breinonline schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:50:
Grrrrr... Ik dacht vandaag de kaarten van het nieuwe kwartaal wel even op de Navigon 70 te zetten. Niet dus. Blijkt dat er wat gewijzigd is in OS X 10.6.6 en hoger waardoor de navigon niet meer kan updaten aan de Mac. Maar dat kan gelukkig met een firmware update verholpen worden. De firmware update kan alleen onder Windows plaatsvinden of via een microSD kaartje. Die laatste had ik nog liggen, dus een zip bestand gedownload, op het kaartje geplaatst en de navigon herstart. Vervolgens moet je de aanwijzingen op het scherm volgen. Apparaat beveelt aan om de batterij vol te hebben of hem op de stroom aan te sluiten. Je kan alleen op de knop ok klikken en dan herstart hij. Vervolgens weer hetzelfde scherm in een loop...
Dan maar updaten op Windows, bootcamp aangeslingerd, Navigon Fresh software geinstalleerd, firmware update kan alleen via de software en die bepaald zelf of er iets te updaten is. Hij vind niets, dus ik kan de firmware niet updaten
Kaarten op Windows erop zetten kan wel zo te zien, maar erg handig vind ik dat niet.
Dus je hebt de zip file binnengehaald en alles uitgepakt naar de root van een (micro)SD en deze daarna in het apparaat geplaatst terwijl deze aanstond? Het volgende heb je zien gebeuren op je scherm (countdown)?
*********************************************************************************************************************
Topaz image v2.03 Update procedure.
*********************************************************************************************************************
1. Copy the ApLoader.bin, config.txt, LPHandle.bin, xL_CPlus.bin, NK_64.nb0, NK_128.nb0, splash.rgb, UpdateMe.exe to your microSD memory card.
2. Insert the card to slot. Power the device on.
3. -at WinCE mode:
run UpdateMe.exe, wait for the update action complete, it will countdown about 10 seconds, then it will auto reboot.
-not at WinCE mode:
UpdateMe.exe will execute automatically, wait for the update action complete, it will countdown about 10 seconds, then it will auto reboot.
4. And the update procedure done.
Note: If you'd like to let device enter the WinCE mode, please copy /create a "wince.reg" into My Flash Disk (or Storage Card).
Testing, one, two ...