Aight, dat wist ik niet... excuses... mij hoor je hier niet meer over...jasjenl schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:24:
Nog ter aanvulling op de 'actie' van elmarkou:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86833.0
Er zit inderdaad een dwarslatje en mijn TV staat echt bijna tegen de muur aan, ongeveer op het dwarslatje dus. Toch maar is even kijken of hij waterpas is, misschien dat hij toch sterk doorbuigt in het midden, dus aan de voorkant van de poot ofzo. Misschien is de plan zelf wel krom. Heb hier toch allemaal goed op gelet bij het maken van de plank aan de muur maar ik zal het vanavond is nakijken!Ferry34 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:44:
[...]
De plank moet natuurlijk waterpas staan. Hij kan het beste de tv ff op de grond zetten om te kijken hoe het dan is. Doorbuigen lijkt mij nogal sterk, aangezien er een dwarslatje aan het begin zit.
[...]
Volgens mij doet de optical maximaal 2.0 stereoAnoniem: 188147 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:09:
[...]
Ik ben erg benieuwd of bij "Yes Man" ook de 5.1/dts via de optical out getransporteerd wordt naar je receiver. Of dat het maar 2.1 sound was......
Misschien kun je dit testen als je hem binnen hebt, ben erg benieuwd namelijk. De handleiding is er een btje vaag over.
Niet alleen wat ik mooi vind, ik wil ook graag weten wat ze kunnen, wat de mogelijkheden zijn.Ferry34 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:44:
[...]
Het verschil tussen een lcd met conventionele backlight en eentje met leds is nogal fors. Test dit maar s in de winkel.
Pas op, want Samsung heeft nu ook tv's met edge lite leds en dus zonder local dimming. Deze missen het hele voordeel van het local dimming en dat doet de beeldkwaliteit geen goed.
Gewoon ff in de winkel kijken dus, het gaat immers wat jij mooi vindt.
Misschien sta ik zo wel naar een scherm te kijken in de winkel en denk ik "dat ziet er leuk uit", maar blijkt dat het niet kan wat ik zou willen (bijvoorbeeld)....
Als je naar auto's gaat kijken wil je ook graag weten wat de opties zin voor je alleen naar uiterlijk en voorkomen gaat kijken...
Anoniem: 248444
Weet iemand waar de 32" B650 met rode tint voor een schappelijke prijs te krijgen is? Ik kom alleen maar de grijze versie tegen.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Anoniem: 49736
Weet iemand hoe ik DNIe kan aanzetten op mn 656 
ah, je kan het blijkbaar in filmmodus niet aanzetten, raar hoor...
ah, je kan het blijkbaar in filmmodus niet aanzetten, raar hoor...
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 49736 op 03-04-2009 23:42 ]
Als ik een auto ga kopen, dan maak ik een proefrit.Olgeros schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:01:
[...]
Niet alleen wat ik mooi vind, ik wil ook graag weten wat ze kunnen, wat de mogelijkheden zijn.
Misschien sta ik zo wel naar een scherm te kijken in de winkel en denk ik "dat ziet er leuk uit", maar blijkt dat het niet kan wat ik zou willen (bijvoorbeeld)....
Als je naar auto's gaat kijken wil je ook graag weten wat de opties zin voor je alleen naar uiterlijk en voorkomen gaat kijken...
Als ik een hdtv ga kopen, dan neem ik mn xbox en ps3 mee en ga ik gamen en films kijken en verander ik de beeldinstellingen van een tv. (Kijken naar een tv zonder iets te doen heeft geen zin)
Dan let ik vooral op zwartweergave, kleurweergave, details in het zwart, motion resolution, beeldhandling (loopt het soepel), zitten er genoeg aansluitingen op voor wat ik wil (in mijn geval niet van belang, ik heb een receiver) en ga ik kijken hoe digitale tv eruit ziet.
Ligt er gewoon aan wat je precies wilt doen. Wil jij ook films streamen vanaf je pc door je netwerk (ikzelf niet, ik download geen films en mn pc hangt al direct aan mn tv).
Vind jij de speakers belangrijk? (ik alweer niet, die gebruik ik niet). Is voor jou de kijkhoek belangrijk (bij mij niet relevant).
Het is gewoon heel moeilijk om voor een ander een tv aan te wijzen. Kijk vooral zelf hoe je de verschillen ervaart tussen plasma, lcd en lcd met led backlights.
Yeah wright! Verdiep je eerst eens in wat een ISF callibratie precies inhoudt en wat er allemaal bij komt kijken eer je dit soort onzin uitkraamt....Poffertjesporem schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:49:
[...]
Persoonlijk vind ik je al niet goed wijs dat je 200 euro hebt uitgegeven voor een calibratie. Daar koop je bijna zelf een calibratieapparaat voor!
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Helemaal waar. Mensen denken dat het afspelen van een calibratie of het gebruiken van zo'n lichtmeter voldoende is om zonder beperking van enige kennis, een hdtv perfect af te stellen.
De meeste gaan dan niet eens het service-menu in, veranderen de sharpness en contrast en hebben het dan op forums over "op mijn gecalibreerde tv" etc
Het gebruik van instel dvd's is natuurlijk absoluut een goed middel om je tv in te stellen, maar een isf calibratie is andere koek.
Dit moet heel precies gebeuren, anders komt dit de beeldkwaliteit niet ten goede.
De €200 van de calibratie was voor mij erg goed besteed. Ik ben nog geen hdtv tegengekomen die aan dit beeld kan tippen. Je haalt gewoon het maximale uit een tv.
De meeste gaan dan niet eens het service-menu in, veranderen de sharpness en contrast en hebben het dan op forums over "op mijn gecalibreerde tv" etc

Het gebruik van instel dvd's is natuurlijk absoluut een goed middel om je tv in te stellen, maar een isf calibratie is andere koek.
Dit moet heel precies gebeuren, anders komt dit de beeldkwaliteit niet ten goede.
De €200 van de calibratie was voor mij erg goed besteed. Ik ben nog geen hdtv tegengekomen die aan dit beeld kan tippen. Je haalt gewoon het maximale uit een tv.
Hoezo geen ondertiteling, en hoezo werkte het niet?spanx schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:49:
*=waar mijn eigen HTPC moeite had ik had:
- óf DXVA zonder ondertiteling (HD4350) (werkt niet onder XP/Vista)
- óf geen DXVA MET ondertiteling (trok hij niet omdat er een X2 3800+ in zit)
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
in vista of xp KAN het gewoonweg niet.... (ten minste dat hoor/zie ik overal)
heeft iets te maken met hw acceleratie en sub overlay...
de B650 deed het perfect.
dxva + subtitles google maar...
Heb het echt maar 1 x werkend gekregen maar kon het daarna niet meer nabootsen
Mijn media-center die een wat langzamere proc heeft (3800+ X2) trekt het niet als ik perse ondertiteling wil...
@ Nidworkx : zie mijn andere post, ik heb nog geen goede versterker
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1344502
greetz (kanniewachten op mijn juweeltje)
weet iemand al meer of de feature via het netwerk alle films afspelen ooit mogelijk word? (niet voldoenend aan DLNA) Ik heb wel al een NAS (CH3SNAS) met upnp (DNLA) maar denk niet dat dat gaat werken...
Mijn media-center die een wat langzamere proc heeft (3800+ X2) trekt het niet als ik perse ondertiteling wil...
weet iemand al meer of de feature via het netwerk alle films afspelen ooit mogelijk word? (niet voldoenend aan DLNA) Ik heb wel al een NAS (CH3SNAS) met upnp (DNLA) maar denk niet dat dat gaat werken...
[ Voor 36% gewijzigd door spanx op 04-04-2009 20:12 ]
Damn it's good 2b a Tweaker!
Kan prima onder Vista met Media Player Classic Home Cinema met Custom EVR renderer en de internal decoder.spanx schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:07:
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Sinds vanmiddag heb ik ook een Samsung UE40B7020 thuis staan. Ik heb al de nodige settings aangepast, want uit de doos ziet het er echt niet uit. Maar met de meeste settings een stuk teruggedraaid of helemaal uitgezet ziet het er al een stuk acceptabeler uit. De kijkhoek blijft matig naar mijn mening, zwartwaardes zijn redelijk, wat me alleen wel opvalt is dat er toch nog iets wat lijkt op een soort dynamische contrastinstelling actief blijft, ondanks dat ik alles wat daar mee te maken heeft uitgezet heb. Als het beeld namelijk bijna helemaal zwart wordt en je bijv. alleen nog maar een zender logo in beeld heb, zie je dat het hele beeld kunstmatig donker wordt gemaakt, want dat zenderlogo dimt dan een heel stuk. Zodra er weer wat in beeld komt, zie je het logo weer helder worden. Iemand enig idee welke setting hier nog voor verantwoordelijk zou kunnen zijn? Zoals gezegd: dingen als dynamisch contrast heb ik al uit staan.
Anoniem: 281564
Onder XP is HD met DXVA & ondertitels een drama. Ik ben twee weken met de ASUS AH3450 aan het testen geweest met diverse programma's. Het enige programma dat HD zonder noemenswaardige processorbelasting afspeelt is Cyberlinks PowerDVD. Nadeel van dit programma is dat mkv's niet ondersteund worden. Alleen BluRay of .ts bestanden. Ondertitels worden bij deze laatste dan weer niet meegenomen. Dan moet je de mkv's met tsMuxer omzetten naar BluRay. Let wel op. Versie acht van PowerDVD ondersteunt virtuele DVD/BluRay-drives, versie 9 niet! Zo ben ik wel even bezig geweest.spanx schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:07:
Onder Vista daarentegen werkt Media Player Classic Home Cinema uitstekend, ook met ondertitels. Wel even EVR als overlay instellen.
Ben ook erg benieuwd. Ik was al bijna naar Naarden gereden om bij de Plasma-nogwat een Samsung LE37B650 te scoren. Juist hier kwam ik tegen dat de digitale audio-output alleen 2.1 uitspuugt. Dat kan gewoon niet waar zijn. Waar heb je dan SP/DIF voor? Hoe sluit ik dan mijn DVD speler aan op mijn receiver? Wat voor zin heeft dan Medi@2.0 met de ingebouwde media player. Als je daar een film op loslaat dan moet er toch DTS of op zijn minst DD uit de machine komen? Zo, da's gezegd, hopelijk snel antwoord hiero.nidworkx schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:09:
Ik ben erg benieuwd of bij "Yes Man" ook de 5.1/dts via de optical out getransporteerd wordt naar je receiver. Of dat het maar 2.1 sound was......
Ik moet ff gokken, maar ik dacht dat dit smart-led heette bij Samsung. De speciale setting die voor absolute black zorgt wanneer er geen content wordt getoond.jasjenl schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:28:
Sinds vanmiddag heb ik ook een Samsung UE40B7020 thuis staan. Ik heb al de nodige settings aangepast, want uit de doos ziet het er echt niet uit. Maar met de meeste settings een stuk teruggedraaid of helemaal uitgezet ziet het er al een stuk acceptabeler uit. De kijkhoek blijft matig naar mijn mening, zwartwaardes zijn redelijk, wat me alleen wel opvalt is dat er toch nog iets wat lijkt op een soort dynamische contrastinstelling actief blijft, ondanks dat ik alles wat daar mee te maken heeft uitgezet heb. Als het beeld namelijk bijna helemaal zwart wordt en je bijv. alleen nog maar een zender logo in beeld heb, zie je dat het hele beeld kunstmatig donker wordt gemaakt, want dat zenderlogo dimt dan een heel stuk. Zodra er weer wat in beeld komt, zie je het logo weer helder worden. Iemand enig idee welke setting hier nog voor verantwoordelijk zou kunnen zijn? Zoals gezegd: dingen als dynamisch contrast heb ik al uit staan.
Je vindt de zwartweergave tegenvallen? Dat had ik niet verwacht, een andere Samsung werd getest op bijna Kuro niveau. (gevonden, zowel smart-led als test)
http://www.hdtvtest.co.uk...-le55a956-20081106134.htm
Hier staat ook dat ze die smart-led setting konden aan en uitzetten. Ik heb echter ook wel s gelezen dat die hele smart-led optie helemaal niet op de Europesche modellen zat, maar ik weet niet zeker of dat zo is en of dat bij jouw model is.
Aaaaarghhhh, Komop Tweakers, dit is helemaal niet wat ik vraag :-\Ferry34 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:04:
[...]
Als ik een auto ga kopen, dan maak ik een proefrit.
Als ik een hdtv ga kopen, dan neem ik mn xbox en ps3 mee en ga ik gamen en films kijken en verander ik de beeldinstellingen van een tv. (Kijken naar een tv zonder iets te doen heeft geen zin)
Dan let ik vooral op zwartweergave, kleurweergave, details in het zwart, motion resolution, beeldhandling (loopt het soepel), zitten er genoeg aansluitingen op voor wat ik wil (in mijn geval niet van belang, ik heb een receiver) en ga ik kijken hoe digitale tv eruit ziet.
Ligt er gewoon aan wat je precies wilt doen. Wil jij ook films streamen vanaf je pc door je netwerk (ikzelf niet, ik download geen films en mn pc hangt al direct aan mn tv).
Vind jij de speakers belangrijk? (ik alweer niet, die gebruik ik niet). Is voor jou de kijkhoek belangrijk (bij mij niet relevant).
Het is gewoon heel moeilijk om voor een ander een tv aan te wijzen. Kijk vooral zelf hoe je de verschillen ervaart tussen plasma, lcd en lcd met led backlights.
Ik vraag niemand om voor mij een keuze te maken, sterker, ik vraag helemaal geen advies of tips (nog niet tenminste). Ik wil voor ik ga kijken hoe de beelden zijn me eerst verdiepen in wat de specs zijn.
Voorbeeld:
* DNLA vind ik een erg interessante optie die ik misschien wel wil. Dan is het onzin om te gaan kijken naar modellen die het niet hebben en kan ik mijn keuze al beperken.
* Ik wil FULL HD, dan is het handig als ik vantevoren al weet welke modellen NIET Full HD zijn.
En zo zou ik graag overzichtelijk willen hebben welke modellen welke opties en mogelijkheden hebben.
Ik vind het onzin om naar de Mediamarkt te gaan en daar naar 500 schermen te gaan kijken om er later achter te komen dat de 5 modellen die ik wel mooi vind niet bieden wat ik graag zou willen.
Ja natuurlijk is beeld erg belangrijk, maar dat is de volgende stap in de keuze....
Anyway.....
Gisteren toch maar naar Mediamarkt geweest om links en rechts wat te kijken naar beelden.
De 7xx en 8xx serie zien er wel erg gaaf uit, maar ik lees hier ook over modellen uit andere series waar men erg tevreden over is. Ik wil de specs eerst vergelijken voor ik serieus verder ga kijken...
PS:
Ik zou graag willen:
* Internetconnectiviteit
* Afspelen .MKV bestanden en andere
* Meedere HDMI aansluitingen
* Glas of coax aansluiting voor digitaal geluid
* Full HD
* Vloeiende beweging bij snelle bewegingen (duh, al was het maar voor Formule 1
* Diep zwart (duh)
* PC aansluiting
* 46"
* Geen verlichting aan achterkant (zaosl de Philips, al is het beeld wel erg fraai van de LED backlight van Philips)
* Mogelijkheid tot calibratie
* etc etc
Zoals je ziet is het dus wel degelijk zinnig om de keuze te gaan beperken door een overzicht te hebben van de mogelijkheden van de modellen en hun mogelijkheden....
104831
Zoals hierboven ergens te lezen is mijn LE46M86BD onherstelbaar en niet meer leverbaar, Nu heb ik een andere Tv gekregen namelijk de LE46A552
Allereerst wil ik niemand afzeiken of op z'n tenen trappen maar:
De LE46A552 heef een K&%$^T beeld vergeleken met de LE46M86
Het is een nieuwere TV en op papier heeft de A5** betere papieren als de M86 maar in de praktijk komt de A5** niet in de buurt van de M86, Er lijkt constant een waas over het beeld te zitten, heeft veel last van backlight bleeding in de hoeken. 1:1 pixel mapping is zeer beperkt/niet mogelijk.
De beeldverbeteraars doen niet wat ze beloven, namelijk het beeld vebeteren. vind goedkope schreeuwerige effectjes die snel vervelen, bedoel te verhullen dat het eigenlijk een zeer matig scherm is. Ik houdt helemaal niet van beeld verbeteraars had deze op de M86 ook altijd uitstaan.
Bij het contrast lijkt het meer dat Samsung steeds betere manieren vind om het contrast te meten. een TV die voorheen een ratio had van 1:15000 heeft nu met de nieuwe meet methode 1:30000.
Frapant vind ik ook dat er ook nergens over werkelijke contrast ratio's wordt gesproken.
1:1 pixel mapping was bij de M86 zonder problemen mogelijk. bij de A522 slecht zeer beperkt en mij is het nog niet echt gelukt om het echt 1:1 te krijgen. HDMI2 -> PC ik heb een test beeld bestaande uit verticale 1 pixel breede zwart/wit lijnen. Het lukt de A522 niet dit weer te geven.
1:1 is voor mij uitermate belangrijk omdat dit de enige manier is dat ik de TV gebruik via een HTPC
Ik ben accoord gegaan omdat de A552 de opvolger zou zijn van de M86, maar heb er nu flink spijt van en zou zo m'n M86 terug willen, dan maar wat minder contrast op papier.
Het beeld van de M86 was beschaafd en rusig, van de A552 zonder verbeteraars flets en bleeding en een waas erover, met verbeteraars schreewerig. conclusie: de A552 veel geschreeuw weinig wol, ik wil m'n M86 terug
Het is een nieuwere TV en op papier heeft de A5** betere papieren als de M86 maar in de praktijk komt de A5** niet in de buurt van de M86, Er lijkt constant een waas over het beeld te zitten, heeft veel last van backlight bleeding in de hoeken. 1:1 pixel mapping is zeer beperkt/niet mogelijk.
De beeldverbeteraars doen niet wat ze beloven, namelijk het beeld vebeteren. vind goedkope schreeuwerige effectjes die snel vervelen, bedoel te verhullen dat het eigenlijk een zeer matig scherm is. Ik houdt helemaal niet van beeld verbeteraars had deze op de M86 ook altijd uitstaan.
Bij het contrast lijkt het meer dat Samsung steeds betere manieren vind om het contrast te meten. een TV die voorheen een ratio had van 1:15000 heeft nu met de nieuwe meet methode 1:30000.
Frapant vind ik ook dat er ook nergens over werkelijke contrast ratio's wordt gesproken.
1:1 pixel mapping was bij de M86 zonder problemen mogelijk. bij de A522 slecht zeer beperkt en mij is het nog niet echt gelukt om het echt 1:1 te krijgen. HDMI2 -> PC ik heb een test beeld bestaande uit verticale 1 pixel breede zwart/wit lijnen. Het lukt de A522 niet dit weer te geven.
1:1 is voor mij uitermate belangrijk omdat dit de enige manier is dat ik de TV gebruik via een HTPC
Ik ben accoord gegaan omdat de A552 de opvolger zou zijn van de M86, maar heb er nu flink spijt van en zou zo m'n M86 terug willen, dan maar wat minder contrast op papier.
Het beeld van de M86 was beschaafd en rusig, van de A552 zonder verbeteraars flets en bleeding en een waas erover, met verbeteraars schreewerig. conclusie: de A552 veel geschreeuw weinig wol, ik wil m'n M86 terug
Let wel even op: deze tv heeft geen Smart LED, maar Edge LED. Smart LED had de mogelijkheid om lokaal de verlichting te dimmen, dat kan deze tv niet. Die tv waar jij naar verwijst had dat wel, dus die zal in dat opzicht waarschijnlijk beter zijn.Ferry34 schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:23:
[...]
Ik moet ff gokken, maar ik dacht dat dit smart-led heette bij Samsung. De speciale setting die voor absolute black zorgt wanneer er geen content wordt getoond.
Je vindt de zwartweergave tegenvallen? Dat had ik niet verwacht, een andere Samsung werd getest op bijna Kuro niveau. (gevonden, zowel smart-led als test)
http://www.hdtvtest.co.uk...-le55a956-20081106134.htm
Hier staat ook dat ze die smart-led setting konden aan en uitzetten. Ik heb echter ook wel s gelezen dat die hele smart-led optie helemaal niet op de Europesche modellen zat, maar ik weet niet zeker of dat zo is en of dat bij jouw model is.
Maar ben er inmiddels al achter waar dit 'geknipper' door komt, het is een setting die met het HDMI blacklevel te maken heeft. Die stond op 'laag' als ik die op 'normaal' zet, wordt het beeld niet meer lichter/donkerder. Alleen wordt het beeld dan overall een stuk lichter en heb ik het nog niet zelf voor elkaar gekregen met die instelling een afdoende blacklevel te krijgen. Maar goed, ik laat dat voorlopig wel even zo, binnenkort ga ik 'm toch nog een keer laten calibreren dus dan zal ik wel zien tot wat deze tv werkelijk in staat is.
Ik vind het lastig om boven water te halen of de nieuwe series (6xxx/7xxx/8xxx) ook ondersteuning bieden voor Digitenne. Vaak betekent DVB-T ondersteuning bij de productspecificaties alleen dat je de Free-to-air kanalen kunt ontvangen. Ik weet dat er sommige Samsung modellen zijn die ook inderdaad ondersteuning bieden voor de smartcard waar je gebruik van moet maken. Echter, zelfs al zou deze ondersteuning geboden worden, is het dan eigenlijk wel de moeite? Het lijkt me namelijk dat als je een lage kwaliteit stream op een dergelijk scherm weergeeft, de onoffenheden alleen maar meer opvallen...
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Je vraagt wel erg veel van ons, ik ga in ieder geval niet voor jou naar de winkel om die 500 tv's te bekijken maar ik zal je ff een handje helpen.Olgeros schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:28:
[...]
Aaaaarghhhh, Komop Tweakers, dit is helemaal niet wat ik vraag :-\
Ik vraag niemand om voor mij een keuze te maken, sterker, ik vraag helemaal geen advies of tips (nog niet tenminste). Ik wil voor ik ga kijken hoe de beelden zijn me eerst verdiepen in wat de specs zijn.
Voorbeeld:
* DNLA vind ik een erg interessante optie die ik misschien wel wil. Dan is het onzin om te gaan kijken naar modellen die het niet hebben en kan ik mijn keuze al beperken.
* Ik wil FULL HD, dan is het handig als ik vantevoren al weet welke modellen NIET Full HD zijn.
........
PS:
Ik zou graag willen:
* Internetconnectiviteit
* Afspelen .MKV bestanden en andere
* Meedere HDMI aansluitingen
* Glas of coax aansluiting voor digitaal geluid
* Full HD
* Vloeiende beweging bij snelle bewegingen (duh, al was het maar voor Formule 1)
* Diep zwart (duh)
* PC aansluiting
* 46"
* Geen verlichting aan achterkant (zaosl de Philips, al is het beeld wel erg fraai van de LED backlight van Philips)
* Mogelijkheid tot calibratie
* etc etc
Zoals je ziet is het dus wel degelijk zinnig om de keuze te gaan beperken door een overzicht te hebben van de mogelijkheden van de modellen en hun mogelijkheden....
Internetconnectiviteit - Bedoel je hiermee daadwerkelijk internetten op je tv? Anders bedoel je een ethernet-aansluiting. Philips, Sony en Samsung en steeds meer merken krijgen dit.
DLNA - Philips, Sony en Samsung hebben dit nu. Samsung heeft ook interactieve menu's en kan video streamen. De nieuwe serie van Sonykan dit ook en heeft applicast. Applicast, in hoeverre het nodig is. Natuurlijk geen mkv bestanden HD bestanden. Je bent best beperkt hierin.
Vloeiende bewegingen Kan je alleen zelf beoordelen
Diep zwart Kan je alleen zelf beoordelen
PC-aansluiting Zorg gewoon dat je genoeg hdmi heb en sluit m digitaal aan via hdmi.
Ambi-light Heeft alleen philips dus die valt misschien af, weet niet precies hoe het zit met de nieuwere modellen of ze ook fullHD, 100hz, 2ms zonder ambilight hebben.
Calibratie Dat kan je laten doen, sharp heeft zelf een ISF functie er in zitten waarmee je het scherm kan calibreren. Maar volgens mij doen de meeste het hier met zo'n spider ding.
Ik heb Digitenne, middels een CAM module en de Digitenne Smartcard, op een LE40A756. Werkt prima (de antenne moet nog wel extern gevoed worden, mind you!). Beeld is net wat beter dan als je het zou doen met externe decoder, mijns inziens.jbr schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:37:
Ik vind het lastig om boven water te halen of de nieuwe series (6xxx/7xxx/8xxx) ook ondersteuning bieden voor Digitenne. Vaak betekent DVB-T ondersteuning bij de productspecificaties alleen dat je de Free-to-air kanalen kunt ontvangen. Ik weet dat er sommige Samsung modellen zijn die ook inderdaad ondersteuning bieden voor de smartcard waar je gebruik van moet maken. Echter, zelfs al zou deze ondersteuning geboden worden, is het dan eigenlijk wel de moeite? Het lijkt me namelijk dat als je een lage kwaliteit stream op een dergelijk scherm weergeeft, de onoffenheden alleen maar meer opvallen...
Ook de EPG van Samsung zelf is mooier en beter dan die van de Samsung Decoder van KPN vind ik.
/net de firmware 1012 geinstalleerd
Ik heb nou sinds een week de LE37A556 en ben nog steeds tevreden. Vraag me alleen af of jullie misschien wat tweaks of perfecte settings hebben gevonden om te gamen op deze TV?
Heb zelf al het een en ander geprobeerd maar ik heb er vaak last van dat als ik in een game op een donkere plek sta ik bijna niks waar kan nemen wat ik met mijn oude tv wel kon
Heb zelf al het een en ander geprobeerd maar ik heb er vaak last van dat als ik in een game op een donkere plek sta ik bijna niks waar kan nemen wat ik met mijn oude tv wel kon

Ik vraag volgens mij helemaal niet veelNeefdave schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:42:
[...]
Je vraagt wel erg veel van ons, ik ga in ieder geval niet voor jou naar de winkel om die 500 tv's te bekijken maar ik zal je ff een handje helpen.
Ik vraag alleen of iemand een website weet waar de verschillen tussen de modellen van Samsung LCD schermen overzichtelijk staan....
Mijn "lijstje" was alleen illustratief bedoeld, en zijn voor mij persoonlijk belangrijk. Ik verwacht helemaal niet dat jullie mij een geschikt type aan kunnen wijzen, ik HOOP alleen dat iemand een website weet waar de specs overzichtelijk gepresenteerd worden. De specs tussen de verschillende LCD schermen van Samsung dus
PS: "spider ding"? Wat voor apparaat bedoel je daarmee?
[ Voor 3% gewijzigd door Olgeros op 05-04-2009 15:38 ]
Ik heb dus een 40A656, ik kijk alleen films vanaf mn pc, is het dan het beste om de videokaart op 24hz in te stellen? Of moet ik toch 60hz kiezen?
Anoniem: 80922
Dat zou ik ook wel graag willen weten. Mij lijkt dat het afhangt van de framerate van de video, vaak zijn mkv's 23.976(24p). Maar dan moet je daar zelf eerst achter zien te komen en dan steeds in apparaatbeheer je output aanpassen tussen 60 en 24 hz. Moet makkelijker kunnen lijkt me.Anoniem: 49736 schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:01:
Ik heb dus een 40A656, ik kijk alleen films vanaf mn pc, is het dan het beste om de videokaart op 24hz in te stellen? Of moet ik toch 60hz kiezen?
Vrijwel alles is 24fps ja. Maar ik vind het niet vloeiend lopen, met 60hz trouwens ook niet.
200 euro???? Dan ben je volgens mij wel een beetje genept...Ferry34 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:25:
Helemaal waar. Mensen denken dat het afspelen van een calibratie of het gebruiken van zo'n lichtmeter voldoende is om zonder beperking van enige kennis, een hdtv perfect af te stellen.
De meeste gaan dan niet eens het service-menu in, veranderen de sharpness en contrast en hebben het dan op forums over "op mijn gecalibreerde tv" etc![]()
Ik heb zelf voor 125 euro de Spyder colorimeter gekocht, en heb mijn toestel daarmee gekalibreerd. Een hele verbetering! En over drie maanden kalibreer ik hem weer. "Experts" zeggen zelfs dat je het elke 6 tot 8 weken moet doen, maar dat is wat overdreven.
Maar als je 4x per jaar 200 euro moet lappen

Iemand een idee wat Dual I-II is ?
Dat staat in het lijstje als ik op de "Tools" knop druk op de AB van m'n LE32A456.
Er staat de ene keer "Stereo" en de andere keer "Mono"
Dat staat in het lijstje als ik op de "Tools" knop druk op de AB van m'n LE32A456.
Spyder ding nu voor 75 euro:
http://www.kamera-express...age=product&product=17402
http://www.kamera-express...age=product&product=17402
Zo'n spyder is wel aardig, maar echt niet te vergelijken met een calibratie door een professional. Ten eerste al doordat die veel duurdere en betere calibratie apparatuur gebruikt, ten tweede omdat die veel meer afstelt dan jij met je spyder kan. En tenslotte mis je de ervaring en kennis die een ISF gecertificeerde calibrateur zou moeten hebben. Ik heb zelf mijn pc monitor met een spyder ook gecalibreerd en ik heb daarnaast ook gezien wat een ISF calibrateur heeft gedaan met mijn beamer. Het één is echt niet met het ander te vergelijken...
Het geluid neem ik aan.ThinkPadd schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:55:
Dat is een rudiment uit de periode dat Duitsland nog overwoog niet nationalistisch te zijn. Zo af en toe werden er films uitgezonden die in "Original Ton" en nagesynchroniseerd te beluisteren waren. Het linker en rechter stereokanaal worden apart als monokanaal aangeboden. Op Dual I (kanaal 1) zat dan de Duitse nasynchronisatie, in mono en op Dual II (kanaal 2) zat de originele versie, ook in mono. Eurosport doet nog hetzelfde. Die heeft meerdere audiokanalen op de satelliet. Sommige kabelboeren bieden Nederlands op Dual I en Engels op Dual II aan.ThinkPadd schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:55:
Sinds een paar weken de LE46A686 (dus niet die rode omlijsting) en tot nu toe zeer tevreden.
Uit de doos aangesloten en geen setting aangepast (i.s.m. UPC HD Royaal pakket)
Uit de doos aangesloten en geen setting aangepast (i.s.m. UPC HD Royaal pakket)
Heb zelf de LE37A552, maar die waas, ik heb er zelf geen last van, maar maatje van me die dezelfde als mij heeft, heeft wel een waas. Wat ik ook probeerde met instellingen, kreeg het niet weg. Zijn beeld oogt een stuk minder dan de mijne. Heb ook het beeld bij een ander op een LE40A552 gezien, ook zonder waas, gewoon netjes zoals je mag verwachten.104831 schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:14:
Zoals hierboven ergens te lezen is mijn LE46M86BD onherstelbaar en niet meer leverbaar, Nu heb ik een andere Tv gekregen namelijk de LE46A552
*verhaal*
Entertainment mode op spel gezet? Heb zelf tijdens gamen op de xbox bij sommige games ook wat donkere plekken, zoals Juiced 2 kon ik soms het circuit niet zien. Zodra E-mode op spel stond was het goed.Nipje schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:01:
Ik heb nou sinds een week de LE37A556 en ben nog steeds tevreden. Vraag me alleen af of jullie misschien wat tweaks of perfecte settings hebben gevonden om te gamen op deze TV?
Maar is een spider 2 express dan wel aan te raden voor mijn B650 of zeggen jullie nee daar moet je niet aan beginnen......?
Anoniem: 206461
Heb van het weekend de Samsung LE37B650 besteld icm de panasonic ptx50 home cinema setje.
ben erg benieud, kan niet wachten tot de tnt op bezoek is geweest.
ben erg benieud, kan niet wachten tot de tnt op bezoek is geweest.
Heeft iemand al tips voor het instellen van de 40" B650 (settings) en kunnen een aantal mensen aangeven op welke afstanden ze kijken.
Iemand ook al ervaring met de NAS (CH3SNAS) icm de B650?
Mijn nas heeft upnp en DLNA, ten minste als het goed is.... of moet ik daadwerkelijk de software installeren op een pc en dan de samsung software gebruiken (zonde als je al een nas hebt)
Mijn nas heeft upnp en DLNA, ten minste als het goed is.... of moet ik daadwerkelijk de software installeren op een pc en dan de samsung software gebruiken (zonde als je al een nas hebt)
[ Voor 1% gewijzigd door spanx op 06-04-2009 11:53 . Reden: edit* ]
Ik zit eraan te denken een nieuwe 6-serie aan te schaffen (is dit overigens uberhaupt een goede keuze?), waarschijnlijk de 46". Echter, een collega heeft recent een LCD gekocht en heeft issues met het spelen van NTSC materiaal vanaf z'n Popcorn Hour.
Hoe gaat de Samsung hiermee om? Kun je switchen tussen de verschillende verversrates of blijft dit een issue? Of wat kun je hier anders aan doen?
update: Zag later pas dat hier al een aantal topics over lopen onder de noemer '24P'. Dat lijkt vooral bij die Samsung 5 serie een probleem te zijn.
Dit is dus niet bij deze nieuwere Samsungs?
Hoe gaat de Samsung hiermee om? Kun je switchen tussen de verschillende verversrates of blijft dit een issue? Of wat kun je hier anders aan doen?
update: Zag later pas dat hier al een aantal topics over lopen onder de noemer '24P'. Dat lijkt vooral bij die Samsung 5 serie een probleem te zijn.
Dit is dus niet bij deze nieuwere Samsungs?
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 06-04-2009 18:21 ]
Staat gewoon op spel ja. Het ziet er allemaal top uit maar het waarnemen in Socom bijvoorbeeld in donkere hoekjes waar de zon net buiten valt is het allemaal erg donker en soms echt niet te zien.Pannekoek81 schreef op maandag 06 april 2009 @ 07:39:
[...]
Heb zelf de LE37A552, maar die waas, ik heb er zelf geen last van, maar maatje van me die dezelfde als mij heeft, heeft wel een waas. Wat ik ook probeerde met instellingen, kreeg het niet weg. Zijn beeld oogt een stuk minder dan de mijne. Heb ook het beeld bij een ander op een LE40A552 gezien, ook zonder waas, gewoon netjes zoals je mag verwachten.
[...]
Entertainment mode op spel gezet? Heb zelf tijdens gamen op de xbox bij sommige games ook wat donkere plekken, zoals Juiced 2 kon ik soms het circuit niet zien. Zodra E-mode op spel stond was het goed.
Waarom is de B650 zo populair? Heeft de B550 ook last van judder problemen (net als de oude 5 series) of heeft dit een andere reden?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe deze zich verhouden tot de immer populaire A656...
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe deze zich verhouden tot de immer populaire A656...
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Spider 2 Express is voor computerschermen.. er wordt d.m.v. de bijgeleverde software een bestandje met kleurinstellingen opgeslagen op je computer, welke geladen worden bij de start van windows. Lijkt me dus niet te gaan werken met een tv.spanx schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:49:
Maar is een spider 2 express dan wel aan te raden voor mijn B650 of zeggen jullie nee daar moet je niet aan beginnen......?
De B650 i.c.m. een NAS wil ik ook wel eens weten of dit gaat werken. Vind dat DLNA opzich wel een interessante functie (hoewel een losse mediaspeler beter schijnt te werken), maar als het niet werkt met een NAS dan hoeft het voor mij niet en dan zou alleen de 100Hz functie een meerwaarde bieden t.o.v. de B550 (weet verder niet of er kwaliteitsverschil tussen deze schermen zit).spanx schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:53:
Heeft iemand al tips voor het instellen van de 40" B650 (settings) en kunnen een aantal mensen aangeven op welke afstanden ze kijken.
Vanavond de UE40B7000 en de UE46B7000 bekeken bij de plaatselijke Mediamarkt. Enig verschil met de UE4xB7020 is de kleur van de rand, waar de 7000 serie rood-achtig is, is de 7020 serie grijzig. Een estetisch verschil dus. We hadden voor de verandering een verkoper met verstand van zaken en mijn vriendin heeft hem uitgehoord terwijl ik met mijn USB stickje wat videosamples uit kon proberen.
Ik had de Planet Earth "Bird-scene" in MKV en dat speelde hij niet. Een sample van Wanted in MKV liet alleen beeld zien. Daarnaast had ik Big Buck Bunny 1080p mee en die speelde werkelijk vloeiend af. No problemo. Verder nog een AVI van Leverage s01e01 en daarmee kon ik zien dat lage kwaliteit series met deze TV toch wel echt van het verleden zijn (artefacten vielen nu wel op itt met de huidge CRT)
Al met al een erg mooi scherm. Nog wel een stevig prijskaartje 1899/2199 euro... en natuurlijk willen die vrouwen het grote model weer niet...staat niet bij de gordijnen ofzoiets...
Ik had de Planet Earth "Bird-scene" in MKV en dat speelde hij niet. Een sample van Wanted in MKV liet alleen beeld zien. Daarnaast had ik Big Buck Bunny 1080p mee en die speelde werkelijk vloeiend af. No problemo. Verder nog een AVI van Leverage s01e01 en daarmee kon ik zien dat lage kwaliteit series met deze TV toch wel echt van het verleden zijn (artefacten vielen nu wel op itt met de huidge CRT)
Al met al een erg mooi scherm. Nog wel een stevig prijskaartje 1899/2199 euro... en natuurlijk willen die vrouwen het grote model weer niet...staat niet bij de gordijnen ofzoiets...
Ik vind juist dat met gewoon SD materiaal de 40B7020 nog een verrassend goed plaatje weet neer te zetten. Ik kijk vooral SD via een UPC HD DVR box en dat ziet er echt niet slecht uit. Ik heb zelfs, in tegenstelling tot op mijn vorige CRT, de ruisonderdrukking op de Samsung helemaal uit staan en dan ziet het er toch nog heel strak uit. Enige waar ik toch niet echt van onder de indruk ben is de echtheid van de zwartwaardes, daar zie je toch nog wel aan dat het een LCD is. Maar een definitief oordeel daarover geef ik pas na een calibratie.jbr schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:21:
Vanavond de UE40B7000 en de UE46B7000 bekeken bij de plaatselijke Mediamarkt. Enig verschil met de UE4xB7020 is de kleur van de rand, waar de 7000 serie rood-achtig is, is de 7020 serie grijzig. Een estetisch verschil dus. We hadden voor de verandering een verkoper met verstand van zaken en mijn vriendin heeft hem uitgehoord terwijl ik met mijn USB stickje wat videosamples uit kon proberen.
Die prijs kun je vast nog wel wat van aflullen, is mij ook gelukt. Misschien niet bij de Mediamarkt, maar er zijn nog andere winkels natuurlijkAl met al een erg mooi scherm. Nog wel een stevig prijskaartje 1899/2199 euro... en natuurlijk willen die vrouwen het grote model weer niet...staat niet bij de gordijnen ofzoiets...
Owja begrijp me niet verkeerd, maar voorheen zag ik het verschil tussen SD en 1080p niet op mijn TV... zegt dus meer over de huidige CRT.jasjenl schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:42:
[...]
Ik vind juist dat met gewoon SD materiaal de 40B7020 nog een verrassend goed plaatje weet neer te zetten.
Luister: er is een reden waarom de optical output geen surround uitstuurt bij exterene bronnen, want dat is omdat dit een afspraak is met de filmindustrie tegen het kopiëren. Daarom kunnen deze Samsungs wèl surround doorsturen als dit wordt ondersteund door de zender zoals DiscoveryHD, maar expres niet wanneer er een dvd of blu-ray gekeken wordt.Anoniem: 281564 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:35:
[...]
[...]
Ben ook erg benieuwd. Ik was al bijna naar Naarden gereden om bij de Plasma-nogwat een Samsung LE37B650 te scoren. Juist hier kwam ik tegen dat de digitale audio-output alleen 2.1 uitspuugt. Dat kan gewoon niet waar zijn. Waar heb je dan SP/DIF voor? Hoe sluit ik dan mijn DVD speler aan op mijn receiver? Wat voor zin heeft dan Medi@2.0 met de ingebouwde media player. Als je daar een film op loslaat dan moet er toch DTS of op zijn minst DD uit de machine komen? Zo, da's gezegd, hopelijk snel antwoord hiero.
Daarom verwacht ik dat ook de nieuwe tv's gewoon 2.1 uit zullen sturen en denk ik zeker niet dat de tv surround laat horen wanneer je een film vanaf usb stick speelt.
Waarom dit het kopiëren tegen moet gaan, begrijp ik eigenlijk ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat je het geluid van concerten dan niet digitaal kunt opnemen.
(Je dvd sluit je direct aan op je receiver, dus niet het geluid via de tv laten lopen.)
Ah jammer. Waarom heb je een tv gekocht met die edge led dan, terwijl uit tests al bekend is dat deze tv's een matig contrast hebben ivm de local dimming leds. Nu is het hele voordeel van de leds verdwenen.jasjenl schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:19:
[...]
Let wel even op: deze tv heeft geen Smart LED, maar Edge LED. Smart LED had de mogelijkheid om lokaal de verlichting te dimmen, dat kan deze tv niet. Die tv waar jij naar verwijst had dat wel, dus die zal in dat opzicht waarschijnlijk beter zijn.
Maar ben er inmiddels al achter waar dit 'geknipper' door komt, het is een setting die met het HDMI blacklevel te maken heeft. Die stond op 'laag' als ik die op 'normaal' zet, wordt het beeld niet meer lichter/donkerder. Alleen wordt het beeld dan overall een stuk lichter en heb ik het nog niet zelf voor elkaar gekregen met die instelling een afdoende blacklevel te krijgen. Maar goed, ik laat dat voorlopig wel even zo, binnenkort ga ik 'm toch nog een keer laten calibreren dus dan zal ik wel zien tot wat deze tv werkelijk in staat is.
Het verbaast me, juist omdat jij zo goed en uitgebreid heb getest!
[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 07-04-2009 00:52 ]
Natuurlijk zit de industrie er achter, want er is zoveel mogelijk in de digitale wereld! Het zijn vaak de tweakers en andere computioten die ervoor zorgen dat er een doorbraak komt bij de industrie. Voor de audio was dat destijds MP3 en voor video DivX 3.11. Die codecs zorgden ervoor dat in de audio- en de filmindustrie veel veranderde. De hardwarebouwers volgden, maar hielden rekening met claims als ze iets te ver gingen in de mogelijkheden. En ja dat zet een rem op de ontwikkelingen.Ferry34 schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:30:
Luister: er is een reden waarom de optical output geen surround uitstuurt bij exterene bronnen, want dat is omdat dit een afspraak is met de filmindustrie tegen het kopiëren. Daarom kunnen deze Samsungs wèl surround doorsturen als dit wordt ondersteund door de zender zoals DiscoveryHD, maar expres niet wanneer er een dvd of blu-ray gekeken wordt.
Daarom verwacht ik dat ook de nieuwe tv's gewoon 2.1 uit zullen sturen en denk ik zeker niet dat de tv surround laat horen wanneer je een film vanaf usb stick speelt.
Waarom dit het kopiëren tegen moet gaan, begrijp ik eigenlijk ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat je het geluid van concerten dan niet digitaal kunt opnemen.
Even off-topic, maar kijk nu naar de mogelijkheden om HD materiaal op de PC af te spelen. Het zijn computercowboys die met Windows Media Player Classic (v6.4) het voor elkaar krijgen om DXVA goed te gebruiken. Bij gangbare commerciele software is zuks haast onmogelijk. Duhhhhhh.
Probleem bij mij is ik op mijn receiver (Denon AVR 3801) geen audio delay kan instellen en dus bij rechtstreeks aansluiten altijd met de inputlag van de TV te maken heb. Die kan bij de LExxB65y aardig oplopen heb ik gelezen.Ferry34 schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:30:
(Je dvd sluit je direct aan op je receiver, dus niet het geluid via de tv laten lopen.)
Een en ander zou betekenen dat ik een nieuwe receiver moet aanschaffen. Destijds koste het vlaggenschip van Denon 3000 gulden. Nu kan ik natuurlijk een nieuwe kopen, maar dan weet ik zeker dat me dat gezien de gordijnen onmogelijk wordt gemaakt, WAF!
Verder ben ik de winkel ingegaan om met een aantal video's op een USB-drive de Samsung LE32B650 te testen. Zie hier de resultaten. Zowel gerust- als teleurstellend.
Nou de B650 is gewoon een bijzonder interessante machine, aangewakkerd ook door een review van een Brits testteam. Eindconclusie: Highly Recommended.Shapeshifter schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:20:
Waarom is de B650 zo populair? Heeft de B550 ook last van judder problemen (net als de oude 5 series) of heeft dit een andere reden?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 281564 op 07-04-2009 00:18 ]
Interessant. Ik zie alleen niet in waarom je beelden van zulke lage reso's wilt bekijken op een hdtv?
De reden dat dit er niet uitziet komt vanwege de lage reso in combinatie met het grotere beeldscherm.
Van die bestanden weet ik niets, ik download niet. Ik koop gewoon de blu-ray en dan heb ik perfect beeld en geluid.
Het beeldvullend maken zal wel lukken. De tv zal wel op Alleen Scannen gestaan hebben. Een verkoper die aan mij de afstandsbediening niet wilt geven zal aan mij geen tv verkopen. Denkt zo'n vent soms dat die met een kleuter te maken heeft? Meestal hebben ze er zelf de ballen geen verstand van, bah!
De reden dat dit er niet uitziet komt vanwege de lage reso in combinatie met het grotere beeldscherm.
Van die bestanden weet ik niets, ik download niet. Ik koop gewoon de blu-ray en dan heb ik perfect beeld en geluid.
Het beeldvullend maken zal wel lukken. De tv zal wel op Alleen Scannen gestaan hebben. Een verkoper die aan mij de afstandsbediening niet wilt geven zal aan mij geen tv verkopen. Denkt zo'n vent soms dat die met een kleuter te maken heeft? Meestal hebben ze er zelf de ballen geen verstand van, bah!
Klopt, ging me alleen om de test. Wilde weten hoe het er uit zou zien. Ik ben fan van series uit de VS. Die worden daar HD uitgezonden en ik wil die zo snel mogelijk kunnen zien. De mogelijkheden om de verschillende resoluties te downloaden zijn groot. Als er een groot HD scherm bij mij in de kamer staat zijn de lage resoluties verleden tijd, hehehehehe.Ferry34 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:01:
Interessant. Ik zie alleen niet in waarom je beelden van zulke lage reso's wilt bekijken op een hdtv?
Klopt, deze meneer was zelf technisch gezien een kleuter. Hij wilde ondanks het feit dat de B650 al twee weken in de winkel stond geen uitspraak doen over de kwaliteit van de Samsung. "Ik wil 'm eerst goed vergelijken met de nieuwe Philips en Sony, maar die verkopen zo goed dat ik er geen meer op de plank heb staan". Het duurde overigens een minuut of 20 voordat meneertje bij me kwam. Zijn aandacht ging volledig uit naar een vrouwelijke collega. Logisch dat hij geen tijd heeft om zijn kennis op peil te krijgen...Ferry34 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:01:
Een verkoper die aan mij de afstandsbediening niet wilt geven zal aan mij geen tv verkopen. Denkt zo'n vent soms dat die met een kleuter te maken heeft? Meestal hebben ze er zelf de ballen geen verstand van, bah!
Vandaar dat ik in een andere winkel ga kijken.
Wanneer heb je eigenlijk beperkte 1:1 pixelmapping? De tv moet dit kunnen op 1080p bronnen over hdmi omdat deze anders geen full hd mag heten.104831 schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:14:
Staan je instellingen wel goed op de tv (alleen scannen optie aan en de instellingen in je videokaart goed/geen overscan aan).
Die waas over je scherm, dat is niet goed natuurlijk. Ben benieuwd of dit is op te lossen. Staat er geen powersaving / eco stand aan ofzo?
Anders moet je vragen of je m kan ruilen voor n A656, desnoods leg je er iets bij.
[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 07-04-2009 12:52 ]
Tot vooralsnog zat ik te kijken naar een LE40A656. Rechtvaardigt het prijsverschil van ruim 150 euro de winst in kwaliteit? Ik ben namelijk totaal niet geinteresseerd in al die Internet@TV dingen, aangezien ik een HTPC heb die het zooitje aanstuurd (en dus al veel meer mogelijkheden heb qua internet en USB content). Vandaar dat ik de B550 aanhaalde omdat deze die dingen niet heeft en deze maar een prijsverschil van ongeveer 40 euro heeft met de LE40A656. Ik was alleen benieuwd of de B550 kwalitatief hetzelfde was als de B650 (lijkt me niet helemaal) en of er problemen bekend zijn met deze TV (zoals de judderproblemen bij de oude 5 series). Er is btw ook nog een B450 series, maar daar is nog weinig over bekend...Anoniem: 281564 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:10:
[...]
Nou de B650 is gewoon een bijzonder interessante machine, aangewakkerd ook door een review van een Brits testteam. Eindconclusie: Highly Recommended.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Heb gisteren de LE40A856 gekocht,mooi toestel voor een mooie prijs 899,las dat ie eerst wel 1400 koste.Heeft iemand misschien de juiste instellingen voor me.En weet iemand hoe ik de stand-by knop uit zet dus dat er dan geen lampje meer brand als ik hem uitzet?
Als ik het goed heb kan dat niet. Lampje blijft altijd branden (of je moet de stekker eruit halen)martin5 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:03:
Heb gisteren de LE40A856 gekocht,mooi toestel voor een mooie prijs 899,las dat ie eerst wel 1400 koste.Heeft iemand misschien de juiste instellingen voor me.En weet iemand hoe ik de stand-by knop uit zet dus dat er dan geen lampje meer brand als ik hem uitzet?
De test geeft daar toch redelijk antwoord opShapeshifter schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:44:
[...]
Tot vooralsnog zat ik te kijken naar een LE40A656. Rechtvaardigt het prijsverschil van ruim 150 euro de winst in kwaliteit? Ik ben namelijk totaal niet geinteresseerd in al die Internet@TV dingen, aangezien ik een HTPC heb die het zooitje aanstuurd (en dus al veel meer mogelijkheden heb qua internet en USB content). Vandaar dat ik de B550 aanhaalde omdat deze die dingen niet heeft en deze maar een prijsverschil van ongeveer 40 euro heeft met de LE40A656. Ik was alleen benieuwd of de B550 kwalitatief hetzelfde was als de B650 (lijkt me niet helemaal) en of er problemen bekend zijn met deze TV (zoals de judderproblemen bij de oude 5 series). Er is btw ook nog een B450 series, maar daar is nog weinig over bekend...
Zwartweergave is beter dan iedere lcd met conventionele backlight en de nieuw ontwikkelde scaler is ook goed.
Geen enkele judder bij 24p staat er ook in.
LE46A656 of LE40A656
Kan iemand me aub vertellen of de 46" zoals ik in reviews lees onder doet voor zijn kleinere broertje de 40" ?
Ik ga liever voor de 46"....maar als die echt slechter presteert.
Alvast bedankt voor het advies

Kan iemand me aub vertellen of de 46" zoals ik in reviews lees onder doet voor zijn kleinere broertje de 40" ?
Kan iemand al vertellen of er nu een groot verschil is tussen de A5 serie en de B5 serie?
Ik heb die A serie namelijk 3 weken geleden gekocht.
Het enige waar ik me (erg) aan irriteer is een vorm van "judder" (niet scherp stellen bij bewegend beeld) en de lip-sync problemen (maar dat zal wel aan mijn receiver liggen).
Heb de A5 serie gekocht voor 500 euro. Weet niet hoeveel duurder de B5 serie in de winkel is (kan hem nog nergens vinden) en of bij deze modellen het probleem er niet zal zijn??
Kan iemand me helpen.....kan het ding nog 1 week omruilen.....
Het enige waar ik me (erg) aan irriteer is een vorm van "judder" (niet scherp stellen bij bewegend beeld) en de lip-sync problemen (maar dat zal wel aan mijn receiver liggen).
Heb de A5 serie gekocht voor 500 euro. Weet niet hoeveel duurder de B5 serie in de winkel is (kan hem nog nergens vinden) en of bij deze modellen het probleem er niet zal zijn??
Dit heet geen judder, maar is gewoon onscherpte bij beweging en dat heet motion resolution. Is trouwens iets dat je heel makkelijk had kunnen testen in de winkel.smoken schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:56:
Kan iemand al vertellen of er nu een groot verschil is tussen de A5 serie en de B5 serie?
Nu weet je ook waarom veel demo's bestaan uit "langzaam bewegende paarse vlinder op gele bloem"-filmpjes
De lipsync ligt aan de tv, die heeft teveel tijd nodig om het beeld neer te zetten en te verbeteren, waar die blijkbaar niet in slaagt jammer genoeg.
Probeer n B te vinden zodat je een vergelijking kan maken.
Dank voor je reactie.Ferry34 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:33:
[...]
Dit heet geen judder, maar is gewoon onscherpte bij beweging en dat heet motion resolution. Is trouwens iets dat je heel makkelijk had kunnen testen in de winkel.
Nu weet je ook waarom veel demo's bestaan uit "langzaam bewegende paarse vlinder op gele bloem"-filmpjes
De lipsync ligt aan de tv, die heeft teveel tijd nodig om het beeld neer te zetten en te verbeteren, waar die blijkbaar niet in slaagt jammer genoeg.
Probeer n B te vinden zodat je een vergelijking kan maken.
Het motion resolution probleem is me in de winkels niet opgevallen. Terwijl ik toch best kritisch ben in mijn blik. Tevens heb ik ook normale TV uitzendingen in de winkel bekeken.
Hebben andere bezitters van de A552 dit "probleem"ook?
Zou een betere decoder hierin helpen? Heb nu de standaard Samsung van Ziggo.
Lip-Sync heb ik met name bij DVD kijken en films afspelen via mijn Xbox.
Moet er dan zoveel gesleuteld worden aan het beeld bij DVD?
Geluid loopt echt niet in de pas namelijk, maar ook niet contstant fout....dat is het vreemde....
Kun je beelverbeteringsoftware uitzetten? Of wordt je dan helemaal ongelukkig??
Bij de LE40A856 bij dvd via HDMI geeft hij maar 50 hz aan hoe kan ik dit veranderen naar 100hz?Er zat geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij die moeten ze nog opsturen.
De bron (je dvdspeler) is natuurlijk gewoon 50hz. Vandaar.martin5 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:02:
Bij de LE40A856 bij dvd via HDMI geeft hij maar 50 hz aan hoe kan ik dit veranderen naar 100hz?Er zat geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij die moeten ze nog opsturen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 49736 op 07-04-2009 17:03 ]
The Full HD (1920 x 1080) resolution 46A656 does a remarkable job translating a low quality SD source onto a 46in panel although there is an element of 'noise' within the picture and compared to the smaller models in the range an element of that crisp sharpness is missing.richajax schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:13:
LE46A656 of LE40A656![]()
Of een andere decoder of hd decoder het beeld kan verbeteren weet ik niet. Misschien heeft er hier iemand ervaringen?smoken schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:02:
[...]
Dank voor je reactie.
Het motion resolution probleem is me in de winkels niet opgevallen. Terwijl ik toch best kritisch ben in mijn blik. Tevens heb ik ook normale TV uitzendingen in de winkel bekeken.
Geluid loopt echt niet in de pas namelijk, maar ook niet contstant fout....dat is het vreemde....
Let wel: als je het probleem niet hebt bij dvd of blu-ray en het dan dus wèl scherp is, kan het aan de decoder of aan de kabels liggen. Als het probleem alleen bij tv kijken is, dan moet je beginnen met de kabels.
Geluid:
Wanneer het geluid eerder komt dan het beeld (lipsync), dan betekent dat dat de tv inderdaad te lang bezig is met het verbeteren van het beeld. Het uitzetten van beeldverbeteraars is een optie.
Dat het geluid niet altijd ongelijk loopt is juist logisch. Sommige beelden zijn makkelijker voor de tv en vereisen minder verwerkingen.
Wanneer je het geluid doorlust vanaf je tv via optical, kan je s proberen dit te doen via de koptelefoon. Dit wil wel s helpen.
Anders wordt het een receiver met audio-delay aanschaffen.
Zorg wel ff dat je uitsluit dat de xbox niet gelijk loopt. Heb het ook een keer gehad met een hd-dvd waarbij ik de audio-delay flink moest opschroeven, terwijl ik dit anders nooit heb. Kijk dus of je het met een losse dvdspeler ook hebt.
Heb zelf ook de A552 al een tijdje staan, maar ik heb dat probleem niet met tv kijken. Heb digitale tv van Tele2 ook met een samsung decoder.smoken schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:02:
[...]
Dank voor je reactie.
Lip - Sync probleem met DVD kijken, heb audio delay aanpassing gedaan en probleem is verholpen. Beeldverbetering zoals dynamic contrast?? staat uit. Net als dat Film Plus gebeuren, dat is helemaal drama (persoonlijk), dus ook uit
Heb je al gerommeld met instellingen en eventueel een DVE disk erop gedraaid om wat dingen af te stellen? En aangezien je een PC gebruikt: kijk eens wat voor levels je uitzendt, PC of TV levels.104831 schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:14:
En je verhaal is wel heel wazig. "beperkt" 1:1 pixel mapping? Beeldverbeteraars "goedkope, schreeuwerige effectjes" noemen? Wees eens concreet, dan kan iemand je helpen.
En op het gebrek aan reflecterend oppervlak na is de 5-serie superieur aan de M86, althans in mijn beleving. Dieper zwart en betere kleurweergave.
Helaas zal dat moeten ja. Ik gebruik zelf software die het ondersteunt om bij andere framerates een andere refreshrate te kiezen, maar dat is player specifiek.Anoniem: 80922 schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:14:
[...]
Dat zou ik ook wel graag willen weten. Mij lijkt dat het afhangt van de framerate van de video, vaak zijn mkv's 23.976(24p). Maar dan moet je daar zelf eerst achter zien te komen en dan steeds in apparaatbeheer je output aanpassen tussen 60 en 24 hz. Moet makkelijker kunnen lijkt me.
[ Voor 10% gewijzigd door LiquidT_NL op 08-04-2009 09:09 ]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik vroeg mij af, nadat ik in de winkel wat video samples op de UE40B7000 had getest (1080p speelt vloeiend, MKV geeft soms nog problemen), wat er intern aan rekenkracht in deze TV zit. Een processor als de Atom bijvoorbeeld i.c.m. een goede grafische chip zou al in staat moeten zijn om HD formaat af te spelen. Uiteraard is hier geen barst over te vinden op de Samsung site, maar het is interessant om te weten i.v.m. de mate waarin deze toevoeging 'future-proof' is...
Daarnaast lees ik op een review site dat draadloze communicatie met het netwerk ook mogelijk is, maar dat daar een Samsung wireless dongle voor nodig is. Het typenummer is WIS-08BG en als ik daar naar zoek dan vind ik een USB stick die 802.11b/g capable is. Als dat alles is
... ik zag dat een aantal mensen al een UEb4x70x0 TV hadden aangeschaft. Wat is jullie ervaring? Werkt een 'normale' USB stick ook?
Daarnaast lees ik op een review site dat draadloze communicatie met het netwerk ook mogelijk is, maar dat daar een Samsung wireless dongle voor nodig is. Het typenummer is WIS-08BG en als ik daar naar zoek dan vind ik een USB stick die 802.11b/g capable is. Als dat alles is
recieved my 40" B650 yesterday!
Played with it for 2 hours but then i had to turn in.. (bed)
For me the first postitive thing of the TV was "the stand".
No effords were speared for quality. Solid/quality Glass.
the second positive thing was digital tv, much clearer than my 32". Truly a great processing-chip/scaler!
Haven't played around it much, but my CH3SNAS (NAS) was succesfully detected but no go on MKV via network. (or any other what so ever)
I tested the multimedia functionalty with my USB Harddrive(2,5"). It played "Yes Man" 1080p (MKV) with a seperate .SRT file and it worked like a dream, flawless!
I truly hope that Samsung keeps this (and other TV's) up to date(firmware/widgets/LAN-NAS) so we can take full advantage of all the functions!
Sammy good work!
Can some people post some settings for SD and HD /Movie?
I want to compare my settings with others.
Thinking of buying a Datacolor Spyder TV with my brother, anyone ideas if this is good choice? He's thinking ISF calibration with his Philips.... but i don't want to get "hooked" on the ISF calibration thing because it costs so much every year.
greetz
_SpanX_ ps had geen zin om dit te vertalen solly
Played with it for 2 hours but then i had to turn in.. (bed)
For me the first postitive thing of the TV was "the stand".
No effords were speared for quality. Solid/quality Glass.
the second positive thing was digital tv, much clearer than my 32". Truly a great processing-chip/scaler!
Haven't played around it much, but my CH3SNAS (NAS) was succesfully detected but no go on MKV via network. (or any other what so ever)
I tested the multimedia functionalty with my USB Harddrive(2,5"). It played "Yes Man" 1080p (MKV) with a seperate .SRT file and it worked like a dream, flawless!
I truly hope that Samsung keeps this (and other TV's) up to date(firmware/widgets/LAN-NAS) so we can take full advantage of all the functions!
Sammy good work!
Can some people post some settings for SD and HD /Movie?
I want to compare my settings with others.
Thinking of buying a Datacolor Spyder TV with my brother, anyone ideas if this is good choice? He's thinking ISF calibration with his Philips.... but i don't want to get "hooked" on the ISF calibration thing because it costs so much every year.
greetz
_SpanX_ ps had geen zin om dit te vertalen solly
Ik heb zelf ook een M86 gehad, achteraf toch wel een miskoop. De kleuren waren echt belabberd...En motion resolution was ook niet erg hoog. Na 8 maanden ofzo daarom ook verkochtLiquidT_NL schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:08:
[...]
En op het gebrek aan reflecterend oppervlak na is de 5-serie superieur aan de M86, althans in mijn beleving. Dieper zwart en betere kleurweergave.
maar niet van de B650?
of toch wel?
Persoonlijk, als filmfanaat, vind ik in principe plasma's beter dan lcd's. Maar dat is persoonlijk. Het heeft er denk ik ook mee te maken dat ik met de nieuwere generatie lcd's minder bekend ben. Van wat ik lees en hoor worden die veel en snel beter (mijn referentiepunt is natuurlijk de M87).
Weet iemand al toevallig of de B650 ook HDMOV (quicktime) kan afspelen? Zo ja naar welk bestandstype moet ik hem dan hernoemen? (mkv,m2ts enz enz...)
het IS H.264 officieel......
het IS H.264 officieel......
[ Voor 9% gewijzigd door spanx op 08-04-2009 15:10 . Reden: toegevoegd ]
Anoniem: 296814
Bij mij blijft er in stand-by geen enkel lampje branden (ook niet van de standby knop).martin5 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:03:
Volgens mij kun van je het lampje in het midden van het toestel wel zelf bepalen wanneer het brand.
Ook totaal niet verrassend wanneer je een SD bron nog eens een extra 6 inch verder gaat uitrekkenrichajax schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:26:
[...]
The Full HD (1920 x 1080) resolution 46A656 does a remarkable job translating a low quality SD source onto a 46in panel although there is an element of 'noise' within the picture and compared to the smaller models in the range an element of that crisp sharpness is missing.
Ik zou ze eens in de winkel checken en vergelijken, bedenk ook dat 40" al best lomp groot is, in je huiskamer is het ook weer anders dan in de winkel.
Dit heb ik een verkoper ook zien instellen. Bij ons zette hij hem uit, want mijn vriendin vond het irritant (het is redelijk fel vond ik zelf ook wel) Bovendien vertelde hij dat er 4 standen waren waarin het standby lichtje werkte. Altijd aan, uit als je kijkt, altijd aan - en nog een die ik vergeten ben....Anoniem: 296814 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:24:
[...]
Bij mij blijft er in stand-by geen enkel lampje branden (ook niet van de standby knop).
Volgens mij kun van je het lampje in het midden van het toestel wel zelf bepalen wanneer het brand.
Dank je CyBeRSPiNCyBeRSPiN schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:31:
[...]
Ook totaal niet verrassend wanneer je een SD bron nog eens een extra 6 inch verder gaat uitrekken
Ik zou ze eens in de winkel checken en vergelijken, bedenk ook dat 40" al best lomp groot is, in je huiskamer is het ook weer anders dan in de winkel.
Ik zit alleen 4 meter van de tv af en dacht ook daarom aan die 46"
Ik heb nu een V42EMGI (Tatung)
Heb nu sinds een maand of drie een Samsung LE32A552-tv in mijn bezit.
Daarbij heb ik een Harman-Kardon 347 AV receiver, daar zat ook een mooie afstandsbediening bij.
Nu wil ik deze afstandsbediening eigenlijk programmeren voor gebruik met de TV, zodat ik straks met één afstandsbediening mijn hele home-cinema kan bedienen.
In de manual van afstandsbediening staat een mooi overzicht met codes (022 en 068 voor Samsung) welke ik al heb geprobeerd. Zonder succes helaas..ik vermoed dat de TV "te nieuw" is voor deze afstandsbediening...maar misschien is er iemand die weet welke code de juiste code is...
Daarbij heb ik een Harman-Kardon 347 AV receiver, daar zat ook een mooie afstandsbediening bij.
Nu wil ik deze afstandsbediening eigenlijk programmeren voor gebruik met de TV, zodat ik straks met één afstandsbediening mijn hele home-cinema kan bedienen.
In de manual van afstandsbediening staat een mooi overzicht met codes (022 en 068 voor Samsung) welke ik al heb geprobeerd. Zonder succes helaas..ik vermoed dat de TV "te nieuw" is voor deze afstandsbediening...maar misschien is er iemand die weet welke code de juiste code is...
Na het bekijken van de codelijst van de AVR 255/355 heb ik gevonden dat de juiste code 208 moet zijn.
Met die code kan een Samsung LE32A552 bediend worden met de afstandsbediening van een Harman Kardon 347 receiver.
Met die code kan een Samsung LE32A552 bediend worden met de afstandsbediening van een Harman Kardon 347 receiver.
gewoon je handleiding lezen van de upcbox staat erin.Anoniem: 296814 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:00:
Is het mogelijk om een UPC box met een samsung TV afstandsbediening te bedienen?
Voor andersom, ja, dus een Samsung tv met en upc AB bediening. Maar een UPC box met een Samsung AB bedienen, dat zal niet in de upc handleiding staan.martin5 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:14:
[...]
gewoon je handleiding lezen van de upcbox staat erin.
Ik weet dat je de tv kan bedienen met de UPC afstandsbediening.martin5 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:14:
[...]
gewoon je handleiding lezen van de upcbox staat erin.
Ik bedoel het dus andersom, de UPC box bedienen met de afstandsbediening van de TV.
In de handleiding van de samsung tv staan achterin dat dat kan.met codes.de box is meestal een philips of thomson dacht ik ff proberen.Anoniem: 296814 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:31:
[...]
Ik weet dat je de tv kan bedienen met de UPC afstandsbediening.
Ik bedoel het dus andersom, de UPC box bedienen met de afstandsbediening van de TV.
Weet jij misschien dat de LE40A856 problemen heeft met teletekst met ned1.2.3,heb wel update binnen gehaald maar gaat nog niet perfect nu.Hebben meer mensen daar ervaring mee?
Het lijkt wel alsof bij de publieke omroep de teletekst onwijs lagged zegmaar. Bij het invoeren duurt het onwijs lang voordat de nummertjes die je intoetst op je scherm komen of je moet een paar keer drukken. Bij de andere zenders is het wel gewoon snel. Dit is waar ik last van heb.martin5 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:24:
[...]
In de handleiding van de samsung tv staan achterin dat dat kan.met codes.de box is meestal een philips of thomson dacht ik ff proberen.
Weet jij misschien dat de LE40A856 problemen heeft met teletekst met ned1.2.3,heb wel update binnen gehaald maar gaat nog niet perfect nu.Hebben meer mensen daar ervaring mee?
Dat regel je in het beeldmenu bij Lichteffect.martin5 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:03:
Lichteffect
U kunt het lampje op de voorkant van de tv naar wens in- of uitschakelen. Schakel
het uitom energie te besparen of wanneer het lampje in uw ogen schijnt.
Uit: lampje gaat niet aan
Standbystand aan: hiermee gaat het lampje aan in stand-bymodus.
Kijkstand aan: hiermee gaat het lampje aan wanneer u tv kijkt.
Aan: lampje is altijd aan
Schakel “Lichteffect” naar “Uit” om minder stroom te verbruiken.
Ik blijf toch het idee hebben als ik een film op mn tv afspeel via mn pc dat ik zit te gamen met te weinig fps, het is gewoon net niet vloeiend. Hoort dit erbij of heb ik ergens iets fout zitten
Als je op 24p draait (beeldscherm instellingen op 24 Hz) dan kan dat kloppen ja.
Maar waarom heb ik dit gevoel in de bios dan nietThinkPadd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:13:
Als je op 24p draait (beeldscherm instellingen op 24 Hz) dan kan dat kloppen ja.
Mijn ouders hebben een 5 series Samsung LCD gekocht, bij snelle bewegingen wordt het beeld wazig, is dit LCD eigen of kan ik wat in de instellingen doen? De scartkabel is ook niet van topkwaliteit, maar dat zal het niet zijn, want de beeldkwaliteit is voor de rest prima.
Of toch een HD tuner met hdmi aansluiting aanschaffen?
Alvast bedankt!
Of toch een HD tuner met hdmi aansluiting aanschaffen?
Alvast bedankt!
update*
(hd)mov werkt!! rename naar mkv en detecteert alles OK!
(hd)mov werkt!! rename naar mkv en detecteert alles OK!
Ik ben van plan om een tv te kopen voor mijn woonkamer. (Nu staat er een beeldbuis van Sony)
Mijn budget is rond €500,- Bank tot TV is +- 2,3 meter.
Twee kandidaten.
1. Samsung LE32A656
2. LG 32LG5700
Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung, maar is die stukken beter dan de LG? (heb al in de winkel bekeken maar beiden waren slecht afgesteld en ze hadden een sd bron)
Ik zie ook dat de LG 50000:1 contrast heeft terwijl de Samsung met 15000:1 moet doen. In hoeverre klopt dit?
Alvast bedankt
Twee kandidaten.
1. Samsung LE32A656
2. LG 32LG5700
Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung, maar is die stukken beter dan de LG? (heb al in de winkel bekeken maar beiden waren slecht afgesteld en ze hadden een sd bron)
Ik zie ook dat de LG 50000:1 contrast heeft terwijl de Samsung met 15000:1 moet doen. In hoeverre klopt dit?
Alvast bedankt
Nee ik bedoel het andere lampje ,het rode puntje links als je de tv uitzet.Maar ik heb vanmorgen de gebruiksaanwijzing gekregen in het nederlands en daar stond in dat ie enkel uitkan als je de stekker er uithaalt.Wel raar dat het zo is,heb alleen met voetbal dat de spelers zo wazig zijn ,heb samsung al gebeld,weet iemand er iets van?Ferry34 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:59:
[...]
Dat regel je in het beeldmenu bij Lichteffect.
Lichteffect
U kunt het lampje op de voorkant van de tv naar wens in- of uitschakelen. Schakel
het uitom energie te besparen of wanneer het lampje in uw ogen schijnt.
Uit: lampje gaat niet aan
Standbystand aan: hiermee gaat het lampje aan in stand-bymodus.
Kijkstand aan: hiermee gaat het lampje aan wanneer u tv kijkt.
Aan: lampje is altijd aan
Schakel “Lichteffect” naar “Uit” om minder stroom te verbruiken.
God knows why. Als je PC de boel gewoon goed decode zonder dat het te veel is, dan zou het net zo erg moeten zijn als in de BIOS. Wat is je hardware, wat voor content probeer je te spelen (divx/dvd/h264) en welke codecs gebruik je hiervoor?Anoniem: 49736 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:12:
[...]
Maar waarom heb ik dit gevoel in de bios dan niet
De 6-series van Samsung staat over het algemeen als beter aangeschreven dan de LG 5000 series.ALPACINO schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:48:
Ik ben van plan om en tv te kopen voor mijn woonkamer. (Nu staat er een beeldbuis van Sony)
Twee kandidaten.
1. Samsung LE32A656
2. LG 32LG5700
Alvast bedankt
De 32a656 heeft waarschijnlijk betere zwartwaardes, kleurweergave, en volgens mij de mogelijkheid tot 100Hz en MCFI. Het enige wat me altijd tegenstaat aan Samsung zijn de Ultra Clear Panels, die erg spiegelend zijn. Dus als je lampen achter je aan hebt 's avonds: forget it!
LG schijnt daarentegen erg goed te zijn in SD upscaling en heeft waarschijnlijk minder input lag, maar dit laatste is sowieso alleen belangrijk als je spelletjes speelt
Het is maar net waar je naar op zoek bent
Mjah precies, maar destijds wilde ik JUIST zo'n panel, veel mensen vinden dat juist een extra dimensie (raamkijkeffect) toevoegen.Poffertjesporem schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:35:
[...]
Het enige wat me altijd tegenstaat aan Samsung zijn de Ultra Clear Panels, die erg spiegelend zijn. Dus als je lampen achter je aan hebt 's avonds: forget it!
Ok, lampen kan ik dan wel uitzetten maar dan zal ik wel problemen krijgen met zonlicht. (heb dat probleem nu ook met mijn beeldbuis, bv teletekst is niet meer te lezen).Poffertjesporem schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:35:
[...]
De 6-series van Samsung staat over het algemeen als beter aangeschreven dan de LG 5000 series.
De 32a656 heeft waarschijnlijk betere zwartwaardes, kleurweergave, en volgens mij de mogelijkheid tot 100Hz en MCFI. Het enige wat me altijd tegenstaat aan Samsung zijn de Ultra Clear Panels, die erg spiegelend zijn. Dus als je lampen achter je aan hebt 's avonds: forget it!
LG schijnt daarentegen erg goed te zijn in SD upscaling en heeft waarschijnlijk minder input lag, maar dit laatste is sowieso alleen belangrijk als je spelletjes speelt
Het is maar net waar je naar op zoek bent
Gebruikt de LG dan andere panelen die minder spiegelen?
PS; Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor TV kijken en ben aan het kijken voor digitale Tv abonnement.
[ Voor 5% gewijzigd door ALPACINO op 09-04-2009 10:50 ]
Anoniem: 114270
Met hdmi-cec werkt het sowieso, ook met andere merken zonder iets in te stellen. (ik bestuur een sony bdp350)martin5 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:24:
[...]
In de handleiding van de samsung tv staan achterin dat dat kan.met codes.de box is meestal een philips of thomson dacht ik ff proberen.
Ik had al in de handleiding van de tv gekeken maar daar staat geen thomson of pace in.martin5 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:24:
[...]
Ik had de hoop dat de code van een ander merk zou werken en dat iemand hier dat al ontdekt had
Het is een bewuste keus van Samsung geweest (en ook een bewuste keus toen ik de LE40A656 koos), omdat sommige mensen het effect heel natuurlijk aan vinden voelen. Maar inderdaad, zonlicht wordt dan een probleem.ALPACINO schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:48:
[...]
Ok, lampen kan ik dan wel uitzetten maar dan zal ik wel problemen krijgen met zonlicht. (heb dat probleem nu ook met mijn beeldbuis, bv teletekst is niet meer te lezen).
Gebruikt de LG dan andere panelen die minder spiegelen?
PS; Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor TV kijken en ben aan het kijken voor digitale Tv abonnement.
Nog een vraagje aan mensen in het bezit van een 40a656. Ik lees hier en daar dat je de tv een lichte brom kan horen maken als het stil is. Kunnen huidige bezitters dit bevestigen en zeggen of dit geluid van een dusdanig niveau is dat ze het storend vinden (ook al is dit inderdaad erg subjectief)?
Ik hoor bijna niets. Voor zover ik destijds kon vinden is excessief brommen een probleem geweest specifiek voor een bepaald(e) (aantal) batch(es).Poffertjesporem schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:33:
Nog een vraagje aan mensen in het bezit van een 40a656. Ik lees hier en daar dat je de tv een lichte brom kan horen maken als het stil is. Kunnen huidige bezitters dit bevestigen en zeggen of dit geluid van een dusdanig niveau is dat ze het storend vinden (ook al is dit inderdaad erg subjectief)?
Dit topic is gesloten.