Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Afgelopen week men oude tomtom one benelux verkocht en zojuist een Navigon 3310 Max Eurpa met TMC besteld, ik ben benieuwd of ik tevreden ben en geen spijt ga krijgen van deze aankoop :)

Besteld bij wehkamp met de kortings vierdaagse voor ca. 140 euro incl. verzending, leek me een nette prijs :)

[ Voor 23% gewijzigd door -Thunder- op 25-04-2010 22:47 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd TT7 gebruikt maar lees steeds meer positieve ervaringen over navigon.
Ik heb dus de 30 dagen trial gedownload van de site van navigon.
Het is een bestand van 360MB die ik in een mapje Navigon heb geplaatst op de opslagkaart van mijn Sony Ericsson Xperia X1 met WM6.1 die volgens Navigon wel moet werken.

Als ik nou erop klik krijg ik alleen een "pling" waarschuwingsgeluidje, het kan niet geopend worden. Wat doe ik fout. Op de website van Navigon krijg ik verder geen informatie en op de mail reageren ze niet.

Cheers,
Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:08:
Ik heb altijd TT7 gebruikt maar lees steeds meer positieve ervaringen over navigon.
Ik heb dus de 30 dagen trial gedownload van de site van navigon.
Het is een bestand van 360MB die ik in een mapje Navigon heb geplaatst op de opslagkaart van mijn Sony Ericsson Xperia X1 met WM6.1 die volgens Navigon wel moet werken.

Als ik nou erop klik krijg ik alleen een "pling" waarschuwingsgeluidje, het kan niet geopend worden. Wat doe ik fout. Op de website van Navigon krijg ik verder geen informatie en op de mail reageren ze niet.

Cheers,
Arnold
Er klopt al het een en ander niet om mee te beginnen.
De WM versie van de software is bijna 2 Gig. Dus jouw bestand is te klein.
Verder hoor je het bestand op je pc te activeren en dan op de kaart te zetten.
Dan installeert het zichzelf op je mobiel.
Maar dat staat allemaal in de handleiding.
Je kunt ook de nodige (engelstalige) info krijgen de de FAQ afdeling van de navigon site.

Groet, Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Gisteren kreeg ik iets te horen wat ik nog nooit eerder gehoord had...
Vriendin had een 1310 gekocht bij de Makro, eind vorig jaar ergens.

batterij van dat kreng is altijd/snel leeg, snelle gps fix kan je vergeten (bent op plaats bestemming voor apparaat weet waar hij is...) en vriendin is er alles behalve happy mee...

Met ding naar de Makro, na half uur wachten (vrouwtje gaf eerst uitleg hoe een mp3 speler werkte...) werd ons verteld dat ze de pna wel op willen sturen, maar waarschijnlijk gelijk weer retour zou komen omdat hij opgeladen werd via de autolader.

Slaat dat ook daadwerkelijk ergens op? Volgens haar moesten we dat ding eerst maar eens via een pc of netstroom opladen, omdat de lader van de auto dat ding lang niet vol genoeg zou krijgen. m'n 2110max heeft daar geen problemen mee.

Daarnaast was volgens haar het fix probleem op te lossen door in te stellen dat hij niet zoveel satellieten moest gebruiken voor een fix... Ik weet dat Tomtom (vroeger iig..) kon laten zien waar en hoeveel satellieten hij verbinding had, maar met m'n navigon heb ik dat nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder opties kun je GPS info aanklikken. Daar zit weer een instellingen menu onder, als ik me niet vergis.
Heb zelf MN7 op een Windows Mobile telefoon, maar de menustructuur van Navigon is vrijwel altijd hetzelfde.
Tenminste... Bij de apparaten die ik in een grote electronicaketen aantrof....

Groet, Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Da's dus 2x een l@l verhaal van die medewerkster.

Het enige wat nog wel eens wil helpen is een HARDE reset en anders zelf een RMA aanvragen bij Navigon.

Ik heb op een Duits forum gelezen dat er wel meer problemen zijn met de GPS ontvangst bij o.a. de 1310.
Niet dralen, als een harde reset niet wil werken dan naar Navigon terugsturen.
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:09:
Gisteren kreeg ik iets te horen wat ik nog nooit eerder gehoord had...
Vriendin had een 1310 gekocht bij de Makro, eind vorig jaar ergens.

batterij van dat kreng is altijd/snel leeg, snelle gps fix kan je vergeten (bent op plaats bestemming voor apparaat weet waar hij is...) en vriendin is er alles behalve happy mee...

Met ding naar de Makro, na half uur wachten (vrouwtje gaf eerst uitleg hoe een mp3 speler werkte...) werd ons verteld dat ze de pna wel op willen sturen, maar waarschijnlijk gelijk weer retour zou komen omdat hij opgeladen werd via de autolader.

Slaat dat ook daadwerkelijk ergens op? Volgens haar moesten we dat ding eerst maar eens via een pc of netstroom opladen, omdat de lader van de auto dat ding lang niet vol genoeg zou krijgen. m'n 2110max heeft daar geen problemen mee.

Daarnaast was volgens haar het fix probleem op te lossen door in te stellen dat hij niet zoveel satellieten moest gebruiken voor een fix... Ik weet dat Tomtom (vroeger iig..) kon laten zien waar en hoeveel satellieten hij verbinding had, maar met m'n navigon heb ik dat nog niet gezien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Harde reset idd al gelezen, keer gedaan... ding keer aan pc gehangen om te kijken of er nieuwere software was, maar ook dat niet geval.

Of batterij nu vol loopt door stroom uit pc, auto of lichtnet... volle batterij is volle batterij.
Lijkt me zelfs dat een auto wat meer kan leveren dan een pc.

Zal weleens bij Navigon kijken... raar gedoe bij de Makro, ipv zeggen 'we laten het maken' een heel lulverhaal ophangen. Klant voor me kwam met een mp3 spelertje en daar waren ze eerst half uur bezig met uitleggen hoe apparaat zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo allemaal. Ik ben niet helemaal nieuw op Tweakers, maar wel in dit topic. Na veel gezoek binnen en buiten dit topic heb ik al veel antwoorden gevonden, maar sommige vragen heb ik ook op dit tijdstip nog steeds niet zelf kunnen beantwoorden. Dus hier komt 'ie:

Het gaat over de Navigon 6350 Live:
  • Hoe bevalt in het gebruik de kwaliteit van het scherm, in vergelijking tot de 4xxx en 8xxx modellen? Vooral op het gebied van contrast, reflectie etc. in de auto.
  • Idem voor de speaker: Helder genoeg? Luid genoeg?
  • Volgens Navigon heeft dit model Bluetooth, maar volgens vele winkels en reviewsites niet. Wie heeft gelijk?
  • Op de meeste screenshots zie je je eigen, werkelijke snelheid niet, maar op een enkele wel. Is het mogelijk om je eigen snelheid permanent in beeld te hebben?
  • Doe zit het met de 6350 "Michelin Edition"? Zit daar dezelfde houder, 2 jaar Live e.d. bij inbegrepen?
  • Nog hints / tips waarom ik toch voor een 4xxxx (minder features), 8xxxx (bijna 2x zo duur) of TomTom (traaaaaage schermweergave en nog slechtere support doro de fabrikant) zou moeten gaan?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Kan op 1 vraag antwoord geven met mijn 1410AB waar dus ook gewoon Navigon MN7 op zit: je snelheid kan je continu later weergeven. Zelfde als je rijrichting en de hoogte. Alleen dit wordt vrij klein weergegeven. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Normaal gesproken heeft iedere 6350 Live een bluetooth module, dit kun je ook zien aan het telefoonsymbool in het display. Of er bij de viaMichelin uitvoering een uitzondering op gemaakt is lijkt me enigszins sterk, ik verwacht dat zij de apparatuur rechtstreeks bij Navigon inkopen. Ik zie trouwens, voornamelijk op Franse sites, dat er net zo vaak nee als ja bij bluetooth vermeld is.

Duitstalige test.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Hmm, dat met die externe live-box is toch wel een nadeel, aangezien we hem in 2 auto's willen gebruiken.
Dus nu de volgende vragen:

- Zijn de live-boxen ook los te koop?
- Zijn de live-boxen van de verschillende modellen, hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Is los leverbaar, is helaas voor enkele modellen maar geschikt. Er is maar één uitvoering.
EgMaf schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:30:
Hmm, dat met die externe live-box is toch wel een nadeel, aangezien we hem in 2 auto's willen gebruiken.
Dus nu de volgende vragen:

- Zijn de live-boxen ook los te koop?
- Zijn de live-boxen van de verschillende modellen, hetzelfde?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

hardware-lover schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:50:
Is los leverbaar, is helaas voor enkele modellen maar geschikt. Er is maar één uitvoering.
Snap ik niet dat ze dan geen firmware update doen voor andere/ouder (semi-high end) modellen zoals de 8310. Het zal wel niet kunnen blijkbaar.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:56
Kaart updates voor 2010 Q2 zijn beschikbaar via FreshMaps :)

http://twitter.com/NAVIGON_/status/14347989039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Thanks for the heads up.
Wordt wel tijd dat ze hun snelheid eens gaan verhogen, Europamaps downloaden duurt nu ruim twee uur.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Hmm, ik denk dat het toch maar een TomTom moet worden: Het apparaat gaat in verschillende auto's gebruikt worden, en dan moet de file-info wel gewoon beschikbaar blijven zonder allerlei gedoe met kabels.

Ben benieuwd of de TomTom Go 1000 de beloften (eindelijk...) waar gaat maken.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
File info is toch via TMC beschikbaar? Enkel niet via de Live methode.
EgMaf schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:23:
Hmm, ik denk dat het toch maar een TomTom moet worden: Het apparaat gaat in verschillende auto's gebruikt worden, en dan moet de file-info wel gewoon beschikbaar blijven zonder allerlei gedoe met kabels.

Ben benieuwd of de TomTom Go 1000 de beloften (eindelijk...) waar gaat maken.

Bedankt voor jullie hulp!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En de nieuwe situatie rondom Eindhoven staat er volgens mij nu ook correct op. d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
hardware-lover schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:29:
File info is toch via TMC beschikbaar? Enkel niet via de Live methode.

[...]
Klopt, en voor zover ik weet zit de TMC module / antenne in de Live box/kabel/extern ding.
Bovendien is dat externe geval goed voor betere verkeersinfo, vooral handig in het buitenland (waarTMC nog minder betrouwbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

EgMaf schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:09:
[...]

Klopt, en voor zover ik weet zit de TMC module / antenne in de Live box/kabel/extern ding.
Bovendien is dat externe geval goed voor betere verkeersinfo, vooral handig in het buitenland (waarTMC nog minder betrouwbaar is)
De TMC antenne zit in de laderkabel verwerkt.
In het buitenland heb ik TMC pro, die werk juist zeer betrouwbaar.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q2 kaarten zijn beschikbaar!
Misschien toch maar eens die live update kopen....
TMC heb ik op m'n MN7 Windows Mobile via een GNS FM9 BT-Y ontvanger/bluetooth module.
Werkt als een tierelier. De TMC info wordt nu via de autoantenne binnengehaald en zorgt OVERAL voor een goede ontvangst.

Groet, Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik wil m'n proef-versie van Navigon Windows Mobile ook updaten naar de nieuwe kaarten.

Als ik bij Navigon Fresh op "download kaarten & service" klik, moet ik eerst mijn apparaat registreren (HTC HD2).
Dit lukt echter niet, krijg een foutmelding: "Tijdens de registratie van uw apparaat is een fout opgetreden. Neem contact op met de klantenservice van Navigon.".

Ik heb al een account bij Navigon aangemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vimana op 21-05-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je wilt op een proefversie de laatst beschikbare kaarten gratis in het bezit krijgen?
Vimana schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:29:
Ik wil m'n proef-versie van Navigon Windows Mobile ook updaten naar de nieuwe kaarten.

Als ik bij Navigon Fresh op "download kaarten & service" klik, moet ik eerst mijn apparaat registreren (HTC HD2).
Dit lukt echter niet, krijg een foutmelding: "Tijdens de registratie van uw apparaat is een fout opgetreden. Neem contact op met de klantenservice van Navigon.".

Ik heb al een account bij Navigon aangemaakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik denk dat een andere auto_lader al voldoende is voor "gewone" TMC ontvangst omdat de TMC hardware inderdaad in de PNA geplaatst is en niet in het laadsnoer.
Dit zou je eenvoudig kunnen testen met de meegeleverde USB<>mini-USB-kabel voor de PC-connectie. Deze werkt normaal gesproken namelijk ook als antenne (waarvan akte).
EgMaf schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:09:
[...]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 21:27
hardware-lover schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:34:
Je wilt op een proefversie de laatst beschikbare kaarten gratis in het bezit krijgen?

[...]
Ja, is dat zo vreemd? :) Het zou een 30-dagen volledig functionerende versie moeten zijn. Ik heb er ook gewoon toegang tot file info mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nee hoor, dat is helemaal niet vreemd :)

Volgens mij kun je de software ook volledig uitproberen met wat oudere kaarten, het gaat tenslotte om de werking daarvan en niet of elk kaart_detail of up to date is.

Het zou toch wel vreemd zijn dat Navigon de nieuwe kaarten niet gratis beschikbaar zou stellen aan eindgebruikers die echt wat aangekocht hebben en wel aan de testers van de software?

Mocht je besluiten tot registratie, en dus aankoop van de software, dan heb je volgens mij ook recht op een "gratis" update van de laatst uitgekomen kaarten.

Edit: mijn laatste opmerking is inderdaad correct;

Latest Map Garantie
Gegarandeerd de nieuwste kaarten

Als er binnen de eerste dertig dagen na activering van de software nieuwe kaarten uitkomen, kunt u het actuele kaartenmateriaal van NAVIGON kosteloos downloaden.
Vimana schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:47:
[...]

Ja, is dat zo vreemd? :) Het zou een 30-dagen volledig functionerende versie moeten zijn. Ik heb er ook gewoon toegang tot file info mee.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 21-05-2010 14:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Nou nou, het heeft even geduurd maar ik heb een oplossing gevonden voor het probleem dat Fresh zegt dat er geen MN-software op het systeem staat.
Of ik het nooit eerder geprobeerd heb of dat het nu ineens werkt met de nieuwe Fresh durf ik niet te zeggen maar het is eigenlijk verrekte simpel.

Het werkt alleen als je nog een backup hebt staan, dus doe dit niet als je die niet hebt!
Gooi het hele kaartje leeg en ga naar Fresh om een backup terug te zetten.
Als dat gelukt is herkent Fresh je apparaat weer.
Heel maf, want gewoon de backup terug zetten werkt niet, je moet hem echt op een leeg kaartje terug zetten. 8)7.

Nog leuker:
Ben ik nu na een jaar kloten eindelijk weer aan het updaten, passen de nieuwste kaarten niet meer op het SD-kaartje. :')
Har-di-fucking-har-har. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sinds gisteren de Navigon 6310 Europe 40.
Ik installeerde Fresh, vulde m'n code in voor 2 jaar mappen, downloadde de mappen (2400 mb) en het overpompen op de gps kon beginnen.. Plots was er een error en herkende de software de gps niet meer.

Blijkbaar zijn enkel Frankrijk, België, Duitsland en nog 'n paar onbelangrijke landen overgezet. Nederlands, Spanje, Italië, Zwitserland (vooral spanje en nederland zou ik nodig hebben), etc niet...

Gezien 't 'n gloednieuw product was (en er op het bijzittende blaadje stond: "Download Fresh software, install software, connect device, switch device on, start Fresh, create account, enter activation code, download maps" deed ik dit dus als eerste ding.. 'n backup zou ik nemen nadat alle mappen waren geupdate.

Na wat rondzoeken merkte ik dat het bestand 'version.xml' de volle 0 kb groot is (leeg maw). 'n aantal fora afsnuisteren deed me vinden dat 't waarschijnlijk daar aan ligt (http://www.filippobesana....t_detect_a_navigon_device).

Dit is waarschijnlijk 't zelfde probleem als Gonadan hierboven had.. alleen heb ik geen backup natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Hier heb je de inhoud van die version.xml, productID kan mogelijk niet kloppen;
Open het xml bestand met kladblok en daarna copy/paste onderstaande lijst.

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<config>
<software>
<version>7.5.4</version>
<build>627</build>
<brand>NAVIGON_EU</brand>
<platform>6310</platform>
<copyright>Navigon AG, Copyright (c) 2009</copyright>
<productprefix>N7</productprefix>
<productid>N7MMZYTZT1EQMV5</productid>
<id>010FEH7BLM</id>
</software>
<content>
<ovm>
<name>Overmap Edition</name>
<version>2009.03.12</version>
</ovm>
<ovm>
<name>PoiWarner</name>
<version>2009.05.04</version>
</ovm>
<ovm>
<name>RealityView(C) ZENRIN EUROPE GmbH 2009</name>
<version>1.0.0</version>
</ovm>
<ovm>
<name>Clever Parking</name>
<version>2009.04.15</version>
</ovm>
<paytmc>
<name>PremiumTMC-UK@Traffic Master2009</name>
<version>1.0.0</version>
</paytmc>
<paytmc>
<name>PremiumTMC-FR@ViaMichelin2009</name>
<version>1.0.0</version>
</paytmc>
<paytmc>
<name>PremiumTMC-FIN@Destia Traffic2009</name>
<version>1.0.0</version>
</paytmc>
<paytmc>
<name>PremiumTMC-NOR@Destia Traffic2009</name>
<version>1.0.0</version>
</paytmc>
<paytmc>
<name>PremiumTMC-SWE@Destia Traffic2009</name>
<version>1.0.0</version>
</paytmc>
<paytmc>
<name>PremiumTMC-AUT@Asfinag2009</name>
<version>1.0.0</version>
</paytmc>
</content>
</config>

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ah hardware-lover, nu je er toch bent. ;)
Jij hebt ervaring met POI-warner voor zover ik weet.
Ik heb hem eindelijk draaien (kolere wat is die meldingstoon hard) en heb archie's campings erop gezet.
Dat was al een gekloot maar nu wil ik graag naar een POI navigeren in een omgeving waar ik nog niet ben.
POI tonen in de huidige omgeving werkt prima, maar volgens de website kan je via de kaart ook een punt kiezen en in die omgeving zoeken.
Dat lukt dus helaas niet, ik krijg alleen resultaten uit mijn eigen omgeving, heb jij dat wel eens gedaan?

wat houdt een oranje logo'tje eigenlijk in?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt!
Enig idee waar ik mijn 'productid' kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Eerlijk gezegd heb ik er heel erg weinig mee gespeeld, ik kan volstaan met de POI's die binnen de Navigon software beschikbaar zijn. Dat worden er ook alleen maar meer.

Oranje logo-tje? Binnen POIWarner?
Gonadan schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:12:
Ah hardware-lover, nu je er toch bent. ;)
Jij hebt ervaring met POI-warner voor zover ik weet.
Ik heb hem eindelijk draaien (kolere wat is die meldingstoon hard) en heb archie's campings erop gezet.
Dat was al een gekloot maar nu wil ik graag naar een POI navigeren in een omgeving waar ik nog niet ben.
POI tonen in de huidige omgeving werkt prima, maar volgens de website kan je via de kaart ook een punt kiezen en in die omgeving zoeken.
Dat lukt dus helaas niet, ik krijg alleen resultaten uit mijn eigen omgeving, heb jij dat wel eens gedaan?

wat houdt een oranje logo'tje eigenlijk in?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:42:
Eerlijk gezegd heb ik er heel erg weinig mee gespeeld, ik kan volstaan met de POI's die binnen de Navigon software beschikbaar zijn. Dat worden er ook alleen maar meer.

Oranje logo-tje? Binnen POIWarner?
Hmm, ik dacht dat jij fanatiek gebruiker was, verkeerd gedacht dus.
Het POI-Warner logo'tje, dat is normaal groen maar wordt soms oranje en dan kan je er niets mee.

De standaard POI van Navigon bevat geen campings en dergelijke, de rest is prima inderdaad.
Misschien toch mijn tweakertalenten eens loslaten op die POM-bestanden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Misschien onder de product_informatie binnen de software?
Mogelijk heb je die helemaal niet nodig want volgens mij zijn, bij gebruik van de juiste software, je inlog_gegevens voldoende voor het krijgen van die updates waar je recht op hebt.

Als er tijdens het updaten naar het apparaat wat mis is gegaan dan heb je kans dat alles nog in de temp directory terug te vinden is. Via Fresh kun je zien waar die temp. locatie is op je harde schijf.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:52:
bedankt!
Enig idee waar ik mijn 'productid' kan vinden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik ben nog steeds een fanatiek Navigon hobby-ist maar dit geldt niet voor POIWarner. ;)
Gonadan schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:48:
[...]

Hmm, ik dacht dat jij fanatiek gebruiker was, verkeerd gedacht dus.
Het POI-Warner logo'tje, dat is normaal groen maar wordt soms oranje en dan kan je er niets mee.

De standaard POI van Navigon bevat geen campings en dergelijke, de rest is prima inderdaad.
Misschien toch mijn tweakertalenten eens loslaten op die POM-bestanden. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:08:
Misschien onder de product_informatie binnen de software?
Mogelijk heb je die helemaal niet nodig want volgens mij zijn, bij gebruik van de juiste software, je inlog_gegevens voldoende voor het krijgen van die updates waar je recht op hebt.

Als er tijdens het updaten naar het apparaat wat mis is gegaan dan heb je kans dat alles nog in de temp directory terug te vinden is. Via Fresh kun je zien waar die temp. locatie is op je harde schijf.

[...]
Op't toestel (instellingen - opties - productinformatie) heb ik 'n code gevonden die'k heb ingevuld bij 'id'.
Alles werkt nu terug :D

Bedankt voor de snelle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiepp
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-03 10:55
Hi All,

Even een vraagje... Ik heb net een Navigon 1410-EUR-22 gekocht, en de laatste Q2-2010 maps daarop gedownload. Daar zit standaard Relaity View Light bij. De Reality View Pro variant is wel te downloaden via Navigon, maar voor de flinke prijs van 29,95.
Nu heb ik ook een IPhone met Navigon 1.6 daarop. Daarin zit wel de Reality View Pro...
Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om die Reality View Pro over te zetten naar de 1410???

Alvast dank!

Greetz
PpiepP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Mijn opa is toe aan een nieuw navigatiesysteem (hij heeft nu een Mio uit 2006 waar een kaart van 2006 opstaat en die niet te updaten is :X ). Ik ben voor hem aan het zoeken geweest en de Navigon 40 Plus leek me wel geschikt voor hem. Echter, omdat hij het systeem vooral voor vakantie zal gebruiken (hij is gepensioneerd en gaat meerdere keren per jaar op vakantie met de camper/auto + caravan) is het een eis dat er redelijk veel campings in de PIO's aanwezig zijn...dit is een vrij bizarre eis want er valt hierover namelijk niks te vinden op internet.

Mijn vraag is dus of iemand mij kan vertellen in hoeverre er campings staan in de PIO van de Navigon (40 plus)? :) (en eventueel welk systeem wel campings kan aangeven?)

[ Voor 3% gewijzigd door Cubic X op 29-07-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Camping POI's zijn rijkelijk gratis beschikbaar als kant en klare download maar voor Navigon helaas in mindere mate als je geen gebruik maakt van externe software (POIwarner bijv.).
Als van te voren duidelijk is welke camping bezocht gaat worden dan is daar wel een oplossing voor maar als het gaat om zoeken in de omgeving van de actuele locatie dan is het zonder extra software een no-go.

Ik heb even gekeken binnen andere navigatie_software (Primo) en daarbij zijn camping-POI's wel ruimschoots aanwezig.
Cubic X schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:20:
Mijn opa is toe aan een nieuw navigatiesysteem (hij heeft nu een Mio uit 2006 waar een kaart van 2006 opstaat en die niet te updaten is :X ). Ik ben voor hem aan het zoeken geweest en de Navigon 40 Plus leek me wel geschikt voor hem. Echter, omdat hij het systeem vooral voor vakantie zal gebruiken (hij is gepensioneerd en gaat meerdere keren per jaar op vakantie met de camper/auto + caravan) is het een eis dat er redelijk veel campings in de PIO's aanwezig zijn...dit is een vrij bizarre eis want er valt hierover namelijk niks te vinden op internet.

Mijn vraag is dus of iemand mij kan vertellen in hoeverre er campings staan in de PIO van de Navigon (40 plus)? :) (en eventueel welk systeem wel campings kan aangeven?)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Cubic X schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:20:

Zoals hiervoor al is aangegeven zijn de campings niet te vinden in Navigon POI's, maar de nieuwe modellen kunnen eindelijk POI's importeren via de Fresh software. Dus dit is te corrigeren.
Nu dit nog beschikbaar maken voor de oudere modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
buzzbuzz68 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:21:
Zoals hiervoor al is aangegeven zijn de campings niet te vinden in Navigon POI's, maar de nieuwe modellen kunnen eindelijk POI's importeren via de Fresh software. Dus dit is te corrigeren.
Nu dit nog beschikbaar maken voor de oudere modellen...
Echt? Dat is nogal goed nieuws!
Hopelijk wordt dat inderdaad met terugwerkende kracht mogelijk gemaakt voor oudere modellen.

Heeft iemand ervaring met een software upgrade?
Ik kan hem van 2110 max naar 4310 max upgraden, dat levert mij het volgende op:
• myroutes;
• TMC-commentaar;
• TMC-route info;
• text-to-speech;
• nieuwe talen;
• Q1 2010 kaart;
• nieuwe update flitspalen en clever parking;
• POI-klik voor extra info;
• geen picture viewer meer.

In mijn ogen worden dus voornamelijk de routes en TMC-info verbeterd, verder krijg je er wat updates bij die je misschien al had. (Q1 wel, flits nu even niet)
Clever Parking zal net als de Flitsinfo gewoon voor 1 jaar zijn waarna je er steeds weer voor moet betalen denk ik.
Voor 70 euro kan je hem upgraden, dat is iets minder dan de helft van de nieuwprijs.
Ofwel: Je betaalt eigenlijk gewoon de software omdat je al een apparaat hebt, niet geheel onlogisch.

Ook leuk dat je minimaal 4GB nodig hebt dus zal er een flinke SD-kaart moeten komen.
Zelfs het huidige materiaal past niet meer op de kaart die ik bijgeleverd kreeg. :X

Zouden de nieuwe functionaliteiten niet voor prestatieproblemen kunnen gaan zorgen?
De software groeit door, de hardware blijft dan misschien achter.

Ook wel grappig:
Bestelservice

Wij vinden veiligheid en klantenservice belangrijk. Uw voordelen op een rijtje:

* Volledig recht van teruggave
* Veilige betaling
* Bescherming van alle klantgegevens
* Snelle levering
en:
Let op:

* Bij de upgrade ontvangt u de volgende extra apparaattalen: Litouws, Roemeens en Sloveens.
* De functie Picture Viewer is na de upgrade niet meer beschikbaar.
* De upgrade omvat de nieuwste update voor de functies Clever Parking en Flitspalen-info.
* Downloadproducten zijn van het recht van teruggave uitgesloten.
* Persoonlijke adresgegevens en instellingen worden gereset.
* Reeds gekochte kaarten en services worden - voor zover aanwezig - overgedragen.
* NAVIGON adviseert voor de zekerheid om een backup te maken van uw bestaande navigatiesoftware in Fresh.
:+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gonadan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:50:
Ook leuk dat je minimaal 4GB nodig hebt dus zal er een flinke SD-kaart moeten komen.
Zelfs het huidige materiaal past niet meer op de kaart die ik bijgeleverd kreeg. :X

Zouden de nieuwe functionaliteiten niet voor prestatieproblemen kunnen gaan zorgen?
Logisch toch, er komen steeds meer wegen bij (betere dekking andere Europese landen), bovendien bevatten de kaarten meer info. Snelheid, scherpe bocht, harde zijwind e.d.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:42:
Logisch toch, er komen steeds meer wegen bij (betere dekking andere Europese landen), bovendien bevatten de kaarten meer info. Snelheid, scherpe bocht, harde zijwind e.d.
Het is hardstikke logisch dat je een grotere kaart nodig hebt als je een upgrade doet.
Ik vind het absoluut niet logisch dat mijn kaart die ik bij het apparaat kreeg nu te klein is voor de kaarten die ik erbij kreeg.
Toen ik hem kocht was het gewoon een compleet pakket: Navigon, kaart en heel Europa. Nu passen de kaartupdates er niet meer op.
Dat vind ik erg slecht, het pakket wat ik kocht groeit dus uit zijn eigen jasje. Dat geeft mij het gevoel dat ze er een minimale SD-kaart bijgeleverd hebben. Besparing?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het toevoegen van "eigen" POI's bij de nieuwe modellen staat als volgt beschreven;

MyPOIs: Eigen POI's
U kunt bestanden met eigen POI's samenstellen. Het navigatiesysteem
moet in een bepaalde map kunnen beschikken over deze bestanden.
Wanneer u eigen POI's voor de navigatie wilt selecteren, vindt u deze
onder de POI's in de categorie MyPOIs. Elk bestand met eigen POI's
wordt als subcategorie vermeld. Elke subcategorie kan een zelf
aangemaakt pictogram hebben waarmee uw bestemmingen op de kaart
worden weergegeven.

Opmerking: Het navigatieapparaat kan maximaal 10.000 POI's inlezen.
Deze bestemmingen mogen in maximaal 40 subcategorieën zijn
onderverdeeld.

Ik heb dit even uitgetest met de software van een NAVIGON 70 Premium en dat lijkt inderdaad goed te lukken. Bij de oudere software is het toevoegen van eigen POI's niet selecteerbaar en dus (nog) niet mogelijk.

De software_upgrade van 21x0Max naar 4310Max draait soepel en snel, ik heb hem al een tijdje in gebruik op een 2150Max (waarbij naast de Picture-viewer ook BlueTooth verloren gaat).
Ik gebruik echter de non-flash uitvoering en kan zodoende terug naar de oude en originele 21x0Max software.

Die upgrade is overigens tijdelijk ook een stuk voordeliger geweest, 70 euro vind ik dat echter niet waard en dit zou ik er zelf niet aan uit willen geven.

2GB aan opslag is nog steeds voldoende als je niet alle landen op je kaartje zet en wil je wel alles op je kaartje dan heb je inderdaad 4GB nodig.
[...]

Echt? Dat is nogal goed nieuws!
Hopelijk wordt dat inderdaad met terugwerkende kracht mogelijk gemaakt voor oudere modellen.

• myroutes;
• TMC-commentaar;
• TMC-route info;
• text-to-speech;
• nieuwe talen;
• Q1 2010 kaart;

In mijn ogen worden dus voornamelijk de routes en TMC-info verbeterd, verder krijg je er wat updates bij die je misschien al had. (Q1 wel, flits nu even niet)
Clever Parking zal net als de Flitsinfo gewoon voor 1 jaar zijn waarna je er steeds weer voor moet betalen denk ik.
Voor 70 euro kan je hem upgraden, dat is iets minder dan de helft van de nieuwprijs.
Ofwel: Je betaalt eigenlijk gewoon de software omdat je al een apparaat hebt, niet geheel onlogisch.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:53:
Het toevoegen van "eigen" POI's bij de nieuwe modellen staat als volgt beschreven;

MyPOIs: Eigen POI's
U kunt bestanden met eigen POI's samenstellen. Het navigatiesysteem
moet in een bepaalde map kunnen beschikken over deze bestanden.
Wanneer u eigen POI's voor de navigatie wilt selecteren, vindt u deze
onder de POI's in de categorie MyPOIs. Elk bestand met eigen POI's
wordt als subcategorie vermeld. Elke subcategorie kan een zelf
aangemaakt pictogram hebben waarmee uw bestemmingen op de kaart
worden weergegeven.

Opmerking: Het navigatieapparaat kan maximaal 10.000 POI's inlezen.
Deze bestemmingen mogen in maximaal 40 subcategorieën zijn
onderverdeeld.

Ik heb dit even uitgetest met de software van een NAVIGON 70 Premium en dat lijkt inderdaad goed te lukken. Bij de oudere software is het toevoegen van eigen POI's niet selecteerbaar en dus (nog) niet mogelijk.
Dan zal ik eens uitzoeken hoeveel POI er standaar op staan.
Als ik namelijk mijn campingbestandje van Frankrijk zou willen toevoegen (8500 POI) dan gaat het hard. :D
De software_upgrade van 21x0Max naar 4310Max draait soepel en snel, ik heb hem al een tijdje in gebruik op een 2150Max (waarbij naast de Picture-viewer ook BlueTooth verloren gaat).
Ik gebruik echter de non-flash uitvoering en kan zodoende terug naar de oude en originele 21x0Max software.

Die upgrade is overigens tijdelijk ook een stuk voordeliger geweest, 70 euro vind ik dat echter niet waard en dit zou ik er zelf niet aan uit willen geven.
Dat is exact mijn mening.
Leuk dat er nieuwe opties komen, maar voor die prijs kan ik beter mijn huidige verkopen en een geheel nieuw apparaat aanschaffen.
Grote kans dat je dan door alle acties en opties stukken beter uit bent.
2GB aan opslag is nog steeds voldoende als je niet alle landen op je kaartje zet en wil je wel alles op je kaartje dan heb je inderdaad 4GB nodig.
Dat is nu precies waar ik van baal.
Ik koop een apparaat wat voor heel Europa geschikt is. Anderhalf jaar later is hij dat dus niet meer.
Uiteraard is het geen probleem om de Baltische Staten en Polen eruit te lazeren maar ik vind het wel een beetje apart.
Maargoed, ik haal sowieso wel een kaartje extra. Op dit moment heb ik er POI-Warner bij draaien, echter heb ik dat nog nooit echt goed geprobeerd. Dan heb ik graag een soort backup mee. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

[...]

• myroutes;
• TMC-commentaar;
• TMC-route info;
• text-to-speech;
• nieuwe talen;
• Q1 2010 kaart;

Voor de TTS hoef je het niet te doen, ik heb de update ok gedaan (destijds voordeliger) en vind alleen de myroute en de clever parking een verbetering.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

InFrA-WiZ schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Voor de TTS hoef je het niet te doen, ik heb de update ok gedaan (destijds voordeliger) en vind alleen de myroute en de clever parking een verbetering.
TTs vind ik juist super makkelijk.

TTS icm Tmcpro
Er wordt een omleidingsroute geadviseerd, deze route is 5 kilometer langer en 10 minuten sneller. Wilt u deze omleidingsroute gebruiken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

TTs vind ik juist super makkelijk.

TTS icm Tmcpro
Er wordt een omleidingsroute geadviseerd, deze route is 5 kilometer langer en 10 minuten sneller. Wilt u deze omleidingsroute gebruiken?
Het nadeel is echter dat de TMC-informatie over het algemeen zover achter loopt dat de vermeende file al verdwenen is en op trajecten waar hij niets vindt je zo de file in rijdt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gonadan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:35:
[...]

Het nadeel is echter dat de TMC-informatie over het algemeen zover achter loopt dat de vermeende file al verdwenen is en op trajecten waar hij niets vindt je zo de file in rijdt. :+
TMC misschien wel, maar met TMCpro nog nooit gehad.

In Duitsland:
4.000 sensoren aan viaducten
5.500 sensoren in de weg
Meer dan 50.000 voertuigen met FCD

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:38:
[...]

TMC misschien wel, maar met TMCpro nog nooit gehad.

In Duitsland:
4.000 sensoren aan viaducten
5.500 sensoren in de weg
Meer dan 50.000 voertuigen met FCD
Ja met pro wel inderdaad.
Dat was niet in Nederland toen in zo'n ding kocht, nu wel onderhand?
Standaard TMC is compleet waardeloos.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gonadan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:42:
[...]

Ja met pro wel inderdaad.
Dat was niet in Nederland toen in zo'n ding kocht, nu wel onderhand?
Standaard TMC is compleet waardeloos.
Nee, TMCpro bestaat niet in Nederland. Rijkswaterstaat/de overheid/wie-dan-ook zou er wel niet in willen investeren ofzo.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Nee, TMCpro bestaat niet in Nederland. Rijkswaterstaat/de overheid/wie-dan-ook zou er wel niet in willen investeren ofzo.
Dat moet met die rekeningrijdenpeilzenders geen probleem meer zijn toch? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is wel een soort van LIVE TMC (nee geen TomTom) wat beter lijkt te werken dan de standaard TMC info hier in Nederland. Dus het kan blijkbaar ook anders..
EWK schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 14:47
Meer Easy 40 gebruikers die net als ik geen optie in de shop van de Fresh software hebben voor Freshmaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie nieuwe serie, die 40 en 70 serie, mn de 70plus lijkt een prima middenweg met veel opties voor een 'redelijke' prijs, imiddels 176.- (redcoon). Maar ook de 40 lijkt waar voor zijn geld te geven.

http://www.navigon.com/po...660421&produktId=13741645

Lijkt ook goed te worden beoordeeld http://www.pocketnavigati...-verdere-links/2.2.3.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Ik heb een 4310 en gebruik deze nu een paar maanden, niet heel intensief. Hij vervangt een Tom Tom One v2, omdat de houder daarvan vaak van mijn ruit af donderde, de accu snel leeg ging en hij beduidend trager werd.

Na alle lofzang over Navigon navigatie wil ik even mijn bevindingen deponeren, welke tot op heden ver van positief zijn.

De stem: Leuk dat hij straatnamen uitspreekt, maar het zou fijn zijn als deze een beetje herkenbaar waren. Je zou denken dat een navigatiesysteem minstens zou weten hoe je weg, laan en straat uitspreekt, welke als vek, lan en strat worden uitgesproken.

De route: Ik heb nu een paar ritten gedaan naar gebieden die voor mij totaal onbekend waren. Waaronder 1 naar Wiesbaden en 1 naar Oss. De navigon lijkt er een sport van te maken er een zeer irritante route van te maken. In het eerste geval werd ik door het centrum van Venlo geleid om in Duitsland te geraken, dat is toch van de zotten? In het geval van Oss wilde ik op de terugweg de A2 vermijden en ging dus via Rotterdam weer naar het westen, dat was de bedoeling. De 2e keuze van de aangeboden routes ging langs Rotterdam, maar wat een beetje jammer is dat deze route wel via een pond ging en daarna de weg totaal kwijt was. Aangezien pondjes niet varen na middernacht was dit toch wel redelijk jammer, vooral omdat 10 meter van het water stond met mn bumper en me toen realiseerde dat het een pondje was.

De accu: Om een of andere rede loopt deze leeg terwijl ik hem niet gebruik. Als ik hem daarna aan de lader hang wordt deze opgeladen. Als ik hem dan opstart en een route invoer valt hij uit, omdat hij blijkbaar sneller verbruikt dan oplaadt. Dus 10 minuten wachten tot de batterij voller is..

Tevreden ben ik over de houder, de afslag info en de constructie van het ding. Maar verder vind ik dat hij soms ook traag reageert met het updaten van de view als je een bocht om bent en er veel informatie op het scherm, maar moet je wel goed kijken voordat je het ziet. De tomtom vond ik wat dat betreft duidelijker. Ik heb nu 2 jaar freshmaps, maar ik betwijfel dat ik dit apparaat nog zo lang gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

PHiXioN schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:16:
Ik heb een 4310 en gebruik deze nu een paar maanden, niet heel intensief. Hij vervangt een Tom Tom One v2, omdat de houder daarvan vaak van mijn ruit af donderde, de accu snel leeg ging en hij beduidend trager werd.

Na alle lofzang over Navigon navigatie wil ik even mijn bevindingen deponeren, welke tot op heden ver van positief zijn.

De stem: Leuk dat hij straatnamen uitspreekt, maar het zou fijn zijn als deze een beetje herkenbaar waren. Je zou denken dat een navigatiesysteem minstens zou weten hoe je weg, laan en straat uitspreekt, welke als vek, lan en strat worden uitgesproken.
Ja, hierin zie je helaas terug dat het een duits product is.
De route: Ik heb nu een paar ritten gedaan naar gebieden die voor mij totaal onbekend waren. Waaronder 1 naar Wiesbaden en 1 naar Oss. De navigon lijkt er een sport van te maken er een zeer irritante route van te maken. In het eerste geval werd ik door het centrum van Venlo geleid om in Duitsland te geraken, dat is toch van de zotten? In het geval van Oss wilde ik op de terugweg de A2 vermijden en ging dus via Rotterdam weer naar het westen, dat was de bedoeling. De 2e keuze van de aangeboden routes ging langs Rotterdam, maar wat een beetje jammer is dat deze route wel via een pond ging en daarna de weg totaal kwijt was. Aangezien pondjes niet varen na middernacht was dit toch wel redelijk jammer, vooral omdat 10 meter van het water stond met mn bumper en me toen realiseerde dat het een pondje was.
Optie voor de pond staat bij mij standaard uit. Ook bij Ulm gaat de navigon door de stad. Tja, of het sneller of langzamer is geen idee, maar veel last heb ik er niet van.
De accu: Om een of andere rede loopt deze leeg terwijl ik hem niet gebruik. Als ik hem daarna aan de lader hang wordt deze opgeladen. Als ik hem dan opstart en een route invoer valt hij uit, omdat hij blijkbaar sneller verbruikt dan oplaadt. Dus 10 minuten wachten tot de batterij voller is..
Hij blijft dan op standby staan en daardoor verliest hij batterij.Dat uitvallen herken ik niet, na ongeveer een halve minuut laden kan ik hem opstarten. (heb een 8110 upgrade)
Tevreden ben ik over de houder, de afslag info en de constructie van het ding. Maar verder vind ik dat hij soms ook traag reageert met het updaten van de view als je een bocht om bent en er veel informatie op het scherm, maar moet je wel goed kijken voordat je het ziet. De tomtom vond ik wat dat betreft duidelijker. Ik heb nu 2 jaar freshmaps, maar ik betwijfel dat ik dit apparaat nog zo lang gebruik.
Soms blijft de afritaanduiding (realityview?) inderdaad lang staan, oplossing: 1 klik op het scherm en hij gaat weer in normale weergave.

De kaartupdates van Q3 zijn er trouwens ook.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@PHiXioN, je rijd niet toevallig rond met de route-instelling "optimaal"? Dan kun je de dingen die jij beschrijft namelijk wel verwachten. Hetzelfde geldt voor mooie routes, je kan zomaar midden in de bossen terecht komen op drassige zandpaden. Misschien wel mooi om te zien maar niet prettig om in te rijden. De snelle route instelling gaat eigenlijk nog steeds het beste met Navigon.

Er is tegenwoordig ook een mannelijke TTS stem maar deze werkt niet met de wat oudere software. Misschien is deze wat beter met zijn uitspraak maar ik heb hem zelf nog niet mogen aanhoren tot op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Bedankt voor de reacties. De optie pond stond bij mij inderdaad op toestaan. Ik weet niet hoe het op de tomtom was geregeld, want ik kom niet vaak in regio's met pondjes, maar ik zou verwachten dat als hij een route voorschotelt dat hij aangeeft dat het met een pond is. Blijkbaar is dat dus een verkeerde verwachting. Ik ben allang blij dat ik niet met verstand op 0 de plomp in ben gereden. :) Het was namelijk onverlicht, donker en ik heb geen bordje gezien van een pond.

De route stond inderdaad op optimaal bij mij, als ze het "touristisch" hadden genoemd had ik het misschien duidelijker geïnterpreteerd.

Pondjes staan nu uit en route op snel, dus ik hoop dat mijn tevredenheid er op vooruit gaat. In elk geval maar even de nieuwe Q3 maps downloaden. :)

Is er trouwens een manier om ervoor te zorgen dat hij niet op standby gaat? Ik gebruik wel altijd de aan/uit knop door hem even vast te houden als ik hem wegstop, maar merk inderdaad vaak dat hij nog aan blijkt te staan. Bij de tomtom was hij dan wel altijd echt uit.

[ Voor 8% gewijzigd door PHiXioN op 29-08-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@PHiXioN,

Bedankt voor de reacties. De optie pond stond bij mij inderdaad op toestaan. Ik weet niet hoe het op de tomtom was geregeld, want ik kom niet vaak in regio's met pondjes, maar ik zou verwachten dat als hij een route voorschotelt dat hij aangeeft dat het met een pond is. Blijkbaar is dat dus een verkeerde verwachting. Ik ben allang blij dat ik niet met verstand op 0 de plomp in ben gereden. :) Het was namelijk onverlicht, donker en ik heb geen bordje gezien van een pond.

Als je een nieuwe bestemming opgeeft dan laat Navigon naast de eventueel alternatieve routes bovenin het scherm zien wat op de route is toegestaan. Er komen dus icoontjes te staan van de toegestane route-opties die ingesteld zijn. Een klik op dat schermpje brengt je rechtstreeks naar de route voorkeuren.

De route stond inderdaad op optimaal bij mij, als ze het "touristisch" hadden genoemd had ik het misschien duidelijker geïnterpreteerd.

Toeristisch = "mooie" route bij Navigon. Druk eens op de "i" toets naast het route-type? Er wordt dan kort en bondig uitgelegd waar het route-type voor staat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
PHiXioN schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:16:
Inderdaad de snelle route kiezen, die is echt honderd keer beter van de optimale.
Navigon heeft nogal eens een optimistisch beeld van de doorstroom in een centrum van de stad, dat is wel eens vervelend dus gewoon er omheen.
Volgens mij kunnen Navigons niet echt uit, dat is wel vervelend want die van mij moet na enkele weken niet gebruiken eerst drie minuten laden voordat hij bruikbaar is. (2110max).

Qua routes ben ik op vakantie behoorlijk tevreden geweest. (twee weken Frankrijk)
Er zijn echter twee situaties geweest waarbij hij smalle en steile slingerweggetjes tussen huizen door tegen een berg op een beter keuze vond dan gewoon via een brede en ervoor bedoelde weg.

Voorbeeld:
Deze route vond de Navigon beter dan deze route. 8)7

Middels streetview kan je wel zien dat je toch liever op een weg als dit rijdt dan deze.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Eraser127

Nijkerk

hebben er meer mensen het probleem dat de navigatie je van de snelweg af de afrit laat nemen en je dan de snelweg weer op stuurt?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ja, heb ik ook altijd, de ene snelweg af en vervolgens een andere weer op :+

Jij bedoelt natuurlijk dat je na de afrit dezelfde snelweg weer opgestuurd wordt? Nee, kan ik niet bevestigen.
Eraser127 schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:00:
hebben er meer mensen het probleem dat de navigatie je van de snelweg af de afrit laat nemen en je dan de snelweg weer op stuurt?

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2010 23:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Eraser127 schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:00:
Heb je hem op korte, snelle of optimale route staan?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

EWK schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:37:
[...]

Heb je hem op korte, snelle of optimale route staan?
Tsjah, da's een goeie, heb de myroute altijd aanstaan, maar weet niet meer welke keus ik heb gemaakt. Ik zal myroute eens uitzetten en kijken wat er dan gebeurt.

@ hardware-lover: ik bedoel idd dat je de snelweg moet blijven volgen, maar dat hij je bij een afrit er afstuurt en je er daarna weer opstuurt

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je moet my-routes niet uitschakelen maar je route_profiel op "snel' gaan zetten als dit niet het geval mocht zijn.
Kun je misschien eens aangeven op welke snelweg en bij welke afrit je dat hebt meegemaakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

ah ok, route staat nu nog op "optimale route"

Gebeurde volgens mij bij de A15 vanuit de richting Den Bosch naar Dordrecht bij kruising A27 Utrecht

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Eraser127 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:34:
ah ok, route staat nu nog op "optimale route"

Gebeurde volgens mij bij de A15 vanuit de richting Den Bosch naar Dordrecht bij kruising A27 Utrecht
Als je die op snelle route zet dan zou het opgelost moeten zijn.

Hoi!

Verwijderd

Is er iemand met een navigon 2510 Explorer? Ik zie door de bomen het bos gewoon niet meer. De 2510 heb ik nu voor 119,- bij Halfords gevonden, wat ik een mooie schappelijke prijs vind voor een redelijk navigatiesysteem.
(TMC, flitspalen, tekst naar spraak etc)

Echter, ben ik toch enkele negatieve ervaringen op het internet tegen gekomen en vroeg me af of anderen dat kunnen bevestigen.
Is de stem te doen of is het een drama? Heb je echt niks aan TMC in de praktijk? Hoe is de degelijkheid van het scherm? En zeeeeeer belangrijk....hoe staat het met de gps fix? Ik lees daar diverse meningen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:43:
Is er iemand met een navigon 2510 Explorer? Ik zie door de bomen het bos gewoon niet meer. De 2510 heb ik nu voor 119,- bij Halfords gevonden, wat ik een mooie schappelijke prijs vind voor een redelijk navigatiesysteem.
(TMC, flitspalen, tekst naar spraak etc)

Echter, ben ik toch enkele negatieve ervaringen op het internet tegen gekomen en vroeg me af of anderen dat kunnen bevestigen.
Is de stem te doen of is het een drama? Heb je echt niks aan TMC in de praktijk? Hoe is de degelijkheid van het scherm? En zeeeeeer belangrijk....hoe staat het met de gps fix? Ik lees daar diverse meningen over.
Ik weet niet of er veel verschil zit in GPS-fix tussen de verschillende modellen maar ik heb daar weinig problemen mee. Hij heeft alleen moeite om een eerste fix te vinden als hij al weken uit staat en je hem binnen op tafel legt ofzo. Dat geldt echter niet voor Navigon alleen maar voor alle GPS-apparatuur.

Is de stem veranderd sinds de 2110 max? Die stem is wat mij betreft prima. Waar doel je precies op? Is het de stem zelf of de uitspraak bij straatnamen? De straatnaamuitspraak schijnt wel minder te zijn heb ik eerder in dit topic kunnen lezen.

TMC zuigt gewoon, punt. Het loopt over het algemeen flink achter op de werkelijkheid dus de kans dat je er echt effectief een betere route door vindt is klein.

Misschien kan je wat specifieke voor- en nadelen plaatsen die je tegen kwam? Dan kan men er ook inhoudelijk op reageren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:19:
[...]

Ik weet niet of er veel verschil zit in GPS-fix tussen de verschillende modellen maar ik heb daar weinig problemen mee. Hij heeft alleen moeite om een eerste fix te vinden als hij al weken uit staat en je hem binnen op tafel legt ofzo. Dat geldt echter niet voor Navigon alleen maar voor alle GPS-apparatuur.

Is de stem veranderd sinds de 2110 max? Die stem is wat mij betreft prima. Waar doel je precies op? Is het de stem zelf of de uitspraak bij straatnamen? De straatnaamuitspraak schijnt wel minder te zijn heb ik eerder in dit topic kunnen lezen.

TMC zuigt gewoon, punt. Het loopt over het algemeen flink achter op de werkelijkheid dus de kans dat je er echt effectief een betere route door vindt is klein.

Misschien kan je wat specifieke voor- en nadelen plaatsen die je tegen kwam? Dan kan men er ook inhoudelijk op reageren.
Thnx voor je reactie

Ik heb uiteindelijk de 1410 gehaald voor 99,-
Gisteren wat rondjes meegemaakt, doet het prima. Hij heeft west-europa en dat is meer dan genoeg voor mij. Rijbaanassistentie, clever parking, my routes etc. TMC zit er niet bij (!), maar dat vind ik ook niet zo erg aangezien velen al zeggen dat TMC niet actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:17:
Thnx voor je reactie

Ik heb uiteindelijk de 1410 gehaald voor 99,-
Gisteren wat rondjes meegemaakt, doet het prima. Hij heeft west-europa en dat is meer dan genoeg voor mij. Rijbaanassistentie, clever parking, my routes etc. TMC zit er niet bij (!), maar dat vind ik ook niet zo erg aangezien velen al zeggen dat TMC niet actueel is.
Kijk dan wel even je routeprofiel na of die niet op 'Optimaal' staat, anders post je hier waarschijnlijk snel weer. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:48:
[...]

Kijk dan wel even je routeprofiel na of die niet op 'Optimaal' staat, anders post je hier waarschijnlijk snel weer. ;)
Hij moet dus optimaal staan?
Ik lees hier dat je m moet zetten op snelste route
http://www.beslist.nl/ele...pySlaSe/Navigon_2110.html
De 1410 heeft Myroutes, dus na de selectie van een bestemming worden drie routes aangegeven waar ik uit kan kiezen. Er is geen default waarde voor zover ik weet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Staat al ergens eerder in dit topic vermeld. Het routeprofiel (snel, optimaal, enz) heeft weinig met myroutes te maken. Op basis van je gekozen routeprofiel (en we adviseren om snel te kiezen) krijg je eventueel maximaal 2 alternatieve routes aangeboden, totaal 3 stuks om uit te kiezen.

Die bevindingen zijn al tamelijk oud en niet echt actueel te noemen. De 2110Max werkt origineel zelfs niet met myroutes software. Dat is later via een apart aan te kopen software_upgrade (21x0Max>4310Max) wel beschikbaar gekomen.

De echte Navigon experts zitten op dit forum, je moest eens weten ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:22:
[...]

Hij moet dus optimaal staan?
Ik lees hier dat je m moet zetten op snelste route
http://www.beslist.nl/ele...pySlaSe/Navigon_2110.html
De 1410 heeft Myroutes, dus na de selectie van een bestemming worden drie routes aangegeven waar ik uit kan kiezen. Er is geen default waarde voor zover ik weet

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2010 23:32 ]

Testing, one, two ...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hardware-lover schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:24:
Staat al ergens eerder in dit topic vermeld. Het routeprofiel (snel, optimaal, enz) heeft weinig met myroutes te maken. Op basis van je gekozen routeprofiel (en we adviseren om snel te kiezen) krijg je eventueel maximaal 2 alternatieve routes aangeboden, totaal 3 stuks om uit te kiezen.

Die bevindingen zijn al tamelijk oud en niet echt actueel te noemen. De 2110Max werkt origineel zelfs niet met myroutes software. Dat is later via een apart aan te kopen software_upgrade (21x0Max>4310Max) wel beschikbaar gekomen.
En ik heb hem nog steeds niet geupgrade. :')
Ik zag trouwens laatst een nieuwe versie, het lijkt wel alsof de GUI ook van kleur veranderd is. Het is zwarter geworden. Ziet er goed uit moet ik zeggen, alleen de reality view is wat hoekiger geworden. Minder mijn smaak.
De echte Navigon experts zitten op dit forum, je moest eens weten ;)
Het merk lijkt nog steeds te groeien sinds ik het topic gestart heb, hopen dat het zo doorgaat. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ik heb sinds het voorjaar van vorig jaar een 4310max in het bezit na een paar jaar een tomtom 300 gebruikt te hebben. op zich, na wat gewenning, heb ik weinig te klagen eigenlijk. paar keer mee op vakantie geweest, en dat was na wat rare omwegen die de nav zonder enige reden nodig achtte best goed afgelopen.

alleen sinds gisteren raakt het beestje in trance na een update van navigon fresh geïnstalleerd te hebben.
het opstarten, adresje invoeren etc gaat prima maar zodra je op start navigatie drukt gaat ie proberen de route te berekenen en dan een wit scherm en dan start ie opnieuw op.

ik heb er verder niet zo heel veel aan gedaan. zag de update staan en ik dacht zou het dan misschien eindelijk kunnen dat ik met navigon fresh op de pc een route kan laten uitstippen. ik stond op het punt ergens heen te gaan, niet slim natuurlijk.

das wel iets wat ik mis aan de navigon. in huis heeft ie met de oplader er aan gehangen geen dekking, in de auto eenmaal plaats genomen duurt het nog wel een minuut of 10 voordat ie "verbinding" heeft. dus dat ie niet werkte was wel balen want ik was al op de snelweg richting het bos.

de backup terugzetten heeft geen effect gehad zag ik vanochtend op weg naar werk. ik heb via fresh maps 2010_Q1 geupdate begin dit jaar, maar goed, dat werkte gewoon goed, nu ineens niet meer. als ik de kaart van 2009 pak, dan zie ik geen nederland meer tussen staan. dus het lijkt wel of Netherlands.map is verwijderd tijdens de update procedure van fresh maps begin van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
XunFar schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:33:
ik heb sinds het voorjaar van vorig jaar een 4310max in het bezit na een paar jaar een tomtom 300 gebruikt te hebben. op zich, na wat gewenning, heb ik weinig te klagen eigenlijk. paar keer mee op vakantie geweest, en dat was na wat rare omwegen die de nav zonder enige reden nodig achtte best goed afgelopen.

alleen sinds gisteren raakt het beestje in trance na een update van navigon fresh geïnstalleerd te hebben.
het opstarten, adresje invoeren etc gaat prima maar zodra je op start navigatie drukt gaat ie proberen de route te berekenen en dan een wit scherm en dan start ie opnieuw op.

ik heb er verder niet zo heel veel aan gedaan. zag de update staan en ik dacht zou het dan misschien eindelijk kunnen dat ik met navigon fresh op de pc een route kan laten uitstippen. ik stond op het punt ergens heen te gaan, niet slim natuurlijk.
Heb je hem na de update een harde reset gegeven? Dat wil namelijk nog wel eens helpen.
das wel iets wat ik mis aan de navigon. in huis heeft ie met de oplader er aan gehangen geen dekking, in de auto eenmaal plaats genomen duurt het nog wel een minuut of 10 voordat ie "verbinding" heeft. dus dat ie niet werkte was wel balen want ik was al op de snelweg richting het bos.
Als je hem een tijd niet gebruikt hebt kan het inderdaad wel even duren voordat hij een fix heeft. Tien minuten is wel heel erg lang moet ik zeggen maar het kan. Zelf leg ik hem vaak in de vensterbank om alvast een fix te krijgen, ik wil inderdaad niet het risico lopen dat hij er lang over doet als ik weg wil. Sowieso is het niet slim om te gaan rijden met een GPS apparaat als hij nog geen fix heeft, het maken van een fix duurt dan namelijk vele malen langer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Gonadan schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:41:
Heb je hem na de update een harde reset gegeven? Dat wil namelijk nog wel eens helpen.
ja op de snelweg heeft mijn vrouw met een haarspeld het beestje gereset, paar keer zelfs.
Gonadan schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:41:
Als je hem een tijd niet gebruikt hebt kan het inderdaad wel even duren voordat hij een fix heeft. Tien minuten is wel heel erg lang moet ik zeggen maar het kan. Zelf leg ik hem vaak in de vensterbank om alvast een fix te krijgen, ik wil inderdaad niet het risico lopen dat hij er lang over doet als ik weg wil. Sowieso is het niet slim om te gaan rijden met een GPS apparaat als hij nog geen fix heeft, het maken van een fix duurt dan namelijk vele malen langer.
ik blijf vaak wel even stilstaan totdat ie verbinding heeft, of ik sluit 'm vaak gelijk aan voordat ik de koters in de auto stop enzo. dus je zou denken dat ie dan wel even tijd heeft om verbinding te maken. en tja, ik zet 'm soms ook pas aan als ik het beestje nodig heb. vaak weet je wel ongeveer hoe je er komt natuurlijk. het is niet zo dat je blindelings op je navigatie afhankelijk bent. het is vaak net die afslag of straat of buurt die je even niet kent. ik heb zojuist de download erop gezet die je ten alle tijde van de server van navigon kunt downloaden, maar ook daarop loopt ie vast. heb jij toevallig de navigon fresh 3.1.0 nog liggen? ik denk dat het iets met de update naar 3.2.0 te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je een wit scherm krijgt bij het starten van de Navigatie of op een ander moment dan duid dit meestal in de richting van een missend of beschadigd bestand. Als je een adres binnen Nederland kunt selecteren dan lijkt het er in ieder geval op dat die map wel aanwezig is op je systeem. Een van de aanvullende (extra) bestanden kan ook beschadigd of missend zijn waardoor je PNA op tilt slaat.
Als er een update van Navigon Fresh is dan wordt deze tamelijk dwingend aangeboden, je MOET deze normaal gesproken dan ook installeren omdat je anders geen gebruik kunt maken van Navigon Fresh.

Heb je een actief Freshmaps abonnement op je 4310?

V.w.b. het uitschakelen van je 4310, dat kan op 2 manieren volgens Navigon.

1) een soort van sluimertoestand waarbij het apparaat na enkele dagen leeg zal zijn.
2) echt uit, waarbij, (volgens Navigon opgave), je apparaat maanden zijn reststroom vast zou moeten kunnen houden.

Mocht je er niet uitkomen met je apparaatje dan wil ik je ook wel helpen.

Update: ik zag dat ik in het bezit ben van een originele backup van de geheugen_inhoud van een 4310Max.
Het gaat om de volledige software 7.4.1 build 763, gedateerd 2009-08-11

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-09-2010 13:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

nou ik zou eigenlijk willen weten hoe groot het mapbestand is van Netherlands.map in de nieuwste update Q3.
in mijn oorspronkelijke backup van 2010_Q1 is deze 42,666 kb met een wijzigingsdatum 18/4/2010
als ik kijk naar mijn huidige map op de 4310 is deze 43,385 kb met een wijzigingsdatum van 26/10/2010
ik heb het idee dat navigon fresh gisteren deze map ook heeft aangepast na die update.
maar dat zou toch niet kunnen zonder eerst op fresh maps te hebben geklikt in dat softwarepakket?
ik vermoed dat ie Netherlands.map heeft geupdate naar Q3.
ja mijn fresh maps is nog wel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Een map update wordt normaal gesproken niet zomaar per ongeluk, en zonder dat je dit zelf in de gaten hebt, geïnstalleerd.

Q1 2010: 42.661
Q2 2010: 43:078
Q3 2010: 43:385

Info verkregen via Windows 7 verkenner.

Kijk ook eens even naar de grootte van de NFS bestanden.
Vergelijk de aanwezige bestanden eens met de grootte in het lijstje hieronder, niet op de datum letten, dat zegt weinig. Niet alle NFS bestanden zullen op je PNA staan, dit is type en software afhankelijk.
Onderstaande data hoort bij Q3 2010 maar niet alle NFS bestanden worden altijd bijgewerkt bij een map_update.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img251/1970/85136479.png

[ Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 27-09-2010 14:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Bedankt hardware_lover!
Het is opgelost. Blijkbaar had de nieuwe versie van Navigon Fresh mijn maps willen updaten naar Q3 versie.
Wazig hoe dat dan precies is gebeurd. Ik heb enkel die update geïnstalleerd van NF.
De .nfs files waren nog van Q2 versie. Daar liep ie op vast. De maps zijn door FM naar Q3 geupdate en alles lijkt weer normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben in de markt voor een GPS navigatieapparaat. De Navigon 40 easy lijkt mij veel waar voor zijn geld te geven. Bij de systeemvereisten lees ik alleen Windows versies. Op deze pagina: http://www.navigon.com/portal/nl/karten_services/fresh.html zie ik ook Fresh voor OS X staan. Is Fresh het enige programma wat vereist is om je Navigon te backuppen en te voorzien van de nieuwste kaarten, of heb ik dan toch nog ergens Windows voor nodig?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Fresh kan een handig, en vaak het enige, hulpmiddel zijn voor de (met respect) gemiddelde gebruiker. Handmatig is er van alles mogelijk maar indien je niet beschikt over de juiste kennis dan is Fresh in principe de enige tool voor je backups en toekomstige updates.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:38:Op deze pagina: http://www.navigon.com/portal/nl/karten_services/fresh.html zie ik ook Fresh voor OS X staan. Is Fresh het enige programma wat vereist is om je Navigon te backuppen en te voorzien van de nieuwste kaarten, of heb ik dan toch nog ergens Windows voor nodig?
...lijkt mij helder...
NAVIGON Fresh - downloaden en actualiseren
NAVIGON Fresh is een kosteloos programma waarmee u uw NAVIGON comfortabel kunt actualiseren of geselecteerde services of functies kunt kopen in de Fresh Shop.
...en dan dus de aanwezigheid van OS X of van Windows....
Dus als je 1 van die hebt, dan kun je aan de slag ;)

En fresh is dan inderdaad het programma ivm back-up etc etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Nou, ik had eerst in de FAQ gekeken en daar staan een antwoord van april dit jaar (ofzo) waar staat dat momenteel alleen Windows ondersteund wordt. Vandaar dat ik het toch ging navragen hier :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:55:
[...]
Nou, ik had eerst in de FAQ gekeken en daar staan een antwoord van april dit jaar (ofzo) waar staat dat momenteel alleen Windows ondersteund wordt. Vandaar dat ik het toch ging navragen hier :)
...als dat daar staat, dan zal dat wel zo zijn vermoedelijk. Even naar Navigon mailen lijkt mij dan een definitiever antwoord te geven op deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Navigon benaderen Is nergens voor nodig, in Questions and answers staat het volgende;

NAVIGON Fresh Mac Beta Phase ends

Thank you for your interest on NAVIGON Fresh for MAC OS**. The testphase ends and you can download the final version 2.6.0. from our homepage

Your NAVIGON Fresh Team

This entry was last updated on: Thursday, July 8, 2010 12:32 PM

** Systeemvereisten | Mac OS X 10.5 of hoger | Internetverbinding (broadband - DSL/cable/LAN) aanbevolen

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 02-10-2010 13:56 ]

Testing, one, two ...

• EWK
  • Niet online

EWK

De Q4 kaarten zijn er. En -zo lijkt het- hebben ze ook nieuwe servers liggen.
I.p.v. een download van 60-100kb/s nu ruim 7MB/s.

Hoi!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Hmmm op Android is het nog altijd Q3 via Fresh

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 25-11-2010 19:04 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Weet iemand het verschil tussen een Navigon 40 Essential en een 40 Easy? Kan het op de site van Navigon niet vinden.

Vriendin werkt nu nog met een oude TomTom die niet meer te updaten is, en wil haar graag iets nieuws geven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans Hofstede
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04-2024
Mijn ervaringen met Navigon PDAversie 7.4.
Een jaar geleden aangeschaft, tegelijk met kaart updates 4x per jaar voor 99 euro. Doordat die kaart updates niets voorstellen (zijn van NavTeq). Navigon er weer afgegooid. Bij Zoetermeer en Zevenhuizen is een heel nieuwe situatie ontstaan sinds november 2009. Op de TeleAtlas kaarten zijn die wijzigingen al lang verwerkt. Voel me bekocht.
Heb al sinds februari dit jaar wijzigingen doorgegeven aan Navigon en NavTeq. Nu met de nieuwe update van Q4 2010 zijn nog steeds niet de veranderingen doorgevoerd. Heb in een ander forum iets gelezen, dat dit beleid is van Navigon. De suggestie wekken dat je 4x per jaar bijgewerkte kaarten krijgt, maar dat dit te duur is voor Navigon om alle updates te verwerken. Jaja.
Ben overgestapt op Sygic. Heldere interface. Gratis flitspalen. Kaarten in ieder geval meer up to date. Ook de fix lijkt me sneller. En de aanschaf een stuk goedkoper. 49 euro tot eind december daarna 59 euro (via de site van Sygic zelf). En ook goede rijstrook aanwijzingen. Interface is vrij makkelijk zelf te tweaken. ;)
Navigon komt er bij mij niet meer op.

[ Voor 4% gewijzigd door Frans Hofstede op 06-12-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Navigon 6310 en ik ben er tevreden van maar ik heb echter een probleem.
Als ik de GPS in standby zet en daarna terug aanzet krijg ik direct het hoofmenu gedurende een seconde en daarna reboot de GPS. Hij start terug op zonder problemen (duurt een twintigtal seconden), maar zo heb ik weing aan die "standby" functie natuurlijk.

Ik heb wat rondgezocht en dit fenomeen ben ik op een Duits forum tegengekomen, maar daar hadden ze geen oplossing voor.

Kent er iemand dit fenomeen en hoe kan dit opgelost worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Voor kerst een Navigon 40 puls gevraagd en gekregen. Vandaag getest, het apparaat werkt prima maar er komt geen enkel geluid uit. Niet bij opstarten, niet bij navigeren, of het geluid gemute is of niet. Ik heb een harde reset gedaan en de boel terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat mag niet baten. Ben bang dat ik ermee terug kan, of iemand moet hier nog een idee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Zo weer eens een vraagje, ik heb een andere auto en daar zit zo'n gebogen montage plaat voor een carkit/navigatie in. Nu wil ik m'n Navigon 4310 erop monteren, maar kan niet echt iets vinden wat niet te veel geld kost. Het punt is vooral dat de verbinding ook draaibaar moet zijn net als bij de ruithouder.

Ik heb de volgende opties:

1.

€40-50
Duur
Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/99793/brodit-navigon-mount.jpg?width=250&max-height=350

2.

€15
De navigon klem zit op een universele plaat, dus die op de montage plaat schroeven en klaar. Helaas niet draaibaar.
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3700/3720/3729/372986_ZB_00_FB.EPS.jpg + Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3700/3700/3705/370544_BB_00_FB.EPS.jpg

3.

De ruithouder slopen en er zelf iets van maken, maar dan heb ik geen ruithouder meer.

Ik natuurlijk de ruithouder gewoon gebruiken, maar bij deze auto loopt de ruit schuiner, dus lastiger om te bedienen.

[ Voor 12% gewijzigd door Eraser127 op 13-01-2011 19:49 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halffords heeft een mooie bevestiging met een buig-veer op zuignap, die prima aan het raam blijft zitten. Perfect ding voor mijn navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Dat is dus het probleem, ik wil em aan die montage plaat hebben en niet aan het raam

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eraser127 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:12:
Dat is dus het probleem, ik wil em aan die montage plaat hebben en niet aan het raam
...er zijn voor zover ik weet koppel/verloop stukjes zodat je een en ander toch naar jou wens kan bevestigen...
Bijvoorbeeld http://www.halfords.nl/sh...igatie-accessoires/188400 en dan misschien een beetje combineren... maar je moet maar eens kijken in de winkel met je eigen spul. Lijkt mij hoopvol...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Zal Navigon eens mailen, moet toch niet zo moeilijk zijn.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eraser127 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:44:
Zal Navigon eens mailen, moet toch niet zo moeilijk zijn.
...soms hebben de winkels meer (eigen- of merkloze) oplossingen dan de fabriankt zelf. Maar hopenlijk kan Navigon je al helpen... Laat effe weten hoe en wat. Wel zo boeiend :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste