Reg. datum: 25 november 2006
Reg. datum: 25 november 2006
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
Het is daarintegen ook een helemooie casebuild
bassiexp wijzigde dit bericht 03-06-2009 23:18 (5%)
De foto's van deze update komen als eerste bij de andere host maar de rest worden ook gauw overgezet hoor!
Maargoed, gisteren heb ik mijn brommer bij de fietsenmaker gebracht hetgeen mij dwong om met de bus naar school te gaan. Wat op zijn buurt weer mogelijkheden schept met betrekking tot spullen meenemen
ik heb vandaag dus mijn bijna ongebruikte Metabo decoupeerzaag meegenomen inclusief ijzerzaagje(bij mij op school hebben ze voor een fortuin aan machines staan maar voor ijzer helemaal niets

Ik had deze nodig om de plaatjes aluminium te kunnen zagen voor de monitorsteun en wat sierstripjes. de monitorsteun zien jullie zo vanzelf langskomen en de stripjes zijn voor volgende week

hier zie je dat het ijzerzaagje eigenlijk iets te grof was.

Verder ben ik aan de slag gegaan met de bovenfrees om een kabelgootje te graven

verder heb ik nog wat overzichtsfoto's genomen van de case(met maar 1 wang op het moment) hieronder is bijvoorbeeld te zien hoe de kabels van de ventilator afgevoerd gaan worden(via de interne kabelgoot in de wang en daarna naar de kabelgoot die gefreesd is)

en zo ben ik van plan de kabelgoot af te dekken(denk ik)

en dan zien jullie hier de foto's van hoe de bevestigingsplaat van de monitoren vast komt te zitten

Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
Met de kabelgoot ga je die plaat er overheen leggen, is mij nog niet helemaal duidelijk denk ik
Reg. datum: 02 juli 2007
Goed koper is duurder dan slecht koper
@Timo Abbing houdt er wel rekening mee dat de onderkant 15 cm boven het bureaublad ligt en er daar helemaal niet zoveel stof meer is
Weer te laat met F5
Ik snap hem gaat er dan wel goed uitzienquote:LlamaWereldOver schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:04:
@bassiexp het stukje wat er op lag was een voorgezaagd stukje voor die monitorsteun. mijn bedoeling was om over de gehele lengte dat aluminium te leggen(maar ik kan ook nog voor een uitgehold mdf profiel kiezen als de kabels te dik zijn
) ik neem maandag een voedingskabel mee om te kijken, die gaan er misschien ook doorheen.
Zoals hij aan het begin van de update zegt, is hij nu overgestapt op een andere Pic-Host, tinypic.com ipv photobucket en ook dat hij de andere foto's ook gauw worden overgezet.quote:danmaarniet schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:30:
Ik heb zo het idee dat je iets teveel bandwith bij photobucket hebt verbruikt. Zonde, want de eerste paar series fotos zijn nu verdwenen.
Dat kan wel even duren want hij moet dan 1 voor 1 nieuwe links plaatsen.
Tis ook wel een hoop dataverkeer,mijn avatar haalt al 450 mb per maand op van me server
@hieronder: Oeps de large versie staat er op
Reg. datum: 25 juli 2006
Het scheelt al als je je avatar verkleint naar het goede formaat en dus bestandgrootte kleiner wordt
Vandaag en gisteren ben ik bezig geweest aan mn windows. Echter is er in die twee dagen genoeg gebeurt voor maar 1 update dus dan maar 1 update
Verder heb ik nog een bestelling binnen gekregen uit China waar ik een aantal spulletjes zeker uit ga gebruiken en een aantal nog niet zeker. Alleen is dit nu al de 2e keer dat de bestelling niet compleet is. Hopelijk wordt dit snel nagezonden..

Maargoed ik ben dus bezig geweest met mn windows, hierbij is ook een deel van mijn tijd verloren gegaan aan wachtten tot de leraar tijd had om te discussieren
Op maandag heb ik mijn windows op maat gezaagd maar achteraf was dit 2mm tegroot
Hier zien jullie de strips die het niet geworden zijn(backup plan maar niet nodig geweest). Ik bewaar ze nog wel voor het geval dat in nog een extra window ergen wil plaatsen die moet kunnen scharnieren.

hier zien jullie het systeempje wat het wel is geworden.

Vastklemmen en overboren die gaten!!

Daarna moet er natuurlijk een scharnier op gemonteerd worden. Omdat er maar een klein profieltje op komt heb ik ervoor gekozen om een zogenaamd pianoscharnier te gebruiken. Het voordeel van zo'n scharnier is dat ze in de breedte erg weinig ruimte in nemen en dat ze makkelijk te bevestigen zijn en daar bovenop hoefde ik maar 1 euro te betalen voor 80cm

Even voor de duidelijkheid: het is de onderkant die scharniert. De bovenkant wordt voorzien van een 3tal magneetsnappers die in een gat van 13mm gelijmd/klemt kunnen worden. Dus heb ik dat maar gedaan
Bij het inbeuken heb ik keurig lijmklemmen gebruikt om tegendruk te geven.

Aan de profielen heb ik ringetjes geschroeft om aangetrokken te worden door de magneten:

de gaten hiervoor heb ik zo overgenomen, gewoon de ring aan de snapper hangen en met een schroef een gaatje overprikken(in het echt een kleiner schroefje dan op de foto)

Nog wel even een klein probleempje, de snappers zijn verzonken waardoor de ringetjes netjes weggewerkt worden om te zorgen dat het geheel niet zo'n dikke naad krijgt. Alleen passen de ringetjes niet helemaal recht in de uitsparing waardoor ik extra ruimte moet schuren.

tot nu toe ziet het geheel er zo uit: (wordt nog beter en beschermhoes zit er nog op)

Voor de rest heb ik voor morgen weer een klein probleempje namelijk dat de schroeven van window->profiel gaan kruisen met de moeren die het geheel vast moetten zetten aan de inschroefmofjes. Wat dus betekent dat ik de inschroefmofjes los moet draaien en nieuwe gaten voor moet boren.. jeej..
nou dat was het weer voor vandaag
Reg. datum: 01 februari 2009
en zeker mooi dat je ook al die materialen tot je beschikking hebt
| | Mars (Server) | | Rest van de Specs | | V&A
Reg. datum: 31 oktober 2004
Ik heb op het moment een voeding van een Amerikaans merk in mijn pc zitten. Deze is 450 wat en mij is verteld dat het een goed ding moet zijn(voelt wel degelijk aan en zwaar) maar nu is 450 wat een beetje weinig voor een systeem met een quadcore en 8800GT en dan ook nog eens de hele lading lampjes en dingetjes die erbij komen
nu is mijn vraag wat de beste manier is om dit op te lossen. Ik zou een modulaire voeding kunnen kopen van 600-700 watt en dan heb ik genoeg kracht voor alles wat ik maar kan bedenken en het geheel is knap genoeg voor midden in de computerkast. Maar ik zou ook een 300-400 watt voeding kunnen kopen van een A-merk tweedehands voor een schijntje en dan de beide voedingen in een acryl behuizing kunnen bouwen met voldoende koeling en dan proberen de lijnen van de 2e voeding zo gelijkmatig mogelijk te belasten en anders weerstandjes eraan hangen.
hoe denken jullie hierover? een modulaire voeding is best duur maar ook een goede investering. Echter is het plaatsen van een 2e voeding een meer tweaker oplossing en heeft ook zo z'n charme
kun je volledige specs geven van je hele systeem en wat er allemaal in komt te hangen, en hoeveel A je 12V lijnen kunnen leveren ( staat op de voeding) dan kan ik het narekenen of het genoeg is..quote:LlamaWereldOver schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:19:
Ik vraag nog even om jullie raad, ik heb voor de meeste onderdelen in de pc al een plekje in gedachten. Maar nog niet voor alles.
Ik heb op het moment een voeding van een Amerikaans merk in mijn pc zitten. Deze is 450 wat en mij is verteld dat het een goed ding moet zijn(voelt wel degelijk aan en zwaar) maar nu is 450 wat een beetje weinig voor een systeem met een quadcore en 8800GT en dan ook nog eens de hele lading lampjes en dingetjes die erbij komen![]()
nu is mijn vraag wat de beste manier is om dit op te lossen. Ik zou een modulaire voeding kunnen kopen van 600-700 watt en dan heb ik genoeg kracht voor alles wat ik maar kan bedenken en het geheel is knap genoeg voor midden in de computerkast. Maar ik zou ook een 300-400 watt voeding kunnen kopen van een A-merk tweedehands voor een schijntje en dan de beide voedingen in een acryl behuizing kunnen bouwen met voldoende koeling en dan proberen de lijnen van de 2e voeding zo gelijkmatig mogelijk te belasten en anders weerstandjes eraan hangen.
hoe denken jullie hierover? een modulaire voeding is best duur maar ook een goede investering. Echter is het plaatsen van een 2e voeding een meer tweaker oplossing en heeft ook zo z'n charmeal wordt het dan wel weer een berg ruimte besteedt aan kabels en voedingen...
If everything seems to be going wel, you obviously overlooked something... >>> http://www.trukz.com <<<
Reg. datum: 16 maart 2009
Reg. datum: 07 maart 2009
want?quote:R3veNG schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:19:
450Watt van een A-merk is meer dan voldoende voor een quadcore + 8800GT !
voeding levert 29A door 12V lijnen dus 348 Watt
een Intel QuadCore neemt 95-105Watt
een 8800GT neemt zo'n 80 Watt
2 DVD'spelers/branders+ Hardeschijf = 30 Watt
+ 50 Watt voor de overige onderdelen
is Maximaal 215 Watt oftwel: 18A door de 12V lijnen dat levert ie makkelijk
Mijn Q6600+ 8800GT+ DVD en HD draaien op een 250Watt voeding
If everything seems to be going wel, you obviously overlooked something... >>> http://www.trukz.com <<<
nu.nl - Algemeen
00:07 AMSTERDAM - Arrestant schiet zich neer op politiebureau
23:12 CORK/COCKERMOUTH - Ierland kampt met hevige wateroverlast
23:38 ROTTERDAM - Wateroverlast in Rotterdam na leidingbreuk
Reg. datum: 10 september 2005
Daarnaast moet het geheel gewoon mijn huis tuin en keuken computer worden en wil ik er verder gewoon geen gezeik mee hebben
high power leds zijn 12W
100*normale led = 6.2W
versterker = 25Watt
ventilatoren zit bij extra 50 Watt van pc * meestal 10 fans per 12Watt
pomp is 24Watt
is in totaal 81 Watt dus dat gaat wel
totale pc gebruikt dan 24,7A oftwel 284 Watt