Ik probeer momenteel een refund aan te vragen van versio op basis van mijn lego klachten (14 seconde query, bad gateways, firewall die bezoekers uit USA blacklist, en downtime). Tot heden is het beste wat men voor mij kan doen het contract ontbinden of overstappen naar een "beter" platform.
Die snelheidsklachten zijn overigens perfect te kwantificeren.
Zo begon het in Juli/Augustus

In Oktober werd het 13 seconde response time

Dat daar geen harde garanties op worden gegeven kan ik ergens snappen maar 13s is buitensporig.
Mijn grootste probleem is dat wat op de site wordt beloofd niet door Versio wordt waargemaakt.
Omdat Versio één van de grootste hosting bedrijven van Nederland is hebben wij de kennis en personeel om u een betere kwaliteit aan te bieden voor een lagere prijs. Zo is ons reseller hosting platform erg geavanceerd. Al onze reseller hosting servers staan in een high availability cloud. Hierdoor kunnen wij betere snelheden en uptimes garanderen dan wie dan ook! Mocht een server bijvoorbeeld plotseling uitvallen dan wordt dit automatisch opgevangen door andere servers waardoor er er geen downtime is! Verder is alle data op een volledig redundante SAN opgeslagen en iedere SAN is uitgerust met RAID-60 schijfconfiguratie waardoor uw data veiliger is dan ooit. Ook zijn al onze reseller hosting servers voorzien van workload balancing: Een server wordt op basis van de huidige drukte automatisch het nodige vermogen gegeven.
De loadbalancing is er niet, de Mysql server is vreselijk overbelast. "automatisch het nodige vermogen" geven en de "betere snelheden" is niks van te merken bij een 13 seconde pageload. Bij klachten over dergelijke pageloads wordt geadviseerd een cloudbox te nemen. Verder grijpt de support bij downtime de eerste 3 uur niet in (= het beleid aldus livechat). Dus er wordt helaas niks automatisch overgenomen.
Dat dit verhaal structureel niet klopt met wat wordt geleverd leek mij voldoende reden voor restitutie.
Heb nu even zo goed mogelijk de downtime nagezocht en kwam op circa 15 uur "traceebare" downtime in de eerste 30 dagen. Benieuwd of er nu wel een positief bericht terug komt. Het zou Versio wel sieren... Het bedrag is niet onoverkomelijk groot maar dit werkt twee kanten op. Ook voor Versio is het bedrag niet onoverkomelijk (euro of 50-60). Als hetgeen dat in de tekst wordt aangeprezen werd geleverd dan was ik een tevreden klant geweest. Dit was ik overigens ook voor 2 weken, tot de server traag werd en de downtime begon.
[
Voor 38% gewijzigd door
sdk1985 op 07-02-2015 00:49
]