Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:18:
[...]
Ik wel, de Samsung 40B7000
[...]
Ik zie de link van PS3 en Microsoft niet? En hierin al helemaal niet met Samsung? Lol.
[...]
Ja en? Je moet het beleven, dan oordelen. Specificaties zijn leuk, maar daar blijft het 9 van de 10 keer ook bij.
[...]
Vind van niet. Is ook duidelijk merkbaar en zichbaar, maar goed.

De Samsung 40B700 is toch ook geen conventionele backlight lcd?
Ik zei toch
Ik ken geen enkele lcd die scherp beeld geeft bij snelle acties hoor Ik ben zelf erg gevoelig voor motion resolution en deze is bij lcd's met conventionele backlights bijzonder laag. (lager dan hdready)
Ik zit dan te kijken naar het beeld en dan komt er een snelle scène en denk ik: wtf gebeurt er met het beeld??
Daarom zijn de led lcd's met local dimming zo'n stap vooruit. Contrast en motion resolution zijn dan veel hoger
Ik had het dus over lcd's met een conventionele backlight

Ik reageerde op deze post
Het feit dat er Samsung lcd's op de demo consoles staan zegt niets over de kwaliteit van deze schermen. Ik vind ze nogal beroerd namelijk. Ik bedoelde dus de Samsung lcd's op de xbox demo consoles en dus niet de ps3.
Over de Aurea. Ik vind vanaf het begin de beeldkwaliteit van de Philips Aurea behoorlijk tegenvallen.
Een paar maanden geleden was ik op een beurs met een stand van Philips en daar stonden de eerste Aurea en de nieuwe Aurea naast elkaar en de nieuwe was al een stukje beter.
De 9803 (geloof ik) led lcd die daar naast stond gaf echter een veel mooier beeld. Helaas had ik geen tijd om te testen, dus het was maar een eerste indruk. Het beeld was echter al beter dan welke conventionele backlight lcd die ik ooit had gezien.
Inputlag: ik heb een beetje een dubbel gevoel hierover. Allereerst lijkt dit de nieuwe hype te zijn en ziet iedereen ineens inputlag.
Echter: de led lcd's hebben volgens testers toch wel een behoorlijke inputlag die zelfs waarneembaar is. Deze is gewoon op te lossen door bepaalde instellingen of aansluitingen te gebruiken. Ik heb begrepen dat bij het gebruiken van de game-mode het niet mogelijk om belangrijke beeldinstellingen te wijzigen en dat is een kwalijke zaak.
Nogmaals: het lijkt wel de nieuwe hype en er zijn veel mensen die een lcd willen met een zo laag mogelijke inputlag en dat is de Sony.
We zijn er duidelijk over eens: je moet echter nooit iets zo maar aannemen of naar specs kijken, je moet altijd testen.
Zijn de prijzen al bekend van de nieuwe modellen? In de usa is hetvolgende bekend gemaakt. Ik weet niet hoe de prijzen in verhouding staan met NL.
http://hdguru.com/2009-samsung-hdtv-prices-leaked/402/
[
Voor 18% gewijzigd door
Ferry34 op 28-03-2009 00:16
]