Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind geen lampje op het toestel,alleen een lampje op de TMC autolader ???Gonadan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:25:
[...]
Er zit een lampje naast de aansluiting als ik het goed heb, volgens mij gaat die branden al hij oplaadt.
Grtz Seki
Ik heb de 2110 max, misschien dat het lampje niet op de 2210 zit maar ik heb even gauw een foto gemaakt.Seki schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:52:
Ik vind geen lampje op het toestel,alleen een lampje op de TMC autolader ???
Grtz Seki

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt,op de 2210 zit geen lampje op die plaatst,nergens vind ik een lampje.Gonadan schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:17:
[...]
Ik heb de 2110 max, misschien dat het lampje niet op de 2210 zit maar ik heb even gauw een foto gemaakt.
[afbeelding]
Nope geen lampje inderdaad. Iemand anders wellicht een idee of er te zien is of hij oplaat of niet?Seki schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:51:
[...]
Klopt,op de 2210 zit geen lampje op die plaatst,nergens vind ik een lampje.
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Wat ik belangrijk vond:
- Up to date flitspalen
- duidelijke Nederlandse stem
- up to date maps
- duidelijke interface tijdens navigeren
Enige dingen wat ik nog vervelend vind tijdens het navigeren:
Hij is behoorlijk ver uitgezoomd, want de helft van het scherm word door de blauwe lucht ingenomen. En het pijltje van je positie zit nog midden op het scherm zodat het vooruitzicht erg beperkt is. Het pijltje zou eigenlijk wat meer naar beneden moeten of de camera anders zodat je wat verder en duidelijker vooruit kan kijken hoe de wegen lopen. En je kan het zoomgedrag alleen in 2d weergave aanpassen in instellingen.
Hier mijn scherm:

Ik kan geen ander geluidje kiezen voor flitspaal waarschuwing.
Iemand een idee hoe ik het zoomgedrag kan tweaken of wat duidelijker maken?
[ Voor 3% gewijzigd door quicksilvernet op 13-03-2009 09:56 ]
Kampt iemand anders met dit euvel of heeft iemand een oplossing ?
Ik heb overigens al wel een mailtje naar Navigon gestuurd, maar nog geen reactie.
Alvast bedankt.
Heb je dan wel het (rode) satelliet icoontje in je display staan?c64flash schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:16:
Ik heb een aantal dagen geleden de software van m'n 2150 max ge-update en de Q1 2009 kaarten geïnstalleerd, resultaat: geen GPS ontvangst meer. Restten en factory settings terug zetten helpt niet.
Kampt iemand anders met dit euvel of heeft iemand een oplossing ?
Ik heb overigens al wel een mailtje naar Navigon gestuurd, maar nog geen reactie.
Alvast bedankt.
Testing, one, two ...
Scheelt mij weer links naar de PW maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, het rode satelliet icoontje is aanwezig.hardware-lover schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:44:
[...]
Heb je dan wel het (rode) satelliet icoontje in je display staan?
Dan zijn de instellingen binnen de software in ieder geval correct maar is er mogelijk met de hardware zelf wat mis. Ik heb zelf één keer iets soortgelijks meegemaakt met een MIO C320. Daarvan was een soldering losgeraakt aan de GPS ontvanger in het apparaat.c64flash schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:02:
[...]
Ja, het rode satelliet icoontje is aanwezig.
- Heb je ook al een harde reset uitgevoerd?
- Heb je geen backup meer van voor de update die je terug kunt zetten?
Testing, one, two ...
Vanochtend maar weer meegenomen in de auto, zodat ik in ieder geval handsfree kon bellen en na 5 minuen was hij weer in orde.
Vreemd, ik heb 'm vorige week en afgelopen weekend een aantal maal zeker een uur aangelaten, omdat na een update het wat langer kan duren voor er weer GPS ontvangst is.
Volgende week komt er overigens weer een nieuwe patch uit.
Backup had ik terug willen zetten, maar ik heb pas geleden m'n PC opnieuw geïnstalleerd en voor deze laatste update geen backup gemaakt.

In ieder geval bedankt voor de reacties.
Ik ben in het bezit van een GPStar (type 430) met daarop MN 6.05 geïnstalleerd.(Hyundai i30) (Ooit heb ik deze versie eens met goed resultaat vervangen door versie MN 6.5). Alles op een 2 GB SD kaart. Versie 6.5 heb ik jammer genoeg niet meer (iemand??) en ik wil nu overstappen naar MN 7.3.1
De installatie via mijn PC op die lege SD-kaart ging vlekkeloos, incl. stemmen, kaarten. Vol verwachting in mijn GPStar geplaatst: er gebeurt niets. Op mijn originele SD-kaart van versie 6.05 heet de subdir MobileNavigator. Ik heb deze na de installatie ook op de SD kaart als zodanig weer gewijzigd in deze naam en helaas zonder resultaat. Programma start niet op.
Er wordt er op de GPStar gebruik gemaakt van een GPStar-menu en ik vermoed dat daar ergens de crux zit en dat vanuit dat menu er aan programma wordt aangeroepen indien de optie wordt aangeklikt. Maar ook op de nieuwe SD kaart is dit gewijzigd in de naam die ook bij 6.0.5 : "MobileNavigator.exe"
Ik heb echter geen idee hoe ik uit dat GPStar-menu moet breken of wat er verder gewijzigd moet worden.
Heeft iemand een suggestie?
Alvast bedankt om het hele verhaal te lezen...
Flip
onderstaande staat in version.xml vermeld:
<config>
<software>
<version>7.3.1</version>
<build>137</build>
<program>20081216</program>
<brand>NAVIGON_EU</brand>
<platform>MN7_PDA</platform>
<productprefix>EU</productprefix>
<copyright>Navigon AG, Copyright (C) 2008</copyright>
<oempid>8</oempid>
<id>P7886WMKST4MWY9</id>
<productid />
<gts />
</software>
Volgens version.xml is de gebruikte versie origineel afkomstig van de 2110Max en dat bevestigd dan weer dat je beslist niet met de PDA uitvoering aan de slag moet.
De SD structuur is anders dan bij de standaard Navigon software omdat je binnen de map Navigon een submap hebt, MobileNavigator genaamd, waarin de totale software dan weer geplaatst is. Het lijkt mij dan ook geen enkel probleem om 7.3.x te laten draaien op je GPStar.
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2009 14:12 ]
Testing, one, two ...
Ik had een route gepland naar de haven van Enkhuizen, besluit dat apparaat dat het handig is als ik recht door het centrum ga zigzaggen.
Iets wat hij ook al had geflikt toen ik door Nijkerk moest.
Ik gok dat hij het verschil tussen een weg met vmax 50 waar je die ook kunt halen en een zone van vmax 30 waar je allemaal kutverkeer op je bumper hebt niet ziet.
Bij Enkhuizen hetzelfde, in plaats van gewoon om het centrum heen te rijden ga je er dwars doorheen. In het begin niet erg, rijdt prima door.
Maar toen hij mij een weg met éénrichtingsverkeer in wilde sturen had ik dus een probleem.
Dan maar op gezond verstand een parkeerplaats zoeken en te voet verder.
Precies een situatie waarbij je vol op de navigatie wilt kunnen vertrouwen en precies dan laat hij het afweten.
Ik weet niet waar het probleem ligt, ik gok bij beiden. NavTeq omdat die straten gewoon niet goed op de kaart stonden en Navigon omdat hij gewoon centra en/of woonwijken niet als lekker doorrijden moet zien.
Overigens gebruikte ik de instelling 'Optimaal' en 'normale auto'. Zal wel eens kijken of andere instellingen misschien beter gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit komt o.a. door hier bovengenoemde selectie van "optimaal" aangeduide route, wat een ritje door een of ander druk bezocht winkel_centrum op zaterdag_middag tot gevolg kan hebben.
Voor mij is snel dus de optimale keuze
Testing, one, two ...
Facts don't care about your feelings
Ik heb ook de Navigon 2110 Max.. Heb de software geupdate naar de nieuwste versie en daarna middels GET LATEST MAPS de nieuwste kaarten binngehaald en geinstalleerd... Ik krijg alleen tijdens de installatie een foutmelding..YoshiBignose schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:31:
Ik heb ook een Navigon 2110 Max... ziet er leuk uit. Meteen ff naar Q1 2009 geüpdatet, stond eerst dat het 99 euro kostte ( dacht het ff niet) maar toen ik GET LATEST MAPS ofzo klikte ging hij gewoon downloaden
Ik kan zo ff snel niet de foutmelding vinden, maar als ik meer weet laat ik het horen! ben nu aan het proberen opnieuw te downloaden en te installeren namelijk..
€169 en geen verzendkosten.
Je hebt, na aankoop, 1x het recht om de laatst beschikbaar gekomen kaarten, gratis binnen te halen. Daarna is dat, zonder extra betaling, via Navigon niet meer mogelijk.YoshiBignose schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:31:
Ik heb ook een Navigon 2110 Max... ziet er leuk uit. Meteen ff naar Q1 2009 geüpdatet, stond eerst dat het 99 euro kostte ( dacht het ff niet) maar toen ik GET LATEST MAPS ofzo klikte ging hij gewoon downloaden
Ik zag dat de versie die jij gekocht hebt niet (meer) is voorzien van een voucher voor 2 jaar Freshmaps à € 19.95? Dat verklaart natuurlijk de wel heel aantrekkelijke lage verkoopprijs.
Testing, one, two ...
Was mijn fout! Ik zat te rotzooien met de Navigon waardoor de kabel er schijnbaar niet goed in zat. Waarschijnlijk ook tijdens het updaten gebeurt zodat hij de foutmelding gaf.. Maar alles is goed gekomen! Heb de laatste kaart en officiële software!DaJohn schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:25:
[...]
Ik heb ook de Navigon 2110 Max.. Heb de software geupdate naar de nieuwste versie en daarna middels GET LATEST MAPS de nieuwste kaarten binngehaald en geinstalleerd... Ik krijg alleen tijdens de installatie een foutmelding..
Ik kan zo ff snel niet de foutmelding vinden, maar als ik meer weet laat ik het horen! ben nu aan het proberen opnieuw te downloaden en te installeren namelijk..
@ hardware-lover: hoe heb jij dat gedaan om naar 7.3.x te gaan?
Even geprobeerd en inderdaad, de snelle route gaat wel om het centrum.hardware-lover schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:05:
Ik ben al jaren trouw Navigon gebruiker (vanaf versie 5) en ik "durf" zelden een andere route_voorkeur te selecteren dan "snel".
Dit komt o.a. door hier bovengenoemde selectie van "optimaal" aangeduide route, wat een ritje door een of ander druk bezocht winkel_centrum op zaterdag_middag tot gevolg kan hebben.
Voor mij is snel dus de optimale keuze
Dat is dus duidelijk, nooit meer de optimale route voor mij.
Bedankt voor de tip.
Samenstellingen vereisen geen underscore.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hmmmm, da's lastig te beantwoorden. Zegt p750mmx je iets?DaJohn schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:37:
[...]
@ hardware-lover: hoe heb jij dat gedaan om naar 7.3.x te gaan?
Testing, one, two ...
Nog niet.. maar daar zal Google dadelijk een antwoord op gevenhardware-lover schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:35:
[...]
Hmmmm, da's lastig te beantwoorden. Zegt p750mmx je iets?
Edit: Krijg het niet goed gevonden, maar ik zie iets over pocket mio.. misschien dat ik daar mee aan de slag kan?
Ik zag ook in eerdere berichten dat je er Igo 8 en TT7 erop gekregen had.. dat lijkt me ook interessant..
Even zoeken dus!
Edit: en dat heb ik al deels gevonden dus dat wordt een keer uit proberen wanneer ik tijd heb..
Ik heb het apparaatje nu 2 dagen.. leuk ding! Alleen snap ik niet hoe hij de route berekend. Als ik rijd van Lieshout naar Deurne dan rijd ik normaal gesproken door Aarle Rixtel en Bakel omdat dit gewoon het korste en snelste is.. Ik werd doodleuk van deze dorpen weggehouden! Ik moest er om heen rijden zelfs!
In routeprofiel staat hij op snelste route..
Edit:
Helaas krijg ik het niet helemaal goed gevonden.. Wat voor SD kaart gebruik je voor Igo 8, TT7 en de nieuwere versie 7.3.x? 4 of 8 GB en welke klasse?
[ Voor 20% gewijzigd door DaJohn op 03-04-2009 19:35 ]
Ik gebruik een Sandisk Ultra II 8GB kaartje.DaJohn schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:11:
[...]
Nog niet.. maar daar zal Google dadelijk een antwoord op geven![]()
Edit: Krijg het niet goed gevonden, maar ik zie iets over pocket mio.. misschien dat ik daar mee aan de slag kan?
Ik zag ook in eerdere berichten dat je er Igo 8 en TT7 erop gekregen had.. dat lijkt me ook interessant..
Even zoeken dus!
Edit: en dat heb ik al deels gevonden dus dat wordt een keer uit proberen wanneer ik tijd heb..
Ik heb het apparaatje nu 2 dagen.. leuk ding! Alleen snap ik niet hoe hij de route berekend. Als ik rijd van Lieshout naar Deurne dan rijd ik normaal gesproken door Aarle Rixtel en Bakel omdat dit gewoon het korste en snelste is.. Ik werd doodleuk van deze dorpen weggehouden! Ik moest er om heen rijden zelfs!![]()
In routeprofiel staat hij op snelste route..
Edit:
Helaas krijg ik het niet helemaal goed gevonden.. Wat voor SD kaart gebruik je voor Igo 8, TT7 en de nieuwere versie 7.3.x? 4 of 8 GB en welke klasse?
Testing, one, two ...
Door een slordigheid van Navigon is er echter al software gelekt van de 7310 (v 7.4) en daarin is dut-NLD_Antje_def_tts te vinden.
Een van de eerste dingen die me opvalt is dat er bij flitspalen nu gesproken wordt over "verkeerscontrole" en niet meer over "gevaarlijk punt".
Extra spraakzaam is de nieuwe stem niet en er worden erg weinig straatnamen voorgelezen bij navigeren door Nederlandse dorpen en steden.
Persoonlijk vind ik de stem zeker niet zo prettig dan de originele, er zit ook een Duits accentje aan.
Wordt vervolgt....
Update van praktijkervaringen;
- op de NL snelwegen wordt bij een naderende afrit het afslagnummer genoemd en bijbehorende plaatsnaam
- tijdens navigeren door steden in Duitsland worden wél veel straatnamen uitgesproken
- TMC meldingen worden bij TTS gebruik keurig voorgelezen
[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 13-04-2009 22:46 ]
Testing, one, two ...
Hallo,U weet er al veel over,hebt U de 7210 nu of zo...hardware-lover schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:17:
Oké, vandaag is duidelijk geworden dat er 100% zeker een NL TTS versie komt. Deze zal normaal gesproken gelijktijdig met de 7310 geïntroduceerd worden zoals ook al op de Navigon site te lezen is.
Door een slordigheid van Navigon is er echter al software gelekt van de 7310 (v 7.4) en daarin is dut-NLD_Antje_def_tts te vinden.
Een van de eerste dingen die me opvalt is dat er bij flitspalen nu gesproken wordt over "verkeerscontrole" en niet meer over "gevaarlijk punt".
Extra spraakzaam is de nieuwe stem niet en er worden erg weinig straatnamen voorgelezen bij navigeren door dorpen en steden.
Persoonlijk vind ik de stem zeker niet zo prettig dan de originele, er zit ook een Duits accentje aan.
Wordt vervolgt....
Update van praktijkervaringen;
- op de NL snelwegen wordt bij een naderende afrit het afslagnummer genoemd en bijbehorende plaatsnaam
- tijdens navigeren door steden in Duitsland worden wél veel straatnamen uitgesproken
- TMC meldingen worden bij TTS gebruik keurig voorgelezen
Ik zou de Navigon 7310 willen aankopen,kunt U misschien nog wat info geven over de software voor de 7310.
Wanneer zou deze in Nederland of Belgie leverbaar zijn denkt U.
Alvast bedankt
Grtz Seki
Ik heb een 2110Max en draai daar op dit moment de software van de nieuwe 7310 op.Seki schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:34:
[...]
Hallo,U weet er al veel over,hebt U de 7210 nu of zo...
Ik zou de Navigon 7310 willen aankopen,kunt U misschien nog wat info geven over de software voor de 7310.
Wanneer zou deze in Nederland of Belgie leverbaar zijn denkt U.
Alvast bedankt
Grtz Seki
Dit gaat niet zonder slag of stoot want de 2110Max heeft minder werkgeheugen (64MB t.o.v. 128MB) en een minder snelle processor in vergelijking met de 7210 en 7310. Toch is het wel aardig om alvast kennis te kunnen maken met de nieuwe mogelijkheden van de 7310 en deze vallen me zeker niet tegen.
De 7310 komt vanaf half mei beschikbaar als de Navigon info juist is.
Testing, one, two ...
Of dat de reden is weet ik niet, echter als ik nu via Freshmaps laat controleren of er updates en zo zijn, dan krijg ik glashard te zien dat mijn account niet bestaat, en dat de software niet gevonden wordt (de telefoon als extra drive op de laptop aangesloten, net als bij het installeren). Als ik op de website van Navigon inlog, is er geen probleem, mijn account bestaat wel degelijk.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik zal het thuis eens opzoeken.hardware-lover schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:03:
Zouden de 2110Max gebruikers zo vriendelijk willen zijn om de firmware versie even op te willen geven?
Deze wordt zichtbaar bij een koude start of reset.
Bij mij staat er de volgende versie op: 1.0404.0409
Als ik er aan denk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij mij staat er: 1.0707.0409hardware-lover schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:03:
Zouden de 2110Max gebruikers zo vriendelijk willen zijn om de firmware versie even op te willen geven?
Deze wordt zichtbaar bij een koude start of reset.
Bij mij staat er de volgende versie op: 1.0404.0409
Ik heb net mijn Navigon Fresh PC software geupdate, en er staat nu bij de 'Download kaarten en services' onder 'voices' ook een Text-to-speech mogelijkheid.hardware-lover schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:17:
Oké, vandaag is duidelijk geworden dat er 100% zeker een NL TTS versie komt. Deze zal normaal gesproken gelijktijdig met de 7310 geïntroduceerd worden zoals ook al op de Navigon site te lezen is.
Zou dit Nederlandse Text-to-speech zijn?
Ik heb een 2110 Max
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Nee, die zit daar hoogst waarschijnlijk niet bij. Je kunt dit echter zelf ook even controleren.InFrA-WiZ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:53:
[...]
Ik heb net mijn Navigon Fresh PC software geupdate, en er staat nu bij de 'Download kaarten en services' onder 'voices' ook een Text-to-speech mogelijkheid.
Zou dit Nederlandse Text-to-speech zijn?
Ik heb een 2110 Max
Als je meer info over de update wilt zien dan wordt dit zichtbaar via een pop_up. Daarin staat bij TTS welke talen ondersteund worden.
Testing, one, two ...
Look forward to the arrival of the new NAVIGON devices, available from:Seki schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:11:
Het is al aangepast tot eind april 2009 op de site zie ik ???
Mid of April: NAVIGON 4310 max*
Beginning of May: NAVIGON 2310, NAVIGON 1300
Mid of May: NAVIGON 7310, NAVIGON 4350 max, NAVIGON 3310 max*,
NAVIGON 3300 max
* Not available in all European countries
It is all so easy: Simply pre-order your product and we will contact you as
Testing, one, two ...
@hardware-lover:
Is het jou gelukt om IGO 8 met TMC te laten babbelen met de Navigon 2110 max?
Bij een van de vroegere versies wel, bij de latere versie 8.3.x niet. Van een 8.4.x weet ik het (nog) niet.DaJohn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:21:
[...]
@hardware-lover:
Is het jou gelukt om IGO 8 met TMC te laten babbelen met de Navigon 2110 max?
Testing, one, two ...
Ik ben van plan om binnenkort een Navigon navigatie te kopen en het wordt òf de nieuwe 4350max òf de 7210.
De prijs van beide is volgens mij ongeveer gelijk. De 7210 kan ik later eventueel voor zo'n € 70 upgraden (software 7310 met o.a. NL TTS, heeft de 4350max ook).
Zijn "Landmark View 3D" (7210 en 7310), "City View 3D" (7310) en "Panorama View 3D" (7310) nuttige opties, of zijn het alleen optische truucjes waarvoor je extra moet betalen en die verder weinig toevoegen aan veilig navigeren?
Op de voorbeeldschermen (bijvoorbeeld op de site van Navigon) ziet het er allemaal gelikt uit, maar heb je er ook wat aan en hoe ziet het er in de praktijk uit?
Zijn er nog andere redenen om voor de 7210 te kiezen, of juist voor de 4350max?
[ Voor 8% gewijzigd door jwjol op 20-04-2009 18:01 ]
Hmm.. Dat is interessant.. Want dan zou je misschien een dll bestand kunnen overzetten en deze gebruiken bij de nieuwe versies? Don't shoot me if I'm wrong..hardware-lover schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:46:
[...]
Bij een van de vroegere versies wel, bij de latere versie 8.3.x niet. Van een 8.4.x weet ik het (nog) niet.
Da's een van de eerste dingen die men probeert te doenDaJohn schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:59:
[...]
Hmm.. Dat is interessant.. Want dan zou je misschien een dll bestand kunnen overzetten en deze gebruiken bij de nieuwe versies? Don't shoot me if I'm wrong..
De verschillen tussen 8.0 en 8.3 zijn gewoon te groot.
Maar zoals gezegd geeft 8.4 (IGO kloon) misschien een totaaloplossing die wel gaat werken.
Testing, one, two ...
Ik heb nu dagen met de nieuwe software gespeeld (7310) en persoonlijk vind ik het een geweldige verbetering.jwjol schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:38:
4310max of de 7210 (en eventueel later upgraden naar 7310)?
Ik ben van plan om binnenkort een Navigon navigatie te kopen en het wordt òf de nieuwe 4310max òf de 7210.
De prijs van beide is volgens mij ongeveer gelijk. De 7210 kan ik later eventueel voor zo'n € 70 upgraden (software 7310 met o.a. NL TTS, heeft de 4310max ook).
Zijn "Landmark View 3D" (7210 en 7310), "City View 3D" (7310) en "Panorama View 3D" (7310) nuttige opties, of zijn het alleen optische truucjes waarvoor je extra moet betalen en die verder weinig toevoegen aan veilig navigeren?
Op de voorbeeldschermen (bijvoorbeeld op de site van Navigon) ziet het er allemaal gelikt uit, maar heb je er ook wat aan en hoe ziet het er in de praktijk uit?
Zijn er nog andere redenen om voor de 7210 te kiezen, of juist voor de 4310max?
Ik ga de NL TTS stem begeleiding ook steeds meer waarderen.
Of je voor de 7310 of juist voor de 4310 moet gaan zal een erg persoonlijke keuze worden, als ik naar de specificaties kijk dan krijgt bij mij de snelste PNA met het meeste geheugen automatisch de voorkeur.
Ik heb nu met de nieuwe software gemerkt dat dit erg belangrijk (ook naar de toekomst toe) kan zijn (mijn Max loopt op zijn tandvlees).
Ik verwacht dat de 7210 nog wel in prijs zal gaan zakken na de introductie van de 7310 en dan is ie mogelijk erg interessant om aan te kopen. De 7310 update zal hem daarna veel goed gaan doen.
Testing, one, two ...
Ik heb het al tijdje in de test-fase.. Maar helaas werkt hierin TMC ook niet. IGO Amigo (8.4) is verder leuk en simpel, maar voldoet niet aan mijn wensen tot nu dan. Wanneer er oplossingen zijn dat TMC wel geintegreerd wordt zou ik het wel gaan gebruiken. Op dit moment blijf ik bij IGO 8.3. De navigon software ben ik helaas een beetje teleurgesteld in. Weinig aan te passen op smaak, weinig stemmen, kaartweergave een beetje beperkt en saai. Vandaar dat ik liever met IGO werk. Jammer genoeg dat de Navigon i.c.m. IGO 8.3 software geen TMC ondersteund, maar wellicht zijn er tweakers die er een oplossing gevonden voor krijgen.hardware-lover schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:37:
[...]
Da's een van de eerste dingen die men probeert te doen![]()
De verschillen tussen 8.0 en 8.3 zijn gewoon te groot.
Maar zoals gezegd geeft 8.4 (IGO kloon) misschien een totaaloplossing die wel gaat werken.
Igo 8.0 zou dus moeten kunnen werken met TMC als het goed is? In ieder geval van één van die versies? Dat wordt weer zoekie zoekie dus!
Ook de 2110 max? Mijn PNA loopt ook op zijn laatste tandvlees als ik de nieuwste software draai.. Jammer want TTS is wel handig als je op plaatsen komt waar je bijna nooit komt..hardware-lover schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:45:
[...]
Ik heb nu dagen met de nieuwe software gespeeld (7310) en persoonlijk vind ik het een geweldige verbetering.
Ik ga de NL TTS stem begeleiding ook steeds meer waarderen.
Of je voor de 7310 of juist voor de 4310 moet gaan zal een erg persoonlijke keuze worden, als ik naar de specificaties kijk dan krijgt bij mij de snelste PNA met het meeste geheugen automatisch de voorkeur.
Ik heb nu met de nieuwe software gemerkt dat dit erg belangrijk (ook naar de toekomst toe) kan zijn (mijn Max loopt op zijn tandvlees).
Ik verwacht dat de 7210 nog wel in prijs zal gaan zakken na de introductie van de 7310 en dan is ie mogelijk erg interessant om aan te kopen. De 7310 update zal hem daarna veel goed gaan doen.
[ Voor 4% gewijzigd door DaJohn op 18-04-2009 14:37 ]
Kan ik op de 2200 uberhaupt wel Europa kaarten (op microSD) gebruiken en zo ja wat is de procedure om deze geaktiveerd te krijgen.
Anoniem: 26457
Herkenbaar en oplossingen ?
Waar merk je dat dan aan?hardware-lover schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:45:
Edit:
Iemand wel eens routes opgeslagen en na een update weer proberen te openen?
Vind hij niet leuk heb ik gemerkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 20-04-2009 09:00 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met alle (nieuwe) opties aan en zonder software aanpassingen loopt de Max op een gegeven moment vast op de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen. Nu leunt de software van de 7310 natuurlijk theoretisch op 128Mb dus geheel onlogisch is dat dan ook niet.
Testing, one, two ...
Yep, in de instellingen kan je dat vinden.YoshiBignose schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:15:
Handig dat TMC. Er komt mooi zo'n driehoekje te staan als ze een controle houden (op snelheid). Scheelde mij weer wat geld doordat ik het op het laatste moment nog zag en kon remmen. Echter, TOMTOM ging altijd piepen o.i.d. als er bijv. een flitspaal ofzo in de buurt was. Navigon doet dit bij mij NIET. Het lijkt me wel handig als er een controle of flitspaal staat dat daar een melding van gemaakt wordt. Kan ik dit ergens instellen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is niet geheel zeker en afhankelijk van de aanwezigheid van het flitspalenbestand wat normaal gesproken officieel los aangekocht moet worden. Bij de aanwezigheid van het bewuste bestandje kan bij de instellingen daarna inderdaad deze optie geactiveerd worden en wordt men gewaarschuwd met "let op, gevaarlijk punt". Bij Navigon 7.4 wordt men met een andere vocale en op een meer logische wijze gewaarschuwd.
Zoals ik al eerder gemeld heb worden bij de nieuwe software de TMC meldingen ook nog eens voorgelezen, inclusief politie snelheidscontroles.
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 20-04-2009 21:17 ]
Testing, one, two ...
Zit dat er tegenwoordig ook niet meer standaard bij dan?hardware-lover schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:47:
Dat is niet geheel zeker en afhankelijk van de aanwezigheid van het flitspalenbestand wat normaal gesproken officieel los aangekocht moet worden.
Ik kreeg het er gewoon bij, weliswaar voor 1 jaar maar toch.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet meer als vanzelfsprekend en dit geldt voor meer zaken. Soms zit er bijvoorbeeld wel een Freshmaps voucher bij de aankoop en soms ook weer niet. Dat verklaard ook vaak de behoorlijke prijsverschillen tussen de op het oog gelijke hardware. Daarom loont het ook de moeite om goed naar het totaalpakket te kijken.Gonadan schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:59:
[...]
Zit dat er tegenwoordig ook niet meer standaard bij dan?
Ik kreeg het er gewoon bij, weliswaar voor 1 jaar maar toch.
Goedkoop kan later duurkoop worden als blijkt dat alle updates volledig betaald moeten worden.
Zo wordt de 2110Max tegenwoordig ook in meerdere uitvoeringen aangeboden. Mét en zonder Freshmaps bijvoorbeeld.
Controle of het bestandje op je PNA staat is natuurlijk erg eenvoudig. Valt het te selecteren binnen het menu dan staat het op je systeem.
[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 20-04-2009 21:14 ]
Testing, one, two ...
Geheel Europa via een SD kaart is inderdaad mogelijk op je 2200. Hoe dit voor elkaar te krijgen is mag hier niet verteld worden en daarvoor zul je even moeten Google-en.sanook schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:35:
Ik heb een Navigon 2200 met standaard 512 MB geheugen en Benelux kaarten. Ik heb kaarten gedownload van Q1 2009 en als ik deze op geheugen van de Navigon zet werkt dat. Maar ik wil ook de kaarten van geheel Europa gebruiken op een $GB microSD kaart maar ik krijg dit niet voor elkaar. Heb de maps in de root van de SD kaart geplaatst én in Navigon\map maar bij geen van beide krijg ik de Europa kaarten te zien.
Kan ik op de 2200 uberhaupt wel Europa kaarten (op microSD) gebruiken en zo ja wat is de procedure om deze geaktiveerd te krijgen.
Testing, one, two ...
Update van praktijkervaringen met versie 7.4 (2);
- met het aanpassen van een bepaald xml bestand worden wel alle straten in NL uitgesproken alhoewel het Duitse stemkarakter duidelijk hoorbaar is.
- een klik op een POI in het navigatie-venster opent een nieuw venster met daarin de info behorende bij dat POI.
- TMC berichten worden, bij gebruik van een TTS stem, voorgelezen en dit geldt ook voor de politie_controles welke via RDS worden doorgegeven.
Testing, one, two ...
Huh, inderdaad. Ik had hem bij Chear gekocht, alleen geen voucher ofzo erbij. Toen heb ik freshmaps geinstalleerd en klikte ik op update Q1 2009 en toen ging hij gewoon downloaden. Dat hoort dan toch geld te kosten?hardware-lover schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:07:
[...]
Niet meer als vanzelfsprekend en dit geldt voor meer zaken. Soms zit er bijvoorbeeld wel een Freshmaps voucher bij de aankoop en soms ook weer niet. Dat verklaard ook vaak de behoorlijke prijsverschillen tussen de op het oog gelijke hardware. Daarom loont het ook de moeite om goed naar het totaalpakket te kijken.
Goedkoop kan later duurkoop worden als blijkt dat alle updates volledig betaald moeten worden.
Zo wordt de 2110Max tegenwoordig ook in meerdere uitvoeringen aangeboden. Mét en zonder Freshmaps bijvoorbeeld.
Controle of het bestandje op je PNA staat is natuurlijk erg eenvoudig. Valt het te selecteren binnen het menu dan staat het op je systeem.
Dat zal de 'Latest Map Guarantee' zijn, je krijgt sowieso altijd een update naar de laatste versie als je hem net gekocht hebt.YoshiBignose schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:10:
Huh, inderdaad. Ik had hem bij Chear gekocht, alleen geen voucher ofzo erbij. Toen heb ik freshmaps geinstalleerd en klikte ik op update Q1 2009 en toen ging hij gewoon downloaden. Dat hoort dan toch geld te kosten?
Dat is echter eenmalig, voor volgende updates zal je moeten gaan betalen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 22% gewijzigd door YoshiBignose op 21-04-2009 10:11 ]
Je betaalt meestal éénmalig om dan één of twee jaar iets te mogen updaten.YoshiBignose schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:11:
Ah op zo'n manierMaar voor die melding van flitsers e.d. moet ik dus ook (eenmalig?) betalen om al die locaties te downloaden? Het heeft me nu al €120 bespaard dus ik wil er wel wat aan uitgeven haha
Voor flitspalen is dat volgens mij per jaar. Daarna moet je opnieuw betalen, het aantal updates zou je even op moeten zoeken.
Voor de kaarten betaal je in één keer voor twee jaar, dan mag je elk kwartaal updaten. Na die twee jaar moet je weer opnieuw betalen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
€120,- bespaard? Verklaar A.U.B.?YoshiBignose schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:11:
Het heeft me nu al €120 bespaard dus ik wil er wel wat aan uitgeven haha
Testing, one, two ...
Na wat extra spit- en googlewerk blijkt dat een harde reset een mogelijke oplossing kan zijn en dus daarmee een tip voor anderen die dit probleem ook hebben...Anoniem: 26457 schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:01:
Ik heb de 'oudere' navigon 5110. Best dingetje, alleen heeft ie de rare neiging om vast te lopen (lees: weg te vallen naar basis opstart scherm waarin logo) rond steden, zoals tot nu toe Rotterdam, Utrecht en Antwerpen... Apparaat moet dan geheel worden afgesloten en opnieuw worden opgestart.
Herkenbaar en oplossingen ?
http://forum.pocketinfo.n...oopt-regelmatig-vast.html
...de toekomst zal uitwijzen of ik nu van het probleem verlost ben.Advies van Navigon harde reset.
Kaart eruit,
aan/uitknop 7 sec indrukken en loslaten
vervolgens 5 sec wachten
weer aan/uitknop 3sec indrukken en vervolgens kaart plaatsen in hij er omvraagd.
Vervolgens de het apparaat 30 minuten aan laten staan zodat de op een vrije plaats zodat de hij goede verbinding kan maken met de satalieten.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 21-04-2009 11:28 ]
Ik reed hard en opeens kreeg ik een waarschuwing van dat ding, ik rem wat af en zag idd een busje met controle.
Anoniem: 299820
Lees dit topic eens rustig door en trek je conclusies?Anoniem: 299820 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:36:
vraag: ik heb recent de navigon 2110 max aangeschaft, prima apparaat overigens. maar ik vraag mij af of ik hier nou ook curve warner en 3d gebouwen op kan gebruiken?
Testing, one, two ...
quote:
Advies van Navigon harde reset.
Kaart eruit,
vervolgens 5 sec wachten
weer aan/uitknop 3sec indrukken en vervolgens kaart plaatsen in hij er omvraagd.
Vervolgens de het apparaat 30 minuten aan laten staan zodat de op een vrije plaats zodat de hij goede verbinding kan maken met de satalieten.
/[quote]
Ik kan je vertellen dat dit niet helpt bij de Navigon 2110 max.
De juiste reset voor dit apparaat is als volgt:
Je drukt de reset-knop aan de onderkant in en drukt meteen op de aan/uit knop en houdt deze ingedrukt totdat dit op het scherm aangegeven staat. Hierna heb je een harde reset uitgevoerd op de Navigon!
Let op: misschien is het verstandig om van te voren altijd een backup te maken van je geheugenkaart!
Bij mij heeft dit geholpen toen ik klachten had met mijn navigon.
Anoniem: 167272
Bij mijn Max werkt deze harde reset procedure helemaal niet. Hij wordt er niet warm of koud van en bevriest dan bij het opstartscherm. Mijn Maxje heeft ook een andere (lees oudere) firmware dan die van jou en mogelijk zit daar het verschil. Helaas moet ik een harde reset uitvoeren om de firmware bij te kunnen werken dus dit krijg ik nu niet voor elkaar.DaJohn schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:20:
[quote]
quote:
Advies van Navigon harde reset.
Kaart eruit,
vervolgens 5 sec wachten
/[quote]
Ik kan je vertellen dat dit niet helpt bij de Navigon 2110 max.
De juiste reset voor dit apparaat is als volgt:
Je drukt de reset-knop aan de onderkant in en drukt meteen op de aan/uit knop en houdt deze ingedrukt totdat dit op het scherm aangegeven staat. Hierna heb je een harde reset uitgevoerd op de Navigon!
Let op: misschien is het verstandig om van te voren altijd een backup te maken van je geheugenkaart!
Bij mij heeft dit geholpen toen ik klachten had met mijn navigon.
Testing, one, two ...
Hmm.. vaag.. Inderdaad heb ik een nieuwere firmware wel gek dat een hardwarematige toepassing van reset in de firmware telkens wordt aangepast..hardware-lover schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:27:
[...]
Bij mijn Max werkt deze harde reset procedure helemaal niet. Hij wordt er niet warm of koud van en bevriest dan bij het opstartscherm. Mijn Maxje heeft ook een andere (lees oudere) firmware dan die van jou en mogelijk zit daar het verschil. Helaas moet ik een harde reset uitvoeren om de firmware bij te kunnen werken dus dit krijg ik nu niet voor elkaar.
Hmm, op Google kan ik er niks over terugvinden. Heb met Navigon gebeld en die gaven het advies om de kaart te formatteren, vervolgens een backup te maken (eerst handmatig de kaarten gekopieerd naar de sd-kaart) en dan de backup terug te zetten. Na het maken van de backup zag ik in Navigon Fresh opeens de Europa kaarten en toen bleken ze ook door de 2200 herkend te worden. Hoop dat het goed blijft werken.hardware-lover schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:21:
[...]
Geheel Europa via een SD kaart is inderdaad mogelijk op je 2200. Hoe dit voor elkaar te krijgen is mag hier niet verteld worden en daarvoor zul je even moeten Google-en.
Ben overigens niet echt tevreden over de 2200, gebeurt regelmatig dat de hele GPS ontvanger niet werkt (satelliet icoon ontbreekt dan rechtsboven), moet dan paar keer aan- en uitzetten in de hoop dat ie het dan wel doet. Ook klopt de aankomsttijd vrijwel nooit, hij geeft de GMT tijd aan ipv de lokale tijd. Bij Navigon zouden deze problemen niet bekend zijn. Tis dat het een krijgertje is anders had ik hem al lang door het raam geflikkerd

Even voor alle duidelijkheid. Je hebt origineel een 2200 met Benelux gekocht (of gekregen) met enkel Benelux kaarten en daar heb je nu volgens bovenstaand schrijven via Navigon support gratis europa_kaarten op gezet d.m.v. Fresh?sanook schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:35:
[...]
Hmm, op Google kan ik er niks over terugvinden. Heb met Navigon gebeld en die gaven het advies om de kaart te formatteren, vervolgens een backup te maken (eerst handmatig de kaarten gekopieerd naar de sd-kaart) en dan de backup terug te zetten. Na het maken van de backup zag ik in Navigon Fresh opeens de Europa kaarten en toen bleken ze ook door de 2200 herkend te worden. Hoop dat het goed blijft werken.
Ben overigens niet echt tevreden over de 2200, gebeurt regelmatig dat de hele GPS ontvanger niet werkt (satelliet icoon ontbreekt dan rechtsboven), moet dan paar keer aan- en uitzetten in de hoop dat ie het dan wel doet. Ook klopt de aankomsttijd vrijwel nooit, hij geeft de GMT tijd aan ipv de lokale tijd. Bij Navigon zouden deze problemen niet bekend zijn. Tis dat het een krijgertje is anders had ik hem al lang door het raam geflikkerd
Via Google krijg ik diverse bruikbare hits, vooral op Duitse fora, maar die informatiebronnen lijken nu niet meer van toepassing.
Testing, one, two ...
En nu wordt het toch 29 april (in Duitsland tenminste) dat de 7310 uitgeleverd gaat worden.Seki schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:11:
Het is al aangepast tot eind april 2009 op de site zie ik ???
Dit staat in een mailtje wat ik vandaag ontvangen heb.
Ik vraag mij af of deze vervroegde release iets te maken heeft met de slordigheid van Navigon waarbij een FTP server publiekelijk werd en daardoor de nieuwe 7.4 software op straat kwam te liggen.
Voor de 7210 komt een (betaalde) update beschikbaar waarmee de mogelijkheden gelijk getrokken worden aan die van de 7310 maar redelijk wat (vooral Duitse) 7210 gebruikers draaien op dit moment al met de vroegtijdig gelekte software.
Testing, one, two ...
Dat ziet er goed he...nog 2 dagen;maar nog niet in Nederland zeker of toch ???hardware-lover schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:01:
[...]
En nu wordt het toch 29 april (in Duitsland tenminste) dat de 7310 uitgeleverd gaat worden.
Ik vraag mij af of deze vervroegde release iets te maken heeft met de slordigheid van Navigon waarbij een FTP server publiekelijk werd en daardoor de nieuwe 7.4 software op straat kwam te liggen.
Voor de 7210 komt een (betaalde) update beschikbaar waarmee de mogelijkheden gelijk getrokken worden aan die van de 7310 maar redelijk wat (vooral Duitse) 7210 gebruikers draaien op dit moment al met de vroegtijdig gelekte software.
Grtz Seki
Nu werkt het wel maar, gebruik ik maar 2/3 van het scherm. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of is het wachten op een patch?
Alles is terug te redeneren naar 4
Ik had mij ook ingeschreven bij Navigon als de 7310 beschikbaar zou zijn,maar heb wel nog geen mailtje gehad zoals U die gehad heeft.Was dit op de duitse site van Navigon ???hardware-lover schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:01:
[...]
En nu wordt het toch 29 april (in Duitsland tenminste) dat de 7310 uitgeleverd gaat worden.
Grtz Seki
Inderdaad, mailing is vanaf Navigon.de afkomstig.Seki schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:59:
[...]
Ik had mij ook ingeschreven bij Navigon als de 7310 beschikbaar zou zijn,maar heb wel nog geen mailtje gehad zoals U die gehad heeft.Was dit op de duitse site van Navigon ???
Grtz Seki
Testing, one, two ...
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Ik neem aan dat je Windows gebruikt?Rusty schreef op donderdag 30 april 2009 @ 09:16:
Even een stomme vraag wellicht, maar is het mogelijk om een 2110 als gps te gebruiken terwijl hij via usb verbonden is met een PC? Hij springt bij mij meteen naar USB drive mode zeg maar.
Zolang hij niet 'gemount' is kan je hem als GPS gebruiken, zodra je hem ook echt verbindt gaat hij in USB modus inderdaad.
Misschien kan je met 'safe remove' hem ontkoppelen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Grtz
Tijd om de OP eens bij te gaan werken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier op de duitse site van Mediamarkt staat hij in de flyer...Gonadan schreef op maandag 04 mei 2009 @ 08:26:
Ik zie de nieuwe producten inderdaag al op de Nederlandse Navigon website staan.
Tijd om de OP eens bij te gaan werken.
http://www.mediamarkt.de/...ekt/kw18/flyer_kw18/html/
Anoniem: 95215
Navigon 7 software en dan specifiek voor je 8110. Je zou Navigon support kunnen proberen en als dat niet lukt het alternatieve circuit.Anoniem: 95215 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:07:
Ik heb een 8110, maar ik ben laatst mijn SD-kaart kwijtgeraakt. Ik weet alleen niet precies welke software ik nu nodig heb om hem weer werkend te krijgen. Ik kan nergens terugvinden of er MN6 of MN7 op moet komen te staan. Enig idee hoe ik hier weer aan kan komen?
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-05-2009 01:26 ]
Testing, one, two ...
Ik heb nu toch maar voor een "upgrade" gekozen van 2110Max naar de 7210. Ik vind het prijsniveau van de 7310 dusdanig hoog dat ik kies voor een identiek apparaat met op dit moment officieel wat mindere software maar deze zal later gelijk getrokken kunnen worden middels een software update.Seki schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:06:
Hallo,heeft iemand de Navigon 7310 al kunnen kopen in Nederland;buiten de Nederlandse site van Navigon zelf ??? en welke prijs ???
Grtz
De reden voor mijn overstap van 2110Max naar 7210 heeft te maken met de mogelijkheid van software_besturing via spraak_ingave bij de nieuwe 7.4 software. Deze voorziening is helaas niet aanwezig op de 2110Max. Daarnaast beschikt de 7210 over 128Mb geheugen en een flink snellere CPU.
Testing, one, two ...
Anoniem: 125609
Als dit een nieuw toestel is dan hebt ge Latest Map Guarantee ;dit wil zeggen dan U 1 maal mag Updaten naar de aller nieuwste kaart mappen.Op het ogenblik zal dit de Q 1 2009 zijn,binnenkort komt de Q2 2009 uit.Anoniem: 125609 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:52:
Ik heb nu een 2110 MAX gekocht voor mijn opa en oma. Leuk apparaatjeMaar is het trouwens zo dat je bij aankoop ook gelijk meteen de nieuwste kaarten kunt downloaden? Want het lijkt me raar dat als je zo'n ding nieuw koopt dat je rond moet rijden met oudere kaarten? De kaarten van q3 staan er trouwens op.
De verdere Updates moet U betalen...
Grtz Seki
Bedankt Seki! Dit dacht ik al maar kon het ff niet zo snel vinden. Heb je enig idee wanneer Q2 uitkomt? Want dan ga ik hem pas downloaden denk ikSeki schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:24:
[...]
Als dit een nieuw toestel is dan hebt ge Latest Map Guarantee ;dit wil zeggen dan U 1 maal mag Updaten naar de aller nieuwste kaart mappen.Op het ogenblik zal dit de Q 1 2009 zijn,binnenkort komt de Q2 2009 uit.
De verdere Updates moet U betalen...
Grtz Seki
Anoniem: 54291
hardware-lover schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:01:
[...]
Die "lek" is dezelfde dag nog op slot gegooid maar toen was het kwaad al geschied. Veel maakt het ook niet uit want inmiddels is de final versie van de 7310 software ook al in het alternatieve circuit verschenen.
Testing, one, two ...
Volgens mij kun je tot 1 maand na aankoop gebruik maken van de gratis kaart-update. Met een beetje geluk kun je inderdaad nog de Q2 2009 kaarten meenemen aangezien Q1 2009 in februari verschenen is.Anoniem: 125609 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:33:
[...]
Bedankt Seki! Dit dacht ik al maar kon het ff niet zo snel vinden. Heb je enig idee wanneer Q2 uitkomt? Want dan ga ik hem pas downloaden denk ik
Testing, one, two ...
Heb gehoord tegen eind Mei,maar kan ook Juni worden...Anoniem: 125609 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:33:
[...]
Bedankt Seki! Dit dacht ik al maar kon het ff niet zo snel vinden. Heb je enig idee wanneer Q2 uitkomt? Want dan ga ik hem pas downloaden denk ik
Dus als ge het toestel voor de eerste keer aan zet,de eerste GPS Fix,dan hebt ge 30 dagen om hem te Updaten naar de nieuwste kaarten,daar moet ge wel rekening mee houden.
Zo zegt Navigon toch.
Grtz Seki
Zou iemand uit eerste hand willen vertellen of de apparaten zelf water-/stofdicht zijn. Zelf heb ik hier grote vraagtekens bij.
Dank
Wat ik al de laatste tijd gelezen heb zouden ze niet water-/stofdicht zijn.Ik denk dat het modellen zijn voor de auto alleen.Mercure schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:51:
Wat ik me afvraag is of de modellen van Navigon geschikt zijn voor gebruik op de motor. Ik heb Navigon hierover gemaild en een keurige mail teruggehad waarin ze aangeven dat het plaatsen van een beschermingsfolie over het display genoeg zou zijn.
Zou iemand uit eerste hand willen vertellen of de apparaten zelf water-/stofdicht zijn. Zelf heb ik hier grote vraagtekens bij.
Dank
Grtz
Bedankt! Wou net vragen hoe Navigon er dan achter moest komen wanneer ie gekocht is, maar dat kan dus inderdaad via de GPS.Seki schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:30:
[...]
Heb gehoord tegen eind Mei,maar kan ook Juni worden...
Dus als ge het toestel voor de eerste keer aan zet,de eerste GPS Fix,dan hebt ge 30 dagen om hem te Updaten naar de nieuwste kaarten,daar moet ge wel rekening mee houden.
Zo zegt Navigon toch.
Grtz Seki
Testing, one, two ...
..zal wel te vinden zijn op de navigon site, maar een linkje bij zo'n bericht is toch wel fraaierhardware-lover schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:58:
Voor wie het weten wil, er is een update van de Fresh_Software uitgekomen.
Voor officiële kaart- en software updates kan enkel Fresh gebruikt worden en je word er via de Navigon site vanzelf naar toe geleid. Maar bij deze.Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:49:
[...]
..zal wel te vinden zijn op de navigon site, maar een linkje bij zo'n bericht is toch wel fraaier
Testing, one, two ...
Of moet je dat echt zelf aanklikken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8