Hoofdcategorieën
Topicacties

Faillissement Friesland-Computers

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: Orion84
Frontpage Admin/Mod SF
Fotogenie(k)?

Dit topic is bestemd ter bespreking van het faillissement van Friesland-Computers. Dit naar aanleiding van opmerkingen hieromtrent in Friesland-computers verwijderd uit pricewatch en shopreview? en de KVK pagina waarop inmiddels staat aangegeven dat er inderdaad sprake is van een faillissement.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Orion84 wijzigde dit bericht 18-06-2009 15:09 (17%)

The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D40 Powered

Door: TNO
Ook mijn beotch!
cake.
Reg. datum: 11 februari 2004

Laat ik maar de eerste zijn, mijn laptop (die ik ook bij hem had gekocht) had ik voor een aantal weken terug bij hem gebracht ter reparatie, sindsdien ook niks gehoord, ook zelf geen actie richting hem ondernomen. Tot ik zonet ineens een shopreview zag verschijnen met de melding van het faillissement.

Ik heb zojuist dan ook maar even een mailtje naar hem gestuurd over wat de status van de reparatie is. Natuurlijk hou ik goede hoop dat dit netjes opgelost gaat worden, maar nu vind ik 't toch wel een beetje spannend weer worden.

Hoe word bij dit soort zaken omgegaan met betrekking tot (eventuele) beslaglegging van eigendommen van klanten die bij het bedrijf liggen?

Ik hoop in ieder geval spoedig iets van hem te horen, want om nou direct de curator te bellen en hem zo buiten spel te zetten vind ik niet netjes.

Verder is/was het niet een van de snelste computerwinkels, maar dan wel weer behoorlijk goedkoop. Ik had in ieder geval wel een goed gevoel bij het bedrijf toen ik de laptop bij hem had besteld.

We wachten af!

Door: TERW_DAN
Moderator Harde waren
Bijna kerstmis
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
TNO schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:35:
Hoe word bij dit soort zaken omgegaan met betrekking tot (eventuele) beslaglegging van eigendommen van klanten die bij het bedrijf liggen?
Als jij de eigenaar bent en dat kunt aantonen (garantiebewijs/aankoopbon) dan krijg je je notebook gewoon terug. Mogelijk zal dit wel via de curator moeten gaan, omdat die dus alles van de winkel overneemt om de zaken af te handelen. Ik zie alleen nog nergens staan wie de curator is, dus wie weet is dat gewoon nog niet bekend gemaakt.

Door: Floor-is
AccountManager Pricewatch
Nee hierboven ;)

quote:
TNO schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:35:
Laat ik maar de eerste zijn, mijn laptop (die ik ook bij hem had gekocht) had ik voor een aantal weken terug bij hem gebracht ter reparatie, sindsdien ook niks gehoord, ook zelf geen actie richting hem ondernomen. Tot ik zonet ineens een shopreview zag verschijnen met de melding van het faillissement.

Ik heb zojuist dan ook maar even een mailtje naar hem gestuurd over wat de status van de reparatie is. Natuurlijk hou ik goede hoop dat dit netjes opgelost gaat worden, maar nu vind ik 't toch wel een beetje spannend weer worden.

Ik hoop in ieder geval spoedig iets van hem te horen, want om nou direct de curator te bellen en hem zo buiten spel te zetten vind ik niet netjes.

Verder is/was het niet een van de snelste computerwinkels, maar dan wel weer behoorlijk goedkoop. Ik had in ieder geval wel een goed gevoel bij het bedrijf toen ik de laptop bij hem had besteld.

We wachten af!
In die zin niet netjes.. De winkel(ier) heeft je toch ook niet op de hoogte gebracht van het faillisement? Je moet dat maar via-via ontdekken, waarom zou jij dan loyaal zijn naar de winkel(ier) als zij dat ook niet naar jou zijn? De weg via de curator is de (wettelijk geregelde) weg te bewandelen. :)

Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.

Moderator Harde waren
Bijna kerstmis

En de winkelier mag ook niet meer loyaal zijn zelfs.
Na een failliesement wordt alles aan de curator overgedragen, dus de eigenaar kan niets meer doen wat dat betreft.

Ook mijn beotch!
cake.

quote:
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:
[...]

Als jij de eigenaar bent en dat kunt aantonen (garantiebewijs/aankoopbon) dan krijg je je notebook gewoon terug. Mogelijk zal dit wel via de curator moeten gaan, omdat die dus alles van de winkel overneemt om de zaken af te handelen. Ik zie alleen nog nergens staan wie de curator is, dus wie weet is dat gewoon nog niet bekend gemaakt.
Op de faillisementsverklaring van de KvK website staat een telefoonnummer van de curator.
Naam: Friesland-Computers Bergsma
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. Curator: 058-2941614.
quote:
Floor-is schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:52:
[...]

In die zin niet netjes.. De winkel(ier) heeft je toch ook niet op de hoogte gebracht van het faillisement? Je moet dat maar via-via ontdekken, waarom zou jij dan loyaal zijn naar de winkel(ier) als zij dat ook niet naar jou zijn? De weg via de curator is de (wettelijk geregelde) weg te bewandelen. :)
Heb je ook wel weer gelijk in. Ik zal tegelijk dan maar contact opnemen met de curator.
quote:
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:59:
Na een failliesement wordt alles aan de curator overgedragen, dus de eigenaar kan niets meer doen wat dat betreft.
Duidelijk. Dan dus écht via de curator spelen..

TNO wijzigde dit bericht 18-06-2009 16:00 (12%)

Reg. datum: 15 januari 2008

quote:
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:
[...]
Ik zie alleen nog nergens staan wie de curator is, dus wie weet is dat gewoon nog niet bekend gemaakt.
Je kan niet failliet zijn zonder dat er een curator is. In dit geval mr. H. de Boer, zie http://insolventies.rechtspraak.nl/Default.aspx (zoek op KvK-nr 01112185).

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Is het niet illegaal als je als winkel er geen melding van maakt? Als ik naar de website ga: http://www.frieslandcomputers.nl/ zie ik aanlokkelijke termen als "!! NIEUW: Gegarandeerde levering binnen 10 werkdagen (bto laptops), zie 'SERVICE' !! " lijkt me behoorlijk misleidend als je daardoor nu nog verleid wordt en dus blijkt je laptop bij een failliete toko gekocht te hebben.

Heeft iemand zo'n schroef te koop? klik moet door 2 ringen kunnen

Ook mijn beotch!
cake.

Zojuist meteen gebeld met het advocatenkantoor. De weg te bewandelen is om een brief te versturen naar het kantoor met daarbij bewijs van aankoop. Zij verzamelen dit dan voor de zaak.

De vraag of ik 'm ook gerepareerd terug krijg kon hij me niet beantwoorden. Denk dat dit gevalletje dikke pech gaat worden dat ik zelf maar de reparatie moet gaan doen.

Ik bookmark 't topic in ieder geval en update wel zonodig :) Bedankt voor jullie inzichten tot zover :D
quote:
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:59:
Hij had fftjes een e-mail uit kunnen gaan met de vraag om je spullen op te halen (iets eerder dus) dat had wat problemen opgelost, maar tja je wil niet failliet gaan dus ik denk dat je voldoende aan je hoofd hebt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Moderator Harde waren
Bijna kerstmis

quote:
MsG schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:06:
Is het niet illegaal als je als winkel er geen melding van maakt? Als ik naar de website ga: http://www.frieslandcomputers.nl/ zie ik aanlokkelijke termen als "!! NIEUW: Gegarandeerde levering binnen 10 werkdagen (bto laptops), zie 'SERVICE' !! " lijkt me behoorlijk misleidend als je daardoor nu nog verleid wordt en dus blijkt je laptop bij een failliete toko gekocht te hebben.
Voor zover ik weet mogen ze in elk geval geen orders meer aannemen en er mag ook geen geld meer binnenkomen. Dus als je nog gewoon een order kunt plaatsen en geld kunt overmaken, dan is dat inderdaad niet helemaal zoals het hoort.
Verschrikkelijk nieuws dit.

Ik kreeg het te horen via mijn collega's die mij belachelijk aan het maken waren dat het zo lang duurder...
Ik bleef met volste vertrouwen wachten op mijn laptop die ik had besteld (26-04-09).

Echter werd de levertijd steeds verder uitgesteld en hoop op een goede afloop was niet meer te vinden. En jawel, enkele nieuwsgierige en bemoeizuchtig collega's gingen op pad om het een en ander na te trekken over deze winkel. Bleek dus dat ze bij de KVK op faillissement stonden. Uiteraard geloofde ik het eerst niet maar na zelf gekeken te hebben sloeg het nieuws in als een bom.

paf 1500,- in rook op gegaan.. gesmolten als sneeuw voor de zon...

Ik hoop dat er nog iets te regelen valt met deze winkel, maar ik vrees het ergste. Zeker aangezien de curator en de eerste belanghebbende als eerste geld krijgen. Wat er daarna over is wordt verdeeld onder de rest als ik me niet vergis.

Weet er iemand toevallig of er hier ook maar iets aan te doen is behalve een brief sturen met het aankoopbewijs?

Ik ben echt zeer verslagen van dit hele gebeuren en het is nog niet echt tot mee doorgedrongen....

Alvast hartelijk dank voor diegene(n) die mij meer informatie kunnen verschaffen!

En de rest van de gedupeerde, sterkte!

Reg. datum: 29 juli 2007

Ook gesproken met zowel de curator als de eigenaar zelf, er is mij verteld dat je een betalingsbewijs (printscreen van Online Banking is voldoende) en zoveel mogelijk email correspondentie aan de curator per email moet toesturen wil je nog een kans hebben je geld terug te zien. Dit kan op het email adres info@deboeregberts.nl

Verder heb ik zelf gewoon een notebook nodig op het moment en ik heb geen zin om te wachten op de gehele procedure, als ik uberhaupt geld terug zie. Daarom heb ik contact opgenomen met de website waar ik in eerste instantie wilde bestellen, Notebooktotaal, en hij is bereid voor de gedupeerden van Friesland-Computers een XXODD notebook tegen inkoopsprijs te leveren. Wellicht dat ik hiermee iemand nog tegemoet kan komen.

Geen namen van eigenaar of medewerkers noemen a.u.b. :)

Orion84 wijzigde dit bericht 18-06-2009 17:12 (5%)

Main: Starcaller Woefwaffer (Mage), Alt: Woefwafje (Druid) on Outland.

quote:
wouter8888 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:06:
Ook gesproken met zowel de curator als de eigenaar zelf, er is mij verteld dat je een betalingsbewijs (printscreen van Online Banking is voldoende) en zoveel mogelijk email correspondentie aan de curator per email moet toesturen wil je nog een kans hebben je geld terug te zien. Dit kan op het email adres info@deboeregberts.nl

Verder heb ik zelf gewoon een notebook nodig op het moment en ik heb geen zin om te wachten op de gehele procedure, als ik uberhaupt geld terug zie. Daarom heb ik contact opgenomen met de website waar ik in eerste instantie wilde bestellen, Notebooktotaal, en hij is bereid voor de gedupeerden van Friesland-Computers een XXODD notebook tegen inkoopsprijs te leveren. Wellicht dat ik hiermee iemand nog tegemoet kan komen.
En hoeveel scheelt dit dan op de prijs die er normaal betaald zou moeten worden voor deze laptops? Wellicht dat ik dan ook nog enigszins kans maak om alsnog de laptop te kopen...

Alvast bedankt!

Orion84 wijzigde dit bericht 18-06-2009 17:12 (0%)

Moderator Harde waren
Bijna kerstmis

quote:
thisdaymurder schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:02:
Ik hoop dat er nog iets te regelen valt met deze winkel, maar ik vrees het ergste. Zeker aangezien de curator en de eerste belanghebbende als eerste geld krijgen. Wat er daarna over is wordt verdeeld onder de rest als ik me niet vergis.
Met de winkel valt er weinig te regelen, je zult het via de curator moeten doen.
Wat ik je zou aanraden is zo snel mogelijk je aankoopbewijs e.d. op te sturen. Personeel, curator en belastingdienst hebben voorrang als er wat te halen valt, daarna komen de overige schuldeisers. Dus het enige wat je kunt doen is zo snel mogelijk opsturen, zorgen dat je claim er in elk geval ligt en hopen dat het snel afgheandelt wordt en je nog wat terugziet.

Door: Orion84
Frontpage Admin/Mod SF
Fotogenie(k)?

Ik heb even wat persoonsnamen weggepoetst en het e-mail adres aangepast met behulp van onze UBB code daarvoor, zodat de kans dat de curator het slachtoffer wordt van een spam harvester wat te verkleinen.

Graag daar in het vervolg zelf even op letten :)

Orion84 wijzigde dit bericht 18-06-2009 17:15 (12%)

The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D40 Powered

Reg. datum: 29 juli 2007

quote:
thisdaymurder schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:09:
[...]

En hoeveel scheelt dit dan op de prijs die er normaal betaald zou moeten worden voor deze laptops? Wellicht dat ik dan ook nog enigszins kans maak om alsnog de laptop te kopen...

Alvast bedankt!
Hiervoor zou je even contact met ze op moeten nemen aangezien ik niet weet hoe de samenstelling van jou notebook eruit zag. Ik zelf kan er een bestellen voor nét onder de prijs van Friesland-computers, dit vanwege het feit dat de eigenaar daarvan qua marges wel erg laag zat.

Main: Starcaller Woefwaffer (Mage), Alt: Woefwafje (Druid) on Outland.

quote:
wouter8888 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:20:
[...]

Hiervoor zou je even contact met ze op moeten nemen aangezien ik niet weet hoe de samenstelling van jou notebook eruit zag. Ik zelf kan er een bestellen voor nét onder de prijs van Friesland-computers, dit vanwege het feit dat de eigenaar daarvan qua marges wel erg laag zat.
Bedankt voor de informatie allemaal!

Ik heb zojuist een mail de deur uit gedaan met alle email correspondentie en een screenshot van de overboeking vanuit ING.

Nu maar hopen op het beste.

Reg. datum: 18 juni 2009

Ik heb ook contact gehad met zowel curator als eigenaar. Nou schijnt mijn bestelling dus klaar te liggen om opgestuurd te worden, echter is de inboedel in beslag genomen. Hoe liggen mijn kansen om de laptop die ik besteld heb alsnog te krijgen?

Vervoert alles
Reg. datum: 06 maart 2009

quote:
Niels86 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:40:
Ik heb ook contact gehad met zowel curator als eigenaar. Nou schijnt mijn bestelling dus klaar te liggen om opgestuurd te worden, echter is de inboedel in beslag genomen. Hoe liggen mijn kansen om de laptop die ik besteld heb alsnog te krijgen?
Op nul.

Reg. datum: 29 oktober 2002

quote:
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:15:
[...]

Voor zover ik weet mogen ze in elk geval geen orders meer aannemen en er mag ook geen geld meer binnenkomen. Dus als je nog gewoon een order kunt plaatsen en geld kunt overmaken, dan is dat inderdaad niet helemaal zoals het hoort.
Op die site worden gewoon nog orders aangenomen en krijg je netjes een orderbevestiging met het verzoek het orderbedrag naar hun bankrekening over te maken.

Reg. datum: 27 januari 2007

Zat er een beetje aan te komen, gezien de crisis en de problemne die daar vorig jaar ook al speelden.

Ik heb in 2007 mijn laptop daar gekocht, die na een jaar gebruik kapotging. Hier heb ik gelukkig nog een nieuwe voor gekregen na 2 maanden, maar ik gok dat de garantie nu wel weg is. Dit omdat het een zelfbouw notebook is, onder Asus S96S verkocht en drivers vanaf de intel site komen. Enige kans dat als ik problemen heb nog bij Asus terecht zou kunnen?

Voor de mensen die daar nog geld/spullen hebben zitten, sterke ermee. Ik weet niet hoe het precies zit bij faillisementen, maar ik denk dat in ieder geval geld weg zal zijn, gezien de prioriteit van banken/belastingen.

Reg. datum: 10 juni 2009

Zojuist contact gehad met de eigenaar.
Te horen gekregen dat mijn 1300euro 6 weken geleden al is gebruikt om iemand anders zijn geld terug te kunnen geven.
Hij is dus nooit in staat geweest om mijn onderdelen te bestellen omdat het geld er simpelweg niet was...
En dan wel wekenlang blijven roepen dat het volgende week geleverd wordt.. Waardeloze gast die "eigenaar".
Heb er erg veel spijt van dat ik al die tijd zo geduldig en beleefd ben gebleven, als ik dat niet had gedaan had hij er wellicht voor gekozen iemands anders geld te gebruiken om mij terug te betalen.
Hoop dan in ieder geval er iemand erg gelukkig is met mijn centjes.

Nu maar achteraan sluiten in de rij bij de curator.
De "positieve" kant is dat het een eenmanszaak was.
De eigenaar is dus hoofdelijk aansprakelijk (zijn huis, auto etc. zullen ook verkocht worden om schulden af te betalen) en als ik het goed heb, blijft de eigenaar ook tot 10jaar verantwoordelijk (in tegenstelling tot de 3jaar in het geval van schuldsanering).

Wellicht dat iemand dit nog kan bevestigen?

Reg. datum: 18 juni 2009

quote:
Want? Graag ook wat argumenten. Volgens mij is het niet geheel kansloos.

Reg. datum: 19 mei 2008

Ik denk toch ook dat de mogelijkheid bestaat dat gedupeerden (een deel van) hun geld zullen terugzien...

Offtopic
Maar wat ik mij afvraag (en ik wil niemand beledigen of aanvallen of zo) maar bij de shopreviews staan er verhalen van "te laat geleverd" "onbetrouwbaar" etc etc, hoe komt het dan dat er mensen zijn die nog bij deze webshop bestellen? Als er een negatieve beoordeling bijstaat, probeer ik die webshop links te laten liggen...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: