Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
115+80+30+50= 275
275+ 25+27= 327Watt oftwel 27.25A, word wel krapjes, je kan ook de LED's+ strips+ versterker op een transformator doen. dat lijkt mij wel slimmer, aangezien de voeding dan ook minder belast wordt.
wat voor processor heb je een 9950 die is 95W namelijk dat scheelt al 20 watt
If everything seems to be going wel, you obviously overlooked something... >>> http://www.trukz.com <<<
beter gezegd wat voor transformator bedoel je precies? Ik had zelf al bedacht dat een computervoeding de goedkoopste manier zou zijn om redelijke vermogens om te kunnen zetten naar 12V maar ik ben niet zo'n kei in electronica dus misschien als jij me een duw kunt geven?
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
If everything seems to be going wel, you obviously overlooked something... >>> http://www.trukz.com <<<
*ff bookmarked
Nou Nou dat doe je goed ....
dan neig ik zelf toch meer naar een nieuwe voeding. Want andersw zou ik toch al 30-40 euro aan een extra kleine voeding uit moetten geven en dan heb ik ook voor 100 euro aan voeding in mijn pc zitten en dan is het niet knap, niet bijzonder stabiel en geen garantie
Even een modulaire voeding voor je gezocht:
een 500Watt voeding , modulair kan 36A leveren op de 12V lijnen = 432W = meer dan voldoende + extra uitbreiding ( extra 8800GT)
maar als je echt voor de toekomst wil kijken dan zou ik een 600Watt voeding nemen modulair, die kan meer leveren op de 12V lijnen
kies maar eentje uit en dan kunnen wij daarover meer hulp geven
hoop dat ik je zo goed genoeg heb geholpen
Danielv wijzigde dit bericht 11-06-2009 18:15 (0%)
Reden: spelling
Reg. datum: 14 maart 2006
Vergeleken met de rest van de hardware trekken een paar ledjes helemaal niks, zoals hierboven al beschreven, alleen die pomp gebruikt nog een beetje. Maar ik zou het gewoon wagen op die oude voeding, grote kans dat die dat met twee vingers in de neus aan kan. Al die 800W voedingen van tegenwoordig zijn een trend, maar compleet overbodig. Werkt dit niet (wat ik betwijfel) koop dan een klein voedinkje die 12V levert (géén computervoeding dus) van 10-20 euro.
Over het vermogen, bij mijn huidige setup hoor ik bijvoorbeeld bij Crysis(vooral boot) een onderdeel in mijn pc flink geluid maken. Ik ben daarom er niet zeker van of onder load de voeding wel voldoende zal zijn.
Maargoed ik slaap er nog even over en ik lees me vanavond nog even in en daarna weet ik vast meer
Reg. datum: 02 juli 2007
De mijne is modulair ^^quote:LlamaWereldOver schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:27:
nou ik krijg in ieder geval wel genoeg hulp aangebodenheb al 2 dm's gekregen van mensen die een voeding voor me te koop hebben
maar ik ga er eerst nog even een nachtje over slapen. Naast het vermogen aspect lijkt het me namelijk ook makkelijk om een modulaire voeding te hebben omdat een standaard plaatsing niet mogelijk is en de voeding standaard nogal in het zicht ligt
nou kan ik de voeding zelf wel opleuken(heb toch geen garantie als ik niet naar Amerika ervoor wil gaan) maar ik zit dan wel met gewoon een berg kabels.
Over het vermogen, bij mijn huidige setup hoor ik bijvoorbeeld bij Crysis(vooral boot) een onderdeel in mijn pc flink geluid maken. Ik ben daarom er niet zeker van of onder load de voeding wel voldoende zal zijn.
Maargoed ik slaap er nog even over en ik lees me vanavond nog even in en daarna weet ik vast meer
Maar ff zonder gekheid: leuke mod, zou leuk zijn om mijn voeding erin terug te zien
Goed koper is duurder dan slecht koper
Als je nou eerst eens bepaalt welk onderdeel zoveel geluid maakt, dan praten we daarna verderquote:LlamaWereldOver schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:27:
Maargoed Tomshardware heeft een aantal charts over power consumtion. Ik heb kunnen vinden dan onder load de Phenom 9500 93 watt gebruikt en de 8800GT 135 watt. Dan komen we toch al op een hoger getal uit dan we in de berekening gebruikt hadden
Het is inderdaad lastig
Verder blijf ik vandaag ziekjes thuis waardoor er niet al teveel zal gebeuren(kon zoiezo niet omdat de praktijklessen op school vervallen vandaag)
ik ga wel kijken of ik mn reservoirs waterdicht kan krijgen en ik ga bedenken hoe ik mijn voeding zal gaan plaatsen
Ik ben de laatste tijd niet zo braaf geweest met updaten :# het is er namelijk wel eens een beetje bij ingeschoten en er zijn ook wat lessen niet doorgegaan(of alleen voor mij niet |:)
Maargoed hier komt een update van een aantal dagen.
ik ben de laatste paar dagen thuis bezig geweest met mn reservoirs. Brinkdinges had voor mij in stukjes plexiglas van 100mm X 100mm draad getapt voor G1/4 fittingen. Dit scheelt mij namelijk een berg in de aanschaf van spullen die ik maar 1 keertje nodig zal hebben

Het plan was dat er in de reservoirs buisjes gelijmt zouden worden voor de interne flow. dit is er in mijn enthousiasme echter een beetje bij ingeschoten
zelf heb ik nu een buis van bouwplastics in 2 stukken gezaagt en tussen de stukjes plexiglas ingelijmt. Ik heb ondertussen al 2 kanten gedaan en 2 reservoirs alleen is nog niet alles even denderend waterdicht

Verder ben ik bezig geweest aan wat kleine klusjes omtrent de windows. De M4 moertjes aan de voorkant van de kast staken eerst heel lelijk uit het houten profielletje. Deze heb ik verzonken op de volgende manier:
Probleem

- boutje

= probleem zonder boutje

+ accuboor met Speedboortje

staat gelijk aan probleem opgelost

en zo ziet het eruit met boutje

Daarna heb ik mijn 2e zwarte plexiglas plaat van Brinkdinges in reepjes gezaagt(jammer genoeg beetje ingesprongen) en daardoor ziet het geheel er nu zo uit:

De achterkant zit er ook zo uit maar mijn geheugenkaartje was vol en zo heel anders was het daar nou ook weer niet
Waar ik me verder nog mee bezig heb gehouden is het frezen van het bovenpaneel, hier moestten namelijk ontluchtingsgaten inkomen en een inkeping voor de voeding moest er ook in komen.
Nou heb ik een best wel grove fout gemaakt voor de voeding |: ik heb namelijk het gaat aan de verkeerde kant gefreesd waardoor de monitorsteun zn ei niet meer kwijt zou kunnen:'(
dit heb ik opgelost door in eerste instantie het gat door te trekken zodat er een nieuwe plaats voor de monitor komt en ik heb het oude gat gevuld met een stukje mdf wat ertussen gelijmd is. en wat eerst nog 3mm te dik was
Maargoed nu zijn jullie vast razend benieuwd naar de foto's en de foutjes dus bij deze :

Deze is trouwens al opgelost

Door deze

Ga zo door
nu.nl - Algemeen
13:07 AMSTERDAM - Twee gewonden bij steekpartij Amsterdam
11:21 NUENEN - Dode en gewonden in Nuenen
08:57 FORT HOOD/BRUSSEL - Schutter Texas gebruikte Belgisch wapen
| | Mars (Server) | | Rest van de Specs | | V&A
even een vraagje aan jullie, weten jullie een event o.i.d. waar ik mijn case zou kunnen showen? ik maak wel braaf foto's van zo ongeveer alles wat ik doe maar daar komt het geheel niet echt tot zn recht in. Vooral na het afwerken zie je op de foto's vaak amper verschil
in de zomer weet ik niet echt of ik veel tijd heb maar in het najaar moet wel kunnen
Reg. datum: 21 augustus 2008
Reg. datum: 16 juni 2006
http://tweakers.net/gallery/179419/sys