Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:28
Tombraider: Underworld

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.wagenaar/twe/tr_up.jpg

Het verhaal
Generaties lang zijn er verhalen verteld over het verschrikkelijke wapen van de Noorse god Thor. De legende verteld dat hij die de hamer heeft de bevoegdheid heeft om bergen in valleien te veranderen en de kracht heeft om zelfs de goden te vernietigen.

Voor meer dan duizend jaar is dit alleen een mythe.... tot nu toe.

In een oude ruïne op de vloer van de Middellandse Zee, vindt Lara Croft het bewijs van een Noordse onderwereld en de mythische hamer. Ze probeert de geheimen achter deze mythen te ontrafelen. Lara's avontuurlijke reis leidt haar naar een vergeten macht die, indien ontketend, het einde van alle beschaving kan zijn.

Tomb Raider: Underworld zal op 21 november 2008 in de winkels liggen, en zal beschikbaar zijn voor op:
Windows PC, Xbox360, Playstation2, Playstation3, Nintendo Wii en Nintendo DS.

Systeemeisen
Windows pc:

Minimum:
Microsoft Windows XP (admin rechten nodig)/Microsoft Windows Vista (admin rechten nodig)
Intel Pentium 4 3+GHz or AMD Athlon 2.5+GHz
1GB (Windows XP) / 2GB (Windows Vista) systeem geheugen
NVIDIA GeForce 6 series 6800GT (of beter) / ATI 1800XT (of beter)
Direct X 9.0c compatibele geluidskaard en drivers
DVD-ROM drive
8GB vrije hardeschijfruimte
muis en toetsenbord

Aanbevolen:
Microsoft Windows XP (admin rechten nodig)/Microsoft Windows Vista (admin rechten nodig)
Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or Athlon 64 X2 4400+
2GB geheugen
nVidia GeForce 9800 GTX of ATI HD4800
Direct X 9.0c compatibele geluidskaard en drivers
DVD-ROM drive
8GB vrije hardeschijfruimte
Microsoft Xbox360 Controller
Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.wagenaar/twe/game_tr8_screen159.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.wagenaar/twe/game_tr8_screen164.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.wagenaar/twe/game_tr8_screen165.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.wagenaar/twe/game_tr8_screen168.jpg

Links

Tombraider Underworld Nederlandstalige website:
http://www.tombraiderunderworld.nl/

De PC demo
http://www.tombraiderunderworld.nl/demo
http://www.gamershell.com/news_63588.html

Walktrough
Voor de mensen die soms vast komen te zitten:
http://tomb.raider-underw...r-underworld-walkthrough/

Tombraider underworld patch 1.1
Tombraider patch 1.1 is uit

- Inability of users to map the mouse buttons.
- Inability of users to map the ‘center camera’ button.
- Some occasional crash fixes.
- Graphics card stability:
+ A change to re-enable use of some graphics card features on ATI hardware, with their latest drivers.
+ Progress has been made towards addressing stalling on GeForce 6/7 series hardware.
- Fixed compatibility issues with certain Realtek sound drivers which could cause crashes.
- Autosaves now made for each chapter. Number of save slots is increased to accommodate these.
- Bug with ramp not raising in Xibalba.
- Fixed black screen deadlock when skipping doppelganger cinematic.
- Issue with door lever at Kraken room entrance.
- Occasional control issue during headshot move.
- Fixed an occasional problem when entering a save game filename.
- Some PDA fixes.
- Some cinematic subtitle fixes.

Download link : http://www.worthdownloadi...oad.php?gid=3497&id=17407

[ Voor 24% gewijzigd door rudyman85 op 17-12-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 20:26

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ah.. een Tomb Raider topic :)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze game, al verwacht ik weer meer van hetzelfde. Iemand de demo al gespeeld?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ahhh vette shit man! Heb Anniversary half uitgespeeld ofzo.. paar keer m'n savegames kwijt en opnieuw begonnen! Dit zal inderdaad wel veel van hetzelfde zijn, maar nieuwe quests, omgevingen en opdrachten en mij hoor je niet klagen! En die demo, die ga ik nu even binnenslurpen! :) >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

De demo op PC moest er woensdag zijn, maar is uitgesteld tot vandaag. Ik ga hem straks ook binnenhalen. Tomb Raider is gewoon leuk, al jarenlang.

En ja, dat heeft voornamelijk met Lara Croft te maken. Je bent nu eenmaal een gezonde man of je bent het niet. :-)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 20:26

jagermeister

Artillerie magneet :-(

DarthDavy schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:41:
De demo op PC moest er woensdag zijn, maar is uitgesteld tot vandaag. Ik ga hem straks ook binnenhalen. Tomb Raider is gewoon leuk, al jarenlang.

En ja, dat heeft voornamelijk met Lara Croft te maken. Je bent nu eenmaal een gezonde man of je bent het niet. :-)
Gezonde mannen geilen niet op computeranimaties ;) :+

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
:D
De demo is trouwens een aanrader! dat is het 2e level van de game en speelt zich af in Thailand. Wat mij direct opviel is dat de muziek erg mooi is en dat het water er prachtig uit ziet (golfen).

Verder draait het spel prima alles op high! soms zit de camera nog wel in de weg als je dichtbij een rots of muur staat, maar verder is de besturing wel fijn :*)

[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 31-10-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 22:35

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zonet even de demo gespeeld. Het speelt lekker weg. :)

De graphics zien er nog beter uit. Water ziet er ook mooi uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 31-10-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

O wat hoop ik weer op een goede TR deel...als ik enkel al aan TR2 denk krijg ik alweer kriebels. :p

2Vraagjes voor eventueel iemand die het weet:

- Ik wil m voor de PC icm 360 contoller, kan ik gewoon simpel me 360 controller (draadje) op me PC aansluiten en thats it?

- Vertel me ajb dat dit deel wel weer ouderwets veel speel uren gaat opleveren! Ik baal enorm van het laatste deel (heb m daarom ook niet gekocht)..heel die korte speelduur trend heb ik de pest in. :p

Het feit dat de game nog steeds niet massaal gereviewed is geeft me wel al een teken, uit ervaring weet ik dat dat meestal betekend dat de game al bij al een beetje tegen valt.(minimaal)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 31-10-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Anoniem: 104748 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:24:
O wat hoop ik weer op een goede TR deel...als ik enkel al aan TR2 denk krijg ik alweer kriebels. :p

2Vraagjes voor eventueel iemand die het weet:

- Ik wil m voor de PC icm 360 contoller, kan ik gewoon simpel me 360 controller (draadje) op me PC aansluiten en thats it?

- Vertel me ajb dat dit deel wel weer ouderwets veel speel uren gaat opleveren! Ik baal enorm van het laatste deel (heb m daarom ook niet gekocht)..heel die korte speelduur trend heb ik de pest in. :p
Ff progje downloaden, is overal te vinden.
Staat in mijn start als "Microsoft xbox 360 assecoires". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 21:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Splinter Cell schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:01:
Zonet even de demo gespeeld. Het speelt lekker weg. :)
De graphics zien er nog beter uit. Water ziet er ook mooi uit.
Ik vond hem heel erg tegenvallen eigenlijk? Alleen het water ziet er heel mooi uit, de rest 'leeft' niet. Veel lelijke platte textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zal later on the day even m'n oordeel geven... Gisteren toch niet gedowned, geen tijd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
IceStorm schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:10:
[...]

Ik vond hem heel erg tegenvallen eigenlijk? Alleen het water ziet er heel mooi uit, de rest 'leeft' niet. Veel lelijke platte textures.
wel leuk dat ze sommige planten aan de kant duwt als ze rent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16

BM

Moderator Spielerij
Anoniem: 122793 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:26:
[...]

Ff progje downloaden, is overal te vinden.
Staat in mijn start als "Microsoft xbox 360 assecoires". :)
Als het een echte bedrade controller is word ie zo door windows herkend :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274599

Net ff de PC demo gedownload en moet zeggen dat het er goed uit ziet (van wat ik zag .. ben niet verder gekomen dan het water en ff een stukje muur beklimmen). Helaas is mijn Gainward Bliss 7900 GT(O) 512 MB Golden Sample aan het overlijden. Idle 75 graden en als ik dan zulke spellen start, gaat het al na 1 min haperen met temperaturen die tegen de 100 graden aan liggen +)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mwieringa/Trunderworld1.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 274599 op 01-11-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Gaaf, ik hoop dat deze net als Anniversary weer netjes met allerlei optimalisaties is geprogrammeerd zodat ik er nog van kan genieten met m'n oude hardware. Ik herinner me een tweaker die daar voor een groot deel voor verantwoordelijk was, of in ieder geval heeft meegewerkt aan die optimalisaties. Ik ben benieuwd ^^

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelbo schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:53:
Gaaf, ik hoop dat deze net als Anniversary weer netjes met allerlei optimalisaties is geprogrammeerd zodat ik er nog van kan genieten met m'n oude hardware. Ik herinner me een tweaker die daar voor een groot deel voor verantwoordelijk was, of in ieder geval heeft meegewerkt aan die optimalisaties. Ik ben benieuwd ^^
Ik heb dezelfde rig als jij zo'n beetje. Asus a8n32 SLI deluxe met 2 GB OCZ4001024ELGEGXT dual channel geheugen met een AMD 64 X2 4600+ en dus die GPU. Dus dat zit wel snor.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 274599 op 01-11-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:20

buggienuk

lekker buggie

Ik heb hem ook even gedownload, de computerversie, en hij draait geweldig (8800GTS512+Q6600+4GB). Het uitzicht is echt prachtig, zowel het leveldesign als lara. De besturing is even wennen en de 'tutorial' is niet echt handig maar verder, prachtig.

Binnenkort test ik de besturing nog even op de x360 en dan beslis ik voor welke platform ik hem ga halen. Waarschijnlijk voor de x360, zeker als een controller al een 'vereiste' is om het spel goed te spelen.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

buggienuk schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:56:
Waarschijnlijk voor de x360, zeker als een controller al een 'vereiste' is om het spel goed te spelen.
Ermm je Xbox(360) controller kan je toch ook via je USB poort van je PC aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 274599 schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:00:
[...]

Ermm je Xbox(360) controller kan je toch ook via je USB poort van je PC aansluiten?
En waarop speel je het spel dan het liefst, lekker in de zetel op een 40" tv of met een controller in je handen op je bureaustoel achter een pc schermpje?

Lara is voor mij gewoon een console game, en het zal op de 360 nauwelijks onderdoen voor de PC versie. (zeker omdat het in dit soort games totaal niet belangrijk is hoe het eruit ziet, want de omgevingen zijn altijd vrij steriel en de texturekwaliteit valt ook wel mee)

Ik heb verder geen xbox, en zal die nooit kopen, maar ik begrijp zeker dat als je de keuze hebt tussen een plug and play platform als een console, en de pc, dat je dan gewoon voor de console gaat. Ik koop regelmatig games voor de pc (bij gebrek aan next gen console) maar 1 op 3 is er gegarandeerd iets waar ik weer meer tijd moet insteken dat ik wil. En daar kan ik echt vervelend van worden, want je wil de game écht écht spelen, maar er blijft maar één of andere bug of vaagheid het spel verpesten. Mijn xp is helemaal clean en up to date, maar het gebeurt me toch iets te vaak.

Ik game nog altijd graag op de pc en het is in principe redelijk goedkoop als je het goed doet (zowel hardware als games) maar het is totaal niet te vergelijken met het gemak en plezier van een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

jelbo schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:53:
Dat is .oisyn
Anoniem: 131051 schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:10:
[...]

En waarop speel je het spel dan het liefst, lekker in de zetel op een 40" tv of met een controller in je handen op je bureaustoel achter een pc schermpje?
Ach ik heb ook een gemakkelijke stoel hoor. En in de zetel val ik altijd in slaap :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

hoezo? ik heb gewoon een relaxte stoel, en een wat groter scherm, ik plug die controller in, en gaan met die banaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:10:
[...]

Of je connect hem via DVI-HDMI van de pc naar je plasma full HD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heet overigens iemand een oplossing voor het crash voor startup probleem? :P Ik zie dus geen game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:20

buggienuk

lekker buggie

Hahah, ja ik kan hem natuurlijk ook wel de x360 controller op de computer aansluiten maar dan ben ik weer afhankelijk van de specs van mijn computer hoe goed ik het spel kan spelen. Met mijn huidige computer gaat het goed maar ik ben van plan om binnekort een zuinigere/stillere computer te regelen, hij is nogal overkill. Dan is het handiger om het spel voor de x360 te halen, gewoon erin doen en het zou het gewoon moeten doen.

Wat ook een plusje voor de x360 is is dit;
Eidos Interactive heeft bekend gemaakt dat men twee downloadable levels zal uitbrengen voor de Xbox 360 console.De twee levels zullen exclusief op Xbox Live Marketplace verschijnen en bieden ongeveer zes uur aan nieuwe gameplay en content..
Of ik ze eventueel ooit ga halen is niet zeker maar het is wel lekker dat ze beschikbaar zullen zijn. Maarja, eerst maar eens de demo op de x360 spelen en kijken of het net zo mooi is als op de computer.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Minpunt vind ik de camera. Wat is die ongelooflijk slecht gemaakt. Het is altijd een lastig iets in third person games maar hoevaak ie hier in de knoop raakt... als de omgeving nou transparant werdt, zou dat al heel veel problemen oplossen want vaak moet je gewoon gokken om ergens naar toe te springen op de hoop dat daar een richel zit. Dat is tot zover het enige wat ik kan vinden.

Grafisch schitterend. Er zitten inderdaad veel lelijke textures tussen maar het ziet er sfeervol uit. Water is heel mooi gedaan waar je zelfs even moet wachten op een golf om een richel te bereiken. Leuke details als vies worden en beplanting wegduwen zijn ook tof om te zien. Vechten met de tijgers vond ik vrij pittig en het is sfeervol als je ze verderop hoort grommen. Ik denk dat het wel goed gaat komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 19:29

Firestone

$ su - vuursteen

Iemand trouwens ook het probleem dat de muisknoppen niet instelbaar(of te wisselen) zijn? Ik wil namelijk met mijn rechterknop schieten, maar hij pakt hem niet :(
Iets anders wat ik mis zijn de alternatieve combat-modes. Zo wil ik gewoon met mijn wapen in de hand lopen zonder een knop in te hoeven drukken. Nog wat andere minpunten zijn iid de camera en de textures van heel dichtbij en die van de verre achtergronden.
De (3D-)wereld zelf is wel erg mooi gemaakt en zijn er best wat leuke extra moves en oplosmogelijkheden bij verzonnen.
Mocht de muisknop issue op te lossen zijn ga ik deze zeker ff halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Damn, meer dan 1GB voor de demo, ik wacht wel tot 21 november. Ik kijk er al naar uit om deze nieuwe TR te spelen. Ik ben altijd Lara fan geweest, ik heb alle games (vanaf 1 + uitbreidingen) uitgespeeld.
Minpunt vind ik de camera. Wat is die ongelooflijk slecht gemaakt. Het is altijd een lastig iets in third person games maar hoevaak ie hier in de knoop raakt... als de omgeving nou transparant werdt, zou dat al heel veel problemen oplossen want vaak moet je gewoon gokken om ergens naar toe te springen op de hoop dat daar een richel zit. Dat is tot zover het enige wat ik kan vinden.
Is de camera dan zoveel veranderd tov Anniversary en Legend?

[ Voor 53% gewijzigd door XWB op 02-11-2008 22:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
als je veel last hebt van de camera moet je misschien minder de muis gebruiken, dan werkt de camera al veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247937

Ziet er erg goed uit op de pc! Camera is echt top te besturen en eindelijk kun je hem positioneren zoals je zelf wil. Ga hem zeker halen op de PlayStation (jammer dat er geen demo is..)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firestone schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:59:
Iemand trouwens ook het probleem dat de muisknoppen niet instelbaar(of te wisselen) zijn? Ik wil namelijk met mijn rechterknop schieten, maar hij pakt hem niet :(
Klopt helaas, wordt gepatched. Maar volgens mij moet het wel via het registry aan te passen zijn, ik zal eens voor je uitzoeken hoe dat moet.

.edit: Allright, here goes...
Open regedit en ga naar "HKCU/Software/Crystal Dynamics/Tomb Raider: Underworld Demo/Input"
Daarin zie je een hoop name/data pairs. De name is de actie, en de data is(zijn) de toets(en) waarop de actie gemapped is. Twee toetsen worden gemapped door twee waarden met een komma ertussen te geven.

Dit zijn de actions (rechtstreeks uit de sourcecode :P):
0, interact
1, grapple
2, crouch
3, jump
4, target_lock
5, shoot
6, sprint
7, grenade
8, Recenter camera
9, manual_aim
10, pause
11, pda
12, health_pack
13, binoculars
14, pls
15, switch_weapons
16, right
17, left
18, down
19, up
20, walk
21, Shoot
22, Secondary/hand brake
23, Gas
24, Brake/Reverse

In het register staan er waarschijnlijk veel meer (iig in een early versie van de demo die ik geïnstalleerd heb staan wel), maar alleen deze 24 worden gebruikt.

Toetsenbord toetsen beginnen vanaf 128, en zijn waarschijnlijk in scancodes. Zo is de scancode van H bijvoorbeeld 35, waardoor de toets-id dus 128+35=163 wordt. Muisbuttons beginnen vanaf 96. Dus 96 voor de linker, 97 voor de rechter, 98 voor middle, etc.

Dus, als je links en rechts wilt omwisselen, die default gemapped zijn op resp. shoot (5) en target_lock (4), dan moet je dus de waarden 96 en 97 omwisselen in de names "5" en "4".

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2008 20:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Laatst online: 20-05 19:29

Firestone

$ su - vuursteen

.oisyn schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:53:
[...]

Klopt helaas, wordt gepatched. Maar volgens mij moet het wel via het registry aan te passen zijn, ik zal eens voor je uitzoeken hoe dat moet.
Wow, thx. Zo zie je maar weer waar connecties niet allemaal goed voor zijn :+
Ik had nog gezocht naar een conf file maar jullie hebben alles in één bestand gebakken :P Zo komt er dus toch binnenkort een nieuwe doos op mijn plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Schitterend spel echt waar. Vanochtend demo gedownload net de demo gedownload en werkelijk schitterend :D en hij speelt nog vrij goed ook nog op me laptop met hoogste settings (wel beetje happerig dus zal hem maar op medium zetten).

Zeker weten dat ik dit spel ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 22:53

Grozno

acts without consequence!

Is de demo ook 2x zo goed, nu je 'm 2x keer hebt gedownload? ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Aangezien mijn PC de minimumspecs (P4 2.8 + 6600GT) niet eens meer haalt, wil ik gaan kijken naar de Wii versie. Ik hoop dat de controls daarvan een beetje prettig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Als die hard Tomb Raider fan (lees: ook mijn vriendin) heb ik de demo met veel plezier zitten spelen. Ik snap niet dat mensen graphics afkraken etc als je dit vergelijkt met de vorige Tombraiders. Water deint heel natuurlijk, de boot met Lara erop deint daarop mee. De planten aan de muren, op je pad, herkenbaar en aanwezig. Ik vind het knap gedaan. Zelfs mijn vriendin was er van onder de indruk, ondanks ze zelf wat meer tegen de wasd toetsencombinatie heeft met muis, maar zelfs zij kan er mee werken. Normaliter is ze gewend de pijltjes toetsen maar dat is tegenwoordig wat achterhaald.

Als deze in de winkel komt gaat deze meteen de collectie in. Ben benieuwd wat de rest ons gaat brengen, ik ben blij dat ze bij deel 3 of 4 toch doorgegaan zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

M.I.G. schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:42:
Zelfs mijn vriendin was er van onder de indruk, ondanks ze zelf wat meer tegen de wasd toetsencombinatie heeft met muis, maar zelfs zij kan er mee werken.
Ze moet een Xbox 360 controller gebruiken. Mijn vriendin is namelijk precies hetzelfde, en zij kan absoluut niet spelen met muis en toetsenbord. Nou gaan wij het gewoon op m'n Xbox 360 spelen, maar ik kan haar echt aanraden om een controller te gebruiken, en die ook aan te schaffen als je geen Xbox 360 hebt. De game herkent de controller ('t is gewoon een kwestie van dat ding inpluggen en gaan) en in alle in-game help tips verschijnen dan ook de controller buttons die je moet gebruiken ipv de toetsenbord toetsen (zoals bijv een gele "Y" om je balans te herstellen of spinnen van je af te slaan).
Ben benieuwd wat de rest ons gaat brengen, ik ben blij dat ze bij deel 3 of 4 toch doorgegaan zijn :D
Nou zul je met "ze" wel Eidos bedoelen, maar Core Design is er na deel 6 (Angel of Darkness) weldegelijk mee gestopt he :)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 08-11-2008 23:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Angel of Darkness was dan ook slecht, deze generatie Tomb Raider is geweldig. Legend vond ik super (graphics en besturing), Anniversary als TR fan ook erg leuk, en van Underworld heb ik grote verwachtingen :) Als ik me niet vergis willen ze in totaal drie delen brengen, dus komt er na Underworld nog één (Anniversary uiteraard niet meegerekend) ?

[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 08-11-2008 23:54 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

No comment O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het toch zo niet. Om één of andere reden komt deze tomb raider veel meer in de belasting te staan dan de vorige twee (legend en anniversary welke ik beide heb gekocht voor de pc)

Geen idee waarom, maar ik heb tegenwoordig vaker het idee dat games beter en effeciënter geplaatst worden in de media. Beetje teaser trailer tegenaan gooien, goeie marketing en vooral als multiplatform (360, ps3) topper presenteren, dan lukt dat wel. (no offence trouwens, ik bedoel hier niets mee. Maar Underworld heeft een goeie vibe op sites en in magazines, en dat was met de vorige veel minder het geval)

Anyway, de sfeer rond deze game lijkt gewoon anders en beter. Legend heeft wel wat 'press' gekregen, maar dat doofde snel terug uit en de game was nagenoeg gereleased zonder dat ik het door had. De zoveelste TR, beetje aanmodderen... Ik heb beide games trouwens belachelijk goedkoop gekocht (en niet eens zoveel later dan release date, maar wel beide nieuw voor 12 en 9 euro of zo)

Legend was wel ok, maar het blijft soms frustrerend, de omgevingen zien er statisch uit (behalve die mechanische dingen die kunnen draaien en bewegen, maar ook dat ziet er meestal niet echt geloofwaardig uit). Animaties van gewoon lopen en schieten zijn stroef en de camera wil meestal niet echt meewerken. Ik had bvb de grootste moeite op bvb op die tijgers te schieten, ondanks dat ik met een controller speelde. Loop je wat rond te strafen, dan zie niet meer waarop je mikt, of loopt die tijger te laag waardoor ik geen overzicht heb. Zelfde met andere 'encounters'...

Ik weet niet wat het is, maar ik lijk dit soort games wel ontgroeid te zijn. Het is telkens wel even leuk, maar de controller gaat dan net zo goed heel gemakkelijk terug aan de kant. Heb beide games dan ook maar 25% of zo uitgespeeld. Anniversary is volgens mij enkel voor de fans, want het voelt dan ook redelijk gedateerd (heb het origineel ook niet vaak gespeeld. Ik heb vroeger ooit wel TR gespeeld, maar ik herkende de levels niet, dus waarschijnlijk was dat niet de game waarop anniversary gebaseerd is. Is dat de eerste TR trouwens?)
Ergens vind ik dat het soms wat flow mist. En nu komt m'n belangrijkste punt.

Laten we eerlijk zijn, sinds de 3D remakes van 'the prince' :p (PoP natuurlijk) zijn dat zowat elkaars grootste concurrenten. Bijna 1 op 1 zelfde soort gameplay (richels, rond die palen draaien en klimmen en springen, noem maar op) en ze vissen in dezelfde vijver. Echter biedt het PoP universum veel meer ruimte voor creativiteit en mystiek en 'speciale moves of abilities'. Indien goed ingevuld kan dit echt wel een meerwaarde zijn (ook een risico, want je moet er iets 'interessant' mee doen). Daar waar TR natuurlijk meer realistisch geïnspireerd is.

Maar goed, heeft iemand de trailers en footage gezien van de laatste PoP? Dat ziet er GEWELDIG uit. Niet per se qua graphics, maar wel qua art direction, sfeer en fantasie. De Cell Shaded graphics zien er schitterend uit, en vooral: de flow zit erg goed. Lekker platformen en 'gaan'... De sidekick maakt het waarschijnlijk helemaal af. (in de trailers zie je hoe die vaak gebruikt wordt om jouw uit een penibele situatie te helpen, Sands of Time idee, maar dan anders, erg leuk gedaan)

Ik hoop dat er van beide een demo komt zodat ik beide kan 'testen', maar volgens mij gaat de beker in deze ronde toch naar PoP en wordt dat de betere game. Ik ga maar één van beide full price kopen, de andere komt uit de budget bak. Benieuwd welke het wordt. (waarschijnlijk TR aangezien die na max twee maand <15 euro zal kosten :p )

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 09-11-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

.oisyn schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:50:
[...]

Ze moet een Xbox 360 controller gebruiken. Mijn vriendin is namelijk precies hetzelfde, en zij kan absoluut niet spelen met muis en toetsenbord. Nou gaan wij het gewoon op m'n Xbox 360 spelen, maar ik kan haar echt aanraden om een controller te gebruiken, en die ook aan te schaffen als je geen Xbox 360 hebt. De game herkent de controller ('t is gewoon een kwestie van dat ding inpluggen en gaan) en in alle in-game help tips verschijnen dan ook de controller buttons die je moet gebruiken ipv de toetsenbord toetsen (zoals bijv een gele "Y" om je balans te herstellen of spinnen van je af te slaan).

[...]

Nou zul je met "ze" wel Eidos bedoelen, maar Core Design is er na deel 6 (Angel of Darkness) weldegelijk mee gestopt he :)
Nou me meissie met een controller..neuh... ik had zo'n ding voor de pc ooit een keer gekocht...kansloos...99 euro/gulden weggegooid :S haha...
Anoniem: 131051 schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:08:

...

Ik weet niet wat het is, maar ik lijk dit soort games wel ontgroeid te zijn. Het is telkens wel even leuk, maar de controller gaat dan net zo goed heel gemakkelijk terug aan de kant. Heb beide games dan ook maar 25% of zo uitgespeeld. Anniversary is volgens mij enkel voor de fans, want het voelt dan ook redelijk gedateerd (heb het origineel ook niet vaak gespeeld. Ik heb vroeger ooit wel TR gespeeld, maar ik herkende de levels niet, dus waarschijnlijk was dat niet de game waarop anniversary gebaseerd is. Is dat de eerste TR trouwens?)
Ergens vind ik dat het soms wat flow mist. En nu komt m'n belangrijkste punt.

Laten we eerlijk zijn, sinds de 3D remakes van 'the prince' :p (PoP natuurlijk) zijn dat zowat elkaars grootste concurrenten. Bijna 1 op 1 zelfde soort gameplay (richels, rond die palen draaien en klimmen en springen, noem maar op) en ze vissen in dezelfde vijver. Echter biedt het PoP universum veel meer ruimte voor creativiteit en mystiek en 'speciale moves of abilities'. Indien goed ingevuld kan dit echt wel een meerwaarde zijn (ook een risico, want je moet er iets 'interessant' mee doen). Daar waar TR natuurlijk meer realistisch geïnspireerd is.

Maar goed, heeft iemand de trailers en footage gezien van de laatste PoP? Dat ziet er GEWELDIG uit. Niet per se qua graphics, maar wel qua art direction, sfeer en fantasie. De Cell Shaded graphics zien er schitterend uit, en vooral: de flow zit erg goed. Lekker platformen en 'gaan'... De sidekick maakt het waarschijnlijk helemaal af. (in de trailers zie je hoe die vaak gebruikt wordt om jouw uit een penibele situatie te helpen, Sands of Time idee, maar dan anders, erg leuk gedaan)

Ik hoop dat er van beide een demo komt zodat ik beide kan 'testen', maar volgens mij gaat de beker in deze ronde toch naar PoP en wordt dat de betere game. Ik ga maar één van beide full price kopen, de andere komt uit de budget bak. Benieuwd welke het wordt. (waarschijnlijk TR aangezien die na max twee maand <15 euro zal kosten :p )
-
Ik heb zelf het idee, you got to love it! We spelen regelmatig vorige versies (ja zelfs deel 1, 2, 3 in dos modus). Tomb raider is echt zo'n spel dat de sfeer, setting van het spel, de tijd etc. juist het spel maken, Piramides, historische gebeurtenissen etc. alsof je soms in je eigen Discovery rondloopt. Dát is Tombraider. Dat ze grafischer beter worden etc is niet het belangrijkste.

POP heb ik ook wel eens geprobeerd maar TR is meer uitzoeken, puzzelen etc. POP had ik dat wat minder. Maar meningen verschillen natuurlijk :D

edit:

Wil ik toch aan toevoegen....dit is voor mij een spel waar we eindelijk eens een keer samen spelen en dat ik niet de halve dag loop rond te knallen in COD4... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M.I.G. schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:21:
[...]

Nou me meissie met een controller..neuh... ik had zo'n ding voor de pc ooit een keer gekocht...kansloos...99 euro/gulden weggegooid :S haha...

[...]

Ik heb zelf het idee, you got to love it! We spelen regelmatig vorige versies (ja zelfs deel 1, 2, 3 in dos modus). Tomb raider is echt zo'n spel dat de sfeer, setting van het spel, de tijd etc. juist het spel maken, Piramides, historische gebeurtenissen etc. alsof je soms in je eigen Discovery rondloopt. Dát is Tombraider. Dat ze grafischer beter worden etc is niet het belangrijkste.

POP heb ik ook wel eens geprobeerd maar TR is meer uitzoeken, puzzelen etc. POP had ik dat wat minder. Maar meningen verschillen natuurlijk :D
Ik wíl het wel leuk vinden, maar ik denk dat dat toch vooral de nostalgie is die spreekt :p . Je kent het wel, als je de oorspronkelijke versie van een oude game opstart, merk je toch echt dat het in je herinneringen anders was :p Dus als een oude franchise nieuw leven in wordt geblazen met up to date graphics en gameplay, dan wil ik dat, al was het maar om de sfeer van vroeger te herleven, echt geweldig vinden. En daar wringt misschien het schoentje...

En let op, als ik moet kiezen tussen de laatste PoP of Legend, gaat m'n voorkeur toch uit naar Legend. Ik vind Legend wel goed hoor, maar te vaak ook gewoon te frustrerend. Je vindt niet meteen waar naar toe (ligt aan mezelf, ik word ook dommer met de jaren als het op dat soort games aankomt :p ) of je blijft maar ergens afvallen. Of je kan de camera net niet goed zetten zodat je niet perfect ziet waar je naar toe moet springen (iets te ver gedraaid rond een van die palen bvb) en dan het klungelige schieten is ook geen opsteker. Hoe dan ook, auto-aim en lock-on for the win. Wouldn't have it any other way voor consoles en platformers. Ook voor gta bvb: gta is voor mij echt géén shooter. Schieten is slechts een onderdeel van de gameplay/verhaal dus mag wat mij betreft lekker lui auto-aim zijn.

Als ik echter zie waar ze met PoP naar toe gaan, qua invulling van het universum, de mogelijkheden en 'de flow', daar heeft TR:U toch een flinke referentie aan...

Het universum maakt voor mij niet uit. Ik vind het beide top (zoals jij zegt, de archeologische 'indiana jones' setting of het feëerieke Oosten, beide goed, maar de 'mechanics' en de flow zijn voor mij het belangrijkste. Als alles nog eens geloofwaardig in een goed en sfeervol verhaal gekaderd wordt, kan het voor mij helemaal niet meer stuk)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 09-11-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Nou ik moet je gelijk geven dat sommige spellen het een soort nostalgie voor zo'n spel spreekt. Echter bij TR is dat één van de weinigen waar we dat juist niet bij hebben. Het gaat om de gameplay, setting, sfeer, muziek en de wil om die level af te willen spelen... Of we nu deel 1 of nu deel 7 zouden spelen, dat maakt geen verschil uit. Dat is de reden waarom dit spel tijdens de herfst weer eens tevoorschijn gehaald wordt (al wordt dat steeds lastiger met ondersteuning voor dit soort spellen met XP, Vista..)

En omdat het allemaal zo'n nostalgie heeft, maak ik me minder druk om camera standen of nét ff niet lekker lopende scenes.... boeie.... ff 3 keer doodgaan en daarna wel halen en gewoon doorgaan... dat had ik jaren geleden ook al.....valt allemaal mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 131051 schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:08:
PoP en TR hebben natuurlijk ook duidelijk bij elkaar leentje-buur gespeeld. Maar de focus ligt in TR van origine op het puzzelen, waar het bij PoP voornamelijk fast-paced klauteren en vechten is. Overigens vond ik alleen Sands of Time echt goed, Warrior Within heb ik wel uitgespeeld maar vond ik beduidend minder en heb daarom de volgende versie (Two Thrones?) links laten liggen. Ik kijk wel erg uit naar de nieuwe PoP though, en ga 'm dus ook zeker kopen. Had ik bij TR ook wel gedaan trouwens, ware het niet dat ik 'm natuurlijk gratis kan bemachtigen :P.

Over het verschil in mediaspectakel tussen Underworld en Legend, dat komt waarschijnlijk door het potje dat Core Design ermee gemaakt heeft wat uiteindelijk leidde tot een dramatisch slechte Angel of Darkness. Legend moest de zieltjes opnieuw herwinnen, en veel mensen keken het met argus-ogen aan. Ook voor Crystal Dynamics zelf was het natuurlijk even afwachten hoe ze door het grote publiek beoordeeld gingen worden. Maar Legend werd enorm goed ontvangen, en daarom denk ik dat de aandacht voor Underworld nu een stuk groter is.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 09-11-2008 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op zondag 09 november 2008 @ 01:58:
[...]

PoP en TR hebben natuurlijk ook duidelijk bij elkaar leentje-buur gespeeld. Maar de focus ligt in TR van origine op het puzzelen, waar het bij PoP voornamelijk fast-paced klauteren en vechten is. Overigens vond ik alleen Sands of Time echt goed, Warrior Within heb ik wel uitgespeeld maar vond ik beduidend minder en heb daarom de volgende versie (Two Thrones) links laten liggen. Ik kijk wel erg uit naar de nieuwe PoP though, en ga 'm dus ook zeker kopen. Had ik bij TR ook wel gedaan trouwens, ware het niet dat ik 'm natuurlijk gratis kan bemachtigen :P.
Je hebt wel gelijk, de focus ligt idd duidelijk anders. Waarschijnlijk heb ik het daarom steeds onbewust over die 'flow', omdat de game daar ook meer op gemaakt is en het daarom opvalt. 'tjak, tjak, lopen, wallrun, duikel duikel jump, enemy afslachten' En dan even uitblazen...

Het is idd een keuze die je moet maken, en ik weet dat het puzzelen ontzetten populair is bij de trouwe TR fans, dus daar moet je dan idd op focussen. Sommige dingen werken gewoon zoals ze zijn en horen bij elkaar, dat gooi je best niet overboord. Ik ben soms ook wel in voor wat puzzelen, dat is het probleem niet. Maar als je daar in games weinig ervaring mee hebt, dan ga je wel eens de mist in.
Of je mist bvb iets essentieel waar puzzlers meteen aan denken en bij mij geen reflex is. Omdat de handeling op één of andere manier niet in de context van de omgeving past, omdat het vergezocht is, of een beetje té specifiek. Moeilijk uit te leggen (maar ik ben dan ook geen referentie, ik denk soms in de meest mindless shooter al 'puzzels' te moeten oplossen :p )
Dan zie je iets uberobvious over het hoofd, loop je jezelf te pletter op vanalles en nogwat en uit frustratie gooi je die controller aan de kant en pik je het pas weken later nog eens op (en dan gaat het natuurlijk wel als vanzelf :p )

Ach, meestal game ik op 'duffe' momenten, zal er ook wel mee te maken hebben.

Daarom vond ik bvb WW ook iets minder. Continu met die tijd prutsen (verleden, heden) en dat had dan invloed op elkaar... Vast wel goed bedacht en clever, maar soms wel vermoeiend. Ik herinner me een sequence waar je vanuit een centrale ruimte drie keer op pad moest om een handeling te doen. Veel gedoe, ik raak dan het overzicht kwijt en moet er een walkthrough bijhalen :p

Maar verder idd: Legend > PoP:TT.

Zeg in elk geval dat ze goed naar de betatesters luisteren en alle frustrerende dingetjes (niet in uitdaging, wel in playability) er uit halen. Camera, stroefheid, en goed kunnen volgen waar die domme tijgers zitten :p Iets mag niet uitdagend zijn omdat je met de controls worstelt, wel als het een gameplay uitdaging is.

Trouwens, enig idee waarom die games zo razendsnel afgeprijsd worden? Of heb ik het weer niet goed bijgehouden en valt het allemaal wel mee. Ik zou eens moeten nagaan wanneer ik ze gekocht heb, maar Legend was volgens mij echt snel afgeprijsd. Dan moet de studio snel cashen in de eerste maand/twee maanden, want daarna heb je niets meer aan misschien wel 2 jaar noeste arbeid. (code kan wel hergebruikt worden voor latere projecten natuurlijk)

Wat betreft doelpubliek: ik denk toch dat TR toch een nichegame blijft. Het zal wel wat overslaan naar de jongere generatie die misschiein ook Legend heeft gekocht. Maar ik denk dat je met deze game vooral de oudere generatie bereikt, die de hoogdagen van Lara heeft meegemaakt, die weten welk icoon het is en met een grote glimlach terugdenken aan hun eerste ps1 ervaringen...
Tegenwoordig gaat de jeugd meer voor het hapklare geweld met megabudgetten en marketing (GoW2 bvb) en ze kunnen hun geld maar aan een beperkt aantal games spenderen.

Nu zal het wel beter meevallen, omdat de media-aandacht van een totaal ander niveau is en de game 'op zichzelf staand' gepresenteerd wordt. Indien je nog nooit eerder van TR of LC gehoord hebt, is dat geen probleem. Het zou net zo goed de geboorte van een nieuwe franchise kunnen zijn. Nieuwe stijl, nieuw team, betere kwaliteit.

Vergelijk het met PoP. Heel wat kopers van de 3D PoP zijn helemaal niet op de hoogte van de 486 klassiekers (behalve nu misschien wel met de xbla remake). Net zoals TRU ook helemaal z'n heritage ontgroeid is.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 09-11-2008 02:20 . Reden: brakke zinsopbouw wegens brak gevoel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 131051 schreef op zondag 09 november 2008 @ 02:11:
Wat betreft doelpubliek: ik denk toch dat TR toch een nichegame blijft. Het zal wel wat overslaan naar de jongere generatie die misschiein ook Legend heeft gekocht.
Nee, juist TR niet :). TR spreekt heel veel mensen aan. Trouwe fans van het genre, maar ook niet-gamers. Het is ook een game dat gekocht wordt door ouders voor hun kinderen. TR sales hebben het in feite altijd al goed gedaan, ongeacht de daadwerkelijke kwaliteit van de game. Dat er redelijk succesvolle films van gemaakt zijn helpt denk ik ook erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 27-05 20:14

scorpie

Supra Addict

Hmm ik dacht dat er ook een TR demo uit was voor de PS3 maar ik kan hem niet in de store vinden, ook op nieuwssites kan ik het niet (meer) vinden, kwam hij alleen op xbox uit die demo?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Nog een weekje ! :> ik zit er op te wachten, ben benieuwd hoe ze nu die puzzels hebben gemaakt
scorpie schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:34:
Hmm ik dacht dat er ook een TR demo uit was voor de PS3 maar ik kan hem niet in de store vinden, ook op nieuwssites kan ik het niet (meer) vinden, kwam hij alleen op xbox uit die demo?
Klopt, de demo is alleen beschikbaar voor de xbox360 en de pc.

[ Voor 65% gewijzigd door rudyman85 op 14-11-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ga de demo toch ook maar downloaden. Ik ben bizar slecht in puzzelspellen, maar TR is toch altijd leuk om te spelen. Al is het dan maar met een guide erbij :+

Op een of andere manier zie ik nooit 'wat er mogelijk is'. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:27:
Ik ga de demo toch ook maar downloaden. Ik ben bizar slecht in puzzelspellen, maar TR is toch altijd leuk om te spelen. Al is het dan maar met een guide erbij :+

Op een of andere manier zie ik nooit 'wat er mogelijk is'. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Precies, heb ik ook. Komt een beetje door die steriele omgevingen, waardoor je echt veel moet proberen om te zien of je iets kan bewegen. "kan ik hier op duwen? Nee, kan ik hier aan trekken? Ook niet... zucht"

Weet je nog zoals je vroeger, in the old days ;) , op sommige console platformers echt elk hoekje en muurtje ging onderzoeken en overal opspringen of tegenlopen om te zien of er iets gebeurde? Zoiets dus.

Vooral als je de oplossing niet echt ziet begin je echt overal aan te hangen en te kruipen.

En dan zijn de controls vaak nog eens zo cluncky dat je zelf doospringt of valt, terwijl je vanalles aan het onderzoeken bent.

Nu moet ik wel zeggen, ik heb filmpjes van underworld gezien, en ik ben er heel wat positiever over (ik zou hem hoe dan ook spelen, nostalgie ;) ). In sommige levels zit één constant gevaar (bvb die octopus in de grot) wat de 'flow' ten goede komt. Het is nu vaak ook duidelijker waar naar toe en de omgeving 'leeft' meer.

Gametrailers: Tomb Raider Underworld - beneath the surface: your surroundings Zeker kijken!!
Make the environments interact with the player. We don't want the environments to just be this big dead empty space that you're in. We want the environments to be part of the challenge and part of the reward of what you're doing in the game.

In this game we wanted to stray away from the linear path.

You can move objects through the world (grapple)
Gametrailers: Tomb Raider Underworld - beneath the surface: vision

Veel nadruk op een totaal andere gameplay, een visie over hoe lara in de game moet staan, it's not only a gamemechanic, you're lara in that world'

Dát heb ik graag! Wanneer er op die manier nagedacht wordt over de game, dat VOEL je er ook gewoon aan als je speelt. Conceptueel ontwerp is zo belangrijk. Dit zou echt wel eens de lara game kunnen worden 'to rule all TR games'. Lara zoals die altijd al had moeten zijn en zoals ik de game altijd al had verwacht. Eén van de weinige TR die ik van begin tot einde helemaal met plezier zal spelen.

Gametrailers: Tomb Raider Underworld - Developer Walkthrough: Kraken

Geen quicktime events meer, maar gebeurtenissen waar je zélf nog in een fractie van een moment kan reageren, maar je moet wel zelf de actie uitvoeren en niet wachten op 'druk knop x in'.

Dit ziet er goed uit!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 14-11-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Tombraider 2 gevoel is terug O+ dat kwam zodra ik in de onderwater tempel was! Je begint in Lara's huis, die staat in vuur en vlammen. Wat mij opviel is de beweging van haar als ze ergens land of als het vuur te warm is, erg mooi gedaan! Daarna ga je dus naar een oude ruïne op de vloer van de Middellandse Zee..

hier n screen (later meer..):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.wagenaar/twe/tombraider_screen041.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rudyman85 op 16-11-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb zojuist ook een voorproefje gehad maar ik vraag me af op welke resolutie en settings dit spel gedraaid wordt. Heb zelf een 7800gtx, 2,66 dual core met laatste nvidia drivers maar wat ik ook doe schokt het spel. De demo liep soepel en dit is niet te doen!

Enig idee wat ik na zou kunnen kijken om het spel wel strak te krijgen, want zonde is het wel als dit het uiteindelijke spel wordt over een paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 16:39
Heb hem vandaag gespeeld (en nee, ik gebruik geen zwakke termen als voorproefjes etc., wees aub dan gewoon eerlijk en geef het toe...) En bij mij draait die gewoon hetzelfde als de demo. Enige wat me opviel was dat bij de eerste echte missie, onderwater, mijn gpufan soms een beetje doorsloeg, en dan voor 1 a 2 seconden op 100%(?) te draaien. Verder geen haperingen ofzo. Ziet der verder erg netjes uit, maar dat hadden we al gemerkt bij de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe zie je hoeveel rounds je nog hebt?

Got it! Inventory :)

spoiler:
WTF verschrokken met dat tentakel

[ Voor 52% gewijzigd door Snake op 16-11-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Yes, Lara is back! Ik vind hem nog beter spelen dan Legend. De graphics zijn duidelijk stukken beter, de besturing is goed, de camera is goed. Haar borsten zijn groter ;) Het menu is erg vlot (wat je van sommige games niet kan zeggen :X) en die onderwater sonar is een cool gadget.

Resolutie is 1680x1050, met 4x AA. Geen haperingen, het loopt hier allemaal erg vlot. Alleen is het hele game in het Nederlands, heb ik dat nu over het hoofd gezien tijdens de installatie?
Snake schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:30:
spoiler:
WTF verschrokken met dat tentakel
Hier ook :+

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 17-11-2008 01:10 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 10:49
haha jullie ook al je rot geschrokken bij dat stukje :)

Maar weet iemand hier zo wat gooien is .. want ik kan het nergens terug vinden. :( PC versie dan he

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Idd, ik schrok wel maar had al wat beelden gezien van dat stukje, wist dat het er aan zat te komen.

ik draai TR:U op 1280x1024 16 x AA-Q alles aan.
Draait als een trein! Mag ook wel net een nieuw systeem gekocht :).

Vanavond verder spelen, ben best positief over Tombraider Underworld!

[ Voor 34% gewijzigd door rudyman85 op 17-11-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

M.I.G. schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:01:
Ik heb zojuist ook een voorproefje gehad maar ik vraag me af op welke resolutie en settings dit spel gedraaid wordt. Heb zelf een 7800gtx, 2,66 dual core met laatste nvidia drivers maar wat ik ook doe schokt het spel. De demo liep soepel en dit is niet te doen!

Enig idee wat ik na zou kunnen kijken om het spel wel strak te krijgen, want zonde is het wel als dit het uiteindelijke spel wordt over een paar dagen...
Als ik zo hierboven lees dan is er wat aan de hand met me systeem. Juist afgelopen weekend versch XP erop, nieuwste bios PB5 etc. erop, nieuwste nvidia. Want als ik het zo lees ook qua specs dan moet mijn systeem het makkelijk kunnen. Want helaas schrok ik dus van dat <piieeeep> ding juist niet want bij mij was het schok, iets in beeld, huh wat is dat, schok schok en ik was er al voorbij :S

Maar ziet er tof uit het spel. Als ik um goed draaiend krijg dan gaat ie van voorproefje --> winkel --> collectie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 16:09
M.I.G. schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:05:
[...]

Als ik zo hierboven lees dan is er wat aan de hand met me systeem. Juist afgelopen weekend versch XP erop, nieuwste bios PB5 etc. erop, nieuwste nvidia. Want als ik het zo lees ook qua specs dan moet mijn systeem het makkelijk kunnen. Want helaas schrok ik dus van dat <piieeeep> ding juist niet want bij mij was het schok, iets in beeld, huh wat is dat, schok schok en ik was er al voorbij :S

Maar ziet er tof uit het spel. Als ik um goed draaiend krijg dan gaat ie van voorproefje --> winkel --> collectie ;-)
leuk spel! draait lekker hier... maar had wel toen ik die grote octopus had verslagen dat ineens het spel heel langzaam ging als ik naar het water keek.. AA uitgedaan en toen liep ie weer goed...

ziet er verder top uit! en lekkere gameplay 8)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Ewivis schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:52:
[...]

leuk spel! draait lekker hier... maar had wel toen ik die grote octopus had verslagen dat ineens het spel heel langzaam ging als ik naar het water keek.. AA uitgedaan en toen liep ie weer goed...

ziet er verder top uit! en lekkere gameplay 8)
Hoe geraak je verder aan de deur.. als je de hendels ervan hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Willen jullie alsjeblieft voorzichtig zijn met spoilers? Zeker op dit moment zijn er nog veel mensen op zoek naar algemene ervaringen met het spel, zonder daarbij te lezen hoe het verhaal loopt en wat ze tegen kunnen komen.

Binnenkort komt bij mij de Wii versie en dan gaan we eens kijken hoe dat speelt. Ik hoop dat het lekker gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

't Is trouwens een kraken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hmm lekker sfeertje wel, Underworld. De muziek draagt ook veel bij. Toch één van de betere games voor 2008, maar je moet ervan houden.

spoiler:
Opletten van die kwallen, ze doen je wat

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

all killer schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:06:
Heb hem vandaag gespeeld (en nee, ik gebruik geen zwakke termen als voorproefjes etc., wees aub dan gewoon eerlijk en geef het toe...)
Dus je geeft toe dat je mij nog geld schuldig bent? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anoniem: 162692 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:17:
[...]

Hoe geraak je verder aan de deur.. als je de hendels ervan hebt gedaan?
kan je op tweakers PM-en? want je moet me even uitleggen welke deur je bedoeld... en wil niet alles spoileren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met deze knop: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif, maar jij en de persoon die je wilt PM'en moeten het wel aan hebben staan... Je kunt ook gewoon een [spoiler] tag gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
.oisyn schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:51:
[...]

Dus je geeft toe dat je mij nog geld schuldig bent? :Y)
Geen paniek, we (ik iig) koop sowieso zodra hij in de winkel ligt :> Net zoals de vorige delen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
lol...ik had al geen idee waar ze et over hadden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ewivis schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:54:
[...]

kan je op tweakers PM-en? want je moet me even uitleggen welke deur je bedoeld... en wil niet alles spoileren ;)
spoiler:
Het is al opgelost.. het was blijkbaar een bug ingame.
Ik heb een nieuwe game gestart en nu gaat de deur met de switch gewoon open..
Zit nu btw aan die aziatische eilanden..!

Damn ik verschrok mij een ongeluk toen de octupus "kraker" voor mij heen kwam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

zee monster van pirates of the caribbean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anoniem: 162692 schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:38:
[...]

spoiler:
Het is al opgelost.. het was blijkbaar een bug ingame.
Ik heb een nieuwe game gestart en nu gaat de deur met de switch gewoon open..
Zit nu btw aan die aziatische eilanden..!

Damn ik verschrok mij een ongeluk toen de octupus "kraker" voor mij heen kwam :D
haha, ik ook man! en degene die met mij meekeek ook... zitten helaas wel weinig van dit soort schrikmomenten in... jammergenoeg :) had van mij wel gemogen, alhoewel het niet de overhand moet krijgen natuurlijk.. vanavond weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 218213 schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:39:
[...]

zee monster van pirates of the caribbean :)
Ja daar kwam ie ook in voor ja. 't Is verder gewoon Noorse folklore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 10:49
Had je ook kunnen lezen in je PDA :)
Ook in het verhaal van Julles Vernes komt hij ook in voor

maar weet iemand al hoe je die dozen moet gooien ?

PC knoppen kan er niets over vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 17-11-2008 16:36 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PC knoppen? Dit moet toch echt een crime zijn om met een toetsenbord te spelen.

Doe jezelf een plezier en ga een dual analog game-pad halen. Je hebt er al die goed genoeg zijn vanaf 20-25 euro, en die ms gamepad kost ook een aanvaardbare 45 euro. En volgens mij ondersteunen de moderne games allemaal de ms gamepad als standaard gamepad. (dus dat er ook in de UI de kleuren en letters gebruikt worden van bvb de face buttons van die controller)

En als de game een beetje fatsoenlijk geprogrammeerd is kan je om het even welke HID (plug and play) er aan hangen en zelf de buttons mappen. (wat bvb in the godfather niet kon, geen support voor de simpelste plug and play controllers :( )

Wel zou het handig als je ergens online een schema'tje kon vinden van de originele button layout zoals de devs het bedoeld hebben. Want met een simpele controller zijn de ID's van elke button soms verschillend, dus dan klopt de handig bedachte oorspronkelijke layout niet meer (button 0,1,2 of button 1,2,3, en de volgorde van tellen)

Ik wil de game echt spelen :( maar dat kan m'n pc nu echt niet meer aan. Legend ging nog wel (7600GT) maar deze game zal te hoog gegrepen zijn. Upgraden zit er niet meteen in, dat zou rond feb-maart moeten zijn. Dan maar wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 27-05 19:01
Ik snap het niet, bij mij draait het niet..... schok schok schok
p5kpl moederbord, dual core 2,53ghz , 2 gb ram, 7600 gt , windows xp, nieuwste drivers
niet een topsysteem misschien maar moet niet zo schokkerig lopen lijkt me?

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 17-11-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ligt ook aan de resolutie en de instellingen heh...
1920x1200 met 32x AA zal die niet trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 131051 schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:05:
PC knoppen? Dit moet toch echt een crime zijn om met een toetsenbord te spelen.

Doe jezelf een plezier en ga een dual analog game-pad halen. Je hebt er al die goed genoeg zijn vanaf 20-25 euro, en die ms gamepad kost ook een aanvaardbare 45 euro. En volgens mij ondersteunen de moderne games allemaal de ms gamepad als standaard gamepad. (dus dat er ook in de UI de kleuren en letters gebruikt worden van bvb de face buttons van die controller)

En als de game een beetje fatsoenlijk geprogrammeerd is kan je om het even welke HID (plug and play) er aan hangen en zelf de buttons mappen. (wat bvb in the godfather niet kon, geen support voor de simpelste plug and play controllers :( )

Wel zou het handig als je ergens online een schema'tje kon vinden van de originele button layout zoals de devs het bedoeld hebben. Want met een simpele controller zijn de ID's van elke button soms verschillend, dus dan klopt de handig bedachte oorspronkelijke layout niet meer (button 0,1,2 of button 1,2,3, en de volgorde van tellen)

Ik wil de game echt spelen :( maar dat kan m'n pc nu echt niet meer aan. Legend ging nog wel (7600GT) maar deze game zal te hoog gegrepen zijn. Upgraden zit er niet meteen in, dat zou rond feb-maart moeten zijn. Dan maar wachten :(
Ik game al 10 jaar met een toetsenbord en dat werkt gewoonweg perfect, ook met TR.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Harribo schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:18:
Ik snap het niet, bij mij draait het niet..... schok schok schok
p5kpl moederbord, dual core 2,53ghz , 2 gb ram, 7600 gt , windows xp, nieuwste drivers
niet een topsysteem misschien maar moet niet zo schokkerig lopen lijkt me?
Tja, blame nVidia met hun irritante shader recompilations in de drivers bij elke verandering van renderstate, waar TR extra veel last van heeft wegens de lange shaders. Dit is alleen bij de GF 6 en 7 serie het geval. Je hardware kan het op zich wel aan, maar de drivers gooien roet in het eten. Wellicht dat dit in de toekomst opgelost kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 17-11-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
.oisyn schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:40:
[...]

Tja, blame nVidia met hun irritante shader recompilations in de drivers bij elke verandering van renderstate, waar TR extra veel last van heeft wegens de lange shaders. Dit is alleen bij de GF 6 en 7 serie het geval. Je hardware kan het op zich wel aan, maar de drivers gooien roet in het eten. Wellicht dat dit in de toekomst opgelost kan worden.
Zoiets had ik ook al gelezen. Dat was bij het geval bij een bepaalde versie van de nvidia drivers, maar ik heb een nieuwere versie al, alleen denk niet dat het daarbij al is opgelost.
Heb hem nu medium/1024x768/2xaa en de bovenste 4 opties uit staan. Schaduw heb ik uitgezet, dat scheelde ook wel wat. Leer er vooralsnog wel even mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FNGRDED5YaL4n64BmaZ7giPT/thumb.png

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Dude ;) daar keek ik naar toen ik 12 was :)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Donnie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:01:
Ach :P Mag toch beetje genieten e :P

Vind het echt wel leuk spelletje :) Camera doet soms wat moeilijk maar tis zeker geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Donnie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:01:
Dan hoop ik voor je dat je nog vrij jong bent, want toen ik 16 was (11 jaar geleden) bestond haar kont uit welgeteld 4 polygonen :P

BTW, TR:U commercial met cliché trailer-voice: http://www.youtube.com:80/watch?v=dytw5x8KCis :)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 18-11-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spoiler:
ik zit vast bij die aziatische eilanden, als je daar aan het stuk komt met die groten stenen buddha of het trekt er allesinds op, dat je zijn arm moet laten zakken.. De ene kant lukt, dan schuif ik die doos eronder zodat de arm naar beneden blijft? Endan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
spoiler:
Ik zit daar nu ook. Met die lightbeams? ik heb 1 kant geactiveerd en daar gaat een lightbeam naar beneden toe... moet alleen aan de andere kant zien te komen.. geen idee hoe ik daar kom... ben al paar keer helemaal terug gegaan etc... iemand idee? moet je via touwtje (Q) naar beneden? en dan iets verplaatsen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ewivis schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:00:
[...]

spoiler:
Ik zit daar nu ook. Met die lightbeams? ik heb 1 kant geactiveerd en daar gaat een lightbeam naar beneden toe... moet alleen aan de andere kant zien te komen.. geen idee hoe ik daar kom... ben al paar keer helemaal terug gegaan etc... iemand idee? moet je via touwtje (Q) naar beneden? en dan iets verplaatsen ofzo?
spoiler:
Als je beneden staat, bij de beelden die je kan verplaatsen. Dan kun je voor de andere kant een opening naar binnen. Aan de andere kant van die beelden zegmaar. De acties moet je gewoon aan de andere kant herhalen. Steen/spiegel zoeken, in de bovenste budda handen doen. Daarna de beweegbare beelden goed zetten

:)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
SideSwipe schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:17:
[...]

spoiler:
Als je beneden staat, bij de beelden die je kan verplaatsen. Dan kun je voor de andere kant een opening naar binnen. Aan de andere kant van die beelden zegmaar. De acties moet je gewoon aan de andere kant herhalen. Steen/spiegel zoeken, in de bovenste budda handen doen. Daarna de beweegbare beelden goed zetten

:)
spoiler:
Dus ik moet eerst naar beneden toe? en dan via een opening weer verder? ik ben daar toch al geweest?En ik kan volgens mij maar bij 1 toren naar binnen, de andere is afgesloten met stenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ewivis schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:20:
[...]

spoiler:
Dus ik moet eerst naar beneden toe? en dan via een opening weer verder? ik ben daar toch al geweest?En ik kan volgens mij maar bij 1 toren naar binnen, de andere is afgesloten met stenen?
spoiler:
huh? hoe krijg jij die sunbeam in zijn hand?
Het klopt toch dat je die blok onder dat platform moet schuiven zodat het niet naar beneden kan gaan enzo de buddha arm naar beneden blijft staan? Hoe krijg jij er dan licht op? Hoe plaats je de beelden.. snap er echt geen drol van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
[quote]Anoniem: 162692 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:34:
[...]

spoiler:
Je moet in de andere kamer van die spiegels halen van een gouden artifact ofzo... en die moet je omzetten, kom je in die kamer terrecht met dat grote beelden met die armen enzo. Ga je op zo'n weegschaal ding staan, blijf je opstaan totdat hij naar beneden is gegaan en dan beweegt die arm naar beneden. Kan ej ernaartoe lopen je doet die spiegel erin en dan weer naar die weegschaal, en ga je op de andere kant staan. arm gaat weer omhoog en er komt een lightbeam uit... en dan nog de andere kant en wat beelden verplaatsen blijkbaar op de grond? geen idee wat er daarna gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:11

WoutF

Hoofdredacteur
Wat zit deze game weer lekker in elkaar zeg. _/-\o_
Natuurlijk zijn er altijd dingen aan te merken (clipping, animaties die blijven hangen, animaties die niet goed overlopen) maar het doet eigenlijk weinig af aan de gameplay ervaring. Alleen een beetje jammer dat bij mij alle cutscenes na korte tijd 'vastlopen'. Het geluid komt in een loop terecht en het beeld freezed. Gelukkig reageert de game nog wel en kan ik de cutscene skippen. Nu mis ik alleen wel het gros van het verhaal .

Maar hulde aan .oisyn en zijn vriendjes voor hun werk. De game ziet er super uit en draai hier constant @ 60fps _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door WoutF op 18-11-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:18:
[...]

Dan hoop ik voor je dat je nog vrij jong bent, want toen ik 16 was (11 jaar geleden) bestond haar kont uit welgeteld 4 polygonen :P

BTW, TR:U commercial met cliché trailer-voice: http://www.youtube.com:80/watch?v=dytw5x8KCis :)
Mooi, maar dan vind ik deze toch heel wat beter, met die muziek op gemonteerd. Klinkt heel dramatisch en ernstig :)
Gametrailers: TRU exlusive launch trailer
Staat terecht in GT top 20 media. :)

Oisyn, heb je ervaring met de ps3 versie? Heb je ze side by side gezien? En hoe loopt het?

Ik weet dat je lichtjes 360 biased bent (dat mag, je weet er immers meer van dan die dan ook hier, dus dat zal dan wel terecht zijn) maar is de 'port' naar de ps3 geslaagd? Framerate ed...

Ik heb twee opties, binnenkort koop ik een ps3, en dan kan het misschien daarop, ofwel wachten tot de pc upgrade, maar daar heb ik geen idee van wanneer dat zal gebeuren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 17:56
Ik speel Tara Lompraider met de Logitech Rumblepad II maar krijg het niet voor elkaar om de camera te centreren.
Bij de knoppenlayout staat wel 'camera' maar op welke knop ik hem ook zet, er gebeurt niks als ik er op druk.
Als ik dus nu met Lara naar me toe loop dan blijft de camera voor haar gezicht hangen zeg maar??
Je moet toch gewoon de camera kunnen centreren?

-edit-

Die camera optie die ik bedoel is de verrekijker :P
Geen optie dus om de camera te centreren??

-edit 2-

Wel eventjes Z-as draaiing aanzetten, dan werkt het wel. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door coob op 18-11-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 23:50
spoiler: title
Is er al iemand in die ondergrondse maya tempel in de grote kamer? Zit daar vast, moet de gele steen uit een zijkamer halen, moet naar de ingang klimmen maar weet niet hoe

Prachtig spel trouwens!

spoiler: title
Edit: Laat maar, is gelukt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cota op 22-11-2008 17:32 ]

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:17:
[...]

Mooi, maar dan vind ik deze toch heel wat beter, met die muziek op gemonteerd. Klinkt heel dramatisch en ernstig :)
Gametrailers: TRU exlusive launch trailer
Staat terecht in GT top 20 media. :)
Die heb ik ook gezien ja, ik vind Lamb er niet echt bij passen moet ik zeggen...
Oisyn, heb je ervaring met de ps3 versie? Heb je ze side by side gezien? En hoe loopt het?

Ik weet dat je lichtjes 360 biased bent (dat mag, je weet er immers meer van dan die dan ook hier, dus dat zal dan wel terecht zijn) maar is de 'port' naar de ps3 geslaagd? Framerate ed...
De 360 en PS3 versies zijn vrij identiek. Volgens mij loopt de 360 wel het meest stabiel 30 FPS, maar de PS3 versie doet zeker niet onder voor de 360 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247937

Heeft iemand de PlayStation 3-versie al ergens zien liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
ik speel de PC versie en dat draait iig als een tierelier! het water is vooral mooi!!

spoiler:
ben nu bij de ondergrondse grafkamer onder het graf van lara croft haar pa... is er al iemand daar voorbij?

• Harribo
ik zie geen updates meer van dit topic?

tombraider draait nu "aardig" bij mij.

spec:
win xp sp3
dual core 2,5 ghz
xfx 7600 gt
2 gb ram

instellingen:
1024x768
no AA
schaduw uit en volumetrisch effecten uit

het is nu speelbaar vind ik

[ Voor 73% gewijzigd door Harribo op 20-11-2008 13:05 ]

• rudyman85
ben nu bij het demo level O+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
1680x1050 met 4x AA, draait heel vlot (HD4850).

Gisteren een dikke octopussy gemold, wat een beest zeg. Inmiddels aangekomen in Thailand.

March of the Eagles

Pagina: 1 2 3 Laatste