buzzbuzz68 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:21:
Zoals hiervoor al is aangegeven zijn de campings niet te vinden in Navigon POI's, maar de nieuwe modellen kunnen eindelijk POI's importeren via de Fresh software. Dus dit is te corrigeren.
Nu dit nog beschikbaar maken voor de oudere modellen...
Echt? Dat is nogal goed nieuws!
Hopelijk wordt dat inderdaad met terugwerkende kracht mogelijk gemaakt voor oudere modellen.
Heeft iemand ervaring met een software upgrade?
Ik kan hem van 2110 max naar 4310 max upgraden, dat levert mij het volgende op:
• myroutes;
• TMC-commentaar;
• TMC-route info;
• text-to-speech;
• nieuwe talen;
• Q1 2010 kaart;
• nieuwe update flitspalen en clever parking;
• POI-klik voor extra info;
• geen picture viewer meer.
In mijn ogen worden dus voornamelijk de routes en TMC-info verbeterd, verder krijg je er wat updates bij die je misschien al had. (Q1 wel, flits nu even niet)
Clever Parking zal net als de Flitsinfo gewoon voor 1 jaar zijn waarna je er steeds weer voor moet betalen denk ik.
Voor 70 euro kan je hem upgraden, dat is iets minder dan de helft van de nieuwprijs.
Ofwel: Je betaalt eigenlijk gewoon de software omdat je al een apparaat hebt, niet geheel onlogisch.
Ook leuk dat je minimaal 4GB nodig hebt dus zal er een flinke SD-kaart moeten komen.
Zelfs het huidige materiaal past niet meer op de kaart die ik bijgeleverd kreeg.
Zouden de nieuwe functionaliteiten niet voor prestatieproblemen kunnen gaan zorgen?
De software groeit door, de hardware blijft dan misschien achter.
Ook wel grappig:
Bestelservice
Wij vinden veiligheid en klantenservice belangrijk. Uw voordelen op een rijtje:
* Volledig recht van teruggave
* Veilige betaling
* Bescherming van alle klantgegevens
* Snelle levering
en:
Let op:
* Bij de upgrade ontvangt u de volgende extra apparaattalen: Litouws, Roemeens en Sloveens.
* De functie Picture Viewer is na de upgrade niet meer beschikbaar.
* De upgrade omvat de nieuwste update voor de functies Clever Parking en Flitspalen-info.
* Downloadproducten zijn van het recht van teruggave uitgesloten.
* Persoonlijke adresgegevens en instellingen worden gereset.
* Reeds gekochte kaarten en services worden - voor zover aanwezig - overgedragen.
* NAVIGON adviseert voor de zekerheid om een backup te maken van uw bestaande navigatiesoftware in Fresh.