AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Er zitten wel wat kleine schoonheidsfoutjes in:
- Ondertiteling gaat steeds weer uit als je het spel opnieuw start.
- Ik gebruik de Logitech RumblePad 2, en standaard zijn de besturingen voor de motor niet toegewezen en het lukt ook niet om de analoge stick toe te wijzen aan gas/achteruit, dus daar zul je andere buttons voor moeten gebruiken. Het sturen werkt dan wel weer gewoon met de analoge stick.
- Camera werkt heel af en toe niet helemaal mee, vooral in kleine ruimtes.
- Lara zakt soms een stukje de grond in, je kunt wel gewoon doorlopen maar het hoort niet zo natuurlijk.
Nogmaals, zeker het spelen waard!
Pc:
Core 2 duo 8400 op 3,8ghz
4GB
Radeon 3870x2
Vista 32
Ik heb net ff nieuwe gfxdrivers geinstalleerd (8.11, was 8.10 met farcry 2 fix), zal zo eens kijken of dat wat verhelpt.
vsync aanzetten?impact schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:26:
Vind het een geslaagd spel, ziet er erg goed uit, maar bij mij lijkt het soms veel te snel te draaien. Meer mensen met dit probleem?
Pc:
Core 2 duo 8400 op 3,8ghz
4GB
Radeon 3870x2
Vista 32
Ik heb net ff nieuwe gfxdrivers geinstalleerd (8.11, was 8.10 met farcry 2 fix), zal zo eens kijken of dat wat verhelpt.
Net in Thailand begonnen. Ik kan me aansluiten bij mijn bovenbuurman. En wat ziet deze Tombraider er 'gelikt' uit.impact schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:26:
Vind het een geslaagd spel, ziet er erg goed uit, maar bij mij lijkt het soms veel te snel te draaien. Meer mensen met dit probleem?
Snelle conclusie:
+ 'Phenomenal' graphics.
+ Diverse en leuke puzzels.
- Camera werk gaat nergens over soms, draait soms in kritieke situaties.
- Soms mislukken animaties, waardoor je mis springt.
Ik speel het op onderstaande PC (op standaard speeds 50% overclock eraf op dit moment). En het draait op 1680 x 1050 AAx4 en ANx4 als een tierelier (AA en AN zou nog hoger kunnen volgens mij, zeker met de overlcocks).
[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 21-11-2008 13:24 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
-edit ik heb het al, Dat je kan monkey swingen met Y moet je ook maar weten.
[ Voor 12% gewijzigd door DarKHunteR op 21-11-2008 12:57 ]
Anoniem: 50825
-Lara blijft soms voor no apparant reason stilstaan. Wil je ergens heen, loopt ze ergens tegenaan en sta je muur vast. Moet je eerst loslaten en dan kan je pas weer verder
-Lara blijft te vaak tegen een muur vast zitten. Zelfde als vorige punt. Als je maar net tegen een muur aan loopt en je gaat alvast de andere richting indrukken, blijft ze naar voren lopen en dus vast zitten
-Camera werks is soms echt onmogelijk. Vaak kan ik de camerea net niet goed genoeg draaien zodat ik ook daadwerkelijk zie wáár ik heen ga springen
-Springen.... Ik ga er maar niet over beginnen, maar ze springt mij maar al te veel precies de verkeerde richting op die ik dus NIET wil.
-Grappling hook is een leuke gimmick, maar dan moet het wel goed blijven werken. Vaak moet je jump + grappling doen en dan pakt ze het totaal niet. Heb nu ook al een paar keer gehad dat je de hook wil doen en ze gewoon doodleuk naar voren blijft schieten......
-Crashes at random ?
-Als je een beetje exotisch naar beneden valt, blijf je soms hangen in de muur. Ze blijft dan spartelen op een bepaald punt en schiet dan na 10 seconden door het level heen om dood te gaan. Of je valt zo hard, dat je weer naar boven gestuiterd wordt (als je dood bent)
De gameplay is leuk, de puzzles frustrerend at times en de besturing mag echt beter. Al met al is het wel weer het vertrouwde Lara gevoel.
Nu zit ik vast bij de :
Edit:
[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2008 16:59 ]
Daar zit ik ook vastDarKHunteR schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:17:
Ik zit vast in het volgende stukje, misschien kan iemand me helpen:
spoiler:In dat level met die grote hamers, zit ik in de laatste kamer waar die grote reus zit. Daar moet je naar boven neem ik aan, maar die kettingen gaan de verkeerde kant op waardoor ik er niet kan komen.
-edit ik heb het al, Dat je kan monkey swingen met Y moet je ook maar weten.
[ Voor 7% gewijzigd door Cota op 23-11-2008 23:32 ]
I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH
EDIT: Ben inmiddels wat verder, game is best wel vet als je het een beetje door begint te krijgen. Dit is mijn eerste Tomb Raider game die ik echt speel dus had er nog niet zoveel ervaring mee.
[ Voor 19% gewijzigd door Metalbuster op 22-11-2008 15:03 ]
Mission 1: Kraken
Mission 2: Kust van Thailand
Mission 3: Manor
Mission 4: Zuid-Mexico
Edit:
Mission 5: Arctic Sea
Mission 6: Amanda's Ship
Mission 7: Helheim
[ Voor 39% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2008 16:59 ]
Anoniem: 57691
hoe los ik die puzzel op onderwater met die 2 handles?
Ik zit een stukje verderop vast:
Op t internet is er alleen te vinden dat de Wii versie voor sommige puzzles de afstandsbediening gebruikt, maar er staat niet hoe het basis besturen werkt.
* Spike_wolf zou graag met muis en tobo spelen, maar m'n pc trekt het niet

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Enkele pictures voor de liefhebbers:
TR Underworld | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Bij die laatste weet ik overigens niet direct waar naartoe?
[ Voor 88% gewijzigd door XWB op 23-11-2008 15:52 ]
Waarom tik jij steeds \[spoiler=title]?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Blind kopieren uit de UBB-codes FAQ.
[ Voor 110% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:28 ]
Oeh, iemand met de Wii versie.Wimbo schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:16:
[...]
Met je Grapple naar die ring op dat beeld, en dan trekken?
Heb de Wii versie, en daar moet je op sommige stukken ook zoiets doen.
Kun jij me dan vertellen hoe de besturing in elkaar steekt? Is die een beetje normaal?
Kan op t net nergens vinden hoe de basic besturing in elkaar zit.
Humankind… be both.
[ Voor 131% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:28 ]
'De rest' gaat wel gewoon met knoppen? Niet dat je debiel de wiimote omhoog moet gooien om te springen ofzo?Wimbo schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:43:
[...]
De besturing is gewoon goed, heb geen last van vreemde dingen.
Basis besturing is simpel, wandelen met de Nunchuck, hiermee pak je ook je wapens.
De rest zit op de Wiimote, springen, bukken/rollen/iets oppaken, schieten.
Wat zeer relaxed is, is dat je zelf kan richten met je pistolen.
Sommige puzzels maken gebruik van de Wiimote of Nunchuck.
Gaat dat richten ook een beetje lekker? Heb vaak genoeg dat richten amper luistert, of heel ergens anders uit komt. Zal wel komen door weerkaatsing van de zon ofzo... Maar heb geen zin om in een compleet donkere kamer te spelen.
Humankind… be both.
[ Voor 100% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:29 ]
Ga ik hem zelf ook maar aanschaffen voor Wii denk ik.
Heb geen zin om m'n PC te gaan upgraden.
Humankind… be both.
Dit is juist het probleem. Ik kan de schakelaar niet omzettenHacku schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:50:
spoiler:Je moet dan terug vanwaar je kwam (daarboven), en dan een hendel overhalen
Enkele pictures voor de liefhebbers:
TR Underworld [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Bij die laatste weet ik overigens niet direct waar naartoe?
Maar heb inmiddels met een trainer naar de grond kunnen springen om zo door te gaan...
Nope, dat werkt niet.Wimbo schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:16:
[...]
Met je Grapple naar die ring op dat beeld, en dan trekken?
Heb de Wii versie, en daar moet je op sommige stukken ook zoiets doen.
Zie http://tweakers.net/ext/f/Kzcc5Fi91nsKPhkFcdwgG5rE/full.jpg
Hierna ga je onder dat hoofd door, en kom je in de kamer van hierboven.
[ Voor 104% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:29 ]
dat zou je toch wel moeten doen hoor! vastpakken en dan trekken met E (je moet blijven tikken met E)Hacku schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:04:
[...]
Vertel me dan eens hoe ik hier verder moet: ()
[afbeelding]
Inderdaad, hoe dom van mij.Rudyyy schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:13:
spoiler:Je moet niet te dicht bij het standbeeld staan !
ik het weer een heel mooi spel vind.
Ik geniet gewoon van alle omgevingen en trucs. De camera springt soms hinderlijk heen en weer maar verder ook weinig te klagen.
Zit nu in Zuid Mexico met die Maya klokken, ben er bijna uit.
Voor mensen die er niet uitkomen, is er een walkthrough:
http://www.tombraiderchro...ld/walkthrough/index.html

En ik moet zeggen dat de besturing mee valt, ik had het erger verwacht. De camera ben ik nog geen fan van, gaat me veel te langzaam, maar de rest van de besturing is redelijk logisch. Wel lijkt lara 9 van de 10 keer expres de verkeerde kant op te springen

Maargoed, ben gisteren na een uurtje spelen ontsnapt uit het zinkende schip. Vanavond weer verder spelen als ik de tijd kan vinden
Humankind… be both.
denk dat die combinatie toetsenbord en muis eigenlijk ideaal is, i.v.m. camera. Dan kan je de camera ook snel goedzetten,zodat lara de goede kant opspringt!Spike_wolf schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:59:
* Spike_wolf heeft gisteren dan toch de Wii versie aangeschaft (ZOMG wat een verschil in Graphivs![]()
).
En ik moet zeggen dat de besturing mee valt, ik had het erger verwacht. De camera ben ik nog geen fan van, gaat me veel te langzaam, maar de rest van de besturing is redelijk logisch. Wel lijkt lara 9 van de 10 keer expres de verkeerde kant op te springen
Maargoed, ben gisteren na een uurtje spelen ontsnapt uit het zinkende schip. Vanavond weer verder spelen als ik de tijd kan vinden
Anoniem: 107802
Moest net via 3 torens de gems vinden of iets dergelijks, en zodra ik die had moet ik terug naar het beeld van shiva en kali beeld (statue). Maar ik heb geen idee hoe ik er kan komen. Kan wel terug dat gangetje in maar je vandaan komt, maar dan moet je volgens mij omhoog maar dat lukt mij niet. Dus volgens mij zit ik verkeerd te zoeken.
Iemand enig idee?
Legend was al heel leuk, maar deze schitterd toch echt. Oké er zijn wat minpuntjes (camera), maar daar draait 't niet om, de echte TR spirit & puzzle fun zit er terug in.
Extra pluspuntje was dat de game uitkwam op m'n vriendin haar verjaardag, zeker aangezien ze ook een TR fan is
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
En een verschil in bugs: nieuws: Wii-versie Tomb Raider: Underworld kan niet worden uitgespeeldSpike_wolf schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:59:
* Spike_wolf heeft gisteren dan toch de Wii versie aangeschaft (ZOMG wat een verschil in Graphivs![]()
).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klopt. maar dat gaat me juist te langzaam
Humankind… be both.
Genoeg gameplay dus.oisyn schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:08:
[...]
En een verschil in bugs: nieuws: Wii-versie Tomb Raider: Underworld kan niet worden uitgespeeld
Anoniem: 107802 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:28:
Hoop dat iemand mij kan helpen, zit vast in thailand.
Moest net via 3 torens de gems vinden of iets dergelijks, en zodra ik die had moet ik terug naar het beeld van shiva en kali beeld (statue). Maar ik heb geen idee hoe ik er kan komen. Kan wel terug dat gangetje in maar je vandaan komt, maar dan moet je volgens mij omhoog maar dat lukt mij niet. Dus volgens mij zit ik verkeerd te zoeken.
Iemand enig idee?
Zou iemand mij nog kunnen helpen met:
[...]
Kom der niet helemaal uit. Als ik die helling naar benden pak, alhans dat is het stuk waar ik vandaan kom. Kom je voor die deur met tralies. Via de linkerkant kan je dan eroverheen klimmen. Maar geen gang te vinden verder hier.
Anoniem: 107802 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:34:
[quote]Notna schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:18:
[...]
spoiler:Waar je de ruimte binnen komt en de 2 gems gehaald hebt, moet je naar rechts. Daar zit in een hoek een slope (helling) naar benden. An de rechterkant daarvan zit een gang waar je weer naar het begin terug gaat
Kom der niet helemaal uit. Als ik die helling naar benden pak, alhans dat is het stuk waar ik vandaan kom. Kom je voor die deur met tralies. Via de linkerkant kan je dan eroverheen klimmen. Maar geen gang te vinden verder hier.
Hierbij even afbeelding van de locatie waar ik zitNotna schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:47:
[...]
spoiler:Je kijkt verkeerd. Je bent net een (steile) trap omhoog gegaan. Dan kom je in de ruimte waar je helemaal bovenin links en in het midden een steen kan pakken die je terug moet brengen naar Shiva. Als je vanuit die positie kijkt, zie je RECHTS een opening. Daar moet je doorheen om bij Shiva te komen. Als het goed is heb je ook een cutscene gezien toen je de linkse steen gepakt had dat er een hek open ging.... Dat is die gang dus.....

Achter mij heb ik dus de gang waar ik officieel vandaan kom, maar hier kan ik gewoon geen kant op en in de ruimte voor mij dacht ik ook niet.
Als je daar rechts gaat kijken, zie je vanzelf de gang waar je door moetAnoniem: 107802 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:16:
[...]
Hierbij even afbeelding van de locatie waar ik zit
[afbeelding]
Achter mij heb ik dus de gang waar ik officieel vandaan kom, maar hier kan ik gewoon geen kant op en in de ruimte voor mij dacht ik ook niet.
Thnx ben eindelijk verder:Palleen nu kom ik niet verder in het volgende gedeelte wat er direct achter aan komt:) Hoe kom je over dat gat heen? Je hebt links heb je zo'n stuk hout aan de muur waar je op kan staan of aan kan slingeren. maar dat red ik niet naar de overkant.Notna schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:39:
[...]
Als je daar rechts gaat kijken, zie je vanzelf de gang waar je door moetHij is (waar je nu staat) rechts midden op oog hoogte. Als je nu naar rechts gaat, een beetje omhoog klimt, en dan een schuine sprong doet, moet je daar kunnen komen
http://www.plaatjesupload...8/11/29/1227969766-40.jpg
Leuk spel, mooie graphics en animaties. Lara heeft veel meer bewegingsvrijheid, het klimmen gaat makkelijker, afgezien van wat bugs is het een stuk beter (lees: toegankelijker) geworden.
Het is wat minder lineair dan de vorige 2 delen, veel delen van de puzzels zijn afzonderlijk van elkaar op te lossen. De puzzels zelf zijn niet zo moeilijk als in het vorige deel Anniversairy, je hebt nooit het gevoel dat je met wiskunde C ofzo bezig bent. Ook hoef je geen eindbaasgevechten te doen (zijn nu animaties).
Conclusie: Tombraider is mooier en toegankelijker dan ooit, voor de echte TR die-hards is dit deel wellicht te makkelijk door het ontbreken van krankzinnig moeilijke puzzels en eindbaasgevechten. Maar omdat het tempo hierdoor gehandhaaft blijft en er genoeg variatie is, is TRU zeker een aanrader voor deze koude wintermaanden.
[ Voor 17% gewijzigd door Cota op 29-11-2008 17:56 ]
I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH
Splinter Cell schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:01:
Ik zit vast, heb even hulp nodig:
spoiler:Ik moet dus aan de overkant zien te komen. Dus ga ik met een touw aan die ring hangen. Dan klim ik een stukje naar boven.Dan probeer ik op de volgende steen te komen, maar dat lukt dus niet. Want ze springt in het water, of ik haal de muur niet. Ze springt alleen goed, als ik stil sta recht boven de ring
Ik zit met een raar probleem in de PC versie van TR Underworld. Ik kom namelijk niet verder in het begin van de level "Southern Mexico: The Midgard Serpent". Volgens de walkthrough moet ik 2 "ramps" over springen en bij de 3e iets doen om de ramp omhoog te krijgen. Als ik op youtube naar een walkthrough video kijk, dan klopt dat ook inderdaad; eerst 2 ramps waar ik overheen kan en de 3e is neer:
http://img444.imageshack....dgartserpentyoutubsr4.png
Op de PC versie echter, lijkt het level omgedraaid! (en nee ik kom niet van de andere kant
http://img518.imageshack....hemidgartserpentpcdr9.png
Is de PC versie moeilijker? Of is dit gewoon een enorme bug?
[ Voor 11% gewijzigd door jaapstobbe op 30-11-2008 10:02 ]
Splinter Cell schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:01:
Ik zit vast, heb even hulp nodig:
spoiler:Ik moet dus aan de overkant zien te komen. Dus ga ik met een touw aan die ring hangen. Dan klim ik een stukje naar boven.Dan probeer ik op de volgende steen te komen, maar dat lukt dus niet. Want ze springt in het water, of ik haal de muur niet. Ze springt alleen goed, als ik stil sta recht boven de ring
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
De grootheid van gebouwen, monumenten en puzzels zijn echt 'massive', je voelt ook echt hoe klein je bent in vergelijking met de omgeving door de zeer fraaie graphics. Het vehaal is goed, en als je aan de besturing gewend bent kan je lezen en schrijven met Lara Croft. hier en daar wat bugs (minimaal in mijn ogen), maar de spelwereld is ook echt groot als je het hele verhaal nog eens evalueert.
Weet iemand of Tomb Raider: Anniversary (2007) veel stappen terug (gameplay, graphics, geluid) is vergeleken met Tomb Raider: Underworld?
[ Voor 41% gewijzigd door Jumpman op 30-11-2008 12:14 ]
Jumpman schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:35:
[...]
spoiler:http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31090261#31090261 Het blijft een lastige puzzel
Kwa graphics wel wat achteruit. Maar kwa gameplay is het een erg leuke game met een minimum aan vechten en lekker veel geklauter en gepuzzel.Jumpman schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:04:
Weet iemand of Tomb Raider: Anniversary (2007) veel stappen terug (gameplay, graphics, geluid) is vergeleken met Tomb Raider: Underworld?
Ik heb zelf de PS3 versie van Underworld. Valt me allemaal hartstikke mee, hoewel Legend en Anniversary wel echt een stap in de goede richting waren was ik bang dat de vernieuwing weer zou gaan ontbreken. Maar het is tot nu toe een hele leuke Tomb Raider, ik hoop dat hij niet al te kort is ik heb nu zo'n 3-4 uur gespeeld.
Ik ben mijn savegames kwijtgeraakt toen ik handmatig een savegame ging laden. Dus weg waren de checkpoints en kon in heel stuk terug opnieuw beginnen.
Was net begonnen in thailand en zou hier wel de savegame van willen hebben.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
ik vraag me af wat ik verkeerd gedaan heb
en als ik naar mijn doel kijk via die PDA, moet ik zo snel mogelijk naar het jacht gaan, om die andere achteraan te gaan, maar ik sta op dat jacht...
[ Voor 19% gewijzigd door beOnt op 30-11-2008 20:00 ]
aubMelvinB schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:09:
Zijn er al ergens savegames te downloaden?
Ik ben mijn savegames kwijtgeraakt toen ik handmatig een savegame ging laden. Dus weg waren de checkpoints en kon in heel stuk terug opnieuw beginnen.
Was net begonnen in thailand en zou hier wel de savegame van willen hebben.
http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=140259
Was wel vermakelijk, maar wel een beetje aan de simpele kant. Zaten wel een paar goeie puzzles tussen waarbij ik mezelf even achter m'n oor moest krabben, maar ik had meer van zulke verwacht.
Opzich jammer dat er op de wii in totaal, wat? 5 vijanden in zitten?
Wat ik wel erg jammer vind is hoe het vechten hier gaat, je hebt een auto aim functie. waarbij Lara raak schiet zoalng jouw cursor maar op dezelfde helft van het scherm staat als je vijand...

Dus je moet... 'een beetje mikken'

Desalniettemin toch een uurtje of 8 vermaakt
Humankind… be both.
http://tomb.raider-underw...r-underworld-walkthrough/
Naar mijn mening een prima walkthrough. Misschien iets voor in de TS ?
Sorry, een beetje creatief geknipt in deze lap text om weer te geven wat ik van de "combat" vind.Spike_wolf schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:57:
Wat ik wel erg jammer vind is hoe het vechten hier gaat...
Gaat nergens over...
Aan de ene kant is het goed dat er meer levende wezens in de levels rondlopen dan alleen maar lara Croft maar de interactie slaat echt helemaal nergens op. Ik ben steeds blij als ik ze verslagen heb en weer verder kan met de puzzels.
De puzzels vind ik wel helemaal leuk en ik ben zeer in mijn nopjes met de eerste Tomb Raider die ik het spelen waard vind sinds de eerste orginele TR op de PS1
Anoniem: 107802 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:28:
[...]
Thnx ben eindelijk verder:Palleen nu kom ik niet verder in het volgende gedeelte wat er direct achter aan komt:) Hoe kom je over dat gat heen? Je hebt links heb je zo'n stuk hout aan de muur waar je op kan staan of aan kan slingeren. maar dat red ik niet naar de overkant.
Staat er inmiddels bij!PilatuS schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:02:
Voor de mensen die soms vast komen te zitten:
http://tomb.raider-underw...r-underworld-walkthrough/
Naar mijn mening een prima walkthrough. Misschien iets voor in de TS ?
Kan iemand die de PC versie heeft uitgespeeld, hier even naar kijken aub? Ik zit al 3 dagen vast. En de walkthrough klopt op een of andere manier nietjaapstobbe schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:58:
Hallo,
Ik zit met een raar probleem in de PC versie van TR Underworld. Ik kom namelijk niet verder in het begin van de level "Southern Mexico: The Midgard Serpent". Volgens de walkthrough moet ik 2 "ramps" over springen en bij de 3e iets doen om de ramp omhoog te krijgen. Als ik op youtube naar een walkthrough video kijk, dan klopt dat ook inderdaad; eerst 2 ramps waar ik overheen kan en de 3e is neer:
Op de PC versie echter, lijkt het level omgedraaid! (en nee ik kom niet van de andere kant)
Anniversary is prev-gen (dus geen per pixel lighting & shadowing, simpele materials, etc), Underworld is next-genJumpman schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:04:
Is een bug, zie http://www.tombraiderchro...rld/walkthrough/bugs.htmljaapstobbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:59:
[...]
Kan iemand die de PC versie heeft uitgespeeld, hier even naar kijken aub? Ik zit al 3 dagen vast. En de walkthrough klopt op een of andere manier niet
S2. (PC-Yes;PS3-?;360-Yes)
Bug: In the Xibalba corridor, first wooden ramp/bridge is lowered.
Solution: N/A. Restart the level (you may have to do this more than once). Alternatively, use a trainer to bypass the gap (PC only).
Je hebt gelijk dat het niet klopt. Het moet idd omgedraait zijn. De eerste moet naar boven staan en de de 2e naar beneden. Ik heb dit stuk ook gehad maar ben dit probleem niet tegen gekomen.jaapstobbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:59:
[...]
Kan iemand die de PC versie heeft uitgespeeld, hier even naar kijken aub? Ik zit al 3 dagen vast. En de walkthrough klopt op een of andere manier niet
Misschien het level opnieuw laden of anders het vorige level nog een keer spelen. Zoals het nu bij jou is kan je idd niet verder. Het lijkt mij ook zeker een bug.
Edit: 8ste pagina gemist toen ik deze reply poste.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 01-12-2008 15:03 ]
Ik krijg het echt niet voor elkaar om langs dat gat te komen. Ik heb ook geen savegames van voorgaande levels...PilatuS schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:02:
[...]
Je hebt gelijk dat het niet klopt. Het moet idd omgedraait zijn. De eerste moet naar boven staan en de de 2e naar beneden. Ik heb dit stuk ook gehad maar ben dit probleem niet tegen gekomen.
Misschien het level opnieuw laden of anders het vorige level nog een keer spelen. Zoals het nu bij jou is kan je idd niet verder. Het lijkt mij ook zeker een bug.
Edit: 8ste pagina gemist toen ik deze reply poste.
Alle trainers die ik heb gevonden, kunnen mij neit helpen om die glitch te omzeilen. Heeft niemand misschien een savegame net na de glitch? Dan kan ik eindelijk eens verder

Ik ben hier verschillende keren langs gekomen (PC) nooit last van een 'bug' (hele spel trouwens niet). Als je voor degene die naar beneden staat, van je motor af gaat en aan de zijkant langs de muur klimt, kan je aan een rand gaan hangen, dit zet de 'ramp' omhoog, dan gaat een andere weer naar beneden. Echter weet ik niet of dit bij jou kan (ik heb ik dus helemaal geen last gehad van een 'bugs').jaapstobbe schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:58:
Hallo,
Op de PC versie echter, lijkt het level omgedraaid! (en nee ik kom niet van de andere kant)
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 01-12-2008 22:41 ]
Klopt!Jumpman schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:38:
[...]
Ik ben hier verschillende keren langs gekomen (PC) nooit last van een 'bug' (hele spel trouwens niet). Als je voor degene die naar beneden staat, van je motor af gaat en aan de zijkant langs de muur klimt, kan je aan een rand gaan hangen, dit zet de 'ramp' omhoog, dan gaat een andere weer naar beneden. Echter weet ik niet of dit bij jou kan (ik heb ik dus helemaal geen last gehad van een 'bugs').
Is bij mij ook zo.
Jumpman schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:38:
[...]
Ik ben hier verschillende keren langs gekomen (PC) nooit last van een 'bug' (hele spel trouwens niet). Als je voor degene die naar beneden staat, van je motor af gaat en aan de zijkant langs de muur klimt, kan je aan een rand gaan hangen, dit zet de 'ramp' omhoog, dan gaat een andere weer naar beneden. Echter weet ik niet of dit bij jou kan (ik heb ik dus helemaal geen last gehad van een 'bugs').
Dank jullie wel hele nuttige info....

Ik geef het op met dit spel...op naar GTA IV!
[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 02-12-2008 13:12 ]
Dan hoop ik voor je dat GTA IV een stuk makkelijker is...jaapstobbe schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:11:
[...]
[...]
Dank jullie wel hele nuttige info....
Ik geef het op met dit spel...op naar GTA IV!
TR:U is al niet al te pittig en als je daar met tips al niet uitkomt kan je misschien beter een andere hobby uitkiezen.

Jullie lezen niet goed. Hij heeft last van een bug waardoor hij niet verder kan. Heeft niets te maken met of hij een goede gamer is of niet. Door een bug zit hij vast en kan gewoon niet verder. Er is geen enkele mogelijkheid om verder te komen met het probleem waar hij mee zit. Als jullie dan zeggen dat het bij jullie prima werkt heeft hij daar niets aan. Het level is bij jullie en bij mij ook gewoon anders. Wij kunnen verder komen zonder die bug en hij niet.w3sTErGaS schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:52:
[...]
Dan hoop ik voor je dat GTA IV een stuk makkelijker is...
TR:U is al niet al te pittig en als je daar met tips al niet uitkomt kan je misschien beter een andere hobby uitkiezen.
Hij heeft alle trainers ook al geprobeerd maar ook dat helpt niet. Met die bug zijn er maar 2 oplossingen. Of zorgen dat op de een of andere manier de bug weg is. (Opnieuw beginnen of wat dan ook) Of iets met no clip. Hij zit bij een gat waar hij niet overheen kan komen zonder dood te gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2008 16:52 ]
Het is mij wel gelukt om daar door middel van een trainer verder te komen. Kon door middel van een superjump naar de overkant komen, dat ding goed te zetten en weer terug springen om de motor te halen. Ik kan je eventueel wel de link sturen waar ik hem vandaan heb. Misschien is dit een trainer die je nog niet hebt gehad.jaapstobbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:40:
[...]
Ik krijg het echt niet voor elkaar om langs dat gat te komen. Ik heb ook geen savegames van voorgaande levels...
Alle trainers die ik heb gevonden, kunnen mij neit helpen om die glitch te omzeilen. Heeft niemand misschien een savegame net na de glitch? Dan kan ik eindelijk eens verder
Eindelijk gelukt, ik ben er langsElmarO schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:50:
[...]
Het is mij wel gelukt om daar door middel van een trainer verder te komen. Kon door middel van een superjump naar de overkant komen, dat ding goed te zetten en weer terug springen om de motor te halen. Ik kan je eventueel wel de link sturen waar ik hem vandaan heb. Misschien is dit een trainer die je nog niet hebt gehad.
(en geloof me, ik heb bij TRU nog geen een keer de walkthrough nodig gehad
[ Voor 17% gewijzigd door jaapstobbe op 02-12-2008 19:28 ]
Ik heb me echt vermaakt.
Vroeger was ik altijd verliefd op tomb raider. Ik was toen echt best jong. Ik heb het eerste deel ook niet uitgespeeld. Het was een beetje te moeilijk waarschijnlijk..
Daarna heb ik ook niet meer echt omgekeken naar tombraider. Waarschijnlijk omdat hij niet zulke goede reviews had ofzo. II en III heb ik ook niet gespeeld. Legends ook niet... vreemd eigenlijk.
Anniversary heb ik nog wel even gespeeld, maar toen crashte mn computer en nooit meer er echt opgezet.
Deze game vond ik wel goed. Niet te moeilijk puzzels. Goed te doen. maar er waren ook wel wat moeilijkere puzzels. Ik had toch wel gehoopt dat de game wat langer zou zijn. Maja tegenwoordig schijnt dat nogal een crim te zijn.
Ik hoop dat er weer een tomb raider komt. Deze natuurlijk nog mooier. Zou wel echt vet zijn..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ja, die twee centauren in de vorige game, daar werd ik knettergek van. Tot nu toe alleen die kraken gehad, dat was wel relaxt. Je moet je alleen niet afvragen hoe lang ie daar al zit en hoe ie aan z'n eten komt...Southern Sun schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:50:
Groot voordeel vond ik ook dat er geen eindbazen bij zitten. Dat was voor mij de reden om vaak na een tijdje tomb raider weer aan de kant te zetten
ik vond dit echt een briljant spel....alles klopte gewoon aan de gameplay (soms maar even zwijgen over de camera).
het einde was echt mooi. alle puzzels waren prima te doen. omgevingen en cut scenes waren soms echt adembenemend!
en ik was heel blij dat er geen eindbazen bij zaten.....dat zorgde er inderdaad ook bij mij voor dat ik het spel weer aan de kant legde....
al met al een superspel, het enige commentaar wat ik heb is dat het spel bij mij niet altijd even soepel liep, vooral onder waterlevel en op de boot.
(win xp sp3/dual core 2,53ghz,7950gt,2gb ram)
edit: Een beetje googlen bracht me hier: http://www.eidos.co.uk/su...fo.html?fqid=426&gmid=215 Morgen maar eens proberen of dat soelaas brengt. Gelukkig redelijk wat savegames gemaakt.
[ Voor 41% gewijzigd door Acid_Burn op 07-12-2008 03:58 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Is er iets dat ik mis?? zit hier ook al een aantal dagen vast
jaapstobbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:59:
[...]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Hun oordeel:
1. PC
2. Xbox 360
3. PS3
4. Wii.
- Inability of users to map the mouse buttons.
- Inability of users to map the ‘center camera’ button.
- Some occasional crash fixes.
- Graphics card stability:
+ A change to re-enable use of some graphics card features on ATI hardware, with their latest drivers.
+ Progress has been made towards addressing stalling on GeForce 6/7 series hardware.
- Fixed compatibility issues with certain Realtek sound drivers which could cause crashes.
- Autosaves now made for each chapter. Number of save slots is increased to accommodate these.
- Bug with ramp not raising in Xibalba.
- Fixed black screen deadlock when skipping doppelganger cinematic.
- Issue with door lever at Kraken room entrance.
- Occasional control issue during headshot move.
- Fixed an occasional problem when entering a save game filename.
- Some PDA fixes.
- Some cinematic subtitle fixes.
http://www.worthdownloadi...oad.php?gid=3497&id=17407
Verder heb ik laatst weer een spel (Spore) uitgeprobeerd op een gloednieuwe computer van een vriend. Alleen als je dan de screenshots bekijkt van een review of op de website en die vergelijkt met wat op het scherm is. Ziet het er nooit zo uit. Erg vervelend.
[ Voor 40% gewijzigd door alienfruit op 17-12-2008 22:23 ]