Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Asus heeft de mediaspeler O!Play HDP-R1 gelanceerd. Dit apparaat ondersteunt HD-video en kan onder meer mp4-, mov-, avi-, divx- en mkv-bestanden afspelen. Ook audiobestanden als flac en ogg vormen voor de O!Play geen probleem.

De speler is uitgerust met onder andere HDMI- en composietaansluitingen. Mediabestanden worden binnengehaald via USB2.0, een eSATA-poort of via een netwerkaansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1246986915.jpeg

Stunning Full HD 1080p Resolution and Vast File Format Support
The O!Play HDP-R1 is currently the world's only High Definition media player which supports an extremely wide range of file formats, including MPEG1/2/4, H.264, VC-1, and the popular RM/RMVB. With the O!Play HDP-R1, users can share their videos and photos instantly from their PCs and notebooks in enhanced clarity and high definition with friends, family and colleagues—all in the comfort of their living rooms or conference rooms.

Exclusive Music Shuffle Feature for One-touch Music Playback
The O!Play HDP-R1 is the first high definition media player to provide a music shuffle function via a dedicated button on the remote control. With a simple touch of a button, the O!Play HDP-R1 collates all the music files in storage and then starts playing the music in random order. With the music shuffle function, users can enjoy their tunes both instantly and effortlessly without having to manually import any music files into the O!Play HDP-R1.

Exclusive eSATA Support—6 Times Faster than USB 2.0
While high definition content delivers stunning images, it also requires huge bandwidth to render the image quality to perfection. With the exclusive eSATA interface on the O!Player HDP-R1, users can experience up to 6 times faster transfer speeds* as compared to USB 2.0, virtually eliminating any delays in delivering high definition entertainment to the user.

Easy Access to Networked Content with LAN Support
The O!Player HDP-R1 is equipped with LAN support which allows users to stream their files effortlessly from their PCs—doing away with manual transfers of multimedia data from one device to another. Users can simply download and keep the multimedia files in their notebooks or PCs and still be able to enjoy them through the O!Player HDP-R1, be it in the living room or study.

Specifications
Supported video formats MPEG1/2/4, H.264, VC-1, RM/RMVB
Supported video file extensions .mp4, .mov, .xvid., .avi., .dvix., .asf, .wmv, .mkv, .rm, .rmvb, .flv, .ts, .m2ts, .dat, .mpg, .vob
Supported audio formats MP3, WAV, AAC, OGG, WAV, FLAC, AIFF
Supported image formats JPEG, BMP, PNG, GIF, TIFF
Supported subtitle formats SRT, SUB, SMI, SSA
Outputs •HDMI
•Composite Audio/Video
•Optical Digital Audio

Inputs •USB2.0 *1
•eSATA/USB2.0 combo port *1
•RJ-45 LAN port *1
•DC Power In

Dimensions 181.0mm x 125.3mm x 47.7mm
Power source 12VDC, 2A
Power consumption <10W
Operating temperature 5°C(41°F)~35°C(95°F)

* Subject to system configuration, data size and prevailing usage.
Specifications are subject to change without prior notice. Please visit www.asus.com for more information.

Prijzen: pricewatch: Asus O!Play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersatan
Beter dan de HDX-1000 of popcorn hour en veel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex336
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
heeft iemand een idee wanneer hij verkocht gaat worden en wat de prijzen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 17:24

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

alex336 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:51:
heeft iemand een idee wanneer hij verkocht gaat worden en wat de prijzen zijn?
Laatste regel van de eerste post :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:43

JME

zeg maar Jamie

Nu alleen nog ergens een onafhankelijke review zien te vinden die dit apparaat vergelijkt met A.C. Ryan Play!On en de Xtreamer, en ik kan een keuze gaan maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04 06:32
supersatan schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:55:
Beter dan de HDX-1000 of popcorn hour en veel goedkoper
Beetje kort door de bocht vind je niet?
Deze heeft geen ruimte voor een interne hdd volgens mij, geen mogelijkheden tot NAS/BT client/Nieuwsgroepen client/FTP server.

Om hem nou gelijk beter te noemen? Misschien had deze ook wel in het algemene NMT topic geplaatst kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Mattie84 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:56:
[...]

Beetje kort door de bocht vind je niet?
Deze heeft geen ruimte voor een interne hdd volgens mij, geen mogelijkheden tot NAS/BT client/Nieuwsgroepen client/FTP server.

Om hem nou gelijk beter te noemen? Misschien had deze ook wel in het algemene NMT topic geplaatst kunnen worden?
Ik doel eigenlijk meer op de beeldkwaliteit:

Hardware.Info kreeg namelijk de kans om als eerste een exemplaar van de O!Play, zoals ASUS de speler (code HDP-R1) vooralsnog noemt, onder handen te nemen. Een volledig testverslag volgt later, maar onze eerste indrukken zijn positief. Zo is deze speler fors sneller dan de meeste mediaspelers die we tot dusver testten, en is de bestandscompatibiliteit niet alleen prima, maar ook lijkt de O!Play aanmerkelijk betere video postprocessing te hebben dan alle andere spelers die we hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Welke hdmi versie ondersteund de Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48
Ik had de Xtreamer op het oog maar dit ziet er nog beter / betrouwbaarder uit. Ik heb toch wat meer vertouwen in de Asus dan in de Xtreamer. Mij gaat het puur om het afspelen vanaf mijn NAS. Harde schijf hoef ik er niet in want daar heb ik m'n NAS voor en eventuele andere extra's (downloaden e.d.) doe ik ook met m'n NAS

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301311

vraagje? Weet iemand of de O!Play HDP-R1, DTS kan encoden. De Western Digital WD TV kan dit niet, naar mijn mening een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:43

JME

zeg maar Jamie

Encoden???
Kan het zijn dat je decoden bedoelt, dus of het apparaat DTS-geluid kan downsamplen naar stereo?
Los daarvan: geen idee eigenlijk...

[ Voor 79% gewijzigd door JME op 15-07-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 19:47
Anoniem: 301311 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:23:
vraagje? Weet iemand of de O!Play HDP-R1, DTS kan encoden. De Western Digital WD TV kan dit niet, naar mijn mening een groot gemis.
Naar wat ik begrepen heb, kan de asus dit wel.

"Opvallend is verder dat het kastje, in tegenstelling tot de meeste concurrende mediaspelers, DTS-surroundbestanden kan downmixen naar een stereosignaal." van nieuws: Asus introduceert reeks nieuwe home entertainment-apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91740

Dit is een heel mooi alternatief voor de WD-TV. Deze heeft namelijk vergelijkbare specs EN een netwerk-aansluiting om te streamen. Is maar paar tientjes duurder...
Ben erg benieuwd wanneer hij beschikbaar komt. Bij de aanbieders op pricewatch staat hij overal in pre-order!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouton
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-03-2020
Waarom, o waarom heeft dit ding maar een 100mbits lan aansluiting? Is het niet voornamelijk bedoeld om te streamen? 100mbits is toch niet geweldig voor 1080p materiaal, heb ik begrepen.

Zodra er zo'n kastje komt met 1000mbits koop ik 'm (als ie niet zo lelijk is als de PCH c-200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
wouton schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:50:
Waarom, o waarom heeft dit ding maar een 100mbits lan aansluiting? Is het niet voornamelijk bedoeld om te streamen? 100mbits is toch niet geweldig voor 1080p materiaal, heb ik begrepen.

Zodra er zo'n kastje komt met 1000mbits koop ik 'm (als ie niet zo lelijk is als de PCH c-200).
Onzin! 100mbits is ruim voldoende voor 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ben benieuwd hoe deze het doet t.o.v. de wd hd tv met vob / dvd menu's....
Speelt het ook ISO's?

Twee voordelen t.o.v. de wd hd tv zouden het downmixen van DTS, Lan en USB zijn, en als het ondersteund wordt DVD menu een prima vervanger..!!

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
supersatan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:02:
[...]

De NMT's van Syabas op basis van de Sigma chipset spelen 1080P inderdaad ook prima af met een 100mbit aansluiting. Daarnaast is die 100mbit ook nog eens vreselijk crippled doordat de Sigma chip de snelheid uberhaubt niet aan kan (zie de FTP speeds van 3-4Mb/sec). Streamen doet ie wel goed maar de volle 100mbit zal ie niet halen, heb je ook helemaal niet nodig.

Gbit is leuk als je je mediaplayer ook als NAS wilt gebruiken. Dan kan je tenminste op een fatsoenlijke snelheid de connected harddisks volblaffen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Heeft iemand al screenshots gezien van de GUI?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouton
supersatan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:02:
[...]

Na ja, ik lees toch meerdere malen over peak bitrates van boven de 100 mbits. Af en toe had ik zelf ook last van gestotter, met de nieuwe gbit router niet meer (ook niet bij dezelfde films). Maar ja, wellicht lag dat aan iets anders, misschien de doorvoersnelheid van die crappy gehuurde Sagem router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouton
wouton schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:33:
[...]

Na ja, ik lees toch meerdere malen over peak bitrates van boven de 100 mbits.
Net even getest. Ik kom bij een bepaalde serie natuurfilms in 1080p op een bitrate van 150 mbit/s. Dat lijkt me dus niet geschikt voor de O!play. Misschien komt dit echter omdat het een .mkv is die wordt getranscoded door ps3 media server. Weet iemand of dit het geval is?

[ Voor 36% gewijzigd door wouton op 16-07-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 17:07
Caeruleus schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:24:
Ik had de Xtreamer op het oog maar dit ziet er nog beter / betrouwbaarder uit. Ik heb toch wat meer vertouwen in de Asus dan in de Xtreamer. Mij gaat het puur om het afspelen vanaf mijn NAS. Harde schijf hoef ik er niet in want daar heb ik m'n NAS voor en eventuele andere extra's (downloaden e.d.) doe ik ook met m'n NAS
Precies dezelfde situatie hier. Ik zou zelfs liever een echte dedicated streamer hebben (geen HDD mogelijkheid), dus wat dat betreft komt de O!Play als geroepen. Ben al bijna een maand aan het wachten op de release helaas, maar die lijkt nu toch langzamerhand dichterbij te komen nu allerlei mediawinkels hem in pre-order hebben opgenomen. Ik las in een ander topic dat ook een review van Tweakers.net er aan komt!

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 11:04
Ik gebruik al geruime tijd naar volle tevredenheid een WD-TV. Maar die gaat toch echt wel weg als deze beschikbaarbaar is. Dit is een zeer betaalbaar alternatief met net de juiste extra features. Ook de eSATA aansluiting kan ik goed gebruiken voor mijn externe disk. Daarmee haal je makkelijk de doorvoer voor de hoogste HD-bitrates.
Wi-fi is geen gemis, want ook streamen over een n-verbinding verloopt, naar eigen ervaring, niet vlekkeloos. De draad ligt toch al naar de TV toe voor de (oude) Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59

dodo79

witte dikke tonnie

wouton schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:46:
[...]

Net even getest. Ik kom bij een bepaalde serie natuurfilms in 1080p op een bitrate van 150 mbit/s. Dat lijkt me dus niet geschikt voor de O!play. Misschien komt dit echter omdat het een .mkv is die wordt getranscoded door ps3 media server. Weet iemand of dit het geval is?
Als je ps3 media server gebruikt i.c.m. je ps3 worden de filmbestanden gedecodeerd op je pc.
Dit heeft als gevolg dat de data stream naar de ps3 een stuk hoger is dan bij deze mediaspeler.

Bij de meeste mediaspelers gebeurt het decoderen in de speler zelf, dus ze hoeven alleen de file zelf maar binnen te halen, met resultaat dat je een stuk minder bandbreedte nodig hebt.

Dus ja, voor streamen met een ps3 heb je gigabit wel nodig
en ja, de standaard mediaspelers hebben genoeg aan 100mbit

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 15:03
Ik heb een Synology serverkastje staan waar ik alle films en series op heb opgeslagen.
Bij de tv heb ik een afspeelkastje van Philips staan.
Dit kastje is niet altijd ideaal en ik moet hem ook nog eens heen en weer slepen tussen de woonkamer en de slaapkamer. De Asus O!Play zou een goede aanvulling kunnen zijn, ware het niet dat hij NIET DRAADLOOS is en dus bijvoorbaat afvalt ongeacht andere specs. Touwtjes trekken is zoooo 2001.
(en als draadloos niet de capaciteit heeft om full-hd kwaliteit te streamen dan hoef ik geen full-hd)

[ Voor 10% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 17-07-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouton
dodo79 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:38:
[...]
Dus ja, voor streamen met een ps3 heb je gigabit wel nodig
en ja, de standaard mediaspelers hebben genoeg aan 100mbit
Uitstekend! Dankjewel. Dan wordt dit mijn volgende aankoop, samen met een NAS'je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91740

Ja, of deze natuurlijk.....ook interessant.
http://www.hardware.info/...reamer_mediaspeler_test/1

of nog ff wachten op deze...
http://www.playonhd.com/nl/

of nog iets langer op deze.....
http://www.hardware.info/...nceptronic_Yuixx_preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-08-2020
jah ! als het goed is zijn deze en assus O! play allemaal voorzien van een nieuwere generatie chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik begrijp dat de Playon!HD van A.C. Ryan ook voorzien is van de nieuwe chip trouwens. Weet iemand trouwens of de Asus ook van DVD-rips (dus VOBs) het menu af kan spelen?

Ik ben trouwens zeer benieuwd naar een vergelijking tussen de Playon!HD en deze Asus (hopelijk bevat de aangekondigde test van de Asus een dergelijke vergelijking). Ik vind ze beide zeer interessant aangezien ik op zoek ben naar een media player die de bestanden op mijn centrale computer af kan spelen (dus hoeft geen interne disk te hebben). Ik weet dat deze Asus mogelijk DTS geluid zou kunnen downmixen terwijl de PLayon!HD dit waarschijnlijk niet kan. De Playon!HD is echter wel een aantal tientjes duurder. Weet iemand waar dit verschil vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 17:07
De Playon!HD heeft de mogelijkheid tot het inbouwen van een HD, wat de O!play niet heeft. Bovendien zit er een card-reader in de Playon!HD, bij de O!play ook niet. Maar ik denk dat het prijsverschil vooral zit in de mogelijkheid tot het inbouwen van een 3,5" HD (In de Xtreamer kan overigens alleen een 2,5" HD).

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66948

Daarnaast zal de Playon!HD vanaf Augustus ook standaard DTS downmix hebben, en voor mensen die er eerder al een aangeschaft hebben zal het in de firmware worden meegenomen. Dat Asus het al eerder aankondigt maar later uitbrengt is hun keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-08-2020
Koenradus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:41:
De Playon!HD heeft de mogelijkheid tot het inbouwen van een HD, wat de O!play niet heeft. Bovendien zit er een card-reader in de Playon!HD, bij de O!play ook niet. Maar ik denk dat het prijsverschil vooral zit in de mogelijkheid tot het inbouwen van een 3,5" HD (In de Xtreamer kan overigens alleen een 2,5" HD).
wel jammer dat er bij de O!play geen HD in kan, ik wil graag zo een mediaplayer aanschaffen, ik zat te kijken naar de Xtreamer die zag er wel goed uit maar nou las ik een review waarin stond dat hij nogal een luide fan heeft dat vind ik wel minder. Je kan doormiddel van een firmware de fan wel uitzetten maar dat wordt afgeraden want dat ding wordt tamelijk warm anders.

Heeft de playonHD trouwens een fan en isie luid? en alleen 3,5HD kan er geen 2,5 HD in?
effe onderzoek doen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Sabocalypse op 18-07-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Laatst online: 22-04 15:51
Heeft de playonHD trouwens een fan en isie luid? en alleen 3,5HD kan er geen 2,5 HD in?
effe onderzoek doen :)
Zie deze thread
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32250368#32250368

Het laatse deel gaat geheel over de fan en of die stil is of niet. Er zijn een aantal tegenstrijdige berichten maar de algehele conclusie is dat de fan stil is.
Ik spreek niet uit ervaringen, ben ook op zoek naar zo'n apparaat en heb de AC-Ryan op de shortlist staan samen met de Asus, xtreamer (valt waarchijnlijk af vanwege geluid/warmte) en de PCH-110 (omdat deze op dit moment aardig in prijs zakt)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66948

Ik begrijp ook niet helemaal waar het vandaan komt dat de fan veel lawaai zou maken. Ik heb er totaal geen last van en vele anderen idem dito. Misschien wil je hem 's nachts niet op je nachtkastje aan willen hebben staan... Als je er met je oor naast zit hoor je de harddisk spinnen maar voor de rest hoor je hem echt niet en zeker niet als je een film zit te kijken.
Ik zou ook geen 2.5" apparaat willen hebben, dure harddisks en te weinig opslag. Enige voordeel zou zijn dat het wat minder stroom verbruikt maar dat haalt het niet bij de voordelen van 3.5". De Playon!HD kan tot 2TB schijven aan hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
kan ik hier ook gewoon een password beschermde samba netwerkdrive mee benaderen van mijn ubuntu servertje?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 17:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 301311 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:23:
Volgens de review van Tweakers zelf (reviews: Asus O!Play onder de loep genomen) kan ie idd DTS decoden over HDMI

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:25
Anoniem: 66948 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:37:
Daarnaast zal de Playon!HD vanaf Augustus ook standaard DTS downmix hebben, en voor mensen die er eerder al een aangeschaft hebben zal het in de firmware worden meegenomen. Dat Asus het al eerder aankondigt maar later uitbrengt is hun keus.
Is dit al ergens officieel bevestigd dat dit in de firmware komt? Dit is voor mij het belangrijkste, anders neem ik de O!Play..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 07:45
Ik heb hem inmiddels besteld bij 4launch. Wil hem in de slaapkamer gaan gebruiken (met klein tvtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Laat dan even je ervaringen weten zodra je hem hebt kunnen testen. Ik wil hem namelijk ook in de slaapkamer op een kleine (CRT) televisie gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 16:17

scorpie

Supra Addict

wouton schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:46:
[...]

Planet Earth vogelscene trekt idd 155Mbit/s peak bitrate, dat trek je dus niet. Het is misschien 1 seconde, maar toch. En weer jammer dat ze er een netwerkinterface inklussen die sneller is dan de chipset kan verwerken (ik was er ook al onaangenaam over verrast toen ik een wd mybook world edition kocht met z'n Gbit poort maar ook een brakke processor).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Peter 1981 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:33:
Laat dan even je ervaringen weten zodra je hem hebt kunnen testen. Ik wil hem namelijk ook in de slaapkamer op een kleine (CRT) televisie gaan gebruiken.
haha, precies wat ik ook wilde vragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zal ik doen. Heb ook nog een CRT tv staan. Wat ik wel uit de review van tweakers begrijp is dat er alleen dts downmix is via hdmi. Dus niet via analoog....

Volgens 4launch is ie binnen 5 dagen leverbaar dus ik denk volgende week hier meer over te kunnen vertellen :)

Zit er trouwens ook aan te denken om hem in een ander soort kastje te plaatsen. De behuizing oogt op het internet erg cheap. Even afwachten....

[ Voor 21% gewijzigd door lowfi op 21-07-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:46:
Zal ik doen. Heb ook nog een CRT tv staan. Wat ik wel uit de review van tweakers begrijp is dat er alleen dts downmix is via hdmi. Dus niet via analoog....

Volgens 4launch is ie binnen 5 dagen leverbaar dus ik denk volgende week hier meer over te kunnen vertellen :)

Zit er trouwens ook aan te denken om hem in een ander soort kastje te plaatsen. De behuizing oogt op het internet erg cheap. Even afwachten....
Bedankt alvast voor je eerste testresultaten :). Goed nieuws dat hij al binnen 5 dagen leverbaar is! Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
lowfi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:46:

Dat van die downmix heb ik ook zo begrepen uit de review van Tweakers. Indien dat (later) een probleem voor mij wordt dat zal ik toch eindelijk eens over moeten schakelen op LCD (of tegen die tijd misschien Oled). Dat downmixen is wel een leuke optie trouwens, maar ik begrijp dat de Playon!HD dat ook gaat krijgen dus wellicht gaat het toch een beetje meer standaard worden.

Kun je hem trouwens ook testen met de vogelscene van Planet Earth? Het zou wel interessant zijn om te zien of het apparaat dat trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Woei mijn bestelling staat op groen bij 4launch. Kan hem zo meteen dus ophalen :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracker06
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 23:00
lowfi schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:44:
Woei mijn bestelling staat op groen bij 4launch. Kan hem zo meteen dus ophalen :):)
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik hoop je review(tje) hier te vinden...

Wil hem komende week ook halen, maar heb nog geen gebruikers-review gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:11
Ik ben erg benieuwd of het apparaatje makkelijk via het netwerk kan streamen. Op CH3SNAS icm TVIX 6500 heb ik het nog niet voor elkaar gekregen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Even snel wat eerste ervaringen:

- Doodstil
- Lekker klein kastje met idem adapter
- Streamen van MKV via netwerk (SMB) gaat goed (tot 12GB getest)
- Birdscene (killa.sampla.x264.mkv) speelt niet vlekkeloos af (via usb getest)
- UPNP server wordt niet gevonden? (dacht dat dit wel kon, gebruik zelf twonky)
- Menu is lelijk
- Stroomverbruik tijdens afspelen is 5watt, in standby onmeetbaar (voltcraft 3000)
- Afspelen van een film gaat binnen een paar seconden (1-2?)
- Bij stoppen of starten van een film is een harde plop te horen (kan aan tv liggen)
- DTS downstream werkt ook via analoog
- Afstandsbediening ben ik niet kapot van. Gebruik zelf een harmony.

Ik heb hem net een uurtje dus heb uiteraard niet alles kunnen testen. Ik heb MKV,Avi en m4v/mp4 getest. Allemaal werkte deze zonder problemen.

Hij hangt nu nog aan een oud crt tvtje omdat ik dat snel kon testen zonder een hele dradenbrij door de war te sturen. Vanavond/morgen wil hem aan een plasma hangen.

Iemand nog meer ideeen waar ik op zou moeten letten?

Ik heb de handleiding hier even online gezet: http://files.getdropbox.c..._HDP-R1_User%20Manual.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracker06
lowfi schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:45:

Hoe zit het met dvd-rips?
- werkt het menu?
- Werken de ondertitels
- Is dit veel zwaarder dan de gemiddelde film?
- Ook zwaarder dan Planet Earth?

Ps. eigenlijk zou ik gewoon moeten komen kijken Geldrop <=> Nuenen

[ Voor 7% gewijzigd door Tracker06 op 24-07-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat is de birdscene uit Planet Earth. Op de meeste bittorrent site kan je die sample wel downloaden. Het wordt afaik als een een soort benchmark gebruikt voor allerhande mediaplayers.

Dvd menus werken. Heb even geen .iso file bij de hand maar een VIDEO_TS doet het gewoon. Inclusief subs. Je kan switchen met een knop op de AB.

Je kan niet makkelijk skippen in bv een mkv file. Hij ondersteunt daarin dus geen chapters. Ook kan je niet zoals bij een NMT (Popcorn etc) makkelijk naar 60% skippen. Wel spoelen met 32x. Hopelijk voegen ze dit in een latere firmware wel toe.

Hij hangt inmiddels aan mijn Pioneer plasma tv. Ik kan in de settings van de speler niet hem fixen op 1080p. Wel HDMI auto... heb alleen neit het idee dat hij naar een hogere resolutie springt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Vandaag ook deze speler opgehaald..krijg echter tot nu toe geen beeld op HDMI...Wel via composiet overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 29-04 15:11

Ik ben wel erg benieuwd of je makkelijk een netwerkshare kan vinden via de mediaspeler (dus geen SMB). Ik heb een NAS (CH3SNAS) en wil die samen met dit spelertje laten werken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hmm.. ik begrijp je niet. Ik benader een netwerkshare via samba (SMB). Volgens mij is dat het enige protocol wordt ondersteunt wordt door deze speler. In de handleiding wordt alleen ook kort uitgelegd hoe je in windows xp (:'( ) een share voor deze speler kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Ik heb denk ik meteen de eerste DOA :'(

HDMI krijg ik dus met geen mogelijkheid aan de praat, composiet wel. Getest op twee tv's, met twee verschillende kabels... Op de video aansluiting achterop zit een lampje erin oid en die knipper took continu :?

Morgen maar even omruilen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 13:17
Planet Earth vogelscene.

ik heb zeld de orgineele bluray van deze doc.
en ja ook met bluray zie ik blokje blokje.

als je beeld happerig overkomt moet je in je settings de 24P optie aanzetten en het beeld zal veel soepeler
uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Even snel wat eerste ervaringen:
thanks!! Wat vind je van van de beeldkwaliteit op je CRT? Is dat gewoon vergelijkbaar met een DVD speler met scart-uitgang?? Ik neem aan dat je nu een kabel hebt met aan de ene kant composiet en aan de andere kant Scart? Die je nog had liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Gezien de eerste berichten ben ik nu toch aan het twijfelen tussen de o!Play en de Playon!HD van A.C. Ryan. Beide missen nog wat functies en moeten nog wat qua menu verbeterd worden, maar ik heb bij A.C. Ryan toch een beter gevoel als het gaat om firmsware updates. Ik denk namelijk dat Asus alleen met firmware updates komt zolang het product populair is maar het daarna net zo hard laat vallen als ze een nieuw product uitbrengen. Bij A.C. Ryan heb ik dan toch een beter gevoel. Hoe denken jullie daar eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Laatst online: 22-04 15:51
Ik heb hetzelfde gevoel en sta op het punt een AC Ryan Playon Hd te bestellen. Denk inderdaad dat de Asus qua extra functies niet veel verder ontwikkeld gaat worden.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

303000

Ik kom er zojuist achter dat het apparaatje standaard een telnet open heeft staan.
Username root geeft direct een shell.
Ook staat er een webserver open, met een cgi script dat 2 getallen kan optellen :)
En nog een appje luistert op port 8082, weet nog niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Mijn O!play doet het ondertussen ook braaf... nu nog uitvinden hoe ik mijn synology Ds107+ samen met de speler aan de gang krijg. Hij ondersteunt helaas geen UPnP...

-edit-

Ondertussen gelukt. Tot nu toe erg tevreden :) Heb wat mkv'tjes er doorheen gejaagd en tot nu toe speelt de Asus het af zonder morren :)

[ Voor 31% gewijzigd door LWaS op 25-07-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-03 12:31

Greebs

inert

Kan de O!Play overweg met een NAS welke DLNA ondersteuning heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Dit ding draait op Venus Linux en gebruikt dezelfde software als de Emtec Movie Cube

Zie ook: [Emtec Moviecube] Tweaking MovieCube -R

Je kunt er via telnet eenvoudig in, root en geen password.

Settings die boeiend zijn staan in /usr/local/etc (waaronder de network shortcuts, erg handig dus als die een rotzooi zijn geworden).

Als je koppelt met een Linux server moet je even de unix extensions uitschakelen in Samba op je server want dat werkt niet lekker met de O!Play samen.

Ik denk dat we flink wat kunnen tweaken aan dit systeem, maar ik wacht even totdat ik de firmware ergens vandaan kan plukken en een goede recovery methode heb want hij moet wel blijven werken natuurlijk.

De afbeeldingen vervangen is in ieder geval kinderspel.

Erg raar dat Emtec nooit de source van het ding heeft uitgebracht, volgens GPL zou dat toch wel moeten. De source van die DVDPlayer app die er draait (wat de grafische shell is) zou ik toch wel willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Anoniem: 178962 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:15:
Als je koppelt met een Linux server moet je even de unix extensions uitschakelen in Samba op je server want dat werkt niet lekker met de O!Play samen.
Wat bedoel je hiermee? Ik heb een samba share gemaakt op een linux doos namelijk voor dit ding...

Ik dacht trouwens dat de software van deze player ook hetzelfde is als de xstreamer en de playon hd. Al die realtek players gebruiken dezelfde SDK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

lowfi schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:35:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik heb een samba share gemaakt op een linux doos namelijk voor dit ding...

Ik dacht trouwens dat de software van deze player ook hetzelfde is als de xstreamer en de playon hd. Al die realtek players gebruiken dezelfde SDK?
Het gaat verder dan alleen dezelfde SDK, het lijkt erop alsof het hele ding kant en klaar zo is afgeleverd en de uiteindelijke fabrikant alleen een skin toepast.

Er zit trouwens ook een torrentclient op beschikbaar via HTTP onder /cgi-bin/webtorrent.cgi

Ik bedoel met Samba dat de unix extensions uit moeten (staat onder vrijwel alle versies standaard uit, maar er zijn een aantal versies geweest waarbij het standaard aan staat) indien je gebruik maakt van symlinks. Dit heeft ermee te maken dat de extra informatie die Samba anders meestuurt niet goed verwerkt wordt door de O!Play en daardoor niet zichtbaar zijn in de interface. Door unix extensions uit te zetten werkt het precies zoals verwacht.

Er staat ook nog wat testspul op van de developer, erg triest.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 26-07-2009 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Laatst online: 15:25
Weet iemand of de afstandbediening van de Asus goed werkt. Reageert die goed binnen 2 tot 3 meter afstand?
Alvast bedankt. Ik heb zelf een WD HD player waarvan de ab niet naar tevredenheid werkt omdat de signaalontvangst slecht is. Daarom wil ik de Asus aanschaffen als de ab goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Even getest en de o!play reageert zelfs als ik de AB omhoog of helemaal naar achteren richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Laatst online: 25-04 13:13

ralfbosz

xm create bosz -c

Net even al mijn commando's in mijn Logitech Harmony gezet, de software dacht aan de hand van de learn commando's dat het een Asus DRW-1612-CAB is ;).

Wat extra knoppen laten learnen en de ab werkt prima.

Ervaringen, prima. Mooi kastje. De vogelscene werkt via Samba ook niet, maakt niet uit ik heb de BluRay box ;).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracker06
Bij 4Launch staat ie op groen :9
Morgen ophalen.

Ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

epo

Ziet er niet echt veelbelovend uit, de TVIX Dvico 6600 lijkt me een veel betere player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 13:06

KillGhost

\o/

epo schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:13:
Ziet er niet echt veelbelovend uit, de TVIX Dvico 6600 lijkt me een veel betere player.
Kan je misschien ook uitleggen waarom?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:01
epo schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:13:
Sja, voor hoogstwaarschijnlijk 4x zoveel doekoes...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik denk dat je bij een speler van 100 euro niet al te hoge verwachtingen moet hebben. Wat ik er tot nu toe naar toe heb gegooid speelt wel hij goed af. Enige uitzondering is dus de Bird scene. In die TVIX komt waarschijnlijk dezelfde realtek chip dus ook daar heb je dat probleem. Alleen dan voor een 2x zo hoge prijs.

Voor iets meer heb je dan die TVIX heb je dan een ION box waar je xbmc op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

speelt de PCH of de HDX 1000 de bird scene wel goed af dan? Of is dat gewoon een algemeen probleem.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

Laguna

Connaisseur

KillGhost schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:55:
speelt de PCH of de HDX 1000 de bird scene wel goed af dan? Of is dat gewoon een algemeen probleem.
Ik heb de WD TV daar speelt ie niet goed op af (heel even goed en daarna lange tijd flink wat blokjes en uiteindelijk weer goed), maar ook ff PCH gehad en daar speelde ie zo goed als vlekkeloos op af (alleen net voor het einde heel even een hapering).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 22:28

epo

lowfi schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:13:
Ik denk dat je bij een speler van 100 euro niet al te hoge verwachtingen moet hebben. Wat ik er tot nu toe naar toe heb gegooid speelt wel hij goed af. Enige uitzondering is dus de Bird scene. In die TVIX komt waarschijnlijk dezelfde realtek chip dus ook daar heb je dat probleem. Alleen dan voor een 2x zo hoge prijs.

Voor iets meer heb je dan die TVIX heb je dan een ION box waar je xbmc op kan draaien.
Bird scene en full BD Iso's spelen al op de 6500 prima af, dus lijkt me dat de 6600 hier geen problemen mee heeft. De cpu van de box gaat natuurlijk verschillen van die van Asus. Maar goed 100 euro is dan ook
niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik zit op dit moment nog te twijfelen wat ik moet doen. Ik wil graag een mediaspeler hebben. Ik zit nog te twijfelen tussen de Asus O!play, de xtreamer of de AC Ryan Playon!HD. Lastig :D Ik blijf ook nog steeds wat te twijfelen over de PCH A-110, maar die is eigenlijk net iets te duur. AARRGGHH

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
KillGhost schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:36:
Ik zit op dit moment nog te twijfelen wat ik moet doen. Ik wil graag een mediaspeler hebben. Ik zit nog te twijfelen tussen de Asus O!play, de xtreamer of de AC Ryan Playon!HD. Lastig :D Ik blijf ook nog steeds wat te twijfelen over de PCH A-110, maar die is eigenlijk net iets te duur. AARRGGHH
Hier, kun je nog meer twijfelen :P http://www.hardware.info/...onic_Icy_Box_mediaspeler/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Nah, ik ga voor 1 van deze 4 :)

Ik heb wel een aantal voorwaarden namelijk. Hij moet HDMI aansluiting hebben en DTS kunnen downmixen naar stereo. Verder moet hij mk/h.264 bestanden afspelen alsmede M2TS. Verder hoeft er geen HDD mogelijkheid zijn om in te bouwen. Ik ga waarschijnlijk werken met een externe HDD via USB. Ik hoef em ook niet in een netwerk te hangen.

[ Voor 36% gewijzigd door KillGhost op 27-07-2009 11:04 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

KillGhost schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:59:
[...]

Nah, ik ga voor 1 van deze 4 :)

Ik heb wel een aantal voorwaarden namelijk. Hij moet HDMI aansluiting hebben en DTS kunnen downmixen naar stereo. Verder moet hij mk/h.264 bestanden afspelen alsmede M2TS. Verder hoeft er geen HDD mogelijkheid zijn om in te bouwen. Ik ga waarschijnlijk werken met een externe HDD via USB. Ik hoef em ook niet in een netwerk te hangen.
Wat dacht je van de Egreat M34A. Dat is een PCH 110 zonder interne HDD. Geen fan en dus fluisterstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Anoniem: 256386 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:11:
[...]

Wat dacht je van de Egreat M34A. Dat is een PCH 110 zonder interne HDD. Geen fan en dus fluisterstil.
Ik zal daar vanavond nog eens naar kijken. Ik had deze al wel een paar keer voorbij zien komen, maar niet meegenomen.Wat zou voor jou bijvoorbeeld een redenatie zijn om hiervoor te gaan ten opzichte van de modellen die ik hiervoor genoemd heb zoals de O!Play en de Playon!HD.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillGhost schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:22:
[...]

Ik zal daar vanavond nog eens naar kijken. Ik had deze al wel een paar keer voorbij zien komen, maar niet meegenomen.Wat zou voor jou bijvoorbeeld een redenatie zijn om hiervoor te gaan ten opzichte van de modellen die ik hiervoor genoemd heb zoals de O!Play en de Playon!HD.
Volgens mij (zover ik het allemaal heb gelezen)

ASUS O!play
snel opstarten 20 sec vs pch 110 70 sec
betere SD kwaliteit
iets beter MKV beeldkwaliteit
Sneller menu en moderner
speelt RMVB af
Fanloos
goedkoper dan de concurrentie

Nadeel:
ondertiteling niet te verplaatsten
Hoelang ondersteunt ASUS met firmware updates dit produkt (zolang hij in jouw ogen nog niet perfect is zou ik niet kopen of wachten tot firmware updates)

Playon!HD heefto ok de realtek dus ik ga ervanuit dat dat min of meer hetzelfde is als de ASUS
Xtreamer kan wel wat meer omdat het (volgens zeggen) een betere realtek chip gebruikt dan de concurrenten
Firmware wat zekerder dan de ASUS (vermoed ik)
Nadeel beide hebben fan.

De Egreat m34a gebruikt de bekende sigma chip en syabas software dat al jaren steeds uitgebreider en beter is geworden (bijv meteen naar 50% gaan in de film of ondertiteling verplaatsen is mogelijk). Firmware ondersteuning is vrijwel gegarandeerd. Heeft geen fan en een metalen behuizing.
Nadeel: traag opstarten (indien het compleet uitstaat). Gebaseerd op oude sigma chip die minder presteert dan de realtek.

Al met al zou je de voor en nadelen moeten bekijken. Maar goed voor 110 euro kan je natuurlijk de O!play gewoon proberen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 27-07-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Ik heb net (ondanks mijn bedenkingen bij de firmware ondersteuning in de toekomst) wel de o!play besteld. Hij heeft inderdaad veel voordelen (waarvan fanless en SD kwaliteit het belangrijkst zijn) dus ik ben benieuwd.

De firmware komt hopelijk wel goed. Ik zag trouwens dat de GLP source code online staat bij Asus. Indien Asus dus niet met verbeteringen komt zal iemand anders dat vast wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nog een voor de lijst van overwegingen:
http://www.hdtvnieuws.nl/...-hdmedia-stream-20090727/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Die heeft geen DTS Downsampling en valt voor mij dan al af. Vind dat een dergelijke optie gewoon standaard zou moeten zijn. Dan maar een tientje extra (ofzo) voor de DTS licentie.

Ik heb zelf een HDX1000 momenteel voor in de woonkamer maar zou voor op de slaapkamer nog wel een goedkoop kastje willen. DTS downsampling is daar zeker gewenst omdat ik niet ook op de slaapkamer een volledige audio set ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

redfoxert schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:49:
[...]

Die heeft geen DTS Downsampling en valt voor mij dan al af. Vind dat een dergelijke optie gewoon standaard zou moeten zijn. Dan maar een tientje extra (ofzo) voor de DTS licentie.

Ik heb zelf een HDX1000 momenteel voor in de woonkamer maar zou voor op de slaapkamer nog wel een goedkoop kastje willen. DTS downsampling is daar zeker gewenst omdat ik niet ook op de slaapkamer een volledige audio set ga plaatsen.
Inderdaad DTS downsampling is voor mij ook een must.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan de subtitles bij een O!Play wel verplaatsen (met direction keys).

2 vrienden van mij hebben een NMT (popcorn & HDX1000). Beide spelers zijn 2x zo duur en vooral in de menus 2x zo langzaam. De HDX doet geen DTS downmix (zonder omwegen). Waar ik deze speler voor heb gekocht ((full)hd mkv 4gb tot 12gb) speelt hij perfect af.

Tuurlijk zijn er betere spelers maar die zijn ook gewoon veel duurder en komen zoals ik al aangaf veel te dicht in de buurt van de prijs van een volwaardig HTPC (ION). Ik vind het de ideale slaapkamer speler en als er wat rust in ION land is wil ik zoiets aanschaffen voor in de woonkamer. Want als er 1 ding is waar al die mediaplayers slecht in zijn is het wel interface & interaction design. Kunnen/willen die chinezen/koreanen gewoon niet ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Het gaat mij ook puur om de beeldkwaliteit. Ik heb geen aparte receiver oid. Dus dat daar minder aansluitingen voor zijn maakt mij niet uit. Zolang ik maar via HDMI kan aansluiten. Als deze dus betere mkv ondersteuning heeft, zou ik dus eerder voor deze gaan. Vooral ook voor de prijs.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
lowfi schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:58:
De HDX doet geen DTS downmix (zonder omwegen).
Is sinds een maand of 2 al gefixt met de meest recente firmware update. Die vlieger gaat dus al niet meer op :) Of jij bent verkeerd ingelicht of je vrienden houden de firmwares niet goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracker06
redfoxert schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:19:
[...]

..... of je vrienden houden de firmwares niet goed bij.
Zou het mogelijk zijn van Asus een mailtje te krijgen (notification) als er nieuwe firmware beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 20:14

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tracker06 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:45:
[...]

Zou het mogelijk zijn van Asus een mailtje te krijgen (notification) als er nieuwe firmware beschikbaar komt?
Ik zou http://tweakers.net/meuktracker/meukcat/79 in de gaten houden, ik verwacht daar vanaf nu de driver-updates. Als er dan een firmware-update daar gepost is kun je je abboneren en dan krijg je bij elke update een mailtje.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracker06
Tukk schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:59:
[...]

Ik zou http://tweakers.net/meuktracker/meukcat/79 in de gaten houden, ik verwacht daar vanaf nu de driver-updates. Als er dan een firmware-update daar gepost is kun je je abboneren en dan krijg je bij elke update een mailtje.
Thanx, precies wat ik zocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 24-04 17:51
Gister besteld bij salland automatisering en vandaag opgehaald incl. de goedkoopste hdmi kabel :) want die wordt er niet bij geleverd door ASUS.

Aansluiten was een fluitje van een cent.
Ik maak gebruik van vaste ip-adressen, echter op de asus o!play kon ik (nog) niet zien waar ik de DNS kan opgeven... Ik vraag mij dan ook af of het mogelijk is om nieuwe firmware rechtstreeks te downloaden vanaf internet. maar dat is van latere "zorg".

update: staat beschreven op de asus site. firware upgraden gaat via usb (stick).

Mijn NAS ((CH3SNAS) ) en shares werden vrij snel gevonden en de ASUS O!play speelt tot nu toe alles perfect af wat ik aanklik incl. geluid via tv en subs. Van mkv (iso), dvd (iso), divx, mp3 en jpg. Bij de review op tweakers werd "geklaagd" over de grafische vormgeving, mijns inziens is het vrij duidelijk en prima vormgegeven. Maar goed er moet wat te zeuren zijn :)
Het vooruit spoelen is inderdaad lastig bij een mkv, hopelijk is het met nieuwe firmare mogelijk om een specifieke tijd op te geven.

Tot nu toe blij verrast en positief, kastje doet wat er op de doos staat en is fluisterstil wegens het ontbreken van een fan.
Hiervoor heb ik tot tweemaal toe een Conceptronic CFULLHDMA gehad, de eerste speelde al heel veel niet (goed) af en gaf de geest na een firmwareupdate. De 2e na garantie werd gloeiend heet en liep vaak vast en haperde. . wellicht een firmware probleem icm pech gezien de wel positieve ervaringen op GoT. Maar ik ben blij dat ik van dat apparaat af ben, lang leve marktplaats.

[ Voor 7% gewijzigd door -ChRiZz- op 11-08-2009 19:00 . Reden: hoe : firmware update ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
-ChRiZz- schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:18:
Gister besteld bij salland automatisering en vandaag opgehaald incl. de goedkoopste hdmi kabel :) want die wordt er niet bij geleverd door ASUS.

Aansluiten was een fluitje van een cent.
Ik maak gebruik van vaste ip-adressen, echter op de asus o!play kon ik (nog) niet zien waar ik de DNS kan opgeven... Ik vraag mij dan ook af of het mogelijk is om nieuwe firmware rechtstreeks te downloaden vanaf internet. maar dat is van latere "zorg".
Mijn NAS ((CH3SNAS) ) en shares werden vrij snel gevonden en de ASUS O!play speelt tot nu toe alles perfect af wat ik aanklik incl. geluid via tv en subs. Van mkv (iso), dvd (iso), divx, mp3 en jpg. Bij de review op tweakers werd "geklaagd" over de grafische vormgeving, mijns inziens is het vrij duidelijk en prima vormgegeven. Maar goed er moet wat te zeuren zijn :)
Het vooruit spoelen is inderdaad lastig bij een mkv, hopelijk is het met nieuwe firmare mogelijk om een specifieke tijd op te geven.

Tot nu toe blij verrast en positief, kastje doet wat er op de doos staat en is fluisterstil wegens het ontbreken van een fan.
Hiervoor heb ik tot tweemaal toe een Conceptronic CFULLHDMA gehad, de eerste speelde al heel veel niet (goed) af en gaf de geest na een firmwareupdate. De 2e na garantie werd gloeiend heet en liep vaak vast en haperde. . wellicht een firmware probleem icm pech gezien de wel positieve ervaringen op GoT. Maar ik ben blij dat ik van dat apparaat af ben, lang leve marktplaats.
Hallo

Een dvd met DTS audio ( vob files ) afspelen via HDMI naar TV gaat dat goed met het beeld en geluid ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:54
Ziet er uit als een mooi apparaatje. Kan je ook AVCHD (blurays) afspelen met selecteerbare ondertitels? Dat is wat ik nu nog mis.

Daarnaast benieuwd of de birdscene over esata wel goed gaat. Voor 66 euro heb je een TB tegenwoordig om er achter te plakken.

En is er ergens een screenshot van de muziek interface? Die is op de popcorn zo verschrikkelijk lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb hem ook besteld. Ik ga hem aansluiten op een LCD TV (helaas geen Full-HD) met een HDMI kabel. Het geluid sluit ik aan op de versterker met een digitale kabeltje. (S/PDIFF?). De bedoeling is dat ik met een share van mijn PC (Vista SP2) films ga streamen. Ik haal hem vanavond op en het zal mij benieuwen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Laatst online: 15:25
Ik heb de Asus 2 dagen in bezit en ben wel tevreden mee. Er is wel een klein probleem met de ab overzetten naar logitech harmony. De overgezette directionkeys Up en Down werken niet goed. Bij 1 keer op de directionkey drukken gaat die 2 keer omhoog of omlaag springen ipv 1 keer. Heeft iemand dit opgemerkt? Hoe kan ik dit oplossen? Voorheen heb ik een WD HD mediaplayer die een slechte ab heeft en die kan minder mediaformaten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
In de harmony software moet je dan naar devices> asus o!play gaan en dan naar troubleshoot. Vervolgens staat er dan een punt in de trant van "keys dont responds at all or too often" of iets dergelijks. Daar kan je dat fixen. Bij mij staat ie op 1. Probleem was daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

jaspov schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:24:
Ziet er uit als een mooi apparaatje. Kan je ook AVCHD (blurays) afspelen met selecteerbare ondertitels? Dat is wat ik nu nog mis.

Daarnaast benieuwd of de birdscene over esata wel goed gaat. Voor 66 euro heb je een TB tegenwoordig om er achter te plakken.

En is er ergens een screenshot van de muziek interface? Die is op de popcorn zo verschrikkelijk lelijk.
Heb je een link naar de HDD die je voor ogen hebt? Die van 66 euro.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 00:52
KillGhost schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:26:
[...]

Heb je een link naar de HDD die je voor ogen hebt? Die van 66 euro.
offtopic:
Je zou natuurlijk in de pricewatch kunnen kijken.... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Exar op 28-07-2009 14:53 . Reden: direct link ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste