Ik heb (zoals velen met mij) onlangs ps3mediaserver ontdekt.
Een mooie, eenvoudige applicatie die je o.a. in staat zou moeten stellen om HD materiaal naar je PS3 te streamen.
Nu kon dit al door de files bijv. via mkv2vob eerst te converteren naar VOB, maar PMS kan ook on-the-fly .MKV files streamen. Dit scheelt een hoop werk qua converteren, want mkv2vob doet over een 1080p filmpje op mijn pc toch al gauw zo'n 6 uur
Maar goed, ik hoop dat er een aantal 'experts' op dit draadje zitten die enige ervaring hebben met PMS.
Ik krijg het namelijk maar niet voor elkaar om een .MKV vloeiend naar mn PS3 te streamen.
Thuis heb ik de volgende opstelling :
- P4 2.8GHz dualcore
- 2 GB intern
Qua PMS heb ik de volgende configuratie gehanteerd;
- Avisynth 2.5
- CoreAVS
- Haali mediasplitter
- CCCP codepack (ik heb h.264 decoding uitgezet bij FFDShow, om zo CoreAVS te forceren).
Even voor de duidelijkheid, ik probeer te streamen via de Avisynth/MEncoder settings in PMS. Met bovenstaande opstelling zou CoreAVS dan de decoding moeten doen, en dan schijnt snel te moeten zijn.
Wat gaat er nu mis? Wel, als ik een .MKV open in Mediaplayer Classic, dan speelt hij deze vloeiend af en pakt daarbij ongeveer 60% cpu.
Speel ik dezelfde MKV af via mn PS3, dan schiet mn CPU direct naar 98-100% procent, waardoor de film na een paar seconden begint te stotteren.
Ik heb de meest voor hand liggende settings al geprobeerd, zo heb ik de playback in PMS teruggeschroefd naar 'medium quality' (wat zelfs wireless nog zou moeten lukken, terwijl ik wired cat5e heb) en de max bandwith naar 50Mbs gezet.
Aangezien ik de CPU constant op 100% zie stuiteren, neem ik aan dat het probleem daar ontstaat (en dus niet netwerkinstellingen oid).
Herkent iemand van jullie dit probleem, of ziet iemand nog mogelijkheden die ik over het hoofd heb gezien..?
Wellicht overbodig om toe te voegen, maar een 1080p VOB kan ik wél probleem afspelen.