Hoofdcategorieën
LOST...niet de serie.

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:05:
[...]

Als ik je goed begrijp dan is ¤ 150,- wél betaalbaar maar ¤ 200,- niét betaalbaar?
Zoals het zich nu laat aanzien wordt bij het ene systeem de mogelijkheid geboden van 2 jaar Freshmaps à ¤ 19.95 en bij het andere gaat je dat ¤ 99.- kosten. Mocht je daar gebruik van willen maken dan wordt het goedkopere model wel in een keer een stuk duurder en misschien wat minder aantrekkelijk?

V.w.b. het verschil in software_mogelijkheden tussen de diverse versies? Zoals ik al eerder geprobeerd heb om duidelijk te maken hoef je in principe bij de 2110Max t.o.v. de 2200 niets te missen.
...mmm, daar heb je een punt. Had het nog niet zo bekeken. Zat meer te loeren naar de 7210 als (dus duurder) alternatief voor versie 7.3. En ik bedoelde de 2210 (en niet de 2200) ivm met de 2110Max (...wordt helemaal dol van de diverse types en versies 8)7 ).

Wil dus eigenlijk de meest recente versie van Navigon (zou 7.3 zijn) op een betaalbare breedbeeld (de 2110Max). Maar die 2110Max heeft versie7.1, waar dus niet zoveel aan verloren gaat tov 7.3 ? ...als ik het nu tenminste helder heb ;)

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

rimave.nl

Ik ben al een tijd fan van Navigon. Vind het persoonlijk veel makkelijker werken dan Tomtom en het is overzichtelijker. Heb het ooit eens icm een Nokia geinstalleerd gehad, maar ik moet nog op zoek naar een los navigatiesysteem. Dit gaat er ook zeker 1 van Navigon worden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
MaxLaadvermogen schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:01:
[...]

Ik heb in de Navigon brochure nog een verschil gevonden tussen de 22xx en de 2110Max: zij gebruiken vercshillende GPS-chips. De 22xx heeft een SiFRF Altlas III + Instat Fix II, terwijl de 2110Max de Nemerix gebruikt --> wat zijn de (merkbare) verschillen tussen deze chips??
Tja, om daar een oordeel over te kunnen vellen zou je ze naast elkaar moeten kunnen vergelijken maar als ik de GPS fix van de 2110Max vergelijk met een wat oudere Navigon (Transonic) 7000T met Sirf Star III dan duurt het bij de Max wat langer voordat er een Fix is. Echt storend vind ik het niet. De Fix bij een 22xx met Sirf Atlas III lijkt volgens enkele kieskeurig bezoekers in ieder geval niet flitsend te zijn. Dat lijkt in ieder geval géén reden om voor een 22xx te kiezen.

.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..

quote:
LOST schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:14:
[...]
Wil dus eigenlijk de meest recente versie van Navigon (zou 7.3 zijn) op een betaalbare breedbeeld (de 2110Max). Maar die 2110Max heeft versie7.1, waar dus niet zoveel aan verloren gaat tov 7.3 ? ...als ik het nu tenminste helder heb ;)
We blijven Nederlanders hè? Als ik op dit moment bij de product_info van mijn Maxje kijk dan staat er toch echt 7.3.4 O-)

LOST...niet de serie.

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:21:
[...]We blijven Nederlanders hè? Als ik op dit moment bij de product_info van mijn Maxje kijk dan staat er toch echt 7.3.4 O-)
...inderdaad ;) . Enfin, de 'mist' trekt op we zien dus de 2110Max met versie 7.3.4. Tevens kunnen hiervoor voor een kleine prijs voor 2 jaar kaarten worden ge-update. Dat is dan een prima pakketje zal ik maar zeggen.

Kom ik bij echter bij kieskeurig, dan bekruipt mij een wat minder positief gevoel als ik de recencies zo lees (65 stuks) dan zijn er toch relatief veel klachtjes te belezen. Wellicht dat iemand hier ook even naar kan kijken of ie een en ander herkent.... http://www.kieskeurig.nl/.../2110_max/reviews/278821/

En dan kom ik weer uit bij mijn alternatief, een minder bekende, de Becker Traffic Assist Z201... wat dus te doen...twijfel , twijfel... (enfin, daarvoor heb ik al een ander topic geopend; [navigatie] Becker Z201 (goed, maar onbekend ?) )

LOST wijzigde dit bericht 30-12-2008 18:59 (14%)

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

Reg. datum: 09 november 2003

quote:
LOST schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:57:
[...]Enfin, de 'mist' trekt op we zien dus de 2110Max met versie 7.3.4. Tevens kunnen hiervoor voor een kleine prijs voor 2 jaar kaarten worden ge-update. Dat is dan een prima pakketje zal ik maar zeggen.
Ik heb net de 2110 MAX besteld bij GPS-deal.com voor 199,99 inclusief verzenden.
Nu maar hopen dat ze snel leveren en dat er inderdaad een voordelige 2-jaar kaart update vouchet bij zit.
Ik houd jullie op de hoogte!

LOST...niet de serie.

quote:
MaxLaadvermogen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:24:
[...]Nu maar hopen dat ze snel leveren en dat er inderdaad een voordelige 2-jaar kaart update vouchet bij zit.
Ik houd jullie op de hoogte!
...op de site lijkt dat in ieder geval wel zo aangeprijst te worden bij de 2110Max. We zijn benieuwd ;)

LOST...niet de serie.

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:05:
[...]Als ik je goed begrijp dan is ¤ 150,- wél betaalbaar maar ¤ 200,- niét betaalbaar?
Zoals het zich nu laat aanzien wordt bij het ene systeem de mogelijkheid geboden van 2 jaar Freshmaps à ¤ 19.95 en bij het andere gaat je dat ¤ 99.- kosten.
.... zowel de 2200, 2210 als de 2110Max hebben Freshmaps... dus daar zit (zoals de site van Navigon mij doet geloven) geen verschil...

LOST wijzigde dit bericht 31-12-2008 16:07 (10%)

quote:
LOST schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:06:
[...]
.... zowel de 2200, 2210 als de 2110Max hebben Freshmaps... dus daar zit (zoals de site van Navigon mij doet geloven) geen verschil...
Alle actuele Navigon producten zijn via Freshmaps up to date te houden maar waar ik op doelde is onderstaande tekst bij de 2110Max welke bij de 2210 niet terug te vinden is.

"Het beste van alles: Indien u FreshMaps binnen 30 dagen na aankoop activeert, ontvangt u dit voor de speciale prijs van 19,95 ¤ i.p.v. 99,00 ¤."

LOST...niet de serie.

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:57:
[...]

Alle actuele Navigon producten zijn via Freshmaps up to date te houden maar waar ik op doelde is onderstaande tekst bij de 2110Max welke bij de 2210 niet terug te vinden is.

"Het beste van alles: Indien u FreshMaps binnen 30 dagen na aankoop activeert, ontvangt u dit voor de speciale prijs van 19,95 ¤ i.p.v. 99,00 ¤."
8)7 ..oemf, .... moet echt wat gaan doen aan mijn geestelijke vermogens de dingen even goed te lezen ;)
Wel, dan wachten we de spullen af van Maxlaadvermogen voor het juiste 'antwoord' :)

LOST wijzigde dit bericht 01-01-2009 10:19 (7%)

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:57:
[...]Alle actuele Navigon producten zijn via Freshmaps up to date te houden maar waar ik op doelde is onderstaande tekst bij de 2110Max welke bij de 2210 niet terug te vinden is.

Dit is precies de reden waarom ik uiteindelijk de 2110 Max heb besteld. Eigenlijk zocht ik een goede en voordelige navigatie en kwam zo uit op de 2210, maar deze is ieder prijsvoordeel t.o.v. de 2110 Max kwijt als je de volle mep moet betalen voor de kaart-updates 8)7 . Dan maar meer luxe, voor minder geld _/-\o_

Reg. datum: 11 juli 2002

Ik heb de Navigon 5110 waarop versie 6 draait.
Is het mogelijk om daar versie 7 op te zetten?

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
LOST schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:57:
[...]
...inderdaad ;) . Enfin, de 'mist' trekt op we zien dus de 2110Max met versie 7.3.4. Tevens kunnen hiervoor voor een kleine prijs voor 2 jaar kaarten worden ge-update. Dat is dan een prima pakketje zal ik maar zeggen.

Kom ik bij echter bij kieskeurig, dan bekruipt mij een wat minder positief gevoel als ik de recencies zo lees (65 stuks) dan zijn er toch relatief veel klachtjes te belezen. Wellicht dat iemand hier ook even naar kan kijken of ie een en ander herkent.... http://www.kieskeurig.nl/.../2110_max/reviews/278821/

En dan kom ik weer uit bij mijn alternatief, een minder bekende, de Becker Traffic Assist Z201... wat dus te doen...twijfel , twijfel... (enfin, daarvoor heb ik al een ander topic geopend; [navigatie] Becker Z201 (goed, maar onbekend ?) )
Ik heb die reviews op kieskeurig ook gelezen, zijn er nog specifieke klachten die je aan het twijfelen brachten?
Zelf heb ik ondanks die klachten toch de 2110max gekocht en ben uitermate tevreden.
Veel van die klachten kwamen op mij over als 'domme' gebruikers die geen handleiding lezen of het onmogelijke verwachten. Ga maar eens reviews lezen van die Becker, dan vind je waarschijnlijk net zoveel klachten. Zeiken is namelijk makkelijker dan prijzen.

Bijvoorbeeld over het aanzetten door enkele minuten de knop te moeten indrukken. Die heeft waarschijnlijk de Navigon (met lege accu) aan de lader gehangen en verwacht dat hij dan meteen aan kan. Dit is dus niet het geval, als hij leeg is moet hij eerst even aan de lader voordat hij weer aangezet kan worden.

Over mijn ervaringen, nu zo'n 3 weken:

Navigatie gaat eigenlijk prima, hij heeft erg snel een fix en de berekening gaat ook erg snel.
Bij afwijken van de route kan het even duren voordat hij doorheeft dat je echt niet gaat keren, hij berekent immers pas een échte nieuwe route als die sneller is als de huidige route. ;)

Één keer heeft hij de route niet goed gedaan vind ik, toen werd ik zig-zaggend door een centrum gestuurd, zelfs een winkelstraat. Terwijl je voor mijn gevoel er prima omheen kon. Maarja, dat zal dan wel weer meer tijd gekost hebben ofzo.

De opties waarvoor ik hem kocht, rijstrookadvies en de RealityView, zijn subliem.
Je krijgt al kilometers vantevoren te horen welke kant je op moet en hebt dus alle tijd om van strook te gaan wisselen.
Bij knooppunt Hoevelaken kreeg ik drie kilometer vantevoren te horen dat ik de rechterbaan moest aanhouden, bij ongeveer een kilometer (geloof ik) het RealityView beeld, gevolgd door nog twee van die beelden die mij zo naar de juiste afslag loodsten. Erg handig.
Een aantal ooms van mij vonden het nodig om Navigon als een 'goedkope TomTom' te bestempelen.
Na het tonen van een demo van bovenstaande knooppunt werden de monden echter gesnoerd en was het toch wel erg handig. O-)

In het kort:
+ snelle berekening
+ snelle fix (gps)
+ duidelijk beeld
+ RealityView en rijstrookassistentie werken honderd keer beter dan standaard aanwijzingen
+ TMC ontvanger in lader

- de accu loopt leeg als hij dagen niet gebruikt wordt
- automatische geluidsversterking had nog wel één stap hoger gekund

Verder heb ik wel kleine foutjes in het kaartmateriaal gezien, één vervelende, de rest niet echt noemenswaardig. Daar ga ik NavTeq nog even mee om de oren petsen.
Vooral dat ze een rotonde in de Q3 editie wel hadden opgenomen en in Q4 niet meer. :?

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

Reg. datum: 27 juni 2007

Iets meer dan een week geleden ben ik met de 2150 Max naar Luxemburg gereden. De reality-view en rijstrookassistent zijn echt goed van pas gekomen, erg prettig rijden als je van tevoren kan zien welke situaties je kan verwachten, echt een verademing!! d:)b
TMC werkt wel goed wat betreft aangeven van waar er files e.d. op de route liggen. Kwam 1 file tegen, maar geen kreeg geen route om eromheen te rijden...waarschijnlijk omdat de file ook niet al te lang was, iets van 2 km dacht ik.

In Luxemburg kreeg ik wel te maken met een irritant min-puntje. Er geldt daar een limiet van 130 km/h op de snelweg en bij regen is dit 110 km/h. Op de display zie je dan netjes linksboven de toegestane snelheid van 130, om de paar seconden gewisseld met 110 en een icoontje van een regenwolk. Toen ik 130 reed kreeg ik bij het 130 km/h icoontje niks te horen, maar als dit na ongeveer 10 seconden weer 110 met een regenwolkje aangaf kreeg ik de waarschuwing te horen dat ik op mijn snelheid moest letten. Dit herhaald zich dan steeds een aantal keren per minuut. Op dat moment heb ik gewoon het geluid helemaal uitgezet, maar is het niet ergens in te stellen dat het bij weersafhankelijke snelheidsbeperkingen geen hoorbare waarschuwing geeft? :?

Ik heb bijna een week geleden mijn 2110 Max binnengekregen. Nog niet zo veel tripjes gemaakt, dus ook nog niet écht veel ervaringen. Mijn indrukken tot nog toe zijn erg positief. Een mooi breedbeeld scherm en duidelijk schermweergaven. De reality-view en de aanduiding van de rijstroken werken erg goed en intuïtief. De TMC functie werkte ook meteen, maar ik heb deze nog niet écht uitgeprobeerd. Er zat inderdaad een voucher bij voor 2 jaar kaartupdates voor een bedrag van 19,95 euro (in plaats van 99 euro).
Wel vind ik het knullig dat er, om op de kosten te besparen, een aantal zaken niet meegeleverd worden zoals: een gebuikershandleiding (zelfs niet op CD, kan worden gedownload op internet), een beschermhoesje, een thuislader. Ik heb echter de indruk dat ook andere merken dit zo doen.
Als ik meer ervaringen heb post ik nog wel een berichtje.

Reg. datum: 16 juli 2008

Wij hebben sinds enige tijd een Navigon 5110 (gekocht bij Ibood) en zijn er op zich wel blij mee. Maar telkens als we op de A2 rijden ter hoogte van Leidsche Rijn (onder het spoorviaduct door), doet hij raar en zegt ie dat we ineens linksaf moeten (op de Huppeldijk) terwijl dat dan helemaal niet kan :? 8)7

Heeft iemand dit toevallig ook meegemaakt (met hetzelfde systeem), of weet iemand waar dat aan kan liggen?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1G), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii

Jeuh oud icon

Heb je niet een wat oudere kaart en is de snelweg daar niet recent verlegt?

Ik krijg het bij eindhoven weleens dat mn 2110 met Q4 2008 kaart me ineens een landweggetje op wil sturen, komt omdat de snelweg volgens hem in het weiland ligt en ik schijnbaar op een plattelandweggetje daarnaast rij ...

quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:13:
Heb je niet een wat oudere kaart en is de snelweg daar niet recent verlegt?

Ik krijg het bij eindhoven weleens dat mn 2110 met Q4 2008 kaart me ineens een landweggetje op wil sturen, komt omdat de snelweg volgens hem in het weiland ligt en ik schijnbaar op een plattelandweggetje daarnaast rij ...
Nee ja ik heb gewoon het standaard kaartje erin zitten wat erbij zat (2Gb SD) met de Benelux erop. Maar de snelweg is daar indd verlegt en ze zijn er nog steeds mee bezig. Ik zal es kijken of ik het kaartje kan updaten of niet, maar het zal wel een combinatie van alletwee de factoren zijn (kaartje niet up-to-date en de verlegde snelweg) denk ik..

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1G), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii

quote:
Lau26 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:48:
[...]... de snelweg is daar indd verlegt en ze zijn er nog steeds mee bezig...
Wat denk je nou zelf? Dat je apparaatje zelf ziet dat de weg weer wat veranderd is en zijn kaarten even aanpast? Navigon geeft iedere 3 maanden kaart updates uit (en die lopen natuurlijk ook altijd weer een beetje achter). Als het goed is kun je op de beschrijving van je Navigon, of anders in het info menu, terugvinden met welke kaarten hij nu werkt. Als je hem nog niet zo lang hebt zullen dat wel de kaarten van Q3-2008 zijn.

Neerlandici.

Heeft iemand enig idee of je een oplader met ingebouwde TMC antenne kunt gebruiken voor een HTC TyTan II met Mobile Navigator 7?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Festina Lente
Reg. datum: 14 november 2000

quote:
MaxLaadvermogen schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:09:
Ik heb bijna een week geleden mijn 2110 Max binnengekregen. Nog niet zo veel tripjes gemaakt, dus ook nog niet écht veel ervaringen. Mijn indrukken tot nog toe zijn erg positief. Een mooi breedbeeld scherm en duidelijk schermweergaven. De reality-view en de aanduiding van de rijstroken werken erg goed en intuïtief. De TMC functie werkte ook meteen, maar ik heb deze nog niet écht uitgeprobeerd. Er zat inderdaad een voucher bij voor 2 jaar kaartupdates voor een bedrag van 19,95 euro (in plaats van 99 euro).
Wel vind ik het knullig dat er, om op de kosten te besparen, een aantal zaken niet meegeleverd worden zoals: een gebuikershandleiding (zelfs niet op CD, kan worden gedownload op internet), een beschermhoesje, een thuislader. Ik heb echter de indruk dat ook andere merken dit zo doen.
Als ik meer ervaringen heb post ik nog wel een berichtje.
Het is niet helemaal waar, dat de handleiding niet wordt meegeleverd. Deze staat namelijk op het sd-kaartje, dit wordt alleen ergens beschreven :P

quote:
Majestic schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:48:
Heeft iemand enig idee of je een oplader met ingebouwde TMC antenne kunt gebruiken voor een HTC TyTan II met Mobile Navigator 7?
Als je deze vraag stelt omdat je verwacht zo TMC info te kunnen ontvangen dan moet ik je teleurstellen.
Zoals je in je vraag eigenlijk zelf al aangeeft, het is een antenne, niet de hardware zelf.

Neerlandici.

quote:
hardware-lover schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:28:
[...]

Als je deze vraag stelt omdat je verwacht zo TMC info te kunnen ontvangen dan moet ik je teleurstellen.
Zoals je in je vraag eigenlijk zelf al aangeeft, het is een antenne, niet de hardware zelf.
Je zou ook kunnen denken dat de software het antenne signaal kan verwerken tot TMC info voor het navigatiesysteem. Maar ik begrijp dat dit zo niet werkt?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

quote:
Majestic schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:04:
[...]

Je zou ook kunnen denken dat de software het antenne signaal kan verwerken tot TMC info voor het navigatiesysteem. Maar ik begrijp dat dit zo niet werkt?
Zou erg mooi zijn maar helaas. Bij desbetreffende apparaten is de TMC ontvanger ingebouwd maar antenne gecombineerd met het laadsnoer om zodoende 1 losse antennekabel overbodig te maken.

Ik heb net het geheugenkaartje willen updaten door de Western Europe Q4/2008 erop te zetten maar dat is niet echt gelukt (ik heb wel vooraf eerst een backup gemaakt van het kaartje, just in case).

Ik had eerst het kaartje geformateerd in de veronderstelling dat de nieuwe data ipv de oude erop zou komen te staan, maar na het updaten herkende zowel het programma (Navigon Fresh) als de 5110 het kaartje niet meer!!

Moet je dan dus een groter kaartje kopen (en daar dan de originele software op zetten) om naar hetzelfde pakket (maar dan geupdate) te kunnen updaten? :?

Mijn 2e vraag is of de Navigon 5110 ook 8Gb SDHC kaartjes leest?

Edit: ik heb het getest met een 8Gb MicroSDHC-kaartje in een SD-adapter en hij doet het!! _/-\o_ Betekent dit nou automatisch dat hij ook 8Gb SDHC kaartjes pakt?

Lau26 wijzigde dit bericht 18-01-2009 22:00 (11%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: