Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:32
Lau26 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:34:
Ik had eerst het kaartje geformateerd in de veronderstelling dat de nieuwe data ipv de oude erop zou komen te staan, maar na het updaten herkende zowel het programma (Navigon Fresh) als de 5110 het kaartje niet meer!!
Volgens mij is het handig om eerst de instructies te lezen.... Het is gewoon een kwestie van je (werkende) Navigon apparaat, met de geheugenkaart er in, via USB op je computer aan te sluiten, Navigon Fresh te starten (desnoods eerst installeren en je Navigon registreren) en alles wijst zichzelf. Je hebt alleen een beetje geduld nodig, dat is alles. Vooral niet zelf wat gaan wissen of formatteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Bij werkt alles perfect met een 8Gb SDHC kaartje... je moet wel een snelle versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
MaxLaadvermogen schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:51:
[...]

Volgens mij is het handig om eerst de instructies te lezen.... Het is gewoon een kwestie van je (werkende) Navigon apparaat, met de geheugenkaart er in, via USB op je computer aan te sluiten, Navigon Fresh te starten (desnoods eerst installeren en je Navigon registreren) en alles wijst zichzelf. Je hebt alleen een beetje geduld nodig, dat is alles. Vooral niet zelf wat gaan wissen of formatteren....
Ja ik denk ook dat het indd handiger is om het apparaat zelf op de pc aan te sluiten en zo te updaten, dan het kaartje via een cardreader te updaten (wat ik tot nu toe heb gedaan). Denk dat ik dan de kans dat ik gek wordt ook verklein 8)7 :P

Ps: heet je nou echt Max of niet? hahaha :D

[ Voor 3% gewijzigd door Lau26 op 19-01-2009 00:40 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vanaf zaterdag heb ik de Navigon 2210 mogen ontvangen en in gebruik. Vergeleken met de Tom Tom Go die ik geleend heb vind ik op het eerste gezicht de kaarten wat minder duidelijk, maar dat is vast een kwestie van wennen.

De navigatie zelf en alle features werken prima. Wel jammer vind ik het feit dat ik half januari 2009 de beschikking heb over kaarten van Q3 van 2008 en vervolgens 99 euro mag betalen om deze te updaten. Het zou imo reeel zijn geweest gratis te kunnen updaten naar de meest recente versie bij aanschaf. Gelukkig blijkt deze kaart ook via de minder officiele weg verkrijgbaar te zijn, misschien eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:45:
Wel jammer vind ik het feit dat ik half januari 2009 de beschikking heb over kaarten van Q3 van 2008 en vervolgens 99 euro mag betalen om deze te updaten. Het zou imo reeel zijn geweest gratis te kunnen updaten naar de meest recente versie bij aanschaf. Gelukkig blijkt deze kaart ook via de minder officiele weg verkrijgbaar te zijn, misschien eens proberen.
Latest Map Garantie

NAVIGON garandeert: Binnen 30 dagen na het eerste gebruik van het apparaat, kunt u het meest recente kaartenmateriaal voor het apparaat kostenloos downloaden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
hardware-lover schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:35:
[...]

Latest Map Garantie

NAVIGON garandeert: Binnen 30 dagen na het eerste gebruik van het apparaat, kunt u het meest recente kaartenmateriaal voor het apparaat kostenloos downloaden.
idd, meen dat als je navigon fresh installeerd en je verbinding maakt met je pna, je een optie krijgt om voor niks de laatste kaart te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:45:
De navigatie zelf en alle features werken prima. Wel jammer vind ik het feit dat ik half januari 2009 de beschikking heb over kaarten van Q3 van 2008 en vervolgens 99 euro mag betalen om deze te updaten. Het zou imo reeel zijn geweest gratis te kunnen updaten naar de meest recente versie bij aanschaf. Gelukkig blijkt deze kaart ook via de minder officiele weg verkrijgbaar te zijn, misschien eens proberen.
Tsja, of gewoon de instructies en het bijbehorende programma eens bekijken voordat je daar uitspraken over doet.
In de Navigon Fresh software vind je een behoorlijk grote knop met 'Latest Map Guarantee'.
Dan krijg je de Q4 gratis te downloaden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:07:
[...]

Tsja, of gewoon de instructies en het bijbehorende programma eens bekijken voordat je daar uitspraken over doet.
In de Navigon Fresh software vind je een behoorlijk grote knop met 'Latest Map Guarantee'.
Dan krijg je de Q4 gratis te downloaden.
Toch gek dat ik direct naar de website word verwezen als ik via Fresh bij updates kijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Aghanim schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:53:
Toch gek dat ik direct naar de website word verwezen als ik via Fresh bij updates kijk :'(
Heb je de standaardstappen doorgelopen?
• Aansluiten Navigon via USB en aan zetten
• Registreren account
• Registreren apparaat
• Inloggen

Als je dat gedaan hebt dan zal je de knop we kunnen vinden.
Kijk anders eens het hele programma door in plaats van alleen bij updates.
Map garantie is een service dat je een update krijgt, niet een update op zichzelf.
Klik dus gewoon even rond.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:56:
[...]

Als je dat gedaan hebt dan zal je de knop we kunnen vinden.
Kijk anders eens het hele programma door in plaats van alleen bij updates.
Map garantie is een service dat je een update krijgt, niet een update op zichzelf.
Klik dus gewoon even rond.
Je hebt gelijk! Mijn excuses :)
Waarschijnlijk doordat je bij updates direct de €99,- optie ziet heb ik gedacht dat er geen gratis update mogelijk is en dus te snel geredeneerd...nu is het alleen wel jammer dat de update niet op het bijgeleverde 2gb kaartje past, ook niet na een format. Het vreemde is echter dat de verkenner en Fresh (linksonder in de hoek) aangeven dat er voldoende schijfruimte beschikbaar is maar op het moment dat ik Q4 ga downloaden alsnog de Fresh melding krijg over te weinig schijfruimte. Gelukkig zijn de kaartjes niet zo duur meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Is iemand het al gelukt om zelf POI toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Aghanim schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:51:
Je hebt gelijk! Mijn excuses :)
Waarschijnlijk doordat je bij updates direct de €99,- optie ziet heb ik gedacht dat er geen gratis update mogelijk is en dus te snel geredeneerd...nu is het alleen wel jammer dat de update niet op het bijgeleverde 2gb kaartje past, ook niet na een format. Het vreemde is echter dat de verkenner en Fresh (linksonder in de hoek) aangeven dat er voldoende schijfruimte beschikbaar is maar op het moment dat ik Q4 ga downloaden alsnog de Fresh melding krijg over te weinig schijfruimte. Gelukkig zijn de kaartjes niet zo duur meer.....
Dat vind ik vreemd, download je het direct naar de kaart ofzo?
Toen ik de update installeerde werkte het prima, ik heb het kaartje echter nooit geformatteerd.
Alleen een backup gemaakt.
Omdat de update veel dingen overschrijft neemt hij amper meer ruimte in dan de Q3 versie.
Misschien verstandig om eens contact op te nemen met de supoortafdeling van Navigon, het zou zonde zijn als je een kaartje gaat kopen terwijl het niet eens nodig is.
Beertjeman schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:57:
Is iemand het al gelukt om zelf POI toe te voegen?
hardware-lover heeft met POI-warner wel eens POI toegevoegd, alleen toen nog niet voor MN7.
Misschien dat het onderhand veranderd is, daar ben ik zelf ook wel in geïnteresseerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 23-01-2009 10:24 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Gonadan op 23-01-2009 10:24 . Reden: dubbelpost ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:23:
[...]

hardware-lover heeft met POI-warner wel eens POI toegevoegd, alleen toen nog niet voor MN7.
Misschien dat het onderhand veranderd is, daar ben ik zelf ook wel in geïnteresseerd.
Ik gebruik op dit moment de laatst beschikbare POI bestanden welke veel uitgebreider zijn dan de oorspronkelijk meegeleverde.
Als voorbeeld, het origineel meegeleverde POM bestand voor Nederland was bij mij 9Kb groot. Het bestand wat ik nu gebruik is 360Kb groot en dateert van november 2008. Ik doel hiermee niet op het aparte Flitspalen bestand.

Ik heb even met POIWarner voor Navigon 7 gespeeld maar heb daar verder weinig mee gedaan. Eigen POI's toevoegen is theoretisch echter geen enkel probleem met dit programma.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 23-01-2009 11:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Hoe werkt die POIwarner dan? Maakt hij een nieuwe POIbestand aan wat je vervangt met de oude?
Kan deze ook andere POI bestanden inlezen en converteren?

Ik heb namelijk een POI bestand van TOMTOM waarin spottersplaatsen staan door heel europa en ik zou deze graag ook op de Navigon willen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Beertjeman schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:38:
Hoe werkt die POIwarner dan? Maakt hij een nieuwe POIbestand aan wat je vervangt met de oude?

Ik heb namelijk een POI bestand van TOMTOM waarin spottersplaatsen staan door heel europa en ik zou deze graag ook op de Navigon willen draaien.
Link naar (Engelstalige) handleidingen, mogelijk worden daarin al je vragen beantwoord.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Ik heb sinds dit weekend Navigon (demo for now) op mijn HTC Touch Pro draaien, en ik ben behoorlijk tevreden. Het ziet er goed uit, de gesproken aanwijzingen zijn duidelijk (tekst en stem). Heeft iemand ervaring met de mobile-versie i.c.m. worden gebeld? Hoe reageert de GPS-software dan? (Ik zou het uit kunnen proberen, maar om mezelf in een rijdende auto te gaan bellen gaat me net wat te ver!)

Ik vind het opvallend dat de software wel de GPS-antenna activeert als het start, maar 'm daarna niet uitzet (niet onoverkomelijk trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:23:
[...]

Dat vind ik vreemd, download je het direct naar de kaart ofzo?
Toen ik de update installeerde werkte het prima, ik heb het kaartje echter nooit geformatteerd.
Alleen een backup gemaakt.
Omdat de update veel dingen overschrijft neemt hij amper meer ruimte in dan de Q3 versie.
Misschien verstandig om eens contact op te nemen met de supoortafdeling van Navigon, het zou zonde zijn als je een kaartje gaat kopen terwijl het niet eens nodig is.
Ik vind het ook vreemd. Via Fresh kies ik voor de gratis update naar Q4, welke iets van 1600-1750 mb is (zou op een 2 GB kaartje moeten passen). Vervolgens begint de voorbereiding op de download, waarbij waarschijnlijk de schijfruimte wordt gecheckt en krijg ik de melding dat er te weinig ruimte is. Voor zover ik gezien heb kan ik ook nergens een andere locatie aangeven voor de download dan direct op mijn Navigon 'schijf'.

Vervolgens het kaartje geformatteerd zodat er zeer zeker voldoende ruimte beschikbaar zou zijn en wederom krijg ik de betreffende melding. Nu heb ik op andere fora wel wat voorbij zien komen over schijfruimteproblemen met de update, al begrijp ik van jou dat jij Q4 wel op een 2GB kaartje draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
Hier staat Q4 ook gewoon op het standaard 2gb kaartje...update van q2 naar q3 ging hier ook brak, geloof dat ik toen al het kaartmateriaal naar mn pc verplaatst had en update erop had gezet... maar weet niet zeker meer.

Q3 naar q4 ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:59:
[...]

Ik vind het ook vreemd. Via Fresh kies ik voor de gratis update naar Q4, welke iets van 1600-1750 mb is (zou op een 2 GB kaartje moeten passen). Vervolgens begint de voorbereiding op de download, waarbij waarschijnlijk de schijfruimte wordt gecheckt en krijg ik de melding dat er te weinig ruimte is. Voor zover ik gezien heb kan ik ook nergens een andere locatie aangeven voor de download dan direct op mijn Navigon 'schijf'.

Vervolgens het kaartje geformatteerd zodat er zeer zeker voldoende ruimte beschikbaar zou zijn en wederom krijg ik de betreffende melding. Nu heb ik op andere fora wel wat voorbij zien komen over schijfruimteproblemen met de update, al begrijp ik van jou dat jij Q4 wel op een 2GB kaartje draait?
Ik heb hem nooit geformatteerd, alleen de update uitgevoerd en die ging zonder problemen. (van Q3 naar Q4)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Vraagje over de PDA-software: als ik het programma start, krijg ik een melding dat ik nog in de test-modus draai. Die melding blijft een tijdje staan voor ik verder kan. Is dat wachten een 'feature' die uit wordt geschakeld als de software netjes geregistreerd is, of is de software echt bezig iets te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Paul_K schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:35:
Vraagje over de PDA-software: als ik het programma start, krijg ik een melding dat ik nog in de test-modus draai. Die melding blijft een tijdje staan voor ik verder kan. Is dat wachten een 'feature' die uit wordt geschakeld als de software netjes geregistreerd is, of is de software echt bezig iets te doen?
Daar heb ik geen ervaring mee maar ik gok dat het inderdaad de demonstratiemodus is.
Dan kan ik het mij ook wel voorstellen dat ze expres een melding hebben neergezet om registratie te pushen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Gonadan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:30:
Daar heb ik geen ervaring mee maar ik gok dat het inderdaad de demonstratiemodus is.
Ik ga het aan het eind van de demo-periode eens uitproberen. De software werkt voor mij uitstekend, en de demo-mode is een prima (en nette) manier om daar achter te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Beertjeman schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:38:

Het is me gelukt zonder POI warner.

Ik heb het tomtom bestand geconverteerd naar een navigon "favorieten" bestand.
Hierdoor staan ze niet in mijn POI lijst maar in mijn favorieten en dat is goed genoeg om er naar toe te navigeren.

Ik heb het programma Gpsbabel 1.3.6 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Beertjeman schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:55:
[...]

Het is me gelukt zonder POI warner.

Ik heb het tomtom bestand geconverteerd naar een navigon "favorieten" bestand.
Hierdoor staan ze niet in mijn POI lijst maar in mijn favorieten en dat is goed genoeg om er naar toe te navigeren.

Ik heb het programma Gpsbabel 1.3.6 gebruikt.
Maar jij gebruikt versie 6 van Navigon en als ik me niet vergis is dit met versie 7 niet mogelijk met bovenstaand programma.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Klopt. Ik gebruik nog versie 6.
Ik weet niet of het mogelijk is om versie 7 te draaien op mijn Navigon 5110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:23
Ik heb sinds een paar weken een 2110 MAX in bezit. Nu lees ik hier dat er verschillende software versies voor dit apparaat zijn. Zelf heb ik nu 7.0.13 erop staan. Via de Navigon software kan ik niet 7.1 of 7.3 installeren. Kan iemand mij uitleggen waarom dat niet kan? (Wellicht kunnen jullie me via PM 'bijpraten'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
pvtonger schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:10:
Ik heb sinds een paar weken een 2110 MAX in bezit. Nu lees ik hier dat er verschillende software versies voor dit apparaat zijn. Zelf heb ik nu 7.0.13 erop staan. Via de Navigon software kan ik niet 7.1 of 7.3 installeren. Kan iemand mij uitleggen waarom dat niet kan? (Wellicht kunnen jullie me via PM 'bijpraten'?)
Voor alle duidelijkheid, er is maar 1 officiële versie voor de 2110Max en deze is nu blijkbaar aangeland bij 7.1.3.
Daarnaast zijn er ook minder officiële 7.3.x versies welke origineel afkomstig zijn van bijvoorbeeld de 7210 en deze draaien, na het e.e.a. handmatig aangepast te hebben, ook probleemloos op een 2110Max.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:23
Dus 7.0.13 is wat hier 7.1.3 wordt genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
pvtonger schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:04:
Dus 7.0.13 is wat hier 7.1.3 wordt genoemd?
Correct, 7.1.3 moet inderdaad 7.0.13 zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289506

Een nadeel van Navigon, vooral in het buitenland, is dat een doel niet met coördinaten kan worden ingegeven. Campings staan in gidsen zo aangegeven en dat is veel nauwkeuriger dan een adres, dan sta je soms voor een postkantoor waar de postbus van de camping is. Of de straat van de camping is helemaal niet te vinden in de Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 289506 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:31:
Een nadeel van Navigon, vooral in het buitenland, is dat een doel niet met coördinaten kan worden ingegeven. Campings staan in gidsen zo aangegeven en dat is veel nauwkeuriger dan een adres, dan sta je soms voor een postkantoor waar de postbus van de camping is. Of de straat van de camping is helemaal niet te vinden in de Navigon.
Als je de Duitse taal een beetje machtig bent dan staat hier misschien een oplossing voor je.

Maar dit werkt eigenlijk veel beter. Net even getest en werkt uitstekend mag ik wel zeggen en is daarnaast, nog gratis ook. Laat je firewall wel toestaan dat het programma internetverbinding mag maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.routeconverter.de/images/routeconverter_filter.png

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 04-02-2009 00:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Je kunt wel via een omweg op coordinaten navigeren.
Zoek dan eerst het doel zodat je al in de buurt zit, dan kun je via het kaart de coordinaten zien.
Pas dan de locatie aan tot de coordinaten kloppen en gebruik die locatie als punt in je route.
Misschien wat omslachtig maar dan heb je geen extra software en/of hardware nodig als je op vakantie bent.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Ik heb een paar dagen terug de PDA-software gekocht, en ben nog steeds behoorlijk tevreden. Wat ik echter niet helemaal doorheb nu is hoe ik NAVIGON kan vertellen dat-ie me niet over landweggetjes moet sturen. Is me vandaag al 2 keer overkomen, ook als ik de snelste route laat gebruiken. Landweggetjes met hobbels en gaten zijn niet snel.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Paul_K schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:33:
Ik heb een paar dagen terug de PDA-software gekocht, en ben nog steeds behoorlijk tevreden. Wat ik echter niet helemaal doorheb nu is hoe ik NAVIGON kan vertellen dat-ie me niet over landweggetjes moet sturen. Is me vandaag al 2 keer overkomen, ook als ik de snelste route laat gebruiken. Landweggetjes met hobbels en gaten zijn niet snel.
Iemand een idee?
Kun je ons de ingegeven route even doorgeven (van > naar)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

hardware-lover schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:38:
[...]

Kun je ons de ingegeven route even doorgeven (van > naar)?
Van "Molenbossen 50, Venlo" naar "Pastoor Tijssenstraat 28, Grubbenvorst". Vlak nadat ik Grubbenvorst inkwam werd ik rechtsaf een knollenveld-weg opgestuurd.

Hetzelfde gebeurde van "Berenkuil 10, Cuijk" naar "Molenbossen 20, Venlo". Bij vertrek werd ik langs de spoorlijn over eenzelfde knollenveld-weg gestuurd. Nou woon ik in Cuijk en ken ik die weg, dus had ik dit eenvoudig kunnen vermijden, maar ik was heel benieuwd waar de software me heen zou sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Paul_K schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:33:
Iemand een idee?
Mijn ervaring is dat als je de weg weet je geen navigatiesoftware moet gebruiken.
Ik heb dat bij meerdere geprobeerd en was het nooit helemaal met ze eens, je hebt vaak een persoonlijke voorkeur qua route.

Vergeet trouwens niet dat de kaartenmaker niet weet dat het een slechte weg is, die weet alleen de maximum snelheid. Aan de hand daarvan wordt de route berekend.
Welke route is het snelst als je niet klaagt over hobbels en gaten maar er gewoon overheen rost? ;)

Edit:
Ik heb de route eens opgezocht met google maps.
Paul_K schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:46:
Van "Molenbossen 50, Venlo" naar "Pastoor Tijssenstraat 28, Grubbenvorst". Vlak nadat ik Grubbenvorst inkwam werd ik rechtsaf een knollenveld-weg opgestuurd.
Weet je nog waar dat ongeveer was en van welke kant je Grubbenvorst binnen reed?
Hetzelfde gebeurde van "Berenkuil 10, Cuijk" naar "Molenbossen 20, Venlo". Bij vertrek werd ik langs de spoorlijn over eenzelfde knollenveld-weg gestuurd. Nou woon ik in Cuijk en ken ik die weg, dus had ik dit eenvoudig kunnen vermijden, maar ik was heel benieuwd waar de software me heen zou sturen.
Daar kan ik geen route vinden die dan logisch zou zijn, of je moet met dik 50 langs de spoorlijn kunnen rossen, dan snijd je een behoorlijk stuk af.

Ik moet wel zeggen dat ik één keer zelf ook erg raar door een centrum ben gestuurd, daar snap ik vooralsnog ook niet veel van. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 05-02-2009 09:29 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Gonadan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:38:
Mijn ervaring is dat als je de weg weet je geen navigatiesoftware moet gebruiken.
Ik heb dat bij meerdere geprobeerd en was het nooit helemaal met ze eens, je hebt vaak een persoonlijke voorkeur qua route.

Vergeet trouwens niet dat de kaartenmaker niet weet dat het een slechte weg is, die weet alleen de maximum snelheid. Aan de hand daarvan wordt de route berekend.
Raar is dan wel dat 2 Garmins (een Quest en een Streetpilot) het wel 'goed' doen. (Mapquest software)
Weet je nog waar dat ongeveer was en van welke kant je Grubbenvorst binnen reed?
Ik werd over de Californischeweg gestuurd, en daarna scherp rechtsaf het knollenveld- ik bedoel de Brandakkersweg op. Ik heb net de route nog eens nagespeeld op de PDA.
Heb voor de grap ipv snelste de optimale route geprobeerd, en dat maakt wel verschil. Geen knollenveld daar, in elk geval.

Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Paul_K schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:34:
Raar is dan wel dat 2 Garmins (een Quest en een Streetpilot) het wel 'goed' doen. (Mapquest software)
Wat ik bedoel is dat 'goed' subjectief is als je bekend bent in de regio.
Voorbeeld hoe je bij mij richting de 'grote weg' kunt gaan:
• 30km straat uit richting oost, heeft veel zijstraten, onoverzichtelijke kruisingen en kamikazefietsers, uiteindelijk kom je op een 50km die je nog 1km moet volgen
• 30km straat uit richting noord-oost, veel zijstraten, onoverzichtelijke kruisingen maar je zit snel op een 50km weg, die moet je dan wel zo'n 2km volgen
• 30km straat uit richting zuid, 2 zijstraten, daarna 50km met drempels voor 1km
• 30km straat uit richting west, geen zijstraten, daarna 50km met drempels voor 1,2km

Welke route pak je dan? Qua tijd verschilt het niet zo veel. Qua afstand hooguit een paar honderd meter.
Optie 1 is dan bijvoorbeeld korter dan optie 3 of 4, maar omdat je bij optie 3 of 4 geen zijstraat probleem hebt hoef je niet af te remmen en haal je dus veel vaker en langer de vmax.
Ik heb nog geen enkele PNA gezien die daar mijn favoriete route koos.

Da's een beetje het probleem met navigatie, die kiest gewoon de beste route met de informatie die beschikbaar is. Vaak is dat ook de route die je zelf al de beste zou bestempelen.
Maar vaak wijkt hij ook wel af van wat je zelf graag kiest.
Ik werd over de Californischeweg gestuurd, en daarna scherp rechtsaf het knollenveld- ik bedoel de Brandakkersweg op. Ik heb net de route nog eens nagespeeld op de PDA.
Heb voor de grap ipv snelste de optimale route geprobeerd, en dat maakt wel verschil. Geen knollenveld daar, in elk geval.

Die route vind ik ook onlogisch.
Ik kan alleen bedenken dat beide wegen dezelfde vmax hebben en dat de knollenroute korter is, dan zullen zowel korte als snelle route daarvoor kiezen.
Zelf zou ik dan gewoon doorrijden en later rechts, veel gemakkelijker.
Helaas heeft navigatiesoftware geen gezond verstand, al moet ik zeggen dat je bij deze route wel zou kunnen gokken dat hij niet handig is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Paul_K schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:34:
[...]

[...]

Navigon kiest bij snelle route voor de hobbelweg (Brandakkersweg).
TT7 doet dit echter niet
IGO8 ook niet

Aangezien bij mij IGO8 ook van Navteq kaartdata voorzien is, gelijk aan Navigon, zit de "fout" binnen Navigon.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Heb je al met je routeprofiel "gëspeeld"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Beertjeman schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:28:
Heb je al met je routeprofiel "gëspeeld"?
Quote Paul_K;

"Heb voor de grap ipv snelste de optimale route geprobeerd, en dat maakt wel verschil. Geen knollenveld daar, in elk geval."

En als aanvulling op bovenstaande observatie.

- met NL Q3 2008, optimale route, wel knollenveld
- met NL Q4 2008, optimale route, geen knollenveld

Het gaat dus de goede kant op, kijken wat het met Q1 2009 zal zijn ;)

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2009 20:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:52:
Goed dat je me helpt herinneren, ik moet nog wat broddelwerk aan Navteq doorgeven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 15:49
Ik ben erg tevreden over de features van mijn Navigon 2110 MAX, maar ik had afgelopen week ook zo'n vreemd gevalletje:

Ik reed over de A2 van Amsterdam naar Utrecht (Papendorp). Routeprofiel: Optimaal
Papendorp ligt vrijwel langs de A2, dus het meest logisch is om de A2 bij de kruising met de A12 te verlaten. Tot mijn grote verbazing suggereert mijn apparaat om vanaf Breukelen de snelweg te verlaten, en binnendoor te gaan. Ik heb mijn TMC gecontroleerd, geen meldingen.
Ik heb het advies dus maar genegeerd, en ben de A2 blijven volgen. Route wordt herberekend, en er gaat ineens 15 min van de reistijd af.
Wat houdt "Optimaal" eigenlijk in? 8)7

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Stiegl schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:12:
Ik ben erg tevreden over de features van mijn Navigon 2110 MAX, maar ik had afgelopen week ook zo'n vreemd gevalletje:

Ik reed over de A2 van Amsterdam naar Utrecht (Papendorp). Routeprofiel: Optimaal
Papendorp ligt vrijwel langs de A2, dus het meest logisch is om de A2 bij de kruising met de A12 te verlaten. Tot mijn grote verbazing suggereert mijn apparaat om vanaf Breukelen de snelweg te verlaten, en binnendoor te gaan. Ik heb mijn TMC gecontroleerd, geen meldingen.
Ik heb het advies dus maar genegeerd, en ben de A2 blijven volgen. Route wordt herberekend, en er gaat ineens 15 min van de reistijd af.
Wat houdt "Optimaal" eigenlijk in? 8)7
Dit zegt Navigon er zelf over;

Optimale route

Uw route wordt berekend als de efficiëntste combinatie van de kortste en snelste weg. Milieuvriendelijk door lager brandstofverbruik en minder CO2-uitstoot, zonder onnodig kostbare tijd te verliezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Gonadan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:17:
Die route vind ik ook onlogisch.
Ik kan alleen bedenken dat beide wegen dezelfde vmax hebben en dat de knollenroute korter is, dan zullen zowel korte als snelle route daarvoor kiezen.
Zelf zou ik dan gewoon doorrijden en later rechts, veel gemakkelijker.
Dat zou ik normaliter ook gedaan hebben, ware het niet dat het al stikkedonker was toen ik daar was, ik werd dus 'verrast' met knollen. En de straatverlichting laat op zo'n smalle weg ook te wensen over, dus zag ik omkeren of een paar 100 mtr achteruit rijden met die scherpe bocht niet zo zitten. Vooral niet omdat mijn moeder net overleden was :|

In elk geval allemaal bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Ha, ik heb weer een leuke. Ik moet vanmiddag naar Doorn, naar de "Oude Arnhemse Bovenweg 3"
Als ik Navigon hierover informeer wordt de weg meteen gevonden bij het invoeren van de bestemming, maar ipv een huisnummer kan ik enkel een 'dwarsstraat' invullen. Beetje vaag, vooral omdat ik geen flauw idee heb welke dwarsstraat bij nummer 3 in de buurt ligt. :s Daarvoor moet ik dan te biecht bij de routeplanner van de ANWB. Ook niet helemaal fris zo.

(Ik heb, zo te zien, de kaarten van Q3-2008 draaien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Paul_K schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:29:
Ha, ik heb weer een leuke. Ik moet vanmiddag naar Doorn, naar de "Oude Arnhemse Bovenweg 3"
Als ik Navigon hierover informeer wordt de weg meteen gevonden bij het invoeren van de bestemming, maar ipv een huisnummer kan ik enkel een 'dwarsstraat' invullen. Beetje vaag, vooral omdat ik geen flauw idee heb welke dwarsstraat bij nummer 3 in de buurt ligt. :s Daarvoor moet ik dan te biecht bij de routeplanner van de ANWB. Ook niet helemaal fris zo.

(Ik heb, zo te zien, de kaarten van Q3-2008 draaien.)
Bij Navigon met Q4 2008 valt ook geen huisnummer te kiezen.
Bij TT 7.9 met NL kaart V815_2024 kan dit wel
Bij IGO8.3. met NL kaart 2008.07 kan dit ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

@hardware-lover: dank je voor de info. Dat met die dwarsstraat heeft me bij Navigon al een paar keer dwars gezeten... Had misschien toch beter IGO8 aan kunnen schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hmm, geen software die van Navteq gebruik maakt om te testen?
Dan weten we of Navigon gewoon dom doet of dat Navteq de wegclassificatie verkeerd heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:37:
Hmm, geen software die van Navteq gebruik maakt om te testen?
Dan weten we of Navigon gewoon dom doet of dat Navteq de wegclassificatie verkeerd heeft.
Bij "mijn" IGO8 worden ook Navteq kaarten gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54291

Ik heb vandaag de navigon 7210 aangeschaft met 2008 Q3, maar kan naast een dwarstraat (wat daar een functie van is, weet ik ook niet 8)7 ) maar ik kan normaal huisnummers intikken.

Heb vandaag wel gehad dat tijdens het navigeren de boel hangt. Dus vanaf nu vaste uitrusting in mijn auto is een paperclip voor de reset.

Maar voor de rest. lekker snel berekenen, snel sateliet vinden, scherp beeld, geen poespas en het menu (was tt gewend) wend snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 54291 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:15:
Ik heb vandaag de navigon 7210 aangeschaft met 2008 Q3, maar kan naast een dwarstraat (wat daar een functie van is, weet ik ook niet 8)7 ) maar ik kan normaal huisnummers intikken.

Heb vandaag wel gehad dat tijdens het navigeren de boel hangt. Dus vanaf nu vaste uitrusting in mijn auto is een paperclip voor de reset.

Maar voor de rest. lekker snel berekenen, snel sateliet vinden, scherp beeld, geen poespas en het menu (was tt gewend) wend snel
Het eerstvolgende wat je nu zou moeten doen is;
  • Navigon Fresh installeren,
  • backup via Fresh van je SD maken,
  • eventuele update van de software (laten) installeren
  • je gratis kaarten van Q4 ophalen en op je kaartje laten plaatsen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:58:
[...]

Het eerstvolgende wat je nu zou moeten doen is;
  • Navigon Fresh installeren,
  • backup via Fresh van je SD maken,
  • eventuele update van de software (laten) installeren
  • je gratis kaarten van Q4 ophalen en op je kaartje laten plaatsen.
Hoi,

fresh heb ik geinstalleerd, de update van de software naar 7.3.4 gedaan. abbo op de kaarten genomen voor de komende 2 jaar.
Daarna probeerde ik europa q4 2008 te downloaden en installeren, maar krijg eenmelding niet genoeg ruimte.
Ik kan niet vinden dat de downloads op de harde schijf kunenn worden gezet. Volgens mij gaan ze rechtstreeks naar de micro SD

Weet iemand hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Anoniem: 54291 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:23:
[...]

Hoi,

fresh heb ik geinstalleerd, de update van de software naar 7.3.4 gedaan. abbo op de kaarten genomen voor de komende 2 jaar.
Daarna probeerde ik europa q4 2008 te downloaden en installeren, maar krijg eenmelding niet genoeg ruimte.
Ik kan niet vinden dat de downloads op de harde schijf kunenn worden gezet. Volgens mij gaan ze rechtstreeks naar de micro SD

Weet iemand hier een oplossing voor.
DE Downloads gaan wel naar je HD, ik zat krap in mn HD ruimte en kreeg die melding ook.
Na het downloaden worden ze op de navi gezet.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InFrA-WiZ schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:07:
[...]

DE Downloads gaan wel naar je HD, ik zat krap in mn HD ruimte en kreeg die melding ook.
Na het downloaden worden ze op de navi gezet.
Weet je het zeker, ik heb op mijn c schijf 216gb en heb nog 3 schijven met gemiddeld 260gb. Daarnaast heb ik 2 data schijven van elk 500gb en een extere schijf van 500gb, bij elkaar zo'n 2,5 tb waarvan zo 2 tb vrij is.

Weet je of je ook kunt instellen waar op de HD de downloads worden neergezet.
Gaat het dan mis bij het installeren op de micro sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ

InFrA-WiZ

Huh wat?

Anoniem: 54291 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:44:
[...]

Weet je het zeker, ik heb op mijn c schijf 216gb en heb nog 3 schijven met gemiddeld 260gb. Daarnaast heb ik 2 data schijven van elk 500gb en een extere schijf van 500gb, bij elkaar zo'n 2,5 tb waarvan zo 2 tb vrij is.

Weet je of je ook kunt instellen waar op de HD de downloads worden neergezet.
Gaat het dan mis bij het installeren op de micro sd kaart
Bij mij, met out-of-the-box instellingen ging alles naar C: waar op dat moment the weinig ruimte was.
Kreeg een foutmelding, ruimte vrijgemaakt en daarna deed hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InFrA-WiZ schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:57:
[...]

Bij mij, met out-of-the-box instellingen ging alles naar C: waar op dat moment the weinig ruimte was.
Kreeg een foutmelding, ruimte vrijgemaakt en daarna deed hij het wel.
Wat bedoel je met out-of-the box instellingen. instellingen die default staan of juist die je zelf heb aangepast.
Ik kan nl nergens vinden waar je kan aangeven dat je een directory kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ

InFrA-WiZ

Huh wat?

out of the box, zijn de standaard instellingen, ik heb niks aangepast in de Fresh software, alleen mijn apparaat geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18

13art

Moderator Mobile
Heeft iemand MN7 al geprobeerd icm de P3300?
Hoe loopt dit? Loopt dit een beetje soepel net als iGo? Of is het weer lang wachten, schokkerige beelden, etc? Ten minste MN6 was niet zo'n hel succes.

[ Voor 120% gewijzigd door 13art op 25-02-2009 00:18 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Net even Navigon 7 op mijn P3300 naar mijn werk geprobeerd vielen mij een paar dingen op:
- Van de A2 naar de A27 werd de afslag niet genoegd.
- Automatisch schakelen van Dagstand naar Nachtstand werkte niet, ondanks dat het wel op automatisch staat ingesteld
- En vervelendste van alles is dat het beeld vastliep! Stembegeleiding bleef wel gewoon werken, maar beeld bleef hangen.
- Icoontjes van tankstation oid, zijn erg klein en niet goed te zien op een QVGA scherm.

+ Programma ziet er mooi en duidelijk uit.
+ Werkt soepel

Kortom als iemand antwoord weet op de minputen, dan ben ik een tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 00:18:
Net even Navigon 7 op mijn P3300 naar mijn werk geprobeerd vielen mij een paar dingen op:
- Van de A2 naar de A27 werd de afslag niet genoegd.
Welke afslag gaat het precies om? Kon hij hem niet vinden of werd hij niet gebruikt?
- Automatisch schakelen van Dagstand naar Nachtstand werkte niet, ondanks dat het wel op automatisch staat ingesteld
Hij schakelt wel automatisch om, maar dat gaat naar mijn mening vrij laat.
Als het somber, winters weer is dan is het al veel eerder donker en schakelt hij gewoon te laat over.
Bij helder weer had ik er geen problemen mee, maar vroeg was het niet.
- En vervelendste van alles is dat het beeld vastliep! Stembegeleiding bleef wel gewoon werken, maar beeld bleef hangen.
- Icoontjes van tankstation oid, zijn erg klein en niet goed te zien op een QVGA scherm.
Ik neem aan dat je een volledig ondersteunde en geupdate legale versie hebt op jouw telefoon? ;)

Iconen zijn inderdaad niet groot, op een PNA is dat heerlijk omdat het niet zoveel aandacht trekt.
Op een PDA/smartphone zal het wel lastiger zijn, het scheelt toch een stuk qua scherm.
Dat was voor mij ook de reden om uiteindelijk een PNA te kopen en niet op mijn telefoon te navigeren, het grotere scherm biedt gewoon erg veel voordelen.
+ Programma ziet er mooi en duidelijk uit.
+ Werkt soepel

Kortom als iemand antwoord weet op de minputen, dan ben ik een tevreden mens.
Waarschijnlijk niet de antwoorden die je zoekt, maar betere heb ik op het moment niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het gaat om de afslag bij knooppunt Everdingen naar de A27 richting Utrecht.
Hij ziet de afslag wel maar benoemd hem niet. En even later loopt hij dus ook vast op dat punt. Telefoon blijft wel gewoon werken.

Nachtstand heb ik op een gegeven moment er zelf maar op gezet omdat het me te lang duurde.

Tja het is wel een volledige dvd versie (legaal of niet, laat ik in het midden ;))

Na het vastlopen weer opnieuw opgestart, en weer opgestart, maar kort daarna liep hij weer vast op de A27. Heb het vermoeden dat het aan de kaarten ligt Q4 kaarten. Dus misschien dat met Q3 kaarten beter gaat... Ik geef het met andere kaarten nog een kans, want ik vind het wel een heel fijn programma om mee te navigeren. Fijne stem, duidelijke instructies.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:58:
Het gaat om de afslag bij knooppunt Everdingen naar de A27 richting Utrecht.
Hij ziet de afslag wel maar benoemd hem niet. En even later loopt hij dus ook vast op dat punt. Telefoon blijft wel gewoon werken.

Nachtstand heb ik op een gegeven moment er zelf maar op gezet omdat het me te lang duurde.

Tja het is wel een volledige dvd versie (legaal of niet, laat ik in het midden ;))

Na het vastlopen weer opnieuw opgestart, en weer opgestart, maar kort daarna liep hij weer vast op de A27. Heb het vermoeden dat het aan de kaarten ligt Q4 kaarten. Dus misschien dat met Q3 kaarten beter gaat... Ik geef het met andere kaarten nog een kans, want ik vind het wel een heel fijn programma om mee te navigeren. Fijne stem, duidelijke instructies.
Probeer anders ook eens die demolicensie, misschien zijn er onderhand alweer updates uitgevoerd die jij nog niet hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Is het mogelijk om POI's van TomTom te converten en te gebruiken op een Navigon 7210 (MN 7)
Of te converteren naar een bestand wat je kan gebruiken met PIO Warner op een Navigon 7210.

Ik ben nog een behoorlijke noob op het gebied van navigatiesystemen en kan op bovengestelde vraag nergens een duidelijk antwoord vinden.

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:52:
[...]

Quote Paul_K;

"Heb voor de grap ipv snelste de optimale route geprobeerd, en dat maakt wel verschil. Geen knollenveld daar, in elk geval."

En als aanvulling op bovenstaande observatie.

- met NL Q3 2008, optimale route, wel knollenveld
- met NL Q4 2008, optimale route, geen knollenveld

Met Q1 2009 valt het "knollenveld" nog steeds binnen de geadviseerde route :(

Testing, one, two ...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:14:
Met Q1 2009 valt het "knollenveld" nog steeds binnen de geadviseerde route :(
Q1 is al beschikbaar? Shit zeg, Navteq heeft mijn wijzigingen nog niet doorgevoerd, dat wordt dus op zijn vroegst Q2.
Is het trouwens niet mogelijk om te zien wat ze aangepast hebben in een bepaalde regio?

Edit: En dan valt net de mail van Navigon in m'n box, Q1 beschikbaar. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 26-02-2009 14:42 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 15:49
Gonadan schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:39:
[...]

Q1 is al beschikbaar? Shit zeg, Navteq heeft mijn wijzigingen nog niet doorgevoerd, dat wordt dus op zijn vroegst Q2.
Is het trouwens niet mogelijk om te zien wat ze aangepast hebben in een bepaalde regio?

Edit: En dan valt net de mail van Navigon in m'n box, Q1 beschikbaar. :+
Volgens mij loopt de verwerking van Navigon 2 releases achter. Wat bij Navigon Q1 2009 heet is Q3 2008 van Navteq.
Ik heb net ook maar weer een update aan Navteq doorgegeven. In hun gegevens bestaat onze nieuwe oprit naar de snelweg nog niet. Heb er maar een screenshotje van Google maps bij gedaan (bron Teleatlas) daar staat hij wel netjes aangegeven.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Stiegl schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:17:
Volgens mij loopt de verwerking van Navigon 2 releases achter. Wat bij Navigon Q1 2009 heet is Q3 2008 van Navteq.
Ik heb net ook maar weer een update aan Navteq doorgegeven. In hun gegevens bestaat onze nieuwe oprit naar de snelweg nog niet. Heb er maar een screenshotje van Google maps bij gedaan (bron Teleatlas) daar staat hij wel netjes aangegeven.
Zo veel? Dan mogen ze wel eens gaan doorwerken bij Navigon. :P
De aanvraag bij NavTeq duur maximaal 90 dagen, als die nét de release mist kan het dus in het ergste geval een jaar duren voordat de melding op de Navigon komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36633

Ik heb de Navigon 2210 gekocht. De TMC zit bij dit apparaat geintegreerd in de voedingskabel (naar sigarettenaansteker). Nu wil ik echter graag een actieve houder aanschaffen en de kabel achter mijn dashboard weg werken, rechtsreeks op 12V.
Kan iemand mij vertellen of ik de sigarettenaanluiting van deze kabel af kan halen, zonder dat de functionaliteit van de TMC verloren gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 36633 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:20:
Ik heb de Navigon 2210 gekocht. De TMC zit bij dit apparaat geintegreerd in de voedingskabel (naar sigarettenaansteker). Nu wil ik echter graag een actieve houder aanschaffen en de kabel achter mijn dashboard weg werken, rechtsreeks op 12V.
Kan iemand mij vertellen of ik de sigarettenaanluiting van deze kabel af kan halen, zonder dat de functionaliteit van de TMC verloren gaat?
Voor alle duidelijkheid nog maar eens even.

De TMC hardware zit ín het apparaat, alleen de antenne is geïntegreerd in de voedingskabel.
In principe kan elke voedingskabel als antenne dienst doen mits hij voldoende lengte heeft.

Ik heb de "oude" voeding van mijn vorige PNA nog in de auto zitten omdat ik deze geheel had weggewerkt in het dashboard. Op diezelfde aansluiting draait nu mijn 2110Max en hij heeft keurig TMC ontvangst.

Om even duidelijk te zijn, als je na verwijdering van de sigarettenaanstekeraansluiting (scrabbel) netjes spanning op je 2210 krijgt dan zal het met de TMC ontvangst ook wel goed komen. Ik zou echter willen adviseren om het snoertje niet al te kort te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2009 22:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En de nieuwe Navigon productlijn wordt tijdens de komende Cebit voorgesteld.

En nu ook als frontpage nieuws.

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2009 20:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Aan je verzoek wordt gehoor gegeven bij de nieuwe 7310;

Coordinate Entry

offers the option of entering a destination by its coordinates. A practical alternative to the traditional address entry when locating camping sites, for example.

Afbeeldingslocatie: http://www.navigon.com/media/000187931.jpg?lm=1235986041000

Iets zegt me dat ik (o.a.) deze nieuwe functionaliteit ook ga krijgen op mijn 2110Max ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2009 20:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:32:
[...]

Aan je verzoek wordt gehoor gegeven bij de nieuwe 7310;

Coordinate Entry

offers the option of entering a destination by its coordinates. A practical alternative to the traditional address entry when locating camping sites, for example.

[afbeelding]

Iets zegt me dat ik (o.a.) deze nieuwe functionaliteit ook ga krijgen op mijn 2110Max ;)
Tegen beter weten in hoop ik dat dit niet een nieuwe MN versie betekent, dan heb ik er ook nog wat aan. :P

offtopic:
ohja, 'camping sites' :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:22:
[...]

Tegen beter weten in hoop ik dat dit niet een nieuwe MN versie betekent, dan heb ik er ook nog wat aan. :P

offtopic:
ohja, 'camping sites' :')
Dat zal hopelijk wel weer meevallen, op mijn verouderde Navigon 7110 (waarop normaal alleen MN6.5.1 draait) heb ik MN7.3.4 draaien met de laatste POIs en de Europe Q1 2009 kaarten. Momenteel heb ik als taal Duits ingesteld want dan werkt TTS ook, en dat gaat eigenlijk best goed - zowel het ingeven van mijn bestemming via spraak als ook het uitspreken van de straten door de Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:36:

[...]

Hij schakelt wel automatisch om, maar dat gaat naar mijn mening vrij laat.
Als het somber, winters weer is dan is het al veel eerder donker en schakelt hij gewoon te laat over.
Bij helder weer had ik er geen problemen mee, maar vroeg was het niet.

[...]
Kijk eens in \Settings\ApplicationSettings.xml en zet dan bij <DayNightSwitching> de waarde <SunSetDelay>3600</SunSetDelay> op bijv. 1800 of lager. Dan zal die i.p.v. 1 uur na een half uur al omswitchen. Zo zijn er nog wel meer settings te tweaken trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
remotehost schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:25:
Dat zal hopelijk wel weer meevallen, op mijn verouderde Navigon 7110 (waarop normaal alleen MN6.5.1 draait) heb ik MN7.3.4 draaien met de laatste POIs en de Europe Q1 2009 kaarten.
Mijn insteek was om dat soort trucjes niet toe te passen.
Alhoewel de kans aanwezig is dat ik er van terug kom. ;)
Momenteel heb ik als taal Duits ingesteld want dan werkt TTS ook, en dat gaat eigenlijk best goed - zowel het ingeven van mijn bestemming via spraak als ook het uitspreken van de straten door de Navigon.
Heb jij geen principes? :P
Hoe klinken de straten dan? Ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd.
remotehost schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:16:
Kijk eens in \Settings\ApplicationSettings.xml en zet dan bij <DayNightSwitching> de waarde <SunSetDelay>3600</SunSetDelay> op bijv. 1800 of lager. Dan zal die i.p.v. 1 uur na een half uur al omswitchen. Zo zijn er nog wel meer settings te tweaken trouwens. ;)
Dat is nog eens een goede tip, ik zie al dat er veel meer aan te passen valt dan de software toelaat.
Ik zal het eens bekijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:40:
[...]

Mijn insteek was om dat soort trucjes niet toe te passen.
Alhoewel de kans aanwezig is dat ik er van terug kom. ;)

[...]

Heb jij geen principes? :P
Hoe klinken de straten dan? Ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd.

[...]

Dat is nog eens een goede tip, ik zie al dat er veel meer aan te passen valt dan de software toelaat.
Ik zal het eens bekijken.
Tja de straten klinken redelijk verstaanbaar maar natuurlijk erg duits :r en dat begon toch te irriteren dus staat die weer op NLs. :-) Leuk om effe mee te gespeeld te hebben en om te weten dat het werkt maar meer ook niet. In het duits wordt er bij aankomst trouwens wel gezegd aan welke straatzijde je bestemming ligt. Raar, want dat heb ik de NLse stem nog niet horen zeggen. De engelse TTS stem vond ik ook al geen succes.

Verder gebruik ik nu het QWERTY keyboard i.p.v. de standaard ABCDE lay-out, dat is veel fijner typen. Dit is geen XML file tweak maar is een andere MobileNavigator.res, deze file wordt ook gebruikt om MN7 te skinnen. Heb enkele skins getest (o.a. BlueGlass, Black & White etc.) maar die bevielen uiteindelijk nooit helemaal 100% dus gebruik ik nu alleen maar die Qwerty skin zeg maar.

Nog een leuke: in de ApplicationSettings kun je gewoon meer <Limit> regels toegevoegen. Ik wil namelijk buiten de stad pas worden gewaarschuwd als ik meer dan 50 KM te hard rijd. Standaard gaat deze waarde maar tot 35 KM. Ook mijn <RecentTargets> (=laatste bestemmingen) heb ik verdubbeld. En in UserSettings.xml kun je <MenuAnimation> aanzetten maar dat stelt weinig voor.

Echt stom vind ik dat je de Navigon niet offline kunt gebruiken voor een route simulatie, hij heeft dan echt een actief GPS signaal nodig. En wat ik ook instel bij Simulation speed (in alle files waar ik het maar tegenkom) de route simulatie gaat niet sneller maar blijft gewoon bijna in real-time lopen en dat is waardeloos als je effe een route naar Italie wil checken. Dus als iemand weet hoe je de Simulation Speed verhogen kan dan hoor ik dat graag.

Ook wil ik nog weten hoe je die waarschuwing kan onderdrukken die verschijnt na het aanzetten van de Navigon (en die je moet OK-en), die boodschap van "Let op dat de verkeerswegenwet voorrang heeft" o.i.d.

[ Voor 8% gewijzigd door remotehost op 06-03-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Wat vinden jullie van de opvolger van de Navigon 7210 de Navigon 7310

http://www.navigon.com/si...ar_navigation/navigon7310

Zou in medio mei beschikbaar zijn ....

Seki ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remotehost schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:40:
[...]

Tja de straten klinken redelijk verstaanbaar maar natuurlijk erg duits :r en dat begon toch te irriteren dus staat die weer op NLs. :-) Leuk om effe mee te gespeeld te hebben en om te weten dat het werkt maar meer ook niet. In het duits wordt er bij aankomst trouwens wel gezegd aan welke straatzijde je bestemming ligt. Raar, want dat heb ik de NLse stem nog niet horen zeggen. De engelse TTS stem vond ik ook al geen succes.

Verder gebruik ik nu het QWERTY keyboard i.p.v. de standaard ABCDE lay-out, dat is veel fijner typen. Dit is geen XML file tweak maar is een andere MobileNavigator.res, deze file wordt ook gebruikt om MN7 te skinnen. Heb enkele skins getest (o.a. BlueGlass, Black & White etc.) maar die bevielen uiteindelijk nooit helemaal 100% dus gebruik ik nu alleen maar die Qwerty skin zeg maar.

Nog een leuke: in de ApplicationSettings kun je gewoon meer <Limit> regels toegevoegen. Ik wil namelijk buiten de stad pas worden gewaarschuwd als ik meer dan 50 KM te hard rijd. Standaard gaat deze waarde maar tot 35 KM. Ook mijn <RecentTargets> (=laatste bestemmingen) heb ik verdubbeld. En in UserSettings.xml kun je <MenuAnimation> aanzetten maar dat stelt weinig voor.

Echt stom vind ik dat je de Navigon niet offline kunt gebruiken voor een route simulatie, hij heeft dan echt een actief GPS signaal nodig. En wat ik ook instel bij Simulation speed (in alle files waar ik het maar tegenkom) de route simulatie gaat niet sneller maar blijft gewoon bijna in real-time lopen en dat is waardeloos als je effe een route naar Italie wil checken. Dus als iemand weet hoe je de Simulation Speed verhogen kan dan hoor ik dat graag.

Ook wil ik nog weten hoe je die waarschuwing kan onderdrukken die verschijnt na het aanzetten van de Navigon (en die je moet OK-en), die boodschap van "Let op dat de verkeerswegenwet voorrang heeft" o.i.d.
Je kunt wel een simulatie doen.
Kies een bestemming klik op opties en dan kan je aan route toevoegen. Kies op die manier je start en eindpunt
Klik vervolgens op route weergeven.
Dan zie je een overzichtskaartje
Klik weer op opties en dan heb je deoptie simulatie

Het is effe zoeken, ik ben ook tomtom gewens, maar tot op heden zitten de meeste gebruikte functies van tomotom ook hier op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seki schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:13:
Wat vinden jullie van de opvolger van de Navigon 7210 de Navigon 7310

http://www.navigon.com/si...ar_navigation/navigon7310

Zou in medio mei beschikbaar zijn ....

Seki ;) ;)
Mooi apparaatje. heb net een 7210, dus deze zal ik links laten liggen.
Maar ben zeer tevreden over mijn navigon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Anoniem: 54291 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:27:
[...]

Je kunt wel een simulatie doen.
Kies een bestemming klik op opties en dan kan je aan route toevoegen. Kies op die manier je start en eindpunt
Klik vervolgens op route weergeven.
Dan zie je een overzichtskaartje
Klik weer op opties en dan heb je deoptie simulatie

Het is effe zoeken, ik ben ook tomtom gewens, maar tot op heden zitten de meeste gebruikte functies van tomotom ook hier op
Hee dat lijkt te werken, bedankt! Ongelooflijk daar heb ik al die tijd overheen gekeken. Wat een opluchting 1 grote ergernis minder! :-)
Anoniem: 54291 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:31:
[...]

Mooi apparaatje. heb net een 7210, dus deze zal ik links laten liggen.
Maar ben zeer tevreden over mijn navigon
Jij boft want wat ik erover heb gelezen komt er voor de 7210 een software upgrade beschikbaar (waar je officieel geloof ik wel voor moet dokken) waarna alle functionaliteit en nieuwe opties van de 7310 ook op jouw 7210 beschikbaar zullen zijn.

De gedachte is zelfs al door mijn hoofd gegaan om mijn 7110 te verkopen en met de dalende prijzen (linkje) de 7210 goedkoop in Duitsland te scoren en dan ook deze upgrade uit te voeren zodra die beschikbaar komt.

Maar goed, die 7310 ziet er echt zeer geil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remotehost schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:52:
[...]

Hee dat lijkt te werken, bedankt! Ongelooflijk daar heb ik al die tijd overheen gekeken. Wat een opluchting 1 grote ergernis minder! :-)

[...]

Jij boft want wat ik erover heb gelezen komt er voor de 7210 een software upgrade beschikbaar (waar je officieel geloof ik wel voor moet dokken) waarna alle functionaliteit en nieuwe opties van de 7310 ook op jouw 7210 beschikbaar zullen zijn.

De gedachte is zelfs al door mijn hoofd gegaan om mijn 7110 te verkopen en met de dalende prijzen (linkje) de 7210 goedkoop in Duitsland te scoren en dan ook deze upgrade uit te voeren zodra die beschikbaar komt.

Maar goed, die 7310 ziet er echt zeer geil uit.
dokken voor de software update :?
De huidige fresh software update automatisch en allen voor kaarten moet je dokken. Heb ik gedaan voor € 19,95 voor 2 jaar. Lijkt mij een koopje.
Maar ik hou dit in de gaten als ik dezelfde functionaliteit kan hebben voor een paar euro's misschien wel interressant.
Zou graag een detail verschil tussen de 7210 en 7310 willen zien
Waar heb je het gelezen van de software update/upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Anoniem: 54291 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:25:
[...]

De huidige fresh software update automatisch en allen voor kaarten moet je dokken. Heb ik gedaan voor € 19,95 voor 2 jaar. Lijkt mij een koopje.
Maar ik hou dit in de gaten als ik dezelfde functionaliteit kan hebben voor een paar euro's misschien wel interressant.
o.a. hier, hier en hier. Ze noemen een bedrag van rond de 70 euro. Volgens mij zitten er geen (grote) hardware verschillen tussen de 7210 en 7310.

Wat vind je trouwens van de ingebouwde 7210 speaker? Ik las dat die wat zacht klinkt en vervormt bij harder zetten. Herken je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
[...]

http://www.jouwnav.nl/con...et-zeven-nieuwe-PNDs.html

Op deze site heb ik dit gelezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remotehost schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:14:
[...]

o.a. hier, hier en hier. Ze noemen een bedrag van rond de 70 euro. Volgens mij zitten er geen (grote) hardware verschillen tussen de 7210 en 7310.

Wat vind je trouwens van de ingebouwde 7210 speaker? Ik las dat die wat zacht klinkt en vervormt bij harder zetten. Herken je dat?
mmm rond de 70euro, wil ik graag eerste weten welke functionele verschillen er zijn. Technisch zal e.e.a elkaar niet ontlopen. Misschien andere ontvangers voor o.a. tmc.
Ik zal wel dat de omgeving in 3d kan worden weer gegeven, leuk, maar om daar 70 euro voor neer te leggen, nou nee :)

De speaker op zijn hardste stand is wel ok. Maar of die nu mee gaat afhankelijk van de snelheid, heb ik niet kunnen waarnemen.
Maar die paar ritten waar ik hem heb gebruikt, heb ik de speaker nog niet als storend ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Heb een Navigon 2210 mogen gebruiken van een kameraad,is dat normaal dat deze op vele wegen geen snelheidsbeperking geeft,het is wel ingesteld op het toestel.
Ook sommige wegen geeft deze 90 km/uur waar men toch maar 70 km/uur mag rijden.
Zou dit misschien op andere wegen wel het geval zijn,heb wel niet ver gereden in Belgie.

Grtz ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Update != Upgrade.
De updates, dus de verbeteringen als kleine nieuwe mogelijkheden of bugfixjes, zijn gratis.
Een upgrade, dus een gehele nieuwe versie, kost wel geld.

Ik hoop dat ze dat soort upgrades voor meerdere modellen beschikbaar gaan maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:49:
[...]

Update != Upgrade.
De updates, dus de verbeteringen als kleine nieuwe mogelijkheden of bugfixjes, zijn gratis.

Ik hoop dat ze dat soort upgrades voor meerdere modellen beschikbaar gaan maken.
Ik zie één heel interessante update (en mogelijk upgrade) en dat is de aankondiging van NL TTS bij de nieuwe 4356 en 7310. Hopelijk is het correcte info en komt NL TTS nu (eindelijk) toch echt beschikbaar;

Professionele spraakcontrole , Text-to-Speech en TMC-commentaarstem zijn verkrijgbaar in het Duits, Deens, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Zweeds en Spaans

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
hardware-lover schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:38:
[...]

Ik zie één heel interessante update (en mogelijk upgrade) en dat is de aankondiging van NL TTS bij de nieuwe 4356 en 7310. Hopelijk is het correcte info en komt NL TTS nu (eindelijk) toch echt beschikbaar;

Professionele spraakcontrole , Text-to-Speech en TMC-commentaarstem zijn verkrijgbaar in het Duits, Deens, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Zweeds en Spaans
Die Text to Speech zou die goed werken,hebt U hier ervaring mee( bijvoorbeeld met Tomtom of een ander merk).Of moet men een hele tijd bezig zijn om U stem te laten trainen.

Grtz Seki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb de afgelopen week een aantal goede ervaringen opgedaan met Navigon. :)

Heb nu al een tijdje een Navigon 2210 (non-MAX) met MN 6.5 erop, en dat werkte altijd wel OK, maar nu had ik 2 weken geleden eens geprobeerd MN 7.3 erop te draaien, en met wat gesleutel is me dat goed gelukt. :) (TMC werkt alleen nog niet, weet niet of ik dat nog voor elkaar kan krijgen.)
Dit weekend mee naar Parijs gereden met maps Europe Q1 2009 en dat is uitstekend bevallen, zeker met RealityView erbij.

Daarnaast was de auto-adapter 2 weken geleden defect geraakt, hij ging in data-stand staan als je de auto-adapter in het apparaat stak. Volgens anderen had ik begrepen dat er een chip (?) in de adapter zou zitten om aan te geven dat dat niet moet gebeuren, maar dat hij enkel moet laden.
Goed, dat werkte dus niet meer, ik Navigon gebeld, en ze hebben zonder zeuren en binnen een week een nieuwe auto-adapter gestuurd. Alles werkt weer perfect gelukkig. :)

Nu gaf jasperdejong hierboven al aan de adapter te willen laten inbouwen, dat was ik eigenlijk ook van plan, maar als er dus echt een chip in de lader zit lijkt me dat dus problemen op te kunnen leveren... Ik heb gezien wat een adapter gaat doen als hij niet meer functioneert, maar heeft iemand dan enig idee waar dat werkelijk aan gelegen heeft? Want hardware-lover geeft dus aan dat het gewoon moet kunnen...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:04:
Heb de afgelopen week een aantal goede ervaringen opgedaan met Navigon. :)

Heb nu al een tijdje een Navigon 2210 (non-MAX) met MN 6.5 erop, en dat werkte altijd wel OK, maar nu had ik 2 weken geleden eens geprobeerd MN 7.3 erop te draaien, en met wat gesleutel is me dat goed gelukt. :) (TMC werkt alleen nog niet, weet niet of ik dat nog voor elkaar kan krijgen.)
Dit weekend mee naar Parijs gereden met maps Europe Q1 2009 en dat is uitstekend bevallen, zeker met RealityView erbij.

Daarnaast was de auto-adapter 2 weken geleden defect geraakt, hij ging in data-stand staan als je de auto-adapter in het apparaat stak. Volgens anderen had ik begrepen dat er een chip (?) in de adapter zou zitten om aan te geven dat dat niet moet gebeuren, maar dat hij enkel moet laden.
Goed, dat werkte dus niet meer, ik Navigon gebeld, en ze hebben zonder zeuren en binnen een week een nieuwe auto-adapter gestuurd. Alles werkt weer perfect gelukkig. :)

Nu gaf jasperdejong hierboven al aan de adapter te willen laten inbouwen, dat was ik eigenlijk ook van plan, maar als er dus echt een chip in de lader zit lijkt me dat dus problemen op te kunnen leveren... Ik heb gezien wat een adapter gaat doen als hij niet meer functioneert, maar heeft iemand dan enig idee waar dat werkelijk aan gelegen heeft? Want hardware-lover geeft dus aan dat het gewoon moet kunnen...
Ik denk niet dat je met een 2210 rondgereden hebt omdat daar origineel al Navigon 7.0.xx software op draait. Mogelijk bedoel je een 2110 (non max) want dan klopt het Navigon 6.5 verhaal i.c.m. de update naar 7.3.x met een niet werkende TMC ontvangst.

Als er een chip in de 12v sigarettenaanstekeraansluiting t.b.v. TMC zou zitten dan vraag ik me het volgende af. Waar zou die chip voor bedoelt zijn, wat is de functie? Niet als TMC ontvanger wat deze zit toch echt in het apparaat zelf, de voedingskabel naar de PNA werkt enkel als antenne.

Update, om het e.e.a. te bewijzen heb ik maar even een mini USB PC kabel in de 2110Max gestoken en zie daar, TMC ontvangst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:37:
Ik denk niet dat je met een 2210 rondgereden hebt omdat daar origineel al Navigon 7.0.xx software op draait. Mogelijk bedoel je een 2110 (non max) want dan klopt het Navigon 6.5 verhaal i.c.m. de update naar 7.3.x met een niet werkende TMC ontvangst.
Daar lijkt het inderdaad op, die naamgeving is toch geen zuivere koffie. ;)
Als er een chip in de 12v sigarettenaanstekeraansluiting t.b.v. TMC zou zitten dan vraag ik me het volgende af. Waar zou die chip voor bedoelt zijn, wat is de functie? Niet als TMC ontvanger wat deze zit toch echt in het apparaat zelf, de voedingskabel naar de PNA werkt enkel als antenne.

Update, om het e.e.a. te bewijzen heb ik maar even een mini USB PC kabel in de 2110Max gestoken en zie daar, TMC ontvangst.
Een chip lijkt mij ook stug, ik denk dan eerder aan een pin die niet aangesloten is waardoor de Navigon weet dat hij niet aan een PC hangt en dus niet in datatransportmodus moet gaan.
De voedingskabel zal intern waarschijnlijk wel meer lijken op een USB-kabel dan op een 'echte' voedingskabel. Vandaar dan ook de TMC ontvangst.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:49:
[...]

Update != Upgrade.

Het verschil tussen updates en upgrades is mij ook wel bekend. Ik zit zelf al jaren in de softwareontwikkeling.
Een upgrade hoeft niet per definitie een geheel nieuwe versie te zijn. Het kan ook een heleboel kleine wijzigingen zijn die relatief veel nieuwe functionaliteit ter beschikking geeft.

Alleen is het mij nog niet geheel helder of ze het als een update of upgrade gaan neerzetten

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 54291 op 09-03-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Ik heb net een nieuwe 7210 aangeschaft, mooi apparaatje, maar het updaten van de kaarten naar Q1 werkt echt heel raar. Eerst krijg ik constant het bericht dat het geheugenkaartje vol zit, even rondgekeken en dat lijkt wel vaker voor te komen. Dan maar een nieuw sd kaartje met 4 gig aanschaffen. Backupje gemaakt, toestel uit, nieuwe sd kaart (die geformatteerd is) erin en terugzetten maar. Niet dus, fresh ziet het kaartje wel maar daarna meteen een foutmelding dat hij geen toegang heeft... Mooi balen dus... iemand een idee waar het aan kan liggen?

Ik probeer nu tijdens het typen het nogmaals met het oude schijfje... en nu begint hij wel Q1 te uploaden??? Ik begrijp er niks meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Anoniem: 110233 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:47:
Ik heb net een nieuwe 7210 aangeschaft, mooi apparaatje, maar het updaten van de kaarten naar Q1 werkt echt heel raar. Eerst krijg ik constant het bericht dat het geheugenkaartje vol zit, even rondgekeken en dat lijkt wel vaker voor te komen. Dan maar een nieuw sd kaartje met 4 gig aanschaffen. Backupje gemaakt, toestel uit, nieuwe sd kaart (die geformatteerd is) erin en terugzetten maar. Niet dus, fresh ziet het kaartje wel maar daarna meteen een foutmelding dat hij geen toegang heeft... Mooi balen dus... iemand een idee waar het aan kan liggen?

Ik probeer nu tijdens het typen het nogmaals met het oude schijfje... en nu begint hij wel Q1 te uploaden??? Ik begrijp er niks meer van...
Hallo,lukt het nu dan wel ???

Ben ook van plan een Navigon te kopen ,ik wacht wel ff op de 7310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@ de twee hierboven:
Als je leest dat het vaker voorkomt heb je ook vast gelezen dat het geen donder met de geheugenkaart te maken heeft. ;)
Fresh geeft aan dat het doelstation voor de download vol is, namelijk de schijf van de Windows installatie (meestal).
De software wil de update namelijk eerst downloaden en dan pas 'installeren'.
Zelf heb ik dat ook gehad en toen ik uiteindelijk meer ruimte had gecreëerd op mijn harde schijf kon hij wel installeren. Het zou toch te gek zijn dat je een PNA koopt die geen ruimte heeft om de updates te installeren.
Let er wel op dat je meer ruimte moet vrijmaken dan de update groot is, hij heeft nog wat extra nodig om de een of andere reden.
Anoniem: 54291 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:43:
Het verschil tussen updates en upgrades is mij ook wel bekend. Ik zit zelf al jaren in de softwareontwikkeling.
Een upgrade hoeft niet per definitie een geheel nieuwe versie te zijn. Het kan ook een heleboel kleine wijzigingen zijn die relatief veel nieuwe functionaliteit ter beschikking geeft.

Alleen is het mij nog niet geheel helder of ze het als een update of upgrade gaan neerzetten
Zonder een discussie over software versies te starten, want welke softwareontwikkelaar houdt zich nu echt volledig aan de regels: ;)
Als je in de softwareontwikkeling zit zal je ook weten dat een nieuwe versie niet een nieuwe 'major' versie hoeft te zijn.
In het geval van Navigon ben ik bang dat zodra het enkele écht goede nieuwe features zijn ze deze niet als update zullen vrijgeven.
Waarom zouden ze? Als ze het als upgrade doen zullen veel mensen het alsnog aanschaffen, da's makkelijk cashen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Gonadan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:27:
@ de twee hierboven:
Als je leest dat het vaker voorkomt heb je ook vast gelezen dat het geen donder met de geheugenkaart te maken heeft. ;)
Fresh geeft aan dat het doelstation voor de download vol is, namelijk de schijf van de Windows installatie (meestal).
De software wil de update namelijk eerst downloaden en dan pas 'installeren'.
Zelf heb ik dat ook gehad en toen ik uiteindelijk meer ruimte had gecreëerd op mijn harde schijf kon hij wel installeren. Het zou toch te gek zijn dat je een PNA koopt die geen ruimte heeft om de updates te installeren.
Let er wel op dat je meer ruimte moet vrijmaken dan de update groot is, hij heeft nog wat extra nodig om de een of andere reden.
Dat leek mij namelijk ook al, maar dat terzijde, wie heeft er nou geen ruimte voor 2gig op zijn harde schijf?? Ik heb een 80 gig harde schijf met nog zo'n 40 gig vrij... dus dat vogeltje gaat volgens mij niet op. En waarom doet hij het van de ene op de andere seconde opeens wel?

Blijft mijn vraag open, hoe krijg ik de info (wellicht handig ook met het oog op de toekomst om te weten) van mijn oude kaartje op het grotere kaartje, iemand dit wellicht al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:11:
Dat leek mij namelijk ook al, maar dat terzijde, wie heeft er nou geen ruimte voor 2gig op zijn harde schijf?? Ik heb een 80 gig harde schijf met nog zo'n 40 gig vrij... dus dat vogeltje gaat volgens mij niet op. En waarom doet hij het van de ene op de andere seconde opeens wel?
Ik, Windows krijgt van mij een 10GB partitie, geen MB meer.
Blijft mijn vraag open, hoe krijg ik de info (wellicht handig ook met het oog op de toekomst om te weten) van mijn oude kaartje op het grotere kaartje, iemand dit wellicht al geprobeerd?
Kopiëren? :?

Het is niets meer dan een geheugenkaartje, je kan het netjes doen door een backup te maken en die terug te zetten op het nieuwe kaartje.
Of je kopieert gewoon alle data.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 11:53
Ik heb nu sinds kort een navigon 2210 maar de accu lijkt echt totaal niet op te laden. Uren aan USB of aan de lader in de auto leverd nog steeds vrijwel meteen de mededeling op dat de accu bijna leeg is als ik hem gewoon aanzet. Is er ergens aan te zien of hij oplaat? Het is geen enorm probleem aangezien hij in de auto toch aan de lader zit maar het zou handig zijn om hem binnen al aan te zetten en adres in te voeren.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste