Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Samsung NC10

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 november 2008

Hi,

Heb mijn samsung nu net een paar dagen en alles ging goed tot vanmiddag.

Als windows is op gestart gaat ie naar 5 min in eens down. Soort core dump. Gelijk blauwe scherm en daarna start ie weer op en weer een paar min. weer down etc etc.

Heeft iemand dit ook al een keer mee gemaakt?
OF hebben jullie tips?

gr.
Salie-d

ps: heb geen rare dingen draaien, standaard OS opgelaten en Office + fire fox bij toegevoegd.
maar dit draait al een paar dagen zo.

Reg. datum: 21 november 2008

quote:
JohnStaakke schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:16:
Ik heb nu deze geheugenupgrade voor ogen: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G

Is dat de goeie voor de NC10?
Yup, net hier besteld:
http://www.simmcity.nl/?mod=4231

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
Misschien weet je het al maar meer dan 1GB heeft nut heeft voor XP, tenzij je applicaties het daadwerkelijk nodig hebben... Voor Vista is het een ander verhaal.
quote:
MaxPoweR schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:51:
Voor degene die nog een goedkoop tasje zoekt, ik heb vandaag een Case Logic gekocht en de NC10 past er perfect in, hij kost maar 9 euro. http://www.alternate.nl/h...1=Notebooks&l2=Tassen
Goede tip. Thanks. Geen schouderband zo te zien? dat is wel jammer.

Philflow wijzigde dit bericht 22-11-2008 21:41 (33%)

have fun :)
Reg. datum: 27 november 2006

Dit is een leuke gadget voor bij de NC10 :9~ klik op de foto voor een grotere afbeelding

http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/th_SuperDriverBox2OpBD.jpg

Hier wat meer info

quote:
salie-d schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:19:
Hi,

Heb mijn samsung nu net een paar dagen en alles ging goed tot vanmiddag.

Als windows is op gestart gaat ie naar 5 min in eens down. Soort core dump. Gelijk blauwe scherm en daarna start ie weer op en weer een paar min. weer down etc etc.

Heeft iemand dit ook al een keer mee gemaakt?
OF hebben jullie tips?

gr.
Salie-d

ps: heb geen rare dingen draaien, standaard OS opgelaten en Office + fire fox bij toegevoegd.
maar dit draait al een paar dagen zo.
---------------------
Nou na een paar keer achter elkaar rebooten doet alles weer normaal!

Ga nu wel na denken om een externe cd te kopen want anders wordt het wel lastig met her-installatie.

Reg. datum: 04 april 2006

quote:
salie-d schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:32:
[...]
Nou na een paar keer achter elkaar rebooten doet alles weer normaal!

Ga nu wel na denken om een externe cd te kopen want anders wordt het wel lastig met her-installatie.
Hoezo? Je hebt een backup van de beginstand toch op de harde schijf staan? Als je wilt kun je met de Samsung Recovery Solution software zo weer terug naar een eerdere situatie.

Reg. datum: 07 oktober 2004

Heb nu naast windows vista ook windows 7 geinstalleerd...
Werkt ook prima met de nc10

Reg. datum: 28 augustus 2006

Ik heb op mijn NC10 me eigen versie van WinXP pro erop gezet (nLite)
Maar nu vroeg ik me af, als ik dat Samsung Recovery Solution installeer, kan ik dan ook weer terug naar de staat zoals ie 'out of the box' was? Heb namelijk wel een image op die EISA(?) partitie staan.

Reg. datum: 28 juni 2006

Heb mijn NC10 nu sinds donderdag, ben er zeer content mee :)

Accuduur is ideaal, ik heb een schooldag 4 zitten tikken in Word en thuis nog 2,5 uur op volle prestaties software installeren e.d.
Prestaties vallen me zeer zeker niet tegen, voor dat geld :*)

Vanaf morgen gaat 'ie iedere dag mee naar school.

Daniël E wijzigde dit bericht 23-11-2008 17:51 (1%)
Reden: foutje...

Binnenkort meer info

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
Willaaam schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:15:
Voor het brakke geluid, ik heb het geluid geanalyseerd en daarna een correctie gemaakt (voor zover mogelijk) in de equaliser van de realtek driver. Het klinkt nog steeds beroerd maar het is nu een stuk minder erg dan het was in ieder geval!

Voor de liefhebber: [afbeelding]
Kan deze equalizer foto niet in de startpost gezet worden. Als je deze instellingen overneemt klinkt het geluid zooooveel beter. Thanks Willaaam _/-\o_

Paco is de kreet!

quote:
MaxPoweR schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:51:
Voor degene die nog een goedkoop tasje zoekt, ik heb vandaag een Case Logic gekocht en de NC10 past er perfect in, hij kost maar 9 euro. http://www.alternate.nl/h...1=Notebooks&l2=Tassen
Ik heb de iets grotere gekocht van CaseLogic bij Dixons voor 10-12inch kost wel 34.99 . Iets meer ruimte vreesde voor rits die lak zou beschadigen. Overigens ligt die van 9 euro bij Dixons voor 19.99. NC10 is weliswaar weer goedkoper bij Dixons dan bij Alternate.

Reg. datum: 15 oktober 2008

Ik heb de knoop ook doorgehakt :) : Ik heb via pixmania de zwarte nc10 besteld, met franse Azerty dus, en een franse XP. Hopelijk dat het niet te lastig wordt, ik hoop namelijk dat ik geen garantie zal moeten gebruiken vanuit België, en ik hoop dat ik een Nederlandse Xp kan valideren met de key van de franse xp. Anders wordt het weer zoeken op het net voor een safe versie, eventueel een xp-lite ofzo. :?
En ik hoop echt dat pixmania haar job een beetje goed doet, dus geen troubles bij de levering ed.

Ik heb voor betaling onder rembours gekozen, dat wil zeggen dat ik betaal aan de koerier. Heb ik eigenlijk het recht om de doos te openen voordat ik het geld overhandig? Stel dat ik zie dat die doos al eens open is geweest en terug dicht geplakt, moet ik mij dan zorgen maken? Heb verhalen gelezen over pixmania... :/

Ik laat nog wel weten hoe het zal verlopen...

Reg. datum: 29 oktober 2007

quote:
jan k schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:31:
Ik heb de knoop ook doorgehakt :) : Ik heb via pixmania de zwarte nc10 besteld, met franse Azerty dus, en een franse XP. Hopelijk dat het niet te lastig wordt, ik hoop namelijk dat ik geen garantie zal moeten gebruiken vanuit België, en ik hoop dat ik een Nederlandse Xp kan valideren met de key van de franse xp. Anders wordt het weer zoeken op het net voor een safe versie, eventueel een xp-lite ofzo. :?
En ik hoop echt dat pixmania haar job een beetje goed doet, dus geen troubles bij de levering ed.

Ik heb voor betaling onder rembours gekozen, dat wil zeggen dat ik betaal aan de koerier. Heb ik eigenlijk het recht om de doos te openen voordat ik het geld overhandig? Stel dat ik zie dat die doos al eens open is geweest en terug dicht geplakt, moet ik mij dan zorgen maken? Heb verhalen gelezen over pixmania... :/

Ik laat nog wel weten hoe het zal verlopen...
Waarom geen nc10 in combi met een los azerty mini-toetsenbordje. Volgens mij heb je nu een hele hoop onzekerheden... vanuit Nederland een Belgische garantie aanspreken (of is het andersom?), een Franse XP die wordt vervangen door een NL versie en vervolgens activeren met een Franse key (lukt dat? ik verwacht het niet), onzekere leverancier zeg je zelf.
De doos mag je officieel NIET openmaken voordat je hebt betaald. Bij mij zat er op de samsung doos een verzegeling (sticker) van samsung zelf.

Reg. datum: 04 april 2006

quote:
Vinze schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:36:
Ik heb op mijn NC10 me eigen versie van WinXP pro erop gezet (nLite)
Maar nu vroeg ik me af, als ik dat Samsung Recovery Solution installeer, kan ik dan ook weer terug naar de staat zoals ie 'out of the box' was? Heb namelijk wel een image op die EISA(?) partitie staan.
Ja, dat kan. Daar hoef je niet eens de SRS voor te herinstalleren, want je kunt ook gewoon met F4 ingedrukt opstarten, want op die verborgen partitie staat het programma zelf ook.

En je kunt ook van je huidige situatie met hetzelfde programma een backup maken naar een externe USB schijf of een DVD, en dan kun je zelfs vrij eenvoudig wisselen tussen verschillende omgevingen.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
edjex schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:59:
[...]
een Franse XP die wordt vervangen door een NL versie en vervolgens activeren met een Franse key (lukt dat? ik verwacht het niet),
Volgens mij werk dat wel, ik heb weleens een nl XP met japanse key geactiveerd.

-=StopTech=-
Reg. datum: 14 juni 2000

quote:
funrider schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:22:
[...]

Ik heb de iets grotere gekocht van CaseLogic bij Dixons voor 10-12inch kost wel 34.99 . Iets meer ruimte vreesde voor rits die lak zou beschadigen. Overigens ligt die van 9 euro bij Dixons voor 19.99. NC10 is weliswaar weer goedkoper bij Dixons dan bij Alternate.
Voor die 9 euro kon ik hem niet laten staan, ik gebruik hem puur voor bescherming in mijn rugzak, er zit trouwens onder de rits een bescherming zodat de netbook de rits niet raakt.

quote:
StrayDog schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:04:
Is er nog meer mensen opgevallen dat het zwarte randje dat rond het display van de NC10 loopt, niet 100% symmetrisch is?
Bij alle 3 de NC10's die ik gezien heb, was de rand links beneden iets "breder" dan rechts beneden.
Het gaat trouwens om misschien een paar tiende millimeter verschil, maar omdat ik erg gevoelig/mierenneukerig ben voor dat soort dingen, viel het mij op, andere mensen die bij mij waren zagen het helemaal niet.

Kunnen andere eigenaren hier misschien eens kijken hoe dat bij hun NC10 is, of een closeup van het dislay plaatsen?
Om het zeker te weten kan je het wellicht nameten :?

quote:
TrNaSe schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:25:
Heb nu naast windows vista ook windows 7 geinstalleerd...
Werkt ook prima met de nc10
Nice, maar hoe zit het met de drivers ?

Paco is de kreet!

Hoe draaien bij jullie youtube (flash) filmpjes in firefox? Bij mij niet echt vlotjes. Geluid wel. Beeld minder. Viel me vandaag pas op.

Reg. datum: 18 juli 2005

Wat betekent die EISA in de recovery partitie?

Reg. datum: 18 juli 2005

quote:
funrider schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:09:
Hoe draaien bij jullie youtube (flash) filmpjes in firefox? Bij mij niet echt vlotjes. Geluid wel. Beeld minder. Viel me vandaag pas op.
Nieuwe driver is misschien beter, de WLAN driver zorgt ervoor dat ik nu 5 ipv 4 netwerken in de omgeving zie. Drivers staan op de Samsung site.

Samsung Nc10 Intel 5330 upgrade
Als je een beetje handig bent kun je de netwerkkaart upgraden voor een krachtiger signaal :9~

Edit: Ook is het 3g HSDPA slot te zien op 1 van de foto's 8) Of je er al iets mee kan weet ik niet :?

bigdaddie wijzigde dit bericht 23-11-2008 16:03 (17%)

Reg. datum: 23 januari 2002

quote:
bigdaddie schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:59:
[...]

Om het zeker te weten kan je het wellicht nameten :?
Zo nauwkeurig kan ik niet meten, het is maar een heel klein verschil: als ik rechts onder de hoek van het display vergeleek met linksonder, zag ik dat linksonder het zwarte randje net een heel klein beetje breder was.
Maar omdat ik het bij 3 NC10's gezien heb (alle 3 wit overigens), vrees ik dat ze het allemaal hebben en ik ben nu eenmaal zo'n idioot die zich aan zo iets gaat ergeren terwijl de meeste andere mensen het niet eens zien.
Daarom zou ik graag eens een goede close-up foto van het display zien van iemand die zegt dat dat bij zijn NC10 niet zo is.

StrayDog wijzigde dit bericht 23-11-2008 15:46 (61%)

Reg. datum: 16 november 2003

quote:
Dit zou eigenlijk ook in de startpost moeten komen. Waar heb je dit eigenlijk vandaan?

quote:
arnoud_h schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:14:
[...]

Hoezo? Je hebt een backup van de beginstand toch op de harde schijf staan? Als je wilt kun je met de Samsung Recovery Solution software zo weer terug naar een eerdere situatie.
Hey Around_h.

Thanks for the tip! Heb net recovery gedraaid. Kijken hoe dit nu gaat.
Maar als windows niet meer opstart hoe kan ik dan als nog de Samsung Recovery Solution software?
Dat gaat dan toch niet meer?

gr

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: