Testing, one, two ...
Ah, thx.hardware-lover schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:03:
[...]
Gewoon het ALL_POIWARNER.POM bestand verwijderen en de flitspalen zijn weg.
Heb jij enig idee wat het updateprobleem kan zijn?
Navigon neemt uiteraard de tijd om te antwoorden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
In ieder geval t/m 16GB, deze heb ik namelijk zelf in gebruik.Joppy schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:55:
Misschien kijk ik met mijn neus maar weet iemand of de 2110 max ook SDHC kaartjes slikt in plaats van SD?
Testing, one, two ...
Moeilijk om dit vanaf afstand te kunnen beoordelen. Bij interne flash zou het apparaat door Windows als opslagmedium gezien moeten worden en daarmee ook benaderbaar via Fresh. Ik weet wel dat het erg kritisch kan zijn welke USB poort gebruikt wordt waaraan de PNA is aangesloten. Ik adviseer, indien dit nog niet geprobeerd is, om een vaste USB poort aan de achterzijde te gebruiken. Indien mogelijk ook een andere USB>miniUSB kabel proberen.Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:12:
[...]
Ah, thx.
Heb jij enig idee wat het updateprobleem kan zijn?
Navigon neemt uiteraard de tijd om te antwoorden.
Testing, one, two ...
Ik heb drie verschillende kabels geprobeerd waaronder de originele.hardware-lover schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:36:
Moeilijk om dit vanaf afstand te kunnen beoordelen. Bij interne flash zou het apparaat door Windows als opslagmedium gezien moeten worden en daarmee ook benaderbaar via Fresh. Ik weet wel dat het erg kritisch kan zijn welke USB poort gebruikt wordt waaraan de PNA is aangesloten. Ik adviseer, indien dit nog niet geprobeerd is, om een vaste USB poort aan de achterzijde te gebruiken. Indien mogelijk ook een andere USB>miniUSB kabel proberen.
Ook heb ik meerdere USB-poorten aan de voor- en achterkant geprobeerd.
Het kaartje wordt prima gevonden, ik kan er ook op lezen en schrijven.
Ook de PNA zelf kan er prima mee werken, die doet het zonder problemen.
Alleen Fresh zelf kan het apparaat niet vinden, wist ik maar waarnaar hij zocht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anoniem: 312683
Voor mij ligt de omslag behalve bij het nut er van (het antwoord hier op heb ik al elders gevonden op dit forum) vooral ook bij de bruikbaarheid. Hiermee bedoel ik eigenlijk in hoeverre City View/Landmark View in Nederland werkt.
Is (bijna) elke stad / grotere plaats in Nederland in 3D te zien of alleen de allergrootste steden als bijvoorbeeld Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag of Arnhem en Groningen.
Wat is jullie ervaring hier mee?
Ik ben nieuw hier en ik heb gezocht binnen Tweakers, mocht er toch al ergens een topic over zijn, zou je dan een link willen plaatsen. Bedankt.
[ Voor 69% gewijzigd door YoshiBignose op 22-09-2009 17:18 ]
Facts don't care about your feelings
Anoniem: 252511
Facts don't care about your feelings
Volgens mij blijven de kaarten gewoon staan, dat zijn losse bestanden.YoshiBignose schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:47:
Een vraagje over de navigon. Als ik een reset doe (fabrieksinstellingen) gaat hij dan ook weer terug naar de oude kaarten? En blijven de geüpdatet flitspalen er wel op staan?
Er wordt vaak zelfs een reset geadviseerd na het updaten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://www.1dayfly.nl/?TRANSID=362161748&m4n_aid=10963
Ik heb hem sinds een week of 3, maar hij blijft crashen tijdens het navigeren. Wanneer ik de verkeersinfo van Live Services ipv TMC laat halen is het crashen over...
De software, freshmaps, herkent het apparaat niet eens?
Ik kan dus ook niets aanpassen, toevoegen etc via de pc.
2e vraag:
Laadt het apparaat uberhaupt op via de usb-kabel (pc)?
Ik heb ook een mini-usb adapter voor een bluetooth oortje van mijn gsm maar die doet (ook) niks, zou die te weinig stroom leveren?
Uiteindelijk alleen het apparaat in de auto aan de praat weten te krijgen (hier viel die telkens uit omdat ie kennelijk niet opgeladen werd)
Pc usb geeft oranje licht en laadt volgens mij niet.
Mini-usb via 220V geeft groen licht en laadt niet.
Autolader geeft oranje licht en laadt wel.
Enige uitleg zou ik zeer op prijs stellen.
Merry X-Mas
Wat voor melding geeft hij dan?ScooBY_DoO schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:11:
SInds 2 dagen de 4350max in mijn bezit en het loopt tot op heden niet bepaald op rolletjes!
De software, freshmaps, herkent het apparaat niet eens?
Ik kan dus ook niets aanpassen, toevoegen etc via de pc.
Misschien heb je dezelfde problemen als ik.
Daar heb ik met mijn 2110 max al maanden last van, te lui geweest om het op te lossen.
Ik zou contact opnemen met Navigon support, ben bang dat het de enige uitweg is.
Zelf heb ik alles al opnieuw geinstalleerd en dergelijke, mocht niet baten.
Normaal gesproken zou hij gewoon op moeten laden via de USB kabel.2e vraag:
Laadt het apparaat uberhaupt op via de usb-kabel (pc)?
Ik heb ook een mini-usb adapter voor een bluetooth oortje van mijn gsm maar die doet (ook) niks, zou die te weinig stroom leveren?
Uiteindelijk alleen het apparaat in de auto aan de praat weten te krijgen (hier viel die telkens uit omdat ie kennelijk niet opgeladen werd)
Pc usb geeft oranje licht en laadt volgens mij niet.
Mini-usb via 220V geeft groen licht en laadt niet.
Autolader geeft oranje licht en laadt wel.
Enige uitleg zou ik zeer op prijs stellen.
Merry X-Mas
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Was afgelopen week in DLD en meer info werkt toch wel fijn hoor.
"Nieuwe informatie heeft betrekking op uw route, er wordt een omleidingsroute geadviseerd. Wil u deze route zien?"
"Ja"
"Wilt u deze route gebruiken"
"Ja"
Hoi!
Het gaat over een tomtom GO 930 en ik zou de menus
-help mij!
-tomtom work
-bereid route voor
-mobiele telefoon
-muziek en media
-tomtom services
graag gewoon verwijderen (worden toch nooit ofte nimmer gebruikt) (of gewoon onzichtbaar ofzo maken). 'k had gehoopt dit te kunnen terugvinden in de verkenner wanneer ik de gps aansluit op de computer via USB, maar 'k vind niet echt terug wat ik hoop te vinden. Google of tweaker-search heeft me niet meteen verder geholpen omdat ik enkel op default handleidingen kom of van die pre-fab "zoek je probleem"-achtige sites kom.
Alvast bedankt.
Ik denk dat dit topic niet de juiste is, betreft TT kan je hier terecht: Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2, anders een nieuw draadje openen. GL!warrg schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:14:
Heeft iemand een idee hoe ik toevallig specifieke menuitems kan verwijderen?
Het gaat over een tomtom GO 930 en ik zou de menus
-help mij!
-tomtom work
-bereid route voor
-mobiele telefoon
-muziek en media
-tomtom services
graag gewoon verwijderen (worden toch nooit ofte nimmer gebruikt) (of gewoon onzichtbaar ofzo maken). 'k had gehoopt dit te kunnen terugvinden in de verkenner wanneer ik de gps aansluit op de computer via USB, maar 'k vind niet echt terug wat ik hoop te vinden. Google of tweaker-search heeft me niet meteen verder geholpen omdat ik enkel op default handleidingen kom of van die pre-fab "zoek je probleem"-achtige sites kom.
Alvast bedankt.
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
De demo die ik een aantal weken geleden van de site van Navigon geinstalleerd heb werkt, nu ben ik bezig om er achter te komen welke nieuwe/nieuwste versie op m'n TP2 werkt. Inmiddels heb ik een aantal versies geprobeerd maar vaak resulteert dit in een 2/3 gebruikt scherm (in landscape) gevolgd door een (bijna) zwart scherm.
Zijn hier mensen met ervaring met Navigon op de TP2? E.e.a. moet wel goed werken voordat ik officieel overstap van TomTom op Navigon MobileNavigator .
Waarom zou je dan nog naar een andere versie zoeken, tenzij € het criterium is?
Testing, one, two ...
Omdat de aangeboden trial 7.3.4 en daarmee aardig verouderd is en dit nadelig is ten opzichte van eventuele extra functionaliteit in nieuwere versies. Of is dit niet het geval?hardware-lover schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:26:
Als de demo-versie goed voor je werkt dan hoef je deze toch alleen nog maar aan te kopen en te activeren?
Waarom zou je dan nog naar een andere versie zoeken, tenzij € het criterium is?
JBS schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:51:
[...]
Omdat de aangeboden trial 7.3.4 en daarmee aardig verouderd is en dit nadelig is ten opzichte van eventuele extra functionaliteit in nieuwere versies. Of is dit niet het geval?
Testing, one, two ...
Ja, maar ik heb dergelijke nieuwere versies geprobeerd maar deze resulteren in bovengenoemde problemen. Vandaar mijn vraag over Navigon i.c.m. de TP2.hardware-lover schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:00:
Software-updates, als deze er zijn, worden vrijwel altijd gratis door Navigon aangeboden. Dat kost je verder dan niets.
[...]
Stel ik koop een 3310 Max Europa.
Deze heeft TMC.
Nu kom ik dus op de Navigon site tegen dat je TMC moet activeren ?
Hoe zit dat?
Waarschijnlijk is het trouwens niet meer dan het toevoegen van een code in het bestandje device.xml maar er wordt wel geld voor verlangt.
the_nowhereman schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:26:
Vraagje..
Stel ik koop een 3310 Max Europa.
Deze heeft TMC.
Nu kom ik dus op de Navigon site tegen dat je TMC moet activeren ?
Hoe zit dat?
Testing, one, two ...
Als de file beter/sneller wordt herkend dan de standaard TMC die in mij auto is en het is voor een goed prijsje, dan wil ik er wel voor betalen!hardware-lover schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:41:
Klopt inderdaad, volgens de Navigon info moet je betalen om de gratis TMC ontvangst functie te activeren. Voorheen was dit alleen voor de TMC Premium functie noodzakelijk maar blijkbaar zijn ze een nieuwe weg ingeslagen. Tamelijk vreemde gang van zaken eerlijk gezegd.
Waarschijnlijk is het trouwens niet meer dan het toevoegen van een code in het bestandje device.xml maar er wordt wel geld voor verlangt.
[...]
Waarschijnlijk hebben ze dit van TT of iets dergelijks (de 'vreemde' gang van zaken).
[ Voor 6% gewijzigd door XTREEMRaGE op 20-01-2010 08:33 ]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Overigens is de TMC koop versie voor de 33x0 geen life service zoals bij TT het geval is, ik begrijp de TMC koop_actie voor standaard TMC ontvangst binnen niet TMC-Pro landen niet helemaal behalve dan dat er via deze weg nog € 9.95 euro extra te verdienen valt voor Navigon.
kmf schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:10:
Zo te zien is die TMC-activatie alleen "te koop" voor de 3-serie. Ik wil een 2410 kopen, is deze dan wel standaard geactiveerd?
Testing, one, two ...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Heb je hier een bron van? Dat is niet zo namelijk.kmf schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:46:
Is het ook idd zo dat de navigon niet te bedienen is tijdens het rijden?
Stanby fix is bij mij ongeveer 15-20 seconden. Koud wel een minuutje denk ik.En dat het wel een minuut of langer duurt voordat ie een fix krijgt vanuit standby?
Ben wel benieuwt waar je deze info vandaan haalt, vast niet van navigon.nl NPI
[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 25-01-2010 13:07 ]
Hoi!
Heeft iemand tips hieromtrent?
Op gebruikersreviews van kieskeurig (ja, ik weet het, daarom ben ik nu aan het verifieren)EWK schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:06:
[...]
Heb je hier een bron van? Dat is niet zo namelijk.
[...]
Stanby fix is bij mij ongeveer 15-20 seconden. Koud wel een minuutje denk ik.
Ben wel benieuwt waar je deze info vandaan haalt, vast niet van navigon.nl NPI![]()
http://www.kieskeurig.nl/...igon/2410/reviews/351274/
zoek naar: Review:
Whizzle
Niet echt handig als passagier moet instellenTen tweede beveiligt de Navigon de invoer van een locatie tijdens het rijden. Daar is op zich nog niet zo veel mis mee, ware het niet dat hij ook nog denkt je aan het rijden bent als je stilstaat.
Anoniem: 342050
Ik heb het zelfde probleem, maar dan met een Navigon 2410: het duurt vaak wel 5 tot 10 minuten voordat er een goede gps fix is. Ook als ik niet beweeg met het apparaat of als deze buiten ligt. Dat vind ik echt super lang, en behoorlijk irritant (eigenlijk vind ik dat het in 15 - 30 seconden wel rond zou moeten zijn). Als de gps fix er eindelijk is, dan is het een erg fijne route planner.BobbyD82 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:23:
Ik heb nu al een tijdje de Navigon 1310. Ik ben er uiterst tevreden over, enkel het verkrijgen van een gps fix duurt naar mijn mening wel wat lang (meestal rond de 5 minuten). Software is geupdated naar de laatste versie.
Heeft iemand tips hieromtrent?
Ik heb al op de site van Navigon gekeken, maar volgens mij kan je voor de 2410 geen externe antenne aansluiten... Weet iemand of deze 5 - 10 minuten wachttijd normaal is (en zo niet: weet iemand hoe ik de gps fix beter kan krijgen?)?
Er zijn meer gebruikers die hetzelfde ervaren met de GPS ontvangst. De meesten hebben baat bij een HARDE reset van het apparaat.
Bij een 2410 wordt een Harde reset uitgevoerd als de aan-uit knop (bij apparaat aan) ± 10 seconden wordt ingedrukt en vastgehouden. Vervolgens wordt dezelfde knop losgelaten en direct weer ingedrukt voor ± 10 sec. of tot het apparaat weer aan gaat.
Na het opnieuw instellen zou er een merkbaar positief verschil in de FIX-tijd moeten zitten.
Anoniem: 342050 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:16:
[...]
Ik heb het zelfde probleem, maar dan met een Navigon 2410: het duurt vaak wel 5 tot 10 minuten voordat er een goede gps fix is. Ook als ik niet beweeg met het apparaat of als deze buiten ligt. Dat vind ik echt super lang, en behoorlijk irritant (eigenlijk vind ik dat het in 15 - 30 seconden wel rond zou moeten zijn). Als de gps fix er eindelijk is, dan is het een erg fijne route planner.
Ik heb al op de site van Navigon gekeken, maar volgens mij kan je voor de 2410 geen externe antenne aansluiten... Weet iemand of deze 5 - 10 minuten wachttijd normaal is (en zo niet: weet iemand hoe ik de gps fix beter kan krijgen?)?
Testing, one, two ...
Op mijn touch pro 2 draait 7.4.x als een trein. De problemen die je opnoemt komen alleen voor als je illegaal een PNA 7.x versie installeerd op je mobiel. (pna is namelijk altijd landscape en ondersteund de resolutie niet van je pda)JBS schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:21:
[...]
Ja, maar ik heb dergelijke nieuwere versies geprobeerd maar deze resulteren in bovengenoemde problemen. Vandaar mijn vraag over Navigon i.c.m. de TP2.
Bij mijn 2110 max zat er destijds een voucher bij, hier kan ik nu echter niks over vinden, hoort deze er nog steeds bij te zitten?
Op de navigon site vind ik alleen maar dit:
actie loopt iig nog tot morgen en bij aankopen via de site van de 2410 zou het er ook bij zitten... maar verder?**FreshMaps tegen voordeelprijs: tegen een eenmalige vergoeding stellen wij 24 maanden lang regelmatig geactualiseerde kaarten als download beschikbaar. Als u FreshMaps binnen dertig dagen na aankoop activeert, betaalt u geen € 99,-, maar slechts € 19,95.
Deze actie is met inachtneming van de termijn van dertig dagen geldig tot en met 31-01-2010.
Als ik hele winkelwagengedoe doorloop blijft hij 99 euro aangeven.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik vind dat hele actietext van jou niet op de site.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:35:
Weet iemand dat zo, mijn vader heeft vandaag bij de makro de 2410 gekocht en op de doos ed is niks te vinden, maar op internet staat dat er 80% korting op de kaartupdates zit.
Bij mijn 2110 max zat er destijds een voucher bij, hier kan ik nu echter niks over vinden, hoort deze er nog steeds bij te zitten?
Op de navigon site vind ik alleen maar dit:
[...]
actie loopt iig nog tot morgen en bij aankopen via de site van de 2410 zou het er ook bij zitten... maar verder?
Als ik hele winkelwagengedoe doorloop blijft hij 99 euro aangeven.
Dit is wel een domper eigenlijk...
edit: Ik zie wel dat op de navigon site 2 versies zijn. 1 met korting, de ander zonder

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 30-01-2010 19:29 ]
Je moet altijd goed kijken of de Freshmap korting ook op de verpakking te vinden is. Het verklaart vaak waarom een bepaalde PNA op de ene plaats enkele 10-tjes voordeliger wordt aangeboden dan elders het geval is.
Als geruststelling, je hebt ALTIJD recht op één gratis update naar de laatst uitgegeven kaarten. Je moet deze update wel uitvoeren binnen één maand na activeren van de PNA (active GPS ontvangst).
Testing, one, two ...
[ Voor 100% gewijzigd door kmf op 31-01-2010 16:38 ]
Toen ik net in de auto zat, sattelieten gevonden, kies ik een bestemming, springt dat ding in demomodus en geen navigatie. Hoe kan ik de navigatiemodus nou aanzetten?
Dus dat ik in ieder geval weet of ik links of rechts moet rijden naar m'n nieuwe bestemming?
edit* blijkt dat ding in de demomodus te staan. Handig dat er ergens een melding wordt gegeven daarvan. Naja. morgen weer proberen.
[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 31-01-2010 16:51 ]
Opmerking: Als u de navigatietoepassing voor de eerste keer start, wordt het instellingsvenster DEMOMODUS geopend. De demomodus is alleen bedoeld voor demonstratie van het product, als geen GPS-ontvangst mogelijk is. Als de demomodus actief is, kunt u geen navigatie uitvoeren! In de demomodus wordt alleen een navigatie naar het midden van de opgegeven plaats van bestemming gesimuleerd.
► Zorg ervoor dat de instelling In demomodus starten op Nee staat. Druk eventueel op de knop (Wijzigen), om de instelling van Ja op Nee te zetten.
► Druk op OK
Testing, one, two ...
Het probleem is juist dat ik niet wist dat het in de demomodus stond. Bij het opstarten had ik juist voor nee gekozen bij demomodus. En dat zie je dus nergens terug. Een hard reset heb ik ook geprobeerd. Blijkt dus toch niet zo hard te zijn, want uiteindelijk is "terug naar fabrieksinstellingen" dus de oplossing.hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:09:
Misschien eerst de handleiding eens doornemen voordat je met het apparaat aan de slag gaat?
Opmerking: Als u de navigatietoepassing voor de eerste keer start, wordt het instellingsvenster DEMOMODUS geopend. De demomodus is alleen bedoeld voor demonstratie van het product, als geen GPS-ontvangst mogelijk is. Als de demomodus actief is, kunt u geen navigatie uitvoeren! In de demomodus wordt alleen een navigatie naar het midden van de opgegeven plaats van bestemming gesimuleerd.
► Zorg ervoor dat de instelling In demomodus starten op Nee staat. Druk eventueel op de knop (Wijzigen), om de instelling van Ja op Nee te zetten.
► Druk op OK
Om dit te voorkomen: gewoon "demo" tonen. Heb je ook geen probs.
Actie is vandaag ook van de site gehaald volgens mij en gelijk is de PNA ook maar 150 ipv 170 euro.kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:28:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik vind dat hele actietext van jou niet op de site.
Dit is wel een domper eigenlijk...
edit: Ik zie wel dat op de navigon site 2 versies zijn. 1 met korting, de ander zonder![]()
Heb nog wel een screenshot van de pagina.
Heb mn vader maar naar Navigon laten bellen en verhaal laten doen, dat we die 2410 gekocht hebben ivm die kaarten en dat het niet werkte en wat ze voor hem konden betekenen... komende week moet hij terug bellen.
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:52:
[...]
Actie is vandaag ook van de site gehaald volgens mij en gelijk is de PNA ook maar 150 ipv 170 euro.
Heb nog wel een screenshot van de pagina.
Heb mn vader maar naar Navigon laten bellen en verhaal laten doen, dat we die 2410 gekocht hebben ivm die kaarten en dat het niet werkte en wat ze voor hem konden betekenen... komende week moet hij terug bellen.
Testing, one, two ...
Lekker duidelijk aangegeven zulke acties ook. In de winkel is er gewoon zo'n ophangbordje met "korting voor freshmaps" zonder voorwaarden dat deze enkel geldig is voor bepaalde modellen en/of modelpakketten.hardware-lover schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:59:
De freshmap_actie is van de site gehaald omdat deze t/m 31-01-2010 geldig was, logisch dat dit nu niet meer te vinden is (via Google Cache nog wel zichtbaar). Er hoort een Freshmap actie-sticker op de aangekochte verpakking te staan en er hoort een NAVIGON FreshMaps tegoedbon (met unieke code) in de verpakking te zitten.
De Freshmap korting werd/wordt meestal aangeboden bij de duurdere modellen en dit lijkt me ook wel voor de hand liggend.
Maar wacht het antwoord van Navigon gewoon even af en anders breng je het apparaat terug naar de winkel als zijnde niet geleverd wat beloofd was.
kmf schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:18:
[...]
Lekker duidelijk aangegeven zulke acties ook. In de winkel is er gewoon zo'n ophangbordje met "korting voor freshmaps" zonder voorwaarden dat deze enkel geldig is voor bepaalde modellen en/of modelpakketten.
Testing, one, two ...
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Ik heb ook alles afgezocht op de site, over voorwaarden ed... kon er nergens iets over vinden, behalve via een pagina via google dat de actie tot 31-01-10 was. De productpagina zelf liet niet meer zien dan groot '80% korting op freshmaps'.
Verder stond er nergens dat er gelet moest worden op stickers, vouchers enz. alleen dat bij registratie de korting verrekend werd.
Dat ze er dan bij zetten 'let op de actiesticker' oid.
Maar mn vader moest komende week terugbellen, kijken wat ze hem vertellen.
Voor 99 euro kan je een nieuwe nav kopen volgend jaar.Henkie-Jan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:35:
Aah, ok. Nja, denk dat ze meer klanten voor freshmaps krijgen als ze het altijd tegen een wat gunstigere prijs leveren.€99,- vind ik tamelijk duur.
Relatief gezien is dat flink goedkoop toch?Henkie-Jan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:35:
Aah, ok. Nja, denk dat ze meer klanten voor freshmaps krijgen als ze het altijd tegen een wat gunstigere prijs leveren.€99,- vind ik tamelijk duur.
50 euro per jaar valt wel mee imo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Edit: ik zie het al! Er is een navigon 1410 special edition en die wordt geleverd met TMC antenne en 40 landen van europa ipv 20. Zie conrad: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372598
Edit2: Dat is eigenlijk de NAVIGON AUTO BILD-Sonderedition: http://www.navigon.com/po...6651521&produktId=6833402
[ Voor 149% gewijzigd door Henkie-Jan op 05-02-2010 13:21 ]
Als er een 1410 met 20 Europa-landenwordt aangeboden dan is dit de Duitse uitvoering, niet dat dit verder veel uit zal maken bij gebruik maar enkel Duitsland bied de 1400/1410 in 3 uitvoeringen aan, bij Navigon NL is deze niet terug te vinden.
Er is dus een;
- 1400 met regionale kaarten
- 1410 met 20 Europa-kaarten
- 1410 met 42 Europa kaarten•
- 2400 met regionale kaarten
- 2410 met 42 Europa kaarten
De 2400/2410 is dus eigenlijk een 1400/1410 mét TMC hardware.
Henkie-Jan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:25:
Weet trouwens iemand of de 1410 nou WEL met TMC wordt geleverd, of niet. Bij veel winkels zie ik niet staan, alleen bij deze link bij Pixmania wel: http://www.pixmania.nl/nl...igon/gps-1410-europe.html
Edit: ik zie het al! Er is een navigon 1410 special edition en die wordt geleverd met TMC antenne en 40 landen van europa ipv 20. Zie conrad: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372598
Edit2: Dat is eigenlijk de NAVIGON AUTO BILD-Sonderedition: http://www.navigon.com/po...6651521&produktId=6833402
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2010 13:32 ]
Testing, one, two ...
Ik heb nu een 1410 in bestelling, maar als die zonder deze extra's is (er stonden geen productspecificatis bij...) dan annuleer ik hem, en bestel ik een special edition.
[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 05-02-2010 14:26 ]
http://www.navigon.com/po...systeme/navigon_1410.html
Overigens zijn de nieuwe Q1 2010 kaarten nét beschikbaar gekomen.
Henkie-Jan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:23:
Piximania en Conrad bieden ze beiden aan tegen een gunstige prijs. Als 1410. Volgens mij is het een 1410, want op de Navigon site staat er weer geen E-kompas. Dat heeft de 2410 wel. Tis maar waar je j prioriteit aan geeft.De hele 1410 wordt niet in de Nederlandse Navigon shop aangeboden. Mede misschien door die "special edition", misschien dat ie ook officieel Nederland in Nederland komt?
Ik heb nu een 1410 in bestelling, maar als die zonder deze extra's is (er stonden geen productspecificatis bij...) dan annuleer ik hem, en bestel ik een special edition.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2010 16:08 ]
Testing, one, two ...
Uit de technische gegevens; TMC (alleen NAVIGON 24xx) ja (SiLabs 4709)
Dus ik ben eigenlijk benieuwd wat je gaat ontvangen.
Henkie-Jan schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:05:
Ik heb een navigon 1410 bestelt met tmc.voor €115,80 incl bezorging. Ben benieuwd!
Testing, one, two ...
Trouwens, hij wordt niet geleverd met TMC staat daar. Kan wel wezen dat het er op werkt.
[ Voor 21% gewijzigd door Henkie-Jan op 08-02-2010 14:22 ]
[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2010 15:05 ]
Testing, one, two ...
dus... als ik een andere mini-usb-oplaadkabel er in zal steken, dan zal TMC ook werken?hardware-lover schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:55:
Voor alle duidelijkheid, daar is wel vaker verwarring over, de TMC hardware (indien aanwezig) zit in het apparaat zelf, de laadkabel werkt enkel als antenne zodat je geen extra losse kabel hoeft te gebruiken. Elke losse mini_USB kabel werkt ook als antenne, het hoeft niet special de Navigon laadkabel te zijn.
Ehm.. dat is ook wat ik zeg.Henkie-Jan schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:21:
Nee, hij zegt dat je elke USB kabel als antenne er in kan stoppen. Maar dat de TMC ontvanger ingbouwd in he apparaat zit.
Zo werkt een 12V lader van een ander systeem ook als TMC antenne. Mocht de Navigon uitvoering ooit defect raken dan voldoet een andere voeding, voorzien van het juiste voltage (meestal 5V), ook prima.
[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2010 16:38 ]
Testing, one, two ...
Code ingevoerd in de shop in Navigon Fresh, blijft dat programma hangen, waarna we hem dus niet meer kunnen gebruiken
Henkie-Jan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:34:
Heb hem ontvangen. Zit geen TMC autolaadsnoer bij. Wel op het apparaat een mapje TMC. Heb hun al gemaild! Maar staat nog steeds TMC op de website.
Testing, one, two ...
Moet je even bellen naar Navigon. Die fixen het!KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:41:
Dus... netjes een code gekregen van Navigon voor 2 jaar freshmaps voor 19.95...
Code ingevoerd in de shop in Navigon Fresh, blijft dat programma hangen, waarna we hem dus niet meer kunnen gebruiken
[ Voor 77% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-02-2010 23:54 ]
[edit]
Mailtje terug gehad van Navigon, code gekregen, ingevoerd en nu werkte het wel :-)
Waarom ze dat standaard niet aanbieden, 2 jaar kaarten voor 20 euro..?
[ Voor 43% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 19-02-2010 16:52 ]
Anoniem: 339948
Niet de meest recente kaarten op het 30 dagen gratis proefexemplaar, maar wel erg accuraat.
Leidde me langs dezelfde routes als Tom Tom Navigator 7. GPS fix is wel aanzienlijk sneller en een enorm voordeel is dat het programma geen assistentie behoeft van GPSProxy of PortSplitter.
Ben er erg blij mee en ik denk dat ik na de trial wel ga betalen voor het programma.
O ja...
Stemmen duidelijk, aanwijzingen ook. De aangegeven maximumsnelheid is niet altijd goed,maar je moet je ogen ook op de weg houden en als het goed is, zie je dan borden met daarop de maximumsnelheid.....
Groet, Bert.
Inderdaad! Dan hadden ze mij ook als freshmaps klant!Waarom ze dat standaard niet aanbieden, 2 jaar kaarten voor 20 euro..?
welke email had je gebruikt?KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:55:
heb gelijk mail gestuurd, bellen zal wel niet gaan in het weekend, maaandag even kijken, anders ff belletje doen
[edit]
Mailtje terug gehad van Navigon, code gekregen, ingevoerd en nu werkte het wel :-)
Waarom ze dat standaard niet aanbieden, 2 jaar kaarten voor 20 euro..?
ben dus niet de enige met dat probleemKeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:41:
Dus... netjes een code gekregen van Navigon voor 2 jaar freshmaps voor 19.95...
Beetje jammer...
Voor de rest doet mijn 6350 het nu goed (1ste exemplaar verloor alle satellieten bij het rijden over een heuveltje of een gaatje in de weg). Heb nog wel lichtelijk mijn twijfels over de live service. Was mss mooier geweest als die TMC info die hij ontvangt naar Live stuurt en dat ze die daar verwerken. Laatst met een afsluiting van de een weg wist TMC daar al van af, maar gaf de Live service nog een half uur lang aan dat de weg nog open was. Live service weet daarnaast dan weer wel van de kleine files af (van die hele korte op de snelweg of een n-weg waar iedereen nogal stil staat voor een verkeerslicht die niet lekker werkt) die TMC weer niet kent.
sinds kort heb ik de 4350max, en ik ben er in tegenstelling tot mijn VDO pn1000 zeer content mee.
Nou heb ik, en anderen, een aanbieding gehad om hem softwarematig te upgraden naar de 6310.
Ik twijfel of de functies de 50 € waard zijn, aan de andere kant, hoewel de voetgangersmodus heel aardig is, en text to speech ook wat rare capriolen op de weg kan schelen.
Iemand de knoop al doorgehakt ?
[ Voor 1% gewijzigd door Flagg op 26-02-2010 14:02 . Reden: typo ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Specificaties: http://www.navigon.com/po...6651521&produktId=6833402
[ Voor 22% gewijzigd door Henkie-Jan op 26-02-2010 20:36 ]
NAVIGON 1410 Autobild Special Edition, 1410 full Europe 40, 2310, 2410, 3310 EU 40 max, 4310 max, 4350 max, 6310, 6350 Live en 7310 models
Meer info, zie: http://www.navigon.com/po...s/Freshmaps-Birthday.html
[ Voor 16% gewijzigd door Henkie-Jan op 27-02-2010 16:13 ]
Morgen maar eens terug naar de winkel.
vijv schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:02:
Gisteren een 6350 live gehaald en vandaag zijn vuurdoop gegeven tijdens een rit van Rotterdam naar het oosten van het land. Gelukkig hing mijn HTC met Tomtom naast de Navigon, want meer dan de helft van de tijd viel het GPS signaal weg.
Morgen maar eens terug naar de winkel.
Testing, one, two ...
Afgelopen maandag heb ik de 6350 om kunnen ruilen en de nieuwe doet het perfect.
Is er iemand die dit al gedaan heeft en weet of dat goed werkt en/of ervaring heeft met zowel de 2110 max als de 4310 max.
De hardware van de 2110 is immers al wat veroudert en mijn accu is ook wat sneller leeg nu.
Waar ik een beetje mee zit is dat ik nu wel kan upgraden voor 50 euro, maar ik in de zomer waarschijnlijk voor het laatst kaartmateriaal kan updaten, waar als ik een 4310 zelf koop ik nu gratis kaartupdates krijg voor 2 jaar. Daarnaast kan ik de 2110 weer op marktplaats zetten
Of je als 2110Max eigenaar gebruik moet maken van dit aanbod is moeilijk te zeggen.
Indien je niet in de gelegenheid bent om het apparaat, buiten Navigon Fresh om, up to date te houden, en je beschikt niet over een Freshmaps abonnement, dan zou het aanbod best aantrekkelijk kunnen zijn.
De marktwaarde van een 2110Max ligt op zo'n € 100,- dus reken er maar op los zoukzozeggen.
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:00:
Ik kreeg van Navigon een kortingscode om de software in mijn 2110 max te upgraden naar de software van de 4350max² voor 50 euro.
Is er iemand die dit al gedaan heeft en weet of dat goed werkt en/of ervaring heeft met zowel de 2110 max als de 4310 max.
De hardware van de 2110 is immers al wat veroudert en mijn accu is ook wat sneller leeg nu.
Waar ik een beetje mee zit is dat ik nu wel kan upgraden voor 50 euro, maar ik in de zomer waarschijnlijk voor het laatst kaartmateriaal kan updaten, waar als ik een 4310 zelf koop ik nu gratis kaartupdates krijg voor 2 jaar. Daarnaast kan ik de 2110 weer op marktplaats zetten
Testing, one, two ...
als ik nu 100 euro voor mijn 2110 kan vangen ben ik net zo duur uit, maar heb ik komende 2 jaar geen kaartupdates...
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:28:
4310 max nieuw is 150 euro met gratis freshmaps voor 2 jaar...
als ik nu 100 euro voor mijn 2110 kan vangen ben ik net zo duur uit, maar heb ik komende 2 jaar geen kaartupdates...
Testing, one, two ...
Vandaag even een klein stukje bekend terrein gereden, en expres even wat andere weggetjes ingeslagen.
Response is hetzelfde gebleven, niet het idee dat hij langzamer is of harder moet werken.
Misschien is dat op langere routes wel het geval, zal dat binnekort tijdens n ritje naar Rotterdam eens uittesten.
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Anoniem: 26457
http://www.navigon.com/po...uktId=40319#xtor=EREC-12-[1003_FreshMaps_50_MN6_NL]-20100325-[Visual_Stoerer]NAVIGON FreshMaps
Altijd actuele kaarten: Aangezien straten voortdurend veranderen, laat NAVIGON zijn kaarten voortdurend door experts bijwerken en stelt NAVIGON geregeld updates ter beschikking. Zo ontvangt u twee jaar lang elke drie maanden het nieuwste kaartenmateriaal als download.
Eenmalige betaling voor 24 maanden service
Regelmatige kaartupdates van experts
Meldingen bij nieuwe downloads
NAVIGON Release Q1/2010
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 26-03-2010 08:18 ]
Tsja, ik kan nog steeds niet updaten. Misschien nog maar eens contact zoeken met support want die twee jaar lopen inderdaad bijna af.Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:17:
Navigon heeft nu een aktie van 5 dagen (tm 29 maart) waarbij je voor 50.- een update van 24 maanden krijgt op je kaarten. Zo te zien met een persoonlijke aktie code. Dus wellicht iets voor bezitters van Navigon die bij aanschaf niet van een update aktie gebruik hebben gemaakt of inmiddels al een wat ouder model hebben waar een update zinvol voor is (...zoals bij mij). Kaart die ze nu aanbieden is Q1 2010, dus netjes volgens mij.
[...]
http://www.navigon.com/po...uktId=40319#xtor=EREC-12-[1003_FreshMaps_50_MN6_NL]-20100325-[Visual_Stoerer]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik ben in het bezit van een Navigon 4310max. Hoewel tevreden is er met de komst van de Q1 kaart een probleem ontstaan. Navigon.exe crasht en het apparaat loopt vervolgens gelijk vast. Resetknop indrukken even wachten en tot mijn verbazing gaat de navigatie dan gewoon verder. Nadat het nog een paar keer vastliep is uiteindelijk de interne geheugenchip geheel leeg...
Gelukkig thuis een backup op de laptop gemaakt en deze teruggezet. Apparaat werkt weer. Tot gisteren, naar Duitsland, zo'n twintig kilometer voor de grens, navigon.exe crasht.
Reset en weer verder maar toch. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Nog mooier, iemand dit dit meegemaakt heeft en een oplossing heeft?
Gr.
Ruerd Jan
...is dit door de nieuwe Q1 kaart van de actie van 49,50 mbt nieuwe updates ?Ruerd Jan schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:36:
Hallo,
ik ben in het bezit van een Navigon 4310max. Hoewel tevreden is er met de komst van de Q1 kaart een probleem ontstaan.
dit is met de latest map / freshmaps upgrade (19,95).
Ik kan ook alleen dus uit die twee (in mijn ogen identieke) kaarten kiezen.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 28-03-2010 17:42 ]
Ook de support van Navigon gemaild, maar wacht nog op een reactie.
Mocht iemand een idee hebben, het is nog steeds van harte welkom!
Anoniem: 339948
Ik heb een autoradio met ingebouwde bluetooth carkit en audio.
Die zou toch het TMC signaal door moeten kunnen geven????
De telefoon is de Samsung Omnia QWERTY.
De autoradio is de Pioneer DEH 600 BT.
Edit: Gaat niet werken. Heb het nu opgelost door op Modaco te zoeken.
Heb nu TMC werkend. Moet alleen wel de headset aangesloten hebben.
Groet, Bert.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 339948 op 14-04-2010 16:32 ]