Versio Hosting - ervaringen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 100.213 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
versio ...

veel te veel downtime
gebrekkige customer service

ikzelf en enkele anderen hebben al enkele weken problemen op hun server, ook mailservers lopen helemaal niet lekker, heel vaak kan je niets verzenden of ontvangen ... gewoon niet werkbaar ...
en de hulp ... die is nagenoeg onbestaande daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 19:46
Versio.nl ligt eruit. Lijkt erop dat het ook gevolgen heeft voor mij want voerde net een nameserver wijziging door op een domein en nu werkt die helemaal niet meer...(ping kan host niet vinden)

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 07-01-2015 23:11 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 20:47
Versio is gewoon belachelijk slecht, vroeger was het een redelijke host maar tegenwoordig 3x niks en baggerzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

En ze zijn alweer allemaal down:
- geen emails
- geen http
- hun eigen site werkt ook niet

belachelijk slecht inderdaad. mijn mini website en mails zijn nu niet zo belangrijk, maar om de 2 weken een dag down zijn is toch gewoon ridicuul :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 15:45
Werkt hier (weer?) Gewoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Waarom zijn er nog mensen hier bij Versio bezig? Je kan ergens anders voor minder geld meer product halen, wat houdt je tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Die berichten van jou neem ik met een korrel zout. Je hebt je vaker in dit topic staan misdragen met refferal links en coupon codes ten gunste van jezelf.

Het probleem met versio is overselling. Magere hardware met veels te veel websites, en vooral weinig geheugen. Hierdoor krijg je met regelmaat dat een site of zelfs complete machine eruit knalt.

Echter versio beweert keer op keer dat het of om DDOS gaat of dat hun niets verdachts zien, maar de berichten hier in het topic en ook eigen ervaring spreken inmiddels boekdelen.

Vanaf een status pagina kan ik ook wel zien dat een server 'draait' maar een afzonderlijke service die chrasht omdat er gewoon geen geheugen meer is zien hun niet (of willen ze niet zien).

Als versio nu eens begon met het uitbreiden van geheugen op alle systemen, zo duur is dat tegenwoordig niet meer, een limit stelt op het aantal websites dat een bak hebben mag, dan gaat de kwaliteit van die hosting omhoog. En als versio dat 1 jaar vol kan houden dan zou ik zeggen oke hier heeft men wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 15:45
Prima. Ik meld alleen dat mijn websites werkten toen ik je bericht las. Op het moment dat je je bericht plaatste was ik aan het werk.
Ik ben het helemaal eens dat versio echt niet de beste webhosting is, en dat er flink aan overselling gedaan wordt. Maar daar betaal je dan ook (niet) voor. Ze zijn goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 00:10
@Jism

Versio is bezig met overzetten van de servers naar vernieuwd platform. Dit is eens in een nieuwsbrief aangekondigd en zie de laatste tijd ook regelmatig een onderhouds- melding dat er servers geupgrade worden met externe SSD MySQL.

Zoals deze melding:
Server 11-13 MySQL onderhoud 00:00 - 02:00 [Gesloten]
Vannacht zullen we een onderhoud uitvoeren aan de MySQL server van servers 11,12,13. Dit in verband met de upgrade naar externe MySQL SSD servers.

Heb zelf een pakket op server 11 en merk echt een aanzienlijke verbetering en nagenoeg hierna geen downtime meldingen meer gehad.

Als je zelf nog op server staat die nog niet is ge-upgrade dan kun je of afwachten of overwegen het pakket over te zetten naar een andere server via Uw webhosting pakketten -> Overzicht -> Vergrootglas -> Overige opties -> Verhuizen naar andere server.

Ben echt zeer tevreden met dit pakket momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-11-2024
Nenoki schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:28:
Ben echt zeer tevreden met dit pakket momenteel.
En je hebt Versio coupons in je signature met daarin een link naar een URL-shortener (om een affiliate link te verhullen?). Niet echt een onafhankelijke review dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, hier op GoT is niet het enige waar gespammed wordt...

Afijn. Ik krijg met regelmaat dat de serverresponse tijd van websites bij versio aan de hogere kant ligt. Soms tot wel 50ms. En site snelheid is van belang in goede SEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikeldus
  • Laatst online: 11-11-2021
Wel grappig dat degene die positief reageren beide een Versio coupon link in de signature hebben staan. Dat is niet verdacht ofzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 07:32
Ik snap wel dat sommigen hun partnerlink spammen. Money makes the world go round.

Ik vergelijk bijvoorbeeld altijd de prijzen van de cloudbox (vps). Tot nu toe nooit een bedrijf gevonden wat in de buurt komt van de specs en tarieven daarbij. Of zoek ik niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom denk je dat dat niet is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 07:32
Echt geen idee!
Misschien betrekken ze het direct van de bron, zonder "tussen verkoper"?

Misschien minder bedrijfskosten waardoor de tarieven laag kunnen blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een echt gevirtualiseerde omgeving vergt veel meer dan alleen een server. Daarnaast moet je mensen in je hostingbedrijf rond hebben lopen die geen handleiding nodig hebben wanneer er een storing is. Daarnaast is er ook zoiets als redundancy als het komt op uitval.

Gezien hoe de webhosting en resellerwebhosting bij versio verloopt heb ik geen hoge dunk van VPS webhosting. Ik krijg het idee alsof de VPS gebeuren bij versio een beetje neerkomt op dat van een thuishoster op een zolderkamer ofzo.

Goedkoop is duurkoop. Dat blijkt uit de kwaliteit van de hosting bij versio, de akelig ervaren support afdeling en de regelmatige downtimes die versio heeft. Ook google komt met meldingen dat o.a zaken zoals serverrespons gewoon veels te hoog is.

Dat ze recent pas o.a de Mysql gebeuren hebben geupgrade naar een SSD omgeving heeft veels te lang geduurd. Ik kan je het verschil tussen versio en een serieuze webhoster zo aanwijzen. Installeer 2 identieke websites op beide hosts en je ziet gelijk welke daar als de winnaar uit zal komen. En dat is niet versio.

Echter; voor websites zonder hoge prioriteit, is het wel ideaal. Dan is die prijs / prestatieverhouding wel weer goed. Maar verwacht aub niets speciaal ofzo voor die prijs. Als met een VPS de host eruit knalt en zij geen backup hebben draaien dan ben je mooi de sjaak met je VPS hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:33:
Klopt. Een beetje basis VPS ingericht met antivirus en spamassin loopt al gauw richting de 1GB. Zodra je dat volkrijgt gaat je VPS over op virtual memory, wat gewoon wegschrijven op disk is (en retetraag is dus).
Beetje laat maar zie nu deze statement. CentOS (/Linux) zal echter ALTIJD gaan swappen omdat de default "swappiness" op 60 staat. Heb me in de zomer zelf ook verslikt in de vreemde ram reportage van Linux. Elke keer als ik er meer geheugen in gooide werd er toch nog geswapped :+ .

Verder is "free" ram ook geen maatstaf voor hoeveel ram er "free" is zie: http://www.linuxatemyram.com/ .

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 22-01-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikeldus
  • Laatst online: 11-11-2021
DennisV1984 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 00:24:
Ik snap wel dat sommigen hun partnerlink spammen. Money makes the world go round.

Ik vergelijk bijvoorbeeld altijd de prijzen van de cloudbox (vps). Tot nu toe nooit een bedrijf gevonden wat in de buurt komt van de specs en tarieven daarbij. Of zoek ik niet goed genoeg?
TransIP is naar mijn mening veel beter met de prijzen. Hierbij krijg je voor 20 euro 4GB ram, terwijl je bij Versio dan al de 40 euro aantikt. Ja je krijgt dan (iets) meer schrijfruimte/dataverkeer en CPU's maar dat heb ik niet nodig. Daarnaast wordt er niets vertelt over hun downtime. Ja er staat bij versio een uptime van 99%* maar dat sterretje betekent dat het downtime is die ze zelf niet "kunnen beheersen". Daarom wordt alles zeker onder het mom van DDOS gegooid! :(

[ Voor 43% gewijzigd door maikeldus op 22-01-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 12:58
maikeldus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:41:
[...]

TransIP is naar mijn mening veel beter met de prijzen. Hierbij krijg je voor 20 euro 4GB ram, terwijl je bij Versio dan al de 40 euro aantikt. Ja je krijgt dan (iets) meer schrijfruimte/dataverkeer en CPU's maar dat heb ik niet nodig. Daarnaast wordt er niets vertelt over hun downtime. Ja er staat bij versio een uptime van 99%* maar dat sterretje betekent dat het downtime is die ze zelf niet "kunnen beheersen". Daarom wordt alles zeker onder het mom van DDOS gegooid! :(
De PureSSD X4 kost toch €20,- per maand (€10,- eerste maand) of kijk ik nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TransIP hoor je weleens negatieve verhalen over de storage laag (iig voor ze met SSD only kwamen) en de facturering. Maar dat lijkt me buiten de scope van het Versio ervaringen topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk1985 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:19:
[...]

Beetje laat maar zie nu deze statement. CentOS (/Linux) zal echter ALTIJD gaan swappen omdat de default "swappiness" op 60 staat. Heb me in de zomer zelf ook verslikt in de vreemde ram reportage van Linux. Elke keer als ik er meer geheugen in gooide werd er toch nog geswapped :+ .

Verder is "free" ram ook geen maatstaf voor hoeveel ram er "free" is zie: http://www.linuxatemyram.com/ .
Geheugen dat vrij is wordt gewoon gebruikt zoals het hoort; caching! Denk aan je database en dat soort dingen. Maakt laden allemaal veel sneller dan vanuit een disk ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik probeer momenteel een refund aan te vragen van versio op basis van mijn lego klachten (14 seconde query, bad gateways, firewall die bezoekers uit USA blacklist, en downtime). Tot heden is het beste wat men voor mij kan doen het contract ontbinden of overstappen naar een "beter" platform.

Die snelheidsklachten zijn overigens perfect te kwantificeren.
Zo begon het in Juli/Augustus
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ex7bQ1KduRV1zGaqUU6uQVDa/full.png
In Oktober werd het 13 seconde response time
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aoX67WwzqHOLyOUQJT3rhWbR/full.png
Dat daar geen harde garanties op worden gegeven kan ik ergens snappen maar 13s is buitensporig.

Mijn grootste probleem is dat wat op de site wordt beloofd niet door Versio wordt waargemaakt.
Omdat Versio één van de grootste hosting bedrijven van Nederland is hebben wij de kennis en personeel om u een betere kwaliteit aan te bieden voor een lagere prijs. Zo is ons reseller hosting platform erg geavanceerd. Al onze reseller hosting servers staan in een high availability cloud. Hierdoor kunnen wij betere snelheden en uptimes garanderen dan wie dan ook! Mocht een server bijvoorbeeld plotseling uitvallen dan wordt dit automatisch opgevangen door andere servers waardoor er er geen downtime is! Verder is alle data op een volledig redundante SAN opgeslagen en iedere SAN is uitgerust met RAID-60 schijfconfiguratie waardoor uw data veiliger is dan ooit. Ook zijn al onze reseller hosting servers voorzien van workload balancing: Een server wordt op basis van de huidige drukte automatisch het nodige vermogen gegeven.
De loadbalancing is er niet, de Mysql server is vreselijk overbelast. "automatisch het nodige vermogen" geven en de "betere snelheden" is niks van te merken bij een 13 seconde pageload. Bij klachten over dergelijke pageloads wordt geadviseerd een cloudbox te nemen. Verder grijpt de support bij downtime de eerste 3 uur niet in (= het beleid aldus livechat). Dus er wordt helaas niks automatisch overgenomen.

Dat dit verhaal structureel niet klopt met wat wordt geleverd leek mij voldoende reden voor restitutie.

Heb nu even zo goed mogelijk de downtime nagezocht en kwam op circa 15 uur "traceebare" downtime in de eerste 30 dagen. Benieuwd of er nu wel een positief bericht terug komt. Het zou Versio wel sieren... Het bedrag is niet onoverkomelijk groot maar dit werkt twee kanten op. Ook voor Versio is het bedrag niet onoverkomelijk (euro of 50-60). Als hetgeen dat in de tekst wordt aangeprezen werd geleverd dan was ik een tevreden klant geweest. Dit was ik overigens ook voor 2 weken, tot de server traag werd en de downtime begon.

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 07-02-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi inhoudelijk uitgezocht. :) Support schuift het af op DDOS zodra er iets aan de hand is. Of zodra een website eruit ligt, hun blijven beweren dat het draait en dat alles prima bereikbaar zou zijn.

Die pageload zal je echt niet de enige van zijn. Anderhalf jaar terug kreeg ik melding na melding in google over behoorlijk hoge load-time. Ook bij pagespeed insight wordt je verteld dat de accesstime naar de server toe vrij hoog ligt. Als je ook maar 1 website hebt dat organisch moet scoren met SEO dan kost je dat punten zodra je host bij Versio. Snelheid is een belangrijke factor namelijk. En dat scoor je bij versio niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:45:
Als je ook maar 1 website hebt dat organisch moet scoren met SEO dan kost je dat punten zodra je host bij Versio. Snelheid is een belangrijke factor namelijk. En dat scoor je bij versio niet.
Daar heb je helemaal gelijk in, dat heb ik gemerkt. Sins ik via mijn vps 16ms serveer heb ik een 500% toename gezien op een website waar ik 6 maanden niets aan heb veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 07-02-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan aan andere factoren liggen, denk aan een panda refresh van google ofzo. Hoeft niet direct te maken te hebben met versio.

Maar laten we zeggen als je voor positie 1 strijd, dan kan hosting een enorm verschil uitmaken. Ook de neighbourhood met buurwebsites, en wat die zoal doen. Dat klootfactor ligt bij goedkope hosting een stuk hoger omdat men overal webhostingpakketjes met een ander IP adres koopt, en alles aan elkaar vastknoopt qua links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 00:10
Je zegt inderdaad wel dat het je punten kost als je hoog wilt scoren. Wel moet je bedenken dat je hier hele goedkope pakketjes koopt. De prijs van de pakketten zijn mijn inziens hobby prijzen in verhouding met providers die zakelijke webhosting leveren.

Bij zakelijke webhosting betaal je weliswaar een paar euro per maand meer per pakket, echter als je bezig met met serieuze business dan is het het geld zeker waard omdat je het dubbel en dwars terugverdiend.

Vooral bij goedkope hoster wordt er veel gezeurd door klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij van alles verwachten en eisen terwijl je voor een StarterNL pakket slechts 6 euro per jaar betaald, een lachertje ;)

Voor een hobbymatige website is Versio echter een prima hoster, heb er weinig problemen en als er soms een keer downtime optreedt vind ik niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dubbeltje op de eerste rang is een non-argument. De kosten waren voor mij geen issue. Nu betaal ik circa 30 euro per maand. Versio kwam positief naar voren uit o.a. de ISP gids, de prijs was interessant en hetgeen dat op de site wordt aangeboden voldeed aan mijn eisen (kort samengevat 99.9% uptime en 'betere' snelheden).

Het is tegenwoordig prima mogelijk om je klanten te vitaliseren zodat zeg een last van elkaar hebben. Het probleem zit hier primair in de overbelaste Mysql server (ontwerp keuze). Ook zaken als de firewall die strenger is tegen niet-Nederlandse bezoekers is gewoon een ontwerp keuze.

Buiten dat is het ook voor de hobby site onacceptabel om met 13 seconde pageloads aan te komen. Na 5 seconde haken je bezoekers af. Niet dat de term hobby site voor mij relevant is want ik heb "bedrijfsmatig" een "reseller" pakket afgesloten.

Van 2008 tot 2013 zat ik bij een partij die voor 15 euro per jaar een cloudlinux gebaseerd directadmin pakket aanboden van 5 GB storage met 30 GB traffic. Geloof niet dat ik daar ooit een response delay groter dan 2 seconde heb gezien. De reden dat ik daar weg moest was dat ik, vanaf 800 bezoekers per dag, regelmatig tegen de cpu limiet aan zat. Er waren wel paketten met meer traffic maar niet met meer cpu resources. Ik wilde mijn service niveau verbeteren en dus ging ik op zoek naar een betere partij waar het ook wat meer mocht kosten. In theorie was dit Versio (3x duurder maar geen cpu limit).

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 07-02-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Serieus, al zou je zakelijk webhosting willen voorzien voor jezelf of klanten, doe jezelf een lol en blijf weg van versio.

Ik heb enkele resellerpakketten elders, voor 3x 300 euro ex btw per jaar. De downtime daar is serieus 0 in verhouding met versio. ALTIJD snel, responsief en kakt er niet uit bij een beetje bezoekers. Mocht je goede hosting nodig willen hebben stuur dan een PM.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 08-02-2015 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Klachten afhandeling gaat tot nu toe niet echt soepel. Komt er op neer dat er één medewerker zowel level 1 support medewerker, helpdesk manager, administratie en klachtafhandeling doet waardoor ik tot heden niet echt verder kom. (Zal verder geen namen noemen, ben hier niet om Versio zwart te maken). Wellicht moet Versio intern dat proces eens nalopen.

Ondertussen dus bijna een maand bezig voor een bedrag van 48 euro. Als het over echt grote bedragen gaat is er alleen maar 'incentive' dat dit nog slechter gaat. Persoonlijk had ik dit al lang gerestitueerd om van het gezeur af te zijn :+ . Jammer was op zich goed te spreken over de support afdeling van Versio. Als je een vraag had kreeg ik eigenlijk meestal wel fatsoenlijk antwoord (zie eerdere ervaringen).

[ Voor 59% gewijzigd door sdk1985 op 22-02-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De prijs van de domeinnamen bij Versio is wel goed. Zo goed dat ik vanaf heden alles gefaseerd over ga zetten. De prijs van 10 domeinnamen bij de ene aanbieder heb ik er 20 voor bij versio :Y)

gaat om een domeinnaam of 1000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20

Mentalist

[avdD]

Uit de AV:
Ieder gebruik, verveelvoudiging of openbaarmaking van de materialen dat buiten de strekking van de Overeenkomst of verleende gebruiksrechten valt, wordt beschouwd als een schending van het auteursrecht. Opdrachtgever zal een onmiddellijk opeisbare en niet voor rechterlijke ma.ging vatbare boete van 10.000 euro per Versio handeling betalen aan Versio, onverminderd het recht van Versio haar schade door de inbreuk vergoed te krijgen of andere rechtsmaatregelen te mogen treffen teneinde de inbreuk te doen beëindigen.
Site maken bij Versio, logo van Versio op je eigen site zetten, €10.000 overmaken naar Versio?

Zo gek zal het natuurlijk niet lopen, maar het is wel een opvallende regel. De rest van de AV is wel netjes. Geen gezeur over porno of dat al je content geschikt moet zijn voor kinderen, alleen de regel (zoals redelijkerwijs te verwachten) dat je geen shit die tegen de wet is erop mag zetten.

Enige andere puntje is nog "Als een klacht naar het oordeel van Versio erechtvaardigd is.....is Versio in dat geval gerechtigd persoonsgegevens van opdrachtgever te verstrekken aan een melder ". Nou ehm, da's twijfelachtig en Versio zou veiliger zitten door dit domweg niet te doen, tenzij vereist door de wet.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2015 13:35 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, waarom zou je het logo van versio willen gebruiken op hun eigen sitebuilder?

Ik heb nog een keer een sommatie van voormalig @home gehad omdat ik een website met tips gestart was over @home. Het logo was het probleem dat gebruikt werd, en kon verwarring scheppen naar bezoekers dat het mischien wel om een officieele site van @home zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 58485 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:11:
Ja, waarom zou je het logo van versio willen gebruiken op hun eigen sitebuilder?

Ik heb nog een keer een sommatie van voormalig @home gehad omdat ik een website met tips gestart was over @home. Het logo was het probleem dat gebruikt werd, en kon verwarring scheppen naar bezoekers dat het mischien wel om een officieele site van @home zou gaan.
Precies. Ik vind het niet heul erg onwaarschijnlijk dat iemand zonder erbij na te denken een placeholder upload waarop staat "ben nog bezig mijn site bij Versio af te maken!" met Versio logo erbij. Of zoiets.

Hoe dan ook, zou nogal lomp zijn als je dan direct een acceptgio voor €10.000 op de mat krijgt. Nu zal dat niet zo gaan gebeuren, maar het is vreemd dat de voorwaarden dat mogelijk maken.

mocht je het laten voorkomen en er is geen sprake van kwade opzet zoals in mijn voorbeeld, dan verwacht ik dat iedere rechter Versio de rechtszaal uit zal lachen - maar het is vreemd/niet handig om specifiek zo'n bedrag van €10.000 in de AV te noemen.

[ Voor 73% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor, zo gaat dat niet.

Ze moeten eerst een sommatie sturen met het verzoek het logo te verwijderen. Confirm hun voorwaarden mogen ze in zo'n sommatie 10k eisen als 'tegeneis'. Als je daar niet op reageert of stug dat logo blijft gebruiken kan je bij een civiele procedure wel een probleem krijgen. Want je maakt op dat moment inbreuk op hun materiaal c.q auteursrechterlijk beschermd content.

Het is niet amerika dat je direct een eis krijgt... Daar moet vooraf gaand eerst een sommatie voor vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 58485 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:29:
Nee hoor, zo gaat dat niet.

Ze moeten eerst een sommatie sturen met het verzoek het logo te verwijderen. Confirm hun voorwaarden mogen ze in zo'n sommatie 10k eisen als 'tegeneis'. Als je daar niet op reageert of stug dat logo blijft gebruiken kan je bij een civiele procedure wel een probleem krijgen. Want je maakt op dat moment inbreuk op hun materiaal c.q auteursrechterlijk beschermd content.

Het is niet amerika dat je direct een eis krijgt... Daar moet vooraf gaand eerst een sommatie voor vallen.
Dan nog, stel je bent op vakantie. Of het mailadres wat je bij Versio invulde lees je nooit. (geen kwade opzet, maar je zal dus niet reageren) Dan nòg kan ik me niet voorstellen dat een rechter dit zou toewijzen.

Een rechter kan natuurlijk wel een schadeclaim toewijzen aan Versio - maar als het gaat om iets knulligs dan zal dat geen €10.000 zijn.

Overigens:
Ook het privaatrecht kent boetes: partijen kunnen een boetebeding in hun overeenkomsten opnemen. In Nederland bepaalt artikel 91 Boek 6 BW dat als boetebeding wordt aangemerkt ieder beding waarbij is bepaald dat de schuldenaar, indien hij in de nakoming van zijn verbintenis tekortschiet, gehouden is een geldsom of een andere prestatie te voldoen, ongeacht of zulks strekt tot vergoeding van schade of enkel tot aansporing om tot nakoming over te gaan.

Met een boetebeding is bij tekortschieteen de boete verschuldigd zonder dat schade en de grootte daarvan wordt aangetoond. Een privaatrechtelijke boete is in Nederland, ook als het meer een aansporing is dan een vergoeding van daadwerkelijke schade, geen straf waarop het "ne bis in idem" beginsel van toepassing is: iemand kan voor hetzelfde ook al strafrechtelijk vervolgd zijn of nog worden.
Ik ben geen advocaat en weet niet of ik zin heb om er nu verder in te duiken, maar ik gok zo dat je de boete gewoon kan negeren. Op dat moment heb je de AV overtreden (maar da's niet strafbaar bij wet), ben je geld voor reeds betaalde diensten kwijt (maar da's bij Versio vrijwel zeker minder dan €10.000 ;)) maar kan je verder alle contact met Versio op dat moment gewoon verbreken. Zonder te betalen.

Anders is het gewoon te zot en kan ieder bedrijf wel een regeltje in de AV zetten om €1000.000 te innen als de klant iets vaags doet. Bij kwade wil van het bedrijf is dan het volledige klantenbestand failliet.

Voor afgenomen/bestelde diensten/producten moet je altijd betalen en kan je een deurwaarder krijgen - maar ik weiger te geloven dat dit voor dergelijke boetes ook het geval is. Anders heb je hier een stuk juridisch drijfzand, dat wil je niet weten. (een malafide bedrijf zou dan klanten die opzeggen kunnen gaan pesten met boetes, wat natuurlijk compleet van de pot gerukt is)

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een advocaat moet een bepaalde vorm van bevestiging hebben alvorens ze kunnen procederen. Denk bijv aan een aangetekende brief die door jou ondertekend is. Dat is voor de wet voldoende om te weten dat je kennis daarvan hebt genomen. Als je kennis van het onderwerp hebt genomen en niet reageert, dan ben je wel verkeerd bezig ja. Maar het kan ook gewoon onschuldig gaan voor het gebruik van het logo, dat versio mischien niet wil. Het loopt wel los hoor, er zijn vreemdere AV's geschreven.

Als er geen bevestiging is bij o.a een civiele procedure is er kans dat een rechter de gehele procedure van tafel veegt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 08-03-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 540867

Versio: elke drie dagen staat mijn shared server op een blacklist en komen mijn mails niet meer aan. De tijd die het kost om de boel weer 'schoon' te krijgen en ook de ontvangende servers van degene aan wie ik mail weer vertrouwen in de versio server te laten krijgen is lang. En tegen die tijd is de server weer op een nieuwe blacklist. Het ergste is misschien nog wel de botte manier waarop Versio reageert: tja, dat heb je bij een shared server. Wij raden u aan een dedicated server te nemen. Hoe ik ook mijn best doe, een andere reactie dan dit script zetten de medewerkers niet door. En telefonisch zijn ze ook niet te bereiken... Een cijfer? 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze geven geen support op goedkope shared servers, maar proberen dedicated of speciale wordpress machines aan te smeren. Daar wordt meer op verdiend dan die goedkope hosting die ze bieden.

Tja... You get what you pay for.

Als iedereen toch zo graag op wordpress zit bij versio, installeer dan quickcache > maakt van je dynamische content gewoon statische content aan, en dat laadt veel sneller zonder veel resources te gebruiken op een server.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 12-03-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

paQ

man wat is het toch een kut host zeg... brrrr.

Al 11 dagen ruzie aan het maken met hun "service" afdeling, en nu klachtenafdeling.
haal krap over de 99% uptime afgelopen 24 uur, en maar 99.3 afgelopen weken.
Site constant down, overload, internal server errors, laadtijden van 10 sec zijn niet vreemd...

Heb mijn geld terug gevraagd, geheel volgens hun eigen "garanties" op de site, maar geen beweging te krijgen in die toko.

:r zum kotsen

Ben met de rest van de sites en domeinen verhuisd naar Sohosted. 100% (!) up _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 17-03-2015 14:52 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 10:52
paQ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:51:
man wat is het toch een kut host zeg... brrrr.

Al 11 dagen ruzie aan het maken met hun "service" afdeling, en nu klachtenafdeling.
haal krap over de 99% uptime afgelopen 24 uur, en maar 99.3 afgelopen weken.
Site constant down, overload, internal server errors, laadtijden van 10 sec zijn niet vreemd...

Heb mijn geld terug gevraagd, geheel volgens hun eigen "garanties" op de site, maar geen beweging te krijgen in die toko.

:r zum kotsen

Ben met de rest van de sites en domeinen verhuisd naar Sohosted. 100% (!) up _/-\o_
ik heb echt precies hetzelfde. Krijg al dagen maar sporadisch mail binnen. Toen ik met een leerling helpdeskmedewerker in gesprek kwam kon hij mij wel vertellen dat mijn server flinke overload is. Dit wordt dan later weer ontkent of niet op in gegaan. Op tickets wordt niet of nauwelijks gereageerd. Wordt er wel gereageerd dan stellen zo een vraag die nergens op slaat en krijg je 10 uur later pas weer reactie op je antwoord.

Echt hard achteruit gegaan in 2 jaar tijd. Was een paar jaar geleden nog best tevreden. Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat me raden, een DDOS weer. :P

Er vind gewoon zware overselling op die servers plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Het woord DDOS wordt nieteens meer gebruikt, het is nu gewoon 'druk" of "zware load".
Maar het is trekken aan een dood paard daar bij die tent. Ken volgens mij geen andere bedrijven waarbij iedereen die ik 'spreek' (bellen willen ze niet) dermate veel schijt heeft aan hun product, klanten en betaalde diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze moeten uiteindelijk wel erkennen dat met zulke prijzen dit ook niet langer door kan gaan.

Er staan op sommige machines meer dan 1000 (!) users geparkeerd, doe je een reserve IP lookup dan zie je dat er per server meer dan 1000 websites actief staan. Er zijn bijna geen webservers die zo'n omvang fatsoenlijk kunnen hosten zonder daar de hardware voor te hebben, en diegene die er wel zijn zullen echt geen 12 euro, 48 euro of 62 euro per jaar voor vragen (Afgaande van basic reseller paketten bij versio).

Het was leuk, en voordelig, toen het nog niet zo druk was daar, maar tegenwoordig heb je connectielimiet per gebruiker, I/o limiet per hele user en een bepaalde usage qua CPU tijd en / of geheugen per gebruiker. Dit verklaart de problemen die vele mensen hebben bij versio. En een server die een hoge stroom aan bezoekers niet kan afhandelen.... tja.

Neemt niet weg dat opensource CMS'en zoals wordpress een enorme stijging hebben laten zien de laatste jaren, weet je wat wordpress verbruikt met 1 simpele template, en 2 bezoekers tegelijk aan I/O en RAM? :') Als je voor zulke prijzen stunt, zorg dan in ieder geval wel dat je duidelijk aankaart wat je krijgt, en niet alleen afgaande op hoeveel opslag en / of verbruik je hebt per maand. Zo weet men waar die aan toe is, en kan afdeling support mischien ook weer eens lekker slapen ipv elke dag te kampen met 'vervelende' gebruikers die trage of niet bereikbare websites hebben.

Overigens,
System Uptime 182 Days, 8 Hours and 17 Minutes
Die dingen mogen daar ook wel eens een reboot krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 19-03-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 12:59
Ik ben nu ook al een aantal jaar klant bij Versio, maar waar het in het verleden al een echte budget hosting was waar je niet teveel van kunt verwachten voor die prijs, is dit de laatste maanden naar mijn idee wel extremer geworden. Langzamerhand bouw ik mijn aantal websites bij Versio dan ook flink af, want als bijv. de Google webmaster tools regelmatig al ziet dat de servers niet (goed) beschikbaar is, ben je als webmaster wel genoodzaakt om over te stappen naar een andere hoster.

Naar mijn mening is Versio een leuke host voor een simpele (informatieve) website, maar als je een echte website wilt bouwen en bezoekers hebt dan is het naar mijn mening een no go.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat komt door de relatief lompe instelling dat per IP adres een x aantal connecties maar mag worden gemaakt. Google heeft de eigenschap meerdere websites tegelijk te gaan crawlen, en wat gebeurd er als google per website met 4 connecties bezig is over meerdere URL's tegelijk? Die wordt geblokkeerd. En doordat google detecteerd dat door crawlen je website minder goed bereikbaar is, wordt je hierdoor ook lager in de zoekresultaten gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Kom werkelijk geen ene steek verder bij heel dat &*^$*^#@$# :r Versio
bah bah bah!

Alles wordt afgedaan met dooddoeners, dat ze niks kunnen doen verder en dat was dat.
Ik eis mijn geld terug (is een van hun garanties) en na 10 dagen ruzie zeggen ze: je kunt verhuizen en dan hoef je het resterende niet te betalen.

Ja... dat heet opzeggen enorme droplul! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben mijn support ticket overigens prima afgehandeld. Gewoon, nette inhoudelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 17:13

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Helaas gebeurt het bij meerdere hosting providers dat ze het op DDOS gooien, het is niet alleen Versio die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versio kondigt aan, langzaam PHP 5.5 te installeren.

Het levert inderdaad een performance-winst op mits de code van je site ook daarop gebaseerd is. Echter met zoveel websites verwacht ik een klaagzang van websites die vol met foutmeldingen staan of deprecated functies. B)

Zal dan toch eindelijk ook Versio een betere performance op deze manier kunnen aanbieden? Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:17:
Versio kondigt aan, langzaam PHP 5.5 te installeren.

Het levert inderdaad een performance-winst op mits de code van je site ook daarop gebaseerd is. Echter met zoveel websites verwacht ik een klaagzang van websites die vol met foutmeldingen staan of deprecated functies. B)

Zal dan toch eindelijk ook Versio een betere performance op deze manier kunnen aanbieden? Wie weet.
PHP5.5? :? Weet je zeker dat je niet 5.6 bedoelt?
(die is ook alweer dik een half jaar oud)

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 25-03-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-05 23:25
mcDavid schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:24:
[...]

PHP5.5? :? Weet je zeker dat je niet 5.6 bedoelt?
(die is ook alweer dik een half jaar oud)
Nope, 5.5. https://www.secure.versio...n-upgrade-naar-php-55-177

Ik denk ook dat er dan veel foutmeldingen tevoorschijn komen van CMS'en die niet bijgewerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de nacht van dinsdag 31 maart op woensdag 1 april, zullen wij de PHP versie van server 002 upgraden naar PHP 5.5. Server 002 wordt de eerste productieserver die wij upgraden naar PHP 5.5.

De upgrade naar PHP 5.5 is noodzakelijk aangezien PHP 5.5 erg veel bugfixes en verbeteringen bevat, waaronder een gemiddelde performance toename van 30 tot 50%. Door middel van deze PHP update pakken we ook direct het probleem met rechten aan, waardoor u in de toekomst geen rechtenaanpassingen aan bestanden en mappen meer hoeft te doen om een script te laten werken.

Momenteel draaien we op alle webhosting en reseller hosting servers PHP 5.3 en PHP 5.4. Na deze update zullen we enkel nog PHP 5.5 draaien.

We beginnen enkel met server 002 om te zien wat de impact is op de websites van de klanten op deze server. Kort hierna zullen wij de update voor de overige servers aankondigen, die zullen wij dan in batches upgraden naar PHP 5.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 07:42:
Overigens,
[...]
Die dingen mogen daar ook wel eens een reboot krijgen.
Een lange uptime zegt niks over de performance ;)
Kijk maar eens als voorbeeld bij de stats van de Tweakers-servers:
http://tweakers.net/stats/?Action=Serverstats
Nestor en Adonis als fysieke machines staat koploper met ruim 700 dagen ;).
(Alecto als VM reken ik niet mee, die kan je stiekem ook even pauzeren als zijn fysieke server even uit moet ;) )

Kijk vooral eens naar de load, of deze niet extreem hoog is.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Vind het een onbegrijpelijke keus. 5.5 heeft nog maar support tot volgend jaar zomer. Als je dan toch gaat updaten, waarom dan niet gewoon naar de recentste versie?

En sowieso, waarom niet gewoon de klant de keus geven? Bij Antagonist kan ik zelf mijn PHP-versie selecteren in DirectAdmin.

edit: overigens, die 30-50% performance increase is ook dikke bullshit. Dat geldt hooguit als dit voor het eerst is dat ze een accellerator gaan gebruiken. Als dat zo is zijn ze tot nu toe gewoon dom bezig en valt het performance verschil volledig toe te schrijven aan OpCache. Als dat niet zo is, zal er ook geen performance increase zijn. Of iig zéker niet zo hoog.

[ Voor 38% gewijzigd door mcDavid op 26-03-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AW_Bos schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:07:

Nestor en Adonis als fysieke machines staat koploper met ruim 700 dagen ;).
Anders vergelijk je een database server met een webserver inclusief ftp, mysql, php, clamd enz enz. :P

@hierboven, de overstap van 5.3 naar 5.5 (of 5.4 > 5.5) zal mischien minder impact hebben als direct op 5.6. Niet alleen performance maar een hele hoop oude scripts zullen niet meer werken. Zelfs niet bepaalde plugins van wordpress. Ik voorzie een hoop shit en support tickets bij versio van mensen die niet weten hoe ze hun code moeten bijwerken.

Ik heb zelf ook voor behoorlijke situaties gestaan als je zo ineens PHP update en er een slag websites het er niet meer doen. Dat is vervelend en je kunt niet op dat moment direct beginnen met bijwerken. Zoiets moet je faseren, in een testomgeving en vooral testen op werking. Pas dan kan je het overzetten of beter, migreren.

De performancewinst is er wel degelijk, sites gemaakt voor 5.5+ lopen gewoon veel sneller (minder overhead) dan sites gemaakt voor 5.3. Dat merk je vooral bij een hoog bezoekersaantal (< 10.000+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ook een webserver met een hoop extra taken kan een hoge uptime hebben, weet ik uit ervaring. ;)
maar zo nu en dan een reboot voor een kernel-update, daar wordt elke server vrolijk van.

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 26-03-2015 00:58 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Er bestaat software voor een "live" kernel update. Maar dat kost weer knaken natuurlijk. Overigens restart ik momenteel mijn vps maandelijks omdat bij elke reboot een fsck zit. Stel je dat lang uit dan heb ik ineens een lange boottime (ipv 1-2minuten). Dus bij mijn DirectAdmin paneel ga je iig niet veel hoger dan 30 dagen uptime zien terwijl ik sinds Augustus storingsvrij ben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:34:
[...]

@hierboven, de overstap van 5.3 naar 5.5 (of 5.4 > 5.5) zal mischien minder impact hebben als direct op 5.6. Niet alleen performance maar een hele hoop oude scripts zullen niet meer werken. Zelfs niet bepaalde plugins van wordpress. Ik voorzie een hoop shit en support tickets bij versio van mensen die niet weten hoe ze hun code moeten bijwerken.

Ik heb zelf ook voor behoorlijke situaties gestaan als je zo ineens PHP update en er een slag websites het er niet meer doen. Dat is vervelend en je kunt niet op dat moment direct beginnen met bijwerken. Zoiets moet je faseren, in een testomgeving en vooral testen op werking. Pas dan kan je het overzetten of beter, migreren.

De performancewinst is er wel degelijk, sites gemaakt voor 5.5+ lopen gewoon veel sneller (minder overhead) dan sites gemaakt voor 5.3. Dat merk je vooral bij een hoog bezoekersaantal (< 10.000+ ).
Persoonlijk denk ik dat het qua impact geen donder uitmaakt of je nu naar 5.5 of naar 5.6 springt. De backward compatibility is ook best goed (zolang je het niet over PHP4 hebt iig), al zal er inderdaad vast wel ergens een populaire cms/module zijn die toch een (voor de noob onbegrijpelijke) foutmelding geeft.

Wat wél uitmaakt is dat je het hele feest over een jaar moet herhalen als je niet naar de meest recente versie gaat. En dan kom je weer dezelfde problemen tegen. Zo blijf je wel bezig. Plus je weerhoudt je klanten van nieuwe functies uit PHP5.6.

En performance winst, hoeveel mensen denk je dat hun website direct gaan omschrijven? 0? Of misschien wel 1? Van de... 1000 per server? Die hele performance winst is dus een wassen neus. Tenzij ze nooit op het idee gekomen zijn APC of iets dergelijks te installeren, sja dan zullen ze er nu wel iets op vooruit gaan.
En sowieso ga je nevernooit geen 30-50% performance winst halen door wat nieuwe features te implementeren. Wellicht in een hele enkele use case dat je een paar % kunt winnen. Maar gemiddeld genomen zal het zelfs als iedereen massaal zijn scripts moderniseert, vrij dicht bij de 0 blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 26-03-2015 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

:F
Ik heb mijn klacht geëscaleerd bij de Versio helldesk. Het antwoord maakt het eigenlijk alleen nog maar triester dan dat het al was.
1. Wij kunnen de downtime voor u compenseren in de vorm van 1 volledig maand gecrediteerd. De verloopdatum van het huidige contract zal dan in stand blijven.
2. Wij kunnen de downtime voor u compenseren in de vorm van 1 volledige maand verlenging van het huidige contract. De verloopdatum van het huidige contract zal 1 maand langer doorlopen zonder extra kosten.
3. Wij kunnen uw hosting contract per direct ontbinden in ruil voor een credit voor de resterende periode van uw pakket.
verschrikkelijk wat een onderneming :N

ter beeldvorming, 1 maand is 3,99 he :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tja, als je weinig per maand betaalt kunnen ze ook weinig teruggeven. Lijkt me toch een logisch gevolg?

Of verwacht je dat ze je meer gaan terugbetalen dan je zelf betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

1 maand terugbetaling is natuurlijk een beschamend aanbod, als het alternatief dat ze bieden is dat je het resterende deel van je jaarcontract niet hoeft uit te zitten en betalen :+ (hetgeen x maal 3,99 is)

Maar dat is mijn punt ook niet. Ik wil geen 3,99 terug (en al HELEMAAL geen maand) ... Ik wijs ze op hun eigen garanties op de website, dat je zonder gezeur het betaalde bedrag (!) terug krijgt als ze geen 99,9% halen.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 27-03-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
paQ schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:31:
1 maand terugbetaling is natuurlijk een beschamend aanbod, als het alternatief dat ze bieden is dat je het resterende deel van je jaarcontract niet hoeft uit te zitten en betalen :+ (hetgeen x maal 3,99 is)

Maar dat is mijn punt ook niet. Ik wil geen 3,99 terug (en al HELEMAAL geen maand) ... Ik wijs ze op hun eigen garanties op de website, dat je zonder gezeur het betaalde bedrag (!) terug krijgt als ze geen 99,9% halen.
Heb recentelijk precies hetzelfde gehad. Probleem zit hem in dat "hoofd" helpdesk weer dezelfde person was :+ . Dus bij de escalatie kwam ik weer precies op hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hoge uptimes met shared hosting is gewoon vragen om problemen. Er komen bijna wekelijks nieuwe kernels uit, zo nu en dan zitten daar local en/of remote root exploits en DoS lekken in. Een machine met hoge uptime draait een oude kernel en is dus vatbaar.
Bij Tweakers draaien die servers in eigen beheer, eigen scripts en zijn er geen scriptkiddies die zo'n exploit gaan misbruiken om root te krijgen of de server te crashen. Bij Versio draaien honderden klanten op zo'n server, waarvan de helft hun wordpress niet bijhoudt. Als je klanten niet iets proberen te slopen is het wel een scriptkiddie die een wordpress site hackt en vervolgens root probeert te krijgen met een kernel exploit.

Verder wat betreft PHP updates, er worden bij elke major versie van PHP deprecated dingen weggegooid. Sommige websites lopen volledig op magic_quotes, die sites gaan vanaf PHP 5.4 gewoon keihard stuk of worden hackbaar. Niet het probleem van Versio, die klanten hadden 3 jaar terug hun websites al moeten aanpassen, maar die klanten gaan straks toch lopen klagen. Is het risico van hosting aanbieden aan klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Juist met shared hosting is downtime nergens voor nodig. Als je een server moet rebooten voor een update sleep je de klanten die daarop draaien naar een andere server en als je klaar bent sleep je ze weer terug. Niemand zal er iets van merken (op misschien één gemiste ping na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
mcDavid schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:31:
Juist met shared hosting is downtime nergens voor nodig. Als je een server moet rebooten voor een update sleep je de klanten die daarop draaien naar een andere server en als je klaar bent sleep je ze weer terug. Niemand zal er iets van merken (op misschien één gemiste ping na).
Klinkt interessant. Hoe werkt dit in de praktijk? Immers de website verwijst via het a record naar server X. Als je gaat migreren naar server Y dan kan het uren duren voor heel het internet naar server Y gaat kijken. Ga je dan een dag van te voren migreren of mis ik een ander truukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

mcDavid schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:31:
Hoe zit het met applicaties die data verzamelen? Die gaan hierdoor veel data mislopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk1985 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:05:
[...]

Klinkt interessant. Hoe werkt dit in de praktijk? Immers de website verwijst via het a record naar server X. Als je gaat migreren naar server Y dan kan het uren duren voor heel het internet naar server Y gaat kijken. Ga je dan een dag van te voren migreren of mis ik een ander truukje?
Intern reroute je zoiets naar een tijdelijke server. Bedrijven die een fallback draaien hebben doen dit op ongeveer gelijke wijze, denk aan een datacenter die eruit knalt, op waarop op een andere locatie in Nederland de boel overgenomen wordt.

Ik vind wordpress een cool product met ook de community, maar ze mogen echt safety standards gaan invoeren op de plugin afdeling bij wordpress daar. Het probleem met firewal en security plugins is dat ze alleen checken op wordpress niveau zelf, en niet wat er op je domein zelf gebeurd.

Bijvoorbeeld de soaksoak malware is een prima voorbeeld dat je hele website omzeilt kan worden aan de hand van een verkeerd geschreven plugin. Er is geen security plugin die daar tegen helpt (Ja de revslider 'fix' bijv). Afgelopen week een site opgeruimd dat geinfecteerd was. Alles raakt besmet, verschillende backdoors worden ingebouwd, een complete reinstall is het enige dat helpt.

Zo moeilijk is een reinstall niet als je weet wat je doet. Maar dit zijn dingen die vaak bij versio gebeuren, en juist doordat sites misbruikt worden in een botnet voor DDOS of het versturen van spam email, wordt het vaak in een dubieuze reputatie gegooid, op waarop je SEO problemen kunt hebben of email problemen.

Ik stijg inmiddels wel in domein korting levels omdat ik alles gefaseerd oververhuis naar versio. Scheelt op een domeinnaam of 2000 wel 3500 euro minimaal per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dan nog zou ik kijken wat je bij andere hosts kun regelen met dergelijke aantallen. ik geef NOOIT meer 1 euro uit bij die tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat Directadmin tegenwoordig met een wordpress malware scan feature komt. Deze scant vanuit directadmin naar lekke wordpress sites, of sites die al compromised zijn (Gehacked). Dit is een hele karige feature die meekomt met Directadmin, en niet de pleister hoort te zijn op de stinkende wond :P

Correcthosting heeft wel een actieve malwarescanner, plus een feature die automatisch verouderde wordpress en / of joomla installaties bijwerkt. Ook worden per bestand aparte patches (automatisch) uitgevoerd, en bijv serverwide een standaard login scherm op je wp admin. Retehandig, want het niet meer ondersteunde Joomla 1.5 heeft wel degelijk exploits out of the box.

Toegegeven, voor de domeinnamen, en eenvoudige webhosting (gewoon een aantal statische html paginas) is het perfect. Een kleine wordpress site ook nog met Quickcache plugin, maar alles daarboven niet geschikt om bij versio te stallen.

Versio heeft me qua support wel rap geholpen met een website die traag was. Dat is nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
offtopic:
Vervelende van password op wp-admin is dat login voor je users ook via /wp-admin verloopt. Dus dan kan vervolgens niemand meer op je website inloggen voor comments etc. Lijkt me als standaard optie ongewenst voor veel sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk1985 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:43:
offtopic:
Vervelende van password op wp-admin is dat login voor je users ook via /wp-admin verloopt. Dus dan kan vervolgens niemand meer op je website inloggen voor comments etc. Lijkt me als standaard optie ongewenst voor veel sites.
offtopic:
Ja en nee. Het biedt een basis bescherming. Maar er kan door middel van support altijd wel wat geregeld worden hoor. Er wordt met regelmaat wel een website hier en daar gehacked ja. Mailpoet was er ook eentje van, je website hoefde niet eens kwetsbaar te zijn, als je al op dezelfde server stond als je buurman met mailpoet was je de sjaak. Dit is waarom ik zo ben tegen plugins die zondere enige check bij wordpress erin worden gejaagd en door duizenden users tegelijk wordt gebruikt. Je ziet gelijk hoe groot de schade kan zijn en de gevolgen ervan. Je hoeft je website niet in wordpress te bouwen hoor, er zijn tientallen andere, en vast en zeker snellere alternatieven. Als je experimenteert met een VPS + wordpress snap je wel waarom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
  • Laatst online: 17-11-2022
Hi vraagje hier!

Mijn site wordt bij versio telkens uit het ram geplaatst omdat die "lang" niet bezocht is. Ik heb weinig bezoekers maar wil toch dat een beetje snel is.

Iemand tips :D?

Ik gebruik joomla en caching staat aan. Het site werkt snel maar alleen EERSTE KEER laden want hij moet dan van schijf naar RAM. Dan blijft die gemiddeld 3/6 uur in cache..

[ Voor 8% gewijzigd door uknowSam op 28-03-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Weet je zeker dat het niet je lokale cache is?

Voor de rest is de beste tip net als voor iedereen: verhuizen naar een fatsoenlijke host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hear hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja. :P

Je zou iets kunnen maken (script) dat je website om de 3 uur automatisch bezoekt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
Anoniem: 58485 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:50:
Tja. :P

Je zou iets kunnen maken (script) dat je website om de 3 uur automatisch bezoekt ofzo.
De eerste vraag is dan hoe? Ik weet wel dat er auto-refresher zijn op google chrome. Maar ik heb niet een computer die 24/7 aan is :|
mcDavid schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:23:
Weet je zeker dat het niet je lokale cache is?

Voor de rest is de beste tip net als voor iedereen: verhuizen naar een fatsoenlijke host.
Het staat in mijn lokale cache. Die ik in joomla heb ingesteld op 15 dagen. Verder heb ik ook van Versio gehoord dat dit het probleem is.

Versio is een prima hosting ALS je dagelijks bezoekers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Moet zeggen dat ik volgens mij zelf ook last had van iets soortgelijks. Alweer een jaar of 3-4 geleden. Telde ook mee in de redenen om te verhuizen naar een normale host. Al die excuses... Als als als... Bij iedere andere (budget-) hostingpartij is het niet meer dan normaal dat je website gewoon altijd berijkbaar is en altijd snel is. Ik zie niet in waarom je Versio zou moeten vergeven dat ze datsoort basisfunctionaliteit niet kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
mcDavid schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:13:
Moet zeggen dat ik volgens mij zelf ook last had van iets soortgelijks. Alweer een jaar of 3-4 geleden. Telde ook mee in de redenen om te verhuizen naar een normale host. Al die excuses... Als als als... Bij iedere andere (budget-) hostingpartij is het niet meer dan normaal dat je website gewoon altijd berijkbaar is en altijd snel is. Ik zie niet in waarom je Versio zou moeten vergeven dat ze datsoort basisfunctionaliteit niet kunnen bieden.
Hmm,
Ik ben een groot fan van hostnet met speed en service, maar helaas kan je maar 1 domein. En goedkoop is het ook niet..
Ik kan weinig hosters vinden die 2 domeinen (2 sites) voor onder 4 euro per maand aanbieden. En daar ben ik wel opzoek naar.

En dat is lastig om te vinden en daarom blijf ik even bij versio en hoop een oplossing voor dit te kunnen vinden.

Update:

Ik zie dat jij bij Antagonist zit. Ik had ze gemaild met hoelang het in het ram blijft. Hij kon mij dat niet vertellen en zei "wij proberen het zo lang mogelijk in het ram te houden". Met deze antwoord heb ik ook niks aan en dus ook niet waard om over te stappen.

[ Voor 13% gewijzigd door uknowSam op 29-03-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik zit persoonlijk nu bij webruimtehosting (wou ook meerdere domeinnamen hosten voor weinig geld) en daar is mijn website (die nooit bezocht wordt) gewoon altijd even snel. En bereikbaar.
Mijn club zit inderdaad bij Antagonist, die wou ik gewoon bij een echt betrouwbare partij onderbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uknowSam schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:39:
[...]

Hmm,
Ik ben een groot fan van hostnet met speed en service, maar helaas kan je maar 1 domein. En goedkoop is het ook niet..
Ik kan weinig hosters vinden die 2 domeinen (2 sites) voor onder 4 euro per maand aanbieden. En daar ben ik wel opzoek naar.

En dat is lastig om te vinden en daarom blijf ik even bij versio en hoop een oplossing voor dit te kunnen vinden.
Probeer eens https://www.wehosted.nl/ > die prijzen ... 8)7 Ik heb er 3 pakketjes een poosje terug weggehaald, het draait wel oke opzich. Ik heb nooit echt een serieuze website erop gezet nog. Enige nadeel > ze hebben maar 1 IP adres, meerdere paketten over meerdere IP adressen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu ook een site neergezet bij Versio (met cms), werkt redelijk goed, ook leuk dat je meerdere domeinnamen kan hosten voor weinig geld zo. Domeinen durf ik er niet te registereren, zag dat het allemaal een soort prepaidconstructies zijn waardoor verlengen ook eerder mis kan lopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe bedoel je dat?

Je kunt gewoon zelf instellen hoe je wilt betalen. Dat kan via een online portemonnee, of gewoon direct afrekenen. Je krijgt een mailing als je domein afloopt, best handig. Ik verkas daar ook een domeinnaam of 2000 naartoe. Bespaart me veel kosten op jaarbasis. Sommige vragen zich af hoe versio zulke prijzen voor domeinnamen kan aanbieden. Ze zijn naast andere ook gewoon SIDN deelnemer, en die hanteren een basisprijs. Heel knap als je daaronder kunt zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

2000 domeinen zoals in jouw geval zou ik toch liever geautomatiseerd betalen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
Anoniem: 58485 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:36:
[...]

Probeer eens https://www.wehosted.nl/ > die prijzen ... 8)7 Ik heb er 3 pakketjes een poosje terug weggehaald, het draait wel oke opzich. Ik heb nooit echt een serieuze website erop gezet nog. Enige nadeel > ze hebben maar 1 IP adres, meerdere paketten over meerdere IP adressen is niet mogelijk.
Thanks voor de tip\!
Hmm ze hebben maar 2 recensies tot nu toe... (niet dat het betekent dat het slecht is)

Maar als iemand een een tip heeft om mijn site in het ram te laten blijven hoor ik het graag :)!

Heeft er iemand ervaring met strato? 2,50 per maand dat lijkt me goede deal voor 10gb webspace..

Dit staat er op de site van Strato. Klinkt voor mij niet goed :(
Caching, meer RAM en SSD databaseservers
Om de snelheid van het platform te optimaliseren, zetten we in op caching-technologie. Dit zorgt ervoor dat websites die in korte tijd meermaals worden opgeroepen, duidelijk sneller geladen worden. Ook zorgen we voor een toename in RAM geheugen. Zelfs met de stijging van het aantal CPU-cores op ons platform, is er nu 30% meer RAM per core beschikbaar. Daarnaast zetten we voor onze databaseserver alleen nog maar SSD's in.

[ Voor 34% gewijzigd door uknowSam op 29-03-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 19:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

:w

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.