1250 minuten en 1000MB data voor 30 euro niet echt duur moet ik zeggen. Vooral de minuten zullen voor de meeste wel onbeperkt genoeg zijn, data vrees ik van niet. Zeker niet als je je telefoon gebruikt als modem voor je laptop (of een duo sim voor in je laptop 3G modem).
uit het artikel op de FP:
Tethering - het gebruiken van de 3g-verbinding om te internetten op bijvoorbeeld een laptop - is verboden.
Dat zal dus niet zo'n probleem worden. Ik gebruik mijn data-abo best veel, maar grote hoeveelheden data binnenhalen doe ik toch via wifi. HSDPA is op mijn Xperia alleen geschikt om fatsoenlijk mee te browsen. Voor het downloaden van filmpjes/muziek vind ik het nog veel te traag. Ik weet alleen nog niet of dat aan het netwerk (T-mobile 384/128 kbps) of aan de telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286028

Hoeveel Mb gebruik je als je redelijk intensief gebruik maakt van mobiel internet (gemiddeld dan he)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 16:15

jelle.

Product Owner
Anoniem: 286028 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:45:
Hoeveel Mb gebruik je als je redelijk intensief gebruik maakt van mobiel internet (gemiddeld dan he)?
Dat hangt nogal van toestel en browser af. Ik kan in een maand intensief internetten met Opera Mini en ver onder de 50 MB blijven, iemand met Windows Mobile kan op die manier gemakkelijk aan 500 MB komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49
Ik zit ook te twijfelen over dit abbonement,
ik heb nu nog een semi zakelijke telefoon (ik werk in de zaak van mn ouders) wil 1 abbo gewoon compleet opzeggen en prive een nieuw abbo nemen. als ik uitreken wat ik bel en sms (rond de 700 belminuten en 100 smsjes per maand) dan kom ik vaak rond 110 euro minimaal uit per maand bij de diverse aanbieders. Tringg is dan met 30 euro super goedkoop natuurlijk, oke, het is sim only, maar ik kan dan best zelf een losse telefoon kopen, met 70 a 80 euro besparing per maand is dat natuurlijk peanuts. Buitenland bellen is de komende maanden even vervelend, maar dat komt dan nog wel.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Alleen heb je tegen die tijd weer een nieuwe SIM-kaart nodig die apart besteld moet worden. Ik vraag me dan af wat ze hiervoor zullen rekenen en wat de tarieven zijn voor het bellen/gebeld worden in het buitenland?

Nummerbehoud vragen ze €10 extra. Ook aansluitkosten (a €35) zie je volgens ook niet vaak meer, iig niet tegen deze prijs...

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 08-08-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 108824 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:53:
Ook aansluitkosten (a €35) zie je volgens ook niet vaak meer, iig niet tegen deze prijs...
Aansluitkosten zie je juist wel weer sinds een halfjaar. KPN (her)introduceerde deze (24,95 euro) en Vodafone en T-Mobile zijn gevolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
jelle. schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:18:
[...]

Dat hangt nogal van toestel en browser af. Ik kan in een maand intensief internetten met Opera Mini en ver onder de 50 MB blijven, iemand met Windows Mobile kan op die manier gemakkelijk aan 500 MB komen...
Opera mini werkt ook onder Windows Mobile en zit er vaak al op geinstalleerd. Ik denk dat je Internet Explorer voor Windows Mobile bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Binnetie schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:47:
Opera mini werkt ook onder Windows Mobile en zit er vaak al op geinstalleerd. Ik denk dat je Internet Explorer voor Windows Mobile bedoeld.
Ja duh. En ik zei ook niet dat Opera Mini daarmee niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Bellen in het buitenland doe ik toch niet heel veel, ik zit er wel eens een weekendje maar bellen doe ik vrijwel niet, ook wegen die paar tientjes natuurlijk niet op tegen de maandelijkse besparing.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou er komt door die €35 aansluitingskosten en €10 nummerbehoud op maandbasis bij een jaarcontract toch al snel zo'n kleine €4 bij.

FYI: op de vraag wat de tarieven voor het bellen/gebeld worden in het buitenland, en wat de kosten voor het bestellen van de nieuwe SIM-kaart zijn:

"Voor huidige of nieuwe gebruikers zal activeren van bellen naar het buitenland voor de gebruiker geen kosten mee brengen. Wel zal er een borg gevraagd worden om misbruik te voorkomen. De borg zal maximaal €200,- bedragen en wordt na aflopen van de contractperiode teruggestort."

Zou dit betekenen dat het bellen/gebeld worden ook binnen de "onbeperkte" bundel van 2250 units zit? Zo ja, dan wordt het toch nog wel een aantrekkelijk alternatief.
Iig in afwachting van hun reactie.

Update:
"Bellen in of naar het buitenland valt buiten de bundel en wordt op minuut basis afgerekend. Tarieven zullen competitief zijn en lager dan die van KPN, Voda of T-Mobile. Meer nieuws zodra deze definitief zijn.

Maximum borg hebben we nog niet vastgesteld vandaar het maximum waar wij aan refereren."

Vanwaar de noodzaak voor een borg, vraag ik me dan af... :?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 10-08-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik had ze nog een vraag gesteld over de snelheid van de dataverbinding, het antwoord stemt me tevreden:
Geachte Meneer/Mevrouw van der Ven,

Bedankt voor uw vraag. Tringg maakt gebruik van het KPN netwerk, een van de beste
netwerken van Nederland. De beschikbaarheid van de dataverbinding en de maximale
snelheid hangen af van de plaatselijke omstandigheden. De maximale snelheid 3G is
7.2 Mbps up en 1.4Mbps down. Snelheden worden op geen enkel moment geknepen.

Met vriendelijke groeten,

Tringg

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:53

KhaZ

Alfa Romeo

pven schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:04:
Ik had ze nog een vraag gesteld over de snelheid van de dataverbinding, het antwoord stemt me tevreden:

[...]
Tevreden? Ze draait up en down om.. niet echt profi :/

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
KhaZ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:22:
[...]

Tevreden? Ze draait up en down om.. niet echt profi :/
Om dat nou weer te reply-en en er moeilijk over te gaan doen, nou ... nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zijn er al mensen die een sim hebben aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Ik had nog een mailtje gestuurd met de vraag of de buitenland sim een aparte sim is die je moet wisselen, of dat het een zelfde is, daar kreeg ik een afwijkend antwoord op, wel kreeg ik antwoord op de vraag hoe of wat als je buiten de units komt die besproken zijn.

daarop kreeg ik het volgende:
Op het moment dat de 1.250 units (bellen en sms) of 1.000 units (data) limieten bereikt worden nemen wij contact op en overleggen wij hoe verder. De tarieven voor gebruik boven de limieten zijn scherp:

SMS €0,08/SMS

Mobiel Data €0,30/Mb
Nu is die data niet bijster interessant, maar de overige tarieven vallen me nog mee eigenlijk

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Powermage schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:10:
Ik had nog een mailtje gestuurd met de vraag of de buitenland sim een aparte sim is die je moet wisselen, of dat het een zelfde is, daar kreeg ik een afwijkend antwoord op, wel kreeg ik antwoord op de vraag hoe of wat als je buiten de units komt die besproken zijn.

daarop kreeg ik het volgende:

[...]

Nu is die data niet bijster interessant, maar de overige tarieven vallen me nog mee eigenlijk
Is volgens mij (veel) lager dan de andere providers, iig T-Mobile, waar ik nu (nog) zit.

Anoniem: 174951

Hi,

Ik ben nauw betrokken geweest bij het introduceren van dit product / deze dienst. Als (semi)actief Gathering gebruiker wilde ik me hier eigenlijk niet mee bemoeien, maar zag een vraag waar ik het antwoord op weet, dus wil hier toch (objectief) op reageren.

Voor het toekomstige buitenland verhaal zal inderdaad een nieuwe simkaart benodigd zijn. Zodra dit wordt geïntroduceerd zal een abonnee een 'sim-swap' kunnen aanvragen. Hierbij wordt de huidige SIM omgeruild voor een nieuwe. Dit zal (voor zover ik weet) 'seamless' gaan verlopen, kortom, oude SIM eruit, nieuwe erin, gelijk actief.

grt

Klinkt allemaal erg mooi dat tringg alleen, stel je surft redlijk wat via de browser van IE hoeveel mb gebruikje dan iemand ?
Iemand btw al een sim besteld via hun???

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 286028 op 13-08-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@leeton, ik weet uit een behoorlijke 'populatie' mobiel internetgebruikers dat het gemiddelde daar op +/- 350MB ligt. iPhone gebruikers zijn wel een uitzondering, dat ligt wel een stuk hoger. Als je echter indien mogelijk gebruik maakt van WiFi (thuis, kantoor, school, etc) dan kan je makkelijk uitkomen met 1GB. Stel dat een webpagina 500-1000KB kost (zonder compressie, caching, whatever), betekent dat +/- 1.000-2.000 webpagina's bezoeken. Dat zijn er +/- 33-66 per dag gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft Tringg ook iets om te monitoren hoeveel min/sms/data je verbruikt heb gedurende maand, zoals T-Mobile met hun belstatus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 108824 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:06:
Heeft Tringg ook iets om te monitoren hoeveel min/sms/data je verbruikt heb gedurende maand, zoals T-Mobile met hun belstatus?
Helaas:
De meeste moderne handsets hebben tellers ingebouwd zitten. Wij bieden deze dienst niet aan. Wellicht ooit eens via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Nu is dat natuurlijk wel zo, dus of dat nu zo een ramp is....

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begreep dat er wordt gewerkt aan een online tool die het (semi) real-time verbruik toont. Wanneer dit live gaat en hoe het precies werkt is mij niet bekend. Zodra ik er meer informatie over heb, zal ik dit hier tevens vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Ik ga het proberen, net formuliertje ingevuld en eens kijken hoe snel ik alles heb.
mijn HTC Hero komt als het goed is morgen of overmorgen binnen dus dat komt als t mee zit allemaal precies goed :)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Powermage schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:45:
Ik ga het proberen, net formuliertje ingevuld en eens kijken hoe snel ik alles heb.
mijn HTC Hero komt als het goed is morgen of overmorgen binnen dus dat komt als t mee zit allemaal precies goed :)
Eindelijk iemand die overgaat tot bestellen. Zou super zijn als je je bevindingen wilt delen met ons ben namelijk ontzettend nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Kleine bummer, gisteravond besteld, volgens de website, voor 14 uur besteld, volgende dag in huis. dus dat zou betekenen dat het morgen binnen zou komen, echter het koeriersbedrijf wat belde kon een afspraak maken voor Vrijdag tussen 12 en 4 of tussen 5 en half 9. Vrijdag komt het dus binnen als het goed is.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Powermage, vervelend om te horen. Ik zal morgen gelijk even achterhalen wat daar de oorzaak van is. Tringg werkt met een externe partij voor de logistieke afhandeling (net als alle providers overigens), de afspraak met hen is, zoals tevens op de website vermeld staat, als je voor 14:00 besteld, wordt je dezelfde dag nog gebeld voor een bezorgafspraak, indien dit binnen je eigen agenda past, is dat op z'n vroegst de eerstvolgende werkdag. Je redenatie over de verwachte leverdag (donderdag dus) klopt dus prima!

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@powermage, ik begreep dat vanwege drukte en vakanties het afleverproces tijdelijk wat langer duurde dan normaal. Dit verklaart wellicht waarom pas een dag later kon worden afgeleverd.

Ben benieuwd naar je bevindingen als je de simkaart binnen hebt. Veel plezier ermee in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
als die eikel van OPD de simkaart hier had afgeleverd wel, maar omdat dit een bedrijfs adres is weigerde hij de kaart af te leveren....

edit:
Ik laat altijd alles op mn werk (zaak die van mn ouders is) afleveren, aangezien ik niet vaak thuis zit en ook niet thuis ga zitten voor een pakje in ontvangst te nemen, ook kan ik hier dus officeel post ontvangen, maar de persoon van de koeriersdienst (opd) vond dit dus niet kunnen met een heel lul verhaal, heb ook de voorwaarden erop na geslagen, maar daar staat niets over in, op dit soort momenten is het dus niet handig dat je ze niet telefonisch kan bereiken, want ik had toch mn sim graag vandaag nog gehad......

[ Voor 66% gewijzigd door Powermage op 21-08-2009 14:08 ]

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Powermage, in principe staat Tringg uitlevering op een bedrijfsadres gewoon toe. Dit zou niet het probleem geweest mogen/moeten/kunnen zijn. De enige opdracht die OPD van Tringg meekrijgt is dat ze zelf moeten beoordelen in hoeverre er sprake is van een levering op een fysiek adres. Als het adres bijvoorbeeld een bar/cafe is, moet de geadresseerde aan kunnen tonen dat hij daar daadwerkelijk werkzaam is. Dit heeft als enige doel dat er niet op openbare locaties afgeleverd wordt om misbruik te voorkomen.

Kortom, ik verbaas me om het feit dat de koerier de simkaart niet heeft afgegeven en heb je vraag/opmerking doorgestuurd naar de verantwoordelijke. Hij zal je via het opgegeven e-mailadres nadere uitleg geven van de situatie en uiteraard komen met een spoedige oplossing van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik las op 5 augustus over deze aanbieder. Ik ben al jaren heel erg geinteresseerd in telecom. Het grappige is dat Tringg gebruik maakt van nummers van BT Inmo bv. Toen deze partij nummers toegewezen kreeg van opta heb ik met 1 van de mensnen daar een discussie gevoerd over het combineren van gsm en voip. Het is een abonnementsvorm waarvan ik altijd hoopte daqt er 1 zou komen in Nederland.
Toen ik dit las besloot ik gelijk een abonnement af te sluiten. IK was op vakantie n Zeeland o een camping, daar kon de courier niet afleveren maar gelukkig woont mijn vriendin daar vlakbij en kon ik het pakketje op 1 augustus in ontvangs nemen(dit was zolaat vanwege mijn agenda overigens).
Mijn ervaringen: de gesprekskwalitiet is prima. Smsjes die je verstuurt komen allen aan, hoewel je geen afleveringsrapport krijgt maar dat zie je meer bij mvno's om kosen te drukken. Internet werkt erg snel en stabiel. Het enige wat mij verbaasde was dat als je voicemail belt je een engels menu krijgt, taal wijzigen is nergens mogelijk terwijl ht me opzich ligisch liktvoor een Nederlandse provider om een Nederlands voicemailsysteem te bieden. maar dit is een detail en zeker geen rede om het niet te nemen. Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Dick,

Tringg maakt gebruik van het 'netwerk' van 6GMOBILE, dit is formeel een MVNE (Wikipedia: Mobile Virtual Network Enabler), dit houdt eigenlijk in dat 6GMOBILE een volwaardige telco is op een eigen GSM/3G masten netwerk na, alles 'hieronder' is wel in eigen beheer (HLR/Internet Gateways/SMSc/Voicemail). Dit is ook gelijk de reden voor het ontbreken van een Nederlandstalige voicemail. Er wordt echter wel gewerkt aan een nederlandstalige versie hiervan.

Grappig dat je de naam BT InMo noemt, ik wist niet dat er (hier) mensen waren die dat kennen (op een handje vol insiders na).

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bo-oz ja ik ken de naam Bt Inmo wel al heb ik nooit echt een duidelijk beeld gekregen van de activiteiten va het bedrijf voor Tringg. Maar ik check alles op telecomgebied, ben er gewoon erg geinteresseerd in en probeer daarom ook wel op de hoogte te zijn. Wat is jouw functie bij Tringg eigenlijk? misschien raaktdit teveel offtopic je mag me ook wel mailen op dicksterkenburg@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294402

Waarom komt KPN zelf niet met dit soort abonnementen, ondanks dat TRING op het netwerk van KPN werkt vind ik het nogal een beetje twijfelachtig of ben ik nu de enigste?

Ik verbel sms en (onbeperkt) internet nu zo'n 80 euro in de maand me HI.
Helemaal verbaast als het goedkoper kan!

Ondanks dat 0900 -nummers en ander betaal -sms diensten niet van de "units" afgaan, kan je ze wel bellen op eigen kosten of zijn ze geblokkeerd?
En met de mogelijkheid van nummerbehoud word ik erg happy (ook dat je het daarna weer mee kan nemen naar de volgende provider)

nog meer mensen met ervaringen? Qua belgedrag, kwaliteit? Welke naam staat in de telefoon, KPN of TRING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Kpn biedt dit soort abonnementen niet aan omdat Kpn niet direct het bedrijf is wat consumenten goedkoop wil laten bellen. Kpn drijft voornamelijk op het feit van hun goede netwerk en weet daarom toch wel dat ze op grond daarvan klanten zullen hebben. Wat Tringg doet is door middel van een combinatie van voip en gsmtechnieken hun kosten zo laag mogelijk te houden en de consument hiervan laten profiteren. De mvne achter tring 6gmobile/Bt Inmo heeft al jaren eigen nummerblokken en is al langer actief op het kpn-netwerknetwerk op de zakelijke markt. We hebben hier dus niet te make met een bedrijfje vol kinderziektes dat nog onervaren is op het gebied van telecommunicatie. De belkwaliteit is goed, helder en krachtig geluid. Sms en internet werkt ook pefect, ik ben een heel regematig gebruiker en heb sinds 11 augustus(toen ik de sim binnenkreeg) geen enkel probleem gehad.
Wat nummerportering betreft, je kan je nummer inderdaad meenemen naar Tringg. Als je weer weg gaat kan je het altijd meenemen naar je nieuwe provider, elke Nederlandse provider is verplicht nummerporteringen naar andere providers toe te staan dus wil je je nummer weer weghalen bij Tringg dan kan dat altijd.
Op je scherm staat Kpn niet Trngg. Waarschijnlijk komt dit doordat Kpn beweert geen technische moelijkheid te hebben de providernaam te tonen, beetje flauw e onsportief aangezien dit weldegelijk kan en andere netwerken (vodafone, t-mobile en vroeger ook Telfort) dit wel ondersteunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil wel graag aan de discussie toevoegen dat Tringg geen 'speciale' trucen uithaald, er wordt door Dick gesproken over VOIP, nu is dit natuurlijk ten dele waar, de tijd van analoog transport is ver voorbij, echter de communicatie handset <--> UMTS-paal werkt exact hetzelfde als bij de reguliere providers. Dit is dus geen VOIP technologie die een extra stuk software op de handset noodzakelijk maakt (SKYPE achtige app of iets dergelijks bedoel ik hiermee).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 174951 op 22-08-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 18:49
Jammer dat het niet mogelijk is om 09xx nummers te bellen anders kan het mooi een vervanging worden van de vaste telefoon. Stel gebruikers dan gewoon de keuze om deze nummers te laten blokkeren i.p.v. dit standaard te doen. Verder ziet dit er wel erg netjes uit allemaal hou het zeker in de gaten voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
jeroen210 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:05:
Jammer dat het niet mogelijk is om 09xx nummers te bellen anders kan het mooi een vervanging worden van de vaste telefoon.
Met sites zoals deze is de kans vrij klein dat je daadwerkelijk een 0900-nummer 'moet' bellen.
Stel gebruikers dan gewoon de keuze om deze nummers te laten blokkeren i.p.v. dit standaard te doen.
Mee eens, doe het dan op nacalculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook 0900 (zelfde verhaal als buitenland) heeft een hoge graad van misbruik binnen de mobiele wereld. Vandaar dat in eerste instantie besloten is dit niet aan te bieden. Wellicht zal ook 0900 in de toekomst toegevoegd worden. Het is dus in eerste instantie een maatregel voor fraude preventie, maar ook om de eenvoud van het abonnement, er hoeft nu nooit meer gefactureerd te worden dan het vaste maand bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nog even een kort vraagje voor ik Tringg voor een jaartje ga uit proberen: als ik een abonnement bestel bij Tringg met nummerbehoud, zegt Tringg dan mijn huidige abonnement bij T-Mobile op of hoe werkt dat precies?
Ik zag dat Tringg nog niet tussen de providers staat in de beladviestest op bellen.com misschien een idee om daar aan mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Op zicht ben ik tot nu toe over het contact met Tringg best goed te spreken, alleen die online pakket diensten totaal niet, maargoed, ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden..........

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Je zal altijd even naar OPD zelf kunnen bellen. Misschien gaat het dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
OPD belde mij om een afspraak te maken, volgens tringg.nl hoort dit next business day te zijn (voor 14 uur besteld) maar die kwamen al direct met donderdag en geen alternatief mogelijk, nu begin ik ernstig te twijfelen of hun uberhaubt wel next business day kunnen uitlveeren, maargoed.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Powermage, gaat dat om de tweede poging? Wordt die nu donderdag afgeleverd?

• jeroen210
Ik en een collega van mij willen ook graag gebruik gaan maken van Tring aangezien mijn laatste rekening 180 euro bedroeg 8)7

Nu zitten we beide met dezelfde vraag we hebben nog een abonnement lopen bij een andere provider die nog ongeveer 6 maanden loopt. Als we gebruik willen maken van nummerbehoud is dit dan mogelijk? Mijn huidige provider zegt dat niet alle providers aan nummerbehoud met afkoop doen. Op de site van Tringg lees ik ook alleen dat nummerbehoud mogelijk is als je contractsvrij bent. Iemand die hier meer informatie over kan geven?

Kort samengevat:
Ik wil dus nu overstappen op Tringg maar me huidige abonnement loop nog 6 maanden. Als ik mijn huidige abonnement nu afkoop kan ik dan gewoon me nummer nu overzetten naar het Tringg abonnement. Aangezien de contact pagina van Tringg niet werkt stel ik hier deze vraag.

Edit: We hebben beide maar besloten Tringg te bestellen zonder nummerbehoud, ik zal jullie op de hoogte houden hoe het afleveren verloop en daarna natuurlijk hoe Tringg bevalt. Ik zie Tringg met plezier tegemoet en eens kijken of ik nu nog over de bundel heen kom :9

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen210 op 27-08-2009 13:19 ]

jeroen210 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:46:
Ik en een collega van mij willen ook graag gebruik gaan maken van Tring aangezien mijn laatste rekening 180 euro bedroeg 8)7

Nu zitten we beide met dezelfde vraag we hebben nog een abonnement lopen bij een andere provider die nog ongeveer 6 maanden loopt. Als we gebruik willen maken van nummerbehoud is dit dan mogelijk? Mijn huidige provider zegt dat niet alle providers aan nummerbehoud met afkoop doen. Op de site van Tringg lees ik ook alleen dat nummerbehoud mogelijk is als je contractsvrij bent. Iemand die hier meer informatie over kan geven?

Kort samengevat:
Ik wil dus nu overstappen op Tringg maar me huidige abonnement loop nog 6 maanden. Als ik mijn huidige abonnement nu afkoop kan ik dan gewoon me nummer nu overzetten naar het Tringg abonnement. Aangezien de contact pagina van Tringg niet werkt stel ik hier deze vraag.

Edit: We hebben beide maar besloten Tringg te bestellen zonder nummerbehoud, ik zal jullie op de hoogte houden hoe het afleveren verloop en daarna natuurlijk hoe Tringg bevalt. Ik zie Tringg met plezier tegemoet en eens kijken of ik nu nog over de bundel heen kom :9
Je kan inprincipe niet over je bundel he ;) ze bellen je wel op als het het een beetje te wild maakt btw ben wel benieuwd hoe erg ze daar in zijn? Mijn eerste indruk zegt dat ze het wel een beetje los laten lopen maar mischien weet iemand dat waar hun grens ligt?

• jeroen210
Ik hoop er niet hoeven achter te komen hoe erg ze zijn maar wie weet :P Denk dat het nog wel allemaal meevalt inderdaad. Heb net ook op de contact site van Tringg maar een vraag gesteld over de mogelijkheid tot dual sim. Ik bedacht me nu pas dat ik dit altijd heb gebruikt maar kan er op de site van Tringg niets over vinden of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Powermage, heb je vandaag je simkaart ontvangen? Zo ja wat is je eerste indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Ik heb mijn simkaart ontvangen (uiteindelijk woensdag), maar nog niet echt veel tijd gehad.

wat mij op mn hero opviel is dat hij hem automatisch herkende als Roaming, wat het dus niet is, maar aangezien deze simkaart niet in t buitenland moet werken maakt me dat dan niet zoveel uit, het is wel slordig (waar het aan ligt weet ik niet)

verder koste het wat gepruts voordat internet werkte, via een medewerker heb ik een juiste apn gekregen wat wel werkte (de hero vereist een APN naam, terwijl tringg die niet hanteert volgens de website) maar ik denk dat ze dit nog wel op hun website in orde zullen maken.

Ook werkt de simkaart niet in het RT-3 systeem van Peugeot, 'gelukkig' heb ik die auto maar 3 weken. nu is dit geen ramp, maargoed. de simkaart is ook wat afwijkender kwa de chip dan ik ooit gezien heb (minder contact punten in gebruik) echter waarom dit is of wat dit betekend weet ik niet.

voor de rest hoorde ik nog iets over onbereikbaar zijn of geen voicemail hebben, echter zat de simkaart toen niet in mijn GSM en heb ik ook geen tijd gehad om dit verder te controleren.

Als ik belde waren de gesprekken en de kwaliteit gewoon goed zoals je hoort te verwachten, dus op dat punt geen enkel probleem eigenlijk.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Powermage schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:43:
Ik heb mijn simkaart ontvangen (uiteindelijk woensdag), maar nog niet echt veel tijd gehad.

wat mij op mn hero opviel is dat hij hem automatisch herkende als Roaming, wat het dus niet is, maar aangezien deze simkaart niet in t buitenland moet werken maakt me dat dan niet zoveel uit, het is wel slordig (waar het aan ligt weet ik niet)

verder koste het wat gepruts voordat internet werkte, via een medewerker heb ik een juiste apn gekregen wat wel werkte (de hero vereist een APN naam, terwijl tringg die niet hanteert volgens de website) maar ik denk dat ze dit nog wel op hun website in orde zullen maken.

Ook werkt de simkaart niet in het RT-3 systeem van Peugeot, 'gelukkig' heb ik die auto maar 3 weken. nu is dit geen ramp, maargoed. de simkaart is ook wat afwijkender kwa de chip dan ik ooit gezien heb (minder contact punten in gebruik) echter waarom dit is of wat dit betekend weet ik niet.

voor de rest hoorde ik nog iets over onbereikbaar zijn of geen voicemail hebben, echter zat de simkaart toen niet in mijn GSM en heb ik ook geen tijd gehad om dit verder te controleren.

Als ik belde waren de gesprekken en de kwaliteit gewoon goed zoals je hoort te verwachten, dus op dat punt geen enkel probleem eigenlijk.
Met roaming heb je zo'n driehoekje bovenin beeld toch? Mn vriendin heeft dat ook op het Telfort netwerk. Het bellen gaat zonder problemen (had ik ook niet anders verwacht). Het internet werkt dat snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Bij de Hero krijg je een R icoontje erbij.

Internet, ik heb mn sim kaart van mn werk erin gehad (t-mobile met web en walk) en ik heb t idee dat ik vaker een HSDPA logo heb staan of een 3g logo en minder vaak GPRS, maar echt harde bewijzen heb ik er niet voor,
een speedtest heb ik nog niet gedaan.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat roaming lijkt me wel te kloppen,. want je hebt Tringg en je roamed op het KPN-netwerk.

Ik ben niet zo blij met de T-mobile-ontvangst mbt web-n-walk, dus ik hoop dat Trinng echt beter is op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik neem aan dat het 3g bereik van Tringg hetzelfde is als die van KPN.
Ik heb ook w&w van t-mobile maar waar ik woon en werk heb ik altijd alleen maar GPRS. M'n vriendin heeft bij mij thuis met Telfort (ook KPN) volle 3g ontvangst.

@Pven, heb jij al een sim besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Even een update vanaf mijn kant, ik ben gister 2x gebeld op mijn mobiel door Tringg maar het was voor mij helaas beide keren niet mogelijk om op te nemen. Ze hebben hierna naar het alternatieve nummer gebeld en had mijn ouders gevraagd het telefoonnummer te vragen waarop ik kon terug bellen. Heb ze net gebeld voor een afspraak maken voor aflevering van de simkaart dit kon op zijn vroegst woensdag wel gewoon op mijn werk adres. Nu afwachten op de simkaart en dan zal ik laten horen hoe het bevalt.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een duo sim kaart ik had de helpdesk een mailtje gestuurd, ze bieden dit niet aan en waarschijnlijk zit het in de nabije toekomst ook niet de planning helaas. Over de helpdesk zelf ik kreeg beide keren super snel antwoord dus dat zit wel goed. Reacties waren wel een beetje kort af maar bevatte voor mij wel genoeg informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Men biedt geen duo sim kaart aan, is het niet mogelijk om zelf die simkaart te kopieeren dan ? Daar zijn genoeg legale mogelijkheden voor. Niet goedkoop maar het kan wel.

En nog een vraag: is het mogelijk om navigatie op basis van netwerk / A-GPS in te schakelen ?

[ Voor 28% gewijzigd door W00fer op 29-08-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik wil ook overstappen naar Tringg, ik zag dat mijn simonly abonnement bij T-mobile 1 september afloopt. Nu wil ik natuurlijk mijn nummer behouden en zal dus nummerbehoud aanvragen. De opzegtermijn bij T-mobile is 3 maanden. Maar ik geloof dat er dit jaar een nieuwe wet is gekomen dat de opzegtermijn maximaal 1 maand geworden is?
Kan iemand mij uitsluitsel hierover geven? Ik voel er namelijk niet veel voor om 3 maand 2 abonnementen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:51:
Kan iemand mij uitsluitsel hierover geven? Ik voel er namelijk niet veel voor om 3 maand 2 abonnementen te hebben.
Vraag het eens aan T-mobile en Tringg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Binnetie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:51:
Maar ik geloof dat er dit jaar een nieuwe wet is gekomen dat de opzegtermijn maximaal 1 maand geworden is?
Opzegtermijn is voor consumenten per 1 juli jl. 1 maand ipv 3 maanden geworden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Nu weet ik t behoorlijk zeker. KPN / Tringg heeft een stuk beter dekking voor 3g / hsdpa dan T-Mobile, waar ik net aan gprs met T-Mobile heb pak ik vrijwel altijd 3g met Tringg, en waar je net aan 3g had bij T-Mobile heb ik vaak HSDPA.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb T-mobile een mailtje gestuurd met de vragen over het nummerbehoud en de opzegtermijn bij t-mobile.

Onderstaand antwoord heb ik gekregen:

Als u van T-Mobile wilt overstappen naar een andere telecomprovider met behoud van uw mobieletelefoonnummer, zorgt uw nieuwe provider ervoor dat uw T-Mobile aansluiting wordt stopgezet. Wij adviseren u daarom om voor meer informatie contact op te nemen met uw nieuwe telecomprovider. T-Mobile hanteert een opzegtermijn van een maand plus een dag. Deze opzegtermijn geldt ook in het geval van nummerbehoud.

Op de website van Tringg staat weer:
Het volgende proces wordt gehanteerd bij nummerbehoud van een abonnement:

- Check dat je contractsvrij bent
- Neem contact op met je huidige service provider wat te doen voor nummerbehoud (bv sommige service providers verwachten een brief met verzoek van nummerbehoud/beëindiging contract).
- Spreek een datum af met je huidige service provider om het nummerbehoud uit te voeren. Vanaf 6 weken voor deze datum kun je Tringg bestellen.
- Na aflevering van de tijdelijke Tringg SIM, nemen wij binnen 2-3 werkdagen contact met je op voor de porterings gegevens.
- Hierna zal de nummerbehoud aanvraag verstuurd worden door Tringg naar je oude service provider
- Als je oude service provider meewerkt wordt de portering na 1 maand verwerkt en ontvang je binnen deze periode een nieuwe Tringg SIM met je eigen nummer.

De porteringsgegevens krijg ik niet van T-mobile, dus volgens mij is het voldoende om gewoon een sim aan te vragen bij Tringg en dan te kiezen voor nummerbehoud. Tringg gaat daar verder mee aan de slag en een maand later wordt mijn oude nummer overgehevelt naar Tringg.

@Binnetie, de porteringsgegevens waar over gesproken wordt zijn bijvoorbeeld: naam huidige provider, simkaart nummer, klant/contractnummer, het is dus allemaal informatie waar je zelf al over beschikt. Je kan dus gewoon een abonnement afsluiten, de rest wordt daarna door hen geregeld.

• Binnetie
Dankjewel Bo-oz voor je info. Dan was ik degene die te moeiljk dacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 18:32
Ik heb vandaag de besteling de deur uit gedaan voor een 29,95 abonnement. Ik stap over van t-mobile naar tringg, met nummerbehoud. Het t-mobile abonnement was al een rijdje afgelopen, dus de opzegtermjn is 1 maand. Ik zal de ervaringen posten.

Jammer dat ze - in de algemene voorwaarden dan in ieder geval - zo moeilijk doen over het gebruik van internet via je laptop. Ik hoop dat het in de praktijk mee gaat vallen, want zo af-en-toe webmail lezen via de laptop en dit abonnement gaat niet te vermijden zijn ivm studie. Mochten ze daar over zeuren (ondanks het feint dat dit echt incidenteel zal gaan zijn) zal ik dat hier meteen melden zodat je daar rekening mee kunt houden als je ook geinteresseerd zou zijn in dit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 174951 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:06:
@leeton, ik weet uit een behoorlijke 'populatie' mobiel internetgebruikers dat het gemiddelde daar op +/- 350MB ligt. iPhone gebruikers zijn wel een uitzondering, dat ligt wel een stuk hoger. Als je echter indien mogelijk gebruik maakt van WiFi (thuis, kantoor, school, etc) dan kan je makkelijk uitkomen met 1GB. Stel dat een webpagina 500-1000KB kost (zonder compressie, caching, whatever), betekent dat +/- 1.000-2.000 webpagina's bezoeken. Dat zijn er +/- 33-66 per dag gemiddeld.
Ik ben ook geinteresseerd in deze provider, echter heb ik dus wel een iPhone en zal mijn datagebruik dus blijkbaar hoger zijn. Maar als ik dit zo lees is het niet lekker onbezorgd bellen en internetten voor normaal gebruik maar echt actief letten op dat je niet over die units heen gaat. Is die units nou een richtlijn of gewoon als je daaroverheen gaat mag je buiten je bundel lappen? Ik vind dat "onbeperkt" namelijk een beetje flauw als het gewoon keihard beperkt is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46304

Op je scherm staat Kpn niet Trngg. Waarschijnlijk komt dit doordat Kpn beweert geen technische moelijkheid te hebben de providernaam te tonen, beetje flauw e onsportief aangezien dit weldegelijk kan en andere netwerken (vodafone, t-mobile en vroeger ook Telfort) dit wel ondersteunden
Wat er op het scherm komt te staan wordt door enkele simpele regels bepaald:

1. Als het toestel een operator logo heeft voor het actieve netwerk wordt dat getoond. Anders:
2. Als de simkaart een override string heeft voor het actieve netwerk wordt dat getoond. Anders:
3. Aan de hand van de netwerkcode en landcode bepaald het toestel de naam van de provider. Landcode 204 en providercode 08 = NL KPN. Deze strings zitten in je toestel, daar heeft de provider verder geen invloed op.

Sommige toestellen geven soms nog een 2e string, hoe dat precies werkt weet ik niet helenaal. Zo kon je bij Orange kaarten die overgingen op T-Mobile onder T-Mobile nog met kleine letters "Orange" zien staan.
pven schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:14:
Met sites zoals deze is de kans vrij klein dat je daadwerkelijk een 0900-nummer 'moet' bellen.
Veel bedrijven "wapenen" zich daartegen. Bij ABN AMRO ben ik er niet doorgekomen, de meldkamer van de politie vraagt soms van waaruit je belt en gooien je eruit als je vanuit het binnenland niet met 0900-TUIG belt maar het directe nummer in Driebergen belt, maar die laatste kun je gewoon zeggen dat je in het buitenland belt, dat hoort degene naar wie je doorverbonden wordt toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
garp schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:14:
Ik heb vandaag de besteling de deur uit gedaan voor een 29,95 abonnement. Ik stap over van t-mobile naar tringg, met nummerbehoud. Het t-mobile abonnement was al een rijdje afgelopen, dus de opzegtermjn is 1 maand. Ik zal de ervaringen posten.

Jammer dat ze - in de algemene voorwaarden dan in ieder geval - zo moeilijk doen over het gebruik van internet via je laptop. Ik hoop dat het in de praktijk mee gaat vallen, want zo af-en-toe webmail lezen via de laptop en dit abonnement gaat niet te vermijden zijn ivm studie. Mochten ze daar over zeuren (ondanks het feint dat dit echt incidenteel zal gaan zijn) zal ik dat hier meteen melden zodat je daar rekening mee kunt houden als je ook geinteresseerd zou zijn in dit abonnement.
Heel mooi Garp, ik ben benieuwd naar je ervaringen, mijn abonnement is ook net afgelopen. Ik zit niet heel veel met de telefoon aan de laptop, alleen in geval van nood en als de pagina te moeilijk te navigeren is. Dit telt voor mij niet heel zwaar, maar is mooi meegenomen.
Je hebt gewoon je abonnement besteld bij Tringg en wacht tot je bellen voor de leveringen van de simkaart en dat ze je over een paar dagen weer bellen voor het nummerbehoud? Bij T-mobile heb je niks aan gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnetie schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:10:
[...]

Heel mooi Garp, ik ben benieuwd naar je ervaringen, mijn abonnement is ook net afgelopen. Ik zit niet heel veel met de telefoon aan de laptop, alleen in geval van nood en als de pagina te moeilijk te navigeren is. Dit telt voor mij niet heel zwaar, maar is mooi meegenomen.
Je hebt gewoon je abonnement besteld bij Tringg en wacht tot je bellen voor de leveringen van de simkaart en dat ze je over een paar dagen weer bellen voor het nummerbehoud? Bij T-mobile heb je niks aan gegeven?
Same here: ook heel erg benieuwd naar je bevinding, Garp. Ben met grote nieuwsgierigheid aan't wachten op hun roaming tarieven, die volgens hun zelf "beduidend voordeliger zullen zijn dan T-mobile, Telfort etc."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HishamK
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-03 13:03
Binnetie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:28:
Voor de afrekening wordt gebruik gemaakt van units, zo kost 1 belminuut 1 unit, 1 smsje kost 1 unit en 1 MB data kost ook 1 unit.
Bij het duurdere abonnement krijg je 2250 units, hiervan mogen maximaal 1000 units gebruikt worden voor data en 1250 units voor bellen en smsen.
ik ben aan het twijfelen om zoiets ook te nemen. Echter ben ik bang dat ik met gemak over de 1250 minuten per maand zal gaan.

Beredeneer ik het goed dat als ik een 3g abo neem, en ik geen 3g gebruik, dat ik dan toch 2250belminuten heb?
alvast bedankt voor jullie reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee ik denk dat het zo niet werkt. Je krijgt voor je 3g 1000 eenheden, deze staan los van je bel- en smseenheden. Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:38
[b]ik ben aan het twijfelen om zoiets ook te nemen. Echter ben ik bang dat ik met gemak over de 1250 minuten per maand zal gaan.

Beredeneer ik het goed dat als ik een 3g abo neem, en ik geen 3g gebruik, dat ik dan toch 2250belminuten heb?
alvast bedankt voor jullie reactie...
Bel ze anders. Het nummer is: 0900-5551113

[ Voor 64% gewijzigd door pinokkia op 09-09-2009 12:06 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• garp
Vandaag is de simkaart afgeleverd. Niet binnen 1 werkdag, er is dinsdag gebeld voor een aflevermoment. Het abonnement was vrijdagochtend besteld, dus dat is een minnetje. Niet omdat het slecht verliep, maar wel omdat je als bedrijf iets belooft dat je simpleweg niet waar kunt maken blijkbaar. Beloof het dan ook niet.

Het abonnement is voor mijn vrouw en die is huiverig voor dit bedrijf, zeker nu ze de allereerste belofte al niet waarmaken. Ik heb vandaag samen met haar de algemen voorwaarden (http://www.tringg.nl/algemene_voorwaarden) nog eens doorgenomen en omdat we er toch nog even over na willen denken heb ik de simkaart nog niet in de MDA Vario III gestopt. We denken toch nog even na over het a) bellen in het buitenland, waarvoor blijkbaar een borg betaald moet gaan worden en b) dat gedoe dat je geen 0900 nummers kan bellen. Ik zou namelijk wel willen weten of je wel 0900 nummer kunt bellen die gewoon het normale, lokale tarief rekenen, zoals het nummer van de politie bijvoorbeeld (0900-8844 geloof ik). Dat zou toch wel moeten kunnen, lijkt me.

Ik heb 7 dagen de tijd om e.e.a. weer terug te sturen als we dat zouden besluiten, dus ik heb nog even.

Edit: haha, hun eigen nummer is een 0900 nummer realiseer ik me net. Da's humor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door garp op 10-09-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe provider, maar Tringg lijkt het niet te worden. Ik vertrouw deze club voro geen meter, tenzij iemand goede tegenargumenten kan bieden.

Ten eerste: het is niet onbeperkt. Stop als bedrijf nou een keer met iets onbeperkt noemen, als het niet daadwerkelijk onbeperkt is. Zeg anders 'vrijwel onbeperkt' met duidelijk die kanttekening en dan niet in kleine letters. Blijft misleiding en echt een domme zet in marketing. Daarnaast nog:

- buitenland. Daarvoor heb je dan later ergens een nieuwe simkaart nodig. Wordt niet gemeld hoeveel het kost (blijkbaar moet daar borg voor neergelegd worden) en wanneer dat dan komt. Heerlijk vaag! Daarnaast is het motto 'zonder verassingen acteraf'....................I rest my case.
- niet de volgende werkdag leveren. Heb alleen meldingen gezien, dat er niet aan die belofte gehouden wordt.
- €34,95 aansluitkosten met nog eens €10 nummerbehoud. Opzich niet erg, maar zet dat laatste gelijk op de voorpagina. Erg vervelend om dat pas bij het bestelformulier te zien.

En als laatst: Waar is de OPTA registratie van Tringg? Elke telco is daarbij aangesloten, alleen kan ik de registratie van Tringg niet vinden. Ben wel benieuwd, waarom dat is.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is juist slimme marketing, aangezien iedereen "onbeperkt" leest, en dan denkt dat het onbeperkt is. Ik snap echter niet dat dit legaal is in Nederland. Als ik zeg een blauwe auto te verkopen en ik lever groene fiets ben ik onrechtmatig bezig.

Wat is de policy qua units? KAN je er boven en moet je dan fors lappen? Of is het gewoon dat daarna je bel/sms/en MB-minuten op zijn oid?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:11:

Ten eerste: het is niet onbeperkt. Stop als bedrijf nou een keer met iets onbeperkt noemen, als het niet daadwerkelijk onbeperkt is. Zeg anders 'vrijwel onbeperkt' met duidelijk die kanttekening en dan niet in kleine letters. Blijft misleiding en echt een domme zet in marketing. Daarnaast nog:
Ze zeggen hier een fair use-policy te hebben en geen actie te nemen als je door die units heen bent.
Tringg zegt op dit vlak geen restricties op te leggen: Onbeperkt bellen voor een vast bedrag per maand. Zelfs de FUP is een loze term, als we Tringg mogen geloven. Belt iemand meer dan 1250 minuten, dan gebeurt er niks, zegt Tringg.
Nu klopt dat stukje dat ik quote al niet helemaal want een FUP is altijd een vage term en werkt niet met "units", maar dat komt dan weer van Telecompaper en niet van Tringg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• pven
  • Niet online
Ik heb nu even geen tijd om het op te zoeken, maar ik weet zeker dat ik op de Tringg-site heb gelezen dat bellen en SMSen buiten je bundel 25 cent per minuut of SMS kost. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/8656/200909131540.png
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/2167/200909131529.png

Ze zijn dus wel in staat zomaar kosten in rekening te brengen, mocht het toch over de units heen gaan. Wat dan wel ontbreekt, is wat de tarieven zijn bij overschrijding. Lijkt nu meer alsof ze dat zelf op dat moment wel even bepalen. Qua overeenkomst klopt dat niet, want dat moet er vooraf duidelijk instaan. Juridisch gezien moet je namelijk op de hoogte zijn, wat je exact aangaat qua contract. Zeker de financiële kant moet helder erin staan.

Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/6379/200909131530.png

Het KvK nummer van deze tent is 32104736. Volgens dit stuk staan ze geregistreerd bij de geschillencommissie te Den Haag. Zoek maar eens in het bedrijvenregister. Zowel op het KvK nummer, als op 6GMOBILE of Tringg vindt je geen registratie. Staat wel dat sommige bedrijven door onvolledigheid er niet instaan, maar alsnog gewoon slordig bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Even een update. Na lang wikken en wegen hebben we de simkaart in een telefoon gestopt en dus daarmee de algemene voorwaarden geaccepteerd. Het blijft een gokje, maar gelukkig is het niet levensbedreigend als het misgaat.

Ervaringen:

* Netwerk is KPN, bij ons thuis is de dekking stukken beter dan die van t-mobile dus dat is een pluspunt voor ons
* Bij ophalen mail via de MDA III krijg ik een 'raoming' melding. Die moet ik er nog uit zien te krijgen.
* Internetsnelheid is prima, stukken beter dan de oude t-mobile verbinding die gelimiteerd is op 128/32Kbit.
* INternet instelllen was op de MDA makkelijk omdat ik al in dt forum had geleerd dat ik een naam ergens leg moest laten. Op de gok ergens in de settings het eerste veld leegelaten (KPN Internet weggehaald) en het werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
garp schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:43:
* Netwerk is KPN, bij ons thuis is de dekking stukken beter dan die van t-mobile dus dat is een pluspunt voor ons
Ik heb inmiddels ook de ervaring dat het KPN-netwerk echt veel beter is dan het T-mobile-netwerk. Buitenshuis maakt het niet zoveel uit, maar binnenshuis merk je het wel degelijk.
* Internetsnelheid is prima, stukken beter dan de oude t-mobile verbinding die gelimiteerd is op 128/32Kbit.
Klopt: Tringg pakt de maximaal beschikbare snelheid, je rekent toch af per eenheid dus de snelheid is dan niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

garp schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:43:
Even een update. Na lang wikken en wegen hebben we de simkaart in een telefoon gestopt en dus daarmee de algemene voorwaarden geaccepteerd. Het blijft een gokje, maar gelukkig is het niet levensbedreigend als het misgaat.

Ervaringen:

* Bij ophalen mail via de MDA III krijg ik een 'raoming' melding. Die moet ik er nog uit zien te krijgen.
* INternet instelllen was op de MDA makkelijk omdat ik al in dt forum had geleerd dat ik een naam ergens leg moest laten. Op de gok ergens in de settings het eerste veld leegelaten (KPN Internet weggehaald) en het werkte direct.
Die roaming melding krijg je denk ik niet weg. Je roamt namelijk gewoon weg, door gebruik te maken van een virtuele provider die weer gebruik maakt van het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke, ik twijfel nog steeds. Iemand ervaring met het gebruik van push-email? Ik had de klantenservice al gemaild maar nog geen antwoord gehad. Bij T-mobile mag dit, maar er zijn ook prividers waar dit niet mag of geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antwoord van tringg
Beste ------,

Op het moment dat de 1.250 units (bellen en sms) of 1.000 units (data) limieten bereikt worden nemen wij contact op en overleggen wij hoe verder. De tarieven voor gebruik boven de limieten zijn als volgt:

SMS €0,08/SMS
Mobiel Data €0,30/Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Van nummerbehoud (wat €10 euro kost) hebben ze ook een raketwetenschap van gemaakt:
Het volgende proces wordt gehanteerd bij nummerbehoud van een abonnement:

Check dat je contractsvrij bent bij je huidige service provider: je bent contractsvrij als de minimale contractsduur inmiddels is verstreken. Zolang je niet contractsvrij bent is er geen nummerbehoud mogelijk.
Neem contact op met je huidige service provider en controleer of je contract formeel moet worden opgezegd, of dat de opzegging impliciet plaatsvindt via ons porteringsverzoek. Bij elke service provider kan dit anders geregeld zijn.
Spreek een datum af met je huidige service provider om het nummerbehoud uit te voeren. Houd daarbij rekening met een opzeggingstermijn van meestal 1 maand, houd er ook rekening mee dat wij het nummerbehoud proces pas starten na aflevering van je (tijdelijke) Tringg SIM kaart. In de praktijk adviseren wij daarom een porteringsdatum te kiezen van 6 weken na de besteldatum.
Na aflevering van de tijdelijke Tringg SIM, nemen wij binnen 2-3 werkdagen contact met je op voor de porterings gegevens.
Hierna zal de nummerbehoud aanvraag verstuurd worden door Tringg naar je oude service provider.
Als je oude service provider meewerkt wordt de portering na 1 maand verwerkt en ontvang je binnen deze periode een nieuwe Tringg SIM met je eigen nummer. Je nieuwe SIM kaart wordt automatisch actief gemaakt op de dag van portering.

Waarom 6 weken van te voren?
Wij adviseren je 6 weken van te voren Tringg te bestellen omdat in de praktijk het bestellen, afleveren van tijdelijke Tringg SIM en het nummerbehoud regelen ongeveer zoveel tijd in beslag neemt: Wij starten het nummerbehoud proces nadat je de (tijdelijke) Tringg SIM kaart hebt ontvangen. De opzegtermijn in verband met nummerbehoud is in Nederland vastgesteld op maximaal 1 maand, deze moet je er dus bij optellen. Afhankelijk van wanneer wij de kaart bij je kunnen afleveren, kan het nog 1-2 weken langer duren voordat het nummerbehoud geregeld is. Om te voorkomen dat je contract al afloopt terwijl wij nog het nummerbehoud voor je aan het regelen zijn hanteren we een veilige marge van 6 weken. Je kan natuurlijk ook later Tringg bestellen, maar hou er dan wel rekening mee dat de porteringsdatum verschuift.

Ben ik dan 1 maand niet bereikbaar op mijn eigen nummer?
Nee dit is onjuist. Jij zult tijdens het porteringsproces gewoon bereikbaar zijn op je eigen nummer met je eigen SIM van je huidige provider. Zodra deze niet meer werkt (m.a.w. je nummer is overgezet naar ons netwerk) stop je je nieuwe Tringg SIM in je mobiele telefoon. Je kunt natuurlijk ook je tijdelijke Tringg SIM gebruiken, maar die heeft een eigen telefoonnummer.

Is er dus sprake van dubbele kosten?
Deze manier van werken maakt het mogelijk om snel gebruik te maken van goedkoop en onbeperkt bellen met Tringg. Na ontvangst van je tijdelijke Tringg SIM zal je abonnement ingaan bij Tringg.
Ik ben best geïnteresseerd om zo'n abonnement af te nemen, maar ze maken het nou niet bepaald 'seamless'. Voor al die aansluit en nummerbehoud kosten verwacht ik wel, dat dit allemaal wat sneller en zonder tijdelijke sim kan. Porteringsproces van een maand......heen en terug naar de maan is sneller |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Porteren kan technisch gezien binnen 24 uur. Echter gebeurt het aanvragen daarvan nog op de "oude manier" bij Tringg denk ik.

Bij Vodafone kan het in 3 dagen goedgekeurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik begrijp de discussie over onbeperkt niet helemaal. Tringg hanteert een fair ause policy. Dit houdt in(onder andere na navraag bij Tringg) dat er een getal is gesteld qua te gebruiken units zodat Tringg in staat is gebruikers aan te spreken die grootschalig misbruik maken van Tringg.
maar stel:
(letterlijk zo aan Tringg gevraagd)
klant x heeft het abonnement van 24,95. in maand 1 verbruikt hij 1150 units, in maand 2 1300 en in maand 3 1220. Betaald hij nu meer over maand 2 dan in de andere maanden? TRingg antwoordde hierop met nee, dit gebeurd alleen bij doelbewust overmatig gebruik. IK zie dat dus wel als onbeperkt, Tringg belt op als je er ver overheen gaat om met je te overleggen over hoe nu verder. Als ze dit niet zouden doen was het bedrijf door mensen die er misbruik van maken zo failliet en dan heeft niemand meer iets aan dit aanbod. Telfort unlimited hanteert ook gewoon een fup bijvoorbeeld.

Wat betreft OPTA registratie: http://www.opta.nl/nl/reg...ltaat/?query=inmo&x=0&y=0

De naamswijziging is blijkbaar bij hen nog niet aangekomen.

Edit, het is natuurlijk ook logisch dat ze hierbij zijn aangesloten aangezien ze ook nieuwe nummers uitgeven, dat kan niet zonder OPTA registratie!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 174951 op 16-09-2009 00:22 ]

@Lekkere Loempia, dat vertragende proces is niet de schuld van de nieuwe mobiele aanbieder, de 'exit-barriers' van sommige providers zijn redelijk hoog, ze doen er alles aan om het voor de nieuwe partij zo moeilijk mogelijk te maken. Het zou voor het Nederlandse 'systeem' veel beter zijn als de nummers gecentraliseerd worden beheerd, in plaats van bij individuele partijen (net als bij domeinnamen bijvoorbeeld)

• Binnetie
pven schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:11:
Ik heb nu even geen tijd om het op te zoeken, maar ik weet zeker dat ik op de Tringg-site heb gelezen dat bellen en SMSen buiten je bundel 25 cent per minuut of SMS kost. :?
Ik denk dat ik weet waar je dat gelezen hebt: pricewatch: Tringg Onbeperkt bellen en SMS'en 1 jaar hier staat het vermeldt, maar dit klopt dus niet.

• Binnetie
Iemand ervaring met het gebruik van push-email? Ik had de klantenservice al gemaild maar nog geen antwoord gehad. Bij T-mobile mag dit, maar er zijn ook prividers waar dit niet mag of geblokkeerd wordt.
Voor mij is het belangrijk dat ik dit kan gebruiken.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:08
Iemand al een factuur binnen ? En hoe ziet die eruit?

• Lekkere Loempia
Anoniem: 174951 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:21:
@Lekkere Loempia, dat vertragende proces is niet de schuld van de nieuwe mobiele aanbieder, de 'exit-barriers' van sommige providers zijn redelijk hoog, ze doen er alles aan om het voor de nieuwe partij zo moeilijk mogelijk te maken. Het zou voor het Nederlandse 'systeem' veel beter zijn als de nummers gecentraliseerd worden beheerd, in plaats van bij individuele partijen (net als bij domeinnamen bijvoorbeeld)
Ik snap ook niet waarom daarvoor een stichting is, zoals je met domeinnamen hebt als SIDN. Het nummer is voor mij van groot belang en ik vind niet dat providers daar onderling het elkaar onnodig moeilijk moeten maken. Dat heeft namelijk een keer geleid, dat ik door een foute portering mijn nummer definitief kwijt was. Dat laatste vind ik hoe dan ook echt onacceptabel.

Nu mijn vraag: ik zit bij T-Mobile en ik wil best naar Tringg. Enige struikelblok is dat mijn abonnement begin oktober wordt beëindigd.

@Bo-oz gaat dat problemen opleveren en kan dit zonder al teveel kleerscheuren de overstap met nummerbehoud maken? Ik wil namelijk mijn nummer echt niet kwijtraken.

• dicksterk
Ik geloof niet dat Tringg op dit moment rekeningen verstuurd. Dat hoeft ook niet want het bedrag is elke maand gelijk. IK heb Tringg nu meer dan 1 maand maar nog geen factuur gehad.

• garp
Even een korte update.

1. Het uitzetten van nummerweegave op de eigen telefoon leidt tot een mededeling die ik niet zo 1-2-3 even kan reproduceren nu, maar tot resultaat heeft dat je geen uitgaande gesprekken kunt voeren.
2. Ik heb nog NIETS gehoord over nummer-portering, terwijl en binnen 'enkele dagen' na flevering (vorige week donderdag, dus 6 dagen geleden inmiddels) contact met ons opgenomen zou worden.

Een factuur hebben we (nog) niet, zodra die binnen is zal ik kijken of daar 'iets' aan te zien is zoals hierboven gevraagd wordt.

Ik vind de tarieven voor buiten de bundel redelijk zo op het eerste gezicht trouwens. Iets transparanter had wel gekund vind ik; als ze dit weten dan kan dat toch ook gewoon op de website? Eerlijk duur het langst denk ik altijd maar, maar ik ben dan van nature ook geen verkoper. Da's toch een ander slag volk, zeg maar....

Specifiek voor data zou ik zelf graag zien dat de toegang simpelweg geweigerd wordt of anders sterk geknepen als de limiet bereikt is. 30 cent per Mb kan nog behoorlijk oplopen. Dat is nou net iets dat personen die dit specifieke abonnement afsluiten proberen te voorkomen, toch? Het blijft op deze manier een mooie belofte voor iets dat niet wargemaakt zal gaan worden; nooit meer een hogere rekening...

garp schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:07:
Even een korte update.

1. Het uitzetten van nummerweegave op de eigen telefoon leidt tot een mededeling die ik niet zo 1-2-3 even kan reproduceren nu, maar tot resultaat heeft dat je geen uitgaande gesprekken kunt voeren.
2. Ik heb nog NIETS gehoord over nummer-portering, terwijl en binnen 'enkele dagen' na flevering (vorige week donderdag, dus 6 dagen geleden inmiddels) contact met ons opgenomen zou worden.

Een factuur hebben we (nog) niet, zodra die binnen is zal ik kijken of daar 'iets' aan te zien is zoals hierboven gevraagd wordt.

Ik vind de tarieven voor buiten de bundel redelijk zo op het eerste gezicht trouwens. Iets transparanter had wel gekund vind ik; als ze dit weten dan kan dat toch ook gewoon op de website? Eerlijk duur het langst denk ik altijd maar, maar ik ben dan van nature ook geen verkoper. Da's toch een ander slag volk, zeg maar....

Specifiek voor data zou ik zelf graag zien dat de toegang simpelweg geweigerd wordt of anders sterk geknepen als de limiet bereikt is. 30 cent per Mb kan nog behoorlijk oplopen. Dat is nou net iets dat personen die dit specifieke abonnement afsluiten proberen te voorkomen, toch? Het blijft op deze manier een mooie belofte voor iets dat niet wargemaakt zal gaan worden; nooit meer een hogere rekening...
Je betaalt niet onmiddelijk als je boven de 1000mb zit hoor. Tenminste zo interpeteer ik hun fup. Je gaat pas betalen als hun merken dat jij misbruik van het netwerk ga maken dus als je via je latop gaat interneten met tringg.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zolang dat niet helder is stap ik niet over. Klinkt me een beetje teveel als, we laten in het midden wat er gebeurt als er over je bundel gegaan wordt en vervolgens mag je veel te veel lappen voor elke minuut/smsje/megabyte over je bundel.

@Lekkere Loempia, dat zou ik je echt niet durfen zeggen. Je kan het beste even een e-mail sturen naar hen via het contactformulier of bellen met hun helpdesk 0900-5551113. Heb je je abonnement al 'actief' beeindigd? Dan ben ik namelijk een beetje bang, dat je sowieso al te laat bent voor succesvol nummerbehoud... maar dat kan ik natuurlijk ook volledig mis hebben. Als het bij Tringg niet lukt, zou het bij elke andere provider (behalve je huidige misschien) ook niet lukken schat ik in.

@MsG, tarieven buiten de 'bundel', komen slechts ter sprake bij misbruik van de FUP, lees structureel over de FUP heen en na je eerst telefonisch te hebben benaderd om te bespreken hoe nu verder, zijn nou niet echt te classificeren als 'veel te veel', naar alle waarschijnlijk lager dan je huidige kosten:
SMS €0,08/SMS
Mobiel Data €0,30/Mb
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste