Goed nieuws, het ziet er naar uit dat de Palm Pre 2 direct bij HP te krijgen zal zijn. Eindelijk wereldwijde verkoop!
http://eurostore.palm.com...ountry&CurrencyCountry=NLLex_brugman schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:22:
Goed nieuws, het ziet er naar uit dat de Palm Pre 2 direct bij HP te krijgen zal zijn. Eindelijk wereldwijde verkoop!
€ 499,-
Erg, erg interessant! Ik ben in februari terug in Nederland en kan mijn abb overlengen. Maar. grote kans dat er in Februari nieuwe WebOs toestellen aangekondigd worden. Ben erg benieuwd wat dat zijn moge. Waarschijnlijk low range ,mid en high range toestellen, waarbij de Pre2 in prijs zal dalen..
Leuke en interessante ontwikkelingen!
Leuke en interessante ontwikkelingen!
Je schijnt alleen nog wel de telefoon te moeten activeren in een 'officieel' land om apps in de appstore te kunnen downloaden, HP heeft dus nog wel een steekje laten vallen.
't schijnt dat met WebOS2 in ieder geval ook voor de oude devices beschikbaar gaat maken. Maar goed, ik ben inmiddels aan de android gegaan...
[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 21-11-2010 21:45 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
offtopic:
Mute schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:18:
Uhm, ik zie toch echt "BlackBerry & WebOS" onder dit forumdeel staan

Inderdaad, maar waarom zou je juist die twee samennemen en dan geen andere? Begrijp het niet, een verdeling van 'overige telefoons in topics als 'Andere' smartphones en Niet-smartphones ligt dan denk ik eerder voor de hand.
Mute schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:18:
Uhm, ik zie toch echt "BlackBerry & WebOS" onder dit forumdeel staan
Inderdaad, maar waarom zou je juist die twee samennemen en dan geen andere? Begrijp het niet, een verdeling van 'overige telefoons in topics als 'Andere' smartphones en Niet-smartphones ligt dan denk ik eerder voor de hand.
[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 22-11-2010 12:32 ]
Het probleem is een beetje dat je hem wel in een 'officieel' land moet activeren om in de appstore te kunnen.Z___Z schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 01:37:
Heeft iemand de Palm Pre 2 al besteld uit de online Palm shop?
Het lijkt wel alsof ze niet willen dat de Pre een succes wordt. Het is alweer een tijdje geleden dat HP Palm overgenomen heeft, en je zou verwachten ze wel meer resources hebben om de Pre in meer landen op de markt te brengen.
Ik kan niet wachten op CES, om te zien of Palm met nieuwe dingen gaat komen. Ik geniet nog erg veel van mijn Pre Plus, maar hij kan echt niet tegen de iPhone op...
Cocoia, wat maakt de iPhone volgens jou beter dan de Pre plus.
Ik ben aan het overwegen een Pre 2 te kopen als de Appstore hier in Nederland geactiveerd wordt. Maar ik zou ook voor een iPhone 4 kunnen gaan. Ik neig naar Palm.
Ze zitten volgens mij namelijk precies tussen Android (te open, gaat ten koste van UX), en de iPhone (te gesloten). Daarnaast: zouden de verbeteringen van de Pre 2 jouw mening kunnen veranderen?
Ik ben aan het overwegen een Pre 2 te kopen als de Appstore hier in Nederland geactiveerd wordt. Maar ik zou ook voor een iPhone 4 kunnen gaan. Ik neig naar Palm.
Ze zitten volgens mij namelijk precies tussen Android (te open, gaat ten koste van UX), en de iPhone (te gesloten). Daarnaast: zouden de verbeteringen van de Pre 2 jouw mening kunnen veranderen?
Ook erg benieuwd wanneer de app store opengaat voor Nederland ,of dat er toch een andere manier is om hem online te kopen en te activeren en hem dan alsnog in nederland te gebruiken..!
Als je dicht bij de grens met duitsland woont kan je daar natuurlijk ook een prepaid kaartje kopen en dan over de grens de telefoon activeren (wel zorgen dat je niet toch op een nederlands netwerk zit).
Je kan naar bijvoorbeeld een mediamarkt en daar een o2 prepaid kaartje halen (neem wel een paspoort mee, die hebben ze nodig). De gratis kaartjes hebben 1 euro tegoed, precies genoeg om het toestel te activeren, daarna kan je het kaartje weggooien, inlijsten of wat dan ook.Lex_brugman schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:39:
Als je dicht bij de grens met duitsland woont kan je daar natuurlijk ook een prepaid kaartje kopen en dan over de grens de telefoon activeren (wel zorgen dat je niet toch op een nederlands netwerk zit).
Als je het toestel als nederland in nederland besteld, betaald en kan leveren moet je het toestel toch ook normaal kunnen gebruiken? De duitse pre's moest je iig in duitsland activeren voordat je er uberhaupt iets mee kon doen. In nederland ging activeren niet, op activeren met een speciale simkaart na dan. Mijn lijkt dat als je een pre kan laten leveren in nederland je het toestel ook normaal kan gebruiken, en niet eerst naar duitsland moet rijden om hem te kunnen activeren.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Dat is sinds de web os 1.3 ofzo al geen probleem meer. Sinds dien kun je ook over Wifi activeren. Heb je nog een oudere versie van WebOS dan kun je eerst de webos doctor draaien. Of een aangepaste versie van webOS maken die activeren op wifi toestaat. (Je hebt dan inderdaad geen betaalde apps. Activeer daarvoor dus in Duitsland)
Anoniem: 389482
Heb een Duitse Pro Plus gekocht, die niet verder komt dat een schermpje dat de (Nederlandse) SIM moet worden gecheckt. Zal dus nog wel niet aangemeld zijn geweest in D.
Vraagje: zou het handiger zijn om het toestel in Engeland aan te melden ipv in Duitsland? Kom je dan in een andere appstore terecht? Engelstalig?
Dank voor jullie reactie
Derk
Vraagje: zou het handiger zijn om het toestel in Engeland aan te melden ipv in Duitsland? Kom je dan in een andere appstore terecht? Engelstalig?
Dank voor jullie reactie
Derk
Anoniem: 69767
Voor de liefhebbers van WebOS...Blijkt dat webOS design guru Matias Duarte een grote rol heeft gehad bij de ontwikkeling van Honeycomb (Android 3.0 voor tablets).
http://www.engadget.com/2...ets-a-guided-tour-of-the/
http://www.engadget.com/2...ets-a-guided-tour-of-the/
Dat maakt volgens mij wel uit ja....Anoniem: 389482 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:05:
Heb een Duitse Pro Plus gekocht, die niet verder komt dat een schermpje dat de (Nederlandse) SIM moet worden gecheckt. Zal dus nog wel niet aangemeld zijn geweest in D.
Dank voor jullie reactie
Derk
Maar of de Duitse appstore meer of minder apps heeft dan de Engelse dat weet ik niet. Bovendien weet ik niet of het mogelijk is om te betalen. (credit card adres enzo)
Anoniem: 338456
Goed, die heb ik nu bijna een jaar. Mijn belangrijkste reden om een Palm te kopen, was dat ik dan DateBk kon blijven gebruiken (in MotionApps Classic). Wat ik voor lief nam, was de slechte batterijduur en de onmogelijkheid om lokaal alles te backuppen.Anoniem: 338456 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:04:
[...]
Ik heb inmiddels zo'n Spaanse Pre gekocht via eBay.
De batterij heb ik vervangen door een Seidio 1350mAh batterij. Nu haal ik een dag op een batterij (bluetooth aan, geen WiFi, weinig gebruik). Nog steeds een bedroevende score, maar blijkbaar was dat normaal, een jaar geleden. Ik geloof dat de standby-tijden voor smartphones inmiddels weer stijgen?
Nu kwam ik er dit jaar achter, dat Pimlico (van DateBk), ook een DateBk voor Android heeft uitgebracht. Dat wil zeggen dat ik nu dus de keuze heb. Vermoedelijk stap ik dit jaar over naar Android (na 15 jaar Palm). Levert mijn oude Palm nog iets op? (Spaans model, simlockvrij).
Mijn vrouw is inmiddels al over van de Palm Pre naar de Android. Haar Palm had last van "spookaanrakingen". Soms ging het ding van alles uit zichzelf doen, alsof er iemand op het aanraakscherm bezig was. Is dat een bekend probleem? Met google kwam ik daar niet achter.
Ik geef je er 5 euro voor!Anoniem: 338456 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:58:
[...]
Goed, die heb ik nu bijna een jaar. Mijn belangrijkste reden om een Palm te kopen, was dat ik dan DateBk kon blijven gebruiken (in MotionApps Classic). Wat ik voor lief nam, was de slechte batterijduur en de onmogelijkheid om lokaal alles te backuppen.
De batterij heb ik vervangen door een Seidio 1350mAh batterij. Nu haal ik een dag op een batterij (bluetooth aan, geen WiFi, weinig gebruik). Nog steeds een bedroevende score, maar blijkbaar was dat normaal, een jaar geleden. Ik geloof dat de standby-tijden voor smartphones inmiddels weer stijgen?
Nu kwam ik er dit jaar achter, dat Pimlico (van DateBk), ook een DateBk voor Android heeft uitgebracht. Dat wil zeggen dat ik nu dus de keuze heb. Vermoedelijk stap ik dit jaar over naar Android (na 15 jaar Palm). Levert mijn oude Palm nog iets op? (Spaans model, simlockvrij).
Mijn vrouw is inmiddels al over van de Palm Pre naar de Android. Haar Palm had last van "spookaanrakingen". Soms ging het ding van alles uit zichzelf doen, alsof er iemand op het aanraakscherm bezig was. Is dat een bekend probleem? Met google kwam ik daar niet achter.
Ik ben al een maand of 3 over naar Windows Phone 7 en dat is gewoon zo heel veel aangenamer! Ik moet wel zeggen dat ik het idee achter de webOS interface nog steeds geniaal vind maar het is gewoon slecht uitgevoerd.
Stomme vraag misschien, maar wat maakt DateBk zo vet? Ik heb niets aan te merken op de calendar van webOS (op die van WP7 ook niet trouwens)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Wat is er dan zo slecht aan webos en goed aan wp7?Ramon schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:24:
[...]
Ik geef je er 5 euro voor!
Ik ben al een maand of 3 over naar Windows Phone 7 en dat is gewoon zo heel veel aangenamer! Ik moet wel zeggen dat ik het idee achter de webOS interface nog steeds geniaal vind maar het is gewoon slecht uitgevoerd.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik heb al eens opgeschreven wat ik slecht aan webOS vind: Ramon in "Palm Pre"Gisae schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:39:
[...]
Wat is er dan zo slecht aan webos en goed aan wp7?
Wat ik goed aan WP7 vind is op zich voor een ander topic maar kan ik, als je wil, ook wel eens een lijstje van maken.
Anoniem: 338456
Qua techniek ben ik juist wel gecharmeerd van de Palm Pre. Netjes multitasken en zo, en dat al in die tijd. Het feit dat ik gewoon op het ding kan inloggen en dingen aanpassen waar nodig, vind ik ook een voordeel. Jammer is het, dat er memory leaks inzitten, maar dat is wel iets minder geworden met de nieuwste updates.Ramon schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:24:
[...]
Stomme vraag misschien, maar wat maakt DateBk zo vet? Ik heb niets aan te merken op de calendar van webOS (op die van WP7 ook niet trouwens)
Van PalmOS was ik nog meer gecharmeerd, jammer dat dat langzaam is uitgestorven. Ik geloof nog steeds in een OS dat je aanpast aan het type device, dus niet het hetgebruiken van Linux (WebOS, Android), Mac OS X (iOS) of Windows (WP7) door het af te slanken (hoewel UNIX natuurlijk van oudsher ontzettend geschikt is om op heel veel verschillende types hardware te draaien, waar WebOS, Android en iOS handig gebruik van maken). Wat dat betreft was PalmOS geweldig. En ik vind het jammer dat dat verdwijnt. Symbian net zo.
DateBk is vet omdat het al jaaaaren floating appointments heeft, wat ik gebruik voor bijvoorbeeld het vernieuwen van mijn rijbewijs. Ik zet dan een maand voordat het rijbewijs afloopt zo'n appointment. Die wordt pas zichtbaar op dat moment, maar blijft dagelijks terugkomen totdat ik hem afvink. Een soort TODO-lijstje waarbij de items een begindatum hebben. Handig voor alle taken die je vanaf tijd X moet doen, maar waar je ook een paar dagen mee zou kunnen wachten.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 338456 op 25-01-2011 11:11 ]
Op zich is alles wat je noemt software: webOS en niet zozeer de Palm Pre an sich. Ik ben het met je eens dat het multitasken super is, maar als er dan aan de rest van de software zoveel nadelen en irritaties aan hangen (zie link van mij hierboven) is het gewoon niet leuk meer.Anoniem: 338456 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:07:
[...]
Qua techniek ben ik juist wel gecharmeerd van de Palm Pre. Netjes multitasken en zo, en dat al in die tijd. Het feit dat ik gewoon op het ding kan inloggen en dingen aanpassen waar nodig, vind ik ook een voordeel. Jammer is het, dat er memory leaks inzitten, maar dat is wel iets minder geworden met de nieuwste updates.
Maar ook de hardware is gewoon matig, traag (vooral de pixi) dus ik hoop voor Palm dat ze binnenkort gewoon degelijke hardware kunnen releasen met een goed verbeterde versie van webOS. Ik ben ook heel benieuwd naar de tablet!
Hier zie ik het punt niet zo van in? Je gelooft niet in het gebruik van linux of windows om het af te slanken en noem je 3 OS'en die niet zijn afgeslankt maar speciaal voor telefoons zijn gemaakt?Van PalmOS was ik nog meer gecharmeerd, jammer dat dat langzaam is uitgestorven. Ik geloof nog steeds in een OS dat je aanpast aan het type device, dus niet het hetgebruiken van Linux (WebOS, Android), Mac OS X (iOS) of Windows (WP7) door het af te slanken (hoewel UNIX natuurlijk van oudsher ontzettend geschikt is om op heel veel verschillende types hardware te draaien, waar WebOS, Android en iOS handig gebruik van maken). Wat dat betreft was PalmOS geweldig. En ik vind het jammer dat dat verdwijnt. Symbian net zo.
DateBk is vet omdat het al jaaaaren floating appointments heeft, wat ik gebruik voor bijvoorbeeld het vernieuwen van mijn rijbewijs. Ik zet dan een maand voordat het rijbewijs afloopt zo'n appointment. Die wordt pas zichtbaar op dat moment, maar blijft dagelijks terugkomen totdat ik hem afvink. Een soort TODO-lijstje waarbij de items een begindatum hebben. Handig voor alle taken die je vanaf tijd X moet doen, maar waar je ook een paar dagen mee zou kunnen wachten.
Ik ben benieuwd na het Event. WebOS tablets lijken me best pro. jammer dat de telefoons hier nooit (officieel) gekomen zijn.
En vandaag een meester deal in amerika een Pixi Plus bij Verizon (dus waardeloos voor ons) voor maar 50 dollar zonder contract. xD
En vandaag een meester deal in amerika een Pixi Plus bij Verizon (dus waardeloos voor ons) voor maar 50 dollar zonder contract. xD
Ja joh zonder contract xDFransfb schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:28:

Hij zegt Pixi aanbieding zeg je dat hij ongelijk heeft met een plaatje van een Pre aanbieding bij? Maar het is dus wel zonder contract: http://www.1saleaday.com/Anoniem: 69767 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:30:
[...]
Ja joh zonder contract xD
[afbeelding]
oops I fed the Android troll....
[ Voor 7% gewijzigd door Sabbi op 31-01-2011 20:51 ]
Reageer even normaal. Hij zei $49 bij Verizon en niet bij 1saleaday.com. En ten tweede zie je daarboven toch de Pixi Plus staan?Sabbi schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:46:
[...]
Hij zegt Pixi aanbieding zeg je dat hij ongelijk heeft met een plaatje van een Pre aanbieding bij? Maar het is dus wel zonder contract: http://www.1saleaday.com/
oops I fed the Android troll....
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 31-01-2011 21:02 ]
Ik bekom net van de HP presentatie over hun nieuwe tablet, pre 3 en Veer. Ik moet zeggen dat WebOS er danig interessant uitziet. De video's van beide telefoons laten een hele prettige omgang met het OS zien. Wat is die Veer schattig en toch zo bruikbaar met dan kleine schermpje.
Helaas heb je wel 2 apparaten nodig om van al dat 'sharen' gebruik te kunnen maken.
Helaas heb je wel 2 apparaten nodig om van al dat 'sharen' gebruik te kunnen maken.
Bekom als in: je was erbij of als in je hebt op internet gekeken?Wekkel schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:58:
Ik bekom net van de HP presentatie over hun nieuwe tablet, pre 3 en Veer. Ik moet zeggen dat WebOS er danig interessant uitziet. De video's van beide telefoons laten een hele prettige omgang met het OS zien. Wat is die Veer schattig en toch zo bruikbaar met dan kleine schermpje.
Ik heb even op internet meegekeken en het ziet er allemaal erg goed uit. En ik zou denken dat als HP nu eens zijn best doet het toch goed moet lukken om een wereldwijde lancering te doen?
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
... En dat is dan weer _heel_ _heel_ jammer van HP.We had a chance to sit down with Jon Rubinstein after HP's webOS event today, and he confirmed some unfortunate news for us: older Palm devices like the original Pre, the Pre Plus, the Pixi, and the Pixi Plus won't receive that previously promised update to webOS 2.0.
Schaadt het niet, dan baat het niet
Anoniem: 392189
Ben van plan om eens zo een Palm Pre 2 te nemen, ga van de zomer langs Duitsland op vakantie naar Turkije met de auto, dus ff een O2 kaartje halen en activeren is no problem. Alleen vragen
- Wat is de gemiddelde prijs van zo een Palm Pre 2? Heb op internet gekeken, maar zijn best dure toestellen voor een best zwak hardware vergeleken met andere toestellen.. Wat maakt Palm eigenlijk zo speciaal?
- Hoe moet je het activeren??
Thnx!
- Wat is de gemiddelde prijs van zo een Palm Pre 2? Heb op internet gekeken, maar zijn best dure toestellen voor een best zwak hardware vergeleken met andere toestellen.. Wat maakt Palm eigenlijk zo speciaal?
- Hoe moet je het activeren??
Thnx!
Waarom ga je niet meteen voor de PalmHP Pre3 die er ook heel binnenkort aankomt?
Het viel me trouwens op dat in de nieuwe HP reclame over de printers en draadloos printen, de persoon een PalmHP Pre vast heeft, terwijl deze helemaal niet uit is in Nederland.
Het viel me trouwens op dat in de nieuwe HP reclame over de printers en draadloos printen, de persoon een PalmHP Pre vast heeft, terwijl deze helemaal niet uit is in Nederland.
Dat viel mij net ook op inderdaad, misschien een goed voortekenalex3305 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:50:
Anoniem: 392189
Dan moet de Palm Pre 3 wel begin of eind van de zomervakantie er zijn, zonder vertraging! Maar kan jij dan misschien antwoord op mijn vragen geven Alex:)?
Nou, ik heb bij het event met de Veer, Pre 3 en TouchPad kunnen spelen (wat indrukken op mijn blog (http://blog.cocoia.com/2011/hp-webos-event-roundup/)) en was erg onder de indruk. Heb nog een Pre2 meegenomen, en gebruik hem nu als primaire telefoon (ipv mijn iPhone 4). Kijken of het aanslaat
Vind het een geweldige telefoon. Hij detecteert zelfs waar mensen vandaan bellen in Nederland (mijn ouders bijv, hij gaf aan 'Zuidhorn'. Knap!).
Zal meer delen over de Pre 2 als ik hem meer heb kunnen gebruiken. Reviewtje misschien
Zal meer delen over de Pre 2 als ik hem meer heb kunnen gebruiken. Reviewtje misschien
Heb hem, omdat ik bang was voor geen App Store / betaalde apps, met een AT&T data enabled SIM geactiveerd in de VS.Tomino schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:15:
Graag! Nederlandse App store?
Vandaag de accu van mijn half jaar oude pre gecalibreerd. Er is nog 64% van de oorspronkelijke capaciteit over 
Onvoorstelbaar slecht. De accu van mijn htc touch diamond had na 2 jaar intensief gebruik en elke dag laden nog 81% over

Onvoorstelbaar slecht. De accu van mijn htc touch diamond had na 2 jaar intensief gebruik en elke dag laden nog 81% over

Goed nieuws, webOS 2.1 is voor de Pre Plus van O2 gereleased, maar binnen een aantal uur had de community hem aan de praat op de gewone Pre
. Heb zelf nu webOS 2.1 op mijn Palm Pre draaien, en moet zeggen: het draait verdomd lekker
.
[ Voor 23% gewijzigd door Lex_brugman op 23-02-2011 10:15 ]
Nou, bijna twee weken met de Pre 2. Ik heb een Nexus One, Nexus S, Galaxy S, Pre Plus, iPhone 3GS en iPhone 4 gebruikt als eigen telefoon, en ik denk dat de Pre 2 als alledaagse unit wel in de top drie komt. Echter...
ik ben wel weer klaar om terug naar de iPhone 4 te gaan. Niet omdat ik het OS zoveel fijner vind (sommige dingen zijn beter, andere dingen zijn beter op webOS), maar de brakke bouwkwaliteit van de Pre 2, zijn korte battery-life, de bugs in het OS (oh, je telefoon gaat randomly niet meer aan!) en het ronduit slechte scherm houden me niet bij het kleine telefoontje dat kan.
Wat ik heel erg ga missen:
- multi-tasking met cards is gewoon het fijnste dat ik ooit in een mobiel OS heb gebruikt.
- notifications uiteraard. Heel fijn. Maar ik krijg eigenlijk nooit meer dan 2 alerts tegelijkertijd. Handig als je het erg druk hebt, I guess? Als ik ze al heb, wil ik ze gelijk weg hebben.
- Bellen. Klinkt raar, maar de Pre is lekker om aan je oor te hebben, weet waar Nederlanders vandaan bellen, en zet sneller het scherm weer aan als je hem van je oor haalt. Als telefoon is het een topapparaat.
- Zomaar gaan typen is heerlijk. Dat toetsenbordje is best bruikbaar.
- Touchstone (draadloos opladen). Bijna nooit helemaal een lege batterij gehad omdat ik hem constant op zijn 'cylindertje' leg.
Maar goed, ik trek het slechtgebouwde slidertje niet meer. Ik kan er amper een website op lezen door zijn kleine, low-res scherm, en ik moet een extra batterij meenemen als ik de deur uit ga. De camera is bovendien nutteloos. Niet de moeite waard. Ik raad iedereen aan te wachten tot Pre 3, en zelfs dan hoop ik dat Palm voor een keer eens een sliderontwerp kan maken dat gewoon solide is.
ik ben wel weer klaar om terug naar de iPhone 4 te gaan. Niet omdat ik het OS zoveel fijner vind (sommige dingen zijn beter, andere dingen zijn beter op webOS), maar de brakke bouwkwaliteit van de Pre 2, zijn korte battery-life, de bugs in het OS (oh, je telefoon gaat randomly niet meer aan!) en het ronduit slechte scherm houden me niet bij het kleine telefoontje dat kan.
Wat ik heel erg ga missen:
- multi-tasking met cards is gewoon het fijnste dat ik ooit in een mobiel OS heb gebruikt.
- notifications uiteraard. Heel fijn. Maar ik krijg eigenlijk nooit meer dan 2 alerts tegelijkertijd. Handig als je het erg druk hebt, I guess? Als ik ze al heb, wil ik ze gelijk weg hebben.
- Bellen. Klinkt raar, maar de Pre is lekker om aan je oor te hebben, weet waar Nederlanders vandaan bellen, en zet sneller het scherm weer aan als je hem van je oor haalt. Als telefoon is het een topapparaat.
- Zomaar gaan typen is heerlijk. Dat toetsenbordje is best bruikbaar.
- Touchstone (draadloos opladen). Bijna nooit helemaal een lege batterij gehad omdat ik hem constant op zijn 'cylindertje' leg.
Maar goed, ik trek het slechtgebouwde slidertje niet meer. Ik kan er amper een website op lezen door zijn kleine, low-res scherm, en ik moet een extra batterij meenemen als ik de deur uit ga. De camera is bovendien nutteloos. Niet de moeite waard. Ik raad iedereen aan te wachten tot Pre 3, en zelfs dan hoop ik dat Palm voor een keer eens een sliderontwerp kan maken dat gewoon solide is.
Hoe doe je dat? Ik dacht dat ik veel toestellen had gehad.Cocoia schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:15:
Nou, bijna twee weken met de Pre 2. Ik heb een Nexus One, Nexus S, Galaxy S, Pre Plus, iPhone 3GS en iPhone 4 gebruikt als eigen telefoon, en ik denk dat de Pre 2 als alledaagse unit wel in de top drie komt. Echter...
Heb net een tweedehands Pre via Ebay gekocht. Bedoeld om WebOs een uit te proberen. Maar als ik het zo lees is dat geen probleem. De hardware dus wel. Ben beniewd.
Doe veel ontwerp voor verschillende platforms, en wissel graag af om objectief een oordeel te vellen over user experience en dingen te maken die 'thuis zijn' op hun platform.coenox schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:21:
[...]
Hoe doe je dat? Ik dacht dat ik veel toestellen had gehad.
Heb net een tweedehands Pre via Ebay gekocht. Bedoeld om WebOs een uit te proberen. Maar als ik het zo lees is dat geen probleem. De hardware dus wel. Ben beniewd.
Geniet ervan! Het blijft een erg solide OS.
Nieuwe accu besteld. Gisteren nog 2x de accu gecalibreerd, 57%Gisae schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:51:
Vandaag de accu van mijn half jaar oude pre gecalibreerd. Er is nog 64% van de oorspronkelijke capaciteit over

Met dit tempo is de accu nog deze zomer volledig dood.
Hij is binnen! Nadat mijn eerste via E-bay gekochte Pre nooit is aangekomen (weg 65 euro
), is de tweede (In Duitsland geactiveerd, met touchstone en een extra accu) er nu wel. Tijd om er mee aan de slag te gaan.
Tijdens het wachten sloeg wel de twijfel toe. Reden voor de Palm is het oude Palm gevoel, maar ook omdat ik geen mainstream (meer) wil zijn. Mijn iPhone 3GS heeft opnieuw een gebarsten scherm en Android laat ik nog even voor wat het is. De twijfel komt voort uit de - naar wat ik lees - tegenvallende batterijduur, bouwkwaliteit en het gebrek aan apps. Ik had graag Whatsapp, Ebuddy of Fring willen hebben. Ook de navigatiemogelijkheden zijn volgens mij beperkt. Maar nu is het erop of eronder. Als het bevalt ga ik door voor de HP Pre3. Zo niet, wordt het waarschijnlijk een Nokia N8.
Na deze ellenlange inleiding, eindelijk mijn vraag: wat zijn de abslolute must haves op software gebied? Wat is je persoonlijke top 5? En is dit dan officieel of homebrew? Scheelt mij een beetje zoekwerk

Tijdens het wachten sloeg wel de twijfel toe. Reden voor de Palm is het oude Palm gevoel, maar ook omdat ik geen mainstream (meer) wil zijn. Mijn iPhone 3GS heeft opnieuw een gebarsten scherm en Android laat ik nog even voor wat het is. De twijfel komt voort uit de - naar wat ik lees - tegenvallende batterijduur, bouwkwaliteit en het gebrek aan apps. Ik had graag Whatsapp, Ebuddy of Fring willen hebben. Ook de navigatiemogelijkheden zijn volgens mij beperkt. Maar nu is het erop of eronder. Als het bevalt ga ik door voor de HP Pre3. Zo niet, wordt het waarschijnlijk een Nokia N8.
Na deze ellenlange inleiding, eindelijk mijn vraag: wat zijn de abslolute must haves op software gebied? Wat is je persoonlijke top 5? En is dit dan officieel of homebrew? Scheelt mij een beetje zoekwerk
Gefeliciteerd, geniet ervan! Software die ik kan aanraden:coenox schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:38:
Music Player (Remix)
Heeft twee versies, een gratis beta-ish homebrew versie (de release candidate van 2), en een officieel ondersteunde betaalde variant uit de App Catalog. Geloof ik niet eens zo duur, voor n paar euro's. Leuk aan deze speler is vooral de Last.fm scrobbling via 3G. Ook zit er andere social networking in (share via Facebook oid).
TuneIn
Een gratis internetradioluisterapplicatie. Zelf gebruikt tijdens het Glazen Huis om naar 3FM te luisteren op de fiets en in de trein. Bij stabiele 3G verbinding erg leuk af en toe. Heeft best een grote collectie stations
Navit
Een homebrew navigatiepakket, helemaal gratis. De kaarten moeten worden gedestilleerd van OpenStreetmaps, en heb ze nog niet geprobeerd. Ziet er wel veelbelovend uit.
Preware
Onmisbaar als je homebrew applicaties wilt gaan draaien. Preware is een soort van "alternatieve app catalog". Met twee taps homebrew software installeren. Preware zelf is via novacom te installeren, daar zijn wel manuals voor te vinden. Een keer doen en je hoeft nooit meer te rommelen voor homebrew.
[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 28-03-2011 16:33 . Reden: 't Kofschip... ]
Mobile hotspot
Ideaal voor tethering
Tune In
Zoals hierboven
Preware
Must als je homebrew wil
Govnah
- Samen met de uberkernel. Op 800mhz is de palm toch net iets prettiger.
Patches
AdBlocker
Browser Scrollbar
Disable charge alert sound
- Zeker met een touchstone
Ringer switch icon
- Hoef je niet naar de switch te kijken maar zie je op het scherm of je telefoon op stil staat
Timestamp clean
- Voor een timestamp bij je inkomende en uitgaande sms berichten
Ow, en een extra accu
Ik heb nu 3 accu's, allen origineel met 57% 88% en 99% resterende capaciteit.
€65,- is wel erg goedkoop voor een pre.
Ideaal voor tethering
Tune In
Zoals hierboven
Preware
Must als je homebrew wil
Govnah
- Samen met de uberkernel. Op 800mhz is de palm toch net iets prettiger.
Patches
AdBlocker
Browser Scrollbar
Disable charge alert sound
- Zeker met een touchstone
Ringer switch icon
- Hoef je niet naar de switch te kijken maar zie je op het scherm of je telefoon op stil staat
Timestamp clean
- Voor een timestamp bij je inkomende en uitgaande sms berichten
Ow, en een extra accu
Ik heb nu 3 accu's, allen origineel met 57% 88% en 99% resterende capaciteit.
€65,- is wel erg goedkoop voor een pre.
[ Voor 12% gewijzigd door Gisae op 28-03-2011 17:58 ]
Ja, en daarom zuur dat ie in de post is verdwenen. Heb nu een Pre (in goede staat) met touchstone en extra accu voor 90. Ook niet duur en daarom een goede troost.
Wat een waardeloze ervaring die Palm Pre. Gisteravond uren zitten wachten tot T-Mobile weer in de lucht was. Toen eindelijk proberen een profiel aan te maken. Toestel pakte niets. Verschillende APN mogelijkheden (internet, smartsites.t-mobile) geprobeerd met verschillende wachtwoorden (niets, * of t-mobile). Niets. Ook op een lokatie met volledig T-mobile bereik en 3G. Nu zit er een Vodafone kaartje in, maar krijg ik steeds 'no service'. Kan dus helemaal niets met het toetstel.
Met "internet" als apn en "tmobile" als gebruikersnaam en wachtwoord weet ik zeker dat ze werkt. Mits jouw abonnement dat dekt natuurlijkcoenox schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:25:
Wat een waardeloze ervaring die Palm Pre. Gisteravond uren zitten wachten tot T-Mobile weer in de lucht was. Toen eindelijk proberen een profiel aan te maken. Toestel pakte niets. Verschillende APN mogelijkheden (internet, smartsites.t-mobile) geprobeerd met verschillende wachtwoorden (niets, * of t-mobile). Niets. Ook op een lokatie met volledig T-mobile bereik en 3G. Nu zit er een Vodafone kaartje in, maar krijg ik steeds 'no service'. Kan dus helemaal niets met het toetstel.
Ik heb het inmiddels werkend. Inderdaad met bovenstaande instellingen. Dank. Beetje onduidelijk waarom het eerst niet werkte en nu wel. Heb bovendien ontdekt dat de ontvangst iets beter wordt als ik roaming aan zet en datanetwerk op automatisch zet. Maar vind de ontvangst nog steeds tegenvallen. Verder moet ik nog wel erg wennen aan het toestel, maar dat is misschien een kwestie van tijd. Zit nog erg te zoeken naar instelingen en de de navigatie. Kortom, ben nog niet wild enthousiast.
[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 29-03-2011 14:03 ]
De navigatie went snel genoeg hoor, is wel mijn ervaring. Merk dat ik steeds sneller ging werken met alle kleine shortcuts (swipe van onder 't scherm naar midden en vasthouden om meteen de launcher of browser tevoorschijn te toveren, juiste pictogrammetjes in dat snelmenu'tje.. de kleine dingetjes).coenox schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:03:
Ik heb het inmiddels werkend. Inderdaad met bovenstaande instellingen. Dank. Beetje onduidelijk waarom het eerst niet werkte en nu wel. Heb bovendien ontdekt dat de ontvangst iets beter wordt als ik roaming aan zet en datanetwerk op automatisch zet. Maar vind de ontvangst nog steeds tegenvallen. Verder moet ik nog wel erg wennen aan het toestel, maar dat is misschien een kwestie van tijd. Zit nog erg te zoeken naar instelingen en de de navigatie. Kortom, ben nog niet wild enthousiast.
De kracht van de Pre zit het met name in de simpele interface, vooral bij het multitasking. Ik ken geen (mobiel) OS waarbij dit zo overzichtelijk en simpel werkt. En natuurlijk de liefde voor de homebrew community om niet alleen te developen, maar ook te verspreiden. Nergens legt Palm ook maar één strohalm in de weg om dit tegen te gaan. Het resultaat daarvan is de bekende PreWare
Ik kom inmiddels wat tot bedaren en begin de lol van het ding in te zien, Weet nog niet of het een blijvertje is, maar gaat me voorlopig wat leuke uren opleveren.
Ik bekeek vandaag mijn telefoonrekening en zag dat ik 5 smsjes naar een uk nummer had gestuurd. Daar wist ik niks vanaf, dus even het nummer door google.
Blijkt dat na het resetten van je telefoon het ding zelf een sms stuurt. Erg lekker dat ze dat ook vermelden...
Het nummer: 447950080651
Blijkt dat na het resetten van je telefoon het ding zelf een sms stuurt. Erg lekker dat ze dat ook vermelden...
Het nummer: 447950080651
Even een update: na 4 weken (!) is mijn Oostenrijkse Palm ook aangekomen. Hij is niet zo netjes als de andere, maar die kan ik als reserve gebruiken. En ik heb nu totaal drie accu's en een touchstone. Ben nu een hoop preware aan het installeren. Ben gewend aan de navigatie en mijn enthousiasme neemt met sprongen toe!
was dat die 60 euro Pre?coenox schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:23:
Even een update: na 4 weken (!) is mijn Oostenrijkse Palm ook aangekomen. Hij is niet zo netjes als de andere, maar die kan ik als reserve gebruiken. En ik heb nu totaal drie accu's en een touchstone. Ben nu een hoop preware aan het installeren. Ben gewend aan de navigatie en mijn enthousiasme neemt met sprongen toe!
65 euro inclusief verzending. Uit Oostenrijk, maar geactiveerd in Duitsland. Het toestel heeft lichte krasjes op het scherm die je niet ziet als het aan staat. Aan de bovenrand (omlijsting van de spiegel zeg maar) zijn er twee stukjes plastic af. Ik denk dat ie een keer in uitgeschoven toestand gevallen is. Valt niet op en ik heb er ook geen last van. Ik heb tot twee keer toe mijn iPhone uit mijn handen laten glijden met een gebroken glas als gevolg. Daar ben ik dan ziek van. Bij dit toestel ben ik daar minder bang voor. Door de vorm glijdt het bovendien minder snel uit je handen. Er wordt wel geklaagd over de 'build quality' , maar ik heb het idee dat het toestel redelijk wat kan hebben.
Inmiddels is het toestel overclocked (500/1000) en staat er preware op. Ik vind het een fijn toestel om mee te werken. Ik ga het een tijd gebruiken en als het blijft bevallen ga ik later voor de Pre 3.
Ik heb eigenlijjk maar 3 echte minpunten:
- batterijduur (los ik op met extra batterijen, ik heb nu 2 toestellen met 3 batterijen)
- af en toe wordt het laggy, dan moet ik even opnieuw opstarten
- ik mis 'Whatsapp' om met mijn vrouw (iPhone) en dochters (Android, Symbian) te kunnen communiceren zonder sms-kosten.
Om te twitteren heb ik er 'Carbon beta' op staan. Echt een aanrader. Je kunt zelfs tweets als conversatie gebruiken. Heb op de iPhone nog geen app gevonden die zo compleet is. En nog gratis ook.
[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 06-04-2011 10:09 ]
Navigatie is inderdaad top en in Webos 2.x vind ik de stacks helemaal geweldig. Overclocken doe ik nog maar tot 800, heb het idee dat hij dan wat stabieler en incidenteel minder warm wordt.
Betrap me er wel eens op dat ik op mijn iPhone over de home knop heen een "back gesture" doe, de centrale home knop geeft me het idee dat ik op mijn Pre bezig ben.
Betrap me er wel eens op dat ik op mijn iPhone over de home knop heen een "back gesture" doe, de centrale home knop geeft me het idee dat ik op mijn Pre bezig ben.
Ik twijfel nog over Webos 2.x. Biedt dat nou echt meerwaarde?troftnom schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:53:
Navigatie is inderdaad top en in Webos 2.x vind ik de stacks helemaal geweldig.
Das dan best een goede koopcoenox schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:05:
[...]
65 euro inclusief verzending. Uit Oostenrijk, maar geactiveerd in Duitsland. Het toestel heeft lichte krasjes op het scherm die je niet ziet als het aan staat. Aan de bovenrand (omlijsting van de spiegel zeg maar) zijn er twee stukjes plastic af. Ik denk dat ie een keer in uitgeschoven toestand gevallen is. Valt niet op en ik heb er ook geen last van. Ik heb tot twee keer toe mijn iPhone uit mijn handen laten glijden met een gebroken glas als gevolg. Daar ben ik dan ziek van. Bij dit toestel ben ik daar minder bang voor. Door de vorm glijdt het bovendien minder snel uit je handen. Er wordt wel geklaagd over de 'build quality' , maar ik heb het idee dat het toestel redelijk wat kan hebben.
Inmiddels is het toestel overclocked (500/1000) en staat er preware op. Ik vind het een fijn toestel om mee te werken. Ik ga het een tijd gebruiken en als het blijft bevallen ga ik later voor de Pre 3.
Ik heb eigenlijjk maar 3 echte minpunten:
- batterijduur (los ik op met extra batterijen, ik heb nu 2 toestellen met 3 batterijen)
- af en toe wordt het laggy, dan moet ik even opnieuw opstarten
- ik mis 'Whatsapp' om met mijn vrouw (iPhone) en dochters (Android, Symbian) te kunnen communiceren zonder sms-kosten.
Om te twitteren heb ik er 'Carbon beta' op staan. Echt een aanrader. Je kunt zelfs tweets als conversatie gebruiken. Heb op de iPhone nog geen app gevonden die zo compleet is. En nog gratis ook.
Alleen wel jammer van Whatsapp ja... dat gebruik ik nu heel veel dus ik hoop dat ze een versie gaan maken voor WebOS.
De Pre is best een tweakbaar apparaatje, leuk. Nog even wat aan de drivers sleutelen...
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 21-04-2011 17:33 ]
Inderdaad. Er is heel veel mogelijk. En HP vindt het allemaal goed. Is wel wat anders dan Apple.begintmeta schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:32:
De Pre is best een tweakbaar apparaatje, leuk. Nog even wat aan de drivers sleutelen...
Leuk dat het kan, maar wat het je nou aan android?begintmeta schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:32:
Ik gebruik het nu een tijd op een tablet naast de pre, maar qua bediening voelt android gewoon klunsig aan.
Juist, ik zou liever webos op android hardware zien ipv andersom.
En dan nog Dalvik ombouwen dat het op webos werkt, als het op maemo kan kan het ook op webos. Geen android meer nodig
En dan nog Dalvik ombouwen dat het op webos werkt, als het op maemo kan kan het ook op webos. Geen android meer nodig
[ Voor 48% gewijzigd door Sabbi op 21-04-2011 23:06 ]
Het webos blijft aan me trekken, heb nu een android gsm, maar wil gewoon eens pre proberen.
Maakt het uit of het een palm pre (plus) of een versie 2 of een hp veer is?
Hoofdzakelijk gebruik ik mijn gsm nu voor podcasts, nu.nl, opera en online google agenda en af en toe een spelletje.
Wat mag ik er 2ehands voor prijs voor bieden?
Hoofdzakelijk gebruik ik mijn gsm nu voor podcasts, nu.nl, opera en online google agenda en af en toe een spelletje.
De Pre 2 is nog aardig prijzig, de Veer is nog niet leverbaar. Prijzen rond 400 euro. Ik zou zelf op de Pre 3 wachten, prijs rond 450 euro in Duitsland. Prijzen voor de Pre - tweedehands - tussen 100 en 125 euro. Ik wil mijn tweede eventueel wel missen voor 90.it0 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:45:
Het webos blijft aan me trekken, heb nu een android gsm, maar wil gewoon eens pre proberen.
Ondertussen is de Pre 2 voor een bepaalde tijd nog erg goedkoop te krijgen op ebay.coenox schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:25:
[...]
De Pre 2 is nog aardig prijzig, de Veer is nog niet leverbaar. Prijzen rond 400 euro. Ik zou zelf op de Pre 3 wachten, prijs rond 450 euro in Duitsland. Prijzen voor de Pre - tweedehands - tussen 100 en 125 euro. Ik wil mijn tweede eventueel wel missen voor 90.
Het verhaal wil dat HP UK werknemers een Pre 2 hebben gekregen en deze nu massaal op ebay gooien. Heb de mijne voor 180 euro inclusief verzend (unlocked en gesealed in originele doos met 1 jaar garantie). Niet slecht voor een 2e telefoon als ik straks de Pre 3 haal
XBO: Michaël#3318
Wow, er is inderdaad is er nu echt een prijzenslag op ebay voor de pre2. De goedkoopste 'Nu Kopen' die ik zie is 167 eur incl verzending, qwerty nieuw in doos unlocked.
Zit nu wel erg te twijfelen of ik er eentje moet halen, mijn pre- is sinds een week of twee de standby knop van kapot (ding gaat dus pas op standby als je x seconden niets doet, gaat uberhaubt niet meer uit en alleen nog aan als je hem aan de lader legt).
Of wachten op de Pre3, of gewoon stiekem een iPhone 4 halen (liefst nadat net de iphone 4S uit is) Het gebrek aan apps op webos wordt toch wel wat nijpend, en ik twijfel of daar binnenkort verandering in komt.
Zit nu wel erg te twijfelen of ik er eentje moet halen, mijn pre- is sinds een week of twee de standby knop van kapot (ding gaat dus pas op standby als je x seconden niets doet, gaat uberhaubt niet meer uit en alleen nog aan als je hem aan de lader legt).
Of wachten op de Pre3, of gewoon stiekem een iPhone 4 halen (liefst nadat net de iphone 4S uit is) Het gebrek aan apps op webos wordt toch wel wat nijpend, en ik twijfel of daar binnenkort verandering in komt.
Ik zie juist door het overschot aan crap-apps (iOS) door het bos de bomen niet meer... iPhone gaat bij mij de deur uit.Sabbi schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:12:
Daarbij is de verwachting dat met de release van webOS 3.0 (touchpad release in de komende dagen/weken, pre3 niet lang erna?) er ook weer meer apps worden gelanceerd. Ben erg benieuwd
XBO: Michaël#3318
Mijne staat nu op marktplaats. Voor een heel goed bod gaat deze er uit en komt er een pre 2. Anders wacht ik nog een tijd gezien de telefoon prima bevalt.
Webos is super. Heb twee Pre's en twijfel nu tussen de Pre 2 of wachten op de Pre 3.
De vraag is ook nog of de Pre2 een update naar webOS 3 gaat krijgen. Volgens de Palm(!) site wel, maar die zeiden ook dat de Pre- webos 2 zou krijgen. Uberhaubt zal webos 3.0 voor de pre2 geen hoge prioriteit hebben voor hp, en vast pas ruime tijd na de release vd Pre3 komen.
En zonder webos 3.0 kan je alle enyo apps mooi vergeten,
En zonder webos 3.0 kan je alle enyo apps mooi vergeten,
Ik zou wachten tot een 3 als je dan nog besluit de 3 niet te pakken kan je de Pre 2 waarschijnlijk cheaper krijgen dan dat je hem nu kan krijgencoenox schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:59:
Webos is super. Heb twee Pre's en twijfel nu tussen de Pre 2 of wachten op de Pre 3.
Voor de Pre eigenaars hier.
Ik kan voor 220 euro een Pre2 overkopen.
Enige dat mij nu weerhoud is de hoeveelheid apps.
Zoiezo ben ik geen fan van onzin apps en zal ik alleen "functionaliteit" apps gebruiken.
Is de app store een beetje bevredigend? Missen jullie bepaalde apps?
Ik kan voor 220 euro een Pre2 overkopen.
Enige dat mij nu weerhoud is de hoeveelheid apps.
Zoiezo ben ik geen fan van onzin apps en zal ik alleen "functionaliteit" apps gebruiken.
Is de app store een beetje bevredigend? Missen jullie bepaalde apps?
Ik ben al die apps allang zat. 99% is gewoon zinloze crap.
De enige die ik gebruik zijn:
Preware (voor wat tweaks en een stukje software)
MojoTracker (GPS tracker)
GPXmapper (om de tracks van MojoTracker beter te kunnen bekijken)
Mobile hotspot (tethering)
TuneIn By RadioTime (internetradio)
Internalz Pro (bestanden verkenner)
De enige die ik gebruik zijn:
Preware (voor wat tweaks en een stukje software)
MojoTracker (GPS tracker)
GPXmapper (om de tracks van MojoTracker beter te kunnen bekijken)
Mobile hotspot (tethering)
TuneIn By RadioTime (internetradio)
Internalz Pro (bestanden verkenner)
Zojuist is bekend geworden dat HP stopt met WebOS apparaten. Wat dit voor de software betekent weet ik niet. Wellicht licensen ze het wel aan andere fabrikanten. Ik stop er in ieder geval mee. Het is een mooi besturingssysteem, het heeft wat bugs maar ach ja. Laatst was ik in Rome op vakantie en de GPS van de veer liet me compleet in de steek als ook de batterij. Jammer HP. Wellicht als je wat meer inzet en een wat actievere houding had getoond (in plaats van aankondigen en pas een half jaar later uitbrengen) was het wellicht wel wat geworden.
Ik werd er toch even stil van. Het Web OS blijft een prachtig product. Enorm zuur voor de mensen die hier jarenlang hard aan hebben gewerkt. Ik ben bang dat HP ook de patenten ten gelde zal willen maken, i.p.v. "Palm" als geheel. Het is echt zonde dat het nu zo tot een einde moet komen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De touchpad gaat in canada en amerika weg voor $99,-
En natuurlijk geen enkele winkel die hem hier heen wil sturen. Ik denk dat ik zometeen mijn oude hp printer maar uit het raam gooi als wraak. Ik zat echt uit te kijken naar een pre3 en een touchpad.
Nu is al mijn hoop gevestigd op nokia en microsoft om een leuke vervanger voor mijn pre- uit te brengen. Al die toestellen met android e.d. doen me niks.
[edit]
Ik bedenk me overigens net; als hp de webos toestellen dropt, hoe zit het dan met mijn palm profiel? Die is wel nodig, zonder is het toestel nutteloos en niet eens aan te krijgen.
En natuurlijk geen enkele winkel die hem hier heen wil sturen. Ik denk dat ik zometeen mijn oude hp printer maar uit het raam gooi als wraak. Ik zat echt uit te kijken naar een pre3 en een touchpad.
Nu is al mijn hoop gevestigd op nokia en microsoft om een leuke vervanger voor mijn pre- uit te brengen. Al die toestellen met android e.d. doen me niks.
[edit]
Ik bedenk me overigens net; als hp de webos toestellen dropt, hoe zit het dan met mijn palm profiel? Die is wel nodig, zonder is het toestel nutteloos en niet eens aan te krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Gisae op 21-08-2011 11:33 ]
Ze hebben aangegeven nog wel door te gaan met webOS zelf, wat inhoud dat ze ook de appstore uit blijven breiden. Dan zullen de palm profiles wel blijven bestaanGisae schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:52:
Ik verwacht wel dat de palm profiles e.d. nog een hele tijd zullen bestaan. Als ook de appcatalog. Wat HP echter zegt over ondersteuning en doorgaan met WebOS....daar geloof ik niets van. Ze hebben al zo vaak iets beloofd en steeds kwamen ze het niet na.
De pre 3's zijn ook voor €75 gedumpt en natuurlijk heb ik er ook daar geen van kunnen bemachtigen. Als webos fan had ik er graag een willen kopen, ik zat er al een tijd op te wachten. Ik weiger nu het toestel voor 250-300 euro van ebay of wat dan ook te kopen, wetende dat de verkoper dikke winst maakt. Het zou netjes zijn geweest van HP als ze voorinschrijvers voor de lancering eerste keus hadden gegeven...
Het voelt aan als hoogverraad van HP. Zo lang mijn pre- blijft werken hou ik die, maar mijn volgende toestel zal denk ik een WP7 of WP8 toestel worden. Erg jammer, maar dit is gewoon waardeloos
Het voelt aan als hoogverraad van HP. Zo lang mijn pre- blijft werken hou ik die, maar mijn volgende toestel zal denk ik een WP7 of WP8 toestel worden. Erg jammer, maar dit is gewoon waardeloos
Winst is fout? Het is toch net zo egoistisch om winst te maken als jezelf een goedkope pre gunnen?Gisae schreef op donderdag 22 september 2011 @ 03:20:
De pre 3's zijn ook voor €75 gedumpt en natuurlijk heb ik er ook daar geen van kunnen bemachtigen. Als webos fan had ik er graag een willen kopen, ik zat er al een tijd op te wachten. Ik weiger nu het toestel voor 250-300 euro van ebay of wat dan ook te kopen, wetende dat de verkoper dikke winst maakt. Het zou netjes zijn geweest van HP als ze voorinschrijvers voor de lancering eerste keus hadden gegeven...
Werkt de touchpad trouwens samen met de oude pre? of zijn dit alleen mogelijkheden die met de nieuwe pre werken? Ik bedoel natuurlijk een Pre- geupdate naar 2.1
Je kan dan alleen bellen en gebeld worden. SMS en Touch to Share werkt niet.arjandijk162 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:02:
[...]
Winst is fout? Het is toch net zo egoistisch om winst te maken als jezelf een goedkope pre gunnen?
Werkt de touchpad trouwens samen met de oude pre? of zijn dit alleen mogelijkheden die met de nieuwe pre werken? Ik bedoel natuurlijk een Pre- geupdate naar 2.1
De prijs van de pre maakt me niet zoveel uit, waar het geld heen gaat in dit geval wel.arjandijk162 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:02:
[...]
Winst is fout? Het is toch net zo egoistisch om winst te maken als jezelf een goedkope pre gunnen?
Overigens heeft mijn pre- het semi begeven. Het toestel zit vast in de hoofdtelefoonstand (die ik ironisch genoeg zelden gebruik).
Schoonmaken heeft niet mogen baten. Als laatste poging flash ik nu 2.1.0 erop. Werkt niet, maar is wel een aanrader. Webos 2.1.0 is nog veel beter dan 1.4.5.
Binnenkort maar eens langs een o2 shop gaan en kijken of het onder garantie gerepareerd kan worden.
Voor mensen met hetzelfde probleem; wat niet werkt:
-Schoonblazen met een compressor of met de mond
-Friemelen met een tandenstoker
-Je pre verkrachten met een hoofdtelefoon-plug (vaak in en uit halen)
-In welk muziek programma of belstand dan ook je hoofdtelefoon inpluggen of eruit halen
-Verbinden met een bluetooth headset en dan tijdens het bellen overschakelen
-Schoonmaken met alcohol en een wattenstaafje
-Een stukje kunststof tussen de behuizing en de connector drukken
Wat half werkt:
-Ghastly headset app installeren. Hiermee kan je je telefoon in speaker stand forceren. Echter moet je dit telkens blijven herhalen na gebruik van iets met geluid.
Wat ik nog moet proberen:
-Grafietpoeder in de hoofdtelefoonopening stoppen, het tevel eruit laten vallen en de headset een aantal keer inpluggen. Dit schijnt goede resultaten te geven, ik ben er alleen een beetje huiverig voor.
[Edit]
Problem solved. Ik heb een HP pre 3 gekocht
[ Voor 53% gewijzigd door Gisae op 02-10-2011 17:33 ]
Let op:
Voor levertijdzaken en abonnementen kun je hier terecht.
Voor levertijdzaken en abonnementen kun je hier terecht.