Echt niemand de Navigon 7310 al ???
Correct, bij een bestaande lokale installatie volgt vanzelf een upgrade_melding. Blijkbaar heeft bovenstaande user die om een link vroeg geen Fresh software geïnstalleerd?Gonadan schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:24:
Je krijgt toch gewoon een melding als je de software start?
Of moet je dat echt zelf aanklikken?
Testing, one, two ...
Er zijn enkele Duitsers die het apparaat al hebben kunnen kopen, zelfs eind april al.Seki schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:50:
Echt niemand de Navigon 7310 al ???
Waarom vraag je er zo vaak naar? Als je er een wilt hebben dan bestel je er toch een?
Testing, one, two ...
Anoniem: 301631
Het toestel is, zoals ook hier te lezen valt, via Navigon gewoon te bestellen.hardware-lover schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:42:
[...]
Er zijn enkele Duitsers die het apparaat al hebben kunnen kopen, zelfs eind april al.
Waarom vraag je er zo vaak naar? Als je er een wilt hebben dan bestel je er toch een?
Volgens mij is deze topic bedoeld om te vragen naar ervaringen...Interesse misschien?
Trouwens, ook ik heb interesse in /72107310 maar ben benieuwd naar de ervaringen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 301631 op 08-05-2009 16:56 ]
Het topic is zeker bedoelt voor het uitwisselen van ervaringen.Anoniem: 301631 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:49:
Het toestel is, zoals ook hier te lezen valt, via Navigon gewoon te bestellen.
Volgens mij is deze topic bedoeld om te vragen naar ervaringen...Interesse misschien?
Trouwens, ook ik heb interesse in /72107310 maar ben benieuwd naar de ervaringen.
Kicken van een topic binnen 24 uur is echter tegen de policy van GoT.
Buiten dat is er (helaas) gewoon nog niemand hier die hem heeft.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Steeds maar blijven vragen om hetzelfde voegt weinig zinnige info toe imo.Anoniem: 301631 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:49:
[...]
Het toestel is, zoals ook hier te lezen valt, via Navigon gewoon te bestellen.
Maar als men de Duitse taal een beetje machtig is dan staan hier gebruikers ervaringen. En via deze link kan men zelfs het apparaat bedienen en de mogelijkheden aanschouwen.
Testing, one, two ...
Ik wacht nog even tot volgende week (week 20 hadden ze gezegd) af dan zouden ze bij GPS shop binnen komen,hopelijk ook voor een goede prijs natuurlijk.Hier heb ik al goede ervaringen mee en dit is niet zo ver,om er langs te rijden als er iets aan moest zijn.hardware-lover schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:42:
[...]
Er zijn enkele Duitsers die het apparaat al hebben kunnen kopen, zelfs eind april al.
Anders zal ik het bestellen bij Redcoon,ook al bij besteld zonder probleem.
Grtz
Ik gebruik mijn PDA met Navigon op de motor in mijn binnenzak met een stel oordopjes (en sinds kort met de speakers in mijn Nolan N103 helm). Het schijnt dat de vibraties van het motorblok normaal apparatuur zou kunnen beschadigen, vandaar dat er speciale tomtom rider's ed. zijn. Op het lichaam heeft dat niet zo'n effect een zak met water om wat botten heen vangt het wel op. De gesproken route van Navigon is vrij goed en daarmee kan ik toch nog mijn weg vinden.Mercure schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:51:
Wat ik me afvraag is of de modellen van Navigon geschikt zijn voor gebruik op de motor. Ik heb Navigon hierover gemaild en een keurige mail teruggehad waarin ze aangeven dat het plaatsen van een beschermingsfolie over het display genoeg zou zijn.
Zou iemand uit eerste hand willen vertellen of de apparaten zelf water-/stofdicht zijn. Zelf heb ik hier grote vraagtekens bij.
Dank
Ik zag bij GPS shop in ieder geval voor de 2110 maar ook voor andere modellen een 'NaviBag Motorcycle' een waterdichte case voor op de motor.Mercure schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:51:
Wat ik me afvraag is of de modellen van Navigon geschikt zijn voor gebruik op de motor. Ik heb Navigon hierover gemaild en een keurige mail teruggehad waarin ze aangeven dat het plaatsen van een beschermingsfolie over het display genoeg zou zijn.
Zou iemand uit eerste hand willen vertellen of de apparaten zelf water-/stofdicht zijn. Zelf heb ik hier grote vraagtekens bij.
Dank
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Ik heb de 7210 vandaag ontvangen en heb hem meteen even een upgrade naar een 7310 gegeven.
Als wat moet werken werkt ook, zelfs de spraakbesturing lijkt het redelijk goed te doen.
Ik vind de schermbediening (klik op het glas) minder goed dan bij de 2110Max. Het lijkt net of het glas meer doorveert en daardoor wat minder nauwkeurig.is maar dit is mogelijk alleen maar even wennen.
Bij de Max ligt het touchscreen ook in het apparaat terwijl dit bij de 7210 er bovenop ligt, over de gehele voorzijde.
Als wat moet werken werkt ook, zelfs de spraakbesturing lijkt het redelijk goed te doen.
Ik vind de schermbediening (klik op het glas) minder goed dan bij de 2110Max. Het lijkt net of het glas meer doorveert en daardoor wat minder nauwkeurig.is maar dit is mogelijk alleen maar even wennen.
Bij de Max ligt het touchscreen ook in het apparaat terwijl dit bij de 7210 er bovenop ligt, over de gehele voorzijde.
Testing, one, two ...
[quote]hardware-lover schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:07:
Ik heb de 7210 vandaag ontvangen en heb hem meteen even een upgrade naar een 7310 gegeven.
[/quot
En de Freshmaps met 80 % korting zitten die er ook bij ?
De TMC spraak werkt die ook goed en de 3D beelden zijn die zoals op de site...
Flitspalen zitten die er ook bij ?
Laat maar iets weten
Grtz Seki
[/quot
Laat maar iets weten
Grtz Seki
zegt me niks als ik eerlijk ben, maar wat is jullie mening hierover, werkt het nog een beetje .
functies precisie etc?
functies precisie etc?
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Freshmapskorting zit er bij...Seki schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:30:
Laat maar iets weten
Grtz Seki
TMC spraak werkt ook, de uitspraak is niet vloeiend maar goed verstaan- en bruikbaar.
3D beelden ook beschikbaar, landschap en stadsbeelden.
Flitspalen heb ik erbij maar deze dien je volgens mij normaal gesproken aan te kopen via Fresh...
Voor alle duidelijkheid, ik heb het NIET over de aangekondigde Navigon update voor de 7210 waarbij deze gelijk getrokken wordt aan de 7310. Die update is volgens mij ook nog steeds niet beschikbaar.
Dit betreft dus hobby- en knutselwerk.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2009 16:14 ]
Testing, one, two ...
Alvast bedankt voor de info.hardware-lover schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:12:
[...]
Freshmapskorting zit er bij...
TMC spraak werkt ook, de uitspraak is niet vloeiend maar goed verstaan- en bruikbaar.
3D beelden ook beschikbaar, landschap en stadsbeelden.
Flitspalen heb ik erbij maar deze dien je volgens mij normaal gesproken aan te kopen via Fresh...
Voor alle duidelijkheid, ik heb het NIET over de aangekondigde Navigon update voor de 7210 waarbij deze gelijk getrokken wordt aan de 7310. Die update is volgens mij ook nog steeds niet beschikbaar.
Dit betreft dus hobby- en knutselwerk.
Dan kan ik hem bestellen dit weekend bij Redcoon of GPSshop.
Grtz Seki
Kijk dan nog wel even goed na of zij ook die 80% en overige extra's erbij leveren die jij graag wilt.Seki schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:19:
[...]
Alvast bedankt voor de info.
Dan kan ik hem bestellen dit weekend bij Redcoon of GPSshop.
Grtz Seki
Anders kon je nog wel eens voor nare verrassingen komen te staan.
Bij de 2110 max kwamen ook ineens bundles zonder die extra's op de markt, weliswaar met een flink lagere prijs maar toch is het een tegenvaller als je er op rekent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zal eens bellen naar Redcoon of deze erbij zitten...Gonadan schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:34:
[...]
Kijk dan nog wel even goed na of zij ook die 80% en overige extra's erbij leveren die jij graag wilt.
Anders kon je nog wel eens voor nare verrassingen komen te staan.
Bij de 2110 max kwamen ook ineens bundles zonder die extra's op de markt, weliswaar met een flink lagere prijs maar toch is het een tegenvaller als je er op rekent.
Anoniem: 302405
Ik twijfel nog tussen de 8110 en de 7310.. want ik heb gehoord dat het geluid vrij slecht is en dat je via de fm zender van de 8110 de stem van de navigatie door je luidsprekers van de auto kan doen, is er bij de 7310 die geen fm zender heeft, een aansluiting (mini jack) voor naar mijn aux van de autoradio ?
thx
thx
Ja, een hoofdtelefoon_aansluiting is onderop aanwezig.Anoniem: 302405 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:01:
Ik twijfel nog tussen de 8110 en de 7310.. want ik heb gehoord dat het geluid vrij slecht is en dat je via de fm zender van de 8110 de stem van de navigatie door je luidsprekers van de auto kan doen, is er bij de 7310 die geen fm zender heeft, een aansluiting (mini jack) voor naar mijn aux van de autoradio ?
thx
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de verstaanbaarheid van de 7210 (gelijk aan de 7310) wel oké vind.
Er zijn schijnbaar wat klachten over het volume wat te laag zou zijn, zelfs op maximaal. Nu is mijn auto aan de binnenzijde behoorlijk stil dus dat kan ook de reden zijn waarom ik niets te klagen heb over de verstaanbaarheid.
Op zich lijkt me de FM verbinding ook niet altijd ideaal omdat je radio dan enkel afgestemd is op je navigatie en bij mij komt er met een aparte FM verbinding weer extra ruis bij omdat de radio_antenne in de achterzijruit zit.
Er schijnt volgens Navigon ook een 7.4 upgrade voor de 8110 te komen (rond of na komende zomer).
Testing, one, two ...
Anoniem: 302405
Thx, maar h eb nu mijn weg naar de Mio C728 gevonden, ik zou mss dit apparaat kiezen vanwege het grote scherm, of raden jullie me dit helemaal af ?
Anoniem: 161106
Heb bij Bol.com de laatste 7210 aangeschaft (stond direct na aanschaf als niet meer leverbaar)met als doel deze later te upgraden naar 7310 als dat tenminste de moeite waard is
Heb hem nu een paar dagen uitgeprobeerd en bevalt goed, kabeltje van de autolader zit alleen wel erg vast
Heb nu een Brodit Proclip en passieve houder met doorvoer erbij gekocht waarbij de 7210 op de aansluiting zakt, maar deze er vanaf halen gaat erg zwaar, zal misschien nog moeten '"inslijten"
Heb hem nu een paar dagen uitgeprobeerd en bevalt goed, kabeltje van de autolader zit alleen wel erg vast
Heb nu een Brodit Proclip en passieve houder met doorvoer erbij gekocht waarbij de 7210 op de aansluiting zakt, maar deze er vanaf halen gaat erg zwaar, zal misschien nog moeten '"inslijten"
Het gaat dan toch echt gebeuren.
Update 7210 en 8110:
http://www.navigon.com/site/de/de/press/archive/2009/477
Update 7210 en 8110:
[ Voor 6% gewijzigd door jwjol op 19-05-2009 18:36 ]
Dat was te verwachten en voor de 8110 wat eerder dan verwacht. Update is inclusief een kaarten_update en dit zal ook wel moeten want de huidige kaarten van de 7210 draaien niet onder de nieuwe 7310 software.jwjol schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:29:
Update 7210 en 8110:
Er wordt met geen woord gerept over de noodzaak van een 4Gb geheugen kaartje en of deze bij de update ook inclusief is.
Testing, one, two ...
Hoe kun je met de 7210 trouwens checken of TMC werkt ?
Dat is me niet geheel duidelijk, want ik stond vanmiddag heerlijk in de file op het Hellegatsplein, maar kreeg geen waarschuwing via beeld of geluid, nu was deze file ook niet na het nieuws te horen op de verkeersinformatie
Driehoeksymbooltje staat wel bovenaan rechts op het scherm
Dat is me niet geheel duidelijk, want ik stond vanmiddag heerlijk in de file op het Hellegatsplein, maar kreeg geen waarschuwing via beeld of geluid, nu was deze file ook niet na het nieuws te horen op de verkeersinformatie
Als het TMC symbooltje rechtsboven in je scherm staat zijn de softwareinstellingen in ieder geval correct.Anoniem: 161106 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:36:
Hoe kun je met de 7210 trouwens checken of TMC werkt ?
Je kunt aan de kleuren van het symbool wat de TMC status is;
Rode driehoek met uitroepteken;
Zender wordt gezocht: De TMC-ontvanger is gereed voor gebruik, maar vindt geen zender die TMC-signalen uitzendt. Er is geen verkeersinformatie aanwezig.
Witte driehoek met rood uitroepteken;
Zender wordt gezocht: De TMC-ontvanger is gereed voor gebruik, maar vindt geen zender die TMC-signalen uitzendt. Er is echter nog verkeersinformatie aanwezig. Dat kan bv. voorkomen als u net door een tunnel rijdt.
Witte driehoek met zwart uitroepteken;
TMC op stand-by: Verkeersinformatie kan worden ontvangen.
Verkeersinformatie weergeven;
De actueel geldige verkeersinformatie kan via de opties van vele
vensters worden bereikt.
► Druk op Opties > Verkeer.
Het venster VERKEERSBERICHTEN wordt geopend.
Testing, one, two ...
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal het in de gaten houdenhardware-lover schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:14:
[...]
Als het TMC symbooltje rechtsboven in je scherm staat zijn de softwareinstellingen in ieder geval correct.
Je kunt aan de kleuren van het symbool wat de TMC status is;
Rode driehoek met uitroepteken;
Zender wordt gezocht: De TMC-ontvanger is gereed voor gebruik, maar vindt geen zender die TMC-signalen uitzendt. Er is geen verkeersinformatie aanwezig.
Witte driehoek met rood uitroepteken;
Zender wordt gezocht: De TMC-ontvanger is gereed voor gebruik, maar vindt geen zender die TMC-signalen uitzendt. Er is echter nog verkeersinformatie aanwezig. Dat kan bv. voorkomen als u net door een tunnel rijdt.
Witte driehoek met zwart uitroepteken;
TMC op stand-by: Verkeersinformatie kan worden ontvangen.
Verkeersinformatie weergeven;
De actueel geldige verkeersinformatie kan via de opties van vele
vensters worden bereikt.
► Druk op Opties > Verkeer.
Het venster VERKEERSBERICHTEN wordt geopend.
Anoniem: 15300
Ik ben benieuwd of dan eindelijk ook de beloofde Text-to-Speech gaat werken op de 8110.jwjol schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:29:
Update 7210 en 8110:
Ik heb hem al ruim een jaar, en ze beloven steeds een update, maar weer geen Text-to-Speech in Nederlands.
Het is een geweldig apparaat maar ik vind het een schande dat ze voor deze update bijna 70 euro gaan vragen.
Dit horen ze gewoon als compensatie te verstrekken.
En dan vraag ik me af of je na dat je betaald hebt weer twee jaar van de kaart updates gebruik kan maken.
Text to speech in NL gaat werken, dat doet hij, of beter gezegd, zij namelijk nu al op diverse oudere apparaten. Of je er werkelijk gelukkig van zult worden is afwachten. Niet iedereen is namelijk echt gecharmeerd van de uitspraak capaciteiten van Frau Antje. Eens te meer wordt maar weer eens duidelijk dat aan Wendy nog niet te tippen valt. Persoonlijk had ik al eerder aangegeven dat ik TTS wel bruikbaar vind.Anoniem: 15300 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:42:
[...]
Ik ben benieuwd of dan eindelijk ook de beloofde Text-to-Speech gaat werken op de 8110.
Ik heb hem al ruim een jaar, en ze beloven steeds een update, maar weer geen Text-to-Speech in Nederlands.
Het is een geweldig apparaat maar ik vind het een schande dat ze voor deze update bijna 70 euro gaan vragen.
Dit horen ze gewoon als compensatie te verstrekken.
En dan vraag ik me af of je na dat je betaald hebt weer twee jaar van de kaart updates gebruik kan maken.
Je krijgt bij de 8110>8310 update direct de nieuwe kaarten en de overige kaart_updates blijven gratis tot je huidige tegoed op is.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2009 01:31 ]
Testing, one, two ...
Als rechtgeaarde tweaker wil ik natuurlijk de desktop van mijn 7210 vrijmaken.
Dat lukt mij nog niet, hoe gaat dit in zijn werk ?
Op het DUitse Naviforum de totalcommander manier geprobeerd, maar dat lukt niet
Als dat wel is gelukt kan dan bv PoiWarner gebruikt worden ?
Is eigenlijk geen enkel probleem bij de 7210, Google geeft ook vrijwel direct bruikbare info bij "navigon 7210 desktop freilegen". Poiwarner kan ook gebruikt worden, al dan niet via een vrije desktop.Anoniem: 161106 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:56:
Als rechtgeaarde tweaker wil ik natuurlijk de desktop van mijn 7210 vrijmaken.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een apart opstartmenu vanwaaruit de diverse programma's en utility's afzonderlijk gestart kunnen worden.
Bijvoorbeeld;

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2009 16:12 ]
Testing, one, two ...
Mooi, dat ziet er goed uit
Helaas, geprobeerd met de nfrunner methode en total commander maar geen van beide krijg ik voor elkaar.
Vannacht laat geworden
Heb je voor mij de links of evt een stappenplan ?
Helaas, geprobeerd met de nfrunner methode en total commander maar geen van beide krijg ik voor elkaar.
Vannacht laat geworden

Vanmiddag nog s gekeken, heb op de 7210 MN7, en op het hoesje van de cdrom zit een stickertje Windows Embedded CE 6.0 Core, zou het daaraan kunnen liggen ?Anoniem: 161106 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 07:46:
Mooi, dat ziet er goed uit![]()
Vannacht laat geworden![]()
Ik dacht dat de 7210 uitgeleverd was met Windows CE 5.0 ?
Ik heb me even specifiek in het bovenstaande menu en de bijgeleverde software verdiept, waaronder Total Commander, en ik kan niet anders concluderen dat het, na enkele aanpassingen, goed werkt op de 7210. Het menu wordt keurig opgestart i.p.v. Navigon.Anoniem: 161106 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:19:
[...]
Vanmiddag nog s gekeken, heb op de 7210 MN7, en op het hoesje van de cdrom zit een stickertje Windows Embedded CE 6.0 Core, zou het daaraan kunnen liggen ?
Ik dacht dat de 7210 uitgeleverd was met Windows CE 5.0 ?
In systeeminfo (via het configuratie_scherm) van de 7210 wordt overigens Windows CE 5.0 gemeld en geen 6.0.
Testing, one, two ...
Hehe, het is gelukt
Bij het herbenoemen naar autorunce.exe moet .exe weggelaten worden, dat was de oorzaak dat het steeds niet lukte. (anders wordt het autorunce.exe.exe)
Inderdaad geeft systeminfo aan dat het om wince 5.0 gaat, wel vreemd dat op de hoes core 6.0 staat.
Nu proberen een menuutje te fabriceren en kijken welke wince toepassingen draaien op de 7210
Bij het herbenoemen naar autorunce.exe moet .exe weggelaten worden, dat was de oorzaak dat het steeds niet lukte. (anders wordt het autorunce.exe.exe)
Inderdaad geeft systeminfo aan dat het om wince 5.0 gaat, wel vreemd dat op de hoes core 6.0 staat.
Nu proberen een menuutje te fabriceren en kijken welke wince toepassingen draaien op de 7210
Nou, m'n 7210 is geüpdate naar de 7310 via de officiële update van Navigon (€ 69).
Back-up gemaakt en nu maar testen.
Je bent ietsje te snel geweest, Navigon geeft voor 3 dagen €20,- korting op de aangeboden update.jwjol schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:44:
Nou, m'n 7210 is geüpdate naar de 7310 via de officiële update van Navigon (€ 69).
Testing, one, two ...
Heeft er iemand ervaring met de 320x240 versie van Navigon icm een P3300?
Loopt dit een beetje? Oudere versies liepen namelijk niet bepaald soepel op de P3300.
Loopt dit een beetje? Oudere versies liepen namelijk niet bepaald soepel op de P3300.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mag ik weten waarom de voucher geen ontopic info is? Deze info komt toch rechtstreeks van Navigon af en heeft te maken met de update voor de 7210>7310?RoD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:51:
[modbreak]Een aantal berichten over vouchers zijn verwijderd. Hou het ontopic aub.[/]
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 26-05-2009 22:20 ]
Testing, one, two ...
Anoniem: 303764
Sorry dat ik vroeg wie er al een mailtje had ontvangen van Navigon.RoD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:51:
[modbreak]Een aantal berichten over vouchers zijn verwijderd. Hou het ontopic aub.[/]
Ik wist niet dat dit niet mocht.
Nogmaals bied ik mijn verontschuldigingen aan.
In dit topic kan het product zelf besproken worden. Geen acties omtrent het product, of dat de korting al binnen is, of dat er nog geen mailtje binnengekomen is, etc. Verder heb ik liever dat je me een DM stuurt voor dit soort zakenhardware-lover schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:18:
[...]
Mag ik weten waarom de voucher geen ontopic info is? Deze info komt toch rechtstreeks van Navigon af en heeft te maken met de update voor de 7210>7310?
Nu weer ontopic aub
Anoniem: 15300
Het valt mij op als ik de tekst van de 8310 doorneem dat de TMC Pro vrijgave vervalt.
Bij mijn 8110 heb ik TMC Pro die is vrijgekocht door Navigon.
Ik ontvang dus ook gratis TMC in Duitsland, Frankrijk en GB
Gaan ze dit nog vrijgeven???
Gr,
Marcel
Bij mijn 8110 heb ik TMC Pro die is vrijgekocht door Navigon.
Ik ontvang dus ook gratis TMC in Duitsland, Frankrijk en GB
Gaan ze dit nog vrijgeven???
Gr,
Marcel
Anoniem: 304520
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen weekend de upgrade gedaan van mijn navigon 7210 naar 7310. Voice command werkt echt heel goed. Ben daar super tevreden over. Die stem die er standaard bij zat - antje - vindt ik echt dramatisch. Die heb ik snel weer overgezet naar Wendy. Wat me echter opvalt is dat mijn aparaat nu minder nauwkeurig navigeert. Afslagen worden aangegeven door de stem als " over 300 meter rechts afslaan ", terwijl de display 200 meter aangeeft. Ook geeft zowel de stem als het display minder aanwijzingen.
Bijvoorbeeld : ik woon in hendrik ido ambacht en werk in moerdijk. Als ik vanuit huis naar de snelweg rijd moet ik op een gegeven moment ergens links af. Echter, hiervoor zijn 2 banen beschikbaar, beide voor linksaf dus. De ene baan is echter voor richting rotterdam, en de andere voor richting dordrecht. Voor het links afslaan moet je dus al voorsorteren. Normaliter gaf de navigon dit correct aan, en toonde in mijn geval de wegwijzer dordrecht. Sinds de upgrade naar 7310 wordt dit niet meer getoond. Er wordt slechts nog gezegd dat ik rechtsaf moet. Mijn vraag aan jullie : hebben jullie iets gemerkt van minder nauwkeurige aanwijzingen? Ik beschik overigens over de nieuwst kaarten, Q12009, welke op de 7210 uitstekend werkten.
Ik heb afgelopen weekend de upgrade gedaan van mijn navigon 7210 naar 7310. Voice command werkt echt heel goed. Ben daar super tevreden over. Die stem die er standaard bij zat - antje - vindt ik echt dramatisch. Die heb ik snel weer overgezet naar Wendy. Wat me echter opvalt is dat mijn aparaat nu minder nauwkeurig navigeert. Afslagen worden aangegeven door de stem als " over 300 meter rechts afslaan ", terwijl de display 200 meter aangeeft. Ook geeft zowel de stem als het display minder aanwijzingen.
Bijvoorbeeld : ik woon in hendrik ido ambacht en werk in moerdijk. Als ik vanuit huis naar de snelweg rijd moet ik op een gegeven moment ergens links af. Echter, hiervoor zijn 2 banen beschikbaar, beide voor linksaf dus. De ene baan is echter voor richting rotterdam, en de andere voor richting dordrecht. Voor het links afslaan moet je dus al voorsorteren. Normaliter gaf de navigon dit correct aan, en toonde in mijn geval de wegwijzer dordrecht. Sinds de upgrade naar 7310 wordt dit niet meer getoond. Er wordt slechts nog gezegd dat ik rechtsaf moet. Mijn vraag aan jullie : hebben jullie iets gemerkt van minder nauwkeurige aanwijzingen? Ik beschik overigens over de nieuwst kaarten, Q12009, welke op de 7210 uitstekend werkten.
Bovenstaand "probleem" m.b.t. de te volgen richting wordt nu deels veroorzaakt door het uitschakelen van je TTS stem. Deze geeft namelijk aan dat je de linkerbanen moet blijven volgen "A16 richting Dordrecht". Bij een niet TTS stem mis je deze info en dan wordt het verwarrend.
De performance na de Navigon 7310 upgrade is dramatisch te noemen en deze beïnvloed het navigeren negatief.
Het is te verwachten dat er een update van de software zal volgen waarmee deze problemen opgelost worden.
Ik heb er voor gekozen om bepaalde zaken uit te schakelen waarmee de 7210 wel goed presteert totdat Navigon met een oplossing komt.
De performance na de Navigon 7310 upgrade is dramatisch te noemen en deze beïnvloed het navigeren negatief.
Het is te verwachten dat er een update van de software zal volgen waarmee deze problemen opgelost worden.
Ik heb er voor gekozen om bepaalde zaken uit te schakelen waarmee de 7210 wel goed presteert totdat Navigon met een oplossing komt.
Testing, one, two ...
kun je aangeven wat je zoal hebt uitgeschakeld? Ik vind de performance na upgrade ook dramatisch.
Vooral het feit dat de navigon nu erg traag is geworden. Het berekenen van de route duurt veel langer, maar ook zeker het herbereken. Net annuleerde ik een route, de navigon sprong weer op het hoofdmenu maar ik kreeg daarna nog zeker 2 gesproken aanwijzingen, echt niet te geloven.
1 voordeel : ik heb nog mijn oude 2gb sd kaartje met daarop alle info voor de upgrade.
Totdat de update komt ga ik dan meer weer over op de "oude" (maar zeer betrouwbare) 7210.
Vooral het feit dat de navigon nu erg traag is geworden. Het berekenen van de route duurt veel langer, maar ook zeker het herbereken. Net annuleerde ik een route, de navigon sprong weer op het hoofdmenu maar ik kreeg daarna nog zeker 2 gesproken aanwijzingen, echt niet te geloven.
1 voordeel : ik heb nog mijn oude 2gb sd kaartje met daarop alle info voor de upgrade.
Totdat de update komt ga ik dan meer weer over op de "oude" (maar zeer betrouwbare) 7210.
Ik heb in usersettings.xml oldmapdrawer naar 1 gezet en heb binnen het instellingen menu 3D- landschap, 3D- stadsbeeld en 3D gebouwen uitgeschakeld. Ik blijf verder met software 7.4.1. draaien want ik vind de overige extra's in deze software wel prettig en wil ze niet graag missen. Ik neem daarnaast de wat ongelukkige uitspraak en soms wat haperende TTS stem voor lief want ik vind de extra info die deze stem geeft erg bruikbaar.
Testing, one, two ...
Bedankt voor de snelle reactie. Heeft uitschakelen van de 3d functies invloed op de snelheid van de navigatie?
En wat doet oldmapdrawer precies?
Groeten,
Elfdutch
Groeten,
Elfdutch
Theoretisch natuurlijk wel, het beeld wat je op je scherm ziet moet toch telkens aangepast worden aan de nieuwe situatie a.g.v. het verplaatsen. De 3D gebouwen e.d. moeten in het scherm mee-berekend worden en dit kost nu eenmaal CPU kracht. Bij een oldmapdrawer=1 vervalt automatisch het 3D-landschap hoewel deze binnen het menu nog wel aan- of uit te zetten lijkt.Anoniem: 304520 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:51:
Bedankt voor de snelle reactie. Heeft uitschakelen van de 3d functies invloed op de snelheid van de navigatie?
Groeten,
Elfdutch
Het is moeilijk uit te leggen wat er bij een actieve oldmapdrawer precies wijzigt.
Omdat ik meerdere Navigon systemen heb kan ik de verschillen direct zien als ik ze met beide mogelijkheden naast elkaar laat draaien. Het eerste wat opvalt is de betere scherpte bij een actieve oldmapdrawer. Als voorbeeld; de straatnamen bij 3D weergave (indien geselecteerd) zijn scherper en duidelijker leesbaar.
Ik heb de route Hendrik Ido Ambacht > Moerdijk (toevallig mijn geboorteplaats) gesimuleerd (enkel de plaatsnamen ingegeven, geen straten) en daarbij vielen de verschillen direct op. Het kanaal in de achtergrond (aan de rechterzijde van het scherm) na aanvang van de simulatie werd veel duidelijker weergegeven dan bij oldmapdrawer=0 en dit geldt voor meer kaartdetails.
Testing, one, two ...
Anoniem: 54291
Hoi,
ik had ook bemerkt dat het opstarten wat langer duurt, ik krijg nu 2 x het irritante geluidje. Ik sluit nu af in standby mode, dan is die wel snel. Die Antje stem is irritant zeg. Maar ik begrijp als ik die selecteer krijg ik meer gesproken informatie als ik wendy kies.
Voor de rest merk ik niet zo dat hij veel trager is dan de 7210. Die extra's zijn erg prettig en vooral de parkeer optie is heel handig, zeker als je in het buitenland op vakantie bent en een stad bezoeken.
Soms na het optie scherm terugkeren naar het navigatiescherm duurt een paar tellen langer, maar vind ik niet irritant.
Uiteindelijk is het wel een stap vooruit nu wachten op q2 2009, q1 2009 had ik al ruim in q1.
Ik heb ook het gevoel dat het tmc gedeelte beter werkt en sneller een fix heeft.
ik had ook bemerkt dat het opstarten wat langer duurt, ik krijg nu 2 x het irritante geluidje. Ik sluit nu af in standby mode, dan is die wel snel. Die Antje stem is irritant zeg. Maar ik begrijp als ik die selecteer krijg ik meer gesproken informatie als ik wendy kies.
Voor de rest merk ik niet zo dat hij veel trager is dan de 7210. Die extra's zijn erg prettig en vooral de parkeer optie is heel handig, zeker als je in het buitenland op vakantie bent en een stad bezoeken.
Soms na het optie scherm terugkeren naar het navigatiescherm duurt een paar tellen langer, maar vind ik niet irritant.
Uiteindelijk is het wel een stap vooruit nu wachten op q2 2009, q1 2009 had ik al ruim in q1.
Ik heb ook het gevoel dat het tmc gedeelte beter werkt en sneller een fix heeft.
Hallo,
Ja de extra's zijn zeker handig. Ik heb echter voorlopig de navigon teruggezet naar de 7210 uitvoering.
Dit gewoon omdat ik Antje te irritant vindt praten, en vooral haperen (daar ben ik nogal een zeikerd in
)
Ik hoop inderdaad dat er nog een soort van patch uitkomt om e.e.a. te verbeteren.
Wat vinden jullie overigens van het nieuwe routesysteem, met de verschillende kleuren? Ik heb het alleen nog maar met woon/werkverkeer uitgeprobeerd, dan zijn er niet zoveel verschillen.
Ja de extra's zijn zeker handig. Ik heb echter voorlopig de navigon teruggezet naar de 7210 uitvoering.
Dit gewoon omdat ik Antje te irritant vindt praten, en vooral haperen (daar ben ik nogal een zeikerd in
Ik hoop inderdaad dat er nog een soort van patch uitkomt om e.e.a. te verbeteren.
Wat vinden jullie overigens van het nieuwe routesysteem, met de verschillende kleuren? Ik heb het alleen nog maar met woon/werkverkeer uitgeprobeerd, dan zijn er niet zoveel verschillen.
Alleen jammer dat je aan TMC zo weinig hebtAnoniem: 161106 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:55:
[...]
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal het in de gaten houden
Voor alle duidelijkheid, je hebt de update officieel via Navigon Fresh uitgevoerd? M.a.w., via Navigon aangekocht?Anoniem: 304520 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:43:
Hallo,
Dit gewoon omdat ik Antje te irritant vindt praten, en vooral haperen (daar ben ik nogal een zeikerd in)
Testing, one, two ...
Jazeker, alles netjes via navigon gedaan, met de kortingscoupon van 20 euro.hardware-lover schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:02:
[...]
Voor alle duidelijkheid, je hebt de update officieel via Navigon Fresh uitgevoerd? M.a.w., via Navigon aangekocht?
Ik heb wel eerst een 4gb sd kaartje moeten kopen. Daarop eerst de backup van de 7210 gezet en vervolgens de upgrade gedownload en geinstalleerd. In mijn geval is de navigatie een stuk trager geworden en minder nauwkeurig. Met de standaard stem van Anjte hoor je af en toe haperingen, en delen worden soms ook door wendy gesproken. Het komt allemaal een beetje rommelig over moet ik zeggen, gewoon irritant.
Anoniem: 54291
maar je kan ook Wendy kiezen, dan heb je navigatie met wendy.Anoniem: 304520 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:43:
Hallo,
Dit gewoon omdat ik Antje te irritant vindt praten, en vooral haperen (daar ben ik nogal een zeikerd in)
Natuurlijk, maar dan ook geen TTS meer en het verschil in route/TMC info tussen wel of geen TTS is behoorlijk groot.Anoniem: 54291 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:58:
[...]
maar je kan ook Wendy kiezen, dan heb je navigatie met wendy.
Nogmaals, hoewel er nog aardig wat te verbeteren valt aan "frau" Antje wordt het navigeren op enkel het gehoor wel beter mogelijk aangezien met de TTS stem precies wordt aangegeven welke richting aangehouden moet worden.
Testing, one, two ...
Daar ben ik het zeker mee eens. Met de gesproken aanwijzingen hoef je bijna niet meer op je scherm te kijken. Wat me trouwens nog opviel is dat er een verschil is tussen de Q12009 kaarten van de 7210 en die van de geupgrade 7310. Ik heb tijdens de upgrade ook alle kaarten gedownload/geinstalleerd.hardware-lover schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:13:
[...]
Natuurlijk, maar dan ook geen TTS meer en het verschil in route/TMC info tussen wel of geen TTS is behoorlijk groot.
Nogmaals, hoewel er nog aardig wat te verbeteren valt aan "frau" Antje wordt het navigeren op enkel het gehoor wel beter mogelijk aangezien met de TTS stem precies wordt aangegeven welke richting aangehouden moet worden.
Als ik van werk naar huis ga dan stuur hij me ergens in Hendrik ido ambacht altijd naar links en dan direct naar rechts, terwijl dit niet de juiste weg naar huis is. Met de Q12009 kaarten van de 7210 is dit niet het geval.
Iemand dit ook gemerkt?
ACHTUNG !!! Upgrade Navigon von 7210 zu 7310
Mein Navigon 7210 funktionierte einwandfrei. Nach kostenpflichtigen Upgrade auf 7310 (49,95€), wurde das Gerät sehr langsam und träge. Meldungen werden zu spet angesagt und auch das Display hängt hinterher. Ausserdehm mehrmalige Totalabstürze. (Nur mit Reset zu beheben).
Zum Glück hatte ich ein Backup von der alten Software.
Und achtung: Nach Upgrade auf 7310 können sie mit Navigon Fresh nicht mehr alte Backups wiederherstellen. Zum Glück ist ds Navigon System Windows basiert, so das man ein erstelltes Backup einfach mit den Windows Explorer auf die Speicher Karte kopieren kann. Dann bekommen sie aber noch Ärger mit Fresh Maps, weil sie nicht mehr als 7210 Registriert sind, so das alle gekaufte Fresh Maps, Radar Warner oder TMC Pro nicht mehr vorhanden sind. Das heisst Mails, Telefonieren, Hotline...........
Ich hoffe das konnte Jemanden helfen.
Bovenstaande vond ik nog op een forum. Klaarblijkelijk zijn er meer die hetzelfde probleem hebben.
Wat ik niet wist is dat ik nu niet meer de nieuwe kaarten voor de 7210 kan downloaden, maar dus verplicht ben om de 7310 kaarten te gebruiken. Die zullen dan wel niet meer werken op mijn backup van de 7210. Ben ik min of meer gedwongen om toch te geupgrade versie te gebruiken zodra er nieuwe kaarten uitkomen.
Zoals eerder gezegd: hopelijk komt er nog een soort van software update om dit soort problemen te verhelpen.
Mein Navigon 7210 funktionierte einwandfrei. Nach kostenpflichtigen Upgrade auf 7310 (49,95€), wurde das Gerät sehr langsam und träge. Meldungen werden zu spet angesagt und auch das Display hängt hinterher. Ausserdehm mehrmalige Totalabstürze. (Nur mit Reset zu beheben).
Zum Glück hatte ich ein Backup von der alten Software.
Und achtung: Nach Upgrade auf 7310 können sie mit Navigon Fresh nicht mehr alte Backups wiederherstellen. Zum Glück ist ds Navigon System Windows basiert, so das man ein erstelltes Backup einfach mit den Windows Explorer auf die Speicher Karte kopieren kann. Dann bekommen sie aber noch Ärger mit Fresh Maps, weil sie nicht mehr als 7210 Registriert sind, so das alle gekaufte Fresh Maps, Radar Warner oder TMC Pro nicht mehr vorhanden sind. Das heisst Mails, Telefonieren, Hotline...........
Ich hoffe das konnte Jemanden helfen.
Bovenstaande vond ik nog op een forum. Klaarblijkelijk zijn er meer die hetzelfde probleem hebben.
Wat ik niet wist is dat ik nu niet meer de nieuwe kaarten voor de 7210 kan downloaden, maar dus verplicht ben om de 7310 kaarten te gebruiken. Die zullen dan wel niet meer werken op mijn backup van de 7210. Ben ik min of meer gedwongen om toch te geupgrade versie te gebruiken zodra er nieuwe kaarten uitkomen.
Zoals eerder gezegd: hopelijk komt er nog een soort van software update om dit soort problemen te verhelpen.
Anoniem: 293134
help problemen navigon 2110max
heb per ongeluk de autorunce overschreven in de flash drive.
wie kan me de originele sturen heb vergeten een backup te maken.
Ik heb alleen deze van de Navigon 7310Anoniem: 293134 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:22:
Grtz Seki
Ik heb de 2310 gekocht maar krijg hem niet verbonden met Navigon Fresh. Heb Navigon gebeld, zij zeggen dat het aan mijn firewall ligt, maar die heb ik uitgezet en nog steeds werkt het niet. Hij zegt dat er geen MN-software gevonden kan worden op mijn device, terwijl dat er toch echt op staat!
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Staat er in het display dat je 2310 verbonden is met je PC (afbeelding)? Zo niet, probeer eens een USB poort aan de achterzijde van je PC. Een andere mogelijkheid is om je losse geheugenkaartje via een kaartlezer te verbinden. Gaat over het algemeen ook nog eens stukken sneller dan via je PNA.luuc schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:11:
Ik heb de 2310 gekocht maar krijg hem niet verbonden met Navigon Fresh. Heb Navigon gebeld, zij zeggen dat het aan mijn firewall ligt, maar die heb ik uitgezet en nog steeds werkt het niet. Hij zegt dat er geen MN-software gevonden kan worden op mijn device, terwijl dat er toch echt op staat!
Iemand een idee?
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 08-06-2009 12:05 ]
Testing, one, two ...
Ja hij heeft wel verbinding, kan hem ook als externe schijf benaderen via de verkenner. Het moet hem echt zitten in het Navigon programma. Kortom:
- Kan het apparaat verkennen
- Apparaat geeft aan dat hij verbinding heeft
- Alleen Navigon Fresh krijgt geen verbinding, niet op mijn laptop en niet op mijn gewone PC.
als ik verbinding probeer te maken terwijl hij niet aangesloten zit, krijg ik ook een andere melding dan wanneer hij er wel aan zit.
Hij zegt "Geen MN-software gevonden op de kaart, plaats kaart met MN software".
Alles staat op het interne geheugen van mijn navi, anders kon ik het kaartje los proberen. Dat gaat nu dus niet.
- Alleen Navigon Fresh krijgt geen verbinding, niet op mijn laptop en niet op mijn gewone PC.
als ik verbinding probeer te maken terwijl hij niet aangesloten zit, krijg ik ook een andere melding dan wanneer hij er wel aan zit.
Alles staat op het interne geheugen van mijn navi, anders kon ik het kaartje los proberen. Dat gaat nu dus niet.
Klopt inderdaad, je hebt een intern Flash geheugen van 2GB en daar staat je software dan blijkbaar in hoewel er wel een SD-kaart geplaatst kan worden (altijd prettig).
Volgens de handleiding mag er geen stuurprogramma geïnstalleerd worden als je de 2310 de eerste keer aansluit. Blijkbaar wordt je 2310 daarna toch goed herkent als "Navigon". Heb je de installatie van het Windows stuurprogramma ook afgebroken zoals geadviseerd volgens de handleiding?
Volgens de handleiding mag er geen stuurprogramma geïnstalleerd worden als je de 2310 de eerste keer aansluit. Blijkbaar wordt je 2310 daarna toch goed herkent als "Navigon". Heb je de installatie van het Windows stuurprogramma ook afgebroken zoals geadviseerd volgens de handleiding?
Testing, one, two ...
Ik heb de installatie afgebroken maar kan niet voorkomen dat windows (vista en xp) hem herkend als verwisselbaar medium. Hij wordt niet herkend als navigatiesysteem oid, maar alleen als extern medium. Had ik dit ook moeten/kunnen voorkomen? En zo ja hoe dan?
Anoniem: 301631
Nou, eerste ervaringen met de update naar de 7310 zijn niet top.
Opstarten duurt veel langer, minder aanwijzingen en vastlopers als ik TMC zender wil wisselen.
Duitse aanwijzingen zijn ook niet mijn ding dus vertrouwde stem weer genomen.
Hoop op een fatsoenlijke software update binnenkort...
Opstarten duurt veel langer, minder aanwijzingen en vastlopers als ik TMC zender wil wisselen.
Duitse aanwijzingen zijn ook niet mijn ding dus vertrouwde stem weer genomen.
Hoop op een fatsoenlijke software update binnenkort...
Weet iemand hier of de 2110max ook een update oid gaat krijgen?
Binnenkort dus ook Navigon voor de iPhone 
http://www.iphoneclub.nl/...esoftware-voor-de-iphone/
[ Voor 53% gewijzigd door Executor16 op 11-06-2009 16:08 ]
Wie kan me helpen aan de autorunce file in de flash drive gedeelte?Executor16 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:07:
Binnenkort dus ook Navigon voor de iPhone
heb hem perongeluk overschreven.
Probeer het eens met dit in de root van je SD-kaart.Anoniem: 293134 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:17:
[...]
Wie kan me helpen aan de autorunce file in de flash drive gedeelte?
heb hem perongeluk overschreven.
Testing, one, two ...
werkt wel maar als ik aflsuit blijft ie op het navigon beeld staan.hardware-lover schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:33:
[...]
Probeer het eens met dit in de root van je SD-kaart.
Niemand de originele autorunce van de flash disk?
Da's een kwestie van even je <ExitBehaviour>?</ExitBehaviour> in applicationsettings.xml aanpassen.Anoniem: 293134 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:00:
[...]
werkt wel maar als ik aflsuit blijft ie op het navigon beeld staan.
Niemand de originele autorunce van de flash disk?
0: clean quit
1: suspend device
2: suspend device & reset after resume
3: minimize MN7
4: terminateProcess
5: reset device
6: ignore
7: Standby
Overigens "per ongeluk" je autorunce in je flashdisk overschrijven? Dat gaat niet zomaar natuurlijk, normaal gesproken is deze helemaal niet zichtbaar.
Testing, one, two ...
nee kan normaal niet maar had een programma net als wat je hier hebt neer gezet en toen kon ik in de flashdrive.hardware-lover schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:11:
[...]
Da's een kwestie van even je <ExitBehaviour>?</ExitBehaviour> in applicationsettings.xml aanpassen.
0: clean quit
1: suspend device
2: suspend device & reset after resume
3: minimize MN7
4: terminateProcess
5: reset device
6: ignore
7: Standby
Overigens "per ongeluk" je autorunce in je flashdisk overschrijven? Dat gaat niet zomaar natuurlijk, normaal gesproken is deze helemaal niet zichtbaar.
toen heb ik dat overschreven.
Ik gebruik de 8110 icm een HTC pro dmv bleutooth als handfree in de auto. Inkomend gaat alles oke maar uitgaand vallen stukken van wat ik zeg weg en komen blokkerig over bij de ander. Net alsof je geen goede ontvangst hebt. Wanneer ik de HTC gebruik met een Nokia handsfree module geen probleem wat dat betreft.
Ok na beeindiging van een telefoongesprek valt de routebegeleiding uit en is een reset nodig.
Ik gebruik gewoon de standaard instelling en roms van de HTC Meer mensen met dit probleem.?
Ik denk dat het iets met bleutooth te maken heeft. HTC pro is niet compatible met 8110 vlgs navigon. Maar ik heb deze altijd probleemloos kunnen gebruiken met een TomTom.
Ok na beeindiging van een telefoongesprek valt de routebegeleiding uit en is een reset nodig.
Ik gebruik gewoon de standaard instelling en roms van de HTC Meer mensen met dit probleem.?
Ik denk dat het iets met bleutooth te maken heeft. HTC pro is niet compatible met 8110 vlgs navigon. Maar ik heb deze altijd probleemloos kunnen gebruiken met een TomTom.
Ik heb enkele bestanden van een SD-kaartje afgehaald welke gebruikt worden bij software versie 7.4.1 voor de 2110Max en niet uit het interne Flash geheugen. Dat geheugen zit in het apparaat zelf en niet op een los geheugenkaartje en is daardoor, zonder eerst iets "extra's" te doen, helemaal niet zichtbaar.Anoniem: 293134 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:10:
[...]
nee kan normaal niet maar had een programma net als wat je hier hebt neer gezet en toen kon ik in de flashdrive.
toen heb ik dat overschreven.
Zo'n ramp is het gemis van het opstartbestandje nu ook weer niet of het moet zijn dat je de foto_player mist bij het opstarten?
Testing, one, two ...
Anoniem: 306794
Ook ik heb heb een update gedaan van 7210 naar 7310.Dat ging gelijk al fout met POIwarner hij vond geen satellieten,dit eraf gegooid en probleem over.
Maar ook bij mij liep de TCM vast.
Nieuwe sd kaart gekocht en 7210 erop gezet,update weer gedaan,alle overbodige landen,en audio,en talen eraf gegooid,en zowaar alles werkte weer..............tot dat ik erachter kwam dat de filemelding blijven staan dus na een paar dagen staan er 400 meldingen op van NED,BEL,Duitsland.
Dit is ook weer niet de bedoeling,want welke zijn nieuw en welke zijn oud.
Iemand die dit probleem de wereld uit kan helpen?
Maar ook bij mij liep de TCM vast.
Nieuwe sd kaart gekocht en 7210 erop gezet,update weer gedaan,alle overbodige landen,en audio,en talen eraf gegooid,en zowaar alles werkte weer..............tot dat ik erachter kwam dat de filemelding blijven staan dus na een paar dagen staan er 400 meldingen op van NED,BEL,Duitsland.
Dit is ook weer niet de bedoeling,want welke zijn nieuw en welke zijn oud.
Iemand die dit probleem de wereld uit kan helpen?
Navigon voor de iPhone is nu beschikbaar!
http://www.iphoneclub.nl/...dium=rss&utm_campaign=rss
Iemand al getest?
http://www.iphoneclub.nl/...dium=rss&utm_campaign=rss
Iemand al getest?
[ Voor 12% gewijzigd door Executor16 op 20-06-2009 12:56 ]
Ik heb sinds kort POI Warner 3 op mijn 2110 max draaien. Dat werkt allemaal prima, maar ik wil niet alleen gewaarschuwd worden voor bepaalde punten, ik wel er ook heen kunnen navigeren. Wel zo handig met hotels, tankstations etc.
Weet iemand of dat ook kan met de POI Warner, of kun je op een andere manier POI's laden om heen te navigeren?
Weet iemand of dat ook kan met de POI Warner, of kun je op een andere manier POI's laden om heen te navigeren?
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Interessant dat je dit opmerkt. Afgelopen zaterdag hebben wij bij de Makro in Duiven de 8110 gehaald en volgens de handleiding zou deze binnen 3 - 5 minuten met de auto-oplader aangezet kunnen worden.hardware-lover schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:07:
[...]
Ik heb enkele bestanden van een SD-kaartje afgehaald welke gebruikt worden bij software versie 7.4.1 voor de 2110Max en niet uit het interne Flash geheugen. Dat geheugen zit in het apparaat zelf en niet op een los geheugenkaartje en is daardoor, zonder eerst iets "extra's" te doen, helemaal niet zichtbaar.
Zo'n ramp is het gemis van het opstartbestandje nu ook weer niet of het moet zijn dat je de foto_player mist bij het opstarten?
Maar niet heus, opladen thuis was nodig a 1,5 uur aan het vaste elektriciteit net. Na enkele pogingen viel het scherm en de daarmee het gehele toestel uit nadat je de aan/uit knop had beroerd. Nadat er eindelijk voldoende energie in de batterij/accu zat liepen we bij het instellen van o.a. bestemmingen op tegen een Fatal Error. Alsof dat nog niet genoeg was wordt er bij vermeld dat je het toestel uit moet schakelijk maar dat wil die niet. Terstond viel de uiteindelijk toch uit door dat het toestel de accu had leeg getrokken binnen het halfuur.
Nu als ik dit van jou lees ben ik maar al te blij dat we vandaag het geld terug gekregen hebben. Maar wat nu ? is dit gewoon een maandag ochtend aankoop geweest of is het structureel bij Navigon dat de ze zo onzuinig met energie omgaan en dat een firmware upgrade pas een oplossing biedt.
Op je 8110 staat wel alles op het interne 2Gb Flash_geheugen, het e.e.a. is namelijk type afhankelijk.DocSnuggels schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:18:
[...]
Interessant dat je dit opmerkt. Afgelopen zaterdag hebben wij bij de Makro in Duiven de 8110 gehaald en volgens de handleiding zou deze binnen 3 - 5 minuten met de auto-oplader aangezet kunnen worden.
Maar niet heus, opladen thuis was nodig a 1,5 uur aan het vaste elektriciteit net. Na enkele pogingen viel het scherm en de daarmee het gehele toestel uit nadat je de aan/uit knop had beroerd. Nadat er eindelijk voldoende energie in de batterij/accu zat liepen we bij het instellen van o.a. bestemmingen op tegen een Fatal Error. Alsof dat nog niet genoeg was wordt er bij vermeld dat je het toestel uit moet schakelijk maar dat wil die niet. Terstond viel de uiteindelijk toch uit door dat het toestel de accu had leeg getrokken binnen het halfuur.
Nu als ik dit van jou lees ben ik maar al te blij dat we vandaag het geld terug gekregen hebben. Maar wat nu ? is dit gewoon een maandag ochtend aankoop geweest of is het structureel bij Navigon dat de ze zo onzuinig met energie omgaan en dat een firmware upgrade pas een oplossing biedt.
Ik ga er vanuit dat je inderdaad een niet goed werkend apparaat in handen hebt gekregen want de dingen die je beschrijft zijn natuurlijk niet normaal te noemen. Ik zie, vooral op Ebay, aanbiedingen van gerepareerde Navigon PNA's. Daar zit ook wel eens een 8110 tussen dus er gaan er beslist ook enkele kapot.
Een losse firmware wordt door Navigon (tot nu toe) helemaal niet aangeboden. Je komt ze wel eens tegen in het grijze circuit als Navigon weer eens vergeten is om zijn FTP site fatsoenlijk te beveiligen. Voor een firmware update dient het apparaat normaal gesproken opgestuurd te worden.
Testing, one, two ...
Voor de personen met een 7210>7310 update, er is een nieuwe versie beschikbaar via Navigon Fresh.
Het gaat om versie 7.4.2. build 802.
Update: Q2 2009 kaarten zijn nu ook officieel beschikbaar via Fresh daarbij worden o.a. ook enkele nieuwere TTS stemmen (waaronder NL) meegeleverd.
Update: Q2 2009 kaarten zijn nu ook officieel beschikbaar via Fresh daarbij worden o.a. ook enkele nieuwere TTS stemmen (waaronder NL) meegeleverd.
[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 26-06-2009 00:59 ]
Testing, one, two ...
Ik heb de nieuwe kaarten gedownload, maar zie echter geen nieuwe TTS stemmen.hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:05:
Voor de personen met een 7210>7310 update, er is een nieuwe versie beschikbaar via Navigon Fresh.
Moet ik die stemmen apart downloaden? Ik zie in fresh nergens de mogelijkheid daartoe.
Nee, tijdens de download via Fresh van de nieuwe kaarten wordt er ook een 7310_special_files_q2_2009.zip bestand binnengehaald waarin o.a. ook de TTS bestanden zitten.Anoniem: 304520 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:12:
[...]
Ik heb de nieuwe kaarten gedownload, maar zie echter geen nieuwe TTS stemmen.
Moet ik die stemmen apart downloaden? Ik zie in fresh nergens de mogelijkheid daartoe.
Alle bestanden, inclusief kaarten, worden tijdens de download en installatie in een tijdelijke map gezet en na de installatie worden ze ook weer allemaal verwijderd.
Als je de locatie van de temp directory weet (kan via Fresh ingesteld worden) kan je een kopie maken van elk willekeurig bestand waaronder het hierboven vermelde special.... bestand. Aangezien het om zip bestanden gaat zijn ze eenvoudig uit te pakken en kan de inhoud bekeken worden.
In het special files bestand staat een directory Navigon met daarin 3 subdirectorys, MAP, POI en SOUNDS, en in de laatste staan 8 TTS bestanden waarbij de NL versie later gedateerd is en een iets andere grootte heeft dan de eerdere versie. Er zijn op dit moment dus 3 Antje TTS bestanden met een verschillende grootte.
De meest recente Antje heeft een grootte van 20.130Kb.
Testing, one, two ...
Bedankt voor de info.hardware-lover schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:33:
[...]
Nee, tijdens de download via Fresh van de nieuwe kaarten wordt er ook een 7310_special_files_q2_2009.zip bestand binnengehaald waarin o.a. ook de TTS bestanden zitten.
Alle bestanden, inclusief kaarten, worden tijdens de download en installatie in een tijdelijke map gezet en na de installatie worden ze ook weer allemaal verwijderd.
Als je de locatie van de temp directory weet (kan via Fresh ingesteld worden) kan je een kopie maken van elk willekeurig bestand waaronder het hierboven vermelde special.... bestand. Aangezien het om zip bestanden gaat zijn ze eenvoudig uit te pakken en kan de inhoud bekeken worden.
In het special files bestand staat een directory Navigon met daarin 3 subdirectorys, MAP, POI en SOUNDS, en in de laatste staan 8 TTS bestanden waarbij de NL versie later gedateerd is en een iets andere grootte heeft dan de eerdere versie. Er zijn op dit moment dus 3 Antje TTS bestanden met een verschillende grootte.
De meest recente Antje heeft een grootte van 20.130Kb.
Wel vreemd. Ik het niet alle kaarten gedownload, maar slechts een stuk of 6. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik heb nl. zoals gezegd geen nieuwe stemmen gekregen. Ik zal kijken of ik de temp directory kan vinden, wellicht dat daar nog iets te halen valt.
Ik begrijp het al. Denkfoutje van mijn kant. Ik dacht dat je bedoelde dat er nieuwe TTS stemmen bijzaten. Dus naast antje nog andere TTS stemmen. Maar waarschijnlijk gaat het hier gewoon om een nieuwe - en hopelijk verbeterde - antje.
Ik had de nieuwe software al gedownload maar merkte met Antje nog steeds geen verbetering. Veel storreren en de kaart loopt achter de gesproken tekst aan.
Hopelijk gaat het met de nieuwe kaarten en nieuwe Antje iets beter.
Ik had de nieuwe software al gedownload maar merkte met Antje nog steeds geen verbetering. Veel storreren en de kaart loopt achter de gesproken tekst aan.
Hopelijk gaat het met de nieuwe kaarten en nieuwe Antje iets beter.
De update naar versie 7.4.2. build 802 geeft een duidelijke verbetering. Er is nog regelmatig een stotter te horen maar de stottertijd is volgens mijn aanmerkelijk korter geworden. De gehele softwaresnelheid lijkt trouwens positief gewijzigd. Het lijkt de goede kant op te gaan.
Ik doelde inderdaad op een jongere Antje, geen hele nieuwe serie TTS stemmen.
Testing, one, two ...
Anoniem: 307958
Heb de instellingen gevonden om op de Nokia N95 8gb via een externe GPS muis met MN7 mobiel te navigeren.
Het gaat als volgt:
Zet het mobieltje aan.
Klik op Instrumenten
Klik op Algemeen
klik op Positiebepaling
Klik op Methoden Pos. bepaling
Klik op Geintegreerde GPS
klik op Uitschakelen
Klik op Terug
Klik op Klik op Afsluiten
Start MN7 op.
Klik op Opties
Klik op Instellingen
scroll naar GPS
Klik op GPS
Klik op Opties
Klik op Wijzigen
Bluetooth inschakelen, Ja
Selecteer Meer appparaten
als gevonden Klik op Selecteren
Klik op Terug / Afsluiten
Ga door met het programma
Het gaat als volgt:
Zet het mobieltje aan.
Klik op Instrumenten
Klik op Algemeen
klik op Positiebepaling
Klik op Methoden Pos. bepaling
Klik op Geintegreerde GPS
klik op Uitschakelen
Klik op Terug
Klik op Klik op Afsluiten
Start MN7 op.
Klik op Opties
Klik op Instellingen
scroll naar GPS
Klik op GPS
Klik op Opties
Klik op Wijzigen
Bluetooth inschakelen, Ja
Selecteer Meer appparaten
als gevonden Klik op Selecteren
Klik op Terug / Afsluiten
Ga door met het programma
Ik vind dat er slechts sprake is van een zeer kleine verbetering. De software loopt zeker iets sneller.hardware-lover schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:17:
De update naar versie 7.4.2. build 802 geeft een duidelijke verbetering. Er is nog regelmatig een stotter te horen maar de stottertijd is volgens mijn aanmerkelijk korter geworden. De gehele softwaresnelheid lijkt trouwens positief gewijzigd. Het lijkt de goede kant op te gaan.
Echter de nieuwe Antje is net zo slecht als de oude. Nog steeds loopt de kaart ver achter op de gesproken text. En ook op de q2 2009 kaarten van de 7310 (of 7210upgrade) zijn slechter dan de q1 kaarten van de 7210. De voicecommand optie is zeker een leuk iets, maar momenteel heb ik echt heel veel spijt dat ik de upgrade gekocht heb. De 7210 loopt als een zonnetje, terwijl de 7210naar7310 upgrade nog zeer veel te wensen overlaat, een navigatie onwaardig.
Weet iemand of de nieuwe q2 kaarten ook nog op de 7210 werken? In dat geval zal ik de kaarten blijven updaten en verder afzien van de upgrade, totdat er daadwerkelijk een acceptable niveau wordt bereikt
Anoniem: 308687
Heeft iemand toevallig de originele autorunce.exe van navigon 1210.Anoniem: 293134 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:22:
Heb deze tevens verwijderd, vraag me niet hoe
Mijn navigon 1210 startte van de ene op de andere dag niet meer op, hij bleef maar restarten.
Ben daarna gaan prutsen met de firmware, wat tot op heden geen resultaat heeft opgeleverd.
Hij reboot inmiddels niet telkens, echter kom ik niet verder dan het logo
Iemand toevallig dezelfde problemen gehad? of heeft iemand toevallig een oplossing?
Alvast dank
Ach, er valt zoveel aan de software te tweaken dat er met de nieuwe versie goed te navigeren valt. Het is natuurlijk wel jammer dat Navigon zijn voorheen lekker soepel lopende 7 software langzaam naar het snelheidsniveau van de oude versie 6 aan het brengen is. Misschien moeten ze zich wat meer gaan richten op het daadwerkelijke navigeren en minder op de 'extraatjes" er omheen.Anoniem: 304520 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:12:
[...]
Ik vind dat er slechts sprake is van een zeer kleine verbetering. De software loopt zeker iets sneller.
Echter de nieuwe Antje is net zo slecht als de oude. Nog steeds loopt de kaart ver achter op de gesproken text. En ook op de q2 2009 kaarten van de 7310 (of 7210upgrade) zijn slechter dan de q1 kaarten van de 7210. De voicecommand optie is zeker een leuk iets, maar momenteel heb ik echt heel veel spijt dat ik de upgrade gekocht heb. De 7210 loopt als een zonnetje, terwijl de 7210naar7310 upgrade nog zeer veel te wensen overlaat, een navigatie onwaardig.
Weet iemand of de nieuwe q2 kaarten ook nog op de 7210 werken? In dat geval zal ik de kaarten blijven updaten en verder afzien van de upgrade, totdat er daadwerkelijk een acceptable niveau wordt bereikt
Ik heb nog geen poging ondernomen om de nieuwe Q2 kaarten bij de oudere 7210 software in te zetten maar dat lijkt me eerlijk gezegd geen enkel probleem op te gaan leveren. Na een officiële 7210>7310 update zullen de nieuwe kaarten via Fresh niet meer voor de oude software te selecteren zijn ben ik bang.
Testing, one, two ...
Ik vraag me het volgende af mbt TTS:
Als een device geen TTS heeft (de 1210 dus bijv.) zegt hij/zij dan nog wel als je op de snelweg zit welke snelweg je moet aanhouden?
Zoals:
"Over 2 km de linkerstrook aanhouden en de A16 blijven volgen." (dat doet de Navigator 5.1 namelijk wel, en is echt geniaal)
Als een device geen TTS heeft (de 1210 dus bijv.) zegt hij/zij dan nog wel als je op de snelweg zit welke snelweg je moet aanhouden?
Zoals:
"Over 2 km de linkerstrook aanhouden en de A16 blijven volgen." (dat doet de Navigator 5.1 namelijk wel, en is echt geniaal)
Life is not about specs, it is about joy!
Heeft er iemand ervaring met deze antenne op de Navigon 7110
Hmm, deze antenne heb ik niet, maar wel zo'n vergelijkbare, ook zo'n goedkope, en die werkt toch redelijk, het ontvangt wordt net een stukje beter.
Binnenkort op vakantie, niet vergeten de flitslocaties even te verwijderen. (*hint*)
Straks eens kijken hoe dat werkt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb jij dit probleem ooit nog op kunnen lossen?luuc schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:06:
Ja hij heeft wel verbinding, kan hem ook als externe schijf benaderen via de verkenner. Het moet hem echt zitten in het Navigon programma. Kortom:
Ik heb net Fresh geupdate en loop tegen hetzelfde aan, voorheen werkte het perfect.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Opties > Navigatie > waarschuwen voor verkeerscontroles > De-installeren.Gonadan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:44:
Binnenkort op vakantie, niet vergeten de flitslocaties even te verwijderen. (*hint*)
Zouden ze zo erg controleren op flitspalen in je Navigon?
Zelfs nog een beter ontvangst, gelijk besteld.Thooomas schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:38:
Hmm, deze antenne heb ik niet, maar wel zo'n vergelijkbare, ook zo'n goedkope, en die werkt toch redelijk, het ontvangt wordt net een stukje beter.
Dan kan dat irritante draadje thuisblijven.
Waarschijnlijk niet, maar ik zal in Duitsland geraken en hun efficiëntie onderschat ik niet.pinojo123 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:05:
Opties > Navigatie > waarschuwen voor verkeerscontroles > De-installeren.
Zouden ze zo erg controleren op flitspalen in je Navigon?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het schijnt dat ze speciale software hebben waarmee ze zo kunnen zien of er flitspaallocaties zijn opgeslagen.Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:19:
[...]
Waarschijnlijk niet, maar ik zal in Duitsland geraken en hun efficiëntie onderschat ik niet.
Waarschijnlijk grep o.i.d.Duckjup schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:38:
Het schijnt dat ze speciale software hebben waarmee ze zo kunnen zien of er flitspaallocaties zijn opgeslagen.
Het staat lettelrijk in de bestanden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
M.b.t. de flitspalen en het gebruik in de landen waar dit niet is toegestaan.
Ik heb altijd 2 geheugen_kaartjes bij me, ééntje met, en ééntje zonder de FP-info.
Overigens is men in Duitsland niet zo streng dan bijvoorbeeld in Zwitserland. In Duitsland wordt met name gekeken naar radar-verklikkers en storings_apparatuur. Het wordt in de wet als volgt beschreven.
(1b) Dem Führer eines Kraftfahrzeuges ist es untersagt, ein technisches Gerät zu betreiben oder betriebsbereit mitzuführen, das dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören. Das gilt insbesondere für Geräte zur Störung oder Anzeige von Geschwindigkeitsmessungen (Radarwarn- oder Laserstörgeräte).
In de praktijk blijkt dit trouwens toch anders uit te pakken volgens de laatste nieuwsberichten.
Waarschuwing voor controles in buitenland
AMSTERDAM - Automobilisten moeten goed opletten aan welke eisen ze moeten voldoen in het buitenland. Het juridisch adviesbureau DAS waarschuwde maandag voor strenge controles in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië.
In de eerste drie landen is bijvoorbeeld sinds vorig jaar het gebruik van een navigatiesysteem dat de locatie van flitspalen aangeeft, verboden. Een bestuurder krijgt niet alleen een boete van enkele honderden euro's, ook het apparaat wordt in beslaggenomen. DAS kreeg er in de zomer van vorig jaar tientallen meldingen over. In grote Duitse steden moeten auto's met een milieuvignet rondrijden. Dat wordt streng gecontroleerd en bij het ontbreken ervan kan men rekenen op een boete van 100 euro.
In Italië geldt een verkeersregel die automobilisten verbiedt een bepaald stadsdeel in te rijden, tenzij ze er in een hotel verblijven. Dat moeten ze wel kunnen aantonen. Wie door een camera betrapt wordt, krijgt een boete van ongeveer 250 euro.
Ik heb altijd 2 geheugen_kaartjes bij me, ééntje met, en ééntje zonder de FP-info.
Overigens is men in Duitsland niet zo streng dan bijvoorbeeld in Zwitserland. In Duitsland wordt met name gekeken naar radar-verklikkers en storings_apparatuur. Het wordt in de wet als volgt beschreven.
(1b) Dem Führer eines Kraftfahrzeuges ist es untersagt, ein technisches Gerät zu betreiben oder betriebsbereit mitzuführen, das dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören. Das gilt insbesondere für Geräte zur Störung oder Anzeige von Geschwindigkeitsmessungen (Radarwarn- oder Laserstörgeräte).
In de praktijk blijkt dit trouwens toch anders uit te pakken volgens de laatste nieuwsberichten.
Waarschuwing voor controles in buitenland
AMSTERDAM - Automobilisten moeten goed opletten aan welke eisen ze moeten voldoen in het buitenland. Het juridisch adviesbureau DAS waarschuwde maandag voor strenge controles in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië.
In de eerste drie landen is bijvoorbeeld sinds vorig jaar het gebruik van een navigatiesysteem dat de locatie van flitspalen aangeeft, verboden. Een bestuurder krijgt niet alleen een boete van enkele honderden euro's, ook het apparaat wordt in beslaggenomen. DAS kreeg er in de zomer van vorig jaar tientallen meldingen over. In grote Duitse steden moeten auto's met een milieuvignet rondrijden. Dat wordt streng gecontroleerd en bij het ontbreken ervan kan men rekenen op een boete van 100 euro.
In Italië geldt een verkeersregel die automobilisten verbiedt een bepaald stadsdeel in te rijden, tenzij ze er in een hotel verblijven. Dat moeten ze wel kunnen aantonen. Wie door een camera betrapt wordt, krijgt een boete van ongeveer 250 euro.
Testing, one, two ...
Ik weet niet welke versie jij hebt maar bij mij werkt dat niet.pinojo123 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:05:
Opties > Navigatie > waarschuwen voor verkeerscontroles > De-installeren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8