Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336903

Zou iemand mij aub kunnen helpen, op het vlak van probleemoplossen van pc's ben ik niet bepaald een held.

Het zit namelijk zo, mijn CD/DVD driver van 'seagate' leest geen enkele vorm data meer, ik heb al een zogenaamde 'Firm'-upware gedaan, de driver geherinstalleerd, maar niets blijkt te lukken. (DVD-films, Audio CD's (zowel origineel als zelfgebrande) worden niet gelezen).

Het is een model ST3500620AS, (Firmware: SD25).

Weet iemand hoe dit probleem te verhelpen is, voor eens en voor altijd? Indien deze vraag al eens gesteld is mag u altijd een link naar de desbetreffende pagina sturen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 09:30
Prewien schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:46:
(rond de 25 euro alleen voor dit kabeltje, zonder aansluiting op harddisk
Wat bedoel je hiermee? Zonder aansluiting?

Of is er iemand die zijn kabeltje verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb twee van deze schijven in RAID draaien en één ervan is affected.

Ik krijg echter die Seagate updatetool br-sd1b.exe met geen mogelijkheid aan de praat, geprobeert in Win98-ntfs en WinXP. Geeft telkens de melding "target location not defined".

Iso gedownload en gebrand in linux, krijg ik het volgende:
Eerste schijf:
NO MATCH! WILL NOT DOWNLOAD FIRMWARE!
Tweede schijf:
Error opening firmware file.
Dit is de korte uitleg, ik ben er al een dikke dag mee zoet. Backuppen van de RAID volume kostte anderhalve dag. Hoe moet ik nu flashen?

Asus P5QC met 1CH10R Intel Raid controller maar heb ook AHCI en IDE mode in bios geprobeert.

Het viel me wel op dat br-sd1b.exe in feite een zip bestandje is met een wizard, wat tooltjes en een paar firmware bestanden. Maar ik heb geen idee hoe dit werkt, de commando's geven geen help output en er is geen readme.

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 29-12-2009 23:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hier nog een waarschuwing: zorg dat je zo snel mogelijk de data van de 7200.11 naar een andere schijf verplaatst. Ik heb de schijf uiteindelijk aan de praat weten te krijgen middels een omgebouwde CA-42 kabel en gelukkig alle data op een nieuwe Samsung F3 schijf weten te parkeren. en heb vervolgens de schijf voor een langere periode in mijn nieuwe systeem getest.

Sinds eerste kerstdag blijft de schijf echter wederom in 'BSY' state hangen en het betreft hier een schijf met de nieuwe firmware die dit juist zou moeten voorkomen! Mij maakt het in principe weinig uit, want de schijf was immers leeg; maar als jij hem toevallig levensvatbaar hebt gekregen en nog gebruikt: volg alsjeblieft mijn advies op tenzij je graag wéér wil gaan rotzooien met de electronica op je schijf...

[ Voor 8% gewijzigd door mindcrash op 07-01-2010 20:47 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ha_cr
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Hoi Prewien,

Ik heb een ST31000340NS via de marktplaats gekocht; wel nieuw maar met een datalock. Dat merkte ik pas op het moment dat ik hem in de pc had geplaatst. Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid aan de praat. De bios en schijfbeheer Vista ziet de schijf wel, maar kan hem verder niet benaderen.
Ik zag dat jij je hulp aanbiedt, kun je mij ook helpen?

Ik hoor het wel. bvd..

Gr Hans

Dus iemand die weet dat hij/zij deze problemen ook heeft bied ik mijn hulp wel aan.

Als je je schijf gerepareerd wilt hebben doe ik dat graag voor je :)
Natuurlijk vraag ik wel 15 euro voor de kleine moeite hiervoor. (en dat is dan gewoon als je de harddisk naar me toebrengt) ik kon het niet geloven maar het werkt echt!
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10-2024
Ha_cr schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:38:
Hoi Prewien,

Ik heb een ST31000340NS via de marktplaats gekocht; wel nieuw maar met een datalock. Dat merkte ik pas op het moment dat ik hem in de pc had geplaatst. Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid aan de praat. De bios en schijfbeheer Vista ziet de schijf wel, maar kan hem verder niet benaderen.
Ik zag dat jij je hulp aanbiedt, kun je mij ook helpen?

Ik hoor het wel. bvd..

Gr Hans

Dus iemand die weet dat hij/zij deze problemen ook heeft bied ik mijn hulp wel aan.

Natuurlijk vraag ik wel 15 euro voor de kleine moeite hiervoor. (en dat is dan gewoon als je de harddisk naar me toebrengt) ik kon het niet geloven maar het werkt echt!
[/quote]
Ik betwijfel het of dit wel het zelfde probleem is aangezien hij dus helemaal niet herkend hoort te worden.
Zoek even of het misschien de LBA0 error is, (0gb in de bios)
Wellicht valt hij wel te fixen met een knoppix (ofzo??) linux live cdtje.. ik ben effe vergeten hoe het heette, maar heb enkele jaren terug iets van linux gebruikt om een verrotte harddisk weer aan de praat te krijgen en de data terug te halen. (er was toen wat fout gegaan tijdens het formatteren)

Ik heb wel redelijk vaak een harddisk in mn handen gehad waar iets mee gebeurd was en die ik achteraf nog kon redden, maar ik durf nooit met zekerheid te zeggen of het me gaat lukken jouw harddisk te maken.
Wat heb je tot nu toe geprobeerd te doen met de harde schijf?

[ Voor 9% gewijzigd door Prewien op 18-01-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
croontje schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:51:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Zonder aansluiting?

Of is er iemand die zijn kabeltje verkoopt?
dus je moet dan zelf nog vanaf dat kabeltje wat daar te koop staat de connectie maken naar je harddisk, je kan het niet direct in je harddisk pluggen, ook geen sata connectors of wat dan ook meegeleverd.

Graag zou ik mijn 'tooltje' om de harddisk te maken niet willen verkopen aangezien ik eigenwijs ben en de harddisk nu alweer een maand in gebruik heb (wel een backup disk staan, maar ben even te lui om die nu te vervangen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ha_cr
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Prewien schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:50:
[...]

Ik betwijfel het of dit wel het zelfde probleem is aangezien hij dus helemaal niet herkend hoort te worden.
Zoek even of het misschien de LBA0 error is, (0gb in de bios)
Wellicht valt hij wel te fixen met een knoppix (ofzo??) linux live cdtje.. ik ben effe vergeten hoe het heette, maar heb enkele jaren terug iets van linux gebruikt om een verrotte harddisk weer aan de praat te krijgen en de data terug te halen. (er was toen wat fout gegaan tijdens het formatteren)

Ik heb wel redelijk vaak een harddisk in mn handen gehad waar iets mee gebeurd was en die ik achteraf nog kon redden, maar ik durf nooit met zekerheid te zeggen of het me gaat lukken jouw harddisk te maken.
Wat heb je tot nu toe geprobeerd te doen met de harde schijf?
Dank voor je reactie!
Ja sorry, ik heb er niet zoveel verstand van. Mijn schijf is locked (het is een ES.2 1tb OEM). Ik kan bij Seagate geen software vinden/krijgen omdat ik naar mijn OEM leverencier moet. Die heb ik niet, dus ik kan hem via een bootdisc niet flashen. Ik dacht dat de procedure die hier staat beschreven ook voor dat probleem kan worden gebruikt. Hij is derhalve softwarematig gelocked, maar wel zichtbaar in de bios en in schijfbeheer. Zodra ik hem wil initialiseren geeft hij aparaatfout I/O aan. Ook de standaard detectieprogramma's van Seagate herkennen hem niet. Tja er verder weet ik het ook niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hallo Prewien,

dat jezelf aanbood om dit probleem te verhelpen.

Mijn schijf (Seagate Barracuda ST3500320AS) doet het van de een op de andere dag niet meer.
De schijf spint wel op en tikt niet, hij wordt niet herkend in het bios.
Waarschijnlijk hetzelfde probleem als wat jij ook had.

Zou jij mij hiermee kunnen helpen?
Ik stel het erg op prijs omdat al mijn persoonlijke data erop staat.

kosten zijn geen probleem!!

in afwachting van je antwoord,

mvg,

Alfred van der Heiden

PS: het zou fijn zijn als je mij een mailje kunt sturen naar
alfredvanderheiden@live.nl ;)
Prewien schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:46:
Ik had ook dit probleem bij een schijf gemaakt NA dec. 2008, op mijn harddisk staat een production date van 09 (weet niet meer precies want het schijffie is al ingepakt om opgehaald te worden :) )
Deze disk zat trouwens in een LaCie 750gb external hd Firmware LC11, de rest ben ik vergeten..

Maar ik heb mijn harddisk gewoon kunnen repareren en mijn gegevens terug kunnen halen!

Ik heb gewoon een USB to TTL kabel gehaald en verder een beetje zitten klooien, niks solderen, van een oude kapotte muis (eentje van trust, was een wireless muis van het jaar 2000 als ik het goed heb) heb ik de perfecte aansluiting kunnen vinden waardoor het fixen in principe 15 minuten werk was :D

GELUKKIG!

Voor mensen die het kabeltje zelf willen zie onderstaande link:

http://nl.rs-online.com/w...thod=getProduct&R=0429307

Wel een beetje aan de prijzige kant (rond de 25 euro alleen voor dit kabeltje, zonder aansluiting op harddisk) maar werkt perfect en is een van de makkelijkste kabels die er zijn.
Er staat ook een mooi PDFje op de site waardoor je ziet welk kabeltje wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322317

Hallo Prewien,

Bij deze nog een klant met een defecte OEM schijf van HP dus geen garantie van Seagate
kunnen wij in contact komen om mijn schijf te unbricken ?

Alvast bedankt _/-\o_

Skipp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb op mijn werk een kabel gevonden ( USB - RJ45 ) waarmee ik vanavond ga proberen de schijf aan de praat te krijgen...............
Zal mijn bevindingen posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
RJ45 is een internet kabel... dat werkt naar mijn weten niet.. tenzij je TTL/RS232 bedoelt ofzo...

Ik hoop dat het je lukt, het is een hele vervelende klus maar als je alle stappen correct volgt ben je wel snel klaar. Wel goed uitkijken met de elektronica spulletjes.

@alfred, ik heb een emailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Ha_cr schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:57:
[...]

Dank voor je reactie!
Ja sorry, ik heb er niet zoveel verstand van. Mijn schijf is locked (het is een ES.2 1tb OEM). Ik kan bij Seagate geen software vinden/krijgen omdat ik naar mijn OEM leverencier moet. Die heb ik niet, dus ik kan hem via een bootdisc niet flashen. Ik dacht dat de procedure die hier staat beschreven ook voor dat probleem kan worden gebruikt. Hij is derhalve softwarematig gelocked, maar wel zichtbaar in de bios en in schijfbeheer. Zodra ik hem wil initialiseren geeft hij aparaatfout I/O aan. Ook de standaard detectieprogramma's van Seagate herkennen hem niet. Tja er verder weet ik het ook niet... :?
Kan je wel zien hoeveel GB's hij is? of blijft er 0gb bijstaan?
Format werkt ook niet? Data is geen probleem eigenlijk. Je kunt altijd met GetDataBack je bestanden terugkrijgen ook al heb je je schijf geformatteerd. (4 van 4 succesvolle ervaringen)

Maar een I/O fout is niet zo best en denk zelf niet dat de schijf een van deze (bsy/lba0) errors vertoont... Alle kabeltjes gecheckt? Andere kabeltjes geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prewien,

Ik heb toch de verkeerde kabel denk ik, lijkt me gemakkelijker als jij als "ervaren"
unbricker het doet voor me , tegen betaling uiteraard.

Zou je contact met me op kunnen nemen op skipphuisman@gmail.com ?

Alvast bedankt _/-\o_

Gr

Skipp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337183

Prewien,

heb het geprobeerd met een CA-42 kabel via marktplaats (http://link.marktplaats.nl/302507788) met multimeter gecontroleerd (zijn trouwens maar 3 kabels blauw, oranje en rood) inderdaad GND en RX geven 3.6 V alleen bij het aansluiten op de HD geeft hyperterminal totaal geen reactie :? kan met ctrl Z geen prompt krijgen

met programma terminal v1.9b ook nog gecontroleerd of RX en TX een signaal terug sturen door beide aan elkaar te koppelen ook geen reactie :?

het is trouwens ook geen originele Nokia kabel want op de originele usb staat GND RX TX op prinplaatje aangeven en op deze staan alleen nummers vermeld

graag je hulp

mvg Minas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337183 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:48:
Prewien,

heb het geprobeerd met een CA-42 kabel via marktplaats (http://link.marktplaats.nl/302507788) met multimeter gecontroleerd (zijn trouwens maar 3 kabels blauw, oranje en rood) inderdaad GND en RX geven 3.6 V alleen bij het aansluiten op de HD geeft hyperterminal totaal geen reactie :? kan met ctrl Z geen prompt krijgen

met programma terminal v1.9b ook nog gecontroleerd of RX en TX een signaal terug sturen door beide aan elkaar te koppelen ook geen reactie :?

het is trouwens ook geen originele Nokia kabel want op de originele usb staat GND RX TX op prinplaatje aangeven en op deze staan alleen nummers vermeld

graag je hulp

mvg Minas
Ben er al uit de connectoren achter in de HD maakten geen goede contact 8)7 dit nu opgelost werkt perfect ben mijn data nu aan het overzetten op laptop

voor wie deze kabel wil gebruiken rood=TX, blauw=RX, oranje=GND, dus alleen stekker eraf (USB deel niet strippen) kabeltjes met bv connectoren oude kabeltje geluidskaart verbinden (met knijptang iets aandrukken)en deze aan HD aansluiten verder de instructies volgen zie link (http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=128807)

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het juiste kabeltje gevonden , ga vanavond ermee aan de slag
even een vraagje aan Minfaal ; Heb jij de power van de computer gebruikt voor de HDD
of heb je dit met een batterij gedaan ?

Hoop dat het allemaal gaat lukken. :/ :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb een externe behuizing gebruikt met eigen voeding is makkelijker met aan en uit zetten van de HD maar kan ook met voeding uit een pc, ik heb alleen de voeding aangesloten en de extra datakabel niet gebruikt

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan met de kabel op geen enkele manier contact maken via hypertherminal
krijg met ctrl z niks te zien. Als ik draden omdraai dan zie ik wel allemaal vreemde tekens in
het scherm maar blijft het bij.

Sta op het punt om het op te geven , heeft iemand nog een goede tip ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik eerst ook gehad vreemde tekens betekent dat je de kabels verkeerde volgorde aangesloten hebt gewoon blijven proberen

welke kabel gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de CA-42 Nokia kabel maar dan met 5 draden , als het goed is "volgens een youtube filmpje "
gebruik je
zwart = grnd
wit = TX
blauw = RX
Rood = pluspool batterij
Geel = Minpool batterij

Ik heb draden doorverbonden met een kabeltje uit een andere machine waarbij ik
ze netjes over de pinnetjes kan schuiven dus connectie moet goed zijn maar toch geen
reactie bij CTRL Z....

Ga het morgen weer proberen :)

bedankt voor je reactie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Niet vergeten dat je de TX op de RX en de RX op de TX moet doen.. was ook mijn fout de eerste keer :P
Trouwens niet enkel op de kleur van kabeltjes letten in andere filmpjes en foto's maar zorg dat je op de printplaat/datasheet/o.i.d. leest welk kabeltje voor wat is.
@M2M, ik had je een mailtje gestuurd maar ik zie dat je al de juiste kabel hebt. Ik hoop dat het je alsnog lukt.

[ Voor 27% gewijzigd door Prewien op 31-01-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Met dank aan alle forumgebruikers _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Is het gelukt om mijn schijf weer aan de praat te krijgen!!!!!

Na veel heeeeeeel veel pogingen is het dan toch gelukt om de hypertherminal sessie
te openen en de commando's uit te voeren . Kabels moesten toch andersom en niet te vergeten
de power op de HDD te zetten ( was ik ff vergeten .... 8)7 )

Is het toch nog een mooi weekend geworden.

Nogmaals dank aan iedereen die er nog in geloofde en dat ik niet op moest geven .
Het werkt dus ECHT .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 322317 op 01-02-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook al een ca42 kabeltje binnen, maar het is nog niet gelukt om een verbinding op te zetten met een terminal sessie. Ik heb het ook nog maar een aantal keer geprobeerd.
Vanaf ebay kom dat kabeltje, alleen het vreemde is er op de drivercd een windowsxp drivers staat alleen die wil mijn windows xp sp3 installatie niet pakken. (het is een schone installatie)
Link:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=360229012142

Verder ben ik toen een andere driver tegen gekomen op internet, alleen ik weet niet of die aansturing wel goed is.

Hebben jullie nog tips welke ca-42 kabel je moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel aders heeft jouw kabel ?
indien 5

Dan als volgt aansluiten :

zwart = grnd
wit = TX
blauw = RX
Rood = pluspool batterij ( 3 volt cel )
Geel = Minpool batterij

Als je de USB kabel in de computer stopt vindt de pc dan nieuwe hardware ?
zo ja laat hem dan zoeken op het internet als het goed is komt de nokia driver vanzelf
tevoorschijn.

Indien je een nieuwe compoort hebt gekregen dan pas kan je een connectie maken via hyper terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
Anoniem: 322317 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:53:
Hoeveel aders heeft jouw kabel ?
indien 5

Dan als volgt aansluiten :

zwart = grnd
wit = TX
blauw = RX
Rood = pluspool batterij ( 3 volt cel )
Geel = Minpool batterij

Als je de USB kabel in de computer stopt vindt de pc dan nieuwe hardware ?
zo ja laat hem dan zoeken op het internet als het goed is komt de nokia driver vanzelf
tevoorschijn.

Indien je een nieuwe compoort hebt gekregen dan pas kan je een connectie maken via hyper terminal.
Ik krijg er wel een compoort bij met de driver die ik van het internet heb gedownload.
De kabel heeft 4 draaden namelijk een TX, RX en zo lijkt het 2 grnd.
Vanavond zal ik even een foto maken van de kabel en hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
Zoals je kunt zien is de RX zwart en de GND OUT wit en rood. is het niet vreemd dat er 2 kabels vanaf de GND OUT lopen of zie ik dat verkeerd? Is het trouwens verplicht om de GND aan te sluiten op de harddisk?
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/3847/hpim5388.th.jpg
De TX zit alleen aangesloten aan de andere kant
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/3845/hpim5389.th.jpg
Hier heb ik netjes een kaartje ertussen geplaatst
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5863/hpim5393.th.jpg
Het aansluiten van de draden kan nog wel wat beter, misschien nog even solderen voor beter contact dat zou ook het probleem kunnen zijn. :+
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/3854/hpim5394.th.jpg

[ Voor 255% gewijzigd door alfredhabienet op 02-02-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alfredhabienet schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:14:
Zoals je kunt zien is de RX zwart en de GND OUT wit en rood. is het niet vreemd dat er 2 kabels vanaf de GND OUT lopen of zie ik dat verkeerd? Is het trouwens verplicht om de GND aan te sluiten op de harddisk?
[afbeelding]
De TX zit alleen aangesloten aan de andere kant
[afbeelding]
Hier heb ik netjes een kaartje ertussen geplaatst
[afbeelding]
Het aansluiten van de draden kan nog wel wat beter, misschien nog even solderen voor beter contact dat zou ook het probleem kunnen zijn. :+
[afbeelding]
Misschien een rare vraag maar heb je tijdens je pogingen om via hyperterminal sessie contact te maken wel de
power op de HDD aangesloten ? Zie op de plaatjes de kabel niet aangesloten zitten ?
Als je tijdens de hyperterminal sessie de rx en tx tegen elkaar houd krijg je dan vreemde tekens ?

Ik heb de grnd niet gebruikt tijdens het unbricken van schijf dus het kan met 2 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
Ja de schijf krijgt stroom via satakabel. Op de foto's heb ik alles even afgekoppeld.
De schijf spint op en na een seconde of 10 weer down.
Ik ga proberen om de rx en de tx eens tegen elkaar de houden en kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
Mijn schijf heb ik ook weer werkend :) :)

nog even terugkomend op wat N2M zei,
wanneer je tx en rx tegen elkaar houd kan je ook tekst typen in de terminal.
Als je de letters van het alfabet combineert met de ctrl toets komen er inderdaad vreemde tekens te staan.

In bijna alle handleidingen die op het internet te vinden zijn staat dat TX en RX omgedraaid moeten worden.
Dit is bij de kabel die ik heb niet het geval, ben ik nu achter gekomen.

Verder had ik nog even audiokabel van een cdrom speler gesloopt en deze aansluitingen aan de hdd gekoppeld zodat ik zeker wist dat ze goed contact maakten.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31JC5ZN2Y%2BL._SL500_AA280_.jpg

Wanneer ik alle data eraf heb gaat de Seagate schijf terug naar Alternate.

Andere mensen die het liever aan iemand anders overlaten wil ik ook wel verder helpen.
Die kunnen even een mailtje sturen naar mijn e-mailadres alfredvanderheiden[at]live[dot]nl om een afspraak te maken.

Nu steeds meer Tweakers dit probleem opgelost hebben kunnen we misschien wel een lijstje opzetten bij wie de mensen dit kunnen repareren als ze dit zelf niet kunnen oplossen. Zo hoeven ze niet stad en land af te reizen.

Om maar te beginnen ik kom uit Schoonrewoerd - Nederland. (vlak bij Utrecht)

Verder wil ik iedereen bedanken die mij heb geholpen om de schijf te fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBeren
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11-2023
Hallo,

@Prewien: bedankt voor het aanbod ook schijven te repareren van anderen. Mijn ouders hebben een 750 GB barracuna 7200.11 Firmware 8D15, aanschaf kort voor december 2008.

De schijf komt niet op, en de BIOS geeft geen vermelding van de disk (BSY error?).

Wil jij of iemand anders na deze schijf kijken? Mail tha_linx _AT_ hotmail.com Hoe eerder hoe beter, want zelf zou het mij ook wel lukken, maar dan ben ik heel wat onderdelen bestellen en daarmee tijd verder...

Groet,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 18:23
Hallo mede tweaker's

Ik ben ook helaas in het bezit van een kapotte disk van seagate
en heb al geprobeerd er weer leven in te krijgen via hyper teminal
maar kom niet verder. Krijg steeds timeout error wat ik ook doe
Kreeg tijdens de power up commando 'Z', de volgende output:

LED:000000CC FAddr:0025BF67
LED:000000CC FAddr:0025BF67

ze zeggen dat je dan langer moet wachten maar dat heeft ook geen effeckt
ik denk dat die print niet goed is en ben op zoek naar een exacte disk waar print nog goed van is

het gaat bij mij om een seagate
Barracuda 7200.11 500gig
ST3500820AS met de firmware SD25

als iemand wat heeft liggen hoor ik het graag..

Mvg Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
Heb je pcb board wel goed gekoppeld?
Die melding die jij krijgt kom voor wanneer de Headarm niet word aangestuurd.

Gr alfred

[ Voor 44% gewijzigd door alfredhabienet op 23-02-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
Kom er vandaag achter dat mijn back-up schijf dus niet meer zichtbaar is in de bios. Het is de ST35003203AS met FW SD15. :(
Dacht dus dat ik mijn backup schijf veilig had opgeborgen in een oude brandkast om in nood te kunnen gebruiken, maar bleek dus tegen de BSY bug op te lopen. :(
Tis maar goed dat ik op Tweakers deze topic tegenkwam en dus nu een CA-42 kabeltje heb besteld zodat ik het hopelijk kan fixen. :)
Normaal zou ik een nieuwe schijf hebben gekocht en de oude aan gort gemept hebben maar ik heb al mijn foto's op die Seagate staan.
Afijn, ff wachten op de kabel en dan maar kijken waar het schip strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
alfredhabienet schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:55:
Heb je pcb board wel goed gekoppeld?
Die melding die jij krijgt kom voor wanneer de Headarm niet word aangestuurd.

Gr alfred
die moet je juist verbreken zodat alleen je motor word aangestuurd en als je verder kijkt moet je hem na die tijd weer aansluiten ( papiertje die tussen contackten zit weg halen) en dan kun je verder gaan ..
heb ook al geprobeerd zonder papiertje en dan komt de zelfde fout melding..

mijn vraag is heeft iemand nog een schijf liggen die ( bijvoorbeeld al gered is ) wil ik die graag over nemen

het gaat bij mij om een seagate
Barracuda 7200.11 500gig
ST3500820AS met de firmware SD25

mvg Dennis

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Volgens mij hebben wij SD15 en SD25 in onze servers zitten, heb een RMA-bak vol te liggen met seagate 7200.11 500GB schijven, maar zover ik weet zijn die allemaal SD15. Als ik morgen tijd heb kan ik wel even voor je kijken. Printplaten zijn gewoon goed, die schijven stikken gewoon van de bad sectors. Ik hoop alleen niet voor je dat de sector remapping tables in de firmware opgeslagen worden.

• PJzzz
_JGC_ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:09:
Volgens mij hebben wij SD15 en SD25 in onze servers zitten, heb een RMA-bak vol te liggen met seagate 7200.11 500GB schijven, maar zover ik weet zijn die allemaal SD15. Als ik morgen tijd heb kan ik wel even voor je kijken. Printplaten zijn gewoon goed, die schijven stikken gewoon van de bad sectors. Ik hoop alleen niet voor je dat de sector remapping tables in de firmware opgeslagen worden.
Ik houd me van harte aanbevolen voor een SD15 printje, mocht mijn CA-42 kabel herstel mislukken. ;)

• PJzzz
!%#$! CHIPS nog aan toe,

Heb de CA-42 krijg ik geen driver geïnstalleerd op W7 64B. (AMD)
Iemand enig idee hoe en wat nu?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:15
PJzzz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:16:
Heb de CA-42 krijg ik geen driver geïnstalleerd op W7 64B. (AMD)
Iemand enig idee hoe en wat nu?
Heb je wel een driver nodig of heb je het programma hyperterminal nodig ?
Als ik me goed herinner was bij mij (op XP) hyperterminal van microsoft nodig,van de driver weet ik niet meer...

gewaarwordingshorizon

• PJzzz
beascob schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:23:
[...]

Heb je wel een driver nodig of heb je het programma hyperterminal nodig ?
Als ik me goed herinner was bij mij (op XP) hyperterminal van microsoft nodig,van de driver weet ik niet meer...
W7 komt met de melding "USB-UART Tx line" "no driver found" als ik de CA-42 inplug. :?

En idd geen hyperterminal in W7 ?
Edit HT al gedownload ;) Maar nog geen driver gevonden :|

[ Voor 10% gewijzigd door PJzzz op 25-02-2010 20:39 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:15
Als ik hier lees hebben ze het niet over een driver, alleen terminal software, de CA-42 kabel en de juiste aansluiting op pinnen.

HyperTerminal kan je overzetten van een XP systeem zie hier

gewaarwordingshorizon

• meden
_JGC_ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:09:
hou me aanbevolen en wacht nog even af..
de schijf is wel goed geen bad sectoren zover ik wist is gewoon de bsy error..
heb al vanalles geprobeerd maar zonder resultaat.. dus printje was m'n laatste hoop
i.v.m. dierbare foto's en filmpjes die er op staan

• PJzzz
beascob schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:51:
Als ik hier lees hebben ze het niet over een driver, alleen terminal software, de CA-42 kabel en de juiste aansluiting op pinnen.

HyperTerminal kan je overzetten van een XP systeem zie hier
Maar zonder de driver geen com poort voor HT
Ik zoek me dus de blubber naar UART Tx Line, World Technology OTI driver voor W7 en nog niets te vinden.
USB\VID_0EA0&PID_6858 is de HW ID
S/N van de CA42 = 108382532401

[ Voor 4% gewijzigd door PJzzz op 25-02-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
heb er zelf een gemaakt met twee transistoren en twee weerstandjes ( zo maak je van je compoort een digitaal signaal 0/1 )
kan zo op je com poort , wel 5 volt op schakeling zetten
je moet alleen wel beetje handig zijn met electronica maar dan heb je zo'n ding voor minder dan 50 eurocent
groet dennis

www.mijnalbum.nl/index.ph...id=171945441&key=IUJXY4AG
PJzzz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Ik zoek me dus de blubber naar UART Tx Line, World Technology OTI driver voor W7 en nog niets te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door meden op 27-02-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
PJzzz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:56:
[...]

UPDATE

Het heeft IMO geen zin om te proberen deze kabel onder W7(64b) te installeren want voor de CA-42 met S/N 108382532401 en HW ID "USB\VID_0EA0&PID_6858"zijn geen W7 drivers te vinden.

Het is een OTI USB-to-Serial Comm Port en support voor dit ding is zo goed als nihil.
Je kunt deze kabel, voor zover getest door mij, alleen op XP gebruiken.
(Is er überhaupt iemand die een CA-42 onder Windows 7 heeft draaien?)

Trouwens mijn oude kapotte originele CA-42 heeft als Hardware ID: USB\VID_0421&PID_0802
Ik heb de nieuwe, volgens de site "originele" CA-42 hier gekocht. Ik heb ze mijn bevinding gemaild en
ze blijven volharden dat dit toch echt wel een van Nokia afkomstige CA-42 is. 8)7

Driver voor deze kabel vindt je hier (UART USB Datenkabeltreiber 1.12.25.zip 2432KB )
Ik heb alle drivers voor de diverse CA-42's die nu gangbaar zijn van deze site gedownload (je weet maar nooit)

Nu nog ff de kabel strippen en mijn schijf resetten ;)

EDIT Schijf doet 't weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

Hallo, ik ben op zoek naar een extra harde schijf (ben nu in het bezit van een 500GB seagate baracuda 7200.11 ST 3500320AS).
Omdat ik niet klakkeloos nog zo'n schijf wilde kopen, ben ik even verder gaan kijken wat nadelen zijn van deze schijf en nu lees ik dat deze schijf firmware-problemen heeft. Mijn schijf maakt steeds meer geluid dus heb ik net met HDtune gekeken of er iets aan de hand is en hij geeft een warning wat betreft de (0A) Spin Retry Count. Hoe ernstig is dat, en ligt dat aan de firmware of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
Anoniem: 291105 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:43:
Hallo, ik ben op zoek naar een extra harde schijf (ben nu in het bezit van een 500GB seagate baracuda 7200.11 ST 3500320AS).
Omdat ik niet klakkeloos nog zo'n schijf wilde kopen, ben ik even verder gaan kijken wat nadelen zijn van deze schijf en nu lees ik dat deze schijf firmware-problemen heeft. Mijn schijf maakt steeds meer geluid dus heb ik net met HDtune gekeken of er iets aan de hand is en hij geeft een warning wat betreft de (0A) Spin Retry Count. Hoe ernstig is dat, en ligt dat aan de firmware of niet?
FF test tooltje van seagate gebruiken en schijf testen, maar als ik je bericht zo lees, onmiddelijk alle (belangrijke) data backuppen en kijken of die ST3500 evt nog onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

PJzzz schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:07:
[...]

FF test tooltje van seagate gebruiken en schijf testen, maar als ik je bericht zo lees, onmiddelijk alle (belangrijke) data backuppen en kijken of die ST3500 evt nog onder garantie valt.
Ik heb de SeaTool laten draaien maar die komt geen problemen tegen.... Toch raar!!
Ook in HD-tune geeft hij (op de spin retry count na) geen gekke dingen.

read:
46MB/s minimum
107 MB/s maximum
83 MB/s gemiddeld
12.3 ms access time
118.6 Burst rate
2,8% CPU

Misschien toch maar weer even een sneller schijfje uitzoeken (iig als bootschijf, dan kan de backup eventueel wel op de seagate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-04 13:35
Ik heb ook zo'n 7200.11 SD 15, 500 Gig, vanaf oktober 2008 tot vorig weekend zonder enig probleem. Echter van het ene op het andere moment ziet m'n PC 'm niet meer. Ik gebruik hem hoofdzakelijk als back-up schijf. De aansluiting is via een pci sata kaart.Hij spint nog en ik hoor na start licht "tikken". Als ik nu m'n PC opstart loopt de PC "vast", maar komt daar na een paar minuten toch weer uit, maar deze HD is niet toegankelijk.
Zou dit ook het bekende firmware probleem zijn, of is dit einde oefening?
De computershop wil me als garantie wel een nieuwe HD geven, prima service, maar ik wil toch graag m'n data terug.
Is er iemand in de buurt van Zutphen met zo'n CA-42 kabeltje ? Of nog mooier ;) iemand die mij ff zou willen helpen ?

Thx in advance.
Verdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graniet
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-04 09:40
Ik heb ondertussen al 5 van deze schijven terug aan te praat gekregen middels de USB-TTL adapter van Farnell. Mochten er Tweakers in de buurt van Antwerpen problemen hebben met hun 7200.11, kom maar langs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:45
Hallo allemaal,

Een paar weken terug is mijn Seagate Barracuda 7200.11 500GB (ST3500320AS) met firmware SD15 er mee opgehouden. Werd van de 1 op de andere dag niet meer herkend, ook niet in de bios. Staan nog best wat dingen op die ik terug zou willen hebben zoals foto's en muziek. Back-uppen deed ik eigenlijk nooit, nu doe ik het dagelijks..

Heb Seagate technische support gebeld, ze wisten gelijk wat het probleem was en ik moest een online formulier invullen bij een bedrijf dat I365 heet. Dit bedrijf zou de harde schijf dan flashen met nieuwe firmware terwijl de data intact blijft zonder kosten voor mij.

Is het aan te raden om de harde schijf door I365 te laten flashen of zijn er mensen die hier slechte ervaringen mee hebben?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-04 13:35
Het is natuurlijk zeer kwalijk dat deze Seagates er zo maar "de brui aan geven" Gelukkig blijkt het bij bijna iedereen een Firmware probleem te zijn dat kan worden opgelost. Ondanks dat ik geweldig de pest in had dat mij dit overkwam ben ik toch vol lof over de garantie en service van Seagate. Na wat aarzelen, de hierboven beschreven i365 recovery case geopend, ondanks dat op mijn HD OEM versie staat werd het serienummer geaccepteerd.

Binnen 2 uur stond de pakket-dienst voor de deur. De tracking was via internet goed te volgen. Twee dagen later grote doos zéér shock-proof verpakt. Zelfde HD weer terug, nieuwe firmware, alle data weer te "lezen". Een onderdeel, van destijds ca.€ 80,= bijna 2 jaar oud en dan zo'n service, echt complimenten.
Ik maak heel vaak beroerder mee.

Grtz Verdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315800

Hoi Tweakerts, ik ben aan het vogelen geweest met een DKU-5 kabel maar krijg het niet voor elkaar!!!
Ik ben al in staat om mijn harde schijf voor in de gracht te pleuren, helaas staat er nogal wat data op waar ik aan gehecht ben!! ;(
Ik las dat er hier nogal wat mensen het voor elkaar hebben gekregen met een CA-42 kabeltje!! Ik zou graag iemand willen verzoeken mij te helpen met mijn probleem!!
k ben redelijk handig en technisch maar om een of andere vage reden wil dit toch niet echt lekker vlotten bij mij. 8)7
Zou iemand die het gelukt is en een beetje in de buurt van Zaltbommel (rivierengebied) mij willen helpen met het opnieuw flashen van de harddrive.

Jullie mogen reageren op brambervaes@hotmail.com

Tegen een kleine vergoeding is geen enkel probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199492

@BB-kinkie,

Ik ben ook bezig met een DKU-5 kabel. Verschil met die CA-42 is dat de convertor zijn +3.3V van de telefoon af haalde en niet vanaf de PC. 8)7

M.a.w. je moet een +3.3 V spanning aanbieden op de waarschijnlijk rode draad.

Let op: Er schijnen twee soorten DKU-5 kabels te zijn, één met 5 aders en één met 6 aders. Degene die ik heb heeft 5 aders en daar moet ik dus +3.3V op de rode zetten (zwart is GND) om hem aan de gang te krijgen.

Ik ben nu zover dat de kabel an sich werkt (loopback doet het via hyperterminal).

Als je de afgeknipte steker nog hebt liggen kun je de aansluitingen (kleuren) testen volgens de info die ik hier vond (ze schijnen nogal eens met de kleuren te klooien, hoewel de mijne exact overeen kwam met wat hier staat):

http://buffalo.nas-centra..._assignment_of_your_cable

UPDATE:
't is me uiteindelijk gelukt met de DKU-5 kabel :) vooral niet vergeten om alle schroeven goed aan te draaien. Ik was in eerste instantie vergeten om de schroef bij de connectie naar de heads (die eerst afgeschermd is met een business card) goed aan te draaien met als gevolg een lading foutmeldingen die wijzen op vuile contacten!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 199492 op 21-07-2010 22:52 . Reden: Toevoegen update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368620

Helaas krijg ik sinds zondag ook een boot disk failure bij het starten van m'n computer. Ik heb een 500GB Seagate Barracuda 7200.11 ST3500620AS.
Heb het topic doorgelezen naar een oplossing maar die blijkt dus niet zo eenvoudig, mijn vraag is dan ook over een Tweaker in de buurt van Almelo woont en mij tegen vergoeding kan helpen de schijf te herstellen. Deze bevat foto's die ik liever niet verloren zie gaan...

PM me als je me wilt helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:16

Sorcerer8472

Mens sana?

J83: het kan helpen om vanaf een andere disk (of bootdisk) te starten en de schijf later pas in te pluggen als je pc niet wil starten met die kapotte schijf erin. Bij Windows kun je die schijf inpluggen zodra het laadscherm in beeld komt, met wat geluk herkent hij hem dan ook als schijf D ofzo als hij opgestart is.

Ik ben er uiteraard niet verantwoordelijk voor als het misgaat, maar mij is het zo wel gelukt :)

Als hij echt gebricked is vanwege de firmware issue denk ik dat je professionele hulp moet zoeken trouwens. Iig ik meen me te herinneren dat je dat niet zomaar zelf kunt. Seagate biedt volgens mij ook gratis recovery aan voor schijven met het probleem (iirc). Voor meer info moet je het topic zelf helemaal doorlezen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-08-2010 22:15 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369257

Blijkbaar als je een seagate HP OEM hebt doen ze helemaal niets voor je... Seagate komt dan wel 300 euro tussen in de herstelling maar dan blijft er nog 300 over... die moet je dan maar zelf betalen aangezien HP zijn klanten in de kou laat staan... ongehoord!

Wat doen jullie met zo'n schijf? betaal je daar 300 euro voor om ze te laten herstellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:14:
J83: het kan helpen om vanaf een andere disk (of bootdisk) te starten en de schijf later pas in te pluggen als je pc niet wil starten met die kapotte schijf erin. Bij Windows kun je die schijf inpluggen zodra het laadscherm in beeld komt, met wat geluk herkent hij hem dan ook als schijf D ofzo als hij opgestart is.

Ik ben er uiteraard niet verantwoordelijk voor als het misgaat, maar mij is het zo wel gelukt :)

Als hij echt gebricked is vanwege de firmware issue denk ik dat je professionele hulp moet zoeken trouwens. Iig ik meen me te herinneren dat je dat niet zomaar zelf kunt. Seagate biedt volgens mij ook gratis recovery aan voor schijven met het probleem (iirc). Voor meer info moet je het topic zelf helemaal doorlezen :P
Dat soort oplossingen schijnen bij dit probleem niet te helpen, helaas. Ik heb de HDD al eens verbonden met een laptop middels een USB-kabel van een vriend, waarmee de HDD wel wordt herkend (het geluid klinkt en apparaat wordt geinstalleerd) maar verschijnt niet in het overzicht.

Het zelf fixen kan dus wel, zoals in dit topic beschreven en op YouTube te zien, maar dat durf ik zelf niet aan. Daarom zoek ik hier iemand die er ervaring mee heeft en mij wil helpen. Opsturen doe ik liever niet i.v.m. privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Fauna schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:44:
Wel vreemd dat het alleen de 500GB versies betreft. Ik heb hier een tiental 7200.11 750GB schijven draaien met SD15 firmware op een Areca 1160. Opzich heb ik ook geen vage problemen gehad, alleen twee schijven die er laatst mee ophielden. Eentje kreeg bad sectors en een andere wilde niet meer opspinnen. Mechanische defecten dus, en niet direct te wijten aan de firmware.
quote :(

Seagate's results stem mainly from the 500 GB to 1.5 TB Barracuda 7200.11-series. These products comprise over 65% of all failed Seagate drives received by Storelab. Most drives failed within the first one and a half years, and thus were still covered by the warranty. In comparison, the older Seagate 7200.10-series is much sturdier and only accounted for 35% of failed Seagate drives. The most common failure cause for the 7200.11 was faulty firmware, which would issue the error code "000000CC." This led the Storelab engineers to coin the term "CC fly" (tsetse fly). Faulty drives would slow down and subsequently die after rebooting.

http://www.tomshardware.c...bility-storelab,2681.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
Mijn seagate schijf was 2 jaar geleden gecrash.
Netjes bewaard de schijf.
En toen dit jaar bekend werd dat je hem gratis kon recoveren heb ik hem opgestuurd.
Nog dezelfde week mijn schijf gefixt terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2010
Heb ondertussen ook al een 5-tal schijven hersteld met een ca-42 kabel.
Begint al aardig te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Master-P schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:20:
Heb ondertussen ook al een 5-tal schijven hersteld met een ca-42 kabel.
Begint al aardig te lukken.
Kun je die van mij ook repareren?

Anoniem: 369257

heb je dat gedaan zoals hier uitgelegd in dit youtube-filmpje?

YouTube: Seagate 1TB BSY error fix 7200.11 Firmware SD15 ST31000340AS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Anoniem: 368620 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:06:
[...]

Waarom neem je geen contact op met seagate?
Hier kan je je garantie controleren.
Er zat bij mij 5 jaar garantie op de schijf.
De schijf word gratis opgehaald, nieuwste firmware er op gedaan en weer gratis thuis bezorgd.
Ik had hem binnen een week weer terug.
En alle data is recovered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

died_laughing schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Waarom neem je geen contact op met seagate?
Hier kan je je garantie controleren.
Er zat bij mij 5 jaar garantie op de schijf.
De schijf word gratis opgehaald, nieuwste firmware er op gedaan en weer gratis thuis bezorgd.
Ik had hem binnen een week weer terug.
En alle data is recovered.
Omdat er duizenden foto's op de HDD staan en ik geen idee heb wie mijn HDD in handen krijgt, hou niet zo van de gedachte dat een vreemde door privemateriaal zou kunnen bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Anoniem: 368620 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:26:
[...]

Omdat er duizenden foto's op de HDD staan en ik geen idee heb wie mijn HDD in handen krijgt, hou niet zo van de gedachte dat een vreemde door privemateriaal zou kunnen bladeren.
Ik had er ook foto's op staan.
Maar ik ben blij dat de drive gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

nMad schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:42:
Heb Seagate technische support gebeld, ze wisten gelijk wat het probleem was en ik moest een online formulier invullen bij een bedrijf dat I365 heet. Dit bedrijf zou de harde schijf dan flashen met nieuwe firmware terwijl de data intact blijft zonder kosten voor mij.
Welk nummer heb jij gebeld? Kan je dat in een PM sturen naar mij?

Hier ook een Seagate ST3500320AS die van de ene op de andere dag ermee ophield.

Deze zat in een Iomega MiniMax behuizing aangesloten op mijn Mac Mini.

Maar ja, als je niet op de hoogte bent van de Firmware problemen en er voor dit platform ook geen firmware-updates geboden worden; is het best een "koude douche" als je in een keer niet bij je bestanden kan komen...

Maar ook aangesloten in een PC werd de drive niet meer herkent door de BIOS of het Seagate programma.

In de hoop mijn bestanden te kunnen reden een tweede ST3500320AS gekocht,
met het idee de printplaat over te zetten om zo bij de bestanden te komen.

Alleen dan lijkt het alsof de harde schijf niet goed start: vreemde klik geluiden
en het BIOS geeft een fout aan betreffende de SATA poort. De Seagate software ziet hem wel;
maar kan de firmware niet upgraden (een fout betreft "firmware not matched").

Geprobeerd de drive aan te melden op de Seagate US site voor RMA,
maar die verwijst mij naar de OEM toe vanwege het serienummer :(.

Iemand misschien nog een idee om bij de bestanden te kunnen komen?
Of heeft iemand de contactgegevens van Seagate NL (is die er uberhaupt?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
naaa schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:25:
[...]

Welk nummer heb jij gebeld? Kan je dat in een PM sturen naar mij?

Hier ook een Seagate ST3500320AS die van de ene op de andere dag ermee ophield.

Deze zat in een Iomega MiniMax behuizing aangesloten op mijn Mac Mini.

Maar ja, als je niet op de hoogte bent van de Firmware problemen en er voor dit platform ook geen firmware-updates geboden worden; is het best een "koude douche" als je in een keer niet bij je bestanden kan komen...

Maar ook aangesloten in een PC werd de drive niet meer herkent door de BIOS of het Seagate programma.
Ik heb gewoon dit nummer gebeld 00-800-4732-4283 en kreeg een engels sprekend persoon aan de lijn.
Verhaal uitgelegd van de SD15-firmware.
Ik moest mijn emailadres geven en in dat mailtje stond hoe ik hem kon aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prewien, hoe kan ik met je in contact komen? Zou je me kunnen helpen met mijn Seagate 7200.11 ?
Evt. overige users die door Prewien zijn geholpen en mij met hem in contact kunnen brengen?

E-mail me jvv6 at home.nl

Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochtendkoffie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12-2021
Weet iemand waar ik van die r232 female crimp pins kan krijgen?
Ik heb ze al van een defecte TTL kabel gehaald maar daar krijg ik vervolgens niet opnieuw de CA-42 draden in omdat de opening te klein is.En ik heb helaas geen extra cdrom drive bij de hand dus die kabels kan ik ook niet gebruiken.

Beetje jammer dat ik eerst pech met een defected ttl kabel had, doa niet meer kon claimen vanwege breuk, en nu heb ik alles behalve die verrekte crimp pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381384

Hallo,

Heb hetzelfde probleem, met seagate 7200.11 500gb. Zit in 18 maanden oude HP en dus geen hulp van seagate (wel gebeld), i365 (ook gebeld, erg vriendelijk maar zonder toestemming van seagate geen hulp) en van HP kun je zowieso ' de pot op' , dat weten we dan ook. Had dezelfde schijf in een Dell of Fujitsu gezeten is er wel een afspraak met Seagate.
Afijn, als iemand me kan helpen met die kabel truuk om m te flashen en hopelijk weer verder te kunnen zou dat fantastisch zijn. Ben zelf helaas niet handig met dit soort dingen...

Wacht in spanning eventuele hulp af op frankdaalhuisen@live.nl

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geelmans
  • Laatst online: 09-06 12:58
Nou heb me ook maar aangesloten bij de problemen met deze hdd, stopte spontaan.
En jah was dus mijn backup schijf :'( . Net dus een neiuwe install gedaan en zet nu niets meer terug.
(en om het echt slecht te maken, was mijn 2e hdd binnen 1 week welke crashte :) )

Heb al een Contact formulier bij seagate ingevuld en een case nummer gekregem, nu dus even afwachtn op een (hopelijk) snelle reactie.

Mocht dit niets worden, doe ik wel een beroep op een mede tweaker voor een fix.
Zal jullie op de hoogte houden van verloop.

Geelmans
Utrecht

Vandaag de bevestiging gehad, mag hem opsturen naar I365 in Amsterdam voor rearatie en recovery. _/-\o_ :9~
En nu afwachten.

I have verified the serial number and from the description you have given me about the symptoms the hard drive is showing, your hard drive qualifies for analysis by our data recovery department. They will analyse the hard drive to determine the exact cause of the issue with the hard drive. If it is related to the firmware, they will repair the firmware, which will allow the drive to be accessible again as well as the data. If not, they will inform you about the reason of the failure.

Please note the this case number

:) hij wordt vandaag per express koerier opgehaald!! 01-12-2010, en onderweg naar amsterdam
:o Hij staat alweer klaar om gerecoverd retour gestuurd te worden, hoe blij kan je worden. O-)

[ Voor 105% gewijzigd door Geelmans op 05-12-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:48

SpamLame

niks

Anoniem: 368620 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:06:
[...]

Waarom wil je met alle geweld zelf je disk (laten) repareren? Heb je geen garantie meer ofzo?
never mind je had al antwoord gegeven in een eerdere reaktie

Zondag heb ik een call gelogd bij Seagate, maandag toestemming gekregen een call te loggen bij i365, dat gedaan en met hun case # de disk woensdag in schipholrijk afgeleverd, maar dat had ook dinsdag gekund als ik het handiger had aangepakt. Nu donderdag kan ik mijn disk ((barracude 7200.11)) weer ophalen, hopelijk gefixed. Iig tot dusver niks dan lof over de afhandeling resultaat weet ik vanavond pas als ik hem terug inbouw.

Per post duurt het dan 3 dagen langer of iets, ben je hem mogelijk een week kwijt, maar aan de tijd kan het niet liggen

Hmm heb sind ie terug is wel onverklaarbare momenten dat de disk niet lijkt te reageren, geen writes of reads film stopt, tiental seconden later gaat het weer verder. Gebeurt ook onwillekeurig, ben er nog niet achter wat dat zijn kan.

[ Voor 15% gewijzigd door SpamLame op 03-12-2010 17:38 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochtendkoffie
Ik snap niet dat jullie allemaal zo makkelijk doen; stuur dat ding maar op naar seagate toe.
Het lijkt mij niet zo'n fijne gedachte dat totaal wildvreemde door privacy gevoelig matrieel zitten te wroeten.

Mijn barracuda is al maanden geleden stuk gegaan (gevolgt door even later mijn 9800gtx, die gelukkig van het weekend gefixed is), heb het al met een TTL kabeltje geprobeerd maar dat wilde niet lukken. Heb een nokia kabeltje hier en een kaart lezer waarvan ik de kabels wil strippen (omdat ik geen crimp pins kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
ochtendkoffie schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:01:
Ik snap niet dat jullie allemaal zo makkelijk doen; stuur dat ding maar op naar seagate toe.
Het lijkt mij niet zo'n fijne gedachte dat totaal wildvreemde door privacy gevoelig matrieel zitten te wroeten.

Mijn barracuda is al maanden geleden stuk gegaan (gevolgt door even later mijn 9800gtx, die gelukkig van het weekend gefixed is), heb het al met een TTL kabeltje geprobeerd maar dat wilde niet lukken. Heb een nokia kabeltje hier en een kaart lezer waarvan ik de kabels wil strippen (omdat ik geen crimp pins kan vinden).
Ik denk dat die keuze voor ieder persoonlijk is.
Ik wou gewoon zo snel mogelijk mijn data terug.
En zulke schokkende prive dingen stonden er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:51
Hallo

Ik heb ook een 1,5 TB schijf hier met het probleem. De schijf geeft een smart failure maar wordt dan helemaal niet meer herkend in de bios. Alleen lukt het me niet om het uit te lezen met USB - TTL. Als ik de tx en rx met elkaar verbind zie ik wel wat ik type (hij echoed dus wel). Op de hd aangesloten krijg ik niets te zien in hyperterminal. Het kan uiteraard zo zijn dat de schijf helemaal niet meer goed werkt, maar omdat ik dus helemaal niets zie in de hyperterminal (met of zonder papier tussen de connectors) heb ik hoop dat dat niet het geval is.

Heeft iemand misschien een reparatiesetje of tip over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geelmans
  • Laatst online: 09-06 12:58
Heb vandaag mijn hdd retour gekregen, alles netjes gerecoverd op een vervangende hdd _/-\o_ :9~

Alleen die voucher voor een 15% korting op een volgende recovery baart my zorgen 8)7

Verder niets dan lof aan seagate voor de geweldige en snelle service.

[ Voor 58% gewijzigd door Geelmans op 08-12-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:51
Geelmans schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:26:
Heb vandaag mijn hdd retour gekregen, alles netjes gerecoverd op een vervangende hdd _/-\o_ :9~

Alleen die voucher voor een 15% korting op een volgende recovery baart my zorgen 8)7

Verder niets dan lof aan seagate voor de geweldige en snelle service.
De fix is me nu zelf wel gelukt, de schijf wordt wel weer gezien. Maar in windows is het volume niet te bereiken via schijfbeheer.... Of de fix is niet goed verlopen of de schijf is echt kapot....

Ik vrees het laatste eerlijk gezegd. Met spinrite reageert de schijf heel traag en als spinrite aan schijfcontrole begint stopt spinrite vrijwel meteen met een dikke error

[ Voor 13% gewijzigd door Nollekeuh op 09-12-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochtendkoffie
Nollekeuh schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:35:
[...]

De fix is me nu zelf wel gelukt, de schijf wordt wel weer gezien. Maar in windows is het volume niet te bereiken via schijfbeheer.... Of de fix is niet goed verlopen of de schijf is echt kapot....

Ik vrees het laatste eerlijk gezegd. Met spinrite reageert de schijf heel traag en als spinrite aan schijfcontrole begint stopt spinrite vrijwel meteen met een dikke error
Kan ik dat kabeltje van je overkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
Als er nog mensen zijn die problemen hebben met een Seagate 7200.11 schijf kunnen ze deze nog steeds bij mij laten fixen. Heb inmiddels al 8 schijven gefixt.
Omdat ik dit topic niet zo vaak meer check stel ik voor dat je dan een e-mailtje stuurt naar alfredvanderheiden(at)live(.nl). Ik ben zelf woonachtig in Schoonrewoerd welke vlak bij Utrecht ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochtendkoffie
h\Heb die van mij nog altijd niet kunnen maken.... jammer dat utrecht een beetje te ver reizen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 22:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand zicht op de nieuwe schijven van Seagate?
Ik weet dat dit hier niet helemaal thuis hoort, maar zie ook geen algemeen Seagate topic.

De 7200.12 is er nu al 1.5 jaar geloof ik, kan helaas nergens info vinden van een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
n00bs schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:12:
Heeft iemand zicht op de nieuwe schijven van Seagate?
Ik weet dat dit hier niet helemaal thuis hoort, maar zie ook geen algemeen Seagate topic.

De 7200.12 is er nu al 1.5 jaar geloof ik, kan helaas nergens info vinden van een opvolger.
Seagate is een beetje aan het schuiven geweest:
- Barracuda XT: 2TB-3TB, 7200RPM, 64MB cache
- Barracuda 7200.12: 160GB-1TB, 7200RPM, 8-32MB cache
- Barracuda Green: 1.5TB-2TB, 5900RPM, 64MB cache

Alle interfaces hebben een upgrade gekregen naar SATA 6Gbit, de Barracuda LP heet tegenwoordig Barracuda Green en is voorzien van 64MB ipv 32MB cache. De 7200.11 1.5TB drive verdwijnt, die is volgens mijn EOL-lijstje vervangen door de Barracuda Green 1.5TB.

Ik heb de nieuwe 7200.12 drives nog niet uitgebreid in de pricewatch zien staan overigens. Hier en daar wat vermeldingen in Unsorted, maar makkelijk vinden is het niet. Overzicht van de huidige drives vind je hier:
http://www.seagate.com/www/en-us/products/desktops/
Let bij bestellen dus goed op het typenummer, aangezien je drives met verschillende cachegroottes en SATA interfaces onder dezelfde 7200.12 naam hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Thanks, ik had idd op Seagate zelf gekeken. Alleen geen vermeldingen van de 7200.12 met de vernieuwde interface en meer cache. (Neem ook dat de platterdichtheid toegenomen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
De plattergrootte is nog steeds hetzelfde, vandaar dat ze ook de serienaam niet hebben veranderd.
Edit:
Heb inmiddels de diverse nieuwe 7200.12 disks uit de Pricewatch Unsorted toegevoegd met de juiste specs, hoop dat ze een dezer dagen in de normale pricewatch komen te staan bij de harddisks.

[ Voor 50% gewijzigd door _JGC_ op 10-03-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

_JGC_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:01:
De plattergrootte is nog steeds hetzelfde, vandaar dat ze ook de serienaam niet hebben veranderd.
Edit:
Heb inmiddels de diverse nieuwe 7200.12 disks uit de Pricewatch Unsorted toegevoegd met de juiste specs, hoop dat ze een dezer dagen in de normale pricewatch komen te staan bij de harddisks.
Mag ik je toch vragen waar jij zo een nieuwer type 7200.12 kan vinden? (omdat ik dit dus nergens kan terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik ben lid van het Seagate Prefered Partner programma zodat ik dozen vol schijven RMA kan sturen ipv steeds 1 schijf per stuk. Als SPP-lid krijg je zo nu en dan nieuwsbrieven en post met foldertjes zodat je Seagate produkten beter kunt verkopen.
Behalve op de hoogte blijven en grote RMA-partijen aanbieden doe ik er eigenlijk vrij weinig mee.

Edit: typenummers kan je gewoon van de Seagate site halen, gewoon dat typenummer in de pricewatch gooien en je komt uit bij Pricewatch Unsorted artikelen. De disks zijn inmiddels al bij veel webshops te koop.

Edit2: Ze staan inmiddels in de pricewatch, gewoon selecteren op Seagate en SATA600, zie je ze vanzelf staan.

[ Voor 32% gewijzigd door _JGC_ op 10-03-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenKupers
  • Laatst online: 29-03-2021
Toch hier maar een poging doen!

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij mijn Barracuda 7200.11 weer leven in kan blazen.
Zelf durf ik het namelijk niet aan.

Echter woon ik in Groningen maar alle hulp is welkom!

Voor de mensen die het gedaan hebben, jullie zijn toppers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 21:15
Ik heb een aantal schijven uit de 7200.11 serie die allemaal in dezelfde 'maand' achter elkaar ermee ophouden. Ze spinnen nog wel op, maar zijn niet toegankelijk.

Nu heb ik Seagete gebeld en die bied dus pickup and return.

Er is ook een gast(bedrijfje) die zich op marktplaats aanbied die dit probleem oplost. Hij vraagt er een vergoeding voor. Hij kan de schijf door middel van een aparte kabel de schijf weer uit BSY mode halen. Daarnaast heeft hij een ton aan ervaring want hij heeft er al een heleboel gefixed.

Daarnaast heb ik ook wat tweakers gemaild in dit topic die zichzelf aanboden de schijf te fixxen. Nog geen reactie helaas.

Wat zou de beste optie zijn? Op 1 schijf staat er echt heel waardevolle data. Naar seagete sturen? Zijn er mensen met negatieve ervaring met deze service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405664

Hoi allemaal,

Wil even de geweldige service van Seagate aankaarten ! :)
Mijn HD gaf enkele weken geleden de geest.
De plaatselijke pc kon de data recoveren voor 750 euro. :? Geen optie dus ...

Intussen een mailtje verzonden naar Seagate.
Kreeg onmiddelijk een mail terug met de volgende 4 vragen:
Does the drive spin?
Does the drive make noise (clicking, grinding, etc.) that it was not making when it was running normally?
Does the drive appear in the BIOS or report larger than 0G capacity?
Did you try flashing the firmware when the drive was still detectable?

Ik heb het volgende geantwoord:
1) HDD operating normal, no noise or anything like that,
no Firmware updated (did not know this was required).
2) Next day, after reboot HDD is suddenly gone. Also gone in the BIOS, but I hear him run.
3) The following reboots take longer.
4) System freezes after reboot, I try several times, but still freeces, than HDD stops spinning.
5) Finally .. HDD disconnected, reboot are back to normaal.
6) Brought HDD to local PcShop, but they could do nothing.

Hierop kreeg ik bevestiging dat ik in aanmerking kom voor een hard drive BSY check up. (ik heb gewoon een OEM versie) maar daar werd niet over gesproken. Na de nodige mail met links werd er een case aangemaakt (zodat je zelf alles kan volgen) en de dag nadien kwam TNT de HD thuis ophalen. 5 dagen later had ik mijn HD terug.. was heel netjes ingepakt (dacht dat ze mij een volledige pc kwamen leveren haha)
Seagate laat nog even weten dat ze de data nog 14 dagen bewaren, voor het geval er nog iets mis moet gaan !
Heb intussen mijn les geleerd ... (2x back-ups!) Jawel met Seagate hard drive !!!!
Dus laat de moed niet zakken en stuur Seagate (euro.techsupport@seagate.com) eerst een mailte voordat je zelf begint te rommelen !

Dennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo medetweakers,
Sorry dat ik dit oude topic een bump geef maar ik heb een probleem met een hardeschijf van mij.
Er staan volgens mijn zus veel belangerijke dingen op en ze vroeg of ik er naar wilde kijken.
Het vervelende is dat Seagate geen enkele vorm van garantie wil bieden.
Het is namelijk zo dat de hdd uit een medion hdd 2 go komt waarvan ik de bon kwijt ben.
Hierdoor heb ik dus bij zowel Medion als bij Seagate garantie.

Wat er allemaal gebeurt is:
Ik werd gebeld door mijn zus en ze vroeg of ik naar de hardeschijf wilde kijken omdat deze het niet meer deed.
Na de hardeschijf opgehaald te hebben opengeschroeft en in mijn computer gehangen hopende dat het gewoon de controller was sata/usb.
Helaas was dit niet het geval dus ik typ op de site van Seagate even de gegevens in en blijkt dat ze geen garantie geven aan oem schijven.
Ik zoeken en uiteindelijk vond ik dit topic op overclock.net

Waarom ik die stappen nog niet gedaan heb:
Ik heb spullen nog niet ik mis nog:
Opzet stukjes "jumpers" helaas heb ik geen oude computer om deze uit te slopen maar mischien weet iemand waar ik ze kan krijgen.

Een usb/usb kabel waarvan eigenlijk alleen d+ d- en gnd nodig zijn. (in het topic word verwezen naar een Nokia adapter maar draad is draad.

Waarom ik niet helemaal zeker ben:
Het modelnummer:ST31500341AS komt niet voor in kapotte schijven ookal zijn er meerdere dingen over geschreven en is er ook een noodfirmware update voor gemaakt.

Bij informatie:
Serienummer: 9VS1C6ZT
Modelnummer:ST31500341AS
Partnummer:9JU138-516 (Ik neem aan dat P/N partnumber betekent :> )
Firmware:CC4H
Date code:09497
Site code:TK

Ik lees net Dennis zijn post en ik ga natuurlijk even een mailtje sturen.
Foei Maarten posten zonder alle posts te lezen ;)
Ik kreeg net een mailtje terug dus ik moet het via hun site doen maar als dat ding me weer verwijst naar die knowledge base dan geef ik ze een boos telefoontje >:)

[ Voor 7% gewijzigd door maarten12100 op 29-06-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
CC4H zou er geen problemen mee moeten hebben, de CC* firmwares was dit probleem nml niet van op toepassing en werkt als het goed is de firmware update ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Mailtje terug van Seagate:
Dear Mr. Zwart,

thank your for contacting Seagate Technical Support.

Our Records indicate that your Drive is a Original Equipment Manufacturer (OEM) Drive and we recommend contacting the place of purchase of your Drive or the Computer Manufacturer.

These products are mostly altered by the manufacturers, so our procedures do not apply any more. Additionally these companies did acquire all rights concerning these drives including the warranty. Due to legal and technical issues we can not support your Drive.

For more information or all other questions please do not hesitate to contact Seagate Technical Support.

Best regards,

Kerstin

Ze hebben weer niet echt aandahtig gelezen er stond in me mailtje dat het een oem drive is waarvan ik de bon kwijt ben.
JGC enig idee wat het wel kan zijn mischien toch maar die firmware reset proberen zolang je hem goed uitvoert kan het weinig kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423046

Hallo,

Voor mensen die geen ondersteuningen krijgen bij Seagate vanwege OEM producten, kan ik deze mensen helpen om zijn of haar Seagate / Maxtor HDD weer tot leven weken tegen een klein vergoeding.
Stuur een mail naar me met de gegevens van je HDD (type, serialnummer etc) dan kan ik kijken of ik je kan helpen.
Mail naar uiltje69@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511528

Heeft iemand nog de fixtool te koop (overkopen).
mn harddisk heeft dit probleem nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 16:46
Voor iedereen die problemen heeft met een drive, de volgende manier werkt (mits het geen OEM is):

http://forums.seagate.com...477/highlight/true#M31787

Oftewel, via Live Chat even een melding maken:
http://www.seagate.com/about/contact-us/technical-support/

Vervolgens wordt er contact met je opgenomen, krijg je een aantal vragen en wordt er een case aangemaakt.
Mijn drive heeft het begin deze week begeven. Hij wordt nu opgehaald, de firmware wordt opnieuw geflashed en vervolgens krijg ik hem weer netjes terug met alle data.

Ga dus niet zelf aan het prutsen als je nog garantie hebt, maar laat Seagate het netjes oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esco82
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2021
Is er hier nog iemand die aub mijn ST3500820AS kan fixen?
BSI probleem waar je die CA 42 kabel voor nodig hebt.

• Nostal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Barracuda 7200.11 500gig ST3500820AS
Als backup schijf intern, had al langere tijd last van wegvallen uit verkenner maar ik dacht dat het een los contact was vanwege een moederbord vervanging.
Als ik hem in de lade/tray waar hij in zat een duw/zetje gaf werkte hij weer.

Maar enkele weken geleden begon de schijf uit verkenner te verdwijnen meestal alleen even zichtbaar en te benaderen bij een eerste opstart (als de schijf nog koud is?) ook werd het dan geleidelijk aan onmogelijk de bitlocker encrypted schijf nog te openen, wachtwoord werd niet herkend.

Daaarna: Af en toe zichtbaar in de BIOS maar bij herstart of poging mappen te openen was hij weer verdwenen. Verschillende sata-connecties geprobeerd ook extern.
Maar de laatste keren maakte de schijf hoorbaar herhalende geluiden en schakelde zichzelf daarna helemaal uit en werd ook niet meer warm.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
In de TS staan een FAQ die van Seagate afkomstig is (met dank aan DeKoning!)

Als je GEEN problemen hebt met een disk hoef je dat niet te vermelden. Dit topic is voor problemen aangaande 7200.11 disks met firmware issues. Er zijn genoeg 7200.11 disks die prima werken, maar die hoeven we niet allemaal te zien in het topic, want het is nu duidelijk waar het probleem ligt.
Mocht je nu geen problemen meer hebben gehad nadat je ze hebt weten op te lossen is dat natuurlijk altijd welkom.