Friesland-computers verwijderd uit pricewatch en shopreview?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
De webshop Friesland-Computers Bergum lijkt van de aardbodem (het tweakers-gedeelte althans) verdwenen! De shopreviews zijn opeens weg bijvoorbeeld? Ik zie ook niets op forum over iets, ik mag niet hopen dat er iets gruwelijk mis is, ik heb namelijk net 550 euro overgemaakt (nouja, zondag).

Iemand een idee?

Shopreviews: http://tweakers.net/shopreview/7143

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 18-06-2009 17:22 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Kijk waarneer kvk.nl weer functioneert eventjes op het register? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij moeten shops betalen om in de pricewatch/shopreview te mogen staan. Een shop kan natuurlijk op elk moment besluiten dat ze dat niet meer willen om een of andere reden.
Met google kan je echter nog hun shopreview informatie terugvinden. Er heeft iemand op 2 januari nog een review geplaatst dat hij z'n product heeft ontvangen. Denk dus niet dat ze falliet zijn o.i.d. :)
link naar google cachepagina: http://209.85.229.132/sea...l=nl&ct=clnk&cd=3&gl=nl&c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
Oké, goeie tip, thanks. Ik zal hem regelmatig checken, ik kan toch niet slapen voor ik het weet :/

Thanks ook trouwens van de cache. Dit was juist waarom ik het na wou kijken. Ik ben namelijk aan het wachten op een betalingsbevestiging, wou even verifieren dat er nog wel mensen waren die gewoon uitgeleverd kregen.

We'll see...

[ Voor 54% gewijzigd door Roytoch op 08-01-2009 01:00 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Afgezien van het feit dat ze uit de Pricewatch (en dus ook uit de Shop Review) verwijderd zijn zie ik geen enkele reden om paniek te gaan zaaien over deze shop. Op hun eigen site staat niks alarmerends en ook op de site van de KVK is niets bijzonders te vinden over deze shop.

Ik zal kijken of ik iemand die meer afweet van het verwijderen van de shop even richting dit topic kan lokken. Al worden daar over het algemeen geen uitspraken over gedaan.

In elk geval zie ik geen reden waarom er iets met deze shop aan de hand zou zijn, wat een topic hier in SF zou behoeven. Dus verplaats ik hem even naar het Pricewatch subforum, aangezien het in feite een vraag over pricewatch content is :)
En meteen maar even een titelchange.

Mocht iemand in de toekomst nog eens zo'n vraag hebben, stel die dan gewoon even per e-mail of DM aan een crewlid in plaats van een topic te openen. Dit soort geruchten kunnen een shop nogal schade aandoen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satch schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:58:
Volgens mij moeten shops betalen om in de pricewatch/shopreview te mogen staan.
Nee hoor, iedere winkel kan zich aanmelden voor vermelding. Enkel de tools die vallen onder het PWM abbo zijn betaald; automatische synchronisatie van prijzen bijvoorbeeld.

Een winkel is echter niet verplicht om vermeld te zijn, en dat respecteren we. Er zijn overigens in PW al legio topics met dezelfde uitleg geweest, ook recent :) Blader maar eens door de topics of probeer de search.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Friesland Computers heeft hun Pricewatch Manager account bij ons opgezegd. Van een al dan niet financieel conflict of faillissement is dus geen sprake :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
Excuses als ik paniek heb gezaaid of als het imago van het bedrijf nu schade heeft opgelopen. Aan de andere kant, kan je je ook afvragen of het dan wel zo slim is om van de een op de andere dag alle records te verwijderen of in ieder geval onzichtbaar te maken; zo werk je paniek ook in de hand natuurlijk. Dat het allicht beter zou zijn, de shopreviews in stand te houden voor bedrijven die zich afmelden, is mijn mening, en het kan altijd zo zijn dat er juridische of ethische problemen zijn met het tegen de wil van het bedrijf in, blijven vermelden ervan.

Laatste opmerking van mijn kant voor vanavond is ook dat ik de search ken, en weet hoe belangrijk deze binnen tweakers gevonden wordt (en terecht). Het probleem is alleen dat de koppeling tussen shopreviews en pricewatch voor mij niet honderd procent duidelijk was. De titelfix is dan ook nadelig voor de vindbaarheid van mijn oorspronkelijke vraag. Ik vroeg me namelijk af waarom de shopreviews weg waren, en de pricewatch had ik nog niet naar gekeken.

Wel bedankt voor de uitleg natuurlijk. Ik heb een antwoord gehad op mijn mail van de betreffende shop, waarin ze vermelden mijn betaling te hebben ontvangen en snel te zullen uitleveren. Van doelbewust paniekzaaien van mijn kant is dus absoluut geen sprake!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat het je er niet om te doen was paniek te zaaien met dit topic geloof ik meteen, maar dit soort opmerkingen vallen gewoon behoorlijk gevoelig :)
Vandaar ook de tip aan jou, of een ander die dit topic leest en een vergelijkbare situatie tegenkomt: neem contact op met de shop of de crew met je vraag/vermoeden, voor je het aan de grote klok hangt.

Voor het gemak ook nog even een linkje naar uitleg van Floppus omtrent de koppeling tussen PW en SR vermelding: Verwijderd in "Winkel weg?"

Wat betreft de titel: zo beter?

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 08-01-2009 23:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
Wat betreft de titel: zo beter?
*O* <3

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-12-2020
08-05 een i7 systeem besteld, levertijd 6-10 werkdagen

10-06 na een hoop gezeur, excusjes en lang wachten te horen gekregen dat:

Friesland Computers er Definitief mee gaat stoppen.

Waarschuwing dus voor iedereen, Geen geld meer overmaken!!!

Nu heel hard hopen dat ik mijn 1300 euro nog terug zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Misschien offtopic maar dat ze zichzelf uit de PW haalde is toch al een signaal? Als ik een gezond bedrijf heb zorg ik er gewoon voor dat ik netjes gesynchroniseerd sta in de PW.

Het is in ieder geval geen goed voorteken (en ik snap dat het ook geen slecht voorteken hoeft te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:47
best wel balen dat FC er mee gaat kappen, zal even zien dat ik mijn gpu nog kan RMAe, die is namelijk sinds een weekje niet meer goed.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Friesland-Computers is niet verdwenen uit de Pricewatch omdat ze failliet zouden gaan of omdat het mega-slecht gaat met ze. Wat ik begreep is dat ze zich meer willen focussen op een ander marktsegment, waarin ze geen plek meer zagen voor de Pricewatch.

Als wat Weaz zegt klopt, sjah dan is dat een beslissing die naderhand is genomen. Gezien het huidige economische klimaat geen onbegrijpelijk besluit bovendien. Zeker als je ziet wat voor kutmarges er gemaakt worden (letterlijk een paar euro op een laptop van 1000€ verdienen)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Wat ik heb vernomen en wat ook bij de KVK te vinden is, is dat ze ondertussen failliet zijn, maar je kunt nog wel gewoon bestellen. Oppassen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verder in Faillissement Friesland-Computers graag, voor zover iemand wat nuttigs toe te voegen heeft natuurlijk :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.