Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Gonadan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:50:
[...]

Heeft iemand ervaring met een software upgrade?
Ik kan hem van 2110 max naar 4310 max upgraden, dat levert mij het volgende op:
• myroutes;
• TMC-commentaar;
• TMC-route info;
• text-to-speech;
• nieuwe talen;
• Q1 2010 kaart;
• nieuwe update flitspalen en clever parking;
• POI-klik voor extra info;
• geen picture viewer meer.

Voor de TTS hoef je het niet te doen, ik heb de update ok gedaan (destijds voordeliger) en vind alleen de myroute en de clever parking een verbetering.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

InFrA-WiZ schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Voor de TTS hoef je het niet te doen, ik heb de update ok gedaan (destijds voordeliger) en vind alleen de myroute en de clever parking een verbetering.
TTs vind ik juist super makkelijk.

TTS icm Tmcpro
Er wordt een omleidingsroute geadviseerd, deze route is 5 kilometer langer en 10 minuten sneller. Wilt u deze omleidingsroute gebruiken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

TTs vind ik juist super makkelijk.

TTS icm Tmcpro
Er wordt een omleidingsroute geadviseerd, deze route is 5 kilometer langer en 10 minuten sneller. Wilt u deze omleidingsroute gebruiken?
Het nadeel is echter dat de TMC-informatie over het algemeen zover achter loopt dat de vermeende file al verdwenen is en op trajecten waar hij niets vindt je zo de file in rijdt. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gonadan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:35:
[...]

Het nadeel is echter dat de TMC-informatie over het algemeen zover achter loopt dat de vermeende file al verdwenen is en op trajecten waar hij niets vindt je zo de file in rijdt. :+
TMC misschien wel, maar met TMCpro nog nooit gehad.

In Duitsland:
4.000 sensoren aan viaducten
5.500 sensoren in de weg
Meer dan 50.000 voertuigen met FCD

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:38:
[...]

TMC misschien wel, maar met TMCpro nog nooit gehad.

In Duitsland:
4.000 sensoren aan viaducten
5.500 sensoren in de weg
Meer dan 50.000 voertuigen met FCD
Ja met pro wel inderdaad.
Dat was niet in Nederland toen in zo'n ding kocht, nu wel onderhand?
Standaard TMC is compleet waardeloos.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gonadan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:42:
[...]

Ja met pro wel inderdaad.
Dat was niet in Nederland toen in zo'n ding kocht, nu wel onderhand?
Standaard TMC is compleet waardeloos.
Nee, TMCpro bestaat niet in Nederland. Rijkswaterstaat/de overheid/wie-dan-ook zou er wel niet in willen investeren ofzo.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Nee, TMCpro bestaat niet in Nederland. Rijkswaterstaat/de overheid/wie-dan-ook zou er wel niet in willen investeren ofzo.
Dat moet met die rekeningrijdenpeilzenders geen probleem meer zijn toch? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er is wel een soort van LIVE TMC (nee geen TomTom) wat beter lijkt te werken dan de standaard TMC info hier in Nederland. Dus het kan blijkbaar ook anders..
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 14:52
Meer Easy 40 gebruikers die net als ik geen optie in de shop van de Fresh software hebben voor Freshmaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Mooie nieuwe serie, die 40 en 70 serie, mn de 70plus lijkt een prima middenweg met veel opties voor een 'redelijke' prijs, imiddels 176.- (redcoon). Maar ook de 40 lijkt waar voor zijn geld te geven.

http://www.navigon.com/po...660421&produktId=13741645

Lijkt ook goed te worden beoordeeld http://www.pocketnavigati...-verdere-links/2.2.3.html

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 05-08-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:04
Ik heb een 4310 en gebruik deze nu een paar maanden, niet heel intensief. Hij vervangt een Tom Tom One v2, omdat de houder daarvan vaak van mijn ruit af donderde, de accu snel leeg ging en hij beduidend trager werd.

Na alle lofzang over Navigon navigatie wil ik even mijn bevindingen deponeren, welke tot op heden ver van positief zijn.

De stem: Leuk dat hij straatnamen uitspreekt, maar het zou fijn zijn als deze een beetje herkenbaar waren. Je zou denken dat een navigatiesysteem minstens zou weten hoe je weg, laan en straat uitspreekt, welke als vek, lan en strat worden uitgesproken.

De route: Ik heb nu een paar ritten gedaan naar gebieden die voor mij totaal onbekend waren. Waaronder 1 naar Wiesbaden en 1 naar Oss. De navigon lijkt er een sport van te maken er een zeer irritante route van te maken. In het eerste geval werd ik door het centrum van Venlo geleid om in Duitsland te geraken, dat is toch van de zotten? In het geval van Oss wilde ik op de terugweg de A2 vermijden en ging dus via Rotterdam weer naar het westen, dat was de bedoeling. De 2e keuze van de aangeboden routes ging langs Rotterdam, maar wat een beetje jammer is dat deze route wel via een pond ging en daarna de weg totaal kwijt was. Aangezien pondjes niet varen na middernacht was dit toch wel redelijk jammer, vooral omdat 10 meter van het water stond met mn bumper en me toen realiseerde dat het een pondje was.

De accu: Om een of andere rede loopt deze leeg terwijl ik hem niet gebruik. Als ik hem daarna aan de lader hang wordt deze opgeladen. Als ik hem dan opstart en een route invoer valt hij uit, omdat hij blijkbaar sneller verbruikt dan oplaadt. Dus 10 minuten wachten tot de batterij voller is..

Tevreden ben ik over de houder, de afslag info en de constructie van het ding. Maar verder vind ik dat hij soms ook traag reageert met het updaten van de view als je een bocht om bent en er veel informatie op het scherm, maar moet je wel goed kijken voordat je het ziet. De tomtom vond ik wat dat betreft duidelijker. Ik heb nu 2 jaar freshmaps, maar ik betwijfel dat ik dit apparaat nog zo lang gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

PHiXioN schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:16:
Ik heb een 4310 en gebruik deze nu een paar maanden, niet heel intensief. Hij vervangt een Tom Tom One v2, omdat de houder daarvan vaak van mijn ruit af donderde, de accu snel leeg ging en hij beduidend trager werd.

Na alle lofzang over Navigon navigatie wil ik even mijn bevindingen deponeren, welke tot op heden ver van positief zijn.

De stem: Leuk dat hij straatnamen uitspreekt, maar het zou fijn zijn als deze een beetje herkenbaar waren. Je zou denken dat een navigatiesysteem minstens zou weten hoe je weg, laan en straat uitspreekt, welke als vek, lan en strat worden uitgesproken.
Ja, hierin zie je helaas terug dat het een duits product is.
De route: Ik heb nu een paar ritten gedaan naar gebieden die voor mij totaal onbekend waren. Waaronder 1 naar Wiesbaden en 1 naar Oss. De navigon lijkt er een sport van te maken er een zeer irritante route van te maken. In het eerste geval werd ik door het centrum van Venlo geleid om in Duitsland te geraken, dat is toch van de zotten? In het geval van Oss wilde ik op de terugweg de A2 vermijden en ging dus via Rotterdam weer naar het westen, dat was de bedoeling. De 2e keuze van de aangeboden routes ging langs Rotterdam, maar wat een beetje jammer is dat deze route wel via een pond ging en daarna de weg totaal kwijt was. Aangezien pondjes niet varen na middernacht was dit toch wel redelijk jammer, vooral omdat 10 meter van het water stond met mn bumper en me toen realiseerde dat het een pondje was.
Optie voor de pond staat bij mij standaard uit. Ook bij Ulm gaat de navigon door de stad. Tja, of het sneller of langzamer is geen idee, maar veel last heb ik er niet van.
De accu: Om een of andere rede loopt deze leeg terwijl ik hem niet gebruik. Als ik hem daarna aan de lader hang wordt deze opgeladen. Als ik hem dan opstart en een route invoer valt hij uit, omdat hij blijkbaar sneller verbruikt dan oplaadt. Dus 10 minuten wachten tot de batterij voller is..
Hij blijft dan op standby staan en daardoor verliest hij batterij.Dat uitvallen herken ik niet, na ongeveer een halve minuut laden kan ik hem opstarten. (heb een 8110 upgrade)
Tevreden ben ik over de houder, de afslag info en de constructie van het ding. Maar verder vind ik dat hij soms ook traag reageert met het updaten van de view als je een bocht om bent en er veel informatie op het scherm, maar moet je wel goed kijken voordat je het ziet. De tomtom vond ik wat dat betreft duidelijker. Ik heb nu 2 jaar freshmaps, maar ik betwijfel dat ik dit apparaat nog zo lang gebruik.
Soms blijft de afritaanduiding (realityview?) inderdaad lang staan, oplossing: 1 klik op het scherm en hij gaat weer in normale weergave.

De kaartupdates van Q3 zijn er trouwens ook.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@PHiXioN, je rijd niet toevallig rond met de route-instelling "optimaal"? Dan kun je de dingen die jij beschrijft namelijk wel verwachten. Hetzelfde geldt voor mooie routes, je kan zomaar midden in de bossen terecht komen op drassige zandpaden. Misschien wel mooi om te zien maar niet prettig om in te rijden. De snelle route instelling gaat eigenlijk nog steeds het beste met Navigon.

Er is tegenwoordig ook een mannelijke TTS stem maar deze werkt niet met de wat oudere software. Misschien is deze wat beter met zijn uitspraak maar ik heb hem zelf nog niet mogen aanhoren tot op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:04
Bedankt voor de reacties. De optie pond stond bij mij inderdaad op toestaan. Ik weet niet hoe het op de tomtom was geregeld, want ik kom niet vaak in regio's met pondjes, maar ik zou verwachten dat als hij een route voorschotelt dat hij aangeeft dat het met een pond is. Blijkbaar is dat dus een verkeerde verwachting. Ik ben allang blij dat ik niet met verstand op 0 de plomp in ben gereden. :) Het was namelijk onverlicht, donker en ik heb geen bordje gezien van een pond.

De route stond inderdaad op optimaal bij mij, als ze het "touristisch" hadden genoemd had ik het misschien duidelijker geïnterpreteerd.

Pondjes staan nu uit en route op snel, dus ik hoop dat mijn tevredenheid er op vooruit gaat. In elk geval maar even de nieuwe Q3 maps downloaden. :)

Is er trouwens een manier om ervoor te zorgen dat hij niet op standby gaat? Ik gebruik wel altijd de aan/uit knop door hem even vast te houden als ik hem wegstop, maar merk inderdaad vaak dat hij nog aan blijkt te staan. Bij de tomtom was hij dan wel altijd echt uit.

[ Voor 8% gewijzigd door PHiXioN op 29-08-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@PHiXioN,

Bedankt voor de reacties. De optie pond stond bij mij inderdaad op toestaan. Ik weet niet hoe het op de tomtom was geregeld, want ik kom niet vaak in regio's met pondjes, maar ik zou verwachten dat als hij een route voorschotelt dat hij aangeeft dat het met een pond is. Blijkbaar is dat dus een verkeerde verwachting. Ik ben allang blij dat ik niet met verstand op 0 de plomp in ben gereden. :) Het was namelijk onverlicht, donker en ik heb geen bordje gezien van een pond.

Als je een nieuwe bestemming opgeeft dan laat Navigon naast de eventueel alternatieve routes bovenin het scherm zien wat op de route is toegestaan. Er komen dus icoontjes te staan van de toegestane route-opties die ingesteld zijn. Een klik op dat schermpje brengt je rechtstreeks naar de route voorkeuren.

De route stond inderdaad op optimaal bij mij, als ze het "touristisch" hadden genoemd had ik het misschien duidelijker geïnterpreteerd.

Toeristisch = "mooie" route bij Navigon. Druk eens op de "i" toets naast het route-type? Er wordt dan kort en bondig uitgelegd waar het route-type voor staat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
PHiXioN schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:16:
Inderdaad de snelle route kiezen, die is echt honderd keer beter van de optimale.
Navigon heeft nogal eens een optimistisch beeld van de doorstroom in een centrum van de stad, dat is wel eens vervelend dus gewoon er omheen.
Volgens mij kunnen Navigons niet echt uit, dat is wel vervelend want die van mij moet na enkele weken niet gebruiken eerst drie minuten laden voordat hij bruikbaar is. (2110max).

Qua routes ben ik op vakantie behoorlijk tevreden geweest. (twee weken Frankrijk)
Er zijn echter twee situaties geweest waarbij hij smalle en steile slingerweggetjes tussen huizen door tegen een berg op een beter keuze vond dan gewoon via een brede en ervoor bedoelde weg.

Voorbeeld:
Deze route vond de Navigon beter dan deze route. 8)7

Middels streetview kan je wel zien dat je toch liever op een weg als dit rijdt dan deze.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 15:21

Eraser127

Nijkerk

hebben er meer mensen het probleem dat de navigatie je van de snelweg af de afrit laat nemen en je dan de snelweg weer op stuurt?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ja, heb ik ook altijd, de ene snelweg af en vervolgens een andere weer op :+

Jij bedoelt natuurlijk dat je na de afrit dezelfde snelweg weer opgestuurd wordt? Nee, kan ik niet bevestigen.
Eraser127 schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:00:
hebben er meer mensen het probleem dat de navigatie je van de snelweg af de afrit laat nemen en je dan de snelweg weer op stuurt?

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2010 23:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Eraser127 schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:00:
Heb je hem op korte, snelle of optimale route staan?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

EWK schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:37:
[...]

Heb je hem op korte, snelle of optimale route staan?
Tsjah, da's een goeie, heb de myroute altijd aanstaan, maar weet niet meer welke keus ik heb gemaakt. Ik zal myroute eens uitzetten en kijken wat er dan gebeurt.

@ hardware-lover: ik bedoel idd dat je de snelweg moet blijven volgen, maar dat hij je bij een afrit er afstuurt en je er daarna weer opstuurt

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je moet my-routes niet uitschakelen maar je route_profiel op "snel' gaan zetten als dit niet het geval mocht zijn.
Kun je misschien eens aangeven op welke snelweg en bij welke afrit je dat hebt meegemaakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

ah ok, route staat nu nog op "optimale route"

Gebeurde volgens mij bij de A15 vanuit de richting Den Bosch naar Dordrecht bij kruising A27 Utrecht

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Eraser127 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:34:
ah ok, route staat nu nog op "optimale route"

Gebeurde volgens mij bij de A15 vanuit de richting Den Bosch naar Dordrecht bij kruising A27 Utrecht
Als je die op snelle route zet dan zou het opgelost moeten zijn.

Hoi!

Anoniem: 157545

Is er iemand met een navigon 2510 Explorer? Ik zie door de bomen het bos gewoon niet meer. De 2510 heb ik nu voor 119,- bij Halfords gevonden, wat ik een mooie schappelijke prijs vind voor een redelijk navigatiesysteem.
(TMC, flitspalen, tekst naar spraak etc)

Echter, ben ik toch enkele negatieve ervaringen op het internet tegen gekomen en vroeg me af of anderen dat kunnen bevestigen.
Is de stem te doen of is het een drama? Heb je echt niks aan TMC in de praktijk? Hoe is de degelijkheid van het scherm? En zeeeeeer belangrijk....hoe staat het met de gps fix? Ik lees daar diverse meningen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anoniem: 157545 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:43:
Is er iemand met een navigon 2510 Explorer? Ik zie door de bomen het bos gewoon niet meer. De 2510 heb ik nu voor 119,- bij Halfords gevonden, wat ik een mooie schappelijke prijs vind voor een redelijk navigatiesysteem.
(TMC, flitspalen, tekst naar spraak etc)

Echter, ben ik toch enkele negatieve ervaringen op het internet tegen gekomen en vroeg me af of anderen dat kunnen bevestigen.
Is de stem te doen of is het een drama? Heb je echt niks aan TMC in de praktijk? Hoe is de degelijkheid van het scherm? En zeeeeeer belangrijk....hoe staat het met de gps fix? Ik lees daar diverse meningen over.
Ik weet niet of er veel verschil zit in GPS-fix tussen de verschillende modellen maar ik heb daar weinig problemen mee. Hij heeft alleen moeite om een eerste fix te vinden als hij al weken uit staat en je hem binnen op tafel legt ofzo. Dat geldt echter niet voor Navigon alleen maar voor alle GPS-apparatuur.

Is de stem veranderd sinds de 2110 max? Die stem is wat mij betreft prima. Waar doel je precies op? Is het de stem zelf of de uitspraak bij straatnamen? De straatnaamuitspraak schijnt wel minder te zijn heb ik eerder in dit topic kunnen lezen.

TMC zuigt gewoon, punt. Het loopt over het algemeen flink achter op de werkelijkheid dus de kans dat je er echt effectief een betere route door vindt is klein.

Misschien kan je wat specifieke voor- en nadelen plaatsen die je tegen kwam? Dan kan men er ook inhoudelijk op reageren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:19:
[...]

Ik weet niet of er veel verschil zit in GPS-fix tussen de verschillende modellen maar ik heb daar weinig problemen mee. Hij heeft alleen moeite om een eerste fix te vinden als hij al weken uit staat en je hem binnen op tafel legt ofzo. Dat geldt echter niet voor Navigon alleen maar voor alle GPS-apparatuur.

Is de stem veranderd sinds de 2110 max? Die stem is wat mij betreft prima. Waar doel je precies op? Is het de stem zelf of de uitspraak bij straatnamen? De straatnaamuitspraak schijnt wel minder te zijn heb ik eerder in dit topic kunnen lezen.

TMC zuigt gewoon, punt. Het loopt over het algemeen flink achter op de werkelijkheid dus de kans dat je er echt effectief een betere route door vindt is klein.

Misschien kan je wat specifieke voor- en nadelen plaatsen die je tegen kwam? Dan kan men er ook inhoudelijk op reageren.
Thnx voor je reactie

Ik heb uiteindelijk de 1410 gehaald voor 99,-
Gisteren wat rondjes meegemaakt, doet het prima. Hij heeft west-europa en dat is meer dan genoeg voor mij. Rijbaanassistentie, clever parking, my routes etc. TMC zit er niet bij (!), maar dat vind ik ook niet zo erg aangezien velen al zeggen dat TMC niet actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anoniem: 157545 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:17:
Thnx voor je reactie

Ik heb uiteindelijk de 1410 gehaald voor 99,-
Gisteren wat rondjes meegemaakt, doet het prima. Hij heeft west-europa en dat is meer dan genoeg voor mij. Rijbaanassistentie, clever parking, my routes etc. TMC zit er niet bij (!), maar dat vind ik ook niet zo erg aangezien velen al zeggen dat TMC niet actueel is.
Kijk dan wel even je routeprofiel na of die niet op 'Optimaal' staat, anders post je hier waarschijnlijk snel weer. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:48:
[...]

Kijk dan wel even je routeprofiel na of die niet op 'Optimaal' staat, anders post je hier waarschijnlijk snel weer. ;)
Hij moet dus optimaal staan?
Ik lees hier dat je m moet zetten op snelste route
http://www.beslist.nl/ele...pySlaSe/Navigon_2110.html
De 1410 heeft Myroutes, dus na de selectie van een bestemming worden drie routes aangegeven waar ik uit kan kiezen. Er is geen default waarde voor zover ik weet

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 157545 op 14-09-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Staat al ergens eerder in dit topic vermeld. Het routeprofiel (snel, optimaal, enz) heeft weinig met myroutes te maken. Op basis van je gekozen routeprofiel (en we adviseren om snel te kiezen) krijg je eventueel maximaal 2 alternatieve routes aangeboden, totaal 3 stuks om uit te kiezen.

Die bevindingen zijn al tamelijk oud en niet echt actueel te noemen. De 2110Max werkt origineel zelfs niet met myroutes software. Dat is later via een apart aan te kopen software_upgrade (21x0Max>4310Max) wel beschikbaar gekomen.

De echte Navigon experts zitten op dit forum, je moest eens weten ;)
Anoniem: 157545 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:22:
[...]

Hij moet dus optimaal staan?
Ik lees hier dat je m moet zetten op snelste route
http://www.beslist.nl/ele...pySlaSe/Navigon_2110.html
De 1410 heeft Myroutes, dus na de selectie van een bestemming worden drie routes aangegeven waar ik uit kan kiezen. Er is geen default waarde voor zover ik weet

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2010 23:32 ]

Testing, one, two ...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hardware-lover schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:24:
Staat al ergens eerder in dit topic vermeld. Het routeprofiel (snel, optimaal, enz) heeft weinig met myroutes te maken. Op basis van je gekozen routeprofiel (en we adviseren om snel te kiezen) krijg je eventueel maximaal 2 alternatieve routes aangeboden, totaal 3 stuks om uit te kiezen.

Die bevindingen zijn al tamelijk oud en niet echt actueel te noemen. De 2110Max werkt origineel zelfs niet met myroutes software. Dat is later via een apart aan te kopen software_upgrade (21x0Max>4310Max) wel beschikbaar gekomen.
En ik heb hem nog steeds niet geupgrade. :')
Ik zag trouwens laatst een nieuwe versie, het lijkt wel alsof de GUI ook van kleur veranderd is. Het is zwarter geworden. Ziet er goed uit moet ik zeggen, alleen de reality view is wat hoekiger geworden. Minder mijn smaak.
De echte Navigon experts zitten op dit forum, je moest eens weten ;)
Het merk lijkt nog steeds te groeien sinds ik het topic gestart heb, hopen dat het zo doorgaat. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ik heb sinds het voorjaar van vorig jaar een 4310max in het bezit na een paar jaar een tomtom 300 gebruikt te hebben. op zich, na wat gewenning, heb ik weinig te klagen eigenlijk. paar keer mee op vakantie geweest, en dat was na wat rare omwegen die de nav zonder enige reden nodig achtte best goed afgelopen.

alleen sinds gisteren raakt het beestje in trance na een update van navigon fresh geïnstalleerd te hebben.
het opstarten, adresje invoeren etc gaat prima maar zodra je op start navigatie drukt gaat ie proberen de route te berekenen en dan een wit scherm en dan start ie opnieuw op.

ik heb er verder niet zo heel veel aan gedaan. zag de update staan en ik dacht zou het dan misschien eindelijk kunnen dat ik met navigon fresh op de pc een route kan laten uitstippen. ik stond op het punt ergens heen te gaan, niet slim natuurlijk.

das wel iets wat ik mis aan de navigon. in huis heeft ie met de oplader er aan gehangen geen dekking, in de auto eenmaal plaats genomen duurt het nog wel een minuut of 10 voordat ie "verbinding" heeft. dus dat ie niet werkte was wel balen want ik was al op de snelweg richting het bos.

de backup terugzetten heeft geen effect gehad zag ik vanochtend op weg naar werk. ik heb via fresh maps 2010_Q1 geupdate begin dit jaar, maar goed, dat werkte gewoon goed, nu ineens niet meer. als ik de kaart van 2009 pak, dan zie ik geen nederland meer tussen staan. dus het lijkt wel of Netherlands.map is verwijderd tijdens de update procedure van fresh maps begin van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
XunFar schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:33:
ik heb sinds het voorjaar van vorig jaar een 4310max in het bezit na een paar jaar een tomtom 300 gebruikt te hebben. op zich, na wat gewenning, heb ik weinig te klagen eigenlijk. paar keer mee op vakantie geweest, en dat was na wat rare omwegen die de nav zonder enige reden nodig achtte best goed afgelopen.

alleen sinds gisteren raakt het beestje in trance na een update van navigon fresh geïnstalleerd te hebben.
het opstarten, adresje invoeren etc gaat prima maar zodra je op start navigatie drukt gaat ie proberen de route te berekenen en dan een wit scherm en dan start ie opnieuw op.

ik heb er verder niet zo heel veel aan gedaan. zag de update staan en ik dacht zou het dan misschien eindelijk kunnen dat ik met navigon fresh op de pc een route kan laten uitstippen. ik stond op het punt ergens heen te gaan, niet slim natuurlijk.
Heb je hem na de update een harde reset gegeven? Dat wil namelijk nog wel eens helpen.
das wel iets wat ik mis aan de navigon. in huis heeft ie met de oplader er aan gehangen geen dekking, in de auto eenmaal plaats genomen duurt het nog wel een minuut of 10 voordat ie "verbinding" heeft. dus dat ie niet werkte was wel balen want ik was al op de snelweg richting het bos.
Als je hem een tijd niet gebruikt hebt kan het inderdaad wel even duren voordat hij een fix heeft. Tien minuten is wel heel erg lang moet ik zeggen maar het kan. Zelf leg ik hem vaak in de vensterbank om alvast een fix te krijgen, ik wil inderdaad niet het risico lopen dat hij er lang over doet als ik weg wil. Sowieso is het niet slim om te gaan rijden met een GPS apparaat als hij nog geen fix heeft, het maken van een fix duurt dan namelijk vele malen langer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Gonadan schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:41:
Heb je hem na de update een harde reset gegeven? Dat wil namelijk nog wel eens helpen.
ja op de snelweg heeft mijn vrouw met een haarspeld het beestje gereset, paar keer zelfs.
Gonadan schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:41:
Als je hem een tijd niet gebruikt hebt kan het inderdaad wel even duren voordat hij een fix heeft. Tien minuten is wel heel erg lang moet ik zeggen maar het kan. Zelf leg ik hem vaak in de vensterbank om alvast een fix te krijgen, ik wil inderdaad niet het risico lopen dat hij er lang over doet als ik weg wil. Sowieso is het niet slim om te gaan rijden met een GPS apparaat als hij nog geen fix heeft, het maken van een fix duurt dan namelijk vele malen langer.
ik blijf vaak wel even stilstaan totdat ie verbinding heeft, of ik sluit 'm vaak gelijk aan voordat ik de koters in de auto stop enzo. dus je zou denken dat ie dan wel even tijd heeft om verbinding te maken. en tja, ik zet 'm soms ook pas aan als ik het beestje nodig heb. vaak weet je wel ongeveer hoe je er komt natuurlijk. het is niet zo dat je blindelings op je navigatie afhankelijk bent. het is vaak net die afslag of straat of buurt die je even niet kent. ik heb zojuist de download erop gezet die je ten alle tijde van de server van navigon kunt downloaden, maar ook daarop loopt ie vast. heb jij toevallig de navigon fresh 3.1.0 nog liggen? ik denk dat het iets met de update naar 3.2.0 te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je een wit scherm krijgt bij het starten van de Navigatie of op een ander moment dan duid dit meestal in de richting van een missend of beschadigd bestand. Als je een adres binnen Nederland kunt selecteren dan lijkt het er in ieder geval op dat die map wel aanwezig is op je systeem. Een van de aanvullende (extra) bestanden kan ook beschadigd of missend zijn waardoor je PNA op tilt slaat.
Als er een update van Navigon Fresh is dan wordt deze tamelijk dwingend aangeboden, je MOET deze normaal gesproken dan ook installeren omdat je anders geen gebruik kunt maken van Navigon Fresh.

Heb je een actief Freshmaps abonnement op je 4310?

V.w.b. het uitschakelen van je 4310, dat kan op 2 manieren volgens Navigon.

1) een soort van sluimertoestand waarbij het apparaat na enkele dagen leeg zal zijn.
2) echt uit, waarbij, (volgens Navigon opgave), je apparaat maanden zijn reststroom vast zou moeten kunnen houden.

Mocht je er niet uitkomen met je apparaatje dan wil ik je ook wel helpen.

Update: ik zag dat ik in het bezit ben van een originele backup van de geheugen_inhoud van een 4310Max.
Het gaat om de volledige software 7.4.1 build 763, gedateerd 2009-08-11

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-09-2010 13:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

nou ik zou eigenlijk willen weten hoe groot het mapbestand is van Netherlands.map in de nieuwste update Q3.
in mijn oorspronkelijke backup van 2010_Q1 is deze 42,666 kb met een wijzigingsdatum 18/4/2010
als ik kijk naar mijn huidige map op de 4310 is deze 43,385 kb met een wijzigingsdatum van 26/10/2010
ik heb het idee dat navigon fresh gisteren deze map ook heeft aangepast na die update.
maar dat zou toch niet kunnen zonder eerst op fresh maps te hebben geklikt in dat softwarepakket?
ik vermoed dat ie Netherlands.map heeft geupdate naar Q3.
ja mijn fresh maps is nog wel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Een map update wordt normaal gesproken niet zomaar per ongeluk, en zonder dat je dit zelf in de gaten hebt, geïnstalleerd.

Q1 2010: 42.661
Q2 2010: 43:078
Q3 2010: 43:385

Info verkregen via Windows 7 verkenner.

Kijk ook eens even naar de grootte van de NFS bestanden.
Vergelijk de aanwezige bestanden eens met de grootte in het lijstje hieronder, niet op de datum letten, dat zegt weinig. Niet alle NFS bestanden zullen op je PNA staan, dit is type en software afhankelijk.
Onderstaande data hoort bij Q3 2010 maar niet alle NFS bestanden worden altijd bijgewerkt bij een map_update.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img251/1970/85136479.png

[ Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 27-09-2010 14:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Bedankt hardware_lover!
Het is opgelost. Blijkbaar had de nieuwe versie van Navigon Fresh mijn maps willen updaten naar Q3 versie.
Wazig hoe dat dan precies is gebeurd. Ik heb enkel die update geïnstalleerd van NF.
De .nfs files waren nog van Q2 versie. Daar liep ie op vast. De maps zijn door FM naar Q3 geupdate en alles lijkt weer normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben in de markt voor een GPS navigatieapparaat. De Navigon 40 easy lijkt mij veel waar voor zijn geld te geven. Bij de systeemvereisten lees ik alleen Windows versies. Op deze pagina: http://www.navigon.com/portal/nl/karten_services/fresh.html zie ik ook Fresh voor OS X staan. Is Fresh het enige programma wat vereist is om je Navigon te backuppen en te voorzien van de nieuwste kaarten, of heb ik dan toch nog ergens Windows voor nodig?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Fresh kan een handig, en vaak het enige, hulpmiddel zijn voor de (met respect) gemiddelde gebruiker. Handmatig is er van alles mogelijk maar indien je niet beschikt over de juiste kennis dan is Fresh in principe de enige tool voor je backups en toekomstige updates.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breinonline schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:38:Op deze pagina: http://www.navigon.com/portal/nl/karten_services/fresh.html zie ik ook Fresh voor OS X staan. Is Fresh het enige programma wat vereist is om je Navigon te backuppen en te voorzien van de nieuwste kaarten, of heb ik dan toch nog ergens Windows voor nodig?
...lijkt mij helder...
NAVIGON Fresh - downloaden en actualiseren
NAVIGON Fresh is een kosteloos programma waarmee u uw NAVIGON comfortabel kunt actualiseren of geselecteerde services of functies kunt kopen in de Fresh Shop.
...en dan dus de aanwezigheid van OS X of van Windows....
Dus als je 1 van die hebt, dan kun je aan de slag ;)

En fresh is dan inderdaad het programma ivm back-up etc etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 02-10-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Nou, ik had eerst in de FAQ gekeken en daar staan een antwoord van april dit jaar (ofzo) waar staat dat momenteel alleen Windows ondersteund wordt. Vandaar dat ik het toch ging navragen hier :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breinonline schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:55:
[...]
Nou, ik had eerst in de FAQ gekeken en daar staan een antwoord van april dit jaar (ofzo) waar staat dat momenteel alleen Windows ondersteund wordt. Vandaar dat ik het toch ging navragen hier :)
...als dat daar staat, dan zal dat wel zo zijn vermoedelijk. Even naar Navigon mailen lijkt mij dan een definitiever antwoord te geven op deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Navigon benaderen Is nergens voor nodig, in Questions and answers staat het volgende;

NAVIGON Fresh Mac Beta Phase ends

Thank you for your interest on NAVIGON Fresh for MAC OS**. The testphase ends and you can download the final version 2.6.0. from our homepage

Your NAVIGON Fresh Team

This entry was last updated on: Thursday, July 8, 2010 12:32 PM

** Systeemvereisten | Mac OS X 10.5 of hoger | Internetverbinding (broadband - DSL/cable/LAN) aanbevolen

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 02-10-2010 13:56 ]

Testing, one, two ...

• EWK
  • Niet online

EWK

De Q4 kaarten zijn er. En -zo lijkt het- hebben ze ook nieuwe servers liggen.
I.p.v. een download van 60-100kb/s nu ruim 7MB/s.

Hoi!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43

13art

Moderator Mobile
Hmmm op Android is het nog altijd Q3 via Fresh

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 25-11-2010 19:04 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
Weet iemand het verschil tussen een Navigon 40 Essential en een 40 Easy? Kan het op de site van Navigon niet vinden.

Vriendin werkt nu nog met een oude TomTom die niet meer te updaten is, en wil haar graag iets nieuws geven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans Hofstede
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04-2024
Mijn ervaringen met Navigon PDAversie 7.4.
Een jaar geleden aangeschaft, tegelijk met kaart updates 4x per jaar voor 99 euro. Doordat die kaart updates niets voorstellen (zijn van NavTeq). Navigon er weer afgegooid. Bij Zoetermeer en Zevenhuizen is een heel nieuwe situatie ontstaan sinds november 2009. Op de TeleAtlas kaarten zijn die wijzigingen al lang verwerkt. Voel me bekocht.
Heb al sinds februari dit jaar wijzigingen doorgegeven aan Navigon en NavTeq. Nu met de nieuwe update van Q4 2010 zijn nog steeds niet de veranderingen doorgevoerd. Heb in een ander forum iets gelezen, dat dit beleid is van Navigon. De suggestie wekken dat je 4x per jaar bijgewerkte kaarten krijgt, maar dat dit te duur is voor Navigon om alle updates te verwerken. Jaja.
Ben overgestapt op Sygic. Heldere interface. Gratis flitspalen. Kaarten in ieder geval meer up to date. Ook de fix lijkt me sneller. En de aanschaf een stuk goedkoper. 49 euro tot eind december daarna 59 euro (via de site van Sygic zelf). En ook goede rijstrook aanwijzingen. Interface is vrij makkelijk zelf te tweaken. ;)
Navigon komt er bij mij niet meer op.

[ Voor 4% gewijzigd door Frans Hofstede op 06-12-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387802

Ik heb sinds kort een Navigon 6310 en ik ben er tevreden van maar ik heb echter een probleem.
Als ik de GPS in standby zet en daarna terug aanzet krijg ik direct het hoofmenu gedurende een seconde en daarna reboot de GPS. Hij start terug op zonder problemen (duurt een twintigtal seconden), maar zo heb ik weing aan die "standby" functie natuurlijk.

Ik heb wat rondgezocht en dit fenomeen ben ik op een Duits forum tegengekomen, maar daar hadden ze geen oplossing voor.

Kent er iemand dit fenomeen en hoe kan dit opgelost worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Voor kerst een Navigon 40 puls gevraagd en gekregen. Vandaag getest, het apparaat werkt prima maar er komt geen enkel geluid uit. Niet bij opstarten, niet bij navigeren, of het geluid gemute is of niet. Ik heb een harde reset gedaan en de boel terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat mag niet baten. Ben bang dat ik ermee terug kan, of iemand moet hier nog een idee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Zo weer eens een vraagje, ik heb een andere auto en daar zit zo'n gebogen montage plaat voor een carkit/navigatie in. Nu wil ik m'n Navigon 4310 erop monteren, maar kan niet echt iets vinden wat niet te veel geld kost. Het punt is vooral dat de verbinding ook draaibaar moet zijn net als bij de ruithouder.

Ik heb de volgende opties:

1.

€40-50
Duur
Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/99793/brodit-navigon-mount.jpg?width=250&max-height=350

2.

€15
De navigon klem zit op een universele plaat, dus die op de montage plaat schroeven en klaar. Helaas niet draaibaar.
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3700/3720/3729/372986_ZB_00_FB.EPS.jpg + Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3700/3700/3705/370544_BB_00_FB.EPS.jpg

3.

De ruithouder slopen en er zelf iets van maken, maar dan heb ik geen ruithouder meer.

Ik natuurlijk de ruithouder gewoon gebruiken, maar bij deze auto loopt de ruit schuiner, dus lastiger om te bedienen.

[ Voor 12% gewijzigd door Eraser127 op 13-01-2011 19:49 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Halffords heeft een mooie bevestiging met een buig-veer op zuignap, die prima aan het raam blijft zitten. Perfect ding voor mijn navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Dat is dus het probleem, ik wil em aan die montage plaat hebben en niet aan het raam

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eraser127 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:12:
Dat is dus het probleem, ik wil em aan die montage plaat hebben en niet aan het raam
...er zijn voor zover ik weet koppel/verloop stukjes zodat je een en ander toch naar jou wens kan bevestigen...
Bijvoorbeeld http://www.halfords.nl/sh...igatie-accessoires/188400 en dan misschien een beetje combineren... maar je moet maar eens kijken in de winkel met je eigen spul. Lijkt mij hoopvol...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 14-01-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Zal Navigon eens mailen, moet toch niet zo moeilijk zijn.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eraser127 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:44:
Zal Navigon eens mailen, moet toch niet zo moeilijk zijn.
...soms hebben de winkels meer (eigen- of merkloze) oplossingen dan de fabriankt zelf. Maar hopenlijk kan Navigon je al helpen... Laat effe weten hoe en wat. Wel zo boeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

En heb een email terug:
Geachte heer Pol,

bedankt voor uw email.

Een houder met dergelijke eigenschappen hebben wij helaas niet in het assortiment, daar u aangeeft dat u desnoods zelf wat wilt bouwen kunnen wij u het volgende aanraden:

Er vanuit gaand dat u over de navigatie houder beschikt hebt u een autohouder nodig en deze zult u dan moeten aanpassen aan uw wensen, deze houder is voor 14,95€ verkrijgbaar in onze online shop op:

http://www.navigon.com/po...=14970&produktId=11495234

Deze houder beschikt aan de kant waar het navigatie systeem wordt opgeklikt over twee draaipunten waarmee het toestel in alle richtingen gedraaid kan worden.

Met vriendelijke groet
Dat wordt dan toch iets anders. Gan het volgende bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3700/3700/3705/370535_BB_00_FB.EPS.jpg + Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3700/3720/3729/372986_ZB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Eraser127 op 25-01-2011 21:06 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

yay, heb pakketje is binnen. en het werkt prima, de baseplate is iets groter dan de montage plaat in de auto, maar dat geeft niet, want hij zit niet geschroefd, maar geplakt (schroeven zitten er wel bij). De navigatie kan wel alleen links/rechts draaien en niet boven/onder, maar dat maakt niet uit.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263439

Hallo navigeerders 8)

Heb sinds kort een Navigon 40 Easy aangeschaft, wat mij opvalt is dat de kilometer snelheidsaanduiding niet overeen komt het aantal wat ik op mijn kilometerteller in de auto zie (Fordje Ka), afwijking 50Km op de Navigon=57Km op de kilometerteller!, deze afwijking is ook in een Volkswagen Lupo gemeten.
Mijn vraag is of de Navigon wel een betrouwbare snelheidsmeting geeft... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Iedere politie_agent zal het tegenspreken en er niet blij mee zijn maar de GPS snelheid is over het algemeen nauwkeuriger dan de aangifte van de snelheidsmeter.
Die laatste zal vaak een hogere snelheid weergeven dan werkelijk gereden omdat auto_fabrikanten het veilige voor het onveilige nemen. Bij een te lage weergave zou men namelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden door de eindgebruikers als deze opgezadeld worden met snelheids_overtredingen terwijl dit volgens de snelheids_meter niet het geval zou zijn.
Afwijkingen (naar boven) van zo'n 10% zijn niet ongebruikelijk. Het e.e.a. geldt natuurlijk alleen als er aan de auto geen aanpassingen zijn gedaan waardoor de meting (negatief) beïnvloed wordt.

Je mag de GPS snelheid dus voor waarheid aannemen maar je moet je ook realiseren dat je dan ook dichter tegen de grens van het krijgen van een snelheids_overtreding aan komt te zitten als je de maximale snelheid volgens GPS aan gaat houden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263439

@hardware-lover

Bedankt voor de snelle reactie. _/-\o_
Heb gelijk de optie dat als je te snel rijdt er een waarschuwing klinkt verlaagt naar de nul grens (stond op 5Km overschrijding).
Dit Fordje Ka gaat de zomer in zonder snelheids_overtredingen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interron
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Navigon op HTC Hero (Android).

Eigenlijk gekocht in een impuls; Navigon 8 voor Android en heb al weken spijt van de aankoop.
Software is niet vooruit te schieten op mijn telefoon (heb de laatste ROM geladen met mogelijkheid tot CPU overclocken maar geeft weinig tot geen verbetering).
Belangrijkste klachten; stotterende stem (met name bij herberekening van de route).
Stupide herberekeningen (File op de A4, 18x een herberekening met als resultaat; niks. gewoon in de file blijven want er is geen alternatief).
Stupide routes; komend bij een klaverblad van de snelweg afgestuurd, naast de oorspronkelijke weg blijven rijden om vervolgens weer de snelweg op gedirigeerd te worden alleen omdat het iets korter is???
Ik ben al weken met de helpdesk aan het mailen maar voorlopig gebeurt er niet veel (behalve dat er nu wel een Nederlands sprekende medewerker op mijn 'zaak' gezet is).
Als er een testversie van Navigon was geweest had ik die zeker geprobeerd en NOOIT tot aanschaf van dit (toch niet goedkope) systeem over gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43

13art

Moderator Mobile
Navigon is inderdaad een zwaar programma.
Maar heb je al geprobeerd om de TTS uit te zetten? Dit kan ook al wel wat schelen. Maar dan nog vraag ik me af of Navigon inderdaad niet te zwaar is voor de Hero.

Die gekke dingen met de files ken ik ook ja, maar dat van een klaverblad ken ik dan weer niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mei/juni is volgens mij (in 2010 in ieder geval) de tijd van introductie van nieuwe Navigon apparaten. Iemand als iets vernomen hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 19:05
Kaarten van 2011/Q2 zijn beschikbaar. Is ergens (bij NavTeq?) te vinden wat de voornaamste wijzigingen zijn voor een bepaalde regio, of bestaat dat niet? Als ik zie dat nu nog steeds het verlengde van de N36 ontbreekt bij Ommen, vind ik dat toch raar (nou is die weg niet zo spannend, maar gaat om het idee).

Navigon is overgenomen door Garmin... wat kunnen we verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cascade schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:22:
Kaarten van 2011/Q2 zijn beschikbaar. Is ergens (bij NavTeq?) te vinden wat de voornaamste wijzigingen zijn voor een bepaalde regio, of bestaat dat niet? Als ik zie dat nu nog steeds het verlengde van de N36 ontbreekt bij Ommen, vind ik dat toch raar (nou is die weg niet zo spannend, maar gaat om het idee).
Van de kaarten verwacht ik weinig, wijzigingen die ik dik twee jaar geleden heb doorgegeven aan NavTeq staan nog steeds in de wacht. Het is een behoorlijk slechte kaartenboer, echter heb ik geen 1 op 1 vergelijkingsmateriaal met TeleAtlas dus weet niet of die het nu écht beter doen.
Navigon is overgenomen door Garmin... wat kunnen we verwachten?
Geen idee, ik hoop dat het apart blijft. Het grote voordeel van Navigon vind ik de rust met navigeren, je krijgt lekker op tijd de informatie terwijl je met TomTom nog wel eens de handrem moet gebruiken om de afslag nog te halen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11
Mn vader heef nu een anderhalf jaar een 2410, maar deze doet nu niet gek veel meer, hij boot, en dan krijg je de waarschuwing mbt verkeer en opletten enzo... Dan zwart scherm en begint ding te rebooten...

Backup proberen terug te zetten, maar met weinig resultaat.

Iemand hier misschien een idee wat dit kan zijn/hoe op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Probeer eens een harde reset uit te voeren. Let op, de instellingen gaan hierbij mogelijk verloren.

Bij een 2410 wordt een Harde reset uitgevoerd als de aan-uit knop (bij apparaat aan) ± 10 seconden wordt ingedrukt en vastgehouden. Vervolgens wordt dezelfde knop losgelaten en direct weer ingedrukt voor ± 10 sec. of tot het apparaat weer aan gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*schop*

Ik heb zojuist de update van Navigon ontvangen, nu staat Garmin ook vermeld in de software. Het is totaal omgegooid met een soort shop in de navigatiesoftware, waar je POI's kunt kopen, kaartupdates voor 2 jaar zijn nu 19,95. Ik heb Navigon nu zo'n anderhalf jaar, moest je daar voorheen ook voor betalen na een bepaalde periode? Ik heb nml net nog een kaartupdate binnengehaald :?

Ook is er Navigon Cockpit, waarmee je acceleratie in langs en dwarsrichting, waterpas en meer van die dingen kunt meten. Grappig, kost € 4,95...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb nu ook Navigon 4.0 voor Andriod. Ik heb sinds ik het in mei heb aangeschaft nooit een kaartupdate ontvangen of gedownload dus die Freshmaps zijn wel toegevoegde waarde/verdien model. Weet iemand alleen hoe je kan zien van welk kwartaal de maps zijn die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Grrrrr... Ik dacht vandaag de kaarten van het nieuwe kwartaal wel even op de Navigon 70 te zetten. Niet dus. Blijkt dat er wat gewijzigd is in OS X 10.6.6 en hoger waardoor de navigon niet meer kan updaten aan de Mac. Maar dat kan gelukkig met een firmware update verholpen worden. De firmware update kan alleen onder Windows plaatsvinden of via een microSD kaartje. Die laatste had ik nog liggen, dus een zip bestand gedownload, op het kaartje geplaatst en de navigon herstart. Vervolgens moet je de aanwijzingen op het scherm volgen. Apparaat beveelt aan om de batterij vol te hebben of hem op de stroom aan te sluiten. Je kan alleen op de knop ok klikken en dan herstart hij. Vervolgens weer hetzelfde scherm in een loop...

Dan maar updaten op Windows, bootcamp aangeslingerd, Navigon Fresh software geinstalleerd, firmware update kan alleen via de software en die bepaald zelf of er iets te updaten is. Hij vind niets, dus ik kan de firmware niet updaten 8)7

Kaarten op Windows erop zetten kan wel zo te zien, maar erg handig vind ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Polster schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:39:
Ik heb nu ook Navigon 4.0 voor Andriod. Ik heb sinds ik het in mei heb aangeschaft nooit een kaartupdate ontvangen of gedownload dus die Freshmaps zijn wel toegevoegde waarde/verdien model. Weet iemand alleen hoe je kan zien van welk kwartaal de maps zijn die je hebt?
Tja, gemiste kans?

Latest Map Guarantee

Belangrijk: Deze service is alleen binnen 30 dagen na het eerste gebruik van het apparaat
gratis!

De Q informatie is (bij PNA) te zien via opties > instellingen > weergave van kaart > laatste pagina

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
breinonline schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:50:
Grrrrr... Ik dacht vandaag de kaarten van het nieuwe kwartaal wel even op de Navigon 70 te zetten. Niet dus. Blijkt dat er wat gewijzigd is in OS X 10.6.6 en hoger waardoor de navigon niet meer kan updaten aan de Mac. Maar dat kan gelukkig met een firmware update verholpen worden. De firmware update kan alleen onder Windows plaatsvinden of via een microSD kaartje. Die laatste had ik nog liggen, dus een zip bestand gedownload, op het kaartje geplaatst en de navigon herstart. Vervolgens moet je de aanwijzingen op het scherm volgen. Apparaat beveelt aan om de batterij vol te hebben of hem op de stroom aan te sluiten. Je kan alleen op de knop ok klikken en dan herstart hij. Vervolgens weer hetzelfde scherm in een loop...

Dan maar updaten op Windows, bootcamp aangeslingerd, Navigon Fresh software geinstalleerd, firmware update kan alleen via de software en die bepaald zelf of er iets te updaten is. Hij vind niets, dus ik kan de firmware niet updaten 8)7

Kaarten op Windows erop zetten kan wel zo te zien, maar erg handig vind ik dat niet.
Dus je hebt de zip file binnengehaald en alles uitgepakt naar de root van een (micro)SD en deze daarna in het apparaat geplaatst terwijl deze aanstond? Het volgende heb je zien gebeuren op je scherm (countdown)?

*********************************************************************************************************************
Topaz image v2.03 Update procedure.
*********************************************************************************************************************
1. Copy the ApLoader.bin, config.txt, LPHandle.bin, xL_CPlus.bin, NK_64.nb0, NK_128.nb0, splash.rgb, UpdateMe.exe to your microSD memory card.
2. Insert the card to slot. Power the device on.
3. -at WinCE mode:
run UpdateMe.exe, wait for the update action complete, it will countdown about 10 seconds, then it will auto reboot.
-not at WinCE mode:
UpdateMe.exe will execute automatically, wait for the update action complete, it will countdown about 10 seconds, then it will auto reboot.
4. And the update procedure done.

Note: If you'd like to let device enter the WinCE mode, please copy /create a "wince.reg" into My Flash Disk (or Storage Card).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

hardware-lover schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:32:
[...]

Dus je hebt de zip file binnengehaald en alles uitgepakt naar de root van een (micro)SD en deze daarna in het apparaat geplaatst terwijl deze aanstond?
Ja :)
Het volgende heb je zien gebeuren op je scherm (countdown)?
Nee. Hij waarschuwt eerst dat je batterij moet zijn volgeladen of het apparaat op de stroom moet worden aangesloten. Er zit een knop ok onder. Als ik op de knop druk reboot het apparaat en krijg ik weer hetzelfde scherm. Als ik niet op de knop druk blijft het scherm in beeld, hij gaat niet zelf verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harde reset ook al geprobeerd?

How do I perform a hardreset?
Antwoord:

Please note: While performing a hardreset, all your personal
settings will be deleted. We therefore recommend you to make a data backup first, if possible. Detailed information about performing a data backup can be found here.

The instructions for a hardreset are depending on the type of device. To perform a hardreset, please choose your device from the list below and follow the instructions.

For the NAVIGON 20s, NAVIGON 40s and NAVIGON 70s series:

1. With the power button pressed and held, press the
reset button on the bottom of your device by using
a thin object until the device switches off.

2. Wait 3 seconds and press the power button again
until the device switches on.

3. Reset the device to the factory settings.

How can I reset my navigation device or my navigation software to the factory settings?

To reset your navigation device or navigation software to the delivery settings, proceed as follows:

1. Go to "Options" - "settings" - "Options" - "Factory Settings".

2. In the next display window click on "Yes".

Attention: Resetting to Factory Settings will also delete all saved destinations and routes
(last destinations, favourites, home address, etc.).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ja, ook die had ik geprobeerd. Dat maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dan ben ik voor nu even flabbergasted ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Welke van de 2 in volgend vergelijk is nu eigenlijk het beste? Prijzen zijn hetzelfde, en ik zie wel enkele verschillen, maar men zou toch denken dat de live versie tenminste duurder zou zijn. Zowel de premium als de live hebben zaken die ik kan gebruiken, maar waarom heeft de ene het wel en de andere niet 8)7

http://www.navigon.com/po...31&action=add&produktUrl=

[ Voor 12% gewijzigd door Acemath op 23-10-2011 16:29 . Reden: Linkie vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Welke vergelijking?

Ah

Even op NL klikken bovenin en dan is ie in het Nederlands.
De vergelijking van de 70Plus Live vs welke?

[ Voor 125% gewijzigd door EWK op 23-10-2011 16:32 . Reden: Linkje gezien :) ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
EWK schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:30:
Welke vergelijking?

Ah

Mijn Frans loop niet zo niet zo lekker helaas, dus kan je niet helpen.
Frans? Bij mij staat ie gewoon in het NL lol.

Sorry tegenover de Premium

Het gaat me vooral over de mobiele flitspalen. Nochtans lijkt me de Premium meer mogelijkheden te hebben, enkel staan de mobiele flitspalen daar niet bij :(

[ Voor 26% gewijzigd door Acemath op 23-10-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ja, vreemd dat bijvoorbeeld de premium niet alle features heeft, maar dat ze elkaar aanvullen.
Je zou zeggen dat de premium een klasse hoger is.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
V.w.b. software en mogelijkheden is de Premium de meest complete uitvoering. Daarbij heeft de Premium als extra hardware de bewegingcensor en de Plus de Live module ingebouwd. Aangezien beide verder v.w.b. specificaties identiek zijn dien je dus een keuze te maken voor de live functies of de wijze van bedienen.
De (mobiele) verkeerscontroles worden al langer, bij diverse modellen, via TMC doorgegeven als politie-controle in het TMC overzicht. Wat er extra gemeld wordt door de live uitvoering is niet geheel duidelijk.
Blijkbaar zijn alle Premium modellen al voorzien van de live optie echter (nog) niet actief. Als dat werkelijk het geval is dan zou de Premium de beste keuze zijn, live functies kunnen dan altijd geactiveerd worden, na aankoop van een aparte live module.

Blijkbaar niet meer verkrijgbaar?
Afbeeldingslocatie: http://www.navigon.com/export/sites/default/common/images/live_services/Template_geraete_liveservices_erweitern_livemodul.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 23-10-2011 18:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

TMC (pro) werkt in het buitenland top ja, maar in Nederland voor geen meter.
Alleen de hele grote files en controles pakt hij op en omleidingsroutes nauwelijks.
Als je dat vergelijks met DLD en bijvoorbeeld Frankrijk dan is dat een wereld van verschil.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
hardware-lover schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:02:
V.w.b. software en mogelijkheden is de Premium de meest complete uitvoering. Daarbij heeft de Premium als extra hardware de bewegingcensor en de Plus de Live module ingebouwd. Aangezien beide verder v.w.b. specificaties identiek zijn dien je dus een keuze te maken voor de live functies of de wijze van bedienen.
De (mobiele) verkeerscontroles worden al langer, bij diverse modellen, via TMC doorgegeven als politie-controle in het TMC overzicht. Wat er extra gemeld wordt door de live uitvoering is niet geheel duidelijk.
Blijkbaar zijn alle Premium modellen al voorzien van de live optie echter (nog) niet actief. Als dat werkelijk het geval is dan zou de Premium de beste keuze zijn, live functies kunnen dan altijd geactiveerd worden, na aankoop van een aparte live module.
Hartelijk bedankt voor de info. Hier kan ik wat mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 16:34
Kijken over er nog leven in deze thread zit:

Ik overweeg om naast mijn HTC One X ook een tablet te kopen. Op mijn One X draait Navigon prima. Vraag is: gaat Navigon ook (goed) draaien op een tablet met een 1900x1200 resolutie (Sony Experia Z)? Ik heb al een rondje op Internet gemaakt maar wordt niet wijzer, ook niet op de Navigon site. Iemand een idee?

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
:|
Robus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:23:
Kijken over er nog leven in deze thread zit:

Ik overweeg om naast mijn HTC One X ook een tablet te kopen. Op mijn One X draait Navigon prima. Vraag is: gaat Navigon ook (goed) draaien op een tablet met een 1900x1200 resolutie (Sony Experia Z)? Ik heb al een rondje op Internet gemaakt maar wordt niet wijzer, ook niet op de Navigon site. Iemand een idee?
Het draait hier op een Nexus 7 als een zonnetje, maar hoe het gaat in jouw geval is.gewoon uit proberen.
Je moet er wel zeker van zijn dat je.tablet een gps heeft, maar dat spreekt voor zich.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Klopt het dat er nog maar weinig Navigon apparaten in de winkels/webshops te vinden zijn? De mijne is vorige week gestolen (4310max) en wil er wel weer een omdat ik de interface en het gebruik wel prettig vind (ook heb ik er nog een kaartupdate tot 2015 op zitten).

[ Voor 9% gewijzigd door Eraser127 op 28-07-2013 19:10 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Eraser127 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:05:
Klopt het dat er nog maar weinig Navigon apparaten in de winkels/webshops te vinden zijn? De mijne is vorige week gestolen (4310max) en wil er wel weer een omdat ik de interface en het gebruik wel prettig vind (ook heb ik er nog een kaartupdate tot 2015 op zitten).
Klopt helemaal. Navigon is enige tijd geleden overgenomen door Garmin en er is niets meer aan PNA's beschikbaar volgens de Navigon website. Hier en daar nog een verloren apparaat als nieuw te koop en daarnaast wel een redelijk aanbod op Marktplaats. V.w.b. je kaart_updates, die zijn volgens mij aan het apparaat gekoppeld dus je zult contact met Navigon op moeten nemen om dat anders geregeld te krijgen, als ze daaraan mee zouden willen gaan werken, dat is nog maar de vraag.

Aan alles komt een einde, dus ook aan het Navigon PNA tijdperk en de ontwikkeling van hun toch wel rijke PNA navigatie-software. Ze hebben de weg gewezen aan de concurrent, zoals TT. Navigon was in Duitsland een behoorlijk bekende maar verder hield het wel op. Ik heb het flink wat jaren met plezier gebruikt, zelfs nog aangepaste software ontwikkeld, en heb nu nog diverse PNA's in de kast liggen waarop de Navigon software draait maar ik heb de actualiteit al een tijd niet meer actief gevolgd. Nu is er enkel nog de smartphone ondersteuning, eens kijken hoe lang dat nog gaat duren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Ah vandaar, die overname wist ik. Maar weet je dan ook als "ontwikkelaar" wat er qua interface en gebruik het dichtst bij in de buurt komt qua ander merk? Moet nu dus naar een ander merk gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Eraser127 op 29-07-2013 11:56 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Misschien een nieuwe Garmin, ze zullen Navigon tenslotte niet voor niets over hebben genomen? Misschien vind je daarbij het meeste aan het bekende Navigon gevoel terug?

http://sites.garmin.com/nuvi/?lang=nl&country=NL#models

En anders Marktplaats op voor een leuke aanbieding (bij je in de buurt), waarbij ik nog even op wil merken om de 7210/7310 links te laten liggen. Dat model is altijd een buitenbeentje geweest en heeft de nodige nukken. De originele software op het apparaat is verre van betrouwbaar en indien men deze (handmatig) wil vervangen dan verliest men allerlei functies omdat de hardware zo afwijkend is van de rest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 18:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik vind het ook balen. Onze 1210 begint het ook zo langzamerhand genoeg te vinden. Maar ik ben toch wel erg gecharmeerd van zowel de hardware (lekker klein en simpel) als de software (zeer duidelijk en overzichtelijk),
Mogelijk dan toch maar de androidversie aanschaffen op den duur.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Idd nog niet aan marktplaats gedacht. Staan een hoop apparaten op. Mogelijk wordt het een 60 of 70 -serie apparaat.

Edit: het wordt een 6310 met upgrade naar 70 premium. Ben benieuwd.

[ Voor 91% gewijzigd door Eraser127 op 29-07-2013 23:36 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Yay, Navigon 70 Premium (6310) is binnen. Helaas werkte mijn kaartenupdate niet (geregistreerd voor 4310max), maar een belletje naar de helpdesk en ze hebben het veranderd _/-\o_ Nu kan ik gewoon tot 2015 mijn kaartupdates doen (van 4310max naar 70 Premium). 8) 8) 8)

My Discogs

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn Navigon 8110 upgrade (naar 8310).
Nu keek ik op hun website en ze bieden helemaal geen PNA's meer aan, maar dat blijkt al langer zo, zoals hierboven staat.

Toch echt wel jammer hoor dat Garmin de stekker uit de PNA's heeft gehaald.
Ik vind Garmin nog steeds erg lelijk qua software. TT heeft de afgelopen jaren wel iets meer geinnoveerd in de software, welke keuze het ook wordt, ik zal Navigon wel gaan missen denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door EWK op 19-12-2013 17:46 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 18:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Daar ben ik het helemaal mee eens. Onlangs uit pure noodzaak een TomTom gekocht in plaats van een Navigon, hun software blijft toch de betere! En helemaal over gaan op navigatie op de telefoon is het voor mij ook nog niet. Daarnaast vind ik de prijzen die gevraagd worden voor enkel software behoorlijk aan de hoge kant, vergeleken met de prijzen die voor PNA's gevraagd wordt.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Misschien toch iemand die me kan helpen?

Mijn Navigon 70 premium (6310 upgrade) blijft sinds vorige week met aanzetten nu hangen op het splashscreen, je hoort geen geluid en ziet geen (pijltjes) animatie. Wel of geen geheugenkaart er in maakt niet uit. Tevens werkt de usb connectie ook niet om er wat mee te doen (waarschijnlijk omdate windows CE oid niet doorlaad?)

Ik heb wel gegoogled, maar daar kom ik ook niet echt verder dan hoe je via een omweg je favorites kan extracten.

[ Voor 13% gewijzigd door Eraser127 op 22-06-2014 12:55 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Eraser127 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:54:
Misschien toch iemand die me kan helpen?

Mijn Navigon 70 premium (6310 upgrade) blijft sinds vorige week met aanzetten nu hangen op het splashscreen, je hoort geen geluid en ziet geen (pijltjes) animatie. Wel of geen geheugenkaart er in maakt niet uit. Tevens werkt de usb connectie ook niet om er wat mee te doen (waarschijnlijk omdate windows CE oid niet doorlaad?)

Ik heb wel gegoogled, maar daar kom ik ook niet echt verder dan hoe je via een omweg je favorites kan extracten.
Ik heb even op diverse Duitse fora gezocht, daar kwam ik nogal eens in mijn actieve Navigon periode. Zoals ik het op diverse plaatsen lees geven de problemen die jij hebt aan dat er een hardware defect is opgetreden. Indien dat werkelijk het geval is dan is opsturen ter reparatie het enige maar ik verwacht dat dat geen haalbare kaart zal worden. Je zou nog een harde reset uit kunnen voeren maar dan raak je wel al je instellingen en favorieten kwijt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Zal dat idd proberen en anders openmaken. Was er erg content mee qua looks en gebruik.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Waarom neem je niet gewoon opnieuw contact op met de helpdesk?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

zou idd ook kunnen, zal ze morgen eens bellen

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Heb het apparaat (Navigon 6350 PR70) kort na m'n vorige post opgestuurd en dan zou ik een antwoord krijgen met wat kosten/reparatie mogelijkheden zijn. Heb het apparaat nu terug en het moederbord is vervangen en ik hoef de kosten niet te betalen O+

My Discogs

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste