Volgens mij is het handig om eerst de instructies te lezen.... Het is gewoon een kwestie van je (werkende) Navigon apparaat, met de geheugenkaart er in, via USB op je computer aan te sluiten, Navigon Fresh te starten (desnoods eerst installeren en je Navigon registreren) en alles wijst zichzelf. Je hebt alleen een beetje geduld nodig, dat is alles. Vooral niet zelf wat gaan wissen of formatteren....quote:Lau26 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:34:
Ik had eerst het kaartje geformateerd in de veronderstelling dat de nieuwe data ipv de oude erop zou komen te staan, maar na het updaten herkende zowel het programma (Navigon Fresh) als de 5110 het kaartje niet meer!!
[Navigon] Ervaringen en vragen
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last
Reageer Nieuw TopicBij werkt alles perfect met een 8Gb SDHC kaartje... je moet wel een snelle versie hebben.
Ja ik denk ook dat het indd handiger is om het apparaat zelf op de pc aan te sluiten en zo te updaten, dan het kaartje via een cardreader te updaten (wat ik tot nu toe heb gedaan). Denk dat ik dan de kans dat ik gek wordt ook verkleinquote:MaxLaadvermogen schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:51:
[...]
Volgens mij is het handig om eerst de instructies te lezen.... Het is gewoon een kwestie van je (werkende) Navigon apparaat, met de geheugenkaart er in, via USB op je computer aan te sluiten, Navigon Fresh te starten (desnoods eerst installeren en je Navigon registreren) en alles wijst zichzelf. Je hebt alleen een beetje geduld nodig, dat is alles. Vooral niet zelf wat gaan wissen of formatteren....
Ps: heet je nou echt Max of niet? hahaha
Lau26 wijzigde dit bericht 19-01-2009 00:40 (3%)
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1G), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii
Vanaf zaterdag heb ik de Navigon 2210 mogen ontvangen en in gebruik. Vergeleken met de Tom Tom Go die ik geleend heb vind ik op het eerste gezicht de kaarten wat minder duidelijk, maar dat is vast een kwestie van wennen.
De navigatie zelf en alle features werken prima. Wel jammer vind ik het feit dat ik half januari 2009 de beschikking heb over kaarten van Q3 van 2008 en vervolgens 99 euro mag betalen om deze te updaten. Het zou imo reeel zijn geweest gratis te kunnen updaten naar de meest recente versie bij aanschaf. Gelukkig blijkt deze kaart ook via de minder officiele weg verkrijgbaar te zijn, misschien eens proberen.
De navigatie zelf en alle features werken prima. Wel jammer vind ik het feit dat ik half januari 2009 de beschikking heb over kaarten van Q3 van 2008 en vervolgens 99 euro mag betalen om deze te updaten. Het zou imo reeel zijn geweest gratis te kunnen updaten naar de meest recente versie bij aanschaf. Gelukkig blijkt deze kaart ook via de minder officiele weg verkrijgbaar te zijn, misschien eens proberen.
Surely you can't be serious. -I am serious. And don't call me Shirley.
Reg. datum: 08 augustus 2005
Latest Map Garantiequote:XeNeRgY schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:45:
Wel jammer vind ik het feit dat ik half januari 2009 de beschikking heb over kaarten van Q3 van 2008 en vervolgens 99 euro mag betalen om deze te updaten. Het zou imo reeel zijn geweest gratis te kunnen updaten naar de meest recente versie bij aanschaf. Gelukkig blijkt deze kaart ook via de minder officiele weg verkrijgbaar te zijn, misschien eens proberen.
NAVIGON garandeert: Binnen 30 dagen na het eerste gebruik van het apparaat, kunt u het meest recente kaartenmateriaal voor het apparaat kostenloos downloaden.
.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..
idd, meen dat als je navigon fresh installeerd en je verbinding maakt met je pna, je een optie krijgt om voor niks de laatste kaart te downloaden.quote:hardware-lover schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:35:
[...]
Latest Map Garantie
NAVIGON garandeert: Binnen 30 dagen na het eerste gebruik van het apparaat, kunt u het meest recente kaartenmateriaal voor het apparaat kostenloos downloaden.
Tsja, of gewoon de instructies en het bijbehorende programma eens bekijken voordat je daar uitspraken over doet.quote:XeNeRgY schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:45:
In de Navigon Fresh software vind je een behoorlijk grote knop met 'Latest Map Guarantee'.
Dan krijg je de Q4 gratis te downloaden.
[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -
There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
Toch gek dat ik direct naar de website word verwezen als ik via Fresh bij updates kijkquote:Gonadan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:07:
[...]
Tsja, of gewoon de instructies en het bijbehorende programma eens bekijken voordat je daar uitspraken over doet.
In de Navigon Fresh software vind je een behoorlijk grote knop met 'Latest Map Guarantee'.
Dan krijg je de Q4 gratis te downloaden.
Heb je de standaardstappen doorgelopen?quote:XeNeRgY schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:53:
Toch gek dat ik direct naar de website word verwezen als ik via Fresh bij updates kijk
• Aansluiten Navigon via USB en aan zetten
• Registreren account
• Registreren apparaat
• Inloggen
Als je dat gedaan hebt dan zal je de knop we kunnen vinden.
Kijk anders eens het hele programma door in plaats van alleen bij updates.
Map garantie is een service dat je een update krijgt, niet een update op zichzelf.
Klik dus gewoon even rond.
Je hebt gelijk! Mijn excusesquote:Gonadan schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:56:
[...]
Als je dat gedaan hebt dan zal je de knop we kunnen vinden.
Kijk anders eens het hele programma door in plaats van alleen bij updates.
Map garantie is een service dat je een update krijgt, niet een update op zichzelf.
Klik dus gewoon even rond.
Waarschijnlijk doordat je bij updates direct de ¤99,- optie ziet heb ik gedacht dat er geen gratis update mogelijk is en dus te snel geredeneerd...nu is het alleen wel jammer dat de update niet op het bijgeleverde 2gb kaartje past, ook niet na een format. Het vreemde is echter dat de verkenner en Fresh (linksonder in de hoek) aangeven dat er voldoende schijfruimte beschikbaar is maar op het moment dat ik Q4 ga downloaden alsnog de Fresh melding krijg over te weinig schijfruimte. Gelukkig zijn de kaartjes niet zo duur meer.....
Is iemand het al gelukt om zelf POI toe te voegen?
Dat vind ik vreemd, download je het direct naar de kaart ofzo?quote:XeNeRgY schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:51:
Je hebt gelijk! Mijn excuses
Waarschijnlijk doordat je bij updates direct de ¤99,- optie ziet heb ik gedacht dat er geen gratis update mogelijk is en dus te snel geredeneerd...nu is het alleen wel jammer dat de update niet op het bijgeleverde 2gb kaartje past, ook niet na een format. Het vreemde is echter dat de verkenner en Fresh (linksonder in de hoek) aangeven dat er voldoende schijfruimte beschikbaar is maar op het moment dat ik Q4 ga downloaden alsnog de Fresh melding krijg over te weinig schijfruimte. Gelukkig zijn de kaartjes niet zo duur meer.....
Toen ik de update installeerde werkte het prima, ik heb het kaartje echter nooit geformatteerd.
Alleen een backup gemaakt.
Omdat de update veel dingen overschrijft neemt hij amper meer ruimte in dan de Q3 versie.
Misschien verstandig om eens contact op te nemen met de supoortafdeling van Navigon, het zou zonde zijn als je een kaartje gaat kopen terwijl het niet eens nodig is.
hardware-lover heeft met POI-warner wel eens POI toegevoegd, alleen toen nog niet voor MN7.quote:Beertjeman schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:57:
Is iemand het al gelukt om zelf POI toe te voegen?
Misschien dat het onderhand veranderd is, daar ben ik zelf ook wel in geïnteresseerd.
Gonadan wijzigde dit bericht 23-01-2009 10:24 (13%)
*knip*
Gonadan wijzigde dit bericht 23-01-2009 10:24 (98%)
Reden: dubbelpost
Ik gebruik op dit moment de laatst beschikbare POI bestanden welke veel uitgebreider zijn dan de oorspronkelijk meegeleverde.quote:Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:23:
[...]
hardware-lover heeft met POI-warner wel eens POI toegevoegd, alleen toen nog niet voor MN7.
Misschien dat het onderhand veranderd is, daar ben ik zelf ook wel in geïnteresseerd.
Als voorbeeld, het origineel meegeleverde POM bestand voor Nederland was bij mij 9Kb groot. Het bestand wat ik nu gebruik is 360Kb groot en dateert van november 2008. Ik doel hiermee niet op het aparte Flitspalen bestand.
Ik heb even met POIWarner voor Navigon 7 gespeeld maar heb daar verder weinig mee gedaan. Eigen POI's toevoegen is theoretisch echter geen enkel probleem met dit programma.
hardware-lover wijzigde dit bericht 23-01-2009 11:23 (3%)
Hoe werkt die POIwarner dan? Maakt hij een nieuwe POIbestand aan wat je vervangt met de oude?
Kan deze ook andere POI bestanden inlezen en converteren?
Ik heb namelijk een POI bestand van TOMTOM waarin spottersplaatsen staan door heel europa en ik zou deze graag ook op de Navigon willen draaien.
Ik heb namelijk een POI bestand van TOMTOM waarin spottersplaatsen staan door heel europa en ik zou deze graag ook op de Navigon willen draaien.
Link naar (Engelstalige) handleidingen, mogelijk worden daarin al je vragen beantwoord.quote:Beertjeman schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:38:
Hoe werkt die POIwarner dan? Maakt hij een nieuwe POIbestand aan wat je vervangt met de oude?
Ik heb sinds dit weekend Navigon (demo for now) op mijn HTC Touch Pro draaien, en ik ben behoorlijk tevreden. Het ziet er goed uit, de gesproken aanwijzingen zijn duidelijk (tekst en stem). Heeft iemand ervaring met de mobile-versie i.c.m. worden gebeld? Hoe reageert de GPS-software dan? (Ik zou het uit kunnen proberen, maar om mezelf in een rijdende auto te gaan bellen gaat me net wat te ver!)
Ik vind het opvallend dat de software wel de GPS-antenna activeert als het start, maar 'm daarna niet uitzet (niet onoverkomelijk trouwens).
Ik vind het opvallend dat de software wel de GPS-antenna activeert als het start, maar 'm daarna niet uitzet (niet onoverkomelijk trouwens).
Ik vind het ook vreemd. Via Fresh kies ik voor de gratis update naar Q4, welke iets van 1600-1750 mb is (zou op een 2 GB kaartje moeten passen). Vervolgens begint de voorbereiding op de download, waarbij waarschijnlijk de schijfruimte wordt gecheckt en krijg ik de melding dat er te weinig ruimte is. Voor zover ik gezien heb kan ik ook nergens een andere locatie aangeven voor de download dan direct op mijn Navigon 'schijf'.quote:Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:23:
[...]
Dat vind ik vreemd, download je het direct naar de kaart ofzo?
Toen ik de update installeerde werkte het prima, ik heb het kaartje echter nooit geformatteerd.
Alleen een backup gemaakt.
Omdat de update veel dingen overschrijft neemt hij amper meer ruimte in dan de Q3 versie.
Misschien verstandig om eens contact op te nemen met de supoortafdeling van Navigon, het zou zonde zijn als je een kaartje gaat kopen terwijl het niet eens nodig is.
Vervolgens het kaartje geformatteerd zodat er zeer zeker voldoende ruimte beschikbaar zou zijn en wederom krijg ik de betreffende melding. Nu heb ik op andere fora wel wat voorbij zien komen over schijfruimteproblemen met de update, al begrijp ik van jou dat jij Q4 wel op een 2GB kaartje draait?
Hier staat Q4 ook gewoon op het standaard 2gb kaartje...update van q2 naar q3 ging hier ook brak, geloof dat ik toen al het kaartmateriaal naar mn pc verplaatst had en update erop had gezet... maar weet niet zeker meer.
Q3 naar q4 ging zonder problemen.
Q3 naar q4 ging zonder problemen.
Ik heb hem nooit geformatteerd, alleen de update uitgevoerd en die ging zonder problemen. (van Q3 naar Q4)quote:XeNeRgY schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:59:
[...]
Ik vind het ook vreemd. Via Fresh kies ik voor de gratis update naar Q4, welke iets van 1600-1750 mb is (zou op een 2 GB kaartje moeten passen). Vervolgens begint de voorbereiding op de download, waarbij waarschijnlijk de schijfruimte wordt gecheckt en krijg ik de melding dat er te weinig ruimte is. Voor zover ik gezien heb kan ik ook nergens een andere locatie aangeven voor de download dan direct op mijn Navigon 'schijf'.
Vervolgens het kaartje geformatteerd zodat er zeer zeker voldoende ruimte beschikbaar zou zijn en wederom krijg ik de betreffende melding. Nu heb ik op andere fora wel wat voorbij zien komen over schijfruimteproblemen met de update, al begrijp ik van jou dat jij Q4 wel op een 2GB kaartje draait?
Vraagje over de PDA-software: als ik het programma start, krijg ik een melding dat ik nog in de test-modus draai. Die melding blijft een tijdje staan voor ik verder kan. Is dat wachten een 'feature' die uit wordt geschakeld als de software netjes geregistreerd is, of is de software echt bezig iets te doen?
Daar heb ik geen ervaring mee maar ik gok dat het inderdaad de demonstratiemodus is.quote:Paul_K schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:35:
Vraagje over de PDA-software: als ik het programma start, krijg ik een melding dat ik nog in de test-modus draai. Die melding blijft een tijdje staan voor ik verder kan. Is dat wachten een 'feature' die uit wordt geschakeld als de software netjes geregistreerd is, of is de software echt bezig iets te doen?
Dan kan ik het mij ook wel voorstellen dat ze expres een melding hebben neergezet om registratie te pushen.
Ik ga het aan het eind van de demo-periode eens uitproberen. De software werkt voor mij uitstekend, en de demo-mode is een prima (en nette) manier om daar achter te komen.quote:Gonadan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:30:
Daar heb ik geen ervaring mee maar ik gok dat het inderdaad de demonstratiemodus is.
Het is me gelukt zonder POI warner.quote:Beertjeman schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:38:
Ik heb het tomtom bestand geconverteerd naar een navigon "favorieten" bestand.
Hierdoor staan ze niet in mijn POI lijst maar in mijn favorieten en dat is goed genoeg om er naar toe te navigeren.
Ik heb het programma Gpsbabel 1.3.6 gebruikt.
Maar jij gebruikt versie 6 van Navigon en als ik me niet vergis is dit met versie 7 niet mogelijk met bovenstaand programma.quote:Beertjeman schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:55:
[...]
Het is me gelukt zonder POI warner.
Ik heb het tomtom bestand geconverteerd naar een navigon "favorieten" bestand.
Hierdoor staan ze niet in mijn POI lijst maar in mijn favorieten en dat is goed genoeg om er naar toe te navigeren.
Ik heb het programma Gpsbabel 1.3.6 gebruikt.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last