Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC/X360/PS3] Sacred 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 augustus 2006

Zo, net een tijdje gespeeld, als seraphim (lvl 13, silver). Net die 4 sterren Orpheus quest gedaan, was even zweten om Mary Ann levend te houden. Is er eigenlijk een manier om je companions te sturen of op z'n minst simpel te targeten voor een heal? Werd gek van dat mens, blijf gewoon buiten schot staan en ga niet als een neurotische kip tussen de mobs doorrennen... :')

Had hier ook last van een bug, Mary Ann stak soms half in de grond.

Verder: leuk spel. Net als Sacred 1, veel te doen, veel te zien, veel grinden, wel continu beloning voor elke actie. Ben denk ik nog wel een flink aantal weken zoet (en Fallout 3 moet ook nog).

Cascade wijzigde dit bericht 13-11-2008 19:00 (0%)
Reden: dt

Holy Cow!
Reg. datum: 08 februari 2000

Na een paar weekjes spelen even mijn mening:
Op zich een leuke opvolger van Sacred 1 maar ik wordt intussen wel gek van verdomde bugs en crashes (met laatste patch stuk minder crashes trouwens)

Waar ik zwaar pissed over ben op dit moment is dat ik voor de laatste patch een quest had gedaan (ga niet verklappen welke) waarbij je een aantal leuke weapons kreeg en 2 minuten daarna crashte het spel, gevolg: wapens pleite :'(
Nu net de eerste bossfight gedaan (main quest) waarbij er ook iets leuks gedropped werd maar door die fijne bugs zweefde die leuke drop ergens in de lucht en kon ik hem niet pakken (ook met ALT ingedrukt niet want de naam van de drop kwam niet in beeld) en ben ik dus voor de tweede keer een goede drop misgelopen en ik kan je vertellen dat mij dat niet erg positief stemt en ik eigenlijk op dit moment allen kan denken:

WAT EEN RUKSPEL!!!

Athlon X2 5200+, 2GB DDR2 HyperX 4-4-4-12, Asus 7600GT, CPU cooled by Arctic Freezer 64 Pro

Tijdje bezig nu. Nog geen grote problemen gezien, alleen 1 keer een crash (met laatste patch).

Kom wel achterlijke bugs tegen:
- m'n companions zijn nu onsterfelijk (op zich handig, maar niet de bedoeling lijkt me).
- soms stop je in het midden van een gang of pad, alsof je tegen een muur loopt, terwijl er geen obstakels zichtbaar zijn...

Gezocht: meer gametijd
Reg. datum: 02 maart 2006

Kan je de camera niet beter bewegen? Ik wil liever wat vooruit kunnen kijken. Van achter je char uit (zoals in CoH waar je je camera volledig vrij kon bewegen, inzoomen enzo). Nu geeft het uitzoomen een RTS-achtig bovenaanzicht.

Reg. datum: 03 augustus 2004

quote:
Hurtebise schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:05:
Kan je de camera niet beter bewegen? Ik wil liever wat vooruit kunnen kijken. Van achter je char uit (zoals in CoH waar je je camera volledig vrij kon bewegen, inzoomen enzo). Nu geeft het uitzoomen een RTS-achtig bovenaanzicht.
stel de camera in options menu in op free ofzo. En dan middle mouse button

Q6600@3.6Ghz (450x8), 2x2GB 800 DDR2 GSkill @ 900mhz, HD4870@875/1050 - HR03-GT ,P35-DS4, 2x Samsung Spinpoint 320GB RAID0, 36GB Raptor 10k, Antec Nine Hundred, Corsair 520w

turn around and feel the vibe
Reg. datum: 31 maart 2005

Aangezien ik veel plezier heb beleefd aan deel1, heb ik deel2 ook maar gekocht. Gelijk gepatched met 2.0.2 naar 2.12.0. En begonnen, nu heb ik wel eens als ik een mannetje afhakt dat die niet echt dood lijkt te gaan, maar half de grond in zakt. Ik kan hem dan niet raken, en hij mij ook niet. Maar hij beweegt dan nog wel...iemand dit nog meer?

Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b

quote:
el-jorge schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:22:
Aangezien ik veel plezier heb beleefd aan deel1, heb ik deel2 ook maar gekocht. Gelijk gepatched met 2.0.2 naar 2.12.0. En begonnen, nu heb ik wel eens als ik een mannetje afhakt dat die niet echt dood lijkt te gaan, maar half de grond in zakt. Ik kan hem dan niet raken, en hij mij ook niet. Maar hij beweegt dan nog wel...iemand dit nog meer?
Yep. Regelmatig. Vaak zo'n healende undead, maar ook al gehad bij NPCs etc. Soms staan ze zo diep onder de grond (bij een trap bv) dat ze niet te raken zijn, is een kwestie van wachten/verderlopen totdat ze er weer uit komen.

Begin de mobs wel een beetje spuugzat te worden. Kan geen 50 meter lopen zonder iedere keer minstens 20 agressieve mannetjes achter me aan te hebben. Heel vermoeiend zo.

I Am The Devil!

hehe jah dat heb ik ook van die mobs maar ik kan er meestal wel op in blijven hakken, en wat betreft dat er veel mobs zijn tjah dat hoort beetje bij het genre ook wel he. Ik vind het niet erg verder, je kan op je mount ook gewoon door rijden namelijk je hoeft niet te wachten.

PC: E8500@4,2Ghz 30idle/51stressed | Sapphire ATI HD4870 800/1100 | 4GB DDR2-1066 Kingston Hyper X | Cooled by Scythe Mugen

Ja, mobs horen er wel bij. Ik weet niet, het voelt toch anders (vervelender) aan dan Sacred 1 of bv Diablo 2, weet niet wat het is. Meestal ren ik wel langs, achter de quest pointer aan totdat het einddoel bijna bereikt is. Dan is het nog werken om een mob van 20 plat te krijgen (Flaring Nova, Pillars en Pelting Strikes). Vermoeiend... ;)

I Am The Devil!

Haha nou ja ik vind het zelf wel ok :) maar kan me wel voorstellen dat het vermoeiend word soms :) vind soms ook wel irritant hoor maar vind het wel beetje bij het genre horen het is in sacred 2 alleen wat meer dan 1 en diablo 2 bijvoorbeeld, maar desondanks echt een tof spel en was geld meer dan waard.

PC: E8500@4,2Ghz 30idle/51stressed | Sapphire ATI HD4870 800/1100 | 4GB DDR2-1066 Kingston Hyper X | Cooled by Scythe Mugen

turn around and feel the vibe
Reg. datum: 31 maart 2005

Op welke camera stand hebben jullie hem eigenlijk staan? Ik heb hem nu zo staan dat ik zelf moet roteren, maar als ik straks meer met spells moet gaan werken is dat niet ideaal, dan heb ik die hand nodig om al mijn sneltoetsen te bereiken.
Zit er trouwens ook iets van een tutorial in? Ik ben constant aan het zoeken wat welke sneltoets is, en wat alles voorstelt, en het boekje geeft niet altijd antwoord. Zo weet ik ook niet waarvoor wat alles dient, ik kan nu bijvoorbeeld ineens met mijn mannetje springen dmv rechtermuisknop, handig, maar hoe ben ik eraan gekomen, daarnaast zie ik twee slots zitten, kan je midden in een fight makkelijk wisselen tussen die slots, zijn er sneltoetsen voor? Daarnaast heb ik regelmatig van die dingen in mijn inventory (runes heten die geloof ik) en als ik dan op mijn rechtermuisknop druk worden ze kennelijk ergens aan toegevoegd, is dat xp, zijn dat spreuken, is het armor upgrade?

Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b

Heb je wel een handleiding? ;)

Middenonder op je scherm staat wat aan de linker en rechter muisknop verbonden is. Cirkels links zijn wapensets, die rechts zijn spells/combos. Je kan ze zelf inrichten (slepen) en kiezen (klik op cirkel), je voert de gekozen optie dan uit met linker-/rechter muisknop.

Reg. datum: 04 september 2005

Als je al een handleiding hebt, heb je er nog niks aan :p Er staat bijvoorbeeld in dat I voor Inventory is.

E8400 | 4GB RAM | 8800GT - War. War never changes. | GTA IV PC Live ID: Krshnik01

quote:
Vash_Stampede schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:40:
Als je al een handleiding hebt, heb je er nog niks aan :p Er staat bijvoorbeeld in dat I voor Inventory is.
_O-

Het spel heeft de rechtermuisknop van m'n G5 gesloopt. :') Slijtage. weet toch zeker dat ik vaker op links heb gedrukt, maar goed

Verder vliegen de crashes me nu om de oren en is de achtergrond van de grote kaart (voorgoed?) weg.

Gaat lekker zo. Ik wacht wel op een goede patch en een nieuwe muis.

Cascade wijzigde dit bericht 22-11-2008 19:45 (4%)

Reg. datum: 05 november 2001

Aantal dagen geleden dit spel aangeschaft en ben er nu een paar daagjes mee bezig. Ik ben eerst maar eens met een seraphim begonnen op bronze.
Spel is opzich wel leuk. Veel te doen, veel te zien. Maar er zijn wel wat dingetjes die minder zijn. Een groot gemis vind ik het aanmaken van meerdere savegames en het laden hiervan. Je kunt maar 1 keer saven en iedere keer dat je dat doet wordt het overschreven. Als je dus iets mis doet ben je meteen de sjaak. Gewoon afsluiten wil ook al niet. Er is maar 1 optie dat is save & exit. Eerst wordt het opgeslagen en dan pas verlaat je het spel. Frustrerend vind ik dat. Enige mogelijkheid om af te sluiten zonder op te slaan is doormiddel van ctrl+alt+del.
Ik ben van andere rpg's gewend dat je gewoon kunt afsluiten en niet van die grappen dat je ook eerst saved. Naja, moet er maar iets voor vinden. Andere aanpak.
De kleine bugs die erin zitten vind ik niet zo storend. Soms komt het ook wel eens voor dat loot vast zit en je het niet gewoon kunt pakken. Gelukkig kun je ook Q gebruiken om het dan te pakken.
Reg. datum: 11 februari 2004

Ik heb het spel geleend van een vriend alvorens tot kopen over te gaan, ik moet zeggen dat ik zwaar ben teleurgesteld. Sacred 1 was niet het beste spel dat ik heb gespeeld, maar ik heb er wel erg veel lol aan beleefd.
Als eerste viel me op dat er geen (quick)save optie is zoals Cascade ook zegt, echt belachelijk. Ik probeer graag wat dingen uit in RPG's, maar hier kan dat dus niet. Misschien wat minder irritant, maar dat ik niet ingame de options kan veranderen is ook belabberd.
Ik heb geen crashes gezien, maar wel een paar kapotte quests. Sommige questgevers willen gewoon niet erkennen dat de quest is voltooid, dus geen reward. Nu is het nog niet zo erg, het zijn simpele opdrachten van het kaliber "kill zoveel van dat", maar later zal het me geheid irriteren. Ook valt me op dat er compleet geen fantasie is wat betreft quests, het was allemaal standaardwerk tot nu toe.
Als laatste, de combat. Elke hack&slash wordt op den duur repetitief, maar de besten hebben interessante vijanden. In dit spel is het allemaal één pot nat. Ik heb nooit het gevoel dat ik kont aan het schuppen ben, geen gevoel van 'trots'. Ik dood gewoon hetzelfde mannetje, over and over again.

Ik heb maar 4-5 uurtjes gespeeld, maar dit spel start ik nooit meer op (zeker niet nu ik Storm of Zehir heb). Combat is gevoelloos en gewoonweg not fun. Algehele presentatie is belachelijk (duidelijk een MP spel waar later een SP 'campaing' aan is geplakt). Zeker niet de full price waard dus. Jammer eigenlijk, de support is erg goed en het spel heeft genoeg diepgang. Maar als het al na 5 uurtjes behoorlijk saai wordt is er wat mis. Jammer.

Toch nog een oude muis kunnen vinden en verder gespeeld. Het is wel verslavend, aan de ene kant saai door het grinden, aan de andere kant toch leuk door de exploratie en de missies. Ben het wel eens dat het eigenlijk meer voor multiplayer bedoeld is, het is zo gigantisch groot allemaal (850 missies?!).

Inmiddels teruggeschakeld van 'elite' textures naar de default in de hoop dat het wat minder crashes gaf, helaas maakt het niets uit. De crashes blijven, alleen loopt het iets soepeler en is het minder scherp.

Over Quicksave...(dat was ik niet, maar dat maakt niet uit): ik lees op het Sacred 2 forum dat er wel een quicksave toets is, die niet in de handleiding staat... dat zou F-9 moeten zijn. Zo eens testen. Je spawnt denk ik nog steeds bij de actieve monolith, dus zolang je een missie nog niet afgerond hebt, heb je er eigenlijk niets aan om een stuk herhaling te voorkomen.

De handleiding klopt niet wat betreft de toetsen, zij gaan niet uit van WSAD. Erg slecht eigenlijk. Nog wat nuttige keys:
inventory = F (en niet I )
teleport naar actieve monolith = F-12
quicksave = F-9 (niet getest)
En dan nog een vage; als je shift ingedrukt houdt, gaat je schild omhoog? Een 'defensive stance'?
zo, nu verder tot de volgende crash

And so it's come to this.
Reg. datum: 05 januari 2002

Quicksave zou met F9 gewoon moeten werken.

Citizen of Vienna

Nieuws van Ascaron!

Er is een enorme Content patch beschikbaar die de boel update naar versie 2.31.

De patch is hier te vinden: http://update.sacred2.com/, en is 620 MB groot.

Een update log in het forum hier: http://forum.sacredeng.as...om/showthread.php?t=52104

:9 Lekker hoor! Als ze nu ook nog de crashes en andere bugs oplossen, komt het helemaal goed.

I Am The Devil!

Nice :D

Heb toevallig vandaag een 28 inch monitor gekocht nou Sacred 2 lijkt net of je in spel zelf loopt. Ik heb wel wat bugs gevonden maar 1 grote eigenlijk en crashes heb ik nog niet gehad.

Ah, nu lees ik zelf niet goed....
quote:
Fixed several possible causes for crashes.
Altijd goed! Kijken of het nu beter gaat zodra het kreng binnen is.

28 inch monitor? Loopt Sacred 2 nog wel lekker op de native resolutie daarvan?

I Am The Devil!

Ja hoort loopt als een trein 1920x1200 alles op ze hoogst en fsaa 2x aan en haal nog 60 a 80 fps ligt er aan waar ik ben :). Heb niks te klagen verder :D laat die patch maar komen. Al gaat downloaden wel erg traag.

And so it's come to this.
Reg. datum: 05 januari 2002

goh dat is goed nieuws! Ga het gelijk maar eens proberen. 10 nieuwe bosses!

Citizen of Vienna

Reg. datum: 04 september 2005

Goed nieuws inderdaad! Ze hadden het al voor aan het eind van November aangekondigd en dat is dus mooi gehaald ook.

E8400 | 4GB RAM | 8800GT - War. War never changes. | GTA IV PC Live ID: Krshnik01

Reg. datum: 05 november 2001

Kreeg inderdaad een paar daagjes geleden bericht van de updater dat er een nieuwe update is. Het duurde even, maar de update is uiteindelijk gedownload en geïnstalleerd. Het spel is inderdaad verbeterd. Ik had dikwijls last van dat zodra ik een save laadde en dus bij de monolith begon het spel niet reageerde. Enige oplossing was toen met alt+ctrl+del terug te gaan en het te activeren. Nu geen last meer van. Heel af en toe hapert het wel eens, maar gelukkig geen crashes of vastlopers meer. Nieuw is nu ook options in het spel zelf, zodat je nog de sound, graphics enzo kunt aanpassen. Ascaron heeft goede zaken gedaan met die patch. Spel loopt soepelder.
Als ze nu ook nog even een aparte exit knop erbij flansen, dus zonder te saven, dan is het helemaal mooi.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: