[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.872 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
ari3 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:21:
[...]
Ik snap je punt wanneer je een DVD of BluRay afspeelt dan moet je het geluid direct naar je AV-receiver sturen, maar dat kan natuurlijk niet als je via DLNA streamt. Wordt dat de Dolby Digital of DTS stream gewoon op de optical out van de TV getzet zodat je die op de AV-receiver kan aansluiten?
Als ik de handleiding goed begrijp wordt alleen bij het bekijken van HDMI-bronnen het geluid als 2 kanaals stereo uitgespuugd via de optical out, dat zou betekenen dat bij DLNA streamen wel 5.1 geluid mogelijk is..

"When the HDMI IN jacks are connected, the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack on the TV outputs 2 channel audio only."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken geen enkele lcd die scherp beeld geeft bij snelle acties hoor ;)
Ik wel, de Samsung 40B7000 :)
Dat de demo consoles een Samsung tv hebben komt gewoon vanwege een deal met Microsoft.
Ik zie de link van PS3 en Microsoft niet? En hierin al helemaal niet met Samsung? Lol.
Liquid had trouwens wel gelijk met zijn opmerking van de Sony's. Deze hebben een veel lagere inputlag dan de Samsungs, tot wel 0ms
Ja en? Je moet het beleven, dan oordelen. Specificaties zijn leuk, maar daar blijft het 9 van de 10 keer ook bij.
De nieuwste led lcd van Philips is echt een stap beter!
Vind van niet. Is ook duidelijk merkbaar en zichbaar, maar goed. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:18:
[...]

Ik wel, de Samsung 40B7000 :)

[...]

Ik zie de link van PS3 en Microsoft niet? En hierin al helemaal niet met Samsung? Lol.

[...]

Ja en? Je moet het beleven, dan oordelen. Specificaties zijn leuk, maar daar blijft het 9 van de 10 keer ook bij.

[...]

Vind van niet. Is ook duidelijk merkbaar en zichbaar, maar goed. :X
De Samsung 40B700 is toch ook geen conventionele backlight lcd? ;)

Ik zei toch Ik ken geen enkele lcd die scherp beeld geeft bij snelle acties hoor Ik ben zelf erg gevoelig voor motion resolution en deze is bij lcd's met conventionele backlights bijzonder laag. (lager dan hdready)
Ik zit dan te kijken naar het beeld en dan komt er een snelle scène en denk ik: wtf gebeurt er met het beeld??

Daarom zijn de led lcd's met local dimming zo'n stap vooruit. Contrast en motion resolution zijn dan veel hoger

Ik had het dus over lcd's met een conventionele backlight ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:57:
Lol. En daarom zie je bij bijv de Free Record Shop of Bart Smit de demo consoles op een Samsung aangesloten ;)
Ik reageerde op deze post

Het feit dat er Samsung lcd's op de demo consoles staan zegt niets over de kwaliteit van deze schermen. Ik vind ze nogal beroerd namelijk. Ik bedoelde dus de Samsung lcd's op de xbox demo consoles en dus niet de ps3.

Over de Aurea. Ik vind vanaf het begin de beeldkwaliteit van de Philips Aurea behoorlijk tegenvallen.
Een paar maanden geleden was ik op een beurs met een stand van Philips en daar stonden de eerste Aurea en de nieuwe Aurea naast elkaar en de nieuwe was al een stukje beter.
De 9803 (geloof ik) led lcd die daar naast stond gaf echter een veel mooier beeld. Helaas had ik geen tijd om te testen, dus het was maar een eerste indruk. Het beeld was echter al beter dan welke conventionele backlight lcd die ik ooit had gezien.

Inputlag: ik heb een beetje een dubbel gevoel hierover. Allereerst lijkt dit de nieuwe hype te zijn en ziet iedereen ineens inputlag.
Echter: de led lcd's hebben volgens testers toch wel een behoorlijke inputlag die zelfs waarneembaar is. Deze is gewoon op te lossen door bepaalde instellingen of aansluitingen te gebruiken. Ik heb begrepen dat bij het gebruiken van de game-mode het niet mogelijk om belangrijke beeldinstellingen te wijzigen en dat is een kwalijke zaak.
Nogmaals: het lijkt wel de nieuwe hype en er zijn veel mensen die een lcd willen met een zo laag mogelijke inputlag en dat is de Sony.

We zijn er duidelijk over eens: je moet echter nooit iets zo maar aannemen of naar specs kijken, je moet altijd testen.

Zijn de prijzen al bekend van de nieuwe modellen? In de usa is hetvolgende bekend gemaakt. Ik weet niet hoe de prijzen in verhouding staan met NL.
http://hdguru.com/2009-samsung-hdtv-prices-leaked/402/

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 28-03-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjk303
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 17:44
Ik heb zo'n thx kalibreer dvd'tje maar niet zo'n blauw filter brilletje.
Zijn die ergens in NL te krijgen of is er een andere makkelijkere manier om te kalibreren?
veel geld uitgeven voor een officiele kalibratie gaat me weer te ver opt moment

Tevens heb ik een vraagje over de samsung le46b650.
Er zijn een aantal menu's zoals de geavanceerde kleurinstellingen uitgegrijsd.
Waar kan dit mee te maken hebben? Deze opties worden uitvoerig besproken in de hdtvtest.co.uk review maar als ik er niet bijkan wordt dat lastig.

Moet de landkode soms op uk om al dat spul te unlocken?

[ Voor 41% gewijzigd door mjk303 op 28-03-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
LiquidT_NL schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:34:
Mjah, zonder modelnummer weten we het ook niet hè :S RGB LED is een beste techniek. Alleen als die "200 hz" zooi net zo goed is als die 100hz onzin op de 6-serie of eerder dan heb je er geen donder aan.
Allemaal specs en die zeggen niet zoveel. De eerste Sony 200hz lcd (van vorig jaar, weet het typenummer niet) kwam maar matig uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Via het service menu zou je de zapsnelheid kunnen instellen maar ik kan de optie Video Mute Time niet vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik deze zapsnalheid zou kunnen versnellen? het gaat om de LE40A756
en welke media server draaien tweakers op hun pc om de bestanden te kunnen bekijken op de tv? Die van samsung op de bijgeleverde cd is errug brak en langzaam.

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2009
Je kunt van veel bronnen storing krijgen en als je goedkope (scart)-kabels gebruikt dan zal je dat zien in je beeld. Daarom zijn goede kabels heel belangrijk.
...
Daarom was het verstandig om eerst de decoder uit te zetten en los te koppelen om te kijken of dit een oorzaak zou kunnen zijn. Misschien heb je een slechte scartkabel erop aangesloten, maar dan had je de problemen vanaf het begin moeten hebben. Vervelend dat de monteurs het probleem niet bij je thuis hebben gezien.
Nou ik heb mijn LE40A656 terug sinds zaterdag, dat wil zeggen ik heb een LE40A656 terug |:( Ik kom er net achter dat deze TV door een vorige eigenaar aan de muur is opgehangen (krassen bij die wall-mount gaten) en ik heb hem altijd op de poot gehad. Dus ik heb het serie-nummer gecontroleerd en ja hoor, het is een andere TV. Hij werkt wel, en met precies dezelfde kabels, dus het lijkt mij dat de andere TV inderdaad kapot was.

Moet ik dit nu zo maar accepteren? Er is mij nooit verteld dat ik niet mijn eigen TV terug zou krijgen. Voor hetzelfde geld is deze een half jaar ouder ofzo. Morgen maar weer eens de Harense bellen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 40A656, prima tv vind ik. Ben er blij mee, vind alleen dat ie vrij langzaam zapt. Heb die video mute time al geprobeerd, dan issie wel sneller, maar zie je rare shit gebeuren voordat ie focust op de zender, heb je dus ook niet zoveel aan...

Ik heb overigens ook even gekeken naar het probleem met de lipsync wat jullie hier noemen. Als ik mn dvdspeler aansluit op mn versterker hoor ik altijd een galm als ik het tv geluid ook aan heb staan, hier zit dus iets vertraging in. Als ik mn versterker echter via de audio-out van mn tv aansluit hoor ik exact dezelfde galm, dezelfde vertraging dus. Overigens is het als je de tv mute niet te zien. Is dit dan waar jullie het over hebben :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:17:
Ik heb sinds kort een 40A656, prima tv vind ik. Ben er blij mee, vind alleen dat ie vrij langzaam zapt. Heb die video mute time al geprobeerd, dan issie wel sneller, maar zie je rare shit gebeuren voordat ie focust op de zender, heb je dus ook niet zoveel aan...

Ik heb overigens ook even gekeken naar het probleem met de lipsync wat jullie hier noemen. Als ik mn dvdspeler aansluit op mn versterker hoor ik altijd een galm als ik het tv geluid ook aan heb staan, hier zit dus iets vertraging in. Als ik mn versterker echter via de audio-out van mn tv aansluit hoor ik exact dezelfde galm, dezelfde vertraging dus. Overigens is het als je de tv mute niet te zien. Is dit dan waar jullie het over hebben :?
Dit is eigenlijk wel wat er bedoeld wordt met lipsync problemen.

Gelukkig is het verschil tussen het beeld en het geluid bij jou te klein om op te vallen, maar bij andere mensen kan je gewoon zien dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld. Vooral als mensen praten in het beeld, zie je dat de beweging van de lippen net niet kloppen met het geluid en dat is verschrikkelijk irriitant.

Dit wordt veroorzaakt doordat de tv teveel tijd nodig heeft om het beeld te verbeteren. Hierdoor gaat het beeld achter lopen op het geluid. Daarom zit er tegenwoordig op veel receivers een audio-delay die het geluid vertraagd.
JDnAJ schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:41:
[...]

Nou ik heb mijn LE40A656 terug sinds zaterdag, dat wil zeggen ik heb een LE40A656 terug |:( Ik kom er net achter dat deze TV door een vorige eigenaar aan de muur is opgehangen (krassen bij die wall-mount gaten) en ik heb hem altijd op de poot gehad. Dus ik heb het serie-nummer gecontroleerd en ja hoor, het is een andere TV. Hij werkt wel, en met precies dezelfde kabels, dus het lijkt mij dat de andere TV inderdaad kapot was.

Moet ik dit nu zo maar accepteren? Er is mij nooit verteld dat ik niet mijn eigen TV terug zou krijgen. Voor hetzelfde geld is deze een half jaar ouder ofzo. Morgen maar weer eens de Harense bellen :|
Je zou voor de gein s in het servicemenu moeten kijken om te zien hoeveel uur deze tv al heeft aangestaan!

Wel vreemd trouwens: je had toch een bericht gekregen dat er niets mis was met de tv die jij ter reparatie liet ophalen? Wat is hun reactie daarop?
En heb je nog gesproken met de mannen van Harendse smid over de Samsung reparatie aan huis service? Ik ben wel benieuwd naar hun reactie.

Ik heb mijn tv ook van de Harendse smid. Als die binnen 2 weken kapot zou gaan dan zou ik een nieuwe eisen, maar daarna gaat het gewoon via Samsung (in mijn geval Panasonic).

[ Voor 39% gewijzigd door Ferry34 op 30-03-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij een heel erg plezier kunnen doen en op een Samsung 40 of 46 B7000 of B6000 het volgende willen doen:

(niets ergs alleen maar informatie weten in het service menu)

Zet de tv in standby, druk dan op INFO dan MENU, dan MUTE en dan POWER de tv start op met het service menu.

Als je dan naar: ADC/WB dan White Balance. En deze (standaard) instellingen even terug mailen naar mij?

Dan doe je me een heeeeel groot plezier!

elmarkou@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:20:
[...]

Dit is eigenlijk wel wat er bedoeld wordt met lipsync problemen.

De galm geeft al aan dat er een verschil zit tussen 2 apparaten.

Gelukkig is het verschil tussen het beeld en het geluid bij jou te klein om op te vallen, maar bij andere mensen kan je gewoon zien dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld. Vooral als mensen praten in het beeld, zie je dat de beweging van de lippen net niet kloppen met het geluid en dat is verschrikkelijk irriitant

[...]

Je zou voor de gein s in het servicemenu moeten kijken om te zien hoeveel uur deze tv al heeft aangestaan!

Wel vreemd trouwens: je had toch een bericht gekregen dat er niets mis was met de tv die jij ter reparatie liet ophalen? Wat is hun reactie daarop?
En heb je nog gesproken met de mannen van Harendse smid over de Samsung reparatie aan huis service? Ik ben wel benieuwd naar hun reactie.

Ik heb mijn tv ook van de Harendse smid. Als die binnen 2 weken kapot zou gaan dan zou ik een nieuwe eisen, maar daarna gaat het gewoon via Samsung (in mijn geval Panasonic).
Dat snap ik. Maar in dit topic las ik dat de oplossing was het gebruiken van de audio-out van de tv, maar dan blijft dezelfde vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag mijn LE46B650 binnen gekregen en natuurlijk gelijk geplaatst. Ben uiterst tevreden, het is een erg mooi toestel en de beeld kwaliteit is fantastisch echt veel beter dan mijn vorige samsung HD scherm.

Er zitten ook echt super veel functie's en mogelijkheden op, sommige welke ik misschien nooit gebruik maar de mogelijkheid is er wel. Vooral belangrijk vond ik de calibratie mogelijkheden, er was super veel in te stellen op veel verschillende niveau's en je kan de instelling mooi appart opslaan per profiel.

Ik zal over een paar weekjes als ik wat met het toestel heb gespeeld een revieuw plaatsen.

Hier even een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/15ewviu.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de LE40A856 auto lipsync ondersteunt?
Ik heb de klantenservice van Samsung gebeld maar zij kunnen dit niet met zekerheid zeggen?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 01:01:
[...]

Dat snap ik. Maar in dit topic las ik dat de oplossing was het gebruiken van de audio-out van de tv, maar dan blijft dezelfde vertraging...
Ik dacht dat alleen de koptelefoon out de lipsync niet had en de gewone audio out van de tv wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xoem schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:01:
[...]

Ik begreep dat de InfoLive functie uberhaupt niet in het menu beschikbaar was voor de landen waar dit nog niet gebruikt kon worden, dus had even hoop dat het zou werken. Inmiddels netwerk aan de praat, maar het werkt inderdaad niet. Landinstelling op UK gezet, daarna werkt het wel. Nu landinstelling voor analoog weer op NL gezet en het blijft werken (maar dan wel met Engels nieuws). Wel suf trouwens dat ik na het switchen van landinstelling ik gelijk al m'n analoge zenders kwijt was.
Maakt het nog wat uit of je hem op UK laat staan? of krijg je dan problemen met zenders bekijken?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Gisteren de Samsung LE37A556 gehaald.

Voornamelijk om te gebruiken in combinatie met mijn playstation 3 en ik ben er tot nu to erg tevreden over!

Enige wat me erg opvalt is dat de TV een beetje voorover helt. Is dit normaal en heeft dit een bepaald doel of is de voet van de TV gewoon scheef?

Hoe zijn jullie ervaringen verder met deze TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:52:
Afgelopen zaterdag mijn LE46B650 binnen gekregen en natuurlijk gelijk geplaatst. Ben uiterst tevreden, het is een erg mooi toestel en de beeld kwaliteit is fantastisch echt veel beter dan mijn vorige samsung HD scherm.
<knip>
Ik zal over een paar weekjes als ik wat met het toestel heb gespeeld een revieuw plaatsen.

Hier even een foto:

[afbeelding]
Ziet er netjes uit!

Vandaag bij de Mediamarkt geweest en de 40B7000 bewonderd :9~ Nu ze langzaamaan Nederland binnen druppelen kan ik eindelijk op zoek naar een shop waar ik de 46B7000 ga bestellen!

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Op verzoek van een vriend heb ik me hier lid gemaakt van jullie forum. Ik heb al het een en ander ontdekt aan men lcd tv dat ik hier gelezen heb maar ik zit met een vervelend probleem.

Ik bezit de Samsung LE37A656, met als firmware versie: T-EMMA2DEUB-0106. Op de website van Samsung zie ik dat er een hogere firmware is: T-AMBPEUMD-1021.bin

Nu heb ik de handleiding goed gelezen en het bestand gekopieerd op de TDK usbstick, na eerst deze formateerd te hebben en op install geklikt, zoals beschreven. Steek ik dan de stick, in de wiselink op de tv wanneer deze in standby staat en druk ik dan gelijktijd op source als op de on/off knop op de afstandsbediening krijg ik:

Scanning for usb-devices - will take 30 seconds.

Floept dit scherm weg en hervat de tv het signaal van satelliet. Het lukt me dus niet om de update uit te voeren. Wat doe ik eigenlijk verkeerd of probeer ik de verkeerde firmware te installeren?

Alvast bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22
Nipje schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:02:
Gisteren de Samsung LE37A556 gehaald.

Voornamelijk om te gebruiken in combinatie met mijn playstation 3 en ik ben er tot nu to erg tevreden over!

Enige wat me erg opvalt is dat de TV een beetje voorover helt. Is dit normaal en heeft dit een bepaald doel of is de voet van de TV gewoon scheef?

Hoe zijn jullie ervaringen verder met deze TV ?
Heb zelf de LE37A552 (zelfde tv verder), maar nee hij helt bij mij niet voorover, stond toen ik hem kreeg iets scheef (links lager dan rechts), voet eraf, opnieuw erop en probleem weg :? , stond dus niet goed op zn voet.

Verder ervaring is echt top. Ben er echt tevreden mee. Kijk er digi tv op, dvd, xbox 360, en alles word netjes weergegeven. Voor mijn woonkamer is dit ook echt groot genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:18:
[...]

Onzin, weet je eigenlijk wel wat input lag is? Dat is geen "spec", dat is een meetwaarde. Een inputlag van 30ms is ALTIJD sneller dan 50ms, heel anders dan contrast dat "scheef" wordt gemeten bijvoorbeeld.
Ferry34 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:36:
[...]

Allemaal specs en die zeggen niet zoveel. De eerste Sony 200hz lcd (van vorig jaar, weet het typenummer niet) kwam maar matig uit de test.
200hz is voor een groot deel (met interpolatie) een functie. En ik zeg toch echt duidelijk dat als het net zo goed is als de 100hz op de 6-serie dat het kut is?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
LiquidT_NL schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:55:
[...]

Onzin, weet je eigenlijk wel wat input lag is? Dat is geen "spec", dat is een meetwaarde. Een inputlag van 30ms is ALTIJD sneller dan 50ms, heel anders dan contrast dat "scheef" wordt gemeten bijvoorbeeld.
[...]

200hz is voor een groot deel (met interpolatie) een functie. En ik zeg toch echt duidelijk dat als het net zo goed is als de 100hz op de 6-serie dat het kut is?
Hmm klinkt goed. Ik heb ook nogsteeds geen minpunten kunnen ontdekken. Wat is precies het verschil tussen de 552 en de 556 als ik vragen mag? Ik heb dit op de samsung site proberen te vinden maar ik kan werkelijk geen verschil ontdekken en het lijkt alleen in de behuizing te zitten.

Ik heb ondertussen ook nog even contact gehad met samsung en die gaven aan dat het voorover hellen van de TV normaal is en expres gedaan is wegens licht inval blabla. Weet nou niet echt of ik met de TV terug naar de winkel moet omdat de voet gewoon scheef is, of dat dit dus gewoon normaal is..

Wat denken jullie hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Hmm ik zal vanavond eens kijken of de mijne ook naar voren staat... volgens mij niet... is nog niet opgevallen in ieder geval...

Volgens mij geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:02:
Hmm ik zal vanavond eens kijken of de mijne ook naar voren staat... volgens mij niet... is nog niet opgevallen in ieder geval...

Volgens mij geen verschil...
Heb je ook een 37A552/556/557?

Ben wel benieuwd inderdaad wie hier nog meer last van hebben. Samsung wil ook geen monteur langs sturen =S erg raar.

Geen verschillen tussen de 552 en 556? vanwaar het prijsverschil dan? Zal wel iets met de behuizing te maken hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Heb een LE37A552

http://www.samsung.com/nl...LE37A552P3RXXC&fullspec=F

http://www.samsung.com/nl...LE37A550P1RXXC&fullspec=F

Leek eerst op verschil IDTV, maar als je bij kenmerken kijkt, zijn ze beide ready.. hmmm

Verschil gevonde: contrast 552: 15.000:1 en de 556: 30.000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:09:
Heb een LE37A552

http://www.samsung.com/nl...LE37A552P3RXXC&fullspec=F

http://www.samsung.com/nl...LE37A550P1RXXC&fullspec=F

Leek eerst op verschil IDTV, maar als je bij kenmerken kijkt, zijn ze beide ready.. hmmm

Verschil gevonde: contrast 552: 15.000:1 en de 556: 30.000:1
Contrast is volgens samsung ook gewoon exact hetzelfde voor zover ik kan vinden :O waar heb je de informatie vandaan als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Als je de link opent... aan de rechterkant van de tv staat een de tekst, onderaan de tekst staat het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:23:
Als je de link opent... aan de rechterkant van de tv staat een de tekst, onderaan de tekst staat het verschil
Sorry je hebt gelijk, helemaal overheen gelezen :)

Ondanks het prijsverschil de 556 toch op dat gebied de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Hmm heb zelf destijds de 552 genomen, leuke prijs en tja contrast verschil denk niet dat je het ziet... gebruik hem voor digi tv, xbox 360, dvd kijken en bevalt super goed. Zal vanavond ff kijken of de mijne ook naar voren leunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:39:
Hmm heb zelf destijds de 552 genomen, leuke prijs en tja contrast verschil denk niet dat je het ziet... gebruik hem voor digi tv, xbox 360, dvd kijken en bevalt super goed. Zal vanavond ff kijken of de mijne ook naar voren leunt
Contrast merk je inderdaad bijna niet. Verder is er totaal geen verschil en het prijsverschil is ook maar iets van 10/20 euro. Grootste verschil zit misschien in het geluid of de behuizing gewoon, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Behuizing? Uiterlijk? oogt zelfde... maar zou kunnen. Geluid zal zelfde zijn... lijkt echt contrast verschil... tja.. of je dat de moeite vind om daar extra voor neer te leggen, aan de andere kant is het maar een klein verschil.

Enige dat ik weet, een prima tv voor het geld, ben er zeer tevreden mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:49:
Behuizing? Uiterlijk? oogt zelfde... maar zou kunnen. Geluid zal zelfde zijn... lijkt echt contrast verschil... tja.. of je dat de moeite vind om daar extra voor neer te leggen, aan de andere kant is het maar een klein verschil.

Enige dat ik weet, een prima tv voor het geld, ben er zeer tevreden mee :*)
Is inderdaad ook de moeite niet om er extra voor neer te leggen. Ik heb deze gekozen omdat er verder niks meer uit deze serie leverbaar was en hij was maar 650 euro =O

Ben er ook zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
mooi prijsje... heb voor de mijne destijds wel wat meer neergelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
zijn er al samsung modellen die het CI+ interface hebben, die wat Ziggo eind mei gaat ondersteunen....

Of weet iemand welke modellen dit gaan ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar maanden terug heb ik een PS3 gekocht en toen ik deze via HDMI op mijn minder dan 1 jaar oude LE46M86BD aansloot knipperde het beeld.

Hiervoor is een monteur geweest die constateerde dat het mainboard defect is, nu blijkt dat het mainboard niet meer leverbaar is. 11-03-09 is de TV is opgehaald. Het is onwaarschijnlijk dat een andere TV van hetzelfde type nummer leverbaar is.

Nu zijn er geluiden dat mij een andere TV wordt aangeboden, nu en daar wringt de schoen

1 jaar geleden heb ik deze TV gekocht en het was een van de betere modellen, absoluut geen budget model. Als we echter nu puur op specificaties kijken zal een budget model uit de huidige reeks aardig in de buurt komen van mijn oudere model TV

Ik heb echter geen zin in om 1 jaar terug een semi-top model te hebben gekocht nu met een budget model te worden opgescheept omdat de specificaties overeen komen.

Ik kom er ook niet echt uit met de type nummering bij Samsung. Welke TV uit de huidige reeks van Samsung is het equivilent van de LE46M86BD ??

Waar moet ik mee akkoord gaan, wat is vergelijkbaar ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:11:
Een paar maanden terug heb ik een PS3 gekocht en toen ik deze via HDMI op mijn minder dan 1 jaar oude LE46M86BD aansloot knipperde het beeld.

Hiervoor is een monteur geweest die constateerde dat het mainboard defect is, nu blijkt dat het mainboard niet meer leverbaar is. 11-03-09 is de TV is opgehaald. Het is onwaarschijnlijk dat een andere TV van hetzelfde type nummer leverbaar is.

Nu zijn er geluiden dat mij een andere TV wordt aangeboden, nu en daar wringt de schoen

1 jaar geleden heb ik deze TV gekocht en het was een van de betere modellen, absoluut geen budget model. Als we echter nu puur op specificaties kijken zal een budget model uit de huidige reeks aardig in de buurt komen van mijn oudere model TV

Ik heb echter geen zin in om 1 jaar terug een semi-top model te hebben gekocht nu met een budget model te worden opgescheept omdat de specificaties overeen komen.

Ik kom er ook niet echt uit met de type nummering bij Samsung. Welke TV uit de huidige reeks van Samsung is het equivilent van de LE46M86BD ??

Waar moet ik mee akkoord gaan, wat is vergelijkbaar ??
Ik snap dat niet, jij hebt liever een oude medium/high budget TV dan een vergelijkbare, nieuwere low budget? Dat is zo irrationeel als maar wezen kan :S En buiten dat zou ik als winkel het onzin vinden een high-budget model mee te geven omdat meneer een kapotte high-budget TV heeft die niet eens zo goed meer is. Iedereen kocht enkele maanden geleden nog jouw TV voor 900 euro, dat zijn dingen waar je je gewoon niet druk om moet maken.

Ik zou zeggen dat de 5-serie beter is dan die TV, nieuwer en voor zover ik weet geen budget TV.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik heb nu toch iets vreemds en het moet wel aan de tv liggen.

ik heb de 46" 9-serie en die krijgt signaal via hdmi vanaf de Denon 3808A en het heeft perfect gewerkt voor een week. Nu heb ik de TV opgehangen aan een stevige beugel maar de tv heeft 5 minuten nodig om strak signaal weer te geven. Hij geeft beeld voor een seconde, valt weg op zwart scherm. Dan krijg ik afwisselend de "geen signaal" melding en soms een paar seconden beeld. Dit gaat zo door gedurende 5 minuten en de momenten met beeld worden steeds langer en na 5 minuten blijft de tv beeld geven.

Geluid loopt gewoon door vanaf de receiver dus met het signaal zelf is niets mis. De receiver werkt wel op een ander toestel maar de tv geeft geen problemen met xbox of ps3.

Lijkt dus een soort compatibiliteits probleem maar het heeft perfect gewerkt voor een week.

Ik zie niet waar dit aan kan liggen. de kabel is gewoon v1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag je dan waar jij deze TV heb gezien voor 900 € ???

Ik heb vorig jaar vele TV's bekeken en de LE46M86 beviel me, was wel wat duurder dan gepland maar ik vond het beeld voor het geld (1600.-) zeer goed.

Nu gaat de ding binnen 1 jaar onherstelbaar stuk wat niet mijn fout is.

Nu moeten ze mij een gelijkwaardig toestel aanbieden of m'n geld terug. nu is mijn vraag wat is een reeel gelijkwaardig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Ach als je daar op moet letten ik kocht me Le40r81b voor 1699 en me Le37a557 voor 1199, geloof ze nu beide te krijgen zijn voor 599 ? ( en ik spreek over 1 jaar voor het ene toestel en 3 maanden voor de ander)

Maakt me niet uit hoor met die prijzen tegenwoordig schuif ik die 37" aan me ouders en haal ik een 52 straks ^^)

Maar ik zou inderdaad al blij zijn met een 5 serie die is zeker nieuwer als wat je nu had
-clear panel
- meer hdmi

Etc

EDIT : en die prijsdalingen gaan gigantisch, iets van 5 maanden geleden is nu voor de helft van de prijs
LE46M86 is inderdaad al EOL

EDIT 2 : een 52 samsung Le52a557 kost nieuw bv 1285
http://www.redcoon.nl/ind...id/15008/refId/vergelijk/

Niet dat ik het niet met je eens ben hoor maar als je een 46" 5serie kan krijgen als vervanger is dat zeker niet slecht

[ Voor 30% gewijzigd door Mektheb op 31-03-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
De zwartwaarden van de 5 serie is ook een stuk beter dan die van de m86. De 5 serie is op al fronten een beter tv dan de m86. Als je deze als alternatief krijgt aangeboden dan zal ik hem zeker aan nemen. Ik denk ook niet dat ze je je geld gaan terug geven omdat je de tv al een jaar in bezit hebt. Je kan altijd proberen een tv van de hoger serie te krijgen dan de 5, maar als dat je lukt mag je wel in je handen wrijven.

Ps laat maar even weten hoe ze het af handelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Nico111 op 31-03-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Zou iemand met een 5 serie 37" tv even iets na kunnen kijken? dus de LE37A552 / 558 / 556 / 557?

Namelijk of deze een heel klein beetje naar voren helt wanneer hij op de voet staat?

Ben erg benieuwd wie hier nogmeer last van heeft? mijn tv hangt ongeveer 1 centimeter naar voren. Is dat normaal? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43
Maak is een foto, dan heb je zo antwoord.
Zorg er uiteraard wel voor dat die op een vlakke ondergrond staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Ik dacht dat alleen de koptelefoon out de lipsync niet had en de gewone audio out van de tv wel.
Nouja, dan stel ik in VLC wel iets delay in. Ook geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Afbeeldingslocatie: http://www.larsvanbeek.nl/photo.jpg

Hier is de foto.

Wat vinden jullie er van ?

edit: link even aangepast

[ Voor 45% gewijzigd door Nipje op 31-03-2009 22:03 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Nipje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:59:
Zou iemand met een 5 serie 37" tv even iets na kunnen kijken? dus de LE37A552 / 558 / 556 / 557?

Namelijk of deze een heel klein beetje naar voren helt wanneer hij op de voet staat?

Ben erg benieuwd wie hier nogmeer last van heeft? mijn tv hangt ongeveer 1 centimeter naar voren. Is dat normaal? =)
Ik zou het nog even nakijken, maar mn LE37A552 heeft het niet, die hangt totaal niet naar voren, staat gewoon recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Lijkt me zeker niet normaal, er zit als het goed is tussen het vlakke gedeelte en de beeldbuis een soort tussen stuk/hals. Mis je die misschien ?

Als je hem zo hebt gekregen zou ik gelijk contact opnemen met het verkooppunt.
Wiebelt/kraakt die nu ook niet erg ( voorzichting met je vinger in het boven in het midden van de lijst duwen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Yippie schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:34:
Lijkt me zeker niet normaal, er zit als het goed is tussen het vlakke gedeelte en de beeldbuis een soort tussen stuk/hals. Mis je die misschien ?

Als je hem zo hebt gekregen zou ik gelijk contact opnemen met het verkooppunt.
Wiebelt/kraakt die nu ook niet erg ( voorzichting met je vinger in het boven in het midden van de lijst duwen )
Nee dat valt wel mee, hij staat wel vrij stabiel.. Weet niet echt wat ik er mee aan moet. Verkooppunt blijft beweren dat het normaal is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ga in een willekeurige winkel kijken naar het zelfde of gelijkwaardige model en dan zie je meteen dat dit niet normaal is. Stuur is een mail naar Samsung support, zou mooi zijn als je scherpere foto's kan maken met een waterpas erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Je kunt ook nog kijken of je de schroeven van de voet een beetje kunt losdraaien, dan de TV naar achteren duwen, en dan weer vastschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ThinkPadd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:55:
Je kunt ook nog kijken of je de schroeven van de voet een beetje kunt losdraaien, dan de TV naar achteren duwen, en dan weer vastschroeven.
Ook al 2x gedaan ondertussen, hij lijkt wel IETSJES rechter te staan maar nogsteeds niet kaarsrecht.

Zou er eens iemand met exact hetzelfde type kunnen kijken naar zijn tv? dus een LE37A556?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 11:11
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:52:

Er zitten ook echt super veel functie's en mogelijkheden op, sommige welke ik misschien nooit gebruik maar de mogelijkheid is er wel. Vooral belangrijk vond ik de calibratie mogelijkheden, er was super veel in te stellen op veel verschillende niveau's en je kan de instelling mooi appart opslaan per profiel.

Hier even een foto:

[afbeelding]
ReVision: Erg gaaf dat je de tijd maakt om een review te schrijven over deze TV. Hij is op het moment ook m'n eerste keus, maar na het lezen van een review op hdtvtest.co.uk, hoop ik dat je voor me bij de review ook even kunt kijken naar de volgende punten:

- Is de 80-100ms input lag die ze stellen zo erg dat het geluid zichtbaar voorloopt op het beeld? Ik wil namelijk m'n htpc het geluid laten aansturen naar de speakers. Er is niets ergers dan een slechte lipsync.... ;(
- Wat is er op tegen om hem altijd in game mode te laten staan voor de lagere input lag, behalve dat je de motionflow niet aan kan zetten (m.a.w. is de kwaliteit merkbaar slechter in game mode?)
- Geeft de optical out 5.1 geluid door vanaf de hdmi (dus niet van de ingebouwde tuner, dat zit wel goed), of downmixt hij het naar 2.1 net als bij de vorige modellen?
- Is de weergave van 1080p input via de DLNA zonder schokken? Elders heb ik gelezen dat het soms te zwaar is voor de TV en hij frames 'dropt' (schokkerig verloopt) gedurende die momenten.

Ik hoop dat Samsung die input lag problemen binnenkort aanpakt met een firmware update. Ik weet vanuit m'n vakgebied (cognitieve psychologie) dat boven de 50ms een tijdsverschil tussen beeld en geluid waarneembaar wordt, maar of het ook merkbaar is in dit geval wil ik wel eens weten.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Poffertjesporem op 01-04-2009 01:18 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de tv wel op de stand gemonteerd toen ie rechtop stond? Anders kan hij ook naar een kant gaan hellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:45:
Heb je de tv wel op de stand gemonteerd toen ie rechtop stond? Anders kan hij ook naar een kant gaan hellen.
Ik heb gister avond de schroeven even los gedraait en de voet er proberen af te halen. De voet kreeg ik echter niet los:S schroeven kreeg ik wel los gedraait maar kwamen er ook niet uit.

Toen maar even de TV achterover gehouden en de schroeven weer vast gemaakt. Heb het idee dat hij IETSJE rechter staat, maar nog steeds een beetje schuin (1cm of minder voorover). Samsung wil het iig niet repareren omdat hij niet zo erg voorover helt en de winkel geeft aan dat het helemaal normaal is ..

dat de LE37A552 Recht staat zou wel kunnen, de voet enzo is ook totaal anders. Zou iemand met een LE37A556 eens kunnen kijken of die ook schuin staat? dus EXACT het zelfde type en niet alleen de zelfde serie? zou ik erg fijn vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Laatst online: 17-12-2022
Als ik mijn PS3 aansluit via HDMI ingangen 1, 2 en 3, zie ik witte flikkerende punten op het scherm bij donkere momenten, het lijken wel artifacts.

Wanneer ik de PS3 echter op HDMI 4 zet, is het beeld 'storingsvrij'. Ga ik deze artifacts ook krijgen met andere HDMI apparaten of is dit echt PS3 specifiek?

EUR3.99 kabel van de Action hier, maar dat mag geen probleem zijn lijkt mij.

Het betreft hier een LE46A656.

[ Voor 10% gewijzigd door Trent900 op 01-04-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trent900 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:17:
Als ik mijn PS3 aansluit via HDMI ingangen 1, 2 en 3, zie ik witte flikkerende punten op het scherm bij donkere momenten, het lijken wel artifacts.

Wanneer ik de PS3 echter op HDMI 4 zet, is het beeld 'storingsvrij'. Ga ik deze artifacts ook krijgen met andere HDMI apparaten of is dit echt PS3 specifiek?

Ik zou zeggen test het eens met een ander apparaat, leen eventueel eens een andere apparaat met HDMI bij iemand. Maar het lijkt mij niet normaal dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Poffertjesporem schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:38:
[...]

- Is de 80-100ms input lag die ze stellen zo erg dat het geluid zichtbaar voorloopt op het beeld? Ik wil namelijk m'n htpc het geluid laten aansturen naar de speakers. Er is niets ergers dan een slechte lipsync.... ;(
Hoe erg het merkbaar/storend is, is per persoon verschillend. Ik ken zat mensen die er geen last van hebben, ikzelf wel soms. Maar gelukkig kan je in sommige decoders (zoals AC3Filter) wel gewoon zelf een delay instellen om het tegen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Is er ergens te lezen welke wijzigingen nieuwe firmware met zich meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Zeer mooi die LED TV's.

Ben aan het kijken voor een nieuwe TV.
Twijfel tussen de Samsung UE40B6000 de UE40B7000 de UE40B7020 en de Sony Bravia KDL-40W5500.

Hier nog een "test" van de UE40B7000
http://babelfish.yahoo.co...=el_en&btnTrUrl=Translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poffertjesporem schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:38:
[...]

ReVision: Erg gaaf dat je de tijd maakt om een review te schrijven over deze TV. Hij is op het moment ook m'n eerste keus, maar na het lezen van een review op hdtvtest.co.uk, hoop ik dat je voor me bij de review ook even kunt kijken naar de volgende punten:

- Wat is er op tegen om hem altijd in game mode te laten staan voor de lagere input lag, behalve dat je de motionflow niet aan kan zetten (m.a.w. is de kwaliteit merkbaar slechter in game mode?)
- Geeft de optical out 5.1 geluid door vanaf de hdmi (dus niet van de ingebouwde tuner, dat zit wel goed), of downmixt hij het naar 2.1 net als bij de vorige modellen?
- Is de weergave van 1080p input via de DLNA zonder schokken? Elders heb ik gelezen dat het soms te zwaar is voor de TV en hij frames 'dropt' (schokkerig verloopt) gedurende die momenten.

Ik hoop dat Samsung die input lag problemen binnenkort aanpakt met een firmware update. Ik weet vanuit m'n vakgebied (cognitieve psychologie) dat boven de 50ms een tijdsverschil tussen beeld en geluid waarneembaar wordt, maar of het ook merkbaar is in dit geval wil ik wel eens weten.

Bij voorbaat dank!
Als je toch een HTPC gebruikt kan je die vertraging toch gewoon met software corrigeren. Ik zie het probleem niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zijn er nog mensen die hun TV hebben opgehangen?

Ik ga m'n TV binnenkort waarschijnlijk ook ophangen, maar zit nog te kijken op wat voor hoogte hij moet komen.

Op internet had ik 1.50m gevonden, dat even nagemeten hier, en dat lijkt me wel een aardige maat.

Op wat voor hoogte hangt jullie TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind mn 40A656 alleen wat donker :? Ik heb backlight op 4, helderheid op 50, maar dat vind ik als ik em met mn pc monitor en oude philips crt vergelijk wel heel donker. Maar zelfs als ik de backlight naar 10 schuif vind ik em nog niet echt fel... Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Contrast en Helderheid kun je ook nog omhoogzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ThinkPadd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:47:

Ik ga m'n TV binnenkort waarschijnlijk ook ophangen, maar zit nog te kijken op wat voor hoogte hij moet komen.

Op internet had ik 1.50m gevonden, dat even nagemeten hier, en dat lijkt me wel een aardige maat.

Onderkant op 1.50 meter hoogte dan? zo heb ik hem momenteel ook staan en ik zit er ook over na te denken om hem op te gaan hangen. Ben alleen bang dat als ik ooit op een andere stoel kom te zitten of een lagere bank het allemaal te hoog hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nipje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:29:
[...]

Onderkant op 1.50 meter hoogte dan? zo heb ik hem momenteel ook staan en ik zit er ook over na te denken om hem op te gaan hangen. Ben alleen bang dat als ik ooit op een andere stoel kom te zitten of een lagere bank het allemaal te hoog hangt.
Nee midden van het scherm.

En ik heb verschillende plekken hier in m'n kamer waar ik TV wil kijken.

Bureaustoel, bed, bank

Bank is ook best wel laag, en omhoog kijken is ook niet fijn, maar omlaag kijken ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:45:
[...]

Als je toch een HTPC gebruikt kan je die vertraging toch gewoon met software corrigeren. Ik zie het probleem niet. :)
Het is me nog niet gelukt om met Cyberlink PowerDVD het geluid te corrigeren . Verder speel ik alles met Media Player Classic, maar deze weigert tot nog toe m'n blu-rays af te spelen (zal wel iets te maken hebben met de copy protection), dus ben ik voor hardware decoding van de blu-rays door m'n videokaart aangewezen op PowerDVD.
Daarnaast is het gewoon jammer dat er weer een hoop extra geconfigureer nodig is voor zoiets basic :). Die input lag lijkt me makkelijk firmwarematig te verhelpen door Samsung, zeker omdat er nu zo'n krachtige processor in de B650 zou zitten vergeleken met de a656, die het er met minder input lag vanaf bracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poffertjesporem schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:59:
[...]

Het is me nog niet gelukt om met Cyberlink PowerDVD het geluid te corrigeren . Verder speel ik alles met Media Player Classic, maar deze weigert tot nog toe m'n blu-rays af te spelen (zal wel iets te maken hebben met de copy protection), dus ben ik voor hardware decoding van de blu-rays door m'n videokaart aangewezen op PowerDVD.
Daarnaast is het gewoon jammer dat er weer een hoop extra geconfigureer nodig is voor zoiets basic :). Die input lag lijkt me makkelijk firmwarematig te verhelpen door Samsung, zeker omdat er nu zo'n krachtige processor in de B650 zou zitten vergeleken met de a656, die het er met minder input lag vanaf bracht...
Ah ik ging ervan uit dat je gedownloade bestanden keek. Daarmee kan je in VLC de vertraging of versnelling van geluid gewoon instellen.
Ik zal morgen nog eens testen of ik er ook last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:47:

De mijne hangt op 170cm. Je kunt beter iets te hoog hebben hangen als te laag denk ik. Mijn overweging was dat wij meestel liggen op de bank en dan is omhoog kijken makkelijker. Bovendien is hoger fijner als je gaat gamen. Salontafel aan de kant en je kunt Wii Sports of Dance Dance Revolution spelen zonder nekpijn te krijgen van het naar beneden kijken.r

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Je tv hangt op 170cm hoogte, maar is dat de onderkant, bovenkant of het midden die op 170cm hangt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:59:
Je tv hangt op 170cm hoogte, maar is dat de onderkant, bovenkant of het midden die op 170cm hangt?
Het midden. Het scherm is een 37inch overigens.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond mn beeld als ik een serie keek over hdmi nogal flets (ik gebruik de hdtvtest instellingen). Nu heb ik dynamisch contrast op laag gezet en dat is echt een wereld van verschil. Veel mooier beeld, ondanks dat zij dit afraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Zou iemand met een Samsung LE37A556 even kunnen kijken of zijn tv ook een heel klein beetje voorover helt als hij in de voet staat?

edit

Voor mensen die problemen hebben met 24p bij de 5-serie tv's heb ik misschien een oplossing en ik heb hier wat verdere uitleg geplaatst:

Nipje in "Het Samsung 5-series 24p problemen topic"

[ Voor 46% gewijzigd door Nipje op 02-04-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Nipje schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:03:
Zou iemand met een Samsung LE37A556 even kunnen kijken of zijn tv ook een heel klein beetje voorover helt als hij in de voet staat?

Ben je al in een winkel wezen kijken? Het lijkt me niet normaal als een tv voorover helt.

Als in een winkel blijkt dat hij niet voorover helt dan heb je duidelijkheid. Dan pak je je tv in en neemt hem mee naar je verkoopadres. Laat hem naast zo'n zelfde tv zetten en zeg dat die van jou niet goed is. Opgelost!

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:32:
[...]

Ik zou zeggen test het eens met een ander apparaat, leen eventueel eens een andere apparaat met HDMI bij iemand. Maar het lijkt mij niet normaal dat dit gebeurd.
Was helaas niet in staat om een ander HDMI device te lenen, dus heb maar een 18 euro kabel gekocht voor de PS3 en de sparklings zijn weg. M'n connecties aan de achterzijde zijn blijkbaar gevoeliger/kritischer dan de zij-connectie.

Ik neem mijn woorden over goedkope 4 euro kabels terug :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Zou iemand mij aub kunnen helpen een keuze tussen deze 2 te maken ?

Ik weet het niet meer :'(

De Samsung LE46A686 of Samsung LE46A656
Mij valt op dat de 656 bij meer winkels verkrijgbaar is.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook. Op 1,2 en 3 valt het signaal ook om de x seconden even weg. Op 4 nergens last van. Ik ga binnenkort nog wel even een andere kabel proberen. Ik heb ook een goedkope kabel van ebay.

Ik heb mijn macbook wel op 1,2 en 3 gehad via een andere kabel en daar werkt het perfect mee.

Ik denk dus toch dat het een combi is van poort en kabel ofzo.

Als ik meer weet laat ik het hier wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
joep meloen schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:23:
[...]

Ben je al in een winkel wezen kijken? Het lijkt me niet normaal als een tv voorover helt.

Als in een winkel blijkt dat hij niet voorover helt dan heb je duidelijkheid. Dan pak je je tv in en neemt hem mee naar je verkoopadres. Laat hem naast zo'n zelfde tv zetten en zeg dat die van jou niet goed is. Opgelost!
Dat is het probleem, hij staat bijna NERGENS meer in een winkel opgesteld. Ik ben 1x de 32 inch tegen gekomen die ook scheef stond maar ook veeeeeel instabieler op zijn voet dus net of de schroeven los zaten.

Vandaar dat ik het hier vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de B650 al in bezit?

Ik zie hele interessante opties bij deze tv, zoals het afspelen van div. film formaten waaronder .mkv vanaf een USB drive/stick. Echter moet het natuurlijk ook mogelijk zijn, bij het afspelen van dergelijke containers vanaf USB, dat er 5.1/DTS sound via de optical out van de samsung, naar je receiver wordt gestuurd.

Ik heb een handleiding gevonden, waar gesproken wordt over deze optical out poort. De ene keer (bij een source zoals DVT), wordt wel 5.1 naar de receiver gestuurt, en bij een source zoals dvd/blu-ray/satellite die middels HDMI op de samsung is aangesloten, wordt maar 2.1 naar je receiver verstuurd.

Ik ben dus heel erg benieuwd of de owners van dit model mij kunnen vertellen hoe het zit bij het afspelen van content vanaf USB, of de Samsung optical out ook daadwerkelijk 5.1 naar de receiver stuurt?

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:50:
Je hebt dan een gecalibreerde tv voor 25 euries. Ik verzend ook het calibratie rapport mee.
Is het hier markplaats dan? Ik wacht wel tot iemand ze gratis post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Ik vraag hier wel 25 euro voor, aangezien ik zelf 200 euro voor heb betaald. Lijkt me fear.
Je hebt natuurlijk iedereen in dit forum, die jou geholpen heeft om een goede keuze te kunnen maken bij de aanschaf van je mooie LED lcd, een passende vergoeding gegeven. Ik stel voor 1 euro per behulpzaam bericht. Lijkt me fair!

Voor jouw gedachten is er een andere plaats, Marktplaats.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Heren,

Ik heb vanavond mijn Samsung 46B7020 (LED) tv laten ISF Calibreren.
nvm gevonden

[ Voor 38% gewijzigd door MaTr1x op 03-04-2009 00:12 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Heren,

Nu kan ik de instellingen van de calibratie opsturen. PM me of verstuur me een e-mail.
Ik vraag hier wel 25 euro voor, aangezien ik zelf 200 euro voor heb betaald. Lijkt me fear.
Je hebt dan een gecalibreerde tv voor 25 euries. Ik verzend ook het calibratie rapport mee.

Mvg,

Elmar Kouwenhoven
Ook nog eens crossposten zie ik... Dan herhaal ik mijn bericht hier ook nog maar eens:
Dit heeft dus geen enkele zin en eerlijk gezegd vind ik het nogal lame dat je hier 25 euro voor durft te vragen. Een ISF calibratie is juist specifiek voor jouw tv van toepassing en je hebt er dus helemaal NIETS aan voor een andere tv, ook al is het hetzelfde type. Het hele punt van een ISF calibratie is juist dat je de individuele afwijkingen van jouw tv bijstelt zodat deze aan de officiële norm voldoet. Ik waarschuw iedereen hier dus maar even: niet in dit 'vriendelijke aanbod' trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Hey mensen. Ik heb onlangs een LCD gehaald van de Samsung 3 series. Maar als ik de stroomkabel aanraak hoor je zo een sissend geluid (stroom). Heeft iemand dat ook ? Het is vrij irritant.

Soms valt mijn LCD dus uit als ik in aanraking kom met de kabel.

Dit probleem heb ik trouwens ook met mijn "Samsung SyncMaster 206BW". Het scherm doet het opzicht nog goed. Maar als ik het scherm even omdraai, valt het beeld weg. En vervolgens moet ik de kabel weer goed zetten. (en dat kan het wel een half uur duren, omdat het beeld steeds wegvalt)

Ik heb de stroomkabel ook al eens verwisseld op mijn TFT scherm, maar dat helpt ook niet.

Weet iemand aan wat het kan liggen ? ik heb dit zo te zien alleen met Samsung producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ga zo de LE40B650 kopen (grijs) maar zit een beetje te dubben....

we zitten ongeveer 3,10-20 van de tv af (20 als de tv erg strak tegen de muur aan staat) maar is dan een 37 of 40" de beste keus?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
spanx schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:45:

we zitten ongeveer 3,10-20 van de tv af (20 als de tv erg strak tegen de muur aan staat) maar is dan een 37 of 40" de beste keus?
Ik zeg 37. Ik heb zelf 37 en zit 2 meter van de tv af en vind het VEEL te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Heren,

Nu kan ik de instellingen van de calibratie opsturen. PM me of verstuur me een e-mail.

Mvg,

Elmar Kouwenhoven
Hahaha, je moet toch ergens zo'n dure TV terugverdienen :). Persoonlijk vind ik je al niet goed wijs dat je 200 euro hebt uitgegeven voor een calibratie. Daar koop je bijna zelf een calibratieapparaat voor!

[ Voor 63% gewijzigd door Poffertjesporem op 03-04-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111

Ik zal zeker voor de 40" gaan. Ik zelf zit op de zelfde afstand. Het lijkt in het begin groot maar je went ook erg snel aan.
Ik baal soms zelf dat ik toen niet voor 150 euro meer de 46"heb genomen. Ik krijg dan weer van mijn vriendin te horen dat ik ook eens tevreden moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:05:
[...]

Je hebt natuurlijk iedereen in dit forum, die jou geholpen heeft om een goede keuze te kunnen maken bij de aanschaf van je mooie LED lcd, een passende vergoeding gegeven. Ik stel voor 1 euro per behulpzaam bericht. Lijkt me fair!

Voor jouw gedachten is er een andere plaats, Marktplaats.
Ik had me tv al eerder voordat ik ooit in dit forum heb gekeken ;)
Ik weet dat calibratie aan het licht etc ligt, maar je komt iedergeval erg close to perfect.. En het is niet alleen beetje met contrast etc spelen.

Ach ik snap dat mensen dat lame vinden, maar misschien zijn er wel mensen die het wel graag willen. Nou dit is een goedkope oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Heren,

Mvg,

Elmar Kouwenhoven
Jasjen heeft helemaal gelijk (alweer).

Calibraties zijn inderdaad voor iedere tv anders en deze instellingen in jouw eigen tv invoeren is de snelste manier om jouw beeld totaal te verknallen! Dit komt omdat iedere tv een andere afwijking heeft.

Instellingen als contrast en sharpness etc zijn wèl handig als beginpunt wanneer je niets van afstellingen afweet, maar dit is heel wat anders dan de calibratie-instellingen die in het service-menu worden ingesteld.

Bovendien is het nogal onbeschoft om de broodwinning van iemand te ruïneren. De calibrateur heeft de moeite genomen om naar jouw huis te komen en daar service te verlenen. Het getuigt van een moraal van bedenkelijk niveau wanneer je zijn vakkennis over het internet wilt doorverkopen. :(
Ik ben benieuwd wat Frank daarvan zal vinden.

Ik ben nu toch wel erg benieuwd wat er gebeurd als je een iets betere hdmi kabel pakt. (handyman €10 bijvoorbeeld).
PS3 specifiek lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. De hdmi inputs kunnen stuk zijn, maar misschien dat er een storing of interference wordt opgevangen die niet door de kabel wordt afgeschermd. Ik hoop het laatste.

Kan makkelijk! Mn vriendin en ik zitten op 3 meter van een 42 inch en dat is perfect en je weet dat vrouwen het beeld veel eerder te groot vinden.
Ikzelf zit op 2.5 meter van een 50 inch en de volgende wordt nog iets groter. Voor gewoon gebruik is die 40 inch van jullie perfect.

[ Voor 37% gewijzigd door Ferry34 op 03-04-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Wij mannen zijn ook nooit tevreden met de maat! het moet altijd groter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:19:
[...]

Ik weet dat calibratie aan het licht etc ligt, maar je komt iedergeval erg close to perfect.. En het is niet alleen beetje met contrast etc spelen.

Ach ik snap dat mensen dat lame vinden, maar misschien zijn er wel mensen die het wel graag willen. Nou dit is een goedkope oplossing ;)
Goedkope oplossing tot het VERNIELEN van een tv. Jouw calibratie kan op een andere tv een compleet andere uitwerking hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 03-04-2009 14:05 . Reden: Ik liet me even gaan......was niet zo'n aardige post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Ferry34 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:28:
[...]

Ik ben nu toch wel erg benieuwd wat er gebeurd als je een iets betere hdmi kabel pakt. (handyman €10 bijvoorbeeld).
PS3 specifiek lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. De hdmi inputs kunnen stuk zijn, maar misschien dat er een storing of interference wordt opgevangen die niet door de kabel wordt afgeschermd. Ik hoop het laatste.
Ah, ik had het in het PS3 topic al gemeld, zal het hier ook even updaten.

Heb bij de Toys 'R Us een "PS3/Xbox360"-kabel gekocht a 18 euro. Geen rib uit m'n lijf, maar wel 4x zo duur als m'n vorige kabel. ;)

En warempel, HDMI 1-2-3 slikt deze kabel zonder sparklings te tonen. Betere shielding denk ik, voelde ook een stuk robuuster aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamesshoppen.nl/images/imagecache/ps3Big%20Ben%20HDMI%20Cable.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:19:
[...]

Close to perfect... De service-menu instellingen zijn echt heel erg scherm specifiek en kunnen het beeld grofweg verkrachten. De gewone settings zijn ook niet helemaal lekker van toepassing. Niet te zwijgen van de bronnen die je gebruikt. En 25 euro vragen aan je mede-forummers vind ik ronduit schandalig, een forum is juist om gratis kennis te delen. Als ik hier iemand advies geef voor bijvoorbeeld Mediaportal (een programma'tje dat ik al een tijdje gebruik) ga ik toch ook niet rekenen dat ik er bijna 50 uur in heb gestoken, dus 50x10 euro = 500 euro, en dan posten "ik weet het antwoord, maar dat kost je 10 euro, want ik heb er zelf 4 uur over gedaan om het te leren"? Daarbuiten is het kansloos omdat jij er niet eens wat van zou merken als anderen het ook gebruiken, maar je wilt gewoon je centen terugverdienen. Sorry dat ik het zeg, maar dit is niet de gedacht van tweakers en is ronduit gierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ari3 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:54:
[...]
De mijne hangt op 170cm. Je kunt beter iets te hoog hebben hangen als te laag denk ik. Mijn overweging was dat wij meestel liggen op de bank en dan is omhoog kijken makkelijker. Bovendien is hoger fijner als je gaat gamen. Salontafel aan de kant en je kunt Wii Sports of Dance Dance Revolution spelen zonder nekpijn te krijgen van het naar beneden kijken.r
Je tv hangt echt veels en veels te hoog hoor.

Je moet de hoogte van een tv bepalen vanaf zit/kijk hoogte. Als je zit moeten je ogen op het midden of iets daarboven uitkomen. Normaal zal je op ongeveer 100 cm uitkomen, afhankelijk van je bank en lichaamslengte.

De enige reden dat je in de bioskoop omhoog moet kijken is vanwege de mensen die voor je zitten.

Met gamen op de Wii zal het prettiger zijn als die hoger staat, maar ik zou het film/tv kijken in dit geval belangrijker vinden. Maar zoals alles blijft het persoonlijk.
Nico111 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:46:
De zwartwaarden van de 5 serie is ook een stuk beter dan die van de m86. De 5 serie is op al fronten een beter tv dan de m86. Als je deze als alternatief krijgt aangeboden dan zal ik hem zeker aan nemen. Ik denk ook niet dat ze je je geld gaan terug geven omdat je de tv al een jaar in bezit hebt. Je kan altijd proberen een tv van de hoger serie te krijgen dan de 5, maar als dat je lukt mag je wel in je handen wrijven.

Ps laat maar even weten hoe ze het af handelen.
Lijkt mij ook geen slechte deal hoor. De 5 serie is niet geweldig, maar de M serie is niet meer dan matig. En dan druk ik me nog vriendelijk uit.
Trent900 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:18:
[...]

Ah, ik had het in het PS3 topic al gemeld, zal het hier ook even updaten.

Heb bij de Toys 'R Us een "PS3/Xbox360"-kabel gekocht a 18 euro. Geen rib uit m'n lijf, maar wel 4x zo duur als m'n vorige kabel. ;)

En warempel, HDMI 1-2-3 slikt deze kabel zonder sparklings te tonen. Betere shielding denk ik, voelde ook een stuk robuuster aan:

[afbeelding]
Interessant! Mensen verklaarden me altijd voor gek, maar nu zie je dat sommige kabels een slechte shielding hebben.
Gelukkig dat je beeldprobleem nu weg is!
Nipje schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:16:
[...]

Dat is het probleem, hij staat bijna NERGENS meer in een winkel opgesteld. Ik ben 1x de 32 inch tegen gekomen die ook scheef stond maar ook veeeeeel instabieler op zijn voet dus net of de schroeven los zaten.

Vandaar dat ik het hier vraag.
Een tv moet gewoon recht staan! Inpakken en meenemen naar die zaak en laat hun maar s kijken of er iets niet goed gemonteerd is of ontbreekt.
Als zij de tv ook niet kaarsrecht krijgen dan is er iets mis en wordt het ruilen. Dat ding kost je handenvol geld, dus je mag verwachten dat die gewoon recht staat. Zo kan je niet kijken en je irriteert je er steeds meer aan natuurlijk.

[ Voor 56% gewijzigd door Ferry34 op 03-04-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
Nipje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:54:
[afbeelding]

Hier is de foto.

Wat vinden jullie er van ?

edit: link even aangepast
Sorry voor de oude quote (volgens mij speelt het probleem nog steeds). At ik zo kan zien aan de foto is dat de plank waar de tv op staat een beetje doorbuigt. Waar je PS3 staat is de onderkant van de plank paralel aan de onderkant van de foto, aan de muur kant wijkt hij daarin tegen duidelijk.

Wat ik hiermee wil zeggen dat de overhelling wel eens aan de plank zou kunnen liggen ipv aan de tv. Hij wordt er iig door versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Nog ter aanvulling op de 'actie' van elmarkou:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86833.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ferry34 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:01:

[...]

Interessant! Mensen verklaarden me altijd voor gek, maar nu zie je dat sommige kabels een slechte shielding hebben.
Gelukkig dat je beeldprobleem nu weg is!
Er is natuurlijk een verschil tussen goedkoop en goedkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Hi folks,
Ik heb beetje last van een spreekwoord met bomen en bos....
Heeft iemand een site waarop de verschillende Samsung modellen met elkaar vergeleken worden?

Enige wat ik kan bedenken is hoe hoger de serie: des te meer opties, maar is dat wel zo?
Ik overweeg ook een 46W5500, maar vind de prijs/beeld van Samsung toch net wat beter.
En what about de nieuwe 6000, 7000 en 8000 serie, zijn ze wel beter? En de 7 en 9 serie, die hebben toch ook led backlighting?

Damn, ik zie het echt niet meer en de openingspost biedt me ook geen houvast wat vergelijking betreft....

Als iemand een link voor me heeft met vergelijkingen zou dat heel erg welkom zijn (ik verwacht niet dat iemand alle verschillen zo voor me op wil sommen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nivado schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:18:
[...]

Sorry voor de oude quote (volgens mij speelt het probleem nog steeds). At ik zo kan zien aan de foto is dat de plank waar de tv op staat een beetje doorbuigt. Waar je PS3 staat is de onderkant van de plank paralel aan de onderkant van de foto, aan de muur kant wijkt hij daarin tegen duidelijk.

Wat ik hiermee wil zeggen dat de overhelling wel eens aan de plank zou kunnen liggen ipv aan de tv. Hij wordt er iig door versterkt.
De plank moet natuurlijk waterpas staan. Hij kan het beste de tv ff op de grond zetten om te kijken hoe het dan is. Doorbuigen lijkt mij nogal sterk, aangezien er een dwarslatje aan het begin zit.
Olgeros schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:39:
Hi folks,
Ik heb beetje last van een spreekwoord met bomen en bos....
Heeft iemand een site waarop de verschillende Samsung modellen met elkaar vergeleken worden?

Enige wat ik kan bedenken is hoe hoger de serie: des te meer opties, maar is dat wel zo?
Ik overweeg ook een 46W5500, maar vind de prijs/beeld van Samsung toch net wat beter.
En what about de nieuwe 6000, 7000 en 8000 serie, zijn ze wel beter? En de 7 en 9 serie, die hebben toch ook led backlighting?

Damn, ik zie het echt niet meer en de openingspost biedt me ook geen houvast wat vergelijking betreft....

Als iemand een link voor me heeft met vergelijkingen zou dat heel erg welkom zijn (ik verwacht niet dat iemand alle verschillen zo voor me op wil sommen ;) )
Het verschil tussen een lcd met conventionele backlight en eentje met leds is nogal fors. Test dit maar s in de winkel.

Pas op, want Samsung heeft nu ook tv's met edge lite leds en dus zonder local dimming. Deze missen het hele voordeel van het local dimming en dat doet de beeldkwaliteit geen goed.

Gewoon ff in de winkel kijken dus, het gaat immers wat jij mooi vindt.

[ Voor 50% gewijzigd door Ferry34 op 03-04-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

besteld...! de 40" LE40B650....

Ik hoop/denk dat ik er geen spijt van krijg.

Volgende week bewonderen op mijn nieuwe Aldenkamp meubel....

Meubel WIT
Tv Zwart met grijs
= perfect!

iemand al een oplossing voor DLNA icm met NAS (CH3SNAS) of blijft dit schandalig jammer dat ze dat niet ondersteunen?

Heb namelijk Yes Man 1080p MKV (*) op mijn externe hd gezet en in de winkel getest en het werkte perfect + ondertiteling!
*=waar mijn eigen HTPC moeite had ik had:
- óf DXVA zonder ondertiteling (HD4350) (werkt niet onder XP/Vista)
- óf geen DXVA MET ondertiteling (trok hij niet omdat er een X2 3800+ in zit)

ps ISO's kan hij niet mounten he? dus ik zal iso's altijd moeten uitpakken zodat de tv die goed kan weergeven.

[ Voor 8% gewijzigd door spanx op 03-04-2009 15:50 . Reden: ps toegevoegd ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:49:
besteld...! de 40" LE40B650....

Ik hoop/denk dat ik er geen spijt van krijg.

Volgende week bewonderen op mijn nieuwe Aldenkamp meubel....

Meubel WIT
Tv Zwart met grijs
= perfect!

iemand al een oplossing voor DLNA icm met NAS (CH3SNAS) of blijft dit schandalig jammer dat ze dat niet ondersteunen?

Heb namelijk Yes Man 1080p MKV (*) op mijn externe hd gezet en in de winkel getest en het werkte perfect + ondertiteling!
*=waar mijn eigen HTPC moeite had ik had:
- óf DXVA zonder ondertiteling (HD4350) (werkt niet onder XP/Vista)
- óf geen DXVA MET ondertiteling (trok hij niet omdat er een X2 3800+ in zit)

ps ISO's kan hij niet mounten he? dus ik zal iso's altijd moeten uitpakken zodat de tv die goed kan weergeven.
Ik ben erg benieuwd of bij "Yes Man" ook de 5.1/dts via de optical out getransporteerd wordt naar je receiver. Of dat het maar 2.1 sound was......

Misschien kun je dit testen als je hem binnen hebt, ben erg benieuwd namelijk. De handleiding is er een btje vaag over.
Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.